De barbaarse Israëlische inval in Libanon, het woordgebruik door de MSM daarover en een staaltje BBC staatspropaganda bij een interview met een Hamasleider

 

(On the top right hand side of this page you can choose for a translation in the language of your choice in Google Translate)

Het hieronder opgenomen schrijven bestaat is een noot uit de volgende Azijnpisser post: ‘FN>4U: Canada en ‘de humane omgang’ met zwaar zieke mensen.  Canada hysterie over verkiezingsmanipulatie (met aandacht voor Israëlische terreur).  Rookdoden vs. luchtvervuilingsdoden….‘ Het bericht is wel aangepast met nieuwe informatie en uiteraard andere dateringen. 

Aftermath of Israeli strikes on Beirut’s southern suburbs [Ali Alloush/Reuters]. Foto uit Al Jazeera artikel: ‘What we know about Israel’s latest attacks on Lebanon‘ (27 september 2024)

De NOS berichtte op 24 juli dit jaar over het bezoek van opperploert Netanyahu aan het Congres en daarbij stelde men verwonderd te zijn dat Netanyahu zowel Biden als Trump noemde, dat zou volgens de NOS niet gangbaar zijn…. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Beter opletten suffe redactie!! De Palestijnenslachter heeft Trump 10 keer liever dan een democratische president, immers deze heeft het fanatieke christelijke deel van de VS en de (super) rijke Joden die in de VS leven achter zich!! Ongelofelijk!! Zie: ‘Netanyahu spreekt Amerikaanse Congres toe, deelt visie op Gaza na de oorlog‘ Hier een klein deel uit zijn walgelijke en meer dan belachelijke toespraak zoals weergegeven in dat NOS artikel (de NOS is een staatszendgemachtigde):

‘Strijd tussen barbaarsheid en beschaving’

In zijn toespraak verbond Netanyahu de strijd van Israël in het Midden-Oosten met Amerikaanse belangen. Hij noemde het een “strijd tussen barbaarsheid en beschaving”. Later in zijn toespraak zei hij dat Iran verantwoordelijk is voor vrijwel al het terrorisme in het Midden-Oosten.

Ha! ha! ha! Een strijd tussen barbaarsheid en beschaving? Inderdaad Netanyahu, het is meer dan barbaars om een volk uit te moorden, uit te hongeren en te dehydrateren, men noemt dat genocide in het westen, vuile schoft!!! Bovendien heeft deze Netanyahu gegarandeerd minder Joodse genen dan de meeste Palestijnen die hij heeft laten vermoorden….. Zie ook de barbaarse manier waarop Israël tekeergaat in Libanon >> in de nacht van 30 sept op 1 oktober werden er al meer dan 1.000 doden gemeld in een paar westerse mediaorganen, dat aantal is intussen al ver overtroffen…. Daarnaast heeft Israël afgelopen dinsdag alweer plekken in de Gazastrook gebombardeerd waar vluchtelingen schuilen: een school en een vluchtelingenkamp, uiteraard zijn daar weer veel doden te betreuren waaronder ook nu weer kinderen…… 

Blinken, de VS minster van BuZa, zou wat hebben tegengesputterd aangaande de Israëlische aanval op Libanees grondgebied en zou Israël zogenaamd de wacht hebben aangezegd, terwijl hij tegelijkertijd vierkant achter de VS levering aan Israël staat van bijvoorbeeld blockbusters, dat zijn zware bommen waarmee de losgeslagen dolle hond Israël hele appartementencomplexen en woontorens in de Gazastrook en Libanon met de grond heeft gelijkgemaakt….. Biden heeft zich intussen vierkant achter de Israëlische aanval op Libanees grondgebied geschaard….. 

Meer dan 40.000 doden in de Gazastrook waaronder meer dan 18.000 kinderen (het werkelijke aantal vermoorden zou volgens een aantal deskundigen al ver boven de 100.000 liggen)…. Maar niet één sanctie tegen de fascistische apartheidsstaat Israehel!!! Vergelijk dat eens met de onterechte sancties tegen Rusland….. SCHANDE!!! Overigens hebben westerse landen wel aangekondigd om de sancties tegen Iran te versterken vanwege de aanval met raketten afgelopen woensdag…… Het is werkelijk om doodziek van te worden: een al bijna één jaar lang durende genocide waarbij Israël minstens 40.000 Palestijnse mensen heeft vermoord >> geen sancties, een aanval met raketten waarbij geen doden vielen >> onmiddellijk een aankondiging van westerse regeringen dat de sancties tegen Iran zullen worden verzwaard….. Misdadige westerse hypocrisie van ongekende hoogten!!

Daarover gesproken: het drama blijft zich herhalen, ofwel de escalaties van het Israëlische fascistische apartheidsregime >> de aankondiging daarvan nadat Iran eindelijk heeft geantwoord op die escalaties met een aanval op Israël…. Het is werkelijk ongelofelijk wat men in de westerse landen durft te zeggen over die aanval, waar men nooit het woord escalatie gebruikt als Israël zware terreur uitoefent waar het haar maar uitkomt, wordt Iran gedemoniseerd als zouden ze heel Israël plat hebben gegooid en het Midden-Oosten alweer hebben gedestabiliseerd, wat uiteraard niet het geval is….. Ook al is de schade van de Iraanse aanval veel groter dan Israël toegeeft >> er zijn flink wat raketten neergekomen in Israël, één zelfs in de buurt van het hoofdkwartier van terreurorganisatie Mossad, de Israëlische geheime dienst, dat zich bevindt in de omgeving van Tel Aviv (voorheen: Jaffa, destijds een Palestijnse stad)….. Het lijkt er zwaar op dat Iran met opzet géén doelen als het Mossad hoofdkwartier heeft willen treffen, velen zien de aanval van Iran dan ook als een waarschuwing aan het adres van het hondsdolle fascistische Nethanyahu regime. 

De VS dat al een jaar loopt te zeuren dat de boel niet moet escaleren, terwijl juist Israël dat keer op keer doet, maar ondertussen de grote agressor Israel zoals gezegd blijft voorzien van ook de zwaarste wapens, heeft de VS, de grootste terreurentiteit ter wereld, nu aangekondigd Israël te zullen helpen bij het ‘gepaste antwoord’ op de aanval van Iran…. Over verdere escalatie gesproken!! Alsof de VS daarnaast Israël als eerder op deze plek aangegeven niet al voorziet van doelen om te bombarderen, want dat dit gebeurt is wel zeker….. Zie met welke oorlogsschepen die vereniging van terreurstaten voor de kust ligt van Israël en Libanon, bovendien beschikt de VS over veel meer en betere satellieten dan Israël!!

In de nacht van afgelopen dinsdag op woensdag bracht CBC radio 1 Toronto het bericht dat 8 Israëlische militairen zijn omgekomen in Libanon (Israëlische militairen die vooral bekend staan als psychopathische moordenaars). Intussen zou het dodental op 9 staan, vergelijk dat eens met het enorme aantal Libanese doden, vermoord door terreurstaat Israël….. Uitgebreid aandacht bij CBC radio 1 voor die 8 doden en wat de Palestijnenslachter en fascistische massamoordenaar Netanyahu over die eerste 8 doden heeft gezegd…. In dat bericht géén woord over de toen al ruim meer dan 1.000 Libanezen die met het psychopathische geweld van het Israëlische leger en haar luchtmacht zijn vermoord….. 

Vanmorgen vroeg berichtte CBC radio 1 dat het aantal doden intussen al op 3.000 zou staan, ofwel 3.000 vermoorde Libanezen, terwijl Israël alweer tekeerging in de Gazastrook en op de West Bank (onder andere een aanval op een moskee), wat een groot aantal doden tot gevolg had, uiteraard weer met een aantal vrouwen en kinderen onder die vermoorde Palestijnse mensen…… Hetzelfde geldt voor de bekendmaking van 2 dagen geleden dat bij de aanval van het Israëlische leger op een school in de Gazastrook, meer dan 50 Palestijnse mensen zijn vermoord, een school waar zich ‘alweer een commandocentrum van Hamas zou hebben bevonden’ volgens de vooral keihard liegende woordvoerders van dat leger >> 50 mensen vermoord, waaronder alweer veel vrouwen en kinderen >> géén woord daarover op CBC radio 1….. Onverdraaglijk ook dat de reguliere westerse media de Israëlische propaganda, zonder vermelding van hun zware oorlogsmisdaden, telkens weer overnemen als ‘enige echte waarheid…..’ 

Op 3 oktober stemde ik af op BBC World Service radio, waar op dat moment vragen werden beantwoord van luisteraars over de ‘oorlog in de Gazastrook’ (een volledige openlijk uitgevoerde genocide en dat al bijna een jaar lang!!) en de Israëlische aanval op Libanees grondgebied, wat werd aangeduid als een speciale operatie….. Hoor eens terug wat dezelfde staatzender durfde te zeggen over wat Rusland een speciale operatie noemde bij de inval in Oekraïne, wat ongenadig werd neergesabeld op diezelfde staatszender, een zender die al 8 jaar lang niet of met leugens berichtte over wat er in Oost-Oekraïne aan Oekraïense oorlogsmisdaden door het nazi-leger van dat land werden uitgevoerd tegen de zich volkomen terechte afgescheiden staatjes daar (vooral bewoond door etnische Russen, vandaar ook die afscheiding), laat staan dat het berichtte over de massamoorden op etnische Russen in de rest van Oekraïne…… Uiteraard is op de BBC nooit gemeld dat er in Oekraïne meermaals, ook door de fascistische junta’s werd opgeroepen tot een een genocide op alle etnische Russen en hun kinderen* Die afgescheiden staatjes in het oosten van Oekraïne worden vooral bewoond door etnische Russen, juist vanwege de moorden op etnische Russen in de rest van Oekraïne (behalve op De Krim) en de oproepen daartoe, hebben die staatjes besloten tot die afscheiding van de fascistische staat Oekraïne….. Hetzelfde Oekraïne waar de door hen democratisch gekozen president Janoekovytsj werd afgezet na een bewezen door de CIA georganiseerde en geregisseerde opstand, die het VS volk maar liefst 5 miljard dollar heeft gekost aan door dat volk opgebracht belastinggeld….

Het volgende artikel werd geschreven en gepubliceerd door Caitlin Johnstone: The Toilet Paper Dome De Iron Dome, is het raketverdedigingssysteem dat Israëlische burgers moet beschermen en alle raketten moet ‘afvangen.’ Israël wil dat verdedigingssysteem graag naar het buitenland verkopen. Israël is dan ook één van de grootste wapenexporteurs ter wereld, waarbij dat gestolen fascistische land de strijd tegen de Palestijnen gebruikt voor het testen van hun wapens (dus gebruikt op de Palestijnen, waar eventuele kopers de resultaten van die testen mogen zien)….. Echter de aanval van Iran haalt daar een dikke streep door, er zijn veel te veel raketten door die ‘Iron Dome’ gekomen, geen wonder dus dat Israël stelt dat de raketten voor het grootste deel zijn vernietigd en verder geen schade hebben aangericht….. Vandaar ook dat Caitlin spreekt over de ‘Toilet Paper Dome’ ha! ha! ha! ha! Ook spreekt ze  over het woordgebruik betreffende de barbaarse Israëlische aanval op Libanon….. Na het artikel van Caitlin (The Toilet enz..), waarin ze gehakt maakt van The Iron Dome, nog een artikel van Jonathan Cook over de plaatsvervangend politieke leider van Hamas, één en ander met een inleiding van mij.

(als je de Engelse taal niet beheerst, zet dan de tekst om in Nederlands met behulp van Google translate dat je rechts bovenaan deze pagina ziet staan, klik eerst in het menu op ‘Engels’, waarna je weer kan klikken op die vertaalapp, daarna zie je bovenaan in het menu ‘Nederlands’ staan >> klik daarop en de hele tekst staat vervolgens in het Nederlands, de vertaling is van een redelijk goede kwaliteit.)

The Toilet Paper Dome

By Caitlin Johnstone on October 2, 2024

Listen to a reading of this article (reading by Tim Foley)



Iran 
launched over a hundred missiles at military targets in Israel on Tuesday in retaliation for the killing of Hezbollah leader Hassan Nasrallah and Iranian Revolutionary Guard Corps commander Abbas Nilforoushan in last week’s Israeli assassination strike in Beirut. 

Iran claims 90 percent of its missiles reached their target, a figure which is impossible to confirm or refute since the Israeli military is censoring information about impact location and damage. Video footage has emerged of explosions on the ground and craters from where the missiles landed, however, which means they weren’t intercepted by Israel’s so-called “Iron Dome” missile defense system.

So it turns out the Iron Dome is mostly narrative, just like everything else about Israel. The aura of imperviousness that Israel works so hard to convey to both its enemies and its citizenry has been punched full of craters as the world is shown evidence that Israel’s defenses are only good against the homemade rockets used by Palestinian resistance fighters. Iran has demonstrated in no uncertain terms that it has the ability to hurt Israel if it wants to.

Round-up of verified Iran ballistic missile strike videos:

1. A strike in Glilot, Tel Aviv, possibly near Mossad headquarters, verified by @TwistyCB (POV: 32.162814, 34.814391)pic.twitter.com/lOesMJnfar

 

— Evan Hill (@evanhill) October 1, 2024

US National Security Advisor Jake Sullivan says the US will be working with Israel to help make sure Iran faces “severe consequences” for its strikes, so it looks like this could get ugly.

Western officials are predictably denouncing the Iranian strike as a “dangerous escalation”, having had nothing to say about any of the horrific western-backed escalations which led to this point, like the year-long mass atrocity in Gaza, the invasion of Lebanon, or Israel’s constant assassination strikes in neighboring nations. 

After talking about the Iranian attack as a brazen and unacceptable escalation, State Department Spokesman Matthew Miller was asked by the press if he considered anything Israel has done in the past three weeks escalatory. Miller ridiculously refused to acknowledge any escalatory behavior on Israel’s part, saying instead that Israel had merely “done things to expand the conflict” in order to fight terrorism.

We’ve been seeing similarly bizarre linguistic gymnastics from the mainstream press since Israel began its invasion of Lebanon, with the mass media instead using phrases like “raids”, “ground offensive”, “ground operation”, and “Israel Enters Lebanon” in its headlines in order to avoid the word “invasion”. This is the same media class that used to ridicule Russia for calling its invasion of Ukraine a “special military operation”.

The word you’re looking for is “invasion.”

Israel is invading Lebanon, a sovereign country. pic.twitter.com/8fy9JLb29p

 

 Image

  Image

 Image

 Image

— Assal Rad (@AssalRad) September 30, 2024

That’s right, kids: Iran’s attacks “escalate”; Israel’s attacks “expand the conflict”. Lebanon’s attacks are “terrorism”; Israel’s attacks are “self-defense”. Russia launched an “invasion”; Israel launched a “limited ground operation”. Destroying Gaza is a “response to October 7”; October 7 was “unprovoked”. When their guys do it it’s bad, when our guys do it it’s cool.

Hypocrisy runs rife throughout the western empire because the western empire is not what it pretends to be. It pretends to stand for peace and stability when it really stands for war and domination. It pretends to stand for human rights when it really stands for tyranny and abuse. It pretends to stand for truth and justice when it really stands for lies and propaganda.

This is the dystopia we were born into, and it’s got us on a trajectory toward somewhere very bad. Buckle up.

________________

My work is entirely reader-supported, so if you enjoyed this piece here are some options where you can toss some money into my tip jar if you want to. Go here to find video versions of my articles. If you’d prefer to listen to audio of these articles, you can subscribe to them on SpotifyApple PodcastsSoundcloud or YouTubeGo here to buy paperback editions of my writings from month to month. All my work is free to bootleg and use in any way, shape or form; republish it, translate it, use it on merchandise; whatever you want. The best way to make sure you see the stuff I publish is to subscribe to the mailing list on Substack, which will get you an email notification for everything I publish. All works co-authored with my husband Tim Foley.

Bitcoin donations: 1Ac7PCQXoQoLA9Sh8fhAgiU3PHA2EX5Zm2

===================================

Hier nog een uitstekend artikel van Jonathan Cook, waarin hij de BBC ten overvloede nog eens aanwijst als staatszender, dit over een ‘interview’ van Jeremy Bowen met Khalil al-Hayya, plaatsvervangend politiek leider van Hamas. Vooral de introductie door Clive Myrie ‘laat niets te wensen over….’ Deze enorme schoft waarschuwde de luisteraars/kijkers dat velen de uitlatingen van al-Hayya weerzinwekkend zullen vinden…. Voorts stelde deze Myrie dat al-Hayya in het interview claimt dat het Palestijnse volk al meerdere decennia geweld door Israël hebben moeten ondergaan…. Daar zit werkelijk geen woord Spaans tussen, het is niets meer of minder dan de dagelijkse waarheid voor het Palestijnse volk…. Dat wordt zelfs erkent door de hoogste rechter ter wereld en diverse mensenrechtenorganisaties, zij concluderen dat Israëls agressieve bezetting van Palestijns grondgebied illegaal en gewelddadig is: dat is geen claim maar een niet betwistbaar feit. (!!!) Totaal niet ‘weerzinwekkend’ dus!! Myrie had Bowen gevraagd om een lange uitleg te geven waarom de BBC een Hamas-leider, niet een militair-leider, zendtijd heeft gegeven. Jonathan Cook stelt hier volkomen terecht dat al-Hayyas baas, Ismail Haniyeh, werd vermoord door Israël terwijl hij deelnam aan onderhandelingen tot een wapenstilstand. Als een gangster vermoordde Israël de man aan de andere kant van de tafel met wie het verondersteld werd te spreken >> aan het slot dus een volkomen terechte opmerking van Jonathan….

Voor de goede orde nogmaals: Hamas wordt weggezet als terreurorganisatie, terwijl het een (sociale-, politieke- en) verzetsorganisatie is, zoals het Nederlandse verzet tijdens de Tweede Oorlog door het nazi-bewind terroristisch werd genoemd!!  

Jonathan Cook geeft in zijn artikel niet eens aan dat de gebeurtenissen op 7 oktober voor een heel groot deel zijn gelogen en dat Israël zelf een groot deel van de slachtoffers heeft gemaakt, dit middels de zogenaamde Hannibal-richtlijn >> schiet ook joodse mensen neer als ze zijn gegijzeld, zodat men deze mensen niet kan gebruiken om te onderhandelen (om ze bijvoorbeeld te ruilen tegen het grote aantal door Israël gegijzelde vrouwen en kinderen, mensen die in ‘administratieve detentie’ zitten, wat betekent dat ze zonder te zijn aangeklaagd of te zijn berecht vastzitten en dat vaak in militaire gevangenissen waar ze ook nog eens worden gemarteld…..)

Onverdraaglijk te zien dat Labour opperschoft Starmer heeft gezegd dat Israël het Palestijnse volk voedsel, water en brandstof mag onthouden…. (dat wist ik niet, of ben het dom genoeg vergeten). Het Palestijnse volk uithongeren is blijkbaar niet weerzinwekkend in de ogen van de BBC daar Bowen dit uiteraard niet aanhaalde in het zogenaamde interview…..

Hier het artikel van Jonathan Cook, eerder gepubliceerd op Substack

BBC
interview with Hamas deputy chief is a case study in state propaganda

News at Ten warns “Many will find
his comments abhorrent” as Khalil al-Hayya deplores attacks on
Israeli civilians, urges a ceasefire and seems ready for a two-state
solution

Jonathan
Cook, October 4, 2024

The BBC no longer bothers
to hide the fact that its news service acts as nothing more than the
British state’s willing propaganda channel.

Last
night on the News at Ten, Middle East editor Jeremy Bowen 
secured
a rare interview
 with
Hamas’s deputy political chief, Khalil al-Hayya.

Anchor Clive Myrie
introduced the segment by warning: “Many will find his comments
abhorrent.” But the only person making abhorrent assertions was
Myrie himself, observing that, in the interview, the Hamas leader
“claims the Palestinian people have faced violence at the hands of
Israel for several decades”.

No, Clive. The world’s
highest court, the International Court of Justice, as well as every
major human rights organisation, has concluded that Israel’s
belligerent military occupation of the Palestinians’ territory is
illegal and violent – not as a claim, but as an indisputable fact.

Israel’s refusal to
recognise a Palestinian state and allow Palestinians
self-determination; Israel’s building of hundreds of illegal
settlements on Palestinian land and the transfer of Israeli Jews,
often militia groups, into those settlements; Israel’s 17-year
siege of Gaza; and Israel’s collective punishment of the Palestinian
people to force them to submit to these indignities, are all forms of
structural violence. Again, that is not a claim. It is how
international law judges what Israel has done and is doing.

Next,
Myrie required Bowen to justify at length why the BBC was allowing a
Hamas 
political leader
– not a military leader – to be given air time. Note, al-Hayya’s
boss, Ismail Haniyeh, was assassinated by Israel while he was
involved in negotiations to bring about a ceasefire. Like some kind
of gangster, Israel murdered the man on the other side of the table
it was supposed to be talking to.

The BBC provided none of
that as context, of course, for its interview. It was too busy
placating Israel and the British government by issuing apologies and
warnings before it offered a rare insight into Hamas’ side of the
story.

So
what did al-Hayya say that was so “abhorrent”? Here are the main
points al-Hayya raised in the interview – you can listen to his
precise wording via 
this
link
 –
under Bowen’s mainly hostile questioning:

1. Hamas launched its
attack on October 7 because the world had forgotten about Gaza even
as Israel was slowly strangling the tiny territory to death through
its 17-year siege. Hamas wanted to put Gaza back on the international
community’s radar, and had decided it could do so only through
military action.

2. Hamas fighters had
been told not to target Israeli civilians on October 7, only Israeli
occupation soldiers. Hamas does not endorse harming civilians.
However, there were failings by individuals in sticking to that plan.

3. Israel, not Hamas, is
the party responsible for destroying Gaza as evidenced through its
bombardments of schools, shelters and hospitals. Hamas’ killing of
1,200 people could not be used to justify Israel killing more than
50,000 people in Gaza. Israel is “motivated by the lust to
destroy”.

4. The accusation that
Hamas uses the people of Gaza as “human shields” is not true.
“They [Israel] destroyed mosques on the heads of their owners when
there were no fighters. They destroyed houses and high-rise buildings
when no one was in them… It is all Israeli propaganda.”

5. Netanyahu is the one
obstructing a ceasefire. Even if Hamas surrendered today, Gaza’s next
generation would take up the struggle because the Palestinian people
want their freedom and have a legitimate right to resist the
occupation. “People need to understand that Israel wants to burn
the whole region.”

6. The Palestinians need
a state and self-determination, and the Palestinian refugees a right
to return to their homeland, if the region is ever to calm down.

7. It is Israel trying to
eliminate the Palestinian people, not the Palestinians destroying
Israel. “Give us our rights, give us a fully sovereign Palestinian
state… Israel does not recognise a one-state solution or a
two-state solution. Israel rejects it all.”

8.
[
Responding
to a question about whether he considers himself a terrorist
]
“I’m seeking freedom and defending my people. To the occupation, we
are all terrorists – the leaders, the women and the children. You
heard what Israeli leaders called us: we are all animals.”

Upgrade
to paid

Now, one can debate
whether al-Hayya’s statements are accurate or truthful, or whether he
is being sincere. But nothing at all he says here can be viewed as
“abhorrent” – unless you are shilling for Israel. He
deplores attacks on civilians, he accuses Israel of bringing about
Gaza’s destruction, he blames Netanyahu for blocking a ceasefire,
and he appears to be ready to settle for a two-state solution, though
he doesn’t believe Israel will agree to it.

In fact, his comments are
far, far more moderate and far less inflammatory than statements
regularly made by Netanyahu and most of the Israeli political and
military leadership. Netanyahu, remember, is being sought by the
chief prosecutor of the International Criminal Court for crimes
against humanity, while the country he leads is on trial for what its
sister court, the ICJ, considers a “plausible genocide” Netanyahu
has incited and overseen. Not that the BBC ever mentions either fact.

And yet the state
broadcaster never prefaces remarks from Netanyahu or other Israeli
leaders – such as the self-declared fascist finance minister,
Bezalel Smotrich – with any kind of warning, let alone one that
many viewers may find their remarks “abhorrent”.

And while we are at it,
if al-Hayya’s remarks are the yardstick, how was Keir Starmer’s
comment that Israel had a right to deprive Palestinian civilians of
food, water and fuel – that is, to collectively punish them by
starving them to death – not also deemed “abhorrent” by the
BBC?

What becomes ever harder
to deny is that the BBC isn’t reporting what is happening in the
Middle East. It is aggressively framing it in such a way as to
present Israel as the victim of events, and thereby assist in
carrying out a genocide in Gaza and begin a second slaughter in
Lebanon.

Share

All
my posts are freely accessible, but my journalism is possible only
because of the support of readers. If you liked this article or any
of the others, please consider sharing it with friends and making a
donation to support my work. You can do so by becoming a
paid Substack
subscriber
, or donate via Paypal or
my bank account,
or alternatively set up a monthly direct debit mandate
with GoCardless.
A complete archive of my writings is available on my website.
I’m on Twitter and Facebook.

=====================================

* Een junta (Oekraïne was en is géén democratie, niet onder Porosjenko noch onder Zelensky >> bewijzen te over!!) eerst onder leiding van de corrupte fascistische miljardair Porosjenko en daarna door de al even corrupte fascistische miljonair Zelensky, die als president zijn fortuin met vele miljoenen heeft doen groeien. Door die junta’s is meermaals opgeroepen alle etnische Russen en hun kinderen te vermoorden, een overduidelijke oproep tot genocide, die Rutte weigerde uit te laten zoeken, toen hij voor het eerst na de Russische inval Oekraïne bezocht en er vlak voor zijn bezoek weer zo’n oproep verscheen in de door de Zelensky-junta gecontroleerde media in dat land…. Daarmee kan je Rutte nogmaals aanwijzen als een medeschuldige aan genocide (voor de tweede keer)…. De eerste keer tijdens de periode dat de Saoedische terreurcoalitie een genocide uitvoerde op de sjiitische inwoners van Jemen en Nederland met toestemming van Rutte en de in die periode aangestelde ministers van BuZa (o.a. PvdA en D666 leveringen van ‘wapenonderdelen’ toestond aan de genocidale dictatuur in Riyad….. De derde keer was zijn onvoorwaardelijke steun aan Israël voor de genocide in de Gazastrook, waarbij hij zelfs wapenleveringen aan Israël door liet gaan, zoals onderdelen voor de F-35 (JSF), terwijl dat bij een besluit door de VN is verboden!! Een VN-besluit dat ook door Nederland werd ondertekend, dit alles deed Rutte in het kader van zijn sollicitatie naar zetbaas (‘secretaris generaal’) voor de VS bij de NAVO….. Deze ‘man’ is niet alleen een bewezen aartsleugenaar, maar ook één van de ergste oorlogsmisdadigers!! (waarvoor hij in Scheveningen voor het leven moet worden vastgezet, daartoe veroordeeld door het Internationaal Strafhof >>  International Criminal Court >> ICC)

———————————

Voor
de bezoekers die Engels niet kunnen lezen: voor de niet op dit blog
gepubliceerde artikelen in het
 Engels
onder de links, moet je zelf even een vertaalapp zoeken op het web.
Er zijn gratis apps van redelijke kwaliteit die dit kunnen (soms in 2
of of meer delen >> bij lange artikelen). Af en toe
 krijg
je bij het openen van een nieuwe pagina een pop-up die vraagt of je
een vertaling wilt hebben als de bewuste pagina in een andere taal is
gesteld.

Visitors
who can’t read Dutch for the articles other than from this blog: on
the web you can find free translation apps with reasonable quality,
which can do the job (it’s possible you have to do it 2 or more times
>> with lengthy articles)
 Sometimes when
you open a new page in an other language, you get a pop-up with the
question if you need a translation.

Zie ook: ‘Duidelijkheid na Iraanse aanval, terwijl Israël probeert te draaien naar nucleaire baan‘ (4 oktober 2024) Een link naar een artikel op het rechtse platform ‘Frontnieuws‘ dat het overnam van ‘Simplicios‘ (doet me denken aan het Simplistisch Verbond), waarin deze wijst op de wel degelijk flinke schade op 2 luchtmachtbases van Israël en verder de demonisering van Iran door de VS en Israël onder de loep neemt, een uitgebreid artikel maar meer dan de moeite waard, ik lees liever de Engelse versie op Simplicios)

FN>4U: Canada en ‘de humane omgang’ met zwaar zieke mensen.  Canada hysterie over verkiezingsmanipulatie (met aandacht voor Israëlische terreur).  Rookdoden vs. luchtvervuilingsdoden….‘ (3 oktober 2024) Deze link die ik al eerder heb weergegeven, heeft behalve in de noot over de genocide in de Gazastrook en de nieuwe massamoord en etnische zuiveringen die Israël aanricht in Libanon, daarnaast in het onderdeel ‘Verkiezingsmanipulatie hysterie in Canada blijft groeien’, over de zogenaamde verkiezingsmanipulatie in Canada en de VS en op de agressie van de VS, het Vierde Rijk, met haar meer dan 800 militaire bases over de wereld….. Daarnaast nog wat aandacht voor de hack op de politiecomputers in ons land. 

NAVO-tentakels in de burgermaatschappij…. VS geeft te bombarderen doelen door aan Israël‘ (30 september 2024)

Israël breidt volkerenmoord uit naar Libanon‘ (24 september 2024)

De westerse hegemonie over de wereld loopt tegen het einde‘ (20 september 2024) Ook in dit bericht aandacht voor Israël en de genocide op de Palestijnen

Het werkelijke aantal door het Israëlische leger vermoorde Palestijnen. En: Kaag vliegt uit de Gazabocht‘ (8 september 2024)

Israeli torture chambers aren’t new. They are what provoked the violence of Oct 7‘ (!!!!) (7 september 2024) Een artikel van Jonathan Cook.

FN>4U: de enorme ophef over 6 dode Israëlische gijzelaars… Russische media zouden geen kritiek brengen…. Helter Skelter an American Myth‘ (5 september 2024)

FN>4U: Luchtvervuiling eist meer dodelijke slachtoffers dan roken‘ (23 augustus 2024) Drie berichten met één over de Gazastrook.

Een link naar een boodschap en video van Berber van der Woude over de Gazastrook. (22 augustus 2024) Lezen en zien mensen!!

Palestijnse jongen met syndroom van Down aangevallen door Israëlische legerhond, achtergelaten om gruwelijk langzaam te sterven….. 18+‘ (21 augustus 2024) En zie de berichten onder de links in die post!!

He Called The Dog Habibi‘ (20 juli 2024) Een gedicht van Caitlin Johnstone naar aanleiding van het bericht onder de hierboven weergegeven link

Palestijnse man met syndroom van Down gearresteerd door ‘dappere’ Israëlische militairen: hand gebroken en 3 dagen opgesloten…….‘ (!!!!) (3 augustus 2018Zo zie je nogmaals dat wat het laffe Israëlische psychopatenleger aan barbaars walgelijk geweld gebruikt dit bepaald niet stamt van vandaag of gisteren!! (en in dit geval alweer tegen een totaal weerloos persoon!!) Hier nog één:

Israëlische ‘helden’ schieten invalide Palestijn in het achterhoofd‘ (!!!!) (5 december 2018) Ja ja, ‘Israëlische militairen zijn echt heel dappere helden’, ‘helden’ die er zelfs geen moeite mee hebben een kind te vermoorden, kortom >> niets anders dan nazi-geweld!!’

Israeli soldiers tell story of savage cruelty in Gaza – one hidden from western publics‘ (!!!!) (19 juli 2024) Women and children are being targeted intentionally, say Israeli whistleblowers. From ground troops to commanders, the rules of war have been shredded  Een 18+ klokkenluidersverslag; auteur: Jonathan Cook >> het zoveelste bewijs dat het Israëlische leger tekeergaat als de nazi-psychopaten van het nazi-Duitse leger uit de Tweede Wereldoorlog!!

FN>4U: Israëlische leger heeft watervoorzieningsinstallatie opgeblazen ‘in de strijd tegen Hamas…’‘ (17 augustus 2024) 

Honderdduizenden mensen zijn dodelijk slachtoffer van illegale sancties opgelegd door de VS (en overgenomen door EU, Canada en GB)‘ (15 augustus 2024) En na het nog steeds uitvoeren van een al bijna één jaar lang durende genocide op de Palestijnen in Gaza, hebben die landen niet één sanctie getroffen tegen terreurstaat Israël, sterker nog men weigert zelfs te spreken van een genocide!! (wat je in Duitsland en Groot-Brittannië zelfs een arrestatie kan opleveren wegens ‘uitlatingen van antisemitisme!!’)

Sinds 1948 is er niets veranderd, behalve dan dat Israëls excuses niet meer werken. Plus: de gruwelijke gevolgen van de raketaanval op de school…. Let op: 18+‘ (13 augustus 2024)

Israël lapt alle regels aangaande oorlogsrecht en mensenrechten aan haar laars: gevangenen worden vermoord, verkracht en op andere manieren gemarteld….. Let op: 18+ (8 augustus 2024)

Israëlische leugens over de aanval op voetballende kinderen op de Golanhoogten, BBC herhaalt de propaganda letterlijk >> Let op: 18+‘ (31 juli 2024)

From the river to the sea…‘: wat betekent het en waarom maakt het zoveel los?‘ (!!!!) (4 november 2023) (4 november 2023) Een lesje anti-Palestijnse propaganda van staatszender NOS, kortom fake news (nepnieuws) en desinformatie van deze staatszender….. Zie waarmee militairen van het Israëlische leger rondlopen, dat gaat heel wat verder dan van de ‘From the river to the sea’ dat door Palestijnen en sympathisanten wordt gebruikt, ofwel Israël is van zins een deel van Egypte, Jordanië, Syrië en Libanon over te nemen!! (maar daarover lullen de westerse reguliere media en verreweg de meeste westerse politici niet):

Image

Israeli attacks kill more than 50 Palestinians across Gaza‘ (27 juli 2024) Al Jazeera.

Israel’s war on Gaza live: At least 66 killed across Gaza in past 24 hours‘ (28 juli 2024) Al Jazeera.

Only a failing US empire would be so blind as to cheer Netanyahu and his genocide‘ (26 juli 2024)

Olympische Spelen: Israël met politiek uitende atleten mag meedoen, maar Rusland en Belarus niet‘ (25 juli 2024)

President Biden kapt met de voorverkiezingen, verder verandert er niets: o.a. de genocide in Gaza zal ‘gewoon’ blijvend worden gesteund….‘ (22 juli 2024)

Westerse berichtgeving over Oekraïne vs. Gazastrook: word wakker en laat je niet langer manipuleren door de msm‘ (18 juli 2024)

Israeli soldiers tell story of savage cruelty in Gaza – one hidden from western publics‘ !!! (16 juli 2024) Jonathan Cook

Massamoord op Palestijnen in vluchtelingenkamp Khan Younis en pro-Israëlische propaganda gebracht door NOS‘ (14 juli 2024) 

Why the news media’s job is to groom us‘ (10 juli 2024)

UN expert accuses Israel of ‘genocide’ in Gaza‘ (26 maart 2024) Al Jazeera

Washington geeft nogmaals toe Israël te helpen met de genocide op de Palestijnen‘ (!!!!)

Klachten dat Hamas de bevolking als menselijk schild zou gebruiken gaan volkomen voorbij aan de dagelijkse gang van zaken in de Gazastrook‘ (12 juni 2024)

De werkelijke terrorist in Palestina >> hoe lang laat de wereld Israël doorgaan met de genocide op het Palestijnse volk….. 18+

Ignoring Daily Massacres In Gaza While Still Babbling About October 7‘ Een artikel van Caitlin Johnstone.

The Media Skew Public Perception By Manipulating People’s Attention‘ Een artikel van Caitlin Johnstone aangaande de berichtgeving over de oorlog (lees: genocide) in de Gazastrook door de reguliere westerse massamedia, waar men het enorme aantal massamoorden ofwel verzwijgt, dan wel in raadselachtige woorden verpakt….. 

Voorspelingen van Khadaffi komen uit: het morele en ethische failliet van het westen‘ (31 mei 2024)

Macron krijgt Duitse vredesprijs voor het oorlogshitsen tegen Rusland en het voeren van een koloniale oorlog‘ (27 mei 2024) En voor de wapenleveringen aan het genocide plegende Israëlische terreurleger……

Israel Massacres Children, Which The Western Press Says Is Fine‘ Een artikel van Caitlin Johnstone.

Nakba 15 mei 1948: de ‘humane omgang’ met Palestijnen, verteld door veteranen van het Israëlische terreurleger…..

Eurovisie Songfestival? Eurozionist Songfestival! Meten met dubbele maten‘ (11 mei 2024)  

Genocide Joe spreekt alweer met gespleten tong gezien zijn waarschuwing aan het adres van Israël‘ (10 mei 2024)

AANVAL OP OOST-RAFAH IS BEGONNEN!!! VS en rest westen laten Israël begaan met uitvoering genocide onder uitingen van ‘bezorgd te zijn’: een wel heel smerig spel…..‘ (6 mei 2024)   

Het demonstreren tegen een genocide wordt als erger neergezet dan het uitvoeren van die genocide…‘ (29 april 2024)

New Research Details How Israel Has Used US Weapons to Commit War Crimes‘ Dit NB tegen de wetgeving van de VS in en bovendien zijn Biden en de VS daarmee op nog een manier mede hoofdverantwoordelijk voor de genocide die Israël uitvoert in de Gazastrook…… (vergeet niet dat wanneer Biden het echt wil morgen de genocide zal zijn afgelopen, immers zonder steun van de VS kan de illegale terreurstaat Israël haar bestaan vergeten…..)

ICJ Rejects Nicaragua’s Request to Block German Arms Sales to Israel‘ Hiermee toont het ICJ ten overvloede aan dat de Palestijnen niets mogen verwachten van dit instituut…..

Is antizionisme hetzelfde als antisemitisme?‘ (een fragment uit de OVT uitzending van 28 april 2024)

Gelukkig zijn er ook veel Joden die het niet eens zijn met het genocidale beleid van terreurstaat Israël!! 

Massagraf met 200 vermoorden ontdekt in Gaza Nasser Ziekenhuis: hoe bedoelt u: er is geen sprake van een genocide….. (18+)

How an ‘antisemitism hoax’ drowned out the discovery of mass graves in Gaza‘ Een artikel van Jonathan Cook. 

De Dodenherdenking en de genocide op de Palestijnen in de Gazastrook‘ (22 april 2024) Zie ook de links in dat bericht naar meer artikelen over de Dodenherdenking.

Netanyahu volgt de duivel met zijn beroep op het vernietigen van Amaleks zaad (18+)‘ (10 april 2024)

De aanval van Iran tegen Israël heeft meer ernstige schade aangericht dan wordt gemeld in de westerse massamedia‘ (17 april 2024) en zie de links in dat bericht naar meer artikelen over de strijd van vooral Israël tegen Iran.

Israel’s killing of aid workers is no accident. It’s part of the plan to destroy Gaza‘ (9 april 2024) Een artikel van Jonathan Cook.

Rachael Swindon reposted

Double Down News

@DoubleDownNews

Israel targeted and killed 3 British aid workers in Gaza.

Israel has a track record of killing foreign volunteers.

It’s not a tragedy, it’s the product of years of systematic violence and international immunity

              

3:39 PM · Apr 2, 2024  27.3K Views

Israël liegt keihard dat de aanval op het konvooi van World Central Kitchen een vergissing was

‘Israëls oorlogspsychose Palestina: de voortdurende geschiedenis van genocide, etnische zuivering, terrorisme, racisme, diefstal en onteigening

Image

VS overspoelt Israël met wapens, terwijl Biden en Blinken er bij dat ‘land’ hypocriet op aandringen de Palestijnse burgers te ontzien…..   

EU funds weapons firm playing “pivotal role” in Gaza genocide

US-supported Israel kills 30,800 in Gaza genocide

Israeli hostage tells of captivity in Gaza‘: Hamas guards covered us with their bodies to protect us from our own forces’ shooting.” Het zoveelste bewijs dat de Hamasstrijders allesbehalve inhumane ‘beesten’ waren…. Zie wat dat betreft ook ////: 

UN report launders Israel’s fraudulent “mass rape” propaganda‘ Zie verder de artikelen die één en ander wel onderuit halen: The Electronic Intifada, The Grayzone and Mondoweiss and the Twitter user @zei_squirrel En zie:

Niet alleen bewijs tegen verkrachtingsclaims van Israël, maar nu ook tegen de claims als zouden UNRWA medewerkers hebben deelgenomen aan de actie van Hamas‘ (10 maart 2024)

EU verscherpt sancties tegen Hamas, terwijl de door Israël gevoerde genocide zelfs niet één sanctie heeft opgeleverd: meer dan 31.700 vermoorde Palestijnen‘ (22 maart 2024)

De westerse media berichtgeving over de massamoord op hopeloze Palestijnen die honger lijden‘ (1 maart 2024) 

Westerse hypocrisie kent geen grenzen meer: sancties tegen UNWRA op basis van een beschuldiging…..‘ (29 januari 2024) Onder andere ook aandacht voor de VS, Britse en Nederlandse illegale oorlog tegen Jemen >> wel direct actie ondernemen als scheepvaart in gevaar dreigt te komen, zonder dat er ook maar één dode was gevallen door de acties van de Jemenitische Houthi rebellen, terwijl er toen al sprake was van meer dan 28.000 vermoorde Palestijnen, waaronder meer dan 10.000 kinderen (cijfers die ten tijde van het publiceren van dat bericht bekend waren), een genocide die zelfs wordt gesteund door dezelfde terreurcoalitie….. (ondertussen liggen er nog duizenden Palestijnse vermoorden onder het puin in de Gazastrook, waar meer dan 80% van de Palestijnen in die smalle strook land dakloos is geworden door de continu doorgaande bombardementen van het Israëlische terreurleger op burgerdoelen….) Zie ook het laatste blok met links over de situatie in Jemen en de Rode Zee///////.

EU funds weapons firm playing “pivotal role” in Gaza genocide

US-supported Israel kills 30,800 in Gaza genocide

‘Massacre’: Dozens killed by Israeli fire in Gaza while collecting food aid‘ (29 februari 2024 Al Jazeera) More than 100 killed and about 750 wounded after Israeli forces fired at Palestinians trying to get flour for their families as famine stalks the Strip. Ten tijde van de publicatie van het artikel onder deze link waren er al meerdere dode kinderen te betreuren door voedsel- en watertekorten…..)

De meest belachelijke VS handeling ooit: de man die zich uit protest inbrand stak werd door de politie onder schot gehouden……‘ En zie de berichten onder de links in die post, waarvan je de eerste acht hieronder terugvindt.

On Aaron Bushnell, Methinks The Israel Apologist Doth Protest Too Much

A Profound Act Of Sincerity

WhenThe Slaughter Stops In Gaza

Wel sancties n.a.v. Navalny’s dood, maar géén sancties tegen Israël vanwege de genocide die nu al aan meer dan 35.000 Palestijnen het leven heeft gekost…..

Het proces van Julian Assange om te mogen procederen tegen zijn uitlevering aan de VS, een analyse van Chris Hedges‘ (22 februari 2024) 

Assange, Gaza, And The Ugly Reality Of War Crimes‘ (21 februari 2024) Een scherp artikel van Caitlin Johnstone.

Navalny:de waarheid over deze fascistische-misdadiger, geëerd als vrijheidsstrijder en oppositieleider van Rusland: alweer desinformatie van westerse massamedia op topniveau‘ (18 februari 2024) Eén dode fascistenleider en men neemt extra sancties, maar meer dan 30.000 vermoorde Palestijnse Gazanen zijn alleen goed voor meer steun aan genocide pleger Israël >> de wereld volkomen op de kop!!!

Rutte was zogenaamd in Israël om te manen zo min mogelijk burgerslachtoffers te maken, terwijl hij dacht F-35 onderdelen te kunnen leveren‘ (13 februari 2024) Zo van: wij leveren jullie F-35 (JSF) onderdelen en vinden het logisch dat er veel burgerslachtoffers vallen, maar probeer het er voor het klootjesvolk zo uit te laten zien dat jullie met alle macht het aantal burgerslachtoffers proberen te beperken…… Vervolgens huilde Rutte een paar dagen later mee in de roedel van wolven over de dood van de neonazi-misdadiger Navalny, om dat daarna te herhalen bij de herdenking van de Russische inval in Oekraïne twee jaar geleden, wat zelfs al zouden alle leugens over Rusland waarheid zijn geweest, het alsnog honderd keer minder erg is dan wat de fascistische apartheids- en terreurstaat Israël de Palestijnen de laatste maanden heeft geflikt en daar dagelijks mee doorgaat >> zonder dat er ook maar één westerse sanctie werd of wordt getroffen…. SCHANDE!!!!

Israeli army brought groups to watch Palestinians tortured: monitor‘ (13 februari 2024) En zie de volgende video:

De Israëlische oorlog tegen journalisten en daarmee tegen de waarheid….‘ (10 februari 2024)

Vlucht vanuit de Gaza-hel naar Egypte (de Gaza-hel waar ook baby’s aan flarden worden gebombardeerd)…..‘ (7 februari 2024)

Westerse sancties onder leiding van de VS: niets anders dan een grove vorm van terreur‘ (16 februari 2024)

Israel Weaponizes Sympathy And Victimhood

Israeli jurists warn of more to come after U.S. court ruling on ‘plausible’ Gaza  (1 februari 2024) Een artikel van het joodse nieuwsplatform Haaretz.

Life in Gaza’s dystopian tent cities: ‘I feel like I’ve lost everything (30 januari 2024) een artikel van het joodse nieuwsplatform Haaretz.

How can you win a war that was forced on you?’ Gaza diarists grapple with death (25 januari 2024) Een artikel van Haaretz.

Oorlog in de Gazastrook: Israël nam een 82 jarige demente vrouw in gijzeling als ‘onwettige strijder…’‘ (3 februari 2024) Hoe inhumaan kan je zijn???

Nederlandse reders, niet zelden belastingontduikers, eisen marine bescherming in de Rode Zee…..‘ En zie wat dat betreft ook het NOS artikel onder de volgende link ////:

Reders willen toestemming voor gewapende beveiligingsteams in de Rode Zee

Palestijnen hebben het recht en de plicht om in verzet te komen tegen de Israëlische terreur‘ (!!!!) (9 oktober 2017) Een artikel aan de hand van een pleidooi gebracht door de joodse onderzoeksjournalist en schrijver Gideon Levy. 

De oorlog tegen de echte journalist Julian Assange, plus die tegen de journalisten in de Gazastrook en Oekraïne‘ (31 januari 2024)

Opblazen Palestijnse appartementen mislukt, de daders gesneuveld: 24 Israëlische militairen, plus de rol van het WEF en Rutte in de genocide op de Palestijnen‘ (27 januari 2024)

De westerse bescherming van schepen: dreigen met oorlog, terwijl men weer een genocide ongemoeid laat. Etnische zuivering door Israël weggezet als ‘vrijwillige migratie’‘ (5 januari 2024) Over hypocrisie gesproken…..

Israel is caught lying time and again. And yet we never learn (!!!!) (24 oktober 2023) Een artikel van Jonathan Cook op Substack.

Israel-Palestine war: Israel’s claim of ‘self-defence’ has zero legal legitimacy

‘Israel-Palestine war: Israeli journalist slams army for feeding him false line about Hamas atrocity

Debunking Israel’s top 10 propaganda points‘ 

It May be Genocide, But it Won’t Be Stopped‘ The ruling by the International Court of Justice was a legal victory for South Africa and the Palestinians, but it will not halt the slaughter. (lezen mensen!!!) Een uitstekend artikel van Chris Hedges waarin hij aangeeft wat de betekenis is van de uitspraak die het Internationaal Hof van Justitie (ICJ) op 26 januari 2024 gaf en waarin hij onder andere betoogt dat landen die Israël steunen zich medeschuldig maken aan de genocide die dat land uitvoert op het Palestijnse volk…… Totaal belachelijk overigens dat het hof niet een onmiddellijk einde eist aan de oorlog die Israël voert tegen het Palestijnse volk, ofwel niet eist dat die genocide onmiddellijk moet worden beëindigd…… SCHANDE!!

De Zuid-Afrikaanse poging om Israël veroordeeld te krijgen voor genocide op het Palestijnse volk: een analyse van Chris Hedges‘ (13 januari 2024)

Is Antisemitism ‘Rampant’ at Harvard? The Closer You Look, the Less You See‘ (een CounterPunch artikel geschreven door Glenn Sacks, gepubliceerd op 25 januari 2024) Antisemitisme als in kritiek uiten op gewelddadig optreden van zionisten en/of op de ronduit moorddadige omgang met Palestijnen….. Uiteraard is dat geen antisemitisme, elk land dat zo omgaat met een minderheid moet aan de paal worden genageld en moet worden geïsoleerd, onder andere middels vergaande sancties!!!

Tony Blinken (VS minister BuZa) is een inhumane, koelbloedige psychopaat‘ 

Een brief aan president Biden met de opdracht de namen te leren van de kinderen die met zijn hulp zijn vermoord

Preek van het jaar: “Christus onder het puin”

Israëlische zionisten inhumaan? Een kerstvertelling uit de Gazastrook

Het is geen antisemitisme om kritiek te uiten op de oorlogsmisdaden van Israël: intussen bijna 20.000 Palestijnse doden waaronder 9.000 kinderen…..

Het kweken van terrorisme door Israëls terreur tegen de Palestijnen

Wat te doen als je een genocide zou willen uitvoeren….

Massamoord en massa-arrestaties op de West Bank sinds 7 oktober 2023: aandacht in de westerse massamedia: nul komma nada……‘ Dat is na een aantal weken gelukkig wel wat veranderd, al blijft de berichtgeving in de westerse media vooral anti-Hamas…..

7 oktober 2023 doorgelicht: wie richtte het bloedbad aan in Israël‘ (!!!!) Zie wat dat betreft ook de berichten onder de volgende twee links:

Israëlische strijdkrachten schoten hun eigen burgers neer, zegt overlevende van kibboets‘ (een artikel van het rechtse Frontnieuws) 

Israëlisch 7 oktober posterkind gedood door Israëlische tank, onthullen ooggetuigen

Gazastrook wordt onbewoonbaar gemaakt- Biden beschuldigd van oorlogsmisdaden- de 10 meest domme beweringen die we moeten geloven over de Gaza-oorlog

Gaza – It’s all about money‘ One trillion cubic feet of gas off of Gaza. >> Een video van Brasscheck TV

Israeli Apache helicopters killed own soldiers, civilians on 7 October: Report‘ (!!!!) Een artikel van Information Clearing House.

Nederland heeft genocide pleger Israël tegen de regels in voorzien van onderdelen voor de F-35 (JSF)……‘ (13 november 2023) Waarmee de Israëlisch luchtmacht Palestijnen en hun kinderen in de Gazastrook vermoordt >> ‘echt héééél heldhaftig….’

Reichspogromnacht (Kristallnacht) vs. de strijd tegen de Palestijnen‘ (9 november 2023)

De westerse kijk op de slachting van Palestijnen in de Gazastrook‘ (6 november 2023) En zie de video’s in dat bericht!!

Leugens van 7 oktober aanslagen in Israël doorgeprikt en gelekt document met optie voor Israëlische regering om Gazastrook etnisch te zuiveren…..‘ (31 oktober 2023)

Als Hamas wordt vernietigd blijft de Gazastrook alsnog een gevangenis en Israëlisch verhaal over Hamas aanslagen door Joodse krant weggezet als leugens‘ (!!!!) (30 oktober 2023)

Israel is caught lying time and again. And yet we never learn (!!!!) Een artikel van Jonathan Cook. 

Nationale demonstratie tegen genocide op het Palestijnse volk: zondag 29 oktober in Den Haag‘ (26 oktober 2023) De demo was een succes!

Israëlische leger waarschuwde ziekenhuis 3 dagen achtereen dat het aangevallen zou worden, wat men de 4de dag uiteindelijk heeft gedaan…..‘ (23 oktober 2023) En dan durft de Israëlische fascistische regering te zeggen dat haar leger niet verantwoordelijk is voor het beschieten van dat ziekenhuis……

Over fascisme gesproken:   Israel: self-proclaimed ‘racist’ politician nominated as New York consul general‘ The Guardian van 20 april 2023.

En: ‘Meet ‘proud racist’ May Golan, set to become Israel’s Consul General in New York‘ Een artikel van Mondoweiss, waar de link naar dat artikel niet werkt (censuur??), ik nam het daarom over van het Nederlands Palestina Komitee. Zie ook de volgende afbeelding:

              

En zie de volgende korte video met fascistische uitspraken van Israëlische politici en ander vooraanstaand zionistisch geteisem

Een aartsbisschop die verklaart dat Israël ziekenhuizen meermaals heeft gewaarschuwd dat ze doel konden worden van aanvallen van Israëlische leger, dit daar Israël ontkende het eerste ziekenhuis waar veel doden vielen te hebben aangevallen. Het werd overigens een paar dagen later duidelijk dat Israël wel degelijk de aanvaller was, dit vanwege video’s, ander beeldmateriaal en getuigenverklaringen ook van VN medewerkers; intussen heeft Israël veel meer ziekenhuizen en medische posten aangevallen…. )

Waarom Biden loog over de aanval op het ziekenhuis in Gaza‘ Een bericht van Frontnieuws dat het overnam van Indian Punchline.

Israël gaat sinds enige tijd ook tekeer tegen christenen in het land, zelfs tegen toeristen uit westerse landen:

Gebombardeerd ziekenhuis: meer dan 500 doden, wat een verschil in aandacht vergeleken met de Hamas aanslagen‘ (!!!!) (19 oktober 2023)

Israël het slachtoffer van Palestijnse terreur‘ (9 oktober 2023)

The West’s hypocrisy towards Gaza’s breakout is stomach-turning‘ (8 oktober 2023) Een artikel van Jonathan Cook, gepubliceerd op Information Clearing House.

Netanyahu met hartklachten

Jenin. Plus: gewapend antisemitisme vernietigde links in GB, nu is het de beurt aan cultureel links en straks aan mensenrechtenactivisten in andere landen‘ En zie de links naar andere berichten in dat artikel!

Beschuldiging antisemitisme als wapen tegen critici die de misdaden tegen de menselijkheid door het Israëlische leger en politie aankaarten‘ Onder andere over het vals demoniseren van Roger Waters als zou deze antisemitisch zijn……..

Ronde ‘post-paasgedachte 2023’: in de mens een vals welbehagen

Israëlische ‘rechters’ geven toestemming om 8 Palestijnse dorpen etnisch te slopen: weer kijkt de wereld weg…….‘ (!!!!) Onder andere met links naar berichten over de band die pedo opperschoft Epstein had met kopstukken in Israel…..

Joodse demonstranten tegen afbraak democratie en mensenrechten: waar zijn deze mensen als Israël weer een massamoord aanricht onder Palestijnen

EU gaat instituut oprichten om fake news en desinformatie tegen te gaan, ofwel om dictatoriale censuur te institutionaliseren: VN baas eens….‘ Onder andere over censuur door Facebook en Twitter op een enorm aantal accounts van Palestijnen, terwijl zionisten hun gif dagelijks, zonder enige restrictie, mogen spuien op deze sociale media platforms…..(dat is overigens veranderd na de overname van Twitter, nu X, door Elon Musk)

AAV: Yet more biased coverage from the supposedly impartial BBC

Twitter (Elon Musk) censureert Kuffiya voor bericht over Ierse politicus Chris Hazzard die aandacht vroeg voor Internationale Dag van Solidariteit met het Palestijnse Volk

Ursula von der Leyen: een corrupte vijand van de democratie

Twitter gebruikers gewaarschuwd, Twitter belazert de kluit!!‘ (!!!!)

Censuur naar een hoger plan: Twitter medeoprichter Jack Jersey neemt ontslag‘ Censuur wordt ook regelmatig gebruikt op berichten waarin kritiek wordt geleverd op Israël…….

Project Nimbus: techbedrijven steunen apartheid en ander Israëlisch geweld tegen Palestijnen‘ (!!!!)  

Rondje Palestijnen schoppen op de landelijke radiozenders van Nederland, Duitsland en Groot-Brittannië

Instagram moet stoppen met censuur op berichten over huisuitzettingen in een wijk van Oost-Jeruzalem waar Palestijnen al vele generaties wonen

Great Return March: 1 jaar protest, 1 jaar massamoorden, 1 jaar westerse anti-Palestijnse propaganda‘ (een bericht van 30 maart 2019)

Palestijnse volk wordt verdrukt met hulp van zionistische leugens

Israel’s ultra-Orthodox Are Its Latest Neo-fascist Thugs‘ Een opiniestuk van Gideon Levy

Israël nu officieel fascistische apartheidsstaat: natiestaat wet aangenomen………‘ (!!!!)

Israël zet snelle reactiemacht op poten tegen anti-Israëlische kritiek‘ (!!!!)

Nieuw bewijs: journalist Shireen Abu Akleh met opzet en meermaals onder vuur genomen door Israëlische scherpschutter: moord met voorbedachte rade……‘ (!!!!) (en zie de links in dat bericht!!) En zie:

Israël vermoordde (en vermoordt) doelbewust journalisten‘ (!!!!

Israël schiet alweer doelbewust op journalisten, westerse collega’s onverschillig‘ (!!!!)

Israël gaat wat betreft apartheid nog een heel stuk verder dan destijds het witte minderheidsbewind in Zuid-Afrika‘ (!!!!)

SABRA (Duitse organisatie) ziet kritiek op gewelddadig optreden van Israël tegen Palestijnen als antisemitisme

Israël ruimt graven van Palestijnen op de illegaal bezette West Bank voor een ‘thema park’‘ (!!!!Terwijl Joodse graven als die van Palestijnen en andere islamieten nooit mogen worden geruimd…….

EU: stop de handel met de illegale Israëlische nederzettingen op de West Bank

Palestijnse olijvenoogst gaat gepaard met grof geweld van Israëlische kolonisten‘ Een artikel van The Rights Forum.

Palestijnse boer aangevallen door ‘kolonisten’ beide handen gebroken daarna door Israël opgepakt voor poging tot moord…….‘ (!!!!)

Watch the massacre committed by the Israeli occupation forces Een Twitterbericht.

This footage has emerged of an elderly Palestinian man being shoved to the ground by Israeli forces, during protests against the entry of hundreds of far-right Israeli extremists to the Al-Aqsa mosque compound in occupied East Jerusalem‘ Twitterbericht.

Ex-generaal Israëlisch leger vergelijkt de agressie tegen de Palestijnen op de West Bank met nazi-Duitse praktijken‘ (!!!!)

NOS met anti-Palestijns nieuws n.a.v. moord op 3 Palestijnen…..

Begrafenis Shireen Abu Akleh gewelddadig verlopen door ingrijpen Israëlische politie met meer gekleurde westerse berichtgeving‘ (!!!!)

Shireen Abu Akleh vermoord door ‘heldhaftige’ Israëlische scherpschutter met gekleurd bericht van ‘onafhankelijk’ NOS nieuws…‘ (!!!!)

Canada verklaart zich solidair met Israël na aanslagen ‘fietsterrorist’‘ En zie de links in dat bericht!! Links ook naar berichten over de huisuitzettingen in oostelijk Jeruzalem, waar vooral Palestijnen wonen, maar waaruit ze etnisch worden weggezuiverd door de fascistische apartheidsstaat Israël….

Oekraïne: belangrijke punten die niet mogen worden vergeten, ondanks de propagandawals die over ons heen wordt gereden‘ 

Twitter gebruikers gewaarschuwd, Twitter belazert de kluit!!‘ (!!!!)

Biden belooft Palestijnen gelijke behandeling met Israël: veiligheid, vrijheid en voorspoed……. ha! ha! ha! ha! ha!‘ (en zie de links in dat bericht naar meer artikelen over de bloedige onderdrukking van Palestijnen, artikelen die niets met antisemitisme van doen hebben!!)

Israël noemt Amnesty International antisemitisch…… ha! ha! ha! ha! ha!

Wenen start zaak tegen activist die zich inzet voor Palestijnse mensenrechten en tegen etnische zuiveringen‘ (!!!!)

Israël gaat ongestoord door met etnische zuivering van Oost-Jeruzalem met schunnige NOS berichtgeving‘ (!!!!)

Israëlische ‘kolonisten’ vallen Palestijnen aan met grof geweld op de illegaal door Israël bezette West Bank……‘ (!!!!)

De ‘Midden-Oosten kerstboom’ tot ontploffing gebracht door Israël, Saoedi-Arabië, de VS en haar NAVO-partners

Pro-Palestijns activisme de mond gesnoerd door ultra rechts en fundi-christenen

Bezette West Bank: zelfs de olijfbomen van Palestijnen worden vernietigd onder bescherming van het Israëlische leger‘ (!!!!)

Gevechten in Beiroet (Libanon) volgens BBC W.S. de schuld van Hezbollah‘ Ten tijde van deze gevechten op 14 oktober 2021, amper of geen belangstelling in de westerse media, behalve de BBC dan en die durft de schuld in de schoenen van Hezbollah te schuiven, totaal belachelijk!!

Palestijnse gevangenen worden collectief gestraft voor ontsnapping 6 gedetineerden‘ Collectieve straffen: een uitvinding van de SS………

Rashida Tlaib (lid huis van afgevaardigden VS) wordt gedemoniseerd vanwege haar steun voor het verdrukte Palestijnse volk

De pogroms van fascisten tegen Palestijnse burgers is het gevolg van decennia wegkijken door westerse staten en de VS in het bijzonder‘ (!!!!)

Bennett (voormalig Israëlische premier) in VN: Israël is een baken van licht en vrijheid en haar steunen is een morele keus….‘ ha! ha! ha! ha! Waar haalt deze schoft het gore lef vandaan??!!!

Israël dreigt weer 16 Palestijnse families uit hun huis te zetten: etnische zuivering van Oost-Jeruzalem gaat gewoon door‘ (!!!!)

Dagelijkse Israëlische terreur tegen het verdrukte Palestijnse volk

Israël martelt 60% van de gevangengehouden Palestijnse kinderen…….‘ (!!!!) Waar je het gevangenzetten van kinderen al moet aanmerken als een heel ernstige vorm van marteling….. En zie de links in dat artikel!! Zie ook de berichten onder de volgende 12 links:

Israël ontvoert op de West Bank en Jeruzalem Palestijnen, waaronder kinderen, dat zou Loekasjenko moeten proberen……‘ (!!!!)

Israëlische militairen vermoorden 11 jarige jongen en 20 Palestijnse winkels met de grond gelijk gemaakt‘ (!!!!)

Israël martelt 60% van de gevangengehouden Palestijnse kinderen…….‘ (!!!!) Waar je het gevangenzetten van kinderen al moet aanmerken als een heel ernstige vorm van marteling…..

Israël voert standrechtelijke executies uit en martelt kinderen……‘ 

Al wat nog over is zijn hun schooluniformen: Israël vermoordt 8 Palestijnen

Palestijnse kinderen hebben recht op leven, vrij van onrecht en onderdrukking

Israël vermoordt alweer ‘zeer heldhaftig’ 5 ongewapende Palestijnen, waaronder een 12 jarige en een 17 jarige jongen……..

‘Israëlische helden’ schieten 6 ongewapende Palestijnse demonstranten dood op Gazaans grondgebied, inclusief 2 jongens van 12 en 14 jaar oud…..‘ (!!!!)

Vier spelende Palestijnse jongens werden doelbewust vermoord middels een Israëlische drone‘ (!!!!)

Palestijnen en hun kinderen nog eens nageschopt door BBC’s Stephen Sackur‘ (!!!!)

‘Rechter’ houdt Palestijns meisje van 16 jaar in gevangenschap, verder een invalide in rolstoel vermoord: ‘leve het dappere Israëlische leger….’‘ (!!!!)

UNICEF is trots supporter van de bloedige Israëlische vervolging van Palestijnen en hun kinderen‘ 

Pegasus spyware toch volop gebruikt in Duitsland i.t.t. eerdere berichten‘ (!!!!) Pegasus is van het Israëlisch bedrijf NSO.

Israëlische oorlogsmisdaden tijdens de oorlog tegen de Palestijnen in de openluchtgevangenis Gazastrook‘ (!!!!)

Palestijn gearresteerd voor verkeersovertreding: in 4 dagen tijd doodgemarteld in gevangenis‘ (!!!!)  Dit soort zaken wordt in het hypocriete westen niet als terreur gezien, dat geldt ook voor veel van de volgende links, zoals de eerste 3 volgende……

Israël vernielt huizen van Palestijnse families in Silwan en al-Bustan

Silwan (buitenwijk van Jeruzalem): de huizen van 170 leden van een Palestijnse familie worden met de grond gelijk gemaakt‘(!!!!)

Israël massamoordt door en Palestijnen zijn een niet gelijkwaardige partij‘ (!!!!)

Israëlische leger vermoordt vreedzame demonstrant op West Bank‘ De zoveelste……

Puma beklaagt zich over een boycotoproep vanwege haar steun voor illegale Israëlische nederzettingen

‘Deal of the Century’ niet genoeg voor Israël dat dit meer dan belachelijke verdrag nu al schendt

Studente Mays wordt gemarteld in Israëlische gevangenis‘ (!!!!)

Trump en Netanyahu komen met ‘vredesplan’ voor Israël, waar de Palestijnen zoals gewoonlijk het nakijken hebben

Albert Einstein, één van de vooraanstaande Joden die al in 1948 grote vraagtekens bij de staat Israël zette‘ (!!!!)

Israël wil Shuhada Street in Hebron vernietigen voor nieuwe Joodse nederzetting….

Israël gebruikt alweer nazi misdaden tegen het Palestijnse volk‘ (!!!!)

Israëlische rechter wijst directeur Human Rights Watch het totaal absurde ‘democratische’ land uit

Israël steelt Palestijnse grond, als ‘vergoeding krijgen’ Palestijnen traangas, made in USA

Mike Pompeo (VS minister van BuZa): nederzettingen op de West Bank gaan niet per se in tegen internationale rechtsregels

“Israël heeft afgelopen nacht in de Gazastrook opnieuw luchtaanvallen uitgevoerd op terreurorganisatie Islamitische Jihad…” ahum….

Israëlische ‘Friends Tweet’ komt als een boemerang terug met de gruwelen die Israël begaat tegen het verdrukte Palestijnse volk‘ (!!!!)

Israël houdt 24 uur per dag Palestijnen in de gaten met gezichtsherkenningsapparatuur en hulp Microsoft

Israël valt doelen aan in Libanon, Syrië en Irak >> oorlogsmisdaden, zonder één woord van kritiek uit het westen

Israël gebruikt sadistisch geweld bij vernietigen Palestijnse huizen in Oost-Jeruzalem

Zomaar een paar dagen uit ‘het leven’ van Palestijnen: vernederingen, beledigingen, vernietiging en moord door Israël

Huis van Afgevaardigden VS stemt massaal voor beperking vrijheid van meningsuiting: BDS in de ban en vrijbaan voor Israëls gewelddadig beleid tegen Palestijnen

Israël gaat alweer haar boekje ver te buiten in Oost-Jeruzalem

De Israëlische VN ambassadeur: de weg naar vrede is overgave van de Palestijnen, waarbij ze nationalistisch suïcide moeten plegen….. ha! ha! ha! ha! ha!

‘Israël maakte het onmogelijk voor arabieren terug te keren naar hun huizen

Israëlische kolonisten verantwoordelijk voor branden op de West Bank

Duitse razzia’s: jacht op ondersteuners van Hamas en het verdrukte Palestijnse volk‘ (!!!!) Omgekeerd evenredig aan de razzia’s om leden van het verdrukte Joodse volk in Duitsland op te pakken tijdens het nazi-Duitse Hitler bewind…….

Gazastrook: ‘de onafhankelijke verslaggeving’ over de strijd van Israël tegen Palestijnse terroristen…‘ (!!!!)

Dode Israëlische militairen zijn meer waard dan burgers en de moord op 300 Palestijnen is terecht >> de verkiezingscampagne van Netanyahu

Gaza ‘On Brink Of Collapse’ As Residents Remain ‘Caged In’‘ (Video)

Israël bewijst nogmaals fascistisch te zijn >> journalist met kritiek wacht gevangenisstraf……‘ (en zie de links in dat bericht)

Britse band boycot het Eurovisiesongfestival in Israël

CIDI vóór Israël vóór vrede, tegen racisme en antisemitisme……. ha! ha! ha! ha! ha!

Eurovisiesongfestival 2019 in fascistische apartheidsstaat >> boycot dit festival!!

Simon Wiesenthal Center: antisemitische top tien 2018 >> o.a. moorden toegestaan voor Joden

Israël arresteert Palestijnen tijdens gewelddadige nachtelijke overvallen op de West Bank

Israëls huidige oorlog tegen de Palestijnen: o.a. de etnische zuivering van Oost-Jeruzalem

Ceremoniële beloning voor ‘heldhaftige’ Israëlische scherpschutters die ongewapende Palestijnse demonstranten vermoordden‘ (!!!!)

Tien bedrijven die Israël helpen bij de massamoord op de Palestijnen

TUI met reizen naar Israël: “Discover apartheid and the mass murders on Palestinians and smile….”

Israël bestormt voor de zoveelste keer met groot machtsvertoon de Al-Aqsamoskee……‘ (!!!!)

Israel Perpetrated Ethnic Cleansing in 1948‘ En niet alleen dat >> destijds begon de genocide op de Palestijnen…..

The Ongoing Terror of the Israel Lobby 

———————————

Wat betreft Jemen, het enige land dat zich vanwege de genocide op de Palestijnen militair verzet tegen Israël door schepen aan te vallen met als bestemming Israël, dan wel schepen van landen die Israël blijven steunenn , zie onder andere: Nederlandse reders, niet zelden belastingontduikers, eisen marine bescherming in de Rode Zee…..‘ (5 februari 2024) En zie wat dat betreft ook het artikel van staatszender NOS onder de volgende link (deze 2 links zijn ook hierboven al weergegeven, maar ook de rest van dit blok met links heeft van alles met elkaar te maken, immers zonder de genocide in de Gazastrook zouden de Houthi’s géén schepen aanvallen met bestemming Israël, dan wel schepen van reders in landen die Israël steunen):

Reders willen toestemming voor gewapende beveiligingsteams in de Rode Zee

Westerse hypocrisie kent geen grenzen meer: sancties tegen UNWRA op basis van een beschuldiging…..‘ (29 januari 2024) Met aandacht voor de Houthi’s en sjiieten in Jemen.

Aanval op Houthi doelen in Jemen: Blinken ontsteekt het kruitvat en Patrick Bolder (HCSS) verdedigt de aanval, daarbij liegt hij dat het gedrukt staat‘ (12 januari 2024)

Tony Blinken (VS minister BuZa) is een inhumane, koelbloedige psychopaat‘ (11 januari 2024)

De westerse bescherming van schepen: dreigen met oorlog, terwijl men weer een genocide ongemoeid laat. Etnische zuivering door Israël weggezet als ‘vrijwillige migratie’‘ (5 januari 2024) Over hypocrisie gesproken…..

Saoedischegrenstroepen hebben meer dan 650 Somalische en Ethiopische vluchtelingen vermoord‘ Zie in dat schrijven ook een groot aantal links naar artikelen over Jemen!! (de eerste 9 daarvan vind je hieronder)

Als persvrijheid echt zo belangrijk is voor de VS en GB dient men Julian Assange vrij te laten en de belachelijke aanklachten te laten vallen

Capitol Hill: één van de plekken in de VS gevuld met oorlogszuchtige psychopaten‘ En zie de berichten onder links in dat artikel!!

Van Dueren, de Nederlandse ambassadeur ‘in Jemen’ slaat de plank bijna volledig mis……‘ Zie de wat oudere berichten onder de links in dat schrijven

Free Julian Assange NOW!! (en stop de oneindige oorlog die de VS voert over een groot deel van de wereld)‘ En zie de links in dat bericht!!

Canada heeft de diplomatieke banden hersteld met Saoedi-Arabië…..‘ Terwijl de corrupte hypocriete Canadese premier Trudeau een enrom grote bejk heeft over Rusland….. ha! ha! ha! ha! Wat een oplichter!!

VS roemt andermaal persvrijheid terwijl dat land deze zelf blijvend geweld aandoet‘ (en zie de links in dat bericht o.a. naar artikelen over Julian Assange!!)

‘OPEC verlaagt onder druk Saoedi-Arabië de oliewinning met 2 miljoen vaten: energie sancties van EU tegen Rusland komen terug als boemerang‘ Vannacht (toen ik dit schrijven toevoegde aan de link was het 12 oktober 2022) hoorde ik op CBC Radio 1 Charlottetown, dat Biden sancties wil nemen tegen de Golfstaten vanwege de verlaging van de olieproductie….. ha! ha! ha! ha! Ja deze oorlogsmisdadiger heeft een blauwtje gelopen bij de Saoedische kroonprins, schoft de luxe en massamoordenaar Mohammad bin Salman (MBS). Biden deed tijdens de vorige presidentsverkiezingen de belofte om van Saoedi-Arabië en MBS paria’s te maken, dit naar aanleiding van de gruwelijke moord op Khashoggi. Echter toen Biden MBS bezocht om tevergeefs te bedelen voor een verlaging van de olieprijs, gaf hij hem een een vriendschappelijke vuist alsof het zijn beste vriend was…..

De VS moet zich niet schamen over bezoek Biden aan Saoedi-Arabië: hypocrisie van de hoogste plank

———————————

Let op!! De ruimte om reacties weer te geven werkt niet altijd. Als je commentaar hebt en het lukt niet op de normale manier, doe dit dan via het mailadres trippleu@gmail.com, ik zal deze dan opnemen onderaan in het bewuste artikel, althans als je geen geweld predikt, voorts plaats ik jouw reactie ook al staat deze diametraal tegenover dat bericht. Alvast mijn dank voor jouw eventuele reactie, Willem.

FN>4U: Canada en ‘de humane omgang’ met zwaar zieke mensen. Canada hysterie over verkiezingsmanipulatie (met aandacht voor Israëlische terreur). Rookdoden vs. luchtvervuilingsdoden….

(On the top right hand side of this page you can choose for a translation in the language of your choice in Google Translate)

Chronisch zieke vrouw kan vanwege reiskosten geen pijntherapie volgen >> krijgt suïcide verbod opgelegd door de Canadese overheid

CBC Charlottetown radio bracht vorige week vrijdagnacht om 3.00 u. in het programma ‘The Current Review’ een verhaal over een zwaar zieke vrouw, die aan ongelofelijk veel pijn lijdt. Zij heeft geen geld voor de reis naar een ziekenhuis waar ze een therapie kan volgen die haar zou kunnen helpen tegen de pijn. Het gaat hier om een reis van een paar uur. Nu kan ze de pijn niet meer verdragen en wil sterven, echter daartegen heeft de overheid zich gekeerd, dezelfde overheid die weigert om de reis naar het ziekenhuis te betalen….. 

Zie hier het ‘geweldige’ inhumane neoliberalisme in optima forma….. En dan te bedenken dat de Canadese regering blijft bezuinigen op de zorg, niet zozeer door veel minder geld te geven, maar wel door de budgetten niet jaarlijks te verhogen…. Voorts is het ook daar de bedoeling om ziekenhuizen in gebieden die ver van de bewoonde wereld liggen samen te voegen, zodat er straks nog meer mensen zijn die uren moeten reizen voor een ziekenhuisbezoek….. 

Het is wat dat betreft overal in het westen hetzelfde verhaal >> men volgt het VS model, zoveel bezuinigen dat er mensen zijn die overlijden aan kanker zonder ook maar therapie te hebben kunnen volgen daar ze niet verzekerd zijn en geen nagels hebben om de bips te krabben…. SCHANDE!! Zie ook onze nieuwe regering Wilders/Schoof: je zou toch verwachten dat Omtzigt iets zou doen tegen het alsmaar verder uitkleden van de zorg, maar nee hoor, deze oplichter vindt het allemaal prima….. Vandaar ook dat hij zich ziek meldde voor de algemene beschouwingen (na Prinsjesdag)….

Verkiezingsmanipulatie hysterie in Canada blijft groeien

Afgelopen zaterdag in het CBC Toronto radio nieuws van 2.00 u. (CEST) het bericht dat een agent van de Canadese geheime dienst een getuigenis zou hebben afgelegd over buitenlandse inmenging in de Canadese verkiezingen…. ‘Mooie praatjes’, echter de plork weigerde namen van politici noch van landen te noemen…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Deze verhalen rouleren al een paar jaar in Canada en bij tijd en wijle is er sprake van een enorme hysterie in de media, waar telkens weer geen bewijzen kunnen worden gegeven…. Ongelofelijk genoeg geloven de meeste Canadezen deze flauwe kul, waarbij men uiteraard indirect wijst naar China en Rusland  als de daders van die ‘verkiezingsmanipulatie….’ Zoals gezegd: zonder enig bewijs voor die manipulatie!! 

Het is als met de sprookjes over de verkiezingsmanipulatie voorafgaand aan de presidentsverkiezingen in de VS, te weten die van 2016…. Deze hysterie is meermaals volledig doorgeprikt en toch blijft een groot deel van de westerse reguliere media (uiteraard inclusief die van Canada) deze flagrante leugens herhalen…. Hillary (beter: Killary) Clinton was de grote manipulator die de verkiezingen heeft gestolen van Bernie Sanders tijdens de Democratische voorverkiezingen…..* Bovendien mag de Israëlische Palestijnenslachter en psychopathische massamoordenaar Netanyahu telkens weer in het VS verkiezingsjaar het Congres toespreken (zoals een paar maanden geleden weer), waarbij hij geen twijfel laat bestaan voor het christelijk gelovige volk van de VS op wie ze moeten stemmen: altijd op een Republikein, al maakt het voor Israël geen bliksem uit wie er in Washington ‘op de troon zit’, zowel Democraten als Republikeinen steunen de fascistische apartheidsstaat Israël door dik en dun….** Over verkiezingsmanipulatie gesproken!!! 

Men vond bij onderzoek na de verkiezingen van 2016 dat Rusland wat advertenties voor borsjt en wodka (>> bij wijze van spreken) had geplaatst op Facebook, dit voor een bedrag van rond de $ 50,000. waarmee Rusland de verkiezingen zou hebben gemanipuleerd, een claim die meermaals naar het rijk der fabelen werd gestuurd, echter deze leugen blijven de reguliere westerse media zoals eerder opgemerkt tot op heden herhalen en dat terwijl diezelfde media keer op keer schreeuwen dat de sociale media moeten worden gecensureerd vanwege fake news (nepnieuws) en desinformatie….. ha! ha! ha! ha! 

Vergelijk dat eens met wat de grote bedrijven en de plutocraten in de verkiezingen steken, dat is op zeker niets anders dan verkiezingsmanipulatie!! (maar dat vindt men normaal….) In 2020 was deze subsidiëring meer dan 15 miljard dollar groot!!! De VS is niets anders dan een enorm gekkenhuis dat het Vierde Rijk vormt, met meer dan 800 militaire bases over de wereld!! (levensgevaarlijk zoals telkens weer blijkt en dat rijk is alleen deze eeuw al verantwoordelijk voor meer dan 5 miljoen doden, mensen die werden vermoord in illegale oorlogen die de VS begon en die werden uitgevoerd in samenwerking met het extra terreurleger van de VS >> de NAVO: daarvoor werd zelfs niet 1 sanctie opgelegd!!)

Een gerelateerd bericht aan verkiezingsmanipulatie was vanmorgen te horen bij de NOS op Radio1: de computers van de politie zijn gehackt en daarbij zijn de namen van agenten, hun adres en uiteraard andere gegevens buitgemaakt. Je kon er op wachten >> men stelde niet te weten wie er achter de hack zat, maar wel dat het een land moet zijn, daarna viel de naam Rusland minstens 3 keer…. Wat moet een land met die gegevens? Een cadeau sturen op de verjaardag om daarmee agenten in te palmen? ha! ha! ha! Uiteraard zou de georganiseerde misdaad heel veel hebben aan dergelijke gegevens, maar ja Rusland zal en moet gedemoniseerd worden…. 

In Duitsland namen WDR 5 en Deutschlandfunk het bericht uit Nederland over en die noemen Rusland simpelweg als dader (het bericht werd tot publicatie van dit bericht herhaald….) Ik weet niet of het deze computers zijn die Israël aan de Nederlandse politie heeft geleverd en waar iedereen af moet blijven >> bij problemen mogen alleen Israëlische technici deze computers nakijken en eventueel repareren…. Ofwel Israël kan niet alleen achter zaken komen waar die genocidale fascistische apartheidsstaat geen bliksem mee te maken heeft, maar kan zo bijvoorbeeld ook achter de gegevens komen van mensen die werden gearresteerd bij demonstraties tegen het ongebreidelde geweld van Israël tegen de Palestijnen!! ‘Uiteraard’ maken de reguliere media zich daar niet druk over…… Het is meer dan schandalig dat deze computers niet goed zijn beveiligd en toont ten overvloede aan dat de Nederlandse politieleiding en het ministerie een zootje ongeregeld vormen!

Rookdoden vs. luchtvervuilingsdoden

BNR kwam afgelopen maandag in het nieuws van 8.00 u. met het bericht dat de stichting Rookvrije Generatie (van onder andere het Longfonds en KWF Kankerbestrijding) heeft bekendgemaakt dat 700.000 mensen in ons land te maken hebben met chronische ziekten door roken. De stichting stelt zich achter het plan van D666 en het CDA om tabak duurder te maken en de stijging van de omzetbelasting voor sport niet door te laten gaan….. (die verhoging van de btw is zonder meer een schande!!)

Later bleek dat het RIVM dat onderzoek had gedaan, het RIVM, je weet wel een ‘ongelofelijk betrouwbare organisatie’ (ha! ha! ha!) en de stichting noemt als getal 672.000 mensen met chronische ziekten (maar ja 700.000 klinkt een heel stuk beter volgens het ‘altijd scherpe BNR’)…. 

Lullig wel dat uit onderzoek van duizenden Australische artsen blijkt dat het aantal chronische ziekten en sterfgevallen door luchtvervuiling dat van rokers ver overtreft en dat met dezelfde aandoeningen!!*** Dat laatste is niet helemaal waar, daar bijvoorbeeld in Nederland heel veel kinderen jaarlijks ernstige long- en/of luchtwegklachten oplopen door alleen al auto-uitstoot, waar één van de extra gevolgen kunnen bestaan uit psychische aandoeningen….. (ook dat is erger dan de gevolgen van meeroken, waarvan men de opgegeven gevolgen niet zou kunnen bewijzen) 

Zie daarnaast ook de zware luchtvervuiling door bedrijven als Tata Steel die vooral ten koste gaat van de ‘kindergezondheid…’ Maar ja het Longfonds, KWF en anderen gaan zich de handen natuurlijk niet branden aan het eisen voor een fiks duurder maken van vervuilende fabrieken en autorijden….. Laat staan dat ze zullen eisen dat er op auto’s grote waarschuwingen te zien moeten zijn waarmee men wordt gewaarschuwd voor de gevolgen van langdurige auto-uitstoot inademing…. Overigens ook elektrisch rijden is kankerverwekkend daar de accu-loodzware e-autos te maken hebben met grote slijtage van de banden, waardoor grote hoeveelheden fijnstof en het kankerverwekkende ultrafijnstof vrijkomen…. Daarnaast werd onlangs bekendgemaakt dat uit onderzoek blijkt dat de fabricage van e-auo’s en dan met name die van de accu’s zo vervuilend is dat er zelfs na een paar jaar amper of geen winst is ten opzichte van plofmotoren (motoren die draaien op fossiele brandstoffen)….

Nee de rokers, in feite niets anders dan chronisch zieke mensen (wetenschappelijk bewezen), mogen opdraaien voor de gevolgen van luchtvervuiling….. EEN GOTSPE VAN HIER TOT TOKIO!!! Vergeet daarnaast niet dat veel rokers beroepschauffeurs zijn en als die longkanker oplopen zal men dat onmiddellijk toewijzen aan het roken en niet aan het jarenlang auto-uitstoot inademen. Anders gezegd: het is heel goed mogelijk dat deze mensen kanker of andere ziekten hebben opgelopen, die juist zijn veroorzaakt door auto-uitstoot!! 

Dan te bedenken dat de Nederlandse overheid de welgestelde fossiele industrie jaarlijks met 40 miljard euro subsidieert, ofwel subsidie door jou en mij betaald voor de zware ziekte en de daaropvolgende dood van velen, een dood jaren en niet maanden (zoals de overheid je wil laten geloven) eerder dan normaal gesproken verwacht zou kunnen worden….. 

========================================

*   De NOS berichtte op 24 juli over het bezoek van opperploert Netanyahu aan het Congres en daarbij stelde men verwonderd te zijn dat Netanyahu zowel Biden als Trump noemde, dat zou volgens de NOS niet gangbaar zijn…. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Beter opletten suffe redactie!! De Palestijnenslachter heeft Trump 10 keer liever dan een democratische president, immers deze heeft het fanatieke christelijke deel en de (super) rijke Joden die in de VS leven achter zich!! Ongelofelijk!! Zie: ‘Netanyahu spreekt Amerikaanse Congres toe, deelt visie op Gaza na de oorlog‘ Hier een klein deel uit zijn walgelijke en meer dan belachelijke toespraak zoals weergegeven in dat NOS artikel (de NOS is een staatszendgemachtigde):

‘Strijd tussen barbaarsheid en beschaving’

In zijn toespraak verbond Netanyahu de strijd van Israël in het Midden-Oosten met Amerikaanse belangen. Hij noemde het een “strijd tussen barbaarsheid en beschaving”. Later in zijn toespraak zei hij dat Iran verantwoordelijk is voor vrijwel al het terrorisme in het Midden-Oosten.

Ha! ha! ha! Een strijd tussen barbaarsheid en beschaving? Inderdaad Netanyahu, het is meer dan barbaars om een volk uit te moorden, uit te hongeren en te dehydrateren, men noemt dat genocide in het westen, vuile schoft!!! Bovendien heeft deze Netanyahu gegarandeerd minder Joodse genen dan de meeste Palestijnen die hij heeft laten vermoorden….. Zie ook de barbaarse manier waarop Israël tekeergaat in Libanon >> in de nacht van 30 sept op 1 oktober werden er al meer dan 1.000 doden gemeld in een paar westerse mediaorganen, dat aantal is intussen al ver overtroffen…. Daarnaast heeft Israël afgelopen dinsdag alweer plekken in de Gazastrook gebombardeerd waar vluchtelingen schuilen: een school en een vluchtelingenkamp, uiteraard zijn daar weer veel doden te betreuren waaronder ook nu weer kinderen…… Blinken, de VS minster van BuZa, zou wat hebben tegengesputterd aangaande de aanval op Libanees grondgebied en zou Israël zogenaamd de wacht hebben aangezegd, terwijl hij tegelijkertijd vierkant achter de VS levering aan Israël staat van bijvoorbeeld blockbusters waarmee de losgeslagen dolle hond Israël hele appartementencomplexen en woontorens in de Gazastrook en Libanon met de grond gelijk heeft gemaakt….. Biden heeft zich intussen achter de Israëlische aanval op Libanees grondgebied geschaard….. 

Meer dan 40.000 doden in de Gazastrook waaronder meer dan 18.000 kinderen (het werkelijke aantal vermoorden zou volgens een aantal deskundigen al ver boven de 100.000 liggen)…. Maar niet één sanctie tegen de fascistische apartheidsstaat Israehel!!! Vergelijk dat eens met de onterechte sancties tegen Rusland….. SCHANDE!!! Overigens hebben westerse landen wel aangekondigd om de sancties tegen Iran te versterken vanwege de aanval met raketten afgelopen woensdag…… Het is werkelijk om doodziek van te worden: een al bijna één jaar lang durende genocide waarbij Israël minstens 40.000 Palestijnse mensen heeft vermoord >> geen sancties, een aanval met raketten waarbij geen doden vielen >> onmiddellijk een aankondiging van westerse regeringen dat de sancties tegen Iran zullen worden verzwaard….. Misdadige westerse hypocrisie van ongekende hoogten!!

Daarover gesproken: het drama blijft zich herhalen, ofwel de escalaties van het Israëlische fascistische apartheidsregime >> de aankondiging daarvan nadat Iran eindelijk heeft geantwoord op die escalaties met een aanval op Israël…. Het is werkelijk ongelofelijk wat men in de westerse landen durft te zeggen over die aanval, waar men nooit het woord escalatie gebruikt als Israël zware terreur uitoefent waar het haar maar uitkomt, wordt Iran gedemoniseerd als zouden ze heel Israël plat hebben gegooid en het Midden-Oosten alweer hebben gedestabiliseerd, wat uiteraard niet het geval is….. Ook al is de schade van de Iraanse aanval veel groter dan Israël toegeeft >> er zijn flink wat raketten neergekomen in Israël, één zelfs in de buurt van het hoofdkwartier van terreurorganisatie Mossad, de Israëlische geheime dienst, dat zich bevindt in de omgeving van Tel Aviv (voorheen: Jaffa, destijds een Palestijnse stad)….. 

De VS dat al een jaar loopt te zeuren dat de boel niet moet escaleren, terwijl juist Israël dat keer op keer doet, maar ondertussen de grote agressor Israel zoals gezegd blijft voorzien van ook de zwaarste wapens, heeft de VS, de grootste terreurentiteit ter wereld, nu aangekondigd Israël te zullen helpen bij het ‘gepaste antwoord’ op de aanval van Iran…. Over verdere escalatie gesproken!! Alsof de VS daarnaast Israël als eerder op deze plek aangegeven niet al voorziet van doelen om te bombarderen, want dat dit gebeurt is wel zeker….. Zie met welke oorlogsschepen die vereniging van terreurstaten voor de kust ligt van Israël en Libanon, bovendien beschikt de VS over veel meer en betere satellieten dan Israël!!

Vannacht in het nieuws op CBC Radio 1 Toronto het bericht dat 8 Israëlische militairen zijn omgekomen in Libanon (Israëlische militairen die vooral bekend staan als psychopathische moordenaars). Uitgebreid aandacht daarvoor en wat de Palestijnenslachter en fascistische massamoordenaar Netanyahu over die eerste 8 doden heeft gezegd…. In dat bericht géén woord over de intussen ruim meer dan 1.000 Libanezen die met het psychopathische geweld van het Israëlische leger en haar luchtmacht zijn vermoord….. Hetzelfde geldt voor de bekendmaking dat bij de aanval van het Israëlische leger op een school in de Gazastrook waarbij meer dan 50 Palestijnse mensen zijn vermoord, een school waar zich ‘alweer een commandocentrum van Hamas zou hebben bevonden’ volgens de vooral keihard liegende woordvoerders van dat leger >> 50 mensen, waaronder alweer veel vrouwen en kinderen >> géén woord daarover op CBC radio 1….. Onverdraaglijk ook dat de reguliere westerse media de Israëlische propaganda over hun zware oorlogsmisdaden telkens weer overnemen als enige waarheid…  (deze zin was ik bij plaatsing vergeten, kort daarna toegevoegd, mijn excuus)

———————————————

**  Zie: ‘Campagne Clinton, smeriger dan gedacht…………‘ (4 november 2017) En zie de berichten onder de links in dat artikel!! 

———————————————

*** Zie: ‘FN>4U: Luchtvervuiling eist meer dodelijke slachtoffers dan roken‘ (23 augustus 2024)

———————————————

Let
op!!

De ruimte om reacties weer te geven werkt niet altijd. Als je
commentaar hebt en het lukt niet op de normale manier, doe dit dan
via het mailadres trippleu@gmail.com, ik zal deze dan opnemen
onderaan in het bewuste artikel, althans als je geen geweld predikt,
voorts plaats ik jouw reactie ook al staat deze diametraal tegenover
dat bericht. Alvast mijn dank voor jouw eventuele reactie, Willem.

Het Deense migratiebeleid: een voorbeeld van fascistisch bestuur

Het volgende artikel werd gepubliceerd op De Groene Amsterdammer.


Het strenge Deense migratiebeleid

Volg ons voorbeeld niet!’

Denemarken voert sinds 2018 een keihard migratiebeleid. Politici uit andere Europese landen, ook Nederland, kijken hier vol belangstelling naar. ‘Ze maken steeds nieuwe regels, om ons verder weg te duwen.’

Irene van der Linde beeld Nicole Segers

13 maart 2024 – verschenen in nr. 11

Een druilerige regen valt onafgebroken over Kopenhagen. Het maakt van Mjølnerparken, een wijk aan de rand van het hippe, multiculturele stadsdeel Nørrebro, ‘geliefd bij jongeren en kunstenaars’, een modderpoel. De inwoners zijn het ondertussen gewend. Hun wijk is al jaren een bouwplaats. Drie van de vier woonblokken, sociale huisvesting uit de jaren tachtig, staan in de steigers. Dagelijks zitten ze in het lawaai, bouwmachines rijden er af en aan. Nog geen jaar geleden woonden in Mjølnerparken zo’n zeventienhonderd mensen, veel van hen ‘niet-westerse’ immigranten. Alleen dat gegeven zorgde ervoor dat Mjølnerparken op de ‘ghettolisten’ van de overheid kwam te staan. En dat betekende het einde van het vertrouwde leven voor de inwoners.

Ze hebben het kapotgemaakt’, zegt Julia even later in een helverlicht kantoortje onder in het laatst bewoonde woonblok. Ze is begin veertig en heeft haar zwarte haar in een slordige staart naar achter gebonden. Julia (niet haar echte naam) woont al 24 jaar in Mjølnerparken. Haar twee zonen, nu 27 en 24 jaar, groeiden er op. ‘Het zijn goede kinderen, ze hebben een goede opleiding, goede banen en hebben nog nooit de wet overtreden’, zegt ze er voor de zekerheid bij, omdat daaraan door de Deense regering openlijk wordt getwijfeld als je samenwoont met veel mensen met een ‘niet-westerse’ migratieachtergrond.

In 2018 is met steun van een grote meerderheid in het Deense parlement de anti-gettowet aangenomen. Zo’n dertig wijken waar inwoners geen Deens zouden spreken, niet zouden deelnemen aan de samenleving noch aan de arbeidsmarkt, waar het percentage inwoners met een niet-westerse achtergrond boven de veertig uitkwam, waar ook inkomen, opleidingsniveau, criminaliteitscijfers of werkloosheid niet aan de criteria voldeden, belanden op de ‘gettolijst’. Voor 2030 moeten deze ‘getto’s’ zijn verdwenen. Dat kan door gewoon een deel van een wijk met bulldozers af te breken en er duurdere woningen voor in de plaats zetten, zoals in Aarhus en Odense is gebeurd. Of, zoals in Mjølnerparken, door de helft van de sociale huurwoningen te verkopen. Als gevolg van deze wet zijn, en worden nog steeds, duizenden mensen in Denemarken uit hun huizen gezet.

Van de ene op de andere dag hoorden we dat we werden herplaatst naar een ander deel van de stad’, zegt Julia. ‘En dat in onze woningen, na renovatie, andere mensen zouden gaan wonen.’ Van de vier woonblokken worden er twee verkocht, waardoor, zo is de gedachte, de wijk vanzelf ‘witter’ wordt.

We zitten aan een lange witte tafel in het tijdelijke kantoor van de bewonersraad van Mjølnerparken, waar ook Julia deel van uitmaakt. Ze was razend en wilde iets doen. ‘Alleen al voor mijn kinderen’, zegt ze. Ze sloten zich als raad aan bij Almen Modstand, vrij vertaald ‘Verenigd Verzet’, een beweging van bewoners die zich organiseren tegen het gettobeleid van de politiek. ‘Ze hadden vast niet verwacht dat “arme” mensen zoals wij in verzet zouden komen’, zegt ze lachend.

Denemarken heeft me gered’, vervolgt Julia, die in de jaren negentig op haar vijftiende haar land in oorlog ontvluchtte. ‘Denemarken gaf me rechten, vrijheid, veiligheid. En nu pakken ze me het weer af. Opeens hoor ik er niet meer bij. Omdat we een andere achternaam hebben, een andere religie, een andere achtergrond. Buitenlanders zijn plotseling tot tweederangsburgers gemaakt.’

Huurders worden niet alleen zomaar uit hun huizen gezet, zodra een wijk op de ghettolisten belandt, gelden er voor de inwoners ook andere regels: zo kunnen straffen worden verdubbeld, kan een heel gezin uit de woning worden gezet als een van de kinderen een misdaad begaat, zijn ouders verplicht hun kind vanaf het eerste jaar 25 uur naar de crèche te sturen, waar het een speciaal opvoedingsprogramma krijgt, en krijgen kleuterschoolleerlingen een speciale taaltest waar ze voor kunnen zakken.

Mjølnerparken was een fijne gemeenschap’, zegt Julia. ‘Niemand deed de deur op slot, iedereen lette op elkaar, altijd was er hulp als dat nodig was. Onze kinderen groeiden samen op. Veel mensen zijn voormalige vluchteling, dus de meesten van ons hebben hier geen familie. De buurt, dat was onze familie. We hebben herinneringen in deze huizen, we vierden er verjaardagen, geboortes, huwelijken. Ze hebben alles afgepakt.’

Ooit stond Denemarken bekend om de meest liberale immigratiewetten van Europa, nu is het omgekeerd: het Scandinavische land, met rond de 5,9 miljoen inwoners, heeft al jaren een van de meest restrictieve migratiewetten. Een aantal Europese landen kijkt met interesse naar dit ‘Deense model’. De ene na de andere, vooral (radicaal-)rechtse politiek leider bezoekt de Christiansborg in Kopenhagen. ‘Denemarken loopt vijftien jaar op ons voor’, zei de Zweedse premier afgelopen jaar. ‘Denemarken is zeer effectief in het terugsturen van mensen’, zei de Oostenrijkse minister van Binnenlandse Zaken na een bezoek. Ook Nederlandse politici aan de rechterflank lonken met toenemende interesse noordwaarts, zeker sinds de laatste verkiezingen.

De interesse vanuit Den Haag valt zo op dat Charlotte Slente, de secretaris-generaal van de Deense Vluchtelingenraad, een van de meest prominente hulporganisaties voor vluchtelingen ter wereld, begin dit jaar een opiniestuk naar de Volkskrant stuurde waarin ze benadrukte dat haar land géén goed voorbeeld is om na te volgen. ‘Ooit was ik trots op Denemarken als een humanitair rolmodel’, zegt Slente in haar kantoor in Kopenhagen. ‘Nu staan we bekend om ons keiharde beleid ten opzichte van de opvang van asielzoekers, mensen die bescherming nodig hebben. Het is in de eerste plaats onsolidair, want de vluchtelingen die wij niet opnemen, komen naar andere Europese landen. Denemarken moet net als andere landen zijn deel van het aantal vluchtelingen in de wereld opvangen.’

Hoe heeft het in Denemarken zover kunnen komen? Dat vraagt Michala Clante Bendixen, oprichter en directeur van Refugees Welcome, zich af. We zitten in café Emil in Valby, een van de meest diverse wijken van Kopenhagen. Zij groeide op in een land dat was gebaseerd op een humane, sociale en inclusieve houding. ‘Gelijkheid was een doel, sociale problemen en misdaad werden professioneel benaderd met rehabilitatieprogramma’s en educatie’, schreef ze in 2018 in een opiniestuk in The Guardian naar aanleiding van de toen net ingevoerde anti-gettowet.

Denemarken voert op dit moment een beleid van afschrikking’, zegt Bendixen. De van oorsprong grafisch ontwerper begon in 2007 als vrijwilliger te werken met vluchtelingen en richtte daarna een organisatie op waar ze gratis juridisch advies kunnen krijgen. ‘Ik zag dat vluchtelingen vaak hun eigen zaak niet begrepen, alleen al omdat de brieven in het Deens waren en ze beperkt toegang hadden tot advocaten.’

Bendixen heeft veel kritiek op het Deense beleid. ‘Het enige doel is om immigranten buiten de deur te houden’, zegt ze. ‘Dat begint ermee vluchtelingen te laten weten dat ze niet welkom zijn.’ Bijvoorbeeld door de invoering van de juwelenwet in 2015, die bepaalde dat waardevolle spullen van asielzoekers boven 1340 euro in beslag worden genomen om daarmee hun opvang te betalen. De wet is vooral symbolisch bedoeld om mensen af te schrikken, om een negatieve reputatie op te bouwen in de herkomstlanden. Zo onderzoekt Denemarken ook de mogelijkheid, tot nu toe zonder succes, van een Deens asielzoekerscentrum in Rwanda. ‘De paar mensen die dan toch komen, krijgen te maken met strenge asielwetten en beperking van gezinshereniging.’

Het paradoxale is dat het integratiebeleid van de afgelopen tien, twintig jaar volgens Bendixen juist zijn vruchten heeft afgeworpen. ‘Door de toegenomen ervaring van gemeenten en organisaties was dat steeds succesvoller. Dus hoewel vluchtelingen veel beter geïntegreerd zijn, is de vijandigheid jegens hen toegenomen.’

Het restrictieve migratiebeleid is niet nieuw, maar de grootste verandering kwam toen de sociaal-democraten in 2018 besloten tot een radicale koerswijziging, in Denemarken bekend als de paradigmeskift, de ‘paradigmawisseling’. Mette Frederiksen, de partijleider en huidige minister-president, kondigde begin dat jaar officieel aan dat ze een radicaal ander migratiebeleid voorstonden. ‘Helaas zijn er te veel die hiernaartoe komen en die niet integreren in onze samenleving’, zei ze in een video op Facebook. ‘Dat zet druk op onze welvaartsstaat, onze beperkte ongelijkheid in de samenleving en onze manier van leven.’

Hier ging een jarenlange tweestrijd binnen de partij aan vooraf, die was begonnen in de jaren tachtig. In 1983 voerde Denemarken een heel liberale vreemdelingenwet in waardoor immigranten al na twee jaar aanspraak konden maken op een permanente verblijfsvergunning. ‘Dat zorgde al snel voor fel politiek debat’, zegt Heidi Vad Jønsson, universitair hoofddocent geschiedenis aan de Universiteit van Zuid-Denemarken in Odense. Jønsson promoveerde op de geschiedenis van het thema migratie en de Deense Socialdemokraterne. ‘Binnen de sociaal-democratische partij vonden de meer idealistische politici dat Denemarken verplicht was om vluchtelingen op te nemen. Anderen, onder wie lokale politici uit grote steden die problemen in migrantenwijken zagen ontstaan, pleitten voor meer restrictie.’

De humanitaire stroming won en de partij zette in op sociale en economische gelijkheid voor immigranten. Maar in 1995 deed de radicaal-rechtse en populistische Deense Volkspartij haar intrede in de politiek. ‘Zij waren pro-verzorgingsstaat en extreem anti-immigratie’, zegt Jønsson. ‘Denemarken was daarmee het eerste land in Europa met een verzorgingsstaat-nationalistische partij van die omvang in het parlement. De Dansk Folkeparti was wat dat betreft een rechtse koploper. De Zweden Democraten kwamen later. De Ware Finnen ook.’

De sociaal-democraten verloren sindsdien elke verkiezing meer kiezers. Na 2015, het jaar dat veel met name Syrische vluchtelingen naar Europa kwamen, groeide de Deense Volkspartij uit tot bijna de grootste van Denemarken. De Socialdemokraterne daalden verder in de peilingen.

Totdat Mette Frederiksen in 2018 het linkse roer omgooide. Ze kwam met een radicaal nieuw programma met als uitgangspunt: vluchtelingen mogen slechts tijdelijk in Denemarken verblijven. ‘De koerswijziging was een strategie om kiezers terug te krijgen van de Deense Volkspartij’, zegt Jønsson. Frederiksen neemt op het gebied van migratie alle opvattingen van de populisten over. Om dit te verantwoorden grepen de sociaal-democraten terug op het partijverleden; opkomen voor de Deense arbeiders en de welvaartsstaat beschermen. ‘Zo konden ze zeggen: deze nieuwe lijn zit in ons partij-dna.’

Politiek gezien was de strategie succesvol. De sociaal-democratische partij won in 2019 de verkiezingen en zit sindsdien in de regering. De Deense Volkspartij heeft nauwelijks nog zetels. ‘Tussen 2001 en 2019 stond de immigratiekwestie elke keer op de verkiezingsagenda. Nu is het debat grotendeels verstomd en hebben we het over andere dingen’, zegt Jønsson. ‘Dat is wellicht het positieve. Het heeft er wel voor gezorgd dat de polarisatie is verdwenen. We kunnen nu gewoon over migratie praten.’

Nordvest is een multiculturele wijk waar de gentrificatie in volle gang is

Het hippe stadsdeel Nørrebro is een multiculturele smeltkroes

Voor de rest van het artikel zie de De Groene Amsterdammer.

NAVO-tentakels in de burgermaatschappij…. VS geeft te bombarderen doelen door aan Israël

(On the top right hand side of this page you can choose for a translation in the language of your choice in Google Translate)

De NAVO staat in feite onder beheer van de VS, ofwel daar de NAVO haar tentakels heeft in allerlei organisaties, universiteiten, media, ngo’s en platforms op de sociale media, heeft de VS controle over een groot deel van het burgerlijk leven in de EU…. 

Vergeet voorts niet dat het Nederlandse leger, onderdeel van de NAVO, tijdens de ‘Coronacrisis’ er op heeft aangedrongen om mee te mogen doen aan het controleren van burgers…. Terwijl het LIMC dit al heeft gedaan zonder toestemming van de volksvertegenwoordiging, met dank aan CDA minister Bijleveld, die veel te laat actie ondernam, terwijl ze wel op de hoogte zou zijn geweest van het één en ander…..*

In het hieronder opgenomen CounterPunch artikel wordt er verder op gewezen dat de NAVO zich zogenaamd ook druk maakt over de milieu/klimaatcrisis en daarvoor onder andere werft onder schooljeugd, terwijl het militaire apparaat van de NAVO zorgt voor een enorme luchtvervuiling, zeker als het weer eens verwikkeld is in militaire operaties, of in het steunen van de illegale oorlogen die de VS is begonnen en nog zal beginnen…. Trouwens gezien de grootte van de NAVO-kantoren, kan het niet anders dan dat ook die enorm hebben bijgedragen aan de klimaatverandering en de lucht/milieuvervuiling…. 

Dit in 2017 in gebruik genomen hoofdkwartier van de NAVO is één van de grootste gebouwen in België (dit naast andere nationale NAVO-hoofdkwartieren zoals in een paar in Nederland, ofwel ook daarin lijkt het wel alsof de NAVO-tentakels op steeds meer plekken ankers aan de grond krijgen, al is een NAVO-kantoor in Tokio van de baan, dat ging Frankrijk gelukkig ‘iets te ver’. 

Alleen het vorige geeft al aan dat de opzet van de NAVO niet is om iets aan de klimaatverandering of de luchtvervuiling te doen, het gaat puur en alleen om de macht over de maatschappij en dat voor de grote heer in Washington, het Vierde Rijk, met haar meer dan 800 militaire bases over de wereld….  

Nog even terugkomend op die schooljeugd, het is zonder meer schandalig dat ronselaars van het leger (eufemistisch ‘recruiters’) mogen werken op middelbare scholen…. Het is zelfs zo zot dat men tegenwoordig al op basisscholen begint met de voorbereidingen op het ronselen van kindsoldaten, ofwel reclame maken voor het leger en daarmee voor het zaaien van dood en verderf….. Zoek je een veteraan die kan spreken over het ‘mooie werk’ (ha! ha! ha!) van militairen op basis- en voortgezet onderwijs (een advertentie van de Rijksoverheid, ofwel het ministerie van Defensie uh Oorlog): ‘Spreker voor basis- en voortgezet onderwijs‘. 

Weet je nog hoe groot de bek van de reguliere westerse media een paar decennia geleden was over ‘kindsoldaten’ in Afrika? Hoe is het mogelijk dat deze media nooit de hand in eigen boezem staken en keken hoe het ervoor staat in de westerse legers? (zie wat dat betreft ook wat Wikipedia daar met veel goor lef over heeft te zeggen) Vanaf dat je eind 17 jaar bent mag je in het leger, ofwel ook dan moet je zonder meer spreken over kindsoldaten!! Trouwens gezien de late overgang van vooral jongens van de tienertijd naar de volwassenheid, zie je in het westen dat heel veel vooral jongens nog niet volwassen zijn als ze 22 of 23 jaar oud zijn (en niet zelden nog veel later) >> kortom de westerse legers worden juist vooral bevolkt door kindsoldaten, ook in oorlogssituaties!! 

Het is dan ook veel makkelijker om te ronselen onder kinderen, dan onder echte volwassenen (die willen nog wel eens verder nadenken dan de neus lang is), zie ook de smerige reclame filmpjes die je op tv af en aan te zien krijgt, veel mooi gemaakte video’s met spannende apparatuur, schepen, vliegtuigen, commandocentra met computers, lampjes en meters** en zo meer…. Nooit krijg je video’s te zien van oorlogssituaties waarin militairen zwaar gewond zijn geraakt of om het leven zijn gekomen op vreselijke manieren….. Laat staan dat je de militairen te zien krijgt die thuis zijn gekomen uit oorlogssituaties met een posttraumatische stressstoornis (PTSS), waar ze in veel gevallen de rest van hun leven mee blijven zitten….. (het aantal suïcides onder veteranen met dit trauma schijnt groot te zijn…..)

Het al eerder aangehaalde CounterPunch artikel heeft al veel te lang gelegen, al kan het nooit kwaad om de bezoekers na een paar maanden nog eens op zaken als de tentakels van de NAVO te wijzen en hoe dit extra terreurleger van de VS met haar bloederige poten in het burgerleven is verankerd (beter nog: verkankerd). De NAVO is een extra leger van de VS daar het leger in oorlogssituaties altijd onder opperbevel van de VS staat….. De secretaris generaal is dan ook niet anders te zien dan als een zetbaas voor de VS, niet voor niets dat Mark Rutte de laatste paar jaar van zijn premierschap heeft gebruikt om te lobbyen voor de NAVO, met grote anti-Russiche en Chinese propaganda (maar wat graag door de reguliere Nederlandse media herhaald), waarvoor hij tevens miljarden van ons belastinggeld heeft gebruikt om in een goed blaadje bij de VS te komen….. 

Belastinggeld door ons betaald voor ten eerste het meer dan waardeloze stuk schroot F-35 (JSF), wat je geen straaljager kan noemen naar huidige maatstaven daar het ding te langzaam klimt, rent en wendt, op dat gebied haalt het onding het nog net bij de A-10 Thunderbolt uit de 70er jaren!! Voorts heeft Rusland het stealth systeem (waardoor het onding onzichtbaar zou moeten zijn voor radar) al gekraakt en heeft China zelfs een volledige blauwdruk, daar de servers van het Pentagon een lange tijd wagenwijd open hebben gestaan….. ha! ha! ha! Wat een prutsers!!

Miljarden die Rutte ook spendeerde voor Oekraïne, zo heeft hij ervoor gezorgd dat Nederland vorig jaar december een paar miljard heeft gegeven aan Oekraïne, terwijl de EU-lidstaten daar nog over moesten beslissen in januari dit jaar…. Al de miljarden die het kabinet Rutte aan Oekraïne heeft gegeven, niet alleen geld maar ook oorlogstuig, werd door ons opgebracht…. Geld dat voor een fiks deel verdween in de zakken van de Zelensky-junta (waarvan de leden en ex-leden grote huizen en roerende goederen hebben in het buitenland, plus uiteraard zeer dikke buitenlandse bankrekeningen, onder andere in ons land)…. Wat betreft het oorlogstuig: één derde daarvan gaat door naar het buitenland, naar de hoogste bieder wel te verstaan en het zal Zelensky een zorg zijn of dit een land is of een terreurgroep als ISIS, uiteraard vloeit een deel van de opbrengst van die wapens in de zakken van diezelfde junta….

Oh nu ik het er toch over heb: de NAVO is ook stevig verankerd in de EU, ook hier schrijft Joan Roelofs over in het hieronder opgenomen artikel. Verder komen de banden van de NAVO met de Bilderberggroep aan bod, plus die met het WEF van de enorme psychopaat Klaus Schwab, en via via ook met de VN en Amnesty International… Zoals al even opgemerkt kan je ervan uitgaan dat naast CIA bemoeienis met de reguliere westerse media, ook de NAVO daar haar bloedige tentakels in heeft verankerd…. (de NAVO werkt overigens ook regelmatig samen met de CIA) Dat de NAVO nauwe banden heeft met de wapenindustrie zal waarschijnlijk niemand verbazen. (wapenindustrie in het groot, dus ook de fabrikanten van vliegend, varend en rollend oorlogstuig) Hetzelfde geldt uiteraard voor politieke partijen, al zal dat ook maar weinigen verbazen….

Voorts schrijft Roelofs nog over de samenwerking van de NAVO met militaire trainingscentra, onder andere in Israël.. Niet voor niets dat het westen niet alleen stil blijft over het genocidale fascistische optreden van het Israëlische leger, maar zelfs wapens blijft leveren aan Israël, ondanks dat het een genocide uitvoert op de Palestijnen in de Gazastrook en nu uitermate moorddadig optreedt in Libanon…. Trouwens het zal me verder niet verbazen dat naast de VS ook de NAVO Israël voorziet van welke doelen te bombarderen in Libanon en de Gazastrook….. (dat de VS dat doet is wel zeker!!!) En dan gebruikt Israël ook nog eens de ‘blockbusters’ van de VS, waarmee hele torenflats kunnen worden platgegooid….. Het aantal doden in Libanon moet nu de 1.000 al benaderen (al is het al niet ver voorbij dat aantal), terwijl we niets meer horen over de Gazastrook, is het zeker dat daar het aantal door Israël vermoorde Palestijnen de 40.000 ver is gepasseerd (waaronder meer dan 18.000 kinderen!!) En niet één sanctie tegen die fascistische psychopathische moordenaars!!!

Dan nog het ‘laatste NAVO-nieuws’: zetbaas Stoltenberg heeft een paar weken geleden besloten dat de afzonderlijke landen mogen beslissen of de aan Oekraïne geleverde lange afstandswapens mogen worden gebruikt tegen Rusland, daarmee heeft deze opperhufter in feite de oorlog verklaard aan Rusland…. Het wachten is nu nog op een nucleaire oorlog mochten NAVO militairen lange afstandsraketten afvuren op steden als Moskou >> NAVO militairen daar alleen die deze wapens kunnen bedienen, voorts is westerse satelliet technologie nodig!! Rob Bauer, de commandant van de Nederlandse Strijdkrachten heeft overigens al laten weten dat wat Nederland betreft de aan Oekraïne geleverde wapens mogen worden ingezet, ook ver op Russisch grondgebied!! Daarmee heeft deze mislukte kapitein krentenkoek de oorlog verklaard aan Rusland, alsof dat aan hem is!! Al moet ik daaraan toevoegen dat de grote grijnzende griezel Rutte al minstens 2 keer de oorlog heeft verklaard aan Rusland, onder andere met zijn uitspraak dat de oorlog in Oekraïne ook onze oorlog is….. Oekraïne NB een dictatoriaal geregeerde fascistische staat waar men meermaals heeft opgeroepen alle etnische Russen en hun kinderen te vermoorden, ofwel openlijke oproepen tot genocide, ook gedaan door de regerende Zelensky-junta!! (en onofficieel al een paar keer via de media >> vóór de Russische inval in Oekraïne….)

SCHANDE!! Waar blijven de grote demonstraties op de onze straten??!!! 

(als je de Engelse taal niet beheerst, zet dan de tekst om in Nederlands met behulp van Google translate dat je rechts bovenaan deze pagina ziet staan, klik eerst in het menu op ‘Engels’, waarna je weer kan klikken op die vertaalapp, daarna zie je bovenaan in het menu ‘Nederlands’ staan >> klik daarop en de hele tekst staat vervolgens in het Nederlands, de vertaling is van een redelijk goede kwaliteit.)

July 24, 2024

NATO’s
Civilian Bases 

Joan
Roelofs

Photo: NATO.

Why has NATO been so generally
accepted in Europe by almost all the major political parties and
especially puzzling, the social democratic ones? Its economic costs,
illegal aggressive wars, environmental damage, and the risks of
nuclear annihilation would seem to make it a prime platform item.
Well-informed political activists are unlikely to believe that an
invasion of Switzerland or Denmark is imminent. There are significant
anti-NATO movements, such as No
to War No to NATO
, but so far they haven’t been able to turn
the tide.

Some reasons are fairly obvious. The
US military connections to European defense and foreign ministries
began during World War II. These strong ties have continued, now with
an emphasis on NATO’s newly acquired feminist face, the Women,
Peace, and Security
 agenda.

The photo above, taken at the 2022
NATO summit in Madrid, depicts women Foreign Affairs and Defense
ministers, from Canada, Norway, Sweden, United Kingdom, Iceland,
Slovenia, Germany, and Belgium.

Promotion long and wide has been
carried out by overtly pro-NATO lobbies such as the Atlantic Council
and national think tanks, for example, the  Council on Foreign
Relations (US), the British Royal Institute of International Affairs,
and their counterparts in many nations. There is also a Youth
Atlantic Treaty Association, a network of national organizations of
young professionals, university students and researchers.

The secretive Bilderberg group
harnesses the political, economic, academic and journalism elites of
NATO nations. Operation Gladio, Operation Paperclip and others have
sustained firm links with military and intelligence agencies. There
has also been covert and overt interventions in political parties and
nongovernmental organizations, such as the CIA funding of Christian
Democratic party in 1948 to defeat the Communist Party and meddling
in the British Labour Party to minimize the influence of the
Committee on Nuclear Disarmament. These  have also cleared the
path for NATO.  Eastern Europe was even more easily penetrated
by NATO, after the devastation of its economic, cultural, and
scientific institutions.

There have been constant protests
against NATO bases, yet their less vocal sympathizers appreciate the
economic benefit. At first, in war-torn Europe both the liberated and
the occupied nations saw little economic activity. Now the European
economy is increasingly militarized, having outsourced much of its
civilian industry and facing declines in its tourist industry due to
pandemics, protests by local residents, and environmental costs.
According to the Stockholm International Peace Research Institute
(SIPRI) Fact Sheet of 2024, weapons production has greatly
accelerated in many European countries, even though NATO and national
militaries also equip themselves royally with US products. 
Sales to the Middle East and other violence inflicted areas are good
business.


         Now
workers, many unionized and some even socialists and communists, have
secure jobs in war industries and in the burgeoning military-civilian
industries. As the Erikssons have
documented:

The defence industry is undergoing
rapid change, particularly regarding the development of dual-use
technology and transfer of technology between military and civilian
domains. . . The blurring of the military-civilian divide is
particularly noticeable with the rapid development of Artificial
Intelligence (AI), digitalization, satellite technology, integrated
quantum, photonics, high-capacity wireless communications, and “big
data” networking through 5 G – developments which have been
referred to as “the fourth industrial revolution. . .”

Just as its military bases need
everything, NATO institutes, operations, conferences, war games, and
its supersized headquarters in Brussels equip and maintain from every
kind of business. Much information is available on the NATO website;
it also has a presence on YouTube, LinkedIn, Facebook, Instagram and
X (Twitter). The NATO
Support and Procurement Agency
 contracts database for 2023
lists only orders valued above €80,000. It includes “consumables”
from a firm in Luxembourg, transport of tents and conference center
equipment from Belgium, winter clothing from France, “civil and
mechanical” from Albania, medical equipment from Sweden, waterproof
bags from Great Britain, and spare parts from vendors in many
countries. Undoubtedly, even smaller businesses supply a wide range,
and, as in the US, provide economic survival for owners, workers, and
communities (see The
Trillion Dollar Silencer
). A listing of bids above €800,000
includes medical treatment structures from a firm in Italy, training
services (Netherlands and Spain), and military cots and mosquito nets
(Italy and Turkey). Although the largest in both lists are
expenditures for weapons, firms that are often the economic
lifeblood—rather the deathblood—of their communities, the smaller
(but not piddling) purchases can influence many citizens and their
elected representatives.

NATO training and research operations
involve civilian universities, which increasingly have military
departments, as well as national military academies. There are even
public high school training programs, e.g., in Sweden, Germany, and
France (Defence Cadets). In addition, the US Department of Defense
has direct contracts with universities and scientific institutes
worldwide, especially for weapons development, nanotechnology, and
biotechnology.

NATO also has several layers of its
own training entities. One is the Partnership
Training and Education Centres
, in 34 member and partner (i.e.,
not full member) countries. Some examples are Switzerland, Geneva
Centre for Security Policy; Israel, IDF Military Medical Academy;
Serbia, Chemical, Biological, Radiological and Nuclear Training
Centre; Mongolia, Peace Support Operations Centre; Colombia,
International Demining Centre; Italy, The International Institute of
Humanitarian Law; and United Kingdom, United Kingdom Defence Academy.

Another NATO network is the 28 Centres
of Excellence
 which are “international military
organizations that train and educate leaders and specialists from
NATO member and partner countries.” They are funded nationally and
accredited by NATO. Some of these are Civil-Military Cooperation, one
of two in the Netherlands; Crisis Management and Disaster Response,
Bulgaria; Modelling and Simulation, one of several in Italy;
Strategic Communications, Latvia; Climate Change and Security,
Canada; and Maritime Security, Turkey. The latter is described as:

[P]roviding expertise both as a centre
for academic research and as a (multinational) hub for practical
training in the field of maritime security, along with relevant
domains (maritime trade, energy security, maritime environment,
maritime resources, public health, maritime transport-logistic). The
Centre strives to achieve the necessary collaboration among
stakeholders from government, industry, academia and the private
sector.

NATO’s enormous Civil
Diplomacy
 department works through all print and electronic
media. Its Press Tours enable reporters to “sail aboard the
aircraft carrier USS George H.W. Bush on the Adriatic Sea” and
“mingle with counter-terrorism experts in a metro station in Rome,
Italy.” The department also welcomes grant applications from think
tanks, universities, NGOs, and other civil society organizations
“ranging from out-of-the box, non-traditional ideas to more
institutional formats. Particular focus should be placed on outreach
to youth audiences, female audiences and key opinion formers,
including those who have not connected with NATO before.”

As Merje
Kuus
 notes:

In addition to NATO’s own public
diplomacy division, the alliance’s message is produced and
projected through a host of NGOs that collaborate with NATO but are
not affiliated with it. Funded through national foreign and defense
ministries, NATO’s Public Diplomacy Division, and private
companies, they organize a wide range of activities designed to
popularize NATO within and beyond its member states.

NATO’s less obvious influence may
derive from its accelerated penetration of civilian institutions:
education, entertainment, teenage “influencers,” festivals,
nongovernmental organizations, even progressive and human rights
movements. NATO portrays itself as simply the prime association of
democratic nations, which was apparently very persuasive in Eastern
European regimes trying to divest themselves of the “totalitarian”
label.

A notable example is its Women,
Peace and Security 
Agenda. Journalist Lily Lynch reports:

In January 2018, Nato
secretary-general Jens Stoltenberg held an unprecedented press
conference with Angelina Jolie. While InStyle reported that Jolie
“was dressed in a black off-the-shoulder sheath dress, a matching
capelet and classic pumps (also black)”, there was a deeper purpose
to this meeting: sexual violence in war. The pair had just
co-authored a piece for the Guardian entitled “Why NATO must defend
women’s rights”. The timing was significant. At the height of the
#MeToo movement, the most powerful military alliance in the world had
become a feminist ally. “Ending gender-based violence is a vital
issue of peace and security as well as of social justice,” they
wrote. “NATO can be a leader in this effort.”

A study by Katharine
AM Wright
, exploring the legitimacy given to NATO by the
surprising participation of women’s rights groups in its
activities, found some activists who argued that it enabled feminists
to “advise” NATO, “to get it to hear things that they don’t
usually hear,” and to “speak truth to power.”

As climate change is among NATO’s
catalog of serious threats to security, environmentalists speak at
NATO conferences and vice versa, serve on advisory boards, and
formally interact in many ways. For example, the 2020 meeting of the
Brussels Dialogue on Climate Diplomacy and the Environment &
Development Resource Centre was hosted by the Policy Planning Unit in
the Office of the NATO Secretary-General.

In addition to the more traditional
Youth Atlantic Treaty Association, NATO has more recently created
youth activities that are more cuddly. Its 2022 “Protect
the Future 
campaign” recruited:

12 young online creators [teenage
“influencers”] from Germany, Hungary, Latvia, Spain, the United
Kingdom and the United States. To discover more about the Alliance’s
work, the creators met with the Secretary General in May; travelled
to the Madrid Summit in June; visited the US aircraft carrier USS
George H.W. Bush in October; and went on an AWACS training mission in
November.

The outcome, NATO reported, was
300,000 social media engagements that reached more than 9 million
young people.

In another wing of this campaign,
“young artists from across the Alliance took part in an open
competition to help create NATO’s first-ever graphic
novel, ‘Protect
the Future.’
 Six young artists were selected to work with
professionals to produce the book.” For the multitude, a Youth
Summit was held that included 35,000 people from 99 countries.

At the [2023] NATO Gaming
Tournament
 in Warsaw, Poland, thousands of gamers from
across the Alliance and around the world gathered to play online
games and chat with experts from NATO Headquarters. The vibe in the
room is casual and relaxed. Young gamers from Warsaw mingle with
artists, soldiers and NATO experts. In one corner, troops from NATO’s
multinational battlegroup in Poland play vintage console games,
including Street Fighter and Super Mario. In another area, gamers
mash buttons on old arcade games like Pac-Man.

The arts are not neglected. NATO
sponsors exhibits, murals, and competitions:

Are you an artist under 35? Do you
have a creative mind and want your artwork to be displayed at a
permanent location in Washington D.C. where NATO will mark the 75th
anniversary of the Alliance? Submit your work to the NATO mural
competition – an opportunity to showcase your talent and artistic
vision of the future. The winner will get to work with a local street
artist to feature their mural permanently on a wall in the city.

The NATO mural competition will
give young talents a chance to produce a signature image for NATO’s
anniversary as part of its “Protect the Future” campaign.

In our era of network
governance
 it is not surprising that NATO has close
connections with the European Union (including its Organization for
Security and Co-operation in Europe and European Defense Agency), the
United Nations, the Council of Europe, and many other
intergovernmental organizations. These in turn are interwoven with
international (e.g., World Economic Forum, Amnesty International) and
thousands of national nongovernmental organizations (e.g., Council on
Foreign Relations), foundations, and business corporations. Zbigniew
Brzezinski noted in 
The
Grand Chessboard
:

As the imitation of American ways
gradually pervades the world, it creates a more congenial setting for
the exercise of the indirect and seemingly consensual American
hegemony. And as in the case of the domestic American system, that
hegemony involves a complex structure of interlocking institutions
and procedures, designed to generate consensus and obscure
asymmetries in power and influence. (p.27)

The staffs of intergovernmental
organizations are required to be politically neutral. However, there
is also pressure on progressive or left wing nongovernmental
organizations to avoid confrontation or strong dissent with
conference participants or any member of the “partnership.”

The very size of this monumental hive
of associations, including representatives, staffs, task forces of
university and other experts, NGOs, and contractors may in itself
affect the complexion of European political parties. Although I have
found no evidence so far, perhaps there has been a “brain drain”
of progressive activists into the more promising, interesting, and
often paid work of these institutions, compared with the scant
rewards of local political parties. It could be yet another factor in
the passive or active support for NATO in Europe.  Might there
be scholars, journalists, or activists exploring this possibility?

Unless otherwise indicated, all
quotations are from the NATO
website

Joan Roelofs is Professor
Emerita of Political Science, Keene State College, New Hampshire. She
has been an anti-war activist since she protested the Korean War. She
is the author of The
Trillion Dollar Silencer: Why There Is So Little Anti-War Protest in
the United States
 (Clarity Press, 2022), Foundations
and Public Policy: The Mask of Pluralism
 (SUNY Press, 2003),
and Greening
Cities
 (Rowman and Littlefield, 1996). She is the translator
of Victor Considerant’s Principles
of Socialism
 (Maisonneuve Press, 2006), and with Shawn P.
Wilbur, of Charles Fourier’s anti-war fantasy, The
World War of Small Pastries
 (Autonomedia, 2015). Web
site: www.joanroelofs.wordpress.com 
  

=================================

*  Zie onder andere: ‘LIMC (leger) nu pas door minister van Defensie Bijleveld op non actief gesteld, na ernstige inbreuk op privacy en schending mensenrechten‘ (27 november 2020) En zie de berichten onder de links in dat schrijven!!


——————————————–

** Lampjes, metertjes enz doet me weer denken aan Radio Bergeijk, dat is een uitermate grappig radioprogramma van alweer lang geleden, maar qua onderwerpen vaak nog even actueel. Als je het nooit hebt gehoord, probeer één aflevering en je bent gegarandeerd verkocht!! De makers zijn Pieter Bouwman en George van Houts (de afleveringen duren om en nabij een kwartier)

——————————————–

Voor de bezoekers die Engels niet kunnen lezen: voor de niet op dit blog gepubliceerde artikelen in het Engels onder de links, moet je zelf even een vertaalapp zoeken op het web. Er zijn gratis apps van redelijke kwaliteit die dit kunnen (soms in 2 of of meer delen >> bij lange artikelen). Af en toe krijg je bij het openen van een nieuwe pagina een pop-up die vraagt of je een vertaling wilt hebben als de bewuste pagina in een andere taal is gesteld.

Visitors who can’t read Dutch for the articles other than from this blog: on the web you can find free translation apps with reasonable quality, which can do the job (it’s possible you have to do it 2 or more times >> with lengthy articles) Sometimes when you open a new page in an other language, you get a pop-up with the question if you need a translation.

Voorts zie: ‘Peter R. de Vries over vluchtelingen, asielzoekers en anderszins ontheemden‘ (26 september 2024) En ja, de NAVO is mede hoofdverantwoordelijk voor een enorm aantal vluchtelingen!!

De westerse hegemonie over de wereld loopt tegen het einde‘ (20 september 2024)

Telegram zal niet het laatste platform zijn dat wordt aangevallen. Commandant der Strijdkrachten Eichelsheim verklaart Rusland de oorlog….‘ (31 augustus 2024)

F-16 aanpassing voor kernwapen B61, F-16’s die ook aan Oekraïne worden geleverd: een aantal B61 tactische kernwapens zouden zoek zijn…‘ (19 augustus 2024) (!!!!) Zie in dat bericht ook de redenen voor Rusland om Oekraïne binnen te vallen!!

Olympische Spelen: Israël met politiek uitende atleten mag meedoen, maar Rusland en Belarus niet‘ (25 juli 2024) Een bericht waarin ook de NAVO ter sprake komt.

Lavrov waarschuwt de VS: Derde Wereldoorlog zal niet worden beperkt tot Europa‘ (23 juli 2024)

Putin: gebruik westerse wapens tegen doelen ver in Rusland alleen mogelijk met militaire-NAVO-menskracht en technologie; plus het ‘NAVO-feest’‘ (12 juli 2024) Wat nog eens aangeeft hoe gevaarlijk de Oekraïense inval in Rusland is, een inval gegarandeerd met hulp van heel veel NAVO-militairen…. 

De weg naar Armageddon ligt open ‘met dank’ aan de VS en haar slaafse NAVO-partners‘ (1 juli 2024) 

Washington geeft nogmaals toe Israël te helpen met de genocide op de Palestijnen‘ (21 juni 2024) Onder andere over de Nederlandse leveringen van JSF onderdelen aan de fascistische apartheidsstaat Israël om de genocide op de Palestijnen verder te optimaliseren….  Hoofdverantwoordelijke: Mark Rutte, nu sg van de NAVO!! Let op ICC!! 

Voorspelingen van Khadaffi komen uit: het morele en ethische failliet van het westen‘ (31 mei 2024) En zie de berichten over Libië onder de links in die post)

Lavrov spreekt met angst maar vastberaden over de westerse (lees: VS) wil tot oorlogsvoering met Rusland‘ (21 mei 2024)

Georgië: demonstraties in Tbilisi: alweer onder leiding van VS op weg naar oorlog…..‘ (2 mei 2024) In Georgië speelt hetzelfde als voor de door de CIA georganiseerde en geregisseerde opstand van 2013 die werd opgevolgd door de coup tegen de democratisch gekozen president Janoekovytsj, de VS betaalde het geheel met 5 miljard dollar….. Zie ook:

Georgië: de VS bezig met de herhaling van de Oekraïne truc‘ (13 maart 2023) De video’s in dit bericht zijn intussen gecensureerd door YouTube >> tja je kan het westerse publiek natuurlijk niet de waarheid laten zien, veronderstel….. (het is alsof we al in een dictatuur leven….) 

Zelensky en Washington met totaal hypocriete reactie op winst Putin‘ (19 maart 2024)

Een groot deel van de westerse hulp aan Oekraïne verdwijnt, terwijl de westerse bevolkingen verarmen en de gezondheidszorg verder wordt uitgekleed‘ (17 maart 2024)

Ruttes CV voor de NAVO en commentaar op zijn valse ‘Nederland vaasje preek’‘ (5 maart 2024) 

Nuland accidentally reveals the true aim of the West in Ukraine (27 februari 2024) Een artikel geschreven door Tom Feeley en gepubliceerd op Information Clearing House >> het opgang houden van de oorlog in Oekraïne, daar dit goed is voor de wapenfabrieken in de VS en daarmee tevens het belang dienende van het daarachterliggende militair-industrieel complex en de spuugrijke miljonairs en miljardairs die grootaandeelhouders zijn van deze doodsindustrie…….

Stoltenberg, NAVO opperhoofd, erkent dat Rusland Oekraïne is binnengevallen vanwege de NAVO uitbreidingen‘ (10 oktober 2023)

NAVO onder leiding van VS verreweg de grootste bedreiging voor wereldvrede (voor zover er nog sprake is van vrede)‘ (29 juli 2023)

NAVO uitbreiding over de wereld zal uiterst destabiliserend werken en is levensgevaarlijk‘ (14 augustus 2022) 

Hedges: NATO — The Most Dangerous Military Alliance on the Planet‘ (11 juli 2022) Een artikel van Chris hedges, dat ik overnam van Scheer Post, jammer genoeg heb ik het niet op de Azijnpisser gepubliceerd.

NAVO uitbreiding in Oost-Europa is bewezen tegen gesloten overeenkomst met Rusland…….

NAVO is ‘vredesorganisatie’ als je ‘secretaris-generaal’ Jens Stoltenberg moet geloven: ‘geen kernraketten in Europa’

NAVO jarig: VS geeft een cadeau >> China is een nieuwe vijand‘ 

Luyt, generaal-majoor van de luchtmacht, steekt een veer in de reet van de F16’s, die de Baltische Staten ‘verdedigden’ tegen de Russen……. ha! ha! ha! ha! ha!‘ (3 mei 2017)

VS buitenlandbeleid sinds WOII: een lange lijst van staatsgrepen en oorlogen……….

‘VS ‘ministerie van propaganda’ had supervisie over meer dan 800 films en minstens duizend tv series……..‘ 

Eichelsheim (MIVD) ‘waarschuwt voor agressie CIA en NAVO……….’‘ Deze link is ook opgenomen on der het volgende blok links die verwijzen naar artikelen over de CIA, waarbij je niet moet vergeten dat de NAVO en de CIA nauw samenwerken, bijvoorbeeld ook in Oekraïne…..

——————————————-

Wat betreft de CIA zie onder andere: How the CIA Destabilizes the World‘ (14 februari 2024)  Een artikel geschreven door Tom Feeley en gepubliceerd op Information Clearing House. En dan te bedenken dat de VS, de grootste terreurentiteit ter wereld, ieder land dat het als vijand ziet, ervan beschuldigt destabiliserend bezig te zijn, terwijl deze vereniging van terreurstaten alleen deze eeuw al meer dan 5 miljoen vooral moslims heeft vermoord in de illegale oorlogen die het begon en dat gebaseerd op zware leugens (met hulp van haar andere slaafse NAVO-lidstaten)….. Dit nog naast het illegaal sancties uitoefenen op landen die niet braaf doen wat Washington eist, sancties waardoor ook nog eens extra veel mensen overlijden door tekorten aan voedsel, medicijnen en medische hulpmiddelen….. Te zot en schunnig voor woorden!! 

VS laat ware gezicht zien: Bolton geeft toe elders meerdere staatsgrepen te hebben gepland‘ (16 juli 2022) (!!!!)

NAVO-lid Colombia en de VS proberen uit alle macht eerlijke verkiezingen te voorkomen……‘ (27 mei 2022)

CIA 70 jaar: 70 jaar moorden, martelen, coups plegen, nazi’s beschermen, media manipulatie enz. enz………‘ (19 september 2017)

Mike Pompeo geeft toe: de CIA loog, bedroog en heeft gestolen >> wat deze terreurorganisatie overigens nog steeds doet (en hoor het publiek klappen en joelen):

CIA en 70 jaar desinformatie in Europese opiniebladen…………‘ (!!!!)

Exclusive: Tracing ISIS’ Weapons Supply Chain—Back to the US‘ (12 december 2017)

CIA erkent dat Israël samen met Saoedi-Arabië ‘vecht tegen terreur’, die ze NB zelf hebben georganiseerd……..

CIA valt nogmaals door de mand als wapenleverancier van IS…….‘ (!!!!

VS steunt terreurgroepen als ISIS in Syrië……….‘ (12 oktober 2017)

CIA operaties van stiekem naar openheid in handelen: het is hier wat betreft de AIVD nog erger

Massamedia VS vergeven van CIA ‘veteranen’, alsof die media nog niet genoeg ‘fake news’ ofwel leugens brengen…….. (!!!!)

9/11: de reden voor twintig jaar westerse terreur o.l.v. de VS waarbij meer dan vijf miljoen mensen werden vermoord‘ (en zie de links in dat bericht!!)

CIA rekruteert folteraars met een beroep op vrouwenemancipatie: een fikse rel in de VS

Michael Hayden (ex-CIA en generaal b.d.): niets mis met martelingen door Gina Haspel…..

Sancties tegen China terwijl Saoedi-Arabië en de VAE ongestoord door kunnen gaan met genocide in Jemen

Tulsi Gabbard (2de Congreslid voor Hawaï) stelt dat de VS een smerige oorlog voert in Syrië

CIA malware voor manipulaties en spionage >> vervolg Wikileaks Vault 7

CIA chef Pompeo waarschuwt voor complot van WikiLeaks om de VS op alle mogelijke manieren neer te halen……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Bellingcat wordt betaald door de VS overheid ha! ha! ha! ha!‘ Plus nauwe banden met de CIA, het verder zo door westerse politiek en de reguliere westerse media geprezen zogenaamd onafhankelijke mediaorgaan is niets anders dan een lobbyorgaan voor de NAVO en het militair-industrieelcomplex in het groot, voorts is het een haatzaai platform tegen o.a. Rusland….

CIA deed zich voor als het Russische Kaspersky Lab, aldus Wikileaks Vault 8…..

CIA malware voor manipulaties en spionage >> vervolg Wikileaks Vault 7‘ (19 april 2017)

CIA speelt zoals gewoonlijk vuil spel: uit Wikileaks documenten blijkt dat CIA zelf de verkiezingen manipuleerde, waar het Rusland van beschuldigde……..‘ (10 maart 2017)

CIA de ware hacker en manipulator van verkiezingen, ofwel de laatste Wikileaks documenten……...’

VS propaganda door de CIA geënt op de leest van nazi-Duitsland en daarmee van oorlogsmisdadiger Goebbels‘ 

CIA speelt zoals gewoonlijk vuil spel: uit Wikileaks documenten blijkt dat CIA zelf de verkiezingen manipuleerde, waar het Rusland van beschuldigde……..‘ (!!!!)

‘Russische bemoeienis’ met de Nederlandse verkiezingen….. Waaruit blijkt nu die manipulatie, gezien de verkiezingsuitslag?

Eichelsheim (MIVD) ‘waarschuwt voor agressie CIA en NAVO……….’

WikiLeaks: Seth Rich Leaked Clinton Emails, Not Russia‘ dit vanwege de belachelijke beschuldiging dan Rusland de VS presidentsverkiezingen van 2016 zou hebben gemanipuleerd

Campagne Clinton, smeriger dan gedacht…………‘ Met daarin daarin opgenomen de volgende artikelen: ‘Donna Brazile Bombshell: ‘Proof’ Hillary ‘Rigged’ Primary Against Bernie‘ en ‘Democrats in Denial After Donna Brazile Says Primary Was Rigged for Hillary

Murray, ex-ambassadeur van GB: de Russen hebben de VS verkiezingen niet gemanipuleerd

‘Russische manipulaties uitgevoerd’ door later vermoord staflid Clintons campagneteam Seth Rich……… AIVD en MIVD moeten hiervan weten!!

——————————————-

Let
op!!

De ruimte om reacties weer te geven werkt niet altijd. Als je
commentaar hebt en het lukt niet op de normale manier, doe dit dan
via het mailadres trippleu@gmail.com, ik zal deze dan opnemen
onderaan in het bewuste artikel, althans als je geen geweld predikt,
voorts plaats ik jouw reactie ook al staat deze diametraal tegenover
dat bericht. Alvast mijn dank voor jouw eventuele reactie, Willem.

Peter R. de Vries over vluchtelingen, asielzoekers en anderszins ontheemden

 

(On the top right hand side of this page you can choose for a translation in the language of your choice in Google Translate)


Het volgende bericht kwam ik tegen op Facebook waar het werd gedeeld door Peter van den Bos (zie ook de reacties onder dat bericht, behalve dat van mij). Eerst het bericht en daarna mijn uitvoerige reactie op dit prachtige en geheel terechte pleidooi.

Peter
van den Bos

2014

En
het woord “gelukszoekers”…. Zijn dat niet de “Expats”? De
westerse employees die hun multinationals gaan helpen nog meer geld
en grondstoffen uit ontwikkelingslanden te persen? Ter meerdere
verrijking van henzelf en de aandeelhouders? De winstmarge wordt in
hoge mate gunstig beïnvloed door de instabiliteit en armoede daar!

Als
vluchtelingen hier geen geluk mogen zoeken…. waarom wij dan wel
daar?

 

Geen fotobeschrijving beschikbaar.

ASKV
/ Steunpunt Vluchtelingen


11 december 2014

Peter
R. de Vries was aanwezig bij de Nacht van de Vervanging. Hij sprak de
volgende woorden:

Goedenavond
dames en heren,

Ik
ben hier vanavond niet alleen aanwezig om vluchtelingen, asielzoekers
en andere ontheemden een hart onder de riem te steken, maar ook omdat
ik me regelmatig schaam voor de manier waarop er in ons land door een
gedeelte van de bevolking over jullie wordt gedacht en gesproken.

Het
lijkt soms wel alsof het in de publieke discussie niet meer over
mensen gaat, maar alleen over aantallen, percentages, quota en
dossiers.

Er
wordt vaak op een afstandelijke manier en op een onverdraagzame toon
over het vluchtelingenvraagstuk gesproken.

Alsof
asielzoekers en vluchtelingen profiteurs zijn, gelukszoekers en
welzijnsavonturiers.

Soms
denk ik wel eens dat het ons na de tweede wereldoorlog zo goed is
gegaan dat we uit het oog zijn verloren wat begrippen als ‘nood’
en ‘hulp’ echt betekenen.

Wij
zijn in de bevoorrechte positie dat we geen oorlog hebben, niet
geteisterd worden door natuurrampen of dagelijks blootstaan aan
terrorisme, rebellie of guerrilla’s.

We
weten niet meer uit eigen ervaring hoe fijn het is als je in nood
door anderen wordt geholpen, letterlijk een toevluchtsoord hebt.

En
het gevolg lijkt wel dat juist de mensen die het zo goed hebben, die
bevoorrecht zijn, het moeilijk vinden anderen die hulp te bieden.

Alsof
het je eigen verdienste is dat je wieg in het veilige, beschermde
Holland stond – en dat het, omgekeerd, dus ook de eigen schuld van
de vluchteling is dat zijn wieg zich in Somalië, Afghanistan of een
andere brandhaard bevond.

Opvallend
is dat Engelandvaarders – Nederlanders die in oorlogstijd naar
Groot-Brittannië wisten over te steken–in ons land nog altijd
worden geprezen en meestal ook hoog gedecoreerd zijn.

Maar
als je onder hachelijke omstandigheden en met veel ontberingen –
vaak met achterlating van familie, geliefden en bezittingen–duizenden
kilometers vanuit Somalië, Congo, Iran, Irak of Afghanistan naar
Europa, naar Nederland, naar Ter Apel of Amsterdam hebt weten te
vluchten, wachten je geen medailles, maar vooral uitputtende
gerechtelijke procedures, lange verhoren en veel cynisme en argwaan.

Het
heeft me altijd verbaasd hoe lichtvaardig er door veel mensen over
wordt geoordeeld dat vluchtelingen hun vaderland hebben
achtergelaten.

Alsof
het een aanlokkelijke uitdaging is om in een ander land, met een
onverstaanbare taal, vele andere gewoonten en een bar klimaat een
nieuw bestaan op te bouwen. Alsof zo’n beetje iedereen dat voor
zijn lol doet.

Ik
heb veel gereisd.

Ben
veel in arme landen geweest. En eerlijk gezegd ben ik die houding
daar eigenlijk nooit tegengekomen.

Als
mensen de keus hebben, kiezen ze vrijwel allemaal voor een
menswaardig, gelukkig bestaan in hun eigen land, met hun eigen
familie en vrienden, met hun eigen taal en cultuur.

Maar
ze hebben vaak geen keus. Als je tenminste wilt overleven. Vrij wilt
zijn. Te eten wilt hebben. Medische verzorging nodig hebt.

En
het gekke is ook dat juist de Nederlanders die over de motieven van
veel vluchtelingen nogal makkelijk oordelen, zelf nauwelijks de grens
over durven.

Als
ze twee weken op vakantie naar de Costa Brava gaan – ja op
vakantie, niet ‘op de vlucht’ – worden ze op Schiphol door
familie uitgezwaaid alsof ze een enkele reis hebben geboekt.

In
de koffer zitten hagelslag, pindakaas en drop. Op de bestemming
bestellen louter Heinekenbier, want dat kennen ze tenminste.

En
ze verzamelen zich ’s avonds allemaal bij het restaurant van een
Nederlandse expat dat vertrouwde Hollandse kost serveert, in plaats
van zich te wagen aan de lokale gerechten.

En
op de terugreis zeggen ze in het vliegtuig dat ze thuis eerst een
bruine boterham met kaas gaan klaarmaken, een glas melk willen
drinken en dat ze snakken naar een haring met uitjes.

Maar
de meeste asielzoekers en vluchtelingen DIE weigeren zich aan te
passen. De ontwikkelingshulp moet omlaag, want die kan veel beter
worden besteed. En de grenzen moeten dicht want de ‘quota’ zijn
bereikt…

Het
zijn dat soort dingen die me mateloos irriteren.

Ik
ben vaak genoeg in verre oorden geweest om te weten hoe onaangenaam
het voelt als je niet welkom bent, als de bevolking je met argusogen
bekijkt, als je wordt uitgesloten of gediscrimineerd.

En
dan was ik er nog met geld in mijn achterzak, geldige papieren,
perfecte communicatiemiddelen en het geruststellende vooruitzicht dat
ik weer snel comfortabel naar huis zou vliegen.

En
daarom hecht ik er aan vanavond hier te zijn en te beklemtonen dat ik
voor mensen die huis en haard hebben verlaten, die in verre landen in
arren moede voor noodlot en onheil op de vlucht zijn geslagen omdat
hun bestaan, hun toekomst, hun leven bedreigd werd, en die met veel
moeite, tegen de stroom in, in een vreemd land toch weer iets proberen
op te bouwen, heel veel respect en bewondering heb.

Ik
herhaal: heel veel respect en bewondering.

Wat
mij betreft hoeft u nooit te schuilen, zich te verbergen of te
schamen. Nee, u kunt fier, met opgeheven hoofd over straat. Want wat
u heeft gepresteerd, wat u heeft getrotseerd, wat u heeft opgeofferd
is meer dan de meesten van ons zouden kunnen of zouden durven.

En
dat mogen we ons wel eens wat meer realiseren.

Dat
wilde ik zeggen. Dank u wel.

Peter
R. de Vries

10
december 2014 – Amsterdam

========================================

Bijzonder opvallend dit betoog van Peter R. de Vries. Opvallend ook dat een flink deel van Peters aanhang achter partijen als de PVV en Forum staat, partijen die met valse informatie haatzaaien tegen vluchtelingen en asielzoekers (dat zijn mensen als jij en ik). Vergeet naast dit alles niet dat het grootste deel van de vluchtelingen in eigen land blijven, dan wel in buurlanden ‘hun heil’ zoeken, voor het overgrote deel arme landen, die in feite echt geen geld en mogelijkheden hebben om deze vluchtelingen op te vangen, om nog maar te zwijgen over de daar echt ontbrekende huisvesting….. Zaken die men in de rijke westerse landen misbruikt om aan te geven dat we de grenzen nu echt geheel moeten sluiten voor deze arme drommels….. 

De Vries wees er in feit al op >> wat zou jij doen als je wist dat jouw kinderen later geen kans zouden hebben op een normaal leven? (er zijn in Afrika en Azië vluchtelingenkampen waar mensen al vele decennia verblijven, zonder ook maar zicht te hebben op een eind aan die situatie, zie wat dat betreft ook de Palestijnen waar een groot aantal van hen al vanaf 1948 in vluchtelingenkampen moet leven…..) Sterker nog wat zou jij doen als je wist dat minstens één van je kinderen voor de tienerleeftijd zal overlijden als je niet vlucht?

Een heel groot deel van de vluchtelingen is van huis (en moederland) vertrokken daar de VS (met hulp van haar slaafse NAVO-vazallen) een illegale oorlog in hun land is begonnen en/of sancties tegen hun land heeft getroffen, sancties die niet zelden een groot aantal doden tot gevolg hebben, in feite ook door het westen vermoorde mensen… (door het westen daar Canada, Groot-Brittannië en de EU altijd de sancties van de VS volgen en overnemen)….* 

Alleen deze eeuw al heeft de VS met haar NAVO-terreurleger meer dan 5 miljoen mensen vermoord, dit nog buiten de vermoorden die bij geheime terreuracties van de VS zijn gevallen…. Die laatste dus de geheime acties vinden altijd plaats onder leiding van terreurorganisatie CIA. Uiteraard is bij die 5 miljoen doden niet het enorme aantal doden meegeteld die zijn overleden door de illegale-wurgsancties van de VS en haar westerse terreurpartners…. Illegale sancties: daar ze niet worden ondersteund door een VN resolutie…. 

In totaal hebben de VS, Canada, Groot-Brittannie en de EU meer dan 35 landen gesanctioneerd, daaronder valt bijvoorbeeld ook Irak, terwijl daar nog steeds westerse troepen aanwezig zijn, waarvan de Iraakse regering herhaaldelijk heeft geëist dat ze vertrekken…. Een ander voorbeeld is Syrië, terwijl de VS daar illegaal het rijkste stuk land aan olie en graan bezet houdt en de olie en graan verkoopt aan het buitenland, waardoor de wederopbouw van het vooral door het westen en de door dat westen gesteunde terreurgroepen (‘rebellen’) in puin gegooide land uiterst moeizaam verloopt…. De VS steunt daar terreurgroepen, waaronder ISIS, dit blijft de VS doen en als tegenprestatie moeten die groepen het leger van Syrië op aanwijzing blijven aanvallen, dan wel aanslagen plegen in Syrië…. Overigens ook Turkije doet dit, maar dan met een deel van de Syrische provincies Idlib en Aleppo en ja ook daar beschermt Turkije terreurgroepen als ISIS, met dezelfde voorwaarden…..

Gezien het voorgaande kan je niet anders dan de conclusie trekken dat de VS verreweg de grootste terreurentiteit ter wereld is, terwijl het tevens het Vierde Rijk is, met meer dan 800 militaire bases over de wereld… Alleen China kan al vanaf 400 militaire bases door de VS worden aangevallen met kernraketten, bommenwerpers, straaljagers en drones… Buiten dat herbergt een deel van die bases een groot aantal militairen en bevindt zich een deel van de marinevloot van die vereniging van terreurstaten zich af en aan in een aantal van die bases… Vorige week werd bekendgemaakt dat de VS zich voorbereidt op een oorlog met China, die in 2027 zou moeten beginnen….. Eén positief punt is dat een groot deel van de wereld de westerse hegemonie spuugzat is en dat deze landen steeds meer aan macht winnen op de VS en haar NAVO-terreurleger**

Het voorgaande, dus het NAVO-terreurleger van de VS, daar de NAVO altijd een secretaris generaal (sg) mag hebben uit een ander land dan de VS, echter in oorlogen vervullen (militaire) officieren van de VS altijd het opperbevel, kortom de NAVO troepen vormen een extra leger voor de VS! Daarom ook is de secretaris generaal van de NAVO altijd een zetbaas van de VS!! Zie wat dat betreft ook het bipslikken door oorlogsmisdadiger Rutte bij oorlogsmisdadiger Biden en zijn bende criminelen toen hij nog premier was >> zeker de laatste jaren heeft hij als premier een constante sollicitatie gevoerd naar die functie van sg voor de VS bij de NAVO, wat ons belastingbetalers miljarden heeft gekost!!! (onder andere geld en oorlogstuig voor nazidictatuur Oekraïne en uitgaven voor het leger van die dictatuur (terwijl één derde van de geleverde wapens door Oekraïne worden doorverkocht aan de hoogste bieder, desnoods aan een terreurgroep als ISIS; overigens over ‘leger’ gesproken >> ons leger kan jaarlijks een fiks deel van de uitgaven niet verantwoorden!!)

Het zal je duidelijk zijn, dat het de hoogste tijd is dat we een definitieve rem zetten op het oorlogvoeren en het stoken door de CIA en andere westerse geheime diensten in landen waar we niets te zoeken hebben (het organiseren van opstanden die moeten uitmonden in een staatsgreep zoals in Oekraïne in 2013 en 2014, wat de VS belastingbetaler de ‘lieve som’ van 5 miljard dollar heeft gekost…)…. Zo lang dat niet gebeurt, moeten we niet opkijken dat er zoveel mensen op de vlucht slaan en hebben we zelfs de morele plicht voor deze mensen te zorgen en dat in onze eigen westerse landen, daar de buurlanden van zo’n land al het overgrote deel van die vluchtelingen opvangen!! 

Excuus voor het uitweiden over de NAVO en de VS, het is dan ook een continue ergernis die mij dagelijks bezighoudt en waarvan ik niet kan begrijpen dat zovelen dat niet kunnen (in)zien, NB zelfs een grote groep mensen die eerder altijd wel degelijk uitermate kritisch was als het om de terreur van de VS ging, maar die nu klakkeloos alle leugens uit de kokers van het Pentagon, Langley en het Witte Huis gelooft, zonder daar zelfs maar van op te kijken….. ONGELOFELIJK!!!


Hoeveel mensen er zijn verdronken in de Middellandse Zee, in het Kanaal en andere plekken waar mensen hun vlucht per boot nemen, is intussen niet meer te tellen. Waarbij we niet moeten vergeten dat veel politici van EU landen zo inhumaan zijn dat ze deze mensen zelfs op zee willen tegenhouden, dat geldt ook voor politici van het CDA, zogenaamde christenen, terwijl jezus hen voorhield dat je zelfs je bed moet afstaan aan een vluchteling als deze bij jou aanklopt…. Omtzigt was destijds als CDA politicus ook voor het tegenhouden van vluchtelingen op de Middellandse Zee….. (Omtzigt die het onlangs dun door de broek liep in aanloop van de algemene beschouwingen en zichzelf daarom ziek meldde….. ha! ha! ha!)

Onlangs is de topgraaier van de Europese Commissie, hare corrupte kwaadaardigheid en veelvuldig plagiaatpleger Ursula von der Leyen (voor een tweede termijn ook door GroenLinks/PvdA aangewezen!!) met een enorme zak belastinggeld in Noord-Afrika geweest om de landen daar te pressen de vluchtelingen tegen te houden die naar Europa willen vertrekken, terwijl ze weet dat men die mensen daar in uiterst inhumane opvang huisvest, veelal te vergelijken met een concentratiekamp….. 

Frontex, een EU organisatie die de buitengrenzen van de EU moet controleren, ook al een ‘geweldige humane EU-organisatie’***, probeerde vorig jaar (14 juni 2023) om een boot met vluchtelingen in de buurt van Griekenland terug te duwen tot buiten de territoriale wateren van dat land (een middel dat men ‘pushbacks’ noemt), toen dat mislukte verdronken naar schatting 650 van hen (waaronder een groot aantal kinderen), ofwel: slechts 100 van de in totaal 750 vluchtelingen overleefden deze walgelijke massamoord, een massamoord die onder andere werd betaald met ons belastinggeld!!**** 

Deze misdaad gepleegd door Frontex was niet eens de ergste ramp waarbij een groot aantal vluchtelingen om het leven kwam, dit is voorbehouden aan een boot met vluchtelingen die in 2015 voor de kust van Libië zonk, een boot met 900 vluchtelingen kapseisde destijds, slechts 28 vluchtelingen (nogmaals: mensen!!!) overleefden deze ramp….

Voorts werden en worden de mensen die met hulp van Frontex zijn teruggebracht naar Libië, daar in gevangenissen gemarteld, verkracht en zelfs vermoord….. Libië, een land waar men nog steeds openlijk slavenmarkten houdt, nadat het westen ervoor heeft gezorgd dat het bewind van Khadaffi omver werd geworpen >> het eens verreweg rijkste land van Afrika werd daarna één van de armste…… Libië een land dat nog steeds is gedompeld in armoede, geweld en chaos, een land ook waar onder Khadaffi onderwijs, medische zorg, huisvesting en energie gratis waren zo niet: werd dit geleverd tegen een belachelijk laag bedrag… Wat betreft scholing mochten zowel meiden als jongens gratis in het buitenland studeren, waarbij de staat ook de woonkosten en het levensonderhoud betaalde, nu mogen meisjes zelfs niet naar school, nogmaals >> dit is samen met de enorme chaos in Libië te danken aan de VS en de rest van het westen!!


Het is een gotspe om mensen gelukzoekers te noemen die vluchten vanwege door het westen illegaal begonnen oorlogen, of die hun leven wagen voor een beter leven en dat vaak juist voor hun kinderen!! (bijvoorbeeld daar het westen hen brodeloos heeft gemaakt met dumping van gesubsidieerde goederen als landbouwproducten en vis) Daarnaast zijn het de grote westerse bedrijven die de corruptie in arme landen voeden en in stand willen houden, dat is gunstig voor het ‘business model…’  SCHANDE!! 

STOP DE FASCISTISCHE NOODWET, TEKEN DE PETITIE AJB!! (EN GEEFT HET DOOR!!)


Voor de bezoekers die Engels niet kunnen lezen: voor de niet op dit blog gepubliceerde artikelen in het Engels onder de links, moet je zelf even een vertaalapp zoeken op het web. Er zijn gratis apps van redelijke kwaliteit die dit kunnen (soms in 2 of of meer delen >> bij lange artikelen). Af en toe krijg je bij het openen van een nieuwe pagina een pop-up die vraagt of je een vertaling wilt hebben als de bewuste pagina in een andere taal is gesteld.

Visitors who can’t read Dutch for the articles other than from this blog: on the web you can find free translation apps with reasonable quality, which can do the job (it’s possible you have to do it 2 or more times >> with lengthy articles) Sometimes when you open a new page in an other language, you get a pop-up with the question if you need a translation.

*   Zie onder andere: ‘Honderdduizenden mensen zijn dodelijk slachtoffer van illegale sancties opgelegd door de VS (en overgenomen door EU, Canada en GB)‘ (15 augustus 2024)

Het VS wereldrijk is gebouwd op ideologische propaganda die de ogen van de westerse bevolkingen gesloten moet houden‘ (17 december 2022)


————————————————-

**   Zie onder andere: ‘De westerse hegemonie over de wereld loopt tegen het einde‘ (20 september 2024)

————————————————-

***  Zie onder andere: ‘Frontex: Europa’s dodelijke grensleger‘ (22 april 2022) Een artikel van One World.


————————————————-

**** Zie onder andere: ‘Open Brief over de Griekse bootramp: internationaal recht moet worden nageleefd‘ Een schrijven gepubliceerd door de universiteit van Tilburg.


————————————————-

Zie ook: ‘Vlucht vanuit de Gaza-hel naar Egypte (de Gaza-hel waar ook baby’s aan flarden worden gebombardeerd)…..

BREKEND NIEUWS: VS wordt door EU gesanctioneerd voor het grote aantal vluchtelingen die het deze eeuw heeft ‘geproduceerd’‘ (16 februari 2023) Was het maar waar!!! De EU heeft destijds geconcludeerd wat te gaan doen aan de oorzaak van het grote aantal vluchtelingen, zo bezien zou men dan de VS en een aantal EU landen hebben moeten sanctioneren, daar zij de oorzaak waren voor een enorm aantal vluchtelingen, dit vanwege de illegale oorlogen die de VS begon met hulp van een aantal andere NAVO-lidstaten!! Zie wat dit bericht betreft ook:

VS is grootste producent van vluchtelingen, aldus VN rapport……….‘ (24 juni 2017) (!!!!)

Joe Biden gaat op dezelfde voet door als Trump wanneer het gaat om kinderen van vluchtelingen en het terugsturen van vluchtelingen‘ (3 augustus 2021) ( zie de berichten onder de links in dat artikel!!) Ook daar gaat het om vluchtelingen die 1 op 1 zijn gevlucht voor VS terreur in hun eigen land, zoals bijvoorbeeld door de VS georganiseerde staatsgrepen en het trainen en leiden door de CIA van doodseskaders…….

 Dat was het aantal dode vluchtelingen (‘gelukzoekers’) die Europa probeerden te bereiken in 2022…….

VN Vluchtelingenverdrag 70 jaar oud en zo goed als dood…….‘ (29 juli 2021)

VS en NAVO-partners laten per dag 46 bommen vallen en dat al 20 jaar lang: hoe bedoel je: ‘islam terreur’ komt uit de lucht vallen‘ (31 maart 2021) En dat geldt ook voor het grote aantal vluchtelingen!!

Niet Rusland en China zijn een gevaar voor de wereld, maar de VS met haar ongebreidelde agressie en meer dan 800 militaire bases over de aarde‘ (!!!!) (14 maart 2021) Een gevaar niet alleen voor de vrede, maar tevens een stimulans voor velen om te vluchten!!

Hightech bewaakt Europese buitengrenzen: ‘We behandelen migranten als proefkonijnen’‘ Een artikel van het Belgische Knack.

VN waarschuwt voor honger in Syrië, maar weigert de schuldige aan te wijzen: de VS…….‘ (!!!!) (12 maart 2021) De illegale sancties van de VS en het op grote schaal stelen van graan en olie (al jaren) door de VS in een illegaal door die vereniging van terreurstaten bezet deel van Syrië, hebben er voor gezorgd dat velen de vlucht hebben genomen naar het westen, daaronder ook terroristen die het westen jarenlang liefkozend ‘rebellen’ noemde….. (dit commentaar heb ik op 25 september 2024 toegevoegd aan de link)

Oost-Ghouta >> ‘gematigde rebellen’ schieten op vluchtende burgers, aldus VN……. Aandacht in Nederlandse media nul komma nada….‘ (14 maart 2018) Waar het me nog meeviel dat deze media niet hebben gemeld dat Syrische troepen op de vluchtelingen schoten, zoals in Oost-Aleppo gebeurde, waarover je rustig kan zeggen dat dit een false flag operatie was van de media en de ‘gematigde rebellen…..’

Scheepvaartbedrijf Vroon deporteert vluchtelingen naar de hel die hen in Libië wacht…..‘ (20 juni 2021)

Denemarken en GB willen een vluchtelingen-concentratiekamp opzetten in Rwanda…….

Boot met Rohingya vluchtelingen heeft na vier maanden toestemming tot aanmeren gekregen‘ (en zie de links in dat bericht naar meer artikelen over o.a. de Rohingya vluchtelingen)

EU using Israel drones to track migrant boats in the Med Een uiterst verontrustend artikel van Middle East Eye (MEE) waarin de EU wordt beschuldigd van het gebruik van Israëlische drones, die Frontex, Italië en de EU gebruiken om o.a. bootjes met vluchtelingen te spotten waarna de Libische autoriteiten worden gewaarschuwd schepen uit te sturen om bootjes met vluchtelingen terug te slepen naar de Libische kust, waarna deze mensen in door de EU betaalde concentratiekampen verdwijnen….. (‘leve de EU!’) 

Elbit Systems (wapenfabrikant) voorziet landen van drones waarmee mensenrechten en rechten van vluchtelingen op grote schaal worden geschonden‘ (en zie de links in dat bericht)

Kapiteins reddingsschepen Middellandse Zee weigeren mensenrechtenprijs van bestuur Parijs

Frontex directeur was op de hoogte van zware schending VN Vluchtelingenverdrag maar weigert elke verantwoordelijkheid te nemen en op te stappen

Soedan: ellende daar en vluchtelingenstroom uit dat land zijn het gevolg van westers handelen‘ (12 augustus 2019) Anno 2024 is de ellende daar nog steeds niet te overzien, wat ook geldt voor Ethiopië en Eritrea…..

EU missie Sophia in Middellandse Zee stopt: bootvluchtelingen worden niet meer gered…….

VS gebruikt chemische wapens tegen ongewapende vluchtelingen waaronder kinderen‘ (!!!!)

Concentratiekampen in VS voor migranten…….En zie de links in dat bericht!!

VS martelt gevluchte kinderen…..‘ (!!!!

EU wil concentratiekampen voor vluchtelingen in Egypte…….‘ Het is nu 26 september 2024 en onlangs is hare kwaadaardigheid en topgraaier van de Europese Commissie von der Leyen daar nog met een zak belastinggeld geweest voor de ‘opvang van vluchtelingen….’

Rutte (VVD) roemt Turkije-deal en wil ook concentratiekampen in Noord-Afrika…..

Vluchtelingencrisis EU één op één veroorzaakt door de VS (met hulp van de NAVO)…..

Rutte (VVD premier) en Pechtold (veilingmeester D66) blij met concentratiekampen voor vluchtelingen in EU en Afrika……..‘ Moet je nagaan, maar wel dapper meedoen aan elke illegale oorlog die de VS begint……

Meer dan 1.000 Belgische academici keren zich tegen het inhumane vluchtelingenbeleid en de ontmenselijking……..

Ten Broeke (VVD Tweede Kamer): de opvangkampen in Turkije zijn prima……….. AUW!!!‘ Deze neoliberale fascistoïde idioot heeft zich laten rondleiden in 
één van de modelkampen die Turkije speciaal heeft ingericht voor bezoek uit de EU…..

Algerije houdt razzia’s en stuurt mensen te voet de woestijn in……….‘ 
 
Save The Children: Ieder kind verdient een eerlijke kans…….. AUW!!!

Azmani (VVD) laat zich alweer van ‘zijn meest humane kant’ zien……….

Azmani: laat vluchtelingen verdrinken in Middellandse Zee, dat heeft afschrikwekkend effect……….‘ Je moet wel een fascist zijn om iets dergelijks alleen al te denken, laat staan het in het openbaar zeggen….. 

Zijlstra (VVD) ‘succesvolle’ vluchtelingenopvang in de regio wordt onder Rutte 3 verder uitgebouwd………..‘ En zie de links in dat bericht!!

Vluchtelingen verdronken: alweer rond de 500 vluchtelingen, uh ‘gelukzoekers’ verdronken in de Middellandse Zee……..’

UNHCR: sinds 2014 zijn er meer dan 10.000 vluchtelingen, uh gelukzoekers verdronken in de Middellandse Zee…….‘ Een bericht uit 2016 >> ‘het zijn er intussen een paar meer……’

Italiaanse regering laat fascistische gezicht zien: 629 bootvluchtelingen kunnen barsten…….

EU stuurt vluchtelingen terug in de hel die Libië heet 

Nederland stuurt asielzoekers terug de hel van Libië in

Nederland stuurt asielzoekers terug naar gevaarlijk Libië‘ Al onder PvdA opperhufter Koenders in 2014…..

EU missie om vluchtelingen op de Middellandse Zee in de kustgebieden ‘aan te houden’, niet gericht op het redden van mensen………

Philip Hammond onthult het nieuwe fascistische gezicht van de Britse regering: laat de vluchtelingen maar verzuipen in de Middellandse Zee……….

Koenders over de ramp met bootvluchtelingen: ‘wij deden natuurlijk al het nodige……….’ AUW!!!’


————————————————-

Let
op!!

De ruimte om reacties weer te geven werkt niet altijd. Als je
commentaar hebt en het lukt niet op de normale manier, doe dit dan
via het mailadres trippleu@gmail.com, ik zal deze dan opnemen
onderaan in het bewuste artikel, althans als je geen geweld predikt,
voorts plaats ik jouw reactie ook al staat deze diametraal tegenover
dat bericht. Alvast mijn dank voor jouw eventuele reactie, Willem.

Israël breidt volkerenmoord uit naar Libanon

(On the top right hand side of this page you can choose for a translation in the language of your choice in Google Translate)

De gestolen fascistische apartheidsstaat Israël is geheel en al losgeslagen met haar oorlog tegen Hezbollah in Libanon. Althans als je nog van ‘losgeslagen’ kan spreken nadat dit fascistische regime onder Palestijnenslachter en zionistische psychopaat Netanyahu sinds oktober vorig jaar al meer dan 40.000 mensen heeft vermoord in de Gazastrook, waaronder meer dan 18.000 kinderen… Let wel, dit aantal door Israël vermoorde Palestijnse mensen is volgens (echte) deskundigen een veel te laag cijfer, zij schatten het aantal directe en indirecte vermoorde mensen op minstens 180.000!!* (indirecte doden door: -honger, -dehydratie (uitdroging), -een groot tekort aan schoon water (o.a. cholera), -een gebrek aan medicijnen, verpleegkundigen, artsen en ziekenhuisbedden, plus -een gebrek aan deskundigen die nog levende mensen onder het puin vandaan kunnen halen van door Israel gebombardeerde appartementen, huizen enz. enz….) 

Foto © AP  uit een westers gekleurd AD artikel: ‘Waarom valt Israël juist nú Libanon aan? ‘Door exploderende piepers is alles in stroomversnelling gekomen

Sinds gisteren zijn daar nog eens 550 Libanese mensen aan toegevoegd, vermoord tijdens een belachelijk groot aantal luchtaanvallen (te weten meer dan 1.100…)….. Om over het enorme aantal (ook zwaar-) gewonden nog maar te zwijgen….. Gewonden die amper of niet goed geholpen kunnen worden, dit daar het geweld dat terreurstaat Israël vorige week gebruikte door een uiterst misselijk uitgevoerde massamoord waarbij deze fascistische staat pagers (piepers) en walkie talkies liet ontploffen, terreuraanslagen waarmee meer dan 40 Libanese mensen werden vermoord en waarbij rond de 3.000 (alweer: ook zwaar-) gewonden zijn gevallen, waaronder zoals gewoonlijk een groot aantal vrouwen en kinderen…. Als in de Gazastrook heeft het psychopatenleger van Israël ook nu weer ziekenhuizen en medische posten aangevallen, terwijl er zoals gezegd al een groot tekort was aan artsen, verpleegkundigen en ziekenhuisbedden…..

Vanmiddag berichtte Deutschlandfunk dat het Israëlische leger als in de Gazastrook ook vluchtelingen aanvalt, die het noordelijke deel van Libanon proberen te bereiken…. (en als in de Gazastrook zijn deze mensen op dringend aanraden van dat Israëlische psychopatenleger op de vlucht geslagen…..)

Schoft Netanyahu had het gore lef om te stellen dat Hezbollah een ‘unprovoked war’ (‘niet uitgelokte oorlog’) is begonnen….. Hoe durft deze superploert??!!! Na die aanvallen van vorige week begonnen de VN en westerse regeringen, onder leiding van de grootste terreurentiteit ter wereld, te weten de VS, te stellen dat ‘de partijen’ escalatie moeten voorkomen….. Lachen past hier niet anders zou je je daadwerkelijk kapotlachen >> immers als er één land is dat continu escaleert dan is dat Israël, bovendien hoe veel verder kan Israël nog escaleren??!!! Ook na de massamoord op 550 Libanezen roepen dezelfde instanties en landen de partijen op de boel niet verder te laten escaleren….. Ongelofelijk!!

Hoe is het mogelijk dat er nog steeds geen sancties zijn genomen tegen Israël??!!! Moskou hoeft bij wijze van spreken maar een scheet te laten en het westen neemt weer extra sancties (waarbij het verzwijgt dat er nog steeds een fiks aantal zaken gekocht worden van Rusland, daar men eenvoudig niet zonder kan, zoals brandstofstaven voor kerncentrales >> vooral afgenomen door de VS!!) 

Wat men Rusland verwijt (voor 99% bewezen gelogen zaken) kan niet in de schaduw staan van wat Israël nu al bijna een jaar lang flikt in de Gazastrook (en op de West Bank), NB een openlijk uitgevoerde genocide!!! Ondanks dat spreekt men niet eens over sancties tegen de gestolen staat Israël. Nee, integendeel, men blijft zelfs wapens leveren, hoewel dit volgens de VN verboden is, dit daar er geen wapens mogen worden geleverd aan oorlogvoerende partijen!! 

Gisteren was er nog sprake van dat Israel ook de Syriërs op de door haar illegaal bezette Golanhoogten zou hebben gemaand te verkassen, terwijl deze mensen echt nergens heen kunnen…. Ofwel als Israël ook dat gebied gaat aanvallen is de volkerenmoord compleet: die op de Palestijnen, Libanezen en dan ook nog eens op Syriërs…. 

HOE LANG NOG LAAT MEN ISRAËL HAAR BEESTACHTIGE GENOCIDE IN DE GAZASTROOK UITVOEREN EN EEN WAANZINNIGE OORLOG TEGEN LIBANON BEGAAN??!!! HOEVEEL MOORDEN MOET DEZE VOLKOMEN LOSGESLAGEN PSYCHOPATHISCHE TERREURSTAAT NOG BEGAAN VOORDAT MEN INGRIJPT??!! 

Je kan zelfs stellen dat wanneer er als gevolg van deze genocide en oorlog aanslagen zullen worden gepleegd in het westen dit volkomen is te danken aan de psychopathische terreurstaat Israël en de westerse regeringen onder aanvoering van de VS, die je intussen kan beschuldigen van mede hoofdverantwoordelijkheid voor die genocide en de oorlog tegen Libanon, al was het alleen al door de wapenleveringen aan Israël. Voor de VS geldt dit in nog hogere mate daar de Biden administratie zelfs vandaag al Israël kan gebieden onmiddellijk te stoppen met haar genocidale en bandeloze terreur!! Zonder steun van de VS is het snel afgelopen met Israël!! 

Voor ik het vergeet: dit alles heeft niets, maar dan ook helemaal niets te maken met antisemitisme!! Ieder ander land dat zo psychopathisch gewelddadig tekeergaat als Israël verdient het om zo aan de paal te worden genageld!!! (het Israëlische leger gaat tekeer als de nazi-legers tijdens de Tweede Wereldoorlog….)

Het volgende vond ik op LinkedIn, een door Monique Brands gedeeld bericht van Salim Tannous, waarin onder ander wordt bericht dat Israel huizen meermaals aanvalt met lichte munitie zodat het lijkt alsof er opgeslagen wapens tot ontploffing komen…. Het Israëlische leger liegt dat huizen worden aangevallen omdat daar wapens liggen, je weet wel valse woorden van leugenaars en massamoordenaars als Daniel Hagari (viceadmiraal van het Israëlische leger) en Yoav Gallant (minister van defensie), leugens die de westerse reguliere media gretig overnemen om Israël zoveel mogelijk uit de wind te houden (alsof dat nog mogelijk is, bovendien: je moet wel bijzonder dom zijn om dit soort valse praatjes van bewezen leugenaars te geloven): 

Monique Brands vindt dit interessant

Salim Y. Tannous • 

 Salim Y. TannousSalim Y. Tannous

2 u •  2 uur geleden

Israeli precise missile targeting a terrorist strip of asphalt road .

They were actually trying to hit the dining room of the house where 8 meter, 26feet, long missiles are stored under the table…..yes we have giant tables in lebanon , anything to keep the Israelis from sounding like liars 💁‍♂️

======================================

* Zie onder andere: ‘Het werkelijke aantal door het Israëlische leger vermoorde Palestijnen. En: Kaag vliegt uit de Gazabocht‘ (8 september 2024)

———————————————————–

Voor
de bezoekers die Engels niet kunnen lezen: voor de niet op dit blog
gepubliceerde artikelen in het
 Engels
onder de links, moet je zelf even een vertaalapp zoeken op het web.
Er zijn gratis apps van redelijke kwaliteit die dit kunnen (soms in 2
of of meer delen >> bij lange artikelen). Af en toe
 krijg
je bij het openen van een nieuwe pagina een pop-up die vraagt of je
een vertaling wilt hebben als de bewuste pagina in een andere taal is
gesteld.


Visitors
who can’t read Dutch for the articles other than from this blog: on
the web you can find free translation apps with reasonable quality,
which can do the job (it’s possible you have to do it 2 or more times
>> with lengthy articles)
 Sometimes when
you open a new page in an other language, you get a pop-up with the
question if you need a translation.

Voorts zie: ‘De westerse hegemonie over de wereld loopt tegen het einde‘ (20 september 2024)

FN>4U: de enorme ophef over 6 dode gijzelaars… Russische media zouden geen kritiek brengen…. Helter Skelter an American Myth‘ (5 september 2024)

Israeli torture chambers aren’t new. They are what provoked the violence of Oct 7‘ (7 september 2024) Een artikel van Jonathan Cook.

FN>4U: Luchtvervuiling eist meer dodelijke slachtoffers dan roken‘ (23 augustus 2024) Drie berichten met één over de Gazastrook.

Een link naar een boodschap en video van Berber van der Woude over de Gazastrook. (22 augustus 2024) Lezen en zien mensen!!

Palestijnse jongen met syndroom van Down aangevallen door Israëlische legerhond, achtergelaten om gruwelijk langzaam te sterven….. 18+‘ (21 augustus 2024) En zie de berichten onder de links in die post!!

He Called The Dog Habibi‘ (20 juli 2024) Een gedicht van Caitlin Johnstone naar aanleiding van het bericht onder de hierboven weergegeven link

Palestijnse man met syndroom van Down gearresteerd door ‘dappere’ Israëlische militairen: hand gebroken en 3 dagen opgesloten…….‘ (!!!!) (3 augustus 2018Zo zie je nogmaals dat wat het laffe Israëlische psychopatenleger aan barbaars walgelijk geweld gebruikt dit bepaald niet stamt van vandaag of gisteren!! (en in dit geval alweer tegen een totaal weerloos persoon!!) Hier nog één:

Israëlische ‘helden’ schieten invalide Palestijn in het achterhoofd‘ (!!!!) (5 december 2018) Ja ja, ‘Israëlische militairen zijn echt heel dappere helden’, ‘helden’ die er zelfs geen moeite mee hebben een kind te vermoorden, kortom >> niets anders dan nazi-geweld!!’

Israeli soldiers tell story of savage cruelty in Gaza – one hidden from western publics‘ (!!!!) (19 juli 2024) Women and children are being targeted intentionally, say Israeli whistleblowers. From ground troops to commanders, the rules of war have been shredded  Een 18+ klokkenluidersverslag; auteur: Jonathan Cook >> het zoveelste bewijs dat het Israëlische leger tekeergaat als de nazi-psychopaten van het nazi-Duitse leger uit de Tweede Wereldoorlog

FN>4U: Israëlische leger heeft watervoorzieningsinstallatie opgeblazen ‘in de strijd tegen Hamas…’‘ (17 augustus 2024) 

Sinds 1948 is er niets veranderd, behalve dan dat Israëls excuses niet meer werken. Plus: de gruwelijke gevolgen van de raketaanval op de school…. Let op: 18+‘ (13 augustus 2024)

Israël lapt alle regels aangaande oorlogsrecht en mensenrechten aan haar laars: gevangenen worden vermoord, verkracht en op andere manieren gemarteld….. Let op: 18+ (8 augustus 2024)

Israëlische leugens over de aanval op voetballende kinderen op de Golanhoogten, BBC herhaalt de propaganda letterlijk >> Let op: 18+‘ (31 juli 2024)

From the river to the sea…‘: wat betekent het en waarom maakt het zoveel los?‘ (4 november 2023) Een lesje anti-Palestijnse propaganda van staatszender NOS, kortom fake news (nepnieuws) en desinformatie van deze staatszender….. Zie waarmee militairen van het Israëlische leger rondlopen, dat gaat heel wat verder dan van de ‘From the river to the sea’ dat door Palestijnen en sympathisanten wordt gebruikt, ofwel Israël is van zins een deel van Egypte, Jordanië, Syrië en Libanon over te nemen!! (maar daarover lullen de westerse reguliere media en verreweg de meeste westerse politici niet):

Image

Israeli attacks kill more than 50 Palestinians across Gaza‘ (27 juli 2024) Al Jazeera.

Israel’s war on Gaza live: At least 66 killed across Gaza in past 24 hours‘ (28 juli 2024) Al Jazeera.

Only a failing US empire would be so blind as to cheer Netanyahu and his genocide‘ (26 juli 2024)

Olympische Spelen: Israël met politiek uitende atleten mag meedoen, maar Rusland en Belarus niet‘ (25 juli 2024)

President Biden kapt met de voorverkiezingen, verder verandert er niets: o.a. de genocide in Gaza zal ‘gewoon’ blijvend worden gesteund….‘ (22 juli 2024)

Westerse berichtgeving over Oekraïne vs. Gazastrook: word wakker en laat je niet langer manipuleren door de msm‘ (18 juli 2024)

Israeli soldiers tell story of savage cruelty in Gaza – one hidden from western publics‘ !!! (16 juli 2024) Jonathan Cook

Massamoord op Palestijnen in vluchtelingenkamp Khan Younis en pro-Israëlische propaganda gebracht door NOS‘ (14 juli 2024) 

Why the news media’s job is to groom us‘ (10 juli 2024)

UN expert accuses Israel of ‘genocide’ in Gaza‘ (26 maart 2024) Al Jazeera

Washington geeft nogmaals toe Israël te helpen met de genocide op de Palestijnen‘ (!!!!)

Klachten dat Hamas de bevolking als menselijk schild zou gebruiken gaan volkomen voorbij aan de dagelijkse gang van zaken in de Gazastrook‘ (12 juni 2024)

De werkelijke terrorist in Palestina >> hoe lang laat de wereld Israël doorgaan met de genocide op het Palestijnse volk….. 18+

Ignoring Daily Massacres In Gaza While Still Babbling About October 7‘ Een artikel van Caitlin Johnstone.

The Media Skew Public Perception By Manipulating People’s Attention‘ Een artikel van Caitlin Johnstone aangaande de berichtgeving over de oorlog (lees: genocide) in de Gazastrook door de reguliere westerse massamedia, waar men het enorme aantal massamoorden ofwel verzwijgt, dan wel in raadselachtige woorden verpakt….. 

Voorspelingen van Khadaffi komen uit: het morele en ethische failliet van het westen‘ (31 mei 2024)

Macron krijgt Duitse vredesprijs voor het oorlogshitsen tegen Rusland en het voeren van een koloniale oorlog‘ (27 mei 2024) En voor de wapenleveringen aan het genocide plegende Israëlische terreurleger……

Israel Massacres Children, Which The Western Press Says Is Fine‘ Een artikel van Caitlin Johnstone.

Nakba 15 mei 1948: de ‘humane omgang’ met Palestijnen, verteld door veteranen van het Israëlische terreurleger…..

Eurovisie Songfestival? Eurozionist Songfestival! Meten met dubbele maten‘ (11 mei 2024)  

Genocide Joe spreekt alweer met gespleten tong gezien zijn waarschuwing aan het adres van Israël‘ (10 mei 2024)

AANVAL OP OOST-RAFAH IS BEGONNEN!!! VS en rest westen laten Israël begaan met uitvoering genocide onder uitingen van ‘bezorgd te zijn’: een wel heel smerig spel…..‘ (6 mei 2024)   

Het demonstreren tegen een genocide wordt als erger neergezet dan het uitvoeren van die genocide…‘ (29 april 2024)

New Research Details How Israel Has Used US Weapons to Commit War Crimes‘ Dit NB tegen de wetgeving van de VS in en bovendien zijn Biden en de VS daarmee op nog een manier mede hoofdverantwoordelijk voor de genocide die Israël uitvoert in de Gazastrook…… (vergeet niet dat wanneer Biden het echt wil morgen de genocide zal zijn afgelopen, immers zonder steun van de VS kan de illegale terreurstaat Israël haar bestaan vergeten…..)

ICJ Rejects Nicaragua’s Request to Block German Arms Sales to Israel‘ Hiermee toont het ICJ ten overvloede aan dat de Palestijnen niets mogen verwachten van dit instituut…..

Is antizionisme hetzelfde als antisemitisme?‘ (een fragment uit de OVT uitzending van 28 april 2024)

Gelukkig zijn er ook veel Joden die het niet eens zijn met het genocidale beleid van terreurstaat Israël!! 

Massagraf met 200 vermoorden ontdekt in Gaza Nasser Ziekenhuis: hoe bedoelt u: er is geen sprake van een genocide….. (18+)

How an ‘antisemitism hoax’ drowned out the discovery of mass graves in Gaza‘ Een artikel van Jonathan Cook. 

De Dodenherdenking en de genocide op de Palestijnen in de Gazastrook‘ (22 april 2024) Zie ook de links in dat bericht naar meer artikelen over de Dodenherdenking.

Netanyahu volgt de duivel met zijn beroep op het vernietigen van Amaleks zaad (18+)‘ (10 april 2024)

De aanval van Iran tegen Israël heeft meer ernstige schade aangericht dan wordt gemeld in de westerse massamedia‘ (17 april 2024) en zie de links in dat bericht naar meer artikelen over de strijd van vooral Israël tegen Iran.

Israel’s killing of aid workers is no accident. It’s part of the plan to destroy Gaza‘ (9 april 2024) Een artikel van Jonathan Cook.

Rachael Swindon reposted

Double Down News

@DoubleDownNews

Israel targeted and killed 3 British aid workers in Gaza.

Israel has a track record of killing foreign volunteers.

It’s not a tragedy, it’s the product of years of systematic violence and international immunity

              

3:39 PM · Apr 2, 2024  27.3K Views

Israël liegt keihard dat de aanval op het konvooi van World Central Kitchen een vergissing was

‘Israëls oorlogspsychose Palestina: de voortdurende geschiedenis van genocide, etnische zuivering, terrorisme, racisme, diefstal en onteigening

Image

VS overspoelt Israël met wapens, terwijl Biden en Blinken er bij dat ‘land’ hypocriet op aandringen de Palestijnse burgers te ontzien…..   

EU funds weapons firm playing “pivotal role” in Gaza genocide

US-supported Israel kills 30,800 in Gaza genocide

Israeli hostage tells of captivity in Gaza‘: Hamas guards covered us with their bodies to protect us from our own forces’ shooting.” Het zoveelste bewijs dat de Hamasstrijders allesbehalve inhumane ‘beesten’ waren…. Zie wat dat betreft ook ////: 

UN report launders Israel’s fraudulent “mass rape” propaganda‘ Zie verder de artikelen die één en ander wel onderuit halen: The Electronic Intifada, The Grayzone and Mondoweiss and the Twitter user @zei_squirrel En zie:

Niet alleen bewijs tegen verkrachtingsclaims van Israël, maar nu ook tegen de claims als zouden UNRWA medewerkers hebben deelgenomen aan de actie van Hamas‘ (10 maart 2024)

EU verscherpt sancties tegen Hamas, terwijl de door Israël gevoerde genocide zelfs niet één sanctie heeft opgeleverd: meer dan 31.700 vermoorde Palestijnen‘ (22 maart 2024)

De westerse media berichtgeving over de massamoord op hopeloze Palestijnen die honger lijden‘ (1 maart 2024) 

Westerse hypocrisie kent geen grenzen meer: sancties tegen UNWRA op basis van een beschuldiging…..‘ (29 januari 2024) Onder andere ook aandacht voor de VS, Britse en Nederlandse illegale oorlog tegen Jemen >> wel direct actie ondernemen als scheepvaart in gevaar dreigt te komen, zonder dat er ook maar één dode was gevallen door de acties van de Jemenitische Houthi rebellen, terwijl er toen al sprake was van meer dan 28.000 vermoorde Palestijnen, waaronder meer dan 10.000 kinderen (cijfers die ten tijde van het publiceren van dat bericht bekend waren), een genocide die zelfs wordt gesteund door dezelfde terreurcoalitie….. (ondertussen liggen er nog duizenden Palestijnse vermoorden onder het puin in de Gazastrook, waar meer dan 80% van de Palestijnen in die smalle strook land dakloos is geworden door de continu doorgaande bombardementen van het Israëlische terreurleger op burgerdoelen….) Zie ook het laatste blok met links over de situatie in Jemen en de Rode Zee///////.

EU funds weapons firm playing “pivotal role” in Gaza genocide

US-supported Israel kills 30,800 in Gaza genocide

‘Massacre’: Dozens killed by Israeli fire in Gaza while collecting food aid‘ (29 februari 2024 Al Jazeera) More than 100 killed and about 750 wounded after Israeli forces fired at Palestinians trying to get flour for their families as famine stalks the Strip. Ten tijde van de publicatie van het artikel onder deze link waren er al meerdere dode kinderen te betreuren door voedsel- en watertekorten…..)

De meest belachelijke VS handeling ooit: de man die zich uit protest inbrand stak werd door de politie onder schot gehouden……‘ En zie de berichten onder de links in die post, waarvan je de eerste acht hieronder terugvindt.

On Aaron Bushnell, Methinks The Israel Apologist Doth Protest Too Much

A Profound Act Of Sincerity

WhenThe Slaughter Stops In Gaza

Wel sancties n.a.v. Navalny’s dood, maar géén sancties tegen Israël vanwege de genocide die nu al aan meer dan 35.000 Palestijnen het leven heeft gekost…..

Het proces van Julian Assange om te mogen procederen tegen zijn uitlevering aan de VS, een analyse van Chris Hedges‘ (22 februari 2024) 

Assange, Gaza, And The Ugly Reality Of War Crimes‘ (21 februari 2024) Een scherp artikel van Caitlin Johnstone.

Navalny:de waarheid over deze fascistische-misdadiger, geëerd als vrijheidsstrijder en oppositieleider van Rusland: alweer desinformatie van westerse massamedia op topniveau‘ (18 februari 2024) Eén dode fascistenleider en men neemt extra sancties, maar meer dan 30.000 vermoorde Palestijnse Gazanen zijn alleen goed voor meer steun aan genocide pleger Israël >> de wereld volkomen op de kop!!!

Rutte was zogenaamd in Israël om te manen zo min mogelijk burgerslachtoffers te maken, terwijl hij dacht F-35 onderdelen te kunnen leveren‘ (13 februari 2024) Zo van: wij leveren jullie F-35 (JSF) onderdelen en vinden het logisch dat er veel burgerslachtoffers vallen, maar probeer het er voor het klootjesvolk zo uit te laten zien dat jullie met alle macht het aantal burgerslachtoffers proberen te beperken…… Vervolgens huilde Rutte een paar dagen later mee in de roedel van wolven over de dood van de neonazi-misdadiger Navalny, om dat daarna te herhalen bij de herdenking van de Russische inval in Oekraïne twee jaar geleden, wat zelfs al zouden alle leugens over Rusland waarheid zijn geweest, het alsnog honderd keer minder erg is dan wat de fascistische apartheids- en terreurstaat Israël de Palestijnen de laatste maanden heeft geflikt en daar dagelijks mee doorgaat >> zonder dat er ook maar één westerse sanctie werd of wordt getroffen…. SCHANDE!!!!

Israeli army brought groups to watch Palestinians tortured: monitor‘ (13 februari 2024) En zie de volgende video:

De Israëlische oorlog tegen journalisten en daarmee tegen de waarheid….‘ (10 februari 2024)

Vlucht vanuit de Gaza-hel naar Egypte (de Gaza-hel waar ook baby’s aan flarden worden gebombardeerd)…..‘ (7 februari 2024)

Westerse sancties onder leiding van de VS: niets anders dan een grove vorm van terreur‘ (16 februari 2024)

Israel Weaponizes Sympathy And Victimhood

Israeli jurists warn of more to come after U.S. court ruling on ‘plausible’ Gaza  (1 februari 2024) Een artikel van het joodse nieuwsplatform Haaretz.

Life in Gaza’s dystopian tent cities: ‘I feel like I’ve lost everything (30 januari 2024) een artikel van het joodse nieuwsplatform Haaretz.

How can you win a war that was forced on you?’ Gaza diarists grapple with death (25 januari 2024) Een artikel van Haaretz.

Oorlog in de Gazastrook: Israël nam een 82 jarige demente vrouw in gijzeling als ‘onwettige strijder…’‘ (3 februari 2024) Hoe inhumaan kan je zijn???

Nederlandse reders, niet zelden belastingontduikers, eisen marine bescherming in de Rode Zee…..‘ En zie wat dat betreft ook het NOS artikel onder de volgende link ////:

Reders willen toestemming voor gewapende beveiligingsteams in de Rode Zee

Palestijnen hebben het recht en de plicht om in verzet te komen tegen de Israëlische terreur‘ (!!!!) (9 oktober 2017) Een artikel aan de hand van een pleidooi gebracht door de joodse onderzoeksjournalist en schrijver Gideon Levy. 

De oorlog tegen de echte journalist Julian Assange, plus die tegen de journalisten in de Gazastrook en Oekraïne‘ (31 januari 2024)

Opblazen Palestijnse appartementen mislukt, de daders gesneuveld: 24 Israëlische militairen, plus de rol van het WEF en Rutte in de genocide op de Palestijnen‘ (27 januari 2024)

De westerse bescherming van schepen: dreigen met oorlog, terwijl men weer een genocide ongemoeid laat. Etnische zuivering door Israël weggezet als ‘vrijwillige migratie’‘ (5 januari 2024) Over hypocrisie gesproken…..

Israel is caught lying time and again. And yet we never learn (!!!!) (24 oktober 2023) Een artikel van Jonathan Cook op Substack.

Israel-Palestine war: Israel’s claim of ‘self-defence’ has zero legal legitimacy

‘Israel-Palestine war: Israeli journalist slams army for feeding him false line about Hamas atrocity

Debunking Israel’s top 10 propaganda points‘ 

It May be Genocide, But it Won’t Be Stopped‘ The ruling by the International Court of Justice was a legal victory for South Africa and the Palestinians, but it will not halt the slaughter. (lezen mensen!!!) Een uitstekend artikel van Chris Hedges waarin hij aangeeft wat de betekenis is van de uitspraak die het Internationaal Hof van Justitie (ICJ) op 26 januari 2024 gaf en waarin hij onder andere betoogt dat landen die Israël steunen zich medeschuldig maken aan de genocide die dat land uitvoert op het Palestijnse volk…… Totaal belachelijk overigens dat het hof niet een onmiddellijk einde eist aan de oorlog die Israël voert tegen het Palestijnse volk, ofwel niet eist dat die genocide onmiddellijk moet worden beëindigd…… SCHANDE!!

De Zuid-Afrikaanse poging om Israël veroordeeld te krijgen voor genocide op het Palestijnse volk: een analyse van Chris Hedges‘ (13 januari 2024)

Is Antisemitism ‘Rampant’ at Harvard? The Closer You Look, the Less You See‘ (een CounterPunch artikel geschreven door Glenn Sacks, gepubliceerd op 25 januari 2024) Antisemitisme als in kritiek uiten op gewelddadig optreden van zionisten en/of op de ronduit moorddadige omgang met Palestijnen….. Uiteraard is dat geen antisemitisme, elk land dat zo omgaat met een minderheid moet aan de paal worden genageld en moet worden geïsoleerd, onder andere middels vergaande sancties!!!

Tony Blinken (VS minister BuZa) is een inhumane, koelbloedige psychopaat‘ 

Een brief aan president Biden met de opdracht de namen te leren van de kinderen die met zijn hulp zijn vermoord

Preek van het jaar: “Christus onder het puin”

Israëlische zionisten inhumaan? Een kerstvertelling uit de Gazastrook

Het is geen antisemitisme om kritiek te uiten op de oorlogsmisdaden van Israël: intussen bijna 20.000 Palestijnse doden waaronder 9.000 kinderen…..

Het kweken van terrorisme door Israëls terreur tegen de Palestijnen

Wat te doen als je een genocide zou willen uitvoeren….

Massamoord en massa-arrestaties op de West Bank sinds 7 oktober 2023: aandacht in de westerse massamedia: nul komma nada……‘ Dat is na een aantal weken gelukkig wel wat veranderd, al blijft de berichtgeving in de westerse media vooral anti-Hamas…..

7 oktober 2023 doorgelicht: wie richtte het bloedbad aan in Israël‘ (!!!!) Zie wat dat betreft ook de berichten onder de volgende twee links:

Israëlische strijdkrachten schoten hun eigen burgers neer, zegt overlevende van kibboets‘ (een artikel van het rechtse Frontnieuws) 

Israëlisch 7 oktober posterkind gedood door Israëlische tank, onthullen ooggetuigen

Gazastrook wordt onbewoonbaar gemaakt- Biden beschuldigd van oorlogsmisdaden- de 10 meest domme beweringen die we moeten geloven over de Gaza-oorlog

Gaza – It’s all about money‘ One trillion cubic feet of gas off of Gaza. >> Een video van Brasscheck TV

Israeli Apache helicopters killed own soldiers, civilians on 7 October: Report‘ (!!!!) Een artikel van Information Clearing House.

Nederland heeft genocide pleger Israël tegen de regels in voorzien van onderdelen voor de F-35 (JSF)……‘ (13 november 2023) Waarmee de Israëlisch luchtmacht Palestijnen en hun kinderen in de Gazastrook vermoordt >> ‘echt héééél heldhaftig….’

Reichspogromnacht (Kristallnacht) vs. de strijd tegen de Palestijnen‘ (9 november 2023)

De westerse kijk op de slachting van Palestijnen in de Gazastrook‘ (6 november 2023) En zie de video’s in dat bericht!!

Leugens van 7 oktober aanslagen in Israël doorgeprikt en gelekt document met optie voor Israëlische regering om Gazastrook etnisch te zuiveren…..‘ (31 oktober 2023)

Als Hamas wordt vernietigd blijft de Gazastrook alsnog een gevangenis en Israëlisch verhaal over Hamas aanslagen door Joodse krant weggezet als leugens‘ (!!!!) (30 oktober 2023)

Israel is caught lying time and again. And yet we never learn (!!!!) Een artikel van Jonathan Cook. 

Nationale demonstratie tegen genocide op het Palestijnse volk: zondag 29 oktober in Den Haag‘ (26 oktober 2023) De demo was een succes!

Israëlische leger waarschuwde ziekenhuis 3 dagen achtereen dat het aangevallen zou worden, wat men de 4de dag uiteindelijk heeft gedaan…..‘ (23 oktober 2023) En dan durft de Israëlische fascistische regering te zeggen dat haar leger niet verantwoordelijk is voor het beschieten van dat ziekenhuis……

Over fascisme gesproken:   Israel: self-proclaimed ‘racist’ politician nominated as New York consul general‘ The Guardian van 20 april 2023.

En: ‘Meet ‘proud racist’ May Golan, set to become Israel’s Consul General in New York‘ Een artikel van Mondoweiss, waar de link naar dat artikel niet werkt (censuur??), ik nam het daarom over van het Nederlands Palestina Komitee. Zie ook de volgende afbeelding:

              

En zie de volgende korte video met fascistische uitspraken van Israëlische politici en ander vooraanstaand zionistisch geteisem

Een aartsbisschop die verklaart dat Israël ziekenhuizen meermaals heeft gewaarschuwd dat ze doel konden worden van aanvallen van Israëlische leger, dit daar Israël ontkende het eerste ziekenhuis waar veel doden vielen te hebben aangevallen. Het werd overigens een paar dagen later duidelijk dat Israël wel degelijk de aanvaller was, dit vanwege video’s, ander beeldmateriaal en getuigenverklaringen ook van VN medewerkers; intussen heeft Israël veel meer ziekenhuizen en medische posten aangevallen…. )

Waarom Biden loog over de aanval op het ziekenhuis in Gaza‘ Een bericht van Frontnieuws dat het overnam van Indian Punchline.

Israël gaat sinds enige tijd ook tekeer tegen christenen in het land, zelfs tegen toeristen uit westerse landen:

Gebombardeerd ziekenhuis: meer dan 500 doden, wat een verschil in aandacht vergeleken met de Hamas aanslagen‘ (!!!!) (19 oktober 2023)

Israël het slachtoffer van Palestijnse terreur‘ (9 oktober 2023)

The West’s hypocrisy towards Gaza’s breakout is stomach-turning‘ (8 oktober 2023) Een artikel van Jonathan Cook, gepubliceerd op Information Clearing House.

Netanyahu met hartklachten

Jenin. Plus: gewapend antisemitisme vernietigde links in GB, nu is het de beurt aan cultureel links en straks aan mensenrechtenactivisten in andere landen‘ En zie de links naar andere berichten in dat artikel!

Beschuldiging antisemitisme als wapen tegen critici die de misdaden tegen de menselijkheid door het Israëlische leger en politie aankaarten‘ Onder andere over het vals demoniseren van Roger Waters als zou deze antisemitisch zijn……..

Ronde ‘post-paasgedachte 2023’: in de mens een vals welbehagen

Israëlische ‘rechters’ geven toestemming om 8 Palestijnse dorpen etnisch te slopen: weer kijkt de wereld weg…….‘ (!!!!) Onder andere met links naar berichten over de band die pedo opperschoft Epstein had met kopstukken in Israel…..

Joodse demonstranten tegen afbraak democratie en mensenrechten: waar zijn deze mensen als Israël weer een massamoord aanricht onder Palestijnen

EU gaat instituut oprichten om fake news en desinformatie tegen te gaan, ofwel om dictatoriale censuur te institutionaliseren: VN baas eens….‘ Onder andere over censuur door Facebook en Twitter op een enorm aantal accounts van Palestijnen, terwijl zionisten hun gif dagelijks, zonder enige restrictie, mogen spuien op deze sociale media platforms…..(dat is overigens veranderd na de overname van Twitter, nu X, door Elon Musk)

AAV: Yet more biased coverage from the supposedly impartial BBC

Twitter (Elon Musk) censureert Kuffiya voor bericht over Ierse politicus Chris Hazzard die aandacht vroeg voor Internationale Dag van Solidariteit met het Palestijnse Volk

Ursula von der Leyen: een corrupte vijand van de democratie

Twitter gebruikers gewaarschuwd, Twitter belazert de kluit!!‘ (!!!!)

Censuur naar een hoger plan: Twitter medeoprichter Jack Jersey neemt ontslag‘ Censuur wordt ook regelmatig gebruikt op berichten waarin kritiek wordt geleverd op Israël…….

Project Nimbus: techbedrijven steunen apartheid en ander Israëlisch geweld tegen Palestijnen‘ (!!!!)  

Rondje Palestijnen schoppen op de landelijke radiozenders van Nederland, Duitsland en Groot-Brittannië

Instagram moet stoppen met censuur op berichten over huisuitzettingen in een wijk van Oost-Jeruzalem waar Palestijnen al vele generaties wonen

Great Return March: 1 jaar protest, 1 jaar massamoorden, 1 jaar westerse anti-Palestijnse propaganda‘ (een bericht van 30 maart 2019)

Palestijnse volk wordt verdrukt met hulp van zionistische leugens

Israel’s ultra-Orthodox Are Its Latest Neo-fascist Thugs‘ Een opiniestuk van Gideon Levy

Israël nu officieel fascistische apartheidsstaat: natiestaat wet aangenomen………‘ (!!!!)

Israël zet snelle reactiemacht op poten tegen anti-Israëlische kritiek‘ (!!!!)

Nieuw bewijs: journalist Shireen Abu Akleh met opzet en meermaals onder vuur genomen door Israëlische scherpschutter: moord met voorbedachte rade……‘ (!!!!) (en zie de links in dat bericht!!) En zie:

Israël vermoordde (en vermoordt) doelbewust journalisten‘ (!!!!

Israël schiet alweer doelbewust op journalisten, westerse collega’s onverschillig‘ (!!!!)

Israël gaat wat betreft apartheid nog een heel stuk verder dan destijds het witte minderheidsbewind in Zuid-Afrika‘ (!!!!)

SABRA (Duitse organisatie) ziet kritiek op gewelddadig optreden van Israël tegen Palestijnen als antisemitisme

Israël ruimt graven van Palestijnen op de illegaal bezette West Bank voor een ‘thema park’‘ (!!!!Terwijl Joodse graven als die van Palestijnen en andere islamieten nooit mogen worden geruimd…….

EU: stop de handel met de illegale Israëlische nederzettingen op de West Bank

Palestijnse olijvenoogst gaat gepaard met grof geweld van Israëlische kolonisten‘ Een artikel van The Rights Forum.

Palestijnse boer aangevallen door ‘kolonisten’ beide handen gebroken daarna door Israël opgepakt voor poging tot moord…….‘ (!!!!)

Watch the massacre committed by the Israeli occupation forces Een Twitterbericht.

This footage has emerged of an elderly Palestinian man being shoved to the ground by Israeli forces, during protests against the entry of hundreds of far-right Israeli extremists to the Al-Aqsa mosque compound in occupied East Jerusalem‘ Twitterbericht.

Ex-generaal Israëlisch leger vergelijkt de agressie tegen de Palestijnen op de West Bank met nazi-Duitse praktijken‘ (!!!!)

NOS met anti-Palestijns nieuws n.a.v. moord op 3 Palestijnen…..

Begrafenis Shireen Abu Akleh gewelddadig verlopen door ingrijpen Israëlische politie met meer gekleurde westerse berichtgeving‘ (!!!!)

Shireen Abu Akleh vermoord door ‘heldhaftige’ Israëlische scherpschutter met gekleurd bericht van ‘onafhankelijk’ NOS nieuws…‘ (!!!!)

Canada verklaart zich solidair met Israël na aanslagen ‘fietsterrorist’‘ En zie de links in dat bericht!! Links ook naar berichten over de huisuitzettingen in oostelijk Jeruzalem, waar vooral Palestijnen wonen, maar waaruit ze etnisch worden weggezuiverd door de fascistische apartheidsstaat Israël….

Oekraïne: belangrijke punten die niet mogen worden vergeten, ondanks de propagandawals die over ons heen wordt gereden‘ 

Twitter gebruikers gewaarschuwd, Twitter belazert de kluit!!‘ (!!!!)

Biden belooft Palestijnen gelijke behandeling met Israël: veiligheid, vrijheid en voorspoed……. ha! ha! ha! ha! ha!‘ (en zie de links in dat bericht naar meer artikelen over de bloedige onderdrukking van Palestijnen, artikelen die niets met antisemitisme van doen hebben!!)

Israël noemt Amnesty International antisemitisch…… ha! ha! ha! ha! ha!

Wenen start zaak tegen activist die zich inzet voor Palestijnse mensenrechten en tegen etnische zuiveringen‘ (!!!!)

Israël gaat ongestoord door met etnische zuivering van Oost-Jeruzalem met schunnige NOS berichtgeving‘ (!!!!)

Israëlische ‘kolonisten’ vallen Palestijnen aan met grof geweld op de illegaal door Israël bezette West Bank……‘ (!!!!)

De ‘Midden-Oosten kerstboom’ tot ontploffing gebracht door Israël, Saoedi-Arabië, de VS en haar NAVO-partners

Pro-Palestijns activisme de mond gesnoerd door ultra rechts en fundi-christenen

Bezette West Bank: zelfs de olijfbomen van Palestijnen worden vernietigd onder bescherming van het Israëlische leger‘ (!!!!)

Gevechten in Beiroet (Libanon) volgens BBC W.S. de schuld van Hezbollah‘ Ten tijde van deze gevechten op 14 oktober 2021, amper of geen belangstelling in de westerse media, behalve de BBC dan en die durft de schuld in de schoenen van Hezbollah te schuiven, totaal belachelijk!!

Palestijnse gevangenen worden collectief gestraft voor ontsnapping 6 gedetineerden‘ Collectieve straffen: een uitvinding van de SS………

Rashida Tlaib (lid huis van afgevaardigden VS) wordt gedemoniseerd vanwege haar steun voor het verdrukte Palestijnse volk

De pogroms van fascisten tegen Palestijnse burgers is het gevolg van decennia wegkijken door westerse staten en de VS in het bijzonder‘ (!!!!)

Bennett (voormalig Israëlische premier) in VN: Israël is een baken van licht en vrijheid en haar steunen is een morele keus….‘ ha! ha! ha! ha! Waar haalt deze schoft het gore lef vandaan??!!!

Israël dreigt weer 16 Palestijnse families uit hun huis te zetten: etnische zuivering van Oost-Jeruzalem gaat gewoon door‘ (!!!!)

Dagelijkse Israëlische terreur tegen het verdrukte Palestijnse volk

Israël martelt 60% van de gevangengehouden Palestijnse kinderen…….‘ (!!!!) Waar je het gevangenzetten van kinderen al moet aanmerken als een heel ernstige vorm van marteling….. En zie de links in dat artikel!! Zie ook de berichten onder de volgende 12 links:

Israël ontvoert op de West Bank en Jeruzalem Palestijnen, waaronder kinderen, dat zou Loekasjenko moeten proberen……‘ (!!!!)

Israëlische militairen vermoorden 11 jarige jongen en 20 Palestijnse winkels met de grond gelijk gemaakt‘ (!!!!)

Israël martelt 60% van de gevangengehouden Palestijnse kinderen…….‘ (!!!!) Waar je het gevangenzetten van kinderen al moet aanmerken als een heel ernstige vorm van marteling…..

Israël voert standrechtelijke executies uit en martelt kinderen……‘ 

Al wat nog over is zijn hun schooluniformen: Israël vermoordt 8 Palestijnen

Palestijnse kinderen hebben recht op leven, vrij van onrecht en onderdrukking

Israël vermoordt alweer ‘zeer heldhaftig’ 5 ongewapende Palestijnen, waaronder een 12 jarige en een 17 jarige jongen……..

‘Israëlische helden’ schieten 6 ongewapende Palestijnse demonstranten dood op Gazaans grondgebied, inclusief 2 jongens van 12 en 14 jaar oud…..‘ (!!!!)

Vier spelende Palestijnse jongens werden doelbewust vermoord middels een Israëlische drone‘ (!!!!)

Palestijnen en hun kinderen nog eens nageschopt door BBC’s Stephen Sackur‘ (!!!!)

‘Rechter’ houdt Palestijns meisje van 16 jaar in gevangenschap, verder een invalide in rolstoel vermoord: ‘leve het dappere Israëlische leger….’‘ (!!!!)

UNICEF is trots supporter van de bloedige Israëlische vervolging van Palestijnen en hun kinderen‘ 

Pegasus spyware toch volop gebruikt in Duitsland i.t.t. eerdere berichten‘ (!!!!) Pegasus is van het Israëlisch bedrijf NSO.

Israëlische oorlogsmisdaden tijdens de oorlog tegen de Palestijnen in de openluchtgevangenis Gazastrook‘ (!!!!)

Palestijn gearresteerd voor verkeersovertreding: in 4 dagen tijd doodgemarteld in gevangenis‘ (!!!!)  Dit soort zaken wordt in het hypocriete westen niet als terreur gezien, dat geldt ook voor veel van de volgende links, zoals de eerste 3 volgende……

Israël vernielt huizen van Palestijnse families in Silwan en al-Bustan

Silwan (buitenwijk van Jeruzalem): de huizen van 170 leden van een Palestijnse familie worden met de grond gelijk gemaakt‘(!!!!)

Israël massamoordt door en Palestijnen zijn een niet gelijkwaardige partij‘ (!!!!)

Israëlische leger vermoordt vreedzame demonstrant op West Bank‘ De zoveelste……

Puma beklaagt zich over een boycotoproep vanwege haar steun voor illegale Israëlische nederzettingen

‘Deal of the Century’ niet genoeg voor Israël dat dit meer dan belachelijke verdrag nu al schendt

Studente Mays wordt gemarteld in Israëlische gevangenis‘ (!!!!)

Trump en Netanyahu komen met ‘vredesplan’ voor Israël, waar de Palestijnen zoals gewoonlijk het nakijken hebben

Albert Einstein, één van de vooraanstaande Joden die al in 1948 grote vraagtekens bij de staat Israël zette‘ (!!!!)

Israël wil Shuhada Street in Hebron vernietigen voor nieuwe Joodse nederzetting….

Israël gebruikt alweer nazi misdaden tegen het Palestijnse volk‘ (!!!!)

Israëlische rechter wijst directeur Human Rights Watch het totaal absurde ‘democratische’ land uit

Israël steelt Palestijnse grond, als ‘vergoeding krijgen’ Palestijnen traangas, made in USA

Mike Pompeo (VS minister van BuZa): nederzettingen op de West Bank gaan niet per se in tegen internationale rechtsregels

“Israël heeft afgelopen nacht in de Gazastrook opnieuw luchtaanvallen uitgevoerd op terreurorganisatie Islamitische Jihad…” ahum….

Israëlische ‘Friends Tweet’ komt als een boemerang terug met de gruwelen die Israël begaat tegen het verdrukte Palestijnse volk‘ (!!!!)

Israël houdt 24 uur per dag Palestijnen in de gaten met gezichtsherkenningsapparatuur en hulp Microsoft

Israël valt doelen aan in Libanon, Syrië en Irak >> oorlogsmisdaden, zonder één woord van kritiek uit het westen

Israël gebruikt sadistisch geweld bij vernietigen Palestijnse huizen in Oost-Jeruzalem

Zomaar een paar dagen uit ‘het leven’ van Palestijnen: vernederingen, beledigingen, vernietiging en moord door Israël

Huis van Afgevaardigden VS stemt massaal voor beperking vrijheid van meningsuiting: BDS in de ban en vrijbaan voor Israëls gewelddadig beleid tegen Palestijnen

Israël gaat alweer haar boekje ver te buiten in Oost-Jeruzalem

De Israëlische VN ambassadeur: de weg naar vrede is overgave van de Palestijnen, waarbij ze nationalistisch suïcide moeten plegen….. ha! ha! ha! ha! ha!

‘Israël maakte het onmogelijk voor arabieren terug te keren naar hun huizen

Israëlische kolonisten verantwoordelijk voor branden op de West Bank

Duitse razzia’s: jacht op ondersteuners van Hamas en het verdrukte Palestijnse volk‘ (!!!!) Omgekeerd evenredig aan de razzia’s om leden van het verdrukte Joodse volk in Duitsland op te pakken tijdens het nazi-Duitse Hitler bewind…….

Gazastrook: ‘de onafhankelijke verslaggeving’ over de strijd van Israël tegen Palestijnse terroristen…‘ (!!!!)

Dode Israëlische militairen zijn meer waard dan burgers en de moord op 300 Palestijnen is terecht >> de verkiezingscampagne van Netanyahu

Gaza ‘On Brink Of Collapse’ As Residents Remain ‘Caged In’‘ (Video)

Israël bewijst nogmaals fascistisch te zijn >> journalist met kritiek wacht gevangenisstraf……‘ (en zie de links in dat bericht)

Britse band boycot het Eurovisiesongfestival in Israël

CIDI vóór Israël vóór vrede, tegen racisme en antisemitisme……. ha! ha! ha! ha! ha!

Eurovisiesongfestival 2019 in fascistische apartheidsstaat >> boycot dit festival!!

Simon Wiesenthal Center: antisemitische top tien 2018 >> o.a. moorden toegestaan voor Joden

Israël arresteert Palestijnen tijdens gewelddadige nachtelijke overvallen op de West Bank

Israëls huidige oorlog tegen de Palestijnen: o.a. de etnische zuivering van Oost-Jeruzalem

Ceremoniële beloning voor ‘heldhaftige’ Israëlische scherpschutters die ongewapende Palestijnse demonstranten vermoordden‘ (!!!!)

Tien bedrijven die Israël helpen bij de massamoord op de Palestijnen

TUI met reizen naar Israël: “Discover apartheid and the mass murders on Palestinians and smile….”

Israël bestormt voor de zoveelste keer met groot machtsvertoon de Al-Aqsamoskee……‘ (!!!!)

Israel Perpetrated Ethnic Cleansing in 1948‘ En niet alleen dat >> destijds begon de genocide op de Palestijnen…..

The Ongoing Terror of the Israel Lobby 

———————————————————–

Wat betreft Jemen, het enige land dat zich vanwege de genocide op de Palestijnen militair verzet tegen Israël door schepen aan te vallen met als bestemming Israël, dan wel schepen van landen die Israël blijven steunenn , zie onder andere: Nederlandse reders, niet zelden belastingontduikers, eisen marine bescherming in de Rode Zee…..‘ (5 februari 2024) En zie wat dat betreft ook het artikel van staatszender NOS onder de volgende link (deze 2 links zijn ook hierboven al weergegeven, maar ook de rest van dit blok met links heeft van alles met elkaar te maken, immers zonder de genocide in de Gazastrook zouden de Houthi’s géén schepen aanvallen met bestemming Israël, dan wel schepen van reders in landen die Israël steunen):

Reders willen toestemming voor gewapende beveiligingsteams in de Rode Zee

Westerse hypocrisie kent geen grenzen meer: sancties tegen UNWRA op basis van een beschuldiging…..‘ (29 januari 2024) Met aandacht voor de Houthi’s en sjiieten in Jemen.

Aanval op Houthi doelen in Jemen: Blinken ontsteekt het kruitvat en Patrick Bolder (HCSS) verdedigt de aanval, daarbij liegt hij dat het gedrukt staat‘ (12 januari 2024)

Tony Blinken (VS minister BuZa) is een inhumane, koelbloedige psychopaat‘ (11 januari 2024)

De westerse bescherming van schepen: dreigen met oorlog, terwijl men weer een genocide ongemoeid laat. Etnische zuivering door Israël weggezet als ‘vrijwillige migratie’‘ (5 januari 2024) Over hypocrisie gesproken…..

Saoedischegrenstroepen hebben meer dan 650 Somalische en Ethiopische vluchtelingen vermoord‘ Zie in dat schrijven ook een groot aantal links naar artikelen over Jemen!! (de eerste 9 daarvan vind je hieronder)

Als persvrijheid echt zo belangrijk is voor de VS en GB dient men Julian Assange vrij te laten en de belachelijke aanklachten te laten vallen

Capitol Hill: één van de plekken in de VS gevuld met oorlogszuchtige psychopaten‘ En zie de berichten onder links in dat artikel!!

Van Dueren, de Nederlandse ambassadeur ‘in Jemen’ slaat de plank bijna volledig mis……‘ Zie de wat oudere berichten onder de links in dat schrijven

Free Julian Assange NOW!! (en stop de oneindige oorlog die de VS voert over een groot deel van de wereld)‘ En zie de links in dat bericht!!

Canada heeft de diplomatieke banden hersteld met Saoedi-Arabië…..‘ Terwijl de corrupte hypocriete Canadese premier Trudeau een enrom grote bejk heeft over Rusland….. ha! ha! ha! ha! Wat een oplichter!!

VS roemt andermaal persvrijheid terwijl dat land deze zelf blijvend geweld aandoet‘ (en zie de links in dat bericht o.a. naar artikelen over Julian Assange!!)

‘OPEC verlaagt onder druk Saoedi-Arabië de oliewinning met 2 miljoen vaten: energie sancties van EU tegen Rusland komen terug als boemerang‘ Vannacht (toen ik dit schrijven toevoegde aan de link was het 12 oktober 2022) hoorde ik op CBC Radio 1 Charlottetown, dat Biden sancties wil nemen tegen de Golfstaten vanwege de verlaging van de olieproductie….. ha! ha! ha! ha! Ja deze oorlogsmisdadiger heeft een blauwtje gelopen bij de Saoedische kroonprins, schoft de luxe en massamoordenaar Mohammad bin Salman (MBS). Biden deed tijdens de vorige presidentsverkiezingen de belofte om van Saoedi-Arabië en MBS paria’s te maken, dit naar aanleiding van de gruwelijke moord op Khashoggi. Echter toen Biden MBS bezocht om tevergeefs te bedelen voor een verlaging van de olieprijs, gaf hij hem een een vriendschappelijke vuist alsof het zijn beste vriend was…..

De VS moet zich niet schamen over bezoek Biden aan Saoedi-Arabië: hypocrisie van de hoogste plank

———————————————————–

Let op!! De ruimte om reacties weer te geven werkt niet altijd. Als je commentaar hebt en het lukt niet op de normale manier, doe dit dan via het mailadres trippleu@gmail.com, ik zal deze dan opnemen onderaan in het bewuste artikel, althans als je geen geweld predikt, voorts plaats ik jouw reactie ook al staat deze diametraal tegenover dat bericht. Alvast mijn dank voor jouw eventuele reactie, Willem.

FN>4U: instortende bruggen en viaducten. Flipper en het laatste rondreizende dolfijnencircus. Grote grazers >> enorm succes voor jagers

(On the top right hand side of this page you can choose for a translation in the language of your choice in Google Translate)

Vandaag weer een ‘aflevering’ van ‘Forgotten News for You’ (FN>4U).

Instortende bruggen en viaducten

Met het instorten van de Carolabrug in Dresden, een brug over de rivier de Elbe, wordt ten overvloede nog eens aangegeven dat heel veel bruggen en viaducten in Europa niet meer zijn berekend op het huidige en het toekomstig verkeer.

Foto van Reuters uit AD artikel: ‘Deel van belangrijke brug in Duitse stad Dresden ingestort

De brug in Dresden was weliswaar een brug voor trams, maar deze trams zijn niet te vergelijken met de trams uit de 60er en 70er jaren van de vorige eeuw, toen deze brug werd opgeleverd. Zo zijn bijvoorbeeld de nieuwe trams van de HTM in Den Haag 3 keer zo zwaar als de trams waarmee men reed voordat deze werden vernieuwd en dat waren trams uit de 80er jaren, de trams uit de 60er jaren die tot in de 70er jaren reden waren nog een stuk lichter (en kleiner). Gelukkig geen slachtoffers bij dit ongeluk

‘Uiteraard’ heeft men daarnaast nagelaten om deze brug om de paar jaar aan een grondige inspectie te onderwerpen en zou onder andere roestvorming tot het instorten van de Carolabrug hebben geleid. Echter bij slecht onderhoud en te verwaarlozen inspecties, is de kans dat er grote ongelukken optreden uitermate groot, zie wat dat betreft ook het instorten van een viaduct in Italië, waarbij veel mensen om het leven kwamen (waaronder een aantal kinderen), het gaat daarbij om de Morandi-brug in Genua. Het zou daar destijds om een bewust gebrekkig gemaakte brug gaan (ofwel een vorm van bouwfraude), maar reken gerust dat het intussen veel zwaardere verkeer heeft meegeholpen bij het instorten van die brug.

Men zet in op elektrisch rijden middels accu’s, wat mij betreft een doodlopende weg, niet alleen vanwege de enorme vervuiling die gepaard gaat met het winnen van grondstoffen voor die accu’s, maar ook grote vervuiling bij het fabriceren van die accu’s….. Onlangs nog werd bekendgemaakt dat de totale vervuiling voor genoemde zaken zo groot is dat er amper winst is vergeleken met plofmotoren op benzine of diesel….

Zoals intussen als algemeen bekend kan worden geacht >> het gewicht van die accu’s is zo groot dat de banden van e-auto’s snel slijten en daarbij grote hoeveelheden microstoffen als plastic aan de buitenlucht toevoegen, ofwel fijnstof en het kankerverwekkende ultrafijnstof….. Een ander effect is dat het totale gewicht van verkeer dat over bruggen en viaducten gaat enorm toeneemt, zie wat dat betreft ook het meer dan achterlijke rijden met bussen op accu’s, terwijl daar een uitstekend alternatief voor is: de trolleybus, die qua gewicht niet in de schaduw kunnen staan van de loodzware e-bussen op accu’s…. Onbegrijpelijk dat men zo blind is om mee te gaan met de enorme industrie die is ontstaan voor het rijden met accu’s, gegarandeerd dat die industrie intussen ook al honderden miljoenen heeft uitgegeven, uitgeeft en zal uitgeven aan het lobbyen in de landelijke en internationale politiek (internationaal als de EU)…..

Het is te hopen dat men de inspecties van bruggen en viaducten flink opschroeft, vergeet niet dat men in Nederland al een paar keer net op tijd heeft gezien dat bruggen en viaducten te gevaarlijk waren geworden en men deze heeft afgesloten voor verkeer of voor alleen zwaar verkeer…..

=========================================

Flipper en het laatste reizende dolfijnencircus

Afgelopen donderdagnacht op BBC World Service, het verhaal achter de tv kinderserie Flipper, waarvoor men 5 dolfijnen misbruikte. Deze dolfijnen, waarvan er één met de naam Cathy, die in het grootste deel van de optredens was te zien, te weten: in 90% van die optredens…. Deze dieren werden in het wild gevangen en daarna getraind, waar één van de trainers erkende dat hij daar geen kaas van had gegeten, maar langzaam en zeker zijn rol kon vervullen. Deze man heeft zich later verzet tegen het vangen en gevangen houden van dolfijnen, de reden was dat Cathy in zijn armen overleed, nadat ze zich middels haar ademhaling suïcideerde.

Daarna had men in hetzelfde programma aandacht voor het laatste reizende dolfijnencircus in Indonesië. Het aantal dolfijnen dat ver voor de levensverwachting overleed was groot, dit onder andere door het vervoer van die slimme dieren, wat zeer pijnlijk zou zijn en waarmee hun immuniteitssysteem geweld werd aangedaan, bovendien zou dit niet zelden breuken hebben veroorzaakt….

Na de sluiting van dit circus werden de overgebleven dieren verkocht aan een hotel, waar men deze dolfijnen in een zwembad hield….. Volgens de eerder aangehaalde trainer is zo’n zwembad, als de baden waarin men dolfijnen en orka’s houdt in dolfinaria, in feite één groot toilet, daar dolfijnen 3 keer zo vaak urineren (plassen) en defeceren (poepen) dan mensen.

Na verloop van korte tijd besloot men de dieren hun vrijheid terug te geven, dit eerst middels een groot afgesloten deel van een baai en later door de afzetting open te zetten en de dieren te laten gaan, één van de dolfijnen begon een lange reis en vond een vrouwtje op een plek waar hij waarschijnlijk was gevangen. De andere 2 dolfijnen bleven in de buurt van de baai waar ze werden losgelaten, waar ze zich uiteindelijk helemaal zelf konden redden met het eten van zeedieren.

‘Uiteindelijk’ daar bij één van de dolfijnen men de tanden had afgevijld, daar deze er nogal vervaarlijk uitzagen, lullige bijkomstigheid: het dier kon zelf geen vis vangen…. Daarop besloot men het dier een soort van kronen te geven, een flinke klus, maar het dier liet uiteindelijk trots aan de verzorgers zien dat ook hij vis kon vangen….

SLUIT DE ONMENSELIJKE DOLFINARIA EN BOYCOT ZE!! HET IS EEN VRESELIJKE GEVANGENIS VOOR DEZE SLIMME DIEREN!!

=========================================

De grote grazers van natuurpark De Veluwezoom

Vorige week zondag in het NPO Radio1 programma Vroege Vogels (BNNVARA) aandacht voor de grote grazers in natuurpark De Veluwezoom. Het gaat hier om rond de 200 tot 250 hooglanders. Degene die werd ‘geïnterviewd’ stelde dat de (Schotse) hooglanders niet worden beheerd, echter dat is een leugen, dieren die het in een winter moeilijk hebben worden wel degelijk afgeschoten, zoals ‘en teveel’ aan herten en wilde zwijnen daar altijd worden afgeschoten….. (ofwel: vermoord)

De hooglanders voor natuurpark Veluwezoom werden daar ‘gedropt’ in 1982. Het was het eerste project waar men deze grote grazers op een onnatuurlijke manier ging inzetten. ‘Onnatuurlijk’ vanwege het uitzetten op een afgesloten gebied en daardoor het aantal grote grazers zich blijft uitbreiden en er tot voor kort geen natuurlijke vijanden waren. (ik neem aan dat wolven zich wel toegang kunnen verschaffen tot dat park)

Ongelofelijk dat men dit destijds niet al heeft ingezien, echter dat geloof ik dus niet, men moet dit hebben geweten en het willens en wetens hebben doorgezet, een mooi extraatje voor de psychopaten die men jagers noemt…. ‘Leuk programma voor natuur en dier hè dat Vroege Vogels?’ (presentator Menno Bentveld reist jaarlijks een groot deel van de wereld af, uiteraard middels vliegtuigen >> ‘dat getuigt van een weldoorwrocht duurzaam besef bij deze narcistische figuur, die godbetert al jaren een natuurprogramma mag presenteren op NPO Radio1’)

Met het Natura 2000 plan zou men de losse afgesloten gebieden aan elkaar verbinden tot en met gebieden in Duitsland en België. De enorme fraudeur en schoft Henk Bleker, heeft hier als CDA staatssecretaris een streep doorgehaald in het laatste afbraakkabinet Balkenende…. Uiteraard heeft hij dat ook gedaan als grootlobbyist voor de jagers in Nederland en daarmee voor ‘koning (‘ha! ha!) W.A., immers doordat natuurgebieden zijn afgesloten moet men jaarlijks in alle andere natuurparken het teveel aan grote dieren afschieten, een eufemisme voor vermoorden. De CDA schoft en bewezen fraudeur verkocht dit als een manier om mensen te kunnen laten genieten van de natuur…. Zo bezien een echte kristen die Bleker!!


———————————————–

Voor meer berichten die zijdelings met de hierboven weergegeven onderwerpen te maken hebben, klik op één van de labels die je direct onder deze blogpost aantreft.

———————————————–

Let op!! De ruimte om reacties weer te geven werkt niet altijd. Als je commentaar hebt en het lukt niet op de normale manier, doe dit dan via het mailadres trippleu@gmail.com, ik zal deze dan opnemen onderaan in het bewuste artikel, althans als je geen geweld predikt, voorts plaats ik jouw reactie ook al staat deze diametraal tegenover dat bericht. Alvast mijn dank voor jouw eventuele reactie, Willem.

FN>4U: instortende bruggen en viaducten. Flipper en het laatste rondreizende dolfijnencircus. Grote grazers >> enorm succes voor jagers

(On the top right hand side of this page you can choose for a translation in the language of your choice in Google Translate)

Vandaag weer een ‘aflevering’ van ‘Forgotten News for You’ (FN>4U).

Instortende bruggen en viaducten

Met het instorten van de Carolabrug in Dresden, een brug over de rivier de Elbe, wordt ten overvloede nog eens aangegeven dat heel veel bruggen en viaducten in Europa niet meer zijn berekend op het huidige en het toekomstig verkeer. 

Foto van Reuters uit AD artikel: ‘Deel van belangrijke brug in Duitse stad Dresden ingestort

De brug in Dresden was weliswaar een brug voor trams, maar deze trams zijn niet te vergelijken met de trams uit de 60er en 70er jaren van de vorige eeuw, toen deze brug werd opgeleverd. Zo zijn bijvoorbeeld de nieuwe trams van de HTM in Den Haag 3 keer zo zwaar als de trams waarmee men reed voordat deze werden vernieuwd en dat waren trams uit de 80er jaren, de trams uit de 60er jaren die tot in de 70er jaren reden waren nog een stuk lichter (en kleiner). Gelukkig geen slachtoffers bij dit ongeluk

‘Uiteraard’ heeft men daarnaast nagelaten om deze brug om de paar jaar aan een grondige inspectie te onderwerpen en zou onder andere roestvorming tot het instorten van de Carolabrug hebben geleid. Echter bij slecht onderhoud en te verwaarlozen inspecties, is de kans dat er grote ongelukken optreden uitermate groot, zie wat dat betreft ook het instorten van een viaduct in Italië, waarbij veel mensen om het leven kwamen (waaronder een aantal kinderen), het gaat daarbij om de Morandi-brug in Genua. Het zou daar destijds om een bewust gebrekkig gemaakte brug gaan (ofwel een vorm van bouwfraude), maar reken gerust dat het intussen veel zwaardere verkeer heeft meegeholpen bij het instorten van die brug.

Men zet in op elektrisch rijden middels accu’s, wat mij betreft een doodlopende weg, niet alleen vanwege de enorme vervuiling die gepaard gaat met het winnen van grondstoffen voor die accu’s, maar ook grote vervuiling bij het fabriceren van die accu’s….. Onlangs nog werd bekendgemaakt dat de totale vervuiling voor genoemde zaken zo groot is dat er amper winst is vergeleken met plofmotoren op benzine of diesel…. 

Zoals intussen als algemeen bekend kan worden geacht >> het gewicht van die accu’s is zo groot dat de banden van e-auto’s snel slijten en daarbij grote hoeveelheden microstoffen als plastic aan de buitenlucht toevoegen, ofwel fijnstof en het kankerverwekkende ultrafijnstof….. Een ander effect is dat het totale gewicht van verkeer dat over bruggen en viaducten gaat enorm toeneemt, zie wat dat betreft ook het meer dan achterlijke rijden met bussen op accu’s, terwijl daar een uitstekend alternatief voor is: de trolleybus, die qua gewicht niet in de schaduw kunnen staan van de loodzware e-bussen op accu’s…. Onbegrijpelijk dat men zo blind is om mee te gaan met de enorme industrie die is ontstaan voor het rijden met accu’s, gegarandeerd dat die industrie intussen ook al honderden miljoenen heeft uitgegeven, uitgeeft en zal uitgeven aan het lobbyen in de landelijke en internationale politiek (internationaal als de EU)…..

Het is te hopen dat men de inspecties van bruggen en viaducten flink opschroeft, vergeet niet dat men in Nederland al een paar keer net op tijd heeft gezien dat bruggen en viaducten te gevaarlijk waren geworden en men deze heeft afgesloten voor verkeer of voor alleen zwaar verkeer…..

=========================================

Flipper en het laatste reizende dolfijnencircus

Afgelopen  donderdagnacht op BBC World Service, het verhaal achter de tv kinderserie Flipper, waarvoor men 5 dolfijnen misbruikte. Deze dolfijnen, waarvan er één met de naam Cathy, die in het grootste deel van de optredens was te zien, te weten: in 90% van die optredens…. Deze dieren werden in het wild gevangen en daarna getraind, waar één van de trainers erkende dat hij daar geen kaas van had gegeten, maar langzaam en zeker zijn rol kon vervullen. Deze man heeft zich later verzet tegen het vangen en gevangen houden van dolfijnen, de reden was dat Cathy in zijn armen overleed, nadat ze zich middels haar ademhaling suïcideerde.

Daarna had men in hetzelfde programma aandacht voor het laatste reizende dolfijnencircus in Indonesië. Het aantal dolfijnen dat ver voor de levensverwachting overleed was groot, dit onder andere door het vervoer van die slimme dieren, wat zeer pijnlijk zou zijn en waarmee hun immuniteitssysteem geweld werd aangedaan, bovendien zou dit niet zelden breuken hebben veroorzaakt…. 

Na de sluiting van dit circus werden de overgebleven dieren verkocht aan een hotel, waar men deze dolfijnen in een zwembad hield….. Volgens de eerder aangehaalde trainer is zo’n zwembad, als de baden waarin men dolfijnen en orka’s houdt in dolfinaria, in feite één groot toilet, daar dolfijnen 3 keer zo vaak urineren (plassen) en defeceren (poepen) dan mensen. 

Na verloop van korte tijd besloot men de dieren hun vrijheid terug te geven, dit eerst middels een groot afgesloten deel van een baai en later door de afzetting open te zetten en de dieren te laten gaan, één van de dolfijnen begon een lange reis en vond een vrouwtje op een plek waar hij waarschijnlijk was gevangen. De andere 2 dolfijnen bleven in de buurt van de baai waar ze werden losgelaten, waar ze zich uiteindelijk helemaal zelf konden redden met het eten van zeedieren. 

‘Uiteindelijk’ daar bij één van de dolfijnen men de tanden had afgevijld, daar deze er nogal vervaarlijk uitzagen, lullige bijkomstigheid: het dier kon zelf geen vis vangen…. Daarop besloot men het dier een soort van kronen te geven, een flinke klus, maar het dier liet uiteindelijk trots aan de verzorgers zien dat ook hij vis kon vangen….

SLUIT DE ONMENSELIJKE DOLFINARIA EN BOYCOT ZE!! HET IS EEN VRESELIJKE GEVANGENIS VOOR DEZE SLIMME DIEREN!! 

 =========================================  

De grote grazers van natuurpark De Veluwezoom

Vorige week zondag in het NPO Radio1 programma Vroege Vogels (BNNVARA) aandacht voor de grote grazers in natuurpark De Veluwezoom. Het gaat hier om rond de 200 tot 250 hooglanders. Degene die werd ‘geïnterviewd’ stelde dat de (Schotse) hooglanders niet worden beheerd, echter dat is een leugen, dieren die het in een winter moeilijk hebben worden wel degelijk afgeschoten, zoals ‘en teveel’ aan herten en wilde zwijnen daar altijd worden afgeschoten….. (ofwel: vermoord)

De hooglanders voor natuurpark Veluwezoom werden daar ‘gedropt’ in 1982. Het was het eerste project waar men deze grote grazers op een onnatuurlijke manier ging inzetten. ‘Onnatuurlijk’ vanwege het uitzetten op een afgesloten gebied en daardoor het aantal grote grazers zich blijft uitbreiden en er tot voor kort geen natuurlijke vijanden waren. (ik neem aan dat wolven zich wel toegang kunnen verschaffen tot dat park)

Ongelofelijk dat men dit destijds niet al heeft ingezien, echter dat geloof ik dus niet, men moet dit hebben geweten en het willens en wetens hebben doorgezet, een mooi extraatje voor de psychopaten die men jagers noemt…. ‘Leuk programma voor natuur en dier hè dat Vroege Vogels?’ (presentator Menno Bentveld reist jaarlijks een groot deel van de wereld af, uiteraard middels vliegtuigen >> ‘dat getuigt van een weldoorwrocht duurzaam besef bij deze narcistische figuur, die godbetert al jaren een natuurprogramma mag presenteren op NPO Radio1’)

Met het Natura 2000 plan zou men de losse afgesloten gebieden aan elkaar verbinden tot en met gebieden in Duitsland en België. De enorme fraudeur en schoft Henk Bleker, heeft hier als CDA staatssecretaris een streep doorgehaald in het laatste afbraakkabinet Balkenende…. Uiteraard heeft hij dat ook gedaan als grootlobbyist voor de jagers in Nederland en daarmee voor ‘koning (‘ha! ha!) W.A., immers doordat natuurgebieden zijn afgesloten moet men jaarlijks in alle andere natuurparken het teveel aan grote dieren afschieten, een eufemisme voor vermoorden. De CDA schoft en bewezen fraudeur verkocht dit als een manier om mensen te kunnen laten genieten van de natuur…. Zo bezien een echte kristen die Bleker!! 

———————————————–

Voor meer berichten die zijdelings met de hierboven weergegeven onderwerpen te maken hebben, klik op één van de labels die je direct onder deze blogpost aantreft.

———————————————–

Let
op!!

De ruimte om reacties weer te geven werkt niet altijd. Als je
commentaar hebt en het lukt niet op de normale manier, doe dit dan
via het mailadres trippleu@gmail.com, ik zal deze dan opnemen
onderaan in het bewuste artikel, althans als je geen geweld predikt,
voorts plaats ik jouw reactie ook al staat deze diametraal tegenover
dat bericht. Alvast mijn dank voor jouw eventuele reactie, Willem.

De westerse hegemonie over de wereld loopt tegen het einde

(On the top right hand side of this page you can choose for a translation in the language of your choice in Google Translate)

Als het je nog niet is opgevallen moet je zeker het hieronder opgenomen bericht van Willy van Damme lezen: aan de hegemonie en zeker aan de macht van het Vierde Rijk >> de VS, een land met meer dan 800 militaire bases over de wereld, begint een einde te komen (het gaat hierbij om de VS dat wordt geholpen door haar slaafse westerse NAVO-bondgenoten).

Monument voor het einde van de westerse hegemonie

De tekenen zijn overduidelijk: in Afrika groeit de haat tegen het westen en vooral tegen de VS in steeds meer landen tot een zo groot niveau dat dit in een paar landen al heeft geresulteerd in het uit het land zetten van VS troepen en die van Frankrijk. Een ander teken is de toenadering van een aantal Afrikaanse landen tot China en Rusland, wat in het westen wordt weggezet als imperialisme, echter wat niet in verhouding staat tot het leegzuigen van die landen door eerder westerse landen en instituties als het IMF en het WEF, die deze landen economische modellen hebben opgelegd die ten koste gingen (en nog gaan) van die landen…..

Voorts is in Azië te zien dat de snelle economische vooruitgang gepaard gaat met de wil tot zelfstandig opereren op internationaal vlak, waar dit eerder onder de plak van het westen ging, alweer door het uitzuigen van landen en gebruikmaken van corruptie, die westerse bedrijven als in Afrika en Latijns-Amerika in stand willen houden…. (geen gezeur over klimaatmaatregelen, noch over het vervuilen van bodem en water, bovendien hebben daar in veel landen de vakbonden weinig of niets te vertellen en als dat wel zo is, worden de leiders simpelweg vermoord door rechtse doodseskaders, wat ook geldt voor milieuactivisten en journalisten die de waarheid willen vertellen…..)

Ook zijn het bijvoorbeeld de illegale sancties van de VS, gehoorzaam gevolgd door andere westerse landen, die veel kwaad bloed zetten in landen die niet wensen te leven onder de westerse knoet en het aantal landen dat lijdt onder deze sancties is belachelijk groot, zaken die men niet licht zal vergeten!! (waar de reguliere westerse media amper of niet over berichten, zo stelt men in die media dat het regeringsbeleid van Maduro in Venezuela zo desastreus is dat het land aan de grond zit, terwijl dit is te danken aan de illegale sancties van de VS, sancties die worden overgenomen door: Canada, Groot-Brittannie en de EU…. Straks meer over die media)

Het is als met de genocide die Israël uitvoert in de Gazastrook en die niet door het westen wordt veroordeeld, dit zet ten eerste kwaad bloed bij moslims (ook als hun [dictatoriale regering] niets doet), maar ook bij mensen in andere culturen, die nu pas echt goed de enorme hypocrisie van het westen zien. Reken ‘gerust’ dat dit gevolgen zal hebben voor de handel met westerse landen!! Dan te bedenken dat het westen Israël zelfs na 11 maanden zelfs niet 1 sanctie heeft opgelegd, terwijl men Rusland de ene na de andere sanctie oplegt en dat voor oorlogsmisdaden die het in 99 van de 100 gevallen niet heeft begaan, maar die werden en worden uitgevoerd door het Oekraïense nazi-leger (versterkt met heel veel NAVO-militairen, die zogenaamd in hun vrije tijd dat nazi-leger helpen in de strijd tegen Rusland….) De westerse regeringen en media denken werkelijk dat men dit in andere delen van de wereld niet ziet….. ha! ha! ha!

Hetzelfde geldt voor de illegale oorlogen aangegaan door de VS met hulp van haar slaafse NAVO-vazallen, illegale oorlogen die alleen deze eeuw al aan meer dan 5 miljoen mensen het leven hebben gekost, ofwel die mensen zijn door de VS en haar NAVO-leger vermoord….. Dat die oorlogen illegaal zijn aangegaan kan een ieder met een klein beetje interesse weten, maar reken niet dat er ook maar in 1 westerse regulier nieuwsmedium een rectificatie werd geplaatst nadat dit bekend werd gemaakt door echte journalisten in de sociale media, nadat dit bleek uit documenten gelekt door dappere klokkenluiders als Edward Snowden….. De reguliere westerse (massa-) media hebben die oorlogen van A tot Z gesteund met wat je zondermeer propaganda kan noemen, ook al moeten heel veel journalisten van die media hebben geweten dat het om leugens ging…..

Maar ja, de eigenaren van die media >> plutocraten en rijke investeringsmaatschappijen, hebben er alle belang bij dat die oorlogen door blijven gaan, goed voor de grote aandelenportefeuilles in de wapenindustrie (in het groot dus ook de fabrikanten van: -tanks, ander rollend oorlogstuig, -oorlogsschepen, -drones en -gevechtsvliegtuigen), plus hun aandelenportefeuilles in de fossiele industrie…. Vandaar ook dat de VS en andere westerse landen Oekraïne onder druk hebben gezet geen vredesbesprekingen te beginnen, waarvoor intussen bewijzen te over zijn…. (terwijl de vredesbesprekingen in Minsk alleen serieus werden genomen door Rusland en Wit-Rusland [Belarus], zoals de Franse oud-president Hollande en de Duitse oud-bondskanselier Merkel in december 2022 hebben toegegeven…*)

Neem ook de handelsoorlogen die het westen is aangegaan met Rusland en China, hoe denk je dat men daarover denkt in Azië en Afrika? Ook hier zal men nogmaals zien hoe hypocriet het westen is, een grote bek over subsidies in China voor elektrische auto’s, terwijl het westen grootschalig gesubsidieerde landbouwproducten dumpt op de markten van arme landen in Afrika, Zuid-Amerika, het Midden-Oosten en Azië, waardoor de boeren daar geen droog brood kunnen verdienen, naar de steden trekken en als het leven hen daar al even moeilijk valt, de vlucht nemen naar Europa en Noord-Amerika….. (en ja ook dat is vluchten, ga maar na wat jij zou doen als je kinderen had en geen toekomst voor hen zag, of zelfs zeker zou weten dat je door armoedige omstandigheden één of meer kinderen zal verliezen)

Nog even over China dat door de VS en de rest van het westen zo vaak de les wordt gelezen over mensenrechten, vergeet nooit als je dat weer hoort of leest, dat de VS het land is dat verreweg de meeste mensen gevangenhoudt, gevangenen die dwangarbeid moeten verrichten tegen een belachelijk lage vergoeding, in feite moderne slavernij, waarbij veel van de gevangenissen in commerciële handen zijn die zijn genoteerd aan de beurs en er dus veel belang bij hebben om zoveel mogelijk gevangenen te ‘herbergen’ en hen zo lang mogelijk in detentie te houden….. Een groot deel van die gevangenen, te weten meer dan 120.000, worden zelfs in eenzame opsluiting gevangengehouden, één van de ergste vormen van marteling, zowel geestelijk als lichamelijk, niet voor niets noemt men dit isolatiefolter… Oh ja, voor ik het vergeet >> een flink deel van die 120.000 mensen zit al meer dan 10 jaar in isolatiefolter!!! Om over de CIA-blacksites nog maar te zwijgen, waar men zelfs gevangenen doodmartelt, terwijl het regelmatig om volkomen onschuldige mensen gaat….. Maar daar lullen de reguliere westerse media liever niet over, de VS is immers het gidsland, het grote voorbeeld (van inhumaan en meer dan schofterig regeringsbeleid!!)….

Als de VS een ander land zou zijn, was het reeds lang failliet gegaan, de schuld van dit land is enorm en de enige reden dat het land niet failliet gaat, is het feit dat de dollar nog steeds wordt gebruikt als internationaal betaalmiddel, dat geldt ook voor de prijs van olie, deze wordt in dollars weergegeven, al heeft China een voet tussen de deur gezet en handelt het land met Saoedi-Arabië de olie- en gastransacties af in de Chinese yuan (of ook renminbi genoemd) en de Saoedische riyal….

Verder beheerst de VS het internationale betalingssysteem SWIFT, waarbij het land zoals gezegd een groot aantal landen sancties heeft opgelegd, te beginnen met uitsluiting van het SWIFT betalingssysteem, niet vreemd dus dat de BRICS landen en met name China en Rusland bezig zijn een ander betalingssysteem op te zetten, waarbij de prijs van olie niet zoals nu het geval is zal zijn gebaseerd op lucht maar op goud…. De Libische president Khadaffi had het plan om de olieprijs in dinars weer te geven, waarvoor hij een enorme goudvoorraad had, één van de redenen waarom de VS van hem af wilde…. (het goud is na de uiterst gewelddadige omverwerping van Khadaffi’s regime gestolen, je hoeft niet te vragen wie dit goud hebben gestolen: de VS en een paar van haar partners, waarschijnlijk Frankrijk en Groot-Brittannië,….)

De VS, verreweg de grootste terreurentiteit ter wereld, houdt nog steeds een deel van Syrië illegaal bezet, het gaat hier om een gebied in het oosten van het land, wat tevens de grootste graan en olieproductie heeft… De VS verkoopt de olie en het graan uit dat gebied aan het buitenland, ofwel enorme diefstal, dit opgeteld bij de illegale sancties tegen dat land zorgt ervoor dat er amper geld is voor de wederopbouw van de steden die vooral door de VS, haar NAVO-partners en de door de VS beschermede terreurgroepen in puin zijn gegooid…. (weet je nog hoe die terreurgroepen werden genoemd in het westen? >> juist: ‘rebellen’: na de VS militairen het grootste geteisem wat daar rondliep) In het illegaal door de VS bezet gebied worden nog steeds een paar terreurgroepen waaronder ISIS beschermd door de VS, als ze maar aanvallen uit blijven voeren op gebieden in handen van het Syrische leger…. Turkije, ook een NAVO-partner, houdt overigens eveneens een gebied van Syrië bezet, dit gebied een groot deel van de provincie Idlib, ligt langs de Turkse oostelijke grens en ook daar worden terreurgroepen als ISIS beschermd…. In dat voormalige Koerdische gebied hadden de Koerdische strijders grote kampen met gevangengenomen terreurstrijders, nadat Turkije dat gebied innam heeft het de Koerden verjaagd en de gevangen terreurstrijders vrijgelaten…..

Al deze zaken hebben uiteraard kwaad bloed gezet bij de bewoners van Libië en Syrië, zoals er als eerder al aangegeven een groot aantal andere landen die de VS en de rest van het westen spuugzat zijn…. Afgelopen nacht op CBC radio (Canada) het bericht dat de Iraakse overheid de VS dringend heeft verzocht haar troepen terug te trekken, ook daar is men de VS terroristen meer dan zat, er werd niet bij verteld dat dit de zoveelste keer was dat dit gebeurde…. Wel kwam men met een verhaal dat het land niet veilig is en dat de corruptie welig tiert…. Tja, in elk land waar de VS haar legers heeft ingezet stijgt de corruptie bij wijze van spreken tot nooit eerder geziene hoogte, een enkele uitzondering daargelaten zoals Afghanistan….. Daar hebben de VS en haar slaafse NAVO-vazallen ervoor gezorgd dat de Taliban machtiger is dan ooit tevoren…. Als het westen daar niet had ingegrepen was de kans levensgroot geweest dat de Taliban op haar laatste benen had gelopen…. Nadat de VS het grootste deel van het land had veroverd ging de handel in opium beter dan ooit te voren, nu de Taliban aan de macht is is deze handel volledig ingestort…. Maar het vreselijke lot van de vrouwen daar is voor een groot deel aan de VS en de rest van het westen te danken….

Hier een bericht dat ik onlangs tegenkwam op Facebook, het gaat hier om een artikel van Willy van Damme, gedeeld door Bernard Claeys, in dit artikel gaat van Damme veel dieper in op het einde van de westerse hegemonie

Banken – Een Chinees onderonsje of de herfst van de Amerikaanse wereldhegemonie

Monument voor het einde van de westerse hegemonie

We beleven op dit ogenblik historisch gezien zeer belangrijke tijden. Aan 500 jaar westerse hegemonie over de aarde is een einde aan het komen. De eerste 400 jaar waren dat Europese mogendheden die onder elkaar uitvochten wie de sterkste was en zo recht had op de grootste koek van deze aarde. Met Portugal, Nederland, Frankrijk, Spanje, het Verenigd Koninkrijk, Italië en Duitsland die het onder elkaar uitvochten.

Nederlagen

Voorheen machtige rijken als China, de Azteken en het Ottomaanse gingen allen ten onder door deze westerse agressie. Vanaf 1900 was het dan de beurt aan de Verenigde Staten die geleidelijk aan de heerser werd over deze wereld. Wie handel dreef moest dat doen in dollar en kwam zo in hun greep. En wie niet luisterde kreeg het Amerikaans leger op bezoek of een staatsgreep aangesmeerd.

De Amerikaanse ministers van Buitenlandse Zaken als Henri Kissinger eh Zbigniev Brzezinski waren gewoon kopieën van gangsters als al Capone. Wie niet wou luisteren kreeg de kogel. Zie Salvador Allende in Chili of Patrice Lumumba in Congo. Al Capone zou moest hij hen bezig gezien hebben dik jaloers geweest zijn.

Maar zoals met alle imperia uit het verleden is ook dit westers imperialisme een tijdelijk fenomeen dat, men kan het nog moeilijk ontkennen, zijn beste tijd gehad heeft. Wanneer won de VS nog eens een oorlog? Juist: Die tegen Japan in 1945. Om de inval in het piepkleine Caraïbische eiland Grenada te vergeten. Goed voor 124.000 inwoners en gezien als het tiende kleinste land ter wereld.

En behoudens Koeweit – wat een gezamenlijke overwinning was met zelfs een Syrische legereenheid present – resten er alleen nog nederlagen. Met de oorlog om Korea die eindigde als een gelijkspel wat voor de VS in wezen een nederlaag was.

Henry Kissinger, een van de grootste massamoordenaars in de periode van na de Tweede Wereldoorlog. Ooit kreeg hij voor zijn werk in Vietnam de Nobelprijs voor de Vrede. Le Duc Tho, zijn Vietnamese onderhandelingspartner van toen, weigerde hem. Dat was dan ook een man van principes.

Wel veel uiterst bloedige staatsgrepen zoals in Indonesië met een geschatte 500.000 doden of Irak, Chili, Syrië, Jemen en vele andere. Met ieder goed voor eveneens honderdduizenden doden. Zoals gezegd al Capone of welke gangster ook zou meer dan jaloers zijn.

Kleurenrevoluties en diefstal

Daaraan komt nu stilaan een einde maar het westen en vooral de VS geven hun hegemonie natuurlijk niet zomaar op. ‘Make America Great Again” stelt Donald Trump en met hem vele andere Amerikaanse politici. Vandaar de oorlog in Oekraïne en de verwoede pogingen van het Westen om de regeringen van vooral Venezuela en Iran via kleurenrevoluties af te zetten.

Het toenemend aantal sanctiemaatregelen tegen derde landen kadert eveneens in die politiek. Landen moeten luisteren naar de bazen in Washington en ook Brussel. De regering in vooral Washington ontpopt zich hierbij als een nooit gezien dievenbende.

Typerend is wat er in Venezuela gebeurde. Eerst organiseert men een staatsgreep met een zekere Juan Guaido die echter flopt. Geen probleem want een aantal westerse landen erkenden die Guaido als wettig president. En als Venezuela het dan ooit in Londen in bewaring gegeven geld terugvraagt weigert Londen want zij erkent die regering in Caracas niet. Wel Guaido. Hoe simpel een diefstal kan zijn.

Hetzelfde in Afghanistan en Irak. In Irak verdween dat door de VS aangeslagen geld tijdens een transport en in Afghanistan weigert men dat aan de nieuwe overheden terug te geven. Typerend is ook dat men een Iraanse olietanker met olie bestemd voor Venezuela aansloeg en zelfs het presidentieel vliegtuig van het land als een dief in de nacht vanuit de Dominicaanse Republiek meenam naar de VS.

Swift

Het feit dat de dollar tot heden de enige wereldmunt is versterkte hun positie natuurlijk. Maar daar komt geleidelijk een einde aan. Een groot deel van de internationale betalingen gingen in het verleden via Swift, de Society for Worldwide International Finance and Trade, in Terhulpen bij Brussel. Maar met de komst van o.m. cryptomunten en andere digitale systemen wordt Swift steeds meer omzeild.

De Chinese Yuan groeit uit tot een wereldmunt. Wie had ooit gedacht dat Mao Zedong hierop zou staan? Vraag is of hij dat prettig zou gevonden hebben. Op het Amerikaanse biljet van 1 dollar staat George Washington, de eerste president van het land gekend ook als een brutale slavenhouder.

Weten hoe belangrijk de dollar in het internationaal betalingsverkeer is statistisch nu daarom onmogelijk geworden. Recent ook besloot Saoedi Arabië om haar in 1974 met de VS afgesloten akkoord over de verkoop van olie niet te vernieuwen. In 1974 kwamen beide landen overeen dat de Saoedi’s bij hun verkoop van olie alleen nog de dollar te gebruiken.

Dat is nu voorbij en bovendien is het land ook begonnen zijn Amerikaanse schuldbrieven te verkopen. En met China, haar voornaamste handelspartner, is er rond het gebruik van de Saoedische rial en de yuan een akkoord gesloten. Geen dollar meer hier. President Joe Biden stelde bij de vorige presidentsverkiezingen in 2020 dat hij van dat land een pariastaat ging maken.

Het was een van de uitlatingen die de zeer agressieve natuur van Joe Biden toonde. De VS betalen hiervoor nu de prijs. De vrienden van de Saoedi’s leven nu niet meer in Washington maar in Moskou en Beijing. En tussen Saoedi Arabië en Iran is alles na onderhandelingen met China nu peis en vree. Stabiliteit in de Perzische Golf is de regel.

Chinese banken

Men mag in het Westen nog veel schelden op Moskou en Beijing, het zal niet helpen. De recente Chinees –Afrikaanse top toont wie vriend en wie vijand is van Afrika. En in wezen doet zich hetzelfde voor in Latijns-Amerika en met enkele uitzonderingen ook in Azië. Het westen zal het niet willen toegeven maar het staat in de wereld feitelijk geïsoleerd.

Vrienden als nooit voorheen Vladimir Poetin en Xi Jinping. Een nu onbreekbare alliantie die men in het Westen met plezier kapot zou maken.

Recent was Jack Sullivan, de Amerikaanse Nationale Veiligheidsadviseur, in China op bezoek met de eis dat de Chinese banken niet langer met Rusland handel zouden drijven. De gesprekken waren confidentieel en men weet dus niet wat er gezegd werd maar men kan het zo raden. Het was een Chinees njet. Qua activa zijn de vier grootste banken tegenwoordig trouwens allen Chinees.

Met daarachter J.P. Morgan Chase & Co gevolgd door de Bank of America met voor die laatste activa van 3.180 miljard dollar tegen 6.303 miljard voor de Chinese ICBC, de Industrial and Commercial Bank of China. En daarachter kwam de Hong Kong and Shanghai Bank (HSBC), officieel Brits maar in wezen Chinees. Van de 40 van ‘s werelds grootste banken zijn 13 chinees. De ICBC heeft ook een kantoor in Brussel.

Uiteraard moet men hier voorzichtig zijn want wat zijn de activa van een bank? Leningen die voor een deel nooit terugbetaald zullen worden? Maar de trend is gezet. Ook qua algemene economische sterkte is het duidelijk wie de baas is. Volgens de Wereldbank is China goed voor 19,37% van de wereldeconomie (2) en is de VS dat voor nog maar 15,5%. China is dus 23,87% groter dan de VS.

De westerse media stellen echter nog steeds dat China na de VS de grootste economie is maar dat is een leugen. China is mede dankzij het Westen groot geworden toen men het land begon te gebruiken wegens zijn massa’s aan lage lonen werkende landarbeiders. In ruil gaf China dan steun aan de Amerikaanse agressie tegen de Sovjetunie. In Angola met bijvoorbeeld de UNITA.

Rusland

In Azië was er toen al sinds de jaren zestig en vooral zeventig een grote golf van investeringen vanuit West-Europa en de VS. Het probleem hier was dat Japan op grote schaal vooral consumentenelektronica aan Europa en de VS verkocht zoals transistorradio’s en televisietoestellen die er goedkoop konden gemaakt worden.

En als reactie begonnen West-Europa in Taiwan en elders in Zuidoost-Azië die ook aan nog lagere lonen te produceren. Een multinational als het Nederlandse Philips was toen de grootste buitenlandse investeerder in Taiwan. Maar de lonen stegen er met de tijd ook zodat China dat zijn grenzen voor hen vanaf 1978 opende als een godsgeschenk was voor deze multinationals. Een paradijs.

De op dit ogenblik grootste bank ter wereld is de Chinese Industrial and Commercial Bank of China. Ze heeft ook een bureel in Brussel.

Maar de bom barste toen De Sovjetpresident Michael Gorbatsjov begin 1989 in Beijing op bezoek kwam en door Amerikaanse propaganda opgejutte jongeren in de hoofdstad er protesteerden tegen het Chinees beleid. Wat men door het leger na lang aarzelen liet neerslaan.

Een keerpunt in de relaties van China met het Westen. Sindsdien gingen die alleen maar van kwaad naar erger. De Sovjetunie liep op zijn laatste benen en dan was China voor het Westen niet meer nodig en zag men een kleurenrevolutie er ook wel zitten.

Chinese spionage

Geleidelijk aan nam men vanuit het Westen, braafjes gevolg door de EU, maatregelen tegen China. Eerst in de sector van de wapenleveranties en nu naar bijna alles dat Chinese hier verkoopt behalve dan wat men niet kan missen. Ook de toon in de gezagsgetrouwe westerse media nam toe en is nu zelfs agressief te noemen.

Als men naar de VRT kijkt dan is bijna alles wat China hier verkoopt spionagemateriaal zoals straatcamera’s, gsm’s, elektronica en zelfs omvormers bij het gebruik van zonnepanelen. In wezen zegt men: ‘Koop zo weinig mogelijk van China’. Zelfs textiel wil men verbieden want het zou kunnen komen van dwangarbeiders uit de provincie Sinkiang.

De twaalf grootste banken qua activa. De HSBC (Hong Kong and Shanghai Banking Corporation) op 8 is officieel Brits maar is vooral Chinees. Na de mislukte kleurenrevoluties in Hongkong van 2019 eiste de Britse regering dat de HSBC maatregelen zou nemen tegen Hongkong. Zij weigerde dat. Veel van haar grote aandeelhouders zijn tegenwoordig Chinees en niet Brits. Ook het veruit grootste deel van haar activa zitten daar.

De voorbije jaren poogde vooral de VS haar economische oorlog tegen China zich te concentreren op de wereld van de halfgeleiders met als best gekende voorbeeld telecombedrijf Huawei dat men ook in Europa poogde weg te drukken. Het werd het bedrijf de toegang ontzegd voor de modernste chips.

Na een twee jaar had Huawei dat probleem grotendeels opgelost. Het enige resultaat is het versneld verder ontwikkelen van die technologische sector. Het is ook wat met Nederlandse ASML gaat gebeuren. Kan China haar machines voor de productie van chips na Amerikaanse bedreigingen tegen Nederland niet meer kopen dan maakt China die zelf. De verliezers? ASML, Nederland en de VS.

Kolonialisme en Afrika

De anti-China hysterie in onze pers steeg ten top toen niet de Brit David Nabarro werd verkozen tot hoofd van de Wereldgezondheidsorganisatie maar de Ethiopiër Tedros Ghebreyesus,. Een smerige zet van de Chinezen klonk het bijna unaniem in de westerse media.

Dat het Afrika met een veelvoud aan stemgerechtigde landen was die hier de doorslag gaf en dus koos voor een van hen wou men niet zien. En natuurlijk gaf China haar steun aan Afrika. Moest ze dan de Brit steunen misschien?

Voor onze media is de anti-westerse attitude in hun visie bij vele Afrikaanse landen ook simpel een gevolg van de vele als nepnieuws bestempelde Russische en Chinese ‘propaganda’ in Afrika. Het verhaal van het westerse kolonialisme met zijn vele slachtpartijen en grootschalige plunder lijkt die media onbekend.

En dat het Swahili, een Afrikaanse taal, er aan populariteit wint tegen het Engels, Frans en Portugees, de taal van het kolonialisme, ontgaat hen en wordt waar het kan verzwegen. En nochtans heeft Afrika enorm geleden onder dat kolonialisme.

BRICS

Daarom dat de BRICS, een blok bestaande uit Rusland, China, Indië, Brazilië en Zuid-Afrika, zo aan populariteit wint. Hier geen bullebakken uit de VS en Europa maar landen die zonder dictaten willen samenwerken. Vandaar dat in oktober wanneer de top van de BRICS elkaar terug ontmoeten men de Verenigde Arabische Emeritaten, Egypte, Iran en Saoedi Arabië zal verwelkomen als nieuwe leden.

De BRICS hier in 2019 in Brazilië. Vermoedelijk heeft het succes haar verrast. Volgende maand komt ze bijeen in Kazan in Rusland.

Met een serie andere landen die ook lid willen worden zoals Turkije, Indonesië en Algerije. Nu reeds zijn de BRICS goed voor 32,53% van de wereldeconomie tegen 29,63% voor de G7, de door de VS beheerste club met Japan, Canada, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland en Italië. En die kloof groeit.

En de hoofdtaak van de BRICS is duidelijk het zoeken van een alternatief voor de dollar als internationaal betalingsmiddel. En dat is zich nu stilaan aan het voltrekken. Vooral China met zijn renminbi/yuan speelt hier een centrale rol. Van de Chinese export gebeurt nu het mereldeel sinds kort in yuan.

Vooral de zware sancties tegen Rusland spelen er een centrale rol. Sancties tegen landen als Iran, Syrië en Venezuela kon men nog zonder zware gevolgen voor de wereldeconomie invoeren. Tegen een gigant als Rusland is dat echter onmogelijk.

Zomaar beslag leggen op de in Brussel bij Euroclear vast zittende ongeveer 300 miljard euro en een deel ervan dan willen doorsturen naar Oekraïne heet gewoon diefstal. Het zal Euroclear duur te staan komen. Reden waarom ze zich in het begin zo verzetten.

Rusland is echter zo grondstofrijk die men hen in de wereld niet kan missen en een boycot van dat land is daarom bij voorbaat tot mislukken gedoemd. De meeste landen zochten en vonden vrij snel dan ook een uitweg met als resultaat een flop voor het Westen. Rusland is het land met de snelst groeiende Europese economie

Diefstal

De uiterst agressieve Amerikaanse politiek tegen bepaalde landen is zich nu tegen de VS aan het keren. Zo werden Syrische activa door de VS onder drogreden aangeslagen. Hetzelfde gebeurt met de Syrische olie en graan.

Ook de zeer grote Amerikaanse activa van de Venezolaanse staatsoliemaatschappij werd gestolen. Zelfs het Venezolaanse presidentiële vliegtuig dat in de Dominicaanse Republiek aan de grond zat werd onlangs zonder enige toelating van het land door enkele sheriffs naar de VS gebracht.

De rest van de wereld ziet dat en wil dan ook een einde aan dit Westerse beleid. Bij de landen van BRICS werkt men om die reden aan een alternatief voor het internationale westerse betalingssysteem Swift, de BRICS Ontwikkelingsbank, dat mogelijks volgende maand al boven de doopvont zal worden gehouden.

Ook is China begonnen met het terughalen van haar in de VS uitstaande leningen. Het belang van de Chinese yuan met daarop het gezicht van Mao Zedong is dan ook in de wereld aan het groeien. Wie had ooit gedacht dat het gezicht van Mao zo wereldwijd zal rondgaan? Dat de BRICS in de wereld aan populariteit wint kan moeilijk ontkend worden.

Een overzicht van de buitenlandse betalingen van China, ‘s werelds grootste exporteur. En dan wilde de VS recent haar wil opleggen aan de Chinese banken. Het toont dat de VS elke zin voor realiteit verloren heeft. Bron: Financial Times 30 augustus 2024.

Met de komst volgende maand van de Verenigde Arabische Emiraten, Iran, Egypte en Saoedi Arabië zijn dan 9 landen lid met Argentinië in de wachtkamer tot de president Javier Milei er vervangen wordt. Die blies immers nadat hij onverwacht verkozen werd het akkoord over de toetreding op.

Wel komen de staatshoofden van onder meer Mongolië, Azerbeidzjan en Armenië naar de top van de BRICS en vroegen Algerije, Venezuela, Indonesië, Maleisië, Thailand en Colombia het lidmaatschap aan. Vermoedelijk zal dat even wachten worden want men zal de nieuwe structuur eerst tijd willen geven om te groeien. Het wordt ook afwachten wat de VS en de EU zullen doen.

Hoe reageert het Westen?

In de VS is men ook duidelijk bezig de buitenlandse politiek aan het herzien. Zo spreekt men in de omgeving van Donald Trump het sanctiebeleid te willen stoppen en over te gaan tot het invoeren van nog veel hogere invoerrechten. Zo wil men daar landen die werken aan de dedollarisatie straffen door de invoerrechten voor hun producten op 100% te brengen. Ook tegen de EU zou men maatregelen willen nemen. (3)

De mogelijks toekomstige Amerikaanse president Donald Trump heeft zijn plannen al klaar om de VS terug ‘groot’ te maken. Zou het kunnen dat zijn twee vingers de hoeveelheid verstand tonen die hij over de wereldpolitiek bezit?

De vraag is dan ook hoe dit gaat aflopen. De VS en het Westen zijn duidelijk in de verdediging gedwongen en dan is het de kwestie hoe ver de VS en dit Westen willen gaan in hun poging om hun machtspositie niet alleen te behouden maar zelfs te versterken. Krijgen we een totale nucleaire oorlog of blijft het bij dreigen met kleurenrevoluties en schelden zoals nu.

Vraag is ook of het bij een verdere neergang van het Westen qua stabiliteit in de wereld beter zal worden. Zal er sprake zijn van een sterke groei van de welvaart en meer veiligheid en rechten van de mensen?

Maar de mens is hebzuchtig en wil steeds meer. Reden tot veel optimisme zal er op dit vlak vermoedelijk niet zijn. Het arrogante Westen is wel zwaar ziek en zelfs stervend. Maar wat komt er in de plaats?

Willy Van Damme

1) (Let op!! ik neem aan dat Willy van Damme zijn tekst heeft herzien en daar deze noot is vergeten, ik kan deze niet terugvinden in de tekst, het lijkt me logisch dat deze in de buurt van de tweede noot (2) heeft gestaan) “Russia overtakes Japan to become the fourth largest economy in the world in PPP terms”, BNI intellinews, Berlin, Ben Aris, Berlin 4 juni 2024. Het is gebaseerd op een wijziging in de van 2017 daterende berekeningsmethode van de Wereldbank die maakte dat reeds in 2021 Ruslands GDP berekeningen via PPP al groter was dan dat van Japan. bne IntelliNews – Russia overtakes Japan to become the fourth largest economy in the world in PPP terms.


2) De cijfers voor Macau, de vroegere Portugese kolonie, en het ooit Britse Hongkong zijn hierbij inbegrepen.


3) The Financial Times, ‘Trump revises fear of trade wars with threat to increase tariffs on imports’, 10 september 2024, James Politi e.a. Citaten Donald Trump: “Ill say, if you leave the dollar, you’re not doing business with the United States. Because we’re going to put a 100 per cent tariff on your goods…. If we lost the dollar as the world currency, I think that would be equivalent of losing a war.”


=============================================

Voor de bezoekers die Engels niet kunnen lezen: voor de niet op dit blog gepubliceerde artikelen in het Engels onder de links, moet je zelf even een vertaalapp zoeken op het web. Er zijn gratis apps van redelijke kwaliteit die dit kunnen (soms in 2 of of meer delen >> bij lange artikelen). Af en toe krijg je bij het openen van een nieuwe pagina een pop-up die vraagt of je een vertaling wilt hebben als de bewuste pagina in een andere taal is gesteld.

Visitors who can’t read Dutch for the articles other than from this blog: on the web you can find free translation apps with reasonable quality, which can do the job (it’s possible you have to do it 2 or more times >> with lengthy articles) Sometimes when you open a new page in an other language, you get a pop-up with the question if you need a translation.


* Zie onder andere: ‘Hollande confirms Merkel’s remark Minsk agreements let Kiev build up military muscle‘ (31 december 2022 >> Tass)

Former German Chancellor Merkel admits the Minsk agreement was merely to buy time for Ukraine’s arms build-up‘ (22 december 2022 >> WSWS.org)

Biden dwarsboomt telkens weer vredesbesprekingen tussen Rusland en Oekraïne: het met opzet rekken van de oorlog….‘ (20 oktober 2022) En zie de berichten onder de links in die blogpost!!

Merkel en Hollande op oorlogspad tegen Rusland……‘ (29 december 2016)

———————————————

Voorts zie:Venezuela: oppositie partij, VS en andere westerse landen claimen ten onrechte dat Gonzáles de winnaar is van de verkiezingen‘ (11 spetember 2024) En zie de berichten onder de links in die blogpost!!

Honderdduizenden mensen zijn dodelijk slachtoffer van illegale sancties opgelegd door de VS (en overgenomen door EU, Canada en GB)‘ (15 augustus 2024) En zie de berichten onder de links in die blogpost!!

De weg naar Armageddon ligt open ‘met dank’ aan de VS en haar slaafse NAVO-partners‘ (1 juli 2024)

Het VS wereldrijk is gebouwd op ideologische propaganda die de ogen van de westerse bevolkingen gesloten moet houden‘ (17 december 2022) Onder andere over het feest in de Oekraïense ambassade in Washington gesubsidieerd door wapenfabrikanten uit de VS met: Raytheon, Lockheed Martin, Northrop Grumman, and Pratt & Whitney…… Je behoeft je niet af te vragen waarom er vertegenwoordigers van deze doodsindustrie aanwezig waren op dat ‘feest’ >> uiteraard waren die aanwezig niet zo gek als je bedenkt dat de wapenfabrieken (inclusief die voor rollend, varend en vliegend oorlogstuig) nooit zoveel hebben verdiend dan aan de oorlog als die in Oekraïne…. Het is zelfs zo dat ze met de productie de tekorten aan wapens bij de VS en haar slaafse NAVO-partners niet bij kunnen werken door de grote giften van oorlogstuig aan Oekraïne, het land onder Zelensky dat zo’n derde van de wapens doorverkoopt aan iedereen die maar wil kopen, zelfs aan terreurgroepen en daarover is men ook lange tijd ongerust geweest in de VS….. (vooral daar dit ten koste gaat de eigen wapenexport!!!)

New York Times admits Ukraine’s Yanukovich was right not to sign EU deal‘ (27 december 2016 >> Stan van Houcke)


———————————————

Voor meer berichten over de strijd in Oekraïne, Syrië, of een ander label dat je direct onder dit schrijven aantreft, klik daarop en je ziet in chronologische volgorde een flink aantal berichten.


———————————————

Let op!! De ruimte om reacties weer te geven werkt niet altijd. Als je commentaar hebt en het lukt niet op de normale manier, doe dit dan via het mailadres trippleu@gmail.com, ik zal deze dan opnemen onderaan in het bewuste artikel, althans als je geen geweld predikt, voorts plaats ik jouw reactie ook al staat deze diametraal tegenover dat bericht. Alvast mijn dank voor jouw eventuele reactie, Willem.


Laatste update op 5 oktober 2024: een paar ‘verschrijvingen’ gecorrigeerd.

De westerse hegemonie over de wereld loopt tegen het einde

 

(On the top right hand side of this page you can choose for a translation in the language of your choice in Google Translate)

Als het je nog niet is opgevallen moet je zeker het hieronder opgenomen bericht van Willy van Damme lezen: aan de hegemonie en zeker aan de macht van het Vierde Rijk >> de VS, een land met meer dan 800 militaire bases over de wereld, begint een einde te komen (het gaat hierbij om de VS dat wordt geholpen door haar slaafse westerse NAVO-bondgenoten). 

 

Monument voor het einde van de westerse hegemonie

De tekenen zijn overduidelijk: in Afrika groeit de haat tegen het westen en vooral tegen de VS in steeds meer landen tot een zo groot niveau dat dit in een paar landen al heeft geresulteerd in het uit het land zetten van VS troepen en die van Frankrijk. Een ander teken is de toenadering van een aantal Afrikaanse landen tot China en Rusland, wat in het westen wordt weggezet als imperialisme, echter wat niet in verhouding staat tot het leegzuigen van die landen door eerder westerse landen en instituties als het IMF en het WEF,  die deze landen economische modellen hebben opgelegd die ten koste gingen (en nog gaan) van die landen…..

Voorts is in Azië te zien dat de snelle economische vooruitgang gepaard gaat met de wil tot zelfstandig opereren op internationaal vlak, waar dit eerder onder de plak van het westen ging, alweer door het uitzuigen van landen en gebruikmaken van corruptie, die westerse bedrijven als in Afrika en Latijns-Amerika in stand willen houden…. (geen gezeur over klimaatmaatregelen, noch over het vervuilen van bodem en water, bovendien hebben daar in veel landen de vakbonden weinig of niets te vertellen en als dat wel zo is, worden de leiders simpelweg vermoord door rechtse doodseskaders, wat ook geldt voor milieuactivisten en journalisten die de waarheid willen vertellen…..)

Ook zijn het bijvoorbeeld de illegale sancties van de VS, gehoorzaam gevolgd door andere westerse landen, die veel kwaad bloed zetten in landen die niet wensen te leven onder de westerse knoet en het aantal landen dat lijdt onder deze sancties is belachelijk groot, zaken die men niet licht zal vergeten!! (waar de reguliere westerse media amper of niet over berichten, zo stelt men in die media dat het regeringsbeleid van Maduro in Venezuela zo desastreus is dat het land aan de grond zit, terwijl dit is te danken aan de illegale sancties van de VS, sancties die worden overgenomen door: Canada, Groot-Brittannie en de EU…. Straks meer over die media)

Het is als met de genocide die Israël uitvoert in de Gazastrook en die niet door het westen wordt veroordeeld, dit zet ten eerste kwaad  bloed bij moslims (ook als hun [dictatoriale regering] niets doet), maar ook bij mensen in andere culturen, die nu pas echt goed de enorme hypocrisie van het westen zien. Reken ‘gerust’ dat dit gevolgen zal hebben voor de handel met westerse landen!! Dan te bedenken dat het westen Israël zelfs na 11 maanden zelfs niet 1 sanctie heeft opgelegd, terwijl men Rusland de ene na de andere sanctie oplegt en dat voor oorlogsmisdaden die het in 99 van de 100 gevallen niet heeft begaan, maar die werden en worden uitgevoerd door het Oekraïense nazi-leger (versterkt met heel veel NAVO-militairen, die zogenaamd in hun vrije tijd dat nazi-leger helpen in de strijd tegen Rusland….) De westerse regeringen en media denken werkelijk dat men dit in andere delen van de wereld niet ziet….. ha! ha! ha! 

Hetzelfde geldt voor de illegale oorlogen aangegaan door de VS met hulp van haar slaafse NAVO-vazallen, illegale oorlogen die alleen deze eeuw al aan meer dan 5 miljoen mensen het leven hebben gekost, ofwel die mensen zijn door de VS en haar NAVO-leger vermoord….. Dat die oorlogen illegaal zijn aangegaan kan een ieder met een klein beetje interesse weten, maar reken niet dat er ook maar in 1 westerse regulier nieuwsmedium een rectificatie werd geplaatst nadat dit bekend werd gemaakt door echte journalisten in de sociale media, nadat dit bleek uit documenten gelekt door dappere klokkenluiders als Edward Snowden….. De reguliere westerse (massa-) media hebben die oorlogen van A tot Z gesteund met wat je zondermeer propaganda kan noemen, ook al moeten heel veel journalisten van die media hebben geweten dat het om leugens ging….. 

Maar ja, de eigenaren van die media >> plutocraten en rijke investeringsmaatschappijen, hebben er alle belang bij dat die oorlogen door blijven gaan, goed voor de grote aandelenportefeuilles in de wapenindustrie (in het groot dus ook de fabrikanten van: -tanks, ander rollend oorlogstuig, -oorlogsschepen, -drones en -gevechtsvliegtuigen), plus hun aandelenportefeuilles in de fossiele industrie…. Vandaar ook dat de VS en andere westerse landen Oekraïne onder druk hebben gezet geen vredesbesprekingen te beginnen, waarvoor intussen bewijzen te over zijn…. (terwijl de vredesbesprekingen in Minsk alleen serieus werden genomen door Rusland en Wit-Rusland [Belarus], zoals de Franse oud-president Hollande en de Duitse oud-bondskanselier Merkel in december 2022 hebben toegegeven…*)

Neem ook de handelsoorlogen die het westen is aangegaan met Rusland en China, hoe denk je dat men daarover denkt in Azië en Afrika? Ook hier zal men nogmaals zien hoe hypocriet het westen is, een grote bek over subsidies in China voor elektrische auto’s, terwijl het westen grootschalig gesubsidieerde landbouwproducten dumpt op de markten van arme landen in Afrika, Zuid-Amerika, het Midden-Oosten en Azië, waardoor de boeren daar geen droog brood kunnen verdienen, naar de  steden trekken en als het leven hen daar al even moeilijk valt, de vlucht nemen naar Europa en Noord-Amerika….. (en ja ook dat is vluchten, ga maar na wat jij zou doen als je kinderen had en geen toekomst voor hen zag, of zelfs zeker zou weten dat je door armoedige omstandigheden één of meer kinderen zal verliezen)

Nog even over China dat door de VS en de rest van het westen zo vaak de les wordt gelezen over mensenrechten, vergeet nooit als je dat weer hoort of leest, dat de VS het land is dat verreweg de meeste mensen gevangenhoudt, gevangenen die dwangarbeid moeten verrichten tegen een belachelijk lage vergoeding, in feite moderne slavernij, waarbij veel van de gevangenissen in commerciële handen zijn die zijn genoteerd aan de beurs en er dus veel belang bij hebben om zoveel mogelijk gevangenen te ‘herbergen’ en hen zo lang mogelijk in detentie te houden….. Een groot deel van die gevangenen, te weten meer dan 120.000, worden zelfs in eenzame opsluiting gevangengehouden, één van de ergste vormen van marteling, zowel geestelijk als lichamelijk, niet voor niets noemt men dit isolatiefolter… Oh ja, voor ik het vergeet >> een flink deel van die 120.000 mensen zit al meer dan 10 jaar in isolatiefolter!!! Om over de CIA-blacksites nog maar te zwijgen, waar men zelfs gevangenen doodmartelt, terwijl het regelmatig om volkomen onschuldige mensen gaat….. Maar daar lullen de reguliere westerse media liever niet over, de VS is immers het gidsland, het grote voorbeeld (van inhumaan en meer dan schofterig regeringsbeleid!!)….

Als de VS een ander land zou zijn, was het reeds lang failliet gegaan, de schuld van dit land is enorm en de enige reden dat het land niet failliet gaat, is het feit dat de dollar nog steeds wordt gebruikt als internationaal betaalmiddel, dat geldt ook voor de prijs van olie, deze wordt in dollars weergegeven, al heeft China een voet tussen de deur gezet en handelt het land met Saoedi-Arabië de olie- en gastransacties af in de Chinese yuan (of ook renminbi genoemd) en de Saoedische riyal…. 

Verder beheerst de VS het internationale betalingssysteem SWIFT, waarbij het land zoals gezegd een groot aantal landen sancties heeft opgelegd, te beginnen met uitsluiting van het SWIFT betalingssysteem, niet vreemd dus dat de BRICS landen en met name China en Rusland bezig zijn een ander betalingssysteem op te zetten, waarbij de prijs van olie niet zoals nu het geval is zal zijn gebaseerd op lucht maar op goud…. De Libische president Khadaffi had het plan om de olieprijs in dinars weer te geven, waarvoor hij een enorme goudvoorraad had, één van de redenen waarom de VS van hem af wilde…. (het goud is na de uiterst gewelddadige omverwerping van Khadaffi’s regime gestolen, je hoeft niet te vragen wie dit goud hebben gestolen: de VS en een paar van haar partners, waarschijnlijk Frankrijk en Groot-Brittannië,….) 

De VS, verreweg de grootste terreurentiteit ter wereld, houdt nog steeds een deel van Syrië illegaal bezet, het gaat hier om een gebied in het oosten van het land, wat tevens de grootste graan en olieproductie heeft… De VS verkoopt de olie en het graan uit dat gebied aan het buitenland, ofwel enorme diefstal, dit opgeteld bij de illegale sancties tegen dat land zorgt ervoor dat er amper geld is voor de wederopbouw van de steden die vooral door de VS, haar NAVO-partners en de door de VS beschermede terreurgroepen in puin zijn gegooid…. (weet je nog hoe die terreurgroepen werden genoemd in het westen? >> juist: ‘rebellen’: na de VS militairen het grootste geteisem wat daar rondliep) In het illegaal door de VS bezet gebied worden nog steeds een paar terreurgroepen waaronder ISIS beschermd door de VS, als ze maar aanvallen uit blijven voeren op gebieden in handen van het Syrische leger…. Turkije, ook een NAVO-partner, houdt overigens eveneens een gebied van Syrië bezet, dit gebied een groot deel van de provincie Idlib, ligt langs de Turkse oostelijke grens en ook daar worden terreurgroepen als ISIS beschermd…. In dat voormalige Koerdische gebied hadden de Koerdische strijders grote kampen met gevangengenomen terreurstrijders, nadat Turkije dat gebied innam heeft het de Koerden verjaagd en de gevangen terreurstrijders vrijgelaten…..

Al deze zaken hebben uiteraard kwaad bloed gezet bij de bewoners van Libië en Syrië, zoals er als eerder al aangegeven een groot aantal andere landen die de VS en de rest van het westen spuugzat zijn…. Afgelopen nacht op CBC radio (Canada) het bericht dat de Iraakse overheid de VS dringend heeft verzocht haar troepen terug te trekken, ook daar is men de VS terroristen meer dan zat, er werd niet bij verteld dat dit de zoveelste keer was dat dit gebeurde…. Wel kwam men met een verhaal dat het land niet veilig is en dat de corruptie welig tiert…. Tja, in elk land waar de VS haar legers heeft ingezet stijgt de corruptie bij wijze van spreken tot nooit eerder geziene hoogte, een enkele uitzondering daargelaten zoals Afghanistan….. Daar hebben de VS en haar slaafse NAVO-vazallen ervoor gezorgd dat de Taliban machtiger is dan ooit tevoren…. Als het westen daar niet had ingegrepen was de kans levensgroot geweest dat de Taliban op haar laatste benen had gelopen…. Nadat de VS het grootste deel van het land had veroverd ging de handel in opium beter dan ooit te voren, nu de Taliban aan de macht is is deze handel volledig ingestort…. Maar het vreselijke lot van de vrouwen daar is voor een groot deel aan de VS en de rest van het westen te danken…. 

Hier een bericht dat ik onlangs tegenkwam op Facebook, het gaat hier om een artikel van Willy van Damme, gedeeld door Bernard Claeys, in dit artikel gaat van Damme veel dieper in op het einde van de westerse hegemonie

Banken – Een Chinees onderonsje of de herfst van de Amerikaanse wereldhegemonie

 

Monument voor het einde van de westerse hegemonie

We
beleven op dit ogenblik historisch gezien zeer belangrijke tijden.
Aan 500 jaar westerse hegemonie over de aarde is een einde aan het
komen. De eerste 400 jaar waren dat Europese mogendheden die onder
elkaar uitvochten wie de sterkste was en zo recht had op de grootste
koek van deze aarde. Met Portugal, Nederland, Frankrijk, Spanje, het
Verenigd Koninkrijk, Italië en Duitsland die het onder elkaar
uitvochten.

Nederlagen

Voorheen
machtige rijken als China, de Azteken en het Ottomaanse gingen allen
ten onder door deze westerse agressie. Vanaf 1900 was het dan de
beurt aan de Verenigde Staten die geleidelijk aan de heerser werd
over deze wereld. Wie handel dreef moest dat doen in dollar en kwam
zo in hun greep. En wie niet luisterde kreeg het Amerikaans leger op
bezoek of een staatsgreep aangesmeerd.

De
Amerikaanse ministers van Buitenlandse Zaken als Henri Kissinger eh
Zbigniev Brzezinski waren gewoon kopieën van gangsters als al
Capone. Wie niet wou luisteren kreeg de kogel. Zie Salvador Allende
in Chili of Patrice Lumumba in Congo. Al Capone zou moest hij hen
bezig gezien hebben dik jaloers geweest zijn.

Maar
zoals met alle imperia uit het verleden is ook dit westers
imperialisme een tijdelijk fenomeen dat, men kan het nog moeilijk
ontkennen, zijn beste tijd gehad heeft. Wanneer won de VS nog eens
een oorlog? Juist: Die tegen Japan in 1945. Om de inval in het
piepkleine Caraïbische eiland Grenada te vergeten. Goed voor 124.000
inwoners en gezien als het tiende kleinste land ter wereld.

En
behoudens Koeweit – wat een gezamenlijke overwinning was met zelfs
een Syrische legereenheid present – resten er alleen nog
nederlagen. Met de oorlog om Korea die eindigde als een gelijkspel
wat voor de VS in wezen een nederlaag was.

Henry Kissinger, een van de grootste massamoordenaars in de periode van na de Tweede Wereldoorlog. Ooit kreeg hij voor zijn werk in Vietnam de Nobelprijs voor de Vrede. Le Duc Tho, zijn Vietnamese onderhandelingspartner van toen, weigerde hem. Dat was dan ook een man van principes.

Wel
veel uiterst bloedige staatsgrepen zoals in Indonesië met een
geschatte 500.000 doden of Irak, Chili, Syrië, Jemen en vele andere.
Met ieder goed voor eveneens honderdduizenden doden. Zoals gezegd al
Capone of welke gangster ook zou meer dan jaloers zijn.

Kleurenrevoluties
en diefstal

Daaraan
komt nu stilaan een einde maar het westen en vooral de VS geven hun
hegemonie natuurlijk niet zomaar op. ‘Make America Great Again”
stelt Donald Trump en met hem vele andere Amerikaanse politici.
Vandaar de oorlog in Oekraïne en de verwoede pogingen van het Westen
om de regeringen van vooral Venezuela en Iran via kleurenrevoluties
af te zetten.

Het
toenemend aantal sanctiemaatregelen tegen derde landen kadert
eveneens in die politiek. Landen moeten luisteren naar de bazen in
Washington en ook Brussel. De regering in vooral Washington ontpopt
zich hierbij als een nooit gezien dievenbende.

Typerend
is wat er in Venezuela gebeurde. Eerst organiseert men een
staatsgreep met een zekere Juan Guaido die echter flopt. Geen
probleem want een aantal westerse landen erkenden die Guaido als
wettig president. En als Venezuela het dan ooit in Londen in bewaring
gegeven geld terugvraagt weigert Londen want zij erkent die regering
in Caracas niet. Wel Guaido. Hoe simpel een diefstal kan zijn.

Hetzelfde
in Afghanistan en Irak. In Irak verdween dat door de VS aangeslagen
geld tijdens een transport en in Afghanistan weigert men dat aan de
nieuwe overheden terug te geven. Typerend is ook dat men een Iraanse
olietanker met olie bestemd voor Venezuela aansloeg en zelfs het
presidentieel vliegtuig van het land als een dief in de nacht vanuit
de Dominicaanse Republiek meenam naar de VS.

Swift

Het
feit dat de dollar tot heden de enige wereldmunt is versterkte hun
positie natuurlijk. Maar daar komt geleidelijk een einde aan. Een
groot deel van de internationale betalingen gingen in het verleden
via Swift, de Society for Worldwide International Finance and Trade,
in Terhulpen bij Brussel. Maar met de komst van o.m. cryptomunten en
andere digitale systemen wordt Swift steeds meer omzeild.

De Chinese Yuan groeit uit tot een wereldmunt. Wie had ooit gedacht dat Mao Zedong hierop zou staan? Vraag is of hij dat prettig zou gevonden hebben. Op het Amerikaanse biljet van 1 dollar staat George Washington, de eerste president van het land gekend ook als een brutale slavenhouder.

Weten
hoe belangrijk de dollar in het internationaal betalingsverkeer is
statistisch nu daarom onmogelijk geworden. Recent ook besloot Saoedi
Arabië om haar in 1974 met de VS afgesloten akkoord over de verkoop
van olie niet te vernieuwen. In 1974 kwamen beide landen overeen dat
de Saoedi’s bij hun verkoop van olie alleen nog de dollar te
gebruiken.

Dat
is nu voorbij en bovendien is het land ook begonnen zijn Amerikaanse
schuldbrieven te verkopen. En met China, haar voornaamste
handelspartner, is er rond het gebruik van de Saoedische rial en de
yuan een akkoord gesloten. Geen dollar meer hier. President Joe Biden
stelde bij de vorige presidentsverkiezingen in 2020 dat hij van dat
land een pariastaat ging maken.

Het
was een van de uitlatingen die de zeer agressieve natuur van Joe
Biden toonde. De VS betalen hiervoor nu de prijs. De vrienden van de
Saoedi’s leven nu niet meer in Washington maar in Moskou en
Beijing. En tussen Saoedi Arabië en Iran is alles na
onderhandelingen met China nu peis en vree. Stabiliteit in de
Perzische Golf is de regel.

Chinese
banken

Men
mag in het Westen nog veel schelden op Moskou en Beijing, het zal
niet helpen. De recente Chinees –Afrikaanse top toont wie vriend en
wie vijand is van Afrika. En in wezen doet zich hetzelfde voor in
Latijns-Amerika en met enkele uitzonderingen ook in Azië. Het westen
zal het niet willen toegeven maar het staat in de wereld feitelijk
geïsoleerd.

Vrienden als nooit voorheen Vladimir Poetin en Xi Jinping. Een nu onbreekbare alliantie die men in het Westen met plezier kapot zou maken.

Recent
was Jack Sullivan, de Amerikaanse Nationale Veiligheidsadviseur, in
China op bezoek met de eis dat de Chinese banken niet langer met
Rusland handel zouden drijven. De gesprekken waren confidentieel en
men weet dus niet wat er gezegd werd maar men kan het zo raden. Het
was een Chinees njet. Qua activa zijn de vier grootste banken
tegenwoordig trouwens allen Chinees.

Met
daarachter J.P. Morgan Chase & Co gevolgd door de Bank of America
met voor die laatste activa van 3.180 miljard dollar tegen 6.303
miljard voor de Chinese ICBC, de Industrial and Commercial Bank of
China. En daarachter kwam de Hong Kong and Shanghai Bank (HSBC),
officieel Brits maar in wezen Chinees. Van de 40 van ‘s werelds
grootste banken zijn 13 chinees. De ICBC heeft ook een kantoor in
Brussel.

Uiteraard
moet men hier voorzichtig zijn want wat zijn de activa van een bank?
Leningen die voor een deel nooit terugbetaald zullen worden? Maar de
trend is gezet. Ook qua algemene economische sterkte is het duidelijk
wie de baas is. Volgens de Wereldbank is China goed voor 19,37% van
de wereldeconomie (2) en is de VS dat voor nog maar 15,5%. China is
dus 23,87% groter dan de VS.

De
westerse media stellen echter nog steeds dat China na de VS de
grootste economie is maar dat is een leugen. China is mede dankzij
het Westen groot geworden toen men het land begon te gebruiken wegens
zijn massa’s aan lage lonen werkende landarbeiders. In ruil gaf
China dan steun aan de Amerikaanse agressie tegen de Sovjetunie. In
Angola met bijvoorbeeld de UNITA.

Rusland

In
Azië was er toen al sinds de jaren zestig en vooral zeventig een
grote golf van investeringen vanuit West-Europa en de VS. Het
probleem hier was dat Japan op grote schaal vooral
consumentenelektronica aan Europa en de VS verkocht zoals
transistorradio’s en televisietoestellen die er goedkoop konden
gemaakt worden.

En
als reactie begonnen West-Europa in Taiwan en elders in Zuidoost-Azië
die ook aan nog lagere lonen te produceren. Een multinational als het
Nederlandse Philips was toen de grootste buitenlandse investeerder in
Taiwan. Maar de lonen stegen er met de tijd ook zodat China dat zijn
grenzen voor hen vanaf 1978 opende als een godsgeschenk was voor deze
multinationals. Een paradijs.

De op dit ogenblik grootste bank ter wereld is de Chinese Industrial and Commercial Bank of China. Ze heeft ook een bureel in Brussel.

Maar
de bom barste toen De Sovjetpresident Michael Gorbatsjov begin 1989
in Beijing op bezoek kwam en door Amerikaanse propaganda opgejutte
jongeren in de hoofdstad er protesteerden tegen het Chinees beleid.
Wat men door het leger na lang aarzelen liet neerslaan.

Een
keerpunt in de relaties van China met het Westen. Sindsdien gingen
die alleen maar van kwaad naar erger. De Sovjetunie liep op zijn
laatste benen en dan was China voor het Westen niet meer nodig en zag
men een kleurenrevolutie er ook wel zitten.

Chinese
spionage

Geleidelijk
aan nam men vanuit het Westen, braafjes gevolg door de EU,
maatregelen tegen China. Eerst in de sector van de wapenleveranties
en nu naar bijna alles dat Chinese hier verkoopt behalve dan wat men
niet kan missen. Ook de toon in de gezagsgetrouwe westerse media nam
toe en is nu zelfs agressief te noemen.

Als
men naar de VRT kijkt dan is bijna alles wat China hier verkoopt
spionagemateriaal zoals straatcamera’s, gsm’s, elektronica en
zelfs omvormers bij het gebruik van zonnepanelen. In wezen zegt men:
‘Koop zo weinig mogelijk van China’. Zelfs textiel wil men
verbieden want het zou kunnen komen van dwangarbeiders uit de
provincie Sinkiang.

De twaalf grootste banken qua activa. De HSBC (Hong Kong and Shanghai Banking Corporation) op 8 is officieel Brits maar is vooral Chinees. Na de mislukte kleurenrevoluties in Hongkong van 2019 eiste de Britse regering dat de HSBC maatregelen zou nemen tegen Hongkong. Zij weigerde dat. Veel van haar grote aandeelhouders zijn tegenwoordig Chinees en niet Brits. Ook het veruit grootste deel van haar activa zitten daar.

De
voorbije jaren poogde vooral de VS haar economische oorlog tegen
China zich te concentreren op de wereld van de halfgeleiders met als
best gekende voorbeeld telecombedrijf Huawei dat men ook in Europa
poogde weg te drukken. Het werd het bedrijf de toegang ontzegd voor
de modernste chips.

Na
een twee jaar had Huawei dat probleem grotendeels opgelost. Het enige
resultaat is het versneld verder ontwikkelen van die technologische
sector. Het is ook wat met Nederlandse ASML gaat gebeuren. Kan China
haar machines voor de productie van chips na Amerikaanse bedreigingen
tegen Nederland niet meer kopen dan maakt China die zelf. De
verliezers? ASML, Nederland en de VS.

Kolonialisme
en Afrika

De
anti-China hysterie in onze pers steeg ten top toen niet de Brit
David Nabarro werd verkozen tot hoofd van de
Wereldgezondheidsorganisatie maar de Ethiopiër Tedros Ghebreyesus,.
Een smerige zet van de Chinezen klonk het bijna unaniem in de
westerse media.

Dat
het Afrika met een veelvoud aan stemgerechtigde landen was die hier
de doorslag gaf en dus koos voor een van hen wou men niet zien. En
natuurlijk gaf China haar steun aan Afrika. Moest ze dan de Brit
steunen misschien?

Voor
onze media is de anti-westerse attitude in hun visie bij vele
Afrikaanse landen ook simpel een gevolg van de vele als nepnieuws
bestempelde Russische en Chinese ‘propaganda’ in Afrika. Het
verhaal van het westerse kolonialisme met zijn vele slachtpartijen en
grootschalige plunder lijkt die media onbekend.

En
dat het Swahili, een Afrikaanse taal, er aan populariteit wint tegen
het Engels, Frans en Portugees, de taal van het kolonialisme, ontgaat
hen en wordt waar het kan verzwegen. En nochtans heeft Afrika enorm
geleden onder dat kolonialisme.

BRICS

Daarom
dat de BRICS, een blok bestaande uit Rusland, China, Indië, Brazilië
en Zuid-Afrika, zo aan populariteit wint. Hier geen bullebakken uit
de VS en Europa maar landen die zonder dictaten willen samenwerken.
Vandaar dat in oktober wanneer de top van de BRICS elkaar terug
ontmoeten men de Verenigde Arabische Emeritaten, Egypte, Iran en
Saoedi Arabië zal verwelkomen als nieuwe leden.

De BRICS hier in 2019 in Brazilië. Vermoedelijk heeft het succes haar verrast. Volgende maand komt ze bijeen in Kazan in Rusland.

Met
een serie andere landen die ook lid willen worden zoals Turkije,
Indonesië en Algerije. Nu reeds zijn de BRICS goed voor 32,53% van
de wereldeconomie tegen 29,63% voor de G7, de door de VS beheerste
club met Japan, Canada, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland
en Italië. En die kloof groeit.

En
de hoofdtaak van de BRICS is duidelijk het zoeken van een alternatief
voor de dollar als internationaal betalingsmiddel. En dat is zich nu
stilaan aan het voltrekken. Vooral China met zijn renminbi/yuan
speelt hier een centrale rol. Van de Chinese export gebeurt nu het
mereldeel sinds kort in yuan.

Vooral
de zware sancties tegen Rusland spelen er een centrale rol. Sancties
tegen landen als Iran, Syrië en Venezuela kon men nog zonder zware
gevolgen voor de wereldeconomie invoeren. Tegen een gigant als
Rusland is dat echter onmogelijk.

Zomaar
beslag leggen op de in Brussel bij Euroclear vast zittende ongeveer
300 miljard euro en een deel ervan dan willen doorsturen naar
Oekraïne heet gewoon diefstal. Het zal Euroclear duur te staan
komen. Reden waarom ze zich in het begin zo verzetten.

Rusland
is echter zo grondstofrijk die men hen in de wereld niet kan missen
en een boycot van dat land is daarom bij voorbaat tot mislukken
gedoemd. De meeste landen zochten en vonden vrij snel dan ook een
uitweg met als resultaat een flop voor het Westen. Rusland is het
land met de snelst groeiende Europese economie

Diefstal

De
uiterst agressieve Amerikaanse politiek tegen bepaalde landen is zich
nu tegen de VS aan het keren. Zo werden Syrische activa door de VS
onder drogreden aangeslagen. Hetzelfde gebeurt met de Syrische olie
en graan.

Ook
de zeer grote Amerikaanse activa van de Venezolaanse
staatsoliemaatschappij werd gestolen. Zelfs het Venezolaanse
presidentiële vliegtuig dat in de Dominicaanse Republiek aan de
grond zat werd onlangs zonder enige toelating van het land door
enkele sheriffs naar de VS gebracht.

De
rest van de wereld ziet dat en wil dan ook een einde aan dit Westerse
beleid. Bij de landen van BRICS werkt men om die reden aan een
alternatief voor het internationale westerse betalingssysteem Swift,
de BRICS Ontwikkelingsbank, dat mogelijks volgende maand al boven de
doopvont zal worden gehouden.

Ook
is China begonnen met het terughalen van haar in de VS uitstaande
leningen. Het belang van de Chinese yuan met daarop het gezicht van
Mao Zedong is dan ook in de wereld aan het groeien. Wie had ooit
gedacht dat het gezicht van Mao zo wereldwijd zal rondgaan? Dat de
BRICS in de wereld aan populariteit wint kan moeilijk ontkend worden.

Een overzicht van de buitenlandse betalingen van China, ‘s werelds grootste exporteur. En dan wilde de VS recent haar wil opleggen aan de Chinese banken. Het toont dat de VS elke zin voor realiteit verloren heeft. Bron: Financial Times 30 augustus 2024.

Met
de komst volgende maand van de Verenigde Arabische Emiraten, Iran,
Egypte en Saoedi Arabië zijn dan 9 landen lid met Argentinië in de
wachtkamer tot de president Javier Milei er vervangen wordt. Die
blies immers nadat hij onverwacht verkozen werd het akkoord over de
toetreding op.

Wel
komen de staatshoofden van onder meer Mongolië, Azerbeidzjan en
Armenië naar de top van de BRICS en vroegen Algerije, Venezuela,
Indonesië, Maleisië, Thailand en Colombia het lidmaatschap aan.
Vermoedelijk zal dat even wachten worden want men zal de nieuwe
structuur eerst tijd willen geven om te groeien. Het wordt ook
afwachten wat de VS en de EU zullen doen.

Hoe
reageert het Westen?

In
de VS is men ook duidelijk bezig de buitenlandse politiek aan het
herzien. Zo spreekt men in de omgeving van Donald Trump het
sanctiebeleid te willen stoppen en over te gaan tot het invoeren van
nog veel hogere invoerrechten. Zo wil men daar landen die werken aan
de dedollarisatie straffen door de invoerrechten voor hun producten
op 100% te brengen. Ook tegen de EU zou men maatregelen willen nemen. (3)

De mogelijks toekomstige Amerikaanse president Donald Trump heeft zijn plannen al klaar om de VS terug ‘groot’ te maken. Zou het kunnen dat zijn twee vingers de hoeveelheid verstand tonen die hij over de wereldpolitiek bezit?

De
vraag is dan ook hoe dit gaat aflopen. De VS en het Westen zijn
duidelijk in de verdediging gedwongen en dan is het de kwestie hoe
ver de VS en dit Westen willen gaan in hun poging om hun
machtspositie niet alleen te behouden maar zelfs te versterken.
Krijgen we een totale nucleaire oorlog of blijft het bij dreigen met
kleurenrevoluties en schelden zoals nu.

Vraag
is ook of het bij een verdere neergang van het Westen qua stabiliteit
in de wereld beter zal worden. Zal er sprake zijn van een sterke
groei van de welvaart en meer veiligheid en rechten van de mensen?

Maar
de mens is hebzuchtig en wil steeds meer. Reden tot veel optimisme
zal er op dit vlak vermoedelijk niet zijn. Het arrogante Westen is
wel zwaar ziek en zelfs stervend. Maar wat komt er in de plaats?

Willy
Van Damme

1) (Let op!! ik neem aan dat Willy van Damme zijn tekst heeft herzien en daar deze noot is vergeten, ik kan deze niet terugvinden in de tekst, het lijkt me logisch dat deze in de buurt van de tweede noot (2) heeft gestaan) “Russia overtakes Japan to become the fourth largest economy in the world in PPP terms”, BNI intellinews, Berlin, Ben Aris, Berlin 4 juni 2024. Het is gebaseerd op een wijziging in de van 2017 daterende berekeningsmethode van de Wereldbank die maakte dat reeds in 2021 Ruslands GDP berekeningen via PPP al groter was dan dat van Japan. bne IntelliNews – Russia overtakes Japan to become the fourth largest economy in the world in PPP terms.

2) De cijfers voor Macau, de vroegere Portugese kolonie, en het ooit Britse Hongkong zijn hierbij inbegrepen.

3) The Financial Times, ‘Trump revises fear of trade wars with threat to increase tariffs on imports’, 10 september 2024, James Politi e.a. Citaten Donald Trump: “Ill say, if you leave the dollar, you’re not doing business with the United States. Because we’re going to put a 100 per cent tariff on your goods…. If we lost the dollar as the world currency, I think that would be equivalent of losing a war.”

=============================================

Voor de bezoekers die Engels niet kunnen lezen: voor de niet op dit blog gepubliceerde artikelen in het Engels onder de links, moet je zelf even een vertaalapp zoeken op het web. Er zijn gratis apps van redelijke kwaliteit die dit kunnen (soms in 2 of of meer delen >> bij lange artikelen). Af en toe krijg je bij het openen van een nieuwe pagina een pop-up die vraagt of je een vertaling wilt hebben als de bewuste pagina in een andere taal is gesteld.

Visitors who can’t read Dutch for the articles other than from this blog: on the web you can find free translation apps with reasonable quality, which can do the job (it’s possible you have to do it 2 or more times >> with lengthy articles) Sometimes when you open a new page in an other language, you get a pop-up with the question if you need a translation.


*  Zie onder andere: ‘Hollande confirms Merkel’s remark Minsk agreements let Kiev build up military muscle‘ (31 december 2022 >> Tass)

Former German Chancellor Merkel admits the Minsk agreement was merely to buy time for Ukraine’s arms build-up‘ (22 december 2022 >> WSWS.org)

Biden dwarsboomt telkens weer vredesbesprekingen tussen Rusland en Oekraïne: het met opzet rekken van de oorlog….‘ (20 oktober 2022)  En zie de berichten onder de links in die blogpost!!

Merkel en Hollande op oorlogspad tegen Rusland……‘ (29 december 2016)

———————————————

Voorts zie: ‘Venezuela: oppositie partij, VS en andere westerse landen claimen ten onrechte dat Gonzáles de winnaar is van de verkiezingen‘ (11 spetember 2024) En zie de berichten onder de links in die blogpost!!

Honderdduizenden mensen zijn dodelijk slachtoffer van illegale sancties opgelegd door de VS (en overgenomen door EU, Canada en GB)‘ (15 augustus 2024) En zie de berichten onder de links in die blogpost!!

De weg naar Armageddon ligt open ‘met dank’ aan de VS en haar slaafse NAVO-partners‘ (1 juli 2024)

Het VS wereldrijk is gebouwd op ideologische propaganda die de ogen van de westerse bevolkingen gesloten moet houden‘ (17 december 2022) Onder andere over het feest in de Oekraïense ambassade in Washington gesubsidieerd door wapenfabrikanten uit de VS met: Raytheon, Lockheed Martin, Northrop Grumman, and Pratt & Whitney…… Je behoeft je niet af te vragen waarom er vertegenwoordigers van deze doodsindustrie aanwezig waren op dat ‘feest’ >> uiteraard waren die aanwezig niet zo gek als je bedenkt dat de wapenfabrieken (inclusief die voor rollend, varend en vliegend oorlogstuig) nooit zoveel hebben verdiend dan aan de oorlog als die in Oekraïne…. Het is zelfs zo dat ze met de productie de tekorten aan wapens bij de VS en haar slaafse NAVO-partners niet bij kunnen werken door de grote giften van oorlogstuig aan Oekraïne, het land onder Zelensky dat zo’n derde van de wapens doorverkoopt aan iedereen die maar wil kopen, zelfs aan terreurgroepen en daarover is men ook lange tijd ongerust geweest in de VS….. (vooral daar dit ten koste gaat de eigen wapenexport!!!) 

New York Times admits Ukraine’s Yanukovich was right not to sign EU deal‘ (27 december 2016 >> Stan van Houcke)

———————————————

Voor meer berichten over de strijd in Oekraïne, Syrië, of een ander label dat je direct onder dit schrijven aantreft, klik daarop en je ziet in chronologische volgorde een flink aantal berichten.

———————————————

Let
op!!

De ruimte om reacties weer te geven werkt niet altijd. Als je
commentaar hebt en het lukt niet op de normale manier, doe dit dan
via het mailadres trippleu@gmail.com, ik zal deze dan opnemen
onderaan in het bewuste artikel, althans als je geen geweld predikt,
voorts plaats ik jouw reactie ook al staat deze diametraal tegenover
dat bericht. Alvast mijn dank voor jouw eventuele reactie, Willem.


Laatste update op 5 oktober 2024: een paar ‘verschrijvingen’ gecorrigeerd.