Coronavirus: Fort Detrick eindelijk als verdachte van oorsprong aangemerkt

De VS en dan m.n. president Joe Biden heft de laatste maand China meer en meer aangemerkt als veroorzaker van de Coronacrisis….. Daarbij eist de VS dat China haar laboratorium in Wuhan openstelt voor onderzoek en dat uiteraard met name door onderzoekers van de VS overheid….. 

Tegelijkertijd is in China een petitie gestart om onderzoek te doen naar Fort Detrick, het legerlaboratorium van de VS, zeker daar dit laboratorium in juli 2019 met spoed werd gesloten vanwege het ontsnappen van een gevaarlijk virus (in het hieronder opgenomen artikel van Information Clearing House >> ICH spreekt men over augustus). Iets later dat jaar was er een heftige griepuitbraak in de VS en de schrijver vraagt zich af, of hier wellicht al sprake was van het Coronavirus…… De schrijver van het ICH artikel, Finian Cunningham, had zich wat meer moeten verdiepen in de stof, dan had hij geweten dat in Frankrijk in november 2019 bewezen al 2 gevallen van het Coronavirus ‘werden ontdekt’, daar kwam men pas achter in het voorjaar van 2020, toen men stalen bloed nader onderzocht die werden afgenomen in november 2019…… Ook voor die tijd heeft men kunnen achterhalen dat er meerdere gevallen van werkelijk met het virus besmette personen zijn geweest…… Cunningham vraagt zich af of er tijdens het onderzoeken van die griepgolf een verkeerde diagnose werd gesteld, deze vraag is al lang en breed beantwoord: zoals gezegd, er zijn meerdere gevallen van het Coronavirus gevonden voordat dit virus in China werd ontdekt (december 2019)…… Vergeet hierbij niet dat het Coronavirus al lang bestond, maar niet als gevaarlijk werd gezien >> zo meer daarover.

Het militaire lab Fort Detrick 

Wuhan speelt een rol daar in die stad de militaire wereldspelen werden gehouden van 18 tot 27 oktober 2019, uiteraard was ook de VS met militairen aanwezig bij die spelen en zo is het heel goed mogelijk dat het virus van de VS naar China werd ‘versleept’ en vandaar verder over de wereld……. (meegenomen door militairen die na deze spelen terugkeerden naar huis)

Afbeeldingsresultaat voor world military games

De VS overheid loopt het blijkbaar dun door de broek, daar een petitie in China werd gehackt, een petitie voor onderzoek van Fort Detrick als mogelijke veroorzaker van het Coronavirus, deze hack vond plaats in het weekeinde van 30 juli en werd gedaan vanuit de VS, echter de petitiesite was te goed beveiligd om het aantal getekenden te kunnen wissen (de petitie werd meer dan 10 miljoen keer getekend!!)…… Dit toont overigens nog eens aan dat het wijzen naar China en Rusland als daders van hacken en phishing operaties, uitermate vuil en voorbarig is, daar de VS en dan m.n. de CIA (en NSA) al jaren bezig zijn met hacken en andere internet manipulaties, waar uit de Wikileaks Vault 7 (officiële CIA) documenten blijkt dat deze geheime dienst willekeurig wie dan ook kan hacken en het kunnen doen voorkomen alsof die hacks vanuit een ander land werden gedaan…… (nee dat is geen complottheorie, nogmaals: gelekte officiële CIA documenten tonen dit aan!!) 

Vergeet bij dit alles niet dat het bijna niet anders kan dan aan het virus werd geprutst, immers het Coronavirus bestaat al heel lang en plotseling weet dit virus zich zo te versterken dat het min of meer een gevaar is geworden voor de volksgezondheid…..

Tot slot wil ik nogmaals opmerken dat het een schande is dat men in de VS in meerdere militaire laboratoria werkt aan virussen om deze te kunnen gebruiken in oorlogssituaties (en zelfs als er geen sprake is van oorlog…)…. Zo werd Fort Detrick vorig jaar weer in gebruik genomen….. 

Hier het ICH artikel dat eerder werd gepubliceerd op Sputnik, onder dat artikel kan je klikken voor een ‘Dutch vertaling’, dit neemt we enkele tiental seconden tijd in beslag (zie ook de reacties onder het ICH artikel!!).


Who’s Afraid of Fort Detrick Probe

By Finian Cunningham

August 06, 2021″Information
Clearing House
” – “Sputnik” 
An international online petition calling
for an investigation into a US military
laboratory and the possible origin of Covid-19
was hacked at the weekend. The hackers were
reportedly based in the US.

Fort Detrick in Maryland is the center
of American biowarfare research. It is just one
of the hundreds of such infectious disease
laboratories located across the United States.
During the Cold War, Fort Detrick was the main
site for experimenting with lethal pathogens,
including viruses causing deadly influenza.

In 2001, when a disgruntled researcher
is believed to have killed five people by
mailing deadly anthrax spores
it was Fort Detrick that was the origin of the
lethal material. 

However, the network of secretive US biowarfare
laboratories is also infamous for
safety violations and accidents. In August 2019,
Fort Detrick was shut
down 
abruptly for several months when its
wastewater decontamination process failed. 

It is not unreasonable to call for an
investigation into the practices and records at the
Maryland center to ascertain if it had any
connection to the Covid-19 pandemic which has so far
killed over four million people worldwide and more
than 600,000 in the United States alone.

Of course, American politicians and media dismiss
the appeal as “disinformation” put out by Russia and
China. Americans have accused China of being the
origin of the pandemic after the first cases of
Covid-19 were detected in the city of Wuhan at the
end of 2019. More sinisterly, the Wuhan virology
institute has been fingered as the source of the
virus even though an international survey by the
World Health Organization (WHO) concluded such
a release was “extremely unlikely”. 

Scientific consensus contends that the virus
evolved naturally and was most likely transmitted to
humans from animals.

US President Joe Biden has given credibility to
the conspiracy theory unleashed by his predecessor
Donald Trump that the Wuhan laboratory was the
origin of the Covid-19 virus. Biden has tasked his
intelligence agencies to look into the claims. They
are due to report back on their findings next month.
Washington berates China for not being transparent
about its laboratory and is demanding that Beijing
open up its facility for inspection. The Americans
claim China was not fully open with WHO
investigators who cleared the lab as not being the
origin of the virus. 

But two can play that game. If the Americans
accuse China and demand an investigation into
secret laboratories then why can’t China level
the same at the US?

It is still not known where the Covid-19 pandemic
originated. It may take years to determine that. But
what is certainly hindering an answer is the
politicization of the disease. Washington is using
it to smear China while hypocritically suppressing
any questions about its own conduct. 

The early cases of Covid-19 were detected in
Wuhan. But who is to say that cases may have existed
elsewhere but were simply not detected and reported
in other countries? The US had an
unprecedented surge in
influenza deaths in 2019 before the Wuhan cases
.
Were some of these misdiagnosed as flu instead of
Covid-19?

Fort Detrick has a notorious history of
safety failures. It works on a wide range of
biowarfare pathogens with little public oversight.
And it was shut down in mid-2019 for reasons that
are not clear to the public. 

It is therefore reasonable for China to demand a
probe into the American facility. This is not just a
matter of “counter-propaganda” to turn the tables
over American speculation about the Wuhan institute.
There are empirical grounds for suspecting Fort
Detrick as possibly having a role in the origin of
the pandemic. 

An online petition was
started in China earlier this month demanding the
WHO launch an investigation into Fort Detrick. It
had gathered over 10 million signatures when the
online site was hacked into at the weekend.
Apparently, the petition was defended by its
cybersecurity system and continues to operate. 

According to Chinese reports the hackers were
identified as having computer server addresses
located in the US. If that is confirmed then the
suspicions around the murky practices of Fort
Detrick become more acute. It looks like the
Americans are afraid to
permit a probe into the site
, even
though they make high-handed accusations and demands
on China over tenuous claims about Wuhan. 


Finian Cunningham

has written extensively on international affairs,
with articles published in several languages. He is
a Master’s graduate in Agricultural Chemistry and
worked as a scientific editor for the Royal Society
of Chemistry, Cambridge, England, before pursuing a
career in newspaper journalism. He is also a
musician and songwriter. For nearly 20 years, he
worked as an editor and writer in major news media
organisations, including The Mirror, Irish Times and
Independent.



Click Here To
Support Information Clearing House


Your support has
kept ICH free on the Web since 2002.

Click for

Spanish
,


German
,


Dutch
,


Danish
,


French
,
translation- Note-

Translation may take a moment to load.

 ==============================

Zie ook: ‘De FBI zoektocht naar de daders van de Antrax aanvallen in 2001 is belangrijk voor de vraag waar de COVID-19 uitbraak begon

Gewetenloze en/of onnadenkende wetenschappers werken mee aan warbots, het fabriceren van dodelijke virussen en totale controle van de bevolking

Study Suggests Covid-19 Was In The U.S. Weeks Earlier Than
Thought, Before First Public Cases In China
‘ (dit artikel van 1
december 2020 stelt wel dat het virus al weken eerder in de VS werd
gevonden, vóór de eerste melding in China, eind december 2020….)

VS universiteiten stellen na onderzoek dat het Coronavirus al 2 maanden vóór december 2019 rondging

Coronavirus: militaire laboratoria werken aan biologische wapens als virussen >> waarom heeft niemand daar commentaar op?‘ 

Coronavirus: China door het slijk halen

Coronavirus: alles wijst erop dat dit virus uit een militair laboratorium van de VS komt

Coronavirus hysterie: de nieuwe anti-Chinese campagne in de VS bestaat (alweer) uit leugens

Coronavirus: hysterische en belachelijke beschuldigingen aan adres China‘ 

 —————————

Voorts zie terzijde: ‘Chinese antipropaganda: de ontwikkeling van supersoldaten…… ha! ha! ha! ha!

 

VS
loopt achter de ‘Coronafeiten’ aan en geeft nu zelfs Rusland de schuld
van het manipuleren van de verkiezingen door haar humanitaire hulp
(humanitaire hulp aan de VS wel te verstaan, een beschuldiging van
uiterst onbeschofte proporties, maar ja het gaat dan ook om de VS, de
grootste terreurentiteit ter wereld……)

 

Coronavirus tragedie misbruikt voor racisme en het zaaien van haat

Coronavirus? De intensieve veehouderij is een bron van gevaarlijke besmettelijke ziekten en antibioticaresistentie

Antrax ‘aanvallen’ na 911, de antrax kwam uit VS overheidsvoorraad, verspreid door………‘ (de gebruikte antrax kwam uit Fort Detrick….)

Turkse president Erdogan geeft Koerden de schuld van de bosbranden…… EU doet er het zwijgen toe

De bosbrandbestrijding in Turkije is totaal incapabel, zo heeft het land meerdere blusvliegtuigen die echter aan de grond staan bij gebrek aan personeel (wellicht opgepakt in de smerige strijd die Erdogan voert tegen zogenaamde aanhangers van de Gülen beweging)…… 

Men probeert o.a. met konvooien van tankwagens e.d. naar de plekken van de bosbrand te rijden echter die komen niet zelden vast te zitten in het verkeer…… 

Het is overduidelijk dat de Turkse regering wetend van de jaar na jaar steeds heftiger bosbranden geen bliksem heeft gedaan om de bestrijding van die bosbranden op een hoger niveau te brengen….. Schande!! (de Turkse regering onder leiding van Erdogan is dan ook één grote corrupte boel die zoveel mogelijk publieke gelden achteroverdrukt en op buitenlandse bankrekeningen stalt…….)

Een paar burgemeesters hebben wanhopig ook het buitenland gevraagd te komen helpen….. Echter naast Erdogan zijn er andere burgemeesters die de PKK en daarmee de Koerden de schuld geven voor de bosbranden, dit heeft al geleid tot agressie tegen Koerden in Antalya en andere steden en dorpen…… Voor de woorden van Erdogan zie de video vanaf 2.46 min. (excuus later deze dag toegevoegd): 

Spanje dat NB zelf kampt met bosbranden heeft 2 blusvliegtuigen naar Turkije gestuurd……

Lullig genoeg hoorde ik e.e.a op CBC Radio1, een Canadese radiozender, echter op de BBC, WDR, ARDen VRT geen aandacht voor deze demonisering van burgers*, die heel makkelijk op bloedbaden kunnen uitdraaien daar mensen van wie het huis al is verbrand, of van wie het huis in de ‘vuurlinie’ ligt hun gram halen bij de Koerden van wie ze weten waar hun huis staat……

Het is als met de vuile oorlog die Turkije voert tegen Koerdische burgers in en buiten Turkije, de reguliere media hebben daarvoor amper of geen aandacht…. Tja de zogenaamde onafhankelijke media schoppen het liefst zo min mogelijk tegen de schenen van NAVO-partner Turkije en haar psychopathische en zwaar corrupte leider Erdogan, immers dat is slecht voor de wapenverkopen aan die reli-fascistische staat (de eigenaren van die mediaorganen hebben grote aandelenportefeuilles in de wapenindustrie, oliemaatschappijen en in de farmaceutische industrie……)

De EU-lidstaten en de EU zelf zouden onmiddellijk actie moeten ondernemen en Erdogan de wacht aanzeggen voor het demoniseren van Koerdische burgers!! 

Waar de EU de PKK op de terreurlijst heeft staan, zou dat moeten veranderen >> de PKK eraf en de Turkse overheid op die lijst, echter dat zal pas gebeuren als pasen, pinksteren en de kerst op dezelfde dag vallen……

* Evenzo op de NOS site, noch op Google iets te vinden van Nederlandse media over deze schandelijke beschuldigingen en de totale incapabiliteit van de Turkse overheid in het bestrijden van de bosbranden….. En waar is Erdoganlikker Joost Lagendijk met zijn  berichtgeving over deze enorme ellende en opstoken van het Turkse volk tegen een minderheid???? Zie wat dat betreft ook: ‘Turkije coup van 15 juli 2016 en de ‘deskundige mening’ van fantast Lagendijk‘ 

—————————————–

Zie ook: ‘Turkse geheime dienst ontvoert etnische Turken in het buitenland……..
(bericht van 9 april 2018, Turkije had toen al 80 mensen uit 18
verschillende landen ontvoerd en naar Turkije overgebracht, amper
negatieve reacties uit de EU op deze ronduit terroristische daden….) 

Joost Lagendijk (ex-GroenLinks ‘politicus’), Turkije heeft gelijk met onderdrukking van de Koerden…..‘ (januari 2018, toen deze smerige onderkruiper Turkije nog niet in mocht, dat was pas in april van dat jaar……)

Frans Timmermans
(PvdA) weet ‘t zeker, Gülen zat achter de mislukte coup in Turkije,
immers de VS bevestigt e.e.a…….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha ha!
‘ (bericht van  november 2016, Timmermans was toen minister van BuZa))

Erdogan heeft coup zelf op poten gezet om zo de totale macht te grijpen…….

Erdogan roept het volk op de straat op te gaan voor de democratie……. ha! ha! ha! ha!‘ (die hij met voeten trad en treedt!!)

‘Turkije-coup’: Sensatie- en Sportzender Radio1……….

Turkse bevolking als geheel tegen de coup…

Jan Eikelboom krijgt hartverzakking van dichtslaande Turkse deur………
(9 augustus 2016; Eikelboom deed zich jaren voor als
oorlogscorrespondent, maar was als de dood om in de buurt van strijd te
komen, wat hij dan ook altijd voorkwam en ook na de zogenaamde coup in
Turkije liep het hem dun door de broek, al had hij als uitermate zwakke
buitenland ‘journalist’ niets te vrezen, hij is dan ook vooral ‘goed’ in
het vertellen wat hem zoals bezighoudt in het buitenland) 

Thorbjørn Jagland (Europese Raad) heeft begrip voor het barbaarse optreden van Erdogan……….’ (6 augustus 2016)

Kees Boonman vindt Gülen-beweging eng en weet niet of Erdogan gevaarlijk is……. ha! ha! ha! ha! ha!‘ (26 juli 2016; Boonman: al net zo’n ‘deskundige’ als Lagendijk en Eikelboom)

Erdogan zaait terreur in Nederland….!!! Koenders onderneem eindelijk actie!!‘ (19 juli 2016)

Joost Lagendijk begrijpt de Turkse persbreidel wel………‘ (!!!!) (deze schoft die zich ook journalist durft te noemen zei dit in januari 2016….)

Timmermans is trots op zijn ‘vluchtelingen onderhandelingen’ met de Turken…….. AUW!!!‘ (december 2015)

————————————-

Om nog eens te laten zien wat een schoften- en terreurorganisatie de NAVO is: ‘Turkse verkiezingen: Stoltenberg (roverhoofdman NAVO) feliciteert Erdogan met zijn verkiezing tot dictator

Coronacrisis: Australische militairen moeten de straten en huizen van o.a. moslims in Sydney controleren

Het Australische leger, bekend van hun oorlogsmisdaden in Afghanistan, gaan de arme buitenwijken van Sydney controleren i.v.m. alweer meer dan belachelijk strenge Coronamaatregelen die de Australische regering heeft genomen…..* Het leger moet de buitenwijken controleren waar met name veel moslims wonen, alsof het leger terug is in Afghanistan……..

Caitlin Johnstone heeft een artikel geschreven over deze zaak waarin ze de Australische regering terecht verwijt smerige politiek te voeren waarbij de bevolking wordt voorgelogen en gemanipuleerd, terwijl diezelfde regering zich als Joe Biden druk maakt over een groot aantal mensen die hun regering niet meer vertrouwen en een vaccinatie tegen COVID-19 weigeren, mensen die men aanduidt als anti-vaxxers en complotdenkers, terwijl deze mensen ten eerste volkomen terecht hun regering niet meer vertrouwen en ten tweede bestaat een groot deel van de mensen die zich niet willen laten vaccineren tegen COVID-19 niet uit anti-vaxxers, maar uit mensen die hun hersens gebruiken, daaronder bevinden zich artsen, microbiologen, virologen en verpleegkundigen …..

Volkomen terecht stelt Caitlin dat niet deze mensen verantwoordelijk zijn voor hun wantrouwen als het om hun regering gaat, maar is het juist de regering die verantwoordelijk is voor het gekweekte wantrouwen onder een groot deel van de bevolking….. 

Ook deze zaak geeft aan dat regeringen meer en meer wijzen naar niet gevaccineerden als de oorzaak van oplopende ‘besmettingen’ (lees: met de waardeloze PCR test positief geteste personen en dat is heel wat anders dan besmette personen**)…… Steeds vaker hoor je dat regeringen een vaccinatieplicht willen instellen, de reguliere radiostations van meerdere landen hebben in hun inbelprogramma’s stemming gemaakt tegen niet gevaccineerden en uiteraard zijn de reacties onder het Coronacomateuze volk meestal ronduit agressief, immers de meesten van hen hebben zich al laten vaccineren en willen verder geen kritiek meer horen op deze vaccinaties….. Ofwel: men schreeuwt om dwingende maatregelen als niet gevaccineerden uitsluiten van openbare gelegenheden zoals winkels, horeca, musea, enz. enz… 

Schoft Macron, de president van Frankrijk, heeft ultimatums gesteld aan mensen die zich niet hebben laten vaccineren, waarbij hij verplegend personeel zelfs heeft gedreigd met ontslag en het niet ontvangen van een uitkering als zij worden ontslagen vanwege die weigering…… Eén en ander gaat zelfs in tegen EU wetgeving, zo heeft men in Brussel geconstateerd, verplichting tot vaccineren mag niet en dreigen met ontslag is al helemaal verboden…… VS opperploert en oorlogsmisdadiger Joe Biden, heeft in de VS hetzelfde geopperd…….. De rechter in de VS heeft intussen goedgekeurd dat werknemers verplicht mogen worden zich te laten vaccineren……. Dit soort dwang hoort thuis in een fascistisch geregeerd land, al kan je stellen dat dit in de VS in veel gevallen al lang het geval is en bepaald niet alleen onder Biden, Trump en Obama!!

Het meest lullige is wel dat nu ook gevaccineerden wordt voorgehouden dat zij zich aan de Coronamaatregelen moeten houden, daar blijkt dat zij wel degelijk besmet kunnen raken met het virus en dit makkelijk kunnen doorgeven aan anderen…… Kortom het maakt niet eens uit of je wel dan niet bent gevaccineerd…… Daarnaast is het sprookje allang doorgerpikt als zouden niet gevaccineerden zorgen voor mutaties van het virus, juist vaccinaties zorgen voor mutaties, en dat is logisch immers het vaccin probeert andere manieren te vinden om gevaccineerden te besmetten en dat lukt aardig, zo heeft de fascistische apartheidsstaat Israël besloten dat mensen van boven de 60 jaar zullen worden gevaccineerd met een derde injectie…….

De hoogste tijd dus dat regeringen stoppen met het demoniseren van niet gevaccineerden en eindelijk open kaart spelen over de werkelijke cijfers, want ook daarmee wordt schandalig gemanipuleerd, neem alleen al de overlijdens die men heeft toegeschreven aan COVID-19, terwijl deze mensen niet eens werden getest op het werkelijk aanwezig zijn van het virus en dat kan alleen middels een bloedonderzoek, de PCR test is zoals gezegd meer dan waardeloos**. Voorts is meer transparantie gewenst over de bijwerkingen van de Coronavaccins en het aantal mensen dat overleed na een vaccinatie >> stop met de dooddoener dat deze mensen onderliggende klachten hadden, als dat zo is hadden deze mensen niet gevaccineerd mogen worden….. Dit waardeloze excuus zou alleen mogen worden gebruikt als mensen verborgen onderliggende klachten hadden……

Australian War Crimes Syndicate To Police The Streets Of Sydney

by Caitlin Johnstone

 

Listen to a reading of this article:

So there are going to be soldiers policing Australia’s streets.

In what was already being called the harshest pandemic restrictions in Australia, New South Wales police have requested
300 Australian Defense Force troops to help enforce lockdown rules in
eight local government areas in the suburbs of Western Sydney.

“The
personnel will deploy on Friday, Defence Minister Peter Dutton said,
and will begin assisting police with ensuring compliance with
restrictions next week,” Reuters reports.

“Army
troops will door-knock homes of people who have tested positive to
COVID-19 and those deemed to be close contacts to ensure they are
isolating in a crackdown on Sydney hotspots after NSW reached a record
number of new infections,” the Sydney Morning Herald reports.

This would be the same ADF*** which has been committing horrific war crimes
in Afghanistan, by the way. These are the wonderful people who will be
going door to door through Sydney’s poorest and least-white
neighborhoods “ensuring compliance with restrictions”.


Rune Agerhus


@Aldanimarki

“Do you want me to drop this cunt?”

Recently declassified helmet-cam footage shows Australian Special Forces shoot & kill an unarmed, innocent Afghan farmer.

3 shots in the head. Tantamount to war crimes.

This pandemic can’t stop us from showing the truth about imperialism.

 Embedded video


2,008 likes
 

1,904 people are talking about this 

(Voor de video van deze zoveelste walgelijke ‘westerse’ moord en oorlogsmisdaad, zie het originele Twtterbericht)

I haven’t felt comfortable writing about many aspects of the worldwide government responses to Covid-19 for a number of reasons,
but it doesn’t take a scientific genius to understand that once you’ve
got a war criminal military force patrolling the streets of your
country, things have gone too far. With the US president toying with the idea of nationwide vaccine mandates and protests erupting in France over vaccine passport policies, things are clearly heating up around the world.

This
is coming as more and more aggressively manufactured stigma is directed
at unvaccinated people and “conspiracy theorists”, up to and including
widespread support for banning vaccine skeptics from social media at the US government’s direction. The
way unvaccinated people and conspiracy theorists are being increasingly
blamed for society’s problems is beginning to look a lot like the
liberal version of blaming poor people and immigrants for society’s
problems, which is very convenient for the powerful people who are
actually responsible for society’s problems.

It’s
outrageous how we all know our governments and institutions lie to us
all the time about important things, yet when people are distrustful of
those institutions they get treated like they belong in a straight
jacket. I mean sure, this distrust sometimes manifests in ways that are
not well-informed or truth-based, but expecting all rank-and-file
members of the public who work full time to have a perfectly erudite
understanding of every situation is absurd. The distrust is reasonable,
and it’s not their fault.

If
people distrust their government and institutions, the blame rests
exclusively on the shoulders of the government and institutions who
created that distrust in the first place. You can’t create distrust and
then act like people are crazy for distrusting you. That’s not a thing.


Alex McKinnon



@mckinnon_a

can’t think of why we wouldn’t want soldiers patrolling parts of Sydney with big Muslim communities

View image on Twitter

(zie het kruis op de borst van deze psychopaat en dit soort figuren moeten politiewerk verrichten in moslim wijken……) 


1,783 likes

371 people are talking about this

If
those in power weren’t lying and propagandizing all the time and
concealing what they are doing behind thick walls of government secrecy,
distrust would never be an issue. The issue of “trust” would never come
up at all, because there’d be no need for it: people would just be
shown what’s happening in a straightforward and honest way, as should happen with any power structure, and the people would conduct themselves accordingly.

Instead
we’re getting increasingly authoritarian measures slammed down upon us
for being insufficiently obedient, up to and including soldiers
patrolling our streets. This is very concerning, and we should all pay
close attention.

____________________________

My work is entirely reader-supported, so if you enjoyed this piece please consider sharing it around, following me on FacebookTwitterSoundcloud or YouTube, or throwing some money into my tip jar on Ko-fiPatreon or Paypal. If you want to read more you can buy my books. The best way to make sure you see the stuff I publish is to subscribe to the mailing list for at my website or on Substack, which will get you an email notification for everything I publish. Everyone, racist platforms excluded, has my permission to republish, use or translate any part of this work (or anything else I’ve written) in any way they like free of charge. For more info on who I am, where I stand, and what I’m trying to do with this platform, click here.

Bitcoin donations:1Ac7PCQXoQoLA9Sh8fhAgiU3PHA2EX5Zm2

Caitlin Johnstone | July 30, 2021 at 12:43 am | Tags: ADF, Australia, covid, lockdown, NSW, Sydney, war crimes
| Categories: Article, News
| URL: https://wp.me/p9tj6M-2Ft

Comment    See all comments

======================================

  Hier een voorbeeld om te laten zien hoe gestoord men bezig is met het Coronavirus in Australië: ‘Zwangere vrouw in Australië gearresteerd voor het op Facebook posten van protest tegen de COVID-19 maatregelen

———————————

**  Zie: ‘PCR test in VS meer en meer onder vuur, ook de FDA en CDC willen ermee stoppen‘ en zie:

Uitvinder PCR test (algemeen gebruikt voor COVID-19): onbetrouwbaar als medische test‘ en zie:

Coronavirus:
PCR-test kan niet aantonen dat het virus aanwezig is in het lichaam,
beweringen dat dit wel zo is zijn gelogen

(in dat bericht zie je een groot aantal links naar oudere artikelen
over het Coronavirus) en zie:

CDC
: COVID-19 testen kloppen in de helft van de gevallen niet: het virus
is minder dodelijk dan gedacht ondanks de angszaaierij in de media
‘ en tot slot zie:

Ook de test op antilichamen klopt
niet, dit is een test voor mensen die het virus onder de leden hebben
gehad(
!!):
COVID-19
testen op antilichamen van o.a. Roche, Quest en Abbott zijn
waardeloos
(een bericht van 15 juli 2020; en zie de links in dat bericht!!)

———————————–

*** ADF: Australian Defence Force (beter aan te duiden als: Australian Psychopathic Attack Force >> APAF)

——————————–

Zie voorts: ‘Premier Rutte,
minister de Jonge, OMT en andere ‘deskundigen’ bezig met omzichtige
voorlichting dat gevaccineerden besmettelijk blijven

COVID-19 vaccinaties: Hugo de Jonge met 10 km/u. uit de bocht, plus EU besluit: gedwongen vaccineren en discriminatie verboden

Frankrijk en Griekenland voeren vaccinatieplicht in voor verpleegkundigen en verzorgenden‘ (en zie de links in dat bericht!!)

COVID-vaccin slachtoffers openen website na censuur van media die imago van vaccinmakers belangrijker achten dan volksgezondheid‘ (en zie de links in dat bericht!!)

COVID-19 vaccins en
de bijwerkingen ‘die zijn te verwaarlozen’: een les van Pierre Capel,
emeritus hoogleraar besmettingsleer en immunologie
‘ (en zie de links in dat bericht!!)

Coronavaccinaties: de staf van ziekenhuizen wil deze bij verpleegkundigen verplicht stellen‘ (en zie de links in dat bericht!!)

COVID-19: Pfizer adviseert derde vaccinatie, omzet van dit bedrijf op deze vaccins in 2021 al meer dan 20 miljard dollar…….

Coronavaccinatie ook als je weet dat de fabrikant ernstige bijwerkingen niet uitsluit?‘ en zie:

Coronavaccinatie
in vergelijking met het kopen van een huis (waar farmaceuten elke
verantwoordelijkheid voor bijwerkingen afwijzen!!)
‘ 

Coronavaccins
op basis van mRNA technologie zijn onvoldoende getest, terwijl
farmaceuten de verzekering hebben gekregen dat ze niet vervolgd zullen
worden voor eventuele heftige bijwerkingen’
(!!!!)

Hugo de Jonge (CDA minister volksgezondheid) belooft dat iedereen per 1 juli (2021) zal zijn gevaccineerd‘ (ha! ha! ha! ha!) (en zie de links in dat bericht!!)

Haaien sterven uit: ingrijpen van de mens van het grootste belang

Haaien hebben een slechte naam, maar weinig dieren die meer angst wekken bij de mens, dan de haai, met dank aan films als Jaws…… Echter van de 500 soorten haaien die de aarde kent zijn slechts enkele van deze soorten een gevaar voor de mens….. Ondanks dat is de populatie aan haaien tussen 1970 en 2018 met 70% is afgenomen….. De mens is de grote boosdoener, niet alleen door overbevissing, maar ook vanwege de door de mens veroorzaakte snelle klimaatverandering en vervuiling van zeeën…….

Vergeleken met de geschiedenis van de mens bestaat de laatste nog maar net, daar haaien al meer dan honderd miljoen jaar de zeeën van de aarde bevolken. Er zijn zelfs fossielen van haaien gevonden van 400 miljoen jaar oud. Ondanks dat we eigenlijk nog maar amper bestaan hebben we het in zeer korte tijd voor elkaar gekregen dat deze dieren dreigen uit te sterven door bijvoorbeeld de zeer barbaarse vangst voor haaienvinnen, waarbij deze van het dier worden gesneden waarna ze in zee worden gegooid, waar hen een langzame gruwelijke dood wacht, zonder rugvin kunnen deze dieren niet meer zwemmen en zijn dus ten dode opgeschreven….. 

Wie denkt dat alleen Chinese vissers jagen op haaien heeft het mis, de handel in haaienvinnen is uiterst lucratief zodat ook westerse vissers een stuk van de bloedige taart opeisen……. De fabrieksvisserij is dan ook niet alleen verantwoordelijk voor het leegvissen van de zeeën als het gaat om gewone vissen, maar ook meehelpen bij het uitroeien van deze bijzonder en wat mij betreft mooie gestroomlijnde dieren…..

Wat heel veel mensen niet weten is dat de haai een uiterst belangrijke functie vervult in het ecosysteem van de zeeën, het uitsterven van deze dieren zal dan ook desastreuze gevolgen hebben voor dat ecosysteem, zo reguleren ze het bestand van andere vissoorten, eten zieke vissen en kadavers. 

Een walvishaai 

In het artikel hieronder, in feite een les in ‘haaienkunde’ wordt gesteld dat de walvishaai, die uitsluitend leeft van plankton, alleen voorkomt in tropische wateren, grote onzin, ook in de Ierse Zee worden ze waargenomen, deze walvissen kunnen wel  18 meter lang worden!! 

Lees het volgende artikel van Animal Petitions, zoals gezegd tevens een les in ‘haaienkunde’:

Predators of the Oceans, Need Our Help to Survive

Probably few animals evoke as much fear and even hatred as
sharks, the ocean’s premier predators. Sharks have been vilified and
portrayed as bloodthirsty monsters in popular culture and films like
Jaws, leading to fundamental misunderstandings about their role in
marine ecosystems. In reality, they are far more helpful than harmful to
people and the thousands of ocean species with whom they share their
habitat. On the other hand, humans–and particularly the industrial
fishing industry–have had a devastating impact on sharks. This needs to
change so these fascinating, important creatures can continue populating
our planet’s oceans for generations to come.

There are more than 500 kinds of sharks, only a tiny fraction of
which present any danger at all to people. About half of all species are
a few feet long or less, with the smallest shark–the deepwater dogfish
(Etmopterus perryi)–reaching a length of only about eight inches. All
sharks have a few things in common, including a skeleton made of soft
cartilage rather than bone. They share this particular trait with rays
and skates, and together these animals make up a group called
Elasmobranchii, or cartilaginous fish. Evolutionarily, elasmobranchs are
among the oldest of all vertebrate animals. This means sharks and their
relatives have been swimming the oceans since long before the age of
the dinosaurs!

Other common features shared by sharks include their several rows of
sharp teeth, which can be replaced an indefinite number of times as
older ones are lost; and pointed scales known as denticles that help
streamline their bodies so they can cut through the water in pursuit of
prey. All sharks are predators of one type or another, with most feeding
on invertebrates or fish. Only a few species ever mistake humans for a
meal.

In fact, the world’s largest sharks do not eat large prey at all,
instead feeding on some of the ocean’s tiniest creatures. Whale sharks
(Rhincodon typus) may reach a length of 40 feet or more, but subsist on a
diet of minute plankton and the occasional small fish. Like the great
baleen whales after which they are named, whale sharks are filter
feeders who strain water through their mouths to capture their prey.
They live only in tropical habitats, and relatively little is known
about them; for example, scientists have yet to observe a mother whale
shark giving birth. What we can say is that whale sharks defy many of
the stereotypes about sharks as a group and challenge us to re-think the
assumptions we hold about them.

Our knowledge of sharks is growing all the time. Just this year, for
example, researchers in New Zealand discovered that three small species
from the deep ocean “twilight zone” are bioluminescent, producing light
from their bodies. While bioluminescence has long been known in a
variety of deep-sea fish and other creatures, it has been little studied
in sharks. One of the species recently found to glow in the dark, the
kitefin shark (Dalatias licha), is now the largest known bioluminescent
fish and grows to about four feet long. Scientists hypothesize it and
other bioluminescent sharks may produce light as a kind of camouflage.
When larger predators look up from below, the reasoning goes, a
kitefin’s bioluminescence would help prevent its silhouette from
standing out against the relatively light waters above.

An astounding diversity of other sharks inhabit the oceans. SCUBA
divers and snorkelers who frequent tropical waters will likely be
familiar with the nurse shark (Ginglymostoma cirratum), a species that
grows up to 10 feet long and feeds on smaller fish and invertebrates.
Among the many sharks with strange behavioral adaptations are the three
kinds of thresher sharks (Alopias), which use their long, whip-like
tails to thrash about in a school of fish, killing or injuring prey
which they later retrieve in their teeth. Then there are the dogfish, a
group of more than 100 small shark species that sometimes hunt for prey
in packs. The list of sharks with amazing adaptations could go on and
on. Many play vital roles in the ecosystem, as top predators who
regulate other marine animal populations.

Only a relatively very few sharks have been known to ever attack
humans. They include the bull shark (Carcharhinus leucas), tiger shark
(Galeocerdo cuvier), multiple species of hammerheads–and, of course, the
great white shark (Carcharodon carcharias), the most notorious species
on which many stereotypes about sharks are based. However, even these
expert predators attack people very rarely. The number of recorded
unprovoked attacks on humans by sharks around the world averages a
little over 80 per year, an infinitesimally small number when you
consider how many people swim regularly in shark habitat. On the
infrequent occasions when great whites do attack people, it is likely
because they have mistaken their victim for a seal or other prey animal.

Unfortunately, while sharks present very little real threat to
humans, the reverse does not hold true. Almost a quarter of shark and
other cartilaginous fish species are believed to be threatened with
extinction because of irresponsible fishing practices, climate change,
and other human-caused threats. Overall, shark and ray populations
plummeted more than 70% between the years 1970 and 2018, largely due to
industrial fishing. The global shark finning trade targets these
beautiful animals for their body parts. Sharks caught by finners often
have their appendages hacked off while they are still alive, and are
then tossed back into the water to die a slow, grisly death. Yet, this
is only one of the many ways humans are driving sharks toward
extinction.

Many millions of sharks die each year as incidental victims of
fishing operations that use indiscriminate techniques like trawling,
gillnetting, and long-lining. While these methods usually target other
fish species like tuna and swordfish, sharks often end up as bycatch and
die entangled in nets and lines. Some countries have laws banning or
regulating such destructive fishing practices, but industrial fleets are
increasingly escaping these hurdles by focusing their activity on the
mostly unregulated high seas. There, sharks are at the mercy of
unscrupulous fishing companies.

So, what can we do to save sharks from vanishing forever? It should
go without saying that being a responsible, ethical consumer is
important. If you eat seafood, use sustainable purchasing guides like
the Monterey Bay Aquarium’s Seafood Watch list to ensure what you buy
was harvested sustainably. However, as important as such individual
actions are, they are not enough to save sharks on their own. To help
sharks we must transform the fishing industry through better regulation,
and there are plenty of opportunities to help make this happen.

One of the most important steps countries like the U.S. can take to
bring sharks back from the brink is ending the shark fin trade. Shark
finning is already illegal in this country, but the sale of shark fins
is not, and this loophole allows fins from sharks killed outside of U.S.
waters to be consumed here. Organizations like the marine advocacy
group Oceana have been pushing to pass the Shark Fin Sales Elimination
Act, which would prohibit the selling of shark parts in a massive step
toward ending this cruel trade for good. A great way to help sharks is
to call or write to your members of Congress and urge them to support
this legislation.

The decline in shark populations is due to a complex of factors,
almost all linked to human activity. However, the solutions to the
problem are relatively simple. We must end the trade in shark fins or
other parts, and phase out the use of fishing methods that kill millions
of them and other marine creatures as bycatch. Every animal lover can
play a part in achieving these goals, through personal consumption
choices but even more importantly by engaging in the political process.
For the world’s shark species, who have been cruising the oceans for
tens of millions of years, the stakes could not be higher.

Photo credit: Albert kok

================================

Zie ook:

Haaienstand in 50 jaar tijd met 71% afgenomen, slecht nieuws voor de oceanen en voor ons

Coronavirus: ten behoeve van een vaccin vermoordt GlaxoSmithKline een half miljoen haaien……..

Australië vermoordde vier tijgerhaaien, daar deze dieren toeristen zouden hebben aangevallen…….‘  

Biggest shark fin seizure in Hong Kong history recovers 26 tonnes, mostly from endangered species, in shipments from Ecuador (walgelijk!!!) 

Haaienvinnen‘  

Gladde haaien en politici 

—————————————–

Voorts zie: ‘De EU laat andermaal zien niet te functioneren >> geen stappen tegen overbevissing

Het EU visserij besluit: weer mag er te veel vis worden gevangen, terwijl von der Leyen met de Brexit vrije toegang wil hebben tot Britse wateren om daar de zee te ontdoen van vis‘ (een bericht van december 2020, vergelijk dat eens met de ‘green deal’ van von der Leyen en PvdA plork Timmermans….)

Australische
wetgeving dusdanig dat bedreigde diersoorten in zee ‘vogelvrij’ zijn,
dit na enorme sterfte onder landdieren door bosbranden
(terwijl visfabriek Margiris, omgedoopt tot Abel Tasman, een schip van
Parlevliet & Van der Plas uit Katwijk, de zeeën van Australië en
daarbuiten leegvist…..)
(en zie de links in dat bericht!!!)

Greenpeace Klinckhamers vol lof over leegvissen zeeën….. Polderen tot het oneindige….. Vroege Vogels propaganda……‘ (en vergeet niet dat gevangen of gekweekte vis, wat betreft de moord op dieren de vreselijkste dood sterven…….)

Stad gevormd door vissersschepen ontdoet de Argentijnse kustwateren van vis en inktvis

Dierenmishandeling op ‘ongekend’ grote schaal‘ 

Tonijn sterft langzaam maar zeker uit‘ (en dan wordt het vlees van deze mooie dieren ook nog eens verwerkt in sushi en kattenvoer…..)

Ghana: kustwateren leeggevist

Rio Mare tonijn voor kinderen, zodat zij nog het uitsterven mee kunnen maken van deze prachtige dieren…….

Tonijn sterft langzaam maar zeker uit‘ (en dan wordt het vlees van deze wonderlijke dieren ook nog eens verwerkt in sushi en kattenvoer…..)

Nederland vist de wereldzeeën leeg‘ (waar een klein land al niet ‘groot’ in kan zijn…….)

Juncker heeft Senegal opgelicht met visserijverdrag

Sylvia Borren (ex-Greenpeace) is blij dat Greenpeace met de grote vissers aan tafel zit……..

Overbevissing groter probleem dan gedacht >> Greenpeace: ‘u mag gerust een visje eten…….

Dierenmishandeling >> ‘Kweekvis’, de gruwelijke manier waarop deze dieren worden vermoord‘ 

Dierenmishandeling van enorme proporties: vissen lijden een vreselijke dood door de slacht…..‘ 

Carola Schouten (CU minister) loog over wetenschappelijk onderzoek naar pulsvisserij…….‘ 

Visolie: de mensparasiet >> nu ook krill voor walvissen en pinguïns in voedsel voor de mens…….

Zalm, alles behalve gezond, al wil het Voedingscentrum (en de NVWA) daar niets van weten……..

Vroege Vogels heeft geen probleem met Sea Life en garnalenvangst………

Tonijn en ‘legaal’ vissen op deze bedreigde diersoort, verheerlijkt bij National Geographic……..

Frankrijk en Griekenland voeren vaccinatieplicht in voor verpleegkundigen en verzorgenden

BBC World Service maakte gisteren in haar nieuwsbericht van 23.30
u. bekend dat de Franse president Macron de verpleegkundigen en
verzorgenden heeft verplicht zich voor 15 september a.s. te laten vaccineren en
als ze dat niet doen, ze ontslag zullen krijgen en het kunnen vergeten
dat ze daarna geld van de staat krijgen…… Een schandelijke vorm van
chantage en schending van arbeidsrecht en mensenrechten, voorts is hier sprake van een inbreuk op de persoonlijke
integriteit…… 

Vanmorgen berichtte BNR dat Frankrijk en Griekenland
een vaccinatieplicht invoeren voor haar burgers (in Frankrijk per 21
juli a.s.) en wanneer je niet beschikt over een bewijs (een soort van vaccinatiepaspoort) dat je twee maal
bent ingeënt, of een bewijs dat je negatief bent getest van maximaal 48 uur
oud, dan wel een positieve test van meer dan 2 weken en maximaal 6 maanden
oud, kan je het vergeten om welk cultureel evenement en andere
activiteit op vrijetijdsgebied dan ook te bezoeken…… Mochten de
cijfers van positieve testen (met de PCR test rond de 50% vals positieve
uitslagen) oplopen zal men gegarandeerd besluiten dat je een dergelijke legitimering
nodig zal hebben voor alle zaken die je buiten de deur wilt doen, zoals
boodschappen doen…… Daarmee wordt je in feite keihard gedwongen een vaccinatie te nemen…….. (nogmaals: smerige chantage, schending van mensen- en burgerrechten en inbreuk op de persoonlijke integriteit!!)

(Kokos-) Macron kondigt verplichte vaccinaties aan

Je kan erop wachten dat ook Nederland
uiteindelijk deze maatregel zal invoeren, immers het ook op het
Coronadossier zwaar wanpresterende kabinet Rutte 3, neemt uiteindelijk de meeste
maatregelen over die men elders in de EU neemt…… Met dergelijke maatregelen zaait men haat tegen mensen die een vaccinatie weigeren en bestaat de
mogelijkheid dat deze mensen met fysiek geweld te maken krijgen van door politiek en media bang gemaakt gevaccineerd volk……. Men zegt dat niet gevaccineerden zorgen voor mutaties in
het virus, echter er zijn meerdere microbiologen en virus deskundigen
die stellen dat juist het vaccineren zorgt voor mutaties die uiterst
gevaarlijk kunnen worden………

Benieuwd hoeveel verpleegkundigen en verzorgenden Frankrijk en Griekenland hebben, dit is van groot belang mochten deze mensen volharden in hun mening dat het vaccin gevaarlijk is, immers als dat een aanzienlijk percentage is zal de zorg deels instorten (waarna uiteraard de mogelijkheid bestaat dat men deze mensen gedwongen zal vaccineren….)….. Als dat gebeurt is het helemaal bal en zitten we op een punt dat men in fascistisch geregeerde landen ziet als normaal: gehoorzamen tot je er dood bij neervalt…….

Om toch met een vrolijke noot te besluiten, hier nog een fikse uitglijder van Hugo de Jonge: ‘Hugo de Jonge (CDA minister volksgezondheid) belooft dat iedereen per 1 juli (2021) zal zijn gevaccineerd‘ (ha! ha! ha! ha!) 

————————————————-

Zie ook: ‘Coronavaccinaties: de staf van ziekenhuizen wil deze bij verpleegkundigen verplicht stellen‘ (en zie de links in dat bericht!!)

COVID-vaccin slachtoffers openen website na censuur van media die imago van vaccinmakers belangrijker achten dan volksgezondheid

COVID-19: Pfizer adviseert derde vaccinatie, omzet van dit bedrijf op deze vaccins in 2021 al meer dan 20 miljard dollar…….

Coronavaccinatie ook als je weet dat de fabrikant ernstige bijwerkingen niet uitsluit?‘ en zie:

Coronavaccinatie
in vergelijking met het kopen van een huis (waar farmaceuten elke
verantwoordelijkheid voor bijwerkingen afwijzen!!)
‘ 

Coronavaccins
op basis van mRNA technologie zijn onvoldoende getest, terwijl
farmaceuten de verzekering hebben gekregen dat ze niet vervolgd mogen
worden voor eventuele heftige bijwerkingen’
(!!!!)

New York Times geeft toe dat de VS sancties en niet het socialisme Venezuela de vernieling in helpen

Hè hè, dat mocht tijd worden: de New York Times (NYT), een grote vertegenwoordiger van de VS massamedia, die toegeeft dat niet het socialisme, maar de illegale sancties van de VS (gevolgd door VS schoothonden Canada, [Groot-Brittannië] en de EU) de reden zijn dat de economie van Venezuela naar de knoppen wordt geholpen en het land de vernieling indraait……. Eerder heeft de NYT als zo ongeveer alle andere westerse reguliere media de Venezolaanse regering met smerige propaganda gedemoniseerd, iets waar zelfs de zogenaamd onafhankelijke NOS en VPRO aan mee hebben gedaan (en dat nog doen!!)……

Zoals gezegd: illegale sancties, daar hiervoor geen VN resolutie werd aangenomen….. Sancties gebaseerd op leugens als zou president Maduro een dictator zijn en geen steun hebben onder het volk, terwijl hij elke verkiezing met een meerderheid wint…… Geen wonder als je ziet hoe Maduro en zijn voorganger Chavez de enorme armoede in het land hebben aangepakt door: betaalbare goede huisvesting, alfabetisering middels gratis onderwijs, gratis gezondheidszorg en lage energieprijzen…….. 

Tja genoemde zaken zijn alleen voor elkaar te krijgen met een socialistisch/communistisch* bewind, terwijl het kapitalisme, of beter gezegd nu het neoliberalisme genoemde zaken zo duur mogelijk verkoopt dan wel verhuurt, neem alleen al onze zorgverzekering: we betalen ons scheel en als er een ‘pandemie’ uitbreekt zijn er te weinig ziekenhuisbedden, IC bedden en verpleegkundigen, dit ten gevolge van neoliberale bezuinigingen op de zorg en de toestemming van de overheid aan zorgverzekeringen om ziekenhuizen te sluiten…..**

Het is een goede zaak dat het eindelijk tot een groot mediaorgaan als de New York Times is doorgedrongen dat niet het socialistische bewind van Maduro en zijn voorganger Chavez de oorzaak is van de deplorabele toestand van de Venezolaanse economie, maar de illegale sancties van de VS, Groot-Brittannië, Canada en de EU…… Hierbij moet nog opgemerkt worden dat de VS al onder Chavez de supermarktketens uit de VS onder druk zette haar winkels in Venezuela zo min mogelijk te bevoorraden, dit met de opzet het volk ontevreden te maken, zodat men in opstand zou komen tegen Chavez….. Het voorgaande nog naast acties van de CIA die de oppositie opstookte in verzet te gaan tegen het bewind van Chavez en later Maduro, waarbij de CIA terreurgroepen gelinkt aan een paar oppositiepartijen van wapens heeft voorzien……. 

Dat al deze acties geen zin hebben gehad heeft dan ook alles te maken met de grote aanhang die eerder Chavez en nu Maduro heeft onder de bevolking….. De door de VS aangewezen ‘oppositieleider’ Guaidó, die zelfs door deze terreurstaat werd aangewezen als president van Venezuela, had voordien 2 à 3 procent van de stemmen, niet voor niets dat de VS deze psychopathische schoft aanwees, daar de echt grote oppositiepartijen te veel op de hand waren (en zijn) van Maduro…… 

Intussen hebben de terreursancties van de VS en haar trouwe schoothonden Canada, Groot-Brittannië en de EU ervoor gezorgd dat er meer dan 50.000 Venezolanen zijn omgekomen, veelal door een gebrek aan medicijnen en medische apparatuur, die volgens de VS niet onder de sanctie vallen, terwijl de dagelijkse werkelijkheid al jaren laat zien dat deze wel onder de sancties vallen…… Sterker nog: een bedrag van 5 miljard dollar dat Venezuela in de VS had gereserveerd voor de aankoop van medicijnen en medische apparatuur is door de VS geconfisqueerd (lees: gestolen) in het kader van die illegale sancties!!!*** (het getal van 50.000 overlijdens is een cijfer van vorig jaar en zal nu gegarandeerd veel hoger liggen…..)

Lees het door Peter Bolton geschreven artikel dat ik overnam van CounterPunch en geeft het door, de hoogste tijd dat men eindelijk ontwaakt uit de coma dat alles goed is wat de VS doet, terwijl deze vereniging van terreurstaten de boel over een groot deel van de aarde destabiliseert door: -illegale oorlogen, -het organiseren van opstanden, -het op touw zetten van staatsgrepen (in veel gevallen tegen democratisch gekozen regeringen), -het op grote schaal vermoorden van verdachten middels drones, waarbij meer dan 90% van de vermoorde slachtoffers niet eens werd verdacht, -geheime militaire acties onder regie van de CIA en dat in landen waar de VS niets te zoeken heeft, enz. enz….. 

Oorlogsmisdadiger en VS president Joe Biden is in Engeland en voorafgaande aan zijn eerste bezoek als president aan Groot-Brittannië en de EU stelde hij dat de  VS zal blijven vechten voor vrijheid en democratie >> de smerige leugenaar vergeet even hoeveel democratische gekozen leiders de VS met een staatsgreep heeft afgezet of laten afzetten, om deze te vervangen voor een gewelddadige dictator**** die precies doet wat de VS wil, om nog maar te zwijgen over de goede banden die de VS onderhoudt met bloedige dictaturen als die in Egypte, de Filipijnen en Saoedi-Arabië (waar men nog steeds mensen in het openbaar onthoofdt en stenigt, dan wel verminkt door bijvoorbeeld het afhakken van een hand…… S-A hetzelfde land dat al jaren een genocide uitvoert in Jemen, een genocide die de VS niet alleen politiek steunt maar ook militair…..)

Even The New York Times Now Admits That It’s US Sanctions, Not Socialism, That’s Destroying Venezuela

 

Photograph Source: tomscoffin – CC BY 2.0

The facile right-wing talking point that the economic crisis facing
Venezuela “proves” that “socialism always ends in failure” has become so
hackneyed by overuse that it has attained its own tongue-in-cheek name.
The ad Venezuelum, as it has come to be known, has slowly
developed into such a tedious and predictable right-wing tactic that it
seems to now serve as an all-purpose retort to try to discredit even the
most modest of left-of-center proposals. In October 2018, for instance,
then-President Trump responded to a plan by progressive Democrats in
congress to introduce a bill to establish a system of universal public
healthcare – something which every industrialized country other than the
US already has – by stating: “It’s going to be a disaster for our country. It will turn our country into a Venezuela.”

Analysts on the left have long toiled against the ad Venezuelum
by pointing out the myriad genui
ne explanations behind the economic
crisis that has been roiling the country since around 2014. Caleb
Maupin, for instance, has argued that falling oil prices were a key
factor in the collapse of Venezuela’s economy. This is hardly a
controversial point given that Venezuela’s dependence on oil, which was first discovered
in the 1920s, has led to a highly unstable economy featuring regular
bouts of economic chaos caused by a sudden drop in the price of crude.
In the early 1980s, during the government of Luis Herrera (of the
right-wing COPEI party), for example, there was a huge economic crisis
with many of the same features as the one confronting the country
today. Needless to say, no one at the time tried to pass this off as
proof that capitalism doesn’t work.

Ryan Mallet-Outtrim, who himself lived in Venezuela for several years, has argued
that the government’s monetary policy has been one of the main factors
behind the crisis. In particular, he pointed out that the fixed exchange
rate, which of course is hardly socialistic in nature, had an
unintended effect on demand for currency that in turn led to an
inflationary spiral. He is not alone is his criticism of the fixed
exchange rate; economist Mark Weisbrot of the Center for Economic and
Policy Research (CEPR), who like Mallet-Outtrim is broadly sympathetic
to the Chavista government, has argued for years that Venezuela should drop it in favor of a floating exchange rate.

I myself argued in a 2016 essay
for the Council on Hemispheric Affairs that an economic war waged by a
domestic societal elite, and abetted by the United States, has been a
major cause of the crisis. Though dismissed by critics of Chavismo
as a conspiracy theory, there is, in fact, ample evidence of an
economic war against the Venezuelan government ever since Hugo Chavez
was first elected in 1998. The so-called oil strike,
for instance, (in reality a management-led lockout) was a transparent
attempt to bring about regime change by crippling the economy. Cases of hoarding goods and deliberately disrupting supply chains on the part of the opposition-friendly private business sector, meanwhile, have been well-documented.

All of these explanations have undoubtedly formed part of the rich
tapestry of causation behind Venezuela’s economic woes. But what is
equally undeniable is that US-imposed sanctions have augmented these
factors as well as compounded the suffering felt by ordinary
Venezuelans. As Roger Harris pointed out in a May 4 essay for CounterPunch,
even a US government-authored report admits that “sanctions,
particularly on the state oil company in 2019, likely contributed to the
steeper decline of the Venezuelan economy.” Now, in addition to the US
government itself, one its major organs of interventionist propaganda
has conceded this exact same point.

In a May 30 article in The New York Times
about how organized crime groups have stepped in to provide services in
certain Caracas neighborhoods, Isayen Herrera and Anatoly Kurmanaev
seem to almost inadvertently acknowledge that Venezuela is
“disintegrat[ing] under the weight of Mr. Maduro’s corrupt leadership
and American [sic] sanctions.” This is quite an admission from a
publication that has been at the cutting edge of disseminating the ad Venzuelum
as well as propagandizing for the US-orchestrated coup led by so-called
‘interim president’ Juan Guaidó and for US interventionism more
broadly.

Outside the Alice in Wonderland world of the US corporate-owned
media, however, this claim is uncontroversial. In addition to the
aforementioned US government report that openly admits that US sanctions
have exacerbated the crisis, a 2019 CEPR study
authored by Weisbrot and development economist Jeffrey Sachs found the
number of deaths caused by these sanctions to have stood at 40,000
between 2017 and 2018 (that is, before the coup had even begun). In
early 2020, United Nations (UN) Special Rapporteur for Venezuela, Alfred
de Zayas, estimated
civilian deaths caused by sanctions to stand at around 100,000. This
would almost certainly need to be revised up significantly as of June
2021 – not least because Venezuela, like the rest of Latin America, has
been particularly hard hit by the coronavirus pandemic.

The US government’s intention behind the sanctions, meanwhile, is
straightforward. Its goal is to goad the country’s populace into turning
against its government via a brutal form of collective punishment –
something which is illegal
according to international law. Since the 1960s, successive US
administrations in Washington have honed this tactic via the so-called
trade embargo against Cuba. This crippling form of non-military warfare,
more accurately described as an economic blockade, has led to roughly $130 billion in damage to Cuba’s economy according to UN figures and has inflicted severe suffering on Cuba’s civilian population according to mainstream human rights organizations and academic research.

The Times’ other claim that corruption is a major factor in the economic crisis facing Venezuela also discredits the ad Venezuelum.
As international relations scholars point out, corruption is often
endemic to resource rich countries, especially those in the developing
world, and irrespective of the ideological stripe of their governments.
Perhaps due to its indispensable importance for modern economies, of all
the natural resources, oil seems to be the worst in its corrupting
effects on a country in which it exists in abundance. Indeed, corruption
hardly began in Venezuela upon Chavez’s election, but rather has been a
recurring feature of its history that has debilitated the country’s economy under governments of both the left and the right.

There is a degree of irony to the Times’ reference to corruption as well. Because academic studies have demonstrated
that sanctions actually lead to increases in corruption and organized
criminal activity in the countries they target. Writing in Quartz, political scientist Bryan R. Early of the University of Albany, SUNY, points out
that: “Not only are sanctions… frequently ineffective, they also can be
counterproductive… [because they] encourage government corruption and
the development of transnational organized crime.” So, apparently the Times authors are oblivious to the fact that US sanctions are ipso factopartly
to blame for the phenomenon they describe in their article. Early adds:
“Recent studies have shown… that sanctioned governments tend to become
less democratic and are more likely to engage in human rights abuses,
restrict women’s rights, and curb media freedoms.”

Note the cruel irony that these are some of the very alleged
pathologies on which Washington bases its sanctions against Venezuela in
the first place. And this shines a light on the fundamental duplicity
and dishonesty that lies behind the US’s entire sanctions regime,
whether it be against Venezuela, Nicaragua, Cuba or any other US
adversary. Concerns about alleged corruption, alleged organized criminal
activity, alleged human rights abuses, alleged deficits in media
freedom or women’s rights, or, indeed, alleged breakdowns in democracy
are not, and never have been, the factors on which Washington bases its
decision to place sanctions on another country. If they were, then how
come it not only issues no punitive measures whatsoever against the
brutal Saudi dictatorship or the murderous narco-state in Honduras, but
rather enters into lucrative arms deals with the former and lavishes the latter with generous funding for its state security forces?

Rather, Washington bases its decision to impose sanctions on a very
simple criterion – whether or not a country is obediently serving its
economic and geostrategic interests and accommodating its preferred
neoliberal economic system. All of the aforementioned publicly
proclaimed motivations are just post-hoc bogus justifications
to give a veneer of credibility to (and manufacture consent for) its
global campaign of naked coercion. We will surely never hear the likes
of The New York Timespoint that out.  But its
admission that sanctions and corruption, rather than the purported
inherent failures of socialism, are amongst the major causal factors of
Venezuela’s economic crisis is surely a step in the right direction.

=================================

*    Een echt communistsch bewind heeft in feite nooit bestaan, behalve dan wellicht enkele jaren na de Russische en Chinese revolutie, die beiden triest genoeg al snel ‘evolueerden’ in een politiestaat…….

**   In 2016 waarschuwden de AIVD en MIVD dat Nederland niet
klaar was voor een pandemie en daarbij werden o.a. voorgaande zaken
genoemd!!! Als Rutte 2 en 3 maatregelen hadden genomen op de
waarschwuing van de beide geheime diensten, had men niet zo spastisch
hoeven doen na de uitbraak van het Coronavirus, immers ons werd keer op
keer voorgehouden dat de zorg overbelast was en dat men alleen daarom al
strenge maatregelen moest nemen….. Vergeet niet dat we bij het
aantreden van Rutte 1 nog 2.200 IC bedden hadden, een aantal dat vorig
jaar bij het uitbreken van het virus was teruggebracht tot 1.100 bedden
en daarmee is ook het aantal IC verpleegkundigen met bijna de helft
gekrompen……

***   Zie: ‘VS heeft beslag gelegd op 5 miljard dollar van Venezuela voor medicijnaankopen

**** Joe Biden was als vicepresident onder Obama één van de hoofdverantwoordelijken voor de bloedige staatsgreep in Honduras, waardoor een door de VS geparachuteerde juntaleider dood en verderf kon en kan zaaien in dat land, waardoor grote aantallen burgers zijn gevlucht richting VS……..

——————————————————-

Zie ook: ‘Stoltenberg (NAVO) speelt de vermoorde onschuld en doet of hij serieus wil overleggen met Rusland‘ (en zie de links in dat bericht!!)

Venezuela: VS ministerie van BuZa publiceert per ongeluk een lijst met sadistische terreurdaden tegen het Venezolaanse volk

Joe Biden als Gandalf de brenger van het licht…. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!


Biden
zal de VS hegemonie over de wereld ‘redden’, ofwel nog gewelddadiger
optreden dan Obama en Trump samen….. ‘business as usual: US terror
‘ 

Human
Rights Watch liegt er weer eens op los: moedige Cubaanse artsen die
o.a. het Coronavirus elders bestrijden zouden slaven zijn
‘  

Venezuela: VS ministerie van BuZa publiceert per ongeluk een lijst met sadistische terreurdaden tegen het Venezolaanse volk

EU
sancties tegen Venezuela aangescherpt, waar Nederland de voormalige
Antilliaanse slaveneilanden, slachtoffers van die sancties, tijdens de
anti-racistische demonstraties durft te chanteren

Republikeinse en Democratische senatoren proberen de verkiezingen in Venezuela te saboteren‘   

Venezolaanse ambassade in Washington belaagd, er mag zelfs geen voedsel worden gebracht….

VS dreigt Rusland, China en Iran met geweld vanwege hulp aan Venezolaanse volk……

The Monroe Doctrine is Back, and as the Latest US Attack on Cuba Shows, Its Purpose is to Serve the Neoliberal Order‘ (een artikel van CounterPunch)

Trump vermoordde al 40.000 Venezolaanse burgers

Venezuela: in geheime zitting in Washington is gesproken over een militaire inval

Iran stelt terecht dat het VS leger een terroristische organisatie is‘ (met o.a. aandacht voor de VS terreur tegen Venezuela)

Venezolaanse regering treft nieuwe regeling voor hulpgoederen van het Rode Kruis, ‘onafhankelijk NOS’ brengt alweer fake news

Venezuela: 15 doden door sabotage elektriciteitsnet

Venezuela: bijt de VS in haar eigen staart?’

Venezuela: het VS volk wordt weer een oorlog in gelogen, zoals eerder in Irak, Libië en Syrië

Venezuela Aid Live >> Roger Waters (Pink Floyd) terecht tegen benefietconcert

Venezuela: humanitaire hulp stunt van de VS ingegeven om de kruistocht tegen Maduro een versnelling te geven

Jill Stein (US Green Party): de VS maakt zich druk over armoede in Venezuela terwijl de armen thuis kunnen doodvallen….

Venezuela: onafhankelijke journalisten ontmaskeren leugens over dit land bij presentatie voor de VN

Proud Boys Canada ‘officieel ontbonden’

De Proud Boys hebben flinke bekendheid gekregen met hun verzet tegen de Black Lives Matter protesten en de meest in het oog springende actie waar deze fascisten aan meewerkten was de bestorming van het Capitol op 6 januari jl. De Proud Boys tak in Canada heeft de organisatie ontbonden, daar de Canadese overheid de organisatie aanwijst als een terreurorganisatie. De reden tot ontbinding zou zijn dat men geen geld heeft om te procederen tegen het verbieden van de organisatie daar deze zoals gezegd als terreurorganisatie wordt aangemerkt in Canada en daarbij de middelen en eigendommen in beslag kunnen worden genomen en verbeurd kunnen worden verklaard.

In het artikel van Right Wing Watch hieronder, geschreven door Karim Zadan, vraagt deze zich in de kop af of de Proud Boys organisatie niet meer bestaat en daar als antwoord op geeft dat dit wellicht niet zo is….. Wat ik overigens niet wist is dat Gavin McInnes de oprichter van de Proud Boys de Canadese nationaliteit heeft. Uiteraard gaan deze fascisten met hun meer dan belachelijke naam door, het zijn geen jongens en racisme (is wat mij betreft fascisme) is bepaald niet iets om trots op te zijn….. (maar ja daarover ‘denken’ fascisten en neonazi’s anders; al is denken om ‘t zacht te zeggen niet hun sterkste kant) 

Het is als met de motorbendes die na te zijn verboden onder een andere naam doorgingen. Trouwens over die motorbendes gesproken: als je foto’s ziet van deze Proud Boys lijken ze precies op die ‘brommerjongens’ en inderdaad dat zijn een soort van psychopathisch gewelddadige figuren die nooit volwassen zijn geworden en dat nooit zullen zijn…… Je kan er dan ook donder op zeggen dat het overgrote deel van de Proud Boys deel uitmaakt van motorbendes.

Gavin McInnes en zijn ‘motorboys’

Deze Proud Boys staan pal achter de figuren die het land hebben gekoloniseerd, ofwel de massamoordenaars die de oorspronkelijke bevolking hebben uitgemoord in de grootste genocide ooit….. Toen de Amerika’s werden ontdekt bestonden er naar schatting 15 miljoen oorspronkelijke bewoners, die men indianen noemt. Tegen het eind van de 19de eeuw waren daar nog 250.000 mensen van over……. Ofwel die Proud Boys zijn er trots op dat en minstens 14 miljoen mensen werden vermoord om ruimte te maken voor de witte Europeanen…… (zo’n miljoen mensen zijn overleden aan ziekten die de witten meebrachten, ziekten die niet bestonden in de 3 Amerika’s……)

Zidan concludeert uiteindelijk dat deze Proud Boys zullen blijven bestaan, niet alleen daar bepaalde groepen zich niet gebonden voelen aan het opheffen van de organisatie, of dat men onder een andere naam door zal gaan, maar vooral door een soort van leus die de Proud Boys gebruiken: ‘Ideas cannot be legislated and our
fire will never be extinguished.’ (ideeën kunnen niet worden onderworpen aan wetgeving en ons vuur zal nooit worden geblust.


Are the Proud Boys Finished in Canada? Maybe Not

 

Analysis

On Sunday, Proud Boys Canada released a statement claiming that the organization has “officially dissolved.

In the release, leaders of the Canadian branch of the organization
stated that the group reached the decision to disband after Canada’s
Liberal government designated it a terrorist organization following the
Jan. 6 Capitol insurrection. Proud Boys Canada’s inclusion on the list
meant that the group’s assets and property are subject to seizure or
forfeiture. While the group claimed that the terrorist designation was
“not based on evidence or incident,” they admitted that they would not
be able to pursue a legal case against the government because they have
“no financial support.”

“We were never terrorists or a white supremacy group,” read the
statement posted on Telegram via the official Proud Boys channel. “We
are just regular patriotic Canadians. We are electricians, carpenters,
financial advisors, mechanics, etc. … In the face of a tyrannical
leftist government, we regular citizens were banned and outlawed for
holding the same beliefs as the men who built this country.”

Despite the group’s apparent demise, there is reason to believe that
Proud Boys Canada will continue to operate in some form. Several local
chapters of the Proud Boys have already rejected the official statement,
adding that regional chapters were independent and were free to make
their own decisions. Other members may splinter off into different
groups or even join up with existing groups in the far-right landscape.
These concerns beg the question: Are the Proud Boys truly finished in
Canada?

Founded in 2016, the Proud Boys began as a male-only organization
that promoted “Western chauvinism” and challenged political correctness.
The group originated in both the U.S. and Canada and was founded by
Gavin McIness, a Canadian citizen who grew up in Ottawa, Ontario. Within
the first year of the group’s existence, the Proud Boys made national headlines in Canada
when five Canadian Armed Forces officers—all of whom were members of
the Proud Boys Halifax chapter—interrupted an Indigenous protest
ceremony on Canada Day. The five men were dressed in black polo shirts
(a style that would soon become synonymous with the group) and carried
posters with slogans such as “West is Best” and a Red Ensign flag,
Canada’s predecessor to the maple leaf standard that symbolizes the
nation today.

Over the next few years, dozens of Proud Boys chapters sprouted
across Canada, and in cities including Toronto, Montreal, Manitoba,
Vancouver, Edmonton, and Calgary. They participated in public rallies
and protests, where they became known for “confrontational and at times
violent tactics,” according to a report by the Canadian Armed Forces.
However, while Proud Boys chapters continued to operate across Canada,
they did not garner the media attention that their American counterparts
did nor did they appear to be as extreme as some of the U.S. factions.

In the wake of the Jan. 6 Capitol insurrection, the vast majority of
online platforms associated with the Canadian branches of the Proud Boys
went dark. The Edmonton Proud Boys website, which was used for
recruitment purposes, also went offline as reports emerged that
prominent Proud Boys members, including the leader of the Proud Boys
Hawaii chapter, were allegedly involved in the insurrection. Then on
Jan. 12, the Proud Boys faction in Manitoba disbanded due to
“differences between our autonomous chapter’s values and how the name is
perceived.”

“Although we as an organization have always been opposed to political
violence, the recent events in the United States have made it
impossible for us to continue,” the group said in an email sent to Global News. “With solid leadership and a proper code of conduct internationally The Proud Boys could have been a great thing.”

Within a matter of weeks, Canada’s public safety minister, Bill
Blair, announced that the Proud Boys and two neo-Nazi networks,
Atomwaffen and The Base, had been added to Canada’s terror entity list.
While the move was celebrated as a symbolic gesture affirmed Canada’s
opposition to domestic extremism as well as a death blow to the
organization, it could also embolden its former members outraged by the
group’s dissolution to join other far-right entities or form new groups.

Prior to the Proud Boys’ terrorist designation, a group of former
Proud Boy members splintered off from the organization and formed a
pro-terrorist group known as Canada First. As reported by the Canadian Anti-Hate Network,
the group has emerged as a violent neo-Nazi accelerationist movement
that “calls for the removal and elimination — through violent means — 
of Jews, feminists, LGBTQIA2S+ people, Black people, Muslims and anyone
not white.” The group also sought to target journalists that were
critical of their activities.

The Canada First group became active in October 2020, recruiting
members and producing propaganda flyers that were distributed across the
country, including Ontario and as far west as Vancouver Island. They
remain active and are considered to be one of the most extreme groups
operating in Canada.

While it is unlikely that the Proud Boys will regain footing in
Canada under that brand name, its offshoots such as Canada First remain
significant threats to Canadian society. And given that several Proud
Boys chapters in Canada have rejected the official dissolution of the
group, it is also possible that some chapters will continue to operate
autonomously. Others may splinter off into new groups, all of which
helps grow the far-right ecosystem within Canada. Even the official
Proud Boys group seemed to hint that the group will continue to live on
in some form.

“Many will champion and celebrate this decision by the Canadian Proud
Boys but this fight for liberty is far from over,” read the official
Proud Boys statement on Telegram. “Ideas cannot be legislated and our
fire will never be extinguished.”

Tags: Gavin McInnes Anti-Muslim Anti-Semitism Proud Boys Terrorism Proud Boys

=================================================

Zie ook ‘Capitol Hill bestorming: leugens in de massamedia‘ (en zie de links in dat bericht)

Rellen op Capitol Hill: burgeroorlog in VS dichterbij dan de laatste 155 jaar en de roep om censuur klinkt harder dan ooit
 
VS ‘voorrechten’ op de rest van de wereld

Trump dreigt met paramilitair geweld in de VS

Mijn excuus voor de vormgeving, krijg het niet op orde, de niet in ‘vet’ weergegeven links werken wel. 

Navalny besproken door David Attenborough uh: BBC’s Steve Rosenberg

Steve Rosenberg is de Moskou correspondent voor BBC World Service (radio) en als de andere presentatoren moet men met meer met dictie spreken, dus van hoog naar laag of vice versa, tenenkrommend en zeker als je op een kleine radio luistert moeilijk te verstaan. Deze Rosenberg heeft zich de manier van spreken aangemeten van David Attenborough, je weet wel de Britse bioloog en zijn mooie tv natuur documentaires…….

Afgelopen vrijdagnacht in het nieuws op BBC W.S. een bericht van Rosenberg over Navalny, je weet wel de fascist die zelf bewezen misdaden heeft gepleegd…… Alsof Rosenberg een leeuw in de bosjes zag zitten die loerde op Navalny, ofwel hij berichtte deels half fluisterend, inderdaad als Attenborough ha! ha! ha! Ja, ik krijg al de slappe lach als ik er aan denk, wat een enorme knurft!!

Fantast en haatzaaier Rosenberg voor een meer dan levensgrote affiche van fascist Navalny…….

Volgens Rosenberg heeft Navalny Putin de mantel uitgeveegd in een interview (ik dacht vanuit het ziekenhuis waar hij ligt), wat hij ook liet horen, daarmee gaf Navalny nog eens het zoveelste volledig overbodige bewijs dat er niet veel klopt van zijn verhalen, verhalen als zou de vrijheid van meningsuiting sterk te leiden hebben in Rusland, bovendien mag hij al helemaal niet klagen daar hij nu in een gewoon ziekenhuis zit en blijkbaar niet zo verzwakt is dat hij niet fiks z’n dak uit kon gaan….. Voorts bewijst Rosenberg zelf ook dat hij alle vrijheid heeft om zaken te stellen in Rusland, deze figuur komt keer op keer met leugens en kan toch blijven berichten vanuit Rusland……

Voorts is dit een zoveelste teken dat Putin in het geheel niet bang is de verkiezingen in september te verliezen, waar men in het westen keer op keer stelt dat Navalny de oppositieleider van Rusland is, haalt deze 2 à 3% van de stemmen…. Gelukkig dat het grootste deel van de Russische bevolking fascisten nog steeds haat!! Ook het aantal demonstranten werd schromelijk overdreven en zelfs als die overdreven aantallen waar zouden zijn geweest, dus ‘vele tienduizenden tot zelf wat ik hoorde honderdduizenden’, zou dit nog maar een aantal zijn dat op zeker het verschil niet kan maken in Rusland……. Als ik Putin was zou ik Navalny dan ook gratie verlenen, maar wel goed in de gaten houden, eens een fascist…….

En ik hoop dat ze Rosenberg snel een ferme schop onder de bips geven, het gebouw uit, wat een uiterst vervelende hufter, bah!! (er zijn trouwens meer imitators onder de BBC presentatoren, zo doet de ‘financieel deskundige’ (voor wat dat waard is) Roger Hearing uiterst irritant John Cleese na in één van de vele sketches op Monty Python……

Zie ook: ‘BBC krijgt geen genoeg van anti-Russiche leugens: Rosenberg met 180 gierend uit de bocht…….

‘BBC World Service: Rusland heeft VS verkiezingen gemanipuleerd……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Hier een video van Rosenberg die Putin vragen stelt, duidelijk te horen dat Rosenberg ook gewoon kan spreken, lullig dat de video wordt afgekapt op het moment dat Putin Rosenberg vraagt waarom Russische deskundigen niet mee mochten doen aan het onderzoek dat tot de de belachelijke conclusie leidde dat Navalny was vergiftigd met novitsjok, wat je onmogelijk kan overleven, nee als het moeilijk wordt voor Rosenberg stopt men de video simpelweg terwijl Putin nog spreekt……. Overigens ook in het geval van Skripal en zijn dochter wilde Rusland deelnemen aan het onderzoek van de OPCW (Organisatie voor het Verbod op Chemische Wapens), echter dat werd geweigerd, terwijl Rusland NB lid is van de OPCW……

Hier de link naar Engelstalige Twittervideo waarin Rosenberg Attenborough imiteert. (over het Eurovision Songfestival)

Coronabeslommeringen: AstraZeneca vaccin onder vuur >> universiteit van Oxford start opnieuw met angstzaaien voor het virus

Geheel toevallig of zou er een fikse adder ter grote van een volwassen python onder het gras liggen? Nadat eerder een flink aantal ouderen overleed aan het AstraZeneca (AZ) vaccin, werd de laatste weken duidelijk dat dit vaccin (en nu is er ook sprake van andere vaccins die) een zeldzame soort trombose kan veroorzaken, één die zelfs dodelijk kan zijn. Na zwalkend beleid over wel of niet vaccineren ligt de boel voor mensen onder de 60 nu plat in Nederland, meerdere landen zijn helemaal gestopt met dit vaccin….. Het is duidelijk dat velen huiverig zijn om zich met dit vaccin te laten inenten en wie schetst mijn verbazing toen eerder deze week bekend werd gemaakt dat uit onderzoek van de universiteit van Oxford zou blijken dat het Coronavaccin naast luchtwegproblemen ook hersenschade kan veroorzaken…… 

‘Wie schetst mijn verbazing?’ Onzin ik donderde met een harde knal uit m’n stoel, immers de universiteit van Oxford heeft samen met AstraZeneca het Coronavaccin ontwikkelt…… Ofwel men stopte (deels) met het gebruiken van het AZ vaccin en oh wonder de universiteit komt met een verhaal dat velen doodsbang zal hebben gemaakt voor COVID-19 als ze dat al niet waren…… ‘Ik kan me niet aan de gedachte onttrekken’ (om ‘t nog zachtjes te stellen) dat de universiteit van Oxford een smerig spel speelt om zo de angst voor het mede door hen ontwikkelde vaccin weg te nemen……

Een volgende beslommering: men stelt dat er praktisch geen ouderen meer in het ziekenhuis worden opgenomen met het Coronavaccin en dat zou te danken zijn aan de hoge graad van vaccinatie onder de 70 plussers…… Wat betreft die graad van vaccinatie zou ik wel eens cijfers willen zien, maar zelfs als dat klopt, kan je net zo goed stellen dat het overgrote deel van de ongezonde ouderen is overleden en dat er daarom veel minder ziekenhuisopnames zijn, zo logisch als de som 1 + 1 = 2…… Ook worden een aantal ouderen die het virus hebben opgelopen maar die in een verpleeg- of verzorgingstehuis wonen, niet meer overgebracht naar het ziekenhuis, maar verpleegd in die tehuizen…… Daarnaast zitten veel ongezonde ouderen al maanden thuis, zodat de kans dat ze besmet raken uiterst klein is…… Lullig voor die groep maar hun gezondheid door dat thuiszitten neemt onevenredig snel af en daarmee is de kans groot dat ze overlijden, maar dan aan een andere oorzaak dan COVID-19….. Zou de cijfers wel eens willen zien over het aantal ouderen dat het laatste half jaar is overleden aan een ‘natuurlijke oorzaak’, ofwel de veroudering van belangrijke organen als hart, hersenen, lever en nieren….. (en geen lullige staatjes, maar harde cijfers!)

Na het voorgaande concludeer ik dan ook dat niet de wappies mensen bang maken, maar juist de overheden in combinatie met de farmaceuten en universiteiten die zich met vaccins tegen COVID-19 bezighouden, zij maken de bevolkingen bang en manipuleren die op zo’n manier dat ze bij wijze van spreken smeken of ze ajb gevaccineerd mogen worden…….. Het meest smerige van alles is wel dat men met deze gang van zaken ook nog eens haatzaait tegen mensen die volkomen terecht kritisch zijn en zich niet zomaar van alles op de mouw laten spelden (en al zeker niet in hun arm!!)…..

Nog één beslommering: waarom werd en wordt er niet veel vaker gemeld dat vooral mensen worden getroffen door het virus die in armoede moeten leven en daardoor een zwakke gezondheid hebben, e.e.a. als gevolg van schunnig regeringsbeleid zoals het toestaan van een veel te laag minimumloon en veel te hoge huren en zorgpremies (ondanks [te lage toeslagen] houdt de grootste onderlaag in de maatschappij te weinig over om gezond te kunnen leven en daarmee vermindert hun weerstand [immuunsysteem] en zijn ze bevattelijker voor ziekten als COVID-19 die hen daarbij ook meer ziek maakt dan hun meer gezonde leeftijdsgenoten….. De Coronacrisis toont nogmaals aan dat Nederland eindelijk armoede zou moeten uitbannen, zie Zweden, een piek in het aantal overlijdens in het begin van de zomer vorig jaar, maar zonder enige lockdown en avondklok heeft men daar verder geen oversterfte t.o.v. andere jaren!! 

Tot slot nog dit: zoals al vaker opgemerkt is het een schande dat Rutte 1, 2 en 3 zoveel hebben bezuinigd op de zorg en niet hebben ingegrepen toen ziekenhuizen werden gesloten door de spuugrijke zorgverzekeraars, waardoor we nu met een groot tekort aan verpleegkundigen zitten en met een tekort aan IC bedden, ‘de reden’ voor heel veel hysterie en belachelijke maatregelen…. En dan hebben gvd 2 miljoen mensen op de zwaar disfunctionerende hoofdverantwoordelijke gestemd: VVD aartsleugenaar en premier Rutte…… Hoe blind en doof moet je zijn…….

Voor veel meer berichten over het Coronavirus, vaccins en/of vaccinaties, klik op het desbetreffende label, direct onder dit bericht.

Julian Assange bijna 2 jaar lang in isolatiefolter voor het openbaren van oorlogsmisdaden…….

Op #1 nieuws kwam ik het volgende Twitterbericht tegen:

#1 NIEUWS   Retweeted

Matt Kennard   @kennardmatt

In 11 days, journalist and publisher Julian Assange will mark 2 years locked up in Belmarsh maximum security prison in London for revealing US war crimes.

One of the greatest scandals of our age.

New mural in Berlin.

 

5:07 PM · Mar 31, 2021Twitter for iPhone

424  Retweets

20 Quote Tweets

642 Likes

—————————————————-

Ja hoe is het gvd mogelijk dat een gelauwerd onderzoeksjournalist als Julian Assange al 2 jaar in isolatiefolter zit, terwijl westerse oorlogsmisdadigers voor 99% vervolging ontlopen……..

Hoe is het mogelijk dat de reguliere westerse media hun collega zo ongelofelijk hard hebben laten donderen, sterker nog hem  zelfs van spionage en verraad hebben beschuldigd en hem hebben durven afschilderen als charlatan, terwijl ze zelf braaf alle leugens van de geheime diensten in de VS herhalen als zou het de waarheid zijn……. (zonder enig onderzoek naar die leugens te doen)

Media die de leugens herhalen als zouden de illegale oorlogen van de VS tegen o.a. Afghanistan, Irak, Libië en Syrië gelegitimeerd zijn…..

Hoe is het mogelijk dat deze westerse media en hun ‘journalisten’ terwijl ze weten dat ze hun gebruikers hebben voorgelogen over die illegale oorlogen, niet één keer een rectificatie hebben geplaatst, maar Julian Assange durven af te schilderen als een waardeloze journalist, die mensen in gevaar zouden hebben gebracht, zonder daar ook maar één voorbeeld van te hebben gegeven…….  

Nogmaals: hoe is het mogelijk dat journalisten zich tegen Assange hebben gekeerd, terwijl de eerste openbaring van Assange over VS oorlogsmisdaden bestond uit het bericht dat VS militairen in Irak vanuit een helikopter willens en wetens o.a. 2 collega journalisten van Reuters hebben vermoord!!!

Julian Assange moet direct worden vrijgelaten!! (en de reguliere westerse media moeten zich doodschamen!!)

Zie ook: ‘Joe Bidens bescherming van de moorddadige Saoedische despoten legt andermaal de werkelijke VS buitenlandpolitiek bloot en die is niet gericht op vrede of democratie‘ (maar wel hypocriet kritiek hebben op de Saoedische moord op journalist Khashoggi, terwijl Biden onderzoeksjournalist Julian Assange wil laten wegrotten in de cel……)

Navalny gebombardeerd tot oppositieleider, of hoe men Rusland geheel hypocriet blijft demoniseren‘ (Navalny, een fascist en wat een verschil in westerse behandeling vergeleken met Julian Assange…..) (en zie de links in dat bericht)

Navalny slachtoffer? Assange is het echte slachtoffer!!

Navalny wordt geprezen terwijl Assange wordt gemarteld

Assange (nog) niet uitgeleverd aan de VS tegen een hoge prijs: het verpletteren van de persvrijheid

Julian Assange (brekend nieuws) moet vast blijven zitten in isolatiefolter‘ 

Julian Assange (brekend nieuws) mag niet worden uitgeleverd aan de VS!!!

The Assange Extradition Ruling Is A Relief, But It Isn’t Justice

Een uitlevering van Julian Assange aan de VS zal een definitief einde maken aan de persvrijheid en dat wereldwijd

Never Forget How The MSM Smeared Assange: Notes From The Edge Of The Narrative Matrix

The Kafkaesque Imprisonment of Julian Assange Exposes U.S. Myths About Freedom and Tyranny

Trump: pardon voor oorlogsmisdadigers maar niet voor Julian Assange of Edward Snowden

Pardon Julian Assange Now!

10
jaar geleden werden de Irak oorlogs-logboeken van de VS vrijgegeven,
voor de oorlogsmisdaden daarin vermeld moeten niet de daders Bush en
Blair boeten, maar journalist Julian Assange
‘ (en zie de links in dat bericht naar artikelen over het o.a. bevoorraden van ISIS door de VS!!)

Niet
alleen Assange staat terecht, maar ook echte journalistiek en degenen
die de klok luiden over oorlogsmisdaden, corruptie en andere smerige
zaken

Prosecution
of Julian Assange part of Donald Trump’s ‘war on journalism’, court
hears

Assange
hearing adjourned as prosecution lawyer is tested for COVID-19
 

Het proces tegen Assange: een verslag van de voormalige Britse ambassadeur Craig Murray(!!!!)

Liveblog: Julian Assange Under Threat – Defend Wikileaks

Het martelen van onderzoeksjournalist Julian Assange: een interview met Andrew Fowler

YouTube verwijdert in aanloop naar presidentsverkiezingen video’s met info verkregen middels hacken, censuur door VS techreuzen‘ (o.a. censuur op info van Wikileaks….)

Labourpolitici in oorlog met elkaar: de antisemitisme leugen tegen Jeremy Corbyn die hem de verkiezingen kostte‘ (met o.a. aandacht voor Assange en zie de links in dat bericht over de verkiezingen in GB) 

Internationale
Dag van de Persvrijheid: ARD hekelt geheel hypocriet Turkije zonder ook
maar één woord te besteden aan Julian Assange
 

Assange: geen uitlevering maar directe invrijheidstelling!‘ 

Het meest gecensureerde nieuws van deze eeuw: het proces tegen journalist Julian Assange‘ (!!!!)

Julian Assange het slachtoffer van de grootste persbreidel in deze eeuw

Julian Assange moet onmiddellijk vrijgelaten worden!‘ 

Assange in de gevangenis: Zweden laat voor de derde keer de aanklacht wegens verkrachting vallen

Julian Assange blijft in de gevangenis na uitzitten straf en dat voor het doen van zijn werk

Vervolging van drone klokkenluider Hale moet worden gestopt

Snowden vindt het ongelofelijk dat de media VS politici niet aanspreken op totaal verschillende reacties n.a.v. ‘klokkenluiden’

Trump administratie klaagt weer een klokkenluider aan voor spionage 

 

Sweden drops investigation into bogus sexual misconduct allegations against Julian Assange‘(!!!!)

Stop de isolatie van Julian Assange!’

Julian Assange: Speciaal VN rapporteur martelen heeft grote twijfels bij onafhankelijkheid rechter‘ (!!!!)

VN rapport: Assange is gedemoniseerd en psychisch gemarteld

1984 het boek van George Orwell: niet langer fictie…….

Het westen vervolgt journalist Assange, Rusland laat journalist vrij na onrust over diens gevangenschap‘ (en nog hadden de reguliere media een grote bek over Rusland, media die niet anders hebben gedaan dan collega Assange besmeuren…..)


CNN met nog smeriger lastercampagne tegen Julian Assange

Belangrijk account voor de verdediging Julian Assange geblokkeerd door Twitter‘ (!!!!)

VN rapport: Assange is gedemoniseerd en psychisch gemarteld

Media wakker geschrokken en ontwaken in Assange nachtmerrie

Julian Assange weer vervolgd wegens ‘verkrachting’, waarvoor het Zweedse OM eerder geen bewijs kon vinden……

Dag van Persvrijheid: Assange wordt zoveel mogelijk uitermate hypocriet gemeden door de pers

Julian Assange (brekend nieuws) veroordeeld tot 50 weken gevangenisstraf……

Chelsea Manning blijft voor onbepaalde tijd in de gevangenis

Julian Assanges vervolging is de genadeklap voor klokkenluiders en (echte) journalisten‘ (zie ook de iets oudere links in dat bericht)

Julian Assange gedemoniseerd door media die hem zouden moeten steunen, waren ze bevolkt geweest door echte journalisten……..

WhiteHouse: US, Ecuador Coordinating About Future Of Assange Asylum

De prijs op het hoofd van Julian Assange: 1 miljard dollar…..

Assange
kan niet voor spionage worden vervolgd, immers hij is journalist
>> aldus Daniel Ellsberg (Pentagon Papers) in een video
‘ (!!!!)

Assange
is journalist en zou alleen daarom al niet mogen worden vervolgd, een
artikel o.a. voor de huidige ‘journalisten’ van de reguliere media en de
gebruikers van die media

Voor
meer berichten over Julian Assange, Chelsea Manning en/of WikiLeaks,
klik op het desbetreffende label, direct onder dit bericht.