Roep om censuur op het internet nu ook van actiegroep DeGoedeZaak: een HeelFouteZaak!!

Kreeg gisteren een petitie van DeGoedeZaak (een HeelFouteNaam) met de titel: ‘Hoop boven online haat. De politiek is aan zet.’

In het begeleidende schrijven wordt gesteld dat tijdens de verkiezingscampagne uit onderzoek bleek dat met name vrouwelijke politici het onderwerp waren van haat op het internet….. Weet natuurlijk niet wat de jongens en meisjes van DeGoedeZaak zien op het internet, echter de meeste haat gaat vooral naar manlijke politici, niet zo vreemd daar die belachelijk genoeg anno 2021 nog steeds veruit de meerderheid vormen…… Vreemd dan ook dat ze om censuur op het internet vragen, zoals de reguliere media dat al veel langer doen, terwijl die media de grootste verspreiders zijn van fake news en het volk weten te manipuleren, niet alleen met ongefundeerd angst- en haatzaaien voor landen als China en Rusland, maar ook voor het Coronavirus…….

Men spreekt over sterke vrouwen als Sigrid Kaag, Kauthar
Bouchallikht (zelfs nooit van gehoord, maar kijk dan ook uitsluitend nog films en wel eens een serie op de Nederlandse tv) en tot slot wordt Sylvana Simons genoemd, een vrouw die ik vooral ken door de onterechte bagger die bekende Nederlanders over haar heen hebben gestort……. En ja, je hebt terechte bagger, bijvoorbeeld als een figuur als VVD flapdrolpremier Rutte weer eens keihard staat te liegen, of als D66 oplichter Kaag zich vromer voordoet dan de paus, maar ondertussen het volk vrijhandelsverdragen als CETA door de strot duwt, die allesbehalve in het belang zijn van het volk noch van de volksgezondheid…… Terwijl ze het ook normaal vindt dat huurders worden gepakt met huren die voor velen al lang niet meer zijn op te brengen, al is daarvoor haar partijcollega Ollongren de hoofdverantwoordelijke…… Uiteraard mag je zo’n wijf (want dat is het) te kakken zetten voor het hele volk, waarbij bedreigingen natuurlijk niet kunnen…… (en daarvoor is niet censuur het geëigende middel, maar strafrechtelijke vervolging, zoals normaal is in dat soort zaken)

De overjarige pubers van DeGoedeZaak vergeten dat ze met hun oproep op den duur ook zichzelf buitenspel zetten, daar velen in Nederland en daarbuiten het al stuitend vinden als je een ‘onvertogen woord’ gebruikt in een openbaar bericht, terwijl je je wel degelijk zo kwaad kan maken dat je een bewindspersoon het ‘één en ander’ toevoegt. Neem hare ChristenUnie kwaadaardigheid Carola Schouten, deze teef vindt het normaal dat dieren met buitentemperaturen van + 30 graden Celsius worden vervoerd (en dat gvd voor 8 uur lang!!), terwijl de temperatuur in de laadruimte van zo’n vrachtwagen al snel oploopt tot 40 graden C. en meer…… Bovendien vinden politici het uitermate vervelend als je een petitie tegen ze start, zeker als daar harde woorden in staan en ja zelfs zonder die harde woorden is men al snel voor censuur, zoals Kaag en haar D666 collega opperhufter Ollongren dat zijn…….. Ollongren, je weet wel de fantast die denkt dat Rusland hier de verkiezingen manipuleert….. ha! ha! ha! ha! (dat denkt ze serieus!!)

Censuur hoort thuis in een dictatuur en als er met geweld wordt gedreigd is zoals gezegd de politie aan zet!! Politici weten waar ze aan beginnen en moeten niet zeuren als ze het mikpunt van smaad worden en men hen het e.e.a. toevoegt, als je daar niet tegen kan moet je snel de politiek uit en vooral geen directeur- of voorzitterschap elders wensen, immers ook dan kan je het voor je kiezen krijgen!! Bovendien als politici eerlijk zouden handelen en zich werkelijke als volksvertegenwoordigers zouden gedragen, i.p.v. te lobbyen voor het bedrijfsleven, zou het aantal scheldpartijen snel afnemen, maar wat zegt men openlijk, ook in de reguliere media? Juist: ‘liegen hoort nu eenmaal bij politiek bedrijven!!’

DeGoedeZaak doet de democratie geen goed met haar petitie, waarin ze NB zelfs de politiek vragen om censuur!! (hoe zot moet je zijn??) Ik vraag je dan ook deze petitie niet te tekenen, integendeel en sterker nog: ajb vooral niet tekenen en zegt het voort!!!

Hoop boven online haat. De politiek (is) aan zet

 Pelle Berting van DeGoedeZaak info@degoedezaak.org via amazonses.com

Ineens
was online haat een thema tijdens de verkiezingscampagne, want uit
onderzoek bleek hoe wijdverspreid deze aanvallen op met name vrouwelijke
politici zijn. [1] Sterke vrouwen als Sigrid Kaag, Kauthar
Bouchallikht, Sylvana Simons hebben zich gelukkig hierdoor niet laten
‘wegtrollen’. Maar na de verkiezingen gaat deze stortvloed aan haat en
intimidatie door. Van ongure stickers tot extreemrechts op straat; de
privésfeer en de publieke ruimte raken vergiftigd. [2] Bovenop de persoonlijke impact ondermijnt dit klimaat van online haat onze vrijheden en democratie. Dit is níet normaal.

Wij maken ons ernstig zorgen over deze toegenomen online haat en intimidatie. We
zijn daarom gaan bouwen aan verandering, onder meer via onderzoek,
expert-bijeenkomsten en een praktische toolkit voor maatschappelijke
veranderaars die ermee te maken krijgen
. [3] Verschillende
initiatiefnemers hebben ons benaderd om gezamenlijk specifieke problemen
rond online haat aan te kaarten. Voor ons reden om de initiatieven te
bundelen onder een brede oproep voor politieke actie.

Wij zetten deze oproep tegen online haat en intimidatie, direct
bij de installatie van de nieuwe Tweede Kamerleden, hoog op de politieke
agenda.

 

IK STEUN DE OPROEP VOOR DE AANPAK VAN ONLINE HAAT

Wij stellen hier de komende tijd alles voor in het werk. We staan pal
voor en naast al die maatschappelijke veranderaars, politici en
opiniemakers die online en offline onder vuur genomen worden. Ook komen
we op voor alle eigenzinnige en dappere jonge mensen die eigen
levenskeuzes maken, maar de mond worden gesnoerd door hun sociale
omgeving of trollenlegers. We trekken samen een grens tegen al het wegzetten, wegpesten en intimideren. Dit stopt hier.

We eisen dat de overheid regie neemt en perspectief biedt op
oplossingen. We spreken daarom alle Kamerleden aan, want dit probleem
vraagt om een breed gedragen aanpak. Wij zien drie oplossingsrichtingen:

  1. Privégegevens, zoals je adres, horen niet op straat te liggen. De
    overheid moet actie ondernemen om onze gegevens beter te beschermen,
    bijvoorbeeld rond de registratie bij de Kamer van Koophandel.
  2. De overheid moet de grote sociale media platforms veel steviger op
    hun (maatschappelijke) verantwoordelijkheid aanspreken. Het oogluikend
    toestaan van online haat en intimidatie moet stoppen.
  3. Politie en Justitie moeten online haat en intimidatie serieus nemen.
    Zij moeten de juiste middelen, expertise en ruimte krijgen om dit
    probleem aan te pakken.

Help jij deze oproep vanaf vandaag luid en duidelijk aan de nieuwe Kamer te laten horen?

 

JA, IK TEKEN TEGEN ONLINE HAAT

Dit is geen kwestie van politieke kleur, maar een voorwaarde
voor persvrijheid, de vrijheid van meningsuiting en een open democratie.
We komen nu in actie tegen online haat, waar en wanneer het zich voordoet.

Met strijdbare groet,

Pelle Berting van DeGoedeZaak

PS: Samen met bondgenoten vieren we woensdag dat de samenstelling van
de nieuwe Kamer meer divers en inclusief is en dus een betere
afspiegeling van Nederland in 2021. Ook keren we ons tegen de online
haat en intimidatie richting politici en anderen. Hier
vind je het Facebook evenement. Je kunt morgen ook online meedoen, door
een steunbetuiging van hoop te delen voor de nieuwe Kamerleden. Maak
een eigen foto met geheven vuist en bloemen onder de hashtag:
#HoopBovenHaat.

[1] Hier vind je het onderzoek van De Groene Amsterdammer naar deze kwestie.
[2] Hier lees je meer over de ongure stickers die geplakt werden op de huizen van maatschappelijke veranderaars en hier over de geplande demonstratie van Pegida tegen het nieuwe GroenLinks Kamerlid Kautar Bouchallikht.
[3] Eerder lanceerden wij als DeGoedeZaak de toolkit: Eerste Hulp bij Online Haat. Deze vind je hier.

Uitschrijven? Dat kan hier.

Contact met ons opnemen? Antwoord op deze mail of stuur een e-mail naar info@degoedezaak.org.

========================================

Zie voor de ‘geweldige prestaties’ van o.a. de ‘sterke vrouw’ (en machtsmisbruiker) Kaag: ‘D66 laat niemand vallen, behalve dan de huurders en de mensen die recht hebben op toeslagen…….

Misdadige en corrupte bedrijfssponsoring van EU politici moet stoppen‘ (o.a. aandacht voor Kaag als grootlobbyist voor vrijhandelsverdrag TTIP, een verdrag dat lijnrecht ingaat tegen de belangen van het grootste deel van het Nederlandse volk en in het belang is van bedrijven en welgestelden…..)

Rellen op Capitol Hill: burgeroorlog in VS dichterbij dan de laatste 155 jaar en de roep om censuur klinkt harder dan ooit‘ (waarbij de rooms-katholieke minister voor D66 Kaag ook hier pleitte voor censuur op het internet, alsof oproepen tot geweld niet al lang is verboden op het net…..)

EU politici lachen besmuikt om Groot-Brittannië dat met een VS handelsakkoord chrloorkip en hormoonvlees op tafel krijgt, terwijl ons hetzelfde te wachten staat‘ (en weer met een smerige rol van Kaag….)

Met CETA komt er straks in de EU verboden voedsel toch op je bord, of hoe we zijn belazerd door Ploumen (ex-minister PvdA) en Kaag (D66 minister)

Sigrid Kaag (D66 minister) wil kapitalen in startups steken, o.a. onderwerp op de Global Entrepreneurship Summit 2019

———————————————————-

Nu een rondje Sylvana Simons schoppen, niet door anonieme figuren op het internet maar hoofdzakelijk bekende Nederlanders….: ‘PvdD moet afstand nemen van raadslid van Lammeren en deze uit de partij zetten

Bert Huisjes (WNL) moest lachen als reactie op de racistische en uiterst vernederende ‘grap’ van Giel Beelen……..

Typhoon voor de zoveelste keer staande gehouden, ofwel etnisch profileren in Zwolle!! Van der Steur vraagt om hulp…. ha! ha! ha! ha!

Machiel de Graaf (PVV): niet welgevallige PVV opmerkingen zijn niet door PVV’ers gedaan……. ha! ha! ha! ha! ha!

———————————————————–

Hier een rondje Schouten schoppen maar dit keer door jouw eigen Azijnpisser: ‘Doodzieke ‘kalverindustrie’ op de been gehouden met grote hoeveelheden antibiotica‘ (met instemming van CU minister Schouten…..)

‘Respectabele’ University of Wisconsin-Madison martelt apen op een uitermate sadistische manier…….‘ (Schouten weigert iets te ondernemen tegen de vreselijke dierproeven in ons land en vindt het zelfs normaal dat dieren hier worden ingevoerd, dan wel ‘opgekweekt’ om elders als proefdier dienst te doen…..) (en zie de links in dat bericht)

Het vervoeren van dieren als vracht om daarna geslacht te worden is afschuwelijk wreed: verbieden!!!‘ (hoofdverantwoordelijke de laatste 4 jaar: CU minister Schouten…….)

Dierenmishandeling >> ‘Kweekvis’, de gruwelijke manier waarop deze dieren worden vermoord‘ (op dat gebied in het geheel geen actie van ChristenUnie hufter Schouten)

Carola Schouten (CU minister) loog over wetenschappelijk onderzoek naar pulsvisserij…….

Dier&Recht spreekt over een succes, vervoer van kalveren, ofwel dierenmishandeling mag niet langer dan 8 uur aaneengesloten

Varkens dood door brand in vrachtwagen bij een buitentemperatuur van boven de 30 graden Celsius……
(
en zie de links in dat bericht)
Ook uit dat bericht blijkt dat
Nederland ‘uiterst deskundig’ is op gebied van dierenmishandeling of
beter gezegd ‘deskundig’ in het martelen van dieren…..
 

Derving is winstgevend!
(supermarkten gooien enorme hoeveelheden vlees weg dat over de datum
is, goed voor de winsten; lees dat bericht beste bezoeker!)

Hitteprotocol is een wassen neus‘ 

Farmers Defence Force en ‘de noodzaak’ van eiwitrijk voedsel voor koeien en kalveren‘ 

Minister
Schouten (CU) moet eindelijk actie ondernemen: stop de extra
dierenmishandeling door hete zomers in de intensieve veeteelt
‘ 

Carola
Schouten (CU minister) verbiedt vanwege dierenleed veetransporten tot
buiten de EU: leed dat tegelijk willens en wetens in stand wordt
gehouden door die transporten….
(waarmee
Schouten transporten binnen de EU in stand houdt, zoals die van Nederland naar
bijvoorbeeld Hongarije, ga maar na hoe lang die transporten duren…..)

Veetransporten naar buitenland moeten onmiddellijk worden gestopt

Carola Schouten (CU minister) vindt dat dieren in overvolle vrachtwagens tot en met 35º C. mogen worden vervoerd

Een onmiddellijk verbod op de nieuwbouw van mestkelders onder megastallen‘ (ook daar falen van Schouten op ‘megastal’ niveau….)

Dierenmishandeling op ‘ongekend’ grote schaal

Dierenmishandeling:
in Nederlandse slachthuizen worden dieren vreselijk gemarteld en dat
bij herhaling, varkens worden zelfs levend gekookt…..
‘ (al de zogenaamde ‘stringente maatregelen’ van Schouten die dit moesten voorkomen, werken niet zoals de praktijk telkens weer laat zien….)

——————————————————-

Zo en nu is de beurt aan hare D666 kwaadaardigheid Ollongren: ‘Ollongren (D66 minister) en Jorritsma (VVD Eerste Kamer) ‘nemen de schuld op zich’ voor de schunnige notitie waarmee ze Omtzigt de Kamer uit wilden werken

Huizenprijs met hoogste stijging in bijna 20 jaar, terwijl huurders intussen tot 10% meer betalen voor een dak boven het hoofd dan kopers……‘ 

Verkiezingsuitslag: Nederland kiest voor verdere bezuinigingen op gezondheidszorg, jacht op toeslagontvangers, bescherming van belastingontduiking en waardeloos beleid op de Coronacrisis‘ (vergeten nog te noemen dat Nederland ook heeft gekozen voor het verder uitbuiten van huurders, dit vanwege het schofterige beleid op dit dossier door Ollongren, de laatste 4 jaar)  

D66 laat niemand vallen, behalve dan de huurders en de mensen die recht hebben op toeslagen…….

Julius Terpstra, Tweede Kamer CDA ‘deskundige’ op het gebied van de woningbouw‘ (met een ‘mooie rol’ voor Ollongren) 

Geheel hypocriet willen de landelijke overheid en de lokale overheden de mogelijkheid om speculatie met huur- en koopwoningen tegen te gaan‘ (uiteraard met Ollongren in de hoofdrol)

Kajsa Ollongren (D66 minister) en de Russische manipulatie van de Provinciale Statenverkiezingen‘ (ha! ha! ha! ha! Je ziet ‘t voor je: Putin met rode oren bezig om de verkiezingen van wereldmacht Nederland te manipuleren!!)

Ollongren (D66 minister) manipuleerde bevolking met beschuldiging Russische manipulatie door desinformatie en nepnieuws

Kajsa
Ollongren (D66 vicepremier): Nederland staat in het vizier van
Russische inlichtingendiensten……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Ollongren (D66 minister) schiet een levensgrote bok met fake news show

Ollongren gesteund door Thomas Boesgaard (AD), ‘Rusland verpakt het nepnieuws gekoppeld aan echt nieuws…..’ Oei!!

Coronavaccinaties: de staf van ziekenhuizen wil deze bij verpleegkundigen verplicht stellen

Een enorm schandaal, het bericht van vakbond CNV en anderen dat verpleegkundigen op schunnige manieren worden gedwongen een Coronavaccinatie te nemen. Zo wordt er gedreigd het salaris te verlagen (demotie) en ondanks het enorme tekort aan verpleegkundigen (vooral veroorzaakt door Rutte 2 en 3) wordt er zelfs gedreigd met ontslag……. 

Misschien nog wel smeriger: deze verpleegkundigen wordt voorgehouden dat ze als niet gevaccineerden patiënten en collega’s in levensgevaar brengen……. Zo worden de gevaccineerde verpleegkundigen opgezet tegen hun niet gevaccineerde collega’s……

Dan te bedenken dat dr. Fauci heeft gewaarschuwd dat gevaccineerden besmettelijk blijven, zelfs als ze het virus niet onder de leden hadden bij vaccinatie en dat deze besmettelijkheid wel eens heel lang kan aanhouden…… Anders gezegd: ook gevaccineerde verpleegkundigen kunnen COVID-19 overdragen op patiënten en collega’s en zullen dezelfde voorzorgsmaatregelen moeten treffen als hun niet gevaccineerde collega’s…… 

Hoorde vanmorgen trouwens dat er in de bijsluiters van Pfizer, Moderna en AstraZeneca is te lezen dat de test periode van het vaccin nog 7 jaar lang zal duren, als dat waar is (ik kan het niet vinden op het net), zijn de gevaccineerden ook nog eens ‘proefkonijnen…’ Vergeet hierbij niet dat de vaccinfabrikanten bij de regeringen van landen waar hun vaccin wordt ingezet, hebben bedongen dat ze niet verantwoordelijk kunnen worden gesteld voor ernstige bijwerkingen…….

Niemand kan verplicht worden om zich met experimentele vaccins te laten inenten!! Je hebt nog altijd zoiets als de ‘lichamelijke integriteit’, ook wel aangeduid als lichamelijke onschendbaarheid en dat juridische begrip stelt dat je zelf mag beslissen over wat er met je lichaam gebeurt, dus ook of je wel of niet wilt worden gevaccineerd!! Gezien de tijd van ontwikkeling zijn alle vaccins op de internationale markt experimenteel, immers elk andere voorheen ingezet vaccin, met een paar uitzonderingen zoals die voor SARS en de Mexicaanse griep, hebben een onderzoeksperiode van rond de 5 jaar….. (bij vaccinaties voor de Mexicaanse griep zijn er internationaal een fiks aantal slachtoffers te betreuren die er een chronische slaapziekte aan hebben overgehouden, vooral kinderen, die wat betreft de slachtoffers in Nederland, zoals gisteren bekend werd gemaakt, schadeloos zullen worden gesteld door de staat [wat valt er nog schadeloos te stellen als je chronisch ziek bent geworden??!!!])

De staf van ziekenhuizen die hun personeel onder druk durven te zetten om zich te laten vaccineren, moeten strafrechtelijk worden vervolgd en per direct de straat op worden geschopt, zonder gouden handdruk en zonder recht op WW, ze hebben toch al veel te veel verdiend, zeker als je dat vergelijkt met wat de zich over de kop werkende verpleegkundigen aan inkomen overhouden….. Kan men meteen een strafrechtelijk onderzoek instellen naar de meer dan schunnige bezuinigingen op de gezondheidszorg door Balkenende 4 en de kabinetten Rutte 1, 2 en 3….. (wat betreft de laatste 2 hebben we nu 1.100 minder IC bedden, reden voor de hysterie rond het Coronavirus, de rest is mede verantwoordelijk voor het verdwijnen van ziekenhuizen en een groot aantal verpleegkundigen, waardoor de overgebleven verpleegkundigen zich over de kop moeten werken en daardoor minder weerstand hebben, gevolg daarvan: ze zijn bevattelijker zijn voor het oplopen van een besmettelijke ziekte als het zware griepvirus COVID-19……..) 

Tot slot: het is een mensenrecht dat je mag beslissen niet gevaccineerd te worden!!

Zie ook: ‘Coronabeslommeringen: ook na vaccinatie kan je het virus doorgeven, plus de zoveelste blunder van CDA minister de Jonge‘ (het na dit bericht gebrachte nieuws dat je niet besmettelijk bent na vaccinatie, schijnt grote onzin te zijn en zou gebaseerd zijn op een foute interpretatie van een bericht uit de VS…..)

Coronavirus: Cuba werkt aan een vaccin voor het arme deel van de wereld‘ (ook als je tegen vaccinaties bent is het alsnog een schande te zien hoe het westen zich de vaccins toe-eigent…..)

AstraZeneca vaccin: In Duitsland 7 extra doden in de leeftijd van 20 tot 50 jaar door bloedstolsels in Spanje 2‘ (ook over de eerdere 87 overlijdens in Nederland na vaccinatie onder ouderen, wat er intussen, 26 maart 2021 veel meer moeten zijn……)

Hugo de Jonge (CDA minister volksgezondheid) belooft dat iedereen per 1 juli zal zijn gevaccineerd

Coronadoden?
Agnes Kant (Lareb) geeft ‘transparante duidelijkheid’: deze 87 doden
zijn te betreuren vanwege ‘onderliggende klachten….’
‘ (zeker lezen mensen!!)

Coronavaccin: de Jonge zegt dat van Haga ‘paniek zaait’ met vraag over doden na Coronavaccinatie…..

Coronavirus: Zweden minder oversterfte zonder enige aantasting van burger- en mensenrechten……..

Westen hekelt Rusland en China voor het verspreiden van anti-Coronavaccins in arme landen

Coronavaccin AstraZeneca samengesteld met gebruikmaking van o.a. genetische gemanipuleerde menselijke foetus niercellen

Coronabeslommeringen: Duitse wetenschappers vermoeden dat je ook na een tweede vaccinatie alsnog anderen kan besmetten‘ (!!!!)

Coronavaccinatie ook als je weet dat de fabrikant ernstige bijwerkingen niet uitsluit?‘ 

Coronavaccinatie
in vergelijking met het kopen van een huis (waar farmaceuten elke
verantwoordelijkheid voor bijwerkingen afwijzen!!)
‘ 
(en zie de links in dat bericht)

Intellectueel Eigendom reden voor rijke landen om arme landen tegen te houden COVID-19 medicijnen na te maken……

Coronavaccins
op basis van mRNA technologie zijn onvoldoende getest, terwijl
farmaceuten de verzekering hebben gekregen dat ze niet vervolgd mogen
worden voor eventuele heftige bijwerkingen’
(!!!!)

Coronabeslommeringen: geen bijsluiter bij vaccin en de Jonge (CDA minister) begaat zééér zorgvuldig zijn zoveelste blunder

Coronavaccinatie: meerdere doden kort na inenting
(nu: 20 januari 2021 worden er in de VS meer dan 10 gevallen gemeld van
aangezichtsverlamming na vaccinatie, terwijl het aantal doden na
vaccinatie onder de pet wordt gehouden, laat staan dat men zal toegeven
dat gevaccineerden anderen hebben besmet……)

Coronavirus: China door het slijk halen‘ (en zie de links in dat bericht)

Vaccin AstraZeneca in twee delen voor 90% beschermend tegen COVID-19 en de bijwerkingen…… (?)‘ 

De rijke landen behartigen tijdens de Coronacrisis de belangen van ‘Big Pharma’ i.p.v. de gezondheid van miljarden‘ (!!!!)

Bill Gates’ inzet tegen het Coronavirus en zijn handelen op vaccinatiegebied: de winsten van de farmaceuten vermenigvuldigen 

Bill Gates, CDC, WHO en de farmaceuten anticipeerden op de Coronacrisis in november 2019…..‘ 

COVID-19: wellicht zijn 2 vaccinaties nodig zegt farma lobbyist Osterhaus, vandaag zijn dat er al 3: ping ping kassa!! 

Wereldbevolking moet afhankelijk worden gemaakt van vaccins in combinatie met een ‘vaccinatiepaspoort’

Coronavirus: opmerking bij vaccins
(deze post werd door Google gecensureerd, alle afbeeldingen, waarvan minstens één
met tekst werd verwijderd, zodat je niets meer hebt aan dit bericht…..

Het originele Facebook bericht van Marjolein Jansen werd in haar geheel verwijderd: censuur in Nederland, niet tijdens WOII maar anno 2020!!!)

—————————————————-

Wat
betreft de aantasting van burgerrechten en zelfs mensenrechten (al gaan
die 2 op een paar vlakken samen op) door de Coronamaatregelen, waartoe
ook de link hier direct boven moet worden gerekend, vanwege censuur,
zie:
Censuur vanwege Trumps Twittergedrag en de rel op Capitol Hill is precies de weg die vooral niet moet worden ingeslagen‘ (ook weer met aandacht voor het virus)

Coronabeslommeringen: de avondklok en een gecensureerd bericht van een huisarts

Demonisering
in (Duitse) media van mensen die zich verzetten tegen de
Coronamaatregelen zelfs een terreur expert sprak zich uit….

Demonstratie tegen Coronamaatregelen Berlijn: ‘bestorming Reichstag’ en andere leugens‘ (de demonstratie waar Kennedy sprak)

Robert F. Kennedy sprak op anti-Coronamaatregelen demo in Berlijn, gecensureerd door veel van de reguliere westerse mediaorganen

Berlijn: demonstratie tegen Coronamaatregelen (twee keer toegestaan door de rechter!)‘ (in
dat bericht ook een staatje waarin aangegeven dat sinds begin juni het
aantal sterfgevallen t.o.v. voorgaande jaren nagenoeg hetzelfde is!
)

Demonstratie tegen Coronamaatregelen Berlijn: ‘bestorming Reichstag’ en andere leugens

 ‘Coronavirus en schending mensenrechten

Ausweis bitte! COVI-PASS ‘noodzakelijk’ bij aantonen ‘immuniteit’ voor Coronavirus‘ (o.a. over het eerste bedrijf dat zo’n pas intussen heeft ontwikkeld.….. >> nog niet ten tijde van dat bericht)

Rutte 3 wil ongrondwettelijke noodmaatregelen legitimeren met spoedwet‘ (wat intussen voor de tweede keer is gebeurd, hier een link naar de belangrijkste maatregelen)

Transport nucleair afval via Amsterdam naar uitermate gevaarlijke opslag
(met aandacht voor de aantasting van burgerrechten tijdens de
Coronacrisis, zo mochten in Duitsland maar 35 mensen protesteren tegen
dit transport….)

Coronavirus: we worden behandeld als een kind met een tere ziel dat niet te veel mag weten
 
Privacy en vrijheid van meningsuiting slachtoffer van het Coronavirus: neem de verplichte volg-app‘ (die app werd na groot verzet niet verplicht, maar wat in het vat zit verzuurt niet, om nog eens een cliché aan te halen….)

Trump vraagt om absolute macht tijdens de Coronacrisis‘ 

 

Coronacrisis: de grootste internationale oefening ooit van politie, geheime diensten en de landstrijdkrachten‘ 

Viktor Orbán misbruikt Coronacrisis om het Hongaarse parlement en daarmee de democratie buitenspel te zetten

Anti-Russische propaganda, een kleine trieste rondgang in het hersenspoelen van de westerse bevolking

Op 15 maart jl. liet NOS/NTR Radio1 presentator Lara Rensen in het programma ‘Nieuws en co’ (‘leuk verzonnen’ hè die naam, maar waar slaat ‘t in thorsnaam op??) weten dat de Russische oppositieleider Navalny werd getransporteerd naar een strafkamp, waarbij ze zei dat Navalny somber kijkt op een foto…..

Navalny oppositieleider…… ha! ha! ha! ha! ha! Als je Navalny zo noemt kan je SGP plork van der Staaij ook oppositieleder noemen, daar Navalny tijdens verkiezingen goed is voor 2 à 3% van de stemmen!!

Waarom de toevoeging door Rense dat hij somber kijkt op een foto?? Ze had beter kunnen vertellen dat Navalny een fascist is, al is dat een feit, terwijl een somber kijken op een foto een interpretatie is van Rense en haar manke redactie….. Nieuws en co is zogezegd van de NOS/NTR, en dat zouden onafhankelijke zendgemachtigden zijn….. ha! ha! ha! ha! ha! Waarom niet ook meteen vertellen dat Navalny zich niet aan de afspraken tot zijn vrijlating had gehouden, niet omdat hij buiten bewustzijn was, maar omdat hij na te zijn ontslagen uit het ziekenhuis nog een paar maanden in Duitsland is gebleven en z’n gang naar Rusland was er dan ook puur op gericht om zieltjes voor z’n foute idealen en partij te winnen….. Hij wist dan ook dat hij gearresteerd zou worden!!

Een dag later zag ik op de BBC de aankondiging van de tv serie ‘The Salisbury Poisonings’, een programma waarin Rusland wordt aangewezen als dader van de vergiftiging met novitsjok van Sergej Skripal en zijn dochter, terwijl dat een leugen van enorme proporties is, alleen al vanwege het feit dat je een vergiftiging met novitsjok onmogelijk kan overleven, ofwel een zelfde leugen als over de vergiftiging van Navalny…… De Organisatie voor het Verbod op Chemische Wapens (of: Organisation for the Prohibition of Chemical Weapons >> OPCW) stelde aanvankelijk dat Rusland niet beschikte over novitsjok en dat naar het weten van deze organisatie alleen Oekraïne beschikte over het gif, maar toen de hysterie fiks was opgelopen (en de OPCW onder druk was gezet) nam de OPCW haar eerdere woorden terug en vertelde de wereld dat de Skripals inderdaad door de Russen waren vergiftigd met novitsjok (als dat zo was waren ze zelfs met een uiterst minimale hoeveelheid zoals gezegd al lang en breed overleden). 

Echter de OPCW ging nog verder en stelde dat de gebruikte novitsjok uit Rusland moet zijn gekomen, waar deze zogenaamde onafhankelijke organisatie eerder liet weten dat Rusland nooit novitsjok had gefabriceerd vanwege de gevaren bij productie, maar zoals gezegd werd het wel door Oekraïne geproduceerd, bovendien zijn er een paar EU landen waaronder Groot-Brittannië die een monster van dit uiterst dodelijke gif in hun bezit hebben!!! Vergeet hierbij niet dat Oekraïne de grote vijand is van Rusland, waar men sinds de door de VS betaalde en geregisseerde opstand en coup tegen de democratische gekozen president Janoekovitsj, de ene na de andere leugen bracht over Rusland…….

De VPRO heeft deze fantasie flutserie in Nederland uitgezonden, althans dat neem ik aan gezien de tekst daarover op de VPRO site, hier een deel van de tekst: 

Drie dagen eerder zijn twee agenten van de Russische militaire
inlichtingendienst GROE naar Engeland gevlogen met twee kleine flesjes
Premier Jour van Nina Ricci in hun handbagage. Zorgvuldig geseald in een
taxfree tas om geen argwaan te wekken. In plaats van parfum bevatten de
flesjes namelijk het zenuwgif novitsjok. De hoeveelheid is meer dan
genoeg om duizenden mensen om het leven te brengen, maar het tweetal
komt voor slechts één man: Sergej Skripal, een voormalige Russische
spion die als dubbelagent voor de Britten werkte.

Ha! ha! ha! ha! Ja goed hè, die twee Russische GROe agenten met hun parfumflesjes gevuld met het gif, en toch overleefden deze agenten en de Skripals deze novitsjok vergiftiging, terwijl echte deskundigen stellen dat je een vergiftiging (nogmaals zoals gezegd) met novitsjok onmogelijk kan overleven. De 2 agenten zouden te zien zijn geweest op video van het Britse vliegveld waar ze aan zijn gekomen en daar zag men blijkbaar door de koffers heen dat zich parfumflesjes met novitsjok in de bagage bevonden…..

Dergelijke series zijn zonder meer een vorm van hersenspoeling waarmee
het volk nogmaals moet worden overtuigd ‘dat Rusland de schuldige is’ en dat Rusland een gevaarlijk land is voor burgers in het westen (een hersenspoeling die ook wordt uitgevoerd door de reguliere westerse media die zonder enig onderzoek de leugens overnemen die tegen Rusland in het leven zijn geroepen…..)

Propaganda buiten oorlogstijd: te triest en ziek voor woorden!!! 

Zie ook: ‘Alarm Code Geel: Lara Rense (NOS) voedt Rusland-haat‘ (en zie de links in dat bericht naar meer westerse anti-Russische propaganda!!)

Duitsland in de ban van de 2 keer (!) met dodelijk novitsjok vergiftigde Navalny, NS2 en dreigementen uit VS‘ (ook met een somber kijkende Navalny….) (en zie de links in dat bericht!!)

Nieuwe ‘novitsjok aanslag’ nadat de Skripal vergiftiging definitief kan worden afgeschreven als false flag operatie

Novitsjok Skripal sprookje? Lees dit bericht!

Joël Voordewind (ChristenUnie, Tweede Kamer) eist actie n.a.v. false flag actie Skripal

Skripal:
GB klaagt 2 Russen aan voor vergiftiging middels een sci-fi techniek:
de 2 waren tegelijk op 1 plek, waar 1 Rus te zien was……. ha! ha! ha!
ha! ha! ha! ha! ha!

Skripal vergiftiging roept steeds meer vraagtekens op…..

Rusland
schuldig verklaard voor aanslag op Skripal, echter onafhankelijke
controle van ‘het bewijsmateriaal’ wordt geweigerd……
‘ (!!!!!)

Novitsjok
(Novichok) een Russisch chemische wapen >> één grote leugen,
zoals de massavernietigingswapen van Saddam Hoessein

Rusland mag niet deelnemen aan onderzoek naar ‘aanslag met novitsjok’ op Skripal‘ (!!!!!)

Rusland verlangt terecht een excuus van de Britse regering voor valse beschuldiging ‘aanslag’ op Skripal…..

Novitsjok (novichok) uitgelegd door wetenschappers, Groot-Brittannië zit ‘goed fout….‘ (!!!!!)

Stef Blok (VVD minister BuZa): de Russische schuld voor de aanslag op Skripal is ‘plausibel…’ ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Brits
ministerie van Buitenlandse Zalen geeft toe dat Porton Down niet heeft
gezegd dat ‘novitsjok’ uit Rusland komt….. Blok (VVD) alweer met 10
km/u. finaal uit de ‘novitsjok-bocht’

Skripal: geen (onomstotelijk) bewijs voor Russische schuld en toch stuurt Rutte 2 Russische diplomaten het land uit……..

Skripal: wat journalisten echt zouden moeten vragen aangaande ‘de aanslag met gifgas’

Russisch zenuwgas verhaal is nonsens ook aldus Jeremy Corbyn….. Jimmy Dore met commentaar!

OPCW bevestigt: novitsjok (novichok) van aanslag op Skripal komt uit Rusland……

Skripal false flag operatie zakt als soufflé in elkaar…….

‘False flag terror’ bestaat wel degelijk: bekentenissen en feiten over heel smerige zaken……….‘ 

——————————-

Terzijde verdere berichten over demoniseren van Rusland:

‘Fake
News’ hysterie willens en wetens gelanceerd om sociale media tot
zwijgen te brengen, Rusland te demoniseren en daarmee de waarheid te
verbergen……..

‘Rusland
heeft niets van doen met manipulaties van de VS presidentsverkiezingen
via Facebook, wel maakt Facebook meer kapot dan je lief is…….

‘Russiagate’ een complot van CIA, FBI, Hillary Clinton en het DNC………..

CIA en 70 jaar desinformatie in Europese opiniebladen…………

CIA deed zich voor als het Russische Kaspersky Lab, aldus Wikileaks Vault 8…..‘ (zie ook de andere links onder dat bericht)

Clinton
te kakken gezet: Donna Brazile (Democratische Partij VS) draagt haar
boek op aan Seth Rich, het vermoorde lid van DNC die belastende
documenten lekte

Russia Is Trolling the Shit out of Hillary Clinton and the Mainstream Media

Russische ‘hacks’ door deskundigen nogmaals als fake news doorgeprikt >> Intel Vets Challenge ‘Russia Hack’ Evidence

Rusland krijgt alweer de schuld van hacken, nu van oplichters Symantec en Facebook……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Russiagate, of: hoe de media u belazeren met verhalen over Russische bemoeienis met de VS presidentsverkiezingen……..‘ 

Publicly Available Evidence Doesn’t Support Russian Gov Hacking of 2016 Election

Wall Street Journal wil punt achter Russiagate

Sancties tegen China terwijl Saoedi-Arabië en de VAE ongestoord door kunnen gaan met genocide in Jemen

In het WDR5 nieuws van 13.00 u. het bericht dat de EU sancties heeft ingesteld tegen China, dit vanwege de behandeling van de Oeigoeren in de Chinese provincie Xinjiang….. Men stelt op voorspraak van de VS dat er een genocide wordt uitgevoerd op de Oeigoeren in de Chinese provincie Xinjiang, een leugen van gigantische proporties…..*

Sprak men maar met evenveel compassie over de echte genocide die Saoedi-Arabië (S-A), de Verenigde Arabische Emiraten (VAE) en Egypte uitvoeren in Jemen en dat NB politiek en militair gesteund door de hardste Oeigoeren-genocide-roeptoeter: de VS (de grootste terreurentiteit ter wereld), plus verdere hulp van Groot-Brittannië en Frankrijk, een genocide waar Nederland in feite ook aan meehelpt doordat we wapenonderdelen verkopen aan S-A…….. (Volgens VVD minister van BuZa en opperploert Blok en zijn minister collega van Defensie, hare CDA leeghoofdigheid Bijleveld voldoet Nederland daarmee aan het wapenembargo tegen S-A……. De smerige leugenaars!!) 

D66 sukkel Sjoerd Sjoerdsma de Oeigoerse genocide fantast, die het voor elkaar kreeg dat de Kamer nu ook spreekt over een genocide in Xinjiang en dat op basis van leugens die o.a. de CIA en NSA de wereld in hebben geholpen……

Bij de genocide in Jemen zijn intussen meer dan 500.000 mensen vermoord, door bombardementen, een met opzet uitgelokte hongersnood (zelfs akkers met te oogsten gewassen worden gebombardeerd!!) en de door grootschalige terreur opgewekte ziekten als cholera en difterie……. Onder de doden meer dan 100.000 kinderen…….

Ongelofelijk dat men China wel aanpakt terwijl er bewezen keihard wordt gelogen over China door de VS geheime diensten (die NB bekend staan vanwege hun enorme capaciteit tot liegen!!) Over de genocide in Jemen hoor je amper een onvertogen woord (terwijl daar overduidelijk sprake is van een genocide, weigert men in het westen de ongebreidelde en barbaarse terreur zo te noemen)….. 

Ongelofelijk, wat een stel smerige en ronduit misdadige hypocrieten!!!

* Zie: ‘VS beschuldigingen dat China een genocide uitvoert op de Oeigoeren zijn gebaseerd op leugens

Zie ook:China
rejects Uighurs genocide charge, invites UN’s rights chief

U.S.
accusation of China’s “genocide” relies on data abuse,
baseless claim by far-right: media

Westerse
propaganda doorgeprikt: de Keriya Aitica moskee in de provincie
Xinjiang is niet vernietigd maar gerenoveerd en uitgebreid

De EU moet zich inzetten voor de Tibetanen

De ‘nieuwste anti-Chinese propaganda’: de deportatie van Oeigoeren naar concentratiekampen

BBC bedient VS met het demoniseren van China‘ 

Tibet: geef dit volk haar taal terug! 10 december: internationale dag van de mensenrechten

Dalai
Lama in Nederland, Timmermans benadrukt, dat zijn gesprek met de Dalai
Lama alleen een religieuze dialoog zal zijn……… Teken de petitie
a.u.b.!
‘ (ja ja deze zogenaamde duurzame en maatschappelijk
bewuste clown van de PvdA vond destijds dat China niet voor de voeten
moest worden gelopen, de smerige hypocriet!!)

——————————————————–

Hier nog ‘een paar links’ naar berichten over de genocide in Jemen: ‘VS gezant voor Jemen liegt over de blokkades die al aan aan paar honderdduizend Jemenieten het leven hebben gekost….

Joe
Bidens bescherming van de moorddadige Saoedische despoten legt
andermaal de werkelijke VS buitenlandpolitiek bloot en die is niet
gericht op vrede of democratie

Joe Biden (VS president) zegt oorlog in Jemen te willen stoppen, echter ‘de oorlog tegen terreur’ in Jemen gaat gewoon door‘ (en zie de links in dat bericht)

EU staat niet voor mensenrechtenbevordering en het behouden dan wel brengen van vrede

Met Joe Biden is er niets veranderd op de wereld, anders dan dat ‘het Trump fascisme is weggestemd’‘ (en zie de links in dat bericht!!)

Biden komt verkiezingsbeloften niet na: zo blijft de VS oorlog voeren en de genocide in Jemen steunen‘ (en zie de links in dat bericht)

De
laatste beslissing van Trump t.a.v. Jemen gaat wat betreft schunnig
handelen mijlen verder dan de Capitol Hill rel en zal niet worden
teruggedraaid door Biden
‘ (hier ging ik ‘iets te snel door de bocht, Biden heeft die beslissing terugggedraaid)

Jemen: zijn wij niet met z’n allen de terroristen die zovelen al een afschuwelijke dood bezorgden?‘ (en zie de links in dat bericht)

VS dreigt Iran met militair geweld op beschuldiging van terreur die de VS zelf op grote schaal uitoefent

VN bespreekt humanitaire hulp aan Jemen met bewind in Teheran; voorts: hoe de Saoediërs en de VS Jemen vernietigen

Blok
(VVD ‘minister’ van BuZA) wenst in VN geen oproep tot wapenboycot te
doen i.z. Jemen, in de VS blokkeerde huis van afgevaardigden een debat
over de genocide in Jemen
‘ (!!!!)

Pentagon: nieuwe geheime operatie voor steun aan Saoedische coalitie die genocide uitvoert in Jemen……

Trump administratie staat op het punt de Houthi’s in Jemen op de terreurlijst te zetten…….

Jemen: genocide en oorlog hebben tot nu toe al rond de 200.000 mensenlevens geëist…..

Amal
Hussain, het meisje van 7 dat voor het westen symbool stond voor
humanitaire crisis (lees: genocide) in Jemen, is overleden…….

Jemen: VS politici roepen uiterst hypocriet om een onmiddellijk eind aan de ‘oorlog……’

Saoedische
terreurcoalitie stuurt 10.000 militairen extra naar de Jemenitische
havenstad Hodeida >> de genocide in een hogere versnelling

Jemen
genocide: democratische oppositie steunt met bijna 100% Trumps
terreuragenda, terwijl ze hem aanvallen op niet bewezen Russiagate……

Jemen: VS wapenindustrie medeplichtig aan misdaden tegen de menselijkheid

Saoedi-Arabië bombardeert busstation in Jemen…….

Saoedische terreurcoalitie geeft eindelijk toe dat de aanval op een schoolbus niet gerechtvaardigd was……

Saoedische
terreurcoalitie raakt alweer een bus met kinderen, dit keer tijdens een
bombardement van een vluchtelingenkamp……..

Genocide Jemen: ‘eindelijk ontdekt’ door reguliere media VS, nu nog Nederland en de EU

Saoedische aanval op schoolbus in Jemen: 43 kinderen vermoord……

Aanval op schoolbus Jemen, door Saoedi-Arabië opzettelijk als doel gekozen, geen reden voor VS veroordeling……

Bom waarmee schoolbus in Jemen werd getroffen is van VS makelij

Democratisch congreslid eist antwoorden over de rol van de VS bij de massamoorden in Jemen, zoals de aanval op een schoolbus

Saoedi-Arabië woedend over VN rapport waarin de waarheid wordt verteld over S-A en de oorlog in Jemen

Trump wijst elke bezuiniging af op de hulp van de VS voor de genocide die Saoedi-Arabië uitvoert in Jemen

8 miljoen Jemenieten, inclusief een groot aantal kinderen, dreigen te sterven van de honger……..

Door VS geregisseerd bombardement op ziekenhuis Hodeida >> 50 doden……

Jemen, de gemartelde, vermoorde of ‘verdwenen’ Jemenieten, onder verantwoording van de Saoedische coalitie……

Jemen: de vergeten genocide en haar kinderslachtoffers………

Saoedi-Arabië geeft toe in Jemen gruwelijke oorlogsmisdaden te hebben begaan…. 
(en daarmee is ten overvloede nog eens duidelijk gemaakt dat ook de VS
meewerkt aan oorlogsmisdaden en die genocide in Jemen…..)

Agressie
vanwege een vermeende gifgasaanval op Douma, terwijl de tienduizenden
kinderen die in Jemen worden vermoord middels een genocide blijkbaar
niet meetellen……

Saoedische
coalitie valt in Jemen de laatste haven voor humanitaire goederen
aan…… Weer ziekenhuis met hulp van VS gebombardeerd………
‘            

Congres VS geeft akkoord voor verdere steun aan de Saoedische genocide in Jemen……

VS versterkt militaire terreur t.b.v. genocide >> deelname aan aanval op Jemenitische havenstad Hodeida…….

VS en Groot-Brittannië weigeren een onmiddellijk staakt het vuren op haven t.b.v. door genocide geterroriseerd Jemen…..‘ (zie ook de links in dat bericht)

VS vecht in Jemen, Pentagon loog weer eens >> Congres eindelijk ‘wakker’

Saoedi-Arabië vermoordde minstens 20 bruiloftsgangers in Jemen

Saoedi-Arabië dreigt Iran aan te vallen voor vanuit Jemen afgevuurde ‘raketten’ op Saoedische ‘doelen……….’

VS doet planning van de Saoedische genocide in Jemen…..

VS rol in Jemen gaat verder dan eerder gemeld, ofwel nog meer VS hulp bij Saoedische genocide op sjiieten…..

Jemen: meer VS steun voor genocide op sjiieten met grote levering ‘slimme munitie’ aan Saoedi-Arabië……

Jemen: BBC propaganda voor genocide door Saoedische coalitie……..

Mike Pompeo (ex-CIA, VS min. van BuZa en ‘christen’) liegt openlijk over genocide in Jemen‘ (zie ook de links in dat bericht)

Saoedi-Arabië heeft op verzoek van de VS intensief haar islam ideologie (en die van ISIS) verspreid…..‘ (soennitisch, terwijl het merendeel van de Jemenitische bevolking en haar beschermers, de Houthi’s sjiitisch zijn)

Watch: Yemeni Forces Strike Saudi Mercs With Missile, Destroy US Military Equipment

—————————————————

Zie wat een ongelofelijke hufter D66 plork Sjoerdsma is en wat hij durfde te zeggen over de Iraanse generaal Soleimani die met groot succes de door Saoedi-Arabië en de VS georganiseerde en gesteunde terreurgroep ISIS (dat is meermaals bewezen) bestreed, zowel in Irak als in Syrië….: ‘Iran oorlog: Rutte 3 heeft begrip voor de moord op Soleimani en hoopt dat de VS zich niet terugtrekt uit Irak, een soeverein land >> westerse propaganda……‘ en zie wat betreft Irak ook: ‘Irak: de illegale oorlog van de VS begon 18 jaar geleden

Voor meer berichten de Oeigoeren, klik op dat label, direct onder dit bericht, dat geldt ook voor berichten over oorlogslobbyist en NAVO/VS bipslikker Sjoerdsma, klik daarvoor op het label met zijn naam. (hij is intussen zelf gesanctioneerd door China).

VS universiteiten stellen na onderzoek dat het Coronavirus al 2 maanden vóór december 2019 rondging

Niets nieuws voor de regelmatige lezer van dit blog, maar de
Universiteit van Californië en die van Arizona, plus het bedrijf
Illumnia Inc, hebben na onderzoek geconcludeerd dat het Coronavirus,
of COVID-19 en ook aangeduid als het SARS-CoV-2 virus, al tenminste 2
maanden eerder viraal moet zijn geweest, al zou de mate van
besmetting in die 2 maanden zijn opgelopen……

Jammer
dat de onderzoekers alleen naar de de stad Wuhan in de provincie Hubei wijzen, daar er zich ook in Frankrijk al in november 2019
minstens 2 met COVID-19 besmette personen bevonden, zo bleek uit
herbeoordeling van bloedmonsters in het voorjaar van 2020….. (monsters
die men in november 2019 heeft afgenomen……..)

Voorts
stellen de onderzoekers dat het virus niet werd verspreid door vis en
ander zeevoedsel op de ‘natte markt’ van Wuhan……

Fort Detrick waar zich een paar van de VS militaire laboratoria bevinden

Langzaam
maar zeker gaat het verhaal richting wat men eerder een
complottheorie noemde >> het virus zou ontsnapt zijn uit het
laboratorium van Fort Detrick in de VS, daar in juli 2019 deze basis
met de grootste spoed werd gesloten, nadat een gevaarlijk virus was
ontsnapt, nooit heeft men gezegd om welk virus het hier ging, laat
staan dit met bewijzen heeft aangegeven…….

De
mogelijkheid dat het virus daarna door militairen is verspreid in
Wuhan is zeer groot, daar in oktober 2019 de Militaire
Wereldspelen plaatsvonden in Wuhan…… Wereldspelen, die bezocht
werden door militairen uit een groot aantal landen, waaronder
Frankrijk, ofwel….. 

Afbeeldingsresultaat voor world military games 

Vergeet
niet dat de mutatie die het virus onderging voordat deze toesloeg in
2019 een vreemde is, immers dit virus was al vele jaren bekend, maar
was nooit zo heftig als de variant die als eerste zou zijn opgedoken
in Wuhan, waarvan we nu moeten afwachten of deze daar als eerste is ontstaan……. Mutaties van virussen gaan over het algemeen geleidelijk, zo wordt het vaccin voor het griepvirus jaarlijks aangepast voor de mutatie die virussen het jaar daarvoor hebben ondergaan (het Coronavirus is m.i. ook en griepvirus, al gaat het dan wel om een heftig virus)

 

www.defensie.nl/binaries/content/gallery/defens...

(Nederlandse soldaatjes, kijk ze netjes marcheren ttijdens de opening van de spelen in Wuhan)

Veronderstel
dat binnen afzienbare tijd inderdaad zal blijken dat het virus uit
Fort Detrick komt, benieuwd of men dan ook mensen uit de VS zal
uitschelden op straat, zoals de Nederlanders van Chinese komaf
overkwam nadat men bekend maakte dat het Coronavirus uit China
kwam….. (reken maar niet dat dit dan zal gebeuren……)

Tot slot: de militaire basis Fort Detrick is ‘gelukkig weer geopend voor verder onderzoek naar biologische wapens als besmettellijke ziekten….’ (volgens de autoriteiten zoekt men daar naar middelen om de bevolking te beschermen tegen besmettelijke ziekten….. ha! ha! ha! ha! ha! Ja nadat men eerst een dodelijk virus heeft ontwikkeld zoekt men naar een middel waarmee men de eigen bevolking kan beschermen tegen dat virus!!*)

Novel
coronavirus circulated undetected months before first COVID-19 cases
in Wuhan, China

Study dates emergence to
as early as October 2019; Simulations suggest in most cases zoonotic
viruses die out naturally before causing a pandemic

Date:
March 18,
2021
Source:
University of
California – San Diego
Summary:
Using
molecular dating tools and epidemiological simulations, researchers
estimate that the SARS-CoV-2 virus likely circulated undetected for
two months before the first human cases of COVID-19 were described
in Wuhan, China in late-December 2019.

Coronavirus
illustration (stock image).
Credit:
© rost9 / stock.adobe.com

Using molecular
dating tools and epidemiological simulations, researchers at
University of California San Diego School of Medicine, with
colleagues at the University of Arizona and Illumina, Inc., estimate
that the SARS-CoV-2 virus was likely circulating undetected for at
most two months before the first human cases of COVID-19 were
described in Wuhan, China in late-December 2019.

Writing in the March 18, 2021
online issue of
Science,
they also note that their simulations suggest that the mutating virus
dies out naturally more than three-quarters of the time without
causing an epidemic.

“Our study was designed to
answer the question of how long could SARS-CoV-2 have circulated in
China before it was discovered,” said senior author Joel O.
Wertheim, PhD, associate professor in the Division of Infectious
Diseases and Global Public Health at UC San Diego School of Medicine.

“To answer this question, we
combined three important pieces of information: a detailed
understanding of how SARS-CoV-2 spread in Wuhan before the lockdown,
the genetic diversity of the virus in China and reports of the
earliest cases of COVID-19 in China. By combining these disparate
lines of evidence, we were able to put an upper limit of mid-October
2019 for when SARS-CoV-2 started circulating in Hubei province.”

Cases of COVID-19 were first
reported in late-December 2019 in Wuhan, located in the Hubei
province of central China. The virus quickly spread beyond Hubei.
Chinese authorities cordoned off the region and implemented
mitigation measures nationwide. By April 2020, local transmission of
the virus was under control but, by then, COVID-19 was pandemic with
more than 100 countries reporting cases.

SARS-CoV-2 is a zoonotic
coronavirus, believed to have jumped from an unknown animal host to
humans. Numerous efforts have been made to identify when the virus
first began spreading among humans, based on investigations of
early-diagnosed cases of COVID-19. The first cluster of cases — and
the earliest sequenced SARS-CoV-2 genomes — were associated with the
Huanan Seafood Wholesale Market, but study authors say the market
cluster is unlikely to have marked the beginning of the pandemic
because the earliest documented COVID-19 cases had no connection to
the market.

Regional newspaper reports suggest
COVID-19 diagnoses in Hubei date back to at least November 17, 2019,
suggesting the virus was already actively circulating when Chinese
authorities enacted public health measures.

In the new study, researchers used
molecular clock evolutionary analyses to try to home in on when the
first, or index, case of SARS-CoV-2 occurred. “Molecular clock”
is a term for a technique that uses the mutation rate of genes to
deduce when two or more life forms diverged — in this case, when the
common ancestor of all variants of SARS-CoV-2 existed, estimated in
this study to as early as mid-November 2019.

Molecular dating of the most recent
common ancestor is often taken to be synonymous with the index case
of an emerging disease. However, said co-author Michael Worobey, PhD,
professor of ecology and evolutionary biology at University of
Arizona: “The index case can conceivably predate the common
ancestor — the actual first case of this outbreak may have occurred
days, weeks or even many months before the estimated common ancestor.
Determining the length of that ‘phylogenetic fuse’ was at the heart
of our investigation.”

Based on this work, the researchers
estimate that the median number of persons infected with SARS-CoV-2
in China was less than one until November 4, 2019. Thirteen days
later, it was four individuals, and just nine on December 1, 2019.
The first hospitalizations in Wuhan with a condition later identified
as COVID-19 occurred in mid-December.

Study authors used a variety of
analytical tools to model how the SARS-CoV-2 virus may have behaved
during the initial outbreak and early days of the pandemic when it
was largely an unknown entity and the scope of the public health
threat not yet fully realized.

These tools included epidemic
simulations based on the virus’s known biology, such as its
transmissibility and other factors. In just 29.7 percent of these
simulations was the virus able to create self-sustaining epidemics.
In the other 70.3 percent, the virus infected relatively few persons
before dying out. The average failed epidemic ended just eight days
after the index case.

“Typically, scientists use the
viral genetic diversity to get the timing of when a virus started to
spread,” said Wertheim. “Our study added a crucial layer on
top of this approach by modeling how long the virus could have
circulated before giving rise to the observed genetic diversity.

“Our approach yielded some
surprising results. We saw that over two-thirds of the epidemics we
attempted to simulate went extinct. That means that if we could go
back in time and repeat 2019 one hundred times, two out of three
times, COVID-19 would have fizzled out on its own without igniting a
pandemic. This finding supports the notion that humans are constantly
being bombarded with zoonotic pathogens.”

Wertheim noted that even as
SARS-CoV-2 was circulating in China in the fall of 2019, the
researchers’ model suggests it was doing so at low levels until at
least December of that year.

“Given that, it’s hard to
reconcile these low levels of virus in China with claims of
infections in Europe and the U.S. at the same time,” Wertheim
said. “I am quite skeptical of claims of COVID-19 outside China
at that time.”

The original strain of SARS-CoV-2
became epidemic, the authors write, because it was widely dispersed,
which favors persistence, and because it thrived in urban areas where
transmission was easier. In simulated epidemics involving less dense
rural communities, epidemics went extinct 94.5 to 99.6 percent of the
time.

The virus has since mutated
multiple times, with a number of variants becoming more
transmissible.

“Pandemic surveillance wasn’t
prepared for a virus like SARS-CoV-2,” Wertheim said. “We
were looking for the next SARS or MERS, something that killed people
at a high rate, but in hindsight, we see how a highly transmissible
virus with a modest mortality rate can also lay the world low.”

Co-authors include: Jonathan Pekar
and Niema Moshiri, UC San Diego; and Konrad Scheffler, Illumina, Inc.

Funding for this research came, in
part, from the National Institutes of Health (grants AI135992,
AI136056, T15LM011271), the Google Cloud COVID-19 Research Credits
Program, the David and Lucile Packard Foundation, the University of
Arizona and the National Science Foundation (grant 2028040).

====================================== 

* Zie o.a.: Coronavirus: militaire laboratoria werken aan biologische wapens als virussen >> waarom heeft niemand daar commentaar op?‘ (en zie de links in dat bericht!!)

Zie
ook: ‘Study Suggests Covid-19 Was In The U.S. Weeks Earlier Than
Thought, Before First Public Cases In China
‘ (dit artikel van 1
december 2020 stelt wel dat het virus al weken eerder in de VS werd
gevonden, vóór de eerste melding in China, eind december 2020….)

Coronavirus: China door het slijk halen‘ 

Coronavirus: alles wijst erop dat dit virus uit een militair laboratorium van de VS komt

VS
loopt achter de ‘Coronafeiten’ aan en geeft nu zelfs Rusland de schuld
van het manipuleren van de verkiezingen door haar humanitaire hulp
‘ (humanitaire hulp aan de VS wel te verstaan, een beschuldiging van uiterst onbeschofte proporties., maar ja het gaat dan ook om de VS, de grootste terreurentiteit ter wereld……)

Coronavirus: hysterische en belachelijke beschuldigingen aan adres China

Coronavirus tragedie misbruikt voor racisme en het zaaien van haat

Coronavirus hysterie: de nieuwe anti-Chinese campagne in de VS bestaat (alweer) uit leugens‘ 

Coronavirus? De intensieve veehouderij is een bron van gevaarlijke besmettelijke ziekten en antibioticaresistentie

Antrax ‘aanvallen’ na 911, de antrax kwam uit VS overheidsvoorraad, verspreid door………

Israëlische leger vermoordt vreedzame demonstrant op West Bank

Te
walgelijk voor woorden dat het Israëlische leger bij voortduring
ongewapende vreedzame demonstranten vermoordt en daarbij zelfs geen compassie toont voor kinderen, gehandicapten, vrouwen, medici en
journalisten…….

Kreeg gistermorgen een Twitterbericht onder ogen van Sarah Wilkinson (door zionisten*
gedemoniseerd als antisemiet) over het Israëlische leger
dat nu weer op de West Bank de 45 jarige Atef Yousef Hanaysha heeft
vermoord, terwijl deze volkomen legitiem demonstreerde tegen de
illegale uitbreiding van de al even illegale Israëlische nederzetting Beit Dajan, een
uitbreiding waarbij alweer illegaal land van Palestijnen werd
geannexeerd, land dat Palestijnen al voor een enorm aantal generaties
hebben bewerkt……

Sarah Wilkinson    @swilkinsonbc

No morals, no regard for human life as israeli “thugs” in uniforms open live fire on Palestinian civilians, killing a decent honourable man #BDS


Israeli forces kill Palestinian man in West Bank

​​​​​​​Israeli occupation forces shot dead on Friday Palestinian man taking part in peaceful anti-settlement protest near Beit Dajan village, east of West Bank city of Nablus, Palestinian Health…

ppost24.com

9:54 PM · Mar 19, 2021Twitter for iPad

401 Retweets 33  Quote Tweets  407 Likes

Het is
als met de Great Return March: de wereld kijkt gewoon weg als Israël
haar zoveelste misdaad tegen de menselijkheid begaat, vandaar ook dat
de fascistische apartheidsstaat Israël er totaal geen probleem mee
heeft om inderdaad kinderen, gehandicapten, vrouwen, medische
hulpverleners en journalisten te vermoorden, het kan ze zelfs niet
bommen als een camera alles registreert, immers het westen heeft
schijt aan de levens van Palestijnse mensen….. Het
voorgaande geldt ook voor een groot deel van de dictatoriaal
geregeerde arabische staten, die vorig jaar ‘vrede sloten’ met deze
fascistische apartheidsstaat……

Hier nog een Twitterbericht van Sarah Wilkinson* en ook deze werd gisteren gepost:

 

Sarah Wilkinson @swilkinsonbc

A 26 year-old Palestinian sufferes fractures and severe bruising after a gang of israelis violently assault him in Susya hamlet, south of al-Khalil


Jewish settlers attack, injure Palestinian in al-Khalil

A Palestinian young man on Friday evening was injured when a horde of Jewish settlers physically assaulted him in Susya hamlet, south of al-Khalil in the occupied West Bank.

english.palinfo.com

10:59 AM · Mar 20, 2021Twitter for iPad

728 Retweets  30 Quote Tweets  206  Likes

Syrië
of Iran zouden hetzelfde eens moeten flikken, de westerse wereld zou
op haar kop staan…..

Hoe is
dit allemaal mogelijk?? Walgelijk!!!

Palastine
24 News

Israeli
forces kill Palestinian man in West Bank

Mar
19,2021

The
Palestinian was shot with live bullet in the head by the Israeli
occupation forces. 

 

Israeli occupation forces shot
dead on Friday Palestinian man taking part in peaceful
anti-settlement protest near Beit Dajan village, east of West Bank
city of Nablus, Palestinian Health Ministry said.

The Ministry confirmed that Israeli
forces opened fire towards peaceful Palestinian protesters as they
were protesting against Israeli confiscation of their own lands, east
of the village.

Atef Yousef Hanaysha, 45, was
rushed by Palestinian Red Crescent Society (PRCS) medics to a
hospital in Nablus, where medics pronounced him dead shortly
afterwards.

Beit Dajan has become a scene for
weekly protests against the Israeli authorities move to construct new
colonial settlements and expand existing ones at the expense of
Palestinian territory.

Located 12 kilometers to the east
of Nablus city, Beit Dajan has a population of some 4,700 and
occupies a total area of 44,100 dunams, including 360 donums of
built-up area for the villagers.

A large part of the village lands
were seized for the construction of Al-Hamra and Mekhora (Mehola)
colonial settlements, east and southeast of the village, in 1971 and
1973.

The village depends on grains
plantation and fruitful trees, such as olive, figs and almonds.

Palestine Post 24

#West
Bank
#Settlements
#Israeli Crimes
#Nablus #Beit
Dajan
#Peaceful
Protest

=============================================

* Zionistische organisaties in en buiten het gestolen land Palestina dat men Israël noemt, proberen het woord ‘zionist’ gebruikt door iemand met kritiek op Israël als antisemitisch op de sociale media gecensureerd te krijgen……… Het zal me weer niet verbazen als ze dit nog lukt ook……. Sarah Wilkinson is door dergelijke organisaties meermaals uitgemaakt voor antisemiet, alleen omdat ze volkomen terecht commentaar levert op het bloedige Israëlische geweld tegen het weerloze verdrukte Palestijnse volk……. Overigens werd ook de destijds Britse Labourleider Jeremy Corbyn uitgemaakt voor antisemiet, ook in de reguliere Nederlandse media, een leugen van jewelste, de man had en heeft zelfs Joodse medewerkers en vrienden, maar toch hield men die leugen levend, een ongelofelijk smerig schandaal, dat Corbyn de verkiezingen kostte…… Men durft in het westen bij bepaalde zaken zelfs te spreken van ‘oorlog’ tussen Israël en de Palestijnen, zoals de ‘oorlog’ in 2014, terwijl de 2 partijen volledig onvergelijkbaar zijn, Israël beschikt over één van de modernste legers ter wereld, daarmee vergeleken staan de Palestijnen in feite met pijl en boog……. Het westen zou dan ook moeten spreken over bloedige Israëlische terreur!!!

Zie ook: ‘Great Return March: 1 jaar protest, 1 jaar massamoorden, 1 jaar westerse anti-Palestijnse propaganda‘ (een bericht van 30 maart 2019)

Israël ‘onderzoekt’ 11 van de 189 door haar gepleegde moorden tijdens de Great Return March‘ (en zie de links in dat bericht!!)

Israëlische kolonisten verantwoordelijk voor branden op de West Bank

Duitse razzia’s: jacht op ondersteuners van Hamas en het verdrukte Palestijnse volk

Israël vermoordde doelbewust journalisten

Israëlisch leger ontkent moord op invalide Palestijn‘ (zie de links in dat bericht)

Israël bewijst nogmaals fascistisch te zijn >> journalist met kritiek wacht gevangenisstraf……‘ 

Bernard Hammelburg blubbert weer eens uit de ‘Palestijnse bocht’ (met een kilometer of 15!)……..‘ (Hammelburg is de ‘buitenlanddeskundige’ van BNR, deze ploert liegt makkelijker dan dat hij de waarheid vertelt…… Voorts noemt hij mensen die op de sociale media wel de waarheid vertellen kakkerlakken, je weet wel zoals de nazi’s minderheden noemden die ze het liefst dood zagen, zoals Joden…..)

BBC
W.S.: jonge Palestijn (lees: ‘baby…….’), vermoord door Jewish
settlers (= fascisten uit illegale nederzettingen)………
‘ (!!!!!)

De docu die de Belgen wél durven te vertonen: “Palestijnse kinderen als doelwit”

Israëlisch fascisme, nagespeeld in Londen: ‘No Way Through’

Tony Blinken (VS minister BuZa) dreigt bedrijven onmiddellijk te stoppen met de aanleg van Nord Stream 2

Om
Russische invloed in de EU te voorkomen’ (een leugen van jewelste maar dat lees je zometeen), doet Tony Blinken precies
waar hij vandaag voor waarschuwt volgens o.a. WDR: op onbehoorlijke en illegale manier invloed
uitoefenen op de EU, haar lidstaten en bedrijven en dat op een manier die niet anders dan als gewelddadig kan worden gezien…… ‘Precies
waar Blinken voor waarschuwt?’ Nee, Blinken gaat nog veel verder als hij
bedrijven dreigt met sancties!! (Ik snap werkelijk niet dat niet iedereen en zeker de journalisten van de reguliere westerse media dit niet meteen doorzien >> ongelofelijk!!)

Ach
ja, Blinken is een psychopathische rotschoft, die uit is op zoveel
mogelijk oorlog, immers dat is goed voor de wapenindustrie in de VS
(in de breedste zin van het woord, dus inclusief de fabrieken waar
men rollend, varend en vliegend oorlogstuig maakt), voor de bouwbedrijven van de VS die na VS bombardementen de boel ‘mogen’ heropbouwen en voor de grote
oliemaatschappijen in de VS…… (het Pentagon betaalt aan oliemaatschappijen in de VS voor brandstof t.b.v. oorlogsvoering niet zelden meer dan 5 keer de prijs die normaal in de VS wordt betaald!!!)

Voorts
is het dreigement ook nog eens bijzonder hypocriet, daar hij LNG
uit de VS wil verkopen aan de EU, gas gemaakt uit het uitermate vervuilende
proces van fracken voor schaliegas en daarbij moet dat gas ook nog
eens met uiterst vervuilende tankers worden vervoerd naar
Europa…….
Kortom LNG is niet alleen door het fracken, maar ook door het vervoer veel meer vervuilend dan het gas uit Rusland!! Zoals je zal begrijpen is LNG uit de VS veel duurder dan het
Russische aardgas en is de EU daarmee afhankelijk van VS leveringen met LNG en kan de VS de EU nog meer voorschrijven dan het nu al
doet…….

Een tanker die de lucht over een lange afstand vreselijk vervuild met het vervoer van LNG naar de EU……..

Het
wordt de hoogste tijd dat de VS zich geheel terugtrekt op eigen
bodem (en haar meer dan 800 militaire bases over de wereld ontmantelt), kan de wereld weer eens ademhalen zonder illegaal
oorlogsgeweld van de VS in meerdere landen…… Als dat gebeurt zal er een speciale politiemacht op poten moeten worden gezet die wereldwijd in de gaten houdt dat de VS zich niet nogmaals met interne politiek van andere landen bemoeit, de boel daar niet hackt en manipuleert, of daar zelfs uit eigenbelang opstanden organiseert, zoals het al zo vaak heeft gedaan en nog steeds doet

De
VS heeft zich niet te bemoeien met wat andere landen doen, laat het
eerst maar eens naar de balk in eigen oog kijken, voor deze grootste
terreurentiteit ter wereld naar de splinter van een ander kijkt……

Voorts is de VS al een grote gasleverancier voor een paar EU-lidstaten!! 

YANKEES
GO HOME!!!! (and stay there for at least a century!!)

Het volgende bericht komt van DeBeurs.nl:

VS
roepen bedrijven op onmiddellijk te stoppen met Nord Stream 2

Gepubliceerd op 18 maart
2021 20:21

WASHINGTON (ANP/AFP) –
De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Antony Blinken roept
bedrijven die zijn betrokken bij de aanleg van de omstreden
gaspijpleiding Nord Stream 2 tussen Rusland en Duitsland op om
“onmiddellijk” te stoppen met de werkzaamheden. Anders
kunnen zij sancties van de Verenigde Staten opgelegd krijgen.

De Amerikaanse
overheid zegt dat de Russen door de gaspijplijn meer invloed krijgen
in Europa. Washington dreigde al herhaaldelijk met sancties voor
bedrijven die bij de aanleg van de pijplijn, die al bijna voltooid
is, betrokken zijn. Een daarvan is olie- en gasconcern Shell. Ook
Europese landen als Polen en Oekraïne zijn fel tegen het project.

“Nord Stream 2 is
een slechte deal, voor Duitsland, Oekraïne en voor onze bondgenoten
en partners in Midden- en Oost-Europa”, meldde Blinken. Volgens
hem is de pijpleiding onder de Oostzee “een Russisch geopolitiek
project dat Europa moet verdelen en de Europese energieveiligheid
verzwakt”.

Duitsland gaf vorige
maand aan vooralsnog achter de aanleg te blijven staan. Berlijn had
eerder al toestemming gegeven voor de hervatting van het project, na
het aflopen van de vorige vergunning. Met Nord Stream 2 wordt de
capaciteit van de bestaande Nord Stream-gaspijplijn onder de Oostzee
verdubbeld.

=============================================

Zie ook: ‘Duitsland in de ban van de 2 keer (!) met dodelijk novitsjok vergiftigde Navalny, NS2 en dreigementen uit VS

Shell gaat verdienen aan ‘bio-LNG’ een brandstof die even ‘duurzaam’ is als de bio-diesel van Neste MY Renewable Diesel‘ 

VS bezig concurrentie LNG met Nord Stream 2 de nek om te draaien door verregaande illegale sancties

Biden en Trump zijn voor het blijven winnen van schalie-olie en gas met een ‘mooie rol’ voor Shell

Shell
positief over LNG markt: hoe is het mogelijk? ha! ha! ha! ha! ha! ha!
ha!
‘ 

Trump past milieuwetgeving zo aan dat de grote vervuilers meer vrij spel krijgen dan eerder voor mogelijk gehouden‘ 

Geheime diensten komen met ‘uiterst verrassend nieuws’, alle door de VS aangewezen vijanden hebben de presidentsverkiezingen van 2020 gemanipuleerd….. ha! ha! ha! ha!

Alsof
Russiagate is bewezen i.p.v. met grote overtuiging naar de prullenbak
verwezen vanwege het ontbreken van zelfs maar één bewijs, komen de
geheime diensten in de VS met een volgend sprookje: Rusland, China,
Iran, Venezuela, Cuba en zelfs Hezbollah hebben geprobeerd de VS
presidentsverkiezingen van afgelopen november te manipuleren….. BNR bracht dit nieuws vanmorgen in het nieuws van 8.00 u., daarbij noemde men alleen
Rusland en Iran, maar nazoeken gaf aan dat het om nog ‘een paar’
vijanden van de VS gaat (althans door de geheime diensten, leger,
politiek en media als vijand aangewezen landen en zelfs een organisatie)…. 

Je snapt werkelijk niet dat deze geheime diensten nog het lef hebben om met dergelijke leugens te komen, zeker nadat ze eerder al zo vaak op liegen zijn betrapt, zeker als het om dit soort zaken gaat en Russiagate in het bijzonder….. Het valt me verdomd nog mee dat deze diensten niet meteen een eis tot een veel groter budget en uitbreiding van bevoegdheden hebben voorgelegd aan het congres (de senaat en het lagerhuis in de VS)…..

Als er
nu een ‘land’ op de wereld is dat alles en iedereen over de wereld
manipuleert en hackt is het de VS wel, men hackt daar zelfs de computers en
smartphones van bevriende naties….. Als de simpele manipulaties
niet helpen om een ‘vijandig regime’ weg te krijgen, bijvoorbeeld door verkiezingen te vervalsen, gaat de VS nog
‘iets verder’ door de CIA een opstand te laten organiseren en regisseren….. Als ook dat nog niet genoeg is om een ‘vijandige regering’ weg te
krijgen, koopt men desnoods het leger van zo’n land om zodat deze een
coup pleegt en als zelfs dat niet succesvol is regelt de VS desnoods
een false flag operatie (men doet alsof bijvoorbeeld het VS leger
werd aangevallen door het leger van de ‘vijandige natie’), zodat de VS
zich vals gelegitimeerd acht om grootschalig militair in te grijpen, ofwel een illegale oorlog te starten…… De voorbeelden daarvoor moeten intussen minstens 100 meter aan dossierkasten innemen, op Wikileaks raak je niet uitgelezen over deze zaken en dat beslaat in feite vooral de laatste 20 jaar…..

Het is
als met de claim van de geheime diensten over het 5G netwerk van
Huawei, China kan daar onmogelijk mee spioneren, zonder de servers
van bedrijven of overheden in te gaan, zoals nu al het geval is,
terwijl de VS toegang heeft tot elk netwerk over de wereld en meer
weet van elke burger die is aangesloten op het net, dan je lief
is…… (het is algemeen bekend dat in Groot-Brittannië een enorm datacentrum staat waarin de CIA en NSA vrijuit mogen grasduinen, in dat centrum zijn bijvoorbeeld ook gegevens over Nederlanders te vinden en dan bedoel ik gewone mensen, dus geen misdadigers of spionnen,…..)

Ongelofelijk
dat zich serieus nemende media niet alleen in de VS, maar ook in de rest van het westen, deze kulverhalen nog overnemen en dat
op een manier alsof de VS bijna onder de voet is gelopen……. 

Het wachten is nu op demissionair minister en D66 oplichter Ollongren met beschuldigingen dat Rusland, China, Iran e.a. de Nederlandse verkiezingen hebben gemanipuleerd, zoals ze eerder Rusland beschuldigde van het manipuleren van de Tweede Kamerverkiezingen in 2017*, niet dat ze daar ook maar één bewijs voor kon leveren……. Alsof Rusland er belang bij zou hebben de verkiezingen hier te manipuleren, terwijl er tegelijkertijd geen bewijs kon worden geleverd voor de smerige Russiagate propaganda…….. (die moest verbergen dat Hillary Clinton op een zeer vuile manier de Democratische voorverkiezingen van 2016 heeft gestolen van Bernie Sanders, destijds de meest ‘linkse’ Democratische presidentskandidaat in vele decennia…..)

Caitlin
Johnstone heeft over deze zaak een uiterst sarcastisch, maar mooi
artikel geschreven, lezen mensen, deze zaak zal de media, ook in ons land, nog wel een
paar maanden bezighouden. Ongelofelijk te lezen dat die geheime diensten zelfs over ‘probably’ (waarschijnlijk) spreken, wat meteen aangeeft hoe geloofwaardig de laatste leugens van deze diensten zijn……

US
Intelligence Cartel: All The Governments We Hate Interfered In
Our Election

by Caitlin
Johnstone

A
new
report

from the US National Intelligence Council assesses that most of the
governments the US-centralized empire has targeted for destruction
are guilty of seeking to interfere in the nation’s 2020 election.

Ahem.

Yeah,
so, that’s the news. According to the US intelligence cartel, the
nations which sought to interfere in the outcome of the US election
include Russia, Iran, China, Lebanese Hizballah, Cuba, and
Venezuela. Interestingly, exactly zero nations aligned geopolitically
with the United States are listed as having interfered in its
electoral process.

“We
assess that Russian President Putin authorized, and a range of
Russian government organizations conducted, influence operations
aimed at denigrating President Biden’s candidacy and the Democratic
Party, supporting former President Trump, undermining public
confidence in the electoral process, and exacerbating sociopolitical
divisions in the US,” the report informs us. “A key element
of Moscow’s strategy this election cycle was its use of proxies
linked to Russian intelligence to push influence narratives-including
misleading or unsubstantiated allegations against President Biden-to
US media organizations, US officials, and prominent US individuals,
including some close to former President Trump and his
administration.”

“We
assess that Iran carried out a multi-pronged covert influence
campaign intended to undercut former President Trump’s reelection
prospects-though without directly promoting his rivals-undermine
public confidence in the electoral process and US institutions, and
sow division and exacerbate societal tensions in the US,” the
report adds. “We assess that Supreme Leader Khamenei authorized
the campaign and Iran’s military and intelligence services
implemented it using overt and covert messaging and cyber
operations.”

Aaron Maté



@aaronjmate

Shoutout to Lebanese Hizballah, Cuba, and Venezuela for making it into the Russiagate 2021 Edition

 View image on Twitter

787 

228 people are talking about this

The
report finds that China “considered but did not deploy influence
efforts intended to change the outcome of the US Presidential
election,” and that it “probably continued to collect
intelligence on election-related targets and topics” and “a
probably also continued longstanding efforts to gather information on
US voters and public opinion; political parties, candidates and their
staffs; and senior government officials.”

“We
assess that Hizballah Secretary General Hassan Nasrallah supported
efforts to undermine former President Trump in the 2020 US election,”
the report says. “Nasrallah probably saw this as a low-cost
means to mitigate the risk of a regional conflict while Lebanon faces
political, financial, and public health crises.”

“We
assess Cuba sought to undermine former President Trump’s electoral
prospects by pushing anti-Republican and pro-Democrat narratives to
the Latin American community,” the report adds. “Cuban
intelligence probably conducted some low-level activities in support
of this effort.”

“The
Venezuelan regime of Nicolas Maduro had an adversarial relationship
with the Trump administration and we assess that Maduro had the
intent, though probably not the capability, to try to influence
public opinion in the US against the former President,” the
National Intelligence Council claims.


Kylie Atwood



@kylieatwood

New: The Biden admin is expected to announce sanctions related to election interference as soon as next week, 3 admin officials tell me. They didn’t disclose details related to the expected sanctions but said that they’ll target multiple countries including Russia, China & Iran.

2,847

872 people are talking about this

So
what the US intelligence cartel is asking us to believe this time
around is that America’s democracy has suffered
yet
another invisible attack
,
the evidence for which is of course top secret, and that the culprits
involved are most of the governments the US intelligence cartel
doesn’t like. Also, we’re being asked to believe that US-aligned
nations like Saudi Arabia and Israel have had no similar
interventions in the US electoral process at all.

And
of course we’re already getting reports that this narrative will be
used to justify sanctions against many of the accused nations,
including Iran (which would necessarily kill the nuclear deal Biden
campaigned on re-entering).

“The
Biden admin is expected to announce sanctions related to election
interference as soon as next week, three admin officials tell me,”
CNN’s Kylie Atwood
reports
on Twitter
.
“They didn’t disclose details related to the expected sanctions
but said that they’ll target multiple countries including Russia,
China and Iran.”

So
this completely unevidenced narrative is being used to justify
support for increased aggressions which have already been long sought
by the US intelligence cartel, which has an
extensive
and unbroken record

of lying to us about exactly this sort of thing. The response to this
is of course disbelief absent the mountain of evidence required in a
post-Iraq invasion world, which (spoiler alert) will never surface.
We will never be given any solid evidence for these US spy claims,
yet US foreign policy and mainstream news coverage of it will march
on as though we have.


Caitlin Johnstone 


@caitoz

BREAKING: Top secret evidence reveals the 2020 US election was attacked by Russia and Iran and China and North Korea and Venezuela and Syria and Hezbollah and Hamas and WikiLeaks and Jeremy Corbyn supporters and Substack journalists and anti-imperialists who have YouTube channels

1,546

446 people are talking about this

There
is no legitimate reason to trust any of these unproven claims, and
it’s also worth noting that even if those claims were true it would
not matter. The US
interferes
in world elections more than any other nation on earth
,
so foreign nations are fully entitled to interfere in US elections as
much as they like. You have no legitimate grievances about pushback
on your behavior when you are the clear aggressor.

Furthermore,
any claims of foreign nations pushing “influence narratives”
are
dwarfed
by orders of magnitude

by the influence narratives being pushed by the media-owning
plutocratic class inside the United States. Claiming that any foreign
nation has anywhere near that degree of influence over the narratives
which Americans consume and believe is cartoonish. The only real
electoral interference in the United States was by the plutocratic
class.

This
continually recycled story is so unbelievably tedious. “Oh noes,
we’ve been attacked in an invisible way by an enemy we were already
preparing to slam with economic sanctions and new cold war
escalations! Believe us or you’re a conspiracy theorist!” Sure,
Jan. Cool story.

Whoever
controls the narrative controls the world. Those who control the
dominant narratives will keep adjusting them as they see fit to
advance whatever pre-existing agendas they have chambered up ready to
fire. Truth simply does not feature.

_______________________

Thanks
for reading! The best way to get around the internet censors and make
sure you see the stuff I publish is to subscribe to the mailing list
for at 
my
website
 or on
Substack
,
which will get you an email notification for everything I publish. My
work is 
entirely
reader-supported
,
so if you enjoyed this piece please consider sharing it around,
liking me on 
Facebook,
following my antics on 
Twitter,
or throwing some money into my tip jar
on 
Ko-fiPatreon or Paypal.
If you want to read more you can buy 
my
new book Poems For Rebels
 (you
can also 
download
a PDF for five bucks
)
or my old book 
Woke:
A Field Guide for Utopia Preppers
.
For more info on who I am, where I stand, and what I’m trying to do
with this platform, 
click
here
.
Everyone, racist platforms excluded, 
has
my permission
 to
republish, use or translate any part of this work (or anything else
I’ve written) in any way they like free of charge.

Bitcoin
donations:1Ac7PCQXoQoLA9Sh8fhAgiU3PHA2EX5Zm2

Caitlin
Johnstone

| March 17, 2021 at 2:01 am | Tags:
china,
Cuba,
election,
Iran,
lebanon,
news,
Politics,
Russia,
Venezuela
| Categories:
Article,
News
| URL:
https://wp.me/p9tj6M-2vp 

====================================

* Zie: ‘Ollongren (D66 minister) manipuleerde bevolking met beschuldiging Russische manipulatie door desinformatie en nepnieuws‘ en zie:

Kasja Ollongren (D66 minister) en de Russische manipulatie van de Provinciale Statenverkiezingen‘ en zie:

Kajsa
Ollongren (D66 vicepremier): Nederland staat in het vizier van
Russische inlichtingendiensten……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!
‘ en zie:

Privacy: leugens, bedrog, Ollongren (D66 minister) en De Verleiders‘ en zie:

Ollongren (D66 minister) schiet een levensgrote bok met fake news show‘ en zie:

Ollongren gesteund door Thomas Boesgaard (AD), ‘Rusland verpakt het nepnieuws gekoppeld aan echt nieuws…..’ Oei!!

—————————————————————–

Zie ook: Coronacrisis: de grootste internationale oefening ooit van politie, geheime diensten en de landstrijdkrachten‘ 

Jan Paternotte (D66 Tweede Kamer) maakt zich druk om Chinese spionage, terwijl de VS alweer door de mand valt als spion

Nijntje populair in China, pas op Trump!!

Trumps kruistocht tegen Huawei waar GB in de G5 val van de VS is getrapt‘ (en zie de links in dat bericht)

Coronavirus spionage door Rusland: een beschuldiging zoals gewoonlijk zonder enig bewijs

Vodafone wil voor Groot-Brittannië G5-netwerk Huawei, een netwerk waarmee niet kan worden gespioneerd

Duitsland roept Russische ambassadeur op ‘het matje’ vanwege vermeend hacken van Duits parlement

Het meest gecensureerde nieuws van deze eeuw: het proces tegen journalist Julian Assange
(en zie de links in dat bericht met meer artikelen over Assange en
Chelsea Manning, die o.a. met info kwamen dat de VS op grote schaal
spioneert)

Geheime diensten in westen geven toe dat spioneren via het G5 netwerk praktisch onmogelijk is……..‘ (!!!!

Amazon heeft lak aan privacy en werkt mee aan natiegroot ‘veiligheidsnetwerk’ in de VS

Niet Rusland maar Trump beïnvloedt nu al de verkiezingen in Groot-Brittannië

Alexandria Ocasio-Cortez grilt Zuckerberg over misleidende advertenties op Facebook: liegen in verkiezingstijd is toegestaan

Grapperhaus (CDA minister) lanceert een veelomvattende strategie tegen spionage en sabotage door ‘buitenlandse staten’

Federale rechter stelt ten overvloede dat DNC geen grond heeft voor zaak te tegen Trumps verkiezingsteam

Bram van Ojik, de Trump van ‘GroenLinks’, wenst geen zaken te doen met Huawei…… OEI!!!

Putin vraagt en Trump levert: een lijst met ‘alle goede zaken die Trump voor Rusland regelde’

Russiagate geslaagd: geen impeachment van Trump, waar Clinton en haar team na bewezen misdaden vrijuit gaan…..

De sterkste beïnvloeding van de VS presidentsverkiezingen wordt als volkomen ‘legaal’ en normaal gezien

Avaaz valt met fake news en desinformatie ‘fake news en desinformatie‘ aan……’ (zie in dat bericht ook de link naar een ander artikel met een smerige rol van Avaaz)

Rob Jetten (D66 fractievoorzitter) liegt een fikse slag in de rondte in EU verkiezingspraatje

EU verkiezingen: manipulatie ook door lobbyisme is misdadig, zelfs Bas Eickhout (GroenLinks) doet hieraan mee

‘Intel processors al 10 jaar zo lek als een mandje, Intel niet een bedrijf uit Rusland of China, maar uit….. de VS!

Facebooks departement voor censuur: een hoognodige uitleg over een maatregel die alleen in een dictatuur thuishoort

New York Times ‘bewijzen’ voor Russiagate vallen door de mand……

Politico rapport bevestigt: Russiagate is een hoax

 

Russiagate sprookje ondermijnt VS democratie en de midterm verkiezingen

De Israëlische manipulatie van de VS presidentsverkiezingen, gaat veel verder dan wat men Rusland in de schoenen schuift…..

Russiagate: nog overtuigd van bestaan daarvan? Lees dit!‘ 

Robert Mueller lijdt aan dementie en maakt van Russiagate een nog belachelijker verhaal

Putin vraagt en Trump levert: een lijst met ‘alle goede zaken die Trump voor Rusland regelde’

Russiagate? Britaingate zal je bedoelen!

Russiagate: VS en buitenlandse geheime diensten hebben de VS presidentsverkiezingen in 2016 gemanipuleerd

‘Russiagate’:
Intel-raport over Russische bemoeienis met verkiezingen opgebouwd met
leugens en is politiek gemotiveerd, aldus Matlock, voormalig VS
ambassadeur in Moskou

The Attack on ‘Fake News’ Is Really an Attack on Alternative Media

Google manipuleerde VS presidentsverkiezingen van 2016 en censureert niet alleen linkse/alternatieve sociale media

Facebook gebruikte ‘fake news’ beschuldiging om de aandacht voor schandalen af te leiden

Twitter
weert waarheid: Paul Craig Roberts in de ban, Roberts >> de grote
criticus van de illegale oorlogen die de VS voert

Bolsonaro,
de fascistische nieuwe president van Brazilië, werd volgens Avaaz en
fake news brengers als de NYT gekozen door manipulatie via WhatsApp

Why the Coordinated Alternative Media Purge Should Terrify Everyone

Facebook (en Twitter) onderdrukt meningsvorming door het verwijderen van (echt) onafhankelijke media

Wie het nieuws controleert, controleert de wereld……

Het echte Facebook schandaal: manipulatie van de gebruikers en gratis diensten voor eertijds presidentskandidaat Obama…….

Facebook wil samen met door Saoedi-Arabië gesubsidieerde denktank censureren…. ha! ha! ha! ha! ha!

VS gebruikt sociale media om ‘fake comment’ te verspreiden en de bevolking te hersenspoelen met leugens, ofwel ‘fake news….’

Rusland krijgt alweer de schuld van hacken, nu van oplichters Symantec en Facebook……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Facebook Purges Independent Media for “Political Disinformation”

Facebook Blocks Links to Free Speech Competitor ‘Minds’

Westen hekelt Rusland en China voor het verspreiden van anti-Coronavaccins in arme landen

Ongelofelijk maar een feit: in Nederland en verder in het westen wordt er steeds meer agressief ingehakt op de zogenaamde vaccindiplomatie van Rusland en China…..

Niet omdat men het vaccin niet vertrouwt, maar omdat men vermoedt dat de vaccins niet zo maar worden weggegeven……. Rusland en China zouden hiermee invloed ‘kopen’ in de landen waar men de vaccins verspreidt…….

Wat je ook vindt van het vaccin, het is zonder meer te zot voor woorden dat het westen, die alle westerse vaccinproductie zo ongeveer heeft opgekocht en daarmee de arme landen laat zitten zonder vaccins, nu een grote bek durft te hebben op landen die wel verantwoordelijkheid tonen voor hun mede wereldburgers…… Men heeft er in het westen zelfs geen moeite mee dat Israël met opzet vaccins voor de Palestijnen tegenhoudt, nee, Israël is goed bezig met vaccineren van de eigen (Joodse) bevolking en dat wordt overal met veel omhaal gebracht, terwijl het tegenhouden van vaccins voor de Palestijnen geen aandacht krijgt…. En dat gezegd hebbende, moet ik ook nog uitkijken ook met deze kritiek niet voor antisemiet te worden uitgemaakt……..

Foto uit Parool waar de ondertitel luidt: ‘Vaccindiplomatie: China en Rusland gebruiken vaccin voor imagoboost……‘ (maar wat goedkoop om daar een Aziatische vrouw, waarschijnlijk een Chinese arts of verpleegkundige, voor te misbruiken; vergeet niet dat je daarmee ook haat zaait tegen deze Nederlanders…..)

Tijdens het schrijven van dit artikel luisterde ik naar BBC World Service radio, toevallig was daar een programma bezig waarin men wees op deze ‘vaccindiplomatie’, die zoals in het Parool werd verkocht als imagoboost voor China en Rusland, ofwel onversneden westerse propaganda….. Gelukkig dat men op de BBC een verstandige deskundige aan het woord heeft gelaten, die stelde dat de landen die het westen zo laat zitten, lak hebben waar het vaccin vandaan komt, als er maar gevaccineerd kan worden…..

Het voorgaande is ook logisch daar COVID-19 als de ‘gewone griep’ vooral slachtoffers maakt onder mensen die om de één of andere manier zwak zijn, of dat nu ouderen zijn, dan wel mensen die honger moeten lijden, of zelfs verstoken zijn van goede medische zorg en medicatie, al deze mensen hebben veel minder weerstand tegen besmettelijke ziekten, dan mensen die in grotere welstand leven……. Niet vanwege gebrek aan medische zorg of medicijnen, eiste en eist het virus ook in Groot-Brittannië grote aantal slachtoffers, niet vreemd als je bedenkt dat in GB al voor de Coronacrisis zo’n 4 miljoen kinderen dagelijks met honger naar school moesten……. In de VS is het niet anders, ook daar veel dodelijke slachtoffers. De VS waar een groeiend aantal kinderen als ouderen honger moet lijden, daar gaat het intussen al om meer dan 14 miljoen kinderen en logischerwijs is het aantal oudere mensen die honger moeten lijden nog veel groter……… Brazilië en andere landen waar grote delen van de bevolking verzwakt zijn door ondervoeding of een gebrek aan medische zorg en waar het armste deel van de bevolking meestal noodgedwongen bovenop elkaars lip moet leven, hebben dan ook een groot aantal dodelijke slachtoffers…..  

Na dat programma zette ik de zender op WDR 5, daar was juist een column van een journalist te horen die de draak stak met de Russische vaccins, waarbij deze zelfs Stalin van stal dacht te moeten halen, terwijl Duitsland met Hitler als voormalig leider nationaal en internationaal nog wel wat verder ging dan Stalin……. 

Walgelijk!!!

Zie ook: ‘Coronavirus: China door het slijk halen‘ (en zie de links in dat bericht)

Coronabeslommeringen: ook na vaccinatie kan je het virus doorgeven, plus de zoveelste blunder van CDA minister de Jonge

Vaccin AstraZeneca in twee delen voor 90% beschermend tegen COVID-19 en de bijwerkingen…… (?)‘ 

De rijke landen behartigen tijdens de Coronacrisis de belangen van ‘Big Pharma’ i.p.v. de gezondheid van miljarden‘ (!!!!)
(dit buiten de vraag of het vaccin wel of niet veilig is >> de
manier waarop men met arme landen omgaat heeft niets meer met
‘solidariteit’ of het misselijkmakende ‘samen’ te maken, nee hier is
het: eerst het westen en de rest moet maar zien……)

Politici en artsen negeren medisch onderzoek naar de zeer gunstige effecten van vitamine D op COVID-19‘ 

Coronavaccin AstraZeneca samengesteld met gebruikmaking van o.a. genetische gemanipuleerde menselijke foetus niercellen‘ (en zie de links in dat bericht)

UK keeping research on link between vitamin D and Covid under review

Achterstand in Onderwijs door Coronacrisis niet meer in te lopen aldus CU minister Slob‘ 

Feit of fictie: de grote Corona reset samenzweringstheorie

Rellen naar aanleiding van de avondklok gevolg van falend regeringsbeleid‘ 

Rutte
(demissionair VVD premier) vraagt OMT om advies over avondklok, een
advies dat hij al minstens 2 keer eerder ongevraagd kreeg en (nog) meer
Coronablunders
‘ 

Grote
farmaceuten hebben geen belang bij genezing van patiënten en het
goedkoop ter beschikking stellen van medicijnen aan arme landen
‘  

AstraZeneca en de late uitlevering van vaccins plus de vroege aankoop door Trump van 1 miljard dollar aan AZ vaccins

Coronavirus heeft ervoor gezorgd dat de Wereldgezondheidsorganisatie haar definitie van collectieve immuniteit heeft veranderd

Capitol Hill bestorming: leugens in de massamedia

Glenn Greenwald heeft een lijvig stuk (iets te, m.i.) geschreven over de
bestorming van Capitol Hill afgelopen 6 januari en dan m.n. over de moord op
een politieagent met een brandblusser, plus de rol die de media
daarin spelen. Uiteraard veroordeelt Greenwald het gebruikte geweld,
echter er dient wel gekeken te worden wie de slachtoffers waren…..

Greenwald stelt dat elke
kritiek die men levert op de berichtgeving over wat
er al meer dan een maand lang werd geschreven, wordt of afgedaan als een excuus voor
de bestorming van Capitol Hill, dan wel je bent een aanhanger van de
Trump supporters……

In
tegenspraak met de berichtgeving, werden 4 van de 5 doden niet om het
leven gebracht door de relschoppers, terwijl de enige dode die met
geweld om het leven werd gebracht een ongewapende Trump
supporter was: Ashli Babbitt, die van dichtbij door de
politie werd neergeschoten ofwel vermoord……

Echter
niet volgens de media in de VS, die kennen nog een dode, politieagent
Brian Sicknick, de New York Times (NYT) was het eerste medium dat met
het verhaal kwam dat Sicknick werd vermoord met een brandblusser en
dan natuurlijk door een Trump aanhanger……

Echter
tot op de dag van vandaag is er geen autopsie uitgevoerd op het
lichaam van Sicknick en ondanks dat er gigantische veel beelden zijn
‘geschoten’ door veiligheidscamera’s en smartphones, is er niet één
beeld dat het verhaal van de NYT bevestigt…… Uhh van de NYT? Al
heel snel na het artikel van dat nieuwsmedium nam zo ongeveer de hele
reguliere (massa-) media in de VS dit verhaal over en hoe…….. De
hysterie was en is nog steeds compleet over dit valse verhaal…..

Je
kan er dan ook donder op zeggen dat dit is ingegeven door de
politiek, immers e.e.a. gebeurde nog voor de impeachment poging tegen
Trump….. Tja kijk, als je met een vermoorde politieagent op de
proppen komt krijgt zo’n zaak natuurlijk veel meer gewicht……

Lees
het artikel van Glenn Greenwald en zie hoe de massamedia in de VS het publiek bespelen,
natuurlijk geholpen door de politiek (daarnaast politici voeden niet zelden de media met leugens om zo zaken
voor elkaar te krijgen, zeker in de VS…..) Ach gelul, dat is hier
ook al heel lang zo en de media doen er maar wat graag aan
mee!! (zie ook hoe de media hier keer op keer de blunders op het Coronadossier goedlullen, blunders begaan door de grijnzende VVD hufter en premier Rutte, CDA blunderkoning de Jonge en diens partijcollega en minister, de al even hard blunderende hufter Grapperhaus…..) Eén ding is zeker, deze rellen werden vooral aangegrepen door de Democraten in een poging Trump een impeachment te bezorgen zodat hij in de toekomst niet nog eens kan opgaan voor het presidentschap (en zo’n impeachment kan wel degelijk worden doorgezet nadat de nieuwe president is aangetreden).

The False and
Exaggerated Claims Still Being Spread About the Capitol
Riot
Insisting
on factual accuracy does not make one an apologist for the
protesters. False reporting is never justified, especially to inflate
threat and fear levels.

Damage
is seen inside the US Capitol building early on January 7, 2021 in
Washington, DC (Photo by OLIVIER DOULIERY/AFP via Getty Images)

By
Glenn Greenwald

February 17, 2021
Information
Clearing House


What took place

at the Capitol on January 6 was undoubtedly a politically motivated
riot. As such, it should not be controversial to regard it as a
dangerous episode. Any time force or violence is introduced into what
ought to be the peaceful resolution of political conflicts, it should
be lamented and condemned.

But none of that
justifies lying about what happened that day, especially by the news
media. Condemning that riot does not allow, let alone require,
echoing false claims in order to render the event more menacing and
serious than it actually was. There is no circumstance or motive that
justifies the dissemination of false claims by journalists. The more
consequential the event, the less justified, and more harmful, serial
journalistic falsehoods are.

Yet this is exactly
what has happened, and continues to happen, since that riot almost
seven weeks ago. And anyone who tries to correct these falsehoods is
instantly attacked with the cynical accusation that if you want only
truthful reporting about what happened, then you’re trying to
“minimize” what happened and are likely an apologist for if not a
full-fledged supporter of the protesters themselves.

One of the most
significant of these falsehoods was the tale — endorsed over and
over without any caveats by the media for more than a month — that
Capitol Police officer Brian Sicknick was murdered by the pro-Trump
mob when they beat him to death with a fire extinguisher. That claim
was first published by
The
New York Times

on January 8 in an
article
headlined “Capitol Police Officer Dies From Injuries in
Pro-Trump Rampage.” It cited “two [anonymous] law enforcement
officials” to claim that Sicknick died “with the mob rampaging
through the halls of Congress” and after he “was struck with a
fire extinguisher.”

A second New
York Times

article
from later that day — bearing the more dramatic headline: “He
Dreamed of Being a Police Officer, Then Was Killed by a Pro-Trump
Mob” — elaborated
on that story:

The
New York Times
, in a now-”updated”
article
, Jan. 8, 2021

After
publication of these two articles, this horrifying story about a
pro-Trump mob beating a police officer to death with a fire
extinguisher was repeated over and over, by multiple journalists on
television, in print, and on social media. It became arguably the
single most-emphasized and known story of this event, and
understandably so — it was a savage and barbaric act that resulted
in the harrowing killing by a pro-Trump mob of a young Capitol police
officer.

It
took on such importance for a clear reason: Sicknick’s death was
the
only
example the media had of the pro-Trump mob deliberately killing
anyone. In a January 11 article
detailing the five people who died on the day of the Capitol protest,
the
New
York Times
again
told the Sicknick story: “Law enforcement officials said he had
been ‘physically engaging with protesters’ and was struck in the
head with a fire extinguisher.”

But none of the other
four deaths were at the hands of the protesters: the only other
person killed with deliberate violence was a pro-Trump protester,
Ashli Babbitt, unarmed when shot in the neck by a police officer at
close range. The other three deaths were all pro-Trump protesters:
Kevin Greeson, who died of a heart attack outside the Capitol;
Benjamin Philips, 50, “the founder of a pro-Trump website called
Trumparoo,” who died of a stroke that day; and Rosanne Boyland, a
fanatical Trump supporter whom the
Times
says was inadvertently “killed in a crush of fellow rioters during
their attempt to fight through a police line.”

This is why the fire
extinguisher story became so vital to those intent on depicting these
events in the most violent and menacing light possible. Without
Sicknick having his skull bashed in with a fire extinguisher, there
were
no
deaths

that day that could be attributed to deliberate violence by pro-Trump
protesters. Three weeks later,
The
Washington Post

said
dozens of officers (a total of 140) had various degrees of injuries,
but none reported as life-threatening, and at least two police
officers committed suicide after the riot. So Sicknick was the only
person killed who was not a pro-Trump protester, and the only one
deliberately killed by the mob itself.

It is hard to
overstate how pervasive this fire extinguisher story became. Over and
over, major media outlets and mainstream journalists used this story
to dramatize what happened:

Clockwise:
Tweet of Associated Press, Jan. 29; Tweet of
NBCs
Richard Engel, Jan. 9; Tweet of the Lincoln Project’s Fred Willman,
Jan. 29; Tweet of
The
New York Times’ Nicholas Kirstof,
Jan.
9

Television hosts
gravely intoned when telling this story, manipulating viewers’
emotions by making them believe the mob had done something
unspeakably barbaric:

After the media
bombarded Americans with this story for a full month without pause,
it took center stage at Trump’s impeachment process. As former
federal prosecutor Andrew McCarthy noted,
the article of impeachment itself stated that “Trump supporters
‘injured and killed law enforcement personnel.’” The House
impeachment managers explicitly claimed on page 28 of their
pretrial memorandum
that “the insurrectionists killed a Capitol
Police officer by striking him in the head with a fire extinguisher.”

Once the impeachment
trial ended in an acquittal, President Joe Biden issued a statement
and referenced this claim in the very first paragraph. Sicknick, said
the President, lost “his life while protecting the Capitol from a
violent, riotous mob on January 6, 2021.”

The problem
with this story

is that it is false in all respects. From the start, there was almost
no evidence to substantiate it. The only basis were the two original
New
York Times

articles asserting that this happened based on the claim of anonymous
law enforcement officials.

Despite this alleged
brutal murder taking place in one of the most surveilled buildings on
the planet, filled that day with hundreds of cellphones taping the
events, nobody saw video of it. No photographs depicted it. To this
day, no autopsy report has been released. No details from any
official source have been provided.

Not only was there no
reason to believe this happened from the start, the little that was
known should have caused doubt. On the same day the
Times
published
its two articles with the “fire extinguisher” story,
ProPublica
published
one that should have raised serious doubts about it.

The outlet interviewed
Sicknick’s brother, who said that “Sicknick had texted [the
family] Wednesday night to say that while he had been pepper-sprayed,
he was in good spirits.” That obviously conflicted with the
Times
story that the mob “overpowered Sicknick” and “struck him in
the head with a fire extinguisher,” after which, “with a bloody
gash in his head, Mr. Sicknick was rushed to the hospital and placed
on life support.”

But no matter. The
fire extinguisher story was now a matter of lore. Nobody could
question it. And nobody did: until after a February 2
CNN
article
that asked why nobody has been arrested for what clearly was the most
serious crime committed that day: the brutal murder of Officer
Sicknick with a fire extinguisher. Though the headline gave no hint
of this, the middle of the article provided evidence which
essentially declared the original
New
York Times

story false:

In Sicknick’s
case, it’s still not known publicly what caused him to collapse the
night of the insurrection. Findings from a medical examiner’s review
have not yet been released and authorities have not made any
announcements about that ongoing process.

According to
one law enforcement official, medical examiners did not find signs
that the officer sustained any blunt force trauma, so investigators
believe that
early
reports that he was fatally struck by a fire extinguisher are not
true
.

The CNN story
speculates that perhaps Sicknick inhaled “bear spray,” but like
the
ProPublica
interview
with his brother who said he inhaled pepper spray, does not say
whether it came from the police or protesters. It is also just a
theory.
CNN
noted that investigators are “vexed by a lack of evidence that
could prove someone caused his death as he defended the Capitol
during last month’s insurrection.” Beyond that, “to date, little
information has been shared publicly about the circumstances of the
death of the 13-year veteran of the police force, including any
findings from an autopsy that was conducted by DC’s medical
examiner.”

Few noticed this
remarkable admission buried in this article. None of this was
seriously questioned until a relatively new outlet called
Revolver
News
on
February 9 compiled
and analyzed
all the contradictions and lack of evidence in the
prevailing story, after which
Fox
News

Tucker Carlson, citing that article, devoted the first eight minutes
of his February 10 program to examining
these massive evidentiary holes.

That caused right-wing
media outlets to begin questioning what happened, but mainstream
liberal outlets — those who spread the story aggressively in the
first place — largely and predictably ignored it all.

This week, the paper
that first published the false story — in lieu of a retraction or
an explanation of how and why it got the story wrong — simply went
back to the first two articles, more than five weeks later, and
quietly posted what it called an “update” at the top of both
five-week-old articles:

Caption
that now sits atop both
New
York Times
articles
from Jan. 8 about Officer SIcknick’s death.

With the impeachment
trial now over, the articles are now rewritten to reflect that the
original story was false. But there was nothing done by
The
New York Times
to
explain an error of this magnitude, let alone to try to undo the
damage it did by misleading the public. They did not expressly
retract or even “correct” the story. Worse, there is at least one
article of theirs, the January
11 one
that purports to describe how the five people died that
day, which continues to include the false “fire extinguisher”
story with no correction or update.

The fire
extinguisher tale

was far from the only false or dubious claim that the media caused to
circulate about the events that day. In some cases, they continue to
circulate them.

In the days after the
protest, numerous
viral
tweets
pointed to a photograph of Eric Munchel with zip-ties. The photo was
used continually to suggest
that he took those zip-ties into
the Capitol
because of a premeditated
plot
to detain lawmakers and hold them hostage.
Politico
described
Munchel as “the man who allegedly entered the Senate chamber during
the Capitol riot while carrying a taser and zip-tie handcuffs.”

The Washington
Post

used the images to refer
to “chatters in far-right forums explicitly discussing how to storm
the building, handcuff lawmakers with zip ties.” That the zip-tie
photo of Munchel made the Capitol riot far more than a mere riot
carried out by a band of disorganized misfits, but rather a nefarious
and well-coordinated plot to kidnap members of Congress, became
almost as widespread
as the fire extinguisher story. Yet again, it was
The
New York Times

that led the way in consecrating maximalist claims. “FBI Arrests
Man Who Carried Zip Ties Into Capitol,” blared
the paper’s headline on January 10, featuring the now-iconic photo
of Munchel at the top.

But on January 21, the
“zip-tie man’s” own prosecutors admitted
none of that was true. He did not take zip-ties with him from home or
carry them into the Capitol. Instead, he found them on a table, and
took them to prevent their use by the police:

Eric Munchel,
a pro-Trump rioter who stormed the Capitol building while holding
plastic handcuffs, took the restraints from a table inside the
Capitol building, prosecutors
said in a court filing Wednesday
.

Munchel, who
broke into the building with his mom
, was labeled “zip-tie
guy” after he was photographed barreling down the Senate chamber
holding the restraints. His appearance raised questions about whether
the insurrectionists who sought to stop Congress from counting
Electoral College votes on January 6 also intended to take lawmakers
hostage.

But according
to the new filing, Munchel and his mother took the handcuffs from
within the Capitol building – apparently to ensure the Capitol Police
couldn’t use them on the insurrectionists – rather than bring them in
when they initially breached the building.

(A second man whose
photo with zip-ties later surfaced similarly
told
Ronan Farrow that he found them on the floor, and the FBI
has acknowledged
it has no evidence to the contrary).

Why does this matter?
For the same reason media outlets so excitedly seized on this claim.
If Munchel had brought zip-ties with him, that would be suggestive of
a premeditated plot to detain people: quite terrorizing, as it
suggests malicious and well-planned intent. But he instead just found
them on a table by happenstance and,
according
to his own prosecutors
,
grabbed them with benign intent.

Then, perhaps most
importantly, is the ongoing insistence on calling the Capitol riot an
armed
insurrection
.
Under the law, an insurrection is one of the most serious crises that
can arise. It allows virtually
unlimited presidential
powers — which is why there was so much
angst when Tom Cotton proposed it in his
New
York Times

op-ed over the summer, publication of which resulted in the departure
of two editors. Insurrection even allows for the suspension
by the president of habeas corpus: the right to be heard in court if
you are detained.

So it matters a great
deal legally, but also politically, if the U.S. really did suffer an
armed insurrection and continues to face one. Though there is no
controlling, clear definition, that term usually connotes not a
three-hour riot but an ongoing, serious plot by a faction of the
citizenry to overthrow or otherwise subvert the government.

Just today, PolitiFact
purported
to “fact-check” a statement from Sen. Ron Johnson (R-WI) made on
Monday. Sen. Johnson told a local radio station:

“The
fact of the matter is this didn’t seem like an armed insurrection
to me. I mean armed, when you hear armed, don’t you think of
firearms? Here’s the questions I would have liked to ask. How many
firearms were confiscated? How many shots were fired? I’m only
aware of one, and I’ll defend that law enforcement officer for
taking that shot.

The fact-checking site
assigned the Senator its “Pants on Fire” designation for that
statement, calling it “ridiculous revisionist history.” But the
“fact-checkers” cannot refute a single claim he made. At least
from what is known publicly, there is no evidence of a single
protester wielding let alone using a firearm inside the Capitol on
that day. As indicated, the only person to have been shot was a
pro-Trump protester killed by a Capitol police officer, and the only
person said to have been killed by the protesters, Officer Sicknick,
died under circumstances that are still completely unclear.

That protesters were
found before and after the riot with weapons does not mean they
intended to use them as part of the protest. For better or worse, the
U.S. is a country where firearm possession is common and legal. And
what we know for certain is that there is no evidence of anyone
brandishing a gun in that building. That fact makes a pretty large
dent in the attempt to characterize this as an “armed insurrection”
rather than a riot.

Indeed, the most
dramatic claims spread by the media to raise fear levels as high as
possible and depict this as a violent insurrection have turned out to
be unfounded or were affirmatively disproven.

On January 15, Reuters
published
an article about the arrest of the “Q-Shaman,” Jacob Chansley,
headlined “U.S. says Capitol rioters meant to ‘capture and
assassinate’ officials.” It claimed that “federal prosecutors
offered an ominous new assessment of last week’s siege of the U.S.
Capitol by President Donald Trump’s supporters on Thursday, saying
in a court filing that rioters intended ‘to capture and assassinate
elected officials.’” Predictably, that caused viral social media
postings from mainstream
reporters
and prominent pundits, such as Harvard Law’s Laurence
Tribe, manifesting in the most ominous tones possible:

Laurence
Tribe @tribelaw

Some
of the individuals who breached the Capitol intended to “capture
and assassinate elected officials,” federal prosecutors wrote in
this new court filing. This is part of what Trump must answer for in
his Senate trial and in post-1/20/21 prosecutions

January
15th 2021

711
Retweets2,127 Likes

Shortly thereafter,
however, a
DOJ
“official walked back a federal claim that Capitol rioters
‘intended capture and assassinate elected officials.’”
Specifically, “Washington’s acting U.S. Attorney, Michael Sherwin,
said in a telephone briefing, ‘There is no direct evidence at this
point of kill-capture teams and assassination.’”

NBC
News
,
Jan. 15, 2021

Over and over, no
evidence has emerged for the most melodramatic media claims — torn
out Panic Buttons
and plots to kill Vice President Mike Pence or
Mitt
Romney
. What we know for certain, as
The
Washington Post

noted
this week, is that “Despite
warnings of violent plots
 around Inauguration Day, only
a smattering 
of right-wing protesters appeared at the
nation’s statehouses.” That does not sound like an ongoing
insurrection, to put it mildly.

All this matters
because it inherently matters if the media is recklessly circulating
falsehoods about the most inflammatory and significant news stories.
As was true for their series of Russiagate
debacles
, even if each “mistake” standing alone can be
dismissed as relatively insignificant or understandable, when they
pile up — always in the same narrative direction — people rightly
conclude the propaganda is deliberate and trust in journalism erodes
further
.

But in this case, this
matters for reasons far more significant than corporate media’s
attempt to salvage the last vestiges of their credibility.
Washington, D.C. remains indefinitely militarized. The establishment
wings of both parties are still exploiting the emotions surrounding
the Capitol breach to justify a new domestic War on Terror. The FBI
is on
the prowl
for dissidents on the right and the left, and online
censorship in the name of combatting domestic terrorism continues to
rise.

One can — and should
— condemn the January 6 riot without inflating the threat it posed.
And one can — and should — insist on both factual accuracy and
sober restraint without standing accused of sympathy for the rioters.

Glenn
Greenwald is a journalist, constitutional lawyer, and author of four
New York Times bestselling books on politics and law. His most recent
book, “No Place to Hide,” is about the U.S. surveillance state
and his experiences reporting on the Snowden documents around the
world. Prior to co-founding The Intercept, Greenwald’s column was
featured in The Guardian and Salon.

Glenn is
one of the three co-founding editors of The Intercept. He left The
Intercept in October 2020. https://greenwald.substack.com/
Suscribe
to his newsletter

===================================

Zie ook: ‘De VS oorlog tegen ‘landelijk terrorisme’ is een definitieve stap naar een volledige politiestaat…….‘ (ook een artikel over de bestorming van Capitol Hill, waarin uitspraken van Greenwald worden over die bestorming worden aangehaald)

De
laatste beslissing van Trump t.a.v. Jemen gaat wat betreft schunnig
handelen mijlen verder dan de Capitol Hill rel en zal niet worden
teruggedraaid door Biden

A
Domestic Terrorism Law? War on Dissent Will Proceed Full Speed Ahead

(een ICH artikel geschreven door Philip Giraldi)

Trumpisme
en fascisme eindig je niet met censuur en andere autoritaire
maatregelen, maar door de condities te veranderen die e.e.a. mogelijk
hebben gemaakt
‘ (en zie de links in dat bericht)

Joe
Biden belazert het volk en de rel op Capitol Hill leidt tot Patriot Act
II: totale controle op het volk, ofwel de vorming van een totale
politiestaat

De roep om censuur na de stormloop op het Capitol zal ook links keihard treffen‘ 

Rellen op Capitol Hill: burgeroorlog in VS dichterbij dan de laatste 155 jaar en de roep om censuur klinkt harder dan ooit‘ 

Edward Snowden over Silicon Valley censuur en andere zaken die de persvrijheid en de vrijheid in het algemeen in gevaar brengen‘ 

Om ons thuis, de planeet, te redden moeten we de westerse oorlogsmachine stilleggen 

——————————————————————

En terzijde: American
Psychosis

(een kort artikel en video op Information Clearinhg House met Chris Hedges)

Glenn Greenwald vervolgd voor het brengen van de waarheid en zijn seksuele geaardheid

Bolsonaro (pres. Brazilië) bedreigt journalist Glenn Greenwald met gevangenisstraf vanwege publiceren gelekte gesprekken