Israëlische vlaggen tijdens stormloop op Capitol Hill

Zodat we ten overvloede nog eens zien waar de echte zionisten voor staan, kwam ik gisteren bij zoeken naar bevestiging voor een bericht een grote foto tegen van de stormloop op Capitol Hill en het Capitol (zelf), een foto waarop overduidelijk een Israëlische vlag werd gedragen door één van de deelnemers…… Volgens zeggen zijn er meer van die vlaggen te zien geweest……

Ongelofelijk dat de reguliere media deze vlaggen niet lieten zien, alsof de fascistische apartheidsstaat Israël niets met geweld te maken heeft, terwijl dat land in feite een langzame etnische zuivering uitvoert op de West Bank en de Gazastrook…… Bovendien heeft Israël sinds de Coronacrisis zoveel mogelijk medicijnen en medische hulpmiddelen voor de ‘Palestijnse gebieden’ tegengehouden en doet dat nog, waarmee je zou kunnen zeggen dat Israël doelbewust mensen de dood injaagt, ofwel dit begint te lijken op een genocide…… (waar je overigens al van kon spreken als je de uitzichtloze situatie van het verdrukte Palestijnse volk in de Gazastrook ziet (Palestijnse gebieden?? Heel Israël is in feite Palestijns gebied >> het land zou dan ook Palestina moeten heten, ‘maar goed….’)…… 

Voorts heeft Israël een speciale medische post op de West Bank voor behandeling van Palestijnse Coronapatiënten gebulldozerd……..

Terwijl het westen met bewondering spreekt over het aantal vaccinaties in Israël, onthoudt dit op Palestijns bloed gefundeerde en gestolen land het verdrukte Palestijnse volk naast medische hulpmiddelen en gewone medicijnen, ook vaccins voor COVID-19…… (zelf vindt ik dit vaccin uitermate gevaarlijk: de doden die er door vallen en de andere ernstige bijwerkingen worden zoveel mogelijk uit de media gehouden, maar dat betekent niet dat je anderen dat vaccin mag ontzeggen!!) 

Nog even over de rol van de media: Lucas Waagmeester zei tijdens een speciaal NOS programma op 6 januari ‘s avonds laat op Radio1 dat er ook linkse demonstranten meededen aan de bestorming van Capitol Hill*, een enorme leugen, die hij overnam van een paar grote mediaorganen in de VS (terwijl hij loog dit te hebben gezien), mediaorganen als FOX News die stelden dat zich Antifa leden bevonden tussen de demonstranten, een verhaal dat daarna werd doorgeprikt als leugen…… Dezelfde Waagmeester die zogenaamd alles met eigen ogen zag, sprak met geen woord over Israëlische vlaggen………. Let wel: Waagmeester is NOS correspondent, de NOS is zogenaamd een onafhankelijke zendgemachtigde, die wordt betaald met ons belastinggeld!!! De woorden van Waagmeester zouden voldoende moeten zijn om hem te ontslaan, immers hij is totaal ongeloofwaardig geworden, echter reken maar niet dat hem ook maar iets wordt verweten door de redactie van de NOS, laat staan dat hem iets wordt verweten door de topgraaier van deze zendgemachtigde: Gerard Timmer…….. 

Die Israëlische vlag tijdens de rellen op Capitol Hill? Geheel op de juiste plek en op het juiste moment, midden tussen fascistisch tuig!!!

* Zie: Rellen op Capitol Hill: burgeroorlog in VS dichterbij dan de laatste 155 jaar en de roep om censuur klinkt harder dan ooit‘ 

Zie ook: ‘De VS oorlog tegen ‘landelijk terrorisme’ is een definitieve stap naar een volledige politiestaat…….

De laatste beslissing van Trump t.a.v. Jemen gaat wat betreft schunnig handelen mijlen verder dan de Capitol Hill rel en zal niet worden teruggedraaid door Biden‘ (Biden zou nu een eind willen maken aan dit conflict waarin de VS één van de hoofdrollen speelde en speelt, echter vergeet niet dat hij als vicepresident onder Obama al medeverantwoordelijk was voor de genocide in Jemen!!! Ik acht de kans dan ook zeer klein dat Biden een eind zal maken aan de genocide tegen het verdrukte Jemenitische volk, zijn woorden dat hij Saoedi-Arabië zal blijven beschermen ‘tegen raketten uit Iran’, spreken dan ook boekdelen…..)

A
Domestic Terrorism Law? War on Dissent Will Proceed Full Speed Ahead

(een ICH artikel geschreven door Philip Giraldi)

Trumpisme
en fascisme eindig je niet met censuur en andere autoritaire
maatregelen, maar door de condities te veranderen die e.e.a. mogelijk
hebben gemaakt
‘ (en zie de links in dat bericht)

Joe
Biden belazert het volk en de rel op Capitol Hill leidt tot Patriot Act
II: totale controle op het volk, ofwel de vorming van een totale
politiestaat
 

Censuur vanwege Trumps Twittergedrag en de rel op Capitol Hill is precies de weg die vooral niet moet worden ingeslagen

De VS is rijp voor fascistisch bestuur, wat zeg ik…….

De roep om censuur na de stormloop op het Capitol zal ook links keihard treffen‘ 

Edward Snowden over Silicon Valley censuur en andere zaken die de persvrijheid en de vrijheid in het algemeen in gevaar brengen‘ 

Om ons thuis, de planeet, te redden moeten we de westerse oorlogsmachine stilleggen‘ 

En
terzijde: ‘
American
Psychosis

(een kort artikel en korte video op ICH met Chris Hedges.

Beste bezoeker, dit was het voor deze dag, moet vanmiddag wat mantelzorgen, morgen meer berichten. Maak er als het ook maar enigszins mogelijk is een mooie dag van. 

Wall Street in rep en roer: GameStop shortsellers bij de neus genomen >> bedrijf en werkgelegenheid gered

Een
hedgefonds dat middels shortselling het bedrijf GameStop bijna ten
onder deed gaan is zelf slachtoffer geworden, niet van een ander
hedgefonds maar van gebruikers van GameStop die middels het
nieuwsplatform Reddit gebruikers verenigden om samen aandelen van het
bedrijf in te kopen, waardoor de koers door het plafond ging (binnen 1 week  met 700 %) en de
shortsellers met enorme verliezen achterlieten…… ha! ha! ha! ha!
Eindelijk een middel om bijzonder foute aandeelhouders plat op de bek te
laten gaan…..

Paniek
op Wall Street
:

Gisteren
zijn de oligarchen en hun woordvoerders op CNBC en andere Wall Street
vriendelijke media de hele dag bezig geweest om hun ongenoegen uit te
spreken over de gang van zaken en hebben daarbij van de Biden administratie
stappen geëist: maatregelen nemen om een dergelijke gang van zaken
in de toekomst te verbieden, men durft dit zelfs onrecht en communisme te
noemen….. ha! ha! ha! In feite roepen ze op om hun eigen
instrumenten illegaal te maken, al gaat hun eis daar natuurlijk niet
over, shortselling moet alleen nog worden toegestaan aan ‘serieuze
aandeelhouders en hedgefondsen…….’

‘Geheel
toevallig’ (maar niet heus) heeft één platform de handel in
aandelen GameStop platgelegd en dat op basis van ‘hate speech’,
uiteraard een kul reden, misbruikt om de Reddit groep de wind uit de
zeilen te nemen…..

Het
liefst zou men de hele handel in aandelen van GameStop platleggen,
dit om de smerige aandeelhouders te redden van enorme verliezen, niet
om een goed lopend bedrijf te redden en daarmee de werkgelegenheid
van velen…….

Uiteraard
zal deze zaak verstrekkende gevolgen hebben en het is bijna niet
voorstelbaar dat men deze vorm van bedrijfsbescherming zal verbieden,
immers daarmee zou de hele wereld eindelijk inzien hoe smerig de
handel in aandelen in elkaar steekt……

Hoorde
e.e.a. gisteravond al van een heel
goede vriend en zag vanmorgen dat Glenn Greenwald hier gisteren een artikel over plaatste op zijn eigen website. In een begeleidende
video legt Greenwald uit wat de gevolgen zijn van deze zaak en welke
consequenties dit zal hebben, niet alleen voor Wall Street, maar ook
voor de politiek.

VIDEO:
The Reddit Revolution, GameStop and Melvin Capital

Glenn
Greenwald <greenwald@substack.com>

Jan
28

One
of the most interesting and potentially significant conflicts to
happen in some time — not just financially but culturally and
politically — deserves serious scrutiny.

A
GameStop store in Alhambra, California on January 27, 2021 (Photo by
FREDERIC J. BROWN/AFP via Getty Images)

A
remarkable series of events culminated in at least one major
Wall Street hedge fund on the 
verge
of insolvency
 and
widespread anxiety and even panic from the titans of the financial
system. It was all initiated on a 
sub-group
of Reddit
 known
for its heterodox interest in stock markets, video games, and vaguely
populist
politics.

Subscribe
now

Purposely
targeting the stock of a company that had long been written off by
Wall Street and which short sellers had decided to ravage — the
video game retailer GameStop — these small investors, many
apparently working class or debt-ridden, banded together to drive up
the stock price of that company into the stratosphere, abruptly
leaving the hedge fund short-sellers with billions of dollars in
losses.

Front page of the r/wallstreetbets sub-Reddit

Although
it may be more complex than this once all the facts are all known,
this is being treated — by those 
excited
by it
 and
those aghast — as a type of populist uprising, a David v. Goliath
tale in which ordinary people united to brilliantly beat Wall Street
at its own game, thereby transferring plutocratic wealth back to the
public. Oligarchs and their media spokespeople spent all day on CNBC
and other pro-Wall-Street outlets expressing outrage and 
demanding
government intervention
 to
protect them from what they regard as this grave injustice.

And
the sub-Reddit 
has
now been banned
 by
at least one platform, on the highly suspicious ground that it was
due to “hate speech” and not the use of this group to sabotage
Wall Street billionaires (what a remarkable coincidence of timing
that this sub-Reddit’s “hate speech” suddenly crossed a line
exactly as hedge fund managers were demanding their heads; the page
continues, however, to appear on Reddit itself).

Share

In
the video below, I discuss what happened and what the implications
are. One note about the video: though I do discuss the amorphous and
trans-ideological politics driving both the Reddit uprising and the
reaction to it, that topic in particular merits much more
consideration. Liberal journalists and pundits love to mock the idea
that “economic anxiety” drives anything remotely adjacent to
right-wing populism — the primary drivers are racism and other
types of bigotry, they insist in unison — yet all one has to do is
spend any non-trivial amount of time in that sub-Reddit to see
genuine and significant levels of rational economic anger often quite
untethered, even hostile, to left-liberal cultural pieties and
political niceties. Given their recent noble success, everyone
now 
wants
to claim
 these
Redditors as their own, but their politics, like many people’s,
defy the clean left-right dichotomy on which the professional media
and punditry classes depend, the only prism through which they can
understand the world.

Subscribe
now

This
is one of the most interesting and potentially significant events —
not just financially but culturally and politically — to happen in
some time, and I try here to explain the key components and highlight
some of the most consequential implications [note that this video was
filmed late last night before the banning of the sub-Reddit by
Discord on obviously specious grounds and, far worse, the
corrupted
banning

this morning by major trading platforms, including RobinHood, of any
attempts to buy GameStop and other targeted stocks while still
allowing them to be sold: the ultimate expression of what should be
illegal market manipulation to protect hedge funds): 

 

==========================================

Zie ook: ‘Demonisering van Rusland (en China) door de VS dient als doel een zo hoog mogelijk defensie, uh oorlogsbudget te verkrijgen‘  

De Fed en andere centrale banken hebben misdadig een nepmarkt ontwikkeld

Niet China maar investeringsmaatschappijen zijn door de Coronacrisis op goedkoop overname pad‘ 

Miljardair Cooperman: Fed pakt de spaarders door rentetarief te verlagen

‘Working-Class Joe’ (Biden) gevloerd door Bernie Sanders

Terwijl Occupy haar zevende verjaardag vierde, werd bekend gemaakt dat de leiders op een dodenlijst stonden……

Occupy Wall Street, geniaal!‘  

Mijn excuus voor de vormgeving krijg deze niet op orde.

Israël dreigt VS met oorlog tegen Iran: VS géén hernieuwde toetreding tot de nucleaire deal……

De
brutaliteit van de fascistische apartheidsstaat Israël kent werkelijk geen
grenzen meer (ach, dit is eigenlijk al heel lang zo): Israël heeft de VS
openlijk gedreigd Iran aan te zullen vallen als de VS toenadering
zoekt tot Iran en zich weer aansluit bij de nucleaire deal met Iran (ook
wel genoemd de P5+1 nucleaire deal, of: Joint Comprehensive Plan of Action >> JCPOA) Ondanks alle
controles op de nucleaire installaties van Iran blijft Israël zeggen dat deze deal een grote
zwendel is, Israël wil dan ook in het geheel geen vrede met Iran,
niet dat Iran ooit Israël heeft aangevallen, maar omdat Iran groepen
steunt die het opnemen voor de Palestijnen en ondanks dat Israël
zegt dat de raketten afgeschoten door de Palestijnen op haar
grondgebied uit Iran komen, heeft dit land daar nooit ook maar 1
bewijs voor geleverd……….

Het voorgaande terwijl men het kernenergie programma van Iran nauwlettend in de gaten houdt en de
controlerende partijen waaronder het Internationaal Atoomenergieagentschap (IAEA) stellen dat Iran
niet bezig is met het bouwen van een kernwapen, ondanks dat stellen de Israëlische
geheime diensten en politici dat Iran al bijna zo’n wapen
heeft………

Israël
heeft Washington dan ook te verstaan gegeven dat Israël op het
moment dat de VS zich weer aansluit bij de nucleaire deal, het land
over zal gaan tot het bombarderen van de nucleaire faciliteiten in
Iran……

Wat
Israël bereikt met dit soort schunnige dreigementen is dat steeds
meer inwoners van Iran achter het plan zullen gaan staan voor een
eigen kernwapen, immers Israël heeft meerdere van die wapens en zoals men in Iran (en elders) de grenzeloze agressie van Israël
kent, zal dit land zelfs niet aarzelen deze te gebruiken tegen
Iran en daarmee tegen het Iraanse volk……

Al is
dat waarschijnlijk niet eens nodig, immers in tegenstelling tot het
artikel hieronder, waarin wordt gesteld dat Israël alleen zal
optrekken tegen Iran (zonder de VS), heeft Israël intussen verdragen gesloten met soennitische arabische landen, die de pest hebben aan het
sjiitische Iran…… Zo kan het land met één van de best
uitgeruste legers op aarde, Saoedi-Arabië, bij wijze van spreken het
bloed van sjiieten wel drinken, zeker als die sjiieten uit Iran komen,
een vijandschap die al heel lang teruggaat, maar die verder is
‘opgebloeid’ door de humanitaire hulp van Iran aan het volk van
Jemen….. Ondanks leugens dat Iran raketten en ander wapentuig aan
de Houthi’s in Jemen zou leveren, is ook daar tot het moment van
vandaag geen flinter aan bewijs voor geleverd……..

Arie
Egozi, de schrijver van het hieronder opgenomen artikel, is het zo te
lezen wel eens met de scherpslijpers in Israël die onder meer zeggen
dat elke concessie aan Iran onherroepelijk tot meerdere Iraanse kernwapens
zal leiden, ze wijzen daarbij naar Noord-Korea dat ondanks alles
toch een kernwapen zou hebben, iets dat ik nog steeds betwijfel,
immers nooit werd er bovengronds na een ondergrondse kernproef
op de bewuste plek radioactiviteit gemeten en dat zou volgens deskundigen op zeker middels satellieten te
meten moeten zijn in de dagen na zo’n kernproef…. Deze deskundigen
verdenken Noord-Korea ervan bij elke proef een enorme hoeveelheid TNT
(of C4) tot ontploffing te brengen, dat zou de gewenste uitslag geven op de
Schaal van Richter…… (een apparaat dat aardbevingen registreert; e.e.a. daar een
ondergrondse kernproef een kleine aardbeving veroorzaakt…..)

Terwijl
Israël nu is begonnen met een genocide op de Palestijnen, dit
door het maar mondjesmaat doorlaten van medicatie en medische
hulp-middelen naar de Palestijnse gebieden, het land heeft zelfs een op de West bank nieuwgebouwde medische post t.b.v. de bestrijding
van het Coronavirus in puin gelegd daar de vergunning niet in orde
zou zijn en dat op zogenaamd Palestijns grondgebied (maar waar Israël
het voor het zeggen heeft en in feite de hele West Bank nog steeds
bezet houdt……)

Het is
te hopen dat Rusland Israël in bedwang kan houden, anders kunnen er
wel eens heel verschrikkelijke dingen gaan gebeuren en dat in een
gebied dat al door de VS met hulp van haar bips-likkende
NAVO-partners en Israël in vuur en vlam is gezet (oh vergeet ik nog
terreurstaat Saoedi-Arabië te noemen, dat land heeft de
terreurgroepen in Irak en Syrië gesteund en van wapens voorzien en
voert NB al jaren een genocide uit in Jemen >> alweer met hulp van de
VS, GB en Frankrijk, waar Nederland ook nog eens onderdelen van
wapensystemen levert aan deze terreurstaat…….. Ploumen zei toen
ze nog minister was in Rutte 2 dat ze niet kon uitsluiten dat S-A
met de wapenonderdelen van Nederland mensen vermoord…… (deze
arrogante trut die ook de ontwikkelingssamenwerking de nek om heeft
gedraaid, is nu voorzitter en lijsttrekker van de PvdA, nooit meer op
stemmen dus, op die waardeloze kl…partij, die overigens zo gauw ze aan
een kabinet meedoen, niet weten hoe snel ze de verkiezingsbeloften
door de papierversnipperaar moeten halen…… 

Het volgende bericht werd eerder geplaatst op Breaking Defense en door mij overgenomen van Information Clearing House (onder het artikel kan je klikken voor een ‘Dutch vertaling’ dit neemt wel enkele tientallen seconden tijd in beslag):

Israel
threatens U.S.

Israelis
Say They’ll Attack Iran If US Eases Sanctions

By
Arie Egozi

January 26, 2021
Information
Clearing House

-TEL AVIV: Israel has said openly that it will attack Iran if the U.S
eases sanctions against the Shiite regime and agrees to go back to
the nuclear agreement the Jewish state claims is “the biggest hoax
in recent history.”

Israel needs to
know — and fast — whether Washington plans to stop Iran’s race
to the bomb or take some action to do this,” a source told BD.

Israeli intelligence
is closely watching
the Iranian nuclear facilities
. “The people who need to know
are updated by the hour” the source said.

Israel allegedly
attacked another Iranian target in Syria on Jan 21 and such attacks
are likely to continue. “This pressure will continue and grow, as a
preparation for a direct attack on targets in Iran,” the Israeli
source here added.

Ministers of the Likud
Party said earlier this week that the new US administration must not
“appease” Iran, and warned Tehran that the Jewish state will not
tolerate its military presence in Syria or accept its plans to build
a nuclear bomb.

One of the more direct
warnings came from Likud minister Tzachi Hanegbi , part of Bibi
Netanyahu’s inner circle. He said Israel could attack Iran’s
nuclear program if the United States rejoined the nuclear deal.

If the United
States government rejoins the nuclear deal — and that seems to be
the stated policy as of now — the practical result will be that
Israel will again be alone against Iran. By the end of the deal Iran
will have received a green light from the world, including the United
States, to continue with its nuclear weapons program,” Hanegbi said
in an interview with Israel Kan news channel.

A top Israeli expert
on Iran and the Arab world, Mordechai Kedar, told Breaking D that he
is sure Washington will ignore all the Israel requests. “The new
administration will do everything to bring Iran back into the family
of nations, without really understand their real goals.”

Kedar added that this
will cause great fears in Saudi Arabia and the Gulf states. Israel
will be left alone to act in open and covert actions against the
Iranian nuclear program.

Kedar explained the
Iranian motivation: “They saw what happened to Libya and Muammar
Gaddafi after he stopped his nuclear program while at the same time,
they see how the world gently treats North Korea now that is has a
bomb. The lesson for Teheran is very clear.”

l, as US
President-elect Joe Biden has indicated he plans to do.

In recent months Iran
has signaled that it wants the end of the sanctions and has begun
enriching uranium to a level of 20%, in violation of its commitments
under the
Joint Comprehensive Plan of Action (JCPOA)
. At the same time,
Iran has emphasized that its action is reversible, and stands ready
to return to its obligations if the United States returns to the
agreement and lifts sanctions.

All the experts here
agree that any concession to Tehran will only accelerate this
country’s race to the bomb.
“Look at the North Korean example.
The same will happen in Iran “the sources said.

Iran has several
objectives, says Yossi Kuperwasser, former director general of the
Israel Ministry of Strategic Affairs and head of the research
division of IDF Military Intelligence. The first is shortening the
period needed to achieve adequate amounts of enriched uranium to a
level higher than 90% for producing a nuclear explosive device. Iran
currently has 4.5% enriched material that, if enriched further, will
be sufficient for more than two nuclear explosive devices. The time
it takes Iran to obtain the amount of uranium required for one device
from the moment it decides to do so (“breakout”) is about two
months, but if the enrichment to 20% is carried out only by the 1,000
centrifuges operating in the deep underground facility at Fordo, as
the Iranians have done so far, it will take longer. “The Iranians
recently installed cascades (sets) of advanced centrifuges at the
underground facility in Natanz, and if 20% enrichment is also
conducted there, the time needed to stockpile the material will be
shortened,” he says in a comprehensive paper he wrote for the
Jerusalem Center for Public Affairs,
a thinktank here.

Enriching uranium
to a level of 20% is also an expression of Iranian pluck. This is a
move with no immediate risk of a strong reaction from the United
States after the bluster of Tehran’s implied threats that did not
materialize into a violent Iranian response against the Americans on
the anniversary of the assassination of Qassem Suleimani. In this
respect, the Iranian measure is intended to help divert public
attention from the regime’s caution, which reflects recognition of
its weakness and recoils from widespread confrontation with the
United States, in light of U.S. warnings,” Kuperwasser writes.

The fourth and most
important goal is to make it clear to incoming President Biden that
his best option is to return quickly to the JCPOA.

The initial
international response to the move has been slack. More attention is
given to Iran’s hijacking of a South Korean tanker. Iran hopes to
get Seoul to release frozen Iranian funds.

For now, Iran will
be happy to take that safe bet on the way to a toothless nuclear
agreement that will give them not only one nuclear bomb but a large
arsenal of nuclear weapons in a decade – without suffering
militarily or economically. The declared willingness of Iran to
return to the agreement testifies to its preferences.” Kuperwasser
says.

What’s the right
response? Send clear and unambiguous signals to Iran that any attempt
to move towards the acquiring of enough enriched uranium for the
production of nuclear weapons will be met harshly, with “all
options on the table.” At the same time, economic pressure must
continue to compel Iran to accept a new agreement that would
scrupulously prevent any possibility of its stockpiling nuclear
weapons. It must include full oversight everywhere and at all times,
the lifting of restrictions on the duration of the agreement, the
demolition of the enrichment facility in Fordo, and the inclusion of
ballistic missiles in the deal.Now, how will the Biden administration
react?

Source
–  

See
also

U.S.
General manipulates media to push for

war
with Iran

Israel’s
chief of staff: Return to Iran deal is ‘wrong,’ military action
‘should be on the table’

Biden
doesn’t need to wait to start cleaning up Trump and Pompeo’s mess in
the Middle East

Ex-US
ambassador: Joe Biden is Israel’s stalwart defender in the US, UN

Iran’s
U.N. ambassador says Iran is waiting for President Biden to make the
first diplomatic move

Iran:
Biden Won’t Have Infinite Time to Rejoin Nuclear Deal

Russia
says Biden must lift sanctions to save Iran nuclear deal

Israel
warns ‘nothing to discuss’ with Biden if returns to Iran deal as
is

Biden
speaks with Macron, agrees to coordinate on Iran nuclear deal

France:
Iran must comply with nuclear deal before US returns to pact

Click
for

Spanish,
German,
Dutch,
Danish,
French,
translation- Note-
Translation
may take a moment to load.

==========================================

Zie ook: ‘Pompeo liegt keihard dat Iran Al Qaida steunt en onderdak geeft

Egypte
voltrekt in 10 dagen tijd 49 doodstraffen, media aandacht minimaal, dit
in tegenstelling tot voltrekking van 1 doodstraf in Iran
‘ (hoewel elke doodstraf er één te veel is) 

Trump gaf Pompeo en anderen groen-licht voor het aanpakken van Iran, als het maar niet leidt tot Wereldoorlog III……..‘ 

Netanyahu en Trump willen oorlog met Iran, eenmaal bezig kan Biden niet stoppen (als hij dat al wil) en de ‘deskundige mening’ van Bernard Hammelburg

Moord
op Iraanse atoomgeleerde waarschijnlijk door CIA gepleegd: VS stuurde
vóór de aanslag haar grootste bommenwerpers naar Qatar

Moord op Iraanse nucleaire wetenschapper mogelijk aanzet om oorlog met Iran uit te lokken‘ 

De
‘liefde’ van de Trump administratie voor Israël, een fascistische
apartheidsstaat en de moord op alweer een Iraanse atoomgeleerde

Iran zou de VS ambassadeur voor Zuid-Afrika willen vermoorden: complottheorie van de CIA

De ‘geheime oorlog’ van de VS en Israël tegen Iran‘ 

Aanval in Irak op ‘door Iran gesteunde militie’: 25 uh… 30 doden

Israël gebruikte passagiersvliegtuig als menselijk schild tijdens aanval op Syrië‘ (geeft nog eens aan wie behoort tot de grootste terreurstaten in het Midden-Oosten en Iran hoort daar niet bij!!)

Irak: niet Iraanse militie, maar ISIS verantwoordelijk voor aanval waarvoor VS de Iraanse generaal Soleimani vermoordde‘ 

Moordenaar van Soleimani komt om bij neerhalen van VS spionage vliegtuig in Afghanistan‘ (zie de links in dat bericht, voor een groot deel over de illegale oorlog tegen Afghanistan)

KLM vliegt weer over oorlogsgebied Iran – Irak, terwijl andere maatschappijen waaronder Air France het gebied mijden

Israël maakt zich op voor oorlog tegen Iran

VS stuurt 500 militairen naar Saoedi-Arabië als inzet tegen ‘Iraanse agressie’

Trump vroeg Iran toestemming tot bombarderen onbelangrijke doelen, dit in actie: red mijn gezicht

Groot-Brittannië
saboteert de Iran deal en de belofte van de EU de VS sancties te
compenseren: Iraanse olietanker werd op verzoek VS overvallen

De VS en niet Iran is een schurkenstaat

Dozen US F-22 Stealth Jets Arrive In Qatar To Counter Iran‘ (een bericht van 28 juni jl. gepubliceerd op Zero Hedge)

VS chanteert de wereld: geen olie import uit Iran, anders……..

Pompeo
(VS minister BuZa): Iran is de grootste sponsor van terrorisme…..
Goh, nooit geweten dat Iran subsidie geeft aan het Pentagon

VS verwijt Iran nucleaire chantage, chantage waar de VS zichzelf schuldig aan maakt

VS plant een bombardement op een Iraanse kerncentrale, verkennende VS drone neergeschoten

Kapitein Japans schip spreekt Trump administratie tegen over Iraanse kleefbom op zijn tanker

VS heeft stok ‘gevonden’ om oorlog tegen Iran te beginnen: Iran zou tankers hebben aangevallen

Twee olietankers aangevallen in Golf van Oman: VS oorlogsbodem in de buurt

US Continues to Escalate Tensions, Raising Fear of Imminent War With Iran

US Might Send 10,000 More Troops to Middle East

VS dreigt Iran met militair geweld op beschuldiging van terreur die de VS zelf op grote schaal uitoefent

Yemen Be Damned, Pompeo Doubles Down on US Support for Saudi Arabia

Het verborgen motief achter de Israëlische agressie tegen Iran en Syrië

Iraanse protesten allesbehalve compleet spontaan (zoals VS ambassadeur bij de VN Haley durfde te stellen…)….

Protesten Iran opgezet door de VS en Israël

Iran, de protesten en wat de media je niet vertellen………

De VS gaf meer dan 1 miljoen dollar uit om protesten tegen Iraans bewind uit te buiten (en te organiseren)

Lt. General McInerney says Obama helped build ISIS with Weapons from Benghazi

Rex
Tillerson (VS BuZA) geeft toe dat de VS een staatsgreep wil uitvoeren
in Iran…….. Het is nog ‘iets te rustig’ in dat gebied……..

VS liegt schaamteloos om het westen verder op te zetten tegen Iran……..

VS
bewandelt dezelfde weg richting Iran, als die voor de illegale oorlog
tegen Irak in 2003, aldus één van de verantwoordelijken voor die
oorlog……..

Netanyahu vergelijkt Iran met nazi-Duitsland en stelt dat Iran een bedreiging is voor de wereldvrede….. ha! ha! ha! ha!

Washington uit op oorlog met Iran……

Oliemaatschappijen weigeren n.a.v. VS sancties de jet van Iraanse minister af te tanken

Israël bezig met voorbereiding op meerdere fronten oorlog…….. (met hulp van de VS

John Bolton heeft beloofd dat Iran voor 2019 onder een ander regime zal leven…….

Saoedi-Arabië dreigt Iran aan te vallen voor vanuit Jemen afgevuurde ‘raketten’ op Saoedische ‘doelen……….’

VS rechter gelast Iran miljarden te betalen aan de families van 911 slachtosoennieten zijnffers…..
(terwijl 9/11 niet werd uitgevoerd noch werd geregisseerd door Iran,
waar ‘de daders’  ook nog eens soennieten zouden zijn en Iran
hoofdzakelijk een sjiitisch land is)

Iran moet hangen en Iran-deal moet van tafel……. Israël speelt wolf in schaapskleren

VS ambtenaren: Israël zoekt steun VS voor oorlog tegen Iran…….

VS, de werelddictator: Iran-deal is van nul en generlei waarde (op basis van leugens en achterklap)…….

Iran houdt zich aan de nucleaire deal dit in tegenstelling tot de VS……..

Israël
laat er geen twijfel over bestaan: met het uit de Iran-deal stappen van
de VS is definitief de oorlog verklaard aan Iran………

Rutte (VVD premier) stelt dat verklaringen geven voor de avondklok-rellen hetzelfde is als begrip tonen voor de daders

Rutte schijnt gisteren gezegd te hebben dat degenen die verklaringen geven voor de avondklok-rellen, begrip tonen voor de daders…… Niet zo vreemd dat deze bewezen aartsleugenaar met zo’n belachelijke stelling komt, immers elke verklaring kan bijna niet anders dan minstens het falende beleid noemen van kabinet Rutte 3 op de Coronacrisis…….

Jongeren zijn meermaals geschoffeerd door o.a. Rutte en zijn misdadigersbende voor het verspreiden van het Coronavirus, anders gezegd: men heeft daarmee deze jongeren de schuld in de schoenen geschoven voor de vele Coronadoden…. Om over alle andere blunders van Rutte 3 nog maar te zwijgen, waarvan de eerste grote werd gedaan door de ‘vanwege vermoeidheid’ opgestapte VVD minister Bruins: deze lopende wanprestatie durfde vorig jaar te zeggen dat het Coronavirus Nederland niet zou bereiken, terwijl elke griep Nederland bereikt…….* Dat geldt ook als deze uit Azië komt, al is het de vraag of dit virus daarvandaan komt, immers in november 2019 is het Coronavirus in Frankrijk gevonden, zo bleek uit nader onderzoek van bloedmonsters die in de deze novembermaand werden afgenomen….. 

Rutte 3 is zonder meer mede verantwoordelijk voor de rellen, zelfs de politie heeft ruim voordat de beslissing werd genomen tot het instellen van de avondklok gewaarschuwd voor de gevolgen daarvan, maar dat was aan dovemansoren van het zittende disfunctionerende (en zelfs demissionaire) kabinet….. 

Intussen zijn de rellen verworden tot een totale hysterie, inbelprogramma’s worden gebruikt door burgers om hun gal te spugen over de daders van vernielingen….. Men eist als Wilders dat het leger wordt ingezet en men lult het zelfs goed dat voetbalsupporters ‘de politie helpen’, terwijl ze zelf in ‘gewone jaren’ verantwoordelijk zijn voor enorme kosten, alleen al vanwege de grote politie-inzet….. 

De burgemeester van Alkmaar, SP rode kneus Emile Roemer, liet weten blij te zijn met de inzet die voetbalsupporters tonen, blijkbaar is hij bang dat zijn ambtswoning zal worden belaagd door deze voetbalsupporters als hij hun inzet veroordeelt……..

De hysterie is dusdanig dat men totaal belachelijk vergelijkingen treft met een burgeroorlog, zoals VVD hufter Jorritsma, de burgemeester van Eindhoven eerder liet weten…… 

Vanmorgen was het de beurt aan de ‘buitenlanddeskundige’ van BNR, Bernard Hammelburg om nog eens flink te schelden op de deelnemers aan de rellen, waarbij hij de rellen op Capitol Hill (door met vuurwapens bewapende Trump aanhangers) vergeleek met de avondklok-rellen en hij de rellen in Washington in feite minder erg vond dan de rellen hier…… Ach ja, je weet het: Hammelburg is een nare fascist, die er niet voor terugdeinst om mensen, met wie hij het niet eens is, letterlijk uit te maken voor kakkerlakken….. (waarschijnlijk heeft de BNR top hem gewaarschuwd dit niet nog eens te doen, vandaar waarschijnlijk dat hij dat woord vanmorgen niet gebruikte in zijn wekelijkse lulpraatje op die zender……) 

Geweld en vernielingen van privébezit is niet goed te praten, maar je kan er wel degelijk een verklaring voor geven, dat zou zelfs de taak van de reguliere journalistiek moeten zijn, echter de journalisten van die media stellen bij grote meerderheid dat je niet moet berichten over de rellen, daarmee zou je e.e.a. alleen maar uitlokken….. Maar deze media zijn toch al niet meer te vertrouwen, ze schreeuwen over nepnieuws (fake news) en manipulatie, terwijl ze zich daar zelf schuldig aan maken en dat op grote schaal (bewijzen te over!!!)

In feite heeft Rutte met zijn uitlating laten weten lak aan het recht te
hebben, immers daar kijkt men wel degelijk naar de achtergrond van
gebeurtenissen die tot de daden van verdachten hebben geleid………

Hier nog een blunder van SP’er Roemer: ‘Emile Roemer (SP burgemeester Heerlen) vindt de hoogte van de Coronaboete terecht‘ En hier nog een bericht over Jorritsma: ‘Jorritsma, ‘burgemeester’ Eindhoven, vindt uitkleding van wetgeving op privacy en mensenrechten noodzakelijk………….‘ (ja ja, een echte scherpslijper die hunkert naar totale macht, of anders gezegd: een politiestaat….)

* Bruins kon na een paar blunders dan ook niet anders dan opstappen, hij was totaal ongeloofwaardig geworden…….

Zie ook: ‘Rellen naar aanleiding van de avondklok gevolg van falend regeringsbeleid

Coronabeslommeringen: lockdown en avondklok terwijl werknemers massaal naar het werk gaan

Coronavirus:
lord Sumption gedemoniseerd daar hij kritiek leverde op de lockdown en
gedeeltelijke weerlegging van de kritiek op beweringen van Baudet
‘ (en zie de links in dat bericht)

Pompeo liegt keihard dat Iran Al Qaida steunt en onderdak geeft

Het
zoveelste bewijs dat mensen dom worden gehouden door politici en de reguliere
(massa-) media, werd geleverd door Pompeo, VS minister van buitenlandse zaken (eerder topgraaier van de CIA), hij houdt samen met de media in de VS het volk
voor dat Iran Al Qaida onderdak geeft…… Dit terwijl de VS Al Qaida Syrië (al-Nusra) een paar jaar geleden van de terreurlijst heeft gehaald en de VS ook nu nog op het
door hen illegaal bezet gebied in Syrië meerdere terreurgroepen
beschermt, onder die groepen al-Nusra (Al Qaida Syrië) en een groot aantal ISIS
moordenaars……..  

Al Qaida
is een soennitische organisatie die bewezen terreur uitoefent op
sjiieten en dan is Iran ook nog eens een sjiitische staat….. Blijkbaar heeft Pompeo
de idee dat zijn leugen niet opgemerkt zal worden en niet onterecht
daar de reguliere media die weliswaar de pest hebben aan de Trump
administratie, waarin Pompeo een belangrijke functie vervult, alles
op het gebied van agressie in het buitenlandbeleid van deze
administratie steunt, dus ook deze leugen neemt men met grote graagte
over……. (overigens is dit niet de eerste keer dat de VS met deze beschuldiging komt aan het adres van Iran, zoals het eerder Irak beschuldigde van het steunen van Al Qaida, terwijl de regering onder Saddam Hoessein deze terrreurgroep bestreed…..) 

Uiteraard heeft Pompeo geen flinter aan bewijs geleverd voor zijn bewering, niet vreemd daar het gaat om de zoveelste smerige leugen van deze vreselijke oorlogsmisdadiger….. (laten we hopen dat ook hij ooit terecht zal staan voor het Internationaal Gerechtshof [ICC] in Den Haag, al zijn er nog wel ‘wat meer’ VS bestuurders en presidenten die daar al gevangen zouden moeten zitten, zoals oorlogsmisdadigers Clinton [inclusief zijn vrouw Hillary, de bloedige oorlogshoer], Bush, Obama en de gekozen VS president Biden, die onder Obama als minister van buitenlandse zaken een fikse lijst aan oorlogsmisdaden beging in de illegale oorlogen van de VS tegen o.a. Libië en Syrië…..)

De opmerking van Pompeo zou kunnen leiden tot een aanval op Iran tijdens de laatste dagen van Trump in het Witte Huis, daar de VS in 2001 een wetgeving heeft aangenomen: de ‘Authorisation of Use of Military Force’ (AUMF), die het VS leger toestemming geeft om Al Qaida in welk land dan ook aan te vallen……

Het
volgende artikel werd gepubliceerd op Al Jazeera, ik nam het over van Information
Clearing House
, onder het artikel kan je klikken voor een ‘Dutch
vertaling’, dit neemt wel een tiental seconden tijd in beslag (oh ja en zie de video!!):

Warmongering
lies’ Pompeo says al-Qaeda’s ‘new home base’ is Iran with no
evidence

By
Al Jazeera

January 12, 2021
Information
Clearing House

– US Secretary of State Mike Pompeo said on Tuesday al-Qaeda has a
new home base in Iran, though he offered no evidence in a speech in
Washington, DC, a claim Iran immediately rebuffed.

Pompeo said al-Qaeda
had centralised its leadership inside Tehran and that deputies of
leader Ayman al-Zawahiri are currently there. Such claims have been
met with some scepticism within the intelligence community and
Congress.

Al-Qaeda has a new
home base. It is the Islamic Republic of Iran,” Pompeo said in a
speech at the National Press Club.

I would say Iran is
indeed the new Afghanistan – as the key geographic hub for al-Qaeda
– but it’s actually worse,” he said. “Unlike in Afghanistan,
when al-Qaeda was hiding in the mountains, al-Qaeda today is
operating under the hard shell of the Iranian regime’s protection.”

The secretary of
state, who will leave office on January 20 when President Donald
Trump’s term ends, also urged more international pressure on
Tehran, but stopped short of calling for military action, saying: “If
we did have that option, if we chose to do that, there’s a much
greater risk in executing it.”

Warmongering
lies’

Iranian foreign
minister Mohammad Javad Zarif swiftly accused Pompeo of “warmongering
lies” in a tweet
denouncing the claims.

The
statements by Pompeo could represent an escalation in the US’s
ability to use force against Iran.

US legislation, the
2001 Authorisation of Use of Military Force (AUMF) allows US forces
to pursue al-Qaeda anywhere in the world.

Pompeo’s claim could
allow the Trump administration to claim it already had Congressional
approval for an attack on Iran under that authorisation if al-Qaeda
were proved to be on Iranian territory.

Source

See
also

Pompus
Uranus!

Click
for

Spanish,
German,
Dutch,
Danish,
French,
translation- Note-
Translation
may take a moment to load.

===============================================

Zie ook: ‘Egypte voltrekt in 10 dagen tijd 49 doodstraffen, media aandacht minimaal, dit in tegenstelling tot voltrekking van 1 doodstraf in Iran‘ (hoewel elke doodstraf er één te veel is)

VS stuurt 500 militairen naar Saoedi-Arabië als inzet tegen ‘Iraanse agressie’

Israël maakt zich op voor oorlog tegen Iran

Groot-Brittannië
saboteert de Iran deal en de belofte van de EU de VS sancties te
compenseren: Iraanse olietanker werd op verzoek VS overvallen

De VS en niet Iran is een schurkenstaat

VS chanteert de wereld: geen olie import uit Iran, anders……..

Pompeo
(VS minister BuZa): Iran is de grootste sponsor van terrorisme…..
Goh, nooit geweten dat Iran subsidie geeft aan het Pentagon

Iraanse minister van BuZa treedt af uren nadat hij een ontmoeting had met een vredesgroep uit de VS

VS verwijt Iran nucleaire chantage, chantage waar de VS zichzelf schuldig aan maakt

VS plant een bombardement op een Iraanse kerncentrale, verkennende VS drone neergeschoten

Kapitein Japans schip spreekt Trump administratie tegen over Iraanse kleefbom op zijn tanker

VS heeft stok ‘gevonden’ om oorlog tegen Iran te beginnen: Iran zou tankers hebben aangevallen

Twee olietankers aangevallen in Golf van Oman: VS oorlogsbodem in de buurt

US Continues to Escalate Tensions, Raising Fear of Imminent War With Iran

US Might Send 10,000 More Troops to Middle East

VS dreigt Iran met militair geweld op beschuldiging van terreur die de VS zelf op grote schaal uitoefent

Yemen Be Damned, Pompeo Doubles Down on US Support for Saudi Arabia

Het verborgen motief achter de Israëlische agressie tegen Iran en Syrië

Iraanse protesten allesbehalve compleet spontaan (zoals VS ambassadeur bij de VN Haley durfde te stellen…)….

Protesten Iran opgezet door de VS en Israël

Iran, de protesten en wat de media je niet vertellen………

De VS gaf meer dan 1 miljoen dollar uit om protesten tegen Iraans bewind uit te buiten (en te organiseren)

Lt. General McInerney says Obama helped build ISIS with Weapons from Benghazi

Rex
Tillerson (VS BuZA) geeft toe dat de VS een staatsgreep wil uitvoeren
in Iran…….. Het is nog ‘iets te rustig’ in dat gebied……..

VS liegt schaamteloos om het westen verder op te zetten tegen Iran……..

VS
bewandelt dezelfde weg richting Iran, als die voor de illegale oorlog
tegen Irak in 2003, aldus één van de verantwoordelijken voor die
oorlog……..

Netanyahu vergelijkt Iran met nazi-Duitsland en stelt dat Iran een bedreiging is voor de wereldvrede….. ha! ha! ha! ha!

Washington uit op oorlog met Iran……

Oliemaatschappijen weigeren n.a.v. VS sancties de jet van Iraanse minister af te tanken

Israël bezig met voorbereiding op meerdere fronten oorlog…….. (met hulp van de VS

John Bolton heeft beloofd dat Iran voor 2019 onder een ander regime zal leven…….

Saoedi-Arabië dreigt Iran aan te vallen voor vanuit Jemen afgevuurde ‘raketten’ op Saoedische ‘doelen……….’

VS rechter gelast Iran miljarden te betalen aan de families van 911 slachtosoennieten zijnffers…..
(terwijl 9/11 niet werd uitgevoerd noch werd geregisseerd door Iran,
waar ‘de daders’  ook nog eens soennieten zouden zijn en Iran
hoofdzakelijk een sjiitisch land is)

Iran moet hangen en Iran-deal moet van tafel……. Israël speelt wolf in schaapskleren

VS ambtenaren: Israël zoekt steun VS voor oorlog tegen Iran…….

VS, de werelddictator: Iran-deal is van nul en generlei waarde (op basis van leugens en achterklap)…….

Iran houdt zich aan de nucleaire deal dit in tegenstelling tot de VS……..

Israël
laat er geen twijfel over bestaan: met het uit de Iran-deal stappen van
de VS is definitief de oorlog verklaard aan Iran………

Trump vroeg Iran toestemming tot bombarderen onbelangrijke doelen, dit in actie: red mijn gezicht

Al Qaida de bondgenoot van de VS in de strijd tegen…… terrorisme! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!‘ (en zie de links in dat bericht)

Coronavirus: China door het slijk halen

Ongelofelijk wat het nu begonnen onderzoek van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) heeft losgemaakt bij het journaille van de reguliere media. De één na de ander weet te vertellen dat het virus van een vleermuis van de ‘natte markt’ in Wuhan komt, terwijl de dichtstbijzijnde markt waar je vleermuizen kon kopen, een paar honderd kilometer verderop ligt…… (en gelukkig heeft China dit soort markten verboden) Bovendien is het helemaal niet zeker dat het virus van een vleermuis komt, dat nam men aan, maar daarvoor is geen flinter aan bewijs geleverd, ondanks dat bijvoorbeeld één van de grootste sufferds die BNR ‘rijk is’: Bernard Hammelburg (‘buitenlanddeskundige’), durft te stellen dat er overweldigend bewijs is voor deze hypothese…….. (Hammelburg de ‘deskundige’ die voor elke letter die hij schrijft advies vraagt aan minstens tien ‘deskundigen’ of hij deze letter wel dan niet moet gebruiken en op welke plek deze moet worden gezet)

Vreemd dan dat men in Frankrijk in het voorjaar van 2020 stalen bloed van 2 personen uit november 2019 nader onderzocht en er achter kwam dat deze personen met COVID-19 waren besmet……. (verduidelijking voor Hammelburg: dat betekent dat er in Frankrijk in november 2019 minstens 2 personen waren die het Coronavirus onder de leden hadden, terwijl men stelt dat het virus pas tijdens of na januari 2020 Europa bereikte)

Afbeeldingsresultaat voor world military games

Voorts vindt men het belachelijk dat de Chinese staat en heel veel burgers stellen dat het virus uit het buitenland komt, iets dat heel goed mogelijk is, immers in Wuhan werden van 18 tot 27 oktober 2019 de militaire wereldspelen gehouden….. In juli vorig jaar werd in Fort Detrick (VS) een groot militair laboratorium in aller haast gesloten daar er een gevaarlijk virus was ontsnapt, kijk in dat soort laboratoria sleutelt men aan ziekteverwekkers om die ingeval van oorlog eventueel in te zetten, tegen vijandige militairen en zelfs burgerbevolkingen (zo heeft de VS er nooit moeite mee steden te bombarderen, ook al is dit een zware oorlogsmisdaad….)….. 

De militaire laboratoria van Fort Detrick

Smerig genoeg zegt de legertop van Fort Detrick dat men o.a. ziekteverwekkers bestudeert om daar de bevolking mee te helpen en nee er zou niets ontsnapt zijn uit de laboratoria…… ha! ha! ha! ha! ha! Fort Detrick is maandenlang gesloten geweest en is nu weer in vol bedrijf, zelfs tijdens de Coronacrisis gaat men door met dit dodelijk onderzoek…….. 

Benieuwd hoeveel militairen van Fort Detrick aanwezig waren op de spelen in Wuhan…… (waar uiteraard ook Franse militairen aanwezig waren….)

Maar nee, Hammelburg is er zeker van dat China verantwoordelijk is voor de Coronacrisis, hij heeft om z’n lulpraatje kracht bij te zetten in zijn column gesteld dat de zoektocht van de WHO allemaal show is, immers de Chinezen hebben alles al grondig schoongemaakt, alsof hij een wetenschappelijk onderzoeker is en alsof China een achterlijk land is, dat nog net te slim is voor de WHO….. De sukkel begrijpt niet dat er opnamen zijn gemaakt en dat men DNA bewaart waaruit onderzoekers genoeg feiten kunnen halen….. Ach ja, de WHO is onderdeel van de VN en daar heeft zionist Hammelburg schijt aan….. Hij stelde dan ook dat de VN een papieren tijger is en (‘héééél leuk’:) die tijger mag wel oppassen want daar is men dol op in China……..Vreemd genoeg heeft Hammelburg met zijn bewering het al totaal verrotte fundament onder zijn bewering uitgeslagen, daar de WHO juist op zoek is naar wanneer het virus in China van dier op mens is overgegaan!! 

De WHO is zoals gezegd onderdeel  van de VN en die is deels afhankelijk van fikse VS subsidiëring, een subsidie die Trump voor een groot deel heeft gestopt (en al helemaal de subsidie voor de WHO), de VN hoopt nu Biden te kunnen overtuigen deze subsidies te hervatten, vandaar ook de zoektocht van de WHO in China……..

Ach ja, Hammelburg een vervelende neoliberale oorlogshitsende kwezel, die regelmatig een grote bek heeft over Iran, maar die je nooit hoort over de massa’s ongewapende Palestijnen (mensen) die Israël neerschiet, of over de intussen al 5 miljoen mensen die deze eeuw zijn vermoord door de VS met hulp van de NAVO in de illegale oorlogen die de VS begon en nee volgens Hammelburg zijn niet de VS, Israël en Saoedi-Arabië, maar Iran, Rusland en China de destabiliserende staten, waar de laatste 3 de laatste 20 jaar geen oorlog zijn begonnen………. 

Zie ook (oudere berichten over het virus en alles wat daarbij komt kijken): ‘Coronavirus: alles wijst erop dat dit virus uit een militair laboratorium van de VS komt

Coronavirus hysterie: de nieuwe anti-Chinese campagne in de VS bestaat (alweer) uit leugens

VS
loopt achter de ‘Coronafeiten’ aan en geeft nu zelfs Rusland de schuld
van het manipuleren van de verkiezingen door haar humanitaire hulp

Coronavirus: hysterische en belachelijke beschuldigingen aan adres China‘ 

Broekers-Knol weigert jonge vluchtelingen uit Griekenland op te nemen, een zak geld zou voldoen………

Emile Roemer (SP burgemeester Heerlen) vindt de hoogte van de Coronaboete terecht‘ 

A second cold war?‘ (een petitie van CODEPINK)

In VS ronselt men verpleegkundigen met leugens voor de strijd tegen COVID-19…..

Testen,
testen, testen, ondanks de dappere woorden van Rutte wordt zelfs het
personeel in verzorgingstehuizen waar Corona is vastgesteld niet getest

Netanyahu misbruikt de Coronacrisis om uit de gevangenis te blijven 

Coronavirus: vluchtelingen zonder verblijfsvergunning blijven opgesloten ondanks grote kans op besmetting 

Trump wil tijdens de Coronacrisis het minimumloon voor arbeiders in de landbouw afschaffen 

Coronavirus:
de maatregelen tegen dit virus in rijke landen zijn een ramp voor arme
landen, over saamhorigheid en solidariteit gesproken……

Coronavirus: Trump’s blunders ten aanzien van het virus zijn opgelopen tot een totaal van 356 

Coronavirus blunders: Nederland heeft bewust 600.000 ‘niet werkende’ mondkapjes aangeschaft
(zie ook de ‘Coronalinks’ in dat bericht, links anders dan de hier
getoonde) 

Coronavirus patiënten hebben zuurstof nodig i.p.v. beademing‘ 

Farmaceuten misbruiken het Coronavirus om de winsten nog verder op te jagen 

Coronavirus: een snel groeiend aantal mensen in VS is afhankelijk van voedselbanken‘ 

Rutte steekt vakkenvullers een riem onder het hart, da’s lief….. Deel 2‘ (een prent)

Coronavirus: we worden behandeld als een kind met een tere ziel dat niet te veel mag weten

Rutte
die de vakkenvullers een hart onder de riem steekt en het tegelijk
prima vindt dat ze zwaar worden onderbetaald, da’s lief…..

 

Voor meer recente berichten over het Coronavirus, klik op dat label, direct onder dit bericht. (waar je ook kan klikken voor meer berichten over Bernard Hammelburg en andere genoemde zaken)

De roep om censuur na de stormloop op het Capitol zal ook links keihard treffen

Na
de bestorming van Capitol Hill en daaropvolgend het binnendringen van het Capitol* heeft in de VS en het grootste deel van andere westerse landen opnieuw de schreeuw ontlokt om censuur van de sociale media en het internet in
het algemeen, ook in ons land….. (niet alleen door politici maar zoals gewoonlijk gesteund door de reguliere media >> daarover zo meer) Het meest opvallende voor mij was
wel dat men in Duitsland deze roep gepaard liet gaan met het vergelijken van het
gebeuren in Washington met de ‘bestorming van de
Reichstag’ tijdens de enorme demonstratie in Berlijn tegen de
Coronavirus maatregelen….. Van een bestorming was daar echter geen sprake**,
maar toch ‘hielden de massamedia in Duitsland en daarbuiten deze leugen warm’ en
deze wordt nog steeds keer op keer opnieuw geserveerd, zoals nu dus na de echte
bestorming van en het binnendringen van het Capitol…..

Ik haal expres de media aan daar Caitlin Johnstone deze amper noemt in haar
laatste artikel dat ze gisteren publiceerde
op haar site. In het artikel stelt Caitlin volkomen terecht dat het
overgrote deel van wat je linkse VS burgers en politiek activisten kan noemen,
zich vanwege het gebeuren in het Capitol achter de roep om censuur op de sociale media en het internet hebben gesteld, echter dat deze figuren niet doorhebben dat
hen daarmee ook de mond zal worden gesnoerd.

In
Nederland had NOS correspondent Lucas Waagmeester in de nacht
volgend op het gebeuren in Washington het gore lef te zeggen dat ook links
activisten meededen aan de bestorming van het Capitol, een
leugen ven enorme proporties ingegeven door een deel van rechtse
reguliere (massa-) media in de VS, die meldden dat Antifa
meedeed aan de bestorming, geen foto of videobeeld die dit kan
bevestigen, maar alsnog op een manier gebracht die bij de bevolking
de rillingen over de rug deed lopen en de haat tegen alles wat (echt)
liberaal en links is aanwakkerde en aanwakkert…..

Na
de 9/11 aanslagen, geregisseerd en georganiseerd door o.a. de CIA, zoveel is intussen meer dan duidelijk, werd in noodtempo (in
één week tijd) de Patriot Act door het congres gejaagd, iets dat
alleen mogelijk was omdat men de hele tekst al zo goed als klaar had
liggen, deze werd geschreven door de nieuwe VS president Biden, die
deze opstelde in 1995 onder de ‘noemer’: Omnibus Counterterrorism Act.
Biden schreef deze een paar weken voor de Oklahoma City Bombing (een bomaanslag),
waarbij 168 doden vielen en meer dan 800 gewonden, deze aanslag werd
op op 19 april van dat jaar gepleegd door
Timothy
McVeigh, een gefrustreerde veteraan. De Act (wet) van Biden haalde het niet in 1995. Met de Patriot Act werden een
aantal burgerrechten teniet gedaan, zoals het vervolgen van mensen op
basis van geheim bewijs (te zot voor woorden!!!) en gaf de VS de mogelijkheid
om niet VS burgers voor onbepaalde tijd, zonder enige vorm van proces
vast te houden (zie Guantanamo Bay en alle buitenlandse gevangenissen van de CIA….)….. Bovendien werd het
leger toegestaan ook op VS bodem te opereren….

Een
belangrijk wapen in deze wet is wel dat ‘terrorisme’ bestreden kan
worden door naar de ideologie te kijken die mensen aanhangen en met
wie ze deze delen…. En precies dat wil men nu weer volledig
opgewarmd opdienen, vandaar ook dat Caitlin stelt dat het
‘progressieve en linkse deel’ van het volk vooral niet moet pleiten
voor censuur, daar ze hiermee zichzelf buitenspel zetten……

Elissa
Slotkin, een voormalig CIA analist, tegenwoordig lid van het huis van
afgevaardigden, heeft gesteld dat de strijd tegen terrorisme in het
buitenland is ingewisseld door dezelfde strijd op VS bodem……
(Slotkin was mede verantwoordelijk voor het destabiliseren van het
Midden-oosten onder Bush en Obama >> de illegale oorlogen tegen o.a. Afghanistan en Irak) Het 9/11 tijdperk is voorbij aldus
Slotkin, de interne verdeling is nu de grootste vijand van de
democratie en die zorgt voor terreur in de VS….. Whitney Webb stelt
terecht dat Slotkin in feite stelt dat de oorlog tegen buitenlandse
terreur is ingewisseld voor de oorlog tegen binnenlandse terreur…..

Lees het
artikel van Caitlin en zegt het voort, ook in ons land klinkt de roep
om censuur steeds harder (sterker nog: er wordt al gecensureerd op de sociale media) en als we niet oppassen, zeker met de
huidige spoedwet, is de kans groot dat we afdwalen naar een volledige
politiestaat zoals de VS in feite al is (immers we moeten bijvoorbeeld maar afwachten of de
Corona spoedwet geheel of gedeeltelijk wordt teruggedraaid, mochten
‘we’ het Coronavirus daadwerkelijk hebben uitgerangeerd)….. Voor de volledige Twitterberichten plus één video in die berichten, zie het origineel.

The
Boot Is Coming Down Hard And Fast

by Caitlin
Johnstone

A
lot’s been happening really fast. It’s a white noise saturation day
and it’s impossible to keep track of everything going on, so I’m just
going to post my thoughts on a few of the things that have happened.

Biden
has
announced

plans to roll out new domestic terrorism laws in the wake of the
Capitol Hill riot.

“Mr.
Biden has said he plans to make a priority of passing a law
against domestic terrorism, and he has been urged to create a White
House post overseeing the fight against ideologically inspired
violent extremists and increasing funding to combat them,”
Wall
Street Journal

reports.

Did
you know that Biden
has
often boasted

about being the original author of the US Patriot Act?

The
first draft of the 
civil
rights-eroding
 USA
PATRIOT Act was magically 
introduced
one week after the 9/11 attacks
.
Legislators 
later
admitted
 that
they hadn’t even had time to read through the hundreds of pages of
the history-shaping bill before passing it the next month, yet
somehow its authors were able to gather all the necessary information
and write the whole entire thing in a week.

This
was because most of the work had already been done. CNET 
reported
the following
 back
in 2008:

Months
before the Oklahoma City bombing took place, [then-Senator Joe] Biden
introduced another bill called the 
Omnibus
Counterterrorism Act of 1995
.
It previewed the 2001 Patriot Act by allowing secret evidence to be
used in prosecutions, expanding the Foreign Intelligence Surveillance
Act and wiretap laws, creating a new federal crime of ‘terrorism’
that could be invoked based on political beliefs, permitting the U.S.
military to be used in civilian law enforcement, and allowing
permanent detention of non-U.S. citizens without judicial review. The
Center for National Security Studies 
said
the bill would erode
 ‘constitutional
and statutory due process protections’ and would ‘authorize the
Justice Department to pick and choose crimes to investigate and
prosecute based on political beliefs and associations.’

Biden’s
bill 
was
never put to a vote
,
but after 9/11 then-Attorney General John Ashcroft reportedly
credited his bill with the foundations of the USA PATRIOT Act.

Civil
libertarians were opposed to it,” Biden 
said
in 2002
 of
his bill. “Right after 1994, and you can ask the attorney general
this, because I got a call when he introduced the Patriot Act. He
said, ‘Joe, I’m introducing the act basically as you wrote it in
1994.’”

The
post 9/11 era is over. The single greatest national security threat
right now is our internal division. The threat of domestic terrorism.
The polarization that threatens our democracy. If we don’t reconnect
our two Americas, the threats will not have to come from the outside.
pic.twitter.com/ADgGcf7qEo

Rep.
Elissa Slotkin (@RepSlotkin)
January
8, 2021

A
recent
Morning
Joe

appearance by CIA analyst-turned House Representative Elissa Slotkin
eagerly informed us that the real battle against terrorism is now
inside America’s borders.

“The
post 9/11 era is over,” Slotkin
tweeted
while sharing a clip of her appearance. “The single greatest
national security threat right now is our internal division. The
threat of domestic terrorism. The polarization that threatens our
democracy. If we don’t reconnect our two Americas, the threats will
not have to come from the outside.”

“Before
Congress, Elissa worked for the CIA and the Pentagon and helped
destabilize the Middle East during the Bush and Obama admins,”
tweeted
journalist Whitney Webb in response. “What she says here is
essentially an open announcement that the US has moved from the ‘War
on [foreign] terror’ to the ‘War on domestic terror’.”

In
response to
pressures
from all directions including
its
own staff
,
Twitter has followed Facebook’s lead and removed Donald Trump’s
account.

And
it wasn’t just Trump. Accounts are vanishing quickly, including
some
popular Trump supporter accounts
.
I myself have lost hundreds of followers on Twitter in the last few
hours, and I’ve seen people saying they lost a lot more.

It
also wasn’t just Trump supporters; leftist accounts are
getting
suspended too
.
The online left is hopefully learning that cheering for Twitter
“banning fascists” irrationally assumes that (A) their
purges are only banning fascists and (B) they are limiting their bans
to your personal definition of fascists. There is no basis whatsoever
for either of these assumptions.

Wow!
These people hold rallies protesting the unjust evictions of poor
people during the Covid. We have been telling you. They will come for
the Progressives as well. That is why we must protect our freedom of
speech and our civil liberties.
pic.twitter.com/IXVW86HjL6

Craig
Pasta Jardula (@yopasta)
January
9, 2021

Google
has ratcheted things up even further by
removing
Parler

from its app store, and Apple
will
likely soon follow
.
This push to marginalize even the already fringey social media sites
is making the libertarian/shitlib argument of “If you don’t like
censorship just go to another platform” look pretty ridiculous.

This
is all happening just in time for the Biden administration, about
which critics had
already
been voicing grave concerns

regarding the future of internet censorship.

The
censorship of a political faction at the hands of a few liberal
Silicon Valley billionaires will do the exact opposite of eliminating
right-wing paranoia and conspiracy theories, and everyone knows it.
You’re not trying to make things better, you’re trying to make them
worse. You’re not trying to restore peace and order, you’re
trying to force a confrontation so your political enemies can be
crushed. You’re accelerationist.

A
Venn diagram of people who support the latest social media purges and
people who secretly hope Trumpers freak out and attempt a violent
uprising would look like the Japanese flag.

“Domestic
terrorists” “coup” “attacks on our democracy”
welcome to the latest iteration of the War on Terror.

The
Boutique Left, in the blink of an eye, discards all talk of
healthcare & stimulus checks to help lay the groundwork and usher
in a new age of authoritarianism.
pic.twitter.com/qwMwe8WtjZ

Richard
Medhurst (@richimedhurst)
January
8, 2021

The
correct response to a huge section of the citizenry doubting an
electoral system we’ve known for years is garbage would have been
more transparency, not shoving the process through and silencing
people who voice doubts and making that entire faction more paranoid
and crazy.

Supporting
the censorship of online speech is to support the authority of
monopolistic tech oligarchs to exert more and more global control
over human communication. Regardless of your attitude toward whoever
happens to be getting deplatformed today, supporting this is
suicidal.
____________________

Thanks
for reading! The best way to get around the internet censors and make
sure you see the stuff I publish is to subscribe to the mailing list
for at 
my
website
 or on
Substack
,
which will get you an email notification for everything I publish. My
work is 
entirely
reader-supported
,
so if you enjoyed this piece please consider sharing it around,
liking me on 
Facebook,
following my antics on 
Twitter, throwing
some money into my tip jar on 
Patreon or Paypal,
purchasing some of my 
sweet
merchandise
,
buying 
my
new book Poems For Rebels
 or
my old book 
Woke:
A Field Guide for Utopia Preppers
.
For more info on who I am, where I stand, and what I’m trying to do
with this platform, 
click
here
.
Everyone, racist platforms excluded, 
has
my permission
 to
republish, use or translate any part of this work (or anything else
I’ve written) in any way they like free of charge.

Bitcoin
donations:1Ac7PCQXoQoLA9Sh8fhAgiU3PHA2EX5Zm2

Caitlin
Johnstone

| January 9, 2021 at 4:25 am | Tags:
#Trump,
biden,
censorship,
patriot
act
,
Politics,
speech,
Twitter
| Categories:
Article,
News
| URL:
https://wp.me/p9tj6M-2q 

=========================================

*  Zie: Rellen op Capitol Hill: burgeroorlog in VS dichterbij dan de laatste 155 jaar en de roep om censuur klinkt harder dan ooit

**
Zie: ‘Demonstratie tegen COVID-19 maatregelen: ‘de neonazi bestorming van de Reichstag’: haatzaaien tegen demonstranten’ en zie:

Demonstratie tegen Coronamaatregelen Berlijn: ‘bestorming Reichstag’ en andere leugens‘ en zie:

Robert F. Kennedy sprak op anti-Coronamaatregelen demo in Berlijn, gecensureerd door veel van de reguliere westerse mediaorganen‘ en zie:

Berlijn: demonstratie tegen Coronamaatregelen (twee keer toegestaan door de rechter!)‘  

———————————————-

Voor aantasting van de burgerrechten door Coronamaatregelen zie: ‘2020 het jaar dat de vrijheidsboom in brand werd gestoken

Demonisering
in (Duitse) media van mensen die zich verzetten tegen de
Coronamaatregelen zelfs een terreur expert sprak zich uit…
.’

‘Coronavirus en schending mensenrechten

Luchtvaart voert Coronapaspoort in

VS vs. Black Lives Matter en links: de federale staatsgreep tegen afzonderlijke staten‘ (en zie de links in dat bericht)

LIMC
(leger) nu pas door minister van Defensie Bijleveld op non actief
gesteld, na ernstige inbreuk op privacy en schending mensenrechten
‘ 

LIMC (landmacht) gaat haar boek wel heel ver te buiten, misdadig en mensenrechtenschendend ver!!

‘Operatie
Zebra Sword van start in Nederland, een militaire oefening op het snel
verplaatsen van militair materieel naar de grenzen van kernmacht Rusland
‘ (en uiteraard het in de hand houden van ‘subversieve krachten’ in Nederland)

RIVM mag locatiegegevens van smartphones inzien i.v.m. het Coronavirus en deze gegevens een jaar lang bewaren‘ (!!!!)

Censuur in Nederland rukt op: de weg naar een nieuwe fascistische wereldorde

Arrestatie Julian Assange: een aanfluiting voor internationale regels en een enorme aanval op onafhankelijke journalistiek
(op de echte journalistiek wel te verstaan, helaas is die bijna geheel
uitgerangeerd in de reguliere westerse media) >> (en zie de links
in dat bericht, naar meer artikelen over Assange)

Ausweis bitte! COVI-PASS ‘noodzakelijk’ bij aantonen ‘immuniteit’ voor Coronavirus‘ 

Zeg nee tegen de Corona spoedwet!‘ (een bericht met daaraan verbonden ‘een petitie tegen die ‘nood-spoedwet’.

Rutte 3 wil ongrondwettelijke noodmaatregelen legitimeren met spoedwet‘ 

The Science of Fear: How The Elitists Use it to Control Us & How to Break Free

Transport nucleair afval via Amsterdam naar uitermate gevaarlijke opslag
(met aandacht voor de aantasting van burgerrechten tijdens de
Coronacrisis, zo mochten in Duitsland maar 35 mensen protesteren tegen
dit transport….)

Coronavirus: we worden behandeld als een kind met een tere ziel dat niet te veel mag weten

Coronavirus: vluchtelingen zonder verblijfsvergunning blijven opgesloten ondanks grote kans op besmetting  

Privacy en vrijheid van meningsuiting slachtoffer van het Coronavirus: neem de verplichte volg-app

Trump vraagt om absolute macht tijdens de Coronacrisis‘ 

 

Coronacrisis: de grootste internationale oefening ooit van politie, geheime diensten en de landstrijdkrachten‘ 

Wereldbevolking moet afhankelijk worden gemaakt van vaccins in combinatie met een ‘vaccinatiepaspoort’‘ (zie ook de video’s in dat bericht, waarvan de hieronder getoonde er één is)

Forced vaccinations for all. And that means you. A triumph for authoritarians (een video uit 2018, zeker zien mensen!):

Politie schiet 13 jarige jongen dood bij handhaven avondklok i.v.m. Coronavirus

Viktor Orbán misbruikt Coronacrisis om het Hongaarse parlement en daarmee de democratie buitenspel te zetten

Ton Wilthagen (universiteit Tilburg) wil dat de verkiezingen voor de Tweede Kamer worden uitgesteld   

Bestre bezoeker, dit was het voor deze dag, morgen meer berichten. Maak er als het enigszins mogelijk is een mooie dag van (zonder Corona oplichterij). 

Transgenders in Groot-Brittannië slachtoffer van haatzaaien door media, rechtse partijen en zelfs vips als Rowling

Alsof we
terug zijn in de 50er jaren van de vorige eeuw en homofilie werd
veroordeeld, zo hebben transgender-Britten te maken met demonisering
door de media, rechtse groepen, Britse vips als J.K. Rowling
(miljardair door het schrijven van kinderboek Harry Potter) en zelfs
de ‘normale’ politiek….. Wellicht denk je als je dit leest dat dit nieuw is,
echter e.e.a. is al jaren aan de gang…..

Hoe
vreemd dan dat je Nederlandse correspondenten in Groot-Brittannië
(GB) nooit hoort over deze demonisering, hetzelfde geldt voor de
nationale radio nieuwszenders van Engeland, Schotland en zelfs BBC
World Service radio heb ik hier nooit over gehoord….. Des te
vreemder dat die zenders wel aandacht besteden aan de vervolging van
homo’s in diverse buitenlanden. Neem ook de ophef die ontstond in
diverse (ontwikkelings-) landen toen de anglicaanse kerk homo’s
toestond om het ambt van ‘dominee’ uit te oefenen en waarvoor kerkgenootschappen in die landen zich zelfs hebben afgescheiden van de Britse anglicaanse kerk…. De Britse media veroordeelden
bijna zonder uitzondering deze homofobie….. Overigens is ook de rk kerk verantwoordelijk voor vervolging van LGBT mensen, ondanks dat de paus in schaapskleren Franciscus zegt dat o.a. homo’s niet vervolgd mogen worden wordt dit aan de lopende band als noodzaak gepredikt, vooral vanaf de kansels in arme landen…… 

 

Vreselijk
wat transgenders moeten doorstaan, niet vreemd dat ze zich totaal
niet meer veilig voelen, echter ze ‘mogen nog van geluk spreken’ dat
ze niet in de VS wonen, daar zijn de laatste jaren 39 transgenders
vermoord……

In het
volgende artikel van Doorbraak, dat werd geschreven door Katherine
O’Donnell voor Yahoo News, vertaald door Petra de Jong, uitgebreid
aandacht voor deze demonisering van lhbtq-mensen*.
Onthoudt dat dit soort demonisering zo maar kan overslaan naar ons
land, waar al genoeg rechtse krachten met afschuw spreken over
lhbtq-mensen en hun strijd om voor vol te worden aangezien…..

Transgender
Britten worstelen met een transfobe tijdsgeest: “Ik voel me nergens
veilig”

Geplaatst
op 5
januari 2021

 

Bijna iedere trans persoon
die ik ken zegt hetzelfde: “Ik trek het niet meer om nieuws te
lezen of kijken” … “Ik heb medicatie nodig om überhaupt te
functioneren” … “Ik voel me nergens veilig” … “Ik ben
bang elke keer dat ik mijn huis uit ga” … “Ik denk aan
verhuizen” … “We gaan in het buitenland wonen”. De meningen
lopen uiteen als het gaat om het precieze moment waarop de wereld
begon te slingeren en de levens van trans mensen in het VK sneller en
sneller richting een afgrond van ondraaglijke
dagelijkse lawines van leugens
, haat, discriminatie en geweld
gleden, maar dat is wel waar we nu aan het eind van 2020 beland zijn.

Rond de tijd dat Trump
en Brexit
hun opwachting maakten in onze nachtmerries brak er een cultuuroorlog
uit over de mensenrechten van trans
mensen
, een oorlog die trans mensen niet wilden en waar de
machten die tegen hen te hoop liepen niet enkel uit de gebruikelijke
legioenen van religieus-rechts, extreem-rechts en
ultra-conservatieven bestond, maar ook uit ministers van de Britse
staat en een verbazingwekkend transfobe mainstream media.

[Uitspraak
Brits Hooggerechtshof over puberteitsremmers stinkt naar anti-trans
wreedheid.
]

Sinds 2015 is het Verenigd
Koninkrijk afgegleden van land met het progressiefste lhbtq-klimaat
van Europa dat de hoogste plek bezette op de jaarlijkse
Regenbooglijst van 49
landen van International Lesbian, Gay, Bisexual, Trans and Intersex
Association Europe’s (ILGA) naar de tiende plek, en de daling zet
door.

Het gedeelte
van het rapport over het VK
benoemt de scherpe stijging in
haatmisdrijven en aanwijzingen voor afnemende maatschappelijke
acceptatie van de bevordering van lhbtq-gelijkwaardigheid als
factoren in de daling – een deprimerende trend in het licht van de
overwinningen die eraan vooraf gingen, zoals het gelijktrekken van de
leeftijd waarop iemand kan toestemmen in seksuele activiteit en
gelijkwaardige huwelijksrechten.

Nu is er een anti-trans blitzkrieg
gaande, en de bommen blijven maar vallen. Een week geleden ontnamen
rechters van het Hooggerechtshof de familie van trans kinderen het
recht op toegang tot levensreddende puberteitsremmers.

De uitspraak, die breed is
veroordeeld wegens medische onwetendheid en wreedheid, hangt op de
wilsbekwaamheid van kinderen om de materie te begrijpen en om
weloverwogen toestemming te geven. De uitspraak heeft enorme gevolgen
die verder strekken dan trans levens en die de deur openen naar het
terugdringen van de rechten van vrouwen en kinderen op lichamelijke
autonomie als het gaat om geboortebeperking en abortus.

Wat de wereld misschien niet heeft
meegekregen, is de vrolijkheid waarmee deze uitspraak werd gevierd
door anti-trans kruisvaarders, extreem-rechtsen en krantencolumnisten
en -redacties. Katy
Montgomerie
, een trans vrouw die op Twitter en Facebook de
anti-trans ‘genderkritische’ legioenen monitort en geduldig met
ze in gesprek gaat in de hoop misinformatie te bestrijden, vertelde
me dat niet één van haar correspondenten ook maar enige zorg of
compassie had uitgedrukt voor de trans kinderen en hun families wiens
leven nu ten gronde gericht zijn.

Niemand zei ‘Ik realiseer me
dat dit erg moeilijk is voor deze gezinnen, maar ik denk dat dit het
beste is om te doen’. Niet één.”, vertelde ze aan The Daily
Beast. Montgomerie zegt dat ze zichzelf heeft aangeleerd om de
stortvloed aan scheldpartijen, die ze aantrekt als transvrouw die
zich weert, niet persoonlijk op te vatten. Ze geeft aan dat ze bereid
is om de argumenten van ‘genderkritische’ mensen aan te horen en
er te goeder trouw op in te gaan. “Ik doe dit omdat ik denk dat de
situatie wanhopig is”, zei ze. “Ik kan stoppen met Twitter en
gewoon een gelukkig leven leiden. Maar als ik niet zou hebben
opgelet, zou ik denken: ‘waarom heb ik niks gedaan?’”.

Trans mensen vinden dat hun
lichamelijke integriteit en mensenrechten helemaal niet voor debat
vatbaar zijn wanneer het belangrijkste argument van de tegenpartij
erop neerkomt dat trans levens niet echt zijn en daarom helemaal niet
zouden moeten bestaan.

Dit conflict woedt al jaren op
Twitter en Facebook, op de radio en tv en op de pagina’s van Britse
kranten, en het was onvermijdelijk dat het ook echte levens zou
binnendringen, met echt geweld, onderdrukking, discriminatie en breed
levende gevoelens van psychische beklemming in een trans gemeenschap
die altijd al geconfronteerd is geweest met systematische
ongelijkwaardigheid.

De strijd voor trans
gelijkwaardigheid in het VK voert terug tot het midden van de vorige
eeuw, maar de belangrijkste mijlpaal was het aannemen van de Gender
Recoginition Act 2004
(GRA), die het recht van trans mensen
vastlegde om juridisch te worden erkend in hun geleefde gender in
alle genderspecifieke administratieve processen (staatspensioenen als
voornaamste) en om hun geboorteaktes aan te passen.

Hoewel de GRA een doorbraak was,
had de wet gebreken, niet in de laatste plaats dat die iets wat een
simpele administratieve handeling zou moeten zijn, medicaliseerde.
Aanvragers moeten door een ingewikkeld, vernederend en duur proces
heen dat brieven van artsen vereist, en de goedkeuring van een panel
vreemden die beoordelen of de aanvrager door genoeg hoepels is
gesprongen om een Gender Recognition Certificate te krijgen. Een
staatsevaluatie van de GRA in 2018 kwam met de aanbeveling om de wet
te moderniseren, waaronder het vervangen van het huidige proces door
een eenvoudigere maar evenzeer geldige Statutory Declaration.

Dit werd aangegrepen door
anti-trans activisten die dit zagen als een nieuwe manier om tot een
wc-verbod te komen. Ze beweerden dat aanranders zo’n verklaring
zouden gebruiken om zich toegang te verschaffen tot damestoiletten,
vrouwenopvangen en andere sekse-gesegregeerde ruimtes om vrouwen aan
te vallen.

Dit was nonsens, natuurlijk, zoals
vrouwenopvangen vrijwel meteen aangaven. Maar er stak een veel
duisterder bedoeling achter, namelijk om een oud stereotype weer tot
leven te wekken – trans vrouwen als seksuele roofdieren. Voor de
transfobe media was dit smullen, en onder druk van de pers en
vervolgens door Johnson’s extreem-rechtse regeringsovername, werd
de update van de wet uitgesteld en vervolgens onschadelijk
gemaakt
. Trans gelijkwaardigheid werd in z’n achteruit gezet.

Tristan Gray, een Scottish
Green-activist en bondgenoot van de trans gemeenschap, vertelde me:
“Ik snap iedere trans persoon die nu op zoek is naar een manier om
het VK te verlaten. Het is hetzelfde in alle gemarginaliseerde
gemeenschappen. Jarenlang leven met een gevoel van constant onder
druk staan, niet weten wie er veilig is en wie niet, het moet zo’n
volkomen uitputtende realiteit zijn, dat vreet aan je geestelijke
gezondheid.”

Ik probeer een balans te zoeken
tussen niet voor of over trans mensen praten maar toch zoveel
mogelijk van de last op me nemen. Ik weet dat ik geluk heb dat er
rondom mij niets is dat mij rechtstreeks bedreigt en daarom voel ik
de noodzaak om de last van het doelwit-zijn waar mogelijk over te
nemen.”

Cijfers van de Britse overheid
laten ontegenzeggelijk een enorme
stijging in haat en geweld tegen trans mensen
zien, maar deze
cijfers vertellen ons alleen maar dat waar officieel melding van is
gedaan. Uit een recente enquête
onder trans mensen door Galop
, een organisatie die campagne voert
om geweld tegen lhbtq-mensen te voorkomen, gepubliceerd in november
2020, blijkt dat een onthutsende vier op de vijf trans mensen in de
afgelopen twaalf maanden een haatmisdrijf heeft meegemaakt – alleen
doen de meeste mensen geen aangifte omdat ze weinig vertrouwen hebben
dat de politie helpt.

Zeven van de tien trans mensen
geven aan dat het gewoon leven van hun dagelijkse leven een bron van
aanzienlijke angstigheid is geworden en de helft is bang om hun huis
te verlaten, wat niet zo verrassend is als je weet dat een kwart
aangeeft te zijn bedreigd of fysiek te zijn aangevallen. Wat je
referentiekader ook is, dat soort percentages zijn in geen enkele
maatschappij aanvaardbaar, maar in deze tijd van islamofobie,
antisemitisme en Black Lives Matter moet dit voor andere
gemarginaliseerde en gedemoniseerde groepen pijnlijk bekend klinken.

Het is duidelijk dat het VK een
transfobie-probleem heeft, maar dat geldt ook voor veel andere
landen. Zwart, Hispanic of Latinx en trans zijn in de VS betekent dat
je leeft op het gevaarlijke kruispunt van racisme, seksisme,
homofobie en transfobie en dat dit je je leven kan kosten – zoals
de families van de 39 trans mensen die in 2020 zijn vermoord je
kunnen vertellen.

Na jaren van door religieus-rechts
bekostigde rechtszaken over wc-verboden en na Trumps door haat
ingegeven zinloze verbod op trans mensen in het leger en pogingen om
trans gezondheidszorg onmogelijk te maken, weten Amerikanen waar het
geld en de ideologie hierachter vandaan komen.

De aanstaande Biden-regering is
altijd duidelijk geweest over de steun voor trans mensen en hun
rechten; politieke transhaat behoort uitsluitend tot het
cultuuroorlogarsenaal van rechts. In Europa zijn het Polen en
Hongarije die autoritaire en reactionaire overheden hebben die trans
mensen als een wig gebruiken om bredere lhbtq- en vrouwenrechten
terug te dringen.

Tot zover allemaal vrij voor de
hand liggend, maar in het VK is de meest luidruchtige, spraakmakende
en invloedrijke anti-trans-groep er niet eentje van goed gefinancierd
religieus-rechts of de aanhangers van Nigel Farage maar een falanx
van rijke, witte, middenklasse cisgender vrouwen (met miljardair
J.K. Rowling
als koningin) die op de één of andere manier tot
de conclusie zijn gekomen dat trans levens hun eigen levens bedreigen
of tot minder maken.

Deze angsten en de hoekstenen van
de beweging in de vorm van claims dat trans vrouwen mannelijke
verkrachters zijn en dat lesbische kinderen ‘getransd’ worden
door homofobe ouders en de farmaceutische industrie, zijn precies
even belachelijk als ze lijken zoals ik ze nu hier opschrijf.

Maar zoals we al leerden van
Holocaust-ontkenners, Trump, Q-Anon en antivaxxers – waarom zou je
tevreden zijn met feiten als je simpelweg kunt geloven? Het enige
verschil tussen andere landen en het VK is dat wanneer deze groep de
manager wil spreken, bijna het voltallige journaille luistert en
aantekeningen maakt.

Om te begrijpen waarom transfobie
zo snel zo diep is doorgedrongen in het Britse leven is het nodig om
de crisis in de Britse media te begrijpen. Het gaat hier om een
relatief klein land en het eigendom van de media is verdeeld tussen
enerzijds een handvol rechtse miljardairs, die persregulering net zo
enthousiast ontwijken als belastingen, en anderzijds de BBC, een
onder vuur liggende staatsomroep die verlamd is door een redactioneel
‘beide kanten’-beleid dat de stemmen van populisten, leugenaars
en kwakzalvers versterkt in plaats van hen het vuur na aan de schenen
te leggen.

Objectieve, eerlijke journalistiek
namens de maatschappij is ondermijnd en in plaats daarvan worden
kijkers getrakteerd op enerzijds een aanwakkering van hun
vooroordelen en een dosis manipulatie ten behoeve van de politieke
belangen van miljardairs en anderzijds het valse idee dat alles een
eerlijk debat is tussen partijen van gelijke oprechtheid en goede
wil. Zoals de rest van de wereld al was opgevallen, is het dat soort
waanzin dat ons de kwakzalvers van Brexit heeft geschonken.

En ziedaar, onder begeleiding van
de fanfare komen de strijdgodinnen der transfobie eraan, met hun
zucht naar rechtvaardiging in de vorm van het presenteren van hun
overtuigingen als feiten. Het is daarom dat J.K. Rowling, een vrouw
van wie het leven voor zover ik kan nagaan nog nooit op welke wijze
dan ook is beïnvloed door het bestaan van trans mensen, een essay
van 3.000 woorden vol met anti-trans bladiebla en pseudowetenschap
kan schrijven dat vervolgens serieus wordt genomen door de Britse
pers in plaats van dat ze de stad uit gelachen wordt.

Haar essay, dat in juni 2020 op
haar website verscheen, was een opgewarmde prak van dezelfde
‘genderkritische’
stokpaardjes
die trans vrouwen neerzetten als mannelijke
roofdieren, trans mannen als verwarde lesbische vrouwen en trans
kinderen als te jong om te weten wie ze zijn.

Net als bij eerdere
anti-trans uitspraken
van Rowling, volgde er een publieke en
overweldigende terugslag
vanuit de hele wereld. Emma Watson, Daniel Radcliffe, Rupert Grint,
Katie Leung en Eddie Redmayne behoorden tot de leden van de cast van
de Harry Potter-films die de zienswijze van Rownling sterk
veroordeelden.

Stephen
King
en Margaret
Atwood
waren de prominentste collega-auteurs die zich uitspraken
tegen Rowling en voor trans mensen. Hoog aangeschreven feministisch
academisch schrijver Judith Butler wees
Rowlings argumenten
af en zei: “Het feit dat zulke fantasieën
moeten doorgaan voor publiek debat is op zichzelf al reden tot zorg”.

Vorige maand vertrok Suzanne Moore,
heldin van de genderkritische club, als
columnist bij The Guardian
. Ze claimde dat haar de mond was
gesnoerd vanwege haar anti-trans standpunten (die de krant keer op
keer op keer publiceerde). De laatste druppel? Kennelijk het feit dat
een jaar geleden meer dan 300 van haar collega’s een brief aan de
redactie ondertekenden waarin ze de krant vroegen om vriendelijker te
zijn tegen trans medewerkers.

De laatste keer dat ik het opzocht,
was deze columnist de ster van tenminste zeven haar goed gezinde
stukken en tv- en radio-interviews – vooral in rechtse media –
die gingen over haar
waarom-ik-vertrek-essay
waarin ze klaagde dat haar zogenaamd de
mond werd gesnoerd. Afgelopen zondag opende diezelfde krant waar ze
was weggelopen met een redactioneel commentaar waarin werd gesteld
dat de rechters het zonder enige twijfel bij het juiste eind hadden
toen ze levensreddende medicatie ontzegden aan trans tieners. Het zou
grappig zijn als het niet zo tragisch was.

Moore en anderen zoals zij spreken
er onophoudelijk over dat hen het zwijgen wordt opgelegd en dat doen
ze vanaf enorme podia. Hun klacht is zowel belachelijk als een
oefening in gaslighting omdat het in het VK de trans mensen en hun
bondgenoten zijn die zulke podia niet hebben. En als trans mensen de
ruimte die ze wel hebben gebruiken om bezwaar te maken tegen de
bagger die over hen wordt geschreven dan worden ze er onmiddellijk
van beschuldigd dat zíj de pestkoppen zijn – door de echte
pestkoppen die nu doen alsof zij het slachtoffer zijn.

Trans mensen en hun bondgenoten
zijn niet de enige slachtoffers. Net als bij complotdenkers, betalen
degenen die zich wijden aan transhaat een hoge prijs. J.K. Rowling
heeft haar eigen nalatenschap vergiftigd, en een paar weken geleden
liet John
Cleese
zien dat hij irrelevant is voor iedereen onder de veertig
door zelf ook even een smerige uithaal naar trans levens te doen.

Academici en publieke denkers
hebben hun reputaties op het kampvuur gegooid. Aidan
Comerford
is een Ierse schrijver die zich herhaaldelijk
publiekelijk heeft uitgesproken voor trans mensen. Comerford vertelt
me dat hij privé gecontacteerd is door een aantal voormalig
‘genderkritische’ mensen die het sekte-achtige denken binnen de
beweging beschrijven, waarin het publiek belachelijk maken van trans
mensen wordt beloond doordat je wordt overladen met liefde, terwijl
iedereen die twijfel uit wordt bedolven onder haat.

Hij zegt dat hij inmiddels de tel
kwijt is als het gaat om het aantal genderkritische mensen dat klaagt
over het kwijtraken
van vriendschappen en familiebanden door hun anti-trans dogma
.
“Ik ontmoet zelden een genderkritisch persoon die niet overgaat tot
schelden, ik ben van alles genoemd, van vrouwenhater tot psychopaat
tot kinderverkrachter, alles vanwege het feit dat ik voor trans
rechten ben”, vertelde hij me. “Het lijkt erop dat binnen de
genderkritische beweging niet alleen gesteld wordt dat iedereen die
voor trans rechten is het mis heeft, maar ook dat je dan een
misselijk en kwaadaardig mens bent.”

Maar wie wint er dan? Niet de trans
mensen en hun bondgenoten die verdrinken in een tsunami van haat,
maar uiteindelijk ook niet de transfoben die de morele bevlekking en
consequenties van hun onmenselijkheid met zich meedragen. Het zijn de
kranten en hun redacties die er garen bij spinnen, die prijzen winnen
voor columns die beloond zouden worden met verontwaardiging en
misschien zelfs gevangenisstraf als ze over welke andere minderheid
dan ook zouden gaan.

Zij stapelen hun clicks op en
wakkeren het vuur van de cultuuroorlog nog maar eens aan, het vuur
dat moet blijven branden als de politici die hen de vrijheid geven om
geen belasting te betalen, niet gereguleerd te worden en vrijuit
leugens en misleiding te verkopen over veel meer dan enkel trans
rechten, op hun positie moeten blijven.

Is er hoop? In het VK op de korte
termijn, niet veel. Wat trans mensen willen is gewoon in rust leven,
met gelijkwaardigheid, waardigheid en onbelemmerde toegang tot
gezondheidszorg. Dat is geen onmogelijke droom, maar het huidige
politieke klimaat is uitzonderlijk vijandig.

Echte vooruitgang vereist serieuze
hervorming van de mediawetten en een persregulering die daadwerkelijk
iets betekent; op de middellange termijn hangt het af van de invloed
en standvastigheid van Biden en Harris en hun toewijding aan
lhbtq-rechten en hun invloed en druk op de regering van het VK.

Niemand heeft ooit in de waan
geleefd dat trans rechten het enige doelwit zijn van extreem-rechts,
religieus-rechts en conservatieven, hooguit het eerste in de
miljardairscultuuroorlog die als doel heeft om de omstandigheden te
scheppen waarin de corrupte en gewillige Trumps en Johnsons kunnen
gedijen. De volgende doelwitten zijn de lichamelijke autonomie van
vrouwen en de rechten van lhb’s. Denk niet dat het over is omdat de
VS Trump heeft laten vallen. Hij was één symptoom; Johnsons
transfobe Engeland is een tweede. De maatschappij is nog steeds ziek.

Katherine O’Donnell

(Dit is een vertaling van het
artikel “Transgender Brits struggle against a toxic tide: ‘I
don’t feel safe anywhere’” dat op 9 december 2020 verscheen
op Yahoo News
. Het is naar het Nederlands vertaald door Petra de
Jong.)

Fascisme,
Lhbt-strijd,
Rechtse
opiniemakers
, Uitsluiting

============================================= 

*
Lhbtq-mensen, door mij aangeduid al LGBT mensen, dit in verband met de labels die ik al jaren gebruik, dat
zijn er eigenlijk al te veel, vandaar dat ik er zo min mogelijk
toevoeg om zoeken binnen dit blog niet onnodig moeilijk te maken. (update op 13 januari 2021: i.p.v. LGBT maakte ik de vergissing om LGTB te schrijven, mijn excuus)

Argentinië staat abortus toe tot 14 weken, zeer tegen de zin van de paus en….. ‘onze koningin’ Maxima

Argentinië heeft een wet aangenomen waarmee abortus wordt toegestaan tot 14 weken. Dit zeer tegen de zin van de wolf in schaapskleren paus Franciscus, deze riep eerder het volk op zich te keren tegen deze wetgeving en zette de regering onder druk op deze wet niet aan te nemen…..

En pro-abortus demonstratie in Argentinië: 

Het is uiteraard al veel langer bekend dat de rk kerk en nu met paus Bergoglio alias Fransiscus als opperhoofd tegen abortus en euthanasie is, zelfs abortus na verkrachting, of als het leven van de moeder gevaar loopt te overlijden is volgens de kerk niet te tolereren…….

Hier een artikel van Joop (10 oktober 2018)

Paus
vergelijkt abortus met het inhuren van een huurmoordenaar

Hoewel Paus Franciscus soms
oprispingen heeft die erop lijken te wijzen dat hij een liberalere
koers voorstaat, was daar eerder deze week weinig van te merken
tijdens een dienst in het Vaticaan. ‘Abortus is als het inhuren van
een huurmoordenaar,’ zei hij bij die gelegenheid. ‘Een
zwangerschap onderbreken is als het elimineren van iemand. Je ontdoen
van een mens is je problemen op laten lossen door een
huurmoordenaar,’ besloot hij. In juni liet hij zich al eens eerder
uit over abortus. Toen vergeleek hij die met ‘het product van een
nazi-mentaliteit.’

Door oorlogen, exploitatie van de
mens en uitsluiting wordt het menselijk leven minder waard, betoogde
hij. Abortus hoort wat de hoogste geestelijk leider van de
Rooms-Katholieke kerk ook in dat rijtje. Of zijn geheugen de Paus in
de steek begint te laten is onduidelijk. Nog niet zo lang geleden zei
hij namelijk dat abortus geen reden meer is voor uitsluiting en dat
vergeving mogelijk moet zijn.

======================================

Me dunkt geen woord Spaans, hoewel dat de taal is waarin de paus werd opgevoed. Deze fascistenvriend durft abortus zelfs een product van nazi-mentaliteit te noemen….. Met zijn woorden zaait de paus ook nog eens haat tegen abortusartsen en verklaart ze in feite vogelvrij, immers zij zouden volgens deze massamoordenaar niets anders zijn dan huurmoordenaars…… 

Feest in Argentinië na aannemen van abortuswet:

De paus een massamoordenaar? Jazeker, hij is immers ook tegen voorbehoedsmiddelen, waarmee hij een groot aantal van de rk gelovigen in vooral de wat armere landen ter dood veroordeelt, immers er sterven jaarlijks nog steeds een enorm aantal mensen aan aids, daarbij vergeleken is het totale aantal wereldwijd gevallen Coronadoden ‘peanuts……’ (al is dat al erg genoeg) Overigens als bij aids gaan veel Coronapatiënten dood aan een longontsteking…… Een longontsteking die niet zelden wordt veroorzaakt door het intuberen van patiënten, dat is het inbrengen van een buis tot halverwege de luchtpijp ten behoeven van kunstmatige beademing……..

Door die aidsdoden zitten de tehuizen voor wezen dan ook bomvol in ontwikkelingslanden….. (waar ze de kans lopen in handen te vallen van kindermisbruikende rk geestelijken……)

‘Onze koningin Maxima is een goede vriend van Franciscus en ze schijnt hem regelmatig giften te doen toekomen (alvast haar ziel vrijkopend van de hel), deze paus kwam als bisschop in Argentinië dan ook vaak over de vloer bij de fascistische familie Zorreguieta……. Zo kan je dan ook concluderen dat het niet anders kan dan dat deze pampakoningin achter het meer dan achterlijke dogma van de rk kerk en Franciscus staat dat abortus (en euthanasie) ten allen tijde fout is en tegen de wil is van de inhumaan gewelddadige verzonnen god die men aanbidt…….  

Zie ook: ‘In de VS kan je als vrouw worden veroordeeld vanwege een miskraam, zelfs als die door geweld van een ander is veroorzaakt…..

Texas mag abortus verbieden tijdens de Coronacrisis………

Abortus: christen fundi’s willen nog steeds hun wil opleggen aan vrouwen die over hun eigen lichaam beslissen

Evelyn werd verkracht, raakte daardoor zwanger en werd in de gevangenis gezet‘ (Evelyn woont dan ook in het hoofdzakelijk rk land El Salvador….)

Coronavirus, armoede, VS verder op pad van censuur passend in een reli-politiestaat: verboden woordgebruik……

Voorwaarts christen fascisten: de invloed van christelijk rechts op de VS politiek

Vrouw duwt anti-homopriester van een podium voor 50.000 toekijkende katholieken >> video

Noa Pothovens suïcide reden voor paus commentaar te leveren op basis van foute berichtgeving‘ (!!!!)

Vaticaan maant bisschoppen niet te snel te reageren op beschuldigingen van kindermisbruik door rk geestelijken……‘ (!!!!)

Paus Franciscus beschuldigt vrouwen die een abortus laten uitvoeren van huurmoord……..

Paus Franciscus weet het zeker: het kindermisbruik door rk ‘geestelijken’ is het werk van de duivel….. ha! ha! ha! ha! ha! ha ha!

Paus Benedictus XVI: kindermisbruik gevolg van seksuele revolutie……

Rooms katholieke priesters misbruiken nonnen op grote schaal‘ 

Bovenklasse ontloopt elke verantwoording, waar de onderlaag zoveel mogelijk verantwoordelijk wordt gehouden voor elke misstap‘ (met een artikel van Caitlin Johnstone over de rk kerk en de paus)

Kindermisbruik: rk oproep in The Guardian, het biechtgeheim ook voor kinderverkrachters te eerbiedigen………..

Miskraam: Maria Teresa Rivera vrij na bijna 5 jaar gevangenschap……. Viva El Salvador & paus Franciscus………

‘Urbi et orbi…..’ hypocriete praatjes van een valse profeet!

Zie voorts: Christa Compas (Humanistisch Verbond) wil verbinding met religies…….. AUW!!!
Ongelofelijk en dan treft Compas nu de fundi-christenen tegenover zich;
wat moet het Humanistisch Verbond ook met christenen?? Alsof het
Verbond daarvoor is opgericht en niet om ‘ongelovigen’ te beschermen
tegen de veel te grote invloed van het christendom op de politiek, een
invloed die zich weer laat gelden in het ‘abortus debat’ (te gek dat je
daarover nog zou willen debatteren met blind fundamentalistisch
geteisem…..)

De heksenjacht in de Labour Party nadat Jeremy Corbyn wegens ‘antisemitisme’ werd geroyeerd: zelfs Joodse Labourpolitici worden uit de partij gezet

Jeremy Corbyn werd al ruim voor de laatste Brtise parlementsverkiezingen schandelijk uitgemaakt voor antisemiet, een
uiterst smerige leugen, die zowel werd verspreid door de reguliere (massa-) media, inclusief en niet zelden zelfs geleid door de zogenaamde onafhankelijke BBC, als door de
neoliberale politici van de partij, waardoor Labour
zelfs de verkiezingen verloor……. (ook de reguliere media hier
hebben de antisemitische leugen in de lucht gehouden en doen dat nog steeds…..) 

Een paar maanden geleden
werd Corbyn uit de partij gezet en nu is het de beurt aan iedereen
die naar links ruikt…… Het is zo zot dat ook Joodse leden van de
partij nu uit die partij worden gezet, niet omdat Starmer,
de nieuwe leider van Labour (en een aanhanger van oorlogsmisdadiger Blair) deze mensen verwijt antisemiet te zijn (tja dat gaat een beetje moeilijk als deze mensen zelf Joods zijn), maar omdat ze zich ‘gedragen’ als
socialisten, ofwel ook de Joodse partijleden die Corbyn steunden ondanks de smerige
antisemitische leugens worden geroyeerd als lid……. Moet je nagaan de oprichter van de partij was zelf een
socialist……

Hajo Meijer, een concentratiekamp overlevende en eertijds belangrijk lid van Een Ander joods Geluid, zou zich bij wijze van spreken omdraaien in zijn graf als hij de beschuldiging van antisemitisme aan het adres van Corbyn zou horen, hij was bevriend met de voormalig Labourleider…….

Corbyn
heeft intussen stappen genomen om een echte socialistische partij op
te richten en het ziet ernaar uit dat een groot aantal Labour kiezers
achter hem staan, niet vreemd als je ziet dat labour is verworden tot een volledig neoliberale partij, waarvoor Blair de eerste grote stappen heeft gezet…….

Het
volgend schrijven over de heksenjacht in Labour op alles wat
socialistisch lijkt is van Rachael Swindon, lees het ajb en geeft het
door, ook in Nederland ziet men Corbyn als een antisemiet, zoals
gezegd een uiterst smerige leugen…… Jammer dat
Rachael zo hamert op het sociaaldemocratische karakter van de partij
en dat dit behouden moet blijven, terwijl we overal hebben kunnen zien waar sociaaldemocratische politiek toe
leidt: partijen die zich voordoen als licht socialistisch, terwijl de
dagelijkse werkelijkheid neoliberaal beleid laat zien, neem onze PvdA (ik heb het
grootste deel weggelaten van Raechels irritante kerstwensen die ze aan haar
schrijven toevoegde
):

“The
Labour Party Is A Democratic Socialist Party” – Someone Tell The
Witch Hunt

Posted:
19 Dec 2020 11:53 PM PST

@Rachael_Swindon
<noreply+feedproxy@google.com>

 

(Grootoplichter Starmer)

Let’s get straight
to the point. 

There’s a witch
hunt in the Labour Party.
 

But of course, it’s
not witches that are being hunted, but decent, loyal socialists.
People like you. Call it a socialist hunt if you like. I’m not
seeing any suspensions from the hard-right of the Party, are you? 

The illegitimate
Socialist Hunter in chief, David Evans, and his beige sidekick, Keir
Starmer, have dragged the Labour Party to the right, and now they
want all traces of socialism removed. Just to remind you, the Labour
Party was founded by a Socialist, its greatest Prime Minister was a
Socialist, and if you flip your membership card over, the very first
line says, “The Labour Party is a democratic socialist party.”  

So what gives Starmer
and Evans the right to attack the democratic foundations of the party
while simultaneously attempting to remove any trace of socialism? 

What gives Starmer and
Evans the right to tell you, their funders, what you can and can’t
talk about? Seriously, this is alarming, it is authoritarian, and it
has no place in any movement that prides themselves on membership
engagement and grassroots democracy. 

What gives either of
them the right to drag the Labour Party membership, against its will,
kicking and screaming towards the land of social conservatism? 

Nothing. They have
no right.
 

Starmer was elected
upon a false prospectus. A man that pretends to stand up for
everyone, stands up for absolutely nobody – apart from a few
lobbyists – and he seems much more at ease failing to call out white
supremacy, or failing to vote against torture, or ordering the
suspensions of brilliant lefties, for the crime of being a socialist,
or blowing smoke so far up Boris Johnson’s arse you can see it
coming out of the Etonian Ewok’s nostrils. Revolting. 

 

He is no Labour
leader. He’s not even a Liberal Democrat leader. He makes Ed
Miliband look like one of us ffs.

Look at the state of
our politics. You’ve got that over-privileged, over-promoted,
utterly clueless bag of bum wind Johnson, leading the Tory Party –
and allegedly running the country. 

Then look at Labour
and The Lib Dems. Both are led by fully paid up members of the
establishment. Sir Ed Davey (I think that’s his name), and Sir
Keith Starmer (I know that’s his name), are both knights of the
realm. 

Can you see why
Scotland, and Wales, want to escape from this utter horror show? Do
you really blame them? I’d push for a Democratic Republic of
Swindon if it meant escaping Tory rule, because that’s all that’s
on offer down here. The only decision we have to make is our
preference of Tory – blue, yellow, or red. This is a recent thing.
The last Labour leader, regardless of how you felt about him, offered
a genuine, progressive alternative. 

The last Labour
leader, Mr Corbyn, is a victim of the socialist hunt himself. This
will not end well for Starmer and Evans, whatever the outcome. They
have forced themselves into a corner, with help from extremist
organisations intent on dictating Labour Party rules. 

Anyway, I must ask
you, do you remember when Jeremy Corbyn suspended more than 50 CLP
chairs and vice-chairs, for exercising their democratic right? And
when he was suspending left-wing Jews without reason? Do you remember
when the Labour Muslim Network issued a damning report into
Islamophobia in the Labour Party, under his leadership? Do you
remember when thousands of BAME party members left in their droves
because of the leadership’s inability to deal with racism? 

No, nor do I. And
that’s because it never happened. 


If any of that
happened during the Corbyn years we would still be talking about it
now, it would’ve been on the front of every single paper, it
would’ve lead BBC and SKY News, LBC, and another vote of no
confidence would’ve gone in from the Parliamentary Labour Party
stooges. 

But all of this has
happened under the leadership of Keith Starmer, and the media silence
is absolutely deafening. If it wasn’t for the likes of Canary,
Skwawkbox and others, we wouldn’t have a clue what’s going on.

Can you imagine if
Jeremy Corbyn had a media that wasn’t intent on destroying him? 

We might even be
twenty points ahead by now. 

The socialist hunt
isn’t showing any signs of slowing down in the near future. More
prominent party members are usually ‘lucky’ enough to find out
through a media briefing, but the standard party members just get a
letter out of the blue, often with no adequate explanation as to why
they are being suspended. 

Starmer and Evans will
need to drop the Poundshop Stalin act, because they look fucking
ridiculous.

 

I am told more than
240 CLPs have indicated solidarity for Mr Corbyn, with more than a
third of them going against the democracy clampdown issued by the
leadership and passing motions of support for the former Party
leader.

More than a third of
CLPs passing motions nominated Starmer for the Labour leadership.
These are his own CLPs, not putting up with this control-freakery. 

I think Starmer and
Evans underestimated the likelihood of a resistance to their purge.
The left doesn’t roll over for anyone, Keith and Dave, I can assure
you. 

Labour members on the
left need to organise. CLPs need to continue passing motions of
support for Mr Corbyn, and continue to pass motions of no confidence
in Starmer and Evans. Social media activists need to keep supporting
independent media. Share their articles, help them grow, because they
are on the side of justice and equality, and they will hold power to
account, rest assured. 

Anyway, that’s me
done for another Sunday. I’m off to watch my son play football,
which may well be the last opportunity for quite a few weeks, if
Covid has its way. 

Take care, and if I
don’t speak to you before, have a lovely and very happy Christmas

Rachael 

 ==================================

Zie ook: ‘Jeremy Corbyn uit Labour gezet op basis van antisemitisme leugen

Labourpolitici in oorlog met elkaar: de antisemitisme leugen tegen Jeremy Corbyn die hem de verkiezingen kostte

BBC heeft Corbyn afgemaakt als antisemiet, terwijl het zelf al jaren een racistische serie uitzendt…….

Verkiezingen
Groot-Brittannië: de lastercampagne van de afhankelijke BBC en andere
massamedia tegen Corbyn heeft gewonnen………

Verkiezingen in Groot-Brittannië gemanipuleerd door de massamedia

Jackie
Walker, een joods journalist, spreekt over de met beschuldigingen van
antisemitisme gevoede heksenjacht op Labour en haarzelf
‘ 

Opperrabbijn Mirvis besmeurt Labour vlak voor verkiezingen, over het ongeoorloofd beïnvloeden van verkiezingen gesproken

Boris Johnson vs. Jeremy Corbyn en de massamedia

Niet Rusland maar Trump beïnvloedt nu al de verkiezingen in Groot-Brittannië

Jeremy Corbyn, de Britse Labourleider zal en moet vallen: hij neemt het op voor het arme deel van de bevolking

Gedreven politicus zet BBC presentator te kakken die Labour de schuld wilde geven van de armoede in GB

Honger in GB anno 2019: uitsterfbeleid voor werklozen en andere arme Britten >> velen krijgen geen voedselhulp

Britse kinderen lijden anno 2018 honger, vooral in de vakanties…….

Jeremy Corbyn (Labour en oppositie leider GB) veegt de vloer aan met vertrekkende ‘centrum’ Labour fractieleden

Corbyn als schietschijf voor het Britse leger, reactie Tories: Corbyn is een groot gevaar voor Brittannië……

Antisemitische heksenjacht in GB bedoeld om pro-Palestijnse Labour politici de mond te snoeren 

Esther Voet (Nieuw Israëlitisch Weekblad) ‘maakt grap’: ze vertrekt naar Israël vanwege groeiend antisemitisme……

The Guardian weigert brief van meer dan 200 Joodse vrouwen, waar dit medium loog en blijft liegen over ‘antisemitisme’ Corbyn 

Jeremy Corbyn weggezet als nazi in fake news ‘antisemitisme schandaal’ >> haatzaaien met een ‘groter doel’ 

Anti-Corbyn boek valt door de mand als valse aanklacht >> schrijver duikt onder…… 

Esther Voet (hoofdredacteur Nieuw Israëlietisch Weekblad) over ‘antisemitisme’ 

Labour
politicus Joan Ryan, die gisteren uit de partij stapte, werd op video
betrapt met leugens om critici van Israël te belasteren
 

BBC presentator maakt per ongeluk promotie voor het socialisme 

The Mail on Sunday en Sky News schieten levensgrote antisemitische bok bij het belasteren van Corbyn 

BBC wijst meer en meer naar Corbyn als medeschuldige voor de Brexit 

Simon Wiesenthal Center: antisemitische top tien 2018 >> o.a. moorden toegestaan voor Joden 

BBC Media Action: een smerige propaganda organisatie, mede door Nederland betaald 

Britse justitie gaat ‘hate crimes’ van Labour onderzoeken 

Jeremy Corbyn wordt gedemoniseerd als antisemiet…….

————————————————————————————–

Daar
Corbyn vooral voor antisemiet wordt uitgemaakt omdat hij kritiek heeft
op het ongebreidelde geweld van Israël, nog wat links naar dat
onderwerp:

Kritiek op Israël wordt door een leger van Israëlische trollen bevochten

Israël misbruikt de aanslag op de synagoge in Pittsburgh voor demonisering van steun aan de Palestijnen…….

Google Maps veegt Palestijns gebied van de kaart

De film over de pro-Israëlische lobby in de VS, die Israël verboden wil zien………

Israël zet snelle reactiemacht op poten tegen anti-Israëlische kritiek

Israël en VS werken samen in tegenwerken van critici op beleid t.a.v. Palestijnen