Poolse arbeiders als uitkeringsfraudeurs gedemoniseerd door Koolmees (D66 minister Sociale Zaken)

Afgelopen vrijdagmorgen was op BNR na 7.30 u. D66 hufter Koolmees te horen over uitkeringsfraude, voornamelijk gepleegd door Poolse arbeiders, aldus Koolmees, die daarmee ook nog eens haatzaait tegen deze mensen…….

Veel dappere praatjes dat het UWV haar werk beter moet doen en dat er een strenge aanpak moet komen van deze fraude, waarbij Poolse arbeiders zich werkloos melden en een uitkering krijgen, waar er in feite wel werk zou zijn voor deze arbeiders……

Weet niet wat men verstaat onder werk voor deze werknemers die elders ontslag kregen, bijvoorbeeld moeten deze arbeiders zich beschikbaar houden voor werk in Drenthe terwijl ze al jaren in het Westland wonen…?? (immers om voor een uitkering in aanmerking te komen, moet je minstens 5 jaar aaneengesloten hebben gewerkt) Kan me goed voorstellen dat deze Polen daar geen trek in hebben.

Waar Koolmees zich niet druk om maakt, is over de enorme uitbuiting van Poolse en andere Oost-Europese werknemers….. In het Westland hebben een fiks aantal tuinders 2 ploegen met Poolse arbeiders in dienst, althans ze hebben elke afzonderlijke groep een half jaar in dienst, waarna deze mensen moeten opzouten, op dat moment komt de tweede groep in beeld en die werkt dan ook weer voor een half jaar bij zo’n vuile uitbuiter……. Daarmee kunnen deze tuinders (vaak ‘goede christenen’, dus zondag vooraan in de kerk) deze arbeiders zo min mogelijk betalen en waarmee deze arbeiders geen extra beloning krijgen of rechten op kunnen bouwen na een aantal jaren in vaste dienst te hebben gewerkt…….

Nogmaals: deze Oost-Europese arbeiders (mensen) hebben recht op het minimumloon, echter zelfs dat krijgen ze meestal niet, daar de tuinders ofwel zelf huisjesmelkers zijn dan wel dit laten doen door een bedrijf en waar de veel te hoge kosten voor die belabberde huisvesting van het loon worden ingehouden……. Niet zelden kunnen Oost-Europese arbeiders niet eens terug naar hun moederland, daar ze niet genoeg verdienen om die reis jaarlijks minstens één keer te kunnen maken……

Deze Poolse en andere Oost-Europese arbeiders werken tegen het minimumloon, waar ze na een half jaar (de termijn waarbinnen ze geen extra rechten kunnen opbouwen) maar moet wachten of ze elders in het Westland werk kunnen vinden, al moet ik daar onmiddellijk aan toevoegen dat er tuinders zijn die de afgedankte groep van de andere tuinder onderling uitruilen na een half jaar werk……. Kortom het gaat hier om georganiseerde uitbuiting en deze situatie bestaat al jaren, iets waartegen de overheid, ondanks dat men op de hoogte is van deze in feite smerige fraude, niets onderneemt…….

Laat Koolmees eerst maar eens een eind maken aan de uitbuiting van Oost-Europese arbeiders, voordat hij de bevolking weer ‘een reden’ geeft om te spugen op de Oost-Europese arbeiders in ons land……..

Het is als met de zwartspaarders, die jaarlijks voor zo’n 20 miljard euro aan belasting ontduiken in ons land, daar gaat men alleen achteraan als de belastingdienst wordt getipt (althans dat mag je hopen, daar werknemers van deze dienst in het verleden meermaals hebben geklaagd dat ze niet achter welgestelde belastingontduikers aan mogen, ook al wisten ze zeker dat er werd gefraudeerd, dit vanwege de tijd die het zou kosten……. Voorts mocht dit welgestelde gespuis jarenlang tot inkeer komen en alsnog hun zwarte geld aangeven, dit tegen een boete die er amper toe deed…….

Het voorgaande, waar men uitkeringstrekkers uit en te na controleert, terwijl het bedrag aan uitkeringsfraude (hetzelfde geldt voor de hierboven beschreven fraude) waar het om gaat, niet in de schaduw kan staan van die 20 miljard aan belastingontduiking….. Waar de boetes voor uitkeringstrekkers in verhouding veel groter zijn, dan die voor de grote welgestelde fraudeurs…….

Ach ja, we leven nu eenmaal in een klassenmaatschappij, inclusief klassenjustitie……….

Walgelijk!!

PS: ik sprak hier over Oost-Europese arbeiders in het Westland, echter dergelijke situaties zullen ook elders in Nederland bestaan (en dat ook bij ander werk), daar kan je de klok op gelijk zetten…….

EU zet Polen onder druk vanwege politieke invulling hooggerechtshof, maar heeft geen probleem met eenzelfde invulling in de VS

De EU heeft Polen onder druk gezet nog vandaag helderheid te geven over het nu weer afzetten van 22 rechters van het Poolse hooggerechtshof, volgens de EU is dit (terecht) een ontoelaatbare inmenging van de politiek met de rechtspraak.

Vreemd dat de EU geen probleem heeft met eenzelfde situatie in de VS, waar de rechters zelfs politiek worden benoemd!!! Sterker nog de EU onderhoudt uiterst vriendelijke banden met de VS, daar heeft zelfs Trump niet veel aan kunnen veranderen.

Ondanks het meer dan rotte rechtssysteem in de VS (neem het vervloekte ‘plea bargain’*) leveren de afzonderlijke EU lidstaten zelfs eigen mensen uit aan de VS!!

Wat een ongelofelijke hypocrisie! (hoewel het volkomen terecht is dat het fascistische Polen bij de democratische les wordt gehouden, al zal dit niet werken. Timmermans liet eerder dit jaar weten blij te zijn met de nieuwe fascistische regering, daar men nu weer met Polen kan overleggen….. ha! ha! ha! ha! Dat hebben we gezien Timmermans, ‘waanzinnig!’)

* Plea bargain: zelfs als je onschuldig bent kan je in veel gevallen beter bekennen dat je ‘een misdaad hebt begaan’, daar je anders een veel langere gevangenisstraf te wachten staat…….

Untitled Post

Wilders (PVV) met een ‘wereldwijde’ cartoon wedstrijd over de islam en profeet Mohammed in het bijzonder, nu nog een ‘wereldwijde’ PVV borduurwedstrijd om het fascisme nog meer te promoten

Wilders doet nu al huilie huilie vanwege doodsbedreigingen aan zijn adres door de aankondiging deze wedstrijd, alsof dat een totale verrassing voor hem is…… ha! ha! ha! ha! ha! Kortom Wilders is nog valser dan ooit gedacht, immers de opzet was om moslims zwaar te beledigen, waar als reactie van een aantal fanatieke moslims altijd (doods-) bedreigingen op volgen, nogmaals alsof dit iets nieuws is voor deze fascist…….

Dan nog het volgende: een aantal politici heeft al zijn/haar ongenoegen uitgesproken over de bedreigingen aan het adres van Wilders, uiteraard ingegeven om de fascistoïde aanhang in de partij vast te houden, zodat ze niet overstappen naar de PVV, of andere fascistische fracties…….

Politie actie buiten festival Decibel ‘groot succes’: voor het eerst geen gewelddadigheden ha! ha! ha! ha!

De politie actie geen personeel in te zetten voor festival Decibel in Hilvarenbeek, is voor de politie in het water gedonderd. Voor het eerst waren er geen gewelddadigheden op het terrein waar privé beveiligers de taak van de politie overnamen…!!!

Burgemeester Palmen van Hilvarenbeek is vol lof over het verloop van het muziekfestival en dat was tegen het zere been van Gerrit van de Kamp van politievakbond ACP. Hij liet vanmorgen op BNR (o.a. in het nieuws van 8.00 u.) weten dat hij van journalisten en anderen heeft gehoord, dat er wel degelijk problemen waren op het terrein…..

Volgens van de Kamp gaat het om het dealen en gebruik van drugs. Vier dealers die deze festivals afreizen werden gepakt met grote hoeveelheden drugs, maar dat is volgens van de Kamp maar een klein deel van de drugs die op het terrein te krijgen waren….. Dit terwijl van de Kamp zelf niet op het terrein is geweest…..

Decibel trok zaterdag 50.000 bezoekers (foto: Youssef Zerrouk).

Drugs brengen gezondheidsrisico’s met zich mee en kunnen daarbovenop zorgen voor openbare orde risico’s, aldus van de Kamp…… Ja van de Kamp, vooral de harddrug alcohol zorgt voor veel gezondheidsrisico’s (dagelijks overlijden 12 mensen aan de gevolgen van langdurig alcohol gebruik) en ordeverstoringen (zie ook de ‘feestelijkheden’ rond de jaarwisseling, of voor, tijdens en na voetbalwedstrijden..)…. Uiteraard is deze harddrug, volkomen legaal, weer volop gebruikt in Hilvarenbeek…..

Normaal worden er rond de 300 agenten ingezet op Decibel en blijkbaar zorgen die zelf voor ordeverstoringen die tot gewelddadigheden leiden, althans anders kan je niet concluderen……

Geen berichten over ziekenhuisopnames van Decibel bezoekers die te diep in het glas en daarbij andere harddrugs gebruikten…. Nogmaals werd afgelopen weekeinde in Hilvarenbeek getoond dat het niet agressief ingrijpen op drugsgebruik dan wel op de verkoop van die drugs juist geen problemen oplevert……

Kortom de actie van de politie om geen personeel te leveren voor festival Decibel is totaal mislukt!! Uiteraard wil van de Kamp aantonen (als opgemerkt: op van horen zeggen) dat het festival een zootje was, immers zo kan hij nog enigszins succes claimen op de acties van de politievakbonden….. Jammer voor van de Kamp, maar de werkelijkheid ziet er totaal anders uit…..

De hoogste tijd dat de ACP en de andere politievakbonden eindelijk eens pleiten voor minder inzet op drugsjacht, daar deze in feite totaal zinloos is, maar wel een enorm kapitaal kost en de inzet ‘eist’ van enorme aantallen agenten! (waar de jacht op softdrugs uitermate hypocriet is: niet één aantoonbare dode door gebruik van deze drugs, terwijl de uiterst verslavende harddrug alcohol zoals gezegd dagelijks 12 dodelijke slachtoffers eist….. Toch mag daarvoor nog steeds reclame worden gemaakt op tv en andere media…..

VS, hechte vriendschappelijke banden met o.a. Saoedi-Arabië

De VS maakt zich zogenaamd kwaad over mensenrechtenschendingen en over het ‘neerslaan’ van demonstraties in landen als Iran of Venezuela, maar onderhoudt goede banden met de grote mensenrechtenschenders als Saoedi-Arabië, waar je bovendien niet eens mag demonstreren!!!

Overigens in de VS hebben een aantal staten wetten aangenomen, die demonstreren in feite onmogelijk maken, of zelfs levensgevaarlijk maken, daar automobilisten zich niet langer om de veiligheid van demonstranten hoeven te bekommeren…….

VS hypocrisie van de bovenste plank!!

VS importbeperkingen niet alleen dom maar ook uiterst hypocriet

Lees
het volgende uitstekende artikel van Mike ‘Mish’ Shedlock, eerder
geplaatst op Mish Talk, de site van Shedlock, een artikel over de
handelsoorlog die Trump heeft ontketend met China, volgens Shedlock
niet alleen een dom ‘beleid’, maar ook uiterst hypocriet en
contraproductief.

US
Trade Policy: Not Only are We Stupid, We are Hypocrites

by
Mike
Mish Shedlock
1
day
edited
(August 2, 2018)

The
news agencies reported Trump would extend tariffs on Wednesday.
Instead, we have an outline of possible actions.

The Wall Street Journal
reports 
U.S.
Turns Up the Heat on China
.

The U.S. turned up the
heat Wednesday on China, with the Trump administration threatening to
more than double proposed tariffs on imports while Congress passed a
defense bill designed to restrict Beijing’s economic and military
activity.

The moves come as Beijing
and Washington have failed to ease an escalating trade dispute,
prompting the administration to seek additional leverage. The
administration, which has already affixed tariffs on billions of
dollars in Chinese imports, said it would consider more than doubling
proposed tariffs on a further $200 billion worth of Chinese goods to
25%, up from an original 10%.

Meantime, the Senate
approved a defense-policy bill that both tightens U.S.
national-security reviews of Chinese corporate deals and revamps
export controls over which U.S. technologies can be sent abroad. The
bill, which also restricts Beijing in areas ranging from cultural
activity to military exercises, passed the House a week earlier and
President Trump is expected to sign it into law.

Administration officials
are confident they have the upper hand in the trade fight because the
U.S. economy is strengthening while the Chinese economy shows signs
of growing slack. Moreover, China is more dependent on trade than the
U.S.

But that confidence so
far hasn’t translated into action.

President Trump has
threatened to apply tariffs to all $505 billion in Chinese goods
entering the U.S. if the two are unable to reach a settlement.
Washington has already applied tariffs to $34 billion worth of
Chinese imports, with another set of duties on $16 billion in goods
scheduled in the days ahead.

The U.S. threatened
Wednesday to make the next round of tariffs more punitive. In a
Monday White House meeting, Mr. Trump dismissed the original
administration plan for a 10% tariff on $200 billion in imports—the
next step in Mr. Trump’s escalation—and had his team bump up the
levy to 25%.

Another Tariff
Backfiring Moment

The administration didn’t
spell out a particular rationale for increasing the tariff. People
familiar with White House discussions say the reasons include anger
over the Chinese government’s failure to approve the merger of
U.S.-based Qualcomm Inc. and Dutch chip maker NXP Semiconductors ,
which forced the companies to scrap a deal aimed at boosting
Qualcomm’s reach into new markets.

Both sides lose. That’s
exactly what happens in trade wars.

More Losses
Coming

The proposed tariff
increase poses big risks for both the U.S. and global economy. A 25%
tariff would boost the cost of a range of U.S. imports at a time when
inflation has begun to pick up. It would become another factor for
the Federal Reserve to consider as it decides how quickly to raise
interest rates.

This gets you
nothing,” said Fred Bergsten, founder of the Peterson Institute for
International Economics, a Washington, D.C., free-trade think tank.
“It adds to inflation pressure and interest rates and [would]
strengthen the dollar, which makes trade situation even worse” for
the U.S., he said.

It gets less than
nothing. Inflation will be temporary, and it will be followed by a
deflationary collapse in trade.

Three Ways China
Can Retaliate

  1. Let the Yuan slide 25%
    negating the tariffs.

  2. Further limit US firms
    ability to do deals in China

  3. Halt
    Rare Earth Exports. Rare earths are 17 minerals used to make cell
    phones, hybrid cars, weapons, flat-screen TVs, magnets,
    mercury-vapor lights, and camera lenses.

Option one has capital
flight risks for China of course. But US tariffs pose numerous risks
to the US and global economy as well.

Option two is a given.

Option three is rarely
discussed, but China has at least 80% of the global market.

China’s Rate
Earth Monopoly

In August of 2017, The
Diplomat commented on 
The
Ongoing Efforts to Challenge China’s Monopoly
.

Back in 2010, “rare
earth elements” became a hot topic in the national security and
foreign policy fields, mainly because of the political, economic, and
security turmoil that followed China’s defacto embargo of those
elements. In September of that year, China (the major supplier of
rare earth elements) suddenly reduced its export quotas by 40 percent
— not long after the collision of a Chinese fishing ship and a
Japanese Coast Guard vessel in the East China Sea. Due to the export
restriction, Japan found it difficult to fill its domestic rare earth
demands, and as a result the world market price of the elements
skyrocketed.

Eventually, when the WTO
ruled against China’s export restriction in 2014, and the market
price went back to the original (or even lower) level, media coverage
on rare earths declined dramatically. Are the risks in the rare earth
supply chain really gone? Probably not.

Called “the
vitamins of modern society
,”
rare earth elements play a critical role in our daily life — in
both the economic and security domains. These elements are key
components of a vast array of products, including smart phones,
computers, light bulbs, electric cars, wind turbines, satellites,
cruise missiles, and stealth aircrafts. Some elements, like neodymium
and dysprosium, are highly demanded for the production of permanent
magnets, which are used for sensors and motors of these products. The
most noteworthy fact is that the more we go green and
technology-oriented, the more important these elements become to our
society.

Today, China enjoys a
monopoly in the rare earths market. It is estimated that in
2016, 
more
than 80 percent
 of
rare earth elements produced in the world were excavated in China.
The country is also believed to hold more than 30 percent of the
planet’s remaining rare earth element reserves. While many stopped
paying attention to rare earths after the dispute settlement at the
WTO, the market has been preparing for more potential turmoil.

It is costly to find
alternatives to low-priced Chinese rare earths, whether those
alternatives are opening and reopening mines, inventing new recycling
process, or developing substitutes. Nonetheless, in the current
situation, where China not only has major control over global supply
but has also begun stockpiling in preparation for future market
demand, continuing efforts to diversify the supply chain portfolio
are critical for the United States and its allies — from both
economic and security perspectives. It is not sustainable to rely on
Chinese rare earths, although they look very cost-effective in a very
short term. Now is the time to revisit the powerful dynamics of rare
earth elements and to establish a strategy to win the
soon-to-be-more-competitive battle of the market.

Not That Rare? So
What?

In April of 2018, The
Verge reported 
China
can’t control the market in rare earth elements because they aren’t
all that rare
.

The Verge contradicts its
own headline in the body.

The whole process is
“expensive, difficult, and dangerous,” says former rare earth
trader and freelance journalist Tim Worstall. He tells The Verge
that, because of this, the West has been more or less happy to cede
production of rare earths to China. From the 1960s to the ‘80s, the
US did actually supply the world with these elements; all extracted
from a single mine in California named Mountain Pass. But in the
‘90s, China entered the market and drove down prices, making
Mountain Pass unprofitable and leading to its closure in 2002.

Worstall says there are
many reasons production moved overseas. Some of these are familiar:
cheap labor costs and a willingness to overlook environmental damage,
for example. But there’s also the fact that rare earth production
in China is often a byproduct of other mining operations. “The
biggest plant there is actually an iron ore mine which extracts rare
earths on the side,” says Worstall. This means that, unlike the
Mountain Pass mine, producers aren’t reliant on a single product.
“If you are trying to only produce rare earths, then you’re
subject to the swings and roundabouts of the market.”

In a paper describing
the Minamitori find published in 
Nature
Scientific Reports
,
the Japanese suggest a hydrocycle could use centrifugal forces to
quickly separate out a lot of the unnecessary materials in the sea
mud. But this method is unproven.

Nobody has ever done
it before, and no-one has proved it can work at an industrial scale,”
says Professor Frances Wall of the Exeter University’s Camborne
School of Mines. Wall tells 
The
Verge
 that
the Japanese team are doing “some nice work,” but says a huge
amount of research has yet to be done before the seabed becomes a
reliable source of these important elements. “There have been
literally hundreds of exploration projects [that have found rare
earth metals] and they’ve not been able to go forward through
production because they can’t prove they’ll make any money,”
says Wall.

Where’s the Mine?

Rare earths may not be
that rare but how long does it takes to start a mine and produce what
you need?

It was a WTO ruling that
eventually led to the price collapse, some four years later! And if
Trump has no use for the WTO, maybe China will decide the same thing.

Alleged Steel
Glut

Let’s step back for a
moment and look at what started this trade war: An alleged steel
glut. China supposedly was dumping steel below cost.

Complaining about
“dumping” is idiotic. If someone is providing goods cheaper
than you or they can make them, you are getting one hell of a good
deal! Period. End of story. If it hurts steel manufacturers, then it
benefits thousands of other companies that use steel.

And tariffs pick winners
and losers, mostly losers, all but the steel industry in fact. To
argue about this is absurd.

When someone Tweeted
about a steel glut today, I responded:

Mike
Mish Shedlock on Twitter

Is
there a “steel glut”? Are people paying to get rid of
steel? If not, where is evidence of a glut? China produces more steel
than…

 twitter.com

Mike Mish Shedlock on Twitter

Oceans
of Gluts

If
there is a “steel glut” then there is a “soybean
glut”. There are tens of thousands of gluts. Literally every
export can be deemed a glut.

And
again, if China is indeed subsidizing steel, then we should be
eternally grateful. Instead, Trump spits in their face.

Amazing.

By
the way, the US subsidizes Boeing and the entire defense industry by
fighting needless, counterproductive wars. And what about the sugar
lobby? Ethanol?

So
not only are we stupid, we are hypocrites.

Mike
“Mish” Shedlock

=============================

Voor meer berichten over deze handelsoorlog, klik op het label met die aanduiding, direct onder dit bericht.

Longartsen tegen gebruik van dieselbrandstof

In Nederland maken longartsen zich druk over het roken, waar ze met geen woord reppen over de slechte luchtkwaliteit in Nederland…… Deze slechte luchtkwaliteit wordt veroorzaakt door autoverkeer, luchtvaart, scheepvaart, industrie, kolengestookte energiecentrales* en als klap op de spreekwoordelijk vuurpijl het vuurwerk (bij afsteken van dat laatste wordt meer en zwaardere luchtvervuiling geproduceerd dan in 1 jaar tijd door de hoogovens in IJmuiden…)…..

Jaarlijks overlijden rond de 18.000 mensen vroegtijdig (na een akelig ziekbed) aan de gevolgen van langdurige blootstelling aan de uitstoot van alleen al autoverkeer…… Ter vergelijking: jaarlijks overlijden 20.000 mensen aan de gevolgen van roken…… Hier moet nog aan toegevoegd worden, dat jaarlijks een groot aantal kinderen long- en of luchtwegklachten oplopen door deze auto-uitstoot…….

Dat het ook anders kan wordt in de volgend video getoond, een video waarin je longartsen ziet demonstreren tegen dieselauto’s en waarin wordt uitgelegd wat de gevolgen zijn voor de volksgezondheid van diesel-uitstoot:

* In de nieuwe kolencentrales worden kolen samen met houtpellets verbrand (bio bijstook), voor dat laatste worden hele bossen uit de VS verwerkt (tot houtpellets)……..  Voor die ‘bio bijstook’ kregen deze centrales nog eens meer dan 4 miljard subsidie van VVD opperhufter Kamp, dit in de laatste maanden van Rutte 2……. Zelfs alleen het stoken van deze pellets is veel meer vervuilend, dan het verstoken van gas, waar de gascentrales in ons land al jaren allemaal zijn uitgeschakeld……. Pas in 2030 moeten deze vieze kolengestookte centrales stoppen met het veroorzaken van kanker enz…. En maar lullen aan ‘klimaattafels…’

Zie ook:

Jan Kees Emmer (Telegraaf): Amsterdam emissieloos is voor ‘milieudrammers’

Roken: is rattengif in tabak reden tot ingrijpen van de overheid?

Luchtvervuiling veroorzaakt naast long- en luchtwegklachten, ook psychische aandoeningen bij kinderen

Hartklachten ook door lage niveau’s van luchtvervuiling…..’



Rokers verenigt u: tijd voor een proces tegen de staat!

Nederlander leeft 13 maanden korter door luchtvervuiling, dat zijn meer dan 260.000 mensenlevens

Paul Blokhuis (staatssecretaris CU): anti-rook politiek of hoe kan je het volk nog meer zand in de ogen strooien….

De Kanter (longarts) ontkent dat georganiseerde misdaad profiteert van elke verhoging tabaksaccijns….

Roken in openbaar moet verboden worden, aldus KWF…….‘ (alleen vergiftiging middels auto-uitstoot is toegestaan….)

PS: ook de namen van de Kanter en Dekker toegevoegd aan de labels direct onder dit bericht, daar deze longartsen nooit spreken over de enorme slechte luchtkwaliteit in ons land (deze behoort tot de slechtste van de EU), terwijl ze wel bezig zijn met een kruistocht tegen het roken…….

Klimaatakkoord en energieakkoord: lege woorden, daar er meer kolen worden verstookt dan ooit tevoren en het aantal passagiersvliegtuigen de komende 20 jaar zal verdubbelen

Het is om moedeloos van te worden, terwijl de politici en de grote vervuilers zich veren in de vieze reet steken wat betreft het terugdringen van de klimaatverandering (dat is overigens onmogelijk) en duurzaamheid, worden er meer kolen verstookt dan ooit tevoren……. Zelfs in Nederland staan de gasgestookte energiecentrales stil en draaien de kolencentrales op vol vermogen……. Dit met dank aan Australië en de VS, die enorme hoeveelheden steenkool tegen afbraakprijzen dumpen op de wereldmarkt…..*

Dan is er het vliegverkeer, op zich al een enorme aanjager van de klimaatverandering, waar het aantal passagiersvliegtuigen volgens de laatste prognoses de komende 20 jaar zal verdubbelen…… Over vakanties gesproken: ook het aantal cruiseschepen is groter dan ooit tevoren en ook daar is de groei nog lang niet uit, terwijl deze schepen een enorme belasting zijn voor het milieu en zoals je begrijpt als bij vliegtuigen, een fikse bijdrage leveren aan de klimaatverandering en luchtvervuiling, al is de vervuiling van schepen zo mogelijk nog een stuk groter dan die van vliegtuigen…. Dan spraak ik niet eens over het enorme aantal vrachtschepen en tankers die een nog grotere bijdrage leveren aan de vernietiging van de aarde zoals wij die kennen…..

Verder hebben we palmolieplantages, waarvoor jaarlijks gigantische gebieden aan oerwoud worden opgeofferd, veelal door deze bossen in brand te steken**, zodat ook daardoor een grote de klimaatverandering verder wordt aangejaagd en het verdwenen bos geen rol meer speelt in het opnemen van CO2 en de productie van zuurstof……. Bedrijven als Unilever hebben het gore lef te stellen dat de palmolie die zij gebruiken duurzaam is, een leugen die keer op keer wordt doorgeprikt…… Er is maar één soort duurzame palmolie: de palmolie die niet geoogst en gebruikt wordt……

Ook is er de intensieve martelveehouderij, een grote aanjager van de klimaatverandering, dit door de enorme productie van methaangas, één van de sterkste broeikasgassen op onze wereld…… Alleen in Nederland worden jaarlijks 500 miljoen dieren vermoord (ja, een half miljard!) en om deze dieren te voeren worden ook nog eens enorme gebieden aan oerwoud gekapt dan wel verbrand, zodat daar genetisch gemanipuleerde soja kan worden geteeld…… Nederland is na China de nummer 2 importeur van deze soja…… (80% van de wereldsojaproductie gaat naar diervoeder……)

Laat de deelnemers aan de belachelijke ‘klimaattafels’ maar eens naar voorgaande zaken kijken (het feit dat de maximumsnelheid van auto’s werd verhoogd van 80 en 120 km/u. naar respectievelijk 100 en 130 km/u. komt daar niet eens ‘ter tafel…’)…… Ben trouwens wel benieuwd wie ar aanzitten bij die klimaattafels, het zal me niet verbazen als de klimaat vernielende oliemaffia daar te vinden is, zoals deze in 2015 ook aanzaten bij de klimaattop in Parijs, een klimaattop waar de beprijzing van CO2 uitstoot niet eens besproken mocht worden (als dat wel zo was geweest, hadden de oliemaatschappijen en andere grote bedrijven het af laten weten….) De ingebruikname van Lelystad ‘Airport’, mag dan weer niet besproken worden op de hiervoor aangehaalde klimaattafels, terwijl de luchtvervuiling daarvan een nog groter deel van Nederland zal treffen…. (nog naast het belachelijke gegeven dat dit vliegveld tegen een natuurgebied aanligt….)

*  Wat betreft de VS was dit al het geval onder Obama, de valse slang met z’n mooie praatjes over het milieu en klimaat….. De VS heeft zelfs een enorme kolencentrale gebouwd, pal naast een belangrijk natuurreservaat in Bangladesh, de Sundarbans, waarvoor de contracten werden getekend onder het bewind van…. Obama!

** De giftige rook van die branden is tot op vele honderden kilometers te ruiken, als het gaat om bijvoorbeeld Borneo is de stank te ruiken tot in Singapore, Maleisië, Cambodja, Thailand en Vietnam en moet men in een paar van deze landen zelfs regelmatig gebouwen als scholen sluiten……

Paul Blokhuis (staatssecretaris CU): anti-rook politiek of hoe kan je het volk nog meer zand in de ogen strooien….

Blokhuis, staatssecretaris Volksgezondheid, Welzijn (ha! ha! ha!) en Sport is een volksverlakker van de ‘Christen’Unie. Deze pias heeft het roken blijkbaar tot zijn kruistocht verheven en als het maar even kan toetert hij het over de daken van Nederland…..

Gisteren werd in het Radio1 nieuws van 10.00 u. bekend gemaakt dat er bijna niet meer wordt gerookt in de horeca….. ha! ha! ha! ha! Weet niet uit welk overbodig onderzoek dit blijkt en heb geen eens zin het op te zoeken.

Logisch dat er bijna niet meer wordt gerookt in de horeca, daar je ofwel afhankelijk bent van het weer of van een eventuele rookruimte. Over die laatste plek gesproken: ga eens naar een concert in de Melkweg, de Vereniging of het Paard, voorafgaand aan een concert staan die rookruimtes helemaal afgeladen met (vrolijk) rokende mensen…… Benieuwd ook of men de laatste maand heeft gemeten, immers de terrassen zijn al een maand lang afgeladen….

En daarover weer gesproken: de nieuwslezer stelde verder dat staatssecretaris Blokhuis de rookruimtes over 2 jaar allemaal gesloopt wil zien en zo vervolgde de nieuwslezer, Blokhuis vindt ook dat er op terrassen niet meer gerookt mag worden in de toekomst……. ha! ha! ha! ha! ha! Nee, niet meer roken op een terras, daar je op die plek toch al wordt vergast door alle uitlaatgassen van auto- en scooterverkeer……

De plofmotor van een gemiddelde auto produceert per gereden kilometer nog altijd bijna 3 pakjes shag aan kankerzooi, waarbij vergeleken tabaksrook kinderspul is……. Blauwzuur van katalysatoren en een aantal zware metalen naast nog andere kankerverwekkende troep belanden in grote hoeveelheden in de lucht…. Als het om scooters gaat, deze stoten in verhouding nog meer troep uit dan auto’s…..

En als je dacht dat Blokhuis dus wel zal verordonneren dat er geen reclame meer mag worden gemaakt voor op fossiele brandstof rijdende auto’s en scooters, heb je het helemaal mis…..

Trouwens niet roken op terrassen, terwijl op de meeste van die terrassen wel één van de dodelijkste harddrugs wordt geserveerd: alcohol…… Zwaar verslavend en fiks kankerverwekkend…… Als je dacht dat de ‘christelijke’ hypocriet Blokhuis ook daarvoor de reclames zal verbieden, heb je het alweer mis, laat staan dat hij alcohol zou willen verbieden….. De alcoholmaffia is veel te machtig en bovendien verdient de staat kapitalen aan alcohol, terwijl aan alcoholgebruik in Nederland dagelijks 12 mensen overlijden……..

Hetzelfde geldt voor het overmatig gebruik van suiker, zout en foute vetten in voedsel: geen wettelijke maatregelen om het gebruik van deze stoffen nu eens echt te verminderen, schijt aan alle negatieve gevolgen die het overmatig gebruik van die stoffen heeft voor de volksgezondheid…….. (en wel blijven zeuren over de oplopende zorgkosten…)

Blokhuis begrijpt niet dat met deze maatregelen en met prijsverhogingen van tabak, mensen niet minder gaan roken….. Het CBS was zowaar een tijd geleden eerlijk en erkende dat het aantal rokers de laatste 2 jaar niet is afgenomen……

En weet je wat zelfs hand over hand toeneemt? Juist, het gebruik van zwarte tabak, ofwel gesmokkelde sigaretten, dan wel sigaretten uit illegale fabriekjes……… Meer dan 4 miljoen mensen in Nederland leven in armoede, mensen die ofwel net boven de armoedegrens moeten leven en allen die daar qua inkomen onder zitten….. Deze mensen zijn door alle ellende waarin ze moeten leven niet gemotiveerd om te stoppen met roken, nee zij zoeken door de enorme prijzen wel illegale alternatieven en die zijn volop te krijgen in Nederland!! (in Australië, het voorbeeld voor anti-rook goeroes als Pauline Dekker en Wanda de Kanter, heeft de verkoop van illegale sigaretten, de verkoop van legale sigaretten al lang overtroffen, aldus deskundigen (een pakje legale sigaretten kost daar omgerekend zo’n 20 euro…)……

Bij elke prijsverhoging van tabak gaan de kurken eraf bij de georganiseerde misdaad, het zou dan ook een strafrechtelijk onderzoek waard zijn om te zien of figuren als Blokhuis t.z.t. zullen worden betaald voor hun ‘heilzaam lobbywerk…..’

Waarom komt Blokhuis niet met een verplichting aan tabaksfabrikanten te stoppen met het toevoegen van extra verslavende stoffen aan tabak, terwijl ook hij dondersgoed moet weten (hoewel…) dat stoppen mede daarom zo moeilijk is..???

‘Zie ook:

Wanda de Kanter (longarts) wil naast de e-sigaret ook alcohol en autorijden verbieden

Rokers-schandpalen op stations moeten weg, veronderstel dat de trein echt een alternatief voor de auto wordt

‘De Sjoemelsigaret’, roken: de kruistocht is nog lang niet voorbij

Luchtvervuiling veroorzaakt naast long- en luchtwegklachten, ook psychische aandoeningen bij kinderen

Luchtvervuiling en de geestelijke gezondheid van kinderen (2)

Wereld Anti-Tabaksdag: volksverlakkerij en veel hypocriet gezeur

Jan Kees Emmer (Telegraaf): Amsterdam emissieloos is voor ‘milieudrammers’

Roken: is rattengif in tabak reden tot ingrijpen van de overheid?

Luchtvervuiling veroorzaakt naast long- en luchtwegklachten, ook psychische aandoeningen bij kinderen

Hartklachten ook door lage niveau’s van luchtvervuiling…..’



Rokers verenigt u: tijd voor een proces tegen de staat!

Longartsen tegen gebruik van dieselbrandstof

Nederlander leeft 13 maanden korter door luchtvervuiling, dat zijn meer dan 260.000 mensenlevens

De Kanter (longarts) ontkent dat georganiseerde misdaad profiteert van elke verhoging tabaksaccijns….

Longarts Dekker (Rode Kruis Ziekenhuis Beverwijk) wil dat werkgevers hun arbeiders verbieden te roken……………

Roken in openbaar moet verboden worden, aldus KWF…….‘ (alleen vergiftiging middels auto-uitstoot is toegestaan….)

PS: het is al een teken aan de wand, dat tabaksfabrikanten in het geheel niet bang zijn voor prijsverhogingen, daar ze rustig minder tabak of sigaretten in pakjes doen, zelfs vlak na een accijnsverhoging…….

Wereld Yoga Dag: premier Modi van India predikt voor de verandering harmonie….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

21 juni is Wereld Yoga Dag. De Indiase premier Narendra Modi, van de nationalistische hindoe partij Bharatiya Janata-partij (BJP), nam vandaag de gelegenheid te baat om yoga te promoten, dat is goed voor de harmonie in de maatschappij, aldus de ijzervreter die de moslims in zijn land nog niet het licht in de ogen gunt…..

Ach ja: nationalisme gaat hand in hand met hypocrisie en fascisme……. Moet je nagaan, dan is de BJP ook nog eens een religieus radicale partij >> hoe fascistisch kan een regering zijn…??

Overigens kan je de Indiase maatschappij zelfs voor de hindoe’s allesbehalve harmonieus noemen, neem de minderwaardige rol van de laagste klasse in het hindoeïsme, de onaanraakbaren ofwel paria’s, of anders zoals de mensen in deze buitenkaste zichzelf noemen: dalit, de manier waarop deze mensen gediscrimineerd en vernederd worden is met geen (‘volle’) pen te beschrijven…….

Bron: o.a. WDR5 rond 13.50 u.

N.a.v. de reactie die Aaltje E. hier de link naar een interessant artikel over de gevaren van yoga:

Is yoga gevaarlijk?

Zie ook:

Trump prijst Modi’s (premier India) omgang met religies, terwijl er verderop 12 moslims werden vermoord……..

India op weg naar genocide 

India: hoge raad doet partijdige uitspraak over plek waar eerder een moskee werd vernietigd

Koning
W.A. met handelsdelegatie naar India waar een groot deel van de
bevolking zucht onder het reli-fascistische bewind Modi…….

(een ‘koninklijk bezoek’ terwijl op dat moment al duidelijk was dat
India duizenden moslims gevangen heeft gezet tussen moordenaars en
verkrachters in veel te kleine gevangenissen…..)

India zet en houdt duizenden in India geboren moslims gevangen daar ze illegaal zouden zijn