Israël: NOS met zwaar gekleurd verslag over terreuraanslagen Palestijnen

Vorige week donderdag hoorde ik na het nieuws in het NOS Radio1 Journaal correspondent Ties Brock met een relatief lang en zwaar gekleurd verslag over de ‘Palestijnse terreuraanslagen’ in Israël, met name de aanslag een dag eerder in Tel Aviv kwam aan bod. 

Foto in artikel van RTL Nieuws: ‘Derde aanslag in een week: vijf doden in Israëlische hoofdstad Tel Aviv‘ Deze foto is overigens van een aanslag die op 29 maart in Tel Aviv plaatsvond.

Volgens Brock vielen er doden bij de jacht op de aanslagplegers, waar hij meteen aan toevoegde dat er Israëlische agenten gewond waren geraakt bij deze jacht op de Palestijnse daders….. Kijk dat Israëlische agenten gewond raakten is uiteraard veel ernstiger dan dode Palestijnen…….

Bijna dagelijks worden er Palestijnen vermoord door of de Israëlische politie dan wel het Israëlische bezettingsleger, terwijl beide overheidsorganen illegaal verblijven in illegaal door Israël bezette gebieden. Niet zelden zijn de vermoorde slachtoffers nog tieners, aandacht in de reguliere westerse media en dus ook bij de NOS voor deze terreur: nul komma nada……. 

Bijna dagelijks worden Palestijnse mensen in door Israël illegaal bezet gebied hun huis uitgezet, dit op grond van belachelijke claims van meestal kolonisten die stellen dat het bewuste huis van hen is, waarbij men zogenaamde eigendomsverklaringen laat tekenen door Israëlische rechters die niet eens weten wat rechtspreken betekent…… Vaak worden de rechtmatige Palestijnse eigenaars van huizen gedwongen zelf hun huis af te breken, wat men meestal maar doet daar men anders een enorme bak geld moet betalen aan de illegale bezetter. Echter vaak genoeg bulldozert Israël die huizen….. Vergeet hierbij niet dat deze huizen werden gebouwd op grond (en grondgebied) dat aan de Palestijnen behoort….. Aandacht in de westerse media en bij de NOS voor deze voortdurende Israëlische staatsterreur: nul komma nada….. In feite hoort heel Israël de Palestijnen toe en het gebied zou dan ook Palestina moeten heten, met groot en bloedig geweld zijn Palestijnen verdreven na de illegale stichting van de staat Israël in 1948……

Dagelijks wordt het verdrukte Palestijnse volk op de West Bank en Oost-Jeruzalem getreiterd en vernederd door het Israëlische bezettingsleger bij een enorm aantal blokkades, die de mensen van dit volk moeten passeren om: -boodschappen te doen, -naar het werk of school te gaan, -naar hun akkers te gaan, althans als het de Palestijnse boeren niet al onmogelijk is gemaakt deze te bereiken, -naar familie of vrienden te gaan. Aandacht in de westerse reguliere media en dus ook bij de NOS voor deze terreur: nul komma nada…….

Bijna dagelijks gaan Israëlische ‘kolonisten’ zich te buiten aan geweld (onder bescherming van het Israëlische bezettingsleger) tegen: -Palestijnen (zelfs tegen ouden van dagen en kinderen), -tegen hun huizen, -hun akkers en -olijfboomgaarden, -hun waterbronnen, -hun medische centra, en -andere
eigendommen als auto’s en landbouwvoertuigen en ook -door de EU met ons belastinggeld betaalde ontwikkelingsprojecten, deze worden met grote regelmaat
vernietigd door de fascistische apartheidsstaat Israël…… Zelfs als er doden vallen bij de terreur van Joodse ‘kolonisten’, zoals een baby die een paar jaar geleden levend verbrandde >> de reguliere westerse media hebben daar nul komma nada belangstelling voor…. (Israël mag van geluk spreken dat Palestijnen niet puur uit machteloosheid elke dag aanslagen plegen….) 

Dan te bedenken dat ik nog niet heb geschreven over het grote aantal Palestijnen dat zonder vorm van proces wordt vastgehouden (‘administratieve detentie…’), waaronder zelfs kinderen, die niet zelden ook worden gemarteld in gevangenschap…….

Maar oh god: als er een Joodse burger om het leven komt staan de
westerse media klaar om hier uit en te na over te berichten en daarbij
de Palestijnen te demoniseren……. 

Zoals gezegd geen aandacht voor al de hiervoor genoemde zaken in de westerse media en dus ook geen uitlatingen dat het hier om zware staatsterreur gaat, terreur die zover gaat dat Palestijnen ten einde raad zelf geweld gaan gebruiken en ja dat noemt men dus (alweer: zoals gezegd) terreur…….

Vanmorgen was het weer bingo in het NOS Radio1 Journaal: Ties Brock die vertelde over de ‘tientallen door Palestijnen gepleegde terreuraanslagen’, wonder boven wonder noemde hij nu wel het feit dat Israël de afgelopen dagen tien Palestijnen heeft gedood (lees: vermoord), uiteraard bracht Brock dit nieuws zonder erbij te vertellen of Israël aanslagplegers heeft gedood, wat in de ogen van Israël een legitieme reden is om mensen te vermoorden, nee als Israël een Palestijn vermoord is dat blijkbaar altijd terecht…. (dat geldt overigens ook voor alle andere reguliere westerse media…..) Volgens Brock viel de politie vanmorgen na het ochtendgebed de Al-Aqsamoskee binnen, echter in het NOS nieuws van 9.30 u. stelde de nieuwslezer dat het tijdens dit gebed gebeurde, zonder meer alweer een terreurdaad…. Ga maar na wat dit betekent voor gelovige moslims……

Brock ging z’n boek weer mijlenver te buiten toen deze zionist over Jeruzalem stelde dat deze stad al decennia (wat hij verbeterde met), honderden jaren, een twistappel is tussen Palestijnen en Joden, waarmee Brock de huisonteigeningen in het Palestijnse deel van Jeruzalem legitimeerde…. Is dat gvd de taak van een correspondent behoren tot de zogenaamde onafhankelijke zendgemachtigde NOS om anti-Palestijnse propaganda te maken?? (en nee, de NOS is allesbehalve onafhankelijk, dat heeft deze zendgemachtigde al ontelbare keren bewezen….) Tot eind negentiende eeuw was er geen sprake van een twistappel wat betreft Palestina of Jeruzalem en werden Joden door de Palestijnen gezien als burgers die dezelfde rechten hadden als zijzelf, zoals dat het geval was in alle Arabische landen waar Joden woonden, terwijl tegelijkertijd de Jodenhaat ofwel antisemitisme in Europa hoogtij vierde en men in Oost-Europa keer op keer pogroms uitvoerde op Joden (ook in Oekraïne)…… Voor dat geweld moeten de Palestijnen bloeden door Israëlische staatsterreur en dat dag in dag uit! Walgelijk!!!

Het zal je na het voorgaande niet verbazen dat de westerse reguliere media noch het overgrote deel van de westerse politici nooit de woorden genocide en etnische zuivering gebruiken voor het bloedige en moorddadige beleid van de Israëlische fascistische apartheidsstaat…….

Zie ook:Canada verklaart zich solidair met Israël na aanslagen ‘fietsterrorist’‘ En zie de links in dat bericht!! Links waarvan je de eerste vier hieronder ziet en waaronder ook links naar berichten over de huisuitzettingen in oostelijk Jeruzalem, waar vooral Palestijnen wonen, maar waaruit ze etnisch worden weggezuiverd door de fascistische apartheidsstaat Israël….

Oekraïne: belangrijke punten die niet mogen worden vergeten, ondanks de propagandawals die over ons heen wordt gereden‘ 

Twitter gebruikers gewaarschuwd, Twitter belazert de kluit!!

Biden belooft Palestijnen gelijke behandeling met Israël: veiligheid, vrijheid en voorspoed……. ha! ha! ha! ha! ha!‘ (en
zie de links in dat bericht naar meer artikelen over de bloedige
onderdrukking van Palestijnen, artikelen die niets met antisemitisme van doen hebben!!
)

Israël noemt Amnesty International antisemitisch…… ha! ha! ha! ha! ha!

—————————————-

Hier de wat oudere links naar niet minder belangrijke berichten over Israëlische terreur:Israëlische ‘kolonisten’ vallen Palestijnen aan met grof geweld op de illegaal door Israël bezette West Bank……

Israëlische ‘helden’ schieten invalide Palestijn in het achterhoofd

‘Antisemitisch
bericht’ >> Sinds 2000 heeft het Israëlische leger 2.070
Palestijnse kinderen vermoord, dit jaar ‘staat de teller’ op 52
kindermoorden………
‘ Een bericht van november 2018, ofwel het aantal vermoorde kinderen is intussen weer flink gestegen……

Israël verandert West Bank in een chemische afvalbak

Great Return March: 1 jaar protest, 1 jaar massamoorden, 1 jaar westerse anti-Palestijnse propaganda



Israël bewijst nogmaals fascistisch te zijn >> journalist met kritiek wacht gevangenisstraf……‘ 

Palestijnen hebben het recht en de plicht om in verzet te komen tegen de Israëlische terreur‘ (!!!!) Een bericht uit 2017 n.a.v. een artikel geschreven door Gideon Levy. (en zie de links in dat bericht)



CIDI vóór Israël vóór vrede, tegen racisme en antisemitisme……. ha! ha! ha! ha! ha!

Eurovisiesongfestival 2019 in fascistische apartheidsstaat >> boycot dit festival!!

Israël schiet alweer doelbewust op journalisten, westerse collega’s onverschillig

Simon Wiesenthal Center: antisemitische top tien 2018 >> o.a. moorden toegestaan voor Joden

Israël arresteert Palestijnen tijdens gewelddadige nachtelijke overvallen op de West Bank

Israëls huidige oorlog tegen de Palestijnen: o.a. de etnische zuivering van Oost-Jeruzalem

Ceremoniële beloning voor ‘heldhaftige’ Israëlische scherpschutters die ongewapende Palestijnse demonstranten vermoordden

Tien bedrijven die Israël helpen bij de massamoord op de Palestijnen

TUI met reizen naar Israël: “Discover apartheid and the mass murders on Palestinians and smile….”

‘Israëlische
helden’ schieten 6 ongewapende Palestijnse demonstranten dood op
Gazaans grondgebied, inclusief 2 jongens van 12 en 14 jaar oud…..

Vier spelende Palestijnse jongens werden doelbewust vermoord middels een Israëlische drone

Palestijnse
man met syndroom van Down gearresteerd door ‘dappere’ Israëlische
militairen: hand gebroken en 3 dagen opgesloten…….

Israël bestormt voor de zoveelste keer met groot machtsvertoon de Al-Aqsamoskee……

Israël vermoordt alweer ‘zeer heldhaftig’ 5 ongewapende Palestijnen, waaronder een 12 jarige en een 17 jarige jongen……..

NOS (‘onafhankelijk’ zendgemachtigde) met pro-Israëlische propaganda n.a.v. vrijlating Ahed al-Tamimi…

Israël: gevangenschap voor slaan van militair en vrijspraak voor doelbewust levend verbranden van een Palestijnse baby…….


Het ‘dappere’ Israëlische leger……


Palestijnen: beelden van vernederingen die dit volk zich op dagelijkse basis moet laten welgevallen door Israëlische militairen


Israël blokkeert toegang tot dorp Ahed al-Tamimi……


Israël nu officieel fascistische apartheidsstaat: natiestaat wet aangenomen………


‘Rechter’
houdt Palestijns meisje van 16 jaar in gevangenschap, verder een
invalide in rolstoel vermoord: ‘leve het dappere Israëlische leger….’


Israëlische scherpschutters vermoorden met opzet kinderen en de witte westerse wereld blijft wegkijken…….


Israëlische ‘helden’ schieten weer een ongewapend kind dood


Bevrijd de 4 Tamimi vrouwen, inclusief een meisje van 16!‘ 


Israël zet snelle reactiemacht op poten tegen anti-Israëlische kritiek


Israël heeft de energielevering aan Gazastrook alweer gestopt, plus commentaar van de uitermate pro-Israëlische BBC…….’ 


Why Liberal Zionists Have Nothing to Say About Ahed Tamimi’s Slap and Arrest


Jerry Seinfeld valt keihard door de mand als zionist………..‘ (Seinfeld, ‘een liberale zionist’)


Heldhaftige Israelische militair‘, die op verdenking van het gooien met stenen, een 15 jarige jongen vermoordde, gaat vrijuit……..


Ahed al-Tamimi in Volkskrant ‘uitgelegd’ als terrorist, die klappen uitdeelt…. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!‘ 


Ahed al-Tamimi (nu 17 jaar) nog steeds vast na slaan militair en ondergaat intimidatie van ondervragers……


16 jarige Ahed al-Tamimi is volgens militaire rechter te gevaarlijk om op borgtocht vrij te laten……..

Israël martelt 60% van de gevangengehouden Palestijnse kinderen…….

Israël sluit waterkraan voor Gazastrook, een enorme schending van mensenrechten en een misdaad tegen de menselijkheid…..

Israëlische rechtbank besloot proces tegen 17 jarig meisje Ahed al-Tamimi achter gesloten deuren te houden >> voor haar eigen bestwil….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!


Israël weigert 17 jarig meisje Ahed al-Tamimi vervroegd vrij te laten……..


Israël gebruikt nieuw chemisch wapen tegen Palestijnse demonstranten in de Gazastrook‘ Israël en Egypte zijn twee staten die openlijk nog steeds chemische wapens maken en deze ook verkopen, zoals aan de terreurgroepen die in Syrië tekeergingen……

Niet duurzame biomassa houtverbranding nog steeds gesubsidieerd door de EU en weer NOS promotie voor die volksverlakkerij

Weer een reden om uit de ‘politieke’ en ambtelijke terreur van de EU te stappen: ondanks dat al lang bekend is dat houtverbranding nog een fractie vuiler is dan steenkool geeft de EU nog steeds geld uit aan het verbranden van hout als biomassa, ofwel we worden opgelicht door de EU en met ons belastinggeld wordt de klimaatverandering verder aangejaagd……

WeMove Europe is een actie begonnen om deze subsidie te stoppen, helaas en m.i. heel dom is men het bovenstaande vergeten, terwijl dit intussen toch alweer een paar jaar bekend is. WeMove zet in op het ook al een paar jaar bekend zijnde feit dat er geen ‘resthout’ wordt gebruikt als biomassa, zoals van meet af aan de bedoeling was >> hele bossen verdwijnen in biomassacentrales en kolencentrales waar men ook hout kan verbranden….. Oké, WeMove komt wel met satellietfoto’s die e.e.a. bewijzen, echter er waren al meer dan voldoende bewijzen die hebben aangegeven dat we zwaar worden belazerd en vergeet daarbij niet dat er vele miljarden subsidie ook van EU-lidstaten naar deze oplichterij gaan, zoals dat ook in Nederland het geval was en is…….. Ofwel wij betalen in feite dubbel voor deze smerige manier van groenwasserij, eerst via de belasting in Nederland en daarna ook nog eens voor de al eerder aangehaalde EU subsidies ten behoeve van deze schandelijke misleiding!!!

Volgens natuurorganisaties worden ook hele bomen gebruikt voor de productie van houtpellets. © Dogwood Alliance. Een foto uit het AD artikel ‘Boze Amerikanen: Nederlandse subsidies voor biomassa maken onze natuur kapot

Vreemd ook de kop op het actieschrijven van WeMove >> ‘Industry lies exposed’, alsof het alleen de bedrijven zijn die aan het vernietigen van bossen verdienen en overheden verder geen verantwoordelijk hebben, terwijl zij zich om laten praten door de lobby van de bedrijven die eraan verdienen, vandaar ook dat lobbyen door bedirjven in de politiek in alle gevallen moet worden verboden, immers je kan erop wachten dat de politici die de oren hebben laten hangen naar deze lobby na hun politieke loopbaan een dik betaalde baan krijgen bij deze bedrijven, dan wel bij gelieerde bedrijven…… Hooguit moeten ze een paar jaar na die loopbaan wachten, hoewel hare VVD kwaadaardigheid en bossensloper Cora van Nieuwenhuizen heeft laten zien dat het ook vrijwel onmiddellijk kan na de politieke loopbaan….. Vergeet niet dat men bij de
beëdiging tot minister of staatssecretaris moet beloven dat men na deze
post geen functie neemt die met de eerder beheerde portefeuille te maken
heeft…….

Weet je nog, de greendeal van EU topgraaier en PvdA volksverlakker Timmermans? Deze vicevoorzitter van de Europese Commissie en misselijke hufter is op de hoogte van het voorgaande maar blijft doodleuk volhouden dat de EU op het goede pad is met biomassa houtverbranding en dat zijn green deal de oplossing is om de klimaatverandering te stoppen, wat overigens schier onmogelijk is, je kan deze verandering hoogstens afremmen…… Kortom ten overvloede heeft Timmermans bewezen een wel heel smerige oplichter te zijn, die in feite lak heeft aan de klimaatverandering en juist uit is om zijn naam op te hemelen en dat ten koste van miljoenen die de komende decennia zullen overlijden als gevolg van de weergerelateerde  rampen die worden veroorzaakt door de klimaatverandering (en dan wil Timmermans ook nog eens 16 jarigen laten stemmen, uitermate goed beïnvloedbaar met zijn zogenaamd mooie maar uiterst bedrieglijke praatjes….)….. 

Vanmorgen In het Radio1 Journaal (rond 8.15 u.) Mark Bressers, de directeur van de Nederlandse Emissieautoriteit (NEa) over de in 2021 weer gestegen uitstoot van (onder andere) CO2, dit daar de grote bedrijven die steenkool gebruiken (zoals Tata Steel) en energiecentrales die naast gascentrales ook kolencentrales hebben, liever een boete krijgen voor gestegen uitstoot dan gas in te kopen, daar dit veel kostbaarder is….. De verkoop van emissierechten is dan ook zo goed als failliet, daar de prijs veel te laag is….. Volgens Bressers wordt biomassa als klimaatneutraal gezien, al zal men over een paar jaar de zaak herzien en aanpassen…. 

Ongelofelijk dat het presentatieschaap hem niet vroeg waarom. Bressers stelt dat de biomassa in Nederland gebruikt klimaatneutraal is, dus ook de houtpellets die in de laatste gebouwde kolencentrales worden verbrand…… Hoe is het in thorsnaam mogelijk dat de NOS redactie en het presentatieschaap niet komen met het feit dat houtverbranding nog een fractie smeriger is dan steenkoolverbranding, te zot voor woorden dit duurzaam te noemen….. Hoe is het mogelijk dat het presentatieschaap niet komt met het feit dat de houtpellets die worden gebruikt, niet zijn gemaakt van resthout maar van hele bossen, die met door ons betaalde subsidies worden aangekocht, nogmaals dit is allang bekend en meermaals bewezen….. (zie de links die als laatste zijn opgenomen in dit bericht)

Kortom de NOS laat zich nogmaals zien als een zendgemachtigde die niets, maar dan ook helemaal niets met onafhankelijkheid van berichtgeving te maken heeft, maar het wanbeleid op het gebied van biomassa gevoerd door de kabinetten Rutte uit en te na als goed neer laat zetten en daarmee zelfs verdedigt en dat minstens voor de tweede keer……* Bressers liet ook weten dat het planten van bomen helpt bij leeggekapte gebieden, terwijl die nieuw aangeplante bomen pas na 30 jaar in de buurt komen van wat de bomen aan CO2 hebben opgenomen voor ze werden gekapt……. De NOS en Bressers moeten zich doodschamen >> SCHANDE!!!!

Verder is zoals gezegd het verbranden van hout nog smeriger dan steenkool en ronduit een gevaar voor de volksgezondheid, zeker als je bedenkt dat in ons land jaarlijks al 18.000 mensen om het leven komen vanwege langdurige inademing van auto-uitstoot**, mensen die niet weken of maanden, maar jaren eerder overlijden en dat meestal na een akelig ziekbed wat daarnaast bij een groot aantal kinderen long- en/of luchtwegklachten veroorzaakt, dit nog naast psychische klachten…… 

Tot slot wil ik nog wijzen op het schandelijke feit dat ook particulieren op grote schaal hout mogen verbranden, waarmee ze in een groot aantal gevallen zelfs hun buren gezondheidsklachten bezorgen, overigens geldt hetzelfde voor de met houtskool gestookte BBQ’s, ook jagen deze totaal onverantwoordelijke figuren de klimaatverandering verder aan…..  

Hoewel
de actie van WeMove wrak is,
zou
ik je vriendelijk willen vragen deze toch te steunen
,
het gaat niet alleen om het vernietigen van de wereld zoals wij die kennen, maar ook om grove verspiiling van door ons betaald belastinggeld >> zowel door afbraakkabinet Rutte 4 als ook door charlatan Timmermans en zijn waardeloze
geldslokkende EU, een instituut dat ook nog eens uit is om meer macht
te vergaren met als ‘reden’ het conflict in Oekraïne met het opzetten  van een EU leger en een echte politieke unie door ons aller strot te
duwen…….

NEXIT NU!!

 


On
the top right hand side of this page you can choose for a translation
in the language of your choice
: choose ‘Engels’
[english] so you can recognise your own language [the Google
translation is first in dutch, a language most people don’t
understand, while on the other hand most people recognise there
language translated in english]
)

(als
je het Engels niet machtig bent, kopieer dan de Engelse tekst en plak
die links in
deze
vertaalapp
,
je ziet de vertaling rechts nadat je op Nederlands hebt geklikt, de
app werkt snel en de vertaling is van een redelijk goede kwaliteit.)

 

Industry lies exposed

David – WeMove Europe

Exposed! The
biomass industry is burning trees, a new investigation reveals. They’re
lying to us that they only burn leftover wood. Send the investigation to
your MEP and energy minister now. They have the power to stop funding
the burning of our forests.

Share it now!

Right now, the biomass industry is burning trees in Europe and we risk losing our precious forests. 

The European Union currently funds the biomass industry to burn wood for energy,  but they’ve been told the industry uses leftover or dead wood – the wood that falls off trees, or bark, sawdust and wood residues. Not live trees. 

Using satellite images, a new shocking investigation
from ‘Forest Defender Alliance’ on forest logging exposes these industry
lies.
[1]  It comes at a perfect time. Our representatives in
the European Parliament (MEPs) and energy minister will soon decide the
fate of our forests. [2]

Let’s stop them from funding the burning of forests. As
we cut Russian oil and gas, this becomes even more pressing: we’ll look
to alternative energy sources and the biomass industry could start
burning even more trees. [3]

If we can get this report on the tables and in their inboxes in time, we have a chance to get them on our side. Share the investigation and reveal the industry’s lies to your MEP and energy minister now.

Tweet at MEPs and energy ministers now!

Share this Facebook Post








Email MEPs and energy ministers now!

You can read the report here.


With this investigation in our hands, we can shed light on how the biomass industry is destroying our forests to burn them. We must speak up so that politicians don’t fall for industry lies. 

Through 50 pages of satellite images and photographic evidence,
here are the most important findings we want MEPs and our energy
minister to see:

  1. Massive power plants from Spain to Sweden, from France to Finland are burning trees.
  2. The investigation analysed wood used in multiple energy
    facilities across Europe. The images show evidence of wood sourced
    directly from forests being burnt for energy. 
  3. Because burning trees counts as ‘green energy’ the industry receives billions in EU subsidies. [4]

INSERT Image from your country with a frame please.

Our forests should be allowed to restore and to grow
old. Take 1 minute to join this action and share this report with your
MEP and energy minister today.

Tweet at MEPs and energy ministers now!

Share this Facebook Post

Email MEPs and energy ministers now!

Thanks to our campaign you, Willem, and close to 300,000 people
who have signed the petition. Now it’s time to make our representatives
aware. Share the investigation now.

With thanks,

David (London), Virginia (Madrid), Mika (Bordeaux) and the entire WeMove team

PS: If we want to have an economy that prevents the climate
crisis, the last thing we should do with wood is burn it. But half of
the wood logged in the EU’s forests is burned right away. This is even
worse for the climate than burning fossil fuels. [5] Share the investigation with your representatives now.

References:

[1] Link to the report: Biomass Facility in Europe 2022.

[2] The Committee on the Environment, Public Health and Food Safety
(ENVI) will vote in May- but politicians are making up their mind right
now. The influential Committee on Industry, Research and Energy (ITRE)
will vote in approximately June this year. Our heads of states and
energy ministers also work on the policy.

[3] The EU already plans on burning more forests for energy: “In its
latest proposal on key climate policies, the EU has also modelled an
increase of 50% of forest wood for fuel on today’s use until 2050. This
directly undermines the EU’s climate and biodiversity goals and
targets.” Biomass Facility in Europe 2022 , page 3.

[4] Use of forest biomass has increased steeply in recent years –
tripling since the 1990s – thanks to annual renewable energy subsidies
that are today worth around €17 billion.

[5] “The amount of carbon dioxide released per unit of electricity
produced by woody biomass is typically 50% greater than coal”. Prof.
William Moomaw, Tufts University IPCC author for 19 years on five
reports. Read it here: http://www.perspectivesecologiques.com/telechargements/SOSFSUD%20Myth%20of%20Carbon%20Neutrality%20of%20Biomass%20Pr%20William%20Moomaw%20Tufts%20University.pdf

WeMove
Europe is an independent and values-based organisation that seeks to
build people power to transform Europe in the name of our community,
future generations and the planet.
To unsubscribe from WeMove Europe, please click here.

WeMove
Europe is funded by donations from our community across Europe. Can you
chip in with a few euros a month and help make sure we can move fast to
win the campaigns that matter to all of us? Donate

Follow on Twitter | Like on Facebook | Subscribe on Youtube


WeMove Europe SCE mbH | Planufer 91 Berlin | www.wemove.eu | Privacy policy

=============================== 

*  Zie: ‘Sander
van Hoorn (verslaggever van ‘onafhankelijke’ NOS) op avontuur in
Estland: houtpellets worden alleen gemaakt van resthout….. ha! ha! ha!
ha!
‘ (!!!!)

** Onder die overledenen gegarandeerd een flink aantal rokers, vooral beroepschauffeurs, iets waarover men liever niet lult als men de prijzen voor tabak weer verhoogt, waarmee mensen worden gestraft die feitelijk ziek zijn (verslaving is een ziekte)….. ‘Uiteraard’ worden de longkankers van die rokers meegeteld als gevolg van langdurig roken….. De prijsverhogingen zijn bepaald geen stimulans om te stoppen met roken, zoals blijkt uit het feit dat het aantal rokers amper daalt, hooguit zoeken die rokers (vooral uit de onderlaag van de maatschappij) naar illegaal ingevoerde dan wel hier illegaal gefabriceerde tabak…. Bij elke prijsverhoging gaan de kurken er dan ook vanaf bij de georganiseerde misdaad, iets dat longarts Wanda de Kanter keer op keer ontkent….. De Kanter is één van de fanatiekste ‘anti-rokers’ in ons land, een figuur die weigert om in discussie te gaan met mensen die het niet met haar eens zijn, me dunkt een teken aan de wand(a)…… Veel rokers uit de onderlaag en overigens ook uit andere lagen van de bevolking, die in financiële problemen zitten, verliezen met prijsverhogingen van tabak elke stimulans om te stoppen, immers om te kunnen stoppen moet je goed in je vel zitten en vooral geen problemen aan je hoofd hebben…. Het voorgaande nog buiten het feit dat een aantal mensen door genetische aanleg niet eens kan stoppen met welke verslaving dan ook…… ‘Fijn ook’ dat die mensen worden gestraft met elke prijsverhoging…… Voor de jonge niet rokers die dit lezen: begin er nooit aan (!!) >> het stoppen met roken is een ramp en in feite ben je pas echt van het roken af als je bent gestorven…… Zie o.a.: ‘British American Tobacco verhoogt de te verwachten omzetgroei, ofwel: het aantal rokers is weer gestegen‘ (en zie de links in dat bericht!!)

—————————-

Zie ook: ‘De verbranding van hele bossen als ‘biomassa’ moet worden gestopt

Meer bewijs dat hele bomen worden verwerkt tot ‘biomassa pellets’

Timmermans
(PvdA vicevoorzitter Europese Commissie) valt andermaal door de
duurzame mand: hij stimuleert ontbossing en houtverbranding
‘ (Timmermans met z’n Green Deal….. ha! ha! ha! Wat een oplichter!!)

Houtverbranding nog gevaarlijker dan eerder gedacht, aldus het RIVM: fijnstof uitstoot veel groter‘ (!!!!)

Biomassa hout dubbelop niet duurzaam, terwijl we er wel dubbel belasting voor betalen‘ (!!!!)
Terwijl Timmermans, de PvdA vicevoorzitter van de Europese Commissie,
met z’n valse Green Deal pleit voor het verbranden van hout als
biomassa……

Houtstook professioneel en voor huishoudens moet worden verboden‘ (en zie de links in dat bericht)

Jan Nabuurs, hoogleraar Europese bosbouw,
stelt dat de ontbossing in Nederland zelfs sneller gaat dan die in het
Amazonegebied van Brazilië……. Per jaar wordt hier van 1.500 tot
3.500 hectare bos gekapt……. Moet je nagaan, dan hoort de Nederlandse
luchtkwaliteit tot de slechtste in de EU (terwijl bomen CO2 opnemen en
dus de vuile lucht nog enigszins kunnen klaren…..)……

Kap Vijlenerbos‘ 

Meldpunt Bomenkap

Onze omgeving wordt kaal gekapt, zonder dat we weten of er iets voor terugkomt

Bos dat vervangen wordt door andere natuur hoeft niet teruggeplant te worden

Meldpunt Biomassacentrales (overlast) van start

Volksgezondheid
wordt verder ondergeschikt gemaakt aan geldelijk gewin, maar wel klagen
over de almaar oplopende zorgkosten, die zelfs de pan uitrijzen volgens
Schippers…….
‘ Schippers was VVD minister van Volksgezondheid onder Rutte 2, waar zij en haar partij keer op keer klaagde over de stijgende zorgkosten, maar geen bliksem wensten te doen tegen de oorzaken als auto-uitstoot en uitstoot van grote bedrijven en energiecentrales…… Voor meer berichten waarin de
volksgezondheid het onderspit moet delven voor geldelijk gewin, klik op
het label ‘volksgezondheid en economie’, direct onder dit bericht

Aantal CO2 deeltjes in de atmosfeer op voor de mens nooit eerder vertoond hoog niveau‘ (en zie de links in dat bericht) 

De permafrost ontdooit op grote schaal aldus nieuw onderzoek: een enorme aanjager van de klimaatverandering‘ (en weer zie de links in dat bericht)

Herbebossing tegen de klimaatverandering is grotendeels een sprookje‘ (!!!!)

Longfonds bepleit stookalarm voor open haard en houtkachel……… OEI!!

Dijksma (PvdA staatssecretaris… ha! ha!) installeert ‘platform houtstook…….’ ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Essent stopt met ‘groene’ bijstook kolencentrales vanwege subsidie……‘ De subsidiepot was leeg en Essent wilde wachten tot die weer gevuld was, moet je nagaan….. Zijne kwaaadaardigheid Henk Kamp, VVD minister van Economische Zaken onder Rutte 2, gaf vlak voor zijn vertrek in 2017 maar liefst 4 miljard euro aan belastinggeld aan de smeerpijp beheerders van de kolencentrales om bossen op te kopen in de VS en Scandinavië…..

VS is plotseling ‘bezorgd’ over mensenrechtenschendingen in India, reden: India steunt Rusland

VS opperploert Blinken, VS minister van buitenlandse zaken, maakt plotseling een hoop herrie over mensenrechtenschendingen in India, terwijl dat al jaren de dagelijkse praktijk is, je zou zelfs kunnen zeggen dat het nu op dat gebied wat rustiger is in dat enorme land met haar reli-fascistische regering Modi, althans rustiger dan in de afgelopen jaren.

Niets meer of minder dan de steun van India voor Rusland is de oorzaak van deze hypocriete omslag van de VS….. 

Vergeet hierbij niet dat Brian Hook, die o.a. schoft Rex Tillerson van advies voorzag, al in het begin van de Trump administratie liet weten dat de VS mensenrechten als instrument gebruikt in haar buitenlandpolitiek, niet tegen landen waarmee de VS goede banden onderhield en onderhoudt, zoals de grote mensenrechtenschenders Egypte, Israël, Saoedi-Arabië, Honduras en de Filipijnen, maar tegen Rusland, China, Iran en Noord-Korea….. Tot de inval van Rusland in Oekraïne was de relatie van de VS met India niet optimaal, maar er werd niet gesproken over de enorme mensenrechtenschendingen in dat land, echter nu India heeft laten zien aan de kant te staan van Rusland en zelfs van China, is de melk overgekookt in Washington en waarschuwt men India met diverse maatregelen als de regering aan de kant blijft staan van Rusland….. 

Wat mij betreft is het ergste wel dat de VS zelf één van de grootste mensenrechtenschenders is van de wereld, neem het in verhouding enorme aantal gekleurden in de gevangenissen, of de 80.000 mensen die daar in die gevangenissen in isolatiefolter worden gehouden, waarvan een fiks aantal al meer dan tien jaar!! Mensen in isolatie houden is een zeer ernstige vorm van marteling, die mensen letterlijk en figuurlijk kapot maakt, wat mij betreft is het zelfs een zware misdaad tegen de menselijkheid…. Om nog maar te zwijgen over de omgang van de VS overheidsdiensten met gekleurden, het grote aantal gekleurden dat jaarlijks ongestraft mag worden vermoord door de politie, of het feit dat het gekleurden in veel gevallen onmogelijk wordt gemaakt te stemmen, iets dat een nog hogere vlucht zal nemen bij de volgende verkiezingen met diverse smerige wetten die sinds de vorige verkiezingen werden aangenomen in een flink aantal staten van de VS…….. 

Ook de geheime CIA gevangenissen over de wereld zijn bepaald geen teken van respect voor mensenrechten, mensen worden daar gemarteld en niet zelden tot de dood erop volgt…. Neem ook Guantanamo Bay waar zelfs mensen al meer dan 18 jaar vastzitten zonder enige vorm van proces…… 

De VS en mensenrechten zijn als water en vuur en dan heeft de VS het gore lef om India daarvoor de bel aan te binden, schande!!!

Dit bericht had ik gisteren al voorbereid, nog voordat de oorlogsmisdadiger Joe Biden de uitspraak deed dat Rusland een genocide uitvoert in Oekraïne, waarbij hij Putin een dictator noemde….. Hoe durft deze demente kraai uitspraken te doen over genocide, terwijl hij mede hoofdverantwoordelijk is (al als vicepresident onder ‘vredesduif’ Obama) voor de 5 miljoen moorden die uit naam en onder bevel van de VS zijn gepleegd en dat in deze eeuw, de teller voor de vorige eeuw staat sinds de  aanvallen met atoombommen op Hiroshima en Nagasaki aan het eind van WOII tot het jaar 2000 op 20 miljoen moorden…… 

Hoe durft Biden dergelijke uitspraken over een ander land te doen terwijl hij tegen zijn beloften in nog steeds de genocide steunt die de soennitisch Saoedische terreurcoalitie uitvoert op de sjiitische bevolking van Jemen, een genocide die intussen aan meer dan 500.000 mensen het leven heeft gekost, inclusief meer dan 100.000 kinderen en dit zijn cijfers van begin vorig jaar, ofwel intussen moeten er al veel meer mensen en kinderen zijn afgeslacht…… De VS heeft uit en te na meegewerkt aan deze genocide, niet alleen door levering van enorme hoeveelheden wapens en ander oorlogstuig, maar ook door het gratis aftanken van brandstof voor de straaljagers en bommenwerpers van de Saoedische terreurcoalitie in actie (in de lucht), zodat ze zo efficiënt mogelijk de steden konden bombarderen die onder beheer waren van de Houthi’s….. In de VS waren de hoofdverantwoordelijken voor deze zaak destijds president Barack Obama, vicepresident Joe Biden en minister van buitenlandse zaken John Kerry……. 

Daarbij werden de volgende zaken gebombardeerd (wat overigens nog steeds gebeurt): markten, scholen, ziekenhuizen, gemeenschapscentra, woonwijken, infrastructuur ten behoeve van riolering (waardoor cholera zoveel slachtoffers eist), waterzuiveringsinstallaties (wat tot grote tekorten aan drinkwater heeft geleid), energiecentrales en zelfs akkers voordat de oogst kon worden binnengehaald….. Zonder meer oorlogsmisdaden en misdaden tegen de menselijkheid, zaken die nog veel verder gaan dan mensenrechtenschendingen!!!!

Bovendien heeft de VS met haar AWACS vliegtuigen de bombardementen van de Saoedische terreurcoalitie gecoördineerd en het zou me niet verbazen als dit nog steeds gebeurt….. De VS is nog steeds af en aan met troepen op de grond in Jemen, om zo te vechten tegen de Houthi’s die de sjiitische bevolking beschermen, waarbij de VS liegt met te zeggen dat het vecht tegen ISIS en Al Qaida, die NB toegang tot Jemen kregen van de huidige illegale president Al-Hadi, een schoft die allang geen mandaat meer heeft door verkiezingen (een ‘president’ die door de VS, de rest van het westen en de Saoedische terreurcoalitie opnieuw in het zadel werd geholpen en door de daarbij horende landen wordt gesteund; Al-Hadi maakt trouwens plaats voor een andere niet democratisch gekozen leider, ofwel juntaleider….)….. Dat onderdak geven aan die twee terreurgroepen was de reden waarom de Houthi’s zich destijds tegen de regering keerden, niet zo vreemd als je bedenkt dat ISIS en Al Qaida, soennitische terreurgroepen, gesteund door o.a. Saoedi-Arabië en de VS*, zich daarna keerden tegen de sjiitische bevolking van Jemen en deze zelfs heeft aangevallen in de moskeeën…..

Nog steeds helpt de VS met de zeeblokkade van havens in handen van de Houthi’s zodat humanitaire hulpgoederen via die weg de bevolking niet kunnen bereiken…… Niet voor niets ook dat een groot aantal van de vermoorde sjiieten in Jemen om het leven kwam door honger (honger veroorzaakt door de blokkades op land en zee, maar ook door het al genoemde bombarderen van akkers….) En dan durft Biden Rusland te beschuldigen van genocide, wat er in Jemen is gebeurd en gebeurt is niet in verhouding met de situatie in Oekraïne en gaat oneindig veel verder als het om humanitaire ellende gaat, maar ja Jemenitische sjiieten zijn nu eenmaal derderangs mensen, ‘ja toch……??’ Met de genocide uitspraak van Joe Biden, die gegarandeerd snel door de rest van de westerse VS bipslikkers zal worden overgenomen, ligt de weg open naar militair ingrijpen in Oekraïne, ofwel de weg naar de Derde Wereldoorlog (WOIII)……..

Tot slot over die uitspraak van Biden: het is niet hard te maken dat Rusland een genocide uitvoert, zeker als je bedenkt dat de neonazi-bataljons zich zelfs schuldig maken aan false flag operaties waarbij ze eigen burgers vermoorden en dit in de schoenen schuiven van Rusland (de militairen van die bataljons durven zich zelfs uit te dossen met SS runentekens en niet zelden zelfs met een hakenkruis in het embleem op de mouw van een aantal militairen behorend tot die bataljons) Hoorde vanmorgen nog dat deze neonazi-bataljons zich niet zelden tegen het eigen Oekraiense leger (het niet neonazi-deel van dat leger) hebben gekeerd, terwijl ze zelf NB deel uitmaken van dat leger…… Al het voorgaande zijn zaken die je niet terug zal vinden in de westerse reguliere media, die dan ook allang niets meer met onafhankelijke journalistiek te maken hebben…….

Het volgende artikel werd geschreven door Caitlin Johnstone, die zich ook flink pissig maakt over de hypocriete houding van de VS als het gaat om mensenrechtenschendingen in India.

 

(On
the top right hand side of this page you can choose for a translation
in the language of your choice
: choose ‘Engels’
[english] so you can recognise your own language [the Google
translation is first in dutch, a language most people don’t
understand, while on the other hand most people recognise there
language translated in english]
)

(als
je het Engels niet machtig bent, kopieer dan de Engelse tekst en plak
die links in
deze
vertaalapp
,
je ziet de vertaling rechts nadat je op Nederlands hebt geklikt, de
app werkt snel en de vertaling is van een redelijk goede kwaliteit.)

US Suddenly Pretends To Care About Rights Abuses In India

by Caitlin Johnstone

 

Listen to a reading of this article.

The United States is suddenly very concerned about human rights violations in India, with Secretary of State Antony Blinken telling the press
on Monday that “we are monitoring some recent concerning developments
in India including a rise in human rights abuses by some government,
police and prison officials.”

While it is true that India’s right-wing government is guilty of human rights abuses and has been for years, it is also true that the US State Department does not actually care about human rights abuses.

A leaked memo
from the early days of the Trump administration showed neoconservative
empire manager Brian Hook teaching a previously uninitiated Secretary of
State Rex Tillerson that for the US government, “human rights” are only
a weapon to be used for keeping other nations in line. In a remarkable
insight into the cynical nature of imperial narrative management, Hook
told Tillerson that it is US policy to overlook human rights abuses
committed by nations aligned with US interests while exploiting and
weaponizing them against nations who aren’t.

“In
the case of US allies such as Egypt, Saudi Arabia, and the Philippines,
the Administration is fully justified in emphasizing good relations for
a variety of important reasons, including counter-terrorism, and in
honestly facing up to the difficult tradeoffs with regard to human
rights,” Hook explained in the memo.

“One
useful guideline for a realistic and successful foreign policy is that
allies should be treated differently — and better — than adversaries,”
Hook wrote. “We do not look to bolster America’s adversaries overseas;
we look to pressure, compete with, and outmaneuver them. For this
reason, we should consider human rights as an important issue in regard
to US relations with China, Russia, North Korea, and Iran. And this is
not only because of moral concern for practices inside those countries.
It is also because pressing those regimes on human rights is one way to
impose costs, apply counter-pressure, and regain the initiative from
them strategically.”

Maitreya Bhakal

@MaitreyaBhakal

And it begins…

India was a “natural ally” as long as it did what the US wanted. But the minute the regime doesn’t get what it wants, it is monitoring a “rise” in human rights abuses in India.

They’re so transparent it’s almost funny…

Image

7:44 AM · Apr 12, 2022Twitter for Android

1,666 Retweets

147 Quote Tweets

6,341 Likes 

No,
the US State Department does not care about human rights abuses.
Blinken’s remarks are just the latest in a series of shots across the
bow that the US empire has been firing at New Delhi to warn it against
moving into alignment with Moscow.

In an article last week titled “India to Face Significant Cost If Aligned With Russia, U.S. Says,” Bloomberg reported the following:

President
Joe Biden’s top economic adviser said the administration has warned
India against aligning itself with Russia, and that U.S. officials have
been “disappointed” with some of New Delhi’s reaction to the Ukraine
invasion.


“There
are certainly areas where we have been disappointed by both China and
India’s decisions, in the context of the invasion,” the director of the
White House National Economic Council, Brian Deese, told reporters at a
breakfast Wednesday hosted by the Christian Science Monitor.


The
U.S. has told India that the consequences of a “more explicit strategic
alignment” with Moscow would be “significant and long-term,” he said.

That’s a pretty significant threat against India.

The
rhetoric by the U.S. these days is insane, they keep threatening major
countries like there’s no tomorrow, and with these ever-increasing
tensions there probably won’t be 😓https://t.co/Cbbb1UuDFc

— Arnaud Bertrand (@RnaudBertrand) April 6, 2022

This new tone is a significant shift from the jovial relations between India’s Prime Minister Narendra Modi and the Trump administration, or even between Modi and the Biden administration
as recently as last year. Just yesterday Biden made it clear in a call
with Modi that it would be against India’s interests to increase its oil
imports from Russia. Reuters reports
that Biden “told Modi India’s position in the world would not be
enhanced by relying on Russian energy sources,” according to US
officials.

“The
president conveyed very clearly that it is not in their interest to
increase that,” White House spokesperson Jen Psaki said when asked about
India’s imports of Russian oil.

We
can expect to see more and more feigned concern about Indian human
rights abuses from the US government if these increasingly unsubtle
messages are disobeyed, with destructive acts of economic sabotage soon
to follow.

The
US empire is correct to be concerned about a potential future Indian
pivot out of Washington’s sphere of influence. While it has succeeded
thus far in weaponizing New Delhi in its grand chessboard maneuverings against China, the world’s two most populous nations uniting with the Russian nuclear superpower in the emerging bloc of nations who are rejecting absorption into the US-centralized power structure would be disastrous for the empire.

But
the fact that the US sees it as its business who foreign nations choose
to align with reveals its true dynamic on the world stage, and makes a
mockery of the lip service this empire has been paying to the importance
of respecting national sovereignty in its narrative management about
Ukraine. The US is the single most tyrannical regime on earth, using whatever amount of violence, coercion and bullying are necessary in its efforts to bring the entire planet under its lasting control.

This
empire truly believes it has a right to rule the world, and that no
nation has a right to refuse it. The re-emergence of a true multipolar
world is crashing headlong into an imperial doctrine that demands
securing unipolar domination at all cost, and it’s getting very ugly
very fast.

__________________________

My work is entirely reader-supported, so if you enjoyed this piece please consider sharing it around, following me on FacebookTwitterSoundcloud or YouTube, or throwing some money into my tip jar on Ko-fiPatreon or Paypal. If you want to read more you can buy my books. The best way to make sure you see the stuff I publish is to subscribe to the mailing list for at my website or on Substack, which will get you an email notification for everything I publish. Everyone, racist platforms excluded, has my permission to
republish, use or translate any part of this work (or anything else
I’ve written) in any way they like free of charge. For more info on who I
am, where I stand, and what I’m trying to do with this platform, click here

Bitcoin donations:1Ac7PCQXoQoLA9Sh8fhAgiU3PHA2EX5Zm2


Caitlin Johnstone | April 12, 2022 at 1:42 pm | Tags: Antony Blinken, biden, human rights, india, modi, state department, US empire
| Categories: Article, News
| URL: https://wp.me/p9tj6M-2WV

Comment    See all comments

 

================================

* Er
is o.a. een aantal documenten uitgelekt waaruit blijkt dat de VS deze
terreurgroepen heeft gesteund met wapens en ander oorlogstuig en hen zelfs
heeft vervoerd van Libië
naar Irak en vandaar de grens over met Syrië…… Hetzelfde Libië overigens dat door de VS en andere NAVO-lidstaten naar god
werd geholpen, waarbij tevens een fiks aantal moorden werden gepleegd door wat je niet anders kan noemen dan de westerse terreurcoalitie….. (zie voor één en ander ook het laatste blok met links hieronder)

——————————-

Zie ook: ‘Oekraïne: als je
voelt dat je wordt gemanipuleerd is het omdat dit een feit is, plus ‘het
gebruik van chemische wapens’ door Rusland

Oekraïne: de oorlog wordt door grote bedrijven misbruikt om regels voor meer duurzame landbouw tegen te houden……

Rusland uit UNHRC gezet waarvan Saoedi-Arabië eerder voorzitter was…….

Canada heeft besloten ‘verantwoorde olie’ te winnen in oceaan op 1 kilometer diepte……..‘ ‘Verantwoorde olie’, dus niet uit Rusland, olie uit de VS, Saoedi-Arabië of de Verenigde Arabische Emiraten (VAE) is blijkbaar wel verantwoord…… ha! ha! ha! ha! ha!

Oekraïne: een door de VS gefabriceerde wereldcrisis

Oekraïne: grof geweld tegen vluchtende Roma, hoe bedoelt u dat dit land niet fascistisch is…..‘ (!!!!)

VS: het uiteindelijke doel is niet Rusland maar China

Was de Bucha slachting in scene gezet?‘ (!!!!)

De Oekraïense president Zelensky is een dictator‘ (!!!!)

Rutte gaat Zelenski niet aanspreken op oproep tot genocide: ‘Dit is gewoon een misdrijf!’‘ (!!!!) (een artikel van Nine For News) Op
de enige Oekraïense tv zender heeft men opgeroepen elke Rus te
vermoorden, zelfs de kinderen, ofwel een oproep om een genocide uit te
voeren op de Russen in Oekraïne….. Rutte stelt niet te weten of dit
waar is, terwijl hij dat zo kan laten uitzoeken, maar laat dat dus
achterwege en weigert dus om Zelensky daarop aan te spreken…….

Marioepol in puin gelegd door Azov-bataljon van Oekraïense leger‘ (!!!!)

VS
inlichtingen experts en luchtmachtofficieren: Russische aanpak Oekraïne
duidt op voorzichtigheid ter voorkoming van zoveel mogelijk
burgerslachtoffers

Oekraïne: biowapens en de westerse wil om Rusland lam te leggen

Oekraïne: de grote winnaars‘ (met een korte update van 26 maart 2022)

Massa executie van 81 mensen in Saoedi-Arabië: aandacht in (hysterische) westerse media nul komma nada!!
(!!!!) Vergelijk dat eens met de situatie in Oekraïne, terwijl de Saoedische
terreurcoalitie al jaren een genocide uitvoert in Jemen die aan minstens
500.000 mensen het leven moet hebben gekost, begin vorig jaar (2021) werd al bekend
gemaakt dat minstens 100.000 kinderen zijn omgekomen in Jemen door de
blokkades van die terreurcoalitie, blokkades die op zee mede worden
uitgevoerd door de VS…….

Oekraïne: generaal haalt westerse propaganda door de mangel

Oekraïne: analyse van twee professoren: coup van 2014 oorzaak huidige ellende‘ (!!!!)

‘Oekraïense leger bombardeert eigen burgers en presentators tv programma verbijsterd over getuigenis aangaande Oekraïne‘ (!!!!)

Oekraïne: kinderziekenhuis Marioepol was vanaf eind februari dit jaar in gebruik als legeronderkomen‘ (!!!!)

Oekraïne: de nazistrijders van de VS‘ (!!!!)

Oekraïne: Facebook en Instagram staan oproepen tot moord op Russen toe

Putin wast het westen nog eens de oren‘ (!!!!)

Oekraïense
democratie een schijnvertoning, plus het tegenhouden van gekleurde
vluchtelingen door de politie en douane van Oekraïne
‘ (!!!!)

Oekraïne: de strijd tegen de waarheid over de bloedige VS terreur plus de enorme westerse hypocrisie

Oekraïne en ‘het
truckers protest’ tegen COVID-maatregelen in Canada van
fundamentalistisch religieus rechts, racisten en ander tuig? Eén grote
leugen!!

‘Russische propaganda’: het laatste excuus voor nog meer ‘democratische censuur’ op de sociale media‘ (!!!!)

Oekraïne: belangrijke punten die niet mogen worden vergeten, ondanks de propagandawals die over ons heen wordt gereden

Oekraïne: wie jarenlang een wereldmacht tart moet niet opkijken als deze uiteindelijk optreedt‘ (!!!!)

Oekraïne: Rusland erkent Luhansk en Donetsk, de westerse wereld alweer hypocriet op de kopEn zie de links in dat bericht!!

Westerse Oekraïne leugens

Oekraïne: Russische ‘propaganda’ is informatie die VS propaganda weerlegt‘ (!!!!)

Oekraïne: waarom niet
de reguliere media direct laten leiden door de CIA en is de VS wellicht
bezig met de voorbereiding van een aanval op Rusland

Propaganda niet alleen voor oorlogsvoering maar levensbepalend zoals die voor het Verdrag van Maastricht

Generaal Stoss: VS ziet een ‘epische nucleaire dreiging’ van China en Rusland‘ (!!!!)

Oekraïne
crisis: het feit dat het westen dit sprookje in de wereld hielp ‘heeft
voorkomen’ dat een Russische inval plaatsvond…….
‘ (en zie de links in dat bericht!!)

BREKEND NIEUWS:
Oekraïne crisis: de CIA heeft Disney overgenomen: beweringen zonder enig
bewijs dat Rusland een ‘false flag video’ gebruikt zijn ‘waar….’
‘ (en zie de links in dat bericht!!)

Oekraïne: het conflict berust puur op aannames die werden en worden gelanceerd door de VS en haar NAVO-partners(en zie de links in dat bericht!! Waarvan je de eerste hieronder vindt)

Oekraïne: westerse ‘stabilisatie van het conflict’: levering van wapens, straaljagers en troepen‘ 

VS begint ‘troll farm’, alsof Hollywood en de massamedia al niet genoeg VS propaganda maken……….‘ (en zie de links in dat bericht!!

Strijd opgelaaid in Oost-Oekraïne tussen het leger en ‘door Rusland gesteunde rebellen’, aldus BBC World Service‘ (en zie de links in dat bericht!!)

De VS zet zichzelf wat betreft Rusland, China en Iran geopolitiek schaakmat‘ 

VS
eist dat Rusland haar troepen terugtrekt van de Oekraïense grens en
volgens inlichtingenbron: politiek het grootste gevaar voor burgers
VS……..

Strijd opgelaaid in Oost-Oekraïne tussen het leger en ‘door Rusland gesteunde rebellen’, aldus BBC World Service

Ook
van belang is de volgende leugen van Blinken, de VS minister van BuZa, waar de politiek en de
media in de VS het volk eerst angst aanjagen en dan aannemen dat
oorlogsvoering is geoorloofd: ‘Tony
Blinken (VS minister van BuZa) liegt als hij zegt dat de VS alleen met
toestemming van het volk geweld gebruikt in het buitenland
‘ 

Tony Blinken heeft de Oekraïense president Zelensky de wacht aangezegd: zijn land is officieel een VS kolonie‘ (!!!!) Zelensky
werd na zijn aantreden als president al door de VS en de neonazi’s in
zijn land onder druk gezet daar hij de banden met Rusland wilde
aanhalen…..
. Zie wat dat betreft ook:

Putin gaf het westen een memorabele les geopolitiek

Rusland
zou De Krim hebben geannexeerd,
echter de bevolking besloot in een dik gesteund referendum (goedgekeurd
door internationale waarnemers) zich aan te sluiten bij Rusland, al
hoopte het westen dat Rusland inderdaad De Krim zou annexeren, niet voor
niets ook dat het westen deze leugen levend probeert te houden….
Zie: De Krim het echte verhaal: geen annexatie maar de vrijwillige aansluiting bij Rusland, zelfs Oekraïners stemden voor‘ (!!!!)

Zelensky (president Oekraïne) ingepakt door neonazi’s en beloften aan EU gedaan door Porosjenko‘(!!!!)

Anti-Russische propaganda, een kleine trieste rondgang in het hersenspoelen van de westerse bevolking‘ (!!!!)

Brief aan de Russische bevolking over ‘Defender 2020’, de zoveelste militaire NAVO oefening langs de grens van hun land‘ 

Oekraïne: opnieuw neonazi protesten op Maidanplein, vanwege Rusland vriendelijk handelen door president Zelensky

Snowden vindt het ongelofelijk dat de media VS politici niet aanspreken op totaal verschillende reacties n.a.v. ‘klokkenluiden’

Joe Biden heeft al lang toegegeven dat hij Oekraïne onder druk zette een openbaar aanklager te ontslaan die zijn zoon vervolgde

Oekraïne kondigt staat van beleg af vanwege ‘Russische agressie’ in de Zee van Azov

VS torpedojager arriveert in Zwarte Zee terwijl de boel daar op scherp staat……..

Porosjenko (Oekraïne) roept de NAVO op tot oorlog tegen Rusland

Election ploy? Poroshenko declares martial law in Ukraine after Kerch standoff

VS senator Rand Paul stelt n.a.v. NAVO-top dat men de zaak moet bekijken vanuit het Russische perspectief

Putin en Trump halen spanning uit de lucht >> de westerse wereld schreeuwt moord en brand……

Afspraken met de VS maken? Voor je het weet heb je te maken met een ‘verspreking’ van de president….. ha! ha! ha! ha! ha!

Oekraïne,
Georgië en Moldavië hebben oud bondgenootschap doen herleven, in
voorbereiding op NAVO lidmaatschap en verdere actie tegen
Rusland……..
‘ (!!!!)

De Krim, Georgië en Syrië >> de anti-Russische propaganda…..‘ (!!!!)

Oekraïne en NAVO bezig met uitlokking WOIII………

VS levert neonazi-leger Oekraïne voor 250 miljoen dollar aan wapens

Oekraïne
het toneel van grootschalige luchtmachtoefeningen met VS en NAVO, naast
een enorme militaire VS/NAVO oefening in Noorwegen
‘ (!!!!)

Okkupert
een Noorse serie die de angst voor de Russen moet aanwakkeren en de
grootste anti-Russische NAVO oefening in decennia………
‘ (!!!!)

Duitsland doet mee in het koor van de wolven: Russische cyberterreur!

Geert Jan Hahn en zijn ‘deskundige’ gekleurde kijk op Oekraïne…….. AAJAAAJAAAJ!!!

————————————-

Hier nog wat links naar berichten over de oneindige VS terreur, het land waar men echt bang voor zou moeten zijn: VS vermoordde meer dan 20 miljoen mensen sinds het einde van WOII……..
Dit tot het jaar 2000, wat betreft deze eeuw zijn er intussen meer dan 5
miljoen moorden aan toegevoegd, moorden begaan door de
VS en NAVO-lidstaten, inclusief Nederland (waar terreurorganisatie NAVO
altijd onder militair opperbevel
stond en staat van de VS…)…. Ongelofelijk dat men nooit zal beginnen
over het nemen van sancties tegen de VS, terwijl dat land oneindig veel
meer ellende en zwaar bloedvergieten over de aarde heeft gebracht en
brengt dan Rusland en China samen…..

VS buitenlandbeleid sinds WOII: een lange lijst van staatsgrepen en oorlogen……….

List of wars involving the United States

CIA 70 jaar: 70 jaar moorden, martelen, coups plegen, nazi’s beschermen, media manipulatie enz. enz………‘ (!!!!)

CIA
en 70 jaar desinformatie in Europese opiniebladen…………

CIA
erkent dat Israël samen met Saoedi-Arabië ‘vecht tegen terreur’,
die ze NB zelf hebben georganiseerd……..

CIA
valt nogmaals door de mand als wapenleverancier van IS…….
‘ (!!!!)

Massamedia
VS vergeven van CIA ‘veteranen’, alsof die media nog niet genoeg
‘fake news’ ofwel leugens brengen……..
 

9/11: de reden voor twintig jaar westerse terreur o.l.v. de VS waarbij meer dan vijf miljoen mensen werden vermoord‘ (en zie de links in dat bericht!!)

VS gebruikt chemisch
wapen witte fosfor in stedelijk gebied Mosul en Raqqa, een
oorlogsmisdaad (ofwel terreur) van groot formaat!!
‘ Een bericht dat de reguliere westerse media niet brachten, terwijl het bewijs daarvoor overweldigend was…..

Aleppo: ‘gematigde rebellen’ gebruiken gifgas en witte fosfor om bevrijd gebied te bestoken………‘ Een bericht dat niet werd gebracht door de westerse media….. De VS en haar NAVO-partners wisten dat de zogennaamde rebellen (moordenaars, verkrachters, mensenhandelaren en dieven) beschikten over Sarin (gifgas) en andere chemische wapens zoals chlorine en witte fosfor, waar het westen niets tegen heeft ondernomen, maar datzelfde westen heeft wel de aanvallen met die chemische wapens die deze terreurgroepen uitvoerden in de schoenen van het Syrische bewind geschoven……. 

CIA rekruteert folteraars met een beroep op vrouwenemancipatie: een fikse rel in de VS

Michael Hayden (ex-CIA en generaal b.d.): niets mis met martelingen door Gina Haspel…..

Al
Qaida de bondgenoot van de VS in de strijd tegen…… terrorisme!
ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

(intussen heeft de VS ‘Al Qaida Syrië’ van de zwarte lijst met
terreurorganisaties gehaald!!) 

US Airstrikes Killing Hundreds of Civilians in Syria’s Raqqa

VS
centraal commando werkt in Syrië samen met IS en verklaarde Rusland
de oorlog………
(!!!!)

VN waarschuwt de VS voor het maken van een onacceptabel aantal Syrische burgerslachtoffers met haar bombardementen…….‘ (!!!!)
Waar de VS zich niets van heeft aangetrokken en geen ander westers land
heeft opgeroepen om de VS daarvoor te sanctioneren……

VS gaf sinds 2001 meer dan 5,9 biljoen dollar uit aan (illegale) oorlogen, ofwel: $ 5,933.000.000.000…….‘ (tot 2018…..)

VS is grootste producent van vluchtelingen, aldus VN rapport……….‘ (!!!!) (en zie de links in dat bericht!!)

VS subsidiëring van neonazi’s in Oekraïne, neonazi’s die ook fascisten uit de VS trainen……
(!!!!) Lees dat bericht mensen, weet je meteen dat de EU en de NAVO neonazi’s
steunen met hun geldelijke en wapenhulp aan dat land!! (voor de NAVO
trouwens de normaalste zaak van de wereld: dat steunen van
fascisten…..) En dan te bedenken dat premier Rutte en minister van
Buitenlandse Zaken Hoekstra een paar maanden geleden een
krans hebben gelegd bij een monument voor met name omgekomen
neonazi’s……
(op 8 februari 2022 heb ik de opmerking over de kranslegging door Rutte en Hoekstra aan deze link toegevoegd) 

VS verwijt Iran nucleaire chantage, chantage waar de VS zichzelf schuldig aan maakt‘ (en zie de links in dat bericht!!)

The United States, Israel, and Saudi Arabia Created and Funded ISIS

Rex
Tillerson (VS BuZA) geeft toe dat de VS een staatsgreep wil uitvoeren
in Iran…….. Het is nog ‘iets te rustig’ in dat gebied……..

VS steunt terreurgroepen als ISIS in Syrië………..‘ Ook Nederland heeft zich daaraan beschuldigd:Rutte en Koenders verantwoordelijk voor wapenleveranties aan IS!!‘ En zie wat dat betreft ook: ‘Israël
laat alweer haar ware terreur gezicht zien: IS kan tijdelijke
‘geallieerde worden’ in de strijd tegen Iran en Hezbollah………

CIA erkent dat Israël samen met Saoedi-Arabië ‘vecht tegen terreur’, die ze NB zelf hebben georganiseerd……..‘ 

Iraanse milities die samen met de Koerden ISIS bestreden, moeten Irak verlaten, zo stelt Tillerson (VS BuZa)……..‘ Terwijl de VS de zogenaamde opstand in Syrië heeft georganiseerd, geregisseerd en gefinancierd, de eerste plannen daartoe werden al in 2006 gemaakt onder G.W. Bush en later verder uitgewerkt door Killary Clinton……

Libië, het echte motief voor de illegale oorlog tegen dat land, met in de hoofdrol Hillary Clinton…..

Libië, voor de grote westerse terreur het rijkste land van Afrika, kampt nu zelfs met watertekorten………

Hillary Clinton, huurmoordenaar voor de banken: de ware reden achter de illegale oorlog tegen Libië…..

Oekraïne: als je voelt dat je wordt gemanipuleerd is het omdat dit een feit is, plus ‘het gebruik van chemische wapens’ door Rusland

Caitlin Johnstone heeft in een duidelijk en bondig schrijven aangegeven waar het om gaat als je ziet hoe we dag in dag uit en dat uur na uur worden overspoeld met anti-Russische propaganda: we worden gehersenspoeld en gemanipuleerd, niet alleen door de westerse reguliere (massa-) media die de propaganda brengen maar ook door het overgrote deel van de westerse politiek, waar men zelfs weigert om ook maar even naar de positie van Rusland te kijken en te proberen met een objectieve blik de situatie te overzien…..

In een aantal vragen geeft Caitlin aan waar het om gaat als je het hebt over de Russische actie in Oekraïne, waarbij ze ook links geeft naar zaken die e.e.a. bevestigen:

Als je het gevoel hebt dat je regering bezig is om controle te krijgen over jouw beleving aangaande Oekraïne, is het veilig om dat gevoel te vertrouwen.

Als je het gevoel hebt dat er een gecoördineerde poging gaande is van de meest machtige regering en media instituties in de westerse wereld om jouw begrip te manipuleren van wat er aan de hand is in deze oorlog, is het omdat dit precies de gang van zaken is.

Als je je niet kan herinneren ooit zo’n intense massamedia (propaganda) dekking te hebben meegemaakt over een oorlog, is dat omdat dit daadwerkelijk zo is. 

En zo gaat Caitlin door en zoals gewoonlijk heeft ze het gelijk aan haar kant, het is om misselijk van te worden hoe men de westerse bevolkingen hersenspoelt en daarmee manipuleert met smerige insinuaties en ronduit leugens. Hoorde vanmorgen in het 11.00 u. (CET) nieuws op BBC Scotland dat westerse oorlogshitsers hebben gesteld dat Rusland chemische wapens (witte fosfor*) zou hebben gebruikt in Marioepol en als dat waar zou zijn dat dan alle opties openstaan, ofwel dan zou men zelfs overwegen om militair in te grijpen, ik kan deze uiterst gevaarlijke onzin niet anders verstaan…. Het voorgaande zeker daar gisteren nog de totaal onbetrouwbare en gevaarlijke geheime diensten van de VS en Groot-Brittannië hebben laten weten dat Rusland zou overwegen om chemische wapens in te zetten, alsof men inzicht heeft in de hersenen van de Russische legerleiding en van Putin…… 

De smerig bedachte opzet van gisteren is nu dus veranderd in de werkelijkheid en weer gaat het westen verder op het pad om Rusland daadwerkelijk aan te vallen, waardoor we ‘als het meezit’ in de Derde Wereldoorlog (WOIII) zullen belanden en alle EU-NAVO-lidstaten, die als Nederland VS kernwapens op hun grondgebied hebben’ zullen worden aangevallen door Rusland……. Op Deutschland Funk rond 12.15 u. vanmiddag het bericht over de verwoesting van Marioepol en het gebruik van chemische wapens door Rusland, met daar direct achteraan dat dit niet onafhankelijk bevestigd kan worden, daarna liet men een neonazicommandant van een Azov-bataljon horen die stelde dat Rusland chemische wapens heeft gebruikt….. Terwijl het bekend is dat het Azov-bataljon er geen probleem mee heeft om eigen burgers te vermoorden en dit in de schoenen van Rusland te schuiven (false flag operaties)…..

Opvallend ook alle ‘deskundigen’ (oorlogshitsers), politici en ‘journalisten’ die een grote bek hebben over Russische propaganda terwijl ze zelf niet anders doen dan het maken van anti-Russische propaganda……..

Lees het artikel van Caitlin en als je het Engels niet machtig bent: kopieer dan de Engelse tekst en plaats het links in deze
vertaalapp
, je ziet
de vertaling rechts nadat je op Nederlands hebt geklikt,
de app werkt snel en de vertaling is van een redelijk goede
kwaliteit.

(On
the top right hand side of this page you can choose for a translation
in the language of your choice
: choose ‘Engels’
[english] so you can recognise your own language [the Google
translation is first in dutch, a language most people don’t
understand, while on the other hand most people recognise there
language translated in english]
)

 

If It Feels Like You’re Being Manipulated, It’s Because You Are

by Caitlin Johnstone

(één van manieren waarop we worden belazerd door de media, de inzet laat de foto zien die wordt gepubliceerd, terwijl de hele foto een duidelijk mindere dramatische omgeving laat zien; zo zie je hoe de corrupte miljonair en fascistenvriend Zelensky meewerkt aan de anti-Russische propaganda….) 

Listen to a reading of this article:

If
you’ve got a gut feeling that your rulers are working to control your
perception of the war in Ukraine, it is safe to trust that feeling.

If
you feel like there’s been a concerted effort from the most powerful
government and media institutions in the western world to manipulate
your understanding of what’s going on with this war, it’s because that’s exactly what has been happening.

If you can’t recall ever seeing such intense mass media spin about a war before, it’s because you haven’t.

If
you get the distinct impression that this may be the most aggressively
perception-managed and psyop-intensive war in human history, it’s because it is.

If
it looks like Silicon Valley platforms are controlling the content that
people see to give them a perspective on this war that is wildly biased
in favor of the US narrative, it’s because that is indeed the case.

If
it seems like a suspicious coincidence that Russiagate manufactured
mainstream consent for all the same shady agendas we’re seeing ramped up
now like cold war brinkmanship against Moscow, internet censorship, and
being constantly lied to by the mass media for the greater good, it’s
because it is a mighty suspicious coincidence.

If it seems weird to you that so many self-styled leftists
are responding to this war by fanatically supporting the extremely
dangerous unipolarist geostrategic agendas of the most powerful empire
that has ever existed, that’s because it is weird. Really, really,
really weird.

These photo shoots mid war are sooooo Wierd pic.twitter.com/3hDyeVXRuy

— leilani dowding 🌸 (@LeilaniDowding) April 10, 2022

If
it seems a bit hypocritical to you that the empire is blasting us in
the face all day with narratives alleging Russian war crimes while that
same empire is imprisoning a journalist for exposing its war crimes, that’s because it absolutely is hypocritical.

If something looks wrong about the fact that we’re about to watch a judge
sign off on Julian Assange’s extradition to the United States for
practicing journalism while that same United States keeps pushing out
narratives about the need to protect Ukraine’s freedom and democracy,
that’s because it should.

If
you’re beginning to get the nagging sense that the mainstream consensus
worldview is a construct manufactured by the powerful, for the powerful
and everything you were taught about your nation, your government and
your world is a lie, that’s definitely a possibility worth considering.

If
it’s starting to seem like we’re all being manipulated at mass scale to
think, act and vote in a way which benefits a vast power structure that
rules over us while hiding its true nature, I’d say that’s a thread worth pulling.

If
you’ve a sneaking suspicion that the lies might go even deeper than
that, right down to deceptions about who you fundamentally are and what
this life is actually about, that suspicion is probably worth exploring.

If
you’re feeling a bit like Keanu Reeves in the beginning of The Matrix
right before the veil gets ripped away, I’d recommend following the
white bunny and seeing how deep that rabbit hole goes.

If
it has occurred to you that humanity needs to wake up from the matrix
of illusion before our sociopathic rulers drive us to extinction via
environmental catastrophe or nuclear armageddon, then your notes match my own.

If
you believe it’s possible that these existential crises we’re fast
approaching may be the catalyst we need to collectively rip the
blindfold from our eyes and begin moving in a truth-based way upon this
earth and creating a healthy world, then we are on the same page.

If
there’s something in you that whispers there’s a good chance we make it
despite the long odds we appear to be facing, I will tell you a secret:
I hear it too.

______________________

My work is entirely reader-supported, so if you enjoyed this piece please consider sharing it around, following me on FacebookTwitterSoundcloud or YouTube, or throwing some money into my tip jar on Ko-fiPatreon or Paypal. If you want to read more you can buy my books. The best way to make sure you see the stuff I publish is to subscribe to the mailing list for at my website or on Substack, which will get you an email notification for everything I publish. Everyone, racist platforms excluded, has my permission to
republish, use or translate any part of this work (or anything else
I’ve written) in any way they like free of charge. For more info on who I
am, where I stand, and what I’m trying to do with this platform, click here.

Bitcoin donations:1Ac7PCQXoQoLA9Sh8fhAgiU3PHA2EX5Zm2

Caitlin Johnstone | April 11, 2022 at 1:13 pm | Tags: awakening, humanity, propaganda, Russia, ukraine, US empire, war
| Categories: Article
| URL: https://wp.me/p9tj6M-2WS

Comment    See all comments

============================================

De VS heeft als eerste Rusland beschuldigd van het gebruik van chemische wapens, zonder enig bewijs, terwijl de VS laboratoria heeft in Oekriane waar men zelfs aan biowapens heeft gewerkt (dus besmettelijke ziekten zo veranderen dat ze ingezet kunnen worden tegen ‘de vijand’), dit werd openlijk toegegeven door Victoria Nuland, de staatssecretaris van buitenlandse zaken in de VS en nog steeds houden de westerse media en politiek vol dat dit een complottheorie is die door Rusland in het leven is geroepen……. De VS zelf heeft in het verleden meermaals witte fosfor ingezet tegen burgerdoelen: ‘VS gebruikt chemisch
wapen witte fosfor in stedelijk gebied Mosul en Raqqa, een
oorlogsmisdaad (ofwel terreur) van groot formaat!!
‘ en hier nog een bericht dat werd geboycot door de westerse media: ‘Aleppo: ‘gematigde rebellen’ gebruiken gifgas en witte fosfor om bevrijd gebied te bestoken………‘ (en voor meer grootschalige VS terreur zie het laatste blok met links hieronder)

———————————————-

Zie ook: ‘Oekraïne: de oorlog wordt door grote bedrijven misbruikt om regels voor meer duurzame landbouw tegen te houden……

Rusland uit UNHRC gezet waarvan Saoedi-Arabië eerder voorzitter was…….

Oekraïne: een door de VS gefabriceerde wereldcrisis

Oekraïne: grof geweld tegen vluchtende Roma, hoe bedoelt u dat dit land niet fascistisch is…..

 ‘VS: het uiteindelijke doel is niet Rusland maar China

Was de Bucha slachting in scene gezet?

De Oekraïense president Zelensky is een dictator‘ (!!!!)

Rutte gaat Zelenski niet aanspreken op oproep tot genocide: ‘Dit is gewoon een misdrijf!’‘ (!!!!) (een artikel van Nine For News) Op
de enige Oekraïense tv zender heeft men opgeroepen elke Rus te
vermoorden, zelfs de kinderen, ofwel een oproep om een genocide uit te
voeren op de Russen in Oekraïne….. Rutte stelt niet te weten of dit
waar is, terwijl hij dat zo kan laten uitzoeken, maar laat dat dus
achterwege en weigert dus om Zelensky daarop aan te spreken…….

Marioepol in puin gelegd door Azov-bataljon van Oekraïense leger‘ (!!!!)

VS
inlichtingen experts en luchtmachtofficieren: Russische aanpak Oekraïne
duidt op voorzichtigheid ter voorkoming van zoveel mogelijk
burgerslachtoffers

Oekraïne: biowapens en de westerse wil om Rusland lam te leggen

Oekraïne: de grote winnaars‘ (met een korte update van 26 maart 2022)

Massa executie van 81 mensen in Saoedi-Arabië: aandacht in (hysterische) westerse media nul komma nada!!
(!!!!) Vergelijk dat eens met de situatie in Oekraïne, terwijl de Saoedische
terreurcoalitie al jaren een genocide uitvoert in Jemen die aan minstens
500.000 mensen het leven moet hebben gekost, begin vorig jaar (2021) werd al bekend
gemaakt dat minstens 100.000 kinderen zijn omgekomen in Jemen door de
blokkades van die terreurcoalitie, blokkades die op zee mede worden
uitgevoerd door de VS…….

Oekraïne: generaal haalt westerse propaganda door de mangel

Oekraïne: analyse van twee professoren: coup van 2014 oorzaak huidige ellende‘ (!!!!)

‘Oekraïense leger bombardeert eigen burgers en presentators tv programma verbijsterd over getuigenis aangaande Oekraïne‘ (!!!!)

Oekraïne: kinderziekenhuis Marioepol was vanaf eind februari dit jaar in gebruik als legeronderkomen‘ (!!!!)

Oekraïne: de nazistrijders van de VS‘ (!!!!)

Oekraïne: Facebook en Instagram staan oproepen tot moord op Russen toe

Putin wast het westen nog eens de oren‘ (!!!!)

Oekraïense
democratie een schijnvertoning, plus het tegenhouden van gekleurde
vluchtelingen door de politie en douane van Oekraïne
‘ (!!!!)

Oekraïne: de strijd tegen de waarheid over de bloedige VS terreur plus de enorme westerse hypocrisie

Oekraïne en ‘het
truckers protest’ tegen COVID-maatregelen in Canada van
fundamentalistisch religieus rechts, racisten en ander tuig? Eén grote
leugen!!

‘Russische propaganda’: het laatste excuus voor nog meer ‘democratische censuur’ op de sociale media

Oekraïne: belangrijke punten die niet mogen worden vergeten, ondanks de propagandawals die over ons heen wordt gereden

Oekraïne: wie jarenlang een wereldmacht tart moet niet opkijken als deze uiteindelijk optreedt‘ (!!!!)

Oekraïne: Rusland erkent Luhansk en Donetsk, de westerse wereld alweer hypocriet op de kopEn zie de links in dat bericht!!

Westerse Oekraïne leugens

Oekraïne: Russische ‘propaganda’ is informatie die VS propaganda weerlegt‘ (!!!!)

Oekraïne: waarom niet
de reguliere media direct laten leiden door de CIA en is de VS wellicht
bezig met de voorbereiding van een aanval op Rusland

Propaganda niet alleen voor oorlogsvoering maar levensbepalend zoals die voor het Verdrag van Maastricht

Generaal Stoss: VS ziet een ‘epische nucleaire dreiging’ van China en Rusland‘ (!!!!)

Oekraïne
crisis: het feit dat het westen dit sprookje in de wereld hielp ‘heeft
voorkomen’ dat een Russische inval plaatsvond…….
‘ (en zie de links in dat bericht!!)

BREKEND NIEUWS:
Oekraïne crisis: de CIA heeft Disney overgenomen: beweringen zonder enig
bewijs dat Rusland een ‘false flag video’ gebruikt zijn ‘waar….’
‘ (en zie de links in dat bericht!!)

Oekraïne: het conflict berust puur op aannames die werden en worden gelanceerd door de VS en haar NAVO-partners(en zie de links in dat bericht!! Waarvan je de eerste hieronder vindt)

Oekraïne: westerse ‘stabilisatie van het conflict’: levering van wapens, straaljagers en troepen‘ 

VS begint ‘troll farm’, alsof Hollywood en de massamedia al niet genoeg VS propaganda maken……….‘ (en zie de links in dat bericht!!

Strijd opgelaaid in Oost-Oekraïne tussen het leger en ‘door Rusland gesteunde rebellen’, aldus BBC World Service‘ (en zie de links in dat bericht!!)

De VS zet zichzelf wat betreft Rusland, China en Iran geopolitiek schaakmat‘ 

VS
eist dat Rusland haar troepen terugtrekt van de Oekraïense grens en
volgens inlichtingenbron: politiek het grootste gevaar voor burgers
VS……..

Strijd opgelaaid in Oost-Oekraïne tussen het leger en ‘door Rusland gesteunde rebellen’, aldus BBC World Service

Ook
van belang is de volgende leugen van Blinken, de VS minister van BuZa, waar de politiek en de
media in de VS het volk eerst angst aanjagen en dan aannemen dat
oorlogsvoering is geoorloofd: ‘Tony
Blinken (VS minister van BuZa) liegt als hij zegt dat de VS alleen met
toestemming van het volk geweld gebruikt in het buitenland
‘ 

Tony Blinken heeft de Oekraïense president Zelensky de wacht aangezegd: zijn land is officieel een VS kolonie‘ (!!!!) Zelensky
werd na zijn aantreden als president al door de VS en de neonazi’s in
zijn land onder druk gezet daar hij de banden met Rusland wilde
aanhalen…..
. Zie wat dat betreft ook:

Putin gaf het westen een memorabele les geopolitiek

Rusland
zou De Krim hebben geannexeerd,
echter de bevolking besloot in een dik gesteund referendum (goedgekeurd
door internationale waarnemers) zich aan te sluiten bij Rusland, al
hoopte het westen dat Rusland inderdaad De Krim zou annexeren, niet voor
niets ook dat het westen deze leugen levend probeert te houden….
Zie: De Krim het echte verhaal: geen annexatie maar de vrijwillige aansluiting bij Rusland, zelfs Oekraïners stemden voor‘ (!!!!)

Zelensky (president Oekraïne) ingepakt door neonazi’s en beloften aan EU gedaan door Porosjenko‘(!!!!)

Anti-Russische propaganda, een kleine trieste rondgang in het hersenspoelen van de westerse bevolking‘ (!!!!)

Brief aan de Russische bevolking over ‘Defender 2020’, de zoveelste militaire NAVO oefening langs de grens van hun land‘ 

Oekraïne: opnieuw neonazi protesten op Maidanplein, vanwege Rusland vriendelijk handelen door president Zelensky

Snowden vindt het ongelofelijk dat de media VS politici niet aanspreken op totaal verschillende reacties n.a.v. ‘klokkenluiden’

Joe Biden heeft al lang toegegeven dat hij Oekraïne onder druk zette een openbaar aanklager te ontslaan die zijn zoon vervolgde

Oekraïne kondigt staat van beleg af vanwege ‘Russische agressie’ in de Zee van Azov

VS torpedojager arriveert in Zwarte Zee terwijl de boel daar op scherp staat……..

Porosjenko (Oekraïne) roept de NAVO op tot oorlog tegen Rusland

Election ploy? Poroshenko declares martial law in Ukraine after Kerch standoff

VS senator Rand Paul stelt n.a.v. NAVO-top dat men de zaak moet bekijken vanuit het Russische perspectief

Putin en Trump halen spanning uit de lucht >> de westerse wereld schreeuwt moord en brand……

Afspraken met de VS maken? Voor je het weet heb je te maken met een ‘verspreking’ van de president….. ha! ha! ha! ha! ha!

Oekraïne,
Georgië en Moldavië hebben oud bondgenootschap doen herleven, in
voorbereiding op NAVO lidmaatschap en verdere actie tegen
Rusland……..
‘ (!!!!)

De Krim, Georgië en Syrië >> de anti-Russische propaganda…..‘ (!!!!)

Oekraïne en NAVO bezig met uitlokking WOIII………

VS levert neonazi-leger Oekraïne voor 250 miljoen dollar aan wapens

Oekraïne
het toneel van grootschalige luchtmachtoefeningen met VS en NAVO, naast
een enorme militaire VS/NAVO oefening in Noorwegen
‘ (!!!!)

Okkupert
een Noorse serie die de angst voor de Russen moet aanwakkeren en de
grootste anti-Russische NAVO oefening in decennia………
‘ (!!!!)

Duitsland doet mee in het koor van de wolven: Russische cyberterreur!

Geert Jan Hahn en zijn ‘deskundige’ gekleurde kijk op Oekraïne…….. AAJAAAJAAAJ!!!

————————————-

Hier nog wat links naar berichten over de oneindige VS terreur, het land waar men echt bang voor zou moeten zijn: VS vermoordde meer dan 20 miljoen mensen sinds het einde van WOII……..
Dit tot het jaar 2000, wat betreft deze eeuw zijn er intussen meer dan 5
miljoen moorden aan toegevoegd, moorden begaan door de
VS en NAVO-lidstaten, inclusief Nederland (waar terreurorganisatie NAVO
altijd onder militair opperbevel
stond en staat van de VS…)…. Ongelofelijk dat men nooit zal beginnen
over het nemen van sancties tegen de VS, terwijl dat land oneindig veel
meer ellende en zwaar bloedvergieten over de aarde heeft gebracht en
brengt dan Rusland…..

VS buitenlandbeleid sinds WOII: een lange lijst van staatsgrepen en oorlogen……….

List of wars involving the United States

CIA 70 jaar: 70 jaar moorden, martelen, coups plegen, nazi’s beschermen, media manipulatie enz. enz………‘ (!!!!)

CIA
en 70 jaar desinformatie in Europese opiniebladen…………

CIA
erkent dat Israël samen met Saoedi-Arabië ‘vecht tegen terreur’,
die ze NB zelf hebben georganiseerd……..

CIA
valt nogmaals door de mand als wapenleverancier van IS…….
‘ (!!!!)

Massamedia
VS vergeven van CIA ‘veteranen’, alsof die media nog niet genoeg
‘fake news’ ofwel leugens brengen……..
 

9/11: de reden voor twintig jaar westerse terreur o.l.v. de VS waarbij meer dan vijf miljoen mensen werden vermoord‘ (en zie de links in dat bericht!!)

CIA rekruteert folteraars met een beroep op vrouwenemancipatie: een fikse rel in de VS

Michael Hayden (ex-CIA en generaal b.d.): niets mis met martelingen door Gina Haspel…..

Al
Qaida de bondgenoot van de VS in de strijd tegen…… terrorisme!
ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

(intussen heeft de VS ‘Al Qaida Syrië’ van de zwarte lijst met
terreurorganisaties gehaald!!) 

US Airstrikes Killing Hundreds of Civilians in Syria’s Raqqa

VS
centraal commando werkt in Syrië samen met IS en verklaarde Rusland
de oorlog………
 

VN waarschuwt de VS voor het maken van een onacceptabel aantal Syrische burgerslachtoffers met haar bombardementen…….‘ (!!!!)
Waar de VS zich niets van heeft aangetrokken en geen ander westers land
heeft opgeroepen om de VS daarvoor te sanctioneren……

VS gaf sinds 2001 meer dan 5,9 biljoen dollar uit aan (illegale) oorlogen, ofwel: $ 5,933.000.000.000…….‘ (tot 2018…..)

VS is grootste producent van vluchtelingen, aldus VN rapport……….‘ (!!!!) (en zie de links in dat bericht!!)

VS subsidiëring van neonazi’s in Oekraïne, neonazi’s die ook fascisten uit de VS trainen……
(!!!!) Lees dat bericht mensen, weet je meteen dat de EU en de NAVO neonazi’s
steunen met hun geldelijke en wapenhulp aan dat land!! (voor de NAVO
trouwens de normaalste zaak van de wereld: dat steunen van
fascisten…..) En dan te bedenken dat premier Rutte en minister van
Buitenlandse Zaken Hoekstra onlangs een
krans hebben gelegd bij een monument voor met name omgekomen
neonazi’s……
(op 8 februari 2022 heb ik de opmerking over de kranslegging door Rutte en Hoekstra aan deze link toegevoegd)
VS verwijt Iran nucleaire chantage, chantage waar de VS zichzelf schuldig aan maakt‘ (en zie de links in dat bericht!!)

Oekraïne: de oorlog wordt door grote bedrijven misbruikt om regels voor meer duurzame landbouw tegen te houden……

De grote landbouwers misbruiken de oorlog in Oekraïne om een veel gezonder landbouw zoals voorgesteld door de Europese Commissie tegen te houden. In feite gaat het hier om oorlogswinstmakers, immers Oekraïne wordt voorgesteld als de graanschuur van de wereld terwijl dat een enorme leugen is, wat betreft de productie van de meeste graansoorten komt Oekraïne op de achtste plaats en met het veel gezondere haver, een semi-graan, is de plek van Oekraïne nog een heel stuk lager…..

Dat het hier gaat om één van de ergste soorten oorlogswinstmakers blijkt wel uit het feit dat de prijzen voor graanproducten en producten waarin granen zijn verwerkt met fikse prijsstijgingen worden verkocht, terwijl er niet eens sprake is van een tekort, immers de oogst van vorig jaar is al lang verkocht en de oogsten voor dit jaar volgen pas veel later en daarnaast is Oekraïne zoals gezegd bepaald niet de grootste graanleverancier ter wereld……. 

Oorlogswinstmakers die nu de situatie in Oekraïne misbruiken om hervorming van de landbouw te voorkomen, waarbij WeMove Europe, waarvan hieronder een petitie is opgenomen, stelt dat ‘het gebrek aan graan en mais’ (waarvan geen sprake is!!) door deze grofgraaiende viespeuken wordt gebruikt om de Europese Commissie te overtuigen dat deze hervorming desastreus zou zijn voor de oogsten van graan en mais, daar de oogsten middels de oude manier van landbouw bedrijven een vermindering zou geven van de graan- en maisopbrengst….. Echter deze manier van landbouw zou in werkelijkheid maar een gering lagere opbrengst geven, immers  iedereen zou zo landbouw moeten bedrijven…… Verder moet niet vergeten worden dat een groot deel van de EU mais- en graanopbrengst wordt gebruikt, of beter misbruikt als diervoer en een fiks deel van de graan- en maisopbrengst wordt verwerkt in ‘duurzame brandstof’* (terwijl brandstof uiteraard nooit duurzaam kan zijn als daarvoor landbouwproducten worden gebruikt, zoals ook palmolie nooit duurzaam kan zijn; al bestaan daarvoor nog meer redenen*)……. 

Niet alleen willen deze grote landbouwers een gezondere manier van produceren tegenhouden, maar ze eisen ook nog eens nieuwe grond om hun bedrijf uit te bouwen, zelfs ten koste van bossen, natte gebieden en het land van kleine boeren…… Terwijl juist de kleine boeren aandringen om terug te gaan naar eerder gebruikte landbouwmethodes, het naast elkaar planten van diverse gewassen, wat een veel gezondere manier is van het bedrijven van landbouw dan het eenzijdig volplempen van enorme velden met aardappelen, mais en ga nog maar even door……. De oude manier van produceren is eindelijk overgenomen door de Europese Commissie….. Echter vergeet hierbij niet dat dezelfde commissie de foute landbouw met vele miljarden subsidieert**, niet alleen voor landbouwproducten die afgeladen zijn met gif, maar ook voor de intensieve martelveehouderij >> zelfs veganisten betalen daaraan mee…..

De oude manier van landbouwproductie is veel beter voor de grond waarop het wordt verbouwd, waarbij ook praktisch geen plagen optreden en er geen pesticiden nodig zijn. Onder de grote landbouwers bevinden zich ook de grote bedrijven die zich bezighouden met de productie van pesticiden en genetisch gemanipuleerde gewassen…… Zoals je begrijpt hebben deze bedrijven in het geheel geen belang bij een manier van landbouwproductie waarvoor minder of geen pesticiden nodig zijn, pesticiden die hen jaar in jaar uit enorme kapitalen opleveren, maar die de pest zijn voor natuur, dieren en mensen…… Zo is sinds de introductie van Roundup (met glyfosaat als belangrijkste ingrediënt) begin 70er jaren van de vorige eeuw, twee derde van de insecten uitgestorven, wat geen toeval kan zijn…… En je weet het waarschijnlijk wel: als de insecten zijn uitgestorven is het ook met de mens gedaan…..

Voorts heeft een groot aantal arbeiders en particulieren kanker opgelopen door het veelvuldig gebruik van glyfosaat….. EU topgraaier Bas Eickhout heeft een paar jaar geleden een verbod van deze letterlijke kankerzooi tegengehouden >> hij stemde voor langer toestaan van deze troep (intussen is deze bedrieger tegen; tja het is op z’n zachtst gezegd natuurlijk ook vreemd dat iemand van GroenLinks voor langer toestaan is van deze rotzooi….)…. Al moet ik daaraan toevoegen dat GroenLinks maar al te vaak fout bezig is, zowel op lokaal, provinciaal als landelijk niveau….. Neem de centrumring in Den Haag, waardoor vooral de mensen in arme wijken worden geconfronteerd met meer verkeer en die daardoor te maken hebben met meer luchtvervuiling (ook de bouw van parkeergarages in het centrum werd gesteund door deze flutpartij, waardoor zich dagelijks een groot aantal auto’s door de stad richting centrum wurmt…)…. Of wat dacht je van het stemmen door GroenLinks voor het sociaal leenstelsel t.b.v. studenten, waartegen ze zich intussen als de PvdA hebben gekeerd in de hoop meer studenten als kiezer voor hun partij te trekken >> de oplichters!!  

Lees en teken de petitie van WeMove Europe ajb en zegt het voort, de hoogste tijd dat de macht van (dit soort) grote bedrijven wordt gebroken en de hervorming van de landbouw daadwerkelijk wordt uitgerold over de EU, daar deze ten goede komt aan de gezondheid van mens, dier en het voortbestaan van de aarde, ons aller thuis!!

 

(On
the top right hand side of this page you can choose for a translation
in the language of your choice
: choose ‘Engels’
[english] so you can recognise your own language [the Google
translation is first in dutch, a language most people don’t
understand, while on the other hand most people recognise there
language translated in english]
)

(als
je het Engels niet machtig bent, kopieer dan de Engelse tekst en plak
die in
deze
vertaalapp
,
de app werkt snel en de vertaling is van een redelijk goede
kwaliteit. Kopieer het artikel en plaats het links in de app, je ziet
de vertaling rechts nadat je op Nederlands hebt geklikt)

 

Using the war to get their way

David – WeMove Europe

Agri-giants are using the war in Ukraine to stop a law that protects nature from seeing the light of day. It’s an excuse to grab land at the expense of forests, wetlands and family farmers. But if the EU Commission sees a public outcry this law could be back on the agenda.

Sign now

Family farmers are doing us a big favour. Across Europe,
their way of farming challenges the destructive ways of agri-giants. By
planting different types of crops, taking care of the soil and planting
more trees, family farmers grow healthier food while living in harmony with nature.

But they need our help. The EU was going to announce a new law that would protect their way of growing food that doesn’t destroy nature. [1]

But the agri-giant lobby fought hard to stop it, using
the war in Ukraine as an excuse. With wheat and corn less available,
they argued for a U-turn on the new law. All to protect their billions
in profits and get their hands on the land this law wants to protect,
like forests and wetlands. [2]

This law has now been put on hold. And unless the EU Commission
sees a public outcry about this, the chances this law makes it back on
the agenda are lower with each passing day. [3]

This is another corporate lobby scandal unfolding before our eyes. If we act now, as one, we can make sure the Commission hears our side of the story. If you think we should protect nature, add your name now and speak up with us!

Protect nature, not profits!

Agri-giants want to get their hands on land that would otherwise be set aside for farming in harmony with nature.
But this is not how they work. They want to use this land to produce
more food for more profits, using industrial methods, artificial
fertilisers and chemical pesticides. Risking our health, and causing a death sentence for forests, bees and birds. [4]

The most outrageous part is that they will use that protected land to grow food to feed animals. They are drumming up fear about food shortages to justify land grabbing for food that is not even going to land on our plates! [5]

We want to change Europe for the better. Often
we come together to demand a new direction. But sometimes we also need
to speak up to stop corporations from taking us off our path. Right now,
we need to be heard so that this new law stays on the agenda.

When we come together we are many, and we can drown out the
corporate fearmongering. Thousands of people standing up together could help tip the scales and put an end to the kind of food production that is destroying our planet.

Yes, count me in!

Thank you for standing with us,

David (London), Rachel (Amsterdam), Olga (Bologna) and the entire WeMove team

 

References:

[1] The Restore Nature Law is a package of rules to protect fallow areas
of land and make sure farmers are restoring nature on parts of their
farms by, for example, planting trees, hedges, and fallows on their
fields as well as pesticide and fertiliser reduction targets. https://ec.europa.eu/environment/strategy/biodiversity-strategy-2030/eu-nature-restoration-targets_en

[2] https://www.politico.eu/article/ukraine-russia-war-eu-food-farmer-green-deal-corn-fertilizer/

[3] The European Commission was expected to present a proposal for a new
EU law for nature restoration law on the 23rd of March. But under
pressure from vested interests, the law has now been delayed with no new
publication date in sight. https://www.restorenature.eu/en

[4] https://presse.inserm.fr/publication-de-lexpertise-collective-inserm-pesticides-et-effets-sur-la-sante-nouvelles-donnees/43303

[5] The meat that will result from these animals is mainly meant for
export and will not feed the poorest in Europe or the rest of the world.

https://foodwatch.org/fileadmin/-INT/climate_agriculture/220321_we_need_food_not_feed_foodwatch__002_.pdf

https://www.euractiv.com/section/agriculture-food/news/eu-lawmakers-call-on-commission-to-end-meat-promotion-amid-ukraine-crisis/

 

WeMove
Europe is an independent and values-based organisation that seeks to
build people power to transform Europe in the name of our community,
future generations and the planet.
To unsubscribe from WeMove Europe, please click here.

WeMove
Europe is funded by donations from our community across Europe. Can you
chip in with a few euros a month and help make sure we can move fast to
win the campaigns that matter to all of us? Donate

=====================================

*  Zie wat onze leugenachtige overheid durft te stellen over biobrandstof en het EU beleid daarover, waar men zelfs durft te zeggen dat palmolie wel duurzaam kan zijn als daarvoor geen oerwoud wordt vernietigd, echter in werkelijkheid is het zo dat zolang er palmolie wordt gebruikt, er oerwoud zal worden verbrand om daar palmolieplantages te beginnen…. Ten tweede is palmolie zonder meer slecht voor het menselijk lichaam en hoe kan dat in godsnaam duurzaam zijn?? Schandelijk ook te zien hoeveel palmolie er in levensmiddelen wordt gebruikt, wat ten overvloede nog eens aangeeft dat bedrijven als Unilever schijt hebben aan de gezondheid van de consument, overigens ook in de peperdure winkels van Ekoplaza vind je in een fiks aantal levensmiddelen palmolie!! Geld verdienen, gaat dan ook ver voor op de volksgezondheid (voor meer artikelen daarover klik op het label ‘volksgezondheid en economie’ direct onder dit bericht) Er is maar één soort palmolie duurzaam: die niet wordt geoogst!! (kijk voor de gein eens in de supermarkt op de levensmiddelen die je wilt kopen of daarin palmolie is verwerkt)

** Voor 2021 werd 33% van de EU begroting gereserveerd voor landbouwbeleid het ging daarbij om 168 miljard euro!!! De cijfers voor 2022 zullen ongetwijfeld hetzelfde uitpakken, zo niet een nog hoger bedrag en dan tegelijkertijd van de hoogste toren roepen dat je de landbouw wilt hervormen…..  

Voor meer berichten over duurzaamheid, oorlogswinstmakers, Oekraïne, EU landbouwsubsidies, Europese Commissie, GroenLinks, Eickhout, glyfosaat, de intensieve martelveehouderij en/of andere onderwerpen, klik op het betreffende label direct onder dit bericht.

Rijk en regering wantrouwen burgers: massale controles op personen, plus druk op grote techbedrijven voor censuur op sociale media…….

Wat kritische burgers al lang wisten is uit vrijgekomen documenten na een wob-verzoek nu bewezen: regering en hoge ambtenaren hebben de boel zwaar gemanipuleerd om ronduit fout regeringsbeleid (en daarmee overheidsbeleid) de bevolking door de strot te duwen….. Daarbij worden niet welgevallige meningen en kritiek niet alleen tegengegaan door bepaalde personen in diskrediet te brengen (ofwel door leugens en achterklap over deze personen te openbaren), maar ook door techbedrijven als Facebook en Twitter onder druk te zetten kritische berichten te censureren en accounts van critici op te heffen…….* Zaken die niet thuishoren in een democratie maar in een dictatuur!!

In het hieronder opgenomen bericht van Daniël van der Tuin komt ook het ‘Land Information Manoeuvre Centrum’ (LIMC) ter sprake, een onderdeel van Defensie dat zich geheel buiten controle van de Kamer richtte op burgers die zich niet klakkeloos lieten onderwerpen aan belachelijke maatregelen en leugens over het Coronavirus….. Wat mij betreft was dit wel de meest schandelijke inmenging van het leger in het burgerleven, wat overigens amper de reguliere media haalde….. Destijds minister van Defensie, CDA leeghoofd Bijleveld greep ondanks kennis over deze schandelijke inmenging veel te laat in en zelfs daarna heeft het LIMC zich nog beschuldigd aan het controleren van burgers en zelfs het manipuleren van computers behorend tot mensen die volkomen terecht grote vraagtekens zetten bij het regeringsbeleid, dan wel die zich hier ronduit tegen hebben verzet…..**

Lees het bericht van Daniël van der Tuin en zie hoe hard Nederland op weg is naar een dictatuur, vergeet daarbij niet dat Nederland onder de kabinetten Rutte 3 en nu Rutte 4 groot voorstander is van een digitale pas voor burgers, waarmee men zelfs zaken als de gezondheid wil opnemen (zoals wel dan niet gevaccineerd tegen COVID, ofwel wel of niet als proefdier fungeren, waarbij tegenstanders uiteraard de klos zijn)….. Het voorgaande, dus je gezondheid is één van de zaken die nu nog onder het privacyrecht vallen en die geen overheidsorgaan, binnenlands en al zeker niet buitenlands, ene fluit aangaan…. Middels deze pas kan men verder bank- en/of spaarrekeningen eenvoudig blokkeren als het slachtoffer een te grote bek heeft naar de mening van (zeer) foute overheden….. Hoorde gisteren dat de Europese Commissie pleit voor gezichtsherkenningssoftware voor het enorme aantal camera’s in de EU straten die de burgers dag in dag uit in de gaten houden…… Ga maar na wat dat betekent voor een groot aantal mensen als er bijvoorbeeld een rechtse staatsgreep zou plaatsvinden in Nederland……

Dan nog de volgende opmerking: na het lezen van het hieronder opgenomen artikel zou je denken dat de reguliere media zich pas tijdens de Coronacrisis gingen gedragen alsof ze onderdeel waren van de overheid en daarom het overheidsbeleid/regeringsbeleid verdedigden (waar men niet anders kan dan bij zwaar onrecht dit toch te melden, neem het schandaal met de kinderopvangtoeslag)…… Een flink aantal politici (als CDA schoft de Jonge, de keihard liegende voormalig minister van Volksgezondheid) en zelfs die uit de oppositie demoniseerden en demoniseren nog steeds tegenstanders van vaccineren en foute maatregelen….. Dat geldt ook voor een groep die in het geheel geen kritiek had, zoals de jeugd die werd verweten hun opa en/of oma te besmetten met het virus, een schandelijke demonisering die nooit vergeten mag worden en waarvoor de Jonge, andere politici en media alleen al strafrechtelijk zouden moeten worden vervolgd….. (maar dat zal pas gebeuren als pasen, pinksteren en kerst op één dag vallen, ofwel nooit!!) Reken maar dat een groot aantal kinderen daar een trauma door heeft opgelopen die ze hun leven lang niet kwijt zullen raken en die sommigen zelfs tot suïcide hebben aangezet…… 

Echter de reguliere media lopen niet pas sinds de Coronacrisis aan de hand van de regering, maar doen dat al heel lang en het meest belachelijke is wel dat die media zelfs aan de hand lopen van de vereniging van terreurstaten, de VS…..*** Neem alleen al de enorme propaganda van die media voorafgaand en tijdens de illegale oorlogen die de VS deze eeuw heeft gevoerd en in feite nog voert (zoals in Syrië)….. Hetzelfde geldt voor de huidige enorme anti-Russische propaganda, hoe is het mogelijk dat er geen regulier mediaorgaan is dat kritische vragen stelt bij wat er gebeurt, terwijl men nu zelfs openlijk neonazi-bataljons prijst, die bekend staan om het vermoorden van eigen burgers en die Russische krijgsgevangenen martelen en vermoorden, zaken waarop men in de reguliere media met geen letter van kritiek reageert, sterker nog die zaken worden niet eens gemeld (wel dat er Russische militairen om het leven komen, maar niet dat ze op afschuwelijke manieren worden vermoord door de neonazi’s…)…. 

Of wat dacht je van het feit dat deze media en hun journalisten de gelauwerde onderzoeksjournalist Julian Assange, NB een collega, hebben gedemoniseerd omdat hij oorlogsmisdaden van de VS openbaarde, daarbij hebben zijn collega’s zelfs  de leugen herhaald als zou Assange mensenlevens in gevaar hebben gebracht….. De meest opzienbarende oorlogsmisdaad die Assange na lekken in handen kreeg en openbaarde, inclusief een begeleidende video, was die van een VS helikopteraanval op ongewapende mensen in Irak (mannen die zelfs niet werden gezocht), waarbij men NB twee journalisten van Reuters vermoordde……. De zogenaamde  journalist Kuitenbrouwer durfde zelfs te stellen dat de video die vanuit de helikopter werd gemaakt was gemanipuleerd, zonder dat hij daarvoor ook maar één steekhoudend argument kon geven……**** 

De hele westerse pers zou pal voor Assange moeten staan en moeten eisen dat deze geweldige journalist onmiddellijk wordt vrijgelaten, terwijl hij nu al drie jaar in isolatiefolter zit, een manier van martelen die mensen geestelijk en lichamelijk letterlijk kapot maakt…… Dit terwijl het de plicht van iedereen is om misdaden te melden…..

Onafhankelijke journalistiek vind je bijna alleen nog op de sociale media, vandaar dat westerse politici in grote getale en gesteund door de reguliere westerse media schreeuwen om censuur tegen fake news, desinformatie en manipulatie, zaken waaraan juist zij zich schuldig maken!!! Die media zijn dan ook in handen van oligarchen en rijke investeerders, schoften die bijvoorbeeld belang hebben bij het voeren van oorlog en bij het fabriceren van peperdure medicijnen (en deze topgraaiers hebben sinds de uitbraak van het Coronavirus enorme kapitalen verdiend aan de vaccins)…… Dezelfde figuren die lak hebben aan de klimaatverandering en nu door de situatie in Oekraïne goud verdienen aan de winning van en handel in olie en gas, figuren ook die met hun machtige lobby heel veel regeringen in de zak hebben…. 

Hoe die eigenaren van de westerse reguliere media daar geld aan verdienen? Simpel: door de enorme aandelenportefeuilles die deze eigenaren hebben: -in de doodsindustrie die men aanduidt als de wapenindustrie, -in de de farmaceutische maffia en -in de industrie van smeerpijpen, massamoordenaars en vernielers van ons aller thuis de aarde >> de oliemaatschappijen, voor de laatste bijvoorbeeld ‘ons koningshuis’ dat grootaandeelhouder is van Shell (en reken maar dat veel van die grootaandeelhouders nog steeds aandelen hebben in de steenkoolwinning en handel….)…….Juist door hun belangen in deze takken van sport (en er zijn er nog meer te bedenken) hebben ze geen belang bij te grote kritiek of zelfs helemaal geen kritiek op die industrieën en hebben ze daarentegen belang bij het oorlogshitsen in die media en bijvoorbeeld niet bij kritiek op het Coronabeleid, waarbij die media zelfs zware kritiek hebben op de ongevaccineerden, hoe onzinnig en haatzaaiend die kritiek ook is……. 

 

(On
the top right hand side of this page you can choose for a translation
in the language of your choice
: choose ‘Engels’
[english] so you can recognise your own language [the Google
translation is first in dutch, a language most people don’t
understand, while on the other hand most people recognise there
language translated in english]
)

 

Uit wob-documenten blijkt dat het Rijk massale controle uitvoert op media en burgers

Het
Rijk keerde zich tijdens de ‘pandemie’ tegen burgers en werkte
kritische geluiden tegen in samenwerking met de pers, big tech en
influencers. Er werd zelfs een “desinformatie alliantie” opgetuigd.

Wat velen al langer vermoedden blijkt harde realiteit: uit
wob-documenten komt naar voren dat een groot aantal ministeries
betrokken is bij het tegenwerken van kritiek op het regeringsbeleid. Het
Rijk heeft tijdens de ‘pandemie’ uiteenlopende technieken gebruikt om
kritische journalisten en burgers verdacht te maken en de mond te
snoeren. Tegelijkertijd werd een groot verhaal voor gedragsbeïnvloeding
uitgerold. Dit blijkt uit onderzoek van Cees van den Bos, Marc van der Vegt en Wouter Aukema.

De
afgelopen twee jaar hebben miljoenen burgers in meer of mindere mate
ervaren dat ze belemmerd werden in het uiten van hun mening over de
coronapandemie. Maar het was niet altijd duidelijk hoe deze tegenstand
gecoördineerd werd. Of het nu ging om het uiten van kritiek op social
media, het stellen van kritische vragen aan medeburgers of het bezoeken
van een demonstratie; het was een grote uitdaging om tegen de stroom in
te zwemmen, ook wanneer standpunten genuanceerd en feitelijk werden
onderbouwd.

De staat spoort kritische geluiden op en werkt ze tegen

Het
wob-onderzoek van Cees, Van der Vegt en Aukema laat andermaal zien dat
het Nederlandse ambtenarenapparaat in de ban was van het bedwingen van
een “onzichtbare vijand”. Na het uitroepen van de pandemie zagen de
instanties blijkbaar een belangrijke taak voor zichzelf weggelegd om
alle neuzen dezelfde kant op te krijgen. Om dit te realiseren, ontstond
een innige verstrengeling tussen het Rijk, de media en grote
techbedrijven zoals YouTube, LinkedIn en Facebook.

Meeslepende verhalen om regeringsbeleid te realiseren

Om
de vermeende “onzichtbare vijand” te onderwerpen, gebruikte het Rijk
verschillende narratieven. Deze grootse verhaallijnen werden gebruikt om
burgers in een gewenste richting te duwen, hun gedrag te beïnvloeden en
uiteindelijk nieuwe sociale normen te stellen. Zo valt op te maken uit
de vrijgegeven documenten. De situatie rond de mondmaskerplicht is een
illustrerend voorbeeld van zogenaamde social engineering; niemand geloofde in de maskers en toch gingen burgers elkaar hier onderling op controleren.

Veel
ambtenaren die meewerkten aan de gedragsbeïnvloeding geloofden
waarschijnlijk zelf dat ze een belangrijke missie hadden, want ook zij
kregen van de regering te horen dat de samenleving in groot gevaar
verkeerde. Na twee jaar is echter volstrekt duidelijk dat de hoofddoelen
aan de politieke top weinig met virusbestrijding te maken hadden. Alles
wijst op het CTB als één van de primaire doelen. Dit is feitelijk een
burgercontrolesysteem in wording, waarmee men in Brussel in de nabije
toekomst heel wat van plan is.1

Defensie als bewaker van regeringsbeleid

De
onderzoekers ontdekten dat het overheidsnarratief onder meer bewaakt
wordt door het Land Information Manoeuvre Centrum (LIMC). Deze eenheid
van Defensie constateerde bijvoorbeeld in augustus 2020 dat er in de
samenleving een groeiend anti-regeringssentiment opkwam. Hierop uitte de
militaire eenheid haar bezorgdheid dat het toenemende verzet tegen de
coronamaatregelen zou doorsijpelen in de traditionele media.

Ongezonde verstrengeling van het Rijk en de media

Tijdens de
coronacrisis werd al snel een ongezonde verstrengeling tussen de staat
en de media zichtbaar. Hier moet echter nog veel onderzoek naar worden
gedaan, omdat vrijwel alle betrokkenen hun mond houden of het van
binnenuit eenvoudigweg anders ervaren. Het Wob-onderzoek geeft alvast
een inkijkje in de gevaarlijke relatie tussen pers en staat. Zij
ontdekten bijvoorbeeld dat het RIVM haar mediaoptredens zeer rigide
regisseert.

RIVM voerde regie over interviews en documentaires

Uit
de wob-documenten komt naar voren dat het RIVM weinig interesse heeft
in onafhankelijke journalistiek: het draait allemaal om het imago van
het RIVM als ‘wetenschappelijk baken’ in tijden van crisis. Een
voorbeeld hiervan is een gearrangeerd interview met directeur-generaal
Brug bij “Buitenhof”, dat wordt aangegrepen om de zichtbaarheid te
vergroten en ‘het eigen verhaal’ te vertellen.

Tevens wordt een
documentairemaker op de werkvloer bij het RIVM toegelaten met de
bedoeling een beeldverslag te maken van ‘de wetenschap die heeft geleid
tot de crisisaanpak’. Bij de documentaire mogen geen beelden worden
gebruikt zonder de toestemming van het RIVM. In de correspondentie wordt
naar voren gebracht dat de documentairemaker geen ’journalisatiek
belang’ had.

Het beeld ontstaat dat het imago van het
rijksinstituut op moest worden gepoetst, nadat het in het begin van de
crisis flinke beschadiging had opgelopen. De gang van zaken bij het RIVM
lijkt exemplarisch voor wat we dagelijks zagen gebeuren tijdens de
crisis: de media fungeerde als spreekbuis van de staat en was niet
onafhankelijk of objectief.

Het Rijk huurde influencers in om het grote verhaal te vertellen

Er
zijn de afgelopen twee jaar in de media veel voorbeelden voorbij
gekomen van merkwaardige en zelfs extremistische uitlatingen door
BN’ers, influencers en ervaringsdeskundigen. Uit het onderzoek komt naar
voren dat er een duidelijke strategie lag om personen buiten de
overheid in te schakelen om het “grote verhaal voor gedragsbeïnvloeding”
te vertellen.

Vermoedelijk is er inmiddels een waslijst aan
bekende namen die zich door het Rijk lieten betalen. Maar alleen van de
influencers Sofiane Boussaadia (Boef). Ali Bouali (Ali B.) en Famke
Louise is officieel bekend dat zij gezamenlijk 55 duizend euro betaald
kregen voor een aantal video’s rond de campagne “alleen samen”.2 Rapper Boef heeft overigens recent spijt betuigd van zijn deelname en de inkomsten aan een goed doel geschonken.3

Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid

Ook
het Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV)
speelt een rol in het monitoren van kritische geluiden in de
maatschappij. De wob-documenten laten zien dat deze eenheid voortdurend
informatie over journalisten, politici en influencers doorspeelt aan het
ministerie van VWS. Dit gebeurde in de vorm van zogenaamde
omgevingsanalyses.

In deze analyses wordt de impact van een groot aantal influencers en
politici gevolgd, waaronder Maurice de Hond, Hans van Tellingen,
Caroline van der Plas en Fleur Agema. Een gedeelte van de
omgevingsanalyses is terug te vinden in de wob-documenten. Het weblog
Geenstijl wist echter de hand te leggen op tientallen van zulke
analyses, waarvan er dagelijks drie werden gemaakt.4

Diverse ministeries strijden tegen onwelgevallige meningen

Het
onderzoeksteam constateert dat social media geen vrij podium biedt voor
burgers. De autoriteiten hebben namelijk een duidelijke strategie om
“desinformatie” op social media aan te pakken. In werkelijkheid gaat het
hierbij niet om het tegengaan van misleidende informatie. Het gaat
vooral om het tegenwerken van kritiek op het regeringsbeleid. 

Een groot aantal entiteiten bleek betrokken te zijn bij het aanpakken
van ongewenste meningen, waaronder de ministeries van Binnenlandse
Zaken, Defensie, Justitie, Volksgezondheid, Economische Zaken en
Onderwijs. Mogelijk zitten afgevaardigden van deze ministeries samen in
de “desinformatie alliantie”, waarover in de wob-documenten wordt
geschreven.

In diskrediet brengen van influencers door trollen

Het Rijk
blijkt verschillende technieken te hanteren om kritische journalisten en
burgers aan te pakken. Vanwege schaarse capaciteit, richten de
instanties zich hoofdzakelijk op personen met een groot bereik. Eén van
de gebruikte technieken is het in diskrediet brengen van influencers en
het ondermijnen van hun standpunten. Hoe dit precies gebeurt, wordt niet
omschreven maar het is algemeen bekend dat dit op social media vooral
gebeurt door de inzet van nepprofielen, zogenaamde trollen.

Het Rijk laat social media profielen van burgers verwijderen

Uit
de wob-documenten blijkt dat het Rijk ook samenwerkt met techbedrijven
om ongewenste informatie van de platformen te verwijderen. De
autoriteiten voerden bijvoorbeeld gesprekken met het Oversight Board van
Facebook en organiseerden discussies over de rol en
verantwoordelijkheid van techbedrijven. Hieruit blijkt dat de
techbedrijven door de staat onder druk worden gezet om kritische
uitingen te censureren.

Maar het gaat nog een stap verder. Zo blijkt dat het Rijk
rechtstreeks contact heeft met techbedrijven wanneer het wil dat
profielen van influencers worden opgeheven. Het gaat hier niet alleen om
mensen die werkelijk misleidende informatie verspreiden. De afgelopen
jaren zijn er namelijk vele kritische deskundigen en
(burger)journalisten van platforms verwijderd. Dit gebeurde in de eerste
maanden van de crisis bijvoorbeeld met beursanalist Kees de Kort,
huisarts Rob Elens en hoogleraar Bob de Wit.

Tegengaan van kritische geluiden over multilaterale verbanden

Een
toenemend aantal mensen heeft ondertussen in de gaten dat Nederland
feitelijk wordt geleid door een marionettenregering. Het is alleen niet
geheel duidelijk wie er precies aan welke touwtjes trekken. Het zijn in
ieder geval overduidelijk multilaterale verbanden en organisaties. De
wob-stukken onthullen dat er door de autoriteiten veel belang gehecht
wordt aan een positief sentiment over de NAVO en EU. Expliciet wordt
vermeld dat kritische geluiden over deze multilaterale verbanden in de
kiem moeten worden gesmoord.

Conclusies van het wob-onderzoek

Het
onderzoek laat zien dat een groot aantal ministeries en instanties is
betrokken bij het inventariseren van kritische geluiden van burgers. Men
zegt dit te doen om “desinformatie” tegen te gaan. Maar in
werkelijkheid gaat het om het tegenwerken van meningen, ideeën en zelfs
feitelijke informatie, die tegen het regeringsbeleid in gaan.

De
Nederlandse staat houdt zich op grote schaal bezig met
gedragsbeïnvloeding. Enerzijds wordt de media als spreekbuis gebruikt,
waarbij regeringsbeleid via narratieven moet leiden tot
gedragsverandering. De kritiek van burgers op het beleid, die zich
hoofdzakelijk via social media verspreidt, wordt tegengegaan door
techbedrijven onder druk te zetten om deze geluiden te censureren en
invloedrijke burgers van platformen te verwijderen.

1 https://ec.europa.eu/info/strategy/priorities-2019-2024/europe-fit-digital-age/european-digital-identity_nl

 

2https://wobcovid19.rijksoverheid.nl/publicaties/39ca64546eafb7d418eff2c463222b63/bijlagen-bij-besluit-wob-verzoek-over-de-inzet-van-influencers-voor-de-campagne-alleensamen.pdf

 

3https://www.ad.nl/show/boef-heeft-spijt-van-deelname-aan-coronacampagne-en-doneert-verdiende-20-000-euro-aan-goed-doel~ae9df554/

 

4https://www.geenstijl.nl/5163647/gs-omgevingsanalyse-vws-omgevingsanalyses

=================================

Profielfoto van Arie

vindt dit interessant

Rob Teunissen



Rob Teunissen


• 2de


💫🙏❌💉❌🙏💫 Let’s connect..


1 uur geleden

Henk Verhaeren



Henk Verhaeren


• 2de


Assistent bij Fictie non fictie


3 uur geleden


https://lnkd.in/gJwyyvhg Amnesty International: Nederlandse regering is illegaal burgers aan het bespioneren.

De NCTV maakt nepaccounts en volgt mensen online

================================================

*    Hoewel Facebook en Twitter in een fiks aantal gevallen zelf al op het ‘censuurpad’ gingen (deze mediaplatforms zijn dan ook in handen van spuugrijke schoften), neem het censureren van berichten die Palestijnen brachten en het massaal opheffen van accounts behorend tot Palestijnen……. 

———————–

**   Zie: ‘CNN heeft moedwillig anti-Trump propaganda gemaakt om te zorgen dat hij de verkiezingen verloor: de macht van de massamedia‘ (15 april 2021) Lezen mensen!!

Voltallige top van de Strijdkrachten dient per direct ontslagen te worden, ze hebben zich niet met angst- en haatzaaierij tot het volk te richten‘ (!!!!) (4 april 2021) Het leger heeft vorig jaar ook nog aangeboden een grotere rol te spelen met de Coronahysterie controle op burgers, terwijl dit leger ook steeds vaker oefent op het beheersen van opstandige burgers, oefeningen letterlijk in de dagelijkse werkelijkheid op de Nederlandse straten >> een schande van enorme proporties!!! In een democratie hoort het leger niet op straat >> hooguit voor humanitaire hulp tijdens rampen!!! Laat het leger maar eens de fascisten onder het personeel wegzuiveren!! Oh, bedenk me tegelijkertijd dat met het ontslag van fascistisch
personeel er dan waarschijnlijk niet veel overblijft van de
verschillende legeronderdelen….. Verder is het de hoogste tijd dat het leger financiële misstanden oplost >> maar al te vaak verdwijnen er jaarlijks vele miljoenen waarvoor geen verantwoording kan worden gegeven en dan maar zeiken om meer geld…

Psst.nl, oplichters uit het leger die het volk proberen op te jutten meer geld voor Defensie te eisen‘ (3 februari 2021)

LIMC
(leger) nu pas door minister van Defensie Bijleveld op non actief
gesteld, na ernstige inbreuk op privacy en schending mensenrechten
‘ (!!!!) (27 november 2020)

LIMC (landmacht) gaat haar boek wel heel ver te buiten, misdadig en mensenrechtenschendend ver!!‘ (!!!!) (17 november 2020)

ECB misbruikt Coronacrisis voor totale controle betalingsverkeer en politieke macht: de invoering van een digitale euro‘ (!!!!)

en terzijde: ‘Cobelens (ex-MIVD) wil zo snel mogelijk een politiestaat….. OEI!!

Pieter Cobelens (ex-MIVD en -generaal) gaat kwetsbare digitale infrastructuur bewaken…….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

———————-

***  Wat betreft Nederland waren het ook deze media die een grote bek hadden over Nederlanders die de boel zouden hebben geflest met de kinderopvangtoeslag, men heeft deze mensen destijds zonder meer aan de paal genageld!! 

**** Zie: ‘Jan Kuitenbrouwer
(‘journalist’): Assange is een charlatan en WikiLeaks heeft beelden van
de moord op 2 journalisten gemanipuleerd
‘ (en zie de links in dat bericht!!)

———————–

Zie voorts wat betreft Julian Assange: ‘Drone slachtoffers door VS ingrijpen: ook de klokkenluiders die één en ander openbaarden

Julian Assange: als het fascisme haar vermommingen laat vallen // Julians herseninfarct als teken van zijn onmenselijke behandeling‘ (en zie de links in dat bericht, die verwijzen naar artikelen over Julian en over censuur!!)

———————-

En zie: ‘Instagram censureert berichten die niet passen in het buitenlandbeleid van de VS‘ (en zie de links in dat bericht naar meer artikelen over censuur!!)

Instagram moet
stoppen met censuur op berichten over huisuitzettingen in een wijk van
Oost-Jeruzalem waar Palestijnen al vele generaties wonen
‘ (en zie de links in dat bericht naar meer artikelen over de bloedige verdrukking van het Palestijnse volk!!)

Akerboom
(chef AIVD) waarschuwt voor Corona-extremisme op straat en de sociale
media, ofwel graag meer bevoegdheden, geld en censuur
‘ (!!!!)

Washington sluit websites van nieuwsorganisaties in het Midden-Oosten: machtsmisbruik en illegale censuur op grote schaal

ECB misbruikt Coronacrisis voor totale controle betalingsverkeer en politieke macht: de invoering van een digitale euro

CIA operaties van stiekem naar openheid in handelen: het is hier wat betreft de AIVD nog erger‘ (en zie de links in dat bericht!!)

Miljonair Oomen koopt ANP ‘om nepnieuws (fake news) te kunnen bestrijden….’
Alle reguliere westerse media zijn in handen van plutocraten, die dan
ook bepalen wat men wel of niet mag brengen in nieuws of
achtergrondverhalen, zo beschermen ze hun belangen en investeringen,
bijvoorbeeld aandelenportefeuilles in de wapenindustrie en de
farmaceutische maffia…..

Rusland uit UNHRC gezet waarvan Saoedi-Arabië eerder voorzitter was…….

CBC Radio1 (Canada) berichtte gistermorgen in het nieuws van 5.00 u. (CET) dat men Rusland uit de VN mensenrechtenorganisatie UNHRC heeft gezet…… Dit n.a.v. de Russische actie in Oekraïne en de enorme leugenpropaganda waarmee dit land zwart wordt gemaakt…… Dan te bedenken dat de reli-fascistische staat Saoedi-Arabië (S-A) eerder zelfs voorzitter was van de UNHRC, S-A een land waar mensen in het openbaar worden vermoord (executies), waar martelen de normaalste zaak van de wereld is en het land dat in buurland Jemen al jarenlang een genocide uitvoert op de sjiitische bevolking (S-A is soennitisch)…..

Jemen waar de Houthi’s de wapens oppakten nadat de huidige president Al-Hadi (al jaren zonder mandaat verkregen door verkiezingen) ISIS en Al Qaida onderdak gaf in Jemen, terreurgroepen die onmiddellijk begonnen met het afslachten van sjiieten, zelfs in moskeeën….. (deze president treedt binnenkort overigens af, om plaats te maken voor een andere marionet van S-A, die het westen ook zal steunen, immers het westen verdient kapitalen aan S-A door verkoop van wapens, ander oorlogstuig en de bouw van megalomane projecten…) 

De anti-Russische propaganda in het westen is om kotsmisselijk van te worden, eergisteren kwam men zelfs met het bericht dat Rusland haar slachtoffers verbrandt in mobiele crematoria, een bericht dat volkomen in tegenspraak is met de ‘vondst’ van vermoorde Oekraïense burgers in Boetsja (Bucha) en nu weer herhaald voor een andere stad en een raketaanval op het treinstation van Kramatorsk…… Heb het bericht over de ‘mobiele crematoria’ dan later ook niet meer teruggehoord, ofwel het ging hier om slecht op elkaar afgestelde anti-Russische propaganda…… (te zot voor woorden!!) 

Update van 9 april 2022, (15 minuten na plaatsing):

Radio.Free.Holland. News Agency Nieuws

@i1440

West Blames Russia for Using Missile Only Ukraine Has youtube.com/watch?v=h_JVha

+TheNewAtlas+ NEWS NIEUWS

Image

Het verhaal over Boetsja was zo’n succes dat Oekraïne zoals gezegd nu weer met een andere stad komt, al is dit bericht intussen ‘vreemd genoeg’ weer ondergesneeuwd door de aanval op het treinstation van Krematorsk, je zou bijna gaan denken dat men dit verhaal niet hard kon maken….. Wat overigens bepaald niet wil zeggen dat Rusland inderdaad een massaslachting heeft aangericht in Boetsja…. Vergeet niet dat de neonazi-bataljons van het Oekraïense leger meermaals hebben laten zien geen probleem te hebben om de eigen burgers te vermoorden, zeker als men Rusland daarmee in een kwaad daglicht kan stellen en dat het wel bijzonder dom zou zijn van Rusland om dergelijke slachtingen te begaan, terwijl men dat land wereldwijd demoniseert voor de acties in Oekraïne; wat mij betreft is dat verhaal dan ook totaal ongeloofwaardig……

Het is totaal onbegrijpelijk dat men Rusland uit de UNHRC heeft gezet, immers nu kan men Rusland al helemaal niet meer aanspreken op eventuele mensenrechtenschendingen…… Het zou hetzelfde zijn als Rusland wel lid zou zijn van het Internationaal Strafhof (ICC) in Den Haag en dan het land als lid van dit hof te royeren….. Nu zijn zowel Rusland als de VS geen lid van dit strafhof en kan men deze landen wel aanklagen, maar dat wordt dan toch echt een show voor de bühne waarmee men verder niets bereikt, bovendien kan je je dan afvragen of dat hof werkelijk onafhankelijk zou zijn, immers ook het aangeklaagde land zou mee moeten mogen werken aan het onderzoek….. (onafhankelijk is het ICC nu al niet gezien de zaken die dit hof tot nu toe heeft gevoerd >> vooral veel Afrikaanse despoten die worden vervolgd, terwijl de vreselijke oorlogsmisdaden begaan door NAVO-lidstaten niet worden vervolgd…..)

Oorlogsmisdadiger Joe Biden (dat was hij al als vicepresident onder ‘vredesduif’ Obama) pleitte er afgelopen week voor om Rusland aan te klagen bij het ICC, terwijl zijn land zoals gezegd geen lid is van dit strafhof en sterker nog: eerder dreigde de VS Nederland met een inval als men VS militairen zou arresteren voor oorlogsmisdaden en deze gevangen zou zetten in Scheveningen….. Als het ICC zich zo zou gedragen als hij met zijn uitgesproken wens over Rusland liet weten, had hijzelf al jaren achter de tralies gezeten in Scheveningen!! In werkelijkheid is het zo, dat alleen al de aankondiging van onderzoek door het ICC naar oorlogsmisdaden van de VS, ervoor zorgde dat de VS rechters en andere medewerkers van het ICC een verbod oplegde om naar de VS te reizen en dreigde men deze medewerkers voorts met andere sancties…… 

Bedenk dat Rusland nog niet in de schaduw kan staan van het aantal oorlogsmisdaden begaan door de VS in Afghanistan, Irak, Syrië en naast Libië in een aantal andere Afrikaanse landen…… Buiten aangekondigd onderzoek door het ICC heb ik geen westers land gehoord die toen de VS sancties wilde opleggen, terwijl de VS met hulp van andere NAVO-lidstaten (waaronder Nederland) met die oorlogsmisdaden meer dan 5 miljoen mensen heeft vermoord…… 

Als gevolg van deze vreselijke massamoorden door de VS begaan, niet alleen oorlogsmisdaden maar ook misdaden tegen de menselijkheid, zijn er vele miljoenen mensen op de vlucht geslagen en werd met de illegale oorlogen van de VS tegen genoemde landen terreur gekweekt op de straten van West-Europa, terreur uitgelokt door de grootschalige terreur van de VS (en haar NAVO-partners)….. 

Schandelijk ook als je ziet wat men nu doet voor de vluchtelingen uit Oekraïne, terwijl men weigert een in feite klein aantal vluchtelingen van de illegale oorlogen van de VS op te nemen in dezelfde EU-lidstaten, staten die zich nu zo inzetten voor de vluchtelingen uit Oekraïne, terwijl die andere vluchtelingen NB op de vlucht zijn geslagen voor de enorme westerse terreur in hun thuislanden, ofwel vluchtelingen die op pad gingen als gevolg van onze terreur!!!!

Na het nieuws van 5.00 u.gistermorgen op CBC Radio1 meldde men dat de Canadese minister van financiën Chrystia (Christina) Freeland tijdens de begrotingsdebatten (over de staatsuitgaven) voor het komende jaar, heeft gesteld dat de wereld met de situatie in Oekraïne de grootste dreiging ziet sinds de Tweede Wereldoorlog. (WOII)….. Wat ze er niet bij vertelde is het feit dat het meer dan hypocriete westen de hoofdverantwoordelijke is voor deze dreiging, niet alleen in de aanloop van de Russische actie*, maar ook tijdens dit conflict, waar het westen zelfs met vuur speelt, wat zou kunnen uitdraaien op een Derde Wereldoorlog (WOIII), ofwel een kernoorlog……. (en ja dat zou naast de Cubacrisis en andere kritieke momenten tijdens de Eerste Koude Oorlog, tot de grootste dreigingen behoren sinds WOII)

Niet vreemd dus dat Freeland verder liet weten dat het budget voor defensie (lees: oorlogsvoering) fiks wordt verhoogd met 8 miljard (Canadese) dollar tot 32 miljard dollar de komende vier jaar…… Ook Canadese troepen hebben zich schuldig gemaakt aan oorlogsmisdaden tijdens de zojuist gemelde illegale oorlogen van de VS en met name die behoorden tot de grootste dreigingen sinds WOII…… (alleen al gezien het aantal slachtoffers)

* Een steeds verdere uitbreiding van de NAVO richting Moskou, volkomen ingaand tegen de gemaakte afspraken van begin 90er jaren….. Het keer op keer oefenen van de NAVO met het Oekraïense leger (waar je niemand over hoort), het oefenen van de NAVO (onder militair opperbevel van de VS) langs de westgrens van Rusland en de territoriale wateren van dat land, het volproppen van Oekraïne met westers oorlogstuig, het oefenen van neonazi-bataljons door de CIA in het vermoorden van Russen, om over de steun voor de Oekraïense propaganda door de westerse politici en de reguliere westerse media nog maar te zwijgen……. (die overigens zelf ook prima in staat zijn om leugens te verzinnen waarmee men Rusland zwart maakt en die zelfs zover gaat dat Russen die in het buitenland wonen en die niets met de hele toestand van doen hebben, worden aangevallen door stads- en dorpsgenoten……)

 

(On
the top right hand side of this page you can choose for a translation
in the language of your choice
: choose ‘Engels’
[english] so you can recognise your own language [the Google
translation is first in dutch, a language most people don’t
understand, while on the other hand most people recognise there
language translated in english]
)

 

—————————————–

Zie ook: Oekraïne: een door de VS gefabriceerde wereldcrisis

Oekraïne: grof geweld tegen vluchtende Roma, hoe bedoelt u dat dit land niet fascistisch is…..

 ‘VS: het uiteindelijke doel is niet Rusland maar China

Was de Bucha slachting in scene gezet?

De Oekraïense president Zelensky is een dictator‘ (!!!!)

Rutte gaat Zelenski niet aanspreken op oproep tot genocide: ‘Dit is gewoon een misdrijf!’‘ (!!!!) (een artikel van Nine For News) Op
de enige Oekraïense tv zender heeft men opgeroepen elke Rus te
vermoorden, zelfs de kinderen, ofwel een oproep om een genocide uit te
voeren op de Russen in Oekraïne….. Rutte stelt niet te weten of dit
waar is, terwijl hij dat zo kan laten uitzoeken, maar laat dat dus
achterwege en weigert dus om Zelensky daarop aan te spreken…….

Marioepol in puin gelegd door Azov-bataljon van Oekraïense leger‘ (!!!!)

VS
inlichtingen experts en luchtmachtofficieren: Russische aanpak Oekraïne
duidt op voorzichtigheid ter voorkoming van zoveel mogelijk
burgerslachtoffers

Oekraïne: biowapens en de westerse wil om Rusland lam te leggen

Oekraïne: de grote winnaars‘ (met een korte update van 26 maart 2022)

Massa executie van 81 mensen in Saoedi-Arabië: aandacht in (hysterische) westerse media nul komma nada!!
(!!!!) Vergelijk dat eens met de situatie in Oekraïne, terwijl de Saoedische
terreurcoalitie al jaren een genocide uitvoert in Jemen die aan minstens
500.000 mensen het leven moet hebben gekost, begin vorig jaar (2021) werd al bekend
gemaakt dat minstens 100.000 kinderen zijn omgekomen in Jemen door de
blokkades van die terreurcoalitie, blokkades die op zee mede worden
uitgevoerd door de VS…….

Oekraïne: generaal haalt westerse propaganda door de mangel

Oekraïne: analyse van twee professoren: coup van 2014 oorzaak huidige ellende‘ (!!!!)

‘Oekraïense leger bombardeert eigen burgers en presentators tv programma verbijsterd over getuigenis aangaande Oekraïne‘ (!!!!)

Oekraïne: kinderziekenhuis Marioepol was vanaf eind februari dit jaar in gebruik als legeronderkomen‘ (!!!!)

Oekraïne: de nazistrijders van de VS‘ (!!!!)

Oekraïne: Facebook en Instagram staan oproepen tot moord op Russen toe

Putin wast het westen nog eens de oren‘ (!!!!)

Oekraïense
democratie een schijnvertoning, plus het tegenhouden van gekleurde
vluchtelingen door de politie en douane van Oekraïne
‘ (!!!!)

Oekraïne: de strijd tegen de waarheid over de bloedige VS terreur plus de enorme westerse hypocrisie

Oekraïne en ‘het
truckers protest’ tegen COVID-maatregelen in Canada van
fundamentalistisch religieus rechts, racisten en ander tuig? Eén grote
leugen!!

‘Russische propaganda’: het laatste excuus voor nog meer ‘democratische censuur’ op de sociale media

Oekraïne: belangrijke punten die niet mogen worden vergeten, ondanks de propagandawals die over ons heen wordt gereden

Oekraïne: wie jarenlang een wereldmacht tart moet niet opkijken als deze uiteindelijk optreedt‘ (!!!!)

Oekraïne: Rusland erkent Luhansk en Donetsk, de westerse wereld alweer hypocriet op de kopEn zie de links in dat bericht!!

Westerse Oekraïne leugens

Oekraïne: Russische ‘propaganda’ is informatie die VS propaganda weerlegt‘ (!!!!)

Oekraïne: waarom niet
de reguliere media direct laten leiden door de CIA en is de VS wellicht
bezig met de voorbereiding van een aanval op Rusland

Propaganda niet alleen voor oorlogsvoering maar levensbepalend zoals die voor het Verdrag van Maastricht

Generaal Stoss: VS ziet een ‘epische nucleaire dreiging’ van China en Rusland‘ (!!!!)

Oekraïne
crisis: het feit dat het westen dit sprookje in de wereld hielp ‘heeft
voorkomen’ dat een Russische inval plaatsvond…….
‘ (en zie de links in dat bericht!!)

BREKEND NIEUWS:
Oekraïne crisis: de CIA heeft Disney overgenomen: beweringen zonder enig
bewijs dat Rusland een ‘false flag video’ gebruikt zijn ‘waar….’
‘ (en zie de links in dat bericht!!)

Oekraïne: het conflict berust puur op aannames die werden en worden gelanceerd door de VS en haar NAVO-partners(en zie de links in dat bericht!! Waarvan je de eerste hieronder vindt)

Oekraïne: westerse ‘stabilisatie van het conflict’: levering van wapens, straaljagers en troepen‘ 

VS begint ‘troll farm’, alsof Hollywood en de massamedia al niet genoeg VS propaganda maken……….‘ (en zie de links in dat bericht!!

Strijd opgelaaid in Oost-Oekraïne tussen het leger en ‘door Rusland gesteunde rebellen’, aldus BBC World Service‘ (en zie de links in dat bericht!!)

De VS zet zichzelf wat betreft Rusland, China en Iran geopolitiek schaakmat‘ 

VS
eist dat Rusland haar troepen terugtrekt van de Oekraïense grens en
volgens inlichtingenbron: politiek het grootste gevaar voor burgers
VS……..

Strijd opgelaaid in Oost-Oekraïne tussen het leger en ‘door Rusland gesteunde rebellen’, aldus BBC World Service

Ook
van belang is de volgende leugen van Blinken, de VS minister van BuZa, waar de politiek en de
media in de VS het volk eerst angst aanjagen en dan aannemen dat
oorlogsvoering is geoorloofd: ‘Tony
Blinken (VS minister van BuZa) liegt als hij zegt dat de VS alleen met
toestemming van het volk geweld gebruikt in het buitenland
‘ 

Tony Blinken heeft de Oekraïense president Zelensky de wacht aangezegd: zijn land is officieel een VS kolonie‘ (!!!!) Zelensky
werd na zijn aantreden als president al door de VS en de neonazi’s in
zijn land onder druk gezet daar hij de banden met Rusland wilde
aanhalen…..
. Zie wat dat betreft ook:

Putin gaf het westen een memorabele les geopolitiek

Rusland
zou De Krim hebben geannexeerd,
echter de bevolking besloot in een dik gesteund referendum (goedgekeurd
door internationale waarnemers) zich aan te sluiten bij Rusland, al
hoopte het westen dat Rusland inderdaad De Krim zou annexeren, niet voor
niets ook dat het westen deze leugen levend probeert te houden….
Zie: De Krim het echte verhaal: geen annexatie maar de vrijwillige aansluiting bij Rusland, zelfs Oekraïners stemden voor‘ (!!!!)

Zelensky (president Oekraïne) ingepakt door neonazi’s en beloften aan EU gedaan door Porosjenko‘(!!!!)

Anti-Russische propaganda, een kleine trieste rondgang in het hersenspoelen van de westerse bevolking‘ (!!!!)

Brief aan de Russische bevolking over ‘Defender 2020’, de zoveelste militaire NAVO oefening langs de grens van hun land‘ 

Oekraïne: opnieuw neonazi protesten op Maidanplein, vanwege Rusland vriendelijk handelen door president Zelensky

Snowden vindt het ongelofelijk dat de media VS politici niet aanspreken op totaal verschillende reacties n.a.v. ‘klokkenluiden’

Joe Biden heeft al lang toegegeven dat hij Oekraïne onder druk zette een openbaar aanklager te ontslaan die zijn zoon vervolgde

Oekraïne kondigt staat van beleg af vanwege ‘Russische agressie’ in de Zee van Azov

VS torpedojager arriveert in Zwarte Zee terwijl de boel daar op scherp staat……..

Porosjenko (Oekraïne) roept de NAVO op tot oorlog tegen Rusland

Election ploy? Poroshenko declares martial law in Ukraine after Kerch standoff

VS senator Rand Paul stelt n.a.v. NAVO-top dat men de zaak moet bekijken vanuit het Russische perspectief

Putin en Trump halen spanning uit de lucht >> de westerse wereld schreeuwt moord en brand……

Afspraken met de VS maken? Voor je het weet heb je te maken met een ‘verspreking’ van de president….. ha! ha! ha! ha! ha!

Oekraïne,
Georgië en Moldavië hebben oud bondgenootschap doen herleven, in
voorbereiding op NAVO lidmaatschap en verdere actie tegen
Rusland……..
‘ (!!!!)

De Krim, Georgië en Syrië >> de anti-Russische propaganda…..‘ (!!!!)

Oekraïne en NAVO bezig met uitlokking WOIII………

VS levert neonazi-leger Oekraïne voor 250 miljoen dollar aan wapens

Oekraïne
het toneel van grootschalige luchtmachtoefeningen met VS en NAVO, naast
een enorme militaire VS/NAVO oefening in Noorwegen
‘ (!!!!)

Okkupert
een Noorse serie die de angst voor de Russen moet aanwakkeren en de
grootste anti-Russische NAVO oefening in decennia………
‘ (!!!!)

Duitsland doet mee in het koor van de wolven: Russische cyberterreur!

Geert Jan Hahn en zijn ‘deskundige’ gekleurde kijk op Oekraïne…….. AAJAAAJAAAJ!!!

——————————————–

Hier nog wat links naar berichten over de oneindige VS terreur, het land waar men echt bang voor zou moeten zijn: VS vermoordde meer dan 20 miljoen mensen sinds het einde van WOII……..
Dit tot het jaar 2000, wat betreft deze eeuw zijn er intussen meer dan 5
miljoen moorden aan toegevoegd, moorden begaan door de
VS en NAVO-lidstaten, inclusief Nederland (waar terreurorganisatie NAVO
altijd onder militair opperbevel
stond en staat van de VS…)…. Ongelofelijk dat men nooit zal beginnen
over het nemen van sancties tegen de VS, terwijl dat land oneindig veel
meer ellende en zwaar bloedvergieten over de aarde heeft gebracht en
brengt dan Rusland…..

VS buitenlandbeleid sinds WOII: een lange lijst van staatsgrepen en oorlogen……….

List of wars involving the United States

CIA 70 jaar: 70 jaar moorden, martelen, coups plegen, nazi’s beschermen, media manipulatie enz. enz………‘ (!!!!)

CIA
en 70 jaar desinformatie in Europese opiniebladen…………

CIA
erkent dat Israël samen met Saoedi-Arabië ‘vecht tegen terreur’,
die ze NB zelf hebben georganiseerd……..

CIA
valt nogmaals door de mand als wapenleverancier van IS…….

Massamedia
VS vergeven van CIA ‘veteranen’, alsof die media nog niet genoeg
‘fake news’ ofwel leugens brengen……..
 

9/11: de reden voor twintig jaar westerse terreur o.l.v. de VS waarbij meer dan vijf miljoen mensen werden vermoord‘ (en zie de links in dat bericht!!)

CIA rekruteert folteraars met een beroep op vrouwenemancipatie: een fikse rel in de VS

Michael Hayden (ex-CIA en generaal b.d.): niets mis met martelingen door Gina Haspel…..

Al
Qaida de bondgenoot van de VS in de strijd tegen…… terrorisme!
ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

(intussen heeft de VS ‘Al Qaida Syrië’ van de zwarte lijst met
terreurorganisaties gehaald!!) 

US Airstrikes Killing Hundreds of Civilians in Syria’s Raqqa

VS
centraal commando werkt in Syrië samen met IS en verklaarde Rusland
de oorlog………
 

VN waarschuwt de VS voor het maken van een onacceptabel aantal Syrische burgerslachtoffers met haar bombardementen…….‘ (!!!!)
Waar de VS zich niets van heeft aangetrokken en geen ander westers land
heeft opgeroepen om de VS daarvoor te sanctioneren……

VS gaf sinds 2001 meer dan 5,9 biljoen dollar uit aan (illegale) oorlogen, ofwel: $ 5,933.000.000.000…….‘ (tot 2018…..)

VS is grootste producent van vluchtelingen, aldus VN rapport……….‘ (!!!!) (en zie de links in dat bericht!!)

VS subsidiëring van neonazi’s in Oekraïne, neonazi’s die ook fascisten uit de VS trainen……
(!!!!) Lees dat bericht mensen, weet je meteen dat de EU en de NAVO neonazi’s
steunen met hun geldelijke en wapenhulp aan dat land!! (voor de NAVO
trouwens de normaalste zaak van de wereld: dat steunen van
fascisten…..) En dan te bedenken dat premier Rutte en minister van
Buitenlandse Zaken Hoekstra onlangs een
krans hebben gelegd bij een monument voor met name omgekomen
neonazi’s……
(op 8 februari 2022 heb ik de opmerking over de kranslegging door Rutte en Hoekstra aan deze link toegevoegd)
VS verwijt Iran nucleaire chantage, chantage waar de VS zichzelf schuldig aan maakt‘ (en zie de links in dat bericht!!)

Voor meer berichten over China klik op dat label, direct onder dit bericht.

Canada heeft besloten ‘verantwoorde olie’ te winnen in oceaan op 1 kilometer diepte……..

Vannacht op CBC Radio1 het bericht dat het Canadese parlement akkoord is met een nieuwe ‘deepsea’ olieboring op één kilometer diepte en een paar honderd kilometer uit de kust in de Atlantische Oceaan, het project heeft de naam ‘Bay du Nord…..’ Volgens de verantwoordelijk minister, premier Trudeau en de premier van Newfoundland wordt hiermee ‘responsible oil’ (‘verantwoorde olie’) gewonnen en is e.e.a. in lijn met de doelstelling om in 2050 tot ‘zero carbon emissions’* te komen….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Ik heb zelden politici zo keihard horen liegen!! (hoewel, VVD premier Rutte en CDA minister-kwezel de Jonge kunnen er ook wat van)

Newfoundland map - Equinor

Diepzee boringen zijn uiterst gevaarlijk en totaal onverantwoord, hoe hard de betreffende minister ook liegt dat e.e.a volkomen veilig kan wat betreft het milieu. Als het mis gaat met een diepzeeboring, is bijvoorbeeld een lekkage amper te dichten….. Zie daarvoor o.a. de ramp in 2010 met Deepwater Horizon gehuurd door BP in de Golf van Mexico, het heeft drie maanden geduurd voordat men het lek had gedicht en dat in een gebied met een aangename temperatuur, ook wat betreft het zeewater, dit in tegenstelling tot de nu goedgekeurde olieboring voor de kust van Canada. De ellende in de Golf van Mexico door het ondergaan van Deepwater Horizon is nog steeds niet voorbij, een groot gebied is zo dood als een pier, wat bijvoorbeeld veel vissers hun baan heeft gekost……. Ga maar na wat een ramp zo dicht op het Arctisch gebied zal betekenen…… Het is de bedoeling dat in 2028 de oliewinning van start zal gaan….

ImageAndrew Furay, de premier van Newfoundland en Labrador, de vuile oplichter!!

De Noorse staatsoliemaatschappij Equinor** die de olie gaat winnen, heeft nog eens gezegd dat de olie veilig kan worden gewonnen en dat dit duizenden mensen een baan zal geven….. ha! ha! ha! ha! ha! Ook dat laatste is een enorme leugen!!

Trudeau, de neoliberale opperschoft en premier van Canada heeft de stemming over dit boorplan een paar keer uitgesteld, zodat hij deze over de verkiezingen heen kon tillen, logisch daar hij tijdens de aanloop naar de onlangs gehouden verkiezingen het volk op het hart heeft gedrukt dat Canada zich zal inzetten om de klimaatverandering te stoppen……. Uiteraard daar zovelen in Canada vorig jaar de effecten van die klimaatverandering middels weergerelateerde rampen hebben moeten ondervinden >> dit tijdens een ongelofelijke hittegolf (en dat zo noordelijk) met een piek van 49,6 graden Celsius, waardoor niet alleen een groot aantal ouderen overleed, maar ook daar mensen omkwamen door de heftige bosbranden die door de hitte (en droogte) werden veroorzaakt en een groot aantal mensen daardoor hun huis verloor….. Onbegrijpelijk dat men op deze inhumane neoliberale ploert stemde daar men kon weten dat Trudeau lak heeft aan de klimaatverandering en al heel vaak het volk heeft voorgelogen…….

Ach, Trudeau weet dat het grootste deel van het Canadese volk (als in de rest van het westen) een geheugen heeft van een paar dagen en men de volgende keer toch wel weer op hem zal stemmen nadat hij voor de zoveelste keer met verkiezingsleugens het volk slaapzand in de ogen heeft gestrooid……

 

(On
the top right hand side of this page you can choose for a translation
in the language of your choice
: choose ‘Engels’
[english] so you can recognise your own language [the Google
translation is first in dutch, a language most people don’t
understand, while on the other hand most people recognise there
language translated in english]
)

 

Zero carbon emissions: CO2-neutraliteit (in 2050)  (ook aangeduid als: netto-nul-in-2050 klimaatdoel). De kans dat dit zal lukken is vrijwel onmogelijk, zeker als je ziet hoe gretig diverse regeringen de toestand in Oekraïne misbruiken om de klimaatdoelen naar beneden bij te stellen, dat doen ze officieel niet, maar de gretige omarming om toch maar meer fossiele brandstoffen te gebruiken zegt voldoende, zoals Canada in het hierboven beschreven geval…… (hoorde zojuist op WDR 5 dat politieke partijen in Duitsland overwegen vanwege Oekraïne om gesloten bruinkoolcentrales toch maar weer op te starten…..) Dan durven de verantwoordelijke minister, plus de premier van Canada en die van Newfoundland te spreken over ‘responsable oil’ (bedoeling: geen olie uit Rusland….) >> boren op die diepte en dat ook nog in zo’n gebied is totaal onverantwoord en vraagt om een gigantische ecologische ramp!! 

** ‘Echt een lekkere oliemaatschappij’, Equinor is ook betrokken bij:Australië staat olieboringen toe in de Grote Australische Bocht, inclusief seismische ontploffingen‘ Ontploffingen in een gebied waar twee belangrijke walvissoorten regelmatig voorkomen, die ontploffingen kunnen de dood betekenen voor deze wonderlijk mooie en slimme dieren…….

——————————————

Over de kennis uit eigen onderzoek bij oliemaatschappijen Exxon, Total en Shell over de klimaatverandering in de 70er en 80er jaren van de vorige eeuw zie: Total wist 50 jaar geleden al dat olie en gas tot klimaatverstoring konden leiden, toch zaaide het tot jaren 90 twijfel
Een artikel van VRT nieuws, waarbij nog opgemerkt moet worden dat Total
zelfs de laatste 10 jaar nog ‘twijfel heeft gezaaid…’

Shell was al in 1989 overtuigd van klimaatverandering………….‘ (!!!!)


Shell
en Exxon die ondanks eigen onderzoek niets hebben ondernomen tegen
klimaatverandering, willen met subsidie CO2 opslaan in lege gasvelden
‘ (!!!! De brutaliteit!!)

Exxon in VS onder vuur vanwege de al decennialang voorradige kennis over de menselijke hand in de klimaatverandering

Hier één van de zogenaamde deskundigen die o.a. voor Shell verklaarde dat de klimaatverandering een niet bestaand probleem is:Frits
Böttcher een ‘klimaatsceptische wetenschapper’ die zich liet betalen
door o.a. Shell, KLM en AkzoNobel

(leuk feit dat Böttcher regelmatig werd geciteerd door
klimaatsceptici, ik dacht ook door Marjanne Zwagerman) 

————————————–

Zie voorts: Oekraïne: oliemaatschappijen en hun aandeelhouders zijn (misdadige) oorlogswinstmakers‘ (!!!!)

ING investeert nog steeds in fossiele brandstoffen

Europa profiteert het meest van uiterst vervuilende oliewinning in Afrika‘ (!!!!)

Klimaatrampen van 2021: de kosten zijn bijna 200 miljard dollar‘ (!!!!) Schade waarvoor niet de oliemaatschappijen opdraaien, maar de belastingbetalers……. en zie wat dat betreft ook

10 rampen in 2021 waar je nog nooit van hebt gehoord

Shell dat zich groen probeert te wassen is positief gestemd over ‘gasontwikkeling…..’

COP 26: Nederlandse vermindering van 4,5 miljard euro aan subsidie voor olie en gas: 4,5 miljard van de 17,5 miljard…..
Er blijft dus 13 miljard aan subsidie over, ook voor
oliemaatschappijen!!! 

COP26:
één grote oplichterij om de wereldbevolking zand in de ogen te
strooien, o.a. misbruikt om met de vieze vingers naar Rusland en China
te wijzen

COP26: Canadese ‘ontginning teerzanden’ is een catastrofe voor wild en natuur
(!!!!) Terwijl de Canadese premier Trudeau mooie duurzame praatjes verkoopt en
tegelijkertijd pijpleidingen financiert die de uit de teerzanden
gewonnen olie (de meest belastende vorm van oliewinning) moeten transporteren, pijpleidingen die gegarandeerd gaan
lekken en dat vaak al in het eerste jaar…. Zie wat dat betreft:The Dakota Access Pipeline Is Already Leaking‘ en verder:List of pipeline accidents in the United States in the 21st century‘ (stuitend!!)

COP26: Waorani leider Nemonte Nenquimo roept de leiders van de wereld op om eindelijk het Amazonegebied te beschermen

COP26: geen lobbyplatform voor bedrijven, als we willen dat deze klimaattop wel lukt

COP26: Nederlandse overheid steunt fossiele industrie met € 17,5 miljard per jaar‘ (!!!!) (en zie de links in dat bericht!!) Kortom
wij mogen betalen voor de vernietiging van ons thuis: de aarde en dan
durven de
reguliere media in ons land Rutte 3 het groenste kabinet ooit te noemen,
terwijl dit nog maar het spreekwoordelijke topje is van de
ijsberg…….
Over fake news (nepnieuws) gesproken!!

Scott Morrison (premier Australië) en zijn regering proberen de klimaattop COP26 te saboteren‘ (!!!!) Terwijl Australië dagelijks 1 miljoen ton steenkool exporteert en zelf ook een groot aantal kolencentrales heeft…… 

Oliemaatschappijen moeten verantwoording nemen voor vervuiling in het Amazonegebied en stoppen met oliewinning

Halliburton en Chevron hebben groot belang bij ‘regime change’ in Venezuela

ING, Rabobank en BNP Paribas financieren de oliewinning in het Amazonegebied: u wordt opgelicht!!‘ (!!!!)

Koninklijke Shell met haar valse reclames verwent aandeelhouders i.p.v. echt flink te investeren in duurzame energie

Oliemaatschappijen kunnen volgens rechter niet aansprakelijk worden gesteld voor de gevolgen van de klimaatverandering……‘ (!!!!) (kromspraak uit 2018)

NRC, stop met de propaganda van Shell‘ Een artikel van Verbied Fossiele Reclame.

Shell gaat verdienen aan ‘bio-LNG’ een brandstof die even ‘duurzaam’ is als de bio-diesel van Neste MY Renewable Diesel‘ (!!!!)

Neste MY Renewable Diesel reclame zeer misleidend, sterker nog het is pure oplichting

De klimaatcrisis was te voorkomen: laat de grote vervuilers als Shell en Exxon betalen‘ (i.p.v. hen jaarlijks miljarden aan subsidie te geven…..)

Coronavirus: Shell overweegt verplichte vaccinatie werknemers niet om gezondheidsredenen maar puur winstgedreven

Koninklijke Shell
‘verduurzaamt’ o.a. met de sponsoring van de Grand Prix in Zandvoort,
georganiseerd door een misdadig lid van de Oranjes
‘ Op dat
vervuilfestijn, waar ook Shell grootaandeelhouder dikkop W.A. aanwezig
was, werd ook nog eens het Wilhelmus gezongen…. ha! ha! ha!

Klimaatkantelpunten dicht benaderd aldus 14.000 wetenschappers

Een waarschuwing voor de enorme uitstoot van CO2 en de daaruit volgende klimaatverandering uit….. 1912‘ (!!!!)
En dan doet men meer dan 100 jaar later nog steeds veel te weinig om
een wereldwijde ramp tegen te gaan, sterker nog >> nog steeds
wordt de klimaatverandering verder aangejaagd!!

Het neoliberale systeem is niet alleen gericht op eeuwige groei maar ook op oneindig oorlogvoeren
(o.a. met aandacht voor het IPCC rapport van 2021) Vergeet daarbij niet
dat oorlogsvoering en grootschalige militaire oefeningen enorme
aanjagers zijn van de klimaatverandering, iets wat op de klimaattoppen
telkens weer wordt verzwegen; oliemaatschappijen verdienen trouwens ook
goed aan oorlogen en militaire oefeningen…….

VS laat Golf van Mexico door oliemaatschappijen vervuilen met zwaar vervuild fracking gif

Britse regering overweegt goedkeuring voor ontwikkeling door o.a. Shell van een nieuw groot olieveld bij de Shetlandeilanden‘ 

Undercover bij ExxonMobil: greenwashing valt in water

Total belazert investeerders met ‘duurzame olie- en gasboringen’ in Arctisch gebied

Deepwater Horizon heeft een apocalyptisch onderwaterlandschap nagelaten met misvormde dieren‘ (!!!!) en zie wat dat betreft ook:

BP stelt in milieuplan dat een olieramp op zee goed is voor de lokale economie……….‘ (!!!!!) Het schoftenbedrijf en dat een paar jaar na de olieramp in de Golf van Mexico!!

Top van oliemaatschappijen kunnen ongestoord hun vernietigend werk doen: klimaatactivist veroordeeld tot 8 jaar gevangenisstraf

Joe Biden heeft alweer een verkiezingsbelofte gebroken: toch olieboringen in Alaska

Joe Biden spreekt met gespleten tong over terugdringing klimaatverandering

Exxon ‘topman’ vindt klimaatdoelen najagen een onzinnige bezigheid

Total rules out Arctic oil drilling, citing 2C goal‘ De smerige oplichters!!!

Bescherm het Arctisch gebied tegen gasboringen!

ABP investeert door leden gespaard pensioen in de fossiele brandstof vernietiging van onze aarde….‘ (!!!!) (en zie de links in dat bericht, o.a. over de pensioenen) 

Een
meer dan 1.400 km lange oliepijpleiding in Oost-Afrika een gevaar voor
meer dan 30 miljoen mensen, een enorm aantal dieren en kwetsbare natuur
‘ (waarin Total een belangrijke en smerige rol speelt….)

Shell, Exxon, Total, Dupont, Dow en anderen lobbyen bij Trump om afval plastic te exporteren naar Afrika

Shell toont andermaal aan lak te hebben aan duurzaamheid met aanstelling van mijnbouwschoft Mackenzie

Ajax en PSV hebben lak aan bloedige slavernij in Qatar: WK Voetbal 2022…..‘ Ook Shell werkt mee aan de bouw van de stadions…

Shell:
greenwashing door dit bedrijf ten overvloede nog eens door de mand
gevallen >> bedrijf steunt klimaatsceptische lobbygroep

Shell: een strijd van 13 jaar voordat dit ‘koninklijke bedrijf’ werd veroordeeld voor de enorme olievervuiling in de Nigerdelta‘ 

CDA wenst geen EU ‘green deal’ en ‘klimaatambassadeur’ de Boer weet niet waar hij over spreekt‘ 

BP daagt Greenpeace voor de rechtbank

Temperatuur Zuidpool voor het eerst in de ‘geschiedenis’ 20 graden C. boven nul

Het IEA is verworden tot een lobbyorganisatie voor de oliemaatschappijen‘ 

Klimaattop Madrid: de grote vervuilers hebben veel te veel invloed

Milieugroepen buitengesloten van klimaattop Madrid‘ (!!!!)

Klimaattop Madrid bij voorbaat mislukt 

BP fakkelt grote hoeveelheid gas af in Gelsenkirchen: ‘technische storing

Exxon en BP verbranden zonder enig nut jaarlijks miljarden kubieke meters aan gas

Negen Nigeriaanse milieuactivisten 25 jaar geleden opgehangen na een schertsproces met hulp van Shell

Koninklijke Shell’: ondanks ‘groene beloften’ blijft CO2 uitstoot van dit bedrijf stijgen

ABP investeert door leden gespaard pensioen in de fossiele brandstof vernietiging van onze aarde….‘ (en zie de links in dat bericht, o.a. over de pensioenen)

Shell scherpt klimaatdoelen aan, ofwel greenwashing op ‘topniveau’

Shell en BP op het valsgroene pad met ontkenners van de klimaatveranderingJa ja, men blijft ontkennen, hoewel Shell uit eigen onderzoek weet dat de verbranding
van fossiele brandstoffen de snelle klimaatverandering heeft veroorzaakt
en verder aanjaagt….

Shell neemt Kosmos Energy over, ‘specialist in diepzeeboringen’, of: hoe Shell ook de diepzee verder ‘duurzaam’ wil vervuilen

Ben van Beurden (topman Shell) kreeg in 2018 een verdubbeling van inkomen >> in totaal 20 miljoen euro…….20 miljoen voor het naar de kloten helpen van de wereld en het belazeren van de kluit…..

Shell positief over LNG markt: hoe is het mogelijk? ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!‘ (!!!!)

Shell en Exxon lobbyen voor het behoud van eenmalige plasticverpakkingen

Shell houdt zich niet aan het klimaatakkoord: 8 bewijzen‘ (!!!!)

Cohen Stuart (ING) is
niet bang dat klanten weglopen vanwege investeringen in fossiele
brandstoffen…… Dat is ingewikkeld gemaakt door de de bankenlobby in
en buiten de politiek……..
‘ (!!!!)

Halve graad opwarming van de aarde zal 150 miljoen mensen het leven kosten…… (!!!!)
Ondanks dat onderneemt men amper iets om e.e.a. af te remmen, vergelijk
dat eens met de honderden miljarden die al zijn gespendeerd aan de meer dan zinloze ‘strijd’ tegen het Coronavirus…….

Peru: lekke oliepijpleiding zorgt voor kustvervuiling van meer dan 43 kilometer

‘Net zero’ beloften van bedrijven zijn voor meer dan 95% vals: greenwashing op hoog niveau‘ (!!!!)

Steven Donziger die het opnam voor Ecuadoraanse Amazonevolkeren tegen Chevron, slachtoffer van VS kromspraak‘ (!!!!)

Oliepijpleiding in Ecuadoraanse Amazonewoud lekt voor tweede keer in twee jaar tijd gigantische hoeveelheid olie

Ecuadoraanse
president wil een verdubbeling van oliewinning en mijnbouw in
Amazonegebied wat ten koste gaat van de oorspronkelijke bevolking

Staatsbank FMO alweer betrokken bij misdaad en zelfs moord in Honduras‘ (en zie de links in dat bericht!!)

ING, Rabobank, ABP en Allianz financieren verwoesting Amazone‘ Een bericht van Amnesty International.

Het beschermen van de planeet is verworden tot een misdaad, veelal bestraft met moord‘ (!!!!)

BlackRock investeert in vernieling Amazonewoud, BlackRock ook verantwoordelijk voor suïcides door microkredietnemers


Ecuadoraanse stam bereid te sterven voor regenwoud‘ (!!!!)

De
concentratie van CO2 in de atmosfeer passeert voor het eerst in de
wetenschappelijk beschreven geschiedenis de grens van 420 ppm

ING
verhoogt koersdoel chemicaliëndistributeur en werkt daardoor mee aan de
vernietiging van de aarde en aantasting van de volksgezondheid
‘ (!!!!)

ING blij met nieuwe oliewinning voor de kust van Guyana, ‘uiterst duurzaam…’


Rabobank
en haar valse strijd om ‘duurzame palmolie’: zware
gezondheidsproblemen en vernietiging van oerwoud

Oliemaatschappijen kunnen volgens rechter niet aansprakelijk worden gesteld voor de gevolgen van de klimaatverandering……‘ (!!!!)

Aandelen olie in de lift als reactie op afschieten Iran-deal door Trump……

Klimaatakkoorden niet langer zonder de enorme militaire bijdrage aan de luchtvervuiling en klimaatverandering te noemen

Oekraïne: oliemaatschappijen en hun aandeelhouders zijn (misdadige) oorlogswinstmakers

‘Olie- en gasmaatschappijen profiteren van humanitaire ellende en het lijden van consumenten om zo Wall Street te belonen’, aldus Lukas Ross van Friends of the Earth >> de zin waarmee het hieronder opgenomen artikel van Common Dreams wordt ingeleid. In feite niets nieuws zoals de regelmatige lezer van dit blog weet, wat uiteraard ook geldt voor de mensen die verder kijken dan de propaganda en leugens die ons dagelijks worden geserveerd door de westerse reguliere media (media die al jaren niets meer met onafhankelijke journalistiek van doen hebben!!). 

Toch is het goed als daar meer aandacht aan wordt besteed, zodat wij gewone mensen zien hoe grootaandeelhouders van oliemaatschappijen (waaronder ik ook de gaswinningsbedrijven versta) niets anders zijn dan smerige oorlogswinstmakers, ook aangeduid als oorlogsprofiteurs en zoals tijdens de Tweede Wereldoorlog (WOII) ‘zwarthandelaren……’ Voor de aanhangers van het koningshuis die niets van kritiek moeten hebben op dat stelletje belastingontduikers, deels mislukte huizenspeculanten, verpatsers van Nederlandse kunst en pandjesbazen, kan daar dus ook oorlogswinstmakers aan worden toegevoegd, een zeer verachtelijke groep mensen, die goud verdienen aan de diepe ellende van anderen…… 

Wat betreft de oliemaatschappijen, stelt Jessica Corbett, die het al
even aangehaalde artikel over oorlogswinstmakers schreef op Common
Dreams, dat de eigenaren van die maatschappijen met opzet een fiks
aantal eigen aandelen inkopen, die ze vervolgens in een diepe kluis
wegstoppen. Zo ontstaat er een tekort aan aandelen daar de vraag naar die aandelen toeneemt, waardoor de prijs
van die aandelen sterk in waarde stijgt en zoals je begrijpt profiteren de grootaandeelhouders van
die prijsstijging…… Je zou datzelfde kunnen zeggen over de
grootaandeelhouders, als die bijvoorbeeld groot zijn in Shell aandelen,
kunnen ook zij een groot aantal van die aandelen extra inkopen, zodat er
ook een tekort aan die aandelen ontstaat en door de vraag die ze zelf hebben gecreëerd met het extra inkopen van aandelen (waardoor de prijs al stijgt) stijgt de prijs van die aandelen nog verder (zeker in tijden van oorlog of andere
grote ellende stijgt de vraag naar deze aandelen)…… Verder verhogen
de oliemaatschappijen de dividenden op die aandelen, zodat de
grootaandeelhouders nog meer profiteren van ellende, of zoals nu van ‘de
oorlog’  in Oekraïne…… Tijdens de laatste maanden die een sterke
stijging in gas en olieprijzen lieten zien, hebben de
oliemaatschappijen, beiden gedaan, dus eigen aandelen ingekocht en de
dividenden verhoogd…… 

Na het voorgaande is het niet moeilijk
te bedenken dat de ook prijzen van gas, benzine, diesel en stookolie (voor
schepen) sterk in prijs zijn gestegen, terwijl er geen sprake is van
grote tekorten…… Wat betreft gas, heeft Biden eindelijk voor elkaar wat de VS allang wilde: de verkoop van het uiterst vuil gewonnen en door de overheid gesubsidieerde schaliegas dat met een vuil proces wordt verwerkt tot LNG, wat vervolgens met uiterst vervuilende tankers wordt vervoerd naar Europa…… Niet voor niets ook dat de VS al in 2011, onder minster van BuZa Hillary Clinton en vicepresident Joe Biden onder Obama begon met de voorbereiding van de coup in Oekraine, zodat men op zeker een negatieve reactie van Rusland kon verwachten, dit tegen een bedrag van 5 miljard dollar (ik hield het eerder op 4 miljard dollar, maar het is bewezen 5 miljard dollar)……

De oliemaatschappijen, Exxon, Total en Shell (waar ‘ons koningshuis’
grootaandeelhouder is van de laatst genoemde) wisten al in de 70er en 80er
jaren van de vorige eeuw uit eigen diepgravend onderzoek dat de
snelle klimaatverandering wordt veroorzaakt door de verbranding van
fossiele brandstoffen….. Desondanks hebben die bedrijven in de jaren
daarna ‘wetenschappers’ ingehuurd die het tegenovergestelde moesten
beweren…… Het voorgaande ook voor de klimaatsceptici, die verder niet moeten vergeten dat er jaarlijks wereldwijd 8,3 miljoen mensen niet maanden maar jaren eerder overlijden ten gevolge van langdurige inademing van vervuilde lucht en dat meestal na een lang en akelig ziekbed…… In feite is de top van oliemaatschappijen verantwoordelijk voor de dood van vele miljoenen mensen, een
veroordeling door het Internationaal Strafhof (ICC) meer dan waard!! 

Over veroordeling gesproken: de hoogste tijd dat alle
oorlogswinstmakers en winstmakers op andere ellende worden vervolgd als
eertijds de zwarthandelaren na WOII en graag ook de
grootaandeelhouders…..

Echter het gaat niet alleen om de stijging van olie en gasprijzen door oorlog of andere oorzaken, maar ook voor aandeelhouders van de grote farmaceuten (zie de enorme winsten op COVID vaccins), waar enkele miljardairs (als Bill Gates) zich zelfs bemoeien met de COVID-maatregelen (als grote voorstanders), de testen voor het virus en zelfs het laten fabriceren van een digitaal Coronapaspoort…… 

Hetzelfde geldt voor watertekorten, meestal in arme landen kopen investeringsmaatschappijen watertoeleveringsbedrijven op waarna ze voor hun aandeelhouders de prijzen op schandelijke hoogte brengen waardoor de armsten in die landen dit niet meer kunnen betalen en aangewezen zijn op wat de natuur aan water biedt, wat uiteraard tot vreselijke resultaten leidt, daar er praktisch nergens op aarde nog rivieren of meren zijn die geschikt zijn om water uit te drinken, ofwel een enorme toename van cholera, terwijl de spuugrijke aandeelhouders zich scheel verdienen…… Het is dat men het gebruik van schone lucht nog niet kan privatiseren anders zou dat geteisem daar zonder meer aandelen voor kopen…..

Nog zo’n geval: de prijzen voor graan en olie voor de keuken. Vanwege de toestand in Oekraïne zijn ook die prijzen fiks gestegen, terwijl de oogst van bijvoorbeeld zonnebloemolie pas aan het eind van de zomer plaatsvindt, verdienen de grote aandeelhouders al flink op de gestegen prijs…… Al vanaf het binnentrekken van het Russische leger in Oekraïne wordt er keihard gelogen dat Oekraïne de graanschuur van de wereld is, terwijl dat land pas op plaats acht komt als het gaat om de meeste graansoorten, voor haver (de meest gezonde [pseudo-] graansoort ter wereld) eindigt Oekraïne nog veel lager……. Toch zijn de prijzen voor graan en producten waar graan in is verwerkt flink gestegen, goed voor de aandeelhouders van de grote bedrijven die handelen in graan dan wel die graan oogsten en ook hiervoor geldt dat de oogsten van 2021 allang zijn verkocht en de nieuwe graanoogst nog maanden ver weg is….. Ofwel we worden belazerd waar we bij staan!!

Het behoeft geen betoog dat de wapenfabrikanten enorme kapitalen verdienen aan oorlog, het is dan ook een schande als je ziet hoeveel invloed ze hebben op diverse regeringen, zoals de lobbyisten van Lockheed Maritn, die de opvolgende Nederlandse regeringen in de zak hadden voor de aankoop van de meer dan waardeloze maar peperdure JSF (F-35), die naar huidige maatstaven niets eens de aanduiding straaljager mag hebben….. Ook in de VS hebben de wapenfabrieken de zittende opvolgende administraties, zoals die van Joe Biden voor een fiks deel in de zak, eerst oorlogshitsen en daarna ‘cashen’ over de rug van intussen al meer dan 5 miljoen mensen die werden vermoord in de illegale oorlogen die de VS deze eeuw voerde met medewerking van de rest van de NAVO……. Dan durft Joe Biden te stellen dat Rusland moet worden aangeklaagd bij het Internationaal Strafhof (ICC) terwijl hij en zijn eigen land weigeren om deel uit te maken van deze organisatie >> sterker nog: de VS heeft rechters en andere medewerkers van het ICC gedreigd met sancties en een verbod om de VS in te reizen, als men door zou gaan met onderzoek naar het ongelofelijke aantal oorlogsmisdaden die dat land deze eeuw heeft gepleegd……

Na de Tweede Wereldoorlog werden oorlogswinstmakers aangepakt door het Openbaar Ministerie. Al liet men de grootste zwarthandelaren lopen, zoals bouwbedrijf Zwolsman dat zich scheel verdiende aan het bouwen van bunkers voor de nazi-Duitse bezetter, Zwolsman liet desgevraagd weten dat die bunkers zo slecht waren gebouwd dat ze bij de eerste aanval zouden zijn ingestort >> men heeft geprobeerd deze bunkers op te blazen, maar is daar al snel mee gestopt daar dit schier onmogelijk was….. Door de COVID-hysterie en nu weer de toestand in Oekraïne, zijn de prijzen voor bouwmaterialen met een groot percentage gestegen en je begrijpt het al: ook hier profiteren de grootaandeelhouders van……

Verder zijn daar nog de rechtse denktanks, zoals in ons land het Haags Centrum voor Strategische Studies (HCSS) van zwatelaar Rob de Wijk, Clingendael en Raam op Rusland (RoR) van de enorme zwetskonthufter Hubert Smeets, niet alleen gedragen deze zogenaamde denktanks zich als oorlogshitsers, maar als het eenmaal oorlog is, verdienen ze kapitalen met het opdraven voor radio en tv, waar ze de bevolking oplichten over de gang van zaken, althans als ze al niet schandelijk genoeg door de overheid worden betaald, zoals het HCSS….. Deze aasgieren zijn geheel afhankelijk en zijn allesbehalve objectief in hun smerige oorlogshitspraatjes……

Dan zijn er nog de nationale legers en de NAVO, waar ons leger bijvoorbeeld zo onbeschoft is om woordvoerders uit te sturen die hun beklag doen over het ‘te lage budget’ bij de nationale radio en tv zendgemachtigden, waarbij men leugens de wereld in helpt als zou men geen geld voor munitie hebben en militairen tijdens oefeningen “pang pang” moeten roepen…… Intussen is het zo dat men uiterst inefficiënt met geld omgaat en er regelmatig miljoenen zijn verdwenen waarvoor geen verantwoording kan worden gegeven…. Voorts worden de kosten voor de buitenlandse missies (lees het meedoen aan de illegale oorlogen van de VS) niet verhaald op het defensie budget…… Door de enorme hysterie die is ontstaan over Oekraïne kan je ook de nationale legers en de NAVO als oorlogswinstmakers aanmerken, immers zij krijgen er bijna in de gehele EU fiks veel geld bij, zogenaamd omdat men bang is dat Rusland heel Europa zal willen veroveren, ook daarvoor is een enorme lobby gevoerd, die miljoenen moet hebben gekost……..

Lees het schrijven van Jessica Corbett, waar zij verder ingaat op deze zaak en daarbij een aantal cijfers aanhaalt.

 

(On
the top right hand side of this page you can choose for a translation
in the language of your choice
: choose ‘Engels’
[english] so you can recognise your own language [the Google
translation is first in dutch, a language most people don’t
understand, while on the other hand most people recognise there
language translated in english]
)

(als
je het Engels niet machtig bent, kopieer dan de Engelse tekst en plak
die in
deze
vertaalapp
,
de app werkt snel en de vertaling is van een redelijk goede
kwaliteit. Kopieer het artikel en plaats het links in de app, je ziet
de vertaling rechts nadat je op Nederlands hebt geklikt)

high gas prices

Graph showing oil buybacks

The analysis also reveals that in January and February, 11 companies
raised their dividends—”often extravagantly”—and notes that “nine were
increases of more than 15% and four were increases of more than 40%.”

“Six
companies have begun paying additional dividends on top of their
routine quarterly payments, including by implementing new variable
dividends based on company earnings—a way of directing windfall profits
immediately into private hands without any possibility of investment,
employee benefits, or other uses,” the document points out.

“So
far in 2022, these companies have started paying out an initial $3
billion in special windfall dividends,” the report adds. “Four of these
companies—Pioneer, Chesapeake, Conoco, and Coterra—announced variable
dividends beginning August 2021, as prices began to rise.”

Chris Kuveke of BailoutWatch said in a statement that “Big Oil is living the second half of their unspoken mantra ‘socialize losses, privatize gains.'”

“Two
years after winning multi-billion dollar bailouts from the Trump
administration, these newly flush companies are pocketing billions from
an international crisis, and they don’t care how it affects regular
Americans,” Kuveke added.

BailoutWatch

@bailoutwatchorg

NEW TODAY: Big Oil is cashing in on a wartime bonus. They’re exploiting surging crude oil prices, a humanitarian disaster in Europe, and consumer pain at the pump. It needs to stop.

Read the full report from BailoutWatch,

@Public_Citizen

&

@foe_us

 bailoutwatch.org/analysis/big-o

bailoutwatch.org

Big Oil Pays Billions to Wall Street in Share Buybacks and Dividends

New analysis shows Big Oil and Gas are increasing share buyback activity and dividend payments to shareholders, enriching investors while charging the public high gas prices.

4:15 PM · Apr 5, 2022Twitter Web App

29 Retweets

2 Quote Tweets

36 Likes

As Public Citizen researcher Alan Zibel put it: “Big Oil executives
are reaping windfall profits while accelerating the climate crisis and
sticking consumers with the bill.”

Zibel also acknowledged efforts to blame President Joe Biden for rising prices, rather than industry profiteering.

“The
oil industry and their allies on Capitol Hill falsely claim that the
Biden administration’s acceptance of mainstream climate science is
stifling investment in the domestic oil industry,” he said. “But the
industry’s actions show that they are intently focused on funneling cash
to their shareholders rather than lowering prices for consumers.”

According
to Lukas Ross, climate and energy program manager at Friends of the
Earth: “This is a master class in war profiteering. Oil and gas
companies are feeding off humanitarian disaster and consumer suffering
in order to reward Wall Street.”

“Oil companies drove us into a
climate crisis and are now price gouging us to extinction,” he warned.
“Congress and President Biden must take action by passing a windfall
profits tax to rein in Big Oil’s cash grab.”

===========================================

Zie ook: ‘‘Nieuws’ gebaseerd op corrupte ‘think tanks’ is niets anders dan propaganda‘ 

Het neoliberale systeem is niet alleen gericht op eeuwige groei maar ook op oneindig oorlogvoeren

Biden neemt bestuurslid van wapenfabrikant Raytheon als minister van ‘defensie’: garantie op bloedvergieten

Wapenfabrikanten gaan voor duurzame oorlogsvoering…. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Tom Middendorp (commandant der strijdkrachten) maakt zich druk over klimaatverandering….. AUW!!!

Oliemaatschappijen kunnen volgens rechter niet aansprakelijk worden gesteld voor de gevolgen van de klimaatverandering……‘ 

Aandelen olie in de lift als reactie op afschieten Iran-deal door Trump……

Klimaatakkoorden niet langer zonder de enorme militaire bijdrage aan de luchtvervuiling en klimaatverandering te noemen

Bellingcat wordt betaald door de VS overheid ha! ha! ha! ha!
En dan durft Bellingcat te beweren dat het een onafhankelijk orgaan is;
ach dat zegt genoeg over dit smerige propagandaorgaan, dat wordt
geroemd in de reguliere westerse media….. (en dat zegt op haar beurt
weer genoeg over die zogenaamde onafhankelijke media!!)

Tulsi
Gabbard (Democratisch presidentskandidaat, verbannen uit debat-circuit
vanwege kritiek op de oorlog tegen Syrië): OPCW klokkenluiders tonen
haar gelijk aan
‘ (indirect gelinkt aan leugens van Bellingcat)

OPCW heeft vals rapport uitgebracht, VS propaganda-organen, inclusief Bellingcat, schieten te hulp‘ (en zie de artikelen onder de links in dat bericht!!)

MH17 proces hervat, de uitkomst is al klaar: de verdachten zijn schuldig

MH17: Bellingcat informatie gebaseerd op leugens…..‘ (en zie de links in dat bericht naar meer artikelen over de enorme MH17 leugen)

Facebook wil samen met door Saoedi-Arabië gesubsidieerde denktank censureren…. ha! ha! ha! ha! ha!

Rechtse denktank waarschuwt voor een groot risico op een kernoorlog met Rusland…..‘ (en zie de links in dat bericht!!)

Aanval op alternatieve media ‘succesvol’ meer en meer sites worden van het net geweerd……..
Ook denktanks doen hard mee in het schreeuwen om censuur op de
alternatieve media, daar deze media juist de denktanks aan de paal
nagelen; zie wat dat betreft ook:

Facebook en NAVO werken samen in censuur op niet welgevallig nieuws…….‘ (en zie de links in dat bericht naar meeer artikelen over censuur!!)

Wie het nieuws controleert, controleert de wereld……

Media Too Busy Defending John McCain to Report the News That Actually Affects You‘ Onder andere aandacht voor PRISM. 

Polen krijgt in aanloop van WOIII advies uit VS om cyberoorlog tegen Rusland te beginnen……….‘ (advies van de rechtse oorlogshitsers denktank Atlantic Counsil) (en zie de links in dat bericht!!)

——————————————–

Wat betreft de situatie in Oekraine zie: ‘Oekraïne: een door de VS gefabriceerde wereldcrisis‘ (ook met aandacht voor de slachting in Boetsja)

Was de Bucha slachting in scene gezet?

VS: het uiteindelijke doel is niet Rusland maar China

De Oekraïense president Zelensky is een dictator‘ (!!!!)

Rutte gaat Zelenski niet aanspreken op oproep tot genocide: ‘Dit is gewoon een misdrijf!’‘ (!!!!) (een artikel van Nine For News) Op
de enige Oekraïense tv zender heeft men opgeroepen elke Rus te
vermoorden, zelfs de kinderen, ofwel een oproep om een genocide uit te
voeren op de Russen in Oekraïne….. Rutte stelt niet te weten of dit
waar is, terwijl hij dat zo kan laten uitzoeken, maar laat dat dus
achterwege en weigert dus om Zelensky daarop aan te spreken…….

Marioepol in puin gelegd door Azov-bataljon van Oekraïense leger‘ (!!!!)

VS
inlichtingen experts en luchtmachtofficieren: Russische aanpak Oekraïne
duidt op voorzichtigheid ter voorkoming van zoveel mogelijk
burgerslachtoffers

Oekraïne: biowapens en de westerse wil om Rusland lam te leggen

Oekraïne: de grote winnaars‘ (met een korte update van 26 maart 2022)

Massa executie van 81 mensen in Saoedi-Arabië: aandacht in (hysterische) westerse media nul komma nada!!
(!!!!) Vergelijk dat eens met de situatie in Oekraïne, terwijl de Saoedische
terreurcoalitie al jaren een genocide uitvoert in Jemen die aan minstens
500.000 mensen het leven moet hebben gekost, begin vorig jaar (2021) werd al bekend
gemaakt dat minstens 100.000 kinderen zijn omgekomen in Jemen door de
blokkades van die terreurcoalitie, blokkades die op zee mede worden
uitgevoerd door de VS…….

Oekraïne: generaal haalt westerse propaganda door de mangel

Oekraïne: analyse van twee professoren: coup van 2014 oorzaak huidige ellende‘ (!!!!)

‘Oekraïense leger bombardeert eigen burgers en presentators tv programma verbijsterd over getuigenis aangaande Oekraïne‘ (!!!!)

Oekraïne: kinderziekenhuis Marioepol was vanaf eind februari dit jaar in gebruik als legeronderkomen‘ (!!!!)

Oekraïne: de nazistrijders van de VS‘ (!!!!)

Oekraïne: Facebook en Instagram staan oproepen tot moord op Russen toe

Putin wast het westen nog eens de oren‘ (!!!!)

Oekraïense
democratie een schijnvertoning, plus het tegenhouden van gekleurde
vluchtelingen door de politie en douane van Oekraïne
‘ (!!!!)

Oekraïne: de strijd tegen de waarheid over de bloedige VS terreur plus de enorme westerse hypocrisie

Oekraïne en ‘het
truckers protest’ tegen COVID-maatregelen in Canada van
fundamentalistisch religieus rechts, racisten en ander tuig? Eén grote
leugen!!

‘Russische propaganda’: het laatste excuus voor nog meer ‘democratische censuur’ op de sociale media

Oekraïne: belangrijke punten die niet mogen worden vergeten, ondanks de propagandawals die over ons heen wordt gereden

Oekraïne: wie jarenlang een wereldmacht tart moet niet opkijken als deze uiteindelijk optreedt‘ (!!!!)

Oekraïne: Rusland erkent Luhansk en Donetsk, de westerse wereld alweer hypocriet op de kopEn zie de links in dat bericht!!

Westerse Oekraïne leugens

Oekraïne: Russische ‘propaganda’ is informatie die VS propaganda weerlegt‘ (!!!!)

Oekraïne: waarom niet
de reguliere media direct laten leiden door de CIA en is de VS wellicht
bezig met de voorbereiding van een aanval op Rusland

Propaganda niet alleen voor oorlogsvoering maar levensbepalend zoals die voor het Verdrag van Maastricht

Generaal Stoss: VS ziet een ‘epische nucleaire dreiging’ van China en Rusland‘ (!!!!)

Oekraïne
crisis: het feit dat het westen dit sprookje in de wereld hielp ‘heeft
voorkomen’ dat een Russische inval plaatsvond…….
‘ (en zie de links in dat bericht!!)

BREKEND NIEUWS:
Oekraïne crisis: de CIA heeft Disney overgenomen: beweringen zonder enig
bewijs dat Rusland een ‘false flag video’ gebruikt zijn ‘waar….’
‘ (en zie de links in dat bericht!!)

Oekraïne: het conflict berust puur op aannames die werden en worden gelanceerd door de VS en haar NAVO-partners(en zie de links in dat bericht!! Waarvan je de eerste hieronder vindt)

Oekraïne: westerse ‘stabilisatie van het conflict’: levering van wapens, straaljagers en troepen‘ 

VS begint ‘troll farm’, alsof Hollywood en de massamedia al niet genoeg VS propaganda maken……….‘ (en zie de links in dat bericht!!

Strijd opgelaaid in Oost-Oekraïne tussen het leger en ‘door Rusland gesteunde rebellen’, aldus BBC World Service‘ (en zie de links in dat bericht!!)

De VS zet zichzelf wat betreft Rusland, China en Iran geopolitiek schaakmat‘ 

VS
eist dat Rusland haar troepen terugtrekt van de Oekraïense grens en
volgens inlichtingenbron: politiek het grootste gevaar voor burgers
VS……..

Strijd opgelaaid in Oost-Oekraïne tussen het leger en ‘door Rusland gesteunde rebellen’, aldus BBC World Service

Ook
van belang is de volgende leugen van Blinken, de VS minister van BuZa, waar de politiek en de
media in de VS het volk eerst angst aanjagen en dan aannemen dat
oorlogsvoering is geoorloofd: ‘Tony
Blinken (VS minister van BuZa) liegt als hij zegt dat de VS alleen met
toestemming van het volk geweld gebruikt in het buitenland
 

Tony Blinken heeft de Oekraïense president Zelensky de wacht aangezegd: zijn land is officieel een VS kolonie‘ (!!!!) Zelensky
werd na zijn aantreden als president al door de VS en de neonazi’s in
zijn land onder druk gezet daar hij de banden met Rusland wilde
aanhalen…..
. Zie wat dat betreft ook:

Putin gaf het westen een memorabele les geopolitiek

Rusland
zou De Krim hebben geannexeerd,
echter de bevolking besloot in een dik gesteund referendum (goedgekeurd
door internationale waarnemers) zich aan te sluiten bij Rusland, al
hoopte het westen dat Rusland inderdaad De Krim zou annexeren, niet voor
niets ook dat het westen deze leugen levend probeert te houden….
Zie: De Krim het echte verhaal: geen annexatie maar de vrijwillige aansluiting bij Rusland, zelfs Oekraïners stemden voor‘ (!!!!)

Zelensky (president Oekraïne) ingepakt door neonazi’s en beloften aan EU gedaan door Porosjenko‘(!!!!)

Anti-Russische propaganda, een kleine trieste rondgang in het hersenspoelen van de westerse bevolking‘ (!!!!)

Brief aan de Russische bevolking over ‘Defender 2020’, de zoveelste militaire NAVO oefening langs de grens van hun land‘ 

Oekraïne: opnieuw neonazi protesten op Maidanplein, vanwege Rusland vriendelijk handelen door president Zelensky

Snowden vindt het ongelofelijk dat de media VS politici niet aanspreken op totaal verschillende reacties n.a.v. ‘klokkenluiden’

Joe Biden heeft al lang toegegeven dat hij Oekraïne onder druk zette een openbaar aanklager te ontslaan die zijn zoon vervolgde

Oekraïne kondigt staat van beleg af vanwege ‘Russische agressie’ in de Zee van Azov

VS torpedojager arriveert in Zwarte Zee terwijl de boel daar op scherp staat……..

Porosjenko (Oekraïne) roept de NAVO op tot oorlog tegen Rusland

Election ploy? Poroshenko declares martial law in Ukraine after Kerch standoff

VS senator Rand Paul stelt n.a.v. NAVO-top dat men de zaak moet bekijken vanuit het Russische perspectief

Putin en Trump halen spanning uit de lucht >> de westerse wereld schreeuwt moord en brand……

Afspraken met de VS maken? Voor je het weet heb je te maken met een ‘verspreking’ van de president….. ha! ha! ha! ha! ha!

Oekraïne,
Georgië en Moldavië hebben oud bondgenootschap doen herleven, in
voorbereiding op NAVO lidmaatschap en verdere actie tegen
Rusland……..
‘ (!!!!)

De Krim, Georgië en Syrië >> de anti-Russische propaganda…..‘ (!!!!)

Oekraïne en NAVO bezig met uitlokking WOIII………

VS levert neonazi-leger Oekraïne voor 250 miljoen dollar aan wapens

Oekraïne
het toneel van grootschalige luchtmachtoefeningen met VS en NAVO, naast
een enorme militaire VS/NAVO oefening in Noorwegen
‘ (!!!!)

Okkupert
een Noorse serie die de angst voor de Russen moet aanwakkeren en de
grootste anti-Russische NAVO oefening in decennia………
‘ (!!!!)

Duitsland doet mee in het koor van de wolven: Russische cyberterreur!

Geert Jan Hahn en zijn ‘deskundige’ gekleurde kijk op Oekraïne…….. AAJAAAJAAAJ!!!

Machtige pesticidenlobby vergiftigt niet alleen ‘de derde wereld’ maar ook de EU bevolking

Trouw heeft onlangs een artikel geplaatst over de pesticidenlobby van de machtige pesticidenindustrie en hoe deze lobby ervoor zorgt dat ook wij nog steeds worden vergiftigd met landbouwproducten uit de EU….. Landbouwproducten van buiten de EU kunnen al helemaal afgeladen zijn met landbouwgif en zelfs met gif dat hier allang verboden is, de grote gifmengers in Europa zoals Bayer (ook eigenaar van Monsanto), BASF en Syngenta maken nog steeds gif dat hier al lang en breed is verboden en dat kan via een omweg bijvoorbeeld via bonen uit Kenia ingevlogen op Schiphol alsnog op ons bord belanden…… 

Een flink aantal Nederlandse tuinders hebben hun bedrijf verplaatst naar Afrika, waar ze via corruptie landjepik hebben bedreven en een groot aantal hectares verzamelden waar ze producten telen als groente en bloemen….. De boeren die middels dat landjepik van hun land werden gedonderd hebben deze neokoloniale tuinders voor een appel en ei aan het werk gezet… Nog een ‘groot voordeel’ voor dit geteisem: in de meeste Afrikaanse landen is er amper milieuwetgeving, ofwel men kan de meest dodelijke troep door die goedkope arbeiders laten spuiten op de producten, naast meerdere soorten groente worden daar ook bloemen als rozen geteeld….. Deze rozen worden vanuit Kenia of Oeganda met vliegtuigen naar Schiphol vervoerd, vervolgens worden ze geveild in Aalsmeer om ze daarna verder te vervoeren naar bijvoorbeeld Japan….. Ga maar na wat een enorme belasting dit alles is voor het milieu!!!

Terug naar de pesticidenlobby: de macht van de grote gifmengers laat zich vooral ook in de EU gelden, zodat het gemankeerde plan van PvdA-EU-grofgraaier Timmermans ‘Farm to Fork’ (van boer naar bord) een vermindering van pesticiden met 50% in 2030, amper kans maakt….. Die vermindering van pesticidegebruik met 50% was al een schandalige tegemoetkoming aan de pesticidenindustrie, zeker als je ziet wat de gevolgen zijn voor de landbouwarbeiders die het gif moeten verspreiden over de verschillende teelten, maar ook voor de consument, immers vergeet niet dat diezelfde grote gifmengers zaden op de markt brengen van groenten enz., die een enorme hoeveelheid gif kunnen verdragen, echter ook die groenten belanden uiteindelijk op ons bord, ‘bomvol’ gif…….

Ook Bas Eickhout, de EU grofgraaier en oplichter van GroenLinks heeft in het verleden de oren laten hangen naar de pesticidenlobby en heeft bijvoorbeeld toegestaan dat Monsanto (zoals gezegd van Bayer) het kankerverwekkende glyfosaat, het hoofdbestanddeel van Roundup, nog jaren mocht gebruiken….. (sinds glyfosaat op de markt werd geïntroduceerd in de 70er jaren van de vorige eeuw, is twee derde van de insecten uitgestorven >> zonder insecten kunnen wij het ook vergeten….)  Ondanks de valse Green Deal van Timmermans en zijn ‘Farm to Fork strategie’, heeft de EU al weer andere soorten landbouwgif voor jaren toegelaten op de EU markt…… Dit nog buiten de vele miljarden subsidie voor de EU landbouw, waar zelfs EU veganisten meebetalen aan de enorme dierenmishandeling in de intensieve veehouderij….

Gegarandeerd dat de teugels nog verder worden gevierd vanwege het wegvallen van Oekraïne als ‘graanschuur van de wereld’, een enorme leugen die gebruikt wordt om de voedselprijzen op te drijven!! Oekraïne is de nummer 8 graanproducent van de wereld….. (vreemd genoeg staat Oekraïne wat betreft de productie van haver op een veel lager plek, terwijl haver een soort van super pseudograan is) Voorts heeft de EU ervoor gezorgd dat jaarlijks een enorm aantal tonnen graan wordt verwerkt tot biobrandstof……..

En zo beste lezer worden we dag in dag uit op grote schaal belazerd door de politiek, het bedrijfsleven en de financiële maffia, waar de wapenindustrie nog even apart moet worden genoemd, deze doodsindustrie is zo machtig dat haar lobby het zelfs voor elkaar krijgt dat er oorlog wordt gevoerd, of dat de spanningen zo worden opgevoerd dat landen zich tot de tanden bewapenen…….. (vanmiddag werd op Deutschland Funk bekend gemaakt dat Duitsland een door de VS en Israël ontwikkelt raketschild aanschaft, alsof Rusland erop zit te wachten om ook Duitsland binnen te vallen….. ha! ha! ha! ha! ha! Knettergek!!)

Het lobbyen moet verboden worden en politici die de lobby van grote bedrijven vergelijken met die van milieugroepen, zetten daarmee een uiterst valse voorstelling neer, immers milieugroepen nemen het op voor de gewone mens en voor ons aller thuis >> de aarde. Niet voor niets ook dat de lobby van oliemaatschappijen tijdens klimaattoppen voor meer dan 90% van de tijd mag aanzitten en meepraten, terwijl milieugroepen al blij mogen zijn als ze 5% van de tijd mogen meepraten……. 

Het toestaan van lobby door grote bedrijven is niets anders dan een heel smerige vorm van corruptie, niet voor niets ook dat politici na hun politieke loopbaan voor een groot deel verdwijnen in het bedrijfsleven en dat weer voor een groot deel op hun oude portefeuille, waarbij deze corrupte politici ook nog eens gebruik blijven maken van hun tijdens de politieke loopbaan opgebouwde netwerk….. Te zot voor woorden!!!

(On
the top right hand side of this page you can choose for a translation
in the language of your choice
: choose ‘Engels’
[english] so you can recognise your own language [the Google
translation is first in dutch, a language most people don’t
understand, while on the other hand most people recognise there
language translated in english]
)

 

Een artikel uit Trouw

InterviewFarm to Fork

Hoe de pesticidenlobby Europa voor de gek houdt 

In de tulpenvelden nabij Ens in de Noordoostpolder worden aangetaste tulpen bespoten met pesticiden.Beeld ANP / Fred Hoogervorst

De
pesticidenindustrie probeert het terugdringen van bestrijdingsmiddelen
in de Europese landbouw tegen te houden. Hoe werkt die lobby en wat is
het effect?

Onno Havermans

 

Met
een krachtige lobby proberen bedrijven die chemische
bestrijdingsmiddelen maken de klimaatplannen van Eurocommissaris Frans
Timmermans af te zwakken. Om Europa in 2050 klimaatneutraal te krijgen
en de neergang van biodiversiteit een halt toe te roepen, moet de
landbouw minder pesticiden en kunstmest gaan gebruiken en meer
biologisch gaan werken. De Farm to Fork-strategie (van boer tot bord,
onderdeel van de Green Deal) voorziet in een halvering van het
pesticidengebruik in 2030.

Als eerste stap publiceert de Europese Commissie binnenkort een
herziene richtlijn voor duurzaam gebruik van pesticiden. In een
donderdag verschenen rapport waarschuwt Corporate Europe Observatory
(CEO) tegen de lobby van de industrie. CEO, een onafhankelijke
organisatie die zichzelf lobby-waakhond noemt, ploos aan de hand van
opgevraagde documenten en een uitgelekte strategie van de industriële
lobbygroep CropLife uit hoe de lobby in zijn werk gaat. Onderzoeker Nina
Holland geeft uitleg bij het rapport A Loud Lobby for a Silent spring, the pesticide industry’s toxic lobby tactics against Farm to Fork.

Lobbyen is zo oud als de politiek, ook niet-gouvernementele organisaties doen het. Wat is er mis met deze lobby?

“Pesticiden zorgen voor grote problemen: ze zijn een aanslag op de
biodiversiteit en ze schaden de menselijke gezondheid. De industrie
heeft grote economische belangen. Terwijl niet-gouvernementele
organisaties opkomen voor het publieke belang, gaat het de chemische
bedrijven om heel veel geld dat ze dreigen te verliezen. Vier bedrijven –
Syngenta-ChemChina, Bayer-Monsanto, BASF en Corteva – zijn samen goed
voor twee derde van de wereldomzet in pesticiden, waarmee jaarlijks 53
miljard euro is gemoeid.

“Dat verklaart ook de schaal waarop deze lobby wordt uitgevoerd.
Het gaat om veel grotere bedragen dan bij een campagne van bijvoorbeeld
een milieuorganisatie. Wij analyseerden dat zes studies naar Farm to
Fork, waarvan twee uitgevoerd in Wageningen, zijn betaald door de
lobbygroep van de pesticidenindustrie CropLife en de Europese
landbouworganisatie Copa-Cogeca. Ze sturen de media met betaalde
artikelen, organiseren evenementen en gebruiken sociale media om steeds
dezelfde boodschap keer op keer te herhalen. En ze maken deel uit van
machtige allianties met conservatieve partijen, leden van de
landbouwcommissie in het Europees Parlement en ministers. Ook
mobiliseren ze derde landen als de Verenigde Staten en Brazilië, die
zich verzetten tegen de Europese milieuwetgeving. Dat krijgen die ngo’s
allemaal niet voor elkaar.”

CEO onderscheidt in haar onderzoeksrapport drie clusters van lobbytactieken. Hoe zit dat?

“Als eerste zien we het kopen van studies die een desastreus
economisch gevolg van Farm to Fork aantonen. Vanaf de lancering van Farm
to Fork, twee jaar geleden, heeft de industrie om zulk impactonderzoek
gevraagd. Zelf hebben ze twee studies besteld bij Wageningen
Universiteit en een bij de Universiteit van Kiel, in Duitsland. Het
Amerikaans ministerie van landbouw kwam zelf met zo’n studie. Kort voor
de stemming over Farm to Fork in het Europees parlement hebben ze drie
evenementen georganiseerd en via berichtgeving op sociale media de
uitkomst van die studies verspreid. De Wageningse studies waren toen
echter nog niet gepubliceerd, er was alleen een korte samenvatting. Dat
is pure misleiding. De boodschap was: what do the data tell us? Maar die data waren niet toegankelijk en er werd in de aankondiging niet bij verteld dat voor die studies was betaald.

“De conclusie was dat de landbouwopbrengsten omlaag gaan, waardoor
de voedselprijzen stijgen en we afhankelijker worden van import uit het
buitenland. Terwijl dat ook van veel andere dingen afhangt en we nu
voor de vlees- en melkproductie allang afhankelijk zijn van import van
veevoeder, daar is dat kennelijk geen probleem.

“We hebben Wageningen gevraagd: waarom doen jullie dit? De
onderzoekers erkenden meteen dat de gevolgen voor het milieu niet zijn
meegenomen en dat ze alleen naar economische aspecten hebben gekeken.
Terwijl milieuvoordelen juist het doel zijn van Farm to Fork. Opvallend
is dat ze vrijwillig hebben meegewerkt aan media-events en een eigen
persbericht hebben verspreid. Je ziet die conclusies nu steeds
terugkomen. Wageningen wil niet zeggen hoeveel geld hiermee is gemoeid
en wat er nog meer aan betaald onderzoek uitstaat bij de
pesticidenindustrie.”

 

Nina Holland Beeld

Nina Holland

Wat zijn de andere tactieken?

“De multinationals doen alsof ze de groene ambities van de EU
omarmen, maar internationaal sluiten ze zich aan bij de Amerikaanse
strijd tegen Farm to Fork en het Europese pesticidenbeleid. Ze vragen
ook derde landen om bezwaar te maken tegen importverboden in Europa van
producten waarop residuen van hier verboden stoffen zitten, met name van
insecticiden die zeer schadelijk zijn voor bestuivers als bijen. Ze
proberen de groene diplomatie, die als doel heeft samen te werken met
andere landen om het gebruik van schadelijke pesticiden in de
landbouwproductie ook daar af te bouwen, tegen te houden via landen als
de VS of Brazilië. Als Europa geen bilateraal overleg heeft, maar alleen
multilateraal, met een groep landen, is het voor de VS of Brazilië veel
makkelijker om daarin afspraken af te zwakken. In de VS is het
pesticidengebruik veel hoger dan in Europa, maar de Amerikanen
propageren de industriële landbouw juist als duurzaam.

“En dan heb je nog de afleidingsmanoeuvre. Laten zien dat je goed
bezig bent. Bayer investeert bijvoorbeeld ook in biopesticiden en
digitale technologieën en drones. Een deel van de winst door pesticiden
valt weg, dus ze willen uitbreiden in digitale oplossingen. Maar die
zijn nog grotendeels onbewezen. Kunnen alle boeren dat betalen? En van
wie zijn de data die de boeren via digitale systemen gaan leveren?”

Wat is het gevolg van deze lobby?

“Het Europees Parlement heeft in oktober al ingestemd met Farm to
Fork, ondanks verzet van de landbouwcommissie. De lobby kan ook niet
voorkomen dat de Europese Commissie volgende week een voorstel voor een
nieuwe richtlijn indient. Maar op landelijk niveau is de invloed groot
en daar moet de wetgeving worden geïmplementeerd en de lidstaten hebben
ook veel invloed op het nieuwe voorstel; ze kunnen het nog behoorlijk
afbreken. De huidige richtlijn uit 2009 is al gericht op het
terugdringen van pesticiden, maar in veel landen wordt hij niet
nageleefd. Er zitten gaten in de wetgeving.

“Conservatieve en populistische politici stellen vragen op basis
van de gemankeerde impactonderzoeken. Inmiddels gebruiken ze daar ook de
oorlog in Oekraïne voor, door te verwijzen naar de voedselzekerheid.
‘De landbouw kan nu geen extra milieumaatregelen gebruiken, stel het
maar uit’, is het argument. Twee jaar geleden deden zeiden ze hetzelfde
over Covid-19. Intussen is het Europese landbouwbeleid niet veranderd en
gaat het meeste geld nog altijd naar de rijkste boeren in plaats van er
de noodzakelijke transitie mee te betalen.”

Nog even over de titel van het rapport. Stille lente?

“De Amerikaanse wetenschapper Rachel Carson publiceerde in 1962 haar boek Silent Spring,
dat de aandacht van de wereld vestigde op de schade die pesticiden
zoals DDT aan ecosystemen toebrachten. Haar waarschuwingen werden door
de industrie met felle kritiek en weerstand onthaald. Chemische reuzen
als Monsanto voorspelden dat haar aanbevelingen een wereld van
hongersnood en ziekte zouden veroorzaken. Dezelfde argumenten horen we
zestig jaar later weer.”

=========================================

Zie ook: ‘Monsanto Tribunaal: het wijdverspreide gebruik van pesticiden heeft gezorgd voor een insectenafname van 70% en 30% minder vogels‘ (!!!!)

Pesticiden vernietigen wereldwijd de bodem, zodat het telen van groente steeds meer een hachelijke zaak wordt‘ (!!!!)

EU
lidstaten stemmen voor lang gebruik van bijen- en andere insectendodend
landbouwgif, gif dat het hormoonstelsel van de mens schaadt
‘ (!!!!) (en zie de links in dat bericht naar artikelen over PFAS!!)

Landbouwgif
als glyfosaat en atrazine zorgen voor alarmerende teruggang in
vruchtbaarheid van de mens, dit nog naast de kankerverwekkende
eigenschappen
‘ (!!!!)

VN voedselagentschap (FAO) moet alle corrupte en giftige banden met CropLife International kappenDe VN is op veel vlakken een uiterst foute en corrupte organisatie!!

99% van VS burgers ‘afgeladen’ met PFAS, niet afbreekbare kankerverwekkende chemicaliën en hier is het niet veel beter…..‘ (!!!!)

Pandemieën zijn het resultaat van natuurvernietiging, een waarschuwing van de VN, de WHO en het WWF‘ (!!!!)

Eugenetica en genetische manipulatie gaan hand in hand……‘ 

Schouten
(ChristenUnie minister) weigert te voldoen aan advies van de
Gezondheidsraad zo min mogelijk landbouwgif te spuiten ter bescherming
van omwonenden
‘ (!!!!)

Bayer gaat harder optreden tegen patiënten die kanker opliepen door glyfosaat‘ (!!!!)

Geweldloze ‘actievoerders’ tegen gebruik van landbouwgif in Zuid-Tirols dorp worden strafrechtelijk vervolgd door overheid

BASF produceert gif voor ontwikkelingslanden, gif dat hier vanwege het grote gevaar voor de volksgezondheid is verboden, maar alsnog op je bord belandt‘ (!!!!) (juni 2020)

Landbouwgif-lobby maakt overuren tijdens Coronacrisis‘ (!!!!) (mei 2020)

Carola Schouten (minister ‘Christen’Unie) wil uiterst giftige bestrijdingsmiddelen nog langer toestaan‘ (september 2018)

Ook zonder TTIP zwaar gif op je bord!! Ploumen (PvdA) heeft keihard gelogen over TTIP!! (en dat meer dan eens!)‘ (!!!!) (april 2018)

EPA tegenstrijdig
over glyfosaat >> EU ‘politici’ laten als ware lobbyisten van o.a.
gifmenger Monsanto het kankerverwekkende Roundup nog eens 5 jaar op ons
los….
‘ (!!!!) (december 2017)

Op aardbei zes keer meer landbouwgif dan op ander fruit………‘ (november 2017)

Bayer/Monsanto: de vergiftiging van de aarde. Hoe kunnen fabrikanten van pesticiden en transgene zaden nog rustig slapen…..???‘ (januari 2017) (en zie de berichten onder de links in dat artikel!!)