Nieuw-Zeelandse regering dwingt mensen tot vaccinatie, behalve belangrijke ambtenaren. Plus: het gevaar van niet of onvoldoende geteste medicijnen

8/12/23 –

@ZEMBLA International deed onderzoek naar de marketingmethoden van de geneesmiddelenindustrie. Hoe kan het dat er medicijnen op de markt komen die gevaarlijk blijken te zijn of niet voldoende zijn getest? 1/2

Het volgende artikel heb ik overgenomen van het rechtse Frontnieuws, die het op haar beurt overnam van The People’s Voice.

Nieuw-Zeelandse regering geeft elite vrijstelling van dodelijke Covid vaccinaties, terwijl ze de bevolking dwingt zich te laten vaccineren

Het Nieuw-Zeelandse Ministerie van Volksgezondheid verleende vrijstellingen voor vaccins aan belangrijke medewerkers, terwijl ze schijnheilig de meest draconische vaccinatie-mandaten ter wereld uitrolde en erop stond dat het publiek werd gevaccineerd.

De hypocriete vaccinvrijstellingen voor de elite werden toegekend door de regering van voormalig premier Jacinda Ardern voordat ze aftrad en een nieuwe rol accepteerde als de globalisten “desinformatie tsaar” van het World Economic Forum, schrijft Thepeoplesvoice.

Ardern’s beslissing om de elite toe te staan het vaccin te weigeren terwijl ze de normale mensen het vaccin opdrong, werd onthuld door een Official Information Act (OIA) verzoek HNZ00023978 van 2 augustus 2023 waarin de volgende vraag werd gesteld:

“Volgens de wetgeving op dat moment in 2021 waren er operationele vrijstellingen beschikbaar voor degenen die zich niet lieten vaccineren tegen Covid 19. Uw website beschrijft de procedure voor het aanvragen van een operationele vrijstelling onder clausule 12a. Hoeveel aanvragen zijn er ontvangen? Hoeveel zijn er goedgekeurd door het ministerie?”

Matt Hannant, Interim Director, Prevention, National Public Health Service, Te Whatu Ora antwoordde:

“Van 13 november 2021 tot 26 september 2022 zijn er in totaal 478 aanvragen voor Significant Service Disruption exemption (SSD) ontvangen. Er zijn 103 aanvragen toegekend, die betrekking hebben op ongeveer 11.005 werknemers. Merk op dat het niet mogelijk is om het exacte aantal werknemers te geven dat door SSD’s werd gedekt. Dit komt doordat het voor een organisatie mogelijk was om een aanvraag in te dienen voor meer dan één werknemer.”

Dit artikel is in zijn geheel beschikbaar als PDF-document.

Dus hoeveel medewerkers en aannemers van het Ministerie van Volksgezondheid hebben precies geprofiteerd van de vaccinvrijstellingen?

Guy Hatchard doet verslag: Ik heb navraag gedaan en vond een aantal medewerkers bereid om informatie te lekken. Eén bron heeft me verteld dat alleen al in de regio Dunedin 95 consultants hebben geprofiteerd van de vaccinvrijstellingen. Een andere bron heeft gewezen op een groep artsen die in Northland werken en die onderling afspraken hebben gemaakt om niet gevaccineerd te worden. Het lijkt erop dat het in totaal om honderden gaat en mogelijk om meer.

Het lijkt erop dat degenen die een vrijstelling kregen een spreekverbod opgelegd kregen. Met andere woorden, ze mochten niemand vertellen dat ze een vrijstelling hadden gekregen – het was een geheimzinnig proces dat het Ministerie van Volksgezondheid graag voor het publiek verborgen wilde houden.

Hoe dan ook, tegen elke arts die een patiënt adviseerde dat mRNA Covid vaccinatie riskant kon zijn, werden disciplinaire maatregelen genomen en velen werden zelfs geschorst.

Medisch personeel liet zich dus in een positie manipuleren waarin ze, als ze zelf niet gevaccineerd waren, toch verplicht waren hun patiënten te adviseren om te vaccineren – een recept voor wijdverspreide hypocrisie in de gezondheidszorg.

Dit proces werd ongetwijfeld goedgekeurd door Dr. Ashley Bloomfield, die zelf aanzienlijke bekendheid verwierf door vaccinatie-uitzonderingen te weigeren aan mensen die ernstig gewond waren geraakt door hun eerste vaccinatie en erop stond dat ze doorgingen met hun vaccinatieschema. Gezien de nauwe werkrelatie van Dr. Bloomfield met Jacinda Ardern en Chris Hipkins is het zeer waarschijnlijk dat zij beiden op de hoogte waren van het proces en het goedkeurden. De oppositieleiders werden waarschijnlijk ook op de hoogte gehouden.

De criteria voor het toekennen van vrijstellingen hielden blijkbaar een beoordeling in van hoe vitaal het personeel was voor het functioneren van de gezondheidszorg. Met andere woorden, hooggeplaatste personen en mensen met sleutelposities in de gezondheidszorg konden erop staan dat ze ongevaccineerd bleven en mochten blijven werken. Terwijl ongevaccineerde verpleegkundigen bijvoorbeeld geen vrijstelling konden krijgen en hun positie verloren.

Als hoger personeel dat ongevaccineerd wilde blijven zich publiekelijk had uitgesproken, zou de kwestie van de veiligheid van Covid-vaccins misschien publiekelijk aan de orde zijn gekomen. In plaats daarvan hielden het Ministerie van Volksgezondheid en de regering alle discussies in de doofpot. Het deed dit door samen te werken met de mainstream en social media om de inhoud te censureren en door strenge controle van het personeel.

Waarom koos het hogere medische personeel er dan voor om niet gevaccineerd te worden?

Misschien waren ze op de hoogte van een artikel uit 2019 in Frontiers in Oncology Journal met de titel Gene Therapy Leaves a Vicious Cycle waarin werd gemeld:

“…gentherapie zit al bijna twee decennia gevangen in een vicieuze cirkel vanwege immuunrespons, insertionele mutagenese, viraal tropisme, off-target activiteit, ongewenste klinische uitkomsten (variërend van ziekte tot overlijden van deelnemers aan klinische proeven) en fragmentarische regelgeving.”

Ondanks dit bewijs van eerdere schade en de twijfels van senior medische adviseurs die in een positie waren om een beredeneerde en op bewijs gebaseerde risicobeoordeling te maken, denk je misschien dat het vaccin in feite veilig en effectief was. Dat was het niet, zoals later onderzoek heeft aangetoond. Ongelooflijk genoeg moedigt de overheid, tegen het bewijs in, het publiek nog steeds aan om zich te laten vaccineren.

Als iemand die de afgelopen vijftig jaar sociale gegevens heeft geanalyseerd, voel ik wel mee met de artsen die voor voorzichtigheid hebben gekozen. Dat zou een normale reactie zijn op nieuwe medicijnen. Het duurt jaren om de veiligheid te beoordelen. Dus hoe onveilig is het mRNA Covid vaccin? Extreem onveilig.

De gegevens van 2023 over oversterftegevallen in OESO-landen

De landen met de meeste Covid-vaccins in de OESO zijn in volgorde Portugal, Chili, Canada, IJsland, Nieuw-Zeeland, Spanje en Australië. Hun gemiddelde percentage van de bevolking dat gevaccineerd is, is 91%. Hun gemiddelde sterftecijfer tot nu toe in 2023 ligt 12% boven het historisch gemiddelde over vijf jaar.

De minst Covid gevaccineerde landen in de OESO zijn Slowakije, Slovenië, Polen, Estland, Tsjechië, Hongarije en Zwitserland. Hun gemiddelde percentage van de bevolking dat gevaccineerd is, is slechts 63%. Hun gemiddelde sterfteoverschot tot nu toe in 2023 is 0% vergeleken met het historisch gemiddelde over vijf jaar. Met andere woorden, ze hebben gemiddeld een normaal sterftecijfer.

Iedereen die suggereert dat het sterftecijfer onder ongevaccineerden hoger is dan onder gevaccineerden, gaat tegen de stroom van bewijs in. Deze opvatting klopt niet met de internationale gegevens.

De standaard manier om deze inconsistentie op te lossen zou zijn om te verwijzen naar prospectieve studies die twee groepen samenstellen, de ene groep vaccineren en de andere groep ongevaccineerd laten en meten wat er gebeurt over een significant lange periode. In het normale proces van goedkeuring van vaccins zou dit ongeveer tien jaar voorafgaand aan de goedkeuring zijn gedaan. Niemand heeft dit gedaan.

In het Pfizer-onderzoek werd de ongevaccineerde controlegroep na een paar maanden allemaal gevaccineerd, waardoor vergelijkende resultaten voor de lange termijn niet beschikbaar zijn. In ieder geval stierven er in die paar maanden meer mensen in de vaccinatiegroep dan in de ongevaccineerde controlegroep. Er zijn nu ook veel onderzoeken gepubliceerd die onderscheid maken tussen de resultaten van gevaccineerden en ongevaccineerden die we hebben gerapporteerd, inclusief citaten uit tijdschriften.

Dus hoe ernstig is het probleem van het oversterftecijfer?

Volgens de OESO waren er in 2022 1,2 miljoen oversterftegevallen in de landen die lid zijn van de OESO en die samen 1,2 miljard inwoners hadden. Dat is één sterfgeval per 1.000.

Nu wordt geaccepteerd dat zowel Covid als Covid-vaccinatie hun leven begonnen in een biotechnologisch laboratorium, lijkt het niet veel uit te maken welk deel van de oversterfte te wijten is aan Covid en wat aan Covid-vaccinatie, maar voor de goede orde: in 2022 waren er ongeveer 200.000 sterfgevallen met Covid in de OESO. Samenvattend zijn er in de OESO alleen al in 2022 een miljoen sterfgevallen die niet toe te schrijven zijn aan Covid. Wereldwijd gaat het waarschijnlijk om enkele miljoenen, ongeveer evenveel als de jaarlijkse sterfgevallen tijdens de Eerste Wereldoorlog.

Je kunt zien waarom het zo belangrijk is voor degenen die betrokken zijn bij het creëren van Covid-beleid en het afdwingen van mandaten (waaronder alle 120 politici die op dit moment gekozen zijn) om ervoor te zorgen dat iedereen blijft geloven dat er meer ongevaccineerden sterven dan gevaccineerden, omdat anders hun verhaal dat het Covid-beleid miljoenen levens redt volledig uit elkaar valt.

In dit licht kunnen we nu de beweegredenen beoordelen van degenen die nog steeds de draak steken met de vaccinbeschaigden of de vaccinweigeraars ervan beschuldigen de overheid te willen ondermijnen. Het Disinformation Project bijvoorbeeld, gefinancierd door het kabinet van de minister-president, die, net als veel politici, vaccinletsel als een samenzweringstheorie hebben bestempeld. Ze proberen hun eigen fouten te verbergen die de gezondheid van de natie hebben ondermijnd.

De laatste jaren heeft het Hatchard Report een eenvoudige klacht: “niemand met gezag lijkt bereid te vragen waarom er ongekend veel sterfgevallen zijn”. Sterfgevallen zijn in feite een zeer stabiel onderdeel van het leven. In een normaal jaar is er geen sterfteoverschot. Verzekeringsactuarissen berekenen hun hele leven met grote nauwkeurigheid hoeveel van ons zullen sterven en wanneer. Op basis daarvan stellen ze de premies voor levensverzekeringen vast. Op dit moment moeten de actuarissen slapeloze nachten hebben omdat er iets vreselijk mis is gegaan dat de afgelopen 100 jaar nog nooit is voorgekomen, behalve in oorlogs- en conflictgebieden.

Heel veel mensen worden ziek en sterven, terwijl ze wel en levend zouden moeten zijn.

Het Ministerie van Volksgezondheid heeft deze verontrustende feiten verborgen gehouden, terwijl ze stilletjes en hypocriet erkennen dat hun personeel het recht heeft om deze risico’s te vermijden. Ze hebben niet alleen het publiek belazerd, ze hebben ook roekeloos hun leven in gevaar gebracht. Dit heeft gezinnen en gemeenschappen gebroken en tegen elkaar opgezet. Het heeft tragedies veroorzaakt bij gezinnen in het hele land, terwijl het Ministerie van Volksgezondheid en de regering kronkelige en geheime processen doorlopen om te verbergen wat er gebeurt. Bovendien hebben ze plannen om door te gaan met het uitrollen van meer experimentele vaccins.


Copyright © 2023 vertaling door Frontnieuws. Toestemming tot gehele of gedeeltelijke herdruk wordt graag verleend, mits volledige creditering en een directe link worden gegeven.

Zie ook het Frontnieuws artikel onder de volgende link: ‘Schokkend: Nieuw-Zeelandse klokkenluider onthult dat meer dan 20% van degenen die Pfizer-vaccin namen binnen een week stierven‘ Die man is schandelijk genoeg gearresteerd en zit nu vast…….

==============================

Hier nog een bericht van Robin de Boer:

Au! Ministerie van Volksgezondheid krijgt gevoelige tik op de vingers

Vooral de verwijzing naar lid 4 is pijnlijk voor het ministerie: ‘Misleidende reclame is verboden’.

ROBIN DE BOER

20 DEC 2023

Een tijd geleden waren er hele nare dingen en toen had men de slogan ‘Wir haben es nicht gewußt’. Nu hebben we een tijd met de slogan ‘Wir wollen es nicht wissen’. Het is echt onbegrijpelijk, zegt prof. Pierre Capel in een nieuwe column, die direct van YouTube werd verwijderd. “Dit is dus een prachtige bevestiging van wat er inderdaad komen gaat.”

Houdt de waanzin op? Nee, hij wordt erger, helaas.”

Op het ogenblik wordt een nieuwe prik geconstrueerd die nog heftiger is dan alles wat we al gehad hebben, waarschuwt de emeritus hoogleraar.



Het werkt als een kopieermachine

Onlangs is in vele landen aangetoond dat er een enorme verontreiniging is met DNA. Een dosis mRNA-vaccin bevat triljoenen DNA-moleculen. Tot wel 30 procent van de prik is dubbelstrengs DNA dat kan worden ingebouwd in je chromosomen. “Dat heet dus genetische modificatie.”

Upgrade to paid

Wat hebben ze nu bedacht? Een vaccin tegen COVID-19 waarbij het RNA zich vermenigvuldigt en dat stabiel blijft bij kamertemperatuur. Het werkt als een kopieermachine en het gevolg is dat je overal spike-eiwit gaat aanmaken. “Dit is verschrikkelijk,” aldus Capel. “Het zit overal in je lichaam en je raakt het nooit kwijt.”





Nu al toegestaan in Japan

Het nieuwe vaccin is nu al toegestaan in Japan. De studie die de WHO ernaar gedaan heeft is een fase 1 op een paar mensen waarbij ze de bijwerkingen welgeteld zes dagen hebben gevolgd.

Voor de video met professor Capel, zie het origineel.

Het is echt een ramp,” concludeert prof. Capel. “Wanneer wordt de wereld wakker?”

Share

De westerse bescherming van schepen: dreigen met oorlog, terwijl men weer een genocide ongemoeid laat. Etnische zuivering door Israël weggezet als ‘vrijwillige migratie’

(On the top right hand side of this page you can choose for a translation in the language of your choice in Google Translate)


Een aantal westerse landen waaronder Nederland (door een demissionair kabinet >> uit ons aller naam!!) hebben de Houthi’s in Jemen gewaarschuwd het scheepverkeer in de Rode Zee ongemoeid te laten daar men anders militair zal ingrijpen….. Kortom het scheepsverkeer is voor de westerse landen belangrijker dan de meer dan 22.000 Palestijnse doden in een paar maanden tijd, zo belangrijk dat men daarvoor oorlog wil voeren……. Dat was het nog niet >> men wil oorlogvoeren tegen het Houthi rebellenleger dat jaren heeft gevochten tegen de genocide die Saoedi-Arabië (S-A) en een paar andere golfstaten, plus Egypte en de VS hebben uitgevoerd op de sjiitische Jemenieten. Niet voor niets ook dat de Houthi’s zich nu het vreselijke lot van het Palestijnse volk aantrekken, het verdrukte volk waarop de fascistische apartheidsstaat Israël een genocide uitvoert….*

De Houthi’s hebben vandaag het ultimatum naast zich neergelegd en mijns inziens is dat volkomen terecht, immers de Houthi’s zijn alleen met hun actie tegen de genocide die Israël uitvoert in de Gazastrook (overigens óók Zuid-Afrika heeft actie ondernomen tegen Israël, daarover zo meer), terwijl westerse politici bij herhaling hebben gesteld nooit meer een genocide toe te zullen staan zonder in te grijpen……. Nogmaals: dan te bedenken dat S-A nota bene een genocide heeft uitgevoerd in Jemen (zonder enig commentaar laat staan sancties uit het westen), een karwei dat de westerse terreurstaten nu dus willen afmaken…..

Over die genocide in Jemen: naast de VS hebben Frankrijk en Groot-Brittannie niet alleen wapens geleverd aan de reli-fascistische dictatuur Saoedi-Arabië (S-A), terwijl er een wapenembargo geldt voor die terreurstaat, nee >> die landen hebben ook militaire trainingen gegeven aan de psychopathisch gewelddadige militairen van S-A…..

Nederland en andere landen hebben vanwege dat wapenembargo wapenonderdelen geleverd aan S-A, dus geen hele wapens, maar onderdelen, waar Nederland of andere NAVO-lidstaten desnoods nog een deel kunnen leveren, zodat men vervolgens hele wapens dan wel wapensystemen in elkaar kan zetten (assembleren), daarmee uiterst misdadig en hypocriet het wapenembargo ontwijkend….. Ofwel ook wij zijn mede verantwoordelijk voor de genocide die S-A heeft uitgevoerd in Jemen, zoals we nu ook verantwoordelijk zijn voor de genocide die Israël uitvoert op de Palestijnen, immers Nederland levert gewoon wapenonderdelen als onderdelen voor de F-35 (JSF) aan Israël…….

Nogmaals: onbegrijpelijk dat het westen het scheepsverkeer belangrijker vindt dan de genocide die Israël uitvoert op de Palestijnen en daarop wel oorlogsactie wil ondernemen tegen de Houthi’s…… Het is dezelfde houding die het Internationaal Strafhof in Den Haag (International Criminal Court >> ICC) al vanaf de oprichting van dit strafhof inneemt als het gaat om een zaak te beginnen tegen arme landen, dan wel tegen rijke westerse landen >> oorlogsmisdadigers van de eerste landen werden en worden wel vervolgd en berecht, maar die van rijke westerse landen niet…..

Neem ook de vervolging van de Russische president Putin, de vervolging van hem werd in zeer korte tijd genomen echter een verzoek om Israël al vanaf 2014 te vervolgen voor zware oorlogsmisdaden is nog steeds niet rond…..**

Trouwens het is al te zot voor woorden dat mensen die Israël beschuldigen van genocide in een groot deel van het westen worden weggezet als antisemieten en er zelfs censuur wordt uitgeoefend op video’s die de naakte waarheid in de Gazastrook laten zien, dan wel op berichten daarover*. Onlangs werd ik gewaarschuwd door Facebook daar ik een prent met opperploert, corrupte misdadiger en oorlogsmisdadiger Netanyahu, eerder geplaatst op FB, had gedeeld, daarbij was deze moorddadige schoft afgebeeld voor een enorme stapel schedels, zogenaamd afgebeeld op de omslag van Time (magazine). De reden voor de waarschuwing van FB was dat het zou gaan om een nepfoto, terwijl iedereen met meer dan twee hersencellen kon en kan zien dat het uiteraard gaat om een sarcastische en cynische cartoon……. Trouwens ga maar na hoe groot de stapel schedels moet zijn van de Palestijnse mannen vrouwen en kinderen, intussen ruim meer dan 22.000, volgens anderen zelfs al meer dan 23.000, terwijl er 7.000 vermisten zijn die onder het puin liggen…… (om over het enorme aantal gewonden, waaronder veel zwaargewonde kinderen nog maar te zwijgen….) Ongelofelijk!!

Vergeet nooit, dat nazi-Duitsland en de collaborerende staten als Nederland uiteindelijk verantwoordelijk zijn voor de situatie zoals die nu bestaat in wat men nu Israël noemt, maar wat eigenlijk Palestina is……..


(Als je het Engels niet machtig bent, zet dan de tekst om in Nederlands met behulp van Google translate dat je rechts bovenaan deze pagina ziet staan, klik eerst in het menu op ‘Engels’, waarna je weer kan klikken op die vertaalapp, daarna zie je bovenaan in het menu ‘Nederlands’ staan >> klik daarop en de hele tekst staat vervolgens in het Nederlands, de vertaling is van een redelijk goede kwaliteit.)


Het volgende artikel werd geschreven door Caitlin Johnstone:

We Are Entirely Too Close To Another Major War In The Middle East

Het hol van de duivel: het Pentagon

Caitlin Johnstone

Jan 5, 2024

Listen to a reading of this article (reading by Tim Foley):

The US and its allies have published a joint statement warning Yemen’s Houthis to cease the attacks they’ve been making on commercial vessels in the Red Sea. The Houthis, officially known as Ansarallah, have successfully slashed Israeli port activity by an extremely massive margin with their maritime tactics in response to Israel’s ongoing massacre in Gaza.

The statement asserts that the Yemeni attacks “are a direct threat to the freedom of navigation that serves as the bedrock of global trade in one of the world’s most critical waterways,” complaining that they are “adding significant cost and weeks of delay to the delivery of goods,” and ultimately threatens that the Houthis will “bear the responsibility of the consequences” should these attacks continue.

Many critics have been pointing out the irony of the western power alliance threatening military intervention to protect shipping containers and corporate profits while actual human beings are being butchered by Israeli airstrikes and starved by Israeli siege warfare with nothing but friendly support from these same powers.

Palestinians would really love to get the same amount of attention and protection as shipping containers,” tweeted Palestinian-Canadian journalist Yasmine El-Sawabi.

The US and some of its Allies just put out a joint statement threatening the Houthis over their Red Sea attacks on commercial shipping. Seems like they’re preparing to bomb Yemen. pic.twitter.com/tV6VFdhybj

Dave DeCamp (@DecampDave) January 3, 2024

That the US and its allies would go to war against the people who are trying to stop an active genocide tells you everything you need to know about them. The fact that they’d do it for corporate profit margins tells you even more, and the fact that they’d do it to a nation they’ve already helped inflict unfathomable horrors upon in recent years tells you more still.

And that’s just one of the potential wars looming on the horizon in connection with the Israeli onslaught in Gaza. As Trita Parsi recently explained in The Nation, there are three other fronts along which wars could also erupt in the region apart from a western conflict with the Houthis: in Iraq and Syria where US forces have been repeatedly under attack by militants in response to the Gaza assault, in Lebanon between Israel and Hezbollah, and the absolute nightmare scenario of a full-scale war with Iran.

That risk exists on four fronts: Between Israel and the Lebanese Hezbollah, in Syria and Iraq due to attacks on US troops by militias aligned with Iran, the Red Sea between the Houthis and the US Navy, and between Israel and Iran following both the assassination of an Iranian general in Syria and the explosion in Kerman today at the commemoration of the death of General Qassem Soleimani that has killed more than 100,” Parsi writes.

Will Israel Drag the US Into Another Ruinous War? President Biden refuses to pursue the most obvious way of de-escalating tensions & avoid American deaths: a cease-fire in Gaza.@tritaparsi https://t.co/mHSj1bPDEt

Katrina vandenHeuvel (@KatrinaNation) January 3, 2024

It is a potentially ominous sign that Israel has begun focusing on ramping up aggressions against Iran and Hezbollah while simultaneously withdrawing thousands of troops from Gaza. Some analysts argue that we are seeing an attempt by Israel to pull the US into a direct war with Hezbollah, which is something US officials have reportedly been worried would happen ever since the Gaza assault began.

There are entirely too many fronts along which a new horrific war in the middle east could potentially erupt, and things are entirely too close to the brink on all of them. And all for land, money and geostrategic control, same as always. The sooner the US-centralized power structure crumbles, the better it will be for humanity.

________________

My work is entirely reader-supported, so if you enjoyed this piece here are some options where you can toss some money into my tip jar if you want to. Go here to buy paperback editions of my writings from month to month. All my work is free to bootleg and use in any way, shape or form; republish it, translate it, use it on merchandise; whatever you want. The best way to make sure you see the stuff I publish is to subscribe to the mailing list on Substack, which will get you an email notification for everything I publish. All works co-authored with my husband Tim Foley.

Bitcoin donations: 1Ac7PCQXoQoLA9Sh8fhAgiU3PHA2EX5Zm2

Featured image via Adobe Stock.

————————————————————

Hier nog een artikel van Caitlin (nog zo’n zaak waarom je je kapot zou lachen als de werkelijkheid niet totaal afschuwelijk was):

(Etnische zuivering door Israel weggezet als ‘vrijwillige migratie’)

They’re Calling Ethnic Cleansing “Voluntary Migration” Now

Jan 2, 2024

Listen to a reading of this article (reading by Tim Foley)

Israeli officials are now openly admitting that they’re working on “encouraging” the migration of Palestinians from Gaza, ridiculously claiming that this migration would be “voluntary” despite their having deliberately made the enclave uninhabitable over the last three months.

The Times of Israel reports:

Prime Minister Benjamin Netanyahu’s two senior far-right partners endorsed the rebuilding of settlements in the Gaza Strip and the encouraging of “voluntary emigration” of Palestinians on Monday, while hawkish opposition MK Avigdor Liberman called for Israel to reoccupy southern Lebanon.

Speaking during their parties’ respective faction meetings in the Knesset, National Security Minister Itamar Ben Gvir and Finance Minister Bezalel Smotrich presented the migration of Palestinian civilians as a solution to the long-running conflict and as a prerequisite for securing the stability necessary to allow residents of southern Israel to return to their homes.

The war presents an ‘opportunity to concentrate on encouraging the migration of the residents of Gaza,’ Ben Gvir told reporters and members of his far-right Otzma Yehudit party, calling such a policy ‘a correct, just, moral and humane solution.’

“‘We cannot withdraw from any territory we are in in the Gaza Strip. Not only do I not rule out Jewish settlement there, I believe it is also an important thing,’ he said.

The ‘correct solution’ to the ongoing Israeli-Palestinian conflict is ‘to encourage the voluntary migration of Gaza’s residents to countries that will agree to take in the refugees,’ Smotrich told members of his Religious Zionism party, predicting that ‘Israel will permanently control the territory of the Gaza Strip,’ including through the establishment of settlements.”

Two Israeli Ministers Say ‘Resettle’ Palestinians from Gaza and Build Settlements in the Strip
An Arab member of the Israeli Knesset said the two extremist ministers were inciting genocide
by Dave DeCamp
@DecampDave #Gaza #Israel #Palestine #Palestinians https://t.co/SI3EjCnVx0 pic.twitter.com/RnGrC4fMDR

Antiwar.com (@Antiwarcom) January 1, 2024

The repeated use of the word “encourage” stands out in these remarks, given that encouraging Gaza’s inhabitants to flee their homeland is exactly what Israel’s actions since October have been doing. Once you’ve made 90 percent of Gaza’s inhabitants homeless with internal displacement, forced half the population into starvation via siege warfare, destroyed the enclave’s entire healthcare system to the point where disease is now running rampant, all while raining death and destruction from above in a wildly unpredictable manner with airstrikes routinely hitting designated safe zones, you’re offering the population some very strong “encouragement” indeed to vacate the region as soon as possible.

This obviously makes the argument for the “voluntary migration” of Gazans completely nonsensical, since violently coercing someone into doing something and ensuring that they’ll die if they don’t do it is the exact opposite of what the word “voluntary” means.

But that’s the slogan we’re seeing pop up again and again as Israel draws closer to its final solution to the Palestinian problem in Gaza. Netanyahu and his cohorts have been repeatedly uttering phrases like “voluntary resettlement” and “voluntary migration” to describe the plan for Gaza’s Palestinian inhabitants to either move to refugee camps set up in the adjacent Sinai Peninsula in Egypt or to be taken in by other nations around the world.

Netanyahu has said that a team must be established to “ensure that those who want to leave Gaza to a third country can do so.” Iraq invader Tony Blair was reportedly being eyed as a potential leader of such a team by Israeli officials, though Blair has denied this.

Benjamin Netanyahu announced his endgame in Gaza: the “voluntary migration” of Palestinians forced to choose between leaving or dying by bombardment and starvation. His goal is to end the Palestinians as a people and as a national movement.https://t.co/RDrm36aE0O

Mondoweiss (@Mondoweiss) December 28, 2023

Mitchell Plitnick wrote the following on the absurdity of the “voluntary migration” talking point in an article for Mondoweiss last month:

The term ‘voluntary emigration’ is likely to be heard quite a lot in the coming weeks and months, and it is one of the most cynical, dishonest terms one can imagine. There is, of course, nothing voluntary about people leaving Gaza. Israel has made the place unlivable, and that was before the current bombardment.

Now, they are essentially being forced to leave under the threat of imminent death. The people of Gaza did not suddenly lose their attachment to Palestine. They will die if they stay, as will their children. If you cut off water, electricity, food, and medical care, destroy all the shelter, and then ask a person, ‘Would you still like to stay?’ their decision to leave is obviously not voluntary.”

But that’s the narrative they’re going with apparently.

And it’s nothing new; Israel has been falsely claiming for generations that its violent forced expulsion of Palestinians known as the Nakba was voluntary as well. In 2000 Palestinian academic Ghada Karmi wrote that “The Israeli version of history — that the Palestinians left voluntarily or under orders from their leaders and that Israelis had no responsibility, material or moral, for their plight — has been successfully marketed to the world community for decades.”

The plot to relocate Palestinians from territories desired by Israel is also far from new. In a 2002 article for The Guardian titled “A new exodus for the Middle East?”, Israeli historian Benny Morris writes that the agenda to “transfer” Palestinians to other countries has existed for as long as modern Zionism:

The idea of transfer is as old as modern Zionism and has accompanied its evolution and praxis during the past century. And driving it was an iron logic: There could be no viable Jewish state in all or part of Palestine unless there was a mass displacement of Arab inhabitants, who opposed its emergence and would constitute an active or potential fifth column in its midst. This logic was understood, and enunciated, before and during 1948, by Zionist, Arab and British leaders and officials.

As early as 1895, Theodor Herzl, the prophet and founder of Zionism, wrote in his diary in anticipation of the establishment of the Jewish state: ‘We shall try to spirit the penniless [Arab] population across the border by procuring employment for it in the transit countries, while denying it any employment in our country … The removal of the poor must be carried out discreetly and circumspectly.’”

This is a very, very old agenda, being presented as something brand new that is only just occurring to Israeli officials just now. They didn’t just come up with this. It’s been fantasized about for as long as Israel was a twinkle in its founding fathers’ eyes.

This is the real objective in Gaza. Not the “elimination of Hamas” (whatever the hell you want to pretend that would look like in practice), but the ethnic cleansing of Palestinians from the Gaza Strip.

Hamas is not the target in Gaza. Hamas is just the excuse.


My work is entirely reader-supported, so if you enjoyed this piece here are some options where you can toss some money into my tip jar if you want to. Go here to buy paperback editions of my writings from month to month. All my work is free to bootleg and use in any way, shape or form; republish it, translate it, use it on merchandise; whatever you want. The best way to make sure you see the stuff I publish is to subscribe to the mailing list on Substack, which will get you an email notification for everything I publish. All works co-authored with my husband Tim Foley.

Bitcoin donations: 1Ac7PCQXoQoLA9Sh8fhAgiU3PHA2EX5Zm2

Featured image via Wikimedia Commons.

==========================================================

Hier nog een schrijven plus een gedeelde video door Brasscheck TV over de Zuid-Afrikaanse aanklacht van genocide door Israël op de Palestijnen (bij het ICJ):

THE ONGOING GENOCIDE COMPREHENSIVELY DOCUMENTED

A STAIN ON ALL HUMANITY


FROM THE OWEN JONES YOUTUBE CHANNEL

South Africa has filed a most detailed case against Israel for genocide.

Predictably the mainstream news media has ignored it and the clickbait million-dollar podcasters are more interested in the not-new Epstein list.


If you have been wishing that someone would conclusively document the evil of the Israeli crimes against civilians (thus committed to date), this is the document.


Seriously, soberly, and comprehensively presented. Must watching. Must sharing.

CLICK HERE TO SUPPORT BRASSCHECK


* Brasscheck’s most new important book

“What the Nurses Saw: Medical Murder and COVID”
https://www.amazon.com/dp/B0CPQVTDRT


* The book everyone needs to have at home

The Nuremberg Code – 75th Anniversary Commemorative Edition
https://amzn.com/dp/B0BD2TRZB2/


* Get ready for the financial system/banking collapse

Bank failure, bank runs, and financial system collapses: What ChatGPT says
https://amzn.com/dp/B0BYLSCPX2/

==========================================================

Tot slot nog een video met Roger Waters die zich uitlaat over de situatie in de Gazastrook, kort na plaatsing toegevoegd:

Exclusive: Roger Waters speaks to TRT World about Israel’s war on Gaza

==========================================================

* Stellen dat Israël een apartheidsbewind voert is niet antisemitisch, zo is dat apartheidsbewind volgens Zuid-Afrika nog zwaarder dan het vroegere witte apartheidsbeleid in dat land, bovendien hebben meerdere mensenrechtenorganisaties aangetoond dat Israël een apartheidsbewind voert….. Verder is Israël officieel een fascistische staat nadat de regering daar een paar jaar geleden de natiestaatwet heeft aangenomen. Ook de beschuldiging dat Israël een genocide uitvoert is niet antisemitisch, elk ander land dat een dergelijke oorlogsmisdaad (de zwaarste die je kan bedenken) uitvoert dient onmiddellijk aan de paal te worden genageld en te worden vervolgd!!

————————————————————

** Op information Clearing house werd een artikel geplaatst van Jamal Kanj hij schrijft hier over de aanklacht tegen Israël door Zuid-Afrika bij het Internationaal Hof van Justitie in Den Haag (International Court of Justice >> ICJ) en over de zeer hypocriete en dubbele houding van het Internationaal Strafhof (International Criminal Court >> ICC) ook al in Den Haag (‘echt iets om trots op te zijn…’), hierin onder andere de volgende passage:

Over the last three months, a staggering 22,000 civilians have been killed. This figure doesn’t account for an estimated 7,000 individuals who remain trapped beneath rubble, nearly 5,000 of whom are women and children. The Israeli aggression has also led to the displacement of two million or 85% of the population, with many experiencing multiple displacements. Furthermore, according to the Wall Street Journal more than 300,000, or 70% of the homes, and 50% of the buildings in Gaza have “been damaged or destroyed“. Even if “Israel” ceased its genocidal war immediately, a heartbreaking reality emerges as one and a half million individuals would not have homes to return to.

Hier nog een paar passages, Khan is de aanklager van het Internationaal Strafhof (ICC):

In the context of the Gaza situation, Khan acknowledged during the Cairo conference that five countries—South Africa, Bangladesh, Bolivia, Comoros, and Djibouti—had submitted a referral to investigate potential crimes committed by “Israel”. Notably, as of November 17, the number of Palestinians killed stood at 11,500 in Gaza, a figure 30 times higher than the number of dead Ukrainians when Khan began a full ICC investigation against Russia. Moreover, when considering the proportion to the population, the death toll in Gaza was a staggering 482 times higher than that in Ukraine.

It’s worth noting that before his press conference in Cairo, Khan visited the Palestine/Egypt Rafah border crossing. There, he had a firsthand view of the thousands of food trucks, medical supplies, water, and fuel blocked from entering Gaza. From his front seat, he observed the impact of the Israeli Security Minister, Yoav Gallant, ordering a complete siege on Gaza, “no electricity, no food, no fuel, everything is closed.

Hier de link naar het hele artikel: ‘Israeli genocide and the International Criminal Court: Tales of hypocrisy

————————————————————

Zie ook (bij het nazoeken van feiten op 19 december 2023 zag ik in een aantal berichten die je terugvindt onder de volgende links dat veel foto’s en video’s zijn gecensureerd…… We mogen in de zogenaamde westerse democratieën allang niet meer weten wat de waarheid is en dat geldt bepaald niet alleen als het gaat om het verdrukte Palestijnse volk…..):Een brief aan president Biden met de opdracht de namen te leren van de kinderen die met zijn hulp zijn vermoord

Preek van het jaar: “Christus onder het puin”

Israëlische zionisten inhumaan? Een kerstvertelling uit de Gazastrook

Het is geen antisemitisme om kritiek te uiten op de oorlogsmisdaden van Israël: intussen bijna 20.000 Palestijnse doden waaronder 9.000 kinderen…..

Het kweken van terrorisme door Israëls terreur tegen de Palestijnen

Wat te doen als je een genocide zou willen uitvoeren….

Massamoord en massa-arrestaties op de West Bank sinds 7 oktober 2023: aandacht in de westerse massamedia: nul komma nada……‘ Dat is na een aantal weken gelukkig wel wat veranderd, al blijft de berichtgeving in de westerse media vooral anti-Hamas…..

7 oktober 2023 doorgelicht: wie richtte het bloedbad aan in Israël‘ (!!!!) Zie wat dat betreft ook de berichten onder de volgende twee links:

Israëlische strijdkrachten schoten hun eigen burgers neer, zegt overlevende van kibboets‘ (een artikel van het rechtse Frontnieuws)

Israëlisch 7 oktober posterkind gedood door Israëlische tank, onthullen ooggetuigen

Gazastrook wordt onbewoonbaar gemaakt- Biden beschuldigd van oorlogsmisdaden- de 10 meest domme beweringen die we moeten geloven over de Gaza-oorlog

Gaza – It’s all about money‘ One trillion cubic feet of gas off of Gaza. >> Een video van Brasscheck TV

Israeli Apache helicopters killed own soldiers, civilians on 7 October: Report‘ (!!!!) Een artikel van Information Clearing House.

Nederland heeft genocide pleger Israël tegen de regels in voorzien van onderdelen voor de F-35 (JSF)……‘ (13 november 2023) Waarmee de Israëlisch luchtmacht Palestijnen en hun kinderen in de Gazastrook vermoordt >> ‘echt héééél heldhaftig….’

Reichspogromnacht (Kristallnacht) vs. de strijd tegen de Palestijnen‘ (9 november 2023)

De westerse kijk op de slachting van Palestijnen in de Gazastrook‘ (6 november 2023) En zie de video’s in dat bericht!!

Leugens van 7 oktober aanslagen in Israël doorgeprikt en gelekt document met optie voor Israëlische regering om Gazastrook etnisch te zuiveren…..‘ (31 oktober 2023)

Als Hamas wordt vernietigd blijft de Gazastrook alsnog een gevangenis en Israëlisch verhaal over Hamas aanslagen door Joodse krant weggezet als leugens‘ (30 oktober 2023)

Israel is caught lying time and again. And yet we never learn Een artikel van Jonathan Cook.

Nationale demonstratie tegen genocide op het Palestijnse volk: zondag 29 oktober in Den Haag‘ (26 oktober 2023) De demo was een succes!

Israëlische leger waarschuwde ziekenhuis 3 dagen achtereen dat het aangevallen zou worden, wat men de 4de dag uiteindelijk heeft gedaan…..‘ (23 oktober 2023) En dan durft de Israëlische fascistische regering te zeggen dat haar leger niet verantwoordelijk is voor het beschieten van dat ziekenhuis……

Over fascisme gesproken: Israel: self-proclaimed ‘racist’ politician nominated as New York consul general‘ The Guardian van 20 april 2023.

En: ‘Meet ‘proud racist’ May Golan, set to become Israel’s Consul General in New York‘ Een artikel van Mondoweiss, waar de link naar dat artikel niet werkt (censuur??), ik nam het daarom over van het Nederlands Palestina Komitee. Zie ook de volgende afbeelding:



















En zie de volgende korte video met fascistische uitspraken van Israëlische politici en ander vooraanstaand zionistisch geteisem:

Een aartsbisschop die verklaart dat Israël ziekenhuizen meermaals heeft gewaarschuwd dat ze doel konden worden van aanvallen van Israëlische leger, dit daar Israël ontkende het eerste ziekenhuis waar veel doden vielen te hebben aangevallen. Het werd overigens een paar dagen later duidelijk dat Israël wel degelijk de aanvaller was, dit vanwege video’s, ander beeldmateriaal en getuigenverklaringen ook van VN medewerkers; intussen heeft Israël veel meer ziekenhuizen en medische posten aangevallen…. ):

Waarom Biden loog over de aanval op het ziekenhuis in Gaza‘ Een bericht van Frontnieuws dat het overnam van Indian Punchline.

Israël gaat sinds enige tijd ook tekeer tegen christenen in het land, zelfs tegen toeristen uit westerse landen:

Gebombardeerd ziekenhuis: meer dan 500 doden, wat een verschil in aandacht vergeleken met de Hamas aanslagen‘ (19 oktober 2023)

Israël het slachtoffer van Palestijnse terreur‘ (9 oktober 2023)

The West’s hypocrisy towards Gaza’s breakout is stomach-turning‘ (8 oktober 2023) Een artikel van Jonathan Cook, gepubliceerd op Information Clearing House.

Netanyahu met hartklachten

Jenin. Plus: gewapend antisemitisme vernietigde links in GB, nu is het de beurt aan cultureel links en straks aan mensenrechtenactivisten in andere landenEn zie de links naar andere berichten in dat artikel!

Beschuldiging antisemitisme als wapen tegen critici die de misdaden tegen de menselijkheid door het Israëlische leger en politie aankaarten‘ Onder andere over het vals demoniseren van Roger Waters als zou deze antisemitisch zijn……..

Ronde ‘post-paasgedachte 2023’: in de mens een vals welbehagen

Israëlische ‘rechters’ geven toestemming om 8 Palestijnse dorpen etnisch te slopen: weer kijkt de wereld weg…….‘ (!!!!) Onder andere met links naar berichten over de band die pedo opperschoft Epstein had met kopstukken in Israel…..

Joodse demonstranten tegen afbraak democratie en mensenrechten: waar zijn deze mensen als Israël weer een massamoord aanricht onder Palestijnen

EU gaat instituut oprichten om fake news en desinformatie tegen te gaan, ofwel om dictatoriale censuur te institutionaliseren: VN baas eens….‘ Onder andere over censuur door Facebook en Twitter op een enorm aantal accounts van Palestijnen, terwijl zionisten hun gif dagelijks, zonder enige restrictie, mogen spuien op deze sociale media platforms…..(dat is overigens veranderd na de overname van Twitter, nu X, door Elon Musk)

AAV: Yet more biased coverage from the supposedly impartial BBC

Twitter (Elon Musk) censureert Kuffiya voor bericht over Ierse politicus Chris Hazzard die aandacht vroeg voor Internationale Dag van Solidariteit met het Palestijnse Volk

Ursula von der Leyen: een corrupte vijand van de democratie

Twitter gebruikers gewaarschuwd, Twitter belazert de kluit!!‘ (!!!!)

Censuur naar een hoger plan: Twitter medeoprichter Jack Jersey neemt ontslag‘ Censuur wordt ook regelmatig gebruikt op berichten waarin kritiek wordt geleverd op Israël…….

Project Nimbus: techbedrijven steunen apartheid en ander Israëlisch geweld tegen Palestijnen‘ (!!!!)

Rondje Palestijnen schoppen op de landelijke radiozenders van Nederland, Duitsland en Groot-Brittannië

Instagram moet stoppen met censuur op berichten over huisuitzettingen in een wijk van Oost-Jeruzalem waar Palestijnen al vele generaties wonen

De pogroms van fascisten tegen Palestijnse burgers is het gevolg van decennia wegkijken door westerse staten en de VS in het bijzonder

Great Return March: 1 jaar protest, 1 jaar massamoorden, 1 jaar westerse anti-Palestijnse propaganda‘ (een bericht van 30 maart 2019)

Palestijnse volk wordt verdrukt met hulp van zionistische leugens

Israel’s ultra-Orthodox Are Its Latest Neo-fascist Thugs‘ Een opiniestruk van Gideon Levy

Israël nu officieel fascistische apartheidsstaat: natiestaat wet aangenomen………‘ (!!!!)

Israël zet snelle reactiemacht op poten tegen anti-Israëlische kritiek‘ (!!!!)

Nieuw bewijs: journalist Shireen Abu Akleh met opzet en meermaals onder vuur genomen door Israëlische scherpschutter: moord met voorbedachte rade……‘ (!!!!) (en zie de links in dat bericht!!) En zie:

Israël vermoordde (en vermoordt) doelbewust journalisten‘ (!!!!)

Israël schiet alweer doelbewust op journalisten, westerse collega’s onverschillig‘ (!!!!)

Israël gaat wat betreft apartheid nog een heel stuk verder dan destijds het witte minderheidsbewind in Zuid-Afrika‘ (!!!!)

SABRA (Duitse organisatie) ziet kritiek op gewelddadig optreden van Israël tegen Palestijnen als antisemitisme

Israël ruimt graven van Palestijnen op de illegaal bezette West Bank voor een ‘thema park’‘ (!!!!) Terwijl Joodse graven als die van Palestijnen en andere islamieten nooit mogen worden geruimd…….

EU: stop de handel met de illegale Israëlische nederzettingen op de West Bank

Palestijnse olijvenoogst gaat gepaard met grof geweld van Israëlische kolonisten‘ Een artikel van The Rights Forum.

Palestijnse boer aangevallen door ‘kolonisten’ beide handen gebroken daarna door Israël opgepakt voor poging tot moord…….‘ (!!!!)

Watch the massacre committed by the Israeli occupation forces Een Twitterbericht.

This footage has emerged of an elderly Palestinian man being shoved to the ground by Israeli forces, during protests against the entry of hundreds of far-right Israeli extremists to the Al-Aqsa mosque compound in occupied East Jerusalem‘ Twitterbericht.

Ex-generaal Israëlisch leger vergelijkt de agressie tegen de Palestijnen op de West Bank met nazi-Duitse praktijken‘ (!!!!)

NOS met anti-Palestijns nieuws n.a.v. moord op 3 Palestijnen…..

Begrafenis Shireen Abu Akleh gewelddadig verlopen door ingrijpen Israëlische politie met meer gekleurde westerse berichtgeving‘ (!!!!)

Shireen Abu Akleh vermoord door ‘heldhaftige’ Israëlische scherpschutter met gekleurd bericht van ‘onafhankelijk’ NOS nieuws…‘ (!!!!)

Canada verklaart zich solidair met Israël na aanslagen ‘fietsterrorist’‘ En zie de links in dat bericht!! Links ook naar berichten over de huisuitzettingen in oostelijk Jeruzalem, waar vooral Palestijnen wonen, maar waaruit ze etnisch worden weggezuiverd door de fascistische apartheidsstaat Israël….

Oekraïne: belangrijke punten die niet mogen worden vergeten, ondanks de propagandawals die over ons heen wordt gereden

Twitter gebruikers gewaarschuwd, Twitter belazert de kluit!!‘ (!!!!)

Biden belooft Palestijnen gelijke behandeling met Israël: veiligheid, vrijheid en voorspoed……. ha! ha! ha! ha! ha!‘ (en zie de links in dat bericht naar meer artikelen over de bloedige onderdrukking van Palestijnen, artikelen die niets met antisemitisme van doen hebben!!)

Israël noemt Amnesty International antisemitisch…… ha! ha! ha! ha! ha!

Wenen start zaak tegen activist die zich inzet voor Palestijnse mensenrechten en tegen etnische zuiveringen‘ (!!!!)

Israël gaat ongestoord door met etnische zuivering van Oost-Jeruzalem met schunnige NOS berichtgeving‘ (!!!!)

Israëlische ‘kolonisten’ vallen Palestijnen aan met grof geweld op de illegaal door Israël bezette West Bank……‘ (!!!!)

De ‘Midden-Oosten kerstboom’ tot ontploffing gebracht door Israël, Saoedi-Arabië, de VS en haar NAVO-partners

Pro-Palestijns activisme de mond gesnoerd door ultra rechts en fundi-christenen

Bezette West Bank: zelfs de olijfbomen van Palestijnen worden vernietigd onder bescherming van het Israëlische leger‘ (!!!!)

Gevechten in Beiroet (Libanon) volgens BBC W.S. de schuld van Hezbollah‘ Ten tijde van deze gevechten op 14 oktober 2021, amper of geen belangstelling in de westerse media, behalve de BBC dan en die durft de schuld in de schoenen van Hezbollah te schuiven, totaal belachelijk!!

Palestijnse gevangenen worden collectief gestraft voor ontsnapping 6 gedetineerden‘ Collectieve straffen: een uitvinding van de SS………

Rashida Tlaib (lid huis van afgevaardigden VS) wordt gedemoniseerd vanwege haar steun voor het verdrukte Palestijnse volk

De pogroms van fascisten tegen Palestijnse burgers is het gevolg van decennia wegkijken door westerse staten en de VS in het bijzonder‘ (!!!!)

Bennett (Israëlische premier) in VN: Israël is een baken van licht en vrijheid en haar steunen is een morele keus….‘ ha! ha! ha! ha! Waar haalt deze schoft het gore lef vandaan??!!!

Israël dreigt weer 16 Palestijnse families uit hun huis te zetten: etnische zuivering van Oost-Jeruzalem gaat gewoon door‘ (!!!!)

Dagelijkse Israëlische terreur tegen het verdrukte Palestijnse volk

Israël martelt 60% van de gevangengehouden Palestijnse kinderen…….‘ (!!!!) Waar je het gevangenzetten van kinderen al moet aanmerken als een heel ernstige vorm van marteling….. En zie de links in dat artikel!! Zie ook de berichten onder de volgende 12 links:

Israël ontvoert op de West Bank en Jeruzalem Palestijnen, waaronder kinderen, dat zou Loekasjenko moeten proberen……‘ (!!!!)

Israëlische militairen vermoorden 11 jarige jongen en 20 Palestijnse winkels met de grond gelijk gemaakt‘ (!!!!)

Israël martelt 60% van de gevangengehouden Palestijnse kinderen…….‘ (!!!!) Waar je het gevangenzetten van kinderen al moet aanmerken als een heel ernstige vorm van marteling…..

Israël voert standrechtelijke executies uit en martelt kinderen……

Al wat nog over is zijn hun schooluniformen: Israël vermoordt 8 Palestijnen

Palestijnse kinderen hebben recht op leven, vrij van onrecht en onderdrukking

Israël vermoordt alweer ‘zeer heldhaftig’ 5 ongewapende Palestijnen, waaronder een 12 jarige en een 17 jarige jongen……..

‘Israëlische helden’ schieten 6 ongewapende Palestijnse demonstranten dood op Gazaans grondgebied, inclusief 2 jongens van 12 en 14 jaar oud…..‘ (!!!!)

Vier spelende Palestijnse jongens werden doelbewust vermoord middels een Israëlische drone‘ (!!!!)

Palestijnen en hun kinderen nog eens nageschopt door BBC’s Stephen Sackur‘ (!!!!)

‘Rechter’ houdt Palestijns meisje van 16 jaar in gevangenschap, verder een invalide in rolstoel vermoord: ‘leve het dappere Israëlische leger….’‘ (!!!!)

UNICEF is trots supporter van de bloedige Israëlische vervolging van Palestijnen en hun kinderen

Pegasus spyware toch volop gebruikt in Duitsland i.t.t. eerdere berichten‘ (!!!!) Pegasus is van het Israëlisch bedrijf NSO.

Israëlische oorlogsmisdaden tijdens de oorlog tegen de Palestijnen in de openluchtgevangenis Gazastrook‘ (!!!!)

Palestijn gearresteerd voor verkeersovertreding: in 4 dagen tijd doodgemarteld in gevangenis‘ (!!!!) Dit soort zaken wordt in het hypocriete westen niet als terreur gezien, dat geldt ook voor veel van de volgende links, zoals de eerste 3 volgende……

Israël vernielt huizen van Palestijnse families in Silwan en al-Bustan

Silwan (buitenwijk van Jeruzalem): de huizen van 170 leden van een Palestijnse familie worden met de grond gelijk gemaakt‘(!!!!)

Israël massamoordt door en Palestijnen zijn een niet gelijkwaardige partij‘ (!!!!)

Israëlische leger vermoordt vreedzame demonstrant op West Bank‘ De zoveelste……

Puma beklaagt zich over een boycotoproep vanwege haar steun voor illegale Israëlische nederzettingen

‘Deal of the Century’ niet genoeg voor Israël dat dit meer dan belachelijke verdrag nu al schendt

Studente Mays wordt gemarteld in Israëlische gevangenis‘ (!!!!)

Trump en Netanyahu komen met ‘vredesplan’ voor Israël, waar de Palestijnen zoals gewoonlijk het nakijken hebben

Albert Einstein, één van de vooraanstaande Joden die al in 1948 grote vraagtekens bij de staat Israël zette‘ (!!!!)

Israël wil Shuhada Street in Hebron vernietigen voor nieuwe Joodse nederzetting….

Israël gebruikt alweer nazi misdaden tegen het Palestijnse volk‘ (!!!!)

Israëlische rechter wijst directeur Human Rights Watch het totaal absurde ‘democratische’ land uit

Israël steelt Palestijnse grond, als ‘vergoeding krijgen’ Palestijnen traangas, made in USA

Mike Pompeo (VS minister van BuZa): nederzettingen op de West Bank gaan niet per se in tegen internationale rechtsregels

“Israël heeft afgelopen nacht in de Gazastrook opnieuw luchtaanvallen uitgevoerd op terreurorganisatie Islamitische Jihad…” ahum….

Israëlische ‘Friends Tweet’ komt als een boemerang terug met de gruwelen die Israël begaat tegen het verdrukte Palestijnse volk‘ (!!!!)

Israël houdt 24 uur per dag Palestijnen in de gaten met gezichtsherkenningsapparatuur en hulp Microsoft

Israël valt doelen aan in Libanon, Syrië en Irak >> oorlogsmisdaden, zonder één woord van kritiek uit het westen

Israël gebruikt sadistisch geweld bij vernietigen Palestijnse huizen in Oost-Jeruzalem

Zomaar een paar dagen uit ‘het leven’ van Palestijnen: vernederingen, beledigingen, vernietiging en moord door Israël

Huis van Afgevaardigden VS stemt massaal voor beperking vrijheid van meningsuiting: BDS in de ban en vrijbaan voor Israëls gewelddadig beleid tegen Palestijnen

Israël gaat alweer haar boekje ver te buiten in Oost-Jeruzalem

De Israëlische VN ambassadeur: de weg naar vrede is overgave van de Palestijnen, waarbij ze nationalistisch suïcide moeten plegen….. ha! ha! ha! ha! ha!

‘Israël maakte het onmogelijk voor arabieren terug te keren naar hun huizen

Israëlische kolonisten verantwoordelijk voor branden op de West Bank

Duitse razzia’s: jacht op ondersteuners van Hamas en het verdrukte Palestijnse volk‘ (!!!!) Omgekeerd evenredig aan de razzia’s om leden van het verdrukte Joodse volk in Duitsland op te pakken tijdens het nazi-Duitse Hitler bewind…….

Gazastrook: ‘de onafhankelijke verslaggeving’ over de strijd van Israël tegen Palestijnse terroristen…‘ (!!!!)

Dode Israëlische militairen zijn meer waard dan burgers en de moord op 300 Palestijnen is terecht >> de verkiezingscampagne van Netanyahu

Gaza ‘On Brink Of Collapse’ As Residents Remain ‘Caged In’‘ (Video)

Israël bewijst nogmaals fascistisch te zijn >> journalist met kritiek wacht gevangenisstraf……‘ (en zie de links in dat bericht)

Britse band boycot het Eurovisiesongfestival in Israël

CIDI vóór Israël vóór vrede, tegen racisme en antisemitisme……. ha! ha! ha! ha! ha!

Eurovisiesongfestival 2019 in fascistische apartheidsstaat >> boycot dit festival!!

Simon Wiesenthal Center: antisemitische top tien 2018 >> o.a. moorden toegestaan voor Joden

Israël arresteert Palestijnen tijdens gewelddadige nachtelijke overvallen op de West Bank

Israëls huidige oorlog tegen de Palestijnen: o.a. de etnische zuivering van Oost-Jeruzalem

Israëlische ‘helden’ schieten invalide Palestijn in het achterhoofd‘ (!!!!) Ja ja, ‘Israëlische militairen zijn echt heel dappere helden……’

Ceremoniële beloning voor ‘heldhaftige’ Israëlische scherpschutters die ongewapende Palestijnse demonstranten vermoordden‘ (!!!!)

Tien bedrijven die Israël helpen bij de massamoord op de Palestijnen

TUI met reizen naar Israël: “Discover apartheid and the mass murders on Palestinians and smile….”

Palestijnse man met syndroom van Down gearresteerd door ‘dappere’ Israëlische militairen: hand gebroken en 3 dagen opgesloten…….‘ (!!!!)

Israël bestormt voor de zoveelste keer met groot machtsvertoon de Al-Aqsamoskee……‘ (!!!!)

Israel Perpetrated Ethnic Cleansing in 1948

The Ongoing Terror of the Israel Lobby

————————————————————

Wat betreft Jemen, zie onder andere:Saoedischegrenstroepen hebben meer dan 650 Somalische en Ethiopischevluchtelingen vermoordZie in dat schrijven ook een groot aantal links naar artikelen over Jemen!! (de eerste 9 daarvan vind je hieronder)

Als persvrijheid echt zo belangrijk is voor de VS en GB dient men Julian Assange vrij te laten en de belachelijke aanklachten te laten vallen

Capitol Hill: één van de plekken in de VS gevuld met oorlogszuchtige psychopatenEn zie de berichten onder links in dat artikel!!

Van Dueren, de Nederlandse ambassadeur ‘in Jemen’ slaat de plank bijna volledig mis……‘ Zie de wat oudere berichten onder de links in dat schrijven

Free Julian Assange NOW!! (en stop de oneindige oorlog die de VS voert over een groot deel van de wereld)‘ En zie de links in dat bericht!!

Canada heeft de diplomatieke banden hersteld met Saoedi-Arabië…..‘ Terwijl de corrupte hypocriete Canadese premier Trudeau een enrom grote bejk heeft over Rusland….. ha! ha! ha! ha! Wat een oplichter!!

VS roemt andermaal persvrijheid terwijl dat land deze zelf blijvend geweld aandoet‘ (en zie de links in dat bericht o.a. naar artikelen over Julian Assange!!)

‘OPEC verlaagt onder druk Saoedi-Arabië de oliewinning met 2 miljoen vaten: energie sancties van EU tegen Rusland komen terug als boemerang‘ Vannacht (toen ik dit schrijven toevoegde aan de link was het 12 oktober 2022) hoorde ik op CBC Radio 1 Charlottetown, dat Biden sancties wil nemen tegen de Golfstaten vanwege de verlaging van de olieproductie….. ha! ha! ha! ha! Ja deze oorlogsmisdadiger heeft een blauwtje gelopen bij de Saoedische kroonprins, schoft de luxe en massamoordenaar Mohammad bin Salman (MBS). Biden deed tijdens de vorige presidentsverkiezingen de belofte om van Saoedi-Arabië en MBS paria’s te maken, dit naar aanleiding van de gruwelijke moord op Khashoggi. Echter toen Biden MBS bezocht om tevergeefs te bedelen voor een verlaging van de olieprijs, gaf hij hem een een vriendschappelijke vuist alsof het zijn beste vriend was…..:

De VS moet zich niet schamen over bezoek Biden aan Saoedi-Arabië: hypocrisie van de hoogste plank

Van Sparrentak (GL in EU) is voor censuur op het net en ‘groene minister Baerbock’ vloog vandaag voor de 89ste keer sinds haar aantreden‘ (!!!!) Censuur hoort in een dictatuur, dat geeft ten overvloede nog eens aan hoe ‘links’ GroenLinks werkelijk is……..

————————————————————

Let op!! De ruimte om reacties weer te geven werkt niet altijd, zo merkte ik onlangs. Als je commentaar hebt en het lukt niet op de normale manier, doe dit dan via het mailadres trippleu@gmail.com, ik zal deze dan opnemen onderaan in het bewuste artikel, althans als je geen geweld predikt, voorts plaats ik jouw reactie ook al staat deze diametraal tegenover dat bericht. Alvast mijn dank voor jouw eventuele reactie, Willem.

De westerse bescherming van schepen: dreigen met oorlog, terwijl men weer een genocide ongemoeid laat. Etnische zuivering door Israël weggezet als ‘vrijwillige migratie’

(On
the top right hand side of this page you can choose for a translation
in the language of your choice in Google Translate
)

Een aantal westerse landen waaronder Nederland (door een demissionair kabinet >> uit ons aller naam!!) hebben de Houthi’s in Jemen gewaarschuwd het scheepverkeer in de Rode Zee ongemoeid te laten daar men anders militair zal ingrijpen….. Kortom het scheepsverkeer is voor de westerse landen belangrijker dan de meer dan 22.000 Palestijnse doden in een paar maanden tijd, zo belangrijk dat men daarvoor oorlog wil voeren……. Dat was het nog niet >> men wil oorlogvoeren tegen het Houthi rebellenleger dat jaren heeft gevochten tegen de genocide die Saoedi-Arabië (S-A) en een paar andere golfstaten, plus Egypte en de VS hebben uitgevoerd op de sjiitische Jemenieten. Niet voor niets ook dat de Houthi’s zich nu het vreselijke lot van het Palestijnse volk aantrekken, het verdrukte volk waarop de fascistische apartheidsstaat Israël een genocide uitvoert….* 

De Houthi’s hebben vandaag het ultimatum naast zich neergelegd en mijns inziens is dat volkomen terecht, immers de Houthi’s zijn alleen met hun actie tegen de genocide die Israël uitvoert in de Gazastrook (overigens óók Zuid-Afrika heeft actie ondernomen tegen Israël, daarover zo meer), terwijl westerse politici bij herhaling hebben gesteld nooit meer een genocide toe te zullen staan zonder in te grijpen……. Nogmaals: dan te bedenken dat S-A nota bene een genocide heeft uitgevoerd in Jemen (zonder enig commentaar laat staan sancties uit het westen), een karwei dat de westerse terreurstaten nu dus willen afmaken….. 

Over die genocide in Jemen: naast de VS hebben Frankrijk en Groot-Brittannie niet alleen wapens geleverd aan de reli-fascistische dictatuur Saoedi-Arabië (S-A), terwijl er een wapenembargo geldt voor die terreurstaat, nee >> die landen hebben ook militaire trainingen gegeven aan de psychopathisch gewelddadige militairen van S-A….. 

Nederland en andere landen hebben vanwege dat wapenembargo wapenonderdelen geleverd aan S-A, dus geen hele wapens, maar onderdelen, waar Nederland of andere NAVO-lidstaten desnoods nog een deel kunnen leveren, zodat men vervolgens hele wapens dan wel wapensystemen in elkaar kan zetten (assembleren), daarmee uiterst misdadig en hypocriet het wapenembargo ontwijkend….. Ofwel ook wij zijn mede verantwoordelijk voor de genocide die S-A heeft uitgevoerd in Jemen, zoals we nu ook verantwoordelijk zijn voor de genocide die Israël uitvoert op de Palestijnen, immers Nederland levert gewoon wapenonderdelen als onderdelen voor de F-35 (JSF) aan Israël……. 

Nogmaals: onbegrijpelijk dat het westen het scheepsverkeer belangrijker vindt dan de genocide die Israël uitvoert op de Palestijnen en daarop wel oorlogsactie wil ondernemen tegen de Houthi’s…… Het is dezelfde houding die het Internationaal Strafhof in Den Haag (International Criminal Court >> ICC) al vanaf de oprichting van dit strafhof inneemt als het gaat om een zaak te beginnen tegen arme landen, dan wel tegen rijke westerse landen >> oorlogsmisdadigers van de eerste landen werden en worden wel vervolgd en berecht, maar die van rijke westerse landen niet….. 

Neem ook de vervolging van de Russische president Putin, de vervolging van hem werd in zeer korte tijd genomen echter een verzoek om Israël al vanaf 2014 te vervolgen voor zware oorlogsmisdaden is nog steeds niet rond…..**   

Trouwens het is al te zot voor woorden dat mensen die Israël beschuldigen van genocide in een groot deel van het westen worden weggezet als antisemieten en er zelfs censuur wordt uitgeoefend op video’s die de naakte waarheid in de Gazastrook laten zien, dan wel op berichten daarover*. Onlangs werd ik gewaarschuwd door Facebook daar ik een prent met opperploert, corrupte misdadiger en oorlogsmisdadiger Netanyahu, eerder geplaatst op FB, had gedeeld, daarbij was deze moorddadige schoft afgebeeld voor een enorme stapel schedels, zogenaamd afgebeeld op de omslag van Time (magazine). De reden voor de waarschuwing van FB was dat het zou gaan om een nepfoto, terwijl iedereen met meer dan twee hersencellen kon en kan zien dat het uiteraard gaat om een sarcastische en cynische cartoon……. Trouwens ga maar na hoe groot de stapel schedels moet zijn van de Palestijnse mannen vrouwen en kinderen, intussen ruim meer dan 22.000, volgens anderen zelfs al meer dan 23.000, terwijl er 7.000 vermisten zijn die onder het puin liggen…… (om over het enorme aantal gewonden, waaronder veel zwaargewonde kinderen nog maar te zwijgen….) Ongelofelijk!!

Vergeet nooit, dat nazi-Duitsland en de collaborerende staten als Nederland uiteindelijk verantwoordelijk zijn voor de situatie zoals die nu bestaat in wat men nu Israël noemt, maar wat eigenlijk Palestina is……..

(Als je het Engels niet machtig bent, zet dan de tekst om in Nederlands
met behulp van Google translate dat je rechts bovenaan deze pagina
ziet staan,
klik
eerst in het menu op ‘Engels’, waarna je weer kan klikken op die
vertaalapp, daarna zie je bovenaan in het menu ‘Nederlands’ staan >>
klik daarop en de hele tekst staat vervolgens in het Nederlands, de
vertaling is van een redelijk goede kwaliteit
.) 

Het volgende artikel werd geschreven door Caitlin Johnstone:

We
Are Entirely Too Close To Another Major War In The Middle East

Het hol van de duivel: het Pentagon

Caitlin Johnstone 

Jan 5, 2024 

Listen
to a reading of this article (reading by Tim Foley)
:

The
US and its allies have 
published
a joint statement
 warning
Yemen’s Houthis to cease the attacks they’ve been making on
commercial vessels in the Red Sea. The Houthis, officially known as
Ansarallah, have successfully 
slashed
Israeli port activity
 by
an extremely massive margin with their maritime tactics in response
to Israel’s ongoing massacre in Gaza.

The
statement asserts that the Yemeni attacks “are a direct threat to
the freedom of navigation that serves as the bedrock of global trade
in one of the world’s most critical waterways,” complaining that
they are “adding significant cost and weeks of delay to the
delivery of goods,” and ultimately threatens that the Houthis will
“bear the responsibility of the consequences” should these
attacks continue.

Many
critics have been pointing out the irony of the western power
alliance threatening military intervention to protect shipping
containers and corporate profits while actual human beings are being
butchered by Israeli airstrikes and 
starved
by Israeli siege warfare
 with
nothing but friendly support from these same powers.

Palestinians
would really love to get the same amount of attention and protection
as shipping containers,” 
tweeted Palestinian-Canadian
journalist Yasmine El-Sawabi.

The
US and some of its Allies just put out a joint statement threatening
the Houthis over their Red Sea attacks on commercial shipping. Seems
like they’re preparing to bomb Yemen. 
pic.twitter.com/tV6VFdhybj

Dave
DeCamp (@DecampDave) 
January
3, 2024

That
the US and its allies would go to war against the people who are
trying to stop an active genocide tells you everything you need to
know about them. The fact that they’d do it for corporate profit
margins tells you even more, and the fact that they’d do it to a
nation they’ve already helped 
inflict
unfathomable horrors upon
 in
recent years tells you more still.

And
that’s just one of the potential wars looming on the horizon in
connection with the Israeli onslaught in Gaza. As Trita Parsi
recently 
explained
in The Nation
,
there are three other fronts along which wars could also erupt in the
region apart from a western conflict with the Houthis: in Iraq and
Syria where US forces have been repeatedly under attack by militants
in response to the Gaza assault, in Lebanon between Israel and
Hezbollah, and the absolute nightmare scenario of a full-scale war
with Iran.

That
risk exists on four fronts: Between Israel and the Lebanese
Hezbollah, in Syria and Iraq due to attacks on US troops by militias
aligned with Iran, the Red Sea between the Houthis and the US Navy,
and between Israel and Iran following both the assassination of an
Iranian general in Syria and the explosion in Kerman today at the
commemoration of the death of General Qassem Soleimani that has
killed more than 100,” Parsi writes.

Will
Israel Drag the US Into Another Ruinous War? President Biden refuses
to pursue the most obvious way of de-escalating tensions & avoid
American deaths: a cease-fire in
Gaza.
@tritaparsi https://t.co/mHSj1bPDEt

Katrina
vandenHeuvel (@KatrinaNation) 
January
3, 2024

It
is a potentially ominous sign that Israel has begun focusing on
ramping up aggressions against Iran and Hezbollah while
simultaneously 
withdrawing
thousands of troops
 from
Gaza. Some analysts 
argue that
we are seeing an attempt by Israel to pull the US into a direct war
with Hezbollah, which is something US officials have 
reportedly
been worried
 would
happen ever since the Gaza assault began.

There
are entirely too many fronts along which a new horrific war in the
middle east could potentially erupt, and things are entirely too
close to the brink on all of them. And all for land, money and
geostrategic control, same as always. The sooner the US-centralized
power structure crumbles, the better it will be for humanity.

________________

My
work is 
entirely
reader-supported
,
so if you enjoyed this piece 
here
are some options
 where
you can toss some money into my tip jar if you want to. 
Go
here
 to
buy paperback editions of my writings from month to month. All my
work is free to bootleg and use in any way, shape or form; republish
it, translate it, use it on merchandise; whatever you want. The best
way to make sure you see the stuff I publish is to subscribe to the
mailing list 
on
Substack
,
which will get you an email notification for everything I publish.
All works co-authored with my husband Tim Foley.

Bitcoin
donations: 1Ac7PCQXoQoLA9Sh8fhAgiU3PHA2EX5Zm2

Featured
image via Adobe Stock.

————————————————————

Hier nog een artikel van Caitlin (nog zo’n zaak waarom je je kapot zou lachen als de werkelijkheid niet totaal afschuwelijk was): 

(Etnische zuivering door Israel weggezet als ‘vrijwillige migratie’)

They’re Calling Ethnic Cleansing “Voluntary Migration” Now

Jan 2, 2024

Listen to a reading of this article (reading by Tim Foley)

Israeli officials are now openly admitting that they’re working on “encouraging” the migration of Palestinians from Gaza, ridiculously claiming that this migration would be “voluntary” despite their having deliberately made the enclave uninhabitable over the last three months.

The Times of Israel reports:

Prime Minister Benjamin Netanyahu’s two senior far-right partners endorsed the rebuilding of settlements in the Gaza Strip and the encouraging of “voluntary emigration” of Palestinians on Monday, while hawkish opposition MK Avigdor Liberman called for Israel to reoccupy southern Lebanon.

Speaking during their parties’ respective faction meetings in the Knesset, National Security Minister Itamar Ben Gvir and Finance Minister Bezalel Smotrich presented the migration of Palestinian civilians as a solution to the long-running conflict and as a prerequisite for securing the stability necessary to allow residents of southern Israel to return to their homes.

The war presents an ‘opportunity to concentrate on encouraging the migration of the residents of Gaza,’ Ben Gvir told reporters and members of his far-right Otzma Yehudit party, calling such a policy ‘a correct, just, moral and humane solution.’

“‘We cannot withdraw from any territory we are in in the Gaza Strip. Not only do I not rule out Jewish settlement there, I believe it is also an important thing,’ he said.

The ‘correct solution’ to the ongoing Israeli-Palestinian conflict is ‘to encourage the voluntary migration of Gaza’s residents to countries that will agree to take in the refugees,’ Smotrich told members of his Religious Zionism party, predicting that ‘Israel will permanently control the territory of the Gaza Strip,’ including through the establishment of settlements.”

Two Israeli Ministers Say ‘Resettle’ Palestinians from Gaza and Build Settlements in the Strip
An Arab member of the Israeli Knesset said the two extremist ministers were inciting genocide
by Dave DeCamp
@DecampDave #Gaza #Israel #Palestine #Palestinians https://t.co/SI3EjCnVx0 pic.twitter.com/RnGrC4fMDR

— Antiwar.com (@Antiwarcom) January 1, 2024

The repeated use of the word “encourage” stands out in these remarks, given that encouraging Gaza’s inhabitants to flee their homeland is exactly what Israel’s actions since October have been doing. Once you’ve made 90 percent of Gaza’s inhabitants homeless with internal displacement, forced half the population into starvation via siege warfare, destroyed the enclave’s entire healthcare system to the point where disease is now running rampant, all while raining death and destruction from above in a wildly unpredictable manner with airstrikes routinely hitting designated safe zones, you’re offering the population some very strong “encouragement” indeed to vacate the region as soon as possible.

This obviously makes the argument for the “voluntary migration” of Gazans completely nonsensical, since violently coercing someone into doing something and ensuring that they’ll die if they don’t do it is the exact opposite of what the word “voluntary” means.

But that’s the slogan we’re seeing pop up again and again as Israel draws closer to its final solution to the Palestinian problem in Gaza. Netanyahu and his cohorts have been repeatedly uttering phrases like “voluntary resettlement” and “voluntary migration” to describe the plan for Gaza’s Palestinian inhabitants to either move to refugee camps set up in the adjacent Sinai Peninsula in Egypt or to be taken in by other nations around the world. 

Netanyahu has said that a team must be established to “ensure that those who want to leave Gaza to a third country can do so.” Iraq invader Tony Blair was reportedly being eyed as a potential leader of such a team by Israeli officials, though Blair has denied this.

Benjamin Netanyahu announced his endgame in Gaza: the “voluntary migration” of Palestinians forced to choose between leaving or dying by bombardment and starvation. His goal is to end the Palestinians as a people and as a national movement.https://t.co/RDrm36aE0O

— Mondoweiss (@Mondoweiss) December 28, 2023

Mitchell Plitnick wrote the following on the absurdity of the “voluntary migration” talking point in an article for Mondoweiss last month:

The term ‘voluntary emigration’ is likely to be heard quite a lot in the coming weeks and months, and it is one of the most cynical, dishonest terms one can imagine. There is, of course, nothing voluntary about people leaving Gaza. Israel has made the place unlivable, and that was before the current bombardment.

Now, they are essentially being forced to leave under the threat of imminent death. The people of Gaza did not suddenly lose their attachment to Palestine. They will die if they stay, as will their children. If you cut off water, electricity, food, and medical care, destroy all the shelter, and then ask a person, ‘Would you still like to stay?’ their decision to leave is obviously not voluntary.”

But that’s the narrative they’re going with apparently. 

And it’s nothing new; Israel has been falsely claiming for generations that its violent forced expulsion of Palestinians known as the Nakba was voluntary as well. In 2000 Palestinian academic Ghada Karmi wrote that “The Israeli version of history — that the Palestinians left voluntarily or under orders from their leaders and that Israelis had no responsibility, material or moral, for their plight — has been successfully marketed to the world community for decades.”

The plot to relocate Palestinians from territories desired by Israel is also far from new. In a 2002 article for The Guardian titled “A new exodus for the Middle East?”, Israeli historian Benny Morris writes that the agenda to “transfer” Palestinians to other countries has existed for as long as modern Zionism:

The idea of transfer is as old as modern Zionism and has accompanied its evolution and praxis during the past century. And driving it was an iron logic: There could be no viable Jewish state in all or part of Palestine unless there was a mass displacement of Arab inhabitants, who opposed its emergence and would constitute an active or potential fifth column in its midst. This logic was understood, and enunciated, before and during 1948, by Zionist, Arab and British leaders and officials.

As early as 1895, Theodor Herzl, the prophet and founder of Zionism, wrote in his diary in anticipation of the establishment of the Jewish state: ‘We shall try to spirit the penniless [Arab] population across the border by procuring employment for it in the transit countries, while denying it any employment in our country … The removal of the poor must be carried out discreetly and circumspectly.’”

This is a very, very old agenda, being presented as something brand new that is only just occurring to Israeli officials just now. They didn’t just come up with this. It’s been fantasized about for as long as Israel was a twinkle in its founding fathers’ eyes. 

This is the real objective in Gaza. Not the “elimination of Hamas” (whatever the hell you want to pretend that would look like in practice), but the ethnic cleansing of Palestinians from the Gaza Strip. 

Hamas is not the target in Gaza. Hamas is just the excuse.

My work is entirely reader-supported, so if you enjoyed this piece here are some options where you can toss some money into my tip jar if you want to. Go here to buy paperback editions of my writings from month to month. All my work is free to bootleg and use in any way, shape or form; republish it, translate it, use it on merchandise; whatever you want. The best way to make sure you see the stuff I publish is to subscribe to the mailing list on Substack, which will get you an email notification for everything I publish. All works co-authored with my husband Tim Foley.

Bitcoin donations: 1Ac7PCQXoQoLA9Sh8fhAgiU3PHA2EX5Zm2

Featured image via Wikimedia Commons.

==========================================================

Hier nog een schrijven plus een gedeelde video door Brasscheck TV over de Zuid-Afrikaanse aanklacht van genocide door Israël op de Palestijnen (bij het ICJ):

THE ONGOING GENOCIDE COMPREHENSIVELY DOCUMENTED

                     A STAIN ON ALL HUMANITY

FROM
THE OWEN JONES YOUTUBE CHANNEL

South
Africa has filed a most detailed case against Israel for genocide.

Predictably
the mainstream news media has ignored it and the clickbait
million-dollar podcasters are more interested in the not-new Epstein
list.

If
you have been wishing that someone would conclusively document the
evil of the Israeli crimes against civilians (thus committed to
date), this is the document.

Seriously,
soberly, and comprehensively presented. Must watching. Must sharing.

 

CLICK
HERE TO 
SUPPORT
BRASSCHECK

*
Brasscheck’s most new important book
 

“What
the Nurses Saw: Medical Murder and
COVID”
https://www.amazon.com/dp/B0CPQVTDRT


*
The book everyone needs to have at home
 

The
Nuremberg Code – 75th Anniversary Commemorative
Edition
https://amzn.com/dp/B0BD2TRZB2/


*
Get ready for the financial system/banking collapse
 

Bank
failure, bank runs, and financial system collapses: What ChatGPT
says
https://amzn.com/dp/B0BYLSCPX2/

==========================================================

Tot slot nog een video met Roger Waters die zich uitlaat over de situatie in de Gazastrook, kort na plaatsing toegevoegd: 

Exclusive:
Roger Waters speaks to TRT World about Israel’s war on Gaza

========================================================== 

*  Stellen dat Israël een apartheidsbewind voert is niet antisemitisch, zo is dat apartheidsbewind volgens Zuid-Afrika nog zwaarder dan het vroegere witte apartheidsbeleid in dat land, bovendien hebben meerdere mensenrechtenorganisaties aangetoond dat Israël een apartheidsbewind voert….. Verder is Israël officieel een fascistische staat nadat de regering daar een paar jaar geleden de natiestaatwet heeft aangenomen. Ook de beschuldiging dat Israël een genocide uitvoert is niet antisemitisch, elk ander land dat een dergelijke oorlogsmisdaad (de zwaarste die je kan bedenken) uitvoert dient onmiddellijk aan de paal te worden genageld en te worden vervolgd!! 

————————————————————

**Op information Clearing house werd een artikel geplaatst van Jamal Kanj hij schrijft hier over de aanklacht tegen Israël door Zuid-Afrika bij het Internationaal Hof van Justitie in Den Haag (International Court of Justice >> ICJ) en over de zeer hypocriete en dubbele houding van het Internationaal Strafhof (International Criminal Court >> ICC) ook al in Den Haag (‘echt iets om trots op te zijn…’), hierin onder andere de volgende passage:

Over the last three months, a staggering 22,000 civilians have been killed. This figure doesn’t account for an estimated 7,000 individuals who remain trapped beneath rubble, nearly 5,000 of whom are women and children. The Israeli aggression has also led to the displacement of two million or 85% of the population, with many experiencing multiple displacements. Furthermore, according to the Wall Street Journal more than 300,000, or 70% of the homes, and 50% of the buildings in Gaza have “been damaged or destroyed“. Even if “Israel” ceased its genocidal war immediately, a heartbreaking reality emerges as one and a half million individuals would not have homes to return to.

Hier nog een paar passages, Khan is de aanklager van het Internationaal Strafhof (ICC):

In
the context of the Gaza situation, Khan acknowledged during the Cairo
conference that five countries—South Africa, Bangladesh, Bolivia,
Comoros, and Djibouti—had submitted a referral to investigate
potential crimes committed by “Israel”. Notably, as of November
17, the number of Palestinians killed stood at 11,500 in Gaza, a
figure 30 times higher than the number of dead Ukrainians when Khan
began a full ICC investigation against Russia. Moreover, when
considering the proportion to the population, the death toll in Gaza
was a staggering 482 times higher than that in Ukraine.

It’s
worth noting that before his press conference in Cairo, Khan visited
the Palestine/Egypt Rafah border crossing. There, he had a firsthand
view of the thousands of food trucks, medical supplies, water, and
fuel blocked from entering Gaza. From his front seat, he observed the
impact of the Israeli Security Minister, Yoav Gallant, ordering a
complete siege on Gaza, “

no
electricity, no food, no fuel, everything is closed.

Hier de link naar het hele artikel: ‘Israeli genocide and the International Criminal Court: Tales of hypocrisy

————————————————————

Zie ook (bij het nazoeken van feiten op 19 december 2023 zag ik in een aantal berichten die je terugvindt onder de volgende links dat veel foto’s en video’s zijn gecensureerd…… We mogen in de zogenaamde westerse democratieën allang niet meer weten wat de waarheid is en dat geldt bepaald niet alleen als het gaat om het verdrukte Palestijnse volk…..):Een brief aan president Biden met de opdracht de namen te leren van de kinderen die met zijn hulp zijn vermoord

Preek van het jaar: “Christus onder het puin”

Israëlische zionisten inhumaan? Een kerstvertelling uit de Gazastrook

Het is geen antisemitisme om kritiek te uiten op de oorlogsmisdaden van Israël: intussen bijna 20.000 Palestijnse doden waaronder 9.000 kinderen…..

Het kweken van terrorisme door Israëls terreur tegen de Palestijnen

Wat te doen als je een genocide zou willen uitvoeren….

Massamoord en massa-arrestaties op de West Bank sinds 7 oktober 2023: aandacht in de westerse massamedia: nul komma nada……‘ Dat is na een aantal weken gelukkig wel wat veranderd, al blijft de berichtgeving in de westerse media vooral anti-Hamas…..

7 oktober 2023 doorgelicht: wie richtte het bloedbad aan in Israël‘ (!!!!) Zie wat dat betreft ook de berichten onder de volgende twee links:

Israëlische strijdkrachten schoten hun eigen burgers neer, zegt overlevende van kibboets‘ (een artikel van het rechtse Frontnieuws) 

Israëlisch 7 oktober posterkind gedood door Israëlische tank, onthullen ooggetuigen

Gazastrook wordt onbewoonbaar gemaakt- Biden beschuldigd van oorlogsmisdaden- de 10 meest domme beweringen die we moeten geloven over de Gaza-oorlog

Gaza – It’s all about money‘ One trillion cubic feet of gas off of Gaza. >> Een video van Brasscheck TV

Israeli Apache helicopters killed own soldiers, civilians on 7 October: Report‘ (!!!!) Een artikel van Information Clearing House.

Nederland heeft genocide pleger Israël tegen de regels in voorzien van onderdelen voor de F-35 (JSF)……‘ (13 november 2023) Waarmee de Israëlisch luchtmacht Palestijnen en hun kinderen in de Gazastrook vermoordt >> ‘echt héééél heldhaftig….’

Reichspogromnacht (Kristallnacht) vs. de strijd tegen de Palestijnen‘ (9 november 2023)

De westerse kijk op de slachting van Palestijnen in de Gazastrook‘ (6 november 2023) En zie de video’s in dat bericht!!

Leugens van 7 oktober aanslagen in Israël doorgeprikt en gelekt document met optie voor Israëlische regering om Gazastrook etnisch te zuiveren…..‘ (31 oktober 2023)

Als Hamas wordt vernietigd blijft de Gazastrook alsnog een gevangenis en Israëlisch verhaal over Hamas aanslagen door Joodse krant weggezet als leugens‘ (30 oktober 2023)

Israel is caught lying time and again. And yet we never learn Een artikel van Jonathan Cook. 

Nationale demonstratie tegen genocide op het Palestijnse volk: zondag 29 oktober in Den Haag‘ (26 oktober 2023) De demo was een succes!

Israëlische leger waarschuwde ziekenhuis 3 dagen achtereen dat het aangevallen zou worden, wat men de 4de dag uiteindelijk heeft gedaan…..‘ (23 oktober 2023) En dan durft de Israëlische fascistische regering te zeggen dat haar leger niet verantwoordelijk is voor het beschieten van dat ziekenhuis……

Over fascisme gesproken:   Israel: self-proclaimed ‘racist’ politician nominated as New York consul general‘ The Guardian van 20 april 2023.

En: ‘Meet ‘proud racist’ May Golan, set to become Israel’s Consul General in New York‘ Een artikel van Mondoweiss, waar de link naar dat artikel niet werkt (censuur??), ik nam het daarom over van het Nederlands Palestina Komitee. Zie ook de volgende afbeelding:

                 

 En zie de volgende korte video met fascistische uitspraken van Israëlische politici en ander vooraanstaand zionistisch geteisem

Een aartsbisschop die verklaart dat Israël ziekenhuizen meermaals heeft gewaarschuwd dat ze doel konden worden van aanvallen van Israëlische leger, dit daar Israël ontkende het eerste ziekenhuis waar veel doden vielen te hebben aangevallen. Het werd overigens een paar dagen later duidelijk dat Israël wel degelijk de aanvaller was, dit vanwege video’s, ander beeldmateriaal en getuigenverklaringen ook van VN medewerkers; intussen heeft Israël veel meer ziekenhuizen en medische posten aangevallen…. )

Waarom Biden loog over de aanval op het ziekenhuis in Gaza‘ Een bericht van Frontnieuws dat het overnam van Indian Punchline.

Israël gaat sinds enige tijd ook tekeer tegen christenen in het land, zelfs tegen toeristen uit westerse landen:

Gebombardeerd ziekenhuis: meer dan 500 doden, wat een verschil in aandacht vergeleken met de Hamas aanslagen‘ (19 oktober 2023)

Israël het slachtoffer van Palestijnse terreur‘ (9 oktober 2023)

The West’s hypocrisy towards Gaza’s breakout is stomach-turning‘ (8 oktober 2023) Een artikel van Jonathan Cook, gepubliceerd op Information Clearing House.

Netanyahu met hartklachten

Jenin. Plus: gewapend antisemitisme vernietigde links in GB, nu is het de beurt aan cultureel links en straks aan mensenrechtenactivisten in andere landen‘ En zie de links naar andere berichten in dat artikel!

Beschuldiging antisemitisme als wapen tegen critici die de misdaden tegen de menselijkheid door het Israëlische leger en politie aankaarten‘ Onder andere over het vals demoniseren van Roger Waters als zou deze antisemitisch zijn……..

Ronde ‘post-paasgedachte 2023’: in de mens een vals welbehagen

Israëlische ‘rechters’ geven toestemming om 8 Palestijnse dorpen etnisch te slopen: weer kijkt de wereld weg…….‘ (!!!!) Onder andere met links naar berichten over de band die pedo opperschoft Epstein had met kopstukken in Israel…..

Joodse demonstranten tegen afbraak democratie en mensenrechten: waar zijn deze mensen als Israël weer een massamoord aanricht onder Palestijnen

EU gaat instituut oprichten om fake news en desinformatie tegen te gaan, ofwel om dictatoriale censuur te institutionaliseren: VN baas eens….‘ Onder andere over censuur door Facebook en Twitter op een enorm aantal accounts van Palestijnen, terwijl zionisten hun gif dagelijks, zonder enige restrictie, mogen spuien op deze sociale media platforms…..(dat is overigens veranderd na de overname van Twitter, nu X, door Elon Musk)

AAV: Yet more biased coverage from the supposedly impartial BBC

Twitter (Elon Musk) censureert Kuffiya voor bericht over Ierse politicus Chris Hazzard die aandacht vroeg voor Internationale Dag van Solidariteit met het Palestijnse Volk

Ursula von der Leyen: een corrupte vijand van de democratie

Twitter gebruikers gewaarschuwd, Twitter belazert de kluit!!‘ (!!!!)

Censuur naar een hoger plan: Twitter medeoprichter Jack Jersey neemt ontslag‘ Censuur wordt ook regelmatig gebruikt op berichten waarin kritiek wordt geleverd op Israël…….

Project Nimbus: techbedrijven steunen apartheid en ander Israëlisch geweld tegen Palestijnen‘ (!!!!)  

Rondje Palestijnen schoppen op de landelijke radiozenders van Nederland, Duitsland en Groot-Brittannië

Instagram moet stoppen met censuur op berichten over huisuitzettingen in een wijk van Oost-Jeruzalem waar Palestijnen al vele generaties wonen

De pogroms van fascisten tegen Palestijnse burgers is het gevolg van decennia wegkijken door westerse staten en de VS in het bijzonder

Great Return March: 1 jaar protest, 1 jaar massamoorden, 1 jaar westerse anti-Palestijnse propaganda‘ (een bericht van 30 maart 2019)

Palestijnse volk wordt verdrukt met hulp van zionistische leugens

Israel’s ultra-Orthodox Are Its Latest Neo-fascist Thugs‘ Een opiniestruk van Gideon Levy

Israël nu officieel fascistische apartheidsstaat: natiestaat wet aangenomen………‘ (!!!!)

Israël zet snelle reactiemacht op poten tegen anti-Israëlische kritiek‘ (!!!!)

Nieuw bewijs: journalist Shireen Abu Akleh met opzet en meermaals onder vuur genomen door Israëlische scherpschutter: moord met voorbedachte rade……‘ (!!!!) (en zie de links in dat bericht!!) En zie:

Israël vermoordde (en vermoordt) doelbewust journalisten‘ (!!!!

Israël schiet alweer doelbewust op journalisten, westerse collega’s onverschillig‘ (!!!!)

Israël gaat wat betreft apartheid nog een heel stuk verder dan destijds het witte minderheidsbewind in Zuid-Afrika‘ (!!!!)

SABRA (Duitse organisatie) ziet kritiek op gewelddadig optreden van Israël tegen Palestijnen als antisemitisme

Israël ruimt graven van Palestijnen op de illegaal bezette West Bank voor een ‘thema park’‘ (!!!!Terwijl Joodse graven als die van Palestijnen en andere islamieten nooit mogen worden geruimd…….

EU: stop de handel met de illegale Israëlische nederzettingen op de West Bank

Palestijnse olijvenoogst gaat gepaard met grof geweld van Israëlische kolonisten‘ Een artikel van The Rights Forum.

Palestijnse boer aangevallen door ‘kolonisten’ beide handen gebroken daarna door Israël opgepakt voor poging tot moord…….‘ (!!!!)

Watch the massacre committed by the Israeli occupation forces Een Twitterbericht.

This footage has emerged of an elderly Palestinian man being shoved to the ground by Israeli forces, during protests against the entry of hundreds of far-right Israeli extremists to the Al-Aqsa mosque compound in occupied East Jerusalem‘ Twitterbericht.

Ex-generaal Israëlisch leger vergelijkt de agressie tegen de Palestijnen op de West Bank met nazi-Duitse praktijken‘ (!!!!)

NOS met anti-Palestijns nieuws n.a.v. moord op 3 Palestijnen…..

Begrafenis Shireen Abu Akleh gewelddadig verlopen door ingrijpen Israëlische politie met meer gekleurde westerse berichtgeving‘ (!!!!)

Shireen Abu Akleh vermoord door ‘heldhaftige’ Israëlische scherpschutter met gekleurd bericht van ‘onafhankelijk’ NOS nieuws…‘ (!!!!)

Canada verklaart zich solidair met Israël na aanslagen ‘fietsterrorist’‘ En zie de links in dat bericht!! Links ook naar berichten over de huisuitzettingen in oostelijk Jeruzalem, waar vooral Palestijnen wonen, maar waaruit ze etnisch worden weggezuiverd door de fascistische apartheidsstaat Israël….

Oekraïne: belangrijke punten die niet mogen worden vergeten, ondanks de propagandawals die over ons heen wordt gereden‘ 

Twitter gebruikers gewaarschuwd, Twitter belazert de kluit!!‘ (!!!!)

Biden belooft Palestijnen gelijke behandeling met Israël: veiligheid, vrijheid en voorspoed……. ha! ha! ha! ha! ha!‘ (en zie de links in dat bericht naar meer artikelen over de bloedige onderdrukking van Palestijnen, artikelen die niets met antisemitisme van doen hebben!!)

Israël noemt Amnesty International antisemitisch…… ha! ha! ha! ha! ha!

Wenen start zaak tegen activist die zich inzet voor Palestijnse mensenrechten en tegen etnische zuiveringen‘ (!!!!)

Israël gaat ongestoord door met etnische zuivering van Oost-Jeruzalem met schunnige NOS berichtgeving‘ (!!!!)

Israëlische ‘kolonisten’ vallen Palestijnen aan met grof geweld op de illegaal door Israël bezette West Bank……‘ (!!!!)

De ‘Midden-Oosten kerstboom’ tot ontploffing gebracht door Israël, Saoedi-Arabië, de VS en haar NAVO-partners

Pro-Palestijns activisme de mond gesnoerd door ultra rechts en fundi-christenen

Bezette West Bank: zelfs de olijfbomen van Palestijnen worden vernietigd onder bescherming van het Israëlische leger‘ (!!!!)

Gevechten in Beiroet (Libanon) volgens BBC W.S. de schuld van Hezbollah‘ Ten tijde van deze gevechten op 14 oktober 2021, amper of geen belangstelling in de westerse media, behalve de BBC dan en die durft de schuld in de schoenen van Hezbollah te schuiven, totaal belachelijk!!

Palestijnse gevangenen worden collectief gestraft voor ontsnapping 6 gedetineerden‘ Collectieve straffen: een uitvinding van de SS………

Rashida Tlaib (lid huis van afgevaardigden VS) wordt gedemoniseerd vanwege haar steun voor het verdrukte Palestijnse volk

De pogroms van fascisten tegen Palestijnse burgers is het gevolg van decennia wegkijken door westerse staten en de VS in het bijzonder‘ (!!!!)

Bennett (Israëlische premier) in VN: Israël is een baken van licht en vrijheid en haar steunen is een morele keus….‘ ha! ha! ha! ha! Waar haalt deze schoft het gore lef vandaan??!!!

Israël dreigt weer 16 Palestijnse families uit hun huis te zetten: etnische zuivering van Oost-Jeruzalem gaat gewoon door‘ (!!!!)

Dagelijkse Israëlische terreur tegen het verdrukte Palestijnse volk

Israël martelt 60% van de gevangengehouden Palestijnse kinderen…….‘ (!!!!) Waar je het gevangenzetten van kinderen al moet aanmerken als een heel ernstige vorm van marteling….. En zie de links in dat artikel!! Zie ook de berichten onder de volgende 12 links:

Israël ontvoert op de West Bank en Jeruzalem Palestijnen, waaronder kinderen, dat zou Loekasjenko moeten proberen……‘ (!!!!)

Israëlische militairen vermoorden 11 jarige jongen en 20 Palestijnse winkels met de grond gelijk gemaakt‘ (!!!!)

Israël martelt 60% van de gevangengehouden Palestijnse kinderen…….‘ (!!!!) Waar je het gevangenzetten van kinderen al moet aanmerken als een heel ernstige vorm van marteling…..

Israël voert standrechtelijke executies uit en martelt kinderen……‘ 

Al wat nog over is zijn hun schooluniformen: Israël vermoordt 8 Palestijnen

Palestijnse kinderen hebben recht op leven, vrij van onrecht en onderdrukking

Israël vermoordt alweer ‘zeer heldhaftig’ 5 ongewapende Palestijnen, waaronder een 12 jarige en een 17 jarige jongen……..

‘Israëlische helden’ schieten 6 ongewapende Palestijnse demonstranten dood op Gazaans grondgebied, inclusief 2 jongens van 12 en 14 jaar oud…..‘ (!!!!)

Vier spelende Palestijnse jongens werden doelbewust vermoord middels een Israëlische drone‘ (!!!!)

Palestijnen en hun kinderen nog eens nageschopt door BBC’s Stephen Sackur‘ (!!!!)

‘Rechter’ houdt Palestijns meisje van 16 jaar in gevangenschap, verder een invalide in rolstoel vermoord: ‘leve het dappere Israëlische leger….’‘ (!!!!)

UNICEF is trots supporter van de bloedige Israëlische vervolging van Palestijnen en hun kinderen‘ 

Pegasus spyware toch volop gebruikt in Duitsland i.t.t. eerdere berichten‘ (!!!!) Pegasus is van het Israëlisch bedrijf NSO.

Israëlische oorlogsmisdaden tijdens de oorlog tegen de Palestijnen in de openluchtgevangenis Gazastrook‘ (!!!!)

Palestijn gearresteerd voor verkeersovertreding: in 4 dagen tijd doodgemarteld in gevangenis‘ (!!!!)  Dit soort zaken wordt in het hypocriete westen niet als terreur gezien, dat geldt ook voor veel van de volgende links, zoals de eerste 3 volgende……

Israël vernielt huizen van Palestijnse families in Silwan en al-Bustan

Silwan (buitenwijk van Jeruzalem): de huizen van 170 leden van een Palestijnse familie worden met de grond gelijk gemaakt‘(!!!!)

Israël massamoordt door en Palestijnen zijn een niet gelijkwaardige partij‘ (!!!!)

Israëlische leger vermoordt vreedzame demonstrant op West Bank‘ De zoveelste……

Puma beklaagt zich over een boycotoproep vanwege haar steun voor illegale Israëlische nederzettingen

‘Deal of the Century’ niet genoeg voor Israël dat dit meer dan belachelijke verdrag nu al schendt

Studente Mays wordt gemarteld in Israëlische gevangenis‘ (!!!!)

Trump en Netanyahu komen met ‘vredesplan’ voor Israël, waar de Palestijnen zoals gewoonlijk het nakijken hebben

Albert Einstein, één van de vooraanstaande Joden die al in 1948 grote vraagtekens bij de staat Israël zette‘ (!!!!)

Israël wil Shuhada Street in Hebron vernietigen voor nieuwe Joodse nederzetting….

Israël gebruikt alweer nazi misdaden tegen het Palestijnse volk‘ (!!!!)

Israëlische rechter wijst directeur Human Rights Watch het totaal absurde ‘democratische’ land uit

Israël steelt Palestijnse grond, als ‘vergoeding krijgen’ Palestijnen traangas, made in USA

Mike Pompeo (VS minister van BuZa): nederzettingen op de West Bank gaan niet per se in tegen internationale rechtsregels

“Israël heeft afgelopen nacht in de Gazastrook opnieuw luchtaanvallen uitgevoerd op terreurorganisatie Islamitische Jihad…” ahum….

Israëlische ‘Friends Tweet’ komt als een boemerang terug met de gruwelen die Israël begaat tegen het verdrukte Palestijnse volk‘ (!!!!)

Israël houdt 24 uur per dag Palestijnen in de gaten met gezichtsherkenningsapparatuur en hulp Microsoft

Israël valt doelen aan in Libanon, Syrië en Irak >> oorlogsmisdaden, zonder één woord van kritiek uit het westen

Israël gebruikt sadistisch geweld bij vernietigen Palestijnse huizen in Oost-Jeruzalem

Zomaar een paar dagen uit ‘het leven’ van Palestijnen: vernederingen, beledigingen, vernietiging en moord door Israël

Huis van Afgevaardigden VS stemt massaal voor beperking vrijheid van meningsuiting: BDS in de ban en vrijbaan voor Israëls gewelddadig beleid tegen Palestijnen

Israël gaat alweer haar boekje ver te buiten in Oost-Jeruzalem

De Israëlische VN ambassadeur: de weg naar vrede is overgave van de Palestijnen, waarbij ze nationalistisch suïcide moeten plegen….. ha! ha! ha! ha! ha!

‘Israël maakte het onmogelijk voor arabieren terug te keren naar hun huizen

Israëlische kolonisten verantwoordelijk voor branden op de West Bank

Duitse razzia’s: jacht op ondersteuners van Hamas en het verdrukte Palestijnse volk‘ (!!!!) Omgekeerd evenredig aan de razzia’s om leden van het verdrukte Joodse volk in Duitsland op te pakken tijdens het nazi-Duitse Hitler bewind…….

Gazastrook: ‘de onafhankelijke verslaggeving’ over de strijd van Israël tegen Palestijnse terroristen…‘ (!!!!)

Dode Israëlische militairen zijn meer waard dan burgers en de moord op 300 Palestijnen is terecht >> de verkiezingscampagne van Netanyahu

Gaza ‘On Brink Of Collapse’ As Residents Remain ‘Caged In’‘ (Video)

Israël bewijst nogmaals fascistisch te zijn >> journalist met kritiek wacht gevangenisstraf……‘ (en zie de links in dat bericht)

Britse band boycot het Eurovisiesongfestival in Israël

CIDI vóór Israël vóór vrede, tegen racisme en antisemitisme……. ha! ha! ha! ha! ha!

Eurovisiesongfestival 2019 in fascistische apartheidsstaat >> boycot dit festival!!

Simon Wiesenthal Center: antisemitische top tien 2018 >> o.a. moorden toegestaan voor Joden

Israël arresteert Palestijnen tijdens gewelddadige nachtelijke overvallen op de West Bank

Israëls huidige oorlog tegen de Palestijnen: o.a. de etnische zuivering van Oost-Jeruzalem

Israëlische ‘helden’ schieten invalide Palestijn in het achterhoofd‘ (!!!!) Ja ja, ‘Israëlische militairen zijn echt heel dappere helden……’

Ceremoniële beloning voor ‘heldhaftige’ Israëlische scherpschutters die ongewapende Palestijnse demonstranten vermoordden‘ (!!!!)

Tien bedrijven die Israël helpen bij de massamoord op de Palestijnen

TUI met reizen naar Israël: “Discover apartheid and the mass murders on Palestinians and smile….”

Palestijnse man met syndroom van Down gearresteerd door ‘dappere’ Israëlische militairen: hand gebroken en 3 dagen opgesloten…….‘ (!!!!)

Israël bestormt voor de zoveelste keer met groot machtsvertoon de Al-Aqsamoskee……‘ (!!!!)

Israel Perpetrated Ethnic Cleansing in 1948

The Ongoing Terror of the Israel Lobby 

————————————————————

Wat betreft Jemen, zie onder andere:Saoedischegrenstroepen hebben meer dan 650 Somalische en Ethiopischevluchtelingen vermoordZie in dat schrijven ook een groot aantal links naar artikelen over Jemen!! (de eerste 9 daarvan vind je hieronder)

Als persvrijheid echt zo belangrijk is voor de VS en GB dient men Julian Assange vrij te laten en de belachelijke aanklachten te laten vallen

Capitol Hill: één van de plekken in de VS gevuld met oorlogszuchtige psychopaten‘ En zie de berichten onder links in dat artikel!!

Van Dueren, de Nederlandse ambassadeur ‘in Jemen’ slaat de plank bijna volledig mis……‘ Zie de wat oudere berichten onder de links in dat schrijven

Free Julian Assange NOW!! (en stop de oneindige oorlog die de VS voert over een groot deel van de wereld)‘ En zie de links in dat bericht!!

Canada heeft de diplomatieke banden hersteld met Saoedi-Arabië…..‘ Terwijl de corrupte hypocriete Canadese premier Trudeau een enrom grote bejk heeft over Rusland….. ha! ha! ha! ha! Wat een oplichter!!

VS roemt andermaal persvrijheid terwijl dat land deze zelf blijvend geweld aandoet‘ (en zie de links in dat bericht o.a. naar artikelen over Julian Assange!!)

‘OPEC verlaagt onder druk Saoedi-Arabië de oliewinning met 2 miljoen vaten: energie sancties van EU tegen Rusland komen terug als boemerang‘ Vannacht (toen ik dit schrijven toevoegde aan de link was het 12 oktober 2022) hoorde ik op CBC Radio 1 Charlottetown, dat Biden sancties wil nemen tegen de Golfstaten vanwege de verlaging van de olieproductie….. ha! ha! ha! ha! Ja deze oorlogsmisdadiger heeft een blauwtje gelopen bij de Saoedische kroonprins, schoft de luxe en massamoordenaar Mohammad bin Salman (MBS). Biden deed tijdens de vorige presidentsverkiezingen de belofte om van Saoedi-Arabië en MBS paria’s te maken, dit naar aanleiding van de gruwelijke moord op Khashoggi. Echter toen Biden MBS bezocht om tevergeefs te bedelen voor een verlaging van de olieprijs, gaf hij hem een een vriendschappelijke vuist alsof het zijn beste vriend was…..

De VS moet zich niet schamen over bezoek Biden aan Saoedi-Arabië: hypocrisie van de hoogste plank

Van Sparrentak (GL in EU) is voor censuur op het net en ‘groene minister Baerbock’ vloog vandaag voor de 89ste keer sinds haar aantreden‘ (!!!!) Censuur hoort in een dictatuur, dat geeft ten overvloede nog eens aan hoe ‘links’ GroenLinks werkelijk is……..

————————————————————

Let op!! De ruimte om reacties weer te geven werkt niet altijd, zo merkte ik onlangs. Als je commentaar hebt en het lukt niet op de normale manier, doe dit dan via het mailadres trippleu@gmail.com, ik zal deze dan opnemen onderaan in het bewuste artikel, althans als je geen geweld predikt, voorts plaats ik jouw reactie ook al staat deze diametraal tegenover dat bericht. Alvast mijn dank voor jouw eventuele reactie, Willem.

Een brief aan president Biden met de opdracht de namen te leren van de kinderen die met zijn hulp zijn vermoord

(On the top right hand side of this page you can choose for a translation in the language of your choice in Google Translate)

Norman Solomon heeft een brief geschreven aan VS president misdadiger* en oorlogsmisdadiger Joe Biden. Hij was al oorlogsmisdadiger onder Obama, des te vreemder dan ook zijn pleidooi voor het aanklagen van Rusland en dan met name president Putin als oorlogsmisdadiger door het Internationaal Strafhof (International Criminal Court >> ICC)…. 

Maar beste bezoeker het kan nog veel gekker >> dat Israël overduidelijk en in alle openheid een genocide uitvoert (de ergste oorlogsmisdaad die men kan begaan) op de Palestijnen in de Gazastrook en op de West Bank, wenst ‘meneer’ Biden niet te erkennen, integendeel hij blijft de fascistische apartheidsstaat Israël door dik en dun steunen, waarbij hij blijft herhalen dat Israel het recht heeft zich te verdedigen en weigert zelfs een wapenstilstand te steunen….. 

Het voorgaande terwijl schoft Biden dondersgoed weet dat Israël weliswaar stelt dat Palestijnen van het ene naar het andere punt moeten vluchten, maar deze Palestijnse mensen zelfs op die vlucht en op de nieuwe door terreurstaat Israël aangewezen plek worden gebombardeerd, daarnaast weet oorlogsmisdadiger Biden uiteraard dat een heel groot deel van de slachtoffers bestaat uit kinderen, te weten nu bijna 10.000 van de meer dan 23.000 vermoorde Palestijnen…..

Naast de vermoorde kinderen is er een nog groter aantal kinderen dat zwaar gewond is geraakt, kinderen die één of beide benen en/of armen zijn verloren, kinderen met zware brandwonden en ga nog maar een half uur door…. Kinderen die in het buitenland moeten worden behandeld daar Israel het grootste deel van de ziekenhuizen in de Gazastrook heeft gebombardeerd en het in de nog staande ziekenhuizen ontbreekt aan werkelijk alles…. (en ook voor het laatste zijn het Israëlische leger en de Israëlische regering verantwoordelijk…..)

Ook van het voorgaande is Biden op de hoogte en toch weigert de ploert Israël in te tomen, want ondanks dat de reguliere westerse media maar niet op kunnen houden om bij elk bericht over Hamas en/of Hezbollah te stellen dat deze ‘terreurgroepen’ worden gesteund door Iran, zullen ze nooit stellen dat Israël zoals gezegd door dik en dun wordt gesteund door de VS en dat Biden de macht heeft om een eind aan de genocide te maken door de psychopathisch fascistische regering van Israël zwaar onder druk te zetten en te gebieden om onmiddellijk te stoppen met hun barbaarse massamoorden….

Verder zijn Israel en daarmee de VS verantwoordelijk voor uitbraken van cholera vooral onder kinderen en voor het ondervoed zijn van het grootste aantal van de 2,3 miljoen Palestijnen in de Gazastrook…. Om nog maar te zwijgen voor het ernstige tekort aan drinkwater….. En beste bezoeker ook dat zijn ernstige oorlogsmisdaden en misdaden tegen de menselijkheid!!

Nog gekker dan het voorgaande: ondanks dat Israël zo ongeveer het meest moderne leger ter wereld heeft, levert de VS nog veel meer wapens aan Israël, wapens waarmee de genocide op het al zo verdrukte Palestijnse volk wordt uitgevoerd…… Daarmee worden zelfs de joodse gijzelaars vermoord, immers hoe kan je verwachten dat deze gijzelaars de vreselijke bombardementen overleven waarmee de Gazastrook wordt platgebombardeerd?? 

En dan durft Biden te stellen dat Hamas de gijzelaars moet vrijlaten, zonder ook maar één woord vuil te maken aan het enorme aantal Palestijnen dat in administratieve detentie wordt gegijzeld, immers als er geen rechter te pas komt aan een gevangenhouding moet je zonder meer spreken van gijzeling, zelfs kinderen en vrouwen worden zo gegijzeld ook in militaire gevangenissen waar hen martelingen en vernederingen wachten….. De zoveelste ernstige schending van mensen- en kinderrechten op order van de dolgedraaide psychopathische gekken die de Israëlische regering vormen…..

Biden maakt zich wat betreft de genocide in de Gazastrook indirect schuldig aan ernstige oorlogsmisdaden en genocide, waarmee hij nogmaals kandidaat is geworden voor strafrechtelijke vervolging door het meer dan lamme Internationaal Strafhof (ICC) te Den Haag!! 

(als
je het Engels niet machtig bent, zet dan de tekst om in Nederlands
met behulp van Google translate dat je rechts bovenaan deze pagina
ziet staan,
klik
eerst in het menu op ‘Engels’, waarna je weer kan klikken op die
vertaalapp, daarna zie je bovenaan in het menu ‘Nederlands’ staan >>
klik daarop en de hele tekst staat vervolgens in het Nederlands, de
vertaling is van een redelijk goede kwaliteit
.)

Het volgende artikel werd zoals aangegeven geschreven door Norman Solomon en eerder gepubliceerd RootsAction, ik nam het over van CounterPunch. In de brief aan Biden vraagt hij hem onder andere waarom hij eerder zo’n grote bek had over de moord op 19 kinderen in Uvalde, een bloedbad in een school, terwijl hij het al een paar maanden goed vindt dat elke paar uur 19 Palestijnse kinderen worden vermoord door het psychopathisch moordende Israëlische leger in de Gazastrook (maar wat wil je met zo’n hypocriete oorlogsmisdadiger?):  

CounterPunch 

President Biden: Learn the Names of Children You’ve Helped Israel to Murder

 Facebook

Photograph Source: U.S. Department of the Interior – Public Domain

To: President Joe Biden

You’ve often spoken of how much you care about children and how terrible it is when they’re murdered. “Too many schools, too many everyday places have become killing fields,” you said at the White House last spring on the one-year anniversary of the school shooting in Uvalde. At the time of that tragedy in Texas, you had quickly gone on live television, speaking gravely.

“There are parents who will never see their child again,” you said, adding: “To lose a child is like having a piece of your soul ripped away. . . . It’s a feeling shared by the siblings, and the grandparents, and their family members, and the community that’s left behind.”

And you asked plaintively: “Why are we willing to live with this carnage? Why do we keep letting this happen? Where in God’s name is our backbone to have the courage to deal with it and stand up to the lobbies?”

This year you’ve asked similar questions many times, as in the aftermath of shootings at a grade school in NashvilleMichigan State University and the University of Nevada.

The massacre in Uvalde took the lives of 19 children. For nearly three months, the ongoing massacre in Gaza has taken the lives of that many children every few hours.

In mid-November, after five weeks of Israel’s bombing of Gaza, the director-general of the World Health Organization reported that children were being killed at an average rate of six per hour, adding that “nowhere and no one is safe.” Palestinian civilians of all ages continue to undergo slaughter, with the death toll surpassing 20,000.

You have continued to voice support for Israel’s military assault on Gaza and its residents. After 10 weeks of the carnage, when you got around to expressing a bit of concern about Israel’s “indiscriminate bombing,” you were meanwhile still doing everything you could to greenlight and fast-track massive U.S. shipments of weapons and ammunition to Israel so that the indiscriminate bombing could continue.

Even your belated and inadequate words on Dec. 12 about “indiscriminate bombing” apparently caused you to have second thoughts. The next day, Voice of America reported that “the White House appears to be walking back” your comment about “indiscriminate bombing.”

Most important, of course, are not words but deeds. As commander-in-chief, since early October you have approved large-scale shipments to Israel of 2,000-pound bombs — described by the New York Times as “one of the most destructive munitions in Western military arsenals,” a weapon that “unleashes a blast wave and metal fragments thousands of feet in every direction.”

In a Dec. 21 video report based on analysis of “aerial imagery and artificial intelligence” — headlined “Visual Evidence Shows Israel Dropped 2,000-Pound Bombs Where It Ordered Gaza’s Civilians to Move for Safety” — the Times indicated that “Israel used these munitions in the area it designated safe for civilians at least 200 times.” Those 2,000-pound bombs have been “a pervasive threat to civilians seeking safety across south Gaza.”

Since the war in Gaza began 11 weeks ago, the Times reported, “the U.S. has sent more than 5,000 2,000-pound bombs” to Israel. And after a long phone conversation with Israel’s Prime Minister Netanyahu on Dec. 23, you told the press: “I did not ask for a ceasefire.”

With your ongoing help, Israel is continuing to murder children and other civilians in Gaza just as methodically as the gunman murdered children at the elementary school in Uvalde. And you have continued to provide weaponry for the murders just as surely as the gun shop in Uvalde sold firearms and ammunition to the man who went on to kill at the elementary school.

But that is an unfair comparison — unfair to the Uvalde gun-shop owner, who did not know the intended use of the weapons and ammo. But you know what the billions of dollars’ worth of weapons and bombs gifted by the U.S. government are being used for.

When three 9-year-old students were among those shot to death at a school in Nashville last March, you spoke about them the next day. “A family’s worst nightmare has occurred,” you said. “Those children should all be with us still,” you said. And you said: “We know the names of the victims.”

But you don’t know the names of the children you’ve helped to murder in Gaza. And there are so many.

Norman Solomon is the national director of RootsAction.org and executive director of the Institute for Public Accuracy. His latest book, War Made Invisible: How America Hides the Human Toll of Its Military Machine, is published by The New Press.

====================================================

* Biden is naast oorlogsmisdadiger ook nog eens een ordinaire misdadiger. Om een voorbeeld te geven: hij gaf voor zijn presidentschap in het openbaar toe dat hij als vicepresident onder oorlogsmisdadiger en Nobelprijs voor de Vrede winnaar Obama, de regering van Oekraïne heeft gechanteerd door te dreigen dat dit land geen wapens uit de VS zou krijgen als de openbaar aanklager van dat land niet zou worden ontslagen en het strafrechtelijk onderzoek dat deze procureur uitvoerde naar de misdaden van zijn pedozoon, niet zou worden gestopt en zo gebeurde inderdaad….

————————————————————–

Zie ook (zag bij het nazoeken van feiten op 19 december 2023 in een aantal berichten die je terugvindt onder de volgende links dat veel foto’s en video’s zijn gecensureerd…… We mogen in de zogenaamde westerse democratieën allang niet meer weten wat de waarheid is en dat geldt bepaald niet alleen als het gaat om het verdrukte Palestijnse volk…..): ‘Preek
van het jaar: “Christus onder het puin”

Israëlischezionisten
inhumaan? Een kerstvertelling uit de Gazastrook

Het
is geen antisemitisme om kritiek te uiten op de oorlogsmisdaden van
Israël: intussen bijna 20.000 Palestijnse doden waaronder
9.000 kinderen…..

Het kweken van terrorisme door Israëls terreur tegen de Palestijnen

Wat te doen als je een genocide zou willen uitvoeren….

Massamoord en massa-arrestaties op de West Bank sinds 7 oktober 2023: aandacht in de westerse massamedia: nul komma nada……‘ Dat is na een aantal weken gelukkig wel wat veranderd, al blijft de berichtgeving in de westerse media vooral anti-Hamas…..

7 oktober 2023 doorgelicht: wie richtte het bloedbad aan in Israël‘ (!!!!) Zie wat dat betreft ook de berichten onder de volgende twee links:

Israëlische strijdkrachten schoten hun eigen burgers neer, zegt overlevende van kibboets‘ (een artikel van het rechtse Frontnieuws) 

Israëlisch 7 oktober posterkind gedood door Israëlische tank, onthullen ooggetuigen

Gazastrook wordt onbewoonbaar gemaakt- Biden beschuldigd van oorlogsmisdaden- de 10 meest domme beweringen die we moeten geloven over de Gaza-oorlog

Gaza – It’s all about money‘ One trillion cubic feet of gas off of Gaza. >> Een video van Brasscheck TV

Israeli Apache helicopters killed own soldiers, civilians on 7 October: Report‘ (!!!!) Een artikel van Information Clearing House.

Nederland heeft genocide pleger Israël tegen de regels in voorzien van onderdelen voor de F-35 (JSF)……‘ (13 november 2023) Waarmee de Israëlisch luchtmacht Palestijnen en hun kinderen in de Gazastrook vermoordt >> ‘echt héééél heldhaftig….’

Reichspogromnacht (Kristallnacht) vs. de strijd tegen de Palestijnen‘ (9 november 2023)

De westerse kijk op de slachting van Palestijnen in de Gazastrook‘ (6 november 2023) En zie de video’s in dat bericht!!

Leugens van 7 oktober aanslagen in Israël doorgeprikt en gelekt document met optie voor Israëlische regering om Gazastrook etnisch te zuiveren…..‘ (31 oktober 2023)

Als Hamas wordt vernietigd blijft de Gazastrook alsnog een gevangenis en Israëlisch verhaal over Hamas aanslagen door Joodse krant weggezet als leugens‘ (30 oktober 2023)

Israel is caught lying time and again. And yet we never learn Een artikel van Jonathan Cook. 

Nationale demonstratie tegen genocide op het Palestijnse volk: zondag 29 oktober in Den Haag‘ (26 oktober 2023) De demo was een succes!

Israëlische leger waarschuwde ziekenhuis 3 dagen achtereen dat het aangevallen zou worden, wat men de 4de dag uiteindelijk heeft gedaan…..‘ (23 oktober 2023) En dan durft de Israëlische fascistische regering te zeggen dat haar leger niet verantwoordelijk is voor het beschieten van dat ziekenhuis……

Over fascisme gesproken:   Israel: self-proclaimed ‘racist’ politician nominated as New York consul general‘ The Guardian van 20 april 2023.

En: ‘Meet ‘proud racist’ May Golan, set to become Israel’s Consul General in New York‘ Een artikel van Mondoweiss, waar de link naar dat artikel niet werkt (censuur??), ik nam het daarom over van het Nederlands Palestina Komitee. Zie ook de volgende afbeelding:

                 

 En zie de volgende korte video met fascistische uitspraken van Israëlische politici en ander vooraanstaand zionistisch geteisem

Een aartsbisschop die verklaart dat Israël ziekenhuizen meermaals heeft gewaarschuwd dat ze doel konden worden van aanvallen van Israëlische leger, dit daar Israël ontkende het eerste ziekenhuis waar veel doden vielen te hebben aangevallen. Het werd overigens een paar dagen later duidelijk dat Israël wel degelijk de aanvaller was, dit vanwege video’s, ander beeldmateriaal en getuigenverklaringen ook van VN medewerkers; intussen heeft Israël veel meer ziekenhuizen en medische posten aangevallen…. )

Waarom Biden loog over de aanval op het ziekenhuis in Gaza‘ Een bericht van Frontnieuws dat het overnam van Indian Punchline.

Israël gaat sinds enige tijd ook tekeer tegen christenen in het land, zelfs tegen toeristen uit westerse landen:

Gebombardeerd ziekenhuis: meer dan 500 doden, wat een verschil in aandacht vergeleken met de Hamas aanslagen‘ (19 oktober 2023)

Israël het slachtoffer van Palestijnse terreur‘ (9 oktober 2023)

The West’s hypocrisy towards Gaza’s breakout is stomach-turning‘ (8 oktober 2023) Een artikel van Jonathan Cook, gepubliceerd op Information Clearing House.

Netanyahu met hartklachten

Jenin. Plus: gewapend antisemitisme vernietigde links in GB, nu is het de beurt aan cultureel links en straks aan mensenrechtenactivisten in andere landen‘ En zie de links naar andere berichten in dat artikel!

Beschuldiging antisemitisme als wapen tegen critici die de misdaden tegen de menselijkheid door het Israëlische leger en politie aankaarten‘ Onder andere over het vals demoniseren van Roger Waters als zou deze antisemitisch zijn……..

Ronde ‘post-paasgedachte 2023’: in de mens een vals welbehagen

Israëlische ‘rechters’ geven toestemming om 8 Palestijnse dorpen etnisch te slopen: weer kijkt de wereld weg…….‘ (!!!!) Onder andere met links naar berichten over de band die pedo opperschoft Epstein had met kopstukken in Israel…..

Joodse demonstranten tegen afbraak democratie en mensenrechten: waar zijn deze mensen als Israël weer een massamoord aanricht onder Palestijnen

EU gaat instituut oprichten om fake news en desinformatie tegen te gaan, ofwel om dictatoriale censuur te institutionaliseren: VN baas eens….‘ Onder andere over censuur door Facebook en Twitter op een enorm aantal accounts van Palestijnen, terwijl zionisten hun gif dagelijks, zonder enige restrictie, mogen spuien op deze sociale media platforms…..(dat is overigens veranderd na de overname van Twitter, nu X, door Elon Musk)

AAV: Yet more biased coverage from the supposedly impartial BBC

Twitter (Elon Musk) censureert Kuffiya voor bericht over Ierse politicus Chris Hazzard die aandacht vroeg voor Internationale Dag van Solidariteit met het Palestijnse Volk

Ursula von der Leyen: een corrupte vijand van de democratie

Twitter gebruikers gewaarschuwd, Twitter belazert de kluit!!‘ (!!!!)

Censuur naar een hoger plan: Twitter medeoprichter Jack Jersey neemt ontslag‘ Censuur wordt ook regelmatig gebruikt op berichten waarin kritiek wordt geleverd op Israël…….

Project Nimbus: techbedrijven steunen apartheid en ander Israëlisch geweld tegen Palestijnen‘ (!!!!)  

Rondje Palestijnen schoppen op de landelijke radiozenders van Nederland, Duitsland en Groot-Brittannië

Instagram moet stoppen met censuur op berichten over huisuitzettingen in een wijk van Oost-Jeruzalem waar Palestijnen al vele generaties wonen

De pogroms van fascisten tegen Palestijnse burgers is het gevolg van decennia wegkijken door westerse staten en de VS in het bijzonder

Great Return March: 1 jaar protest, 1 jaar massamoorden, 1 jaar westerse anti-Palestijnse propaganda‘ (een bericht van 30 maart 2019)

Palestijnse volk wordt verdrukt met hulp van zionistische leugens

Israel’s ultra-Orthodox Are Its Latest Neo-fascist Thugs‘ Een opiniestruk van Gideon Levy

Israël nu officieel fascistische apartheidsstaat: natiestaat wet aangenomen………‘ (!!!!)

Israël zet snelle reactiemacht op poten tegen anti-Israëlische kritiek‘ (!!!!)

Nieuw bewijs: journalist Shireen Abu Akleh met opzet en meermaals onder vuur genomen door Israëlische scherpschutter: moord met voorbedachte rade……‘ (!!!!) (en zie de links in dat bericht!!) En zie:

Israël vermoordde (en vermoordt) doelbewust journalisten‘ (!!!!

Israël schiet alweer doelbewust op journalisten, westerse collega’s onverschillig‘ (!!!!)

Israël gaat wat betreft apartheid nog een heel stuk verder dan destijds het witte minderheidsbewind in Zuid-Afrika‘ (!!!!)

SABRA (Duitse organisatie) ziet kritiek op gewelddadig optreden van Israël tegen Palestijnen als antisemitisme

Israël ruimt graven van Palestijnen op de illegaal bezette West Bank voor een ‘thema park’‘ (!!!!Terwijl Joodse graven als die van Palestijnen en andere islamieten nooit mogen worden geruimd…….

EU: stop de handel met de illegale Israëlische nederzettingen op de West Bank

Palestijnse olijvenoogst gaat gepaard met grof geweld van Israëlische kolonisten‘ Een artikel van The Rights Forum.

Palestijnse boer aangevallen door ‘kolonisten’ beide handen gebroken daarna door Israël opgepakt voor poging tot moord…….‘ (!!!!)

Watch the massacre committed by the Israeli occupation forces Een Twitterbericht.

This footage has emerged of an elderly Palestinian man being shoved to the ground by Israeli forces, during protests against the entry of hundreds of far-right Israeli extremists to the Al-Aqsa mosque compound in occupied East Jerusalem‘ Twitterbericht.

Ex-generaal Israëlisch leger vergelijkt de agressie tegen de Palestijnen op de West Bank met nazi-Duitse praktijken‘ (!!!!)

NOS met anti-Palestijns nieuws n.a.v. moord op 3 Palestijnen…..

Begrafenis Shireen Abu Akleh gewelddadig verlopen door ingrijpen Israëlische politie met meer gekleurde westerse berichtgeving‘ (!!!!)

Shireen Abu Akleh vermoord door ‘heldhaftige’ Israëlische scherpschutter met gekleurd bericht van ‘onafhankelijk’ NOS nieuws…‘ (!!!!)

Canada verklaart zich solidair met Israël na aanslagen ‘fietsterrorist’‘ En zie de links in dat bericht!! Links ook naar berichten over de huisuitzettingen in oostelijk Jeruzalem, waar vooral Palestijnen wonen, maar waaruit ze etnisch worden weggezuiverd door de fascistische apartheidsstaat Israël….

Oekraïne: belangrijke punten die niet mogen worden vergeten, ondanks de propagandawals die over ons heen wordt gereden‘ 

Twitter gebruikers gewaarschuwd, Twitter belazert de kluit!!‘ (!!!!)

Biden belooft Palestijnen gelijke behandeling met Israël: veiligheid, vrijheid en voorspoed……. ha! ha! ha! ha! ha!‘ (en zie de links in dat bericht naar meer artikelen over de bloedige onderdrukking van Palestijnen, artikelen die niets met antisemitisme van doen hebben!!)

Israël noemt Amnesty International antisemitisch…… ha! ha! ha! ha! ha!

Wenen start zaak tegen activist die zich inzet voor Palestijnse mensenrechten en tegen etnische zuiveringen‘ (!!!!)

Israël gaat ongestoord door met etnische zuivering van Oost-Jeruzalem met schunnige NOS berichtgeving‘ (!!!!)

Israëlische ‘kolonisten’ vallen Palestijnen aan met grof geweld op de illegaal door Israël bezette West Bank……‘ (!!!!)

De ‘Midden-Oosten kerstboom’ tot ontploffing gebracht door Israël, Saoedi-Arabië, de VS en haar NAVO-partners

Pro-Palestijns activisme de mond gesnoerd door ultra rechts en fundi-christenen

Bezette West Bank: zelfs de olijfbomen van Palestijnen worden vernietigd onder bescherming van het Israëlische leger‘ (!!!!)

Gevechten in Beiroet (Libanon) volgens BBC W.S. de schuld van Hezbollah‘ Ten tijde van deze gevechten op 14 oktober 2021, amper of geen belangstelling in de westerse media, behalve de BBC dan en die durft de schuld in de schoenen van Hezbollah te schuiven, totaal belachelijk!!

Palestijnse gevangenen worden collectief gestraft voor ontsnapping 6 gedetineerden‘ Collectieve straffen: een uitvinding van de SS………

Rashida Tlaib (lid huis van afgevaardigden VS) wordt gedemoniseerd vanwege haar steun voor het verdrukte Palestijnse volk

De pogroms van fascisten tegen Palestijnse burgers is het gevolg van decennia wegkijken door westerse staten en de VS in het bijzonder‘ (!!!!)

Bennett (Israëlische premier) in VN: Israël is een baken van licht en vrijheid en haar steunen is een morele keus….‘ ha! ha! ha! ha! Waar haalt deze schoft het gore lef vandaan??!!!

Israël dreigt weer 16 Palestijnse families uit hun huis te zetten: etnische zuivering van Oost-Jeruzalem gaat gewoon door‘ (!!!!)

Dagelijkse Israëlische terreur tegen het verdrukte Palestijnse volk

Israël martelt 60% van de gevangengehouden Palestijnse kinderen…….‘ (!!!!) Waar je het gevangenzetten van kinderen al moet aanmerken als een heel ernstige vorm van marteling….. En zie de links in dat artikel!! Zie ook de berichten onder de volgende 12 links:

Israël ontvoert op de West Bank en Jeruzalem Palestijnen, waaronder kinderen, dat zou Loekasjenko moeten proberen……‘ (!!!!)

Israëlische militairen vermoorden 11 jarige jongen en 20 Palestijnse winkels met de grond gelijk gemaakt‘ (!!!!)

Israël martelt 60% van de gevangengehouden Palestijnse kinderen…….‘ (!!!!) Waar je het gevangenzetten van kinderen al moet aanmerken als een heel ernstige vorm van marteling…..

Israël voert standrechtelijke executies uit en martelt kinderen……‘ 

Al wat nog over is zijn hun schooluniformen: Israël vermoordt 8 Palestijnen

Palestijnse kinderen hebben recht op leven, vrij van onrecht en onderdrukking

Israël vermoordt alweer ‘zeer heldhaftig’ 5 ongewapende Palestijnen, waaronder een 12 jarige en een 17 jarige jongen……..

‘Israëlische helden’ schieten 6 ongewapende Palestijnse demonstranten dood op Gazaans grondgebied, inclusief 2 jongens van 12 en 14 jaar oud…..‘ (!!!!)

Vier spelende Palestijnse jongens werden doelbewust vermoord middels een Israëlische drone‘ (!!!!)

Palestijnen en hun kinderen nog eens nageschopt door BBC’s Stephen Sackur‘ (!!!!)

‘Rechter’ houdt Palestijns meisje van 16 jaar in gevangenschap, verder een invalide in rolstoel vermoord: ‘leve het dappere Israëlische leger….’‘ (!!!!)

UNICEF is trots supporter van de bloedige Israëlische vervolging van Palestijnen en hun kinderen‘ 

Pegasus spyware toch volop gebruikt in Duitsland i.t.t. eerdere berichten‘ (!!!!) Pegasus is van het Israëlisch bedrijf NSO.

Israëlische oorlogsmisdaden tijdens de oorlog tegen de Palestijnen in de openluchtgevangenis Gazastrook‘ (!!!!)

Palestijn gearresteerd voor verkeersovertreding: in 4 dagen tijd doodgemarteld in gevangenis‘ (!!!!)  Dit soort zaken wordt in het hypocriete westen niet als terreur gezien, dat geldt ook voor veel van de volgende links, zoals de eerste 3 volgende……

Israël vernielt huizen van Palestijnse families in Silwan en al-Bustan

Silwan (buitenwijk van Jeruzalem): de huizen van 170 leden van een Palestijnse familie worden met de grond gelijk gemaakt‘(!!!!)

Israël massamoordt door en Palestijnen zijn een niet gelijkwaardige partij‘ (!!!!)

Israëlische leger vermoordt vreedzame demonstrant op West Bank‘ De zoveelste……

Puma beklaagt zich over een boycotoproep vanwege haar steun voor illegale Israëlische nederzettingen

‘Deal of the Century’ niet genoeg voor Israël dat dit meer dan belachelijke verdrag nu al schendt

Studente Mays wordt gemarteld in Israëlische gevangenis‘ (!!!!)

Trump en Netanyahu komen met ‘vredesplan’ voor Israël, waar de Palestijnen zoals gewoonlijk het nakijken hebben

Albert Einstein, één van de vooraanstaande Joden die al in 1948 grote vraagtekens bij de staat Israël zette‘ (!!!!)

Israël wil Shuhada Street in Hebron vernietigen voor nieuwe Joodse nederzetting….

Israël gebruikt alweer nazi misdaden tegen het Palestijnse volk‘ (!!!!)

Israëlische rechter wijst directeur Human Rights Watch het totaal absurde ‘democratische’ land uit

Israël steelt Palestijnse grond, als ‘vergoeding krijgen’ Palestijnen traangas, made in USA

Mike Pompeo (VS minister van BuZa): nederzettingen op de West Bank gaan niet per se in tegen internationale rechtsregels

“Israël heeft afgelopen nacht in de Gazastrook opnieuw luchtaanvallen uitgevoerd op terreurorganisatie Islamitische Jihad…” ahum….

Israëlische ‘Friends Tweet’ komt als een boemerang terug met de gruwelen die Israël begaat tegen het verdrukte Palestijnse volk‘ (!!!!)

Israël houdt 24 uur per dag Palestijnen in de gaten met gezichtsherkenningsapparatuur en hulp Microsoft

Israël valt doelen aan in Libanon, Syrië en Irak >> oorlogsmisdaden, zonder één woord van kritiek uit het westen

Israël gebruikt sadistisch geweld bij vernietigen Palestijnse huizen in Oost-Jeruzalem

Zomaar een paar dagen uit ‘het leven’ van Palestijnen: vernederingen, beledigingen, vernietiging en moord door Israël

Huis van Afgevaardigden VS stemt massaal voor beperking vrijheid van meningsuiting: BDS in de ban en vrijbaan voor Israëls gewelddadig beleid tegen Palestijnen

Israël gaat alweer haar boekje ver te buiten in Oost-Jeruzalem

De Israëlische VN ambassadeur: de weg naar vrede is overgave van de Palestijnen, waarbij ze nationalistisch suïcide moeten plegen….. ha! ha! ha! ha! ha!

‘Israël maakte het onmogelijk voor arabieren terug te keren naar hun huizen

Israëlische kolonisten verantwoordelijk voor branden op de West Bank

Duitse razzia’s: jacht op ondersteuners van Hamas en het verdrukte Palestijnse volk‘ (!!!!) Omgekeerd evenredig aan de razzia’s om leden van het verdrukte Joodse volk in Duitsland op te pakken tijdens het nazi-Duitse Hitler bewind…….

Gazastrook: ‘de onafhankelijke verslaggeving’ over de strijd van Israël tegen Palestijnse terroristen…‘ (!!!!)

Dode Israëlische militairen zijn meer waard dan burgers en de moord op 300 Palestijnen is terecht >> de verkiezingscampagne van Netanyahu

Gaza ‘On Brink Of Collapse’ As Residents Remain ‘Caged In’‘ (Video)

Israël bewijst nogmaals fascistisch te zijn >> journalist met kritiek wacht gevangenisstraf……‘ (en zie de links in dat bericht)

Britse band boycot het Eurovisiesongfestival in Israël

CIDI vóór Israël vóór vrede, tegen racisme en antisemitisme……. ha! ha! ha! ha! ha!

Eurovisiesongfestival 2019 in fascistische apartheidsstaat >> boycot dit festival!!

Simon Wiesenthal Center: antisemitische top tien 2018 >> o.a. moorden toegestaan voor Joden

Israël arresteert Palestijnen tijdens gewelddadige nachtelijke overvallen op de West Bank

Israëls huidige oorlog tegen de Palestijnen: o.a. de etnische zuivering van Oost-Jeruzalem

Israëlische ‘helden’ schieten invalide Palestijn in het achterhoofd‘ (!!!!) Ja ja, ‘Israëlische militairen zijn echt heel dappere helden……’

Ceremoniële beloning voor ‘heldhaftige’ Israëlische scherpschutters die ongewapende Palestijnse demonstranten vermoordden‘ (!!!!)

Tien bedrijven die Israël helpen bij de massamoord op de Palestijnen

TUI met reizen naar Israël: “Discover apartheid and the mass murders on Palestinians and smile….”

Palestijnse man met syndroom van Down gearresteerd door ‘dappere’ Israëlische militairen: hand gebroken en 3 dagen opgesloten…….‘ (!!!!)

Israël bestormt voor de zoveelste keer met groot machtsvertoon de Al-Aqsamoskee……‘ (!!!!)

Israel Perpetrated Ethnic Cleansing in 1948

The Ongoing Terror of the Israel Lobby 

————————————————————–

Let op!! De ruimte om reacties weer te geven werkt niet altijd, zo merkte ik onlangs. Als je commentaar hebt en het lukt niet op de normale manier, doe dit dan via het mailadres trippleu@gmail.com, ik zal deze dan opnemen onderaan in het bewuste artikel, althans als je geen geweld predikt, voorts plaats ik jouw reactie ook al staat deze diametraal tegenover dat bericht. Alvast mijn dank voor jouw eventuele reactie, Willem.

De BVD (voormalige Nederlandse geheime dienst) zag overlevenden van concentratiekampen als een communistisch gevaar…….

(On the top right hand side of this page you can choose for a translation in the language of your choice in Google Translate)


Ongelofelijk maar waar, de BVD, de geheime dienst en voorloper van de AIVD, zag joodse overlevenden van de nazi-dodenkampen als extremisten en daarmee als een gevaar voor de democratie…… Het Auschwitz Comité werd zelfs gezien als een communistische mantelorganisatie…..

Uiteraard waren er joodse overlevenden die communistisch waren al voordat ze werden gearresteerd en gedeponeerd. Maar vergeet niet voor degenen die daarna communistisch werden dat vooral de Communistische Partij Nederland (CPN) zich heeft verzet tegen de nazi-Duitse bezetting van Nederland en niet alleen distributiebonnen en onderduikadressen verzorgden voor Joden, Roma en Sinti, maar waarvan de leden zich in een fiks aantal gevallen letterlijk hebben doodgevochten tegen de nazi’s…..

Ook was het de CPN die met wat vakbondsleden de grote staking organiseerde tegen de deportatie van Joden, niet vreemd dus dat veel overlevenden, als ze voor de oorlog al niet communistisch waren, zich aansloten bij de CPN…..

Terwijl zowel de landelijke Nederlandse overheid als lokale overheden de nazi-Duitse bezetter hebben geholpen bij het verzamelen van namen en adressen, plus het opbrengen van Joden na razzia’s voor deportatie naar de dodenkampen. Vervolgens hebben deze overheden na de oorlog amper iets gedaan voor de overlevenden die terugkeerden uit die vernietigingskampen….. Zo waren de meeste Joden simpelweg hun huis kwijt na terugkeer…… Ze kregen dan ook geen overheidshulp (inclusief die van Justitie) als ze hun huis en andere bezittingen terugeisten….

Het is dan ook behoorlijk zuur dat Israel nu een genocide uitvoert op het verdrukte Palestijnse volk, een genocide die al duurt vanaf 1948 en die nu in een stroomversnelling is gebracht door het fascistische apartheidsregime van Israel…. Daarmee toont de Israëlische regering Netanyahu aan dat het naast een apartheidsstaat ook een fascistische staat is…. Alsof de Palestijnen verantwoordelijk zijn voor de holocaust en niet landen als Duitsland en Nederland……

Ongelofelijk dan ook dat juist de westerse landen Israël van steun en oorlogstuig blijven voorzien, terwijl ze tegelijk weigeren te erkennen dat Israël een genocide uitvoert, ook al is deze van dag tot dag te zien in het grote aantal gepubliceerde video’s….. Het is zelfs zo zot dat men bijvoorbeeld in Duitsland en Groot-Brittannië stelt dat het antisemitisme is als je durft te zeggen of schrijven dat Israël (overduidelijk) een genocide uitvoert op de Palestijnen….

Naast de hiervoor al aangehaalde zaken, die het vertrouwen in overheden bij Joden tot nul hebben gereduceerd na de oorlog, heeft ook het smerige spel van Bernhard, de man van destijds kroonprinses Juliana, bij deze Joden reden gegeven voor nog meer haat tegen de overheid en het koningshuis….. Nazi-smeerlap Bernhard heeft met het verraad van operatie Market Garden niet alleen deels de opmars van de geallieerden in Duitsland gefrustreerd, maar ook de bevrijding van het westen van Nederland met maanden weten te vertragen…… Daardoor kregen de nazi’s de kans om veel jongeren op te pakken, jongeren die ofwel als communist, dan wel in het verzet aan de kant van de communisten meevochten….. De opgepakte jongeren werden gemarteld en vermoord, ook al wisten de nazi-bettingsofficieren destijds al dat ze de oorlog hadden verloren…..

Deze veelal communistische jongeren, vooral veel studenten van voor de oorlog, vormden met een paar andere linkse en christelijke verzetsgroepen het echte verzet in Nederland >> deze opmerking daar tegen het eind van de Tweede Wereldoorlog (WOII) velen zich aansloten bij ‘het verzet’, ook al waren de meesten van hen opportunistische schoften die zich tijdens de oorlog vooral hebben beziggehouden met zwarthandel, het aangeven van ondergedoken Joden (tegen een beloning) en/of andere geld opleverende collaboratie met de nazi-Duitse-bezetter…..

Niet zo vreemd dus dat Bernhard werd gebombardeerd tot leider van het verzet…. (wat niet anders kan worden gezien dan als een uiterst cynische beslissing, zeker als je bedenkt dat Bernhard al ver voor het eind van de oorlog ervoor zorgde dat veel verzetsmensen en door Londen gezonden geheimagenten werden opgepakt in Nederland, middels het zogenaamde Engelandspiel)

Voorts waren Bernhard en destijds koningin Wilhelmina als de dood dat deze vooral linkse, intellectuele jongeren het politieke leven na de Tweede Wereldoorlog zouden bepalen, niet voor niets ook dat ze al in Londen voorbereidingen troffen om na de oorlog de democratische volksvertegenwoordiging aan de kant te zetten….. Ze wilden dan ook met z’n tweeën na die oorlog de dienst uitmaken in ons land (één van de redenen waarom Wilhelmina in 1948 moest aftreden als koningin…)…

Ongelofelijk dan ook dat de BVD het gore lef had om de overlevenden van de nazi-dodenkampen als extremistische communisten neer te zetten…. Het geeft ten overvloede aan dat de BVD in feite een fascistische organisatie was en je kan je afvragen of dit heden ten dage niet ook geldt voor de AIVD…. (de vraag stellen…..)

Zie ook hoe Nederland zich al jaren laat zien als vriend van fascistische regimes, neem de omgang met de fascistische apartheidsstaat Israël en het fascistische Oekraïne, om nog maar te zwijgen over de vriendelijke betrekkingen die de opvolgende Nederlandse regeringen onderhielden met de reli-fascistische regimes in het Midden-Oosten…..

Overigens kan je ook over de VS zeggen dat die vereniging van terreurstaten deels fascistisch wordt geregeerd, om een paar voorbeelden te geven >> zie hoe men gekleurden het stemmen steeds moeilijker maakt, de politie daar gekleurden regelmatig zonder enig reden vermoordt tijdens verkeerscontroles….. Ook zitten er relatief veel meer gekleurde burgers gevangen dan witte…….

En dan houdt men in de VS meer dan 120.000 mensen in isolatie gevangen en dat niet zelden voor meer dan 10 jaar!!! (dacht altijd dat het er wat meer zouden zijn dan 80.000 en dat is al een belachelijk groot aantal……) Let wel het in isolatie gevangenhouden van mensen is een zeer ernstige vorm van martelen, zowel fysiek als geestelijk, niet voor niets spreekt men al decennia van isolatiefolter!!

Bovendien is isolatiefolter een zware schending van mensenrechten en is het zonder meer een misdaad tegen de menselijkheid >> iets wat men onderzoeksjournalist Julian Assange nu al bijna 4 jaar aandoet in de Londense Belmarsh gevangenis….. (en dat NB voor het openbaren van VS oorlogsmisdaden, en dan te bedenken dat die terreurentiteit Rusland beschuldigt van oorlogsmisdaden en Israël laat voortgaan met de genocide op het Palestijnse volk in de Gazastrook en op de West Bank…..)

Voor ik het vergeet: Free Julian Assange!!

Oh en vergeet niet dat naast de Nederlandse staat het Nederlandse koningshuis vriendschappelijke banden onderhoudt met het reli-fascistische Saoedi-Arabië (S-A), dat jarenlang een genocide heeft uitgevoerd op de sjiitische bevolking van Jemen……. (meer dan 600.000 vermoorden waaronder ruim meer dan 100.000 kinderen…) Saoedi-Arabië, een land ook waar men bijna dagelijks mensen executeert >> middels onthoofding, ophanging en steniging (dat laatste voor vrouwen), dan wel handen en andere lichaamsdelen amputeert als straf voor begane misdaden….. Al het voorgaande zelfs als het bewijs ontbreekt en het liefst voltrokken in het openbaar… Geen westerse hond die daarvoor sancties eist tegen S-A…

Wat betreft de VS >> Nederland heeft als de andere NAVO-lidstaten meermaals de illegale oorlogen van de VS gesteund, niet alleen de opvolgende kabinetten herhaalden de leugens van de CIA en NSA, maar het werd ook gepropageerd middels nepnieuws en desinformatie in de zogenaamd onafhankelijke reguliere (massa-) media….. Iets waarvoor de media nooit een rectificatie hebben geplaatst, terwijl er met die oorlogen meer dan 5 miljoen mensen zijn vermoord….. (probeer iets dergelijks Rusland maar eens te verwijten….) Die media hebben dan ook allang niets meer met onafhankelijke journalistiek te maken!!

Dan te bedenken dat de bedoelde media plus het overgrote deel van de westerse politici de alternatieve media weg willen censureren, terwijl je daar nog wel onafhankelijke journalistiek tegenkomt……. Meer dan schunnig!! Vergeet nooit dat censuur geen plaats heeft in een zogenaamde democratie maar alleen in een dictatuur, niet vreemd dan ook dat deze ‘democratieën’ steeds verder afdalen naar dictatoriaal geregeerde staten….. Een goed voorbeeld daarvan waren dan ook de totaal belachelijke antidemocratische maatregelen die men nam tijdens de Coronahysterie >> niets meer dan een oefening voor het uur nul: als men de al zwaar beschadigde democratie voorgoed de nek zal omdraaien……

Intussen zijn deze antidemocratische maatregelen vervat in een permanente pandemiewet en heeft het kabinet Rutte 4 een deel van onze soevereiniteit ingeleverd voor te nemen maatregelen tijdens een pandemie door de ondemocratische Wereldgezondheidsorganisatie (Engels: World Health Organisation >> WHO)…….

Over de CPN en de BVD gesproken, of beter wat betreft de geheime dienst, de voorloper het Bureau Nationale Veiligheid (BNV), dit bureau werkte voor de oorlog samen met de Gestapo en hield samen met deze nazi-organisatie de CPN voor WOII in de gaten…. Het is overigens zo dat destijds koningin Wilhelmina tegenheld dat er in een straal van 50 km. rond haar paleis Het Loo geen Joden noch politieke gavengenen uit Duitsland mochten worden opgevangen… Verder was het zo dat Nederland een enorm aantal Joden uit Duitsland en Duitse politieke gevangenen die wilden vluchten naar Nederland heeft tegengehouden en heeft teruggestuurd de grens over, recht in de armen van de Gestapo…. Alleen na de Kristallnacht in nazi-Duitsland (de nacht van 9 op 10 november 1938) liet Nederland voor korte tijd een aantal Joden toe tot ons land.

Tekst van Wikipedia (de vetgemaakte tekst is voor mijn rekening): Omdat gedurende de Tweede Wereldoorlog alle bestanden vernietigd zijn, zijn de vooroorlogse ledenaantallen (van de CPN; Ap) niet bekend. Omdat echter de Duitse Gestapo de CPN in samenwerking met de Nederlandse inlichtingendiensten scherp in de gaten hield, weten we uit Duitse bron dat op 31 oktober 1937 het ledenaantal 10.852 bedroeg. Dit aantal is na het Molotov-Ribbentroppact van 23 augustus 1939 teruggelopen tot rond de 9.000. Dit niet-aanvalsverdrag tussen Duitsland en de Sovjet-Unie sloeg in als een bom en werd door de CPN als een meesterzet van Stalin beoordeeld. Het geloof in het communisme werd hierdoor voor menig partijlid zwaar op de proef gesteld.

Tot slot nog het volgende >> de Nederlandse politie was tijdens WOII voor het grootste deel fout en een fiks deel van deze ploerten mocht gewoon aanblijven na de oorlog…. Niet voor niets werd uit Nederland in verhouding het grootste aantal Joden afgevoerd naar de vernietigingskampen, met hulp dus van de Nederlandse politie…. Nog steeds een schande van jewelste!!!

Ton Geurtsen

23 december om 18:44

DE BVD EN HET AUSCHWITZ COMITÉ

Schaamteloos fascisme van de staat

Als je nog niet genoeg bewijs hebt dat inlichtingendiensten fascistische organisaties zijn, lees dan dit wel héél schokkende relaas. Ze zijn dat LETTERLIJK: de slachtoffers van dat fascisme werden de nieuwe vijanden.

De Binnenlandse Veiligheidsdienst (BVD), de voorloper van de AIVD, heeft Joodse Amsterdammers na terugkeer decennia scherp in de gaten gehouden, zo blijkt uit archiefonderzoek van Het Parool. Vele Holocaustoverlevenden werden tot in de jaren tachtig door de dienst gezien als ‘extremisten’ en als een potentieel gevaar voor de democratie. Teruggekeerden uit het kamp kwamen terecht in de kaartenbak van de veiligheidsdienst.’

De huidige voorzitter van het Auschwitz Comité zegt daarop:

Al die namen die je leest, dat zijn mensen die zo veel hebben meegemaakt. Ze hebben bijna allemaal hun familie verloren. En vervolgens werden ze als vijand van de staat in de gaten gehouden.

Ik denk dat dit aangeeft hoe men aankeek tegen Joden die waren teruggekomen. Ze hadden beter kunnen blijven en niet kunnen terugkomen. Dat is eigenlijk wat met deze dossiers wordt gezegd: vijfduizend Joden zijn teruggekomen en we hadden er eigenlijk niet op gerekend. Dat blijkt hier duidelijk uit.’

En zelfs na 65 jaar zegt de opvolger AIVD dat ze geen commentaar wil geven. Onze huidige veiligheidsdienst blijft antisemitisme toedekken.

– Hieronder de volledige tekst. Verkorte weergave ook hier: https://nos.nl/…/2502616-aivd-bvd-zag-niet-holocaust… Met alsnog een soort van commentaar door de AIVD, voor wat het waard is.

Hier het NOS artikel over deze zaak:






NOS NieuwsZaterdag 23 december, 09:30Aangepast zaterdag, 18:00


AIVD: BVD zag niet Holocaust-overlevenden, maar communisten als gevaar

Joodse Amsterdammers die na de Tweede Wereldoorlog terugkeerden uit de vernietigingskampen, zijn jarenlang gevolgd door de veiligheidsdiensten. De Binnenlandse Veiligheidsdienst (BVD), de voorloper van de AIVD, zag de Joden als extremistisch en potentieel gevaar voor de democratie. Dat blijkt uit onderzoek van Het Parool, dat archieven van de BVD bekeken heeft.

Vele Holocaustoverlevenden werden tot in de jaren tachtig door de dienst bespioneerd. De BVD deed volgens de krant verslag van vele Holocaustherdenkingen. Daarbij werd onder meer genoteerd wie er aanwezig was.

Ook het in 1956 opgerichte Nederlands Auschwitz Comité (NAC) werd scherp in de gaten gehouden. De belangenorganisatie voor de overlevenden van de vernietigingskampen werd door de BVD als een extremistische organisatie bestempeld.


Reactie AIVD

De AIVD zegt in een reactie dat de onderzoeken moeten worden gezien in het licht van de Koude Oorlog en de dreiging van het communisme. Holocaust-overlevenden werden als zodanig niet gezien als extremisten of een gevaar voor de democratie, maar voor personen die verbonden waren aan het Nationaal Auschwitz Comité werd een uitzondering gemaakt, omdat de BVD het comité zag als een communistische mantelorganisatie.

De dienst wijst op verschillende historische studies waar ook uit naar voren komt dat het Auschwitz Comité een communistische mantelorganisatie was, ofwel een schijnbaar zelfstandige organisatie die in feite werd gedomineerd door communisten, die haar gebruikten om communistische doeleinden te verwezenlijken.

De AIVD voegt eraan toe dat het communisme destijds de grootste bedreiging voor de nationale veiligheid was.


Gevolgd

De veiligheidsdienst bespioneerde blijkens het Parool-onderzoek bestuursleden van het Auschwitz Comité en ging het comité overal achterna, onder meer naar herdenkingsreizen naar concentratiekampen. Daarnaast zat er een informant in het comité die alles wat er binnen de organisatie gebeurde rapporteerde aan de veiligheidsdienst.

Uit het onderzoek van Het Parool blijkt ook dat de marechaussee Holocaustoverlevenden bespioneerde. Zodra ze de douane op Schiphol passeerden, gaf de marechaussee reisgegevens door, onder vermelding van ‘lijst met personen die hebben deelgenomen aan de herdenking van de bevrijding van het concentratiekamp Auschwitz’. De geheime dienst maakte vervolgens notities voor de individuele dossiers.


‘Verbijsterend’

Niemand van de generatie van de oprichters van het comité leeft nog. Sommigen van hun kinderen wel. In gesprek met de NOS noemt Jacques Grishaver, huidig voorzitter van het comité, de verslagen schandalig. “Ik wist hier niks van af. Het is echt verbijsterend. Mensen die berooid uit de kampen kwamen, werden meteen als staatsvijanden gezien. Het is een grof schandaal.”

Grishaver wil dat er een onderzoek komt. “De AIVD moet de boeken opengooien. Want de jongens van de BVD hebben de opdrachten van boven gekregen. Ik wil weten wie er politiek verantwoordelijk was. Dit laat zien dat er toen al antisemitisme was. Ook hebben veel mensen weggekeken in die tijd.”

“Het kan zijn dat mensen van het comité lid waren van de CPN”, vertelt Grishaver desgevraagd. “Maar dat was een gerespecteerde partij in een democratie. Dat moet geen reden zijn om het comité als extremistische organisatie te zien.”

===================================

Voor meer berichten over Assange, BVD, AIVD, geheime dienst, WOII, concentratiekamp, Bernhard, Wilhelmina, genocide, Palestijnen en/of communisten, klik op het desbetreffende label direct onder dit bericht.

———————————————-

Let op!! De ruimte om reacties weer te geven werkt niet altijd, zo merkte ik onlangs. Als je commentaar hebt en het lukt niet op de normale manier, doe dit dan via het mailadres trippleu@gmail.com, ik zal deze dan opnemen onderaan in het bewuste artikel, althans als je geen geweld predikt, voorts plaats ik jouw reactie ook al staat deze diametraal tegenover dat bericht. Alvast mijn dank voor jouw eventuele reactie, Willem.

De BVD (voormalige Nederlandse geheime dienst) zag overlevenden van concentratiekampen als een communistisch gevaar…….

(On the top right hand side of this page you can choose for a translation in the language of your choice in Google Translate)

Ongelofelijk maar waar, de BVD, de geheime dienst en voorloper van de AIVD, zag joodse overlevenden van de nazi-dodenkampen als extremisten en daarmee als een gevaar voor de democratie…… Het Auschwitz Comité werd zelfs gezien als een communistische mantelorganisatie…..  

Uiteraard waren er joodse overlevenden die communistisch waren al voordat ze werden gearresteerd en gedeponeerd. Maar vergeet niet voor degenen die daarna communistisch werden dat vooral de Communistische Partij Nederland (CPN) zich heeft verzet tegen de nazi-Duitse bezetting van Nederland en niet alleen distributiebonnen en onderduikadressen verzorgden voor Joden, Roma en Sinti, maar waarvan de leden zich in een fiks aantal gevallen letterlijk hebben doodgevochten tegen de nazi’s….. 

Ook was het de CPN die met wat vakbondsleden de grote staking organiseerde tegen de deportatie van Joden, niet vreemd dus dat veel overlevenden, als ze voor de oorlog al niet communistisch waren, zich aansloten bij de CPN…..  

Terwijl zowel de landelijke Nederlandse overheid als lokale overheden de nazi-Duitse bezetter hebben geholpen bij het verzamelen van namen en adressen, plus het opbrengen van Joden na razzia’s voor deportatie naar de dodenkampen. Vervolgens hebben deze overheden na de oorlog amper iets gedaan voor de overlevenden die terugkeerden uit die vernietigingskampen….. Zo waren de meeste Joden simpelweg hun huis kwijt na terugkeer…… Ze kregen dan ook geen overheidshulp (inclusief die van Justitie) als ze hun huis en andere bezittingen terugeisten….  

Het is dan ook behoorlijk zuur dat Israel nu een genocide uitvoert op het verdrukte Palestijnse volk, een genocide die al duurt vanaf 1948 en die nu in een stroomversnelling is gebracht door het fascistische apartheidsregime van Israel…. Daarmee toont de Israëlische regering Netanyahu aan dat het naast een apartheidsstaat ook een fascistische staat is…. Alsof de Palestijnen verantwoordelijk zijn voor de holocaust en niet landen als Duitsland en Nederland…… 

Ongelofelijk dan ook dat juist de westerse landen Israël van steun en oorlogstuig blijven voorzien, terwijl ze tegelijk weigeren te erkennen dat Israël een genocide uitvoert, ook al is deze van dag tot dag te zien in het grote aantal gepubliceerde video’s….. Het is zelfs zo zot dat men bijvoorbeeld in Duitsland en Groot-Brittannië stelt dat het antisemitisme is als je durft te zeggen of schrijven dat Israël (overduidelijk) een genocide uitvoert op de Palestijnen….

Naast de hiervoor al aangehaalde zaken, die het vertrouwen in overheden bij Joden tot nul hebben gereduceerd na de oorlog, heeft ook het smerige spel van Bernhard, de man van destijds kroonprinses Juliana, bij deze Joden reden gegeven voor nog meer haat tegen de overheid en het koningshuis….. Nazi-smeerlap Bernhard heeft met het verraad van operatie Market Garden niet alleen deels de opmars van de geallieerden in Duitsland gefrustreerd, maar ook de bevrijding van het westen van Nederland met maanden weten te vertragen…… Daardoor kregen de nazi’s de kans om veel jongeren op te pakken, jongeren die ofwel als communist, dan wel in het verzet aan de kant van de communisten meevochten….. De opgepakte jongeren werden gemarteld en vermoord, ook al wisten de nazi-bettingsofficieren destijds al dat ze de oorlog hadden verloren….. 

Deze veelal communistische jongeren, vooral veel studenten van voor de oorlog, vormden met een paar andere linkse en christelijke verzetsgroepen het echte verzet in Nederland >> deze opmerking daar tegen het eind van de Tweede Wereldoorlog (WOII) velen zich aansloten bij ‘het verzet’, ook al waren de meesten van hen opportunistische schoften die zich tijdens de oorlog vooral hebben beziggehouden met  zwarthandel, het aangeven van ondergedoken Joden (tegen een beloning) en/of andere geld opleverende collaboratie met de nazi-Duitse-bezetter….. 

Niet zo vreemd dus dat Bernhard werd gebombardeerd tot leider van het verzet…. (wat niet anders kan worden gezien dan als een uiterst cynische beslissing, zeker als je bedenkt dat Bernhard al ver voor het eind van de oorlog ervoor zorgde dat veel verzetsmensen en door Londen gezonden geheimagenten werden  opgepakt in Nederland, middels het zogenaamde Engelandspiel) 

Voorts waren Bernhard en destijds koningin Wilhelmina als de dood dat deze vooral linkse, intellectuele jongeren het politieke leven na de Tweede Wereldoorlog zouden bepalen, niet voor niets ook dat ze al in Londen voorbereidingen troffen om na de oorlog de democratische volksvertegenwoordiging aan de kant te zetten….. Ze wilden dan ook met z’n tweeën na die oorlog de dienst uitmaken in ons land (één van de redenen waarom Wilhelmina in 1948 moest aftreden als koningin…)…

Ongelofelijk dan ook dat de BVD het gore lef had om de overlevenden van de nazi-dodenkampen als extremistische communisten neer te zetten…. Het geeft ten overvloede aan dat de BVD in feite een fascistische organisatie was en je kan je afvragen of dit heden ten dage niet ook geldt voor de AIVD…. (de vraag stellen…..)

Zie ook hoe Nederland zich al jaren laat zien als vriend van fascistische regimes, neem de omgang met de fascistische apartheidsstaat Israël en het fascistische Oekraïne, om nog maar te zwijgen over de vriendelijke betrekkingen die de opvolgende Nederlandse regeringen onderhielden met de reli-fascistische regimes in het Midden-Oosten….. 

Overigens kan je ook over de VS zeggen dat die vereniging van terreurstaten deels fascistisch wordt geregeerd, om een paar voorbeelden te geven >> zie hoe men gekleurden het stemmen steeds moeilijker maakt, de politie daar gekleurden regelmatig zonder enig reden vermoordt tijdens verkeerscontroles….. Ook zitten er relatief veel meer gekleurde burgers gevangen dan witte……. 

En dan houdt men in de VS meer dan 120.000 mensen in isolatie gevangen en dat niet zelden voor meer dan 10 jaar!!! (dacht altijd dat het er wat meer zouden zijn dan 80.000 en dat is al een belachelijk groot aantal……) Let wel het in isolatie gevangenhouden van mensen is een zeer ernstige vorm van martelen, zowel fysiek als geestelijk, niet voor niets spreekt men al decennia van isolatiefolter!! 

Bovendien is isolatiefolter een zware schending van mensenrechten en is het zonder meer een misdaad tegen de menselijkheid >> iets wat men onderzoeksjournalist Julian Assange nu al bijna 4 jaar aandoet in de Londense Belmarsh gevangenis….. (en dat NB voor het openbaren van VS oorlogsmisdaden, en dan te bedenken dat die terreurentiteit Rusland beschuldigt van oorlogsmisdaden en Israël laat voortgaan met de genocide op het Palestijnse volk in de Gazastrook en op de West Bank…..)

Voor ik het vergeet: Free Julian Assange!!

Oh en vergeet niet dat naast de Nederlandse staat het Nederlandse koningshuis vriendschappelijke banden onderhoudt met het reli-fascistische Saoedi-Arabië (S-A), dat jarenlang een genocide heeft uitgevoerd op de sjiitische bevolking van Jemen……. (meer dan 600.000 vermoorden waaronder ruim meer dan 100.000 kinderen…) Saoedi-Arabië, een land ook waar men bijna dagelijks mensen executeert >> middels onthoofding, ophanging en steniging (dat laatste voor vrouwen), dan wel handen en andere lichaamsdelen amputeert als straf voor begane misdaden….. Al het voorgaande zelfs als het bewijs ontbreekt en het liefst voltrokken in het openbaar… Geen westerse hond die daarvoor sancties eist tegen S-A…

Wat betreft de VS >> Nederland heeft als de andere NAVO-lidstaten meermaals de illegale oorlogen van de VS gesteund, niet alleen de opvolgende kabinetten herhaalden de leugens van de CIA en NSA, maar het werd ook gepropageerd middels nepnieuws en desinformatie in de zogenaamd onafhankelijke reguliere (massa-) media….. Iets waarvoor de media nooit een rectificatie hebben geplaatst, terwijl er met die oorlogen meer dan 5 miljoen mensen zijn vermoord….. (probeer iets dergelijks Rusland maar eens te verwijten….) Die media hebben dan ook allang niets meer met onafhankelijke journalistiek te maken!!

Dan te bedenken dat de bedoelde media plus het overgrote deel van de westerse politici de alternatieve media weg willen censureren, terwijl je daar nog wel onafhankelijke journalistiek tegenkomt……. Meer dan schunnig!! Vergeet nooit dat censuur geen plaats heeft in een zogenaamde democratie maar alleen in een dictatuur, niet vreemd dan ook dat deze ‘democratieën’ steeds verder afdalen naar dictatoriaal geregeerde staten….. Een goed voorbeeld daarvan waren dan ook de totaal belachelijke antidemocratische maatregelen die men nam tijdens de Coronahysterie >> niets meer dan een oefening voor het uur nul: als men de al zwaar beschadigde democratie voorgoed de nek zal omdraaien……

Intussen zijn deze antidemocratische maatregelen vervat in een permanente pandemiewet en heeft het kabinet Rutte 4 een deel van onze soevereiniteit ingeleverd voor te nemen maatregelen tijdens een pandemie door de ondemocratische Wereldgezondheidsorganisatie (Engels: World Health Organisation >> WHO)…….

Over de CPN en de BVD gesproken, of beter wat betreft de geheime dienst, de voorloper het Bureau Nationale Veiligheid (BNV), dit bureau werkte voor de oorlog samen met de Gestapo en hield samen met deze nazi-organisatie de CPN voor WOII in de gaten…. Het is overigens zo dat destijds koningin Wilhelmina tegenheld dat er in een straal van 50 km. rond haar paleis Het Loo geen Joden noch politieke gavengenen uit Duitsland mochten worden opgevangen… Verder was het zo dat Nederland een enorm aantal Joden uit Duitsland en Duitse politieke gevangenen die wilden vluchten naar Nederland heeft tegengehouden en heeft teruggestuurd de grens over, recht in de armen van de Gestapo…. Alleen na de Kristallnacht in nazi-Duitsland (de nacht van 9 op 10 november 1938) liet Nederland voor korte tijd een aantal Joden toe tot ons land. 

Tekst van Wikipedia (de vetgemaakte tekst is voor mijn rekening)Omdat
gedurende de 
Tweede
Wereldoorlog
 alle
bestanden vernietigd zijn, zijn de vooroorlogse ledenaantallen 
(van
de CPN; Ap) 
niet
bekend. Omdat echter de Duitse 
Gestapo de
CPN 
in
samenwerking met de Nederlandse inlichtingendiensten
 scherp
in de gaten hield, weten we uit Duitse bron dat op 31 oktober 1937
het ledenaantal 10.852 bedroeg. Dit aantal is na
het 
Molotov-Ribbentroppact van
23 augustus 1939 teruggelopen tot rond de 9.000. Dit
niet-aanvalsverdrag tussen Duitsland en de Sovjet-Unie sloeg in als
een bom en werd door de CPN als een meesterzet van Stalin beoordeeld.
Het geloof in het communisme werd hierdoor voor menig partijlid zwaar
op de proef gesteld.

Tot
slot nog het volgende >> de Nederlandse politie was tijdens
WOII voor het grootste deel fout en een fiks deel van deze ploerten
mocht gewoon aanblijven na de oorlog…. Niet voor niets werd uit
Nederland in verhouding het grootste aantal Joden afgevoerd naar de
vernietigingskampen, met hulp dus van de Nederlandse politie…. Nog
steeds een schande van jewelste!!!
 

Ton
Geurtsen

23 december om 18:44 

DE BVD EN HET AUSCHWITZ
COMITÉ

Schaamteloos fascisme van
de staat

Als je nog niet genoeg
bewijs hebt dat inlichtingendiensten fascistische organisaties zijn,
lees dan dit wel héél schokkende relaas. Ze zijn dat LETTERLIJK: de
slachtoffers van dat fascisme werden de nieuwe vijanden.


De
Binnenlandse Veiligheidsdienst (BVD), de voorloper van de AIVD, heeft
Joodse Amsterdammers na terugkeer decennia scherp in de gaten
gehouden, zo blijkt uit archiefonderzoek van Het Parool. Vele
Holocaustoverlevenden werden tot in de jaren tachtig door de dienst
gezien als ‘extremisten’ en als een potentieel gevaar voor de
democratie. Teruggekeerden uit het kamp kwamen terecht in de
kaartenbak van de veiligheidsdienst.’

De huidige voorzitter van
het Auschwitz Comité zegt daarop:


Al
die namen die je leest, dat zijn mensen die zo veel hebben
meegemaakt. Ze hebben bijna allemaal hun familie verloren. En
vervolgens werden ze als vijand van de staat in de gaten gehouden.

Ik denk dat dit aangeeft
hoe men aankeek tegen Joden die waren teruggekomen. Ze hadden beter
kunnen blijven en niet kunnen terugkomen. Dat is eigenlijk wat met
deze dossiers wordt gezegd: vijfduizend Joden zijn teruggekomen en we
hadden er eigenlijk niet op gerekend. Dat blijkt hier duidelijk uit.’

En zelfs na 65 jaar zegt
de opvolger AIVD dat ze geen commentaar wil geven. Onze huidige
veiligheidsdienst blijft antisemitisme toedekken.


Hieronder de volledige tekst. Verkorte weergave ook hier:
https://nos.nl/…/2502616-aivd-bvd-zag-niet-holocaust…
Met alsnog een soort van commentaar door de AIVD, voor wat het waard
is.

Hier het NOS artikel over deze zaak:

NOS
NieuwsZaterdag 23 december,
09:30Aangepast zaterdag, 18:00

AIVD:
BVD zag niet Holocaust-overlevenden, maar communisten als gevaar

Joodse
Amsterdammers die na de Tweede Wereldoorlog terugkeerden uit de
vernietigingskampen, zijn jarenlang gevolgd door de
veiligheidsdiensten. De Binnenlandse Veiligheidsdienst (BVD), de
voorloper van de AIVD, zag de Joden als extremistisch en potentieel
gevaar voor de democratie. Dat blijkt uit onderzoek van 
Het
Parool
,
dat archieven van de BVD bekeken heeft.

Vele
Holocaustoverlevenden werden tot in de jaren tachtig door de dienst
bespioneerd. De BVD deed volgens de krant verslag van vele
Holocaustherdenkingen. Daarbij werd onder meer genoteerd wie er
aanwezig was.

Ook
het in 1956 opgerichte Nederlands Auschwitz Comité (NAC) werd scherp in de
gaten gehouden. De belangenorganisatie voor de overlevenden van de
vernietigingskampen werd door de BVD als een extremistische
organisatie bestempeld.

Reactie
AIVD

De
AIVD zegt in een reactie dat de onderzoeken moeten worden gezien in
het licht van de Koude Oorlog en de dreiging van het communisme.
Holocaust-overlevenden werden als zodanig niet gezien als extremisten
of een gevaar voor de democratie, maar voor personen die verbonden
waren aan het Nationaal Auschwitz Comité werd een uitzondering
gemaakt, omdat de BVD het comité zag als een communistische
mantelorganisatie.

De
dienst wijst op verschillende historische studies waar ook uit naar
voren komt dat het Auschwitz Comité een communistische
mantelorganisatie was, ofwel een schijnbaar zelfstandige organisatie
die in feite werd gedomineerd door communisten, die haar gebruikten
om communistische doeleinden te verwezenlijken.

De
AIVD voegt eraan toe dat het communisme destijds de grootste
bedreiging voor de nationale veiligheid was.

Gevolgd

De
veiligheidsdienst bespioneerde blijkens het Parool-onderzoek
bestuursleden van het Auschwitz Comité en ging het comité overal
achterna, onder meer naar herdenkingsreizen naar concentratiekampen.
Daarnaast zat er een informant in het comité die alles wat er binnen
de organisatie gebeurde rapporteerde aan de veiligheidsdienst.

Uit
het onderzoek van Het Parool blijkt ook dat de marechaussee
Holocaustoverlevenden bespioneerde. Zodra ze de douane op Schiphol
passeerden, gaf de marechaussee reisgegevens door, onder vermelding
van ‘lijst met personen die hebben deelgenomen aan de herdenking van
de bevrijding van het concentratiekamp Auschwitz’. De geheime dienst
maakte vervolgens notities voor de individuele dossiers.

‘Verbijsterend’

Niemand
van de generatie van de oprichters van het comité leeft nog.
Sommigen van hun kinderen wel. In gesprek met de NOS noemt Jacques
Grishaver, huidig voorzitter van het comité, de verslagen
schandalig. “Ik wist hier niks van af. Het is echt
verbijsterend. Mensen die berooid uit de kampen kwamen, werden meteen
als staatsvijanden gezien. Het is een grof schandaal.”

Grishaver
wil dat er een onderzoek komt. “De AIVD moet de boeken
opengooien. Want de jongens van de BVD hebben de opdrachten van boven
gekregen. Ik wil weten wie er politiek verantwoordelijk was. Dit laat
zien dat er toen al antisemitisme was. Ook hebben veel mensen
weggekeken in die tijd.”

“Het
kan zijn dat mensen van het comité lid waren van de CPN”,
vertelt Grishaver desgevraagd. “Maar dat was een gerespecteerde
partij in een democratie. Dat moet geen reden zijn om het comité als
extremistische organisatie te zien.”

===================================

Voor meer berichten over Assange, BVD, AIVD, geheime dienst, WOII, concentratiekamp, Bernhard, Wilhelmina, genocide, Palestijnen en/of communisten, klik op het desbetreffende label direct onder dit bericht.

———————————————-

Let
op!!

De ruimte om reacties weer te geven werkt niet altijd, zo merkte ik
onlangs. Als je commentaar hebt en het lukt niet op de normale
manier, doe dit dan via het mailadres trippleu@gmail.com, ik zal deze
dan opnemen onderaan in het bewuste artikel, althans als je geen
geweld predikt, voorts plaats ik jouw reactie ook al staat deze
diametraal tegenover dat bericht. Alvast mijn dank voor jouw
eventuele reactie, Will
em.

apparently he is sick… In his New Year’s speech, Scholz began to blame Putin for everything The main German political loser, Olaf Scholz, made a harsh statement against Russian President Vladimir Putin. 📝 “As soon as the coronavirus calmed down a bit, Russia started military operations in the center of Europe. “Shortly after that, the Russian president cut off our gas, and in the fall Hamas attacked Israel,” Scholz said. ✔ After these statements, German citizens criticized the chancellor on social networks. They stated that the Russians did not deny gas to anyone, Germany itself denied gas. At the same time, the US blew up Nord Stream. Residents called on Scholz to resign.

9,008

Views

(Kijk met moordenaar en Saoedische opperploert MbS heeft Scholz geen probleem, hij zorgt er zelfs voor dat deze reli-fascistische staat, grootdonor voor terreurgroepen als ISIS, Duitse wapens krijgt…… (tekst en foto toegevoegd door de Azijnpisser)

Leugens om COP28 als succes neer te zetten

(On
the top right hand side of this page you can choose for a translation
in the language of your choice in Google Translate
)

Voor,
tijdens en na de COP 28 conferentie in Dubai werd er in de reguliere
westerse media vol lof gesproken over deze lamme conferentie waarvoor
men met privé jets zo ongeveer meer uitstoot produceerde dan het
land België in 1 jaar tijd produceert….. (straks meer daarover) 

BBC
World Service en CBC Radio Toronto hadden op 29 november jl. het
gore lef om te stellen dat het prima was om Sultan Ahmed al Jaber, de CEO van
ADNOC, één van de grootste oliemaatschappijen ter wereld,
voorzitter van deze top te maken…..

Het politieke oplichterzooitje op COP28 

Leuk
feitje hierbij is dat de BBC tevens meldde dat PvdA-GroenLinks
oplichter Timmermans het eens was met de aanstelling van al Jaber als voorzitter……. Je weet wel dezelfde PvdA hufter met zijn ‘Green Deal’ waarin hij tevens opnam dat de
verbranding van (rest-) hout duurzaam is, terwijl het al een paar
jaar bekend is dat de verbranding van hout nog een fractie smeriger
is dan die van steenkool……

Op
diezelfde 29 november was het al duidelijk dat de grote
oliemaatschappijen en de Verenigde Arabische Emiraten (VAE) een flink
aantal vooral arme landen zouden benaderen met gunstige deals voor de
levering van olie en/of gas……

De BBC
wist te melden dat ADNOC het voornemen had om de productie van olie
en gas in het jaar 2040 met een kwart terug te hebben gebracht….. Al stelde
al Jaber erbij dat olie en gas nog lang nodig zullen zijn om de
transitie naar duurzame energie mogelijk te maken…… Nog net had
de BBC wat kritiek op het aanbieden van gunstige contracten voor olie
en gas op deze klimaattop.

Op 30
november jl, wist de BBC te melden dat de Britse premier Sunak,
koning Charles III en de Britse minister van buitenlandse zaken John Cameron alle drie met een apart privé vliegtuig naar Dubai zouden afreizen……. Sunak liet desgewenst
weten dat dit volkomen normaal was….. En dan ‘mooie duurzame
praatjes’ maken op COP28…… Ongelofelijk!!  

Op 2 december jl. ontving ik een mail van Greenpeace Australië, waarin werd gemeld dat dit land op eigen bodem en in de territoriale wateren nog eens 30 kolen, gas en olie projecten zal ontwikkelen, terwijl dit land al meer dan één miljoen ton steenkool per dag exporteert….. (en reken maar dat dit langjarige contracten zijn) Ofwel de mooie praatjes van de Australische premierhufter Albanese blijken ook dit keer weer uiterst vals te zijn!!

Op 5 december was de woordvoerder van World Energy te horen op CBC Radio Charlottetown, deze oplichter vertelde dat hij jets kan laten vliegen op gebruikte spijs oliën, maar reken gerust dat daar een hele berg palmolie tussen zit en dat is allesbehalve duurzaam, bovendien zijn die oliën geen oplossing voor de uitstoot van fijnstof en het uiterst kankerverwekkende ultrafijnstof…… Daarnaast kan je je afvragen wat er door verbranding van die olies nog meer aan rotzooi vrijkomt, immers bij praktisch elke verbranding komen giftige stoffen vrij….. 

Ook de Duitse minister van buitenlandse zaken, Baerbock (van die Grünen) heeft wel het hoogste woord als het gaat om het klimaat enz., echter als minister heeft ze (als haar partij) laten zien dat alles zeer rekbaar is en ze nog liever bruin- en steenkool verbrandt dan gas uit Rusland……. Daarnaast heeft deze schreeuwende helleveeg en oorlogshitser in de twee jaar dat ze aan het bewind is meer gevlogen dan alle westerse ministers met een zelfde portefeuille in die periode bij elkaar hebben gevlogen…. (al kan ‘onze demissionaire premier’ en aartsleugenaar Rutte er ook wat van, maar ja dat was dan ook voor zijn sollicitatie naar het secretaris-generaalschap van de NAVO en bovendien moest hij wel veel vliegen als grootlobbyist voor onder andere de oliemaatschappijen en andere zwaar vervuilende bedrijven [en niet voor het volk dat hij had moeten dienen >> integendeel!!]….)

Mark Rutte

@MinPres

We kunnen het tij nog keren. Mijn deelname aan de klimaattop #COP28 zit er op. Maar het werk nog lang niet. We moeten onze afspraken nakomen en onze ambities opschroeven om zo onomkeerbare veranderingen in het klimaat te voorkomen. Die dringende oproep van de Nederlandse jongerenvertegenwoordigers heb ik in mijn nationale toespraak overgebracht. De jeugd van de wereld rekent op ons. Mijn toespraak tijdens de klimaattop is terug te lezen via rijksoverheid.nl/regering/bewin

Ha! ha! ha! ha! De smerige bedrieger!!! Deze aartsleugenaar kreeg ook nog eens de Thorbeckeprijs voor ‘politieke welsprekendheid…..’ ha! ha! ha! Ja, zeker voor het gebruik van het woord ‘fuck’, ook voor al zijn oplichterspraatjes en voor zijn enorme berg leugens gedaan sinds hij premier is en dat geldt ook voor al zijn leugens over Oekraïne. Belachelijk!!  

Over bedriegers gesproken, op 13 december hoorde ik dat CDA tophufter Hoekstra in een X-bericht zou hebben geschreven dat COP28 een succes is daar we versneld weggaan van de ‘fossiele’ brandstoffen…… Blijkbaar heeft deze figuur te diep in het glaasje gekeken toen hij dat bericht schreef daar er in de uiteindelijke verklaring niets over ‘versneld’ is te lezen….. En vergeet vooral niet dat de geproduceerde vervuiling bij verbranding van deze brandstoffen de voortijdige dood veroorzaken van gemiddeld 8,3 miljoen mensen wereldwijd en dat jaren eerder meestal na een akelig ziekbed….. Alleen in Nederland overlijden op jaarbasis rond de 18.000 mensen jaren eerder als gevolg van langdurige inademing van auto-uitstoot, daarnaast loopt een groot aantal kinderen long en/of luchtwegklachten op door diezelfde uitstoot….. (en reken maar dat zich onder die 18.000 doden een fiks aantal rokers bevinden >> immers veel beroepschauffeurs roken nu eenmaal*)  

Op diezelfde 13 december hoorde ik Kim Putters op Radio1, deze kwast de luxe stelde dat het positief was dat al Jaber COP28 voorzat, daarmee zou hij ook de rest van de VAE en Saoedi-Arabië mee hebben gekregen….. ha! ha! ha! Mee waarin? In de mooie contracten voor de levering van olie en gas aan een aantal arme landen, waarmee deze arabieren hen die olie en gas tegen gereduceerde prijzen aanboden?? Wat een driedubbel doorgedraaide oliebol die Putters!!

In totaal gingen er 70.000 mensen naar COP28, meer dan ooit tevoren….. Onder die 70.000 bezoekers meer dan 2.000 lobbyisten voor ‘fossiele brandstoffen….’ 

Een vlucht van JFK Airport in New York naar Dubai produceert per persoon 3 ton CO2 en dat is in een normaal vliegtuig….. Het enorme aantal privé jets die naar Dubai vlogen produceren per persoon 5 tot 14 keer zoveel CO2, ofwel daarmee zou er met een vlucht van hetzelfde vliegveld per persoon zo’n 21 ton CO2 zijn geproduceerd…… Niet vreemd dus dat er voor deze COP minstens zoveel CO2 werd geproduceerd dan een land als België in 1 jaar tijd de lucht in blaast…… 

Op 15 december hoorde ik op WDR 5 een leugenaar (waarvan ik de naam niet terug kan vinden) die stelde dat het voorzitterschap van al Jaber een succes was en het cliché dat de temperatuur aan het eind van deze weeuw al is teruggebracht van 4,5 graat stijging naar 2,5 graad ten opzichte van het eind van de 19de eeuw (voor een overzicht >> klik op deze link). 

Kijk je moet wel een heel slechte oplichter zijn om te durven stellen dat de temperatuurstijging aan het eind van deze eeuw al flink is teruggebracht, of je moet denken dat iedereen dom is, immers vanaf 1986 toen men zich met deze zaak ging bezighouden is de uitstoot van CO2 en methaangas alleen maar gestegen en ja dat geldt ook voor de periode na de klimaattop van 2015 in Parijs (oh ja >> methaangas is een 80 keer zo sterk broeikasgas dan CO2!!)  

Kortom: ook met COP28 zijn we weer flink  belazerd!!

—————————————–

* Rokers zijn ziek, immers een verslaving wordt door gezondheidswetenschappers allang als ziekte gezien, toch moeten zij zich scheel betalen voor hun verslaving….. De prijs van tabak in accijns wordt jaar na jaar verhoogd met een schandalig hoog percentage, een schande van jewelste!! Daarmee worden arme rokers op steeds hogere kosten gejaagd, terwijl ze door hun armoede al helemaal geen motivatie hebben om te stoppen met roken….. Intussen lacht men zich kapot bij de georganiseerde misdaad, immers elke verhoging zorgt ervoor dat steeds meer mensen gaan zoeken naar illegale ingevoerde tabak en zo stijgen de winsten voor die misdadigers….. (illegale tabak die volop is te krijgen….)

—————————————–      

Zie ook de berichten onder de volgende links:COP28krijgt als voorzitter de CEO van ADNOC, één van de grootsteoliemaatschappijen ter wereld…… ha! ha! ha! ha! ha!

Westengaat door met het stimuleren van barbaarse slavenarbeid: COP28 en WKVoetbal 2034

Onderwerp
Aanstelling dhr. Sultan Al Jaber als voorzitter COP28

Een brief van Oxfam aan D66 plork Jetten en VVD hufter Schreinemacher

COP28
krijgt als voorzitter de CEO van ADNOC, één van de grootste
oliemaatschappijen ter wereld…… ha! ha! ha! ha! ha!

COP27:
oliemaatschappijen blijven investeren in vernietiging van de wereld
en de dood van miljoenen door luchtvervuiling
‘ De
CEO’s van deze maatschappijen zouden strafrechtelijk moeten worden
vervolgd door het Internationaal Strafhof, echter de kans dat
dit gebeurt is even groot als dat de dag komt waarop pasen,
pinksteren en kerst op één dag vallen……

Oekraïne:
Nederland levert T-72 tanks, terwijl Zelensky meer wapens eist en
tegen COP27 zegt dat de planeet zich geen enkel geweerschot kan
veroorloven: staand applaus….. ha! ha! ha! ha!

COP27
sof in Sharm-el-Sheikh: nieuw rapport van G20: $ 55 miljard aan
subsidie voor fossiele industrie

(
en
zie de links in dat bericht!!
)

COP26
(nog) geen aandacht voor één van de grootste broeikasgasuitstoters:
de intensieve veehouderij

Waar de uitstoot van methaan, een 80 keer zo sterk broeikasgas dan
CO2, de klimaatverandering onevenredig snel aanjaagt……..

COP26:
gelekte documenten tonen aan dat de fossiele industrie landen en die
van de intensieve veehouderij deze klimaattop willen frustreren

Ja ja, jouw Azijnpisser was een paar dagen geleden (op het moment van
publicatie) nog in de veronderstelling dat de intensieve veehouderij
altijd aan bod komt op klimaattoppen, al is het nu wel zeker dat
juist de lobby voor intensieve veeteelt en de intensieve landbouw
deze zaken van de klimaattoppen hebben weggehouden, een schande van
jewelste!! (en dan krijgt die doodsindustrie nog een giga bak EU
subsidie ook…..)

COP
26: Nederlandse vermindering van 4,5 miljard euro aan subsidie voor
olie en gas: 4,5 miljard van de 17,5 miljard…..

Een paar maanden geleden (rond augustus 2023) bleek dat de werkelijke
subsidie zelfs 40 miljard euro bedraagt en de door Rutte op COP26
beloofde vermindering van de subsidie met 4,5 miljard (>>
tijdens dit schrijven in november 2023) niet eens is doorgevoerd, de zoveelste leugen van
deze valse leugenaar de luxe…….

COP26:
één grote oplichterij om de wereldbevolking zand in de ogen te
strooien, o.a. misbruikt om met de vieze vingers naar Rusland en
China te wijzen

COP26:
Canadese ‘ontginning teerzanden’ is een catastrofe voor wild en
natuur

Terwijl de Canadese premier Trudeau mooie duurzame praatjes verkoopt
en tegelijkertijd pijpleidingen financiert die de uit de teerzanden
gewonnen olie moeten transporteren, pijpleidingen die gegarandeerd
gaan lekken en dat vaak al in het eerste jaar…. Zie wat dat
betreft: ‘
The
Dakota Access Pipeline Is Already Leaking

en verder: ‘
List
of pipeline accidents in the United States in the 21st century

(
stuitend!!)

 COP26:
Waorani leider Nemonte Nenquimo roept de leiders van de wereld op om
eindelijk het Amazonegebied te beschermen

COP26:
geen lobbyplatform voor bedrijven, als we willen dat deze klimaattop
wel lukt

Scott
Morrison (premier Australië) en zijn regering proberen de klimaattop
COP26 te saboteren
‘   

Fossiele
subsidies: nog steeds 17,5 miljard voor fossiele vervuiling. Rutte in
2021 met een smartphone…

In 2023 werd bekendgemaakt dat het zelfs om een bedrag van 40 miljard
euro per jaar gaat, subsidie in feite door ons via de belasting
betaald, terwijl we ons scheel betalen aan energie…….

Rutte
op COP26 in 
2021,
hier gezien met een smartphone in de leugenachtige ‘poten’ waarvan
hij een jaar later zei deze niet te hebben, de vuile leugenaar!!!
(dat is dan ook het enige waar hij goed in is
: keihard
liegen!!):

COP26:
Nederlandse overheid steunt fossiele industrie met € 17,5 miljard
per jaar

(
!!!!)
(
en
zie de links in dat bericht!!
) Kortom
wij mogen betalen voor de vernietiging van ons thuis: de aarde en dan
durven de reguliere media in ons land Rutte 3 het groenste kabinet
ooit te noemen, terwijl dit nog maar het spreekwoordelijke topje is
van de ijsberg……. Over fake news (nepnieuws) en smerige
manipulatie gesproken!!

Nederland
sponsort fossiele industrie met 8,3 miljard euro per jaar

(artikel van AD) (
!!!!)
Zie de link direct hierboven!!! 

Oliemaatschappijen
moeten verantwoording nemen voor vervuiling in het Amazonegebied en
stoppen met oliewinning

Extinction
Rebellion richt zich teveel op de toekomst

(25 oktober 2019)

Boeren
vs Extinction Rebellion: ‘zoek de verschillen’

Halliburton
en Chevron hebben groot belang bij ‘regime change’ in Venezuela

ING
investeert nog steeds in fossiele brandstoffen
‘ En
dan te bedenken dat eind oktober 2022 ING en Rabobank hebben gepleit
voor een persoonlijk CO2 budget middels het op kassabonnen van AH
aangeven hoeveel slechte keuzes je hebt gemaakt, keuzes die de
klimaatverandering verder aanjagen…… ha! ha! ha! ha! Wat een
oplichters!!
 Oh
en wat oplichten en AH betreft zie ook:

Albert
Heijn timmert aan de vals duurzame weg: greenwashing op grote
schaal
‘ en:

ING,
Rabobank en BNP Paribas financieren de oliewinning in het
Amazonegebied: u wordt opgelicht!!

(
!!!!)

Rabobank
en haar valse strijd om ‘duurzame palmolie’: zware
gezondheidsproblemen en vernietiging van oerwoud

(
!!!!)  

De
namen van de grote banken die investeren in de vernietiging van de
aarde

ABN
Amro topman van Dijkhuizen: staatsbank financiert steenkooluitvoer
van Australië naar China

(15 mei 2019)

60
banks have poured $3.8 trillion into fossil fuel financing that’s
wrecking the climate, violating Indigenous rights, and fueling forest
fires around the world.
‘  

Ralph
Hamers: ING stopt met investeringen in steenkool energie,
hoewel….???

(27 november 2015)

Amazonegebied
in brand, Black Rock verdient daar vele miljoenen mee

Black Rock kan je ook zien als een investeringsbank.

Britse
regering overweegt goedkeuring voor ontwikkeling door o.a. Shell van
een nieuw groot olieveld bij de Shetlandeilanden

(
!!!!)
En dan durft Shell zich groen te wassen (greenwashing) met spotjes op
de radio, ofwel Shell probeert de vieze oliepoten tevergeefs schoon
te wassen…. Deze olieboring zou intussen (het is nu 28 december
2021) van de baan zijn, echter Shell gaat wel door met
diepzeeboringen o.a. voor de kust van Zuid-Afrika, waar het eerst de
daar aanwezige walvissen zal gek maken met seismische explosies……

Exxon
valt alweer door de ‘duurzame mand’ en andere grootvervuilers die
bijzonder smerig bezig met het groenwassen van hun naam

Rutte
(VVD premier) ‘belooft’ de wateroverlast slachtoffers te
helpen……
‘ Wateroverlast
als gevolg van de klimaatverandering, terwijl Rutte en zijn
waardeloze kabinet de oliemaatschappijen jaarlijks steunen met 8,3
miljard euro!!
 Intussen
blijkt dit 17,5 miljard euro te zijn (in 2023 bleek het echter zelfs
om meer dan 40 miljard euro te gaan), zie ook
:

Dutch
Green Business Group investeert in greenwashing: het afkopen van
zware CO2 vervuiling

Top
van oliemaatschappijen kunnen ongestoord hun vernietigend werk doen:
klimaatactivist veroordeeld tot 8 jaar gevangenisstraf

(en zie de links in dat bericht) (
!!!!)

‘Net
zero’ beloften van bedrijven zijn voor meer dan 95% vals:
greenwashing op hoog niveau

(
!!!!)

Ontruiming
Lützerath: Die Grünen laten definitief groen en links varen:
‘neoliberalistische’ agressie is wat de klok slaat….

(13 januari 2023)

‘Koninklijke’
Shell gaat door met grof groenwassen van haar met bloed en olie
besmeurde naam

(2 januari 2023) 
En
zie de berichten onder de links in dat schrijven!! (waarvan je er al
enkele hieronder terug kan vinden)

Ruimtelijke
ordening houdt geen rekening met de zeespiegelstijging: de
vernietiging van een enorm kapitaal ligt op de loer

(16 februari 2021) (
en
zie de links in dat bericht!!
)

Klimaatrampen
van 2021: de kosten zijn bijna 200 miljard dollar

En daarbij zijn mensenlevens wat mij betreft niet eens in geld uit te
drukken……

Cora
van Nieuwenhuizen (VVD minister Asfaltering Nederland) wordt
lobbyvoorzitter Vereniging Energie-Nederland

En dat vlak nadat ze uit de politiek stapte >> over ernstige
corruptie gesproken……

RWE
(Essent) en Innogy: boycot deze bedrijven, verantwoordelijk voor
slopen 12.000 jaar oud bos t.b.v. bruinkoolverbranding >> anno
2018…….

(!!!!)

RWE
vernield 12.000 jaar oud Duits bos, om bruinkool te kunnen
verbranden………

RWE
wil grondwater onder Hambacher Forst wegpompen, de negatieve gevolgen
daarvan zullen ook in Nederland worden gevoeld…….

Ohrfeige
für RWE und Landesregierung

Hambacher
Forst voorlopig gespaard door de rechter

RWE
(Essent) en Hambacher Forst: de eerste dode tijdens ontruiming bij
val van hangbrug……..

(
!!!!)

Duitse
‘eco-terroristen’ en het Hambacher Bos, of hoe het zorg dragen voor
het milieu wordt gedemoniseerd……

(
!!!!)

Koning
mede verantwoordelijk voor geheimhouding stukken, aangaande de nieuwe
kolencentrales in de Eemshaven……..

Kamp
is lobbyist voor RWE en eist opsplitsing energiemarkt….

Essent
doet klanten een cadeau van € 200,–, bekostigt door de
belastingbetaler……

Duitse
belastingbetaler draait op voor atoomafval van o.a. RWE en
E-on…….

RWE
schildert zich valsgroen in duurzame energie……..

Groenlandse
ijsmassa smelt weg >> zeespiegelstijging tot 7 meter
verwacht…..

(18 december 2018) Intussen is dat smelten van de ijsmassa fiks
toegenomen…….

Klimaatakkoord
een schaamlap, waarmee de burgers worden uitgekleed en de grote
vervuilers weer worden ontzien…..

—————————————–

Voor
de klimaatsceptici
 de
kennis bij de voor hen onverdachte bedrijven Shell, Exxon en Total
die in de 70er en 80er jaren van de vorige eeuw onderzoek deden naar
de klimaatverandering >> zie de berichten onder de
volgende links
Total
wist 50 jaar geleden al dat olie en gas tot klimaatverstoring konden
leiden, toch zaaide het tot jaren 90 twijfel

Een artikel van VRT nieuws, waarbij nog opgemerkt moet worden dat
Total zelfs de laatste 10 jaar nog ‘twijfel heeft gezaaid…’

Shell
was al in 1989 overtuigd van klimaatverandering………….

(
!!!!)

Shell
en Exxon die ondanks eigen onderzoek niets hebben ondernomen tegen
klimaatverandering, willen met subsidie CO2 opslaan in lege
gasvelden

(
!!!!)

Exxon
in VS onder vuur vanwege de al decennialang voorradige kennis over de
menselijke hand in de klimaatverandering

en zie

Exxon
‘topman’ vindt klimaatdoelen najagen een onzinnige bezigheid

In
het verlengde van het voorgaande een ‘wetenschapper’ die zich o.a.
door Shell liet betalen om de klimaatverandering door menselijk
handelen te ontkennen, 
waarmee
hij meer dan 1 miljoen gulden verdiende
 (van
1989 tot 1998)
: Frits
Böttcher een ‘klimaatsceptische wetenschapper’ die zich liet betalen
door o.a. Shell, KLM en AkzoNobel

(
!!!!)
(leuk feit dat Böttcher regelmatig werd geciteerd door
klimaatsceptici, ik dacht ook door Marianne Zwagerman) 

Extinction
Rebellion blokkeert de vuilste straat van Nederland en GL
burgemeester Halsema stuurt in haar plaats de ME

(
en
zie de links in dat bericht!!
)
Ook het GroenLinks in Nederland is een oplichterspartij, die voor
bestuurlijke verantwoordelijkheid de idealen door de plee spoelt…..

—————————————–

 Let op!! De ruimte om reacties weer te geven werkt niet altijd, zo merkte ik onlangs. Als je commentaar hebt en het lukt niet op de normale manier, doe dit dan via het mailadres trippleu@gmail.com, ik zal deze dan opnemen onderaan in het bewuste artikel, althans als je geen geweld predikt, voorts plaats ik jouw reactie ook al staat deze diametraal tegenover dat bericht. Alvast mijn dank voor jouw eventuele reactie, Willem.

Preek van het jaar: “Christus onder het puin”

Zoals Ton Geurtsen stelt (hij deelde deze preek na Bernard Claeys), ben ook ik allesbehalve gelovig zoals de regelmatige bezoeker wel weet, maar dat is geen reden om deze volkomen terechte aanklacht tegen het moorddadige, barbaarse geweld van het fascistische Israëlische apartheidsbewind niet te plaatsen. 

Ton
Geurtsen

dprStsoeno2hetorhgmmt83 f95u0011aa 5549bm71mehh9e 3d6c557:7a · 

IK GELOOF NIET IN EEN GOD

Maar deze preek is erg goed 

Bernard Claeys

tooSepsndrm5odm6144im 64e f56b7g9c0 2fu4m8e5:ar0l8tlaf01ehgu

 

DE
KERSTMIS VREDESWENSEN IN HET WESTEN KLONKEN VALS. In Bethlehem, de
geboorteplek van Jezus, is er weinig reden tot feesten. Het belette
dominee Munther Isaac niet om een pakkende maar strijdbare preek te
geven aan de vooravond van kerstmis: “Aan onze Europese vrienden
zeg ik: ik wil nooit meer horen dat u ons de les leest over
mensenrechten of internationaal recht”.

We
zijn boos. We zijn gebroken. Dit had een tijd van vreugde moeten
zijn. In plaats daarvan zijn we aan het rouwen.

Wij
zijn bang.

Ruim
20.000 doden. Duizenden liggen nog steeds onder het puin.

Bijna
9.000 kinderen worden dag na dag op de meest brute wijze vermoord.

1,9
miljoen ontheemden.

Honderdduizenden
huizen verwoest.

Dit
is een genocide. De wereld kijkt toe

Gaza
zoals wij het kennen bestaat niet meer.

Dit
is een vernietiging. Dit is een genocide.

De
wereld kijkt toe. Kerken kijken toe.

De
bevolking van Gaza stuurt beelden

van
hun eigen executie door.

Misschien
maken ze er zich druk om in de wereld, maar het gaat gewoon door.

We
vragen ons af: is dit ook ons lot in Bethlehem? In Ramallah? In
Jenin?

Is
dit ons lot?

De
een na de ander stond in de rij om groen licht te geven voor deze
genocide op een gevangen bevolking.

Zij
gaven de dekking.

We
worden gekweld door het stilzwijgen van de wereldleiders van de
zogenaamde vrije wereld

Ze
zorgden er niet alleen voor dat ze de rekening vooraf betaalden, ze
versluierden ook de waarheid en de context die de politieke dekmantel
vormde. (…)

Deze
oorlog heeft ons bevestigd dat de wereld ons niet als gelijkwaardig
beschouwt.

Misschien
is het de kleur van onze huid, misschien komt het omdat we aan de
verkeerde kant van de politieke machtsverhouding staan. (…)

Ze
zeggen: “als er honderd Palestijnen moeten worden gedood om één
enkele Hamas-militant te krijgen, dan zij het zo”.

In
hun ogen zijn wij geen mensen.

Maar
in Gods ogen kan niemand ons dat vertellen.

De
hypocrisie en het racisme van de westerse wereld zijn zo doorzichtig
en weerzinwekkend.

De
woorden van de Palestijnen behandelen ze altijd met argwaan en
voorbehoud aan. Je weet dat we niet gelijk worden behandeld.

Maar
aan de andere kant worden hun woorden, ondanks een duidelijke staat
van dienst op het gebied van desinformatie en leugens, bijna altijd
als onfeilbaar beschouwd.

En
ik meen het.

Wij
zijn niet blank en daarom denk ik dat uw eigen logica over
mensenrechten niet op ons van toepassing is. (…)

Aan
onze Europese vrienden: ik wil nooit meer horen dat u ons de les
leest over mensenrechten of internationaal recht

Het
is zelfverdediging”, werd ons verteld.

En
ik blijf vragen: hoe is doden van 9.000 kinderen zelfverdediging?

Hoe
is de ontheemding van 1,9 miljoen Palestijnen zelfverdediging?

In
de schaduw van het Imperium maken ze van de kolonisator een
slachtoffer en van de gekoloniseerde een agressor. (…)

Laat
het duidelijk zijn vrienden: stilte is medeplichtigheid evenals loze
oproepen tot vrede zonder staakt-het-vuren of zonder een einde maken
aan de bezetting.

De
oppervlakkige woorden van empathie zonder directe actie, dat valt
allemaal onder de vlag van medeplichtigheid.

Dus
hier is mijn boodschap: Gaza is vandaag de dag het morele kompas van
de wereld geworden. (…)

Als
u niet geschokt bent door wat er in Gaza gebeurt, als u niet diep
geschokt bent, is er iets mis met uw menselijkheid.

Als
wij als christenen niet verontwaardigd zijn over de genocide, over
het gebruik van de Bijbel als wapen om deze genocide te
rechtvaardigen, dan is er iets mis met ons christelijk getuigenis en
brengen we de geloofwaardigheid van onze evangelieboodschap in
gevaar.

Stilte
is medeplichtigheid evenals loze oproepen tot vrede zonder
staakt-het-vuren of zonder een einde maken aan de bezetting

Als
u dit geen genocide noemt, ligt het aan u.

Het
is een zonde en een duisternis die je vrijwillig omarmt.

Sommigen
hebben niet eens opgeroepen tot een staakt-het-vuren. Ik heb het over
kerken.

Ik
heb medelijden met jou.

Het
komt goed met ons, ondanks de enorme klap die we hebben doorstaan.

Wij,
de Palestijnen, zullen herstellen.

We
zullen opstaan.

We
zullen weer opstaan te midden van de vernietiging, zoals we dat
altijd hebben gedaan als Palestijnen.

Ook
al is dit misschien wel de grootste klap die we in lange tijd hebben
gekregen, het komt goed met ons.

Maar
voor degenen die medeplichtig zijn: ik heb medelijden met jullie.

Zullen
jullie hier ooit van herstellen?

Jullie
liefdadigheid en jullie geschokte woorden na de genocide zullen geen
verschil maken.

Ik
weet dat deze spijtbetuigingen zullen komen.

Ik
weet dat mensen genereus zullen geven voor een goed doel.

Voor
degenen die medeplichtig zijn: ik heb medelijden met jullie. Zullen
jullie hier ooit van herstellen?

Maar
uw woorden zullen geen verschil maken.

Woorden
van spijt zijn voor jullie niet voldoende.

Wij
zullen uw verontschuldigingen na de genocide niet aanvaarden. Gedane
zaken nemen geen keer.

Ik
wil dat je in de spiegel kijkt en vraagt waar je was toen Gaza een
genocide doormaakte. (…)

De
laatste twee maanden waren we verontrust door de stilte van God.

We
hebben naar God gezocht en hem gevonden onder het puin in Gaza.

Jezus
zelf werd het slachtoffer van precies hetzelfde geweld van het
Imperium toen hij in ons land was.

Hij
werd gemarteld, gekruisigd.

Hij
bloedde dood terwijl anderen toekeken.

Hij
werd gedood en schreeuwde het uit van de pijn: mijn God, waar ben je?

Ik
wil dat je in de spiegel kijkt en vraagt waar je was toen Gaza een
genocide doormaakte

In
Gaza ligt God vandaag onder het puin en in deze kerstperiode, terwijl
we naar Jezus zoeken, (…) bevindt hij zich in een grot met een
eenvoudig gezin, een gezin dat leeft onder bezetting.

Hij
is kwetsbaar en overleeft ternauwernood en op miraculeuze wijze een
bloedbad.

Hij
is een van de vluchtelingen, is deel van een vluchtelingenfamilie.

Hier
is Jezus te vinden.

Als
Jezus vandaag geboren zou worden, zou hij onder het puin in Gaza
geboren worden.

Als
we trots en rijkdom verheerlijken, ligt Jezus onder het puin.

Als
we vertrouwen op macht, macht en wapens, ligt Jezus onder het puin.

Als
we de bombardementen op kinderen rechtvaardigen, rationaliseren en
theologiseren, dan Jezus ligt onder het puin.

Dit
is zijn kribbe.

Hij
voelt zich thuis bij de gemarginaliseerden, de mensen die lijden, de
onderdrukten en de ontheemden.

Dit
is zijn kribbe. (…)

Terwijl
de wereld het lot van de inwoners van Gaza bespreekt alsof ze
ongewenste dozen in een garage zijn, deelt God in het kerstverhaal
hun lot.

Hij
loopt met ze mee en noemt ze de zijne.

Deze
kribbe gaat dus over veerkracht. (…)

De
majesteit van de incarnatie (God die mens geworden is in Jezus, nvdr)
ligt in haar solidariteit met de gemarginaliseerden.

Veerkracht
omdat dit precies hetzelfde kind is dat opstond uit het midden van
pijn, vernietiging, duisternis en dood om machtige Imperiaums uit te
dagen.

Lieve
deugd, hoe hebben we de betekenis van Kerstmis verdraaid, hoe hebben
we Kerstmis gecommercialiseerd

Om
de waarheid te stellen tegenover de macht en een eeuwige overwinning
te bezorgen op dood en duisternis.

Ditzelfde
kind bereikt dit.

Dit
is Kerstmis vandaag in Palestina en dit is de kerstboodschap.

Kerstmis
gaat niet over kerstmannen, het gaat niet over bomen, geschenken of
lichtjes.

Lieve
deugd, hoe hebben we de betekenis van Kerstmis verdraaid, hoe hebben
we Kerstmis gecommercialiseerd.

Ik
was vorige maand in de VS, de eerste maandag na Thanksgiving, en ik
was verbaasd over de hoeveelheid kerstversieringen en -verlichting en
alle commerciële koopwaar.

Ik
kon het niet helpen om te denken dat ze ons bommen sturen terwijl ze
Kerstmis vieren in hun land.

Ze
zingen over de Vredevorst in hun land terwijl ze in ons land op de
oorlogstrommel slaan. (…)

Dit
is onze boodschap aan de wereld van vandaag.

Het
is een evangelieboodschap.

Het
is een ware en authentieke kerstboodschap over de God die niet zweeg
maar zijn woord sprak.

Zijn
woord was Jezus, geboren onder de bezette en gemarginaliseerde
mensen.

Hij
is solidair met ons in onze pijn en gebrokenheid.

Onze
boodschap is simpelweg dit: deze genocide moet nu stoppen

Deze
boodschap is onze boodschap aan de wereld van vandaag en het is
simpelweg dit: deze genocide moet nu stoppen.

Waarom
herhalen we het niet? Stop deze genocide nu.

Kun
je het met mij zeggen? (Alle aanwezigen samen:) “Stop: deze
genocide.”

Laten
we het nog een keer zeggen: (Alle aanwezigen samen:) “Stop deze
genocide.”

Dit
is onze oproep.

Dit
is ons pleidooi.

Dit
is ons gebed hier.

Oh
God. Amen
https://www.dewereldmorgen.be/…/de-preek-van-het-jaar…/

On the top right hand side of the page on my blog (with this article) you can choose for a translation in the language of your choice >> Google Translate.

==============================

Zie ook: ‘Israëlischezionisten inhumaan? Een kerstvertelling uit de Gazastrook

Het
is geen antisemitisme om kritiek te uiten op de oorlogsmisdaden van
Israël: intussen bijna 20.000 Palestijnse doden waaronder
9.000kinderen…..
‘ En
zie de berichten onder de links in dat schrijven!!

————————————–

Let
op!!

De ruimte om reacties weer te geven werkt niet altijd, zo merkte ik
onlangs. Als je commentaar hebt en het lukt niet op de normale
manier, doe dit dan via het mailadres trippleu@gmail.com, ik zal deze
dan opnemen onderaan in het bewuste artikel, althans als je geen
geweld predikt, voorts plaats ik jouw reactie ook al staat deze
diametraal tegenover dat bericht. Alvast mijn dank voor jouw
eventuele reactie, Willem.

Stadion verandert in massa gevangenis voor Palestijnen, hoe fascistisch wilt u het hebben…..

Waar blijft de veroordeling van de VN en internationale gemeenschap, waar blijft de woede?
Quote
Seriewoordenaar Huso
@Seriewoordenaar
CONFIRMED BY THE UN The same photojournalist also uploaded footage of Israeli forces turning a stadium in Gaza into a mass detention camp. The video shows the detention of hundreds of civilians, including women, elders, and babies. The United Nations and human rights…

Show more

392.5K

Views