(On the top right hand side of this page you can choose for a translation in the language of your choice in Google Translate)
Dacht dat ik van m’n stoel donderde toen ik onlangs een bericht van Peta Nederland onder ogen kreeg >> het Europese Hof van Justitie eist van cosmeticamaker Symrise AG dat het twee van de producten moet testen op dieren, die testen bestaan uit het zinloos martelen van dieren…… Daarmee is het eerdere verbod van tafel dat de EU na enorme petities uitvaardigde op het testen van dieren voor cosmeticaproducten…..
Deze testen zijn volkomen waardeloos, immers bijvoorbeeld een rat is nog geen mens…… Tegenwoordig is er een veel slimmere manier om uit te maken of bepaalde producten slecht zijn voor de mens, digitaal gemaakt met computerprogramma’s, onderzoek met onder andere gebruikmaking van bekende feiten over schadelijkheid van verschillende stoffen, dit onder ‘de noemer’ ‘Research Modernisation Deal’ (RMD), de uitkomsten van dergelijk onderzoek zijn voor de volle 100% betrouwbaar!! Vergeet daarnaast niet dat men ook proeven kan uitvoeren op menselijke stamcellen!!
Vergeet bij dit alles niet dat in Nederland bijvoorbeeld eerder jaarlijks een ongelofelijk aantal proefdieren werd vermoord, zonder dat er een proef op hen was uitgevoerd, daaronder honden, katten en apen…….* (hoe inhumaan kan een ‘mens’ zijn??)
Op zeker dat von der Leyen blij is met de uitspraak van het Europese Hof, niet voor niets ook wensen zij en haar corrupte commissie niets te doen tegen lange afstandsveetransporten naar buiten de EU, ondanks dat het EU parlement voor het grootste deel wel voor was….. (terwijl dat parlement nog een enigszins democratisch karakter heeft, dit in tegenstelling tot von der Leyen en haar corrupte commissie-bende!!)
Schunnig ook dat von der Leyen geen moeite heeft met de hel op aarde voor dieren genaamd pelsfokkerijen, waar dieren groot en dood worden gemarteld…. Om nog maar te zwijgen over die andere enorme dierenhel, aangeduid als ‘intensieve veehouderij’, waar die langeafstandstransporten van zojuist alles mee te maken hebben en waar een enorme smak belastinggeld (ook van ons uiteraard) in wordt gestoken, dit in de vorm van de EU landbouwsubsidie…. (vergeet verder niet dat die ‘arme boeren’ in ons land, figuren die vooral ‘produceren’ voor het buitenland, gemiddeld netto € 250.000,– per jaar verdienen!!!)
Verder is von der Leyen voor het afschieten van wolven, ze zei wel dat wolven goed zijn voor de ‘soortenveelvuldigheid’, maar dat bij overlast, dus als ze ‘nutsdieren’ aanvallen, wolven moeten worden afgeschoten….. Ondanks dat dit totaal onzinnig is, alsof die autocratische dweil niet weet dat de plekken van afgeschoten wolven zo weer worden ingenomen door andere wolven….. Maar ja, ‘mevrouw’ von der Leyen heeft nu eenmaal veel meer met het enorme aantal lobbyisten in Brussel**, zoals die van boeren en jagers die wolven willen vermoorden….
Trouwens heel dom van boeren en bijvoorbeeld schaapsherders, daar in de meeste landen de door loslopende honden vermoorde ‘nutsdieren’ niet worden vergoed en die door wolven wel….. Vandaar ook dat men met de leugen komt dat het vooral wolven zijn die hun dieren doden en de reguliere media hard meeblazen in deze leugen, want ja loslopende honden zijn niet sensationeel, wolven daarentegen wel zoals je ongetwijfeld begrijpt…….
Dat was het nog niet beste bezoeker, dezelfde Europese Commissie heeft besloten om het zwaar kankerverwekkende en hormoon verstorende glyfosaat (de werkzame stof in Roundup) nog eens 10 jaar lang toe te staan….. Terwijl deze commissie zich naar de burgers toe voordoet alsof het alleen maar opkomt voor het welzijn van die burgers en duurzaam bezig is….. (de brutaliteit en het openlijk bedonderen van de burgers >> waar haalt het ondemocratisch corrupte geteisem in Brussel / Straatsburg het gore lef vandaan??!!!)
Er zijn intussen al zo enorm veel redenen om uit de EU te stappen dat je je afvraagt waar von der Leyen in godsnaam mee bezig is….. Vergeet niet dat de EU zonder Nederland alsnog niet zonder ons land kan, dit vanwege onze enorm goede infrastructuur en ligging in een delta die het land heeft gemaakt tot het EU doorvoerland!!
Nederland is met de verplichting tot dierproeven ook nog eens flink geschoffeerd daar ons land (je gelooft het niet) inzet op de Transitie Proefdiervrije Innovatie (TPI) om tot een proefdiervrije maatschappij te komen…. Al moet ik zeggen dat demissionair kristen minister Adema met zijn handelen heeft aangegeven dat dit een enorme leugen is***, het is als het groenwassen dat de grote bedrijven doen, maar in dit geval het groenwassen van foute politiek, iets waar aartsleugenaar en bedrieger Rutte, godbetert onze premier, ook erg goed in is…. (bewijzen te over!!)
Maar laten we beginnen met von der Leyen, deze corrupte plagiaatpleger is al heel ver over de houdbaarheidsdatum en dient als de bliksem op te zouten naar haar thuisland!! Verderop vindt je links naar een petitie die is bedoeld om von der Leyen weg te krijgen, lees en teken deze ajb en geeft het door aan familie, vrienden en bekenden!!
NEXIT NU!! (dan wel zo snel mogelijk)
Hier een petitie van Peta tegen dierproeven voor cosmetica, lees en teken deze ajb (en geeft het door aan familie, vrienden en bekenden):
De uitspraak van het Hof van Justitie van de Europese Unie vernietigt het verbod op dierproeven voor cosmetica
Geplaatst op
door
Esther DeJong
22 november 2023: uitspraak van het Hof van Justitie van de Europese Unie vernietigt het verbod op dierproeven voor cosmetica
Het Hof van Justitie van de Europese Unie heeft een uitspraak gedaan
tegen de fabrikant van cosmetica-ingrediënten Symrise AG, die een
besluit ongedaan wilde laten maken dat het bedrijf verplichtte
cosmetische ingrediënten op duizenden dieren te testen.
Dit vernietigende vonnis heeft een lachertje gemaakt van het
rechtssysteem door het ooit baanbrekende EU-verbod op dierproeven voor
cosmetica effectief te vernietigen.
Waar ging de zaak over?
Symrise AG, een Duitse fabrikant, kreeg van het Europees Agentschap
voor chemische stoffen (ECHA) de opdracht om twee van zijn
zonnebrandingrediënten op duizenden dieren te testen. Symrise betwistte
het standpunt van ECHA voor de Kamer van Beroep van ECHA, en PETA
International Science Consortium Ltd kwam tussenbeide ter ondersteuning
van Symrise tijdens de hoorzitting. De Kamer handhaafde het
oorspronkelijke besluit, maar met de steun van het Science Consortium
ging Symrise in beroep bij het Hof van Justitie van de Europese Unie.
Lees de onderstaande blogpostupdates voor meer informatie over de zaak
en de betrokkenheid van PETA.
Wat betekent de uitkomst voor dieren?
In één klap heeft de rechtbank duizenden ratten, konijnen en vissen
veroordeeld tot gruwelijk lijden en een zekere dood door wrede testen,
en het baanbrekende verbod op dierproeven voor cosmetica waardeloos
gemaakt.
Muizen, ratten, konijnen en vissen worden nog steeds gedwangvoederd
met cosmetica-ingrediënten om te voldoen aan de wettelijke vereisten
onder de REACH-chemicaliënverordening.
Wij veroordelen het Hof van Justitie van de Europese Unie voor het
negeren van het doel van het verbod op dierproeven voor cosmetica,
namelijk ervoor zorgen dat alleen superieure, niet-dierlijke methoden
worden gebruikt om de veiligheid van cosmetica te beoordelen.
Wat nu?
PETA zal volharden in haar werk ter bescherming van zowel dieren als
van het recht van Europese burgers om dierproefvrije cosmetica te kopen,
en zal sterk blijven, ook al lijken ECHA en het Hof van Justitie van de
Europese Unie onverschillig tegenover moderne normen en waarden.
Jij kunt helpen druk uit te oefenen op besluitvormers. Stuur een
bericht naar de Europese Commissaris voor Milieu en vertel hem wat je
vindt van de praktijk van het vergiftigen en doden van dieren in wrede
en onbetrouwbare testen:
Update (22 november 2022): Op 22 november werd het
EU-verbod op het testen van cosmetica op dieren verdedigd voor het Hof
van Justitie van de Europese Unie, toen Symrise AG haar zaak naar voren
bracht tegen de eis van het Europees Agentschap voor chemische stoffen
dat twee ingrediënten, veel gebruikt in zonnebrandcrème, worden getest
op 5500 dieren.
PETA wetenschapsbeleidsmanager dr. Julia Baines was aanwezig om
juridische experts in de zaak bij te staan. Door naar de rechter te
stappen, roepen we de EU op om het verbod op wrede en ineffectieve
dierproeven te handhaven.
De uitkomst van de precedentscheppende zaak zal niet alleen van
invloed zijn op de dierproefvereisten voor 2-ethylhexylsalicylaat en
homosalaat, maar zal ook duidelijkheid verschaffen over hoe de
regelgeving van Registratie, Evaluatie, Autorisatie en Restrictie van
Chemicaliën (REACH) zal worden geïnterpreteerd voor alle cosmetische
ingrediënten.
Het handhaven van het verbod op dierproeven voor cosmetica zou
betekenen dat REACH niet kan worden gebruikt om het te ondermijnen, dat
dierproefvrije bedrijven hun producten niet hoeven te herformuleren of
op zoek hoeven te gaan naar alternatieve leveranciers. Het zou betekenen
dat Groot-Brittannië, Australië en andere landen met een beleid
gebaseerd op de EU verbod een krachtige boodschap ontvangen tegen het
gebruik van mazen in de wet.
Het publiek verwerpt op overweldigend wijze de wreedheid van
dierproeven: meer dan 1,2 miljoen EU-burgers steunden een Europees
Burgerinitiatief waarin de Europese Commissie werd opgeroepen het verbod
op het testen van cosmetica op dieren te beschermen en te versterken.
Update (19 augustus 2021): Dierproefvrije cosmetica
worden bedreigd sinds het Europees Agentschap voor chemische stoffen
(ECHA) en de Europese Commissie voor het eerst hun beleid aankondigden
om dierproeven voor cosmetica-ingrediënten te eisen. PETA-entiteiten
hebben dit beleid bij elke gelegenheid bestreden.
Toen Symrise AG in 2018 de eis van ECHA betwistte dat twee
ingrediënten op 5500 dieren zouden worden getest, kwam PETA
International Science Consortium e.V. tussenbeide in de zaak voor de
Kamer van Beroep van ECHA. Nu heeft Symrise de beslissing voorgelegd aan
het Hof van Justitie van de Europese Unie, en het Science Consortium is
opnieuw geaccepteerd als tussenpartij in deze precedentscheppende zaak.
PETA is verheugd dat het beleid van de Europese Commissie en ECHA –
dat het EU-test- en marketingverbod voor cosmetica heeft ondermijnd
door te eisen dat cosmetica-ingrediënten op dieren worden getest – ter
discussie wordt gesteld.
Het is een schande dat de aangevraagde dierproeven voor deze twee
ingrediënten slechts het topje van de ijsberg zijn. Maar PETA juicht het
toe dat Symrise deze zaak voor de rechtbank heeft gebracht.
Origineel bericht:
Twee onlangs gepubliceerde besluiten van de Kamer van Beroep van het
Europees Agentschap voor chemische stoffen (ECHA) oordeelden dat
ingrediënten die uitsluitend in cosmetica worden gebruikt, op dieren
mogen worden getest onder de verordening Registratie, Evaluatie,
Autorisatie en Beperking van Chemische stoffen (REACH). Testen op dieren
voor cosmetische ingrediënten zijn in de EU sinds 2013 verboden op
grond van de Cosmeticaverordening, maar deze besluiten – een grove
verkeerde interpretatie van de wet – zullen fabrikanten en regelgevende
instanties feitelijk in staat stellen het verbod te negeren.
Dit is wat er is gebeurd, wat het voor dieren zal betekenen en wat er kan worden gedaan om hen te helpen.
Wie lijdt hieronder?
Als direct gevolg van deze beslissingen moeten er meer dan 5.500
ratten, konijnen en vissen worden gebruikt in nieuwe test, van wie
sommigen tijdens de zwangerschap dwangvoeding met een cosmetisch
ingrediënt zullen krijgen voordat zij en hun ongeboren nakomelingen
worden gedood en ontleed.
Deze besluiten openen ook de deur naar meer dierproeven in het kader van REACH.
Elk jaar bevatten honderden cosmeticaproducten ingrediënten die nieuw
zijn op de markt, waarvoor in de toekomst mogelijk testen in het kader
van REACH geëist gaan worden, wat ten koste gaat van duizenden extra
dierenlevens.
Wat zijn de ingrediënten?
De cosmetica-ingrediënten die centraal staan in dit hoger beroep –
2-ethylhexylsalicylaat en homosalaat – worden gebruikt in
zonnebrandmiddelen en andere cosmetica om ultraviolette B (UVB)-stralen
van de zon te absorberen.
Veel fabrikanten en merken zullen waarschijnlijk door deze
beslissingen worden getroffen, dus het is van cruciaal belang dat
consumenten de doorzoekbare, online en wereldwijde “Beauty Without
Bunnies”-database van PETA US gebruiken van bedrijven die weigeren toe
te staan dat hun producten waar dan ook ter wereld op dieren worden
getest om welke reden dan ook.
Bedrijven die door PETA US als dierproefvrij zijn gecertificeerd,
voeren geen dierproeven uit voor ingrediënten, formuleringen of
eindproducten en beloven dit in de toekomst ook niet te zullen doen.
Moeten deze ingrediënten echt op dieren worden getest?
ECHA stelt dat de testen nodig zijn om de veiligheid aan te tonen
voor werknemers die de stof vervaardigen of hanteren, maar het testen
van deze cosmetische ingrediënten op duizenden dieren zal de werknemers
niet helpen beschermen. Fundamentele biologische verschillen tussen
mensen en andere dieren zorgen ervoor dat de resultaten van dierproeven
niet op betrouwbare wijze voorspellen wat er bij mensen zal gebeuren.
Is het testen van cosmetica niet verboden in Europa?
Sinds 2013 zijn dierproeven voor cosmetische ingrediënten in de EU
verboden op grond van de Cosmeticaverordening. Het Hof van Justitie van
de Europese Unie heeft in 2016 verder verduidelijkt dat de verkoop van
cosmetische producten die afhankelijk zijn van de resultaten van nieuw
gegenereerde dierproeven voor veiligheidsbeoordelingsdoeleinden binnen
de EU verboden is. Toch hebben ECHA, de Europese Commissie en nu de
Kamer van Beroep van ECHA de wet verkeerd geïnterpreteerd en de verboden
ondermijnd, waardoor dieren opnieuw in laboratoria worden gebruikt voor
zinloze en wrede cosmeticatesten.
De Cosmeticaverordening is van grote politieke betekenis en
weerspiegelt de wil van het publiek en het Europees Parlement. Het
monumentale verbod op het testen van cosmetica op dieren en het verkopen
van cosmetica die afhankelijk zijn van dierproefgegevens in de EU tonen
aan dat mensen het leven van een dier belangrijker vinden dan een tube
tandpasta of zonnebrandcrème.
Door op grond van REACH dierproeven toe te staan voor
ingrediënten die in cosmetica worden gebruikt, wordt de
Cosmeticaverordening feitelijk genegeerd en wordt het doel van deze
verboden volledig.
Het is eenvoudig: er mag alleen op niet-dierlijke methoden
worden vertrouwd om een cosmeticaproduct op de markt te brengen. Als dat
niet mogelijk is, mag het ingrediënt niet worden gebruikt.
Wat doet PETA eraan?
In 2014 maakten we bekend dat ECHA en de Europese Commissie
toestonden dat cosmetica-ingrediënten op dieren werden getest. Sindsdien
hebben we gewerkt aan het stoppen van deze weerzinwekkende testen door
druk uit te oefenen op de Europese Commissie en ECHA om de
Cosmeticaverordening en het verbod op dierproeven te respecteren.
PETA International Science Consortium e. V. – waarvan PETA UK lid is –
kwam tussenbeide in het beroep over deze recente testbeslissingen.
Hoewel de Kamer van Beroep veel van de argumenten van het Science
Consortium en het bedrijf dat verantwoordelijk is voor het beroep tegen
de testbeslissingen verwierp, onderzoeken PETA en het Science Consortium
alle opties om het probleem op te lossen.
PETA-entiteiten dringen er bij bedrijven op aan om hun steentje bij
te dragen door humane, dierproefvrije testmethoden te gebruiken en de
ontwikkeling van dergelijke methoden te helpen financieren. We moedigen
bedrijven ook aan om ingrediënten te gebruiken waarvan bekend is dat ze
veilig zijn, of om een product opnieuw te formuleren om alle cosmetische
ingrediënten die op dieren zijn getest onder REACH te elimineren.
Dierproefvrij zijn is voor ieder bedrijf een optie.
Hoewel deze beslissingen een enorme tegenslag zijn, zijn we
vastberadener dan ooit om alle testen voor cosmetica op dieren te
stoppen.
Wat kun jij doen om te helpen?
Gebruik altijd dierproefvrije producten en controleer bij twijfel de database van PETA US.
Help ons alsjeblieft de kracht van publiek verzet tegen het testen
van cosmetica op dieren aan te tonen: dring er bij de Europese Commissie
en ECHA op aan om de Cosmeticaverordening te respecteren en dierproeven
voor cosmetische ingrediënten te verbieden, ongeacht de omstandigheden:
(als
je het Engels niet machtig bent, zet dan de tekst om in Nederlands
met behulp van Google translate dat je rechts bovenaan deze pagina
ziet staan,klik
eerst in het menu op ‘Engels’, waarna je weer kan klikken op die
vertaalapp, daarna zie je bovenaan in het menu ‘Nederlands’ staan >>
klik daarop en de hele tekst staat vervolgens in het Nederlands, de
vertaling is van een redelijk goede kwaliteit.)
Hier de petitie tot het afzetten van de autocratische corrupte plagiaatpleger en niet democratisch gekozen voorzitter van de Europese Commissie, EU topgraaier Ursula von der Leyen. Hier gaat men in op de steun van deze topgraaier voor de Israëlische genocide op Palestijnen en die op etnische Russen in Oekraïne (en ja die hufter wordt onder andere met ons belastinggeld betaald!!):
>>
Petition for the Resignation of Ursula von der Leyen, President of
the European Commission
To:
European Council, European Parliament, and Citizens of the European
Union
Why
this is important
In
responding to the recent crisis in Israel and Palestine, European
Commission President Ursula von der Leyen has violated the European
Union’s legal framework and disregarded basic moral decency. While
condemning attacks on civilians in Israel, she has supported the
sealing off of civilians in Gaza from water, food and electricity and
the bombing of the people of Gaza under the guise of “defence”.
This unilateral action disregards international law and the
democratic mandate of EU member states.
The
President of the European Commission thus disregards
international
law,
the
democratic mandate of EU member states,
appropriate
ethical behaviour,
the
necessary diplomatic prudence.
We,
the undersigned, demand her immediate resignation.
Problematic
actions
1.
unilateral stance without a mandate
Ursula
von der Leyen has supported the sealing off of civilians in Gaza from
water, food and electricity and the bombing of Gaza under the guise
of “defence” without a mandate from EU member states.
2.
ignoring international law (Geneva Convention Article 33: prohibition
of collective punishment)
While
EU member states, the UN and other international bodies have
acknowledged the dire humanitarian situation in Gaza as a result of
collective punishment, President von der Leyen has explicitly
expressed unilateral solidarity with Israel.
3.
undermining the moral authority of the EU
The
President’s attitude towards Israel is in stark contrast to her
condemnation of similar actions in the past, such as Russia’s against
civilian infrastructure in Ukraine, which she described as war
crimes. This is application of international law as it sees fit,
which undermines the EU’s moral authority.
4.
circumvention of institutional processes
Ursula
von der Leyen’s actions not only bypassed the European Council, but
also disregarded the separation of powers within the EU, according to
which foreign policy is not determined by the Commission.
Call
for action
In
response to the Commission President’s overstepping of her authority
and disregard for the fundamental principles of human rights and
democracy, we call on Ursula von der Leyen to resign immediately from
her position as President of the European Commission. If she refuses
to do so, we call upon the German government to retract her as
commissioner.
We
call on EU citizens and institutions to stand up for the values that
bind us together as a community and to try to restore the moral
authority of the European Union on the international stage.
International
law must apply to all. If it is not applied equally everywhere, it is
worth nothing.
Please
sign this statement if you agree that Ursula von der Leyen’s actions
are incompatible with the principles and laws of the European Union
and warrant her immediate resignation.
Voor meer berichten over oplichter von der Leyen, corruptie, lobbyisten, Palestijnen, Oekraïne, dan wel over wolven, klik op het desbetreffende label direct onder dit bericht.
‘Dierenmishandeling goedgekeurd op het hoogste politieke niveau: pelsfokkerijen en dierentransporten blijven toegestaan‘ Fijn hè, die Europese Commissie en is er ene Frans Timmermans, tegenwoordig de lijsttrekker en voorzitter van de PvdA/GroenLinks fractie in de Tweede Kamer, die als grofgraaier in de Europese Commissie (niet democratisch gekozen) in z’n belachelijke Green Deal heeft opgenomen dat het verbranden van hout duurzaam is, zolang het maar houtafval is…..Dit terwijl het al een aantal jaren bekend is dat het verbranden van hout nog een fractie vuiler is dan steenkool en dat het zogenaamde resthout voor het veruit overgrote deel bestaat uit tot houtpellets verwerkte bomen….. (wedden dat deze PvdA/GroenLinks bedrieger minstens één open haard heeft in z’n ‘schamele optrekje??’)
‘Parallellen
tussen nazi en VS medicijnen‘ Dierproeven
voor medicijnen op mensen in arme landen die dit niet wordt verteld
en verder: Bourla, de CEO van Pfizer, gaf toe Israël te zien als
testlaboratorium voor COVID-vaccins, vanwege de hoge
vaccinatiegraad…..
Let op!! De ruimte om reacties weer te geven werkt niet, zo merkte ik onlangs. Als je commentaar hebt doe dit dan via het mailadres trippleu@gmail.com, ik zal deze dan opnemen onderaan in het bewuste artikel, althans als je geen geweld predikt, voorts plaats ik jouw reactie ook al staat deze diametraal tegenover dat bericht. Alvast mijn dank voor jouw eventuele reactie, Willem.
Hierbij wil ik alle bezoekers van mijn blog fijne feestdagen wensen, plus een mooi, gelukkig en gezond 2024!!
Verder is het te hopen dat de genocide van de Israëlische fascisten tegen het verdrukte Palestijnse volk in de platgebombardeerde Gazastrook en de oorlog van de NAVO-terreurorganisatie tegen Rusland, een oorlog die wordt uitgevochten in Oekraïne, snel zullen zijn afgelopen.
On the top right hand side of the page on my blog (with this
article) you can choose for a translation in the language of your
choice >> Google Translate.
Tekst van Wikipedia: The Andromeda Galaxy is a spiral galaxy approximately 2.5 million light-years away in the constellation Andromeda. The image also shows Messier Objects 32 and 110, as well as NGC 206 (a bright star cloud in the Andromeda Galaxy) and the star Nu Andromedae. This image was taken using a hydrogen-alpha filter.
(als
je het Engels niet machtig bent, zet dan de tekst om in Nederlands
met behulp van Google translate dat je rechts bovenaan deze pagina
ziet staan,klik
eerst in het menu op ‘Engels’, waarna je weer kan klikken op die
vertaalapp, daarna zie je bovenaan in het menu ‘Nederlands’ staan >>
klik daarop en de hele tekst staat vervolgens in het Nederlands, de
vertaling is van een redelijk goede kwaliteit.)
(On the top right hand side of this page you can choose for a translation in the language of your choice in Google Translate)
(als je het Engels niet machtig bent, zet dan de tekst om in Nederlands met behulp van Google translate dat je rechts bovenaan deze pagina ziet staan,klik eerst in het menu op ‘Engels’, waarna je weer kan klikken op die vertaalapp, daarna zie je bovenaan in het menu ‘Nederlands’ staan >> klik daarop en de hele tekst staat vervolgens in het Nederlands, de vertaling is van een redelijk goede kwaliteit.)
There are scores of Palestinian writers and photographers, many of whom have been killed, who are determined to make us see the horror of this genocide. They will vanquish the lies of the killers.
Writing and photographing in wartime are acts of resistance, acts of faith. They affirm the belief that one day – a day the writers, journalists and photographers may never see – the words and images will evoke empathy, understanding, outrage and provide wisdom. They chronicle not only the facts, although facts are important, but the texture, sacredness and grief of lives and communities lost. They tell the world what war is like, how those caught in its maw of death endure, how there are those who sacrifice for others and those who do not, what fear and hunger are like, what death is like. They transmit the cries of children, the wails of grief of the mothers, the daily struggle in the face of savage industrial violence, the triumph of their humanity through filth, sickness, humiliation and fear. This is why writers, photographers and journalists are targeted by aggressors in war — including the Israelis — for obliteration. They stand as witnesses to evil, an evil the aggressors want buried and forgotten. They expose the lies. They condemn, even from the grave, their killers. Israel has killed at least 13 Palestinian poets and writers along with at least 67 journalists and media workers in Gaza, and three in Lebanon since Oct. 7.
I experienced futility and outrage when I covered war. I wondered if I had done enough, or if it was even worth the risk. But you go on because to do nothing is to be complicit. You report because you care. You will make it hard for the killers to deny their crimes.
This brings me to the Palestinian novelist and playwright Atef Abu Saif. He and his 15-year-old son Yasser, who live in the occupied West Bank, were visiting family in Gaza — where he was born — when Israel began its scorched earth campaign. Atef is no stranger to the violence of the Israeli occupiers. He was two months old during the 1973 war and writes “I’ve been living through wars ever since. Just as life is a pause between two deaths, Palestine, as a place and as an idea, is a timeout in the middle of many wars.”
During Operation Cast Lead, the 2008/2009 Israel assault on Gaza, Atef sheltered in the corridor of his Gaza family home for 22 nights with his wife, Hanna and two children, while Israel bombed and shelled. His book “The Drone Eats with Me: Diaries from a City Under Fire,” is an account of Operation Protective Edge, the 2014 Israeli assault on Gaza that killed 1,523 Palestinian civilians, including 519 children.
“Memories of war can be strangely positive, because to have them at all means you must have survived,” he notes sardonically.
He again did what writers do, including the professor and poet Refaat Alareer, who was killed, along with Refaat’s brother, sister and her four children, in an airstrike on his sister’s apartment building in Gaza on Dec. 7. The Euro-Mediterranean Human Rights Monitor said that Alareer was deliberately targeted, “surgically bombed out of the entire building.” His killing came after weeks of “death threats that Refaat received online and by phone from Israeli accounts.” He had moved to his sister’s because of the threats.
Refaat, whose doctorate was on the metaphysical poet John Donne, wrote a poem in November, called “If I Must Die,” which became his last will and testament. It has been translated into numerous languages. A reading of the poem by the actor Brian Cox has been viewed almost 30 million times.
If I must die,
you must live
to tell my story
to sell my things
to buy a piece of cloth
and some strings,
(make it white with a long tail)
so that a child, somewhere in Gaza
while looking heaven in the eye
awaiting his dad who left in a blaze—
and bid no one farewell
not even to his flesh
not even to himself—
sees the kite, my kite you made,
flying up above
and thinks for a moment an angel is there
bringing back love
If I must die
let it bring hope
let it be a tale.
Atef, once again finding himself living amid the explosions and carnage from Israeli shells and bombs, doggedly publishes his observations and reflections. His accounts are often difficult to transmit because of Israel’s blockage of Internet and phone service. They have appeared in The Washington Post, The New York Times, The Nation and Slate.
On the first day of the Israeli bombardment, a friend, the young poet and musician Omar Abu Shawish, is killed, apparently in an Israeli naval bombardment, though later reports would say he was killed in an airstrike as he was walking to work. Atef wonders about the Israeli soldiers watching him and his family with “their infrared lenses and satellite photography.” Can “they count the loafs of bread in my basket, or the number of falafel balls on my plate?” he wonders. He watches the crowds of dazed and confused families, their homes in rubble, carrying “mattresses, bags of clothes, food and drink.” He stands mutely before “the supermarket, the bureau de change, the falafel shop, the fruit stalls, the perfume parlor, the sweets shop, the toy shop — all burned.”
“Blood was everywhere, along with bits of kids’ toys, cans from the supermarket, smashed fruit, broken bicycles and shattered perfume bottles,” he writes. “The place looked like a charcoal drawing of a town scorched by a dragon.”
“I went to the Press House, where journalists were frantically downloading images and writing reports for their agencies. I was sitting with Bilal, the Press House manager, when an explosion shook the building. Windows shattered, and the ceiling collapsed onto us in chunks. We ran toward the central hall. One of the journalists was bleeding, having been hit by flying glass. After 20 minutes, we ventured out to inspect the damage. I noticed that Ramadan decorations were still hanging in the street.”
“The city has become a wasteland of rubble and debris,” Atef, who has been the Palestinian Authority’s minister of culture since 2019, writes in the early days of the Israeli shelling of Gaza City. “Beautiful buildings fall like columns of smoke. I often think about the time I was shot as a kid, during the first intifada, and how my mother told me I actually died for a few minutes before being brought back to life. Maybe I can do the same this time, I think.”
He leaves his teenage son with family members.
“The Palestinian logic is that in wartime, we should all sleep in different places, so that if part of the family is killed, another part lives,” he writes. “The U.N. schools are getting more crowded with displaced families. The hope is that the U.N. flag will save them, though in previous wars, that hasn’t been the case.”
I see death approaching, hear its steps growing louder. Just be done with it, I think. It’s the 11th day of the conflict, but all the days have merged into one: the same bombardment, the same fear, the same smell. On the news, I read the names of the dead on the ticker at the bottom of the screen. I wait for my name to appear.
In the morning, my phone rang. It was Rulla, a relative in the West Bank, telling me she had heard there’d been an airstrike in Talat Howa, a neighborhood on the south side of Gaza City where my cousin Hatem lives. Hatem is married to Huda, my wife’s only sister. He lives in a four-story building that also houses his mother and brothers and their families.
I called around, but no one’s phone was working. I walked to al-Shifa Hospital to read the names: Lists of the dead are pinned up daily outside a makeshift morgue. I could barely approach the building: Thousands of Gazans had made the hospital their home; its gardens, its hallways, every empty space or spare corner had a family in it. I gave up and headed toward Hatem’s.
Thirty minutes later, I was on his street. Rulla had been right. Huda and Hatem’s building had been hit only an hour earlier. The bodies of their daughter and grandchild had already been retrieved; the only known survivor was Wissam, one of their other daughters, who had been taken to the ICU. Wissam had gone straight into surgery, where both of her legs and her right hand had been amputated. Her graduation ceremony from art college had taken place only the day before. She has to spend the rest of her life without legs, with one hand. “What about the others?” I asked someone.
“We can’t find them,” came the reply.
Amid the rubble, we shouted: “Hello? Can anyone hear us?” We called out the names of those still missing, hoping some might still be alive. By the end of the day, we’d managed to find five bodies, including that of a 3-month-old. We went to the cemetery to bury them.
In the evening, I went to see Wissam in the hospital; she was barely awake. After half an hour, she asked me: “Khalo [Uncle], I’m dreaming, right?”
I said, “We are all in a dream.”
“My dream is terrifying! Why?”
“All our dreams are terrifying.”
After 10 minutes of silence, she said, “Don’t lie to me, Khalo. In my dream, I don’t have legs. It’s true, isn’t it? I have no legs?”
“But you said it’s a dream.”
“I don’t like this dream, Khalo.”
I had to leave. For a long 10 minutes, I cried and cried. Overwhelmed by the horrors of the past few days, I walked out of the hospital and found myself wandering the streets. I thought idly, we could turn this city into a film set for war movies. Second World War films and end-of-the-world movies. We could hire it out to the best Hollywood directors. Doomsday on demand. Who could have the courage to tell Hanna, so far away in Ramallah, that her only sister had been killed? That her family had been killed? I phoned my colleague Manar and asked her to go to our house with a couple of friends and try to delay the news from getting to her. “Lie to her,” I told Manar. “Say the building was attacked by F-16s but the neighbors think Huda and Hatem were out at the time. Any lie that could help.”
Leaflets in Arabic dropped by Israeli helicopters float down from the sky.They announce that anyone who remains north of the Wadi waterway will be considered a partner to terrorism, “meaning,” Atef writes, “the Israelis can shoot on sight.” The electricity is cut. Food, fuel and water begin to run out. The wounded are operated on without anesthesia. There are no painkillers or sedatives. He visits his niece Wissam, racked with pain, in al-Shifa Hospital who asks him for a lethal injection. She says Allah will forgive her.
“But he will not forgive me, Wissam.”
“I am going to ask him to, on your behalf,” she says.
After airstrikes he joins the rescue teams “under the cricket-like hum of drones we couldn’t see in the sky.” A line from T.S Eliot, “a heap of broken images,” runs through his head. The injured and dead are “transported on three-wheeled bicycles or dragged along in carts by animals.”
“We picked up pieces of mutilated bodies and gathered them on a blanket; you find a leg here, a hand there, while the rest looks like minced meat,” he writes. “In the past week, many Gazans have started writing their names on their hands and legs, in pen or permanent marker, so they can be identified when death comes. This might seem macabre, but it makes perfect sense: We want to be remembered; we want our stories to be told; we seek dignity. At the very least, our names will be on our graves. The smell of unretrieved bodies under the ruins of a house hit last week remains in the air. The more time passes, the stronger the smell.”
The scenes around him become surreal. On Nov. 19, day 44 of the assault, he writes:
A man rides a horse toward me with the body of a dead teenager slung over the saddle in front. It seems it’s his son, perhaps. It looks like a scene from a historical movie, only the horse is weak and barely able to move. He is back from no battle. He is no knight. His eyes are full of tears as he holds the little riding crop in one hand and the bridle in the other. I have an impulse to photograph him but then feel suddenly sick at the idea. He salutes no one. He barely looks up. He is too consumed with his own loss. Most people are using the camp’s old cemetery; it’s the safest and although it is technically long-since full, they have started digging shallower graves and burying the new dead on top of the old—keeping families together, of course.
On Nov. 21 after constant tank-shelling, he decides to flee the Jabaliya neighborhood in the north of Gaza for the south, with his son and mother-in-law who is in a wheelchair. They must pass through Israeli checkpoints, where soldiers randomly select men and boys from the line for detention.
“Scores of bodies are strewn along both sides of the road,” he writes. “Rotting, it seems, into the ground. The smell is horrendous. A hand reaches out toward us from the window of a burned-out car, as if asking for something, from me specifically. I see what looks like two headless bodies in a car — limbs and precious body parts just thrown away and left to fester.”
He tells his son Yasser: “Don’t look. Just keep walking, son.”
In early Dec. his family home is destroyed in an airstrike.
“The house a writer grows up in is a well from which to draw material. In each of my novels, whenever I wanted to depict a typical house in the camp, I conjured ours. I’d move the furniture around a bit, change the name of the alley, but who was I kidding? It was always our house.”
“All the houses in Jabalya are small. They’re built randomly, haphazardly, and they’re not made to last. These houses replaced the tents that Palestinians like my grandmother Eisha lived in after the displacements of 1948. Those who built them always thought they’d soon be returning to the beautiful, spacious homes they’d left behind in the towns and villages of historic Palestine. That return never happened, despite our many rituals of hope, likesafeguarding the key to the old family home. The future keeps betraying us, but the past is ours.”
“Though I’ve lived in many cities around the world, and visited many more, that tiny ramshackle abode was the only place I ever felt at home’” he goes on. “Friends and colleagues always asked: Why don’t you live in Europe or America? You have the opportunity. My students chimed in: Why did you return to Gaza? My answer was always the same: ‘Because in Gaza, in an alleyway in the Saftawi neighborhood of Jabalya, there stands a little house that cannot be found anywhere else in the world.’ If on doomsday God were to ask me where I would like to be sent, I wouldn’t hesitate in saying, ‘Home.’ Now there is no home.”
Atef is now trapped in southern Gaza with his son. His niece was transferred to a hospital in Egypt. Israel continues to pound Gaza with over 20,000 dead and 50,000 wounded. Atef continues to write.
The story of Christmas is the story of a poor woman, nine months pregnant, and her husband forced to leave their home in Nazareth in northern Galilee. The occupying Roman power has demanded they register for the census 90 miles away in Bethlehem. When they arrive there are no rooms. She gives birth in a stable. King Herod – who learned from the Magi of the birth of the messiah – orders his soldiers to hunt down every child two years old and under in Bethlehem and the vicinity and murder them. An angel warns Joseph in a dream to flee. The couple and infant escape under the cover of darkness and make the 40-mile journey to Egypt.
I was in a refugee camp in the early 1980s for Guatemalans who had fled the war into Honduras. The peasant farmers and their families, living in filth and mud, their villages and homes burned or abandoned, were decorating their tents with strips of colored paper to celebrate the Massacre of the Innocents.
“Why is this such an important day?” I asked.
“It was on this day that Christ became a refugee,” a farmer answered.
The Christmas story was not written for the oppressors. It was written for the oppressed. We are called to protect the innocents. We are called to defy the occupying power. Atef, Refaat and those like them, who speak to us at the risk of death, echo this Biblical injunction. They speak so we will not be silent. They speak so we will take these words and images and hold them up to the principalities of the world — the media, politicians, diplomats, universities, the wealthy and privileged, the weapons manufacturers, the Pentagon and the Israel lobby groups — who are orchestrating the genocide in Gaza. The infant Christ is not lying today in straw, but a pile of broken concrete.
Evil has not changed down the millenia. Neither has goodness.
Let op!! De ruimte om reacties weer te geven werkt niet, zo merkte ik onlangs. Als je commentaar hebt doe dit dan via het mailadres trippleu@gmail.com, ik zal deze dan opnemen onderaan in het bewuste artikel, althans als je geen geweld predikt, voorts plaats ik jouw reactie ook al staat deze diametraal tegenover dat bericht. Alvast mijn dank voor jouw eventuele reactie, Willem.
(On
the top right hand side of this page you can choose for a translation
in the language of your choice in Google Translate)
(als je het Engels niet machtig bent, zet dan de tekst om in Nederlands met behulp van Google translate dat je rechts bovenaan deze pagina ziet staan,klik eerst in het menu op ‘Engels’, waarna je weer kan klikken op die vertaalapp, daarna zie je bovenaan in het menu ‘Nederlands’ staan >> klik daarop en de hele tekst staat vervolgens in het Nederlands, de vertaling is van een redelijk goede kwaliteit.)
There are scores of Palestinian
writers and photographers, many of whom have been killed, who are
determined to make us see the horror of this genocide. They will
vanquish the lies of the killers.
Writing and photographing in wartime
are acts of resistance, acts of faith. They affirm the belief that
one day – a day the writers, journalists and photographers may never
see – the words and images will evoke empathy, understanding, outrage
and provide wisdom. They chronicle not only the facts, although facts
are important, but the texture, sacredness and grief of lives and
communities lost. They tell the world what war is like, how those
caught in its maw of death endure, how there are those who
sacrifice for others and those who do not, what fear and hunger are
like, what death is like. They transmit the cries of children, the
wails of grief of the mothers, the daily struggle in the face of
savage industrial violence, the triumph of their humanity through
filth, sickness, humiliation and fear. This is why writers,
photographers and journalists are targeted by aggressors in war —
including the Israelis — for obliteration. They stand as witnesses
to evil, an evil the aggressors want buried and forgotten. They
expose the lies. They condemn, even from the grave, their killers.
Israel has killed at least 13 Palestinian poets
and writers along with at least 67 journalists
and media workers in Gaza, and three in Lebanon since Oct.
7.
I
experienced futility and outrage when I covered war. I wondered if I
had done enough, or if it was even worth the risk. But you go on
because to do nothing is to be complicit. You report because you
care. You will make it hard for the killers to deny their crimes.
This
brings me to the Palestinian novelist and playwright Atef Abu Saif.
He and his 15-year-old son Yasser, who live in the occupied West
Bank, were visiting family in Gaza — where he was born — when
Israel began its scorched earth campaign. Atef is no stranger to the
violence of the Israeli occupiers. He was two months old during the
1973 war and writes “I’ve
been living through wars ever since. Just as life is a pause between
two deaths, Palestine, as a place and as an idea, is a timeout in the
middle of many wars.”
During
Operation Cast Lead, the 2008/2009 Israel assault on Gaza, Atef
sheltered in the corridor of his Gaza family home for 22 nights with
his wife, Hanna and two children, while Israel bombed and shelled.
His book “The
Drone Eats with Me: Diaries from a City Under Fire,” is an account
of Operation Protective Edge, the 2014 Israeli assault on Gaza
that killed 1,523
Palestinian civilians, including 519 children.
“Memories
of war can be strangely positive, because to have them at all means
you must have survived,” he notes sardonically.
He
again did what writers do, including the professor and poet Refaat
Alareer, who was killed,
along with Refaat’s brother, sister and her four children, in an
airstrike on his sister’s apartment building in Gaza on Dec. 7. The
Euro-Mediterranean Human Rights Monitor said that Alareer
was deliberately targeted,
“surgically bombed out of the entire building.” His killing came
after weeks of “death threats that Refaat received online and by
phone from Israeli accounts.” He had moved to his sister’s
because of the threats.
Refaat,
whose doctorate was on the metaphysical poet John
Donne, wrote a poem in November, called “If I Must Die,”
which became his last will and testament. It has been translated into
numerous languages. A reading of the poem by the actor Brian Cox has
been viewed almost
30 million times.
If
I must die,
you
must live
to
tell my story
to
sell my things
to
buy a piece of cloth
and
some strings,
(make
it white with a long tail)
so
that a child, somewhere in Gaza
while
looking heaven in the eye
awaiting
his dad who left in a blaze—
and
bid no one farewell
not
even to his flesh
not
even to himself—
sees
the kite, my kite you made,
flying
up above
and
thinks for a moment an angel is there
bringing
back love
If
I must die
let
it bring hope
let
it be a tale.
Atef,
once again finding himself living amid the explosions and carnage
from Israeli shells and bombs, doggedly publishes his observations
and reflections. His accounts are often difficult to transmit because
of Israel’s blockage of Internet and phone service. They have
appeared in The
Washington Post, The
New York Times, The
Nation and Slate.
On
the first day of the Israeli bombardment, a friend, the young poet
and musician Omar Abu Shawish, is killed, apparently in an Israeli
naval bombardment, though later reports would say he was killed in
an airstrike as he was walking to work. Atef wonders about the
Israeli soldiers watching him and his family with “their infrared
lenses and satellite photography.” Can “they count the loafs of
bread in my basket, or the number of falafel balls on my plate?” he
wonders. He watches the crowds of dazed and confused families, their
homes in rubble, carrying “mattresses, bags of clothes, food and
drink.” He stands mutely before “the supermarket, the bureau de
change, the falafel shop, the fruit stalls, the perfume parlor, the
sweets shop, the toy shop — all burned.”
“Blood
was everywhere, along with bits of kids’ toys, cans from the
supermarket, smashed fruit, broken bicycles and shattered perfume
bottles,” he writes.
“The place looked like a charcoal drawing of a town scorched by a
dragon.”
“I
went to the Press House, where journalists were frantically
downloading images and writing reports for their agencies. I was
sitting with Bilal, the Press House manager, when an explosion shook
the building. Windows shattered, and the ceiling collapsed onto us in
chunks. We ran toward the central hall. One of the journalists was
bleeding, having been hit by flying glass. After 20 minutes, we
ventured out to inspect the damage. I noticed that Ramadan
decorations were still hanging in the street.”
“The
city has become a wasteland of rubble and debris,” Atef, who has
been the Palestinian Authority’s minister of culture since 2019,
writes in the early days of the Israeli shelling of Gaza City.
“Beautiful buildings fall like columns of smoke. I often think
about the time I was shot as a kid, during the first intifada, and
how my mother told me I actually died for a few minutes before being
brought back to life. Maybe I can do the same this time, I think.”
He
leaves his teenage son with family members.
“The
Palestinian logic is that in wartime, we should all sleep in
different places, so that if part of the family is killed, another
part lives,” he writes. “The U.N. schools are getting more
crowded with displaced families. The hope is that the U.N. flag will
save them, though in previous wars, that hasn’t been the case.”
I
see death approaching, hear its steps growing louder. Just be done
with it, I think. It’s the 11th day of the conflict, but all the
days have merged into one: the same bombardment, the same fear, the
same smell. On the news, I read the names of the dead on the ticker
at the bottom of the screen. I wait for my name to appear.
In
the morning, my phone rang. It was Rulla, a relative in the West
Bank, telling me she had heard there’d been an airstrike in Talat
Howa, a neighborhood on the south side of Gaza City where my cousin
Hatem lives. Hatem is married to Huda, my wife’s only sister. He
lives in a four-story building that also houses his mother and
brothers and their families.
I
called around, but no one’s phone was working. I walked to al-Shifa
Hospital to read the names: Lists of the dead are pinned up daily
outside a makeshift morgue. I could barely approach the building:
Thousands of Gazans had made the hospital their home; its gardens,
its hallways, every empty space or spare corner had a family in it. I
gave up and headed toward Hatem’s.
Thirty
minutes later, I was on his street. Rulla had been right. Huda and
Hatem’s building had been hit only an hour earlier. The bodies of
their daughter and grandchild had already been retrieved; the only
known survivor was Wissam, one of their other daughters, who had been
taken to the ICU. Wissam had gone straight into surgery, where both
of her legs and her right hand had been amputated. Her graduation
ceremony from art college had taken place only the day before. She
has to spend the rest of her life without legs, with one hand. “What
about the others?” I asked someone.
“We
can’t find them,” came the reply.
Amid
the rubble, we shouted: “Hello? Can anyone hear us?” We called
out the names of those still missing, hoping some might still be
alive. By the end of the day, we’d managed to find five bodies,
including that of a 3-month-old. We went to the cemetery to bury
them.
In
the evening, I went to see Wissam in the hospital; she was barely
awake. After half an hour, she asked me: “Khalo [Uncle], I’m
dreaming, right?”
I
said, “We are all in a dream.”
“My
dream is terrifying! Why?”
“All
our dreams are terrifying.”
After
10 minutes of silence, she said, “Don’t lie to me, Khalo. In my
dream, I don’t have legs. It’s true, isn’t it? I have no legs?”
“But
you said it’s a dream.”
“I
don’t like this dream, Khalo.”
I
had to leave. For a long 10 minutes, I cried and cried. Overwhelmed
by the horrors of the past few days, I walked out of the hospital and
found myself wandering the streets. I thought idly, we could turn
this city into a film set for war movies. Second World War films and
end-of-the-world movies. We could hire it out to the best Hollywood
directors. Doomsday on demand. Who could have the courage to tell
Hanna, so far away in Ramallah, that her only sister had been killed?
That her family had been killed? I phoned my colleague Manar and
asked her to go to our house with a couple of friends and try to
delay the news from getting to her. “Lie to her,” I told Manar.
“Say the building was attacked by F-16s but the neighbors think
Huda and Hatem were out at the time. Any lie that could help.”
Leaflets
in Arabic dropped by Israeli helicopters float down from the
sky.They
announce that anyone who remains north of the Wadi waterway will be
considered a partner to terrorism, “meaning,” Atef writes, “the
Israelis can shoot on sight.” The electricity is cut. Food, fuel
and water begin to run out. The wounded are operated on without
anesthesia. There are no painkillers or sedatives. He visits his
niece Wissam, racked with pain, in al-Shifa Hospital who asks him for
a lethal injection. She says Allah will forgive her.
“But
he will not forgive me, Wissam.”
“I
am going to ask him to, on your behalf,” she says.
After
airstrikes he joins the rescue teams “under the cricket-like hum of
drones we couldn’t see in the sky.” A line from T.S Eliot, “a
heap of broken images,” runs through his head. The injured and dead
are “transported on three-wheeled bicycles or dragged along in
carts by animals.”
“We
picked up pieces of mutilated bodies and gathered them on a blanket;
you find a leg here, a hand there, while the rest looks like minced
meat,” he writes. “In the past week, many Gazans have started
writing their names on their hands and legs, in pen or permanent
marker, so they can be identified when death comes. This might seem
macabre, but it makes perfect sense: We want to be remembered; we
want our stories to be told; we seek dignity. At the very least, our
names will be on our graves. The smell of unretrieved bodies under
the ruins of a house hit last week remains in the air. The more time
passes, the stronger the smell.”
The
scenes around him become surreal. On Nov. 19, day 44 of the assault,
he writes:
A
man rides a horse toward me with the body of a dead teenager slung
over the saddle in front. It seems it’s his son, perhaps. It looks
like a scene from a historical movie, only the horse is weak and
barely able to move. He is back from no battle. He is no knight. His
eyes are full of tears as he holds the little riding crop in one hand
and the bridle in the other. I have an impulse to photograph him but
then feel suddenly sick at the idea. He salutes no one. He barely
looks up. He is too consumed with his own loss. Most people are using
the camp’s old cemetery; it’s the safest and although it is
technically long-since full, they have started digging shallower
graves and burying the new dead on top of the old—keeping families
together, of course.
On
Nov. 21 after constant tank-shelling, he decides to flee the Jabaliya
neighborhood in the north of Gaza for the south, with his son and
mother-in-law who is in a wheelchair. They must pass through Israeli
checkpoints, where soldiers randomly select men and boys from the
line for detention.
“Scores
of bodies are strewn along both sides of the road,” he writes.
“Rotting, it seems, into the ground. The smell is horrendous. A
hand reaches out toward us from the window of a burned-out car, as if
asking for something, from me specifically. I see what looks like two
headless bodies in a car — limbs and precious body parts just
thrown away and left to fester.”
He
tells his son Yasser: “Don’t look. Just keep walking, son.”
In
early Dec. his family home is destroyed in
an airstrike.
“The
house a writer grows up in is a well from which to draw material. In
each of my novels, whenever I wanted to depict a typical house in the
camp, I conjured ours. I’d move the furniture around a bit, change
the name of the alley, but who was I kidding? It was always our
house.”
“All
the houses in Jabalya are small. They’re built randomly,
haphazardly, and they’re not made to last. These houses replaced
the tents that Palestinians like my grandmother Eisha lived in after
the displacements of 1948. Those who built them always thought they’d
soon be returning to the beautiful, spacious homes they’d left
behind in the towns and villages of historic Palestine. That return
never happened, despite our many rituals of hope, likesafeguarding
the key to the old family home. The future keeps betraying us, but
the past is ours.”
“Though
I’ve lived in many cities around the world, and visited many more,
that tiny ramshackle abode was the only place I ever felt at home’”
he goes on. “Friends and colleagues always asked: Why don’t you
live in Europe or America? You have the opportunity. My students
chimed in: Why did you return to Gaza? My answer was always the same:
‘Because in Gaza, in an alleyway in the Saftawi neighborhood of
Jabalya, there stands a little house that cannot be found anywhere
else in the world.’ If on doomsday God were to ask me where I would
like to be sent, I wouldn’t hesitate in saying, ‘Home.’ Now
there is no home.”
Atef
is now trapped in southern Gaza with his son. His niece was
transferred to a hospital in Egypt. Israel continues to pound Gaza
with over 20,000 dead and 50,000 wounded. Atef continues to write.
The
story of Christmas is the story of a poor woman, nine months
pregnant, and her husband forced to leave their home in Nazareth in
northern Galilee. The occupying Roman power has demanded they
register for the census 90 miles away in Bethlehem. When they arrive
there are no rooms. She gives birth in a stable. King
Herod – who learned from the Magi of the birth of the
messiah – orders his soldiers to hunt down every child two years old
and under in Bethlehem and the vicinity and murder them. An angel
warns Joseph in a dream to flee. The couple and infant escape under
the cover of darkness and make the 40-mile journey to Egypt.
I
was in a refugee camp in the early 1980s for Guatemalans who had fled
the war into Honduras. The peasant farmers and their families, living
in filth and mud, their villages and homes burned or abandoned, were
decorating their tents with strips of colored paper to celebrate
the Massacre
of the Innocents.
“Why
is this such an important day?” I asked.
“It
was on this day that Christ became a refugee,” a farmer answered.
The Christmas
story was not written for the oppressors. It was written for
the oppressed. We are called to protect the innocents. We are called
to defy the occupying power. Atef, Refaat and those like them, who
speak to us at the risk of death, echo this Biblical injunction. They
speak so we will not be silent. They speak so we will take these
words and images and hold them up to the principalities of the world
— the media, politicians, diplomats, universities, the wealthy and
privileged, the weapons manufacturers, the Pentagon and the Israel
lobby groups — who are orchestrating the genocide in Gaza. The
infant Christ is not lying today in straw, but a pile of broken
concrete.
Evil
has not changed down the millenia. Neither has goodness.
Let op!! De ruimte om reacties weer te geven werkt niet, zo merkte ik onlangs. Als je commentaar hebt doe dit dan via het mailadres trippleu@gmail.com, ik zal deze dan opnemen onderaan in het bewuste artikel, althans als je geen geweld predikt, voorts plaats ik jouw reactie ook al staat deze diametraal tegenover dat bericht. Alvast mijn dank voor jouw eventuele reactie, Willem.
(On the top right hand side of this page you can choose for a translation in the language of your choice in Google Translate)
Na eerst helmen te hebben geleverd aan de Oekraïense fascistische junta, is kanselier Scholz volledig omgedraaid en op oorlogspad tegen Rusland….. Ongelofelijk dat een land dat eerder onder ‘de noemer’ nazi-Duitsland oorlog voerde tegen de Sovjet-Unie en daarbij meer dan 20 miljoen Russen heeft vermoord tijdens de Tweede Wereldoorlog (WOII), nu een land steunt dat tot de Russische inval in Oekraïne middels massamoorden een groot aantal etnische Russen heeft vermoord…..*
In de afgescheiden staatjes in het Oosten van het land heeft Oekraïne middels bombardementen ook nog eens meer dan 14.000 etnische Russen vermoord en meer dan één miljoen etnische Russen op de vlucht gejaagd (aldus een VN rapportage van medio 2022)….. Eén en ander was één van de redenen voor de Russische inval in Oekraïne*, dat op het punt stond om nog meer nazi-militairen te sturen naar het oosten van het land en dat met zware wapens waarover eerder was afgesproken dat deze niet in dat gebied zouden worden ingezet aldus de Minsk-Akkoorden…..
Meermaals heeft men in Oekraïne van overheidswege opgeroepen alle etnische Russen en hun kinderen te vermoorden, zonder dat dit door de reguliere westerse media werd overgenomen laat staan dat men daar kritiek op gaf, dat laatste geldt trouwens ook voor het overgrote deel van de westerse politici…… Het voorgaande terwijl een meer duidelijke oproep om genocide te plegen op die mensen niet is te bedenken…..
Geen woord van kritiek ook uit Duitsland op deze oproepen tot genocide en de gepleegde massamoorden op etnische Russen, plus de voortdurende bombardementen door het nazi-leger van Oekraïne op burgerlijk gebied in Oost-Oekraïne…… Nee, sterker nog >> de voormalige Duitse bondskanselier Merkel en de voormalige Franse president Hollande, hebben meegewerkt aan de Minks-akkoorden, die een wapenstilstand moesten bewerkstelligen tussen het nazi-leger van Oekraïne en de afgescheiden staatjes, echter die keer op keer werden geschonden door Oekraïne…..
Vorig jaar december gaf Hollande toe dat hij en Merkel niet geloofden in een wapenstilstand en alleen mee hebben gewerkt om Oekraïne meer tijd te geven zich nog verder te bewapenen…… Het was dan ook Rusland dat als enige partij geloofde in die akkoorden en zoals gezegd >> Oekraïne heeft zich niet één keer aan deze verdragen gehouden…..
Het ging als met een overeenkomst toen Rusland voor Kiev stond en haar leger vanwege een akkoord terugtrok, waarna Oekraïne beweerde dat haar leger de Russen had verslagen en zich daarom terugtrok, waarna Oekraïne zich niet aan het overeengekomen akkoord heeft gehouden…. Nu durft men in de reguliere westerse media en het overgrote deel van de westerse politiek te stellen dat het Rusland is dat geen wapenstilstand wil bespreken, terwijl de VS en haar slaafse NAVO-vazallen Oekraïne keer op keer onder druk hebben gezet geen vredesbesprekingen te beginnen, bewijzen daarvoor intussen te over…….
Het westen begint door te krijgen dat Oekraïne de oorlog niet kan winnen, ondanks de NAVO-divisies die meevechten met het Oekraïense nazi-leger en de belachelijke hoeveelheden wapens die men naar dat fascistenland stuurde….. Daarvoor en vanwege het gebrek aan aandacht voor die oorlog stelt men nu dat Rusland na de oorlog in Oekraïne te hebben gewonnen niet zal stoppen en NAVO-lidstaten zal aanvallen…. Volkomen belachelijk, immers alsof in andere NAVO-lidstaten etnische Russen op grote schaal worden vermoord…..
Al moet gezegd worden dat het een doorn in het oog is van Rusland dat de VS een zogenaamd raketschild heeft gebouwd in Polen, Roemenië en Tsjechië, een ‘schild tegen inkomende raketten uit Iran en Noord-Korea’, terwijl deze raketten in een mum van tijd kunnen worden omgebouwd tot aanvalsraketten met al aanwezige kernkoppen, waarmee de VS een aantal grote steden in Rusland kan platgooien….. Bedenk eens wat de VS zou doen als Rusland zo’n ‘raketschild’ zou bouwen aan de Mexicaanse en Canadese kant van de VS grens met die landen….. Op zeker dat de Derde Wereldoorlog al zou zijn afgelopen…..
Nogmaals: Duitsland heeft zich bijna volledig omgedraaid en heeft in agressie tegen Rusland bijna het voortouw genomen (uiteraard is en blijft de VS op dat gebied nog steeds de eerste), zie alleen al wat de kleine hufterige schreeuwlelijk Baerbock, de Duitse Grünen minister van buitenlandse zaken, allemaal heeft durven zeggen over dat land…. Bondskanselier Scholz (zie de hierboven weergegeven foto) en Pistorius, de Duitse minister van Defensie, hebben nu ook de grote broek aangetrokken en helpen mee het volk op te hitsen tegen Rusland.
De Duitse bondskanselier heeft gesteld dat zijn land meerdere kazernes zal bouwen in Litouwen om daar voorlopig een fiks aantal Duitse militairen onder te brengen en zoals was te verwachten gebruikt men de leugen dat Rusland na het verslaan van Oekraïne door zal gaan, waarbij zelfs Duitsland de kans zou lopen te worden aangevallen door de Russen……
Het voorgaande is zoals je zal begrijpen te belachelijk voor woorden, vergeet niet dat men eerder al eens heeft gezegd dat Rusland niet zou stoppen en dat was toen Rusland de etnische Russen in Georgië te hulp schoot, nadat het leger van dat land de gebieden aanviel waar deze mensen wonen….. Nog steeds haalt men Georgië van stal dat zonder enige reden zou zijn aangevallen door Rusland, terwijl men liever niet meer lult over Zuid-Ossetië en Abchaziëdat werd aangevallen door het Georgische leger dat al heel wat slachtoffers had gemaakt voordat Rusland ingreep…..
Duitsland steunt nu dus een fascistisch land dat is omgetoverd tot NAVO-oorlogsgebied tegen Rusland, terwijl zoals gezegd het Duitse nazi-leger zo ongelofelijk veel Russen heeft vermoord….. Dat was het nog niet beste bezoeker, Duitsland steunt nu ook openlijk de genocide die de fascistische apartheidsstaat Israël uitvoert op de Palestijnen…. Ja Baerbock heeft een paar dagen geleden wel gesteld dat Israël beter een wapenstilstand kan sluiten en moet proberen zo min mogelijk burgerslachtoffers te maken (terwijl Israël niet anders doet dan burgers vermoorden, intussen meer dan 20.000, waaronder een belachelijk groot aantal kinderen >> meer dan 9.000!!), nadat ze eerder onderhandelingseisen van anderen had afgedaan als onzinnig en dat Israël alle recht had om in te grijpen en door te gaan zoals dat gebeurde en nog gebeurt >> alles platgooien en zelfs ziekenhuizen, scholen en andere plekken aanvalt waar Palestijnen hopen veilig te zijn…… Baerbock weigert dan ook om Israel op te roepen te stoppen met de oorlog ofwel te stoppen met genocide die het uitvoert op het verdrukte Palestijnse volk, met de duidelijke opzet om de Gazastrook te ontdoen van Palestijnen, ofwel een etnische zuivering van de ‘bovenste plank….’
Hoe is het mogelijk dat een land als Duitsland dat zoveel ellende heeft gebracht zich nu weer tot de tanden toe bewapend en in feite geen moeite heeft met het aanvallen van Rusland, want daar komen de praatjes op neer die Scholz, Baerbock en Pistorius bezigen…… Waar de Duitse regering, de erfgenamen van één van de grootste genocideplegers ooit, geen moeite heeft met de genocide, die zowel wordt gepleegd door het Oekraïense nazi-leger, politie en burgers, als de genocide die wordt uitgevoerd door het psychopathisch fascistische Israëlische leger in de Gazastrook op het al zo bloedig verdrukte Palestijnse volk…….
Nee het voorgaande is blijkbaar geen probleem >> Scholz heeft aangekondigd dat Duitsland de komende jaren nog veel meer zal investeren in het leger, terwijl er geen geld is voor de zorg en andere belangrijke zaken ten behoeve van het Duitse volk waar steeds meer grote armoede is te zien…… Om zaken te verbergen voor het volk heeft men tot vorige week zelfs een kleine crisis opgevoerd als een toneelstuk >> heel slim zo heeft men de idee gekweekt bij heel veel Duitsers dat er wel bezuinigd moet worden en wat doet Scholz een paar dagen later? Ja zoals al even gememoreerd >> botweg stellen dat naast de honderd miljard die in februari 2022 werd vastgelegd er nog veel meer zal worden geïnvesteerd in het leger ofwel in oorlogsvoering, anders gezegd: een investering in de dood…..
Ach het is als overal in het westen: massamoord gaat voor op het redden van het eigen volk met een goede gezondheidszorg (en het is een gotspe dat die zorg winst moet opleveren, dat is de dood in de pot!!). Een goede gezondheidszorg is van het grootste belang nu de bevolking meer en meer vergrijst en dat geldt voor het hele westen……
Met veel dramatische omhaal liet Scholz in de EU weten dat het westen zich als de donder moet herbewapenen daar de oorlog met Rusland nadert….. Kortom één van de belangrijkste landen in de EU is ervan overtuigd dat er oorlog zal volgen met Rusland, al is dat geen wonder als je ziet hoeveel NAVO-militairen er al in Oekraïne vechten tegen het Russische leger…… (in feite zitten we al in de Derde Wereldoorlog, terwijl topdwaas Rutte al minstens twee keer de oorlog heeft verklaard aan Rusland, zonder enige inmenging van de Kamer, laat staan de bevolking te hebben geraadpleegd, maar ja hij wil nu eenmaal graag zetbaas worden van de VS in de NAVO, dus als secretaris-generaal van die terreurorganisatie en in plaats van z’n werk te doen voor het Nederlandse volk, heeft hij juist ingezet op zijn lobby voor die NAVO-positie, een schande van jewelste!!)
Vlak na plaatsing het ik het volgende X-bericht toegevoegd.
ls
je het Engels niet machtig bent, zet dan de tekst om in Nederlands
met behulp van Google translate dat je rechts bovenaan deze pagina
ziet staan,klik
eerst in het menu op ‘Engels’, waarna je weer kan klikken op die
vertaalapp, daarna zie je bovenaan in het menu ‘Nederlands’ staan >>
klik daarop en de hele tekst staat vervolgens in het Nederlands, de
vertaling is van een redelijk goede kwaliteit.)
Peacemaker
@peacemaket71
Vladimir Putin: We are not closing ourselves to the American continent, the USA and Canada. We do not close ourselves off to European countries. It’s time for them to stop fooling around and waiting for us to collapse. It was clear to everyone: if they want to benefit from cooperation with Russia, they must do so. We don’t drive them away, it’s their business, their decision. Let them think for themselves what they are guided by – some ephemeral thoughts about the destruction of Russia or the interests of their own country, their people, their people.
·4,148
Views
Rutte heeft onlangs in de EU mee vergaderd over Oekraïne, men kwam er nog niet uit wat betreft de financiële hulp, al krijgen we er wel weer 2 zwaar corrupte straatarme landen bij >> Oekraïne en Moldavië….. Waar niemand over lulde was dat het demissionaire kabinet Rutte 4 vlak voor die vergadering al twee miljard extra hulp aan Oekraïne heeft toegezegd, terwijl datzelfde kabinet bij herhaling weigert om extra geld in de zorg te steken……
Terug naar dwaas Scholz: deze ongelofelijk hufter stelde dat Europa nog tot 8 jaar de tijd heeft om de achterstand op militair, industrieel en maatschappelijk gebied ten opzichte van Rusland in te halen…… Tja dat is weer een heel ander vaatje dan die waaruit eerder werd getapt >> Rusland zou in grote problemen zitten door de westerse sancties!! Hier even een feit: Groot-Brittannie, Frankrijk en Duitsland geven al bijna 162 miljard dollar uit aan ‘defensie’ (lees: oorlogsvoering en grootschalige terreur), de VS alleen al 822 miljard dollar, Rusland geeft daarentegen 82 miljard dollar uit aan defensie!! Alsof leugenaar Scholz dat niet weet…….
Trouwens opvallend: SIPRI geeft in haar korte rapportage alleen aan wat men in bepaalde delen van de wereld uitgeeft, het is niet meer uitgesplitst naar land, dat moet je dan weer doen door het percentage dat een land uitgeeft te berekenen aan het totale aantal dollars dat wereldwijd wordt uitgeven en dat was voor 2022 rond de anderhalf biljoen als ik me niet vergis…..
Overigens is het VRT TV dat nepnieuws bracht over de VS uitgaven aan oorlogsvoering, men zei domweg dat de stijging van het oorlogsbudget naar 822 miljard was te danken aan de oorlog in Oekraïne, echter dit bedrag was al in 2021 voorzien en past volledig in de jaarlijkse stijging van dit meer dan achterlijk grote budget (en daarmee wordt niet eens alles gedekt, er zijn onvoorziene uitgaven die even leuk wel betaald worden, zoals bij ons de uitgaven aan oorlogsvoering voor het grootste deel niet uit het defensiebudget worden betaald…..)
Het volgende artikel heb ik overgenomen van het rechtse platform Frontnieuws en die nam het over van het Griekse WarNews (24/7) waar het eerder werd gepubliceerd.
Oorlogsraad
in Duitsland: Noodtoestand en Europa bereidt zich voor op oorlog met
Rusland – Verklaringen van Scholz en Pistorius (video)
De
omvang en capaciteit van het Russische leger is angstaanjagend –
Bekijk de video (tja wat daar op te zeggen, Azijnpisser, Ap)
De
Duitse minister van Defensie Boris Pistorius en de Duitse kanselier
Olaf Scholz onthulden in de Bondsdag dat Europa zich op korte termijn
onmiddellijk moet herbewapenen omdat de oorlog met Rusland nadert.
Deze
uitspraken werden gedaan na een oorlogsraadvergadering waarbij alle
diensten van de Duitse staat aanwezig waren, bericht WarNews24/7.
De
sociaaldemocratische Duitse bondskanselier Olaf Scholz onthulde in
zijn verklaringen inderdaad dat is afgesproken om in Duitsland de
noodtoestand uit te roepen in het geval van een nederlaag van
Oekraïne.
Duitsland:
Noodtoestand en oorlog met Rusland in het verschiet
Vandaag
kwam de Duitse minister van Defensie Boris Pistorius terug met de
woorden:
“Europa
heeft 5 tot 8 jaar om zich te herbewapenen, daarna zal het
waarschijnlijk te maken krijgen met oorlog met Rusland. We
hebben vijf tot acht jaar om onze achterstand op militair,
industrieel en maatschappelijk gebied in te halen,” zei Boris
Pistorius.
Volgens
hem zullen de Verenigde Staten hun militaire aanwezigheid op het
continent in de nabije toekomst waarschijnlijk verminderen.
Op
14 december gaf het kantoor van de Duitse bondskanselier toe dat
Berlijn bij een militaire ineenstorting in Kiev de noodtoestand in
het land zou moeten afkondigen.
De
Duitse bondskanselier vertelde de Bondsdag het volgende:
“We
hebben afgesproken dat we Oekraïne zullen steunen zolang dat nodig
is. Dit omvat 8 miljard euro steun voor bewapeningsprogramma’s,
financiële hulp en meer dan 6 miljard euro om Oekraïense
vluchtelingen in Duitsland te steunen. En er is meer.
Als
de situatie verslechtert als gevolg van het conflict tussen Rusland
en Oekraïne, bijvoorbeeld omdat de situatie aan het front zal
verslechteren, omdat andere steunverleners hun hulp aan Oekraïne
zullen verminderen, of omdat de dreiging voor Duitsland en Europa zal
blijven toenemen, zullen we moeten reageren.
We
hebben al afgesproken dat de beslissing in zo’n situatie door de
Bondsdag zal worden genomen. We zullen ook artikel 115 van de
grondwet activeren, dat het uitroepen van een noodsituatie mogelijk
maakt.”
Zie
een fragment uit zijn verklaring.
Ze
zijn nu bang voor het Russische leger… Zeggen ze in Moskou
Volgens
Moskou kan zo’n serieuze uitspraak van de Duitse minister van
Defensie verklaard worden door twee factoren.
Ten
eerste is er de angst voor het Russische leger, dat na bijna twee
jaar oorlog in Oekraïne sterker en technologisch geavanceerder is
geworden.
Bovendien
hebben de strijdkrachten van de Russische Federatie veel ervaring
opgedaan in het uitvoeren van gevechtsoperaties die geen enkel ander
leger ter wereld op dit moment heeft.
De
tweede factor die Duitsland en andere EU-landen er ongetwijfeld toe
aanzet om zich op een oorlog voor te bereiden, is het besef dat ze
schuldig zijn aan wat er in Oekraïne gebeurt: ze geloven dat de
Russen vroeg of laat voor hen zullen komen.
Duitse
analisten zijn het er ook mee eens…
Rusland
heeft zes jaar nodig om zijn leger voor te bereiden op een
rechtstreeks conflict met de NAVO. Dit is de conclusie van de Duitse
Foreign Policy Association (DGAP).
Duitse
analisten zeggen dat als het conflict in Oekraïne bevriest of Moskou
wordt verslagen, Rusland zes jaar nodig heeft om zich voor te
bereiden op een rechtstreeks conflict met de NAVO.
Tijdens
deze periode zou de Russische industrie, die al op oorlogsniveau
werkt, net zoveel wapens kunnen produceren als genoeg is voor een
oorlog met alle landen van de alliantie.
Zoals
twee Duitse analisten, Christian Mölling en Torben Schütz, zeiden,
heeft Europa heel weinig tijd om een nieuwe oorlog te voorkomen.
“Zelfs
na bijna twee jaar oorlog in Oekraïne is het militaire potentieel
van Rusland groter dan de verliezen die het heeft geleden.”
Europa,
en Duitsland in het bijzonder, heeft weinig tijd om de Baltische
staten te herbewapenen zodat hun afschrikkingspotentieel groter is
dan de offensieve capaciteiten van Rusland.
“Het
venster voor een mogelijke Russische aanval zal opengaan zodra
Rusland de indruk heeft dat een aanval, bijvoorbeeld in de Baltische
staten, succesvol kan zijn (…) Moskou zal zijn militaire
capaciteiten snel kunnen vergroten en een militair conflict zou de
oorzaak kunnen worden van een grootschalig conflict tussen Rusland en
de NAVO met de Baltische staten,” aldus Duitse analisten.
German Chancellor Olaf Scholz said he would advocate for “sustained, reliable financial support for Ukraine for the coming years” at the upcoming EU summit.
He said the war in Ukraine was also about the future security of European borders.
*Wat
betreft de massamoorden op de etnische Russen in Oekraïne hier nog
eens de belangrijkste redenen waarom Rusland Oekraïne is
binnengevallen (en het kan niet vaak genoeg worden gezegd gezien de
enorme eenzijdige vloedgolf aan valse anti-Russische propaganda in
het westen): Rusland
heeft voor de inval in Oekraïne al een paar decennia met zich laten
sollen door de VS en de meeste andere westerse NAVO-lidstaten (die de
smerige aars van Washington met grote graagte likken)… Echter je
kan een wereldkernwapenmacht lang tarten maar uiteindelijk zal zo’n
macht ingrijpen…… De oorlog in Oekraïne is dan ook volledig te
danken aan de machinaties van Washington en haar slaafse
NAVO-partners en dat gaat nog heel wat verder dan alleen de door de
VS georganiseerde, geregisseerde en met 5 miljard dollar
gefinancierde coup van 2014 tegen de democratisch
gekozen Oekraïense regering Janoekovytsj……
Terwijl het agressieve terreurbondgenootschap NAVO bij
oorlogshandelingen altijd onder opperbevel staat van de VS, ofwel de
NAVO fungeert als een extra terreurleger van de VS…… De
volgende opsomming bevat de redenen voor de Russische inval in
Oekraïne, een opsomming die ik overnam uit een ander bericht (maar
op 15 februari 2023 heb ik een extra punt [zie het vierde hieronder
weergegeven punt] toegevoegd aan dat eerder geplaatste bericht) Deze
intussen vaker aangepaste opsomming gebruikte ik voor het eerst in
het volgende bericht: ‘Ook
GB wordt geregeerd door misdadigers en grote bedrijven die lak hebben
aan vrede en de volksgezondheid‘
De belangrijkste redenen voor de Russische inval in Oekraïne:
Ten
eerste: door
de geschonden (volop bewezen) overeenkomst tussen de voormalige
Sovjet president Gorbatsjov en o.a. de destijds Duitse premier Kohl,
zijn minister van buitenlandse zaken Genscher en vertegenwoordigers
van de regering Bush (de oude Bush), de overeenkomst dat de NAVO
zich niet zou uitbreiden richting Moskou…… (geschonden
door de VS en de oorlogshitsers van de andere NAVO-lidstaten) Zie
o.a: ‘NAVO
uitbreiding in Oost-Europa is bewezen tegen gesloten overeenkomst
met Rusland…….‘
(!!!!)
Ten
tweede: door de opstand en staatsgreep die de VS voor en
tijdens 2014 bewezen in Oekraïne heeft georganiseerd, geregisseerd
en gefinancierd (met 5 miljard dollar). Men hoopte dat Rusland
daarop De Krim zou annexeren, maar daar stak de bevolking van dat
schiereiland een dikke stok voor door een referendum te organiseren
voor aansluiting bij Rusland, men was tegen de staatsgreep tegen de
door hen democratisch gekozen president Janoekovytsj en wenste niet
onder de corrupte neonazi-juntaleider Porosjenko te leven (die door
de VS werd geparachuteerd als ‘president’ van Oekraïne)….. Het
door internationale waarnemers als eerlijk en goed beoordeelde
referendum werd door 80% van de bevolking gesteund, een bevolking
bestaande uit de oorspronkelijke bevolking van De Krim, etnische
Russen en Oekraïners!!! (hetzelfde geldt voor de zich van Oekraïne
afgescheiden staatjes Luhansk en Donetsk, die daarna 8 jaar lang
werden gebombardeerd door nazi-bataljons van het Oekraïense
leger….)
Ten
derde: wat
volgt uit het vorige punt: de
8 jaar lang durende bombardementen op de burgers van de volks
republieken Luhansk en Donetsk, waarbij meer dan 14.000 mensen
omkwamen (volgens de VN, eerder hield ik 13.000 moorden aan) ofwel
deze werden vermoord, waaronder vooral etnische Russen….. Voor de
Russische inval in Oekraïne heeft de regering Zelensky haar
nazi-troepen opdracht gegeven om de aanvallen op de staatjes Luhansk
en Donetsk te verhevigen, ofwel een grote troepenopbouw met zware
wapens >> daar lulde men niet over in het westen, nee dat
Rusland daarop meer troepen naar haar grens met Oekraïne stuurde
leidde tot felle (uiterst hypocriete) reacties in het westen……
Hier moet nog aan worden toegevoegd dat Oekraïne na de coup van
2014 een groot aantal etnische Russen heeft vermoord, het enige nog
toegestane tv station, een staatszender, riep zelfs op tot een
genocide op etnische Russen en hun kinderen: ‘Rutte
gaat Zelensky niet aanspreken op oproep tot genocide: ‘Dit is
gewoon een misdrijf!’‘
(!!!!)
(een artikel van Nine For News) Op
de enige Oekraïense tv zender die nog is toegestaan heeft men
opgeroepen elke Rus te vermoorden, zelfs de kinderen, ofwel een
oproep om een genocide uit te voeren op de etnische Russen in
Oekraïne, die daar een grote minderheid vormen….. Rutte stelt
niet te weten of dit waar is, terwijl hij dat zo kan laten
uitzoeken, maar laat dat dus achterwege en weigert dus om Zelensky
daarop aan te spreken……. En
zie wat dat betreft:‘Oekraïne:
Facebook en Instagram staan oproepen toe tot moord op Russen‘
(!!!!)
Genocide hoort niet thuis in een democratie om het maar zachtjes uit
te drukken…….. Zie wat dat betreft ook:Neonazi
bevolking en ‘regering van Oekraïne’ roepen op tot vermoorden van
etnische Russen (die al generaties in Oekraïne wonen….)‘
Ten
vierde: dom genoeg ben ik dit punt telkens weer vergeten
bij deze opsomming, maar wat zoals je zal zien uitermate belangrijk
is voor het ingrijpen van Rusland: de akkoorden van
Minsk waarbij ook Rusland partij was en waaraan Oekraïne zich niet
heeft gehouden >> de corrupte fascist Porosjenko, destijds
door de VS geïnstalleerde juntaleider van Oekraïne, stelde vlak na
ondertekening zich er niet aan te zullen houden….. De westerse
media en politiek durfden ook toen keihard te liegen en die keer dat
de afgescheiden staatjes zich niet aan die akkoorden hielden,
terwijl juist die staatjes en Rusland de partijen waren die ten
onrechte geloofden in die akkoorden…… Onlangs heeft
oud-president van Frankrijk Hollande toegegeven dat hij en Merkel,
die deelnamen aan de besprekingen die voorafgingen aan die
akkoorden, deze akkoorden niet serieus namen, maar Oekraïne tijd
wilden geven in de zwaar ongelijke strijd tegen de afgescheiden
staatjes…… Moet je nagaan……
Ten
vijfde: door de al jarenlang bijna het jaarrond durende
militaire oefeningen van de VS en de rest van de NAVO langs de
Russische westgrens (waar zelfs op het binnenvallen van Russisch
grondgebied werd en wordt geoefend)……
Ten
zesde: de militaire oefeningen die de NAVO laatste jaren
heeft gehouden in Oekraïne uiteraard met het Oekraïense
nazi-leger, terwijl men eerder de wereld wijs probeerde te maken dat
Oekraïne niet zou toetreden tot de NAVO…… ha! ha! ha! ha! ha!
Ten
zevende: het VS ‘raketschild’ in Polen, Roemenië en
Tsjechië, een schild zogenaamd tegen raketten uit Iran en
Noord-Korea, terwijl de afzonderlijke raketten van dat schild in een
zeer korte tijd kunnen worden voorzien van meerdere al aanwezige
kernkoppen, waarmee men Russische miljoenensteden kan
vernietigen…. (dat zou Rusland eens moeten proberen in Canada en
Mexico voor de grens met de VS…….) En zie ook de
berichten onder de volgende links (sommige links zal je hierboven
ook terugvinden, echter te belangrijk om niet ook hier te
noemen//////):
‘Oekraïne
geeft toe: sinds begin oorlog flink aantal Russische propagandisten
vermoord‘
Telegrof artikel, waarin onder andere het bedreigen met de dood van
iedereen die negatief over Oekraïne durft te schrijven, waar ook ter
wereld…… Je bent al een Russische propagandist als je
berichten schrijft over het grote aantal nazi’s in het Oekraïense
leger en over de massamoorden op etnische Russen door dat leger,
zoals de al 9 jaar durende bombardementen op de afgescheiden staatjes
in het Oosten van Oekraïne, één van de redenen voor de Russische
inval in dat fascistische land…..
‘SCOTT
RITTER: Twitter Wars—My Personal Experience in Twitter’s Ongoing
Assault on Free Speech‘ Lezen
mensen!! Scott
Ritter is één van de deskundigen die het massamoord verhaal in
Boetsja (Bucha) naar de prullenbak verwees, daar op de beelden uit
die stad waarop lijken waren te zien op straat, deze na een fiks
aantal dagen te hebben gelegen (de Russen waren al dagen eerder
vertrokken) niet waren opgezwollen en opengebarsten, wat normaal wel
zou zijn gebeurd…… Ofwel die massamoord is in scene gezet,
terwijl intussen bekend is dat de neonazi’s na het vertrek van het
Russische legeronderdeel alle burgers hebben vermoord die voedselhulp
van de Russen hebben aangenomen……. Zoals iedereen zou kunnen
weten dat het nazi-Azov-bataljon in de staalfabriek in Marioepol
burgers als gijzelaars heeft vastgehouden >> getuigenissen te
over…..
‘Insanity
leads us into tyrrany.‘
(een
video van 3.13 min. die van toepassing is op: de oorlog in Oekraine,
de Coronavaccins en de 15 minutensteden >> zien mensen!!)
‘Het
VS wereldrijk is gebouwd op ideologische propaganda die de ogen van
de westerse bevolkingen gesloten moet houden‘
(!!!!) Onder
andere over het feest in de Oekraïense ambassade in Washington
gesubsidieerd door wapenfabrikanten uit de VS met: Raytheon, Lockheed
Martin, Northrop Grumman, and Pratt & Whitney…… Je
behoeft je niet af te vragen of er vertegenwoordigers van deze
doodsindustrie aanwezig waren op dat ‘feest’, uiteraard waren die
aanwezig niet zo gek als je bedenkt dat de wapenfabrieken (inclusief
die voor rollend, varend en vliegend oorlogstuig) nooit zoveel hebben
verdiend dan aan de oorlog in Oekraïne……. Het is zelfs zo dat ze
met de productie de tekorten aan wapens bij de VS en haar slaafse
NAVO-partners niet bij kunnen werken door de grote giften van
oorlogstuig aan Oekraïne, het land onder Zelensky dat zo’n derde van
de wapens doorverkoopt aan iedereen die maar wil kopen, zelfs aan
terreurgroepen en daarover is men ook ongerust in de VS…….
‘Oekraïne:
Zelensky en het westen onder aanvoering van de VS, wijzen het door
Rusland voorgestelde orthodoxe kerstbestand af…..‘
Het zoveelste teken dat de VS faliekant tegen een vredesverdrag met
Rusland is, eerder al liet Zelensky op voorspraak van de VS weten dat
er alleen over vrede kon worden gesproken als Rusland zich geheel uit
Oekraïne terugtrok, ook uit De Krim terwijl daar de voor Rusland
heel belangrijke marinehavens liggen voor de Zwarte Zeevloot, kortom
een totaal belachelijke eis waar Rusland uiteraard niet op kon
ingaan…… Eerder was het Rusland die als enige in de
vredesakkoorden van Minsk geloofde, de Franse ex-president Hollande
gaf een paar maanden geleden///// toe dat hij en bondskanselier
Merkel destijds alleen de boel probeerden te rekken en de zwaar
corrupte fascist en juntaleider Porosjenko liet als zijn opvolger
Zelensky bij ondertekening al weten dat Oekraïne zich niet aan de
akkoorden zou houden…..
‘Tweede
NAVO-lidstaat vecht in Oekraïne tegen het Russische leger…..‘
Er is in feite al sprake van een hete oorlog tussen de VS en Rusland
in Oekraïne daar speciale troepen va de VS al langere tijd op
Oekraïens grondgebied meevechten met het nazi-leger van dat land,
voorts is er in dat land al maandenlang een heel leger van CIA
agenten aanwezig…….
‘OPEC
verlaagt onder druk Saoedi-Arabië de oliewinning met 2 miljoen
vaten: energie sancties van EU tegen Rusland komen terug als
boemerang‘
Ten tijde van het schrijven van dit bericht dreigde Biden met
sancties aan het adres van Saoedi-Arabië, daar hij eerder tevergeefs
die reli-fascistische dictatuur bezocht voor een verlaging van de
olie- en gasprijs door juist meer te produceren….. ha! ha! ha! ha!
ha! Saoedi-Arabië (S-A) dat qua geweld, ook tegen vrouwen in eigen
land oneindig veel verder gaat dan Iran, verder zou dit land moeten
worden gesanctioneerd onder andere voor het uitvoeren van een
genocide op de sjiitische bevolking van Jemen (dat zou Rusland moeten
proberen en let wel >> de VS, Groot-Brittannië en Frankrijk
helpen naast de andere Golfstaten S-A met het uitvoeren van die
genocide….)…. Echter er worden geen sancties ingesteld tegen de
terreurstaat S-A, integendeel men doet maar al te graag zaken met die
bloedige reli-fascistische dictatuur…. (een dictatuur die wordt
geleid door het koningshuis van dat land, een koningshuis waarmee
‘ons koningshuis’ vriendschappelijke banden onderhoudt….)
‘Olaf
Scholz, de Duitse premier, naar het ‘vredelievende’ Saoedi-Arabië en
andere Golfstaten voor leveringen van ‘duurzaam LNG’‘
(!!!!)
Onbegrijpelijk ook dat men wel LNG uit de VS koopt, maar Rusland
uitsluit van levering (en dan Rusland beschuldigen van het gebruik
van energie als wapen…..), terwijl de VS alleen deze eeuw al meer
dan 5 miljoen mensen heeft vermoord, in 4 illegale oorlogen (en de
militaire steun voor oorlogen in Afrika), oorlogen die daarnaast
miljoenen mensen op de vlucht hebben doen slaan en die vreselijke
verwoestingen tot gevolg hadden >> echter daarvoor niet één
enkele sanctie……….
‘Rusland
zou kerncentrale Zaporizja die het bezet houdt zelf bombarderen: hoe
geloofwaardig kan dat zijn‘
(!!!!)
Ongelofelijk dat men in het westen deze overduidelijke leugen van de
Zelensky propagandamachine gelooft dat zegt dan ook genoeg over de
hersenspoeling van de westerse volkeren met de enorme golf aan
anti-Russische propaganda…. En dat beste bezoeker zegt genoeg over
de valse westerse media en politiek……
‘Massa
executie van 81 mensen in Saoedi-Arabië: aandacht in (hysterische)
westerse media nul komma nada!!‘
(!!!!) Die
media waren de afgelopen maanden te druk met het maken van valse
anti-Russische propaganda!! Vergelijk
dat eens met de situatie in Oekraïne, terwijl de Saoedische
terreurcoalitie al jaren een genocide uitvoert in Jemen die aan
minstens 500.000 mensen het leven moet hebben gekost, begin vorig
jaar (2021) werd al bekend gemaakt dat minstens 100.000 kinderen zijn
omgekomen in Jemen door de blokkades van die terreurcoalitie,
blokkades die op zee mede worden uitgevoerd door de VS…….
‘Duitsland
doet mee in het koor van de wolven: Russische cyberterreur!‘
(!!!!) Sinds
de Russische inval in Oekraïne (het is bij deze toevoeging 21 juli
2022) hoor je nog amper leugens over Russische cyberaanvallen,
terwijl westerse ‘deskundigen’ van oorlogshitsende denktanks al kort
na de invasie stelden dat Rusland dit middel nog veel vaker zou
gebruiken tegen het westen….. Het is dan ook zo dat vooral vanuit
Oekraïne werd gehackt en niet door etnische Russen!! (er wordt
trouwens ook vanuit Nederland veelvuldig gehackt in het
buitenland….)
‘Oekraïne
meldt ‘flagrante schending’ akkoord van Minsk…….. ha! ha! ha! ha!
ha! ha! ha!‘ Eind
2022 gaven de destijds Franse president Hollande en Duitse
bondskanselier Merkel toe dat ze deze besprekingen niet serieus namen
en hun medewerking gaven om Zelensky en zijn kliek meer tijd te geven
(om de afgescheiden staatjes in Oost-Oekraine te vernietigen!!
Terwijl ook Oekraïne deze ‘vredesbesprekingen’ aan de laars
lapte…..)
Het
huidige Oekraïne niets te maken heeft met een democratie dan wel
enige vrijheid voor de burgers, waarover men in het westen keihard
liegt dat ‘we’ de vrijheid en democratie in Oekraïne moeten
verdedigen, een ieder die een beetje moeite doet kan weten dat dit
een keiharde leugen is…. In Oekraïne zijn de meeste
politieke partijen verboden, vakbonden zijn verboden en de pers ligt
aan de ketting van de Zelensky junta, waar sinds 2014 een aantal
journalisten zijn vermoord, op straat in elkaar geslagen, gemarteld
en/of gevangengezet……. Zie verder onder andere:
Let
op!!
De ruimte om reacties weer te geven werkt niet, zo merkte ik onlangs.
Als je commentaar hebt doe dit dan via het mailadres
trippleu@gmail.com, ik zal deze dan opnemen onderaan in het bewuste
artikel, althans als je geen geweld predikt, voorts plaats ik jouw
reactie ook al staat deze diametraal tegenover dat bericht. Alvast
mijn dank voor jouw eventuele reactie, Willem.
(On the top right hand side of this page you can choose for a translation in the language of your choice in Google Translate)
Duitsland steunt als Groot-Brittannie (GB) het fascistisch dictatoriale land Oekraïne dat is ‘omgetoverd’ tot NAVO-oorlogsgebied tegen Rusland, terwijl het Duitse nazi-leger tijdens de Tweede Wereldoorlog (WOII) meer dan 20 miljoen Russen heeft vermoord….. Let wel: de corrupte fascistische junta van de Oekraïense Zelensky junta (Oekraïne is pertinent géén democratie!!) heeft meermaals opgeroepen alle etnische Russen en hun kinderen te vermoorden, ofwel een regelrechte oproep tot genocide en sinds 2014 hebben er dan ook een groot aantal massamoorden op deze mensen plaatsgevonden, niet in de laatste plaats door de nazi-bataljons die de afgescheiden staatjes in het oosten van het land hebben gebombardeerd….. Volgens de VN in een rapport van medio 2022 heeft het Oekraïense leger meer dan 14.000 etnische Russen vermoord en er meer dan één miljoen op de vlucht gejaagd (naar Rusland)…….
Dat was het nog niet beste bezoeker >> Duitsland steunt als GB sinds 7 oktober jl. ook openlijk de genocide die Israël uitvoert op de Palestijnen, ondanks dat Baerbock onlangs wel heeft gesteld dat Israël beter een wapenstilstand kan sluiten en moet proberen zo min mogelijk burgerslachtoffers te maken (terwijl Israël niet anders doet dan burgerslachtoffers maken, vooral veel vrouwen en kinderen, men vraagt zich zelfs af hoeveel Hamasstrijders er tot nu toe werkelijk zijn omgekomen….)….. Eerder heeft dezelfde Baerbock onderhandelingseisen van anderen afgedaan als onzinnig en dat Israël alle recht had om in te grijpen zoals dat gebeurde en nog gebeurt >> alles platgooien en zelfs ziekenhuizen, scholen, moskeeën, kerken en andere plekken aanvallend waar Palestijnen hoopten en hopen veilig te zijn…… Ondanks haar ‘mooie valse praatjes’ denkt Baerbock er niet over om een wapenembargo in te stellen tegen Israël……
Nederland levert overigens onderdelen voor de F-35 (Joint Strike Fighter >> JSF) aan Israel en mag dat van een zogenaamde rechter blijven doen, terwijl die fascistische apartheidsstaat geheel openlijk (zoals gezegd) een genocide uitvoert op de Palestijnen….. De laatste teller staat op 20.000 vermoorde Palestijnen, waaronder tegen de 9.000 kinderen……
Na Duitsland wil nu ook de meer dan oorlogsmisdadige en zware mensenrechtenschendende regering Sunak van Groot-Brittannië (GB) alle kritiek op de staat Israël strafrechtelijk vervolgen als antisemitisme………..
Over dat platgooien gesproken >> hoeveel gijzelaars zijn er nu al vermoord door de zware bombardementen van het Israëlische terreurleger? Als je ziet dat Israel hele steden letterlijk heeft platgebombardeerd is er niet veel fantasie nodig om te bedenken dat de gijzelaars daar of in ingestorte tunnels daaronder zijn omgekomen, in feite vermoord door hun eigen psychopaten leger……
Eerder werd al aangegeven dat gijzelaars waren omgekomen door die bombardementen en de stinkende kers op de vergane taart was wel het vermoorden van drie van die gijzelaars door het psychopathisch moordende leger van Israël…. Nadat dit gebeurde beweerde een woordvoerder van dat leger dat men de drie had gezien als een bedreiging en daarom het zekere voor het onzekere had genomen door ze af te knallen, echter later bleek dat ze voor het grootste deel ontkleed waren, om te laten zien dat ze niet gewapend waren en met een witte vlag zwaaiden, een internationaal erkend teken om te stoppen met schieten…..
Eén van de drie gegijzelden overleefde de eerste aanval door het Israëlische leger en wist een gebouw binnen te gaan vanwaar ze naar buiten waren gekomen, maar werd gevolgd door de psychopaten van dat moorddadige fascistische leger en werd simpelweg van korte afstand geëxecuteerd…… (gegarandeerd dat deze gijzelaar in het Hebreeuws aan zijn moordenaars heeft aangegeven een Israëlische burger en Jood te zijn…..) Hoeveel bewijs wil je nog hebben dat het Israëlische leger en de fascistische regering het liefst alle gijzelaars dood willen zien, zodat ze niet kunnen getuigen over hun goede behandeling door de Hamasleden die hen in gijzeling hielden…..
Israël wil helemaal geen gijzelaars redden die verklaren dat ze netjes zijn behandeld door de leden van Hamas, zoals meerdere joodse getuigen dit al hebben gedaan…… Verder moest het leger van Israël vorige week toegeven dat ze een groot aantal slachtoffers hebben gemaakt onder Israëlische Joden toen ze reageerden op de aanvallen van Hamas op 7 oktober jl. Onder de 1.200 dodelijke slachtoffers bevonden zich overigens ook meer dan 600 Israëlische militairen en daarnaast nog een fiks aantal bewapende burgers, die zich in de kibboetsen bevonden die op de Gazastrook neerkijken.
Die kibboetsen zijn zonder uitzondering plekken waar zich niet alleen bewapende burgers bevinden, maar ook zwaar bewapende militairen. Militaire scherpschutters van het gewelddadige Israëlische terreurleger vermoordden tijdens The Great Return March, een geweldloze demonstratie van Gazastrook Palestijnen, die duurde van 2018 tot in 2019, vanuit dergelijke posities een groot aantal ongewapende Palestijnen, waaronder: kinderen, invaliden, artsen, eerste hulp verpleegkundigen en een aantal journalisten…… Wat betreft journalisten zouden er sinds 7 oktober jl. met Israëlische terreur al meer dan 70 zijn vermoord…..
Vergeet verder niet dat het gijzelen van burgers al heel lang wordt gedaan door Israel, zelfs een groot aantal vrouwen en kinderen zijn jarenlang gegijzeld en dat gebeurt nog steeds, dit in wat men noemt ‘administratieve detentie’ >> gevangenhouding zonder enige tussenkomst van de rechter, ofwel: een enorme schending van mensen- en kinderrechten……
Het
volgende bericht werd gedeeld op Facebook door Ton Geurtsen en werd
geschreven door Bernard Cleys:
PLAN
VAN ETNISCHE ZUIVERING VAN 2,3 MILJOEN PALESTIJNEN IN GAZA. HET
WESTEN 100 % MEDEPLICHTIG. Het luchtruim boven Gaza is – na een
wapenstilstand van zeven dagen – weer gevuld met dodelijke
projectielen. Gevechtsvliegtuigen. Aanvalshelikopters. Drones.
Artilleriegranaten. Tankgranaten. Mortieren. Bommen. Raketten. Gaza
is een kakofonie van explosies, eenzaam geschreeuw en hulpgeroep
onder ingestorte gebouwen. Angst bekruipt opnieuw elk hart in het
concentratiekamp in Gaza. Op vrijdagavond 8 december waren 184
Palestijnen – onder wie drie journalisten en twee artsen – gedood
door Israëlische luchtaanvallen in het noorden, zuiden en midden van
Gaza, en minstens 589 gewond geraakt, aldus het ministerie van
Volksgezondheid in Gaza. De meesten van hen zijn vrouwen en kinderen.
Israël
laat zich niet afschrikken. Het is van plan om de klus af te maken,
om uit te roeien wat er nog over is in het noorden van Gaza en te
decimeren wat er nog over is in het zuiden, om Gaza onbewoonbaar te
maken, om de 2,3 miljoen mensen te verdrijven in een grootscheepse
campagne van etnische zuivering, door uithongering, terreur,
slachting en besmettelijke ziekten.
Israël
wil de 2,3 miljoen mensen verdrijven in een grootscheepse campagne
van etnische zuivering door uithongering, terreur, slachting en
besmettelijke ziekten
De
hulpkonvooien, die symbolische hoeveelheden voedsel en medicijnen
aanvoerden – de eerste lading bestond uit lijkwaden en
coronavirustests, zo vertelde de directeur van het al-Najjar
ziekenhuis – werden tegengehouden.
Niemand,
zeker president Joe Biden niet, is van plan om tussenbeide te komen
om de genocide te stoppen. Minister van Buitenlandse Zaken Antony
Blinken bezocht Israël deze week, en hoewel hij Israël opriep om
burgers te beschermen, weigerde hij voorwaarden te verbinden aan de
militaire hulp van 3,8 miljard dollar die Israël van de VS ontvangt
of het aanvullende pakket van 14,3 miljard dollar.
De
wereld zal passief toekijken en nutteloze holle frasen mompelen over
meer chirurgische aanvallen, terwijl Israël zijn roulette des doods
draait. Tegen de tijd dat Israël klaar is, zal de Nakba, waarbij
Palestijnen in tientallen dorpen werden afgemaakt en 750.000 van hen
etnisch gezuiverd werden door zionistische milities, lijken op een
schilderachtig overblijfsel van een beschaafder tijdperk.
Niets
is nog veilig. Ziekenhuizen. Moskeeën. Kerken. Huizen.
Appartementsblokken.
Telecommunicatie-infrastructuur.
Waterzuiveringsstations. Boekenwinkels. Graanmolens. Bakkerijen.
Markten. Hele wijken.
Israël
wil de infrastructuur van Gaza vernietigen en dagelijks honderden
Palestijnen doden of verwonden. Gaza moet een woestenij worden, een
dode zone waar geen mens nog kan overleven.
Israël
wil de infrastructuur van Gaza vernietigen en dagelijks honderden
Palestijnen doden of verwonden
Israël
begon Khan Younis vrijdag te bombarderen nadat het pamfletten had
gedropt waarin het de burgers vroeg om verder te verhuizen, naar het
zuiden van Rafa, vlakbij de grens met Egypte. Honderdduizenden
ontheemde Palestijnen hadden een toevlucht gezocht in Khan Younis.
Zodra de Palestijnen naar Rafah zijn verjaagd, rest hen nog één
bestemming waar ze naartoe kunnen vluchten — Egypte.
Het
ministerie van Inlichtingen van Israël roept in een gelekt rapport
op tot de gedwongen verplaatsing van de bevolking van Gaza naar het
Egyptische schiereiland Sinaï. Een uitgewerkt plan om de Palestijnen
in Gaza opzettelijk te verdrijven en ze over de grens met Egypte te
duwen is al vijf decennia verankerd in de Israëlische doctrine. Al
1,8 miljoen Palestijnen van Gaza hebben hun huizen moeten verlaten.
Zodra
de Palestijnen de grens naar Egypte oversteken – wat de Egyptische
regering en Arabische leiders proberen te voorkomen ondanks druk van
de VS – zullen de Palestijnen nooit meer terugkeren.
Dit
is geen oorlog tegen Hamas. Het is een oorlog tegen de Palestijnen.
Israëlische
aanvallen worden in een duizelingwekkend tempo gegenereerd, veel
ervan door een systeem genaamd Habsora – Het Evangelie – dat
werkt met kunstmatige intelligentie die 100 doelwitten per dag
selecteert. Het AI-systeem wordt door zeven huidige en voormalige
functionarissen van de Israëlische inlichtingendienst in een artikel
van Yuval Abraham op de Israëlische sites +972 Magazine en Local
Call beschreven als het faciliteren van een “massamoordfabriek”.
Zodra
Israël, bijvoorbeeld via een gsm, een vermoedelijke Hamas-medewerker
lokaliseert, bombardeert en beschiet het een groot gebied rond het
doelwit en doodt en verwondt het tientallen en soms honderden
Palestijnen, aldus het artikel.
Dit
is geen oorlog tegen Hamas. Het is een oorlog tegen de Palestijnen.
“Volgens
bronnen van de inlichtingendienst”, zo luidt het verhaal,
“genereert Habsora, onder andere, automatische aanbevelingen voor
het aanvallen van privéwoningen waar mensen wonen die ervan verdacht
worden agenten te zijn van Hamas of Islamitische Jihad. Israël voert
dan grootschalige moordoperaties uit door deze woonhuizen zwaar te
beschieten.”
Al
meer dan 18.000 Palestijnen, onder wie 7.700 kinderen en 5.100
vrouwen, zijn al gedood sinds 7 oktober. Meer dan 50.000 zijn gewond
geraakt. Bijna 8.000 mensen worden vermist, velen begraven onder het
puin. Meer dan 300 families hebben 10 of meer familieleden verloren.
Op de Westelijke Jordaanoever zijn sinds 7 oktober meer dan 250
Palestijnen gedood en meer dan 3.000 gewond geraakt, hoewel het
gebied niet door Hamas wordt gecontroleerd.
Het
Israëlische leger beweert tussen de 1.000 en 3.000 van de ongeveer
30.000 Hamas-strijders te hebben gedood, een relatief klein aantal
gezien de omvang van de aanval. De meeste verzetsstrijders schuilen
in hun enorme tunnelsysteem.
Het
draaiboek van Israël is de “Dahiya Doctrine.” De doctrine is na
de oorlog tussen Israël en Hezbollah in Libanon in 2006 uitgewerkt
door de voormalige stafchef van de Israël Defense Forces (IDF), Gadi
Eizenkot, die lid is van het oorlogskabinet.
Dahiya
is een voorstad in het zuiden van Beiroet en een bolwerk van
Hezbollah. Het werd bestookt door Israëlische straaljagers nadat
twee Israëlische soldaten gevangen waren genomen. Daniel Hagari,
woordvoerder van de IDF, gaf aan het begin van Israëls meest recente
aanval op Gaza toe dat de “nadruk” zou liggen op “schade en
niet op nauwkeurigheid”.
Israël
is afgestapt van zijn tactiek van “dakkloppen”, waarbij een
niet-geladen raket op een dak landt om de mensen binnen te
waarschuwen om te evacueren. Israël heeft ook een einde gemaakt aan
de telefoontjes die waarschuwen voor een op handen zijnde aanval. Nu
worden tientallen gezinnen in een flatgebouw of een buurt zonder
waarschuwing gedood.
De
beelden van massavernietiging voeden de wraaklust in Israël na de
vernederende inval van Hamasstrijders op 7 oktober en de moord op
1.200 Israëli’s, onder wie 395 soldaten en 59 politieagenten. Veel
Israëli’s hebben een sadistisch genoegen over de genocide en er
gaan stemmen op om Palestijnen te vermoorden of te verdrijven, ook
die op de bezette Westelijke Jordaanoever en die met de Israëlische
nationaliteit.
De
wreedheid van de luchtaanvallen en willekeurige aanvallen, het
afsnijden van voedsel, water en medicijnen, de genocidale retoriek
van de Israëlische regering, maken dit een oorlog waarvan het enige
doel wraak is. Dit is niet goed voor Israël of de Palestijnen. Het
zal een vuurzee aanwakkeren in het hele Midden-Oosten.
Deze
oorlog is niet voorbij. Hij is nog niet eens begonnen
De
aanval van Israël is de laatste wanhoopspoging van een koloniaal
project dat gek genoeg denkt, zoals zoveel koloniale projecten in het
verleden, dat het het verzet van een inheemse bevolking kan neerslaan
met genocide. Maar zelfs Israël zal niet wegkomen met moorden op
deze schaal.
Een
generatie Palestijnen, van wie velen hebben gezien hoe de meeste, zo
niet al hun families werden gedood en hun huizen en buurten werden
verwoest, zal een levenslange dorst naar gerechtigheid en vergelding
in zich meedragen. Deze oorlog is niet voorbij. Hij is nog niet eens
begonnen. https://www.dewereldmorgen.be/…/gaza-de-tweede-fase…/
==================================
Het volgende artikel werd geschreven door Vernon Coleman en geplaatst op zijn website, ik nam het over van het rechtse Frontnieuws, ik ben het overigens niet in alles eens met hem, zoals de stelling dat Netanyahu niet krankzinnig is, deze misdadige corrupte psychopathische oorlogsmisdadiger is wel degelijk krankzinnig, immers welk normaal mens met een greintje aan empathie zou kunnen doen en zeggen wat hij durft te doen en te zeggen??!!!
Het is geen antisemitisme, jullie debiele, kwaadaardige klootzakken
Het verwarmde mijn
vermoeide oude hart om de enorme pro-Palestijnse demonstraties over de
hele wereld te zien. Zoveel politici zijn zo geobsedeerd door het
beschermen van de staat Israël dat ze de rechten van individuen – met
name kinderen en baby’s – lijken te zijn vergeten, schrijft Dr. Vernon Coleman.
In Londen riskeerden zo’n 800.000 mensen de onvermijdelijke
mainstream media mishandeling en marcheerden om hun solidariteit te
betuigen met de mensen in Gaza en hun ontevredenheid met de leiders van
Israël, terwijl dappere artsen in Gaza verslag deden van de nieuwste
gruwelen in wat het grootste concentratiekamp ooit is geworden, dat
wordt vernietigd door de meest koudhartige kwaadaardige mensen in de
moderne geschiedenis. De artsen die nog steeds in Gaza werken verdienen
allemaal de hoogste medailles voor moed en professionele integriteit.
Ik realiseer me dat de arrogante Israëlische leiders geen moer geven
om kritiek op hun acties in Gaza (hoewel ik, door een verbazingwekkend
toeval, heb gemerkt dat mijn werk nog zwaarder wordt geblokkeerd dan
normaal sinds ik voor het eerst een stuk schreef waarin ik Israël
bekritiseerde). Er zijn zelfs berichten dat sommige Joodse artsen hebben
opgeroepen tot het bombarderen van ziekenhuizen. Ik bid dat dit niet
waar is, maar ik vrees dat het waarschijnlijk wel waar is. Vandaag de
dag steunen alleen de krankzinnige, immorele psychopaten de acties van
Israël – een waarachtige schurkenstaat.
Het is nu standaard pro-Israël beleid om alle critici van de genocide
als antisemitisch te bestempelen. Voor de goede orde: iedereen die mij
antisemitisch noemt, of een aanhanger van terrorisme, is een leugenaar.
Mijn zorg gaat niet uit naar staten maar naar mensen.
Nogmaals, het officiële beleid lijkt te zijn dat iedereen die Israël
bekritiseert en de aandacht vestigt op zijn oorlogsmisdaden, een
aanhanger van terrorisme moet zijn, zich schuldig moet maken aan
antisemitisme en het zwijgen moet worden opgelegd. Dit lijkt mij
onverdedigbare propaganda.
De bijna universele kritiek, de verontwaardiging, de walging die over
de hele wereld wordt gevoeld terwijl baby’s worden vermoord, heeft
niets te maken met antisemitisme, maar is een volkomen menselijke,
humane reactie op de krankzinnige, goddeloze acties van een kleine groep
fanatiekelingen die de betekenis van woorden als waardigheid en respect
vergeten lijken te zijn.
Netanyahu beweert zelfs dat hij God aan zijn kant heeft. God zou het
opzettelijk bombarderen van ziekenhuizen, kerken en vluchtelingenkampen
of het opzettelijk en lafhartig afslachten van onschuldige baby’s en
kinderen nooit kunnen steunen. Tot nu toe zijn er minstens 137
geregistreerde aanvallen geweest op gezondheidszorginstellingen. Oh, en
de Israëliërs hebben naar verluidt één begraafplaats gebombardeerd.
Natuurlijk zegt Israël dat niets van dit alles hun schuld is. Ze spelen
liever het gekrenkte slachtoffer, maar dat werkt niet meer.
VS zet grote troepenmacht in – Ogen op Syrië
Netanyahu vergist zich. Hij heeft de duivel op zijn schouder. Dit is etnische zuivering.
Pogingen om marsen en demonstraties te verbieden die Palestina
steunen en Israël bekritiseren, zijn slechts het zoveelste voorbeeld van
de wijdverspreide oppositie tegen het vrije woord die ons allen
bedreigt.
Zoals ik al duidelijk heb gemaakt, ben ik van mening dat wat er op 7
oktober is gebeurd onverdedigbaar was. Het doden van onschuldigen en
gijzelingen was en is onverdedigbaar. Maar wat er meer dan een maand
geleden is gebeurd, is geen excuus voor de voortdurende massamoord op
onschuldige baby’s en kinderen.
(Het is al lang mijn ervaring dat zionisten veel te snel zijn om elke
kritiek als antisemitisme te bestempelen en ik vermoed dat het
constante gezeur weinig vrienden wint. Tientallen jaren geleden, toen ik
de column Agony schreef in de krant The People, bekritiseerde ik het
doden van dieren door ze de keel door te snijden. De toenmalige
opperrabbijn schreef een brief aan de redactie waarin hij bitter klaagde
dat mijn commentaar antisemitisch was. Op mijn hoede voor zo’n protest
had ik absoluut duidelijk gemaakt dat het commentaar uitsluitend was
ingegeven door respect voor dieren en niet door enig antisemitisme. Ik
ben blij te kunnen zeggen dat de redacteur de rabbijn een vlo heeft
gestuurd om in zijn oor te stoppen).
Mijn eigen kijk op wat er in Gaza gebeurt is dat Netanyahu, de
Israëlische leider, zeker een van de meest kwaadaardige mannen in de
geschiedenis moet zijn en dat degenen die de acties van zijn land
steunen waarschijnlijk racisten zijn die gedreven worden door een zieke
droom van etnische zuivering.
Netanyahu is veel, veel verder dan de normale status van
oorlogsmisdadiger. Niet veel oorlogsmisdadigers bombarderen scholen,
ziekenhuizen, kerken, moskeeën, huizen en vluchtelingenkampen. Niet veel
oorlogsmisdadigers hebben opzettelijk de onschuldige inwoners van het
grootste concentratiekamp ter wereld gebombardeerd. Niets kan een excuus
zijn voor wat er gebeurt.
Netanyahu is natuurlijk niet aangegeven bij het ICC, omdat de
Amerikanen dat niet zouden toestaan en Israël slechts een Amerikaanse
voorpost is.
Die kwaadaardige klootzakken zoals Biden en Sunak, die Netanyahu’s
genocidecampagne en de massale afslachting van kinderen steunen, zouden
ook moeten worden aangegeven bij het ICC.
De oorlogszucht van Israël heeft niets te maken met bescherming en
gaat zelfs niet alleen over wraak. Als iemand deze massamoord op
onschuldigen omschrijft als collateral damage, dan denk ik dat ik ga
gillen. Het zou me niet verbazen als ik zou ontdekken dat Netanyahu deze
genocide is begonnen om zichzelf aan de macht te houden.
Dr. Coleman: Promotoren en voorstanders van Covid prikken zouden in de gevangenis moeten zitten
Het
volk van Israël, en Joden over de hele wereld, moeten opstaan en
duidelijk maken dat ze de massamoord op baby’s en kleine kinderen en de
totale vernietiging van Gaza niet goedkeuren. Netanyahu afzetten is
Israëls enige hoop op redding.
Deze criminele bezetting lijkt mij een doelbewuste poging om een democratisch gekozen regering omver te werpen.
Wat er in Gaza gebeurt is, daar ben ik van overtuigd, een plan om
alle Palestijnen uit te roeien. En het doden van de kinderen maakt deel
uit van die opzettelijke etnische zuivering.
Het lijkt er ook op dat Israël de aanval van 7 oktober snel heeft aangegrepen om zijn eigen doelen te bevorderen.
Zou het een handige, zorgvuldig geplande valse vlag operatie zijn
geweest, ontworpen om een excuus te verschaffen voor de genocide die we
nu zien? Er zijn de afgelopen jaren te veel valse vlag operaties geweest
om deze mogelijkheid af te wijzen.
Naar mijn mening zijn alle Amerikaanse en Britse politici die op dit
moment het gedrag van Israël steunen (dat blijkbaar wordt gesteund door
huurlingen die nog maar net hebben gewerkt met neo-nazi’s in Oekraïne;
huurlingen die meer dan $4.000 per week betaald krijgen) ook
oorlogsmisdadigers en hoewel ik tegen de doodstraf ben, zou ik in hun
geval een uitzondering maken. Al degenen waarvan bewezen is dat ze
betrokken zijn bij deze massale slachting van baby’s en kinderen
verdienen het om voor hun misdaden te worden opgehangen.
De wereld is nu verdeeld in twee ongelijke delen. Aan de ene kant
staan alle medelevende, humane mensen en aan de andere kant de zionisten
die alles steunen wat Israël doet en die gesteund worden door de paar
laffe mensen die te bang zijn om beschuldigd te worden van antisemitisme
om de waarheid te vertellen.
De zeer weinige politici die de genocide hebben veroordeeld, zijn
venijnig aangevallen. Het politieke leven is aan zijn voorspelbare einde
gekomen. De twee krachtigste, menselijke toespraken die ik de afgelopen
maand heb gezien, werden gegeven door Rashida Tlaib, een Palestijns lid
van het Amerikaanse Congres en Naledi Pandor, de Zuid-Afrikaanse
minister van Internationale Betrekkingen. De misdadige, onwetende leden
van het Amerikaanse Congres verdienen zweepslagen voor het censureren
van vertegenwoordiger Rashida Tlaib. Ze had moeite om haar tranen te
bedwingen toen ze sprak en ik had moeite om ze te bedwingen toen ik naar
haar luisterde. Die oorlogszuchtige politici die Israël steunen staan
aan de verkeerde kant van de geschiedenis en zouden waarschijnlijk
Attila de Hun verdedigd hebben als ze ervoor betaald werden. Ik kan het
bijna niet verdragen om naar het nieuws te kijken. Ik kan nauwelijks
geloven wat er in Gaza gebeurt. Het is genocide. Het is etnische
zuivering. Het is gewoon verkeerd.
Turkije confronteert de NAVO
Het
verbazingwekkende is natuurlijk dat, tenzij Israël echt denkt weg te
kunnen komen met het vermoorden van elke Palestijn, ze de oorlog
onmogelijk kunnen winnen. Integendeel, ze zorgen er alleen maar voor dat
er nog generaties lang doden in overvloed zullen vallen. Israël zou ons
wel eens in de Derde Wereldoorlog kunnen brengen – een nucleaire
oorlog.
De enige grote vraag is deze: is Netanyahu klinisch krankzinnig of
wordt hij gemanipuleerd om Israël te vernietigen?’ Aangezien ik geen
tekenen van krankzinnigheid zie, is de subsidiaire vraag: ‘Wie trekt er
aan de touwtjes?
Er wordt al jaren druk gedebatteerd over de ‘éénstaatoplossing’
versus de ’tweestatenoplossing’. Ik kan het niet helpen te vermoeden dat
we misschien op weg zijn naar een éénstaatoplossing, maar niet de
éénstaatoplossing die de Israëlische regering verwacht.
Wat als de enige staat die overleeft Palestina is en Israël uit het
Midden-Oosten wordt verwijderd en ergens anders wordt geplaatst?
Waar? Nou, er is genoeg ruimte op Antarctica.
Is dat het plan om Israël uit het Midden-Oosten te verwijderen? Is dat wat de samenzweerders in gedachten hebben?
Zoals altijd is de grote vraag die overblijft: ‘Cui bono?’ Waarom
wordt Israël ertoe aangezet om baby’s en kinderen af te slachten in een
orgie van vernietiging – waardoor het zijn reputatie zo volledig
beschadigt dat ik niet zie hoe het zich ooit kan herstellen? Ik kan echt
niet geloven dat de meerderheid van de Israëli’s steunt wat hun
regering doet.
Afgezien van het Midden-Oosten, als je meer algemene informatie wilt
over de mensen die onze wereld vernietigen, lees dan mijn boek ‘Hun
angstaanjagende plan’. De vreselijke dingen die in onze wereld gebeuren,
gebeuren niet toevallig.
(als je het Engels niet machtig bent, zet dan de tekst om in Nederlands met behulp van Google translate dat je rechts bovenaan deze pagina ziet staan,klik eerst in het menu op ‘Engels’, waarna je weer kan klikken op die vertaalapp, daarna zie je bovenaan in het menu ‘Nederlands’ staan >> klik daarop en de hele tekst staat vervolgens in het Nederlands, de vertaling is van een redelijk goede kwaliteit, helaas is de video niet Nederlands ondertiteld.)
War crimes committed in broad daylight
Can it be any clearer?
A review of some of the
monstrous war crimes being committed by the Israeli War Party. (de volgende video werd al tijdens het concept gecensureerd als ongeschikt voor jonge lezers/kijkers, kortom censuur begint al als je een bericht in concept schrijft; in het voorbeeld werd de video wel getoond….. ‘They’re not even hiding it’, nee dat doet Google wel…..SCHANDE!!):
US taxpayers are making this possible
==================================
Hier nog een artikel geschreven door Evan Reif, eerder gepubliceerd op DD Geopolitics, ik nam het vertaald over van van Frontnieuws(hierin onder andere aandacht voor de met opzet gepleegde moord op de drie joodse gijzelaars en het aanvallen van een christelijke kerk in de Gazastrook door het fascistische leger van Israel…):
Na
het ontvangen van hun laatste voorraad munitie en
garanties van het criminele regime van Joe Biden, kunnen de
zionistische bezettingstroepen in Gaza hun maskers afzetten. Ze
hebben niet langer de minste behoefte om zich te gedragen als iets
anders dan wat ze zijn: uitroeiers die zijn gekomen om een land te
ontvolken van zijn inheemse bevolking, schrijft Evan
Reif.
Met
de ijzersterke garanties en oneindige wapens van het Biden-regime
werkt het zionistische plan zich een weg naar een “definitieve
oplossing”. Er kan echter een probleem zijn. De zionistische
strijdkrachten hebben misschien eindelijk één persoon te veel
gedood en nu keren de bloed- en bodem geobsedeerde zionisten zich
misschien tegen zichzelf.
De
afgelopen dagen hebben een escalatie in het conflict laten zien die
zelfs volgens de lage normen van zionistische moordenaars schokkend
is. Hoewel de overgrote meerderheid van hun wreedheden niet openbaar
wordt gemaakt vanwege hun opzettelijke beleid om journalisten ter
plekke te vermoorden en hun strakke controle op informatie, is het
IDF zo brutaal geworden in hun misdaden dat ze niet langer kunnen
worden genegeerd.
Op
16 december openden sluipschutters
van het IDF het vuur op een menigte die beschutting zocht in de Kerk
van de Heilige Familie, een katholieke kerk in Gaza. Een vrouw droeg
haar dochter in veiligheid toen beiden op klaarlichte dag en in het
volle zicht van het personeel werden geëxecuteerd door een IDF
sluipschutter. IDF-troepen bleven op de kerk schieten en verwondden
vele anderen, wat bewees dat hun eerste kogels geen vergissing waren.
Er werd geen waarschuwing gegeven en het IDF heeft geen enkele
rechtvaardiging gegeven. Omdat het IOF voortdurend opschept over hoe
ze weten waar elke kogel heen
gaat, mogen ze nooit het voordeel van de twijfel krijgen.
Een
groep van ongeveer 500 Palestijnse christenen heeft sinds oktober
onderdak gevonden in de kerk. Nadat hun huizen waren verwoest door
willekeurige IDF-bombardementen, opende het personeel van de kerk
zijn deuren om hun gemeenschap bescherming en onderdak te bieden.
Deze inspanning werd opgemerkt en goedgekeurd door de hoogste
geledingen van de kerk, waarbij zelfs Paus
Franciscus persoonlijk
hun inspanningen controleerde door middel van een dagelijks
telefoongesprek. Het zijn niet alleen de lokale christenen en hun
families, de groep omvat ook ongeveer 50 gehandicapten die worden
verzorgd door de nonnen van het kerkklooster nadat het IDF
opzettelijk alle ziekenhuizen en zorgfaciliteiten in Gaza had
vernietigd.
Ondanks
herhaalde bedreigingen vertrouwden de mensen op de menselijkheid van
de IDF om hen niet aan te vallen. Zoals gewoonlijk is de aanname dat
fascisten enige menselijkheid bezitten de laatste fout die velen van
hen ooit zullen maken. Het IDF heeft de kerk herhaaldelijk
aangevallen met raketten, waardoor het gebouw al voor de aanvallen
van de sluipschutters van stroom werd beroofd. Desondanks blijven de
mensen opstandig. De kerk van de Heilige Familie is tijdens de oorlog
blijven functioneren, biedt twee keer per dag een mis aan de
gelovigen en bescherming aan iedereen die dat nodig heeft, ondanks de
slinkende voorraden.
Ik
blijf zeer ernstig en triest nieuws ontvangen over Gaza. Ongewapende
burgers zijn het doelwit van bommen en geweervuur. En dit is zelfs
gebeurd binnen het parochiecomplex van de Heilige Familie, waar geen
terroristen zijn, maar gezinnen, kinderen, zieken en gehandicapten,
zusters,- Paus Franciscus
Dit
is geen geïsoleerd incident. We zien steeds meer bewijzen dat het
IDF gewoon schiet op alles wat beweegt in Gaza. Dit komt niet als een
verrassing voor degenen onder ons die hebben opgelet, maar het feit
dat de misdaden van de IDF de inperking hebben doorbroken is een
nieuwe ontwikkeling, en een die is veroorzaakt door hun eigen
incompetentie en bloeddorst.
De
IDF is op zijn minst nominaal in Gaza om de gijzelaars te redden die
op 7 oktober door het verzet zijn meegenomen. Dit verklaarde doel
staat echter lijnrecht tegenover hun strategie om lukraak te schieten
op alles wat beweegt.
Een
IDF-soldaat schetst haar bevelen. Bron: guancha.cn
De
reden waarom de sluipschutteraanvallen op de Kerk van de Heilige
Familie niet zoveel persaandacht kregen als normaal, is omdat het IDF
al verwikkeld was in een schandaal nadat onthuld was dat ze drie van
de gijzelaars die ze kwamen “redden” in koelen bloede
hadden vermoord.
Naarmate
er meer details naar boven komen, ziet het verhaal er alleen maar
slechter uit voor het IDF en het Netanyahu-regime.
De
gijzelaars werden niet streng bewaakt door Hamas en probeerden al
enkele dagen de aandacht van de IOF troepen te trekken. Op een
gegeven moment spoten ze zelfs de woorden “3 hostages” en “SOS”
op beddenlakens, die ze voor de ramen hingen. Toen de IDF soldaten
naderden, kleedden de drie mannen zich uit om te laten zien dat ze
ongewapend waren en naderden ze de IDF troepen zwaaiend met een witte
vlag.
De
geïmproviseerde borden gemaakt door de gijzelaars.
Bron: timesofisrael.com
Blijkbaar
gewend om hun eigen spiegelbeeld in de spiegel te zien, schreeuwden
de IDF misdadigers “Terroristen!” en openden het vuur, waarbij ze
twee van de gijzelaars, Samar Talalka en Alon Shamriz, vermoordden
waar ze stonden. De zwaargewonde derde man, Yotam Haim, baande zich
een weg terug het gebouw in waar hij in het Hebreeuws smeekte om zijn
leven voordat hij werd geëxecuteerd door IDF soldaten.
De
situatie voor Haim is bijzonder schandalig. Een blanke man met rood
haar en blauwe ogen lijkt in niets op de gemiddelde Gazaan. Dat komt
natuurlijk omdat hij dat niet is. Haim is geboren op een Kibboets in
de buurt van Gaza. Deze agrarische nederzettingen zijn nederzettingen
in de meest letterlijke zin van het woord, kleine stukjes land die
van de Palestijnen zijn gestolen door blanke Europeanen die proberen
een land “terug te winnen” dat nooit echt van hen is geweest.
Het
is toepasselijk dat de foto’s van Yotam Haim die door de
Israëlische propagandisten worden
gebruikt, hem laten zien voor een poster van de neonazistische heavy
metal band Pantera met confederale vlag. Zoals gewoonlijk is de
koloniale kolonistenstaat Israël zo verwrongen en verrot dat elke
poging om zijn ware gezicht te laten zien buiten de zorgvuldig
verzorgde PR-campagnes om, het alleen maar weerzinwekkender maakt
voor de buitenwereld.
Yotam
Haim, zoon van de confederatie in meer dan één opzicht.
Bron: Twitter
Misschien
kan dit verklaren waarom de moord op deze drie gijzelaars de
kolonisten eindelijk uit hun sluimer heeft doen ontwaken. Er
zijn massale
protesten uitgebroken
binnen de zionistische entiteit, waarbij tienduizenden de straat op
zijn gegaan om te protesteren tegen het fascistische Netanyahu-regime
en te eisen dat er een einde komt aan de gevechten. Misschien is
niets onthullender dan dit het ware gezicht van de fascistische
zionistische ideologie. Terwijl de dood van 20.000 Palestijnse
burgers (waarvan bijna 10.000 kinderen) bijna geen reactie opriep van
de kolonisten, bedreigt de dood van één blanke de stabiliteit van
de zionistische entiteit.
Demonstranten
marcheren naar het zionistische ministerie van oorlog. Bron: Daily
Mail
Onder
normale omstandigheden zou de regering haar onderdanen gewoon
negeren, maar de schurkenstaat staat onder unieke druk. Het heeft al
jaren te maken met grote onrust door wijdverspreide beschuldigingen
van corruptie tegen het heersende regime. Netanyahu reageerde door
de rechterlijke
macht in handen te nemen om
de regerende partij te beschermen tegen verdere onderzoeken. Dit
maakte de kolonisten zo woedend dat honderdduizenden de straat op
gingen om te protesteren. Tot 12 oktober, toen verdere demonstraties
werden verboden vanwege de staat van beleg, werd het regime
opgeschrikt door bijna nachtelijke protesten van de oppositie,
waaronder grote delen van het leger,
de politie en de inlichtingendienst.
In botsingen met demonstranten sloegen de troepen te paard
dissidenten in elkaar en gebruikten ze routinematig chemische wapens
tegen hun eigen volk.
In
het licht hiervan vormt de hervatting van de protesten tegen het
regime een ernstige bedreiging voor zijn stabiliteit. Nu het aantal
verliezen in Gaza steeds hoger wordt dankzij de steeds
effectievere acties van
het Palestijnse verzet, heeft het IDF al te maken met een
desertiecrisis die zo ernstig is dat ze gedwongen waren om een
algemene amnestie uit te vaardigen in plaats van hele eenheden te
ontbinden.
Hoewel
we alleen maar het beste kunnen hopen en bidden voor de verwijdering
van het krankzinnige fascistische regime van Benjamin Netanyahu, is
het een feit dat de dood van deze mannen de zionistische boemerang is
die huiswaarts keert. De IDF gingen Gaza niet binnen om de gijzelaars
te redden, om Hamas uit te schakelen of zelfs om wraak te nemen voor
7 oktober. Ze deden het met maar één reden: om de bevolking van
Gaza uit te roeien en het land open te stellen voor nederzettingen.
Zoals
gewoonlijk zijn hun eigen woorden en daden het beste bewijs. Voordat
ze ten strijde trekken, zingen de zionistische strijdkrachten
liederen over hoe er geen onschuldigen zijn in Gaza. Zionistische
vastgoedfirma’s plannen al hun nieuwe kolonies in Gaza en bieden
hun klanten gretig de eerste kans op huizen aan het strand. Voordat
dat werk kan beginnen, moet Gaza gezuiverd worden van alle inwoners.
“Een
huis aan het strand is geen droom” reclame van zionistische
vastgoedfirma’s. Bron: Twitter
Hier
is een woord voor. Het heet genocide, en we zijn er in real time
getuige van het koloniale-kolonisten regime en hun helpers in
Washington. Het is allang tijd dat we het gaan behandelen zoals het
is.
Hier nog een artikel van Haaretz, geschreven door Gideon Levy (overgenomen van archive.today):
(als
je het Engels niet machtig bent, zet dan de tekst om in Nederlands
met behulp van Google translate dat je rechts bovenaan deze pagina
ziet staan,klik
eerst in het menu op ‘Engels’, waarna je weer kan klikken op die
vertaalapp, daarna zie je bovenaan in het menu ‘Nederlands’ staan >>
klik daarop en de hele tekst staat vervolgens in het Nederlands, de
vertaling is van een redelijk goede kwaliteit.)
Opinion
|
In Israel, 20,000 Gazans
Are Responsible for Their Own Deaths. I’ve Never Been So Ashamed
Al-Najjar
Hospital in Rafah, southern Gaza, Sunday. Credit:
Said Khatib/AFP
Get email notification for articles from Gideon Levy
Follow
Dec
17, 2023 6:23 am IST
Journalist
Ben Caspit epitomizes the Israeli center. He lives in Hod Hasharon
and co-hosts a radio talk show with journalist Yinon Magal, who is on
the extreme right. Caspit, supposedly, is not. He is a well-connected
journalist, highly respected and successful.
Over
the weekend, the executive director of the anti-occupation group
Breaking the Silence wrote on X: “Don’t look away. A CNN
correspondent entered the southern
Gaza Strip and
opened a ‘window on the hell’ of Gaza.”
This
is what Caspit, a moderate and decent person in his own eyes, had to
say in response: “Why should we look? They earned their hell
honestly; I don’t have an ounce of sympathy.” Caspit, as usual,
is the mouthpiece of Israel’s mainstream.
Eight
thousand children are to blame for their own deaths; 20,000 people
are responsible for being killed; 2 million people caused their own
uprooting. This is how a rich person always talks about the poor, the
successful person about the less fortunate, the healthy person about
the disabled, the strong about the weak, the Ashkenazi about Mizrahi
Jews: They are to blame for their victimhood.
In
post-October
7 Israel,
one can blame 10,000 children and babies for their own deaths without
Israel having even a hint of responsibility and culpability. In
post-October 7 Israel, one can feel blameless only because Hamas
started committing
atrocities first.
A
country lies in ruins and all its residents are in hell, and the
generator of this hell bears no guilt, not even a tiny bit, not even
together with Hamas’ guilt. The epitome of the Israeli center doesn’t
even have an ounce of sympathy for the amputee children shown in the
courageous, horrific report of Clarissa Ward from a Rafah
hospital.
Let
their limbs be amputated, let the children die, let all Gazans
expire, let them suffocate in hell, it’s not our business. They are
responsible for their disaster, only them. Caspit is on to something
here – the victim is responsible for his victimhood.
Putting
aside the issue of guilt and responsibility – these are all on
Hamas, not at all on Israel, whose soldiers and pilots are running
wild and unbridled in Gaza – we have no hand in it, the main thing
is that we feel no guilt for any of it.
Putting
that aside for a moment, one needs an unbelievable degree of
obtuseness, cruelty, and even barbarity to not feel at least some
empathy for children dying on hospital floors, to a father crying
over the body of his child, to an infant covered in the dust of his
bombed house, looking in vain for someone in the world, for people
living for two months in terror, in despair and with nothing left in
their lives; for the hungry, the sick, the disabled and the
dispossessed of the Gaza Strip.
Even
empathy is prohibited in the eyes of Caspit and his ilk, lest a
dangerous, forbidden thought creep in – that it is human beings who
live in Gaza. This is something Israelis cannot cope with.
A
Palestinian woman gestures at the site of an Israeli strike on a
house in Khan Younis, amid the ongoing conflict between Israel and
Palestinian Islamist terror group Hamas, in the southern Gaza Strip,
on Saturday.Credit: BASSAM MASOUD/Reuters
This
is a crossing of a dangerous line which may be followed by thoughts
that are alien to Israelis, regarding how far it is permissible to go
for a just cause; what is permissible, and, mainly, what is
prohibited under any circumstances.
There
are things that are forbidden under any circumstances. The killing of
8,000 children in two months, for example. Caspit and his folks only
want to cheer the heroic army without seeing its handiwork.
Humaneness
is forbidden, we are Israeli. When an earthquake happens anywhere on
the globe, we’ll send aid and be proud of ourselves, but mass
killing in Gaza is
not our business. That’s the way Israel’s morality works. It’s meant
to allow Caspit, not just Magal, to feel good about themselves about
Gaza.
At
an international conference held last weekend in Istanbul, I said,
among other things, that never have I been so ashamed to be Israeli
as I have been in viewing pictures from Gaza. These words were posted
on a popular Israeli entertainment website. Over the weekend, I
received hundreds (perhaps thousands by now) of abusive calls and
text messages. One can often learn about a society through its
sewers. Together we will win, goes the current slogan.
However,
the distance between the sewage flowing my way and the ostensibly
respectable words of Caspit is smaller than one imagines. There is no
difference between the hatred of Arabs and their dehumanization, as
expressed in the vulgar, inarticulate language of my callers, and the
well-formulated words of Caspit.
Both
the lower and higher Israel have lost their human image. This is
reason enough to be ashamed of being Israeli.
Zie ook (zag bij het nazoeken van feiten in een aantal berichten die je terugvindt onder de volgende links dat veel foto’s en video’s zijn gecensureerd, we mogen in de zogenaamde westerse democratieën allang niet meer weten wat de waarheid is en dat geldt bepaald niet alleen als het gaat om het verdrukte Palestijnse volk…..): ‘Het kweken van terrorisme door Israëls terreur tegen de Palestijnen‘
En
zie de volgende korte videomet
fascistische uitspraken van Israëlische politici en ander
vooraanstaand zionistisch geteisem:
Een aartsbisschop die verklaart dat Israël ziekenhuizen meermaals heeft gewaarschuwd dat ze doel konden worden van aanvallen van Israëlische leger, dit daar Israël ontkende het eerste ziekenhuis waar veel doden vielen te hebben aangevallen. Het werd overigens een paar dagen later duidelijk dat Israël wel degelijk de aanvaller was, dit vanwege video’s, ander beeldmateriaal en getuigenverklaringen ook van VN medewerkers; intussen heeft Israël veel meer ziekenhuizen en medische posten aangevallen…. ):
‘Canada
verklaart zich solidair met Israël na aanslagen ‘fietsterrorist’‘
En zie de links in dat bericht!! Links ook naar berichten over de
huisuitzettingen in oostelijk Jeruzalem, waar vooral Palestijnen
wonen, maar waaruit ze etnisch worden weggezuiverd door de
fascistische apartheidsstaat Israël….
Let op!! De ruimte om reacties weer te geven werkt niet, zo merkte ik onlangs. Als je commentaar hebt doe dit dan via het mailadres trippleu@gmail.com, ik zal deze dan opnemen onderaan in het bewuste artikel, althans als je geen geweld predikt, voorts plaats ik jouw reactie ook al staat deze diametraal tegenover dat bericht. Alvast mijn dank voor jouw eventuele reactie, Willem.
ik heb grote problemen gehad met mijn laptop en heb daarom een paar dagen niets kunnen posten, mijn excuus, zal proberen morgen een bericht te posten.
On the top right hand side of the page on my blog (with this
article) you can choose for a translation in the language of your
choice >> Google Translate.
Let
op!!
De ruimte om reacties weer te geven werkt niet, zo merkte ik onlangs.
Als je commentaar hebt doe dit dan via het mailadres
trippleu@gmail.com, ik zal deze dan opnemen onderaan in het bewuste
artikel, althans als je geen geweld predikt, voorts plaats ik jouw
reactie ook al staat deze diametraal tegenover dat bericht. Alvast
mijn dank voor jouw eventuele reactie, Willem.
Photograph Source: Peter van der Sluijs – CC BY-SA 4.0, Vox España – Public Domain
Donald Trump’s electoral defeat in 2020 and Jair Bolsonaro’s loss to Lula in Brazil in 2022, along with Rodrigo Duterte’s leaving the presidency of the Philippines last year, gave some quarters hope that the far-right or fascist wave had crested globally.
Two political earthquakes, taking place just in the last two weeks, have shattered this illusion. In Argentina, Javier Milei, a Trump-like, self-described anarcho-capitalist who brazenly denies that human rights abuses took place in that country during the so-called dirty war waged by the army in the late 1970s was overwhelmingly elected president. Two days later, in the elections in traditionally liberal Netherlands, the Freedom Party led by Geert Wilders emerged as the country’s biggest party. A Trumpist long before Trump showed up, Wilders wants to ban the Koran, describes Islam as the “ideology of a retarded culture,” and calls Moroccans “scum.”
When far-right personalities and movements started popping up during the last two decades, there was, in some quarters, strong hesitation to use the “f” word to describe them. Indeed, as late as less than three years ago, I had to defend the use of the word fascist in the Cambridge Union debate against academics who were squeamish about employing it to describe far-right movements in Europe, the United States, and other parts of the world. What Donald Trump and the Jan 6, 2021, insurrection have shown, however, is that the distinction between “far right” and “fascist” is academic. Or one can say that a “far-rightist” is a fascist who has not yet seized power, for it is only once they are in power that fascists fully reveal their political propensities.
A movement or person must be regarded as fascist when they fuse all or most of the following five features: 1) they show a disdain or hatred for democratic principles and procedures; 2) they tolerate or promote violence; 3) they have a heated mass base that supports their anti-democratic thinking and behavior; 4) they scapegoat and support the persecution of certain social groups; and 5) they are led by a charismatic individual who exhibits and normalizes all of the above.
I would like to focus on some people, aside from Trump, who fit the “f” word. In the Philippines, after warning before the 2016 elections that Rodrigo Duterte would be “another Marcos,” I wrote two months into Duterte’s presidency that he was a “fascist original.” I was criticized by many opinion-makers, academics, and even progressives for using the “f” word. Over seven years and 27,000 extra-judicial executions of alleged drug users later, the “f” word is one of the milder terms used for Rodrigo Duterte, with many preferring “mass murderer” or “serial killer.”
Narendra Modi has made the secular and diverse India of Gandhi and Nehru a thing of the past with his Hindu nationalist project, which relegates the country’s large Muslim minority to second class citizens. Currently, he is carrying out the most sustained attack on the freedom of the press by putting progressive journalists in jail and bringing charges against noted writers like Arundhati Roy.
In Hungary, Viktor Orban and his Fidesz Party have almost completed their neutering of democracy.
In Brazil, Jair Bolsonaro lost the 2022 presidential elections to Lula da Silva by a slight margin, but his followers refused to accept the verdict, and thousands of people from the right invaded the capital Brasilia in an attempt to overthrow the new government, in a remarkable replication of the January 6, 2021 insurrection in Washington.
Europe is the region where fascist or radical right parties have made the most inroads. From having no radical right-wing regime in the 2000s, except occasionally and briefly as junior partners in unstable governing coalitions as in Austria, the region now has three in power—one in Hungary, the government of Giorgia Meloni in Italy, and the Law and Justice Party in Poland, which is trying to hold on to power despite having lost the October 2023 parliamentary elections. The far right is part of ruling coalitions in Sweden and Finland. The region has four more countries where a party of the far right is the main opposition party. And it has seven where the far right has become a major presence both in parliament and in the streets.
Social Conditions that Breed Fascism
Leaders are critical in fascist movements, but social conditions create the opportunities for the ascent of those leaders. Here one cannot overemphasize the role that neoliberalism and globalization have played in spawning movements of the radical right. The worsening living standards and great inequalities spawned by neoliberal policies created disillusionment among people who felt the liberal democracy had been captured by the rich and distrust in center-right and center-left parties that promoted those policies. These resentful, discontented masses are the base of fascist parties. It is this heated base motivated by a mix of economic insecurity, resentment, or hatred that accounts for the fact that although Duterte, Bolsonaro, and Trump are no longer in power, they can stage a comeback or be replaced by a new leader of the same type.
Take the United States. The 2016 election of Joe Biden drew a sigh of relief from quarters concerned with the health of democracy in the United States. But 11 million more Americans voted for Trump in 2020 than in 2016, while 70 percent of the Republican Party believed against all evidence that he won the election. Today, Trump faces 91 felony counts across two state courts and two different federal districts, any of which could potentially produce a prison sentence. Yet he’s left all his Republican rivals in the dust in the drive to challenge Joe Biden for the presidency in 2024, and he’s leading Biden in the polls in the swing states that will determine who will win next year’s elections. Indeed, his competitors for the Republican presidential nomination are trying to project an image of being more Trumpist than Trump.
Economic conditions, however, cannot fully account for the emergence of fascist movements. Racism, ethnocentrism, and anti-immigrant sentiment also fuel them. In fact, these behavioral or ideological drives are central to the fascist project, which is to create a cross-class solidarity based on skin color, religion, language, or culture by defining as the Enemy or the Big Other those who are perceived to be different. It is not accidental that Hitler’s project was called national socialism—that is, it was “equality” but only for those of the same race and not for the Other. This Big Other is said to be the source of the crisis or the problems of one’s imagined community. In the United States today, white nationalism or white supremacy is the ideological expression of the fascist project, and in both Europe and the United States, strong feelings against non-white migrants are a key feature of fascist consciousness.
Fascism cannot be reduced to a conspiracy by Big Capital to repressively stabilize society and promote its interests, as traditional Marxists saw it. Fascists are not mere instruments of the elite. In fact, their rhetoric is not only anti-democratic or anti-liberal but also often anti-capitalist or anti-Big Business. Witness how Trump and his followers claim that they are anti-Big Tech or against the “plutocrats.” Fascists, however, do not seek to overthrow Big Business; they merely want an accommodation with Capital to serve their movement’s own interests, but with them in the driver’s seat.
During “normal times,” fascists and Big Capital can sometimes have different stands on some issues, as, for instance, in the case of “woke capitalism,” where corporations piously assert that corporate policies should be “pro-environment” or politically correct in hiring practices when it comes to race and gender. However, these differences are transient and minor, and when Capital is threatened by movements that cut into their profits or threaten their economic hegemony, it welcomes efforts by fascists to stabilize or “sanitize” the social order.
Fascists can come to power through elections, as Hitler, Trump, and Bolsonaro did. In fact, the closer they come to power, the more they try to project a constitutionalist or moderate image, as Giorgia Meloni did in Italy in the run-up to the 2022 parliamentary elections and Geert Wilders did more recently in the Netherlands. But once in power, they often seek to remain there through the use of force or violence. Violence is the main instrument by which fascists want to carry out their revolution or counterrevolution to “purify” society to assert or reassert the supremacy of the traditionally dominant majority defined by skin color, ethnic identity, or culture. Thus, in India, while they are reshaping the institutions of the country via their parliamentary majority, the Hindu nationalists see their power as based in the final analysis on their capacity for violence, which they periodically unleash to remind subordinate communities like the Muslims, as they did in the Gujarat massacre of 2002.
How to Counter Fascism
Let me end by proposing several moves we can take to deal with the fascist threat.
First, we need to stop resorting to easy explanations about the rise of far right, like the claim that trolls are responsible for it, and acknowledge that far-right personalities and movements have a critical mass of popular support.
Next, we need to find ways of stopping the extreme right from coming to power in the first place, like building broad united electoral fronts, even with non-fascist groups we may have differences with. It’s much harder to remove the far right once they’re in power.
Third, we need to make sure we have at the leading edge of our resistance those movements which have a great deal of resonance among broad sectors of the population including the middle classes, such as the movements to stop climate change, promote gender equality, and advance racial justice.
Fourth, we must fiercely defend human rights and democratic values, even where–or especially where–they have become unpopular. This will involve aggressively championing people and groups that are currently persecuted, with majority opinion being whipped up against them, like Muslims in India and non-white immigrants in both the United States and Europe. International solidarity with the persecuted is an essential element of the anti-fascist project.
Also, let’s not fear to see what we can learn from the extreme right, especially when it comes to the politics of passion or the politics of charisma, and see how our values can be advanced or promoted in passionate and charismatic ways. We must unite reason to passion and not see them as being in contradiction, though, of course, we must not violate our commitments to truth, justice, and fair play in the process.
Sixth, if history, especially of the United States, is any indication, one must not preclude the possibility of violent civil war, and should that become a real threat, to take the appropriate steps to counter it.
But, probably most important, we need to have a transformative vision that can compete with that of the far right, one based on genuine equality and genuine democratic empowerment that goes beyond the now discredited liberal democracy. Some call this vision socialism. Others would prefer another term, but the important thing is its message of radical, real equality beyond class, gender, and race.
There is no guarantee that fascism will not triumph, but it will certainly win unless we put ourselves, body and soul, fully and smartly, on the line to stop it.
Walden Bello, a columnist for Foreign Policy in Focus, is the author or co-author of 19 books, the latest of which are Capitalism’s Last Stand? (London: Zed, 2013) and State of Fragmentation: the Philippines in Transition (Quezon City: Focus on the Global South and FES, 2014).
(On the top right hand side of this page you can choose for a translation in the language of your choice in Google Translate)
De laatste maanden veel ophef in de Duitse media over wolven die ‘nutsdieren’ vermoorden, de hysterie is daar zo groot dat er nu daadwerkelijk op wolven mag worden gejaagd…..
Groot probleem voor schapenhouders en houders van andere ‘nutsdieren’ in Duitsland is het feit dat ze voor door loslopende honden vermoorde dieren géén vergoeding krijgen, vandaar dat men alle gedode dieren meldt als zijnde vermoord door wolven, waarvoor wel een vergoeding wordt betaald en daarmee zaait men haat tegen wolven……
Trouwens de hysterie over wolven die dieren doden wordt ook in Duitsland voor het overgrote deel gedaan door mensen die zelf vlees eten en daarmee het martelen en vermoorden van dieren uit de intensieve veehouderij in stand houden en dat gebeurt zoals velen wel weten op vaak gruwelijke manieren……
We hoeven ons als Nederlanders allesbehalve op de borst te kloppen, ook hier is de hysterie groot over door wolven vermoorde schapen, terwijl het aantal door loslopende honden vermoorde schapen en andere gehouden ‘nutsdieren’ veel groter is dan het aantal door wolven vermoorde dieren……. Het is zelfs zo dat loslopende honden in ons land jaarlijks gemiddeld 6.000 nutsdieren vermoorden, veelal schapen…..
Zo bezien zou het me niet verbazen als de situatie in Duitsland dezelfde is als in ons land en dat ook daar het grootste aantal vermoorde nutsdieren het slachtoffer is geworden/wordt van loslopende honden*, in het hieronder opgenomen artikel wordt dezelfde verwachting uitgesproken.
Ondanks dat wordt er niet opgeroepen om honden af te knallen die tekeer zijn gegaan tegen schapen en andere ‘nutsdieren….’ (de wereld zou te klein zijn voor de daardoor ontstane enorme hysterie….)
Wat een walgelijke hypocrisie!!!
Over afknallen gesproken >> ook de jagers in Nederland willen maar wat graag wolven vermoorden, immers heel wat interessanter dan het vermoorden van konijnen, tamme fazanten, dan wel ganzen…… Dat soort psychopaten, want dat is het overgrote deel van de jagers die plezier hebben in het vermoorden van dieren, hebben een dikke lobby in Den Haag (lui ook die geen moeite zullen hebben een mens te vermoorden, voorts mag dit geteisem ongelofelijk genoeg de wapens thuis bewaren…..)……
(als je het Duits niet machtig bent, zet dan de tekst om in Nederlands met behulp van Google translate dat je rechts bovenaan deze pagina ziet staan,klik eerst in het menu op ‘Duits’, waarna je weer kan klikken op die vertaalapp, daarna zie je bovenaan in het menu ‘Nederlands’ staan >> klik daarop en de hele tekst staat vervolgens in het Nederlands, de vertaling is van een redelijk goede kwaliteit.)
Het volgende artikel heb ik overgenomen van Wolfsschutz-deutschland.de (voor de video in dit artikel, klik op de in deze zin weergegeven link):
Das verschwiegene Problem: Hunderisse an Weidetieren
In Bayern gab es laut Monitoringdaten 21/22 annähernd gleich viele Risse von Wölfen und frei laufenden Hunden an Weidetieren. Während beim Wolf die Aufregung groß ist, werden Risse, die Hunde verursacht haben, oft unter den Teppich gekehrt. Dies könnte daran liegen, dass Halter keine Entschädigung für Risse erhalten, die Hunde verursacht haben. Also dürfte hier auch die Motivation besonders groß sein, den Wolf als Verursacher zu brandmarken.
Acht Mal Hund und neun Mal Wolf, so die offiziellen Daten. Im Landkreis Donau-Ries gab es sogar einen Großriss mit einem Schaden von 10.000 Euro laut Angabe des Schäfers. An gleich mehreren Tagen soll nachts in die Herde eingebrochen worden sein. Der Schäfer beschwerte sich, dass er keine Hilfe bekommen hätte, weil der Angreifer eben kein Wolf gewesen sei. In Bayern und in vielen weiteren Bundesländern werden tatsächlich nur Risse durch Wölfe bezahlt. Es ist allerdings möglich, sich gegen Risse von Hunden zu versichern. Dies nehmen aber wohl sehr wenige Weidetierhalter tatsächlich in Anspruch. Stattdessen oft ein ewiges Gejammere, dass es zu wenig Geld für Schäfer und andere Weidetierhalter gäbe. Dabei bekommen viele Betriebe bereits sechsstellige Summen an EU-Subventionen. Dies ist hier leicht nachzuprüfen. Einfach Namen eingeben und wundern: https://www.agrar-fischerei-zahlungen.de/
Foto: Mable Amber, Pixabay. Bei über 400.000 Jägerinnen und Jägern in Deutschland dürfte auch eine nicht geringe Anzahl an ausgebüxten Jagdhunden Risse an Weidetieren verursachen.
Eigenverantwortung
Während andere Mittelstandsunternehmen ohne große Unterstützung von den Steuerzahlern ums Überleben kämpfen müssen, leiden viele Agrarbetriebe nicht wirklich. Von Unternehmern anderer Branchen wird Eigenverantwortung und das Einstellen auf äußere Gegebenheiten erwartet, während Bauern stets an die Allgemeinheit appellieren, alles zu bezahlen. Bei vielen Reitbetrieben und Hobbyhaltern von Pferden ist diese Mentalität besonders ausgeprägt. Es wird jede Gelegenheit genutzt, um Stimmung gegen Wölfe zu machen, während es um Angriffe von Hunden und Pferderippern auffallend still bleibt. Ja, einige besonders dreiste Personen fordern sogar die Wiederausrottung der Wölfe, um ungestört dem eigenen Hobby nachgehen zu können.
Bundesweit sind im vergangenen Jahr 32.000 Hunde entlaufen. Viele davon sind wieder zuhause, doch die Gefahr durch Hunde, die Risse und Bisse an Weidetieren verursachen können, ist also um ein Vielfaches höher, als ein Riss durch einen Wolf. Wir von Wolfsschutz-Deutschland e. V. schätzen die Zahl an Wölfe mit unter 2000 Tieren besonders hoch ein. Platz wäre in Deutschland für mehr als 4000 Wölfe. Wölfe ernähren sich zudem nur zu 0,8 Prozent von Nutztieren. Das ergab eine Untersuchung des Senckenberg Instituts an 2000 Wolfslosungen.
Kein Geld, keine Hetze?
Öffentlich bekannt werden Risse durch Hunde so gut wie gar nicht. Liegt das vielleicht daran, dass solche Vorfälle neben dem entgangenen Schadensersatz auch nicht zum Hetzen gegen Wölfe taugen? War der Wolf der Täter, geht dies in Windeseile durch die sozialen Netzwerke und danach erscheinen im wahrsten Sinne reißerische Artikel in den Massenmedien. Wolfsabschussforderungen und Panikmache sind die Folge.
Auch in anderen Bundesländern sind Hunderisse ein Problem
Auch für Hessen gibt es aussagekräftige Zahlen. Von Anfang des Jahres bis zum 25. April wurden 18 Risse keinem Wolf, sondern Hunden nachgewiesen. In NRW wurden vergangenes Jahr 15 Risse von Hunden verursacht und in Schleswig-Holstein waren es ebenfalls 18 Hunderisse im Jahr 2022. Sachsen unterteilt nicht in Hund oder Wolf. Dort heißt es „andere Ursache“. 32 Fälle gab es im Jahr 22. Ob sich „andere Ursachen“ komplett auf Hunde bezieht, können wir natürlich nicht sagen, aber einige Hunderisse dürften sich auch hinter dieser Zahl verbergen. Für Brandenburg und Mecklenburg-Vorpommern sowie Baden-Württemberg , Rheinland-Pfalz und Niedersachsen haben wir keine aktuellen Zahlen zu Rissen von Hunden, gefunden dafür gibt es dort aber Wolfsabschüsse fordernde Politiker und Bauern. In Thüringen gibt es in diesem Jahr schon drei festgestellte Hunderisse.
Herdenschutzhunde vertreiben auch frei laufende Hunde
Hier ein kleiner Film, der Herdenschutzhunde im Einsatz in der Region Rhein-Main im Grüngürtel um Frankfurt, Offenbach und Hanau zeigt. Hier gibt es viele Probleme mit frei laufenden Hunden, die auch durch Herdenschutzhunde abgeschreckt werden. Dies ist übrigens auch ein wolfsabweisendes Netz von 1,10 Metern Höhe. Ein Standartnetz von 90 Zentimetern gilt nicht als wolfsabweisend. Dieses Gebiet wird auch von vielen Menschen zur Freizeitgestaltung genutzt. Die Herdenschutzhunde verursachen auch hier keine Probleme, denn wirklich kein Mensch käme hier auf die Idee, über den Zaun zu klettern. Die Hunde bleiben im Zaun bei den Schafen.
Wir freuen uns über Unterstützung:
Das Erstellen unserer Reportagen, die Richtigstellungen, die Bewertungen werden mit großem zeitlichen Aufwand und persönlichem Einsatz erstellt. Unser Verein wird nicht staatlich unterstützt, deshalb sind wir auf Spenden angewiesen. Ein monatlicher Beitrag von fünf Euro in einem Abo hilft uns sehr und natürlich auch einmalige Zahlungen.
‘Koning Willem-Alexander geeft toe: ‘Ik jaag op wilde zwijntjes en hertjes’ (maar het is maar een dagdeel per jaar)‘ Uiteraard zegt deze grootste uitkeringstrekker van Nederland dat hij maar weinig jaagt, gezien het steeds verder groeiende verzet in Nederland tegen psychopathische lafaards die weerloze dieren vermoorden…… Als hij had gewild waren de Koninklijke Domeinen al lang verbonden geweest met natuurgebieden tot over de grens met Duitsland, maar ja dan valt er niets meer te jagen voor deze moorddadige figuur met belachelijke titel…… Opvallend overigens dat hij verkleinwoorden voor herten en zwijnen gebruikt, blijkbaar schiet hij graag op baby dieren…….
‘Oostvaardersplassen: wel vliegtuigen, geen grote grazers………‘ Als dat vliegveld doorgaat zal men ook veel vogels in de Oostvaardersplassen moeten vermoorden, daar dit natuurgebied grenst aan dit overbodige vliegveld….. De Oostvaardersplassen staan bekend om de vele vogels die het gebied bezoeken dan wel die daar wonen, zoals de zeearend…. Hoe ziek in je kop moet je zijn om juist daar een druk vliegveld te willen openen……
‘Mansveld (PvdA) houdt rekening met het afschieten van grote hoeveelheden ganzen, bij uitbreiding Lelystad ‘Airport…’‘ (6 april 2015) Zij gaf als staatssecretaris toestemming tot het in gebruik nemen van Lelystad Airport (ha! ha!) als ‘vakantievliegveld…..’ Ganzen afschieten is bovendien een lucratieve bezigheid, zo kunnen buitenlandse jagers hier een all in vakantie boeken waarbij ze onder begeleiding van Nederlandse jager moordenaars een groot aantal ganzen mogen ‘afschieten……’ (het vermoorden van ganzen is totaal belachelijk en achterlijk, immers de ‘vrijgekomen plekken’ worden binnen een jaar weer ingenomen door andere ganzen en dat gaat veelal ‘gepaard’ met een grotere hoeveelheid dan die van de vermoorde ganzen…..)
——————————————————
Let op!!De ruimte om reacties weer te geven werkt af en toe niet, zo merkte ik onlangs. Als je commentaar hebt en je kan deze niet plaatsen via de normale weg, doe dit dan via het mailadres: trippleu@gmail.com, ik zal jouw reactie dan opnemen onderaan in het bewuste artikel, althans als je geen geweld predikt, voorts plaats ik jouw reactie ook al staat deze diametraal tegenover dat bericht. Alvast mijn dank voor jouw eventuele reactie, Willem.
(On
the top right hand side of this page you can choose for a translation
in the language of your choice in Google Translate)
De laatste maanden veel ophef in de Duitse media over wolven die ‘nutsdieren’ vermoorden, de hysterie is daar zo groot dat er nu daadwerkelijk op wolven mag worden gejaagd…..
Groot probleem voor schapenhouders en houders van andere ‘nutsdieren’ in Duitsland is het feit dat ze voor door loslopende honden vermoorde dieren géén vergoeding krijgen, vandaar dat men alle gedode dieren meldt als zijnde vermoord door wolven, waarvoor wel een vergoeding wordt betaald en daarmee zaait men haat tegen wolven……
Trouwens de hysterie over wolven die dieren doden wordt ook in Duitsland voor het overgrote deel gedaan door mensen die zelf vlees eten en daarmee het martelen en vermoorden van dieren uit de intensieve veehouderij in stand houden en dat gebeurt zoals velen wel weten op vaak gruwelijke manieren……
We hoeven ons als Nederlanders allesbehalve op de borst te kloppen, ook hier is de hysterie groot over door wolven vermoorde schapen, terwijl het aantal door loslopende honden vermoorde schapen en andere gehouden ‘nutsdieren’ veel groter is dan het aantal door wolven vermoorde dieren……. Het is zelfs zo dat loslopende honden in ons land jaarlijks gemiddeld 6.000 nutsdieren vermoorden, veelal schapen…..
Zo bezien zou het me niet verbazen als de situatie in Duitsland dezelfde is als in ons land en dat ook daar het grootste aantal vermoorde nutsdieren het slachtoffer is geworden/wordt van loslopende honden*, in het hieronder opgenomen artikel wordt dezelfde verwachting uitgesproken.
Ondanks dat wordt er niet opgeroepen om honden af te knallen die tekeer zijn gegaan tegen schapen en andere ‘nutsdieren….’ (de wereld zou te klein zijn voor de daardoor ontstane enorme hysterie….)
Wat een walgelijke hypocrisie!!!
Over afknallen gesproken >> ook de jagers in Nederland willen maar wat graag wolven vermoorden, immers heel wat interessanter dan het vermoorden van konijnen, tamme fazanten, dan wel ganzen…… Dat soort psychopaten, want dat is het overgrote deel van de jagers die plezier hebben in het vermoorden van dieren, hebben een dikke lobby in Den Haag (lui ook die geen moeite zullen hebben een mens te vermoorden, voorts mag dit geteisem ongelofelijk genoeg de wapens thuis bewaren…..)……
(als
je het Duits niet machtig bent, zet dan de tekst om in Nederlands
met behulp van Google translate dat je rechts bovenaan deze pagina
ziet staan,klik
eerst in het menu op ‘Duits’, waarna je weer kan klikken op die
vertaalapp, daarna zie je bovenaan in het menu ‘Nederlands’ staan >>
klik daarop en de hele tekst staat vervolgens in het Nederlands, de
vertaling is van een redelijk goede kwaliteit.)
Het volgende artikel heb ik overgenomen van Wolfsschutz-deutschland.de (voor de video in dit artikel, klik op de in deze zin weergegeven link):
Das verschwiegene Problem: Hunderisse an Weidetieren
In
Bayern gab es laut Monitoringdaten 21/22 annähernd gleich viele Risse
von Wölfen und frei laufenden Hunden an Weidetieren. Während beim Wolf
die Aufregung groß ist, werden Risse, die Hunde verursacht haben, oft
unter den Teppich gekehrt. Dies könnte daran liegen, dass Halter keine
Entschädigung für Risse erhalten, die Hunde verursacht haben. Also
dürfte hier auch die Motivation besonders groß sein, den Wolf als
Verursacher zu brandmarken.
Acht Mal Hund und neun Mal Wolf, so
die offiziellen Daten. Im Landkreis Donau-Ries gab es sogar einen
Großriss mit einem Schaden von 10.000 Euro laut Angabe des Schäfers. An
gleich mehreren Tagen soll nachts in die Herde eingebrochen worden sein.
Der Schäfer beschwerte sich, dass er keine Hilfe bekommen hätte, weil
der Angreifer eben kein Wolf gewesen sei. In Bayern und in vielen
weiteren Bundesländern werden tatsächlich nur Risse durch Wölfe bezahlt.
Es ist allerdings möglich, sich gegen Risse von Hunden zu versichern.
Dies nehmen aber wohl sehr wenige Weidetierhalter tatsächlich in
Anspruch. Stattdessen oft ein ewiges Gejammere, dass es zu wenig Geld
für Schäfer und andere Weidetierhalter gäbe. Dabei bekommen viele
Betriebe bereits sechsstellige Summen an EU-Subventionen. Dies ist hier
leicht nachzuprüfen. Einfach Namen eingeben und wundern: https://www.agrar-fischerei-zahlungen.de/
Foto:
Mable Amber, Pixabay. Bei über 400.000 Jägerinnen und Jägern in
Deutschland dürfte auch eine nicht geringe Anzahl an ausgebüxten
Jagdhunden Risse an Weidetieren verursachen.
Eigenverantwortung
Während
andere Mittelstandsunternehmen ohne große Unterstützung von den
Steuerzahlern ums Überleben kämpfen müssen, leiden viele Agrarbetriebe
nicht wirklich. Von Unternehmern anderer Branchen wird
Eigenverantwortung und das Einstellen auf äußere Gegebenheiten erwartet,
während Bauern stets an die Allgemeinheit appellieren, alles zu
bezahlen. Bei vielen Reitbetrieben und Hobbyhaltern von Pferden ist
diese Mentalität besonders ausgeprägt. Es wird jede Gelegenheit genutzt,
um Stimmung gegen Wölfe zu machen, während es um Angriffe von Hunden
und Pferderippern auffallend still bleibt. Ja, einige besonders dreiste
Personen fordern sogar die Wiederausrottung der Wölfe, um ungestört dem
eigenen Hobby nachgehen zu können.
Bundesweit sind im vergangenen
Jahr 32.000 Hunde entlaufen. Viele davon sind wieder zuhause, doch die
Gefahr durch Hunde, die Risse und Bisse an Weidetieren verursachen
können, ist also um ein Vielfaches höher, als ein Riss durch einen Wolf.
Wir von Wolfsschutz-Deutschland e. V. schätzen die Zahl an Wölfe mit
unter 2000 Tieren besonders hoch ein. Platz wäre in Deutschland für mehr
als 4000 Wölfe. Wölfe ernähren sich zudem nur zu 0,8 Prozent von
Nutztieren. Das ergab eine Untersuchung des Senckenberg Instituts an
2000 Wolfslosungen.
Kein Geld, keine Hetze?
Öffentlich
bekannt werden Risse durch Hunde so gut wie gar nicht. Liegt das
vielleicht daran, dass solche Vorfälle neben dem entgangenen
Schadensersatz auch nicht zum Hetzen gegen Wölfe taugen? War der Wolf
der Täter, geht dies in Windeseile durch die sozialen Netzwerke und
danach erscheinen im wahrsten Sinne reißerische Artikel in den
Massenmedien. Wolfsabschussforderungen und Panikmache sind die Folge.
Auch in anderen Bundesländern sind Hunderisse ein Problem
Auch für Hessen
gibt es aussagekräftige Zahlen. Von Anfang des Jahres bis zum 25. April
wurden 18 Risse keinem Wolf, sondern Hunden nachgewiesen. In NRW wurden vergangenes Jahr 15 Risse von Hunden verursacht und in Schleswig-Holstein waren es ebenfalls 18 Hunderisse im Jahr 2022. Sachsen
unterteilt nicht in Hund oder Wolf. Dort heißt es „andere Ursache“. 32
Fälle gab es im Jahr 22. Ob sich „andere Ursachen“ komplett auf Hunde
bezieht, können wir natürlich nicht sagen, aber einige Hunderisse
dürften sich auch hinter dieser Zahl verbergen. Für Brandenburg und Mecklenburg-Vorpommern sowie Baden-Württemberg , Rheinland-Pfalz und Niedersachsen
haben wir keine aktuellen Zahlen zu Rissen von Hunden, gefunden dafür
gibt es dort aber Wolfsabschüsse fordernde Politiker und Bauern. In
Thüringen gibt es in diesem Jahr schon drei festgestellte Hunderisse.
Herdenschutzhunde vertreiben auch frei laufende Hunde
Hier
ein kleiner Film, der Herdenschutzhunde im Einsatz in der Region
Rhein-Main im Grüngürtel um Frankfurt, Offenbach und Hanau zeigt. Hier
gibt es viele Probleme mit frei laufenden Hunden, die auch durch
Herdenschutzhunde abgeschreckt werden. Dies ist übrigens auch ein
wolfsabweisendes Netz von 1,10 Metern Höhe. Ein Standartnetz von 90
Zentimetern gilt nicht als wolfsabweisend. Dieses Gebiet wird auch von
vielen Menschen zur Freizeitgestaltung genutzt. Die Herdenschutzhunde
verursachen auch hier keine Probleme, denn wirklich kein Mensch käme
hier auf die Idee, über den Zaun zu klettern. Die Hunde bleiben im Zaun
bei den Schafen.
Wir freuen uns über Unterstützung:
Das
Erstellen unserer Reportagen, die Richtigstellungen, die Bewertungen
werden mit großem zeitlichen Aufwand und persönlichem Einsatz erstellt.
Unser Verein wird nicht staatlich unterstützt, deshalb sind wir auf
Spenden angewiesen. Ein monatlicher Beitrag von fünf Euro in einem Abo
hilft uns sehr und natürlich auch einmalige Zahlungen.
‘Koning Willem-Alexander geeft toe: ‘Ik jaag op wilde zwijntjes en hertjes’ (maar het is maar een dagdeel per jaar)‘
Uiteraard zegt deze grootste uitkeringstrekker van Nederland dat hij
maar weinig jaagt, gezien het steeds verder groeiende verzet in
Nederland tegen psychopathische lafaards die weerloze dieren
vermoorden…… Als hij had gewild waren de Koninklijke Domeinen al
lang verbonden geweest met natuurgebieden tot over de grens met
Duitsland, maar ja dan valt er niets meer te jagen voor deze moorddadige
figuur met belachelijke titel…… Opvallend overigens dat hij
verkleinwoorden voor herten en zwijnen gebruikt, blijkbaar schiet hij
graag op baby dieren…….
‘Oostvaardersplassen: wel vliegtuigen, geen grote grazers………‘
Als dat vliegveld doorgaat zal men ook veel vogels in de
Oostvaardersplassen moeten vermoorden, daar dit natuurgebied grenst aan
dit overbodige vliegveld….. De Oostvaardersplassen staan bekend om de
vele vogels die het gebied bezoeken dan wel die daar wonen, zoals de
zeearend…. Hoe ziek in je kop moet je zijn om juist daar een druk
vliegveld te willen openen……
‘Mansveld (PvdA) houdt rekening met het afschieten van grote hoeveelheden ganzen, bij uitbreiding Lelystad ‘Airport…’‘
(6 april 2015) Zij gaf als staatssecretaris toestemming tot het in gebruik nemen van
Lelystad Airport (ha! ha!) als ‘vakantievliegveld…..’ Ganzen
afschieten is bovendien een lucratieve bezigheid, zo kunnen buitenlandse
jagers hier een all in vakantie boeken waarbij ze onder begeleiding van
Nederlandse jager moordenaars een groot aantal ganzen mogen
‘afschieten……’ (het vermoorden van ganzen is totaal belachelijk en
achterlijk, immers de ‘vrijgekomen plekken’ worden binnen een jaar weer
ingenomen door andere ganzen en dat gaat veelal ‘gepaard’ met een
grotere hoeveelheid dan die van de vermoorde ganzen…..)
——————————————————
Let
op!! De
ruimte om reacties weer te geven werkt af en toe niet, zo merkte ik
onlangs. Als je commentaar hebt en je kan deze niet plaatsen via de
normale weg, doe dit dan via het mailadres:
trippleu@gmail.com, ik zal jouw reactie dan opnemen onderaan in het
bewuste artikel, althans als je geen geweld predikt, voorts plaats ik
jouw reactie ook al staat deze diametraal tegenover dat bericht.
Alvast mijn dank voor jouw eventuele reactie, Willem.