Israël: het vormen van een kabinet zou al lang rond zijn als de grootste Palestijnse politieke partij een kans zou krijgen mee te regeren

Scott
Roth van Mondoweiss heeft gisteren een artikel
geplaatst waarin hij stelt dat het vormen van een Israëlische regering al lang rond zou zijn geweest, als men de grootste Palestijnse
politieke partij, de Gezamenlijke Lijst, serieus zou nemen en deze zou toestaan mee te regeren als derde grote
partij (en dan durft men te stellen dat Israël de enige democratische staat is in het Midden-Oosten……*). Er is
echter geen politieke Joodse partij van betekenis die met Palestijnen
wil regeren, van ‘links’ tot rechts wil men de Palestijnen niet zien
deelnemen aan een kabinet……

Als de
Gezamenlijke Lijst serieus zou worden genomen door de grote
Joodse partijen, waren veel bloedige uitspattingen, zoals de massamoorden 
door de Israëlische agressor op Palestijnen tijdens The Great Return March, waarschijnlijk niet eens gepasseerd……

Roth
wijst verder o.a. op een eerder artikel op Mondoweiss waarin wordt
gesteld dat het volk van de VS (althans het nadenkende deel) een meer
progressieve buitenlandpolitiek voorstaat, waarin men ook een andere
houding verlangt t.o.v. Israël, in plaats van het zonder enige
kritiek steunen van de bloedige Israëlische politiek tegen de
Palestijnen….. Moet zeggen dat ik dit amper of niet geloofwaardig
vind, hoe graag ik die verandering van houding ook zou zien…..

Voorlopig
juicht een groot deel van het Israëlische volk (het Joodse deel zoals
je begrijpt), als ook een heel groot deel van het volk in de VS, de uitlatingen van o.a. Netanyahu toe om de West Bank
te annexeren en de Palestijnse bevolking te concentreren in en rond 1
of 2 steden (en dat waarschijnlijk voor een groot deel in door Israël gecontroleerde kampen….)…….

Eén
ding is zeker, met de westerse steun voor Israël, waarbij men alle
kritiek op Israël (zoals het schrijven van Mondeweiss) afwijst als
antisemitisch, ook al heeft het daar niets mee te maken…. Niet
alleen de westerse politici zijn daar schuldig aan, nee juist de reguliere
media doen niet anders dan de massa hersenspoelen met leugens als zou
elke kritiek op Israël antisemitisch zijn ingegeven…… 

Alsof je
als het gaat om recht en onrecht, of om discriminatie en apartheid,
dan wel over het onderdrukken van een volk, er twee maten zijn,
waarbij de Joden alles mogen doen wat ‘god’ in het westen heeft
verboden, alleen omdat ze Joods zijn…… Zie de hysterie over Venezuela, waar men met veel
omhaal en leugens stelt dat de bevolking wordt verdrukt door Maduro,
echter als Maduro hetzelfde zou flikken als Netanyahu (en
zijn bloedige regeringen) waren de rapen pas echt goed gaar geweest
en had de VS, met steun van het westen al lang ingegrepen (de NAVO
heeft al 2 bases in Colombia, niet ver van de grens met Venezuela,
waar ‘NAVO-partner’ [de werkelijke leider van dit terreur-bondgenootschap] de VS zelf al veel langer militaire bases heeft in dat land….)……

New
survey shows Americans want a more progressive foreign policy and,
yes, that includes Israel

October
20, 2019

It
has now been over a month since Israel’s redo parliamentary
elections and a new government has yet to be seated. As has been
written many times before here, if there was not a 
de
facto ban on Palestinian political parties joining a government
,
this impasse would have been over long ago.

It’s also
evident that if Palestinian citizens of Israel (whose candidates
in the last election would be the third largest block in a new
parliament) were able to sit in a governing coalition then things in
Israel would probably be different, or at least there would be real
pressure for change. It would probably be harder for Israel to
demolish the homes of some of its Bedouin
citizens
 if
the candidates who those same people voted for were actually
governing the country. In other words, if Israel was a functioning
democracy (
which
it is not
),
and the political will of all its citizens was factored into policy,
then in all likelihood Israel would be a better place and maybe
worthy of being called a true democracy. But instead the conflict
remains mired in what is an anachronistic and unjust 
two-state
paradigm
 that
only enables the fallacious idea of a democratic Jewish state to
continue.

And while there is of late greater support for a
more progressive
U.S. foreign policy
 that
would include pressuring Israel in a real way, there are still
certain people who will 
defame
you in a hideously disingenuous manner
 should
you challenge them, or Israel. Everyone has a choice, you can give up
in the face of intimidation or choose to 
fight
it.
 Justice
can’t lose if enough of us choose to fight for it.

Thanks
for reading,

Scott
Roth
Publisher, Mondoweiss 

=================================

* Israël is niet alleen geen democratie vanwege de buitensluiting van de oorspronkelijke bevolking van dat gestolen land, maar is zelfs officieel een fascistische apartheidsstaat, nadat men in het Israëlische parlement de natiestaatwet heeft aangenomen, wellicht is dit Roth ontgaan bij het schrijven van zijn artikel.

Zie ook:

‘Israëlische rechter wijst directeur Human Rights Watch het totaal absurde ‘democratische’ land uit‘ (en zie de links in dat bericht, anders dan de hier getoonde)

Israël steelt Palestijnse grond, als ‘vergoeding krijgen’ Palestijnen traangas, made in USA

Mike Pompeo (VS minister van BuZa): nederzettingen op de West Bank gaan niet per se in tegen internationale rechtsregels

Een volk dat leeft onder bezetting heeft het recht gewapend verzet te plegen, ook het Palestijnse volk‘ (je zou zelfs kunnen zeggen dat een ieder die onder illegale bezetting leeft, de plicht heeft verzet te plegen, denk daarbij ook aan de nazi-Duitse bezetting van Nederland tijdens WOII) (de link naar dat bericht op Facebook werd overigens door deze organisatie geblokkeerd….)

“Israël heeft afgelopen nacht in de Gazastrook opnieuw luchtaanvallen uitgevoerd op terreurorganisatie Islamitische Jihad…” ahum….

Israëlische ‘Friends Tweet’ komt als een boemerang terug met de gruwelen die Israël begaat tegen het verdrukte Palestijnse volk

Voor meer berichten over Israël en de Palestijnen klik op de betreffende labels direct onder dit bericht.

Terreuraanslag in Halle: te weinig aandacht voor rechts extremisme

In de reguliere media spreekt men over de gebeurtenissen die gisteren plaatsvonden in Halle, zowaar over een aanslag, waar men dit eerder niet deed, alleen het woord ‘terreur’ wordt nog steeds gemeden bij het grootste deel van de reguliere westerse media, blijkbaar moet je voor gebruik van dat woord minstens van de Rote Armee Fraktion (RAF) zijn, of een moslim achtergrond hebben……

Daarover gesproken: de geheime diensten, ook in Nederland hebben veel meer aandacht voor extreem links, waar men figuren soms al meer dan 30 jaar volgt….. Ook voor moslim terreur is veel aandacht, al is het dan wel bijzonder lullig dat men ondanks het in de gaten houden van moslim-extremisten, niet kan voorkomen dat deze figuren alsnog een aanslag weten te plegen, zoals keer op keer blijkt (en ook dat is internationaal, althans wat betreft westerse landen)…..

Onbegrijpelijk dat wanneer je ziet hoeveel aanslagen er de laatste 20 jaar in Duitsland al zijn gepleegd door neonazi’s, men deze figuren er niet van kan weerhouden een aanslag te plegen…… Eén en ander zal zeker te maken hebben met de rechtse politieke voorkeur van politie en geheime dienst personeel. Voorts is het wel zeker, althans daar kan je de klok op gelijk zetten, dat men er soms voor heeft gekozen een aanslag doorgang te laten vinden, om op die manier meer bevoegdheden te krijgen, uiteraard aangevuld met een dikke financiële injectie……

Wanneer gaat men eindelijk het politie en geheime dienst personeel, plus de militairen doorlichten op (uiterst) rechtse politieke voorkeuren?? Extreem rechts is verantwoordelijk voor een ongelofelijk groot aantal doden, zoals de nazi’s voor en tijdens de Tweede Wereldoorlog meer dan 25 miljoen mensen hebben vermoord, daarna hebben divers fascistische regimes, zoals die in Latijns Amerika ook nog eens duizenden moorden gepleegd…..

Gezien al deze zaken plus de aanslagen die deze eeuw door fascisten zijn gepleegd en dat opgeteld bij de opkomst van het fascisme in Europa, zouden de haren bij de dames/heren van de geheime dienst te berge moeten rijzen en hen aan moeten zetten tot actie, echter blijkbaar vindt men het wel best dat het fascisme in Europa steeds grotere wordt……. (vergeet niet dat fascisten met macht altijd hun geheime diensten, plus politie en leger, veel extra bevoegdheden en geld geven……..

Halle? Het kan morgen zomaar weer gebeuren……

Zie ook: ‘Terreuraanslag Halle: journalisten pleiten voor meer maatregelen tegen ‘rechts extremisme’ en het internet

Lucas Waagmeester, NOS correspondent in Turkije, met 5 km/u. uit de ‘Koerdenbocht’

Gistermorgen op Radio 1 (rond 8.10 u.) Lucas Waagmeester over de door de psychopathische autocraat Erdogan aangekondigde militaire inval in Syrië, om daar de Koerden een kop kleiner te maken. Veel nieuws had Waagmeester niet te vertellen en wat hij op het laatst vertelde was zonder meer een verdraaiing van feiten, ofwel een smerige manipulatie om de mening van luisteraars te beïnvloeden……. (in feite een vorm van geschiedvervalsing, iets waar de NOS en de rest van de publieke omroepen goed in zijn…)

Waagmeester stelde dat de al een paar jaar durende ‘burgeroorlog’ in Zuidoost-Turkije het directe gevolg was van de oorlog in Syrië, daar Turkije had toegekeken toen een Koerdische stad werd belegerd door IS…..

“Burgeroorlog?’ Een oorlog van Turkije tegen het Koerdische volk die een autonome staat meer dan verdiend hebben….. Deze ‘burgeroorlog’ was al lang aan de gang toen de VS de oorlog tegen Syrië had georganiseerd en deze illegale oorlog begon…..

De Turkse Koerden worden al vele decennia vervolgd en afgeslacht door het Turkse leger, niets nieuws dus, dat journalisten daarbij niet worden toegelaten, wil bepaald niet zeggen dat het niet gebeurt…… Waagmeester hoeft niet lang naar bevestiging van dit feit te zoeken, genoeg Koerden en linkse Turken in de rest van Turkije (dus buiten het gebied waar voornamelijk Koerden wonen) die e.e.a. kunnen bewijzen met documenten, brieven, foto’s en video’s, echter dan moet Waagmeester werk verrichten, waarbij hij ook nog eens de kans loopt het land te worden uitgezet, kijk precies dat wil Waagmeester niet…….

Het lullige is dat Turkije lid is van de NAVO en dat dit bondgenootschap nooit ook maar een letter van kritiek heeft geuit op deze doorlopende slachtpartij van het Turkse leger tegen het vervolgde Koerdische volk in Zuidoost Turkije, bijvoorbeeld door te wijzen op de zwaar ongelijke strijd die de Koerden moeten vechten, tegen een uitstekend uitgerust leger…… Nee, als Turkije klaagt dat het wel eens aangevallen zou kunnen worden door Syrië, dit vanwege het steunen van IS en andere terreurgroepen in het begin van de illegale oorlog tegen het Syrische bewind, staan NAVO-partners als Nederland klaar om Patriot-raketten te stationeren aan de Turkse kant van de grens met Syrië en dit nadat Turkije illegaal de grens met Syrië (en Irak) was overgestoken en daar Koerden heeft afgeslacht………

De NAVO heeft er dan ook totaal geen moeite mee als het volk van één of meer van haar lidstaten door een dictator wordt onderdrukt…… Dit geeft ten overvloede nog eens aan dat de NAVO er helemaal niet is om ons te beschermen of om elders democratie te brengen, het zal ze in het Brusselse peperdure hoofdkantoor aan de vieze psychopathische reet roesten……..

De hoogste tijd dat Nederland zich terugtrekt uit het terreurbondgenootschap NAVO, dat in feite alleen dood en verderf zaait!!

Zie meer berichten waarin Waagmeester een dubieuze rol speelt:

Turkije’s illegale oorlog in Syrië: Rutte wil wel pleiten voor een strenger wapenembargo, al zal dat geen zin hebben……

Turks referendum: een NOS ‘verslag’ door Lucas Waagmeester……….

Bomaanslag in Istanbul: anti-PKK propaganda op Radio1……..

Koenders doodstil over Turkse terreur tegen de Koerden en Lucas Waagmeester (NOS) met kromme berichtgeving over de Koerden en de Turkse overheid…….

Zie voorts:

Turkije helpt ISIS gevangenen: minstens 750 IS strijders zijn al gevlucht

Syrisch leger neemt posities in voor de strijd met de Turkse agressor

Turkije’s oorlog tegen de Koerden in Syrië: media hebben niets geleerd en gaan door op de oude voet

Turkse illegale inval in Syrië verdedigd op Radio1

Turkije bombardeert eerste Koerdische doelen in Syrië nadat Erdogan aankondigde dat Turkije snel een ‘geplande inval’ zal uitvoeren

Turkish Invasion of Syria Begins: Jets Filmed Bombing Kurdish Targets

New York Post geeft 5 jaar te laat toe: IS werd en wordt gesteund door Turkije

Syrië: de etnische, culturele en religieuze zuivering door Turks leger en islamitische terreurgroep

Turkije valt weer illegaal Syrisch gebied binnen: NAVO-lidstaten stil……

Turkije klaar voor nieuwe inval in Noordoost-Syrië

VS keurt raketleveringen van Turkije aan terreurgroep in Syrië goed

Erdogans vrouw krijgt mensenrechtenprijs WHF voor ‘opvang’ vluchtelingen……

Koerdische gevangenen in Turkse gevangenissen massaal in hongerstaking

Erdogan stelt militaire operatie uit op verzoek van Trump >> Turkse inval op Syrisch-Koerdisch gebied aanstaande

Idlib: akkoord Turkije – Rusland leidt tot grote aanval op Syrië…..

Turkse verkiezingen: Stoltenberg (roverhoofdman NAVO) feliciteert Erdogan met zijn verkiezing tot dictator

Turkse geheime dienst ontvoert etnische Turken in het buitenland……..

Turkije bombardeert ziekenhuis in Afrin, waar blijft de westerse verontwaardiging zoals die over de bevrijding van Oost-Ghouta?

Turkse illegale inval Syrië gaat gepaard met etnische zuivering…….

Schietpartijen VS gevolg van witte overheersing die is ‘gefundeerd’ in de grondwet

John
McEvoy van The Canary schreef het verslag van een interview met
Roxanne Dunbar-Ortiz, een historicus die is gespecialiseerd in het
tweede amendement van de grondwet in de VS. Het interview o.a. naar
aanleiding van de laatste meervoudige moord door een neonazi in El Paso (deze neonazi werd gepord door het 666 beest Trump, die latino’s uitmaakte voor moordenaars, verkrachters, drugsdealers en dieven).

Dunbar-Ortiz
betoogt in het interview dat witte overheersing is ingebakken in de
grondwet van de VS. Veelal wordt het tweede amendement gezien als
bescherming van burgers tegen een autoritaire overheid, die schijt
heeft aan de rechten van de burgers. Ter verdediging tegen zo’n
overheid zou het volk recht hebben op wapenbezit (en in een aantal
staten mogen deze zelfs openlijk worden gedragen)……

Dunbar-Ortiz
betoogt dat het tweede amendement veel meer was bedoeld voor witte
milities die zich moesten kunnen verdedigen tegen de oorspronkelijke
volkeren van de VS >> lees: het verjagen van de oorspronkelijke
volkeren, gepaard gaande met het uitroeien van hele
stammen van die oorspronkelijke volkeren in de VS…… Anders gezegd: de witte immigranten voerden een genocide uit op de oorspronkelijke bevolking, samen met de genocide in Latijns-Amerika, de grootste genocide ooit…….. Deze genocide ging verder gepaard met martelingen, verkrachtingen en de gruwelijkste vormen van moord…….

Deze
milities werden later ook ingezet om weggelopen slaven op te pakken
of opstanden onder slaven uiterst gewelddadig te onderdrukken…..
Het zal je niet verbazen dat deze milities later opgingen in de Ku
Klux Klan (KKK)………

Dunbar-Ortiz zegt niet te geloven dat Hollywood films en tv series bijdragen aan geweld, het zal je niet verbazen dat ik het daar volkomen mee oneens ben. Dagelijks wordt men in de VS gehersenspoeld met leugens als zouden ‘Amerikanen’ (VS burgers) de goede partij zijn en alles wat van buiten de VS komt of een andere religie dan het christendom aanhangt, is fout….. Opvallend ook dat de VS bevolking veelal als slachtoffer van buitenlandse agressie wordt neergezet, terwijl de praktijk het volkomen tegenovergestelde laat zien……* Tevens wordt de geschiedenis van de VS vervalst middels die films en series……. (hetzelfde gebeurt overigens in de rest van wat men het westen noemt, voorbeelden te over, ook op de Nederlandse tv…..)

Lees het verder uitstekende artikel van Dunbar-Ortiz, waarin zij de zaak
veel uitvoeriger beschrijft (heb het artikel overgenomen van TheCanary):

Amid
mass shootings, leading historian says ‘white supremacy is baked
into the US constitution’

John
McEvoy
   
6th
August 2019

Afbeeldingsresultaat voor Amid mass shootings, leading historian says ‘white supremacy is baked into the US constitution’

The Second
Amendment
 of
the US Constitution becomes the focus of intense and
polarised 
debate in
the wake of each mass shooting. It is a debate 
pierced by
economic interest groups and fierce emotional impulses; yet history
rarely enters the conversation at the exact moment that it’s most
needed.

After
the recent 
white
supremacist
 mass
shooting in 
El
Paso
 (the eighth
worst
 in
recent US history), 
The
Canary
 spoke
with leading historian on the Second Amendment, Roxanne Dunbar-Ortiz.
She is the author of 
Loaded:
A Disarming History of the Second Amendment
,
which illustrates how the white supremacy of the country’s settler
colonialists lives on in the country – not least through gun
legislation.

After
each mass shooting in the US, we hear a range of arguments across the
media calling for greater gun control. What are the biggest
misunderstandings and lies told about the Second Amendment, and how
should we really understand it?

Any
conversation about dealing with gun violence in the United States has
to begin with the second amendment and its true function from its
establishment, throughout the 19th-century brutal conquest of the
continent, and its ideological function propping up white nationalism
today.

The
US constitution is unique among nations in mandating a general
individual right to bear arms… A problem with discussing the US
constitutional provision is the regard US people have for the
constitution itself, as a kind of god-given covenant, whereas other
nations’ constitutions are easily amended or replaced entirely and
do not carry a sacredness given to the US constitution, with the
authors, ‘founding fathers,’ near demigods.

Adding
the right to bear arms to the constitution as one of the initial ten
amendments was not the creation of a new right, rather a validation
of an already existing practice of Anglo settlers forming their own
militias to burn and loot Indigenous towns, burning their fields,
killing and raping, torturing, and seizing of the already
Indigenous-developed farms and fisheries of the Atlantic Coast,
colony by colony, to push Native peoples to the peripheries. Those
militias arrived with the first invaders, led by the mercenary John
Smith at Jamestown and mercenary John Mason in the Massachusetts
colony. When racial slavery—the slave codes–became established by
the late 1600s, these militias became slave patrols. The second
amendment contains colonial violence in a nutshell, and neither
liberals or conservatives want to acknowledge that reality.

Many
people have observed that the El Paso shooter’s ‘manifesto’
echoes how Donald Trump 
speaks about
immigrants, and accused Trump of ‘
stochastic
terrorism
‘.
Is the white supremacist rhetoric coming out of the White House a
departure from normal US politics, or does Trump reflect the soul of
the US in ways that people would rather not confront?

The
United States was founded as a white republic and white supremacy is
baked into the constitution and institutions that exist today. For
instance, the slave patrols, citizens’ militias, that were tasked
with controlling slave populations in the slave states, continued to
function during the Civil War that ended in outlawing slavery. But
these slave patrollers simply put on hoods and robes and continued to
play the same role in terrorizing and controlling the freed Black
population. Although illegal during the US military occupation of the
South, they were so many and so widespread that they could not be
stopped. When the Army pulled out, they took off their hoods and
robes and became the local sheriffs controlling the Black population
under Jim Crow. With the Black diaspora escaping the South to
northern and later west-coast cities, southern whites also migrated,
forming all-white police forces in cities. In 1950, the US was a
locked-down white male republic, African-Americans living segregated,
Native peoples on tiny portions of their original territories,
Mexicans as indentured agribusiness workers, women with few rights,
especially if they were married…

With
the humiliating loss of the US war in Vietnam in the mid-1970s, and
with nearly 700,000 combat veterans back in civil society, armed
white nationalist groups multiplied. Ronald Reagan’s presidency was
openly, although coded, white nationalist, with the US covert
counterinsurgencies in Afghanistan and Central America employing many
of the disgruntled, out-of-work vets as mercenaries and domestic
terrorist groups appearing, particularly in eastern Washington and
Oregon, Montana, Colorado, and in the 1990s spreading to the entire
continent. War fever, with the invasions of Panama, the Gulf war, and
the post-9/11 wars produced more armed white nationalists.

The
election of a liberal Black Democrat to the presidency in 2008 was a
blow to increasingly normalized white nationalism, with Muslims as a
new Brown enemy. Immediately, the Tea Party movement began, and
Donald Trump – reality TV star and real-estate developer – began
his campaign to prove that Obama was not US-born, a great boon to
white nationalists who then carried him to the presidency.

Trump
abandoned the ‘dog whistle’ white supremacy that the Republican
Party embraced with its ‘Southern strategy’ under Richard Nixon,
and has gotten by with outspoken white supremacy with no damage to
his solid 40% base. Clearly, the El Paso mall shooter was empowered
to act based on Trump’s characterization of Central American
refugees as invaders.

How
is the relationship between white supremacy and gun culture
reinforced through popular culture – films, action figures and toy
guns, the stories Americans tell about their country – in the US?

I
don’t believe that popular culture, in terms of films, video
gaming, toys, etc. have that much of an effect in reinforcing white
supremacy and gun culture. I do think the reality, not so much the
representation, of US militarism and endless wars against
non-European peoples, which are a continuation of the centuries of
militarism and warfare in seizing the continent, with Native American
peoples and Mexicans being the enemy, form a permanent culture of
violence.

With
the second amendment permission for unlimited gun ownership, that
violence goes beyond words and fist fights. The NRA [National Rifle
Association] and Republican Party talking points about gun violence
attempt to construe popular culture as the cause, particularly
‘Hollywood’ and video gaming, but dozens of studies and simple
observation nullify the argument. The US origin and historical
narratives glorify what are actually acts of genocide in the
establishment of the original colonies and the expansion to the
Pacific.

Rather
than having a reckoning with that past at the end of the Vietnam War
and honoring the anti-war movement and the disobedient soldiers, the
ruling class turned the US into a victim, enabling and encouraging
the myth of US soldiers missing in action in Vietnam. During the
1980s, the continued US wars had to operate clandestinely, covertly,
because the majority of the population was anti-war. But by 1989, the
Marines could invade and occupy Panama and change the regime there
without notable protests; two years later, the US could amass a half
million troops to invade and occupy Iraq. The shadow wars of white
nationalist militias grew domestically, nourished by war fever and
violence. It only got worse after 9/11.

Yes,
John Wayne killing Mexicans and Indians and Rambo killing Asians have
been wildly popular, but they never come near the real thing in
instilling violence and gun fetishism.

Congressman
Steve Cohen 
tweeted after
the El Paso shooting: “You want to shoot an assault weapon? Go to
Afghanistan or Iraq.Enlist!” (He later deleted the tweet.) How was
the US military apparatus forged through the white supremacist
genocide of Native Americans, and how does US foreign intervention
reify gun culture at home today?

The
US military was forged in the hundred years war to take the
continent. The first 70 years, from founding to the Civil War, the
goal was to ethnically cleanse all the territory east of the
Mississippi, generating dozens of wars of aggression and expulsion
against the southern Indigenous nations, marked by three declared
wars against the Seminole nation in Florida, where they gave refuge
to enslaved Africans who escaped. With the Indigenous survivors
forcibly relocated to Indian Territory (Oklahoma), the US invaded and
occupied Mexico, taking the northern half, thereby US territory
reached its Pacific Coast limit…

The
same officers who led those two decades of genocidal war headed the
troops that were sent to conquer Spanish-held territories in the
Pacific and Caribbean. Genocidal tendency is baked into the US armed
forces, particularly the Army and Marines.

US
foreign interventions into non-European countries throughout the 20th
century and continuing in the 21st are essentially ‘Indian wars,’
wars of erasure and chaos, dismantling local and national
institutions, creating dependency, particularly food.

Active
duty lifers and veterans of these foreign interventions are
prominently represented among white nationalists and gun hoarders.
There is is close correlation between multiple gun ownership and
military service.

An
overwhelming response to the latest shootings is to demand greater
‘protection’ from the US state (more funding for an increasingly
militarised 
security and surveillance state).
But if US gun legislation is inseparable from a legacy of violent
state-sanctioned terror, how can this be a satisfactory response, and
how can US society resolve its unhealthy relationship with guns?

Yes,
the solution is said to be ‘more good guys with guns,’ more
militarized police forces, further developing fortress America.
However, the mass shootings are used opportunistically for that
agenda. Tragic as mass shootings are, the deaths incurred make up
only 1% of US gun deaths each year, while 3/4 of gun deaths are
suicides. The easy availability of guns makes what might otherwise be
an attempted suicide a certain death. Likewise, deaths that result
from domestic violence and road rage are soaring with guns in cars
and homes.

One
place to begin resolving the problem is for leaders and professionals
of good will to acknowledge that mental illness is not the cause of
gun violence; rather ‘the need’ to possess firearms, many of
them, is itself a form of mental illness, paranoia. The late
historian Richard Hofstadter wrote of ‘the paranoid style in
American politics’ (1964).

He
had his finger on the pulse of the rising white paranoiac response to
the Black freedom movement. The majority of the white younger
generation embraced the anti-racist struggle, but a significant
minority of white men in particular panicked and reproduced their
paranoia in the following generations, fused with virulent
anti-communism and homophobia, often couched in Christian evangelism,
coming to dominate national politics.

In
fact, this white minority owns the US origin story and carries it
forward. As long as the measure of civic patriotism is based on the
founding narrative and militaristic fetishism, guns will play a
central role in US society, and no laws will be enacted to any
effect.

Cleansing
history

A key facet of ethnic
cleansing is to cleanse the historical record of the act itself. An
honest account of the white supremacy that runs throughout US
history, then, could offer a real solution to the country’s broken
relationship with guns.

For all those who find
‘thoughts’ and ‘prayers’ an insufficient solution to US mass
shootings, Dunbar-Ortiz’s work is essential reading.

Featured image
via 
WikiMedia
– Gregory Varnum

Get
involved

======================================

* Alleen deze eeuw heeft de VS al meer dan 2,5 miljoen mensen vermoord, veelal met hulp van de NAVO, een terreurorganisatie die altijd onder militair opperbevel van de VS staat……

Zie ook: ‘VS geweldcultuur gevaar voor iedereen

Voor meer berichten over het wapenbezit in de VS, klik op dat label, direct onder dit bericht.

Olympisch Comité VS waarschuwt atleten voor mensenrechtenprotest

Het Olympisch Comité in de VS heeft de atleten Gwenn Berry en Race Imboden een voorwaardelijke straf van een jaar opgelegd voor een protest dat ze lieten zien tijdens de Pan-Am Games. Berry balde haar vuist bij de medaille uitreiking en Imboden knielde in plaats van rechtop te staan……. Beide atleten protesteren daarmee tegen het desastreuze mensenrechtenbeleid van de Trump administratie en de nog steeds schunnige omgang met kleurlingen in de VS…….

Het corrupte Olympisch Comité wenst geen politieke uitingen, terwijl dit Comité schijt heeft aan mensenrechten en haar spelen overal houdt, ook in dictaturen, als er maar betaald wordt, zelfs als die betaling en organisatie ten koste gaat van het grootste (arme) deel van het volk in zo’n land….

Hoe durven de grofgraaiers van het Olympisch Comité de vuilbek nog open te trekken, zeker als het om leden in de VS gaat, wat het gekleurde deel van de bevolking daar wordt aangedaan is niet met een pen te beschrijven en dat anno 2019, i.p.v. 1919…..??

De topgraaier van het Olympisch Comité, Sarah Hirschland, die e.e.a. naar buiten bracht, had het gore lef te zeggen dat de atleten de volgende keer zwaar zullen worden gestraft, tevens liet ze weten dat dit een waarschuwing is voor alle atleten in de VS…….. Hoe durft de trut, zonder de VS ook maar één keer in haar leven te hebben aangesproken op de walgelijke omgang met kleurlingen, of dat nu wel of niet om atleten gaat……….

Je kan zonder meer stellen dat het organiseren van de spelen in landen waar men schijt heeft aan mensenrechten, hetzelfde is als reclame maken voor zo’n land en voor de machthebbers in dat land……..

Laten we hopen dat de Spelen zo duur worden dat niemand nog van zins is deze naar haar/zijn land te halen, het Olympisch Comité is wat dat betreft op de goede weg!!

Voor meer berichten over het Olympisch Comité en de Spelen, klik op het label ‘Olympische Spelen’ direct onder dit bericht.

Huis van Afgevaardigden VS stemt massaal voor beperking vrijheid van meningsuiting: BDS in de ban en vrijbaan voor Israëls gewelddadig beleid tegen Palestijnen

Ongelofelijk maar waar: het Huis van
Afgevaardigden in de VS heeft gestemd voor een anti-BDS wet….. BDS (Boycott, Divestment, Sanctions) is een door Palestijnen geleide beweging voor vrijheid, gerechtigheid en gelijkheid, waar men er volkomen terecht van uitgaat dat Palestijnen dezelfde rechten hebben als de rest van de mensheid.

Een groot deel van de wereld (zeker de westerse wereld) wil niet zien dat de Palestijnen het leven onmogelijk wordt gemaakt door Israël en met een verbod op het opkomen voor mensenrechten en vervolgde minderheden, worden juist minderheden als de Palestijnen onevenredig hard getroffen…….

BDS wijst juist op het lot dat de Palestijnen al meer dan 70 jaar treft en geeft volkomen terecht kritiek op het moorddadige
vervolgen door Israël van Palestijnen…… Juist dat wordt vertaald als
antisemitisme, terwijl het daar niets, maar dan ook helemaal niets
mee te maken heeft……. Het gaat hier immers om misdaden tegen de menselijkheid, zoals massamoord op Palestijnen en het schenden van de
mensenrechten van het verdrukte Palestijnse volk door de fascistische apartheidsstaat Israël……..

Het maakt niet uit wie misdaden als
Israël tegen de Palestijnen begaat, het blijven zware (oorlogs-) misdaden, of die nu door Joden of
niet Joden worden begaan….. Lullig maar waar: Palestijnen zijn net als andere arabieren zelf ook semieten!

Het meest achterlijke argument voor een verbod op BDS is wel dat deze een ‘tweestatenoplossing’ van de VS in de weg staat…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! De grootste tegenstander van de ‘tweestatenoplossing’ is Israël zelf!!! (meters aan dossiers die dit bewijzen….) Dat geldt overigens ook voor de VS, neem de verplaatsing van de ambassade naar Jeruzalem…..

In Nederland verschuilen opvolgende regeringen zich achter het argument dat het vredesoverleg tussen Israël en de Palestijnen verstoord wordt, als men kritiek levert op het psychopathisch, gewelddadige optreden van Israël tegen de Palestijnen, zelfs als Israël weer eens een massamoord op Palestijnen heeft uitgevoerd………

Met deze nieuwe Anti-BDS wet wordt in de VS de vrijheid van
meningsuiting definitief de nek omgedraaid en weer zijn de Palestijnen daar het eerste slachtoffer van…….

Het volgende artikel komt van ANTIWAR en werd geschreven door Jason Ditz:

House
Overwhelmingly Passes Anti-BDS Bill

Still
unclear if Rep. Omar’s pro-BDS bill will get a vote

Jason
Ditz July 23, 2019

Article Image

In
398-17
vote
,
the House of Representatives on Tuesday passed 
H.
Res 246
,
a bill which expresses opposition to the BDS movement targeting
Israel. The language of the bill presents BDS as contrary to US
policy, and claims that BDS is harmful to the two-state solution that
the US supports. 

BDS,
which stands for Boycott, Divestment, and Sanctions, is a campaign
founded to try to pressure Israel over the occupation of Palestine,
The intention was to apply economic pressure on Israel for certain
activities with respect to the occupation.

While
boycotting countries over behavior isn’t that unusual, the US
government’s pro-Israel bias meant that in 1977, the US started
passing laws trying to prevent American citizens and companies from
specifically participating in BDS against Israel, forming the Office
of Antiboycott Compliance. 

In
the past couple of years, Israel has sought to attack BDS on a global
scale by present it as de facto anti-Semitism. As usual, US officials
were eager to get on the record with being very anti-BDS, even if
these bills don’t formally outlaw participating in the BDS on an
individual level. 

This
comes as Israel is increasingly a political issue in the US as well,
with President Trump trying to present the Democrats as anti-Semites
for not being as pro-Netanyahu as he personally is. While Democrats
overwhelmingly backed the anti-BDS bill today, 
there
remains a political split
 on
the issue. 

That’s
because Rep. Ilhan Omar (D-MN) is offering a competing resolution
which expresses 

support for Americans’
right to boycott other nations
,
including Israel. Democratic leadership were quick to condemn Omar’s
proposal as “
dead
on arrival
.”

Historically,
of course, boycotting other nations has been considered an aspect of
Americans’ right to free speech. Omar’s resolution,
however,
 isn’t
expected to even get 
a
serious discussion in committee, let alone a proper vote on the floor
of the House.

================================

Zie ook:

Israëlische ‘Friends Tweet’ komt als een boemerang terug met de gruwelen die Israël begaat tegen het verdrukte Palestijnse volk

Palestijnse kinderen hebben recht op leven, vrij van onrecht en onderdrukking

Israël houdt 24 uur per dag Palestijnen in de gaten met gezichtsherkenningsapparatuur en hulp Microsoft

Israël valt doelen aan in Libanon, Syrië en Irak >> oorlogsmisdaden, zonder één woord van kritiek uit het westen

Israël gebruikt sadistisch geweld bij vernietigen Palestijnse huizen in Oost-Jeruzalem

Zomaar een paar dagen uit ‘het leven’ van Palestijnen: vernederingen, beledigingen, vernietiging en moord door Israël

Israël steelt 141 miljoen dollar aan belastinggeld van de Palestijnse Autoriteit

Israël gaat alweer haar boekje ver te buiten in Oost-Jeruzalem

De Israëlische VN ambassadeur: de weg naar vrede is overgave van de Palestijnen, waarbij ze nationalistisch suïcide moeten plegen….. ha! ha! ha! ha! ha!

‘Israël maakte het onmogelijk voor arabieren terug te keren naar hun huizen

Israëlische kolonisten verantwoordelijk voor branden op de West Bank

305 Palestinians killed, over 17,000 injured since Gaza marches began

Israëlisch leger ontkent moord op invalide Palestijn‘ (zie ook de links in dat bericht, links anders dan die hier al zijn weergegeven)

Duitse razzia’s: jacht op ondersteuners van Hamas en het verdrukte Palestijnse volk

‘Rechter’ houdt Palestijns meisje van 16 jaar in gevangenschap, verder een invalide in rolstoel vermoord: ‘leve het dappere Israëlische leger….’

Gazastrook: ‘de onafhankelijke verslaggeving’ over de strijd van Israël tegen Palestijnse terroristen…

UNICEF is trots supporter van de bloedige Israëlische vervolging van Palestijnen en hun kinderen

Dode Israëlische militairen zijn meer waard dan burgers en de moord op 300 Palestijnen is terecht >> de verkiezingscampagne van Netanyahu

Great Return March: 1 jaar protest, 1 jaar massamoorden, 1 jaar westerse anti-Palestijnse propaganda

Gaza ‘On Brink Of Collapse’ As Residents Remain ‘Caged In’‘ (Video)

Israël martelt 60% van de gevangengehouden Palestijnse kinderen……..‘ 

Israël voert standrechtelijke executies uit en martelt kinderen……

Israël bewijst nogmaals fascistisch te zijn >> journalist met kritiek wacht gevangenisstraf……‘ (en zie de links in dat bericht)

Britse band boycot het Eurovisiesongfestival in Israël

CIDI vóór Israël vóór vrede, tegen racisme en antisemitisme……. ha! ha! ha! ha! ha!

Jezidi’s zijn volgens de rechter en BuZa veilig in Noord-Irak. Facebook faciliteerde seksslavernij

Alweer een staaltje kromme rechtspraak en een ronduit krom ambtsbericht van Buitenlandse Zaken, volgens hen kunnen de Jezidi’s, een minderheid in Irak, terug naar Irak, het is er veilig, men heeft een dak boven het hoofd en er is voedsel……

Dat dak bestaat uit een tentdoek en dat in en gebied waar de temperaturen in de zomer (zoals nu) kunnen oplopen tot op of boven de 40 graden Celsius en in de winter tot onder nul kunnen dalen….. Dit in kampen waar men maximaal 2 uur per dag de beschikking over elektriciteit heeft……

Vanmorgen in MAX Weekend, Tineke Ceelen van Stichting Vluchteling. Zij vertelde dat er een twintigtal officiële kampen zijn die bomvol zitten en daarom zijn er ook een groot aantal provisorische kampen. Zelfs in de officiële kampen is er van alles mis, het zijn geen dorpen als waarin de Jezidi’s woonden, zoals de rechter stelde, het zijn zoals gezegd tentenkampen…..

Kinderen krijgen 2 uur per dag les van vrijwilligers, ofwel eigenlijk is er geen onderwijs….. De mensen krijgen 10 dollar per maand om van rond te komen en dat is onmogelijk zoals je begrijpt, vandaar dat velen een baantje hebben waar ze worden uitgebuit, veelal neemt men alleen kinderen aan, daar die nog goedkoper zijn…..

Ceelen vertelde voorts dat de rechter heeft gesteld dat de groep Jezidi’s niet kwetsbaar is, waarover Ceelen zei dat als deze groep niet kwetsbaar is, ze niet weet welke groep dit dan wel is, daar de Jezidi’s ook door arabieren worden vervolgd en gediscrimineerd. Arabieren die terreurgroep IS meehielpen bij het vermoorden van Jezidi’s en het verkrachten van meisjes en vrouwen en hen op te brengen voor IS om als seksslaven te dienen….. De verhalen zijn gruwelijk beste bezoeker (luister naar het audiofragment: MAX Weekend) en je begrijpt werkelijk niet waar onze klassenjustitierechters en BuZa mee bezig zijn…..) De manlijke Jezidi’s zijn voor een flink deel door IS vermoord en begraven in massagraven……

Voor de seksslavernij waren er eerder Facebook pagina’s waar de psychopathische moordenaars en verkrachters foto’s van Jezidi meisjes en vrouwen plaatsten en waar men kon bieden op deze seksslaven……. Hetzelfde Facebook dat nu de waarheid over veel zaken weert van haar pagina’s……

Terug naar huis kunnen de gevluchte Jezidi’s niet, daar ofwel hele dorpen zijn weggevaagd, of dat in de dorpen de hele sociale infrastructuur verdwenen is, dus geen elektriciteit, stromend water, een niet werkend rioolsysteem, geen docenten, enz, enz…. Als die infrastructuur er wel is, wonen er de arabieren die ik zojuist al noemde (die IS mee hebben geholpen) en die mensen wensen de Jezidi’s begrijpelijk nooit weer te zien

De oorlog in Irak is nog steeds niet voorbij, precies zoals deze door de VS begonnen (illegale) oorlogen in Afghanistan, Libië en Syrië niet voorbij zijn, toch stuurt Nederland vluchtelingen terug naar Afghanistan en Irak (het zou me niet verbazen als zelfs mensen uit Syrië en Libië op dezelfde gronden worden teruggestuurd…)…. Hoe is ‘t godverdomme mogelijk??!!! (dan na te gaan dat in Rutte 3 twee christelijke partijen zitting hebben, het CDA en de CU en D66 zich maar al te graag profileert als mensenrechtenpartij…..)

Bij Rutte 3 moet men zich dan ook de oren van de neoliberale kop schamen!! Dan te bedenken dat het westen, inclusief Nederland verantwoordelijk is voor de enorme ellende onder de Jezidi minderheid (door politieke en militaire steun van Nederland aan de illegale oorlog die de VS in 2003 tegen dit land begon…)…..

Wat een smerige, uiterst onrechtvaardige, ijskoude en inhumane klotewereld mensen……

Madonna heeft lak aan de onderdrukking van het Palestijnse volk

Op verzoek van een enorm aantal mensen niet op te treden in de fascistische apartheidsstaat Israël, heeft Madonna laten weten dat ze optredens doet en zich niet met politiek bemoeit…….

Over een paar dagen het Eurovisiesongfestival in Israël (‘logisch toch’, Israël ligt immers in Europa, of vergis ik me nu??), één grote reclame voor een land dat het Palestijnse volk verdrukt, middels massamoorden, een langzame etnische zuivering van de West Bank, het onthouden van water, het onthouden brandstof en zelfs het onthouden van medicijnen als het zo uitkomt (en Israël het getto Gazastrook weer eens op slot doet…)…..

Laten de muziek van Madonna in het vervolg maar over aan zionisten, boycot muziek van deze gevoelloze hufter!

Over een boycot gesproken: als je begaan bent met het lot van het Palestijnse volk, kijk dan niet naar het Eurovisie Songfestival, zodat men aan de cijfers kan zien, nooit weer reclame te maken voor het bloedige fascistische Israël…….

Voor meer berichten over Israël en de Palestijnen, klik op de betreffende labels, die je direct onder dit bericht terugvindt. Let
wel: na een aantal berichten wordt het laatst gelezen bericht telkens
herhaald, dan onder dat laatst gelezen bericht even opnieuw op het
gekozen label klikken, enz. enz.

Slavenarbeid in VS gevangenissen

Vanmorgen op BBC World Service aandacht voor het werken in gevangenissen in de VS. Gevangenen worden in feite gedwongen om mee te doen aan het fabriceren van diverse zaken in de gevangenis, daar ze anders bepaalde privileges kwijtraken…….

De gevangenen krijgen voor hun werk t.b.v. vele bedrijfstakken 90 dollarcent per uur…… Ofwel je kan dit werk niet anders aanduiden dan als slavenarbeid, uiterst wrang dan te zien, dat vooral de gekleurde minderheid oververtegenwoordigd is in die gevangenissen….. Na de afschaffing van de slavernij, in de VS zo’n 160 jaar geleden, worden nog steeds gekleurde mensen misbruikt als slaaf……

Vorig jaar was de winst op die slavenarbeid in gevangenissen: 1 miljard dollar….!!!

Het gevangeniswezen in de VS is voor het grootste deel geprivatiseerd, bedrijven zelfs met een koersnotering aan de beurs…. Niet vreemd dus dat deze bedrijven een sterke lobby hebben bij het bestuur van staten en in Washington DC voor de gehele VS, een lobby die tekeergaat als men bepaalde overtredingen, als drugsgebruik uit het strafrecht wil halen…..

Tel het voorgaande op bij het meer dan achterlijke rechtssysteem in de VS, waar je beter een misdaad kan bekennen, ook al heb je deze niet begaan, daar je anders de grote kans loopt op een veel langere gevangenisstraf, ‘plea bargain’ noemt men dit…..

Onbegrijpelijk en schandalig dat Nederland nog steeds ook eigen burgers uitlevert aan de VS met haar totaal gecorrumpeerde rechtssysteem, waar het hooggerechtshof zelfs door de opvolgende presidenten mag worden samengesteld……..

Kortom de VS dat zo vaak een grote bek heeft over de schending van mensenrechten elders, toont ten overvloede nog eens aan zelf één van de grootste mensenrechtenschenders ter wereld te zijn, dezelfde vereniging van staten, die zoveel landen in diepe ellende heeft gestort met haar grootschalige terreur (meestal gesteund door de NAVO, waarover de VS het militaire opperbevel heeft…), terroriseert ook haar eigen burgers………

Beste bezoeker, dan te bedenken dat andere westerse landen de VS nog steeds als het grote voorbeeld zien, hoe blind kan je ziende zijn….??!!!