Kwam op Twitter een retweet tegen van George van Houts die wijst op een artikel van de AndereKrant waarin wordt gewaarschuwd (niet dat we het tegen kunnen houden) voor het feit dat de Europese Commissie van hare kwaadaardigheid von der Leyen en vicevoorzitter de PvdA charlatan en grootoplichter Timmermans, werken aan een organisatie die de patiëntgegevens van alle EU burgers gaat verzamelen (en ja ook die van de tegenstanders van het elektronisch )patiëntendossier) om deze beschikbaar te stellen aan ‘de burgers’, de wetenschap en de grote farmaceuten….. Deze organisatie zou moeten werken onder de naam: ‘Europese Gezondheidsorganisatie’ (EU Gezondheidsorg.) zodat in geval van een volgende ‘pandemie’ omstreden vaccins zonder juiste proefperiode (oplopend tot meer dan 8, 9 jaar) op de burgers van de EU kunnen worden losgelaten en hen daarmee als proefdier te kunnen misbruiken…… (wellicht met een afgedwongen vaccinatieplicht….) Zoals de CEO van Pfizer, Bourla de bevolking van Israël in een interview aanduidde als proefdier, dit vanwege de hoge vaccinatiegraad in dat land, waar Israël alle gegevens van gevaccineerden ter beschikking stelde en stelt aan Pfizer in ruil voor snelle levering van vaccins…..
Elze van Hamelen, de schrijver van het artikel, wijst verder op de mogelijkheid dat die totaal belachelijke instantie (de ‘Europese Gezondheidsorganisatie’) gegevens gaat beheren die zelfs verkregen zijn door onteigening van zeer persoonlijke gegevens, zodat men kan inzien wie er wel of niet is gevaccineerd (tegen het Coronavirus en straks wellicht het apenpokkenvirus) en hoe vaak men wel of niet is getest op virussen als COVID….. Dit was van meet af aan de bedoeling van de EU digitale pas (dig. ID EU), waarmee men niet alleen medische dossiers kan inzien, maar ook ter plekke bankrekeningen kan blokkeren als men vindt dat je een bedreiging bent voor de maatschappij….. Zoals we de laatste paar jaar hebben gezien ben je al heel snel een vijand van de staat, bijvoorbeeld doordat je tegen vaccinatie met een experimenteel vaccin bent, of als je bijvoorbeeld tegen de alom aanwezige anti-Russische en Chinese propaganda bent (de anti-Chinese propaganda begint weer terug te komen waarin het land wordt neergezet als land waar we bang voor moeten zijn, deze smerige propaganda wordt erin gepompt, zoals men dat nu al een paar maanden doet met Rusland, al is die laatste propaganda zo grof en alom aanwezig dat je wel van hersenspoelen moet spreken….*)
Met de handtekening van Nederland om de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) de macht te geven ons dwingende maatregelen op te leggen in geval van een pandemie, zijn we overgeleverd aan de grote farmaceuten, immers de WHO is in feite verworden tot een lobbyorganisatie voor die farmaceuten…. Eén van de smerigste beslissingen van de 4 Rutte kabinetten, immers met het overgeven van die macht kan men zich verschuilen achter de WHO en elke verantwoording voor achterlijke maatregelen afschuiven op die zeer ondemocratische organisatie…..
Hetzelfde geldt eigenlijk voor de wil van D66 politici als Kaag, Ollongren en Jetten om in de EU het vetorecht aan te passen, zodat één of twee lidstaten ‘belangrijke beslissingen’ niet langer tegen kunnen houden, zoals het in armoede storten van de EU bevolking met de meer dan schunnige sancties tegen Rusland voor de uiterst dubieuze zaak Oekraïne….. Met deze zaken raakt Nederland een deel van haar soevereiniteit kwijt aan (nogmaals) een ondemocratische organisatie….. Voorts wil dit D66 geteisem een EU leger (waar intussen meerdere politieke partijen achter staan), alsof terreurorganisatie NAVO niet al veel te veel ‘van het goede’ is…… De NAVO is geen verdedigingsorganisatie zoals men je wil doen geloven, maar een agressieve terreurorganisatie geleid door de VS, een land dat hoofdverantwoordelijk is voor de oorlog in Oekraïne en andere oorlogen, waarmee de VS met hulp van de NAVO grootschalige terreur heeft uitgeoefend en nog uitoefent in het Midden-Oosten en Afrika, waarbij de VS en haar NAVO-lidstaten vanaf 2001 al 5 miljoen mensen hebben vermoord, miljoenen mensen op de vlucht hebben doen slaan en waardoor terreur werd gekweekt op de straten van vooral West-Europa……
VS verantwoordelijkheid voor de oorlog in Oekraïne bestaat uit de volgende zaken:
de steeds verdere illegale uitbreiding van de NAVO- terreurorganisatie richting Moskou….
het toelaten dat Oekraïne al vanaf 2014 de burgers bombardeert van de afgescheiden staatjes Luhansk en Donetsk, wat tot nu toe al aan meer dan 13.000 mensen het leven heeft gekost >> aandacht tijdens de afgelopen 8 jaar in de nu moord en brand schreeuwende westerse media en politiek: nul komma nada……
de bijna jaarrond militaire oefeningen langs de Russische westgrens en haar territoriale wateren……
het af en aan trainen van NAVO-troepen met het grotendeels nazi-leger van Oekraïne, een land dat grenst aan Rusland…..
het raketschild van NAVO leider VS in Polen, Roemenië en Tsjechië, waar deze zogenaamde verdedigingsraketten in een mum van tijd kunnen worden voorzien van meerdere al aanwezige kernkoppen en waarmee Russische steden kunnen worden vernietigd……**
En dan durven zogenaamde deskundigen (meestal figuren van denktanks die lobbyen voor de wapenindustrie in de breedste zin van het woord en die bovendien lobbyen voor de VS en NAVO terreur), politici en figuren uit het leger te zeggen dat Rusland geen reden had om Oekraïne binnen te vallen…… Stel je voor dat we het niet over Rusland maar de VS hadden die op dezelfde manier zou worden bedreigd aan haar grenzen, geloof me maar dan hadden we (voor zover nog in leven) de Derde Wereldoorlog al lang en breed achter ons gehad……
Ongelofelijk dat men nu tijdens de ellende die de Coronamaatregelen en de oorlog in Oekraïne hebben veroorzaakt, men op landelijk en EU niveau bezig is om onze soevereiniteit te ondergraven, waarmee tegelijkertijd onze burger-, mensen- en grondrechten zwaar zullen worden geschonden…….. Hoe is het mogelijk??!!!
De Europese Commissie werkt aan een ‘Europese gezondheidsunie: een Europese ruimte voor gezondheidsgegevens ten dienste van mensen en wetenschap’, waarin medische informatie centraal en eenduidig verzameld wordt in patiëntendossiers…
De Europese Commissie werkt aan
een ‘Europese gezondheidsunie: een Europese ruimte voor
gezondheidsgegevens ten dienste van mensen en wetenschap’, waarin
medische informatie centraal en eenduidig verzameld wordt in
patiëntendossiers die in de gehele unie toegankelijk zijn.
Burgers
krijgen gemakkelijk toegang tot medische informatie waar ze ‘volledige
controle’ over hebben. Als medicatie nodig is in het buitenland, kan een
arts deze via het Europese dossier eenvoudig bestellen. Geanonimiseerde
gegevens zullen ook beschikbaar worden gesteld voor onderzoek,
innovatie en beleid aan overheids- en onderzoeksinstellingen, én aan het
bedrijfsleven. Volgens Margaritis Schinas, vicevoorzitter van de
Europese Commissie, legt het patiëntendossier “de basis voor veilige en
betrouwbare toegang tot gezondheidsgegevens die volledig in
overeenstemming is met de fundamentele waarden die aan de basis liggen
van de EU”.
Het is moeilijk te onderschatten
wat de implicaties zijn van het centraliseren en beschikbaar stellen van
medische gegevens. Door het uitroepen van een gezondheidscrisis wordt
de bevolking al twee jaar grondrechten ontzegd. Met toegang tot dossiers
wordt het duidelijk wie er gevaccineerd en/of getest is, hoe vaak, en
wie niet. Dat is belangrijke informatie voor de medische dictatuur.
Geanonimiseerde
data zijn in de praktijk een fabeltje. Via de meta-data is een dossier
eenvoudig naar een individu te herleiden. Een gecentraliseerd medisch
dossier is natuurlijk ook eenvoudig te koppelen aan andere projecten
binnen de EU: het digitale ID en het Europese digitale
coronacertificaat.
Medische informatie is ook
zeer waardevol voor farmabedrijven. Via de medische dossiers kunnen
eenvoudig de effecten van de ‘vaccinaties’ worden getraceerd – een
‘real-life’ fase -3-experiment. Ter illustratie: in 2020 sloot de
Israëlische overheid een overeenkomst met Pfizer. In ruil voor voorrang
bij het leveren van vaccins, kreeg de farmagigant toegang tot
‘geanonimiseerde’ medische dossiers, waarmee effecten van de vaccins
gemonitord konden worden. Pfizer had de data nodig voor de nog lopende
klinische proeven.
(als
je het Engels niet machtig bent voor de teksten onder de hierboven staande laatste 2 links, kopieer dan de Engelse tekst en plak
die links in deze
vertaalapp,
je ziet de vertaling rechts nadat je op Nederlands hebt geklikt, de
app werkt snel en de vertaling is van een redelijk goede kwaliteit.)
(On
the top right hand side of this page you can choose for a translation
in the language of your choice: choose ‘Engels’
[english] so you can recognise your own language [the Google
translation is first in dutch, a language most people don’t
understand, while on the other hand most people recognise there
language translated in english])
* Opvallend: de meest waanzinnige anti-anti-vaxxers propaganda en herauten van anti-Russische propaganda komt wel van een aantal cabaretiers in binnen- en buitenland, cabaretiers die het altijd lieten voorkomen alsof ze grote intellectuelen waren, die kritisch waren als het ging om waanzinnig overheidsingrijpen, maar die door de Coronacrisis hebben laten zien dat ze zich hebben laten hersenspoelen met de grootst mogelijk onzin, nepnieuws, doorzichtige propaganda en smerige manipulaties…..
** Met dat raketschild heeft de VS het INF-verdrag ernstig geschonden, niet voor niets ook dat de VS dit verdrag heeft opgezegd en niet zoals BNR’s overvulde rollade Hammelburg afgelopen woensdag in zijn column durfde te opperen dat Rusland het verdrag als eerste heeft opgezegd….. (ach ja Hammelburg was als ‘journalist’ voor de oorlog van de VS tegen Noord-Vietnam…..) De VS beschuldigde Rusland ervan nieuwe raketten te hebben ontwikkeld die verboden waren onder het INF-verdrag, echter op uitnodigingen van Rusland deze raketten te komen inspecteren, zodat de VS kon zien dat ze dit verdrag niet schenden, ging de VS meermaals niet in……
Voor meer berichten over de Europese Commissie, U. von der Leyen, Timmermans, Coronavirus, propaganda, Oekraïne en/of Rusland, klik op het desbetreffende label, direct onder dit bericht.
Het Bundesverfassungsgericht in Duitsland, een constitutioneel hof dat wetten beoordeelt op geldigheid in verhouding tot de grondwet, heeft geoordeeld dat de vaccinatieplicht voor verpleegkundigen en verzorgenden in lijn is met de grondwet….. ha! ha! ha! ha! ha! Lekkere grondwet dan als die de lichamelijke integriteit als ondergeschikt acht aan de waan van de dag, immers het maakt niet uit of je gevaccineerd bent of niet, je kan in beide gevallen het Coronavirus overdragen op anderen, er is zelfs geen verschil in besmettelijkheid zoals men je wel wil doen geloven!!! Daarbij is het al helemaal te zot voor woorden daar de huidige Coronavariant amper of niet gevaarlijker is dan een gemiddelde griep…..
De wereld is alweer in een stuip beland >> nu over de ‘uitbraak’ van het apenpokkenvirus, gegarandeerd dat de grote farmaceuten daar al op zijn voorbereid en als het meezit moeten de verzorgenden en verpleegkundigen in Duitsland nog voor het eind van het jaar een vaccinatie tegen dat virus halen, daar ze anders weer worden gedreigd met ontslag, waar ze ook nog eens met tegenwerking te maken zullen krijgen als ze een uitkering nodig hebben (en dat zullen ze in de meeste gevallen gegarandeerd nodig hebben)…..
‘Leuk ook trouwens’ dat de basis voor het AstraZeneca (AZ) vaccin tegen COVID deels is gefabriceerd met het apenpokkenvirus, ofwel de uitbraak van het apenpokkenvirus ‘zal toch niets te maken hebben met’ besmettingen die werden overgebracht door met AZ vaccin gevaccineerden…..??!!! Wellicht een mondkapjesplicht voor AZ gevaccineerden!! ha! ha! ha! In Duitsland wil men met het apenpokkenvirus besmette mensen 3 weken isoleren!!
Hier een paar berichten van Linkedin over het apenpokkenvirus:
Maar nu de spreekwoordelijk “aap uit de mouw” komt, beginnen mensen terecht steeds meer vragen te stellen.
Want wat was het effect van het Chimpansee Adenovirus in het Astra Zeneca vaccin op het menselijk lichaam?
En
als deze vraag beantwoord is, kan iemand dan eens de ethische vraag
beantwoorden waarom in het Astra Zeneca vaccin de HEK293 cellijn,
ontstaan uit een gezond geaborteerd kind in de jaren 70 moest worden
gebruikt? https://lnkd.in/eCMvJM9x
Gezonde groet,
Frank
Wesley Glasmacher
Wesley Glasmacher
• 2de
🎥 Mijn missie is jouw klanten inspireren met motiverende content. Creativesoul.nl
5 u • Bewerkt •
Check dit scenario van het Amerikaanse
Nuclear Threat Initiative uit 2021 over een kunstmatige pandemie genaamd
de ‘Monkeypox outbreak’ in mei 2022…toeval? Ik neem aan dat hier per
direct Kamervragen over zullen komen en dat we onze zogenaamde ‘experts’
eens goed gaan navragen of we hier te maken hebben met een zogenaamd
script…of misschien wel een soort van agenda? De aap komt nu misschien
wel uit de mouw…Ik keek namelijk wel als een aap in een roestig horloge
en ik voel me eerlijk gezegd ook wel als een aap in een garenwinkel.
Worden we hier nou toch in de aap gelogeerd? Ik hoop dat onze ‘experts’
nu wel de aap op de schouders nemen of is de aap gevlooid en leven we in
een bananenrepubliek?
Voor diegene die denken dat het fake news betreft, het volgende:
Het
Nuclear Threat Initiative (NTI) heeft in 2017 een zogeheten ‘Roundtable’
discussie georganiseerd samen met het World Economic Forum (WEF) om
biologische risico’s te onderzoeken.
Lees hier het gehele artikel:
Nog een ‘fijn gegeven’: er is een zwaar tekort aan verpleegkundigen ook in Duitsland, en is het verplegend en verzorgend personeel in voormalig Oost-Duitsland voor het grootste deel tegen vaccinatie, ofwel men zou met een vaccinatieplicht voor verzorgenden en verpleegkundigen in dat deel van Duitsland amper personeel overhouden in ziekenhuizen en verzorgingstehuizen……. Echter in de rest van Duitsland heeft men grote problemen door het tekort aan verpleegkundigen en verzorgenden en zelfs een paar ziekmeldingen kunnen de boel in ziekenhuizen en verzorgingstehuizen deels platleggen en reken maar dat er in elk ziekenhuis en verzorgingstehuis enkele personeelsleden zijn die zich niet wensen te laten vaccineren, zelfs niet als ze worden verplicht, kortom dat personeel zal men moeten ontslaan……
Het meest smerige is wel dat de Duitse overheid met deze maatregel in feite haatzaait tegen verzorgenden en verpleegkundigen die zich niet hebben laten vaccineren, alsof zij de dood van patiënten zouden hebben veroorzaakt en nog veroorzaken, terwijl daar geen schijn van bewijs voor is, sterker nog: door alleen gevaccineerde of genezen verpleegkundigen en verzorgenden in te zetten zouden patiënten met andere aandoeningen dan COVID in het ziekenhuis besmet kunnen raken met het vermaledijde virus, terwijl men de maatschappij probeert te belazeren door te stellen dat vooral de gevaccineerden amper of niet besmettelijk zouden zijn……. Anders gezegd: met deze maatregel geeft men patiënten in ziekenhuizen en bewoners in verzorgingstehuizen een vals veiligheidsgevoel…….
Hoe is het allemaal mogelijk mensen, ongelofelijk!!
(On
the top right hand side of this page you can choose for a translation
in the language of your choice: choose ‘Engels’
[english] so you can recognise your own language [the Google
translation is first in dutch, a language most people don’t
understand, while on the other hand most people recognise there
language translated in english])
(als
je het Duits niet machtig bent, kopieer dan de Duitse tekst en plak
die links in deze
vertaalapp,
je ziet de vertaling rechts nadat je op Nederlands hebt geklikt, de
app werkt snel en de vertaling is van een redelijk goede kwaliteit.)
Hier de tekst bij het WDR 5 programma ‘Tagesgespräch’ over deze vaccinatieplicht waarin men de luisteraar vraagt te reageren, echter de presentators van WDR 5 zijn volkomen geïndoctrineerde voorstanders van deze plicht, in de tekst wordt zelfs nog een link weergegeven naar een ‘feitenrelaas’ waarmee men kan zien dat vaccineren hoogstnoodzakelijk is (te gek voor woorden!!) In het programma werd de enkele tegenstander die durfde te bellen zo goed als afgesnauwd door de presentator en diens gast ‘Doc Esser’:
Impfpflicht bestätigt: Gut so?
Das Bundesverfassungsgericht hat heute
Morgen die Corona-Impfpflicht für das Pflege- und Gesundheitspersonal
bestätigt. Finden Sie das Urteil nachvollziehbar? Diskutieren Sie mit
im WDR 5 Tagesgespräch!
Seit dem 16. März gilt für Beschäftigte in
Pflegeeinrichtungen, Krankenhäusern und im medizinischen Bereich die
einrichtungsbezogene Impfpflicht. Das hatte der Bund Ende 2021
beschlossen. Nach einer Eilentscheidung im Februar stand noch eine
Prüfung mehrerer Verfassungsbeschwerden aus. Geklagt hatten ungeimpfte
Beschäftigte sowie Einrichtungsleiter, die weiter ungeimpftes Personal
beschäftigen wollen. Die Impfpflicht greife zwar in die grundgesetzlich
geschützte körperliche Unversehrtheit ein, schreibt das Gericht. Das sei
aber “verfassungsrechtlich gerechtfertigt”.
Kliniken, Pflegeeinrichtungen für Senioren, Praxen
sowie ambulante Dienste müssen also auch weiterhin Mitarbeiter, die
bislang nicht geimpft sind oder bei denen Zweifel an der Echtheit der
vorgelegten Nachweise bestehen, dem zuständigen Gesundheitsamt melden.
Das sei angemessen, hatte das Gericht im Februar argumentiert: “Der
sehr geringen Wahrscheinlichkeit von gravierenden Folgen einer Impfung
steht die deutlich höhere Wahrscheinlichkeit einer Beschädigung von Leib
und Leben vulnerabler Menschen gegenüber.”
Eine allgemeine Impfpflicht gibt es bislang nicht.
Deshalb sei eine einrichtungsbezogene Impfpflicht auch nicht
zielführend, argumentieren dagegen etwa Vertreter der Krankenhaus- und
Pflegeheimbetreiber. Bundesweit sind wohl mehrere zehntausend betroffene
Angestellte nicht geimpft. Das ergaben Umfragen mehrerer Medien bei den
zuständigen Gesundheitsämtern. Bislang seien noch keine Bußgelder oder
Tätigkeitsverbote verhängt worden. Manche Kommunen haben demnach aber
angekündigt, Mitte Mai damit beginnen zu wollen.
Ist die Impfpflicht für bestimmte Berufe sinnvoll?
Sind wir nun besser gerüstet für die nächste Welle? Was bedeutet diese
Entscheidung für die Situation der Pflege oder anderer betroffener
Bereiche? Wird die ohnehin ausgedünnte Personaldecke noch prekärer? Wird
die Qualität der Betreuung darunter leiden?
Rufen Sie uns während der Sendung an (WDR 5 Hotline 0800 5678 555).
Gast: Dr. Heinz-Wilhelm Esser (Doc Esser)
Redaktion: Willi Schlichting, Chris Hulin und Jessica Eisermann
‘Zijn COVID-vaccinaties gevaarlijk of valt het allemaal wel mee‘ (!!!!) Waarin o.a. wordt gewezen op het feit dat in de VS een vaccin van de markt
wordt gehaald als daar 50 mensen aan overlijden, nu gaat het in de VS
vanaf november vorig jaar tot 18 april dit jaar om meer dan 19.000
mensen die zijn gestorven aan het vaccin en toch laat men het vaccin op
de markt……
‘Rijk en regering
wantrouwen burgers: massale controles op personen, plus druk op grote
techbedrijven voor censuur op sociale media…….‘ Censuur
die met de COVID hysterie pas goed op gang kwam, al was ook het meer dan
belachelijke Russiagate verhaal al goed voor censuur op de sociale
media, je weet wel: als zou Rusland de VS presidentsverkiezingen
van 2016 hebben gemanipuleerd, een verhaal dat uit en te na is
doorgeprikt als onzinnig maar nog steeds wordt herhaald door de
reguliere media en het grootste deel van de westerse politici, die zich
hiermee NB schuldig maken aan het verspreiden van fake news (nepnieuws)
en manipulatie, terwijl diezelfde media en politici lopen te schreeuwen
over fake news en manipulatie op de sociale media en daarvoor censuur
eisen…… Te gestoord en vals voor woorden!!
‘Intrekken uitzendlicentie door Rusland voor Deutsche Welle ‘is een klap in het gezicht van het Duitse volk’‘
RT Deutsch dat werd platgelegd in Duitsland wordt o.a. verweten
complottheorieën over COVID te brengen, dit door het uitzenden van een
gesprek met een paar COVID-vaccinatieweigeraars……. (te gek voor
woorden!!) Oh, en Deutsche Welle is een Duitse staatsomroep die westerse
propaganda uitzond in Rusland, iets
waarover men niet lult in het westen en als men er al over spreekt
wordt er onomwonden gezegd dat dit soort westerse platforms
onafhankelijk zijn….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!
‘COVID-19 vaccin zou het immuunsysteem aantasten…….‘ (!!!!)
Benieuwd ook of de vandaag (het is terwijl ik dit schrijf 11 januari 2022 /////) overleden
David Sassoli, voorzitter van het EU parlement, 3 dubbel gevaccineerd
was, daar ook hij een afwijking had aan het immuunsysteem……
Weer is er een triest record geslagen: de hoeveelheid CO2 in de atmosfeer is hoger dan gemeten in ijskernen van de laatste 3 miljoen jaar…… Velen zal dit weinig zeggen, echter als je op een staatje in het hieronder opgenomen artikel van Common Dreams ziet hoe de hoeveelheid CO2 in de laatste 70 jaar is gestegen begrijp je dat die stijging onnatuurlijk snel is gegaan en we wat mij betreft het klimaatkantelpunt al zijn gepasseerd, anders gezegd we kunnen de temperatuurstijging niet meer stoppen, alleen nog afremmen, en reken maar dat de stijging van de temperatuur aan het eind van deze eeuw niet met de in Parijs afgesproken 1,5 graad Celsius, of maximaal 2 graden C. zal zijn gestegen, maar met minstens 3 graden Celsius en waarschijnlijk nog hoger…. Vergeet hierbij niet dat een continue verhoging van de temperatuur met een halve graad aan naar schatting 150 miljoen mensen het leven zal kosten……* Eén en ander zal betekenen dat Nederland tegen die tijd voor een fiks deel onder water zal staan…… Terwijl Rutte 4 heeft besloten om het al veel te lage budget voor het afremmen van de klimaatverandering voor een groot deel te gebruiken t.b.v. oorlogsvoering, zo werd gisteren bekendgemaakt….. (waar oorlog zelf al een grote aanjager is van de klimaatverandering…..)
Klimaatsceptici moeten eens bedenken dat de enorme luchtvervuiling niet alleen een snelle klimaatverandering veroorzaakt, maar ook zorgt voor de dood van 8,3 mensen op jaarbasis en dat niet weken of maanden eerder, maar vele jaren eerder en dat meestal na een akelig ziekbed…… Het Coronavirus heeft in 2 jaar tijd nog niet zoveel slachtoffers opgeëist, te weten 6,27 miljoen** en toch heeft men daar zoals gezegd honderden miljarden euro’s aan uitgegeven, terwijl de slachtoffers van luchtvervuiling kunnen barsten……. In Nederland overlijden jaarlijks rond de 18.000 mensen jaren eerder (het echte cijfer!!) als gevolg van het jarenlang inademen van alleen al auto-uitstoot….*** Hier in Den Haag heeft men het centrum volgeplempt met parkeergarages, i.p.v. deze aan de rand van de stad te plaatsen en te zorgen dat daar snel en goed OV klaarstaat om de bezoekers naar de binnenstad te vervoeren….. Dan te bedenken dat de Nederlandse luchtkwaliteit tot de slechtste van de EU-lidstaten behoort……
Verder moeten klimaatsceptici niet vergeten dat de oliemaatschappijen Total, Exxon en Shell respectievelijk begin en halverwege de 70er jaren en Shell in de 80 er jaren van de vorige eeuw uit eigen diepgravend onderzoek wisten dat de relatief snelle klimaatverandering wordt veroorzaakt door de verbranding van fossiele brandstoffen, ofwel door handelen van de mens!!! Deze leden van de oliemaffia hebben hun onderzoek daarna weggestopt in een diepe donkere kluis, waar Shell alvorens dat te doen haar onderzoeksrapportage nog een paar jaar heeft doen toekomen aan het voortgezet onderwijs….. Na het wegstoppen van dit onderzoek hebben deze oliemaatschappijen mensen ingehuurd om te ontkennen wat ze zelf uit onderzoek wisten…..****
Gezien het aantal doden,niet alleen door de luchtvervuiling, maar ook door de weergerelateerde rampen veroorzaakt door klimaatverandering, zouden de (ook ex-) toppen van Total, Exxon en Shell door het Internationaal Strafhof (International Criminal Court >> ICC) strafrechtelijk moeten worden vervolgd voor willens en wetens veroorzaakte massamoorden!! (kan men meteen onderzoeken of grootaandeelhouders van oliemaatschappijen, zoals het Nederlandse koningshuis, vervolgd kunnen worden, zoals bijvoorbeeld dat ‘huis’ al decennia lang op de hoogte was van het feit dat de klimaatverandering wordt veroorzaakt door menselijk handelen, gezien bijvoorbeeld een aantal kersttoespraken van destijds koningin Beatrix)
(On
the top right hand side of this page you can choose for a translation
in the language of your choice: choose ‘Engels’
[english] so you can recognise your own language [the Google
translation is first in dutch, a language most people don’t
understand, while on the other hand most people recognise there
language translated in english])
(als
je het Engels niet machtig bent, kopieer dan de Engelse tekst en plak
die links in deze
vertaalapp,
je ziet de vertaling rechts nadat je op Nederlands hebt geklikt, de
app werkt snel en de vertaling is van een redelijk goede kwaliteit.)
A
burned Valero gas station smolders during the Creek fire in an
unincorporated area of Fresno County, California on September 8, 2020.
(Photo: Josh Edelson/AFP via Getty Images)
Earth’s Atmospheric CO2 Hasn’t Been This High In Millions of Years
“Either we drive the fossil fuel industry into extinction—or the human race.”
Climate scientists and concerned citizens are
sounding the alarm as daily, weekly, and monthly records for atmospheric
carbon dioxide levels continue to be shattered while the fossil fuel-powered capitalist economic system responsible for skyrocketing greenhouse gas pollution plows ahead.
New data from the National Oceanic and Atmospheric Administration (NOAA) shows that the weekly average
CO² concentration at the Mauna Loa Observatory in Hawaii reached 421.13
parts per million (ppm) from May 8 to May 14—the highest in recorded
history and up from 418.34 ppm one year ago and 397.38 ppm one decade
ago.
“We simply do not know a planet like this,” meteorologist Eric Holthaus said Monday. “We are in a climate emergency.”
Eric Holthaus
@EricHolthaus
Earth’s atmospheric carbon dioxide just hit a new record not seen in at least 3 million years — since before humans first evolved.
We simply do not know a planet like this.
We are in a climate emergency.
CO2_Earth
@CO2_earth
HIGHEST-EVER WEEKLY #CO2 LEVEL WITH HUMANS ON EARTH 421.13 ppm #CO2 in the atmosphere in the 19th week of 2022 Up from 418.34 a year ago @NOAA Mauna Loa data: https://gml.noaa.gov/ccgg/trends/weekly.html
According to NOAA, the daily average
CO² concentration at Mauna Loa hit 422.04 ppm on May 14, just slightly
below the agency’s all-time record of 422.06 ppm observed on April 26.
Researchers from the Scripps Institution of Oceanography at UC San
Diego, meanwhile, measured 421.68 ppm of CO² at Mauna Loa on May 13,
which they consider the daily record as of Monday.
Keeling_Curve
@Keeling_curve
The current record-holder for daily reading.
Keeling_Curve
@Keeling_curve
421.68 parts per million (ppm) CO2 in air 13-May-2022 https://keelingcurve.ucsd.edu
Those record-breaking daily and weekly measurements came after the monthly average
CO² concentration at Mauna Loa surpassed 420 ppm for the first time in
human history, with NOAA observing 420.23 ppm in April compared with
Scripps at 420.02 ppm.
Pieter Tans, a senior scientist at NOAA, recently toldAxios that “it is likely May will be higher still.”
“The
window to act on climate change is closing,” American Clean Power
warned recently on social media. “Accelerating the transition to clean
energy will help reduce emissions and secure a healthier future for
all.”American Clean Power (ACP)
American Clean Power (ACP)
@USCleanPower
The window to act on climate change is closing: Last month, the amount of CO2 in Earth’s atmosphere reached its highest levels in human history.
Accelerating the transition to #CleanEnergy will help reduce emissions & secure a healthier future for all.
axios.com
April sets record for highest CO2 levels in human history
This is the highest CO2 level in at least 4.5 million years.
Twenty years ago, the highest monthly average CO² concentration was 375.93 ppm, according to NOAA. In 1958, the first year scientists began collecting data at Mauna Loa, it was 317.51 ppm.
Climate
scientist James Hansen, who alerted congressional lawmakers to the
life-threatening dangers of the climate crisis in 1988, has long called
for reducing atmospheric CO² to below 350 ppm, and there is now a scientific consensus that the livability of the planet decreases beyond such a concentration.
Nevertheless, the annual rate of increase in CO² levels over the past six decades is now roughly 100 times faster than earlier increases that occurred naturally thousands of years ago.
“The
world effectively has made no serious progress compared to what is
required,” Tans said earlier this month. “We really need to focus on
decreasing emissions and we haven’t had much success globally because
the rate of increase of CO² remains as high as it has been in the last
decade.”
“CO² has a longevity of hundreds to thousands of years,”
he noted, “so we are really making a very long-term climate commitment.”
Speaking with the Financial Times recently, Tans added that “we are going in the wrong direction, at maximum speed.”
California-based activist Joe Sanberg put it even more bluntly last week.
“It’s
shocking that we’re staring down the barrel of the greatest existential
crisis humanity has ever faced and we still haven’t passed a Green New
Deal,” Sanberg tweeted. “Time is running out. Either we drive the fossil fuel industry into extinction—or the human race.”
Our work is licensed under Creative Commons (CC BY-NC-ND 3.0). Feel free to republish and share widely.
We’ve had enough.
The 1% own and operate the corporate media. They are doing everything
they can to defend the status quo, squash dissent and protect the
wealthy and the powerful. The Common Dreams media model is different. We
cover the news that matters to the 99%. Our mission? To inform. To
inspire. To ignite change for the common good. How? Nonprofit.
Independent. Reader-supported. Free to read. Free to republish. Free to
share. With no advertising. No paywalls. No selling of your data.
Thousands of small donations fund our newsroom and allow us to continue
publishing. Can you chip in? We can’t do it without you. Thank you.
* Zie:‘Halve graad opwarming van de aarde zal 150 miljoen mensen het leven kosten……‘ (!!!!) Vergelijk dat eens met de oversterfte door het Coronavirus of een andere heftige griepgolf, waar men dan wel helemaal hysterisch honderden miljarden voor uittrekt, terwijl het wat de klimaatverandering betreft vooral bij loze beloften blijft, ofwel politieke greenwashing op een schandalig niveau…….
——————————-
** Waarbij niet vergeten moet worden dat een flink aantal Covid-doden niet aan het virus zijn overleden, daar men deze veelal al terminale mensen na een waardeloos positieve PCR-test na hun dood als Coronapatiënten heeft meegerekend…..
——————————
*** Zie o.a.:‘Nederlander leeft 13 maanden korter door luchtvervuiling, dat zijn meer dan 260.000 mensenlevens‘ Lullig genoeg overlijden er werkelijk mensen vele jaren eerder doordat
zij bijvoorbeeld longkanker hebben opgelopen door auto-uitstoot en dan
gaat het veelal om mensen die nooit gerookt hebben en redelijk gezond,
of ronduit gezond hebben geleefd….. Zo bezien kunnen er ook onder de
rokers longkankers zijn ontstaan door de uitlaatgassen van auto’s, neem
bijvoorbeeld het grote aantal rokende beroepschauffeurs…..
‘10 rampen in 2021 waar je nog nooit van hebt gehoord‘
Over het verzwijgen door de reguliere westerse media van
weergerelateerde rampen gesproken: 300 rampen zoals gemeld door het Rode
Kruis….. Zie wat dat betreft ook:
‘Nederlander leeft 13 maanden korter door luchtvervuiling, dat zijn meer dan 260.000 mensenlevens‘ Lullig genoeg overlijden er werkelijk mensen vele jaren eerder doordat
zij bijvoorbeeld longkanker hebben opgelopen door auto-uitstoot en dan
gaat het veelal om mensen die nooit gerookt hebben en redelijk gezond,
of ronduit gezond hebben geleefd….. Zo bezien kunnen er ook onder de
rokers longkankers zijn ontstaan door de uitlaatgassen van auto’s, neem
bijvoorbeeld het grote aantal rokende beroepschauffeurs…..
‘Rutte 3 heeft gelogen over subsidies: jaarlijks 2,5 miljard euro belastinggeld naar olie, kolen en gas‘ Later bleek het werkelijke bedrag 8,3 miljard euro te zijn (zie de link hier direct boven), daarmee
worden ook de elektriciteitscentrales van subsidie voorzien, zoals die
stoken op steenkool voor de bijstook van biomassa in de vorm van hout
wat NB nog een fractie vuiler is dan de verbranding van steenkool….
‘BP launches biggest global campaign in a decade‘ Een smerige manier van Greenwashing, waarmee BP het doet voorkomen als
zou het een duurzaam bedrijf zijn……. ha! ha! ha! ha! ha! Greenpeace GB heeft hiertegen actie gevoerd, o.a. middels een petitie.
Gistermorgen op BNR (de meest afhankelijke radiozender in Nederland) Joost Lagendijk, eertijds GroenLinks politicus, maar nu zogenaamd journalist in Turkije. Hij liet zich uit over de weigering van Turkije om Zweden en Finland toe te laten tot de NAVO (zogenaamd uit angst voor Rusland). Volgens Turkije moeten Zweden en Finland eerst optreden tegen de PKK leden in hun land en deze bevrijdings- en verzetsbeweging op de terreurlijst zetten…..
Lagendijk is het eens met Turkije en noemt de PKK een terreurorganisatie ‘waardoor al doden zijn gevallen’ >> een nogal vreemde manier van spreken, ‘maar goed…’ Ofwel deze voormalige GroenLinks kloot doet precies wat de reli-fascistische dictator Erdogan eist van buitenlandse journalisten die in Turkije verblijven, anders worden ze opgepakt en vastgezet, waarna ze mogen hopen op aandringen van hun regering te worden vrijgelaten en vervolgens nooit meer welkom zijn in het land……
Alsof het normaal is wat Turkije al decennialang flikt in het door vooral Koerden bewoonde zuidoostelijke gebied van Turkije: het op grote schaal vermoorden van burgers en dat alles middels grootschalige terreur, waarbij zelfs vrouwen en kinderen het slachtoffer zijn van vreselijke oorlogsmisdaden….. Je kan in dit geval als bij de vervolging van de Palestijnen door de fascistische apartheidsstaat Israël spreken van een langzame genocide….. Lagendijk weet dondersgoed wat daar gebeurt, maar blijft liever bevriend met het reli-fascistische bewind…. Het is de taak van elke burger om bij dergelijke staatsterreur zich te verzetten en als dat niet geweldloos kan is men in feite zelfs verplicht de wapens op te nemen, precies wat het Nederlandse verzet tijdens de Tweede Wereldoorlog (WOII) deed en wat de leden van de PKK in Turkije nog steeds doen….
Koerdische strijders, waarbij ook vrouwen meedoen aan de strijd tegen de Turkse terreurstaat, de bloedige onderdrukker van het Koerdische volk
Turkije is al vanaf 1952 lid van de NAVO en tijdens die periode werd er maar liefst drie keer een militaire coup gepleegd in het land, waar de NAVO totaal geen probleem mee had, nee sterker nog de NAVO-lidstaten plaatsten uiteindelijk allemaal de Koerdische PKK op de terreurlijst en dat op zwaar aandringen (zeg maar gerust door chantage) van Turkije, iets wat het land nu dus weer flikt met Zweden en Finland….. Ondanks dat veel landen Turkije niet bij de EU willen zien, heeft ook dat ondemocratische orgaan en haar lidstaten de PKK op de terreurlijst gezet….. (terwijl men wegkijkt van de bloedige Turkse terreur tegen de Koerdische burgers……)
Volgens Lagendijk heeft de PKK dus bloed vergoten, echter wat deze opperhufter er niet bij vertelt is dat dit bloedvergieten niet in de schaduw kan staan van wat de Turkse staat aan Koerdisch bloed heeft vergoten, waarbij je kan stellen dat de moord op Koerdische burgers en ander zwaar geweld tegen die burgers (waar velen het land zijn ontvlucht) zoals gezegd zelfs een genocide respectievelijk etnische zuivering kan noemen……
Let wel: dit is bepaald geen pleidooi dat Zweden en Finland tot terreurorganisatie NAVO moeten worden toegelaten, echter wat Lagendijk durft te beweren, die het in feite eens is met Erdogan als het om die twee landen gaat, is volkomen buiten de orde!!!
Terreurorganisatie NAVO is met haar feitelijke baas de VS verantwoordelijk voor de situatie in Oekraïne en het is gelul van een dronken aardbei om te stellen dat de NAVO een verdedigingsorganisatie is, het is simpelweg een tweede leger van de VS dat alleen deze eeuw al zoveel ellende over de wereld heeft gebracht >> met haar illegale oorlogen heeft de VS met hulp van andere NAVO-lidstaten, waaronder Nederland, alleen deze eeuw al meer dan 5 miljoen mensen vermoord, vele miljoenen op de vlucht doen slaan en terreur gekweekt op de straten van vooral West-Europa….. En dan willen Zweden en Finland op basis van wat de NAVO voor elkaar heeft gekregen in Oekraïne zich bij die terreurorganisatie voegen?? >> Hoe zot in de kop moet je zijn??!!! (al is het zeker het gevolg van de enorme propaganda die tegen Rusland wordt gevoerd, ik wed dat zelfs Goebbels daar jaloers op zou zijn…..)
Als men Oekraïne zo graag wil steunen op totaal verkeerde gronden, waarbij men nu openlijk de neonazi-bataljons van het Oekraïense leger roemt, zou men zeker de Koerden moeten steunen, hetzelfde geldt voor de Palestijnen en de sjiitische Houthi’s die de burgers van Jemen proberen te beschermen tegen de (soennitisch) Saoedische terreurcoalitie die al jaren bezig is met het uitvoeren van een genocide op die burgers, een coalitie die NB politiek en militair wordt gesteund door de hoofdverantwoordelijke voor de sancties tegen Rusland >> de VS:
Hier had nog bij moeten staan: ‘What Turky is doing to the Kurds is infinitely worse than what Putin is doing in Ukraine right now.’
(On
the top right hand side of this page you can choose for a translation
in the language of your choice: choose ‘Engels’
[english] so you can recognise your own language [the Google
translation is first in dutch, a language most people don’t
understand, while on the other hand most people recognise there
language translated in english])
‘Jan Eikelboom krijgt hartverzakking van dichtslaande Turkse deur………‘
(9 augustus 2016) Eikelboom deed zich jaren voor als
oorlogscorrespondent, maar was als de dood om in de buurt van strijd te
komen, wat hij dan ook altijd wist te voorkomen en ook na de zogenaamde coup in
Turkije liep het hem dun door de broek, al had hij als uitermate zwakke
buitenland ‘journalist’ niets te vrezen, hij is dan ook vooral ‘goed’ in
het vertellen wat hem zoals bezighoudt in het buitenland…..
Hier
nog wat berichten over de grootste terreurentiteit ter wereld, de VS
dat zoveel geweld heeft gebruikt waarmee het alleen deze eeuw al meer dan 5
miljoen mensen heeft vermoord, zonder dat men deze vereniging van
terreurstaten een strobreed in de weg heeft gelegd, laat staan dat de VS
sancties werden opgelegd >> de VS, het land waar men echt bang voor zou moeten zijn:‘VS vermoordde meer dan 20 miljoen mensen sinds het einde van WOII……..‘
Dit tot het jaar 2000, wat betreft deze eeuw zijn er zoals gezegd intussen meer dan 5
miljoen moorden aan toegevoegd, moorden begaan door de
VS en NAVO-lidstaten, inclusief Nederland (waar terreurorganisatie NAVO
altijd onder militair opperbevel
stond en staat van de VS…)…. Ongelofelijk dat men nooit zal beginnen
over het nemen van sancties tegen de VS, terwijl dat land oneindig veel
meer ellende en zwaar bloedvergieten over de aarde heeft gebracht en
brengt dan Rusland…..
‘US Airstrikes Killing Hundreds of Civilians in Syria’s Raqqa‘
Terwijl de VN de VS heeft gesmeekt te stoppen met het bombarderen van
deze stad, dit vanwege het grote aantal burgerslachtoffers, de VS heeft
zich daar niets van aangetrokken en heeft deze Syrische stad plat
gebombardeerd, een oorlogsmisdaad van enorme proporties…….. Zie wat
dat betreft ook:
‘VS subsidiëring van neonazi’s in Oekraïne, neonazi’s die ook fascisten uit de VS trainen……‘
(!!!!) Lees dat bericht mensen, weet je meteen dat de EU en de NAVO neonazi’s
steunen met hun geldelijke en wapenhulp aan Oekraïne!! (voor de NAVO
trouwens de normaalste zaak van de wereld: dat steunen van
fascisten…..) En dan te bedenken dat premier Rutte en minister van
Buitenlandse Zaken Hoekstra onlangs een
krans hebben gelegd bij een monument voor met name omgekomen
neonazi’s…… (op 8 februari 2022 heb ik de opmerking over de kranslegging door Rutte en Hoekstra aan deze link toegevoegd)
Nadat de ex-minister voor Volksgezondheid, zijne CDA hufterigheid en blunderkoning de Jonge, heeft durven stellen dat het praktischer was om zijn privé mail te gebruiken (waarvoor hij al per direct op straat moet worden geschopt, zonder recht op een uitkering), is de Volkskrant erachter gekomen dat aartsleugenaar en premier Rutte dagelijks berichten van zijn telefoon heeft gewist die betrekking hadden op zijn werk….. Zo kan je de Wet openbaarheid van bestuur (Wob) door de papiervernietiger halen….. Ongelofelijk!!
Volgens Rutte heeft hij dat gedaan omdat zijn telefoon niet genoeg geheugen had….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Kortom zijn telefoon is vast besmet met het ‘Rutte-geheugen-virus’, je weet wel als deze grijnzende hufter wordt gevraagd naar zaken waarin hij een (zeer) kwalijke rol speelde, heeft hij daar telkens weer geen herinnering aan….. Een zo kwalijk virus dat hij meermaals loog voor 2019 geen herinnering te hebben gehad aan de ellende met kinderopvangtoeslag, waarna hij de slachtoffers waar velen van hen zelfs hun kind werd afgenomen, heeft beloofd hen zo snel mogelijk te zullen helpen….. Nog steeds zijn deze mensen niet schadeloos gesteld en is een groot deel zoals gezegd zelfs hun kinderen kwijt door ingrijpen van de waardeloze jeugdzorg, een al even kuis verrot instituut als de Kinderbescherming….. (van de laatste waren één van mijn kinderen en ikzelf het slachtoffer in het verleden)
Er is maar één reden waarom men nog op de VVD en daarmee op Rutte stemt en dat is de smerige instandhouding van de hypotheekrenteaftrek….. Deze aftrek wordt met een half procent per jaar teruggebracht, terwijl huurders jaarlijks met hele procenten extra huurverhoging worden opgelicht, een verhoging die is gebaseerd op de prijsverhogingen in het jaar daarvoor, terwijl deze in meer dan 95% van de gevallen vooral wordt veroorzaakt door de huurverhoging in dat jaar >> hoe kan je burgers nog harder besodemieteren??!!! Niet vreemd dan ook dat het grootste deel van de huurders intussen 10% meer kwijt is voor een dak boven het hoofd dan kopers, terwijl de huurders juist zijn aangewezen op een huurhuis daar ze geen geld hebben om een huis te kopen…… (een schande van enorme proporties!!!)
‘Belastingontduiking: 620.000 Nederlanders met een ‘verhuld vermogen’ in het buitenland‘ Kijk op die mensen wordt geen jacht gemaakt, terwijl particulieren jaarlijks tegen de 20 miljard euro aan belasting ontduiken, de grote bedrijven ontduiken daarnaast op jaarbasis nog eens 30 miljard euro, terwijl deze bedrijven al veel te weinig belasting betalen in belastingparadijs Nederland, waar de laagst betaalden zelfs 37% inkomstenbelasting moeten betalen: tot wel 20% meer dan deze grote bedrijven!!
Voor meer berichten over de Kinderbescherming, Jeugdzorg Nederland, huurstijgingen, hypotheekrenteaftrek, belastingdienst, wobben, Rutte en/of Hugo de Jonge, klik op het desbetreffende label, direct onder dit bericht.
Het NBC programma ‘Meet the Press’ bracht onlangs een onderdeel waarin de publiek manipulerende management firma Center for a New American Security (CNAS) een oorlogsspel liet zien waarin een directe VS oorlog tegen China werd gesimuleerd en nee geen koude maar ‘hete’ oorlog…..
Denktank CNAS, tevens een lobbyfirma voor de wapenindustrie, is een oorlogshitsende organisatie die wordt gefinancierd door het Pentagon plus wapenfabrikanten Northrop Grumman, Raytheon en Lockheed Martin, voorts door VS organisatie Taipei
Economic and Cultural Representative Office, waarover Dave de Camp van Antiwar stelt dat die in Taiwan moet worden gezien als een ambassade van de VS. (de VS heeft zoals veel andere westerse landen geen ambassade op Taiwan, daar men de claim van China erkent dat Taiwan een Chinese provincie is…..) Kortom, CNAS is een belangrijk onderdeel van het militair-industrieel complex…..
Volgens de simulatie van het CNAS is het jaar 2027 het jaar waarin China Taiwan zal aanvallen, waarom men dat jaar noemt is niet duidelijk, waarnaast het niet duidelijk is waarom het publiek wordt bestookt met dergelijke informatie van NBC die wordt gebracht door een platform te schenken aan deze denktank van een oorlogsmachine (en haar smerige simulatie van een militair conflict met China….)….
Ely Ratner is de man die uit het CNAS kwam en door de Biden administratie werd aangewezen om de ‘taskforce’ van het Pentagon te leiden die verantwoordelijk was om de re-evaluatie te doen van de houding die deze administratie moet aannemen als het gaat om China. Ratner heeft verder gezegd dat de Trump administratie niet havik-achtig genoeg was ten aanzien van China…… Dezelfde Ratner is nu de ‘staatssecretaris’ van ‘defensie’ (lees: oorlog) voor Indo-Pacifische zaken in de Biden administratie….. Hoe achterlijk agressief en oorlogszuchtig ten aanzien van een heel ver buitenland wil je een regeringsbeleid hebben??!!!
Naast Ratner heeft het NCAS meerdere topfiguren in de Biden administratie zo heeft deze oorlogszuchtige denktank openlijk toegegeven…. Het zal in ons land overigens niet heel anders zijn, neem bijvoorbeeld wat Wikipedia over het Haags Centrum voor Strategische Studies durft te zeggen:
Het HCSS doet strategisch onderzoek en analyses over o.a. internationale vrede en veiligheid, geopolitieke ontwikkelingen en trends, conflictbeheersing, defensietransformatie*en terrorisme.HCSS werkt voor opdrachtgevers in zowel de publieke als private sector. Partners van HCSS zijn politieke, economische en militaire besluitvormers in Nederland, Europa, internationale organisaties zoals de NAVO en de EU en academische instellingen over de hele wereld. HCSS neemt ook deel aan consortia als het Water Peace and Security (WPS) partnerschap en de International Military Council on Climate and Security (IMCCS).
Uit het voorgaande blijkt duidelijk dat het HCSS**, een rechtse oorlogshitsende organisatie grote invloed heeft op de politiek en dan met name op de zittende regering, zoals het NCAS duidelijk grote invloed heeft op het buitenlandbeleid van de VS, een beleid dat wordt gekenmerkt door grootschalige terreur in landen waar dit land niets maar dan ook helemaal niets te zoeken heeft……. Wat betreft die ‘academische instellingen over de hele wereld moet je toch vooral denken aan denktanks als het NCAS en The Atlantic Council, waar men over de laatste ook durft te stellen dat het een onafhankelijk instituut is, terwijl het voor het grootste deel wordt betaald door de VS overheid…… Hier is wat The Atlantic Council in het kort over zichzelf durft te zeggen:The Atlantic Council is a nonpartisan organization that galvanizes US global leadership and engagement in partnership with allies and partners…….. ‘Nonpartisan (>> ‘onpartijdig’) ha! ha! ha! ha! ha!
Michèle Flournoy is een figuur die het NCAS mede heeft opgezet en deze oorlogszuchtige terrorist heeft al eens gesteld dat de VS de capaciteit moet hebben om China binnen 72 uur vleugellam te maken….. Vergeet hierbij niet dat de VS 400 militaire bases (ver buiten de VS) heeft die China op redelijk korte afstand kunnen aanvallen met raketten, straaljagers en bommenwerpers, waar de VS marine bijna het jaarrond met meerdere schepen in de buurt is van China of zich zelfs in de Zuid-Chinese Zee bevindt, schepen waaronder vliegdekschepen en met kernraketten uitgeruste atoomonderzeeërs……..
Dan zijn er de afgelopen paar jaar diverse agressieve militaire bondgenootschappen gesloten die zich puur en alleen richten tegen China, zoals AUKUS, bestaande uit: Australië (dat in feite wordt geleid door de VS), Groot-Brittannië en de VS….. Voorts heeft Australië onlangs een militair bondgenootschap gesloten met Japan, en ook dat bondgenootschap is gericht tegen China, de laatste waarover ik al eens eerder hoorde is The Quad Security Alliance (simpel aangeduid als Quad) een militair pact van de VS, Japan, India en Australië, een pact dat in 2007 ontstond onder de naam Quadrilateral Security Dialogue, daarna werd ontbonden doordat Australië zich terugtrok, maar in 2017 onder opperschoft en Australische premier Scott Morrison en de fascistische VS president Trump weer nieuw leven werd ingeblazen…….
Na het voorgaande is het niet vreemd te zien dat de media en politici van de genoemde westerse landen hun bevolking klaarstomen voor een oorlog tegen China, overigens een zaak die al een paar jaar aan de gang is, zeker als je ziet hoe men China heeft gedemoniseerd en demoniseert, neem de leugens over de genocide op de Oeigoeren***, meer dan eens doorgeprikt als onzin en toch blijft het westen, media en het overgrote deel van de politici deze leugen volhouden, zelfs mensen waarvan je denkt dat die verder nadenken dan wat de reguliere media hen voorschotelen…… Zo wordt er gezegd dat de vrouwen van de Oeigoeren worden gesteriliseerd, vreemd dat dat er een hoge geboorte bestaat onder de Oeigoeren en dat ze gemiddeld meer kinderen hebben dan de in de provincie Xinjihang wonende Han Chinezen…….
Wat betreft het niet willen en/of kunnen zien van anti-Chinese propaganda door veel intellectuelen zie je nu ook met Oekraïne, hoe is het mogelijk dat verreweg het grootste deel van de intellectuelen de propaganda leugens blijven geloven, terwijl degenen die al wat ouder zijn toch zouden moeten weten hoe men bijna continu wordt voorgelogen??!! Nooit tijdens hun leven hebben ze (althans degenen onder de 80 jaar) dergelijke massale propaganda gezien, nou ja gezien?? Het is wel zeker dat ze dit juist niet zien…..
Hoe is het mogelijk dat de voorzitter van Die Grünen (en minister van buitenlandse zaken in Duitsland), hare kwaadaardigheid Baerbock de partij en haar achterban zover gekregen dat men daar pacifisme heeft laten varen, achter de enorme uitbreiding staat van het ‘defensiebudget’ (lees: oorlogsbudget) en nu zelfs terreurorganisatie NAVO steunt?? Het zou me niet verbazen als ze ervoor is om fossiele brandstoffen als steenkool en bruinkool te verkiezen boven Russisch gas….
Het feit dat Baerbock voor invoer van LNG staat zegt m.i. voldoende, terwijl de grootste hoeveelheid LNG voor ons deel van Europa zal uit de VS komen…… LNG dat is gemaakt van schaliegas, gewonnen middels dubbelde subsidies, 1 letterlijke en 1 figuurlijke subsidie >> de boel zwaar vervuilen, respectievelijk het niet hoeven betalen voor de enorme vervuiling…… (zoals het niet hoeven reinigen van water dat voor fracken werd gebruikt, water dat zwaar vervuild is met o.a. kankerverwekkende chemicaliën, maar gewoon op open water mag worden geloosd….). Bij het fracken komen overigens grote hoeveelheden methaangas vrij, een 80 keer zo sterk broeikasgas dan CO2…… Daarna moet van dat schaliegas LNG worden gemaakt en ook daarvoor wordt er extra vervuild, waarbij ook CO2 vrijkomt….. Vervolgens moet het spul met tankers naar de EU worden vervoerd en die tankers vervuilen de boel nog eens extra zwaar met de smerige stookolie die men buiten de territoriale wateren gebruikt, al is de andere stookolie voor binnen die wateren allesbehalve een ‘schone brandstof……’ (vandaar ook dat het verboden moet worden om cruiseschepen in steden af te meren, immers de motoren van zo’n schip moeten blijven draaien en zelfs met het lagere verbruik van stookolie heb je in feite een met die brandstof gestookte fabriek in/nabij het centrum van die steden, zoals in het geval van Rotterdam en andere [maar dan buitenlandse] havensteden en daar de lucht sterk vervuilt……
Hoorde vanmiddag in het nieuws van 14.30 u. op Deutschland Funk (radio) dat Baerbock weer als beste van de klas heeft betoogd dat Finland en Zweden met een korte periode lid van de NAVO moeten kunnen worden en dat deze landen nu al de garantie moeten krijgen dat de NAVO de landen bij zal staan bij ‘een inval van Rusland’, dat laatste zei ze wel niet, maar die garantie wil ze wel degelijk afgeven. Zeker Baerbock moet weten dat de agressie van de VS oneindig veel verder gaat dan die van Rusland en dat deze grootste terreurentiteit ter wereld alleen deze eeuw al verantwoordelijk is voor meer dan 5 miljoen moorden, waaraan Duitsland NB een steen heeft bijgedragen in Afghanistan….. Toch werden en worden er geen sancties tegen de VS genomen, nee sterker nog >> men steunt in het westen, dus ook in Duitsland, de illegale oorlogen die dat land begint…..
Hoorde dat Pink Floyd (dat eigenlijk niet meer bestaat) een concert gaf in het Oekraïense Kiev, uiteraard gericht tegen de Russische inval, ook van Roger Waters en David Gilmour had ik anders verwacht dan het meegaan in de enorme propaganda hysterie….. Triest…..
Het volgende artikel over deze zaak werd geschreven door Caitlin Johnstone.
(On
the top right hand side of this page you can choose for a translation
in the language of your choice: choose ‘Engels’
[english] so you can recognise your own language [the Google
translation is first in dutch, a language most people don’t
understand, while on the other hand most people recognise there
language translated in english])
(als
je het Engels niet machtig bent, kopieer dan de Engelse tekst en plak
die links in deze
vertaalapp,
je ziet de vertaling rechts nadat je op Nederlands hebt geklikt, de
app werkt snel en de vertaling is van een redelijk goede kwaliteit.)
NBC’s Meet the Press just aired an absolutely freakish segment
in which the influential narrative management firm Center for a New
American Security (CNAS) ran war games simulating a direct US hot war
with China.
CNAS is funded
by the Pentagon and by military-industrial complex corporations
Northrop Grumman, Raytheon, and Lockheed Martin, as well as the Taipei
Economic and Cultural Representative Office, which Antiwar’s Dave DeCamp
has described as the de facto US embassy in Taiwan.
The
war game simulates a conflict over Taiwan which we are informed is set
in the year 2027, in which China launches strikes on the US military in
order to open the way to an invasion of the island. We are not told why
there needs to be a specific year inserted into mainstream American
consciousness about when we can expect such a conflict, but then we are
also not told why NBC is platforming a war machine think tank’s
simulation of a military conflict with China at all.
It happens that the Center for a New American Security was the home of the man assigned by the Biden administration to lead the Pentagon task force responsible for re-evaluating the administration’s posture toward China. That man, Ely Ratner, is on record saying that the Trump administration was insufficiently hawkish toward China. Ratner is now the Assistant Secretary of Defense for Indo-Pacific Security Affairs in the Biden administration.
It also happens that the Center for a New American Security has openly boasted
about the great many of its other “experts and alumni” who have assumed
senior leadership positions within the Biden administration.
It also happens that CNAS co-founder Michele Flournoy, who appeared in the Meet the Press war games segment and was at one time a heavy favorite to become Biden’s Pentagon chief, wrote a Foreign Affairs op-ed
in 2020 arguing that the US needed to develop “the capability to
credibly threaten to sink all of China’s military vessels, submarines,
and merchant ships in the South China Sea within 72 hours.”
It
also happens that CNAS CEO Richard Fontaine has been featured all over
the mass media pushing empire narratives about Russia and China, telling Bloomberg just the other day that the war in Ukraine could serve the empire’s long-term interests against China.
“The
war in Ukraine could end up being bad for the pivot in the short-term,
but good in the long-term,” Fontaine said. “If Russia emerges from this
conflict as a weakened version of itself and Germany makes good on its
defense spending pledges, both trends could allow the US to focus more
on the Indo-Pacific in the long run.”
Dave DeCamp
@DecampDave
NBC News teaming up with neocon think tank CNAS whose top donors from 2020-2021 were Northrop Grumman and the Pentagon. Other notable donors include Raytheon, Taiwan’s de facto embassy in the US, and Lockheed Martin. https://cnas.org/support-cnas/cnas-supporters
Meet the Press
@MeetThePress
Go inside our exclusive war game with @CNASdc —
The year is 2027. The briefing: China is poised to attack Taiwan
Which side would prevail? Would China attack the U.S. mainland? Could nuclear war break out?
Watch the full episode on @PeacockTV and at http://MeetThePress.com
It
also happens that CNAS is routinely cited by the mass media as an
authoritative source on all things China and Russia, with no mention
ever made of the conflict of interest arising from their war machine
funding. Just in the last few days here’s a recent NPR interview about NATO expansion with CNAS senior fellow Andrea Kendall-Taylor, a Washington Post quote from CNAS fellow Jacob Stokes about the Chinese threat to Taiwan, a Financial Times quote from CNAS “Indo-Pacific expert” Lisa Curtis (who I’ve previously noted was cited by the mass media for her “expert” opposition to the US Afghanistan withdrawal), and a Foreign Policy citation
of the aforementioned Richard Fontaine saying “The aim of U.S. policy
toward China should be to ensure that Beijing is either unwilling or
unable to overturn the regional and global order.”
As we’ve discussed previously,
citing war machine-funded think tanks as expert analysis without even
disclosing their financial conflict of interest is plainly journalistic
malpractice. But it happens all the time in the mass media anyway,
because the mass media exist to circulate propaganda, not journalism.
This
is getting so, so crazy. That the mass media are now openly teaming up
with war machine think tanks to begin seeding the normalization of a hot
war with China into the minds of the public indicates that the
propaganda campaign to manufacture consent for the US-centralized
empire’s final Hail Mary grab at unipolar domination is escalating even
further. The mass-scale psychological manipulation is getting more and
more overt and more and more shameless.
This
is headed somewhere very, very bad. Hopefully humanity wakes up in time
to stop these lunatics from driving us off a precipice from which there
is no return.
_________________
My work is entirely reader-supported, so if you enjoyed this piece please consider sharing it around, following me on Facebook, Twitter, Soundcloud or YouTube, or throwing some money into my tip jar on Ko-fi, Patreon or Paypal. If you want to read more you can buy my books. The best way to make sure you see the stuff I publish is to subscribe to the mailing list for at my website or on Substack, which will get you an email notification for everything I publish. Everyone, racist platforms excluded, has my permission to
republish, use or translate any part of this work (or anything else
I’ve written) in any way they like free of charge. For more info on who I
am, where I stand, and what I’m trying to do with this platform, click here. All works co-authored with my American husband Tim Foley.
* Die ‘defensietransformatie’ is deels al gelukt door de smerige anti-Russische propaganda o.a. vanuit het HCSS en de media. Nederland zal als Duitsland gaan voldoen aan de 2% NAVO regel wat betreft uitgaven aan oorlogsvoering……. Terwijl hetzelfde Nederland jaar in jaar uit meer bespaart op de zorg, de reden waarom we werden geconfronteerd met de meer dan belachelijke Coronamaatregelen, daar er te weinig IC bedden en daarbij behorend personeel waren (en nog zijn), deze zijn wegbezuinigd, terwijl Nederland jaarlijks miljarden extra uitgaf aan defensie vanwege de steun voor o.a. de illegale oorlogen die de VS deze eeuw heeft gevoerd en deels nog voert, oorlogen waarin meer dan 5 miljoen mensen werden vermoord en die miljoenen mensen op de vlucht heeft doen slaan, oorlogen ook die terreur op de straten van West-Europa hebben gebracht…… De miljarden die Nederland extra uitgaf voor ‘militaire missies’ in het buitenland (lees steun voor de grootschalige VS terreur) werden niet uit het defensiebudget betaald, een zaak waarover je denktanks als HCSS en Clingendael, evenals de reguliere media niet hoort, terwijl ze de laatste jaren niet anders hebben gedaan dan te schreeuwen dat er te weinig geld gaat naar Defensie uh Oorlog (Clingendael wordt thorbetert openlijk gesubsidieerd door de overheid, terwijl het HCSS in feite ook wordt gesubsidieerd voor haar oorlogshitsende activiteiten en lobby bij de politieke partijen en de regering, alsof dat schunnige instituut ook maar iets met onafhankelijkheid of objectiviteit heeft te maken……) HCSS is ontstaan in TNO door samenwerking met Clingendael (!! ha! ha! ha!) en de directie van HCSS is sinds 2017 zelf grootaandeelhouder, waar Rob de Wijk de topgraaier is van dit onderdeel van het militair-industrieel complex, hij stond ook aan ‘de wieg’ van deze oorlogshitsende denktank……..
———————————
** Op 4 mei jl. liet Jilles ven den Beukel van het HCSS op BNR weten dat Nederland langer moet inzetten op de verbranding van steenkool, dit vanwege de oorlog in Oekraine….. Weet niet of deze figuur kinderen heeft, maar kan het me bijna niet voorstellen…… Eén en ander geeft ten overvloede nog eens aan dat het militair-industrieel complex hechte banden heeft met de olie- en steenkoolmaffia….. Niet voor niets ook dat de aandelen van wapenfabrikanten en oliemaatschappijen de lucht ingaan als er weer een oorlog gaande is, zeker als je ziet hoeveel wapens er nu al geleverd zijn aan Oekraïne en waar de prijzen voor gas, benzine en diesel sterk zijn gestegen, nog sterker dan al het geval was bij de de ‘dreiging van oorlog’, je kan dan ook stellen dat oliemaatscvhappijen en grootaandeelhouders in bepaalde takken ‘van sport’ niets anders zijn dan oorlogswinstmakers en dat geldt ook voor het Nederlandse koningshuis dat grootaandeelhouder is van Shell……
‘Groot-Brittannië plaatst zich naast de VS tegen China en gaat haar kernwapenarsenaal uitbreiden‘
Alsof het tarten van kernmacht Rusland niet genoeg is voor het westen,
speelt men ook aan de andere kant van de wereld een uiterst gevaarlijk
spel, met intussen al twee extra militaire bondgenootschappen, speciaal
gericht tegen China, waaronder AUKUS (van de VS, Australië en GB) en de
tweede tussen Australië en Japan…..
Hier de video van John Pilger ‘The Coming War on China’:
‘China en de VS gelijkelijk bekritiseren is totaal onzinnig‘ (en zie de links in dat bericht!!)
De terreur die de VS uitoefent gaat vele stations verder dan waar men
China van beschuldigt, althans voor zover bepaalde beschuldigingen aan
het adres van China inderdaad zouden kloppen, daar zoals gezegd veel van
deze zaken leugens zijn van de geheime diensten in de VS…..
‘CIA malware voor manipulaties en spionage >> vervolg Wikileaks Vault 7‘ (!!!!) Uit officiele CIA documenten die werden gelekt naar Wikileaks (te vinden op Vault 7 van Wikleaks) blijkt dat de CIA bijvoorbeeld de servers van een buitenland kan hacken en sporen kan achterlaten die aangeven dat een ander land de hacker is, iets wat de CIA meermaals heeft geflikt met Rusland en China…… Zie wat dat betreft ook:
Hier
nog wat berichten over de grootste terreurentiteit ter wereld, de VS
dat zoveel geweld heeft gebruikt waarmee het alleen deze eeuw al 5
miljoen mensen heeft vermoord, zonder dat men deze vereniging van
terreurstaten een strobreed in de weg heeft gelegd, laat staan dat de VS
sancties werden opgelegd >> de VS, het land waar men echt bang voor zou moeten zijn:‘VS vermoordde meer dan 20 miljoen mensen sinds het einde van WOII……..‘
Dit tot het jaar 2000, wat betreft deze eeuw zijn er zoals gezegd intussen meer dan 5
miljoen moorden aan toegevoegd, moorden begaan door de
VS en NAVO-lidstaten, inclusief Nederland (waar terreurorganisatie NAVO
altijd onder militair opperbevel
stond en staat van de VS…)…. Ongelofelijk dat men nooit zal beginnen
over het nemen van sancties tegen de VS, terwijl dat land oneindig veel
meer ellende en zwaar bloedvergieten over de aarde heeft gebracht en
brengt dan Rusland…..
‘US Airstrikes Killing Hundreds of Civilians in Syria’s Raqqa‘
Terwijl de VN de VS heeft gesmeekt te stoppen met het bombarderen van
deze stad, dit vanwege het grote aantal burgerslachtoffers, de VS heeft
zich daar niets van aangetrokken en heeft deze Syrische stad plat
gebombardeerd, een oorlogsmisdaad van enorme proporties…….. Zie wat
dat betreft ook:
‘VS subsidiëring van neonazi’s in Oekraïne, neonazi’s die ook fascisten uit de VS trainen……‘
(!!!!) Lees dat bericht mensen, weet je meteen dat de EU en de NAVO neonazi’s
steunen met hun geldelijke en wapenhulp aan Oekraïne!! (voor de NAVO
trouwens de normaalste zaak van de wereld: dat steunen van
fascisten…..) En dan te bedenken dat premier Rutte en minister van
Buitenlandse Zaken Hoekstra onlangs een
krans hebben gelegd bij een monument voor met name omgekomen
neonazi’s…… (op 8 februari 2022 heb ik de opmerking over de kranslegging door Rutte en Hoekstra aan deze link toegevoegd)
Weer een ongelofelijk staaltje ambtenarij waar je poepziek van wordt: NRC bracht onlangs het bericht dat er eind 2020 ruzie was ontstaan tussen het ministerie van VWS en ziekenhuizen over de bekostiging van IC bedden. Terwijl het waardeloze kabinet Rutte 3 dat door veel media wordt geprezen vanwege de COVID aanpak (ha! ha! ha!), belachelijke Coronamaatregelen als de lockdown en avondklok invoerde daar er een tekort zou zijn van IC bedden en verpleegkundigen voor die bedden…….
D66 minister Kuipers heeft de kritiek die duidelijk uit het artikel naar voren komt afgewezen en durft te stellen dat er geen bedden zijn verdwenen…. Nee dat moest er nog bijkomen!!! Wel is het duidelijk dat door de ruzie tussen het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS), destijds geleid door de voorganger van Kuipers >> CDA minster en blunderkoning de Jonge, er amper IC bedden bij zijn gekomen…. Veel gezeur om in feite geld, terwijl dezelfde regering tientallen miljarden in bedrijven stak, zelfs als ze niet levensvatbaar waren en ook nog eens bakken geld over de balk gooide voor niet werkende mondmaskers en voor ‘vaccins’ waarvan men zelfs een deel moest weggooien, daar ze over de datum gingen, dit alles betaald met ons belastinggeld…. Om nog maar te zwijgen over de deal voor die maskers met een corrupte partijgenoot van de Jonge (en waar deze kwezel minister wat mij betreft heeft getoond corrupt te zijn)…… Mondmaskers waarover de Jonge nu al zo vaak heeft gelogen dat hij bedekt met pek en veren Den Haag uitgezet zou moeten worden en een verbod verdient voor het nog ooit vervullen van een bestuursfunctie……..
In 2016 kreeg het kabinet Rutte 2 (PvdA en VVD, gedoogd door CU, D66 en de SGP) een waarschuwing van de AIVD en MIVD dat Nederland niet klaar was voor een pandemie en waarom niet?? Door een tekort aan IC bedden en daartoe behorende verpleegkundigen en intensivisten, aldus deze geheime diensten!!!
Wat niet wil zeggen dat er geen mensen zijn overleden aan COVID
Daarmee was ook Rutte 3 gewaarschuwd en toch hebben zowel Rutte 2 en 3 niets gedaan om dit tekort weg te werken, nee sterker nog: men ging gewoon door met wegbezuinigen van ziekenhuizen op aandringen van de zorgverzekeraars die zelf een groot deel van de zorgtaart opvreten….. Daarmee verdwenen er nog mer IC bedden…… Toen men in aanvang van de Coronacrisis sprak over IC bedden werd er gesteld dat er van de 2.200 IC bedden bij aanvang van het kabinet Rutte 1 er bij de Corona-uitbraak nog 1.100 over waren, echter gezien het steeds weer opduikende lagere getal van 1.000 was het aantal bedden zelfs met meer dan de helft afgenomen tijdens de Rutte kabinetten, terwijl de bevolking vergrijst en je derhalve niet anders kan dan verwachten dat er in de zeer nabije toekomst nog meer IC bedden nodig zullen zijn…..
Rond 19 augustus 2021 werd in de Tweede Kamer gestemd over uitbreiding van het aantal IC bedden, IC-verpleegkundigen plus intensivisten en welke partijen waren tegen?? Juist de regeringspartijen VVD, CDA, D66 en ChristenUnie!!
Hier de stemming destijds:
Maar er zijn zoals oplichter Kuipers stelde geen IC bedden verdwenen…… Men stelde in Rutte 3 en nu in Rutte 4 dat we nog vaker met pandemieën als het Coronavirus te maken zullen krijgen en dat opgeteld met de steeds verder voortschrijdende vergrijzing zou een echte regering alles inzetten op meer IC bedden, verpleegkundigen en intensivisten, echter niet het zoveelste waardeloze kabinet Rutte (Rutte 4), nog schunniger: dit kabinet wil nog meer bezuinigen op de zorg……… In feite zou je de leden van Rutte 3 verantwoordelijk moeten stellen voor moord met voorbedachte rade, immers door de tekorten aan IC bedden zijn op zeker mensen overleden en bepaald niet alleen Coronapatiënten, ook Rutte 4 moet hiermee al te maken hebben, al maakt men daarover geen cijfers bekend…..
Trouwens over Kuipers gesproken: het is m.i. een teken aan de wand dat deze waardeloze D666 minister als hoofd van Erasmus MC tegen het verplaatsen was van de kinderhartafdeling van het Universitair Medisch Centrum Groningen en deze kwast was amper tot minister gebombardeerd of hij was vóór de verplaatsing…….
(On
the top right hand side of this page you can choose for a translation
in the language of your choice: choose ‘Engels’
[english] so you can recognise your own language [the Google
translation is first in dutch, a language most people don’t
understand, while on the other hand most people recognise there
language translated in english])
Founder of Quintessential Coaching – High Impact Training & Coaching
1 d •
Ministerie van VWS lag dwars bij uitbreiding IC’s.
Het ministerie en de ziekenhuizen steggelden over de vergoeding van extra IC-bedden, midden in de landelijke lockdown.
Het
ministerie van VWS heeft midden in de coronacrisis ziekenhuizen
ontmoedigd hun intensive care (IC) met extra bedden uit te breiden.
Terwijl het land in een lockdown zat om de overbelasting van de
ziekenhuizen te voorkomen, steggelden het departement en ziekenhuizen
over de vergoeding van extra IC-bedden en de voorwaarden waaronder dat
zou moeten gebeuren.
Dat blijkt uit onderzoek van NRC. Sommige
ziekenhuizen kregen zelfs het advies bedden te „schrappen”, minder neer
te zetten dan afgesproken.
Ministerie van VWS lag dwars bij uitbreiding IC’s nrc.nl • Leestijd: 3 min.(‘helaas achter betaalmuur’)
‘Zijn COVID-vaccinaties gevaarlijk of valt het allemaal wel mee‘ (!!!!) Waarin o.a. wordt gewezen op het feit dat in de VS een vaccin van de markt
wordt gehaald als daar 50 mensen aan overlijden, nu gaat het in de VS
vanaf november vorig jaar tot 18 april dit jaar om meer dan 19.000
mensen die zijn gestorven aan het vaccin en toch laat men het vaccin op
de markt……
‘Rijk en regering
wantrouwen burgers: massale controles op personen, plus druk op grote
techbedrijven voor censuur op sociale media…….‘ Censuur
die met de COVID hysterie pas goed op gang kwam, al was ook het meer dan
belachelijke Russiagate verhaal al goed voor censuur op de sociale
media, je weet wel: als zou Rusland de VS presidentsverkiezingen
van 2016 hebben gemanipuleerd, een verhaal dat uit en te na is
doorgeprikt als onzinnig maar nog steeds wordt herhaald door de
reguliere media en het grootste deel van de westerse politici, die zich
hiermee NB schuldig maken aan het verspreiden van fake news (nepnieuws)
en manipulatie, terwijl diezelfde media en politici lopen te schreeuwen
over fake news en manipulatie op de sociale media en daarvoor censuur
eisen…… Te gestoord en vals voor woorden!!
‘Intrekken uitzendlicentie door Rusland voor Deutsche Welle ‘is een klap in het gezicht van het Duitse volk’‘
RT Deutsch dat werd platgelegd in Duitsland wordt o.a. verweten
complottheorieën over COVID te brengen, dit door het uitzenden van een
gesprek met een paar COVID-vaccinatieweigeraars……. (te zot voor
woorden!!) Oh, en Deutsche Welle is een Duitse staatsomroep die westerse
propaganda uitzond in Rusland, iets
waarover men niet lult in het westen en als men er al over spreekt
wordt er onomwonden gezegd dat dit soort westerse platforms
onafhankelijk zijn….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!
‘COVID-19 vaccin zou het immuunsysteem aantasten…….‘ (!!!!)
Benieuwd ook of de vandaag (het is terwijl ik dit schrijf 11 januari 2022 /////) overleden
David Sassoli, voorzitter van het EU parlement, 3 dubbel gevaccineerd
was, daar ook hij een afwijking had aan het immuunsysteem……
Heb buiten de verslaggeving op de NOS site over de begrafenis in Jeruzalem van Al Jazeera journalist Shireen Abu Akleh in Nederland niet gehoord hoe Radio1 en BNR hebben bericht over de uiterst gewelddadig verlopen begrafenis van Shireen. Echter de berichtgeving van de NOS wijkt amper af van die in ons omringende landen en zal niet afwijken van wat er op Radio1 en BNR (riekt sterk) werd gezegd. De redactie van de zogenaamd onafhankelijke zendgemachtigde NOS weet in het artikel niet hoe het geweld tijdens de begrafenis is begonnen en komt vervolgens met de lezing van de Israëlische politie…… Het zou me dan ook niet verbazen als de NOS redactie vooral het verhaal van Ankie Rechess (-Spitzer) heeft overgenomen, (naast de al even subjectieve Ties Brock) de zionistische verslaggever voor de NOS in Israël, een vrouw die ronduit anti-Palestijns is, al moet ik toegeven dat ze na de moord op Shireen met lof sprak over haar werk als journalist*. Jammer genoeg kan ik niets vinden over hoe Rechess sprak over de Palestijnse journalist vóór de moord, belangrijk daar Rechess zoals gezegd ronduit anti-Palestijns is en ook in die zin bericht over de terreur van Israël tegen de Palestijnen, waarbij de laatsten volgens haar altijd de daders zijn.**
Rechess stelde op Radio1 na de moord dat het niet duidelijk is wie Shireen heeft vermoord (‘dood geschoten’), waarbij ze m.n. het verhaal van Israël herhaalde, een lezing die de schuld bij de Palestijnen legt, zonder te stellen dat deze de waarheid vertegenwoordigde (al zal de gemiddelde luisteraar de schuld daarna bij de Palestijnen hebben gelegd…). Wel durfde Rechess te zeggen dat het nooit eerder is gebeurd dat het Israëlische leger een journalist heeft doodgeschoten* (lees: vermoord), echter in werkelijkheid hebben scherpschutters van het Israëlische leer meerdere journalisten vermoord, de bekendste voorbeelden zijn de journalisten die in de Gazastrook tijdens de Great Return March vanuit Israël door scherpschutters werden vermoord, hoewel ze als Shireen zeer duidelijk te herkennen waren aan een kogelvrij vest en helm met daarop het woord ‘PRESS……’ Rechess stelde verder dat de Israëlische troepen opzoek waren naar terroristen, terwijl de grootste terroristen in de zwaar ongelijke strijd tussen de Palestijnen en de psychopathische zionisten toch zonder meer de laatste groep is, ook alom vertegenwoordigt in het leger van deze fascistische apartheidsstaat……
Beelden van de begrafenis en een gesprek met de Palestijnse journalist Daoud Kuttab en Hadar Susskind, de CEO van Americans for Peace Now (APN) en voormalig IDF militair (IDF >> Israel Defens Forces). Zie hoe de presentator bijna continu met een halve grijns op haar gezicht zit………
Rechess stelde dat de situatie die was ontstaan en waarbij Shireen om het leven kwam tijdens de jacht door het Israëlische bezettingsleger op degenen die een terreuraanslag hadden gepleegd, de schuld was van de Palestijnen, ze stelde dat elk jaar met de ramadan de Palestijnen ongeregeldheden veroorzaken op de Tempelberg, terwijl het voor een ieder duidelijk kan zijn dat de Israëlische politie tijdens het begin van de ramadan begon met geweld, zelfs tot binnen de Al Aqsamoskee…..*
Ook op de site van de NOS werd de schuld voor de situatie tijdens de begrafenis bij de Palestijnen gelegd en dat de Israëlische politie heeft gezegd dat ze hebben geprobeerd de begrafenis ‘fatsoenlijk’ te laten verlopen (dat moet soepel zijn, of zonder problemen >> het gaat hier om de vertaling van het woord ‘smoothly’), maar dat al voor de begrafenis ongeregeldheden losbraken, waar Palestijnen met stenen de Israëlische politie zouden hebben bekogeld en de politie daarom gedwongen was in te grijpen….. Opvallend dat een woordvoerder van de Israëlische politie ook spreekkoren van Palestijnen als een vorm van geweld bleek te zien, hetzelfde geldt voor het gebruik van Palestijnse vlaggen….. Al met al te gek voor woorden!!
In deze video van ITV wordt o.a. gesteld dat de Israëlische politie van te voren het gebruik van Palestijnse vlaggen had verboden, later toen de kist per auto naar de begraafplaats werd gebracht, trok de politie dan ook de vlaggen van de rouwauto……… Schande!!
Opvallend dat de NOS aan het eind van het bericht op de site, na te hebben gezegd dat het niet duidelijk is wie Shireen ‘doodschoot’, verder stelt dat Israël een gezamenlijk onderzoek wil (met de politie van de Palestijnse Autoriteit) naar de dood van Shireen en vooral veel belangstelling heeft voor de kogel….. Beetje dom om die kogel als bewijs aan te willen halen dat Israël de dader niet kan zijn, alsof het bezettingsleger niet kan bedenken om Shireen te vermoorden met een kogel die het leger (normaal) niet gebruikt, immers zij genoot internationaal veel aanzien, waarbij je vooral niet moet vergeten dat het Israëlische bezettingsleger het liefst geen journalisten ziet van de Palestijnen, of van de paar Israëlische mediaorganen die wel onafhankelijk berichten…… Voorts had dat leger nog wel een paar appels te schillen met Shireen, juist vanwege haar eerdere berichtgevingen over gewelddadige acties van dat leger…… Echter met het gestelde over dat onderzoek wekt de NOS de verdenking dat de Palestijnen wat te verbergen hebben en dus wel verantwoordelijk zullen zijn voor de dood van Shireen….. Hier de link naar het NOS artikel met een korte video.
Op LBC London (radio) was het vanmorgen na 5.00 u. helemaal bal: de presentator wist niet hoe de Israëlische grenspolitie te verdedigen wat dan ook uiterst stumperig en totaal ongeloofwaardig werd gedaan….. Deze politie toont al jaren onder en boven de wet te staan en heeft al veel moorden op haar naam staan. (Israëlische wetten die voor het grootste deel anti-Palestijns zijn) ook hij herhaalde wat de Israëlische politie over de begrafenis heeft gezegd, echter hij moest wel toegeven dat er wereldwijd veel protest was, zowel over de moord op Shireen en de afhandeling van haar begrafenis, waarbij zelfs het Witte Huis protest heeft aangetekend tegen die afhandeling, waar op video’s o.a. is te zien hoe de Israëlische politie de dragers van de kist schopt en slaat waardoor de kist bijna op de grond belandde….. Reken maar niet dat de VS op deze zaak sancties zal treffen tegen Israël, ook al was Shireen zowel VS als Palestijns burger…….
Hoe lang laat de wereld Israël begaan met haar racistisch-fascistische terreur tegen het verdrukte Palestijnse volk, wat Israël de Palestijnen aandoet gaat veel verder dan wat Rusland in Oekraïne heeft gedaan en doet, terwijl daarvoor het hele westen hypocriet geheel op de kop staat en het meeste wat men Rusland verwijt niet eens door haar militairen is aangericht, maar door de Oekraïense neonazi-troepen……. (neonazi’s die nu ongelofelijk genoeg als heldhaftig worden gezien in het westen, alsof je de SS en de Wehrmacht eert voor de aangerichte vreselijke wandaden…..)
(On
the top right hand side of this page you can choose for a translation
in the language of your choice: choose ‘Engels’
[english] so you can recognise your own language [the Google
translation is first in dutch, a language most people don’t
understand, while on the other hand most people recognise there
language translated in english])
** Gezien de jarenlange berichtgeving van Rechess, is het dan ook een beetje vreemd dat ze in eerste instantie niet volmondig zei dat de Palestijnen Shireen hebben vermoord, zoals het Israëlische leger in eerste instantie stelde. Je zou bijna denken dat Rechess dit keer het Israëlische leger wantrouwt…….
—————————————
En zie: ‘Canada verklaart zich solidair met Israël na aanslagen ‘fietsterrorist’‘
En zie de links in dat bericht!! Links waarvan je de eerste vier
hieronder ziet en waaronder ook links naar berichten over de
huisuitzettingen in oostelijk Jeruzalem, waar vooral Palestijnen wonen,
maar waaruit ze etnisch worden weggezuiverd door de fascistische
apartheidsstaat Israël….
‘Bidens weigering om te proberen onderhandelingen te voeren tot het eindigen van de oorlog in Oekraïne is het grootste schandaal in de politieke geschiedenis van de VS’, aldus een Twitterbericht van Antiwar radiopresentator, mensenrechtenadvocaat, schrijver en journalist Scott Horton.
Het is een feit dat de Biden administratie Oekraïne heeft opgedragen niet te onderhandelen met Rusland om de oorlog tot een eind te brengen, ofwel de VS heeft daadwerkelijk onderhandelingen onmogelijk gemaakt die deze oorlog tot een eind zou kunnen brengen….. (waarmee de VS in feite de Franse president Macron heeft geschoffeerd…) Overigens was dit wat mij betreft al een feit toen men nog wel onderhandelde en daar van tevoren als voorwaarde bij stelde dat:
-Rusland zich moest terugtrekken uit Oekraïne
-Oekraïne het recht had om zich bij de NAVO aan te sluiten
-het ‘raketschild’ van de VS in Tsjechië, Polen en Roemenië gewoon blijft staan, terwijl de raketten van dit zogenaamde raketschild tegen raketten uit Noord-Korea en Iran, binnen de kortste keren kunnen worden voorzien van meerdere kernkoppen waarmee men Russische steden kan vernietigen, een ‘raketschild’ dan ook dat het INF-verdrag op grove manier schendt, niet voor niets ook dat de VS zich terugtrok uit dit verdrag…..*
-de NAVO gewoon door mag gaan met haar militaire oefeningen langs de westgrens van Rusland, oefeningen die bijna het jaarrond worden gehouden (alleen de extreem grote oefeningen worden gemeld in de westerse reguliere media…..), oefeningen waarbij men o.a. traint op het binnenvallen van Russisch grondgebied…..
-Rusland zich moet terugtrekken uit De Krim, terwijl zich alleen daar het jaarrond ijsvrije Russische marinehavens bevinden, ofwel Rusland zou knettergek zijn gehoor te geven aan die eis…..
-de zich afgescheiden staatjes Luhansk en Donetsk zich zonder voorwaarden weer moeten aansluiten bij Oekraïne, terwijl men de door de bewoners van die staatjes en die van De Krim democratisch gekozen president heeft afgezet na en met een door de VS georganiseerde en geregisseerde opstand en staatsgreep (bewezen betaald met 5 miljard dollar), de reden voor de burgers daar om zich aan te sluiten bij Rusland dan wel zich af te scheiden van Oekraïne, ze wensten niet te leven onder de neonazi-junta van de zwaar corrupte schoft Porosjenko, waar men zelfs politieke partijen verbood die wel achter de afgezette president Janoekovytsj stonden, ofwel de acties van die staatjes en De Krim zijn zo logisch en simpel als de som 1 + 1…….
Uit het voorgaande volgend is het dan ook een feit dat de Russische eisen door de VS en haar westerse bipslikkers werden afgedaan als onrealistisch en niet ter zake doende….. Eisen als Oekraïne dat niet zou mogen toetreden tot de NAVO, wat wel degelijk de bedoeling was, ten tweede: het stoppen met de oorlog van Oekraïne tegen de afgescheiden staatjes Luhansk en Donetsk (waarmee het Oekraïense leger de afgelopen 8 jaar meer dan 13.000 mensen heeft vermoord, zonder enige belangstelling uit het westen…..), waar de derde eis was dat de regering van Oekraine moest worden gezuiverd van neonazi’s en neonazi controle. Men stelde destijds in het westen dat Rusland niet wilde onderhandelen, terwijl de Russische eisen bij voorbaat naar de prullenbak werden verwezen, ofwel wie heeft de onderhandelingen gesaboteerd?? Juist de VS!! (en bijna de gehele rest van het westen plus NAVO terreurorganisatie zetbaas voor de VS, opperploert Stoltenberg)
Het was dan ook al onder Obama (met Joe Biden als vicepresident, vergeet dat niet) de bedoeling om een proxyoorlog tegen Rusland te beginnen, een oorlog waarvan Caitlin Johnstone in het hieronder opgenomen artikel terecht stelt dat het woord proxyoorlog door de reguliere westerse (massa-) media aanvankelijk werd weggezet als een Russische beschuldiging die wal nog kant raakte, waarna men later geheel omdraaide en nu onomwonden stelt dat er wel degelijk een proxyoorlog wordt gevoerd door de VS tegen Rusland…… Niet alleen dat ook de Biden administratie bij monde van de minister van ‘defensie’ (lees: oorlog) Lloyd Austin (de derde…. ha! ha!) heeft toegegeven dat het de bedoeling is van de VS om Rusland te verzwakken in deze oorlog, terwijl Biden heeft opgeroepen tot het omverwerpen van het Putin regime en hoge ambtenaren van het VS ministerie van oorlog naar de pers hebben gelekt dat de VS de moord op Russische generaals heeft gefaciliteerd en het zinken van het Russische marineschip de Moskva alleen mogelijk was met hulp van de VS……..
Dergelijke zaken zouden makkelijk hebben kunnen leiden tot een oorlog van Rusland gericht tegen de VS en haar NAVO-partners, maar weer mogen we blij zijn dat Putin (van wie ik geen fan ben) de touwtjes strak in handen heeft, anders hadden we ons waarschijnlijk al in de Derde Wereldoorlog (WOIII) bevonden, of beter gezegd dan was die al voorbij en zou veruit het grootste deel van de mensheid zijn omgekomen in een nucleaire oorlog, echter dat de VS en de rest van het westen met nucleair vuur spelen is meer dan duidelijk….. Als je ziet hoe het westen onder aanvoering van de VS bezig blijft met deze proxyoorlog tegen Rusland is de kans nog steeds aanwezig dat e.e.a. zal uitdraaien op WOIII…… Het is dan ook een enorme schande dat de reguliere westerse media alleen maar smerige anti-Russische propaganda brengen en daarbij het gore lef hebben om te eisen dat de sociale media (als de Russische media in het westen) worden gecensureerd van berichten die een andere kijk op deze oorlog hebben…… Het is de taak van werkelijk onafhankelijke media om alles wat er gebeurt objectief te bekijken, alsof men niet weet dat de VS qua terreur in het buitenland enorm veel verder gaat dan Rusland, de VS dat alleen deze eeuw al goed is voor de moord op 5 miljoen mensen, voor het op de loop gaan van miljoenen vluchtelingen en het kweken van terreur (als reactie op haar grootschalige terreur in moslimlanden) op de straten van vooral de westerse EU-lidstaten……
Maar ja wat wil je? Deze media hebben de leugens van de VS tot het oneindige verdedigd, leugens die tot de illegale oorlogen hebben geleid waarin de VS zoveel moorden pleegde (met hulp van haar NAVO-partners, waaronder Nederland), sterker nog men bleef de VS daarna verdedigen ook al was het een ieder bekend dat de VS heeft gelogen om oorlogen te kunnen beginnen en in die oorlogen enorm veel oorlogsmisdaden pleegde…. Nooit hebben de verantwoordelijke media een rectificatie geplaatst voor haar zwaar misleidende nieuws en desinformatie, nee deze media hebben zelfs het gore lef om censuur te eisen op de sociale media, waar de leugens van die media met bewijzen werden en worden weerlegd…..
VS congreslid Seth Moulton durfde op Fox News te zeggen dat de VS in een proxyoorlog is verwikkeld met Rusland en niet alleen om de Oekraïners te steunen, nee volgens deze oorlogshitser is de VS fundamenteel in oorlog met Rusland en dat het belangrijk is dat de VS wint……. Ofwel ook deze ploert geeft openlijk toe dat de VS al jaren uit was op een proxyoorlog met Rusland….. Onbegrijpelijk dan ook dat de reguliere westerse media buiten de VS hier met geen letter over hebben bericht…. (maar ja, als ze dat wel hadden gedaan was hun eerdere berichtgeving in een behoorlijk kwaad daglicht komen te staan en dat zal men pas doen als pasen en pinksteren op 1 dag vallen….)
Bij het voorgaande moet niet vergeten worden dat de grote wapenfabrikanten nu op volle toeren draaien, goed voor de grootaandeelhouders, zoals dat ook geldt voor de grootaandeelhouders van de oliemaatschappijen, waaronder ons meer dan belachelijke en misdadige koningshuis….. Trouwens een groot aantal bedrijven kunnen naast de wapenindustrie en de oliemaffia worden aangewezen als oorlogswinstmakers, alleen verhalen over mogelijke tekorten doet het grofgraaituig van die bedrijven de prijzen zelfs met dubbelcijferige percentages verhogen…..
De slachtoffers van de oorlog in Oekraïne zijn naast de inwoners van dat land en de Russische militairen, de grote arme onderlagen van niet alleen Rusland, maar zeker ook van de westerse landen en als je dacht dat we het nu wel hebben gehad wat betreft prijsstijgingen moet ik je teleurstellen, we zitten nog maar in de aanloop naar een enorme en langdurige crisis, of beter gezegd recessie…. De VS is doende de oorlog in Oekraïne zo lang mogelijk te rekken zodat Rusland nog meer wordt verzwakt, vandaar ook dat dit land mordicus tegen onderhandelingen is met Rusland, terwijl de VS deze oorlog had kunnen voorkomen, niet alleen door echte onderhandelingen te beginnen voor de Russische inval, maar ook door de regering in Kiev en Zelensky te beschermen tegen de neonazi’s waarmee de VS goede banden onderhield en onderhoudt…..** (Zelensky beloofde voordat hij gekozen werd vrede te sluiten met Rusland en de neonazi’s dreigden hem daarvoor te vermoorden….) Verder kan je stellen dat de VS de wapenstilstand Minsk 2 had kunnen afdwingen bij het Oekraïense bewind, maar nogmaals de VS was juist uit op deze oorlog……
In Canada berichtte men gisteren dat in 2021 meer dan 1.000 mensen zijn gestorven als gevolg van armoede, mensen die bijvoorbeeld dure medische behandelingen niet konden betalen, of zelfs geen geld hadden voor de reis naar een speciale kliniek….. Terwijl er wordt gesteld dat Canadezen alleen via de belasting bijdragen aan de gezondheidszorg, hoorde ik op CBC Radio1 een gesprek met een vrouw die stelde bepaalde behandelingen niet te kunnen betalen, waar de beter gesitueerden dit middels een particuliere verzekering kunnen claimen dan wel direct uit eigen portemonnee kunnen betalen……. Reken maar dat in een groot aantal westerse landen het komende jaar veel arme mensen onnodig zullen sterven, al zou het alleen maar zijn daar ze zich niet kunnen permitteren de gasrekening te betalen en dan maar in de kou blijven zitten……. In Londen alleen sterven jaarlijks al meer dan 26.000 mensen door de kou en dat zijn lang niet allemaal daklozen….. In heel Groot-Brittannië gaan al jaren dagelijks meer dan 4 miljoen kinderen met honger naar school, waar ze hun ontbijt krijgen daar hun ouders (velen met een zwaar onderbetaalde baan) dit niet kunnen betalen…….
We gaan jammer genoeg een zwaar ellendige tijd tegemoet en dat is volkomen te danken aan de VS en haar westerse partners, waaronder het afbraakkabinet Rutte 4…….. (en dan moeten we nog hopen dat deze westerse regeringen niet weer in een hysterische Coronastuip schieten….)
Het volgende artikel werd zoals gezegd geschreven door Caitlin Johnstone, waarin ze o.a. ook aandacht vestigt op de waarschuwing van echte deskundigen die jaren geleden al waarschuwden dat deze oorlog plaats zou kunnen vinden als het westen en met name de VS doorging met het tarten van kernmacht Rusland……
(On
the top right hand side of this page you can choose for a translation
in the language of your choice: choose ‘Engels’
[english] so you can recognise your own language [the Google
translation is first in dutch, a language most people don’t
understand, while on the other hand most people recognise there
language translated in english])
(als
je het Engels niet machtig bent, kopieer dan de Engelse tekst en plak
die links in deze
vertaalapp,
je ziet de vertaling rechts nadat je op Nederlands hebt geklikt, de
app werkt snel en de vertaling is van een redelijk goede kwaliteit.)
Antiwar libertarian hero Scott Horton has a viral tweet
going around which reads simply, “Biden’s refusal to attempt to
negotiate an end to the war in Ukraine is the greatest scandal in
American political history.”
Kind
of smacks you in the face, doesn’t it? I’ve never seen anyone put it
quite like that before, but if you think about it, how could it not be
true?
It’s just a simple fact that the Biden administration is actually hindering diplomatic efforts to negotiate an end to this war, and that it has refused
to provide Ukraine with any kind of diplomatic negotiating power
regarding the possible rollback of sanctions and other US measures to
help secure peace. Washington’s top diplomats have consistently been conspicuously absent from any kind of dialogue with their counterparts in Moscow.
Statements from the administration in fact indicate that they expect this war to drag on for a long time,
making it abundantly clear that a swift end to minimize the death and
destruction is not just uninteresting but undesirable for the US empire.
Scott Horton
@scotthortonshow
Biden’s refusal to attempt to negotiate an end to the war in Ukraine is the greatest scandal in American political history.
And
this isn’t just another war. This is a proxy war being waged by one of
the world’s two top nuclear forces against the world’s other top nuclear
force. This is more serious than Iraq. It is more serious than Vietnam.
It is more serious than any US war that has happened in the lifetime of
anyone likely to be reading these words, because Russia has
increasingly valid reasons to believe its very existence as a nation is
being threatened. This is therefore a war that could very easily result
in the death of everyone on earth.
The
imperial political/media class are not even denying that this is a US
proxy war anymore. In an alarmingly rapid pivot from the mass media’s
earlier position that calling this a proxy war is merely an “accusation” promoted solely by Russia, we’re now seeing the use of that term becoming more and more common in authorized news outlets. The New Yorker came right out and declared that the US is in “a full proxy war with Russia” the other day, and US congressman Seth Moulton recently told Fox News that the US is at war with Russia through a proxy.
“At
the end of the day, we’ve got to realize we’re at war, and we’re not
just at war to support the Ukrainians,” Moulton said. “We’re
fundamentally at war, although it’s somewhat through proxy, with Russia.
And it’s important that we win.”
Eli Stein
@Fight_Back_NYC
Wait what? We are officially in a proxy war with Russia? Did anyone sign up for this?
How
fast did that happen? How fast were we paced from “It’s Russian
propaganda to call this a proxy war” to “Obviously this is a proxy war
and we need to make sure we win”? Fast enough to make your head spin,
that’s for sure.
And
it’s not just a proxy war, it’s a proxy war the US knowingly provoked.
We know now that the US intelligence cartel had clear vision into
Russia’s plans to launch this invasion, which means they also knew how
to prevent it. A few low-cost maneuvers like promising not to add Ukraine to NATO as well as promising Zelensky that the US would protect him and his government from the violent fascist factions who were threatening to kill him if he honored the Minsk agreements and made peace with Russia as Ukrainians elected him to do. That’s all it would have taken.
Many, many western experts warned for many years
that the actions of the US and NATO would lead to the confrontation
we’re now being menaced with. There was every opportunity to turn away
from this war, and instead the US-centralized empire hit the accelerator
and drove right into it. Knowingly.
The whole thing was premeditated. All with the goal of weakening Russia and effecting regime change in Moscow in order to secure US unipolar hegemony.
Most
fascinating thing about the Ukraine war is the sheer number of top
strategic thinkers who warned for years that it was coming if we
continued down the same path.
No-one
listened to them and here we are.
Small
compilation of these warnings, from Kissinger to Mearsheimer.
The Biden administration was the last in a long line
of decision makers to choose this world-threatening confrontation over
peace. There was an opportunity to avert this horror, and that
opportunity wasn’t taken.
Allowing
the world to come this close to nuclear war already makes Biden the
worst US president since Bush. At least. History may well show his to be
the single most depraved presidency of all time.
Preventing
nuclear war is a US president’s single most important job. It’s so
important you shouldn’t even really have to talk about it, because it’s
so self-evidently the number one priority. And this administration is
just rolling the dice on nuclear conflict with increasing frequency every day.
Even if humanity survives this standoff (and the one with China that’s next in line),
Biden will still have been an unforgivably depraved president for
allowing it to get this close. There’s no excuse whatsoever for just
casually rolling the dice on all terrestrial life like this.
Just
seriously meditating on what nuclear war is and what it means should be
enough to show anyone that any flirtation with the remotest possibility
of inflicting it on our world is unforgivable. It’s the worst crime
anyone could possibly commit short of actual nuclear war.
Now all we can do is hope some small spark of sanity ignites deep within our species before we snuff ourselves out for good.
_________________________
My work is entirely reader-supported, so if you enjoyed this piece please consider sharing it around, following me on Facebook, Twitter, Soundcloud or YouTube, or throwing some money into my tip jar on Ko-fi, Patreon or Paypal. If you want to read more you can buy my books. The best way to make sure you see the stuff I publish is to subscribe to the mailing list for at my website or on Substack, which will get you an email notification for everything I publish. Everyone, racist platforms excluded, has my permission to
republish, use or translate any part of this work (or anything else
I’ve written) in any way they like free of charge. For more info on who I
am, where I stand, and what I’m trying to do with this platform, click here. All works co-authored with my American husband Tim Foley.
Support the show on Patreon: https://patreon.com/richardmedhurst Donate on PayPal: https://paypal.me/papichulomin Donate on GoFundMe: https://gf.me/u/yctyrt
* De VS trok zich niet terug uit het INF-verdrag vanwege nieuwe Russische raketten zoals de VS de wereld wil
doen geloven, immers Rusland heeft de VS meermaals verzocht haar nieuwe
raketten te komen inpsecteren, zodat men kon zien dat deze raketten het
verdrag niet schenden >> de VS heeft op elke uitnodiging negatief
gereageerd….
‘Rutte gaat Zelenski niet aanspreken op oproep tot genocide: ‘Dit is gewoon een misdrijf!’‘ (!!!!) (een artikel van Nine For News) Op
de enige Oekraïense tv zender heeft men opgeroepen elke Rus te
vermoorden, zelfs de kinderen, ofwel een oproep om een genocide (!!!!) uit te
voeren op de Russen in Oekraïne….. Rutte stelt niet te weten of dit
waar is, terwijl hij dat zo kan laten uitzoeken, maar laat dat dus
achterwege en weigert dus om Zelensky daarop aan te spreken…….
‘Massa executie van 81 mensen in Saoedi-Arabië: aandacht in (hysterische) westerse media nul komma nada!!‘
(!!!!) Vergelijk dat eens met de situatie in Oekraïne, terwijl de Saoedische
terreurcoalitie al jaren een genocide uitvoert in Jemen die aan minstens
500.000 mensen het leven moet hebben gekost, begin vorig jaar (2021) werd al bekend
gemaakt dat minstens 100.000 kinderen zijn omgekomen in Jemen door de
blokkades van die terreurcoalitie, blokkades die op zee mede worden
uitgevoerd door de VS…….
Hier
nog wat berichten over de grootste terreurentiteit ter wereld, de VS
dat zoveel geweld heeft gebruikt waarmee het alleen deze eeuw al 5
miljoen mensen heeft vermoord, zonder dat men deze vereniging van
terreurstaten een strobreed in de weg heeft gelegd, laat staan dat de VS
sancties werden opgelegd >> de VS, het land waar men echt bang voor zou moeten zijn:‘VS vermoordde meer dan 20 miljoen mensen sinds het einde van WOII……..‘
Dit tot het jaar 2000, wat betreft deze eeuw zijn er zoals gezegd intussen meer dan 5
miljoen moorden aan toegevoegd, moorden begaan door de
VS en NAVO-lidstaten, inclusief Nederland (waar terreurorganisatie NAVO
altijd onder militair opperbevel
stond en staat van de VS…)…. Ongelofelijk dat men nooit zal beginnen
over het nemen van sancties tegen de VS, terwijl dat land oneindig veel
meer ellende en zwaar bloedvergieten over de aarde heeft gebracht en
brengt dan Rusland…..
‘US Airstrikes Killing Hundreds of Civilians in Syria’s Raqqa‘
Terwijl de VN de VS heeft gesmeekt te stoppen met het bombarderen van
deze stad, dit vanwege het grote aantal burgerslachtoffers, de VS heeft
zich daar niets van aangetrokken en heeft deze Syrische stad plat
gebombardeerd, een oorlogsmisdaad van enorme proporties…….. Zie wat
dat betreft ook:
‘VS subsidiëring van neonazi’s in Oekraïne, neonazi’s die ook fascisten uit de VS trainen……‘
(!!!!) Lees dat bericht mensen, weet je meteen dat de EU en de NAVO neonazi’s
steunen met hun geldelijke en wapenhulp aan Oekraïne!! (voor de NAVO
trouwens de normaalste zaak van de wereld: dat steunen van
fascisten…..) En dan te bedenken dat premier Rutte en minister van
Buitenlandse Zaken Hoekstra onlangs een
krans hebben gelegd bij een monument voor met name omgekomen
neonazi’s…… (op 8 februari 2022 heb ik de opmerking over de kranslegging door Rutte en Hoekstra aan deze link toegevoegd)
Gistermorgen werd Al Jazeerah journalist Shireen Abu Akleh vermoord door een Israëlische scherpschutter, die daarna zelfs op een jonge Palestijn schoot die hulp wilde verlenen, een collega van Shireen werd verwond door dezelfde ‘heldhaftige’ zionistische psychopaat….. Shireen en haar collega waren duidelijk herkenbaar aan een kogelvrij vest met daarop het woord ‘PRESS’ (pers, ofwel journalist) daarnaast droegen beiden een helm met dezelfde tekst, waar de zogenaamde terroristen die het Israëlische leger illegaal zocht op de West Bank nooit een helm dragen……
Shireen werd in haar hoofd geschoten, duidelijk een vooropgezette moord, daar Shireen internationaal bekend stond als een uitstekende journalist en dat zijn nu juist de mensen die het Israëlische leger niet wil zien als ze weer bezig zijn met gewelddadige illegale acties…… Het Israëlische leger denkt alle recht te hebben om journalisten te vermoorden. Hier een deel van de tekst behorend tot een Codepink petitie, waarin Kochav Ran, een woordvoerder van het Israëlische terreurleger, onomwonden stelt dat journalisten als Shireen zijn bewapend met camera’s, alsof je daar Israëlische militairen mee kan doden, jezus wat een psychopathische gek…:
Following their killing of Shireen,
the Israeli military took to Twitter to announce that they were
investigating the possibility that Shireen had been killed “by
Palestinian armed gunfire.” The Israeli Foreign Ministry offered to
conduct a joint investigation with the Palestinian Authority and
Israeli military spokesperson Kochav Ran on Army radio accused her and
her colleagues of being “ armed with
cameras.”
(als
je het Engels niet machtig bent, kopieer dan de Engelse tekst en plak
die links in deze
vertaalapp,
je ziet de vertaling rechts nadat je op Nederlands hebt geklikt, de
app werkt snel en de vertaling is van een redelijk goede kwaliteit.)
Daarbij is het bezettingsleger in feite illegaal op de West bank, even illegaal als de zogenaamde zionistische kolonisten, geteisem van de richel dat op alle manieren probeert Palestijnen te verjagen, waarbij ze ook nog eens worden geholpen door het Israëlische terreurleger……. (zo meer daarover)
Dezelfde morgen was op Radio1 in het zogenaamd onafhankelijke NOS Journaal de zionistische correspondent van de NOS, Ankie Rechess (-Spitzer) te horen over de dood van Shireen, zowaar ze had zelfs lovende woorden voor het werk van de journalist, echter het kon natuurlijk weer niet zonder te liegen en het maken van anti-Palestijnse propaganda…..
Rechess begon te vertellen dat Shireen was omgekomen bij een schotenwisseling tussen het Israëlische leger en Palestijnse terroristen……. In werkelijkheid zijn het de Israëlische militairen, die de ware terroristen zijn en kan je de Palestijnen hooguit beschuldigen van machteloos gebruik van geweld tegen een illegale bezetter, die hen het leven letterlijk en figuurlijk onmogelijk maakt…..
Volgens Rechess, die in het midden liet wie verantwoordelijk was voor de dood van Shireen, gebeurt het bijna nooit dat een journalist wordt doodgeschoten, waarop ze zichzelf verbeterde en stelde dat dit nog nooit is gebeurd (dat het Israëlische leger een journalist doodschoot >> lees: heeft vermoord)….. Ongelofelijk wat een leugen, scherpschutters van het Israëlische leger hebben meermaals Palestijnse journalisten vermoord over de grens met de Gazastrook en ook die journalisten waren duidelijk te herkennen aan de woorden ‘PRESS’. Overigens ging het Israëlische leger een paar jaar geleden tijdens de vreedzame Great Return March protesten zover dat het naast het vermoorden van journalisten, ook een arts en EHBO verpleegkundigen heeft vermoord, zij waren eveneens herkenbaar aan hun kleding en dat ook nog eens vanuit Israël over de grens met de Gazastrook, e.e.a. opgeteld met het vermoorden van kinderen en gehandicapten door scherpschutters (over dezelfde grens)…….
Rechess gaf aan dat de Palestijnen met het geweld zijn begonnen, een wel heel smerige leugen als je bedenkt dat de staat Israël voorafgaand aan en na het illegaal uitroepen van deze staat in 1948, op uiterst gewelddadige manier Palestijnen heeft verdreven uit hun land Palestina, de feitelijke naam van het gebied dat Israël heeft gestolen en gebieden die het nog claimt en waarvan deze fascistische apartheidsstaat steeds weer delen inpikt…… Rechess had het gore lef te stellen dat e.e.a. was begonnen met de ramadan op de Tempelberg (Jeruzalem), wat volgens haar bijna elk jaar tot rellen leidt, waarbij ze uiteraard verzweeg dat het geweld daar altijd begint met de maatregelen van het Israëlische leger en de politie…. Dit jaar ging het zover dat men zelfs gelovige moslims binnen de Al Aqsamoskee te lijf ging……
Ofwel elke actie van Palestijnen zijn het gevolg van Israëlische terreur zoals:
etnische zuiveringen, mensen die uit hun huis worden gezet (wat in Oost-Jeruzalem bijna dagelijks gebeurt), waarna dit wordt gesloopt of toegekend aan zionisten die op vage oude claims stellen dat het om hun huis gaat en elk vod dat dit moet aantonen wordt door een Israëlische ‘rechter’ als rechtsgeldig getekend….. Na sloop wordt de grond dan wel het huis toegewezen aan zionisten…… Bij sloop van een huis kan de Palestijnse eigenaar zelfs worden gedwongen dit zelf te doen, daar deze anders opdraait voor de kosten… Moet je nagaan….. Zelfs door Palestijnen gebouwde huizen op de West Bank dat illegaal bezet wordt gehouden door het Israëlische bezettingsleger en illegale nederzettingen van psychopathische zionisten die zich ‘kolonist’ noemen, kan door de Israëlische autoriteiten worden verboden, waarna onherroepelijk sloop volgt, let wel nogmaals: op Palestijnse grond!!
het aan Palestijnse boeren onmogelijk maken hun akkers te bereiken door een groot aantal blokkades en voor Palestijnen verboden wegen….. Ook steken de zogenaamde kolonisten boomgaarden en akkers in brand, of ze kappen de olijfbomen van Palestijnse boeren, dit alles onder bescherming van het Israëlische leger….. Voorts wordt het leven de Palestijnen met deze blokkades praktisch onmogelijk gemaakt, waarbij ze dagelijks ook nog eens zware beledigingen en vernederingen van Israëlische militairen moeten ondergaan……
het aanvallen van Palestijnse huizen door kolonisten, waarbij vorig jaar zelfs pogroms werden gehouden in Oost-Jeruzalem waar vooral Palestijnen wonen. Dat geteisem heeft er verder geen moeite mee om Palestijnse huizen in brand te steken, zelfs als de bewoners aanwezig zijn in hun huis, waarbij meerdere Palestijnen omkwamen, ofwel werden vermoord op een uiterst barbaarse manier…….
de zogenaamde kolonisten mogen rondlopen met wapens (ook automatische), terwijl elke Palestijn die niet tot de politie of Palestijnse Autoriteit behoort wordt doodgeschoten als deze zich gewapend op straat durft te tonen…..
ontwikkelingsprojecten als die van de EU (dus ook met ons belastinggeld betaald) worden voor het grootste deel weer vernield door het Israëlische leger, zelfs medische posten zijn meer dan eens volledig vernield door het Israëlische leger, vorig jaar zelfs een speciale medische post voor mensen die het Coronavirus hadden opgelopen……
waterbronnen van Palestijnen op de West Bank worden steeds weer vernield, waarbij de bewoners zijn aangewezen op water dat met tankwagens moet worden aangevoerd uit Israël….. Terwijl de Israëlische kolonisten die in de Gazastrook woonden de waterbronnen onbruikbaar maakten toe ze de Gazastrook moesten verlaten, ook worden waterbronnen bij luchtmachtaanvallen vanuit Israël gebombardeerd, zoals Israël ook de energiecentrales heeft vernield in de Gazastrook….. Ook daar zijn de bewoners van deze openluchtgevangenis, of beter gezegd een getto als dat van Warschau in de Tweede Wereldoorlog, aangewezen op wateraanvoer uit Israël…… Dit alles nog naast het enorme waterverbruik van Israëlische ‘kolonisten’ op de West Bank (o.a. voor de vele zwembaden in de illegale nederzettingen van deze gewelddadige zionisten, maar ook voor veel water verbruikende gewassen die deze ploerten verbouwen), zodat veel water uit de Jordaan niet meer gebruikt kan worden door Palestijnen……
Verder is het uiteraard te gek voor woorden dat Palestijnen die zijn gevlucht voor Israëlische terreur, het land niet meer mogen betreden, het moederland Palestina waar ze NB zijn geboren……
tot slot, al zijn er nog meer zaken waaruit blijkt dat de Palestijnen worden verdrukt en machteloos staan tegenover één van de modernste legers op aarde, wil ik nog wijzen op het wraak nemen van Israël nadat wanhopige Palestijnen Israëlische Joden hebben aangevallen, een manier van doen die ook door de SS werd toegepast tijdens de Tweede Wereldoorlog….. Begin 90er jaren van de vorige eeuw luidden een aantal Israëlische officieren de klok met het bericht dat zij werden onderwezen uit SS handboeken, bijvoorbeeld hoe een getto in de hand te houden en het wraak nemen nadat een militair werd aangevallen, zoals het vernielen van het ouderlijk huis van verzetslieden…… Daarbij ging de SS natuurlijk nog een heel stuk verder, zoals het uitmoorden van hele dorpen als een officier van de nazi’s bij een aanslag om het leven kwam…..
Gezien het enorme aantal moorden door het Israëlische leger kan je gerust spreken van een langzame genocide op het verdrukte Palestijnse volk….. Alle maatregelen moeten de Palestijnen aanzetten tot vertrek uit hun moederland, waarna ze nooit meer terug mogen keren……
De moord op Shireen is het zoveelste overbodige bewijs dat Israël een vreselijke terreurstaat is…. Laten we hopen dat de arabische staten die zogenaamd vrede hebben gesloten met Israël deze stap terugdraaien, dan is de dood van Shireen niet geheel nutteloos geweest, al blijft het een enorm schunnige en barbaarse terreurdaad….. Wanneer Rusland of China hetzelfde hadden gedaan als Israël en een alom gevierd journalist hadden vermoord had het westen op de kop gestaan, echter als Israël iets dergelijks doet is het bijzonder snel weer stil en worden vanuit de westerse regeringen zelfs de Israëlische ambassadeurs niet op het matje geroepen….. Trouwens wat Israël nu al vanaf 1948 (en daarvoor) aan terreur uitoefent op het Palestijnse volk is vele malen meer gewelddadig dan wat Rusland in Oekraïne doet (en daarbij wordt er zwaar gelogen over wat Russische militairen zouden hebben gedaan), echter geen westers land dat oproept Israël te sanctioneren, laat staan dat men de Palestijnen van wapens voorziet waarmee ze een kans maken tegen het Israëlische leger…. Simpelweg vuile westerse (christelijke) hypocrisie!!! Ach het is als met de situatie in Oekraïne, wat de VS flikt en heeft geflikt gaat duizenden mijlen verder dan wat Rusland in feite noodgedwongen in veel mindere mate in Oekraïne doet en daarvoor stelt men zelfs geen sancties in, of dat men de landen die door de VS worden aangevallen wapens aanbiedt…… Daarbij zijn de vluchtelingen die op de loop zijn gegaan voor westerse terreur hier niet welkom en men de Oekraïense
vluchtelingen daarentegen maar al te graag opneemt en hen van alles aanbiedt >> daarmee
tonen deze westerse landen zich niet alleen racistisch, maar ook
fascistisch!!
(On
the top right hand side of this page you can choose for a translation
in the language of your choice: choose ‘Engels’
[english] so you can recognise your own language [the Google
translation is first in dutch, a language most people don’t
understand, while on the other hand most people recognise there
language translated in english])
‘Twitter gebruikers gewaarschuwd, Twitter belazert de kluit!!‘ Twitter verwijdert regematig berichten van Palestijnen en de berichten die wel worden toegestaan saboteert men daar elke like voor zo’n bericht even later weer van het totaal wordt afgetrokken…..