(On the top right hand side of this page you can choose for a translation in the language of your choice in Google Translate)
Werkelijk ongelofelijk: als je de nieuwsuitzendingen van gisternacht en ochtend in de westerse landen moet geloven heeft de VS dagen geleden al Moskou gewaarschuwd voor een terreuraanslag. Bliksemsnel na de aanslag liet de VS weten dat de claim klopt van ISIS-K, de Afghaanse tak van ISIS, dat leden van deze terreurorganisatie de aanslag zouden hebben gepleegd op de Crocus City Hall concertzaal …..
Foto van de Crocus City Hall door Brateevsky – Eigen werk, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=115908537 (dit gebouw is in eigendom van een Russische miljardairsfamilie die goede banden onderhoudt met Trump, wat Pepe Escobar de uitspraak ontlokte: “Over een Deep State doelwit gesproken” *)
Vanmorgen werd dit herhaald maar nu met de notie dat de verklaring van Russische autoriteiten, waaronder president Putin, als zouden de daders vanuit Oekraïne hun actie hebben voorbereid en daarna in Moskou hebben uitgevoerd, een grove leugen is en dat Oekraïne er niets mee te maken heeft, ‘vreemd genoeg’ werd er niet gemeld dat de daders op 400 kilometer van Moskou zijn aangehouden, terwijl zij in de richting van de Oekraïense grens reden….. ‘Vreemd genoeg’ tussen aanhalingstekens daar het overduidelijk is waarom de westerse media dit niet hebben gemeld, immers dat zou in tegenspraak zijn met hun verontwaardiging over wat de Russische autoriteiten hebben gemeld…..
Wat heeft de VS er voor baat bij om alles zo snel te bevestigen en daarbij de hele wereld te laten weten dat zij Moskou dagen voor de aanslag hebben gewaarschuwd? Wel dat is heel simpel: Putin en zijn regering wegzetten als incapabel….. Nu blijkt dat de VS Moskou in het geheel niet heeft gewaarschuwd, ofwel de kans is levensgroot dat de CIA heeft meegewerkt aan de voorbereiding van de aanslag…..
‘Wel jammer’ voor de VS en de rest van haar slaafse westerse bondgenoten dat een eerdere ISIS cel een aantal weken geleden werd uitgeschakeld door de Russische geheime dienst (FSB), immers dat zou de verkiezingen wellicht negatief voor Putin kunnen hebben beïnvloed….. Al moet ik daar onmiddellijk bij vermelden dat Putin met een overweldigende meerderheid is gekozen, ondanks alle haatzaaierij en verdachtmakingen over die verkiezingen kan men niet ontkennen dat Putin een grote aanhang heeft in heel Rusland. Niet zo gek als je bedenkt dat onder zijn beleid het uitgeklede en zo goed als failliete Rusland een enorm herstel heeft laten zien en het de mensen nu aan niets ontbreekt.
Het is overigens maar zeer de vraag of deze aanslag echt door ISIS-K leden werd uitgevoerd, daar dit zeer ongebruikelijk is voor echte moslims terwijl het Ramadan is…. Aan de andere kant zouden er eerder al ISIS leden zijn gespot in Oekraïne en vergeet daarbij niet dat Oekraïne een flink deel van de door het westen geleverde wapens doorverkoopt aan de hoogste bieder, waarbij men zelfs geen probleem heeft om aan terreurgroepen te leveren….**
De leden van de terreurgroep hebben zoals nu bekend 133 mensen vermoord***, waar er waarschijnlijk nog een aantal aan toegevoegd zullen worden daar er veel zwaargewonden zijn te betreuren en een deel van de concertzaal zou zijn ingestort….. (naar aanleiding van berichtgeving van gistermiddag 17.00 u.)
Zoals al even opgemerkt >> een aantal leden van deze terreurgroep werd na een vuurgevecht opgepakt in de buurt van de Oekraïense-Wit-Russische grens…. Gistermiddag in het WDR 5 nieuws van 17.00 u. liet een lid van de Neoliberale Duitse Grünen weten dat het een leugen is dat de leden van de terreurgroep zich richting Oekraïne zouden hebben teruggetrokken, alsof de Russische overheid ermee weg zou zijn gekomen als ze hadden gelogen over het vuurgevecht en de arrestaties…..
Een jaar geleden werd er gemeld dat de VS bezig was leden van ISIS en Al Qaida te trainen om aanslagen te plegen in Rusland….****
Zoals gewoonlijk moet je je bij een aanslag altijd afvragen wie er het meest gebaat is bij die aanslag en dat is niet moeilijk gezien de al jaren durende enorme golf aan westerse anti-Russische propaganda, geleid vanuit Washington en Langley…… Propaganda op een manier gebracht die de nazi-Duitse-propaganda-minister en inhumaan monster Goebbels jaloers zou hebben gemaakt, zo intens en veelvuldig herhaald dat je zelfs moet spreken van grootschalig hersenspoelen….
Terwijl ik dit schrijf is het 17.45 u. (zaterdag 23 maart 2024) en is er een ‘deskundige’ aan het woord op Deutschlandfunk radio die de schuld voor het lukken van de aanslag, zonder enige terughoudendheid, in de schoenen van Putin schuift en deze figuur was bepaald niet de eerste die dit op deze middag heeft laten weten…..
Let op!! De ruimte om reacties weer te geven werkt niet altijd. Als je commentaar hebt en het lukt niet op de normale manier, doe dit dan via het mailadres trippleu@gmail.com, ik zal deze dan opnemen onderaan in het bewuste artikel, althans als je geen geweld predikt, voorts plaats ik jouw reactie ook al staat deze diametraal tegenover dat bericht. Alvast mijn dank voor jouw eventuele reactie, Willem.
————————————
Laatste update op 25 maart 2024 >> de link naar een bericht van Andrew Korybko dd. 24 maart 2024 en de notie (***) dat op 24 maart al bekend was dat het om 137 vermoorden gaat.
(On the top right hand side of this page you can choose for a translation in the language of your choice in Google Translate)
Werkelijk ongelofelijk: als je de nieuwsuitzendingen van gisternacht en ochtend in de westerse landen moet geloven heeft de VS dagen geleden al Moskou gewaarschuwd voor een terreuraanslag. Bliksemsnel na de aanslag liet de VS weten dat de claim klopt van ISIS-K, de Afghaanse tak van ISIS, dat leden van deze terreurorganisatie de aanslag zouden hebben gepleegd op de Crocus City Hall concertzaal …..
Foto van de Crocus City Hall door Brateevsky – Eigen werk, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=115908537 (dit gebouw is in eigendom van een Russische miljardairsfamilie die goede banden onderhoudt met Trump, wat Pepe Escobar de uitspraak ontlokte: “Over een Deep State doelwit gesproken” *)
Vanmorgen werd dit herhaald maar nu met de notie dat de verklaring van Russische autoriteiten, waaronder president Putin, als zouden de daders vanuit Oekraïne hun actie hebben voorbereid en daarna in Moskou hebben uitgevoerd, een grove leugen is en dat Oekraïne er niets mee te maken heeft, ‘vreemd genoeg’ werd er niet gemeld dat de daders op 400 kilometer van Moskou zijn aangehouden, terwijl zij in de richting van de Oekraïense grens reden….. ‘Vreemd genoeg’ tussen aanhalingstekens daar het overduidelijk is waarom de westerse media dit niet hebben gemeld, immers dat zou in tegenspraak zijn met hun verontwaardiging over wat de Russische autoriteiten hebben gemeld…..
Wat heeft de VS er voor baat bij om alles zo snel te bevestigen en daarbij de hele wereld te laten weten dat zij Moskou dagen voor de aanslag hebben gewaarschuwd? Wel dat is heel simpel: Putin en zijn regering wegzetten als incapabel….. Nu blijkt dat de VS Moskou in het geheel niet heeft gewaarschuwd, ofwel de kans is levensgroot dat de CIA heeft meegewerkt aan de voorbereiding van de aanslag…..
‘Wel jammer’ voor de VS en de rest van haar slaafse westerse bondgenoten dat een eerdere ISIS cel een aantal weken geleden werd uitgeschakeld door de Russische geheime dienst (FSB), immers dat zou de verkiezingen wellicht negatief voor Putin kunnen hebben beïnvloed….. Al moet ik daar onmiddellijk bij vermelden dat Putin met een overweldigende meerderheid is gekozen, ondanks alle haatzaaierij en verdachtmakingen over die verkiezingen kan men niet ontkennen dat Putin een grote aanhang heeft in heel Rusland. Niet zo gek als je bedenkt dat onder zijn beleid het uitgeklede en zo goed als failliete Rusland een enorm herstel heeft laten zien en het de mensen nu aan niets ontbreekt.
Het is overigens maar zeer de vraag of deze aanslag echt door ISIS-K leden werd uitgevoerd, daar dit zeer ongebruikelijk is voor echte moslims terwijl het Ramadan is…. Aan de andere kant zouden er eerder al ISIS leden zijn gespot in Oekraïne en vergeet daarbij niet dat Oekraïne een flink deel van de door het westen geleverde wapens doorverkoopt aan de hoogste bieder, waarbij men zelfs geen probleem heeft om aan terreurgroepen te leveren….**
De leden van de terreurgroep hebben zoals nu bekend 133 mensen vermoord***, waar er waarschijnlijk nog een aantal aan toegevoegd zullen worden daar er veel zwaargewonden zijn te betreuren en een deel van de concertzaal zou zijn ingestort….. (naar aanleiding van berichtgeving van gistermiddag 17.00 u.)
Zoals al even opgemerkt >> een aantal leden van deze terreurgroep werd na een vuurgevecht opgepakt in de buurt van de Oekraïense-Wit-Russische grens…. Gistermiddag in het WDR 5 nieuws van 17.00 u. liet een lid van de Neoliberale Duitse Grünen weten dat het een leugen is dat de leden van de terreurgroep zich richting Oekraïne zouden hebben teruggetrokken, alsof de Russische overheid ermee weg zou zijn gekomen als ze hadden gelogen over het vuurgevecht en de arrestaties…..
Een jaar geleden werd er gemeld dat de VS bezig was leden van ISIS en Al Qaida te trainen om aanslagen te plegen in Rusland….****
Zoals gewoonlijk moet je je bij een aanslag altijd afvragen wie er het meest gebaat is bij die aanslag en dat is niet moeilijk gezien de al jaren durende enorme golf aan westerse anti-Russische propaganda, geleid vanuit Washington en Langley…… Propaganda op een manier gebracht die de nazi-Duitse-propaganda-minister en inhumaan monster Goebbels jaloers zou hebben gemaakt, zo intens en veelvuldig herhaald dat je zelfs moet spreken van grootschalig hersenspoelen….
Terwijl ik dit schrijf is het 17.45 u. (zaterdag 23 maart 2024) en is er een ‘deskundige’ aan het woord op Deutschlandfunk radio die de schuld voor het lukken van de aanslag, zonder enige terughoudendheid, in de schoenen van Putin schuift en deze figuur was bepaald niet de eerste die dit op deze middag heeft laten weten…..
Let
op!!
De ruimte om reacties weer te geven werkt niet altijd. Als je
commentaar hebt en het lukt niet op de normale manier, doe dit dan
via het mailadres trippleu@gmail.com, ik zal deze dan opnemen
onderaan in het bewuste artikel, althans als je geen geweld predikt,
voorts plaats ik jouw reactie ook al staat deze diametraal tegenover
dat bericht. Alvast mijn dank voor jouw eventuele reactie, Willem.
————————————
Laatste update op 25 maart 2024 >> de link naar een bericht van Andrew Korybko dd. 24 maart 2024 en de notie (***) dat op 24 maart al bekend was dat het om 137 vermoorden gaat.
(On
the top right hand side of this page you can choose for a translation
in the language of your choice in Google Translate)
Bijna 40.000 doden, inclusief de vele duizenden doden die nog onder het puin liggen….. 40.000 doden waaronder tenminste 13.000 kinderen, maar zelfs niet één sanctie tegen Israël, wel extra sancties tegen Hamas*, terwijl meer en meer wordt aangetoond dat wat er op 7 oktober 2023 gebeurde voor een heel groot deel is gelogen, waarbij niet Hamas maar Israël hoogstwaarschijnlijk zelf de meeste mensen heeft vermoord…… Wat dat laatste betreft is het zeker dat het Israëlische leger de meeste mensen heeft vermoord die het muziekfestival bezochten >> dit moet bekend zijn bij de reguliere westerse media en politici en toch blijft men de leugen herhalen dat de Hamasstrijders daar de bezoekers hebben vermoord en vrouwen hebben verkracht…. Over desinformatie en fake news gesproken…..
Let in de staat hieronder ook op de cijfers van de door Israël vermoorde en verwonde Palestijnen op de West Bank:
Afgelopen woensdagmorgen in het nieuws op BNR en het NOS Radio1 Journaal het bericht dat Rutte Israël heeft gedreigd met sancties, mocht die fascistische apartheidsstaat Rafah binnenvallen, dat zou volgens aartsleugenaar Rutte een ‘gamechanger’ zijn, die politieke gevolgen zal hebben….. Alweer is het te triest voor woorden anders zou je je kapotlachen…..
De Joodse journalist Gideon Levy (Haaretz)spreekt zijn afschuw uit over de genocide die Israël uitvoert op de Palestijnen en stelt zich te schamen Israëliër te zijn.
Te achterlijk voor woorden: plotseling stellen dat er van een ‘gamechanger’ sprake zal zijn bij een grootschalige aanval op Rafah, terwijl Israël sinds begin oktober meer dan 31.500 Palestijnen heeft vermoord, waaronder meer dan 13.000 kinderen (deze cijfers, zoals eerder opgemerkt, nog exclusief de vele duizenden doden die onder het puin liggen in de gebombardeerde Gazastrook…..)
In de periode na 7 oktober 2023 hebben Rutte en z’n misdadigersbende meermaals wapens en munitie geleverd aan Israël, dit werd voorafgegaan door bezoekjes van Nederlandse ministers aan die fascistische apartheidsstaat…. Rutte weigerde totaal onbeschoft in de Tweede Kamer aan te geven waaruit eventuele sancties tegen het inhumane, moorddadige Israël zullen bestaan….. Waarschijnlijk laat hij dat afhangen van het resultaat op zijn sollicitatie naar zetbaas bij de NAVO (zetbaas voor de VS). Bovendien mocht er een kabinet met de PVV komen, is de kans groot dat Wilders sancties tegen Israël zal weigeren. Het is te schunnig voor woorden dat kabinet Rutte 4 niet allang sancties heeft getroffen tegen Israël..
Nederlandse ministers gaan te (on-)pas en te onpas op bezoek in Israël…….
Waar haalt Rutte het gore lef vandaan, terwijl hij en zijn afbraakkabinet mede verantwoordelijk zijn voor de genocide in de Gazastrook, door het lange tijd blijven leveren van wapenonderdelen, munitie en onderdelen voor de F-35 (JSF) straaljagers van de psychopathisch moorddadige Israëlische lucht- en landmacht….. Het is dan ook te hopen dat deze figuren zich samen met de verantwoordelijken in Israël binnen afzienbare tijd zullen moeten verantwoorden voor het Haagse Internationaal Strafhof (International Criminal Court >> ICC)….
20 Palestijnse slachtoffers onder het puin
Rutte denkt werkelijk dat hij z’n met bloed besmeurde handen en armen kan schoonwassen met zijn uitspraak en de belofte dat Nederland via de zeeweg, voedsel en humanitaire goederen zal leveren aan de Palestijnen in de Gazastrook, overigens heeft hij daar alweer afstand van genomen daar het inderdaad uiterst inefficiënt is. Te schunnig dan ook dat hij niet van Israël eist onmiddellijk de vrachtwagens met humanitaire hulpgoederen de grens met de Gazastrook over te laten steken, vrachtwagens die Israël wekenlang laat wachten om er af en toe een paar toe te laten…..
Het is overigens nog afwachten hoeveel Palestijnen er nog zullen leven als die haven klaar is voor gebruik, daar de aanleg door de VS van de noodhaven volgens deskundigen in totaal 2 maanden in beslag zal nemen……. Daarna zijn er alsnog vrachtwagens nodig om één en ander te verdelen en is het de vraag of er genoeg VN-personeelsleden zijn die dit kunnen doen…… (nogmaals: het gaat hier om Palestijnse mensen die werken voor de VN, waarvan Israël er intussen meer dan 200 heeft vermoord…. (en dan durft Israël de VN te verwijten dat er zo weinig VN personeel is om de goederen te verdelen >> moet je nagaan wat een laag bij de gronds geteisem….) Bovendien ligt het grootste deel van de Gazastrook in puin waardoor het vervoer met vrachtwagens een hele toer zal zijn, als het al mogelijk is…..
De vernietiging van de Gazastrook in beeld
Israël hongert met opzet meer dan 2 miljoen Palestijnen uit, een heel smerige middeleeuwse oorlogsmisdaad die het best is te vergelijken met wat de nazi’s tijdens de Tweede Wereldoorlog meermaals hebben uitgevoerd…. Intussen zijn er al meerdere baby’s en kinderen overleden door een gebrek aan voedsel, ofwel die zijn met opzet vermoord door Israël. En dan durft Rutte over een ‘gamechanger’ te spreken die politieke gevolgen zal hebben…??? Wel zouden Rutte en z’n boevenbende zoals gezegd akkoord zijn met extra sancties tegen Hamas….. De schoft moet zich de oren van en de ogen uit zijn grijnzende rutkop schamen!!!
De EU heeft gisteren laten weten een wapenstilstand te eisen van Israël, ofwel een wapenstilstand terwijl die fascistische apartheidsstaat een genocide uitvoert >> wat heeft het voor zin een wapenstilstand af te dwingen als Israël daarna gewoon doorgaat met de genocide op het verdrukte Palestijnse volk? Zie nogmaals het verschil met Rusland, terwijl er door de reguliere westerse media en politici keihard wordt gelogen over de oorlog in Oekraïne en Rusland wordt gedemoniseerd met grove leugens….. Niet één sanctie tegen Israël, maar de EU gaat als extra sanctie tegen Rusland de geblokkeerde Russische tegoeden stelen en verdeeld over een aantal jaren beschikbaar stellen aan de fascistische corrupte staat Oekraïne…… Niet genoeg voor dictator Zelensky, hij eist de volledige Russische tegoeden op >> 200 miljard euro….. Niet alleen verdwijnt de financiële hulp aan Oekraïne voor een groot deel in de zakken van de Zelensky kliek**, maar met deze stap maakt de EU zich totaal ongeloofwaardig in de rest van de wereld en dit zal zich tegen de EU keren, immers wie wil er nog handel drijven met EU-lidstaten als de kans bestaat dat je geld gewoon wordt gestolen als bepaalde zaken niet naar de zin zijn van het ondemocratische orgaan Europese Unie…..
‘Israeli hostage tells of captivity in Gaza‘: Hamas guards covered us with their bodies to protect us from our own forces’ shooting.” Het zoveelste bewijs dat de Hamasstrijders allesbehalve inhumane ‘beesten’ waren…. Zie wat dat betreft ook ////:
‘Westerse hypocrisie kent geen grenzen meer: sancties tegen UNWRA op basis van een beschuldiging…..‘ (29 januari 2024) Onder andere ook aandacht voor de VS, Britse en Nederlandse illegale oorlog tegen Jemen >> wel direct actie ondernemen als scheepvaart in gevaar dreigt te komen, zonder dat er ook maar één dode was gevallen door de acties van de Jemenitische Houthi rebellen, terwijl er toen al sprake was van meer dan 28.000 vermoorde Palestijnen, waaronder meer dan 10.000 kinderen (cijfers die ten tijde van het publiceren van dat bericht bekend waren), een genocide die zelfs wordt gesteund door dezelfde terreurcoalitie….. (ondertussen liggen er nog duizenden Palestijnse vermoorden onder het puin in de Gazastrook, waar meer dan 80% van de Palestijnen in die smalle strook land dakloos is geworden door de continu doorgaande bombardementen van het Israëlische terreurleger op burgers en burgerdoelen….) Zie ook het laatste blok met links over de situatie in Jemen en de Rode Zee///////.
‘‘Massacre’: Dozens killed by Israeli fire in Gaza while collecting food aid‘ (29 februari 2024 Al Jazeera)More than 100 killed and about 750 wounded after Israeli forces fired at Palestinians trying to get flour for their families as famine stalks the Strip. Intussen zijn er meerdere meldingen over de eerste door voedseltekorten overleden Palestijnse kinderen….. ‘
‘Rutte was zogenaamd in Israël om te manen zo min mogelijk burgerslachtoffers te maken, terwijl hij dacht F-35 onderdelen te kunnen leveren‘ (13 februari 2024) Zo van: wij leveren jullie F-35 (JSF) onderdelen en vinden het logisch dat er veel burgerslachtoffers vallen, maar probeer het er voor het klootjesvolk zo uit te laten zien dat jullie met alle macht het aantal burgerslachtoffers proberen te beperken…… Vervolgens huilde Rutte een paar dagen later mee in de roedel van wolven over de dood van de neonazi-misdadiger Navalny, om dat daarna te herhalen bij de herdenking van de Russische inval in Oekraïne twee jaar geleden, wat zelfs al zouden alle leugens over Rusland waarheid zijn geweest, het alsnog honderd keer minder erg is dan wat de fascistische apartheids- en terreurstaat Israël de Palestijnen de laatste maanden heeft geflikt en daar dagelijks mee doorgaat >> zonder dat er ook maar één westerse sanctie werd of wordt getroffen…. SCHANDE!!!!
‘It May be Genocide, But it Won’t Be Stopped‘ The ruling by the International Court of Justice was a legal victory for South Africa and the Palestinians, but it will not halt the slaughter. (lezen mensen!!!) Een uitstekend artikel van Chris Hedges waarin hij aangeeft wat de betekenis is van de uitspraak die het Internationaal Hof van Justitie (ICJ) op 26 januari 2024 gaf en waarin hij onder andere betoogt dat landen die Israël steunen zich medeschuldig maken aan de genocide die dat land uitvoert op het Palestijnse volk…… Totaal belachelijk overigens dat het hof niet een onmiddellijk einde eist aan de oorlog die Israël voert tegen het Palestijnse volk, ofwel niet eist dat die genocide onmiddellijk moet worden beëindigd…… SCHANDE!!
‘Is Antisemitism ‘Rampant’ at Harvard? The Closer You Look, the Less You See‘ (een CounterPunch artikel geschreven door Glenn Sacks, gepubliceerd op 25 januari 2024)Antisemitisme als in kritiek uiten op gewelddadig optreden van zionisten en/of op de ronduit moorddadige omgang met Palestijnen….. Uiteraard is dat geen antisemitisme, elk land dat zo omgaat met een minderheid moet aan de paal worden genageld en moet worden geïsoleerd, onder andere middels vergaande sancties!!!
En zie de volgende korte videomet fascistische uitspraken van Israëlische politici en ander vooraanstaand zionistisch geteisem:
Een aartsbisschop die verklaart dat Israël ziekenhuizen meermaals heeft gewaarschuwd dat ze doel konden worden van aanvallen van Israëlische leger, dit daar Israël ontkende het eerste ziekenhuis waar veel doden vielen te hebben aangevallen. Het werd overigens een paar dagen later duidelijk dat Israël wel degelijk de aanvaller was, dit vanwege video’s, ander beeldmateriaal en getuigenverklaringen ook van VN medewerkers; intussen heeft Israël veel meer ziekenhuizen en medische posten aangevallen…. ):
‘Canada verklaart zich solidair met Israël na aanslagen ‘fietsterrorist’‘ En zie de links in dat bericht!! Links ook naar berichten over de huisuitzettingen in oostelijk Jeruzalem, waar vooral Palestijnen wonen, maar waaruit ze etnisch worden weggezuiverd door de fascistische apartheidsstaat Israël….
Wat betreft Jemen, zie onder andere:‘Nederlandse reders, niet zelden belastingontduikers, eisen marine bescherming in de Rode Zee…..‘ (5 februari 2024) En zie wat dat betreft ook het artikel van staatszender NOS onder de volgende link (deze 2 links zijn ook hierboven al weergegeven, maar ook de rest van dit blok met links heeft van alles met elkaar te maken, immers zonder de genocide in de Gazastrook zouden de Houthi’s géén schepen aanvallen met bestemming Israël):
‘OPEC verlaagt onder druk Saoedi-Arabië de oliewinning met 2 miljoen vaten: energie sancties van EU tegen Rusland komen terug als boemerang‘ Vannacht (toen ik dit schrijven toevoegde aan de link was het 12 oktober 2022) hoorde ik op CBC Radio 1 Charlottetown, dat Biden sancties wil nemen tegen de Golfstaten vanwege de verlaging van de olieproductie….. ha! ha! ha! ha! Ja deze oorlogsmisdadiger heeft een blauwtje gelopen bij de Saoedische kroonprins, schoft de luxe en massamoordenaar Mohammad bin Salman (MBS). Biden deed tijdens de vorige presidentsverkiezingen de belofte om van Saoedi-Arabië en MBS paria’s te maken, dit naar aanleiding van de gruwelijke moord op Khashoggi. Echter toen Biden MBS bezocht om tevergeefs te bedelen voor een verlaging van de olieprijs, gaf hij hem een een vriendschappelijke vuist alsof het zijn beste vriend was…..:
Let op!! De ruimte om reacties weer te geven werkt niet altijd. Als je commentaar hebt en het lukt niet op de normale manier, doe dit dan via het mailadres trippleu@gmail.com, ik zal deze dan opnemen onderaan in het bewuste artikel, althans als je geen geweld predikt, voorts plaats ik jouw reactie ook al staat deze diametraal tegenover dat bericht. Alvast mijn dank voor jouw eventuele reactie, Willem.
(On
the top right hand side of this page you can choose for a translation
in the language of your choice in Google Translate)
Ongelofelijk zoals men gisteren en vandaag tekeergaat in de westerse (ook staats-) media tegen Putin en zijn winst in de verkiezingen die een ongekend aantal Russen op de been bracht en deed stemmen op deze president.
Vooral de reacties van Zelensky en die uit Washington zijn bijzonder opvallend >> felle kritiek op verkiezingen die géén verkiezingen zouden zijn, waarin Putin geheel ten overvloede nog eens als dictator wordt aangemerkt en dat Rusland géén democratie is…..
Deze reactie uit Washington is al behoorlijk hypocriet, zeker als je in ogenschouw neemt dat men in de VS steeds weer nieuwe maatregelen verzint die het de al zo geplaagde gekleurde minderheid onmogelijk maakt nog ooit te kunnen stemmen…..* Daarnaast is het de VS waar de kandidaat die het meeste geld krijgt van grote bedrijven die president wordt….. Hoe kan je dat in godsnaam nog een democratie noemen??!!!
Zelensky moet al helemaal de vuilbek houden, in zijn land worden geen verkiezingen meer gehouden, een schande van jewelste….. Oekraïne is dan ook geen democratie maar een dictatuur, zo worden er niet alleen geen verkiezingen meer gehouden, maar zijn ook de meeste belangrijke oppositiepartijen verboden, van een vrije pers is daar geen sprake (veel journalisten zijn gevangengenomen, gemolesteerd op straat of eenvoudigweg vermoord), een kritische opmerking maken over Zelensky en zijn fascistenkliek leidt onherroepelijk tot vervolging, althans als degene die deze kritiek uitte het al overleeft….. Vakbonden zijn verboden in ‘democratie Oekraïne….’ Voorts is er in Oekraïne ook door de zittende en vorige junta meermaals opgeroepen alle etnische Russen en hun kinderen te vermoorden, mensen die al vele generaties in dat land wonen >> in welke ‘democratie’ wordt opgeroepen tot een genocide op een minderheid in het land?? In welke ‘democratie’ bestaat een groot deel van het leger of de leidinggevende officieren uit (neo-) nazi’s?? Welk land kan je aanmerken als democratie als de democratisch gekozen president wordt afgezet (met grote hulp van de CIA) en wordt vervangen door een juntaleider??**
De opkomst voor de verkiezingen in Rusland, was met 87% fenomenaal hoog en geeft al aan dat de Russen hun land wel degelijk serieus nemen als democratie, daarnaast geeft de uitslag aan dat men voor het overgrote deel achter Putin staat wat betreft de NAVO-oorlog tegen hun land, een oorlog die in Oekraïne wordt uitgevochten….. Niet vreemd overigens als je het voorgaande, het massaal vermoorden van etnische Russen na de door de VS georganiseerde en geregisseerde opstand en coup van 2014 in Oekraïne, in gedachten neemt…..***
Het volgende Facebook artikel werd geschreven door Bernard Claeys en gedeeld door Karin Groen.
Vijandige
krachten hebben lang geprobeerd de eeuwenoude Russische beschaving te
verzwakken en te verdelen, maar de triomf van president Vladimir
Poetin suggereert dat de Russische bevolking meer verenigd is dan
ooit.
“Dit
is een geweldige dag voor Rusland”, verklaarde Scott Bennett,
voormalig analist van het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse
Zaken, toen de eerste resultaten een verpletterende overwinning voor
Vladimir Poetin in de presidentsverkiezingen van 2024 lieten zien.
Bennet maakte deze bewering tijdens een interview met Spoetnik, toen
bleek dat een recordaantal Russen aan de verkiezingen deelnam.
“De
recordopkomst van het Russische volk en de recordaardverschuiving van
Vladimir Poetin… wijzen op het volgende”, zei de voormalige
legerofficier. “Ten eerste dat het Russische volk ziet dat
president Poetin de beste hoop heeft om het volk, de cultuur en het
land op een welvarende, gezonde, traditionele manier vooruit te
helpen. Ten tweede ziet het Russische volk zichzelf verenigd in één
stem en verzet het zich samen tegen de gewelddadige economische,
diplomatieke en informatieoorlog die het Westen de afgelopen tien
jaar tegen hen en president Poetin heeft gevoerd.”
“En
ten derde is het Russische volk bereid elke uitdaging aan te gaan en
te beseffen dat hun kracht in eenheid hen in staat stelt de agressie
tegen hen te weerstaan”, concludeerde hij.
Rusland
kreeg in 2022 te maken met politieke veroordeling en economische
sancties toen president Vladimir Poetin troepen stuurde om een
speciale militaire operatie uit te voeren in de Donbass-regio.
Westerse landen schilderden deze stap af als een daad van
niet-uitgelokte agressie en imperiale verovering. Poetin beweerde dat
het besluit onvermijdelijk was en beweerde dat Oekraïne aan het
veranderen was in een anti-Russische strijdmacht die de nationale
veiligheid van Moskou bedreigde.
Recente
onthullingen over langdurige betrokkenheid van de CIA bij het regime
in Kiev hebben sindsdien de beweringen van de Russische president
bewezen.
Er
is de afgelopen jaren een felle informatieoorlog gevoerd tegen
Moskou, waarbij waarnemers zeggen dat de pogingen van het Westen om
de Russische presidentsverkiezingen in diskrediet te brengen de
nieuwste intensivering van de campagne vertegenwoordigen.
“Het
Westen probeert de overwinning van president Poetin in gevaar te
brengen, omdat ze altijd bang voor hem zijn geweest”, beweerde
Bennett. “En nu zullen ze met deze overwinning vooral bang voor hem
zijn, en steeds luider, irritanter en vijandiger worden, omdat ze
begrijpen dat deze verpletterende overwinning het Russische volk zal
inspireren tot grootsheid en durf om de Europees-Amerikaanse sancties
uit te dagen – niet alleen te weerstaan – en te overwinnen.
tegen hun.”
“Dit
zal de rest van de wereld ook enorm inspireren om schouder aan
schouder met Poetin te staan”, aldus de analist.
Bennett
beweerde dat de overtuigende overwinning van Poetin pogingen om de
eeuwenoude beschaving van Rusland te verdelen en te verzwakken, zal
frustreren. Twee jaar geleden hield de door de Amerikaanse regering
gesponsorde Helsinki-commissie een hoorzitting over haar plannen om
Rusland te balkaniseren onder het voorwendsel van ‘dekolonisatie’.
Het land wordt lange tijd gezien als een bedreiging voor de westerse
en Amerikaanse hegemonie vanwege zijn uitgestrekte grondgebied,
rijkdom aan hulpbronnen en culturele veerkracht.
De
voormalige Amerikaanse vice-president Dick Cheney heeft ooit
voorgesteld Rusland op te delen in verschillende kleinere landen,
terwijl de voormalige Amerikaanse nationale veiligheidsadviseur
Zbigniew Brzezinski pleitte voor de transformatie van het land in een
“losjes verbonden” unie van republieken. De Verenigde Staten
hebben dergelijke tactieken toegepast in voormalig Joegoslavië en
hebben openlijk toegegeven separatisten in China te financieren om de
nationale eenheid uit te hollen.
“Het
Westen begrijpt dat zij met de overwinning van Poetin de kans hebben
verloren om de Russische regering, cultuur en bevolking in stukken te
hakken, te kannibaliseren en te verzwakken”, aldus Bennett. “Dit
is belangrijk omdat de strategie van het Westen altijd het
desintegreren en stelen van Russische hulpbronnen is geweest.”
“Dit
is een geweldige dag voor Rusland en het geeft nieuwe hoop en belofte
dat de toekomst een grotere kans heeft op vrede en stabiliteit met
president Poetin aan het roer van Rusland dan zonder hem het geval
zou zijn”, concludeerde hij. “In de toekomst zullen we zien dat
het Russische volk met één stem, één hart en één visie staat,
en zij zullen naar voren komen als een dominant politiek land terwijl
Europa afbrokkelt in de verwarring van hun eigen jaloezie, afgunst,
hebzucht en waanzinnige strijdlust.”
============================================
*Het is als de kritiek uit Washington en de rest van het westen op het gevangenissysteem in Rusland, terwijl er geen land ter wereld is dat zoveel gevangenissen en gevangenen heeft als de VS…. De niet federale gevangenissen in de VS zijn NB aan de beurs genoteerd, waar de gevangenen slavenarbeid moeten verrichten, daar ze anders van allerlei zaken worden uitgesloten…… Eén dollar per dag ‘verdienen’ de gevangenen, ofwel zoals gezegd: ze verrichten slavenarbeid!! En precies dat laatste verwijt de VS Rusland….. Voorts is er geen land ter wereld als de VS dat meer dan 120.000 mensen in eenzame opsluiting houdt, velen van hen meer dan tien jaar, isolatiefolter noemt men dat, een ernstige vorm van marteling die mensen zowel geestelijk als lichamelijk kapotmaakt en niet anders kan worden gezien dan als een misdaad tegen de menselijkheid…. Dit moet wel bekend zijn bij de politici en media in de VS en bij de andere westerse media (en politici), maar toch herhaalt men geheel hypocriet de uitlatingen over de gevangenissen in Rusland, zonder te spreken over de wel heel ernstige en smerige gang van zaken in de VS….
————————————-
**Het huidige Oekraïne heeft niets te maken met democratie dan wel enige vrijheid voor de bevolking, waarover men in het westen keihard liegt dat ‘we’ de vrijheid en democratie in Oekraïne moeten verdedigen, een ieder die een beetje moeite doet kan weten dat dit een wel heel smerige leugen is >> dit is zonder meer bekend bij de reguliere westerse media en politici….In Oekraïne zijn de meeste politieke partijen verboden, terwijl er geen verkiezingen meer worden gehouden….. Vakbonden zijn verboden, vrije meningsuiting is niet bestaand >> als je je daar uitlaat tegen de Zelensky kliek, wordt je gevangengezet en met een beetje geluk ontloop je nog net een groot pak slaag op straat, verder ligt de pers aan de ketting van de Zelensky junta, waar sinds 2014 een aantal journalisten zijn vermoord, op straat in elkaar geslagen, gemarteld en/of gevangengezet……. Verder heeft de junta in Oekraïne, eerder onder de corrupte miljardair en neonazi Porosjenko en later onder de corrupte miljonair en fascistische juntaleider Zelensky meermaals opgeroepen alle Russen en hun kinderen te vermoorden, etnische Russen (mensen!!) die daar al vele generaties wonen…. In welk land bestaat het grootste deel van het leger dan wel de leidinggevende officieren uit (neo-) nazi’s??!!! Welk land kan je democratie noemen als men oproept een genocide uit te voeren op een minderheid?? Zie wat betreft deze ‘verdediging van democratie en vrijheid’ verder onder andere de berichten onder de volgende links:
***De VS heeft 5 miljard dollar gestoken in de opstand met de opzet om de democratisch gekozen Oekraïense president Janoekovytsj tot opstappen te dwingen. De CIA heeft één en ander georganiseerd en geregisseerd, inclusief het ‘op de troon zetten’ van de miljardair fascist Porosjenko. Hier nog meer redenen waarom Rusland twee jaar geleden heeft ingegrepen:
Wat betreft de massamoorden op de etnische Russen in Oekraïne hier nog eens de belangrijkste redenen waarom Rusland Oekraïne is binnengevallen (en het kan niet vaak genoeg worden gezegd gezien de enorme eenzijdige vloedgolf aan valse anti-Russische propaganda in het westen): Rusland heeft voor de inval in Oekraïne al een paar decennia met zich laten sollen door de VS en de meeste andere westerse NAVO-lidstaten (die de smerige bips van Washington met grote graagte likken)… Echter je kan een wereldkernwapenmacht lang tarten maar uiteindelijk zal zo’n macht ingrijpen…… De oorlog in Oekraïne is dan ook volledig te danken aan de machinaties van Washington en haar slaafse NAVO-partners en dat gaat nog heel wat verder dan de hiervoor al aangehaalde door de VS georganiseerde, geregisseerde en met 5 miljard dollar gefinancierde coup van 2014 tegen de democratisch gekozen Oekraïense regering Janoekovytsj…… Terwijl het agressieve terreurbondgenootschap NAVO bij oorlogshandelingen altijd onder opperbevel staat van de VS, ofwel de NAVO fungeert als een extra terreurleger van de VS…… Wat dat leger betreft nog eens de alinea die al in het bovenstaande schrijven van mijn hand voorkomt////////: Vannacht (27 februari 2024) werd bekend gemaakt dat Macron van zins is om troepen in te zetten in Oekraïne, mocht het er op lijken dat Rusland de oorlog zal winnen, het Witte Huis zou dit hebben afgewezen en verrassend genoeg liet het Witte Huis tegelijk weten dat dit ook voor de NAVO geldt (ofwel de Biden regering geeft in feite toe dat het de uiteindelijke leiding heeft over de NAVO, ofwel de NAVO troepen vormen inderdaad een extra leger voor de VS….)…. De volgende opsomming bevat de redenen voor de Russische inval in Oekraïne, een opsomming die ik overnam uit een ander bericht (maar op 15 februari 2023 heb ik een extra punt [zie het vierde hieronder weergegeven punt] toegevoegd aan dat eerder geplaatste bericht) Deze intussen vaker aangepaste opsomming gebruikte ik voor het eerst in het volgende bericht: ‘Ook GB wordt geregeerd door misdadigers en grote bedrijven die lak hebben aan vrede en de volksgezondheid‘ De belangrijkste redenen voor de Russische inval in Oekraïne:
Ten eerste: door de geschonden (volop bewezen) overeenkomst tussen de voormalige Sovjet president Gorbatsjov en o.a. de destijds Duitse premier Kohl, zijn minister van buitenlandse zaken Genscher en vertegenwoordigers van de regering Bush (de oude Bush), de overeenkomst dat de NAVO zich niet zou uitbreiden richting Moskou…… (geschonden door de VS en de oorlogshitsers van de andere NAVO-lidstaten) Zie o.a: ‘NAVO uitbreiding in Oost-Europa is bewezen tegen gesloten overeenkomst met Rusland…….‘ (!!!!)
Ten tweede: door de opstand en staatsgreep die de VS voor en tijdens 2014 bewezen in Oekraïne heeft georganiseerd, geregisseerd en gefinancierd (met 5 miljard dollar). Men hoopte dat Rusland daarop De Krim zou annexeren, maar daar stak de bevolking van dat schiereiland een dikke stok voor door een referendum te organiseren voor aansluiting bij Rusland, men was tegen de staatsgreep tegen de door hen democratisch gekozen president Janoekovytsj en wenste niet onder de corrupte neonazi-juntaleider Porosjenko te leven (die door de VS werd geparachuteerd als ‘president’ van Oekraïne)….. Het door internationale waarnemers als eerlijk en goed beoordeelde referendum werd door 80% van de bevolking gesteund, een bevolking bestaande uit de oorspronkelijke bevolking van De Krim, etnische Russen en Oekraïners!!! (hetzelfde geldt voor de zich van Oekraïne afgescheiden staatjes Luhansk en Donetsk, die daarna 8 jaar lang werden gebombardeerd door nazi-bataljons van het Oekraïense leger….)
Ten derde: wat volgt uit het vorige punt: de 8 jaar lang durende bombardementen op de burgers van de volks republieken Luhansk en Donetsk, waarbij meer dan 14.000 mensen omkwamen (volgens de VN, eerder hield ik 13.000 moorden aan) ofwel deze werden vermoord, waaronder vooral etnische Russen….. Voor de Russische inval in Oekraïne heeft de regering Zelensky haar nazi-troepen opdracht gegeven om de aanvallen op de staatjes Luhansk en Donetsk te verhevigen, ofwel een grote troepenopbouw met zware wapens >> daar lulde men niet over in het westen, nee dat Rusland daarop meer troepen naar haar grens met Oekraïne stuurde leidde tot felle (uiterst hypocriete) reacties in het westen…… Hier moet nog aan worden toegevoegd dat Oekraïne na de coup van 2014 een groot aantal etnische Russen heeft vermoord, het enige nog toegestane tv station, een staatszender, riep zelfs op tot een genocide op etnische Russen en hun kinderen: ‘Rutte gaat Zelensky niet aanspreken op oproep tot genocide: ‘Dit is gewoon een misdrijf!’‘ (!!!!) (een artikel van Nine For News) Op de enige Oekraïense tv zender die nog is toegestaan heeft men opgeroepen elke Rus te vermoorden, zelfs de kinderen, ofwel een oproep om een genocide uit te voeren op de etnische Russen in Oekraïne, die daar een grote minderheid vormen….. Rutte stelt niet te weten of dit waar is, terwijl hij dat zo kan laten uitzoeken, maar laat dat dus achterwege en weigert dus om Zelensky daarop aan te spreken……. En zie wat dat betreft: ‘Oekraïne: Facebook en Instagram staan oproepen toe tot moord op Russen‘ (!!!!) Genocide hoort niet thuis in een democratie om het maar zachtjes uit te drukken…….. Zie wat dat betreft ook:Neonazi bevolking en ‘regering van Oekraïne’ roepen op tot vermoorden van etnische Russen (die al generaties in Oekraïne wonen….)‘
Ten vierde: dom genoeg ben ik dit punt telkens weer vergeten bij deze opsomming, maar wat zoals je zal zien uitermate belangrijk is voor het ingrijpen van Rusland: de akkoorden van Minsk waarbij ook Rusland partij was en waaraan Oekraïne zich niet heeft gehouden >> de corrupte fascist Porosjenko, destijds door de VS geïnstalleerde juntaleider van Oekraïne, stelde vlak na ondertekening zich er niet aan te zullen houden….. De westerse media en politiek durfden ook toen keihard te liegen en die keer dat de afgescheiden staatjes zich niet aan die akkoorden hielden, terwijl juist die staatjes en Rusland de partijen waren die ten onrechte geloofden in die akkoorden…… Onlangs heeft oud-president van Frankrijk Hollande toegegeven dat hij en Merkel, die deelnamen aan de besprekingen die voorafgingen aan die akkoorden, deze akkoorden niet serieus namen, maar Oekraïne tijd wilden geven in de zwaar ongelijke strijd tegen de afgescheiden staatjes…… Moet je nagaan……
Ten vijfde: door de al jarenlang bijna het jaarrond durende militaire oefeningen van de VS en de rest van de NAVO langs de Russische westgrens (waar zelfs op het binnenvallen van Russisch grondgebied werd en wordt geoefend)……
Ten zesde: de militaire oefeningen die de NAVO laatste jaren heeft gehouden in Oekraïne uiteraard met het Oekraïense nazi-leger, terwijl men eerder de wereld wijs probeerde te maken dat Oekraïne niet zou toetreden tot de NAVO…… ha! ha! ha! ha! ha!
Ten zevende: het VS ‘raketschild’ in Polen, Roemenië en Tsjechië, een schild zogenaamd tegen raketten uit Iran en Noord-Korea, terwijl de afzonderlijke raketten van dat schild in een zeer korte tijd kunnen worden voorzien van meerdere al aanwezige kernkoppen, waarmee men Russische miljoenensteden kan vernietigen…. (dat zou Rusland eens moeten proberen in Canada en Mexico voor de grens met de VS…….) En zie ook de berichten onder de volgende links (sommige links zal je hierboven ook terugvinden, echter te belangrijk om niet ook hier te noemen//////):
‘Beestachtige Kristallnacht in Odessa (anno 2014) en Oekraïne benoemt oligarchen-gangsters tot gouverneurs en ministers……….‘ (!!!!) (deze link is hierboven al meegenomen in de redenen die aangeven dat Oekraïne geen democratie is, maar hoort zeker ook in dit blok thuis) Massamoorden gepleegd op etnische Russen dit na de door de VS georganiseerde, geregisseerde en gefinancierde opstand die begon in 2013 en uitmondde in de door de VS gewilde staatsgreep van 2014 (een coup tegen de democratisch gekozen president Janoekovytsj!!)
‘Nuland accidentally reveals the true aim of the West in Ukraine‘ >>Het opgang houden van de oorlog in Oekraïne, daar dit goed is voor de wapenfabrieken in de VS en daarmee tevens het belang dienende van het daarachterliggende militair-industrieel complex en de spuugrijke miljonairs en miljardairs die grootaandeelhouders zijn van deze doodsindustrie……
‘How the CIA Destabilizes the World‘ En dan te bedenken dat de VS, de grootste terreurentiteit ter wereld, ieder land dat het als vijand ziet, ervan beschuldigt destabiliserend bezig te zijn, terwijl deze vereniging van terreurstaten alleen deze eeuw al meer dan 5 miljoen vooral moslims heeft vermoord in de illegale oorlogen die het begon en dat gebaseerd op zware leugens (met hulp van haar andere slaafse NAVO-lidstaten)….. Dit nog naast het illegaal sancties uitoefenen op landen die niet braaf doen wat Washington eist, sancties waardoor ook nog eens extra mensen overlijden door tekorten aan voedsel, medicijnen en medische hulpmiddelen….. Te zot en schunnig voor woorden!!
‘Wel sancties n.a.v. Navalny’s dood, maar géén sancties tegen Israël vanwege de genocide die nu al aan meer dan 35.000 Palestijnen het leven heeft gekost…..‘ (25 februari 2024) Het is als met de bombardementen op de Houthi’s en verdere bevolking van Jemen, terwijl de Houthi’s in Jemen zich als één van de weinigen hebben gekeerd tegen de genocide die Israël uitvoert op de Palestijnen, het grootste deel van de tijd geen dode door hun acties tegen schepen met bestemming Israël, pas onlangs vielen de eerste doden (het zou me niet verbazen als de NAVO-schepen dit expres hebben laten gebeuren om hun acties tegen Jemen te legitimeren….)…. Maar zoals gezegd wordt Jemen gebombardeerd door de VS, Groot-Brittannië, en nog een paar slaafse NAVO-lidstaten waaronder Nederland….. Ofwel oorlogsvoering tegen een land dat zich verzet tegen de Israëlische genocide op de Palestijnen en ook juist daarom, maar zelfs niet één sanctie tegen Israël, ondertussen hoeft Rusland bij wijze van spreken maar een scheet te laten en het westen neemt nog meer sancties……
‘Oekraïne geeft toe: sinds begin oorlog flink aantal Russische propagandisten vermoord‘ Telegrof artikel, waarin onder andere het bedreigen met de dood van iedereen die negatief over Oekraïne durft te schrijven, waar ook ter wereld…… Je bent al een Russische propagandist als je berichten schrijft over het grote aantal nazi’s in het Oekraïense leger en over de massamoorden op etnische Russen door dat leger, zoals de al 9 jaar durende bombardementen op de afgescheiden staatjes in het Oosten van Oekraïne, één van de redenen voor de Russische inval in dat fascistische land…..
‘SCOTT RITTER: Twitter Wars—My Personal Experience in Twitter’s Ongoing Assault on Free Speech‘ Lezen mensen!! Scott Ritter is één van de deskundigen die het massamoord verhaal in Boetsja (Bucha) naar de prullenbak verwees, daar op de beelden uit die stad waarop lijken waren te zien op straat, deze na een fiks aantal dagen te hebben gelegen (de Russen waren al dagen eerder vertrokken) niet waren opgezwollen en opengebarsten, wat normaal wel zou zijn gebeurd…… Ofwel die massamoord is in scene gezet (een false flag operatie om Rusland verder te demoniseren)….. Intussen is bekend dat de neonazi’s na het vertrek van het Russische legeronderdeel alle burgers hebben vermoord die voedselhulp van de Russen hebben aangenomen, of die hand-en-spandiensten verleenden aan de Russen, dan wel die van etnisch Russisch komaf waren……. Zoals iedereen zou kunnen weten dat het nazi-Azov-bataljon in de staalfabriek in Marioepol burgers als gijzelaars heeft vastgehouden >> getuigenissen te over…..
‘Insanity leads us into tyrrany.‘ (een video van 3.13 min. die van toepassing is op: de oorlog in Oekraine, de Coronavaccins en de 15 minutensteden >> zien mensen!!)
‘Het VS wereldrijk is gebouwd op ideologische propaganda die de ogen van de westerse bevolkingen gesloten moet houden‘ (!!!!) Onder andere over het feest in de Oekraïense ambassade in Washington gesubsidieerd door wapenfabrikanten uit de VS met: Raytheon, Lockheed Martin, Northrop Grumman, and Pratt & Whitney…… Je behoeft je niet af te vragen of er vertegenwoordigers van deze doodsindustrie aanwezig waren op dat ‘feest’, uiteraard waren die aanwezig niet zo gek als je bedenkt dat de wapenfabrieken (inclusief die voor rollend, varend en vliegend oorlogstuig) nooit zoveel hebben verdiend dan aan de oorlog in Oekraïne……. Het is zelfs zo dat ze met de productie de tekorten aan wapens bij de VS en haar slaafse NAVO-partners niet bij kunnen werken door de grote giften van oorlogstuig aan Oekraïne, het land onder Zelensky dat zo’n derde van de wapens doorverkoopt aan iedereen die maar wil kopen, zelfs aan terreurgroepen en daarover is men ook ongerust in de VS…….
‘Oekraïne: Zelensky en het westen onder aanvoering van de VS, wijzen het door Rusland voorgestelde orthodoxe kerstbestand af…..‘ Het zoveelste teken dat de VS faliekant tegen een vredesverdrag met Rusland is, eerder al liet Zelensky op voorspraak van de VS weten dat er alleen over vrede kon worden gesproken als Rusland zich geheel uit Oekraïne terugtrok, ook uit De Krim terwijl daar de voor Rusland heel belangrijke marinehavens liggen voor de Zwarte Zeevloot, kortom een totaal belachelijke eis waar Rusland uiteraard niet op kon ingaan…… Eerder was het Rusland die als enige in de vredesakkoorden van Minsk geloofde, de Franse ex-president Hollande gaf een paar maanden geleden///// toe dat hij en bondskanselier Merkel destijds alleen de boel probeerden te rekken en de zwaar corrupte fascist en juntaleider Porosjenko liet als zijn opvolger Zelensky bij ondertekening al weten dat Oekraïne zich niet aan de akkoorden zou houden…..
‘Tweede NAVO-lidstaat vecht in Oekraïne tegen het Russische leger…..‘ Er is in feite al sprake van een hete oorlog tussen de VS en Rusland in Oekraïne daar speciale troepen va de VS al langere tijd op Oekraïens grondgebied meevechten met het nazi-leger van dat land, voorts is er in dat land al maandenlang een heel leger van CIA agenten aanwezig…….
‘OPEC verlaagt onder druk Saoedi-Arabië de oliewinning met 2 miljoen vaten: energie sancties van EU tegen Rusland komen terug als boemerang‘ Ten tijde van het schrijven van dit bericht dreigde Biden met sancties aan het adres van Saoedi-Arabië, daar hij eerder tevergeefs die reli-fascistische dictatuur bezocht voor een verlaging van de olie- en gasprijs door juist meer te produceren….. ha! ha! ha! ha! ha! Saoedi-Arabië (S-A) dat qua geweld, ook tegen vrouwen in eigen land oneindig veel verder gaat dan Iran, verder zou dit land moeten worden gesanctioneerd onder andere voor het uitvoeren van een genocide op de sjiitische bevolking van Jemen (dat zou Rusland moeten proberen en let wel >> de VS, Groot-Brittannië en Frankrijk helpen naast de andere Golfstaten S-A met het uitvoeren van die genocide….)…. Echter er worden geen sancties ingesteld tegen de terreurstaat S-A, integendeel men doet maar al te graag zaken met die bloedige reli-fascistische dictatuur…. (een dictatuur die wordt geleid door het koningshuis van dat land, een koningshuis waarmee ‘ons koningshuis’ vriendschappelijke banden onderhoudt….)
‘Olaf Scholz, de Duitse premier, naar het ‘vredelievende’ Saoedi-Arabië en andere Golfstaten voor leveringen van ‘duurzaam LNG’‘ (!!!!) Onbegrijpelijk ook dat men wel LNG uit de VS koopt, maar Rusland uitsluit van levering (en dan Rusland beschuldigen van het gebruik van energie als wapen…..), terwijl de VS alleen deze eeuw al meer dan 5 miljoen mensen heeft vermoord, in 4 illegale oorlogen (en de militaire steun voor oorlogen in Afrika), oorlogen die daarnaast miljoenen mensen op de vlucht hebben doen slaan en die vreselijke verwoestingen tot gevolg hadden >> echter daarvoor niet één enkele sanctie……….
‘Rusland zou kerncentrale Zaporizja die het bezet houdt zelf bombarderen: hoe geloofwaardig kan dat zijn‘ (!!!!) Ongelofelijk dat men in het westen deze overduidelijke leugen van de Zelensky propagandamachine gelooft dat zegt dan ook genoeg over de hersenspoeling van de westerse volkeren met de enorme golf aan anti-Russische propaganda…. En dat beste bezoeker zegt genoeg over de valse westerse media en politiek……
‘Massa executie van 81 mensen in Saoedi-Arabië: aandacht in (hysterische) westerse media nul komma nada!!‘ (!!!!) Die media waren de afgelopen maanden te druk met het maken van valse anti-Russische propaganda!! Vergelijk dat eens met de situatie in Oekraïne, terwijl de Saoedische terreurcoalitie al jaren een genocide uitvoert in Jemen die aan minstens 500.000 mensen het leven moet hebben gekost, begin vorig jaar (2021) werd al bekend gemaakt dat minstens 100.000 kinderen zijn omgekomen in Jemen door de blokkades van die terreurcoalitie, blokkades die op zee mede worden uitgevoerd door de VS…….
‘Duitsland doet mee in het koor van de wolven: Russische cyberterreur!‘ (!!!!) Sinds de Russische inval in Oekraïne (het is bij deze toevoeging 21 juli 2022) hoor je nog amper leugens over Russische cyberaanvallen, terwijl westerse ‘deskundigen’ van oorlogshitsende denktanks al kort na de invasie stelden dat Rusland dit middel nog veel vaker zou gebruiken tegen het westen….. Het is dan ook zo dat vooral vanuit Oekraïne werd gehackt en niet door etnische Russen!! (er wordt trouwens ook vanuit Nederland veelvuldig gehackt in het buitenland….)
‘Oekraïne meldt ‘flagrante schending’ akkoord van Minsk…….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!‘ Eind 2022 gaven de destijds Franse president Hollande en Duitse bondskanselier Merkel toe dat ze deze besprekingen niet serieus namen en hun medewerking gaven om Zelensky en zijn kliek meer tijd te geven (om de afgescheiden staatjes in Oost-Oekraine te vernietigen!! Terwijl ook Oekraïne deze ‘vredesbesprekingen’ aan de laars lapte…..)
Let
op!!
De ruimte om reacties weer te geven werkt niet altijd. Als je
commentaar hebt en het lukt niet op de normale manier, doe dit dan
via het mailadres trippleu@gmail.com, ik zal deze dan opnemen
onderaan in het bewuste artikel, althans als je geen geweld predikt,
voorts plaats ik jouw reactie ook al staat deze diametraal tegenover
dat bericht. Alvast mijn dank voor jouw eventuele reactie, Willem.
In mei vorig jaar, toen de WHO het einde van de coronapandemie aankondigde, bedroeg de oversterfte 3,6 procent.
Wat
meteen opvalt is dat Nederland de hoogste oversterfte van de Europese
Unie heeft. In januari was de oversterfte bij ons maar liefst 15,3
procent. Ook Kroatië (12,1 procent) en Denemarken (11,5 procent) kampen
met een forse oversterfte.
‘Coronazorgenkindje’
In
landen als Bulgarije (-14,2 procent), Hongarije (-8,6 procent) en
Litouwen (-6,9 procent) is juist sprake van ondersterfte. Daar
overlijden minder mensen dan je zou verwachten.
Ironisch
genoeg waarschuwde de Europese Commissie eind 2021 dat de lage
vaccinatiegraad in Bulgarije ‘de hele EU bedreigt’. Op dat moment was de
vaccinatiegraad in dat land het laagst in heel Europa: 22,7 procent van
de inwoners was volledig ingeënt tegen corona. De NOS noemde Bulgarije het ‘coronazorgenkindje’ van de EU.
In Bulgarije waren de autoriteiten daarnaast erg terughoudend met het instellen van nieuwe coronaregels.
Het wordt nog erger
Het
‘slechtste’ jongetje van de klas, dat werd verguisd omdat de
vaccinatiegraad zo laag was, is nu het beste jongetje van de klas.
En het wordt nog erger: volgens de statistische website Our World in Data is de oversterfte in Nederland in februari gestegen naar 20 procent.
‘Verzet tegen wereldheerschappij zoals voorgestaan door o.a. Klaus Schwab (WEF)‘ (12 oktober 2023) Ook de WHO krijgt steeds meer macht over de westerse wereld en de arme landen die afhankelijk zijn van deze foute organisatie, één en ander als reactie op de enorme hysterie die de Coronacrisis teweegbracht….. Zie wat dat betreft ook het bericht onder de volgende link:
‘Booster Shots May Trigger Stroke Incidents, According to CDC and FDA An Overview of Risk and Prevention‘ Nogal verontrustend als zelfs de ‘Centers for Disease Control and Prevention’ (CDC) en de Food and Drug Administration (FDA), beiden overheidsorganisaties van de VS die de vaccins uit en te na hebben gepromoot, nu stellen dat booster vaccinatie met Pfizer COVID-19 bivalent vaccin infarcten kunnen veroorzaken……. Men stelt weliswaar dat het risico vooral geldt voor 65 plussers, echter de ommezwaai kan weleens gevolgd worden door een latere waarschuwing voor (veel) jongere mensen, zeker als je ziet dat beide organisaties eerder zoals gezegd stelden dat de (booster) vaccinaties volledig veilig waren…… Intussen (het is nu december 2023////) is het in de VS en andere landen bewezen geacht dat ook jongeren een veel grotere kans hebben te overlijden aan hartklachten nadat ze werden gevaccineerd en dat is dan ook wat al 2 jaar lang aan de hand is…… Zie wat CDC betreft ook: ‘CDC Issues New COVID-19 Guidance After FDA Makes Change‘
‘COVID ‘bijwerking’: in Ontario 400.000 mammografieën uitgesteld, gevolg: veel borstkankers in vergevorderd stadium‘‘Bijwerkingen’ als gevolg van het niet behandelen van mensen met ernstige aandoeningen die normaal gesproken allang zouden zijn gediagnosticeerd en behandeld, maar die door het met opzet veroorzaakte grote tekortaan verpleegkundigen en IC bedden in combinatie met de grote toeloop van Coronapatiënten. Waardoor andere patiënten het ziekenhuis hebben gemeden (althans als ze daar al terecht konden) en niet zijn behandeld en zoals in dit voorbeeld zelfs de screening op borstkanker niet werd uitgevoerd >> benieuwd hoe het er wat dat betreft in Nederland voorstaat…. (een groot tekort aan verpleegkundigen en IC bedden door de onverantwoordelijk en onbeschoft grote neoliberale bezuinigingen van de Rutte kabinetten op de zorg…..)Reken trouwens maar dat dit ook voor alle kankers en andere dodelijke ziekten geldt……..
‘COVID in Canada: seksueel geweld met 18% toegenomen door maatregelen tegen het virus……‘ In de VS is het aantal moorden van partners op hun vrouw door de Coronamaatregelen opgelopen tot 50 per dag >> aldus CBC Radio One Charlottetown op 26 augustus 2022…….. Niet vreemd dan ook dat een aantal deskundigen durft te stellen dat het aantal doden door Coronamaatregelen en vaccinaties een stuk groter is dan de doden die door het virus zijn gevallen……
‘Rijk en regering wantrouwen burgers: massale controles op personen, plus druk op grote techbedrijven voor censuur op sociale media…….‘ Censuur die met de COVID hysterie pas goed op gang kwam, al was ook het meer dan belachelijke Russiagate verhaal al goed voor censuur op de sociale media, je weet wel: als zou Rusland de VS presidentsverkiezingen van 2016 hebben gemanipuleerd, een verhaal dat uit en te na is doorgeprikt als onzinnig maar nog steeds wordt herhaald door de reguliere media en het grootste deel van de westerse politici, die zich hiermee NB schuldig maken aan het verspreiden van fake news (nepnieuws) en manipulatie, terwijl diezelfde media en politici lopen te schreeuwen over fake news en manipulatie op de sociale media en daarvoor censuur eisen, wat intussen al een aantal keren is toegepast…… Te gestoord en vals voor woorden!!
‘Coronavirus: paniek over de Deltavariant is onterecht en zwaar overdreven‘ (!!!!) En zie de links in dat bericht naar artikelen over de PCR test en de bezuinigingen op de gezondheidszorg >> die bezuinigingen zijn de reden voor de Coronamaatregelen, die werden immers genomen daar er te weinig ziekenhuisbedden, IC bedden en verpleegkundigen waren. Zoals ook in het bericht hierboven al gemeld: het aantal verpleegkundigen is als de bedden sterk teruggelopen door wanbeleid van de afbraakkabinetten Rutte 1, 2 en 3….. Zo waren er bij aantreden van Rutte 1 nog 2.200 IC bedden, dat was bij aanvang van de Coronacrisis teruggebracht naar 1.100 bedden….. Dus als je sterk bent benadeeld door de Coronamaatregelen, weet je wie hiervoor verantwoordelijk zijn!! Zie wat betreft dat bericht ook: ‘Coronavirus: artsen willen via rechtszaak tegen de staat COVID-19 van A-lijst krijgen, daar het een griepvirus zou zijn(!!!!) ‘De video die oorspronkelijk in het artikel was te zien is gecensureerd, tja je wilt natuurlijk niet dat de bevolking begrijpt hoezeer men werd en wordt belazerd……
‘Coronabeslommeringen: ook na vaccinatie kan je het virus doorgeven, plus de zoveelste blunder van CDA minister de Jonge‘ Het na dit bericht gebrachte nieuws dat je niet besmettelijk bent na vaccinatie, is achteraf gebleken grote onzin te zijn en zou gebaseerd zijn op een foute interpretatie van een bericht uit de VS, lijkt me ook logisch daar dr Fauci eerder al meldde dat gevaccineerden nog lang besmettelijk blijven en zich aan de Coronamaatregelen dienen te houden, terwijl de voormalige minister van Volksgezondheid, CDA plork de Jonge vorig jaar zelf toegaf dat gevaccineerden niet veilig zijn…… (zie de afbeelding met deze zwaar disfunctionerende kwezel in het blok met links naar artikelen over Pfizer dat je hieronder terug kan vinden)
‘Leuk hè?’ Die overheidsbanner over dit plaatje waarmee men je wil lokken om de laatste informatie van de rijksoverheid over COVID te lezen, ‘uitermate betrouwbare info’ zoals je begrijpt; dit audio fragment is bijna een jaar lang gecensureerd geweest…….
‘Pfizer CEO: Israëliërs zijn proefkonijn voor testen van vaccin‘ (!!!!) De brutaliteit…… De CEO van Pfizer die zonder blikken of blozen aangeeft waar het om gaat als men gevaccineerd is……. Israël waar intussen velen al spijt hebben zich te hebben laten vaccineren….. Onlangs (tijdens het schrijven bij deze link is het 16 maart 2022////) heeft Pfizer afgezien van een contract met India, daar het land extra garanties wilde over de veiligheid en daar zag Pfizer geen brood in…… India een land met een bevolking van 1,3 miljard mensen, ofwel daar was genoeg winst te behalen voor Pfizer; moet je nagaan….. Er is nog een groot land dat extra veiligheid eiste, waarop Pfizer ook de stekker uit die onderhandelingen trok….. Als je hier naar zoekt op het net, maakt niet uit op wat voor manier, vind je hierover niets terug, tekenend…….. En zie wat Bourla durfde te zeggen over ‘desinformatie’ over zijn vaccin:
‘Pfizer CEO calls people who spread vaccine misinformation ‘criminals’‘ Een lid van de farmaceutische maffia die anderen aanwijst als misdadigers….. ha! ha! ha! Terwijl hij eerder burgers van Israël proefdieren durfde te noemen en intussen is uitgelekt dat Pfizer ronduit heeft gelogen over haar vaccin, zoals dat het zou beschermen tegen besmetting en dat anderen niet door gevaccineerden zouden kunnen worden besmet met COVID-19…… Bourla durft in dat bericht te stellen dat degenen die ‘misinformatie’ hebben gebracht over de mRNA vaccins (informatie die niet overeenkomt met zijn leugens), verantwoordelijk zijn voor miljoenen doden…… Het is wel duidelijk dat er een groot aantal mensen moet zijn overleden doordat ze zich lieten vaccineren met het Pfizer-vaccin…… Bourla verdient het dan ook om strafrechtelijk te worden vervolgd voor massamoord en het opzetten van mensen tegen degenen die wel degelijk een punt hadden met hun kritiek op onder andere zijn Coronavaccin…..
‘Pfizer Coronavirus vaccin: wat je niet wordt verteld over de vaccins tegen COVID-19‘ In augustus 2020 deed Pfizer CEO Bourla 62% van z’n aandelen Pfizer van de hand, blijkbaar had hij er geen vertrouwen in dat de beloften van overheden dat het bedrijf niet vervolgd zal worden voor ernstige bijwerkingen ook zullen worden geëerbiedigd door rechters, althans mocht men het bedrijf aanklagen voor doden als gevolg van vaccinatie dan wel voor ernstige (ook chronische) bijwerkingen……
Coronavirus: Diederik Gommers (IC arts) zou het mooi vinden dat mensen worden ingeënt met het AZ vaccin nadat ze tekenden voor het risico dat ze lopen…..‘ Dan te bedenken dat zelfs de farmaceuten hun eigen vaccin niet vertrouwen. Een bericht gebracht nadat bleek dat veel mensen slecht reageerden op het AstraZeneca vaccin…. Eenzelfde eis overigens die de grote farmaceuten aan de landen hebben gesteld waar hun vaccin werd verspreid, dus geen gerechtelijke vervolging voor ernstige bijwerkingen op de korte, middellange en lange termijn, kortom zelfs de makers vertrouwen hun eigen vaccin niet…… Zie wat dat betreft:
Let op!!De ruimte om reacties weer te geven werkt af en toe niet. Als je commentaar hebt en je kan deze niet plaatsen via de normale weg, doe dit dan via het mailadres: trippleu@gmail.com, ik zal jouw reactie dan opnemen onderaan in het bewuste artikel, althans als je geen geweld predikt, voorts plaats ik jouw reactie ook al staat deze diametraal tegenover dat bericht. Alvast mijn dank voor jouw eventuele reactie, Willem.
The Democratic Party had one last chance to implement the kind of New Deal Reforms that could save us from another Trump presidency and Christian fascism. It failed.
Onward Christian Fascism – by Mr. Fish
Joe Biden and the Democratic Party made a Trump presidency possible once and look set to make it possible again. If Trump returns to power, it will not be due to Russian interference, voter suppression or because the working class is filled with irredeemable bigots and racists. It will be because the Democrats are as indifferent to the suffering of Palestinians in Gaza as they are to immigrants, the poor in our impoverished inner cities, those driven into bankruptcy by medical bills, credit card debt and usurious mortgages, those discarded, especially in rural America, by waves of mass layoffs and workers, trapped in the serfdom of the gig economy, with its job instability and suppressed wages.
Biden and the Democrats, along with the Republican Party, gutted antitrust enforcement and deregulated banks and corporations, allowing them to cannibalize the nation. They backed legislation in 1982 to green light the manipulation of stocks through massive buybacks and the “harvesting” of companies by private equity firms that resulted in mass layoffs. They pushed through onerous trade deals, including the North American Free Trade Agreement, the greatest betrayal of the working class since the 1947 Taft-Hartley Act, which crippled union organizing. They were full partners in the construction of the vast archipelagos of the U.S. prison system — the largest in the world — and the militarization of police to turn them into internal armies of occupation. They fund the endless wars.
The Democrats dutifully serve their corporate masters, without whom most of them, including Biden, would not have a political career. This is why Biden and the Democrats will not turn on those who are destroying our economy and extinguishing our democracy. The slops in the trough would dry up. Advocating reforms jeopardize their fiefdoms of privilege and power. They fancy themselves as “captains of the ship,” labor journalist Hamilton Nolan writes, but they are “actually the wood-eating shipworms who are consuming the thing from inside until it sinks.”
Authoritarianism is nurtured in the fertile soil of a bankrupt liberalism. This was true in Weimar Germany. It was true in the former Yugoslavia. And it is true now. The Democrats had four years to institute New Deal reforms. They failed. Now we will pay.
A second Trump term will not be like the first. It will be about vengeance. Vengeance against the institutions that targeted Trump – the press, the courts, the intelligence agencies, disloyal Republicans, artists, intellectuals, the federal bureaucracy and the Democratic Party.
Our imperial presidency, if Donald Trump returns to power, will shift effortlessly into a dictatorship that emasculates the legislative and judicial branches. The plan to snuff out our anemic democracy is methodically laid out in the 887-page plan amassed by the Heritage Foundationcalled “Mandate for Leadership.”
The Heritage Foundation spent $22 million to draw up policy proposals, hiring lists and transition plans in Project 2025 to save Trump from the rudderless chaos that plagued his first term. Trump blames “snakes,” “traitors,” and the “Deep State” for undermining his first administration.
Our industrious American fascists, clutching the Christian cross and waving the flag, will begin work on day one to purge federal agencies of “snakes” and “traitors,” promulgate “Biblical” values, cut taxes for the billionaire class, abolish the Environmental Protection Agency, stack the courts and federal agencies with ideologues and strip workers of the few rights and protections they have left. War and internal security, including the wholesale surveillance of the public, will remain the main business of the state. The other functions of the state, especially those that focus on social services, including Social Security and protection of the vulnerable, will wither away.
Unfettered and unregulated capitalism, which has no self-imposed limits, turns everything into a commodity, from human beings to the natural world, which it exploits, until exhaustion or collapse. It first creates a mafia economy, as Karl Polanyi writes, and then a mafia government. Political theorists, including Aristotle, Karl Marx and Sheldon Wolin, warn that when oligarchs seize power, the only options left are tyranny or revolution.
The Democrats know the working class has abandoned them. And they know why. Democratic Party pollster Mike Lux writes:
[C]ontrary to many pundits’ assumptions, economic issues are driving the problems of Democrats in non-metro working class counties far more than the culture war…[T]hese voters wouldn’t care all that much about cultural difference and the woke thing if they thought Democrats gave more of a damn about economic challenges they face deeply and daily…The voters we need to win in these counties are not inherently right-wing on social issues.
But the Democrats will not alienate the corporations and billionaires who keep them in office. They have opted instead for two self-defeating tactics: lies and fear.
The Democrats express a faux concern for workers who are victimized by mass layoffs while at the same time courting the corporate leaders who orchestrate these layoffs with lavish government contracts. The same hypocrisy sees them express concern for civilians being slaughtered in Gaza while funneling billions of dollars in weapons to Israel and vetoing ceasefire resolutions at the U.N. to sustain the genocide.
Les Leopold in his book Wall Street’s War on Workers, filled with exhaustive polling and data, illustrates that economic dislocation and despair is the engine behind an enraged working class, not racism and bigotry.
He writes about the decision by Siemens to close its plant in Olean, New York with 530 decent paying union jobs. While Democrats bemoaned the closure, they refused to deny federal contracts to Siemans to protect the workers at the plant.
Biden then invited Siemens’ USA CEO Barbara Humpton to the White House signing of the 2021 infrastructure bill. The photo of the signing shows Humpton standing in the front row along with New York Senator Chuck Schumer.
Mingo County in the early 20th century was the epicenter of an armed clash between the United Mine Workers and the coal barons, with their hired gun thugs from the Baldwin-Felts Detective Agency. The gun thugs evicted striking workers in 1912 from company housing and beat up and shot union members until the state militia occupied the coal towns and broke the strike. The federal siege was not lifted until 1933 by the Roosevelt administration. The union, which had been banned, was legalized.
“Mingo County didn’t forget, at least not for a long time,” Leopold writes. “As late as 1996, with more than 3,200 coal miners still at work, Mingo County gave Bill Clinton a whopping 69.7 percent of its vote. But every four years thereafter, support for the Democrats declined, going down and down, and down some more. By 2020, Joe Biden received only 13.9 percent of the vote in Mingo, a brutal downturn in a county that once saw the Democratic Party as its savior.”
The 3,300 Mingo County coal mining jobs by 2020 had fallen to 300, the largest loss of coal jobs in any county in the country.
The lies of Democratic politicians did far more damage to working men and women than any of the lies spewed by Trump.
There have been at least 30 million mass layoffs since 1996 when the Bureau of Labor Statistics started tracking them, according to the Labor Institute. The reigning oligarchs, not content with mass layoffs and reducing the unionized workforce in the private sector to a paltry 6 percent, have filed legal papers to shut down the National Labor Relations Board (NLRB), the federal agency that enforces labor rights. Elon Musk’s SpaceX as well as Amazon, Starbucks and Trader Joe’s targeted the NLRB – already stripped of most of its power to levy fines and force corporate compliance – after it accused Amazon, Starbucks and Trader Joe’s of breaking the law by blocking union organizing. The NLRB accused SpaceX of illegally firing eight workers for criticizing Musk. SpaceX, Amazon, Starbucks and Trader Joes are seeking to get the federal courts to overturn the 89-year-old National Labor Relations Act to prevent judges from hearing cases brought against corporations for violating labor laws.
Fear — fear of the return of Trump and Christian fascism — is the only card the Democrats have left to play. This will work in urban, liberal enclaves where college educated technocrats, part of the globalized knowledge economy, are busy scolding and demonizing the working class for their ingratitude.
The Democrats have foolishly written off these “deplorables” as a lost political cause. This precariat, the mantra goes, is victimized not by a predatory system built to enrich the billionaire class, but by their ignorance and individual failures. Dismissing the disenfranchised absolves the Democrats from advocating the legislation to protect and create decent-paying jobs.
Fear has no hold in deindustrialized urban landscapes and the neglected wastelands of rural America, where families struggle without sustainable work, an opioid crisis, food deserts, personal bankruptcies, evictions, crippling debt and profound despair.
They want what Trump wants. Vengeance. Who can blame them?
(On the top right hand side of this page you can choose for a translation in the language of your choice in Google Translate)
Zoals al zo vaak op deze plek gememoreerd: van de hulp die naar Oekraïne gaat, verdwijnt 30% van de financiële hulp in de zakken van de fascistische Zelensky kliek, terwijl datzelfde percentage van de wapens, munitie en ander oorlogstuig wordt verkocht aan de hoogstbiedende, desnoods aan ISIS….. De kleine miljonair dictator Zelensky is sinds de oorlog in ‘zijn land’ bewezen vele miljoenen rijker geworden…… Althans 30% dacht ik naar aanleiding van eerdere berichtgeving, echter naar nu blijkt dit percentage ‘iets groter te zijn’ maar liefst 70% verdwijnt op ‘mysterieuze manier……’
Terwijl het bericht over die 70% op het rechtse platform Frontnieuws al dateert van 2022, gegarandeerd dat dit platform het heeft overgenomen van een andere site >> waarschijnlijk uit de VS (tegenwoordig wordt dit netjes aangegeven door dit rechtse platform, dat vreemd genoeg vaak berichten overneemt van wat wordt gezien als links alternatieve nieuwsplatforms) Ik moet zeggen dat 70% me wel wat overdreven lijkt, maar gezien meerdere artikelen over deze zaak moet het percentage zeker hoger zijn dan 30% en dat is al een schandalig hoog percentage!!
Totaal belachelijk ook te horen dat het Oekraïense leger in Afrika vecht met de troepen van de Wagnergroep en dan heeft dictator Zelensky het gore lef om bijna dagelijks te eisen, te smeken en te bedelen om meer westerse hulp….
Niet alleen financiële hulp en oorlogstuig verdwijnen, maar ook medische hulpmiddelen en humanitaire goederen voor de bevolking worden op grote schaal verdonkeremaand (en gegarandeerd verkocht aan de hoogstbiedende)…..
‘Fijn dan ook om afgelopen donderdag 14 maart te horen’ dat de EU nog eens 5 miljard euro overmaakt aan de boevenbende in Kiev, terwijl als ik me niet vergis er in Januari al eens een paar miljard is overgemaakt aan deze oorlogsmisdadigers….. Zeker is dat de demissionaire ‘premier’ van ons land, opperhufter en aartsleugenaar Rutte in december al eens 2 miljard heeft vrijgemaakt voor Zelensky, dit in het kader van zijn sollicitatie naar zetbaas van de NAVO voor de VS….. Geld door ons opgebracht middels de belastingen, terwijl de ploert en zijn afbraakkabinet verder bezuinigen op de gezondheidszorg, zowel op de geestelijke als fysieke zorg…..
We zouden zogenaamd de democratie en vrijheid in Oekraïne moeten beschermen, maar vertel mij dan eens hoe je Oekraïne een democratie kan noemen, terwijl de meeste (en grootste) oppositiepartijen zijn verboden?? Hoe kan je Oekraïne een democratie noemen terwijl het levensgevaarlijk is om je mening te uiten als die zich keert tegen het fascistische Zelensky regime?? Hoe kan je Oekraïne een democratie noemen terwijl er in dat land geen sprake is van een vrije nieuwsgaring, ofwel vrije onafhankelijke journalistiek?? Hoe kan je Oekraïne een democratie noemen, terwijl er geen verkiezingen worden gehouden?? Hoe kan je Oekraïne een democratie noemen terwijl er een verbod is op vakbonden??*
Je maakt mij niet wijs dat de westerse reguliere media en politici niet op de hoogte zijn van wat er werkelijk gebeurt in Oekraïne en dat ze niet zouden weten dat een groot deel van de militaire en financiële hulp in een diep donker gat verdwijnt….. Ze kunnen dat eenvoudigweg nu niet toegeven, immers dan zouden de westerse volkeren zien hoe hard ze tot nu toe zijn besodemieterd….. (zoals ze ook zijn bedonderd voor en tijdens de illegale oorlogen van de VS, die alleen deze eeuw aan meer dan 5 miljoen mensen het leven hebben gekost, ofwel die zijn vermoord in die oorlogen en dat met hulp van veel aan de VS slaafse NAVO-lidstaten, zoals Nederland…..)
Wat het voorgaande betreft nog even dit: sinds het geopenbaarde gesprek van hoge Duitse officieren, waarin deze openlijk spraken over het aanvallen van Rusland, is er in het westen een nieuwe golf aan anti-Russische propaganda van start gegaan (terwijl de eerdere nooit werd afgesloten) >> men spreekt nu schande over het afluisteren van de gesprekken van deze oorlogszuchtige opperploerten, in plaats van het aftreden te eisen van deze oorlogshitsende schoften…. Onbegrijpelijk dat het grootste deel van de westerse bevolkingen dit als zoete koek slikt, terwijl men op straat zou moeten gaan en dat net zo lang tot dit geteisem gedwongen moet aftreden en strafrechtelijk wordt vervolgd door het Internationaal Strafhof (ICC), immers men speelt met het leven van het overgrote deel van de wereldbevolking!!!!! ( als het westen besluit Rusland aan te vallen is een kernoorlog onafwendbaar!!!)
FRANCE:
While the media and European politicians are in a frenzy after
Macron’s high-profile statements about the deployment of military
personnel from NATO member states in Ukraine, Paris has stepped in to
bring a major war in Europe closer. The French military leadership
has already begun to form and train the combat units that will be
sent to the Ukrainian front lines. At the end of February, President
Macron gave the French Ministry of the Armed Forces the task of
studying the issue of sending Foreign Legion forces to Ukraine. On
February 27, 2024, on the order of the French command, the formation
of three companies of fighters from the Foreign Legion began. On
March 5, 2024, the French military leadership and command of the
Legion approved the staffing of the battalion’s tactical group, which
contains 1,500 soldiers. This battalion battle group includes the
three legion companies previously assigned to this unit. Those are: one material support company; two engineering companies. The
battalion tactical group should also include: up to 6 motorized
infantry and armored companies as well as the operational team. The
French command failed to secure the declared manpower of the
battalion’s tactical group from members of the Legion. Therefore, the
leadership of the French army decided to supplement the group’s
advice with personnel from the Ministry of the Armed Forces….
source 24 news
De foto bij dit bericht waar de Franse president en oorlogsmisdadiger Macron een erewacht inspecteert werd en wordt blijvend geweigerd door Google, ook al staat deze op m’n laptop, ofwel: nogmaals censuur zelfs vóór publicatie van dit bericht!!! Hier de link naar het originele X-bericht.
En hier het bedoelde artikel van Frontnieuws (d.d. 26 november 2022) over het verdwijnen van hulpgelden, medische hulpmiddelen en oorlogstuig. Het bewuste bericht vond ik in de zijlijn van een recent bericht van Frontnieuws, helaas kan ik dat niet meer terugvinden. Onder dit artikel nog een voorbeschouwing van mijn hand over het daaronder opgenomen artikel van ZeroHedge. Een artikel over de wil van het westen om verder te militariseren, terwijl men verder bezuinigt op de uitgaven voor de gezondheidszorg, dan wel de nodige verhogingen van de budgetten voor die zorg heeft afgeschoten, kortom >> wel geld voor massamoord maar niet voor de broodnodige verbetering van de gezondheidszorg….. Men gaat als de door superschoften Pinochet, Thatcher en Reagan geplaveide weg naar de neoliberale hel met het sluiten van ziekenhuizen, medische posten en verpleeghuizen, terwijl dezelfde westerse landen te maken hebben met een steeds groter wordende groep ouderen…. Zoals gezegd: massamoord is blijkbaar belangrijker dan het redden van mensen….. Je ‘zou bijna denken’ dat men het wel best vindt dat ouderen straks met bossen tegelijk zullen omvallen daar men geen medische hulp meer aan hen wil besteden, een voorbeeld daarvan zagen we al tijdens de Coronacrisis…. Maar als je dat zegt maakt men je uit voor complotdenker!!!
Vaarwel Kiev, hallo Cote d’Azur: Terwijl westerlingen hulp sturen, zien we hoe de corrupte Oekraïense elite profiteert van het conflict
26 november 2022
Ambtenaren
en oligarchen hebben een groot deel van de financiële steun aan Kiev
omgeleid.
Sinds het begin van het Russische militaire offensief in Oekraïne hebben de VS, de EU en hun bondgenoten Kiev voor 126 miljard dollar aan hulp gegeven, een bedrag dat bijna gelijk is aan het hele BBP van het land. Bovendien hebben miljoenen Oekraïners hun toevlucht gezocht in de EU, waar zij onderdak, voedsel, werkvergunningen en emotionele steun kregen. De omvang is enorm, zelfs naar westerse maatstaven. Gezien het feit dat het blok Kiev heeft gefinancierd terwijl het zelf een economische en energiecrisis doormaakte, is de hulp misschien wel extra opmerkelijk, schrijft Olga Sukharevskaya, voormalig Oekraïens diplomaat.
Kiev
baseert zijn eindeloze financieringsverzoeken op de ineenstorting van
zijn economie als gevolg van de oorlog en de noodzaak om “weerstand
te bieden aan de Russische agressie”. Maar bereikt de hulp de
beoogde bestemming?
Het
Monaco Bataljon
Terwijl
Oekraïne een algemene mobilisatie heeft ondergaan die alle mannen
onder de 60 jaar treft, zijn veel voormalige en huidige
hooggeplaatste ambtenaren, politici, zakenlieden en oligarchen in
veiligheid gebracht in het buitenland – voornamelijk in de EU.
De
massale vlucht van Oekraïense elites begon al vóór het gewapende
conflict. Op 14 februari 2022 verdwenen plotseling
37 afgevaardigden van de parlementaire factie van de Oekraïense
president (Dienaar van het Volk). Als het de parlementsleden de
volgende dag niet was verboden het land te verlaten, zouden anderen
zich zeker bij hen hebben aangesloten. Ondertussen konden voormalige
ambtenaren en oligarchen zich vrijer bewegen. Volgens de
Italiaanse krant La Repubblica stegen op de 14e ook 20
zakenvliegtuigen op van de luchthaven Boryspol in Kiev.
Tycoons
stonden vooraan in de rij. Ondernemer en parlementslid Vadim
Novinsky, zakenlieden Vasily Khmelnitsky en Vadim Stolar, Vadim
Nesterenko en Andrey Stavnitzer verlieten allemaal het land met
chartervluchten. Miljonair politicus Igor Abramovitsj boekte een
privévlucht naar Oostenrijk voor 50 personen – met familieleden,
zakenpartners en partijgenoten aan boord. Oligarchen vlogen van Kiev
naar Nice, München, Wenen, Cyprus en andere EU-bestemmingen. Een
andere groep zakenlieden vertrok vanuit Odessa met privévliegtuigen.
De eigenaar van de Vostok Bank vertrok naar Israël, terwijl het
hoofd van de Transship-groep naar Limassol vloog. Ook een
ex-gouverneur van de regio Odessa, Vladimir Nemirovsky van Stalkanat,
verliet het land.
In
de zomer en vroege herfst van 2022 produceerde Ukrainska Pravda
verschillende onderzoeksdocumentaires over dienstbare Oekraïense
miljardairs en ambtenaren die tijdens de oorlog aan de Côte d’Azur
vakantie vierden. Een film met de ironische titel “Het Monaco
Bataljon” toont Oekraïense oligarchen die zich vermaken in hun
villa’s, herenhuizen en op jachten. In het eerste deel zien we
zakenman Konstantin Zhevago, die op de opsporingslijst
van Interpol staat,
ontspannen op zijn privéjacht ter waarde van 70 miljoen dollar. Het
jacht siert de kustlijn van de Côte d’Azur terwijl Zhevago’s
familie van boord gaat. Alexander Jaroslavsky, ondernemer uit
Charkov, die beloofde zijn jacht te verkopen en het geld over te
maken voor de restauratie van Charkov, is te zien terwijl hij
langszij vaart.
Journalisten
van Ukrainska Pravda zagen ook een glimp van de gebroeders Surkis in
Frankrijk, die momenteel appartementen huren ter waarde van 2 miljoen
euro per jaar. Ondertussen werd een Bentley van 300.000 dollar van de
Oekraïense zakenman Vadim Ermolaev gespot bij het casino in Monaco,
en Eduard Kohan, de medeoprichter van Euroenergotrade, werd gezien in
een van de chique hotels van Monte Carlo.
Een
hele kolonie Oekraïense oligarchen heeft blijkbaar zijn intrek
genomen in de elitaire Franse gemeente Cap-Ferrat. Landontwikkelaar
Vadim Solar, oligarchen Dmitry Firtash, Vitaly Khomutynnik en Sergey
Lovochkin behoren tot degenen die midden in de oorlog van het goede
leven genieten. De Cap-Ferrat villa die ooit toebehoorde aan Koning
Leopold II van België werd gekocht door de rijkste Oekraïense
oligarch Rinat Akhmetov. Zijn buren zijn
Alexander Davtyan, voorzitter van de investeringsgroep DAD LLC, en
Vladislav Gelzin, een voormalig afgevaardigde van de regionale raad
van Donetsk.
Zoals
de makers van de film herhaaldelijk benadrukken, hebben
afgevaardigden en zakenlieden van “pro-Russische”
parlementsfracties het land tijdens de oorlog verlaten. Toch geven
ook veel actieve aanhangers van de huidige regering er de voorkeur
aan hun vaderland vanuit het buitenland te verdedigen.
Ukrainska
Pravda slaagde erin Andrey Kholodov, een parlementslid van de partij
Dienaar van het Volk van Vladimir Zelensky, te interviewen vanuit
zijn huidige woonplaats Wenen. De Oostenrijkse hoofdstad werd
ook gekozen door
de nationalist Nikita Poturaev en Sergey Melnichuk, een voormalig
hoofd van het Aidar-bataljon dat bekend staat om de door Amnesty
International gemelde oorlogsmisdaden.
Het voormalige hoofd van het Constitutionele Hof van Oekraïne, de
59-jarige Alexander Tupitsky, en de 45-jarige ex-procureur-generaal
van Oekraïne Ruslan
Ryaboshapka gaven
ook de voorkeur aan buitenlandse “loopgraven”.
Leden
van het Oekraïense parlement hebben geen haast om in oorlogstijd
vitale wetten voor het land aan te nemen. Volgens het
Telegramkanaal Volyn News waren op 11 maart meer dan 20
parlementsleden om niet nader genoemde redenen naar het buitenland
vertrokken. De geografie is uitgebreid: Groot-Brittannië, Polen,
Qatar, Spanje, Frankrijk, Oostenrijk, Roemenië, Hongarije, VAE,
Moldavië, Israël, enz. In maart heeft het Openbaar Ministerie van
Oekraïne een onderzoek ingesteld
naar de handelingen van zes parlementsleden die in het buitenland
zijn gebleven.
Blijkbaar
kunnen oorlog noch straf de Oekraïense wetgevers aan het werk
zetten. Slechts 99 van de 450 afgevaardigden woonden
de zitting van
het parlement op 20 juli bij. Vermoedelijk afgeleid door de zomer, de
Côte d’Azur, de Malediven en jachten… De verdediging van
Oekraïne zelf – laat dat maar over aan de buitenlandse
vrijwilligers, zeggen ze.
Waar
gaat al die militaire en humanitaire hulp naartoe?
Sommige
westerse weldoeners hebben onlangs opgemerkt dat de meeste militaire
en humanitaire hulp nooit het Oekraïense leger of de gewone burgers
bereikt.
In
een originele documentaire meldde CBS
dat ongeveer 70% van de militaire hulp zijn weg niet vindt naar de
beoogde begunstigden en dat donorlanden vaak niet in staat zijn het
beoogde gebruik ervan te controleren. Volgens de makers van de
reportage wordt een deel van de wapens verkocht op de zwarte markt.
Zoals veteraan van het US Marine Corps Andy Milburn zei: “Ik
kan u onomstotelijk vertellen dat deze dingen bij de
frontlijneenheden niet aankomen. Drones, switchblades, IFAK’s. Die
komen er niet. Lichaamspantsers, helmen, noem maar op.”
The
Grayzone schrijft dat
wapens en humanitaire hulp van het Westen aan het Oekraïense leger
onderweg worden gestolen en de soldaten nooit bereiken.
Tegelijkertijd gaven Oekraïense parlementsleden zichzelf onlangs een
loonsverhoging van 70%. De auteur van het stuk stelt dat miljarden
dollars van de VS en de EU zijn omgeleid.
Een
Oekraïense soldaat genaamd Ivan vertelde journalisten dat westerse
fondsen nooit het front bereiken: “Stel
je voor dat je een Amerikaanse soldaat vertelt dat we onze
persoonlijke auto’s gebruiken in de oorlog, en dat we ook
verantwoordelijk zijn voor het betalen van reparaties en brandstof.
We kopen onze eigen kogelvrije vesten en helmen. We hebben geen
observatie-instrumenten of camera’s, dus soldaten moeten hun hoofd
naar buiten steken om te zien wat er aankomt, wat betekent dat elk
moment een raket of granaat hun hoofd eraf kan rukken.”
Samantha
Morris, een arts uit de VS, vestigde de aandacht op de diefstal van
medische voorraden en de algehele corruptie: “De
hoofdarts op de militaire basis in Sumy heeft op verschillende
momenten medische voorraden besteld bij en voor het leger, en hij
heeft 15 vrachtwagens met voorraden volledig laten verdwijnen,” zei
ze. De artsen konden zelfs geen cursussen voor medische assistenten
opzetten totdat een vriend van de gouverneur van de regio Sumy
tussenbeide kwam.
CNN
sprak met een gepensioneerde Amerikaanse kolonel die zei dat
de Oekraïense troepen een tekort aan voorraden hebben. Kleine
wapens, medische apparatuur, veldhospitalen, en nog veel meer zijn in
handen van particuliere organisaties – meer bezorgd om geld te
stelen dan om de levens van hun landgenoten te redden.
Zoals
Stephen Myers, een voormalig lid van het adviescomité voor
internationaal economisch beleid van het Amerikaanse ministerie van
Buitenlandse Zaken, benadrukte: “Er
is weinig dat voorkomt dat een veldcommandant een deel van het
materieel omleidt naar kopers, alias de Russen, de Chinezen, de
Iraniërs of wie dan ook, terwijl hij beweert dat het materieel en de
wapens zijn vernietigd…”.
Duizenden
tonnen humanitaire hulp worden gestolen. In september heeft het
Nationaal Bureau voor Corruptiebestrijding van Oekraïne
(NABU) bewezen dat
het hoofd van het kabinet van de president, Andrej Jermak, zijn
plaatsvervanger Kirill Timosjenko, het hoofd van de partij Dienaar
van het Volk, David Arakhamiya, en zijn vriend Vemir Davityan achter
de grootschalige diefstal van humanitaire hulp in de regio Zaporozjye
zaten. De ambtenaren van Zaporozhye, Starukh, Nekrasova, Sherbina en
Kurtev voerden slechts oppervlakkig de taak uit om hulp te verdelen.
In zes maanden tijd organiseerden zij de diefstal van 22
zeecontainers, 389 treinwagons en 220 vrachtwagens. De humanitaire
hulp werd verkocht in ATB en Selpo – supermarkten van
respectievelijk Gennady Butkevich en Vladimir Kostelman. Natuurlijk
werden Timosjenko, Nekrasova en Davityan allemaal “vluchtelingen”
en vonden
ze asiel in
Wenen.
Toegegeven,
niet iedereen is op de vlucht. Andrey Yarmolsky, het schandalige
voormalige adjunct-hoofd van het regionale bestuur van Volyn
– beschuldigd van
het stelen van humanitaire hulp, het leveren van defecte kogelvrije
vesten en het illegaal uit het land migreren van mannen – is
gepromoveerd. Hij werkt nu voor de Nationale Veiligheids- en
Defensieraad.
Er
worden ook medische voorraden gestolen. The
Telegraph meldt dat “sommige
van de gedoneerde voorraden later in de apotheekrekken van de
ziekenhuizen terechtkwamen: geprijsd, en te koop
aangeboden”. Gezondheidswerkers
eigenen zich medicijnen, verband en medische apparatuur toe en
verkopen die door aan patiënten voor wie ze gratis waren bedoeld,
aldus het artikel.
Een
soortgelijk verhaal werd verteld door de eerder genoemde arts Dr.
Morris: “Ik
werd gebeld door een verpleegster van een militair ziekenhuis in
Dnipro. Ze zei dat de directeur van het ziekenhuis alle pijnstillers
had gestolen om ze door te verkopen, en dat de gewonde soldaten die
daar werden behandeld geen pijnstilling hadden. Ze smeekte ons om
haar de pijnstillers met de hand te bezorgen. Ze zei dat ze ze zou
verbergen voor de ziekenhuisdirecteur, zodat ze bij de soldaten
terecht zouden komen. Maar wie kun je vertrouwen? Stal de
ziekenhuisdirecteur echt de medicijnen, of probeerde ze ons op te
lichten door haar pijnstillers te geven die ze kon verkopen of
gebruiken? Wie weet. Iedereen liegt.”
Oorlog
voor sommigen, Gucci voor anderen
Enorme
geldstromen uit westerse landen worden door corrupte Oekraïense
ambtenaren voortdurend gebruikt voor persoonlijke verrijking en om
luxe goederen aan te schaffen.
In
een onlangs gearresteerd corruptieschema
smokkelde de douane van Odessa overhemden, rugzakken, sportschoenen,
riemen en andere luxeartikelen van Givenchy, Gucci, Polo, Dolce &
Gabbana, Michael Kors, Chanel, Louis Vuitton en Armani onder het mom
van legeruitrusting. De documenten, waarin de lading werd aangegeven
als “voor
de behoeften van de strijdkrachten van Oekraïne”,
werden ondertekend door het waarnemend hoofd van de douane van
Odessa, Vitaly Zakolodyazhny. Volgens parlementslid Aleksandr
Dubinsky is dit een gebruikelijke diefstal. “Het
werk van de douane is onbevredigend, want terwijl sommigen aan het
front vechten, verdienen anderen geld onder het mom van hun
douane-uniformen”, aldus
het parlementslid.
Een
ander voorbeeld: in mei 2022 schaften westerse landen de
douanerechten voor Oekraïne af. Binnen een week werden meer dan
14.000 personenauto’s in het land geïmporteerd.
Mustafa Nayem, onderminister van Infrastructuur, zei
hierover: “Gezien
het feit dat we een land in oorlog zijn, waren onze partners in
Polen, Slowakije en Roemenië nogal verrast door deze snelle
uitbreiding van ons wagenpark.”
Terwijl
ze luxe kleding en auto’s aanschaffen, zorgen de dieven er ook voor
dat ze kapitaal aan Oekraïne onttrekken.
Volgens het
Bureau voor Economische Veiligheid van Oekraïne mist de Oekraïense
begroting 4,5 miljard UAH aan belastingen van agrohandelaren: “In
augustus-september 2022 werd bijna 12 miljoen ton graangewassen en
olie, geschat op 137 miljard UAH, uitgevoerd via het douanegebied van
Oekraïne. Daarvan werd bijna 4 miljoen ton uitgevoerd door
nepbedrijven die alleen op papier bestaan.” Bovendien “zijn
de meeste niet-ingezeten bedrijven waarnaar graan wordt uitgevoerd,
risicovol en betrokken bij strafrechtelijke onderzoeken.” Is
dit de ‘graanovereenkomst’ die de wereldgemeenschap actief
toejuicht? Het lijkt erop dat Oekraïense fraudeurs niet alleen hun
eigen land, maar ook buitenlandse staten corrumperen. En dit is
slechts één van de vele voorbeelden.
Toen
de gebroeders Surkis Oekraïne verlieten, namen ze 17 miljoen dollar
mee. Maar dat is slechts een peulenschil vergeleken met de “helden
van de Euromaidan”. Volgens voormalig volksvertegenwoordiger van
Oekraïne Oleg Tsarev stuurden vooraanstaande Oekraïense politici na
het uitbreken van de vijandelijkheden zowel hun kapitaal als hun
familie naar het buitenland.
Hij
vermeldt dat de ouders en familieleden van Zelensky en zijn vrouw
allemaal het land hebben verlaten. Zijn voorganger, voormalig
president Pjotr Porosjenko, verhuisde niet alleen zijn kinderen maar
ook ongeveer een miljard dollar in contanten naar het Verenigd
Koninkrijk.
Hetzelfde
geldt voor andere belangrijke Oekraïense ambtenaren: voormalig
minister van Binnenlandse Zaken Arsen Avakov, het hoofd van het
bureau van de president Andrey Yermak, de tweede president van
Oekraïne Leonid Kuchma, voormalig premier Arseny Yatseniuk, en vele
anderen verlieten allemaal met hun familie en fortuin, geschat op
ongeveer een miljard dollar, het land. En dan hebben we het nog niet
eens over de vele politiek gelieerde oligarchen.
Oplichters
van kleinere omvang kunnen ook “individueel
toetreden tot de EU”.
Dankzij een systeem van omkoping kunnen mannen van militaire leeftijd
het land verlaten. Volgens Izvestia bedraagt de vergoeding momenteel
tussen 8.000 en 10.000 dollar. De Oekraïense media berichten ook
actief over mensen die betalen om de grens over te steken.
De
sympathie van westerlingen voor een land in oorlog is begrijpelijk.
Maar terwijl sommige landen hun uiterste best doen om Oekraïne te
helpen – zelfs terwijl ze zelf met een economische crisis kampen –
gebruiken corrupte Oekraïense functionarissen het geld om
persoonlijke fortuinen te vergaren en het goede leven te leiden in
luxe resorts. En dat allemaal op kosten van de belastingbetalers in
het Westen.
In
2015 verklaarde Arseny Yatseniuk bij zijn vertrek als premier
openlijk dat hij miljardair was geworden. Het valt nog te bezien
hoeveel nieuwe Oekraïense superrijke tycoons – gevoed door
buitenlandse militaire hulp – tegen het einde van het conflict in
het Westen zullen opduiken.
Hier nog een artikel dat ik overnam van ZeroHedge (van 10 maart 2024) waarin de Servische president Aleksandar Vučić zijn ‘verwondering’ uitspreekt over de wil tot totale militarisering van het westen en de steeds grotere roep om openlijk NAVO-troepen in Oekraïne te laten vechten….. Oké ze zijn er al, maar dat wordt zoveel mogelijk geheim gehouden….. Vučić waarschuwt dan ook dat dit maar tot één ding kan leiden: de Derde Wereldoorlog (WOIII)…… Al moet ik zeggen dat gezien de enorme westerse propaganda en de oorlog die de NAVO in feite uitvecht in Oekraïne, er al sprake is van WOIII….. Zie ook de omsingeling door de VS van China met maar liefst meer dan 400 militaire bases en daarbij het gestook van de VS tegen China niet alleen bij westerse landen, maar ook in de omliggende regio van China…. Taiwan werd door het westen al sinds de 70er jaren, nadat de Volksrepubliek China op 25 oktober 1971 toetrad tot de VN, gezien als onvervreemdbaar onderdeel van China, maar daar heeft de VS een jaar of wat geleden een eind aan gemaakt en zoals gewoonlijk volgden de andere westerse landen slaafs de nieuwe agressieve VS doctrine…. Viktoria Nuland**, de kwaadaardige VS staatssecretaris van buitenlandse zaken, trad onlangs terug nadat ze haar demonisering van Rusland had voltooid met een berg leugens zo groot als het Himalaya gebergte….. Terwijl de Europese NAVO-lidstaten (exclusief Hongarije), niet alleen willen dat Oekraïne langeafstandsraketten krijgt*** waarmee het Russische steden kan bombarderen (wat overigens al gebeurt), maar ook steeds meer gaan nadenken om militairen te stationeren in Oekraïne, zodat de VS de handen vrij heeft voor het voeren van oorlog tegen China, dit onder aanvoering van Nulands vervanger en China-hater, opperschoft Kurt Campbell…… Overigens moet nog opgemerkt worden dat wanneer die oorlog uitbreekt ook Nederland en andere slaafse NAVO-lidstaten mee zullen doen, niet voor niets wordt daar allang eens per jaar op geoefend in de wateren van Zuidoost-Azië….. (en dat gefinancierd met een hele berg van onder andere ons belastinggeld…..)
(als je het Engels niet machtig bent, zet dan de tekst om in Nederlands met behulp van Google translate dat je rechts bovenaan deze pagina ziet staan,klik eerst in het menu op ‘Engels’, waarna je weer kan klikken op die vertaalapp, daarna zie je bovenaan in het menu ‘Nederlands’ staan >> klik daarop en de hele tekst staat vervolgens in het Nederlands, de vertaling is van een redelijk goede kwaliteit.)
“Madness!”: West Is Conducting “All-Out Militarization” To Defeat Russia, Serbian President Warns
BY TYLER DURDEN
SUNDAY, MAR 10, 2024 – 12:35 PM
Last week we detailed that during Ukrainian President Zelensky’s visit to Albania where he appealed for more weapons from Balkan countries, he pushed the idea that all Western-friendly Balkan states should have a pathway to the EU and NATO. And at the same time French President Emmanuel Macron has been busy floating the possibility of Western troops deploying to Ukraine.
Albania is of course a chief regional rival to Moscow’s close ally and friend Serbia. Jahja Muhasilovic, a political analyst on the Balkans, had commented of Zelensky’s rare Balkan trip that “Albania is known to be one of the staunchest supporters of limiting Russia’s influence here in the region.”
“In a way, Zelensky’s visit in Albania is having that geopolitical connotation. He is probably counting on the Western Balkan countries not to help them militarily because they are limited, but through their lobbying part that they can play in continuing the armament of the Ukrainian troops,” he explained.
In fresh comments this weekend, Serbian President Aleksandar Vucic has weighed in and responded to ongoing calls from Western officials to urgently send more weapons to Kiev. Vucic has accused the West of pursuing a policy of “total militarization” toward defeating Russian, which puts the region and the world on the brink of disaster and stumbling to WW3.
“What is happening now is madness,” he was cited in regional media as saying. “They all thought that Putin would be easily defeated. Now they see that this is not so.”
“The current trend is toward total militarization and a five-fold build-up in all respects,” the Serbian president said further during a visit to the Belgrade Military Technical Institute.
Vucic has also warned against European countries sending their troops to Ukraine to confront Russian forces, saying this would immediately and unpredictably escalate the war.
According to Politico on Friday, France is behind a new push for a serious ‘option’ of Western boots on the ground in Ukraine:
France is building an alliance of countries open to potentially sending Western troops to Ukraine — and in the process deepening its clash with a more cautious Berlin.
French Foreign Minister Stéphane Séjourné was in Lithuania on Friday, where he met his Baltic and Ukrainian counterparts to buttress the idea that foreign troops could end up helping Ukraine in areas like demining.
“It is not for Russia to tell us how we should help Ukraine in the coming months or years,” Séjourné said at a meeting chaired by Lithuanian Foreign Minister Gabrielius Landsbergis and attended by his Ukrainian counterpart, Dmytro Kuleba. “It is not for Russia to organize how we deploy our actions, or to set red lines. So we decide it among us.”
Coming off Macron first raising the issue at an international security conference last month in Paris, French FM Séjourné said further, “Ukraine did not ask us to send troops. Ukraine is asking us to send ammunition at the moment.” But then he emphasized, “We do not exclude anything for the coming months.”
It is these kinds of ultra-provocative statements which Serbia’s Vucic is precisely calling “madness” which sets the stage for nuclear-armed confrontation between Russia and NATO. The trend also seems to be that the more clearly Ukraine forces are losing, the more unhinged and bellicose some Western officials become.
Journalists who lied about this war have contributed to the growing possibility of nuclear war: – Instead of seeking the truth, there has been relentless pressure for conformity to a Manichean narrative of good vs evil in which war is the path to peace and diplomacy is treasonous
De video uit het X-bericht die op deze plek hoort is weliswaar opgeslagen op mijn laptop maar wordt zelfs vóór publicatie al gecensureerd, iets wat past bij de eerste beste bananen dictatuur…… Zie voor alle leugens en de ‘journalistieke’ lobby voor oorlog met Rusland het originele X-bericht.
All of this comes as Ukraine is in retreat, following Russia’s capture of the eastern city of Avdiivka last month. Several other smaller towns and cities have also fallen, with Ukraine’s front lines in disarray. This has resulted in what might be called empty threats being issued from the West, as it sits helplessly while watching Russian forces advance.
=========================================
* Het huidige Oekraïne heeft niets te maken met democratie dan wel enige vrijheid voor de burgers, waarover men in het westen keihard liegt dat ‘we’ de vrijheid en democratie in Oekraïne moeten verdedigen, een ieder die een beetje moeite doet kan weten dat dit een wel heel smerige leugen is >> dit is zonder meer bekend bij de reguliere westerse media en politici….In Oekraïne zijn de meeste politieke partijen verboden, terwijl er geen verkiezingen meer worden gehouden….. Vakbonden zijn verboden, vrije meningsuiting is niet bestaand >> als je je daar uitlaat tegen de Zelensky kliek, wordt je gevangengezet en met een beetje geluk ontloop je nog net een groot pak slaag op straat, verder ligt de pers aan de ketting van de Zelensky junta, waar sinds 2014 een aantal journalisten zijn vermoord, op straat in elkaar geslagen, gemarteld en/of gevangengezet……. Verder heeft de junta in Oekraïne, eerder onder de corrupte miljardair en neonazi Porosjenko en later onder de corrupte miljonair en fascistische juntaleider Zelensky meermaals opgeroepen alle Russen en hun kinderen te vermoorden, etnische Russen (mensen!!) die daar al vele generaties wonen…. Welk land kan je democratie noemen als men oproept een genocide uit te voeren op een minderheid?? Zie wat betreft deze ‘verdediging van democratie en vrijheid’ verder onder andere de berichten onder de volgende links:
** Zie onder andere: ‘Nuland accidentally reveals the true aim of the West in Ukraine‘ >>Het opgang houden van de oorlog in Oekraïne, daar dit goed is voor de wapenfabrieken in de VS en daarmee tevens het belang dienende van het daarachterliggende militair-industrieel complex en de spuugrijke miljonairs en miljardairs die grootaandeelhouders zijn van deze doodsindustrie…….
——————————————————–
*** Alleen de Duitse bondskanselier Scholz is nog tegen, verder heeft zo ongeveer het hele Duitse parlement zich min of meer achter de leveringen van die langeafstandsraketten geschaard, inclusief de eerder pacifistische Grünen…… Een partij waarvan de politici en leden zich de oren van de kop moeten schamen >> je kan Baerbock, de minister van buitenlandse zaken die van deze partij komt, zelfs al aanmerken als oorlogsmisdadiger….. Niets erger dan mensen die hun eerdere idealen verraden en verloochenen >> totaal onbetrouwbare figuren!! (onthoud dat mensen!!)
——————————————————–
Zie ook: ‘How the CIA Destabilizes the World‘ En dan te bedenken dat de VS, de grootste terreurentiteit ter wereld, ieder land dat het als vijand ziet, ervan beschuldigt destabiliserend bezig te zijn, terwijl deze vereniging van terreurstaten alleen deze eeuw al meer dan 5 miljoen vooral moslims heeft vermoord in de illegale oorlogen die het begon en dat gebaseerd op zware leugens (met hulp van haar andere slaafse NAVO-lidstaten)….. Dit nog naast het illegaal sancties uitoefenen op landen die niet braaf doen wat Washington eist, sancties waardoor ook nog eens extra mensen overlijden door tekorten aan voedsel, medicijnen en medische hulpmiddelen….. Te zot en schunnig voor woorden!!
‘Wel sancties n.a.v. Navalny’s dood, maar géén sancties tegen Israël vanwege de genocide die nu al aan meer dan 35.000 Palestijnen het leven heeft gekost…..‘ (25 februari 2024) Het is als met de bombardementen op de Houthi’s en verdere bevolking van Jemen, terwijl de Houthi’s in Jemen zich als één van de weinigen hebben gekeerd tegen de genocide die Israël uitvoert op de Palestijnen, het grootste deel van de tijd geen dode door hun acties tegen schepen met bestemming Israël, pas onlangs vielen de eerste doden (het zou me niet verbazen als de NAVO-schepen dit expres hebben laten gebeuren om hun acties tegen Jemen te legitimeren….)…. Maar zoals gezegd wordt Jemen gebombardeerd door de VS, Groot-Brittannië, en nog een paar slaafse NAVO-lidstaten waaronder Nederland….. Ofwel oorlogsvoering tegen een land dat zich verzet tegen de Israëlische genocide op de Palestijnen en ook juist daarom, maar zelfs niet één sanctie tegen Israël, ondertussen hoeft Rusland bij wijze van spreken maar een scheet te laten en het westen neemt nog meer sancties……
‘Oekraïne geeft toe: sinds begin oorlog flink aantal Russische propagandisten vermoord‘ Telegrof artikel, waarin onder andere het bedreigen met de dood van iedereen die negatief over Oekraïne durft te schrijven, waar ook ter wereld…… Je bent al een Russische propagandist als je berichten schrijft over het grote aantal nazi’s in het Oekraïense leger en over de massamoorden op etnische Russen door dat leger, zoals de al 9 jaar durende bombardementen op de afgescheiden staatjes in het Oosten van Oekraïne, één van de redenen voor de Russische inval in dat fascistische land…..
‘SCOTT RITTER: Twitter Wars—My Personal Experience in Twitter’s Ongoing Assault on Free Speech‘ Lezen mensen!! Scott Ritter is één van de deskundigen die het massamoord verhaal in Boetsja (Bucha) naar de prullenbak verwees, daar op de beelden uit die stad waarop lijken waren te zien op straat, deze na een fiks aantal dagen te hebben gelegen (de Russen waren al dagen eerder vertrokken) niet waren opgezwollen en opengebarsten, wat normaal wel zou zijn gebeurd…… Ofwel die massamoord is in scene gezet (een false flag operatie om Rusland verder te demoniseren)….. Intussen is bekend dat de neonazi’s na het vertrek van het Russische legeronderdeel alle burgers hebben vermoord die voedselhulp van de Russen hebben aangenomen, of die hand-en-spandiensten verleenden aan de Russen, dan wel die van etnisch Russisch komaf waren……. Zoals iedereen zou kunnen weten dat het nazi-Azov-bataljon in de staalfabriek in Marioepol burgers als gijzelaars heeft vastgehouden >> getuigenissen te over…..
‘Insanity leads us into tyrrany.‘ (een video van 3.13 min. die van toepassing is op: de oorlog in Oekraine, de Coronavaccins en de 15 minutensteden >> zien mensen!!)
‘Het VS wereldrijk is gebouwd op ideologische propaganda die de ogen van de westerse bevolkingen gesloten moet houden‘ (!!!!) Onder andere over het feest in de Oekraïense ambassade in Washington gesubsidieerd door wapenfabrikanten uit de VS met: Raytheon, Lockheed Martin, Northrop Grumman, and Pratt & Whitney…… Je behoeft je niet af te vragen of er vertegenwoordigers van deze doodsindustrie aanwezig waren op dat ‘feest’, uiteraard waren die aanwezig niet zo gek als je bedenkt dat de wapenfabrieken (inclusief die voor rollend, varend en vliegend oorlogstuig) nooit zoveel hebben verdiend dan aan de oorlog in Oekraïne……. Het is zelfs zo dat ze met de productie de tekorten aan wapens bij de VS en haar slaafse NAVO-partners niet bij kunnen werken door de grote giften van oorlogstuig aan Oekraïne, het land onder Zelensky dat zo’n derde van de wapens doorverkoopt aan iedereen die maar wil kopen, zelfs aan terreurgroepen en daarover is men ook ongerust in de VS…….
‘Oekraïne: Zelensky en het westen onder aanvoering van de VS, wijzen het door Rusland voorgestelde orthodoxe kerstbestand af…..‘ Het zoveelste teken dat de VS faliekant tegen een vredesverdrag met Rusland is, eerder al liet Zelensky op voorspraak van de VS weten dat er alleen over vrede kon worden gesproken als Rusland zich geheel uit Oekraïne terugtrok, ook uit De Krim terwijl daar de voor Rusland heel belangrijke marinehavens liggen voor de Zwarte Zeevloot, kortom een totaal belachelijke eis waar Rusland uiteraard niet op kon ingaan…… Eerder was het Rusland die als enige in de vredesakkoorden van Minsk geloofde, de Franse ex-president Hollande gaf een paar maanden geleden///// toe dat hij en bondskanselier Merkel destijds alleen de boel probeerden te rekken en de zwaar corrupte fascist en juntaleider Porosjenko liet als zijn opvolger Zelensky bij ondertekening al weten dat Oekraïne zich niet aan de akkoorden zou houden…..
‘Tweede NAVO-lidstaat vecht in Oekraïne tegen het Russische leger…..‘ Er is in feite al sprake van een hete oorlog tussen de VS en Rusland in Oekraïne daar speciale troepen va de VS al langere tijd op Oekraïens grondgebied meevechten met het nazi-leger van dat land, voorts is er in dat land al maandenlang een heel leger van CIA agenten aanwezig…….
‘OPEC verlaagt onder druk Saoedi-Arabië de oliewinning met 2 miljoen vaten: energie sancties van EU tegen Rusland komen terug als boemerang‘ Ten tijde van het schrijven van dit bericht dreigde Biden met sancties aan het adres van Saoedi-Arabië, daar hij eerder tevergeefs die reli-fascistische dictatuur bezocht voor een verlaging van de olie- en gasprijs door juist meer te produceren….. ha! ha! ha! ha! ha! Saoedi-Arabië (S-A) dat qua geweld, ook tegen vrouwen in eigen land oneindig veel verder gaat dan Iran, verder zou dit land moeten worden gesanctioneerd onder andere voor het uitvoeren van een genocide op de sjiitische bevolking van Jemen (dat zou Rusland moeten proberen en let wel >> de VS, Groot-Brittannië en Frankrijk helpen naast de andere Golfstaten S-A met het uitvoeren van die genocide….)…. Echter er worden geen sancties ingesteld tegen de terreurstaat S-A, integendeel men doet maar al te graag zaken met die bloedige reli-fascistische dictatuur…. (een dictatuur die wordt geleid door het koningshuis van dat land, een koningshuis waarmee ‘ons koningshuis’ vriendschappelijke banden onderhoudt….)
‘Olaf Scholz, de Duitse premier, naar het ‘vredelievende’ Saoedi-Arabië en andere Golfstaten voor leveringen van ‘duurzaam LNG’‘ (!!!!) Onbegrijpelijk ook dat men wel LNG uit de VS koopt, maar Rusland uitsluit van levering (en dan Rusland beschuldigen van het gebruik van energie als wapen…..), terwijl de VS alleen deze eeuw al meer dan 5 miljoen mensen heeft vermoord, in 4 illegale oorlogen (en de militaire steun voor oorlogen in Afrika), oorlogen die daarnaast miljoenen mensen op de vlucht hebben doen slaan en die vreselijke verwoestingen tot gevolg hadden >> echter daarvoor niet één enkele sanctie……….
‘Rusland zou kerncentrale Zaporizja die het bezet houdt zelf bombarderen: hoe geloofwaardig kan dat zijn‘ (!!!!) Ongelofelijk dat men in het westen deze overduidelijke leugen van de Zelensky propagandamachine gelooft dat zegt dan ook genoeg over de hersenspoeling van de westerse volkeren met de enorme golf aan anti-Russische propaganda…. En dat beste bezoeker zegt genoeg over de valse westerse media en politiek……
‘Massa executie van 81 mensen in Saoedi-Arabië: aandacht in (hysterische) westerse media nul komma nada!!‘ (!!!!) Die media waren de afgelopen maanden te druk met het maken van valse anti-Russische propaganda!! Vergelijk dat eens met de situatie in Oekraïne, terwijl de Saoedische terreurcoalitie al jaren een genocide uitvoert in Jemen die aan minstens 500.000 mensen het leven moet hebben gekost, begin vorig jaar (2021) werd al bekend gemaakt dat minstens 100.000 kinderen zijn omgekomen in Jemen door de blokkades van die terreurcoalitie, blokkades die op zee mede worden uitgevoerd door de VS…….
‘Duitsland doet mee in het koor van de wolven: Russische cyberterreur!‘ (!!!!) Sinds de Russische inval in Oekraïne (het is bij deze toevoeging 21 juli 2022) hoor je nog amper leugens over Russische cyberaanvallen, terwijl westerse ‘deskundigen’ van oorlogshitsende denktanks al kort na de invasie stelden dat Rusland dit middel nog veel vaker zou gebruiken tegen het westen….. Het is dan ook zo dat vooral vanuit Oekraïne werd gehackt en niet door etnische Russen!! (er wordt trouwens ook vanuit Nederland veelvuldig gehackt in het buitenland….)
‘Oekraïne meldt ‘flagrante schending’ akkoord van Minsk…….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!‘ Eind 2022 gaven de destijds Franse president Hollande en Duitse bondskanselier Merkel toe dat ze deze besprekingen niet serieus namen en hun medewerking gaven om Zelensky en zijn kliek meer tijd te geven (om de afgescheiden staatjes in Oost-Oekraine te vernietigen!! Terwijl ook Oekraïne deze ‘vredesbesprekingen’ aan de laars lapte…..)
De VS 5 miljard dollar heeft gestoken in de opstand met de opzet om de democratisch gekozen Oekraïense president Janoekovytsj tot opstappen te dwingen. De CIA heeft één en ander georganiseerd en geregisseerd, inclusief het ‘op de troon zetten’ van de miljardair fascist Porosjenko. Hier nog meer redenen waarom Rusland twee jaar geleden heeft ingegrepen:
Wat betreft de massamoorden op de etnische Russen in Oekraïne hier nog eens de belangrijkste redenen waarom Rusland Oekraïne is binnengevallen (en het kan niet vaak genoeg worden gezegd gezien de enorme eenzijdige vloedgolf aan valse anti-Russische propaganda in het westen): Rusland heeft voor de inval in Oekraïne al een paar decennia met zich laten sollen door de VS en de meeste andere westerse NAVO-lidstaten (die de smerige bips van Washington met grote graagte likken)… Echter je kan een wereldkernwapenmacht lang tarten maar uiteindelijk zal zo’n macht ingrijpen…… De oorlog in Oekraïne is dan ook volledig te danken aan de machinaties van Washington en haar slaafse NAVO-partners en dat gaat nog heel wat verder dan de hiervoor al aangehaalde door de VS georganiseerde, geregisseerde en met 5 miljard dollar gefinancierde coup van 2014 tegen de democratisch gekozen Oekraïense regering Janoekovytsj…… Terwijl het agressieve terreurbondgenootschap NAVO bij oorlogshandelingen altijd onder opperbevel staat van de VS, ofwel de NAVO fungeert als een extra terreurleger van de VS…… Wat dat leger betreft nog eens de alinea die al in het bovenstaande schrijven van mijn hand voorkomt////////: Vannacht (27 februari 2024) werd bekend gemaakt dat Macron van zins is om troepen in te zetten in Oekraïne, mocht het er op lijken dat Rusland de oorlog zal winnen, het Witte Huis zou dit hebben afgewezen en verrassend genoeg liet het Witte Huis tegelijk weten dat dit ook voor de NAVO geldt (ofwel de Biden regering geeft in feite toe dat het de uiteindelijke leiding heeft over de NAVO, ofwel de NAVO troepen vormen inderdaad een extra leger voor de VS….)…. De volgende opsomming bevat de redenen voor de Russische inval in Oekraïne, een opsomming die ik overnam uit een ander bericht (maar op 15 februari 2023 heb ik een extra punt [zie het vierde hieronder weergegeven punt] toegevoegd aan dat eerder geplaatste bericht) Deze intussen vaker aangepaste opsomming gebruikte ik voor het eerst in het volgende bericht: ‘Ook GB wordt geregeerd door misdadigers en grote bedrijven die lak hebben aan vrede en de volksgezondheid‘ De belangrijkste redenen voor de Russische inval in Oekraïne:
Ten eerste: door de geschonden (volop bewezen) overeenkomst tussen de voormalige Sovjet president Gorbatsjov en o.a. de destijds Duitse premier Kohl, zijn minister van buitenlandse zaken Genscher en vertegenwoordigers van de regering Bush (de oude Bush), de overeenkomst dat de NAVO zich niet zou uitbreiden richting Moskou…… (geschonden door de VS en de oorlogshitsers van de andere NAVO-lidstaten) Zie o.a: ‘NAVO uitbreiding in Oost-Europa is bewezen tegen gesloten overeenkomst met Rusland…….‘ (!!!!)
Ten tweede: door de opstand en staatsgreep die de VS voor en tijdens 2014 bewezen in Oekraïne heeft georganiseerd, geregisseerd en gefinancierd (met 5 miljard dollar). Men hoopte dat Rusland daarop De Krim zou annexeren, maar daar stak de bevolking van dat schiereiland een dikke stok voor door een referendum te organiseren voor aansluiting bij Rusland, men was tegen de staatsgreep tegen de door hen democratisch gekozen president Janoekovytsj en wenste niet onder de corrupte neonazi-juntaleider Porosjenko te leven (die door de VS werd geparachuteerd als ‘president’ van Oekraïne)….. Het door internationale waarnemers als eerlijk en goed beoordeelde referendum werd door 80% van de bevolking gesteund, een bevolking bestaande uit de oorspronkelijke bevolking van De Krim, etnische Russen en Oekraïners!!! (hetzelfde geldt voor de zich van Oekraïne afgescheiden staatjes Luhansk en Donetsk, die daarna 8 jaar lang werden gebombardeerd door nazi-bataljons van het Oekraïense leger….)
Ten derde: wat volgt uit het vorige punt: de 8 jaar lang durende bombardementen op de burgers van de volks republieken Luhansk en Donetsk, waarbij meer dan 14.000 mensen omkwamen (volgens de VN, eerder hield ik 13.000 moorden aan) ofwel deze werden vermoord, waaronder vooral etnische Russen….. Voor de Russische inval in Oekraïne heeft de regering Zelensky haar nazi-troepen opdracht gegeven om de aanvallen op de staatjes Luhansk en Donetsk te verhevigen, ofwel een grote troepenopbouw met zware wapens >> daar lulde men niet over in het westen, nee dat Rusland daarop meer troepen naar haar grens met Oekraïne stuurde leidde tot felle (uiterst hypocriete) reacties in het westen…… Hier moet nog aan worden toegevoegd dat Oekraïne na de coup van 2014 een groot aantal etnische Russen heeft vermoord, het enige nog toegestane tv station, een staatszender, riep zelfs op tot een genocide op etnische Russen en hun kinderen: ‘Rutte gaat Zelensky niet aanspreken op oproep tot genocide: ‘Dit is gewoon een misdrijf!’‘ (!!!!) (een artikel van Nine For News) Op de enige Oekraïense tv zender die nog is toegestaan heeft men opgeroepen elke Rus te vermoorden, zelfs de kinderen, ofwel een oproep om een genocide uit te voeren op de etnische Russen in Oekraïne, die daar een grote minderheid vormen….. Rutte stelt niet te weten of dit waar is, terwijl hij dat zo kan laten uitzoeken, maar laat dat dus achterwege en weigert dus om Zelensky daarop aan te spreken……. En zie wat dat betreft:‘Oekraïne: Facebook en Instagram staan oproepen toe tot moord op Russen‘ (!!!!) Genocide hoort niet thuis in een democratie om het maar zachtjes uit te drukken…….. Zie wat dat betreft ook:Neonazi bevolking en ‘regering van Oekraïne’ roepen op tot vermoorden van etnische Russen (die al generaties in Oekraïne wonen….)‘
Ten vierde: dom genoeg ben ik dit punt telkens weer vergeten bij deze opsomming, maar wat zoals je zal zien uitermate belangrijk is voor het ingrijpen van Rusland: de akkoorden van Minsk waarbij ook Rusland partij was en waaraan Oekraïne zich niet heeft gehouden >> de corrupte fascist Porosjenko, destijds door de VS geïnstalleerde juntaleider van Oekraïne, stelde vlak na ondertekening zich er niet aan te zullen houden….. De westerse media en politiek durfden ook toen keihard te liegen en die keer dat de afgescheiden staatjes zich niet aan die akkoorden hielden, terwijl juist die staatjes en Rusland de partijen waren die ten onrechte geloofden in die akkoorden…… Onlangs heeft oud-president van Frankrijk Hollande toegegeven dat hij en Merkel, die deelnamen aan de besprekingen die voorafgingen aan die akkoorden, deze akkoorden niet serieus namen, maar Oekraïne tijd wilden geven in de zwaar ongelijke strijd tegen de afgescheiden staatjes…… Moet je nagaan……
Ten vijfde: door de al jarenlang bijna het jaarrond durende militaire oefeningen van de VS en de rest van de NAVO langs de Russische westgrens (waar zelfs op het binnenvallen van Russisch grondgebied werd en wordt geoefend)……
Ten zesde: de militaire oefeningen die de NAVO laatste jaren heeft gehouden in Oekraïne uiteraard met het Oekraïense nazi-leger, terwijl men eerder de wereld wijs probeerde te maken dat Oekraïne niet zou toetreden tot de NAVO…… ha! ha! ha! ha! ha!
Ten zevende: het VS ‘raketschild’ in Polen, Roemenië en Tsjechië, een schild zogenaamd tegen raketten uit Iran en Noord-Korea, terwijl de afzonderlijke raketten van dat schild in een zeer korte tijd kunnen worden voorzien van meerdere al aanwezige kernkoppen, waarmee men Russische miljoenensteden kan vernietigen…. (dat zou Rusland eens moeten proberen in Canada en Mexico voor de grens met de VS…….) En zie ook de berichten onder de volgende links (sommige links zal je hierboven ook terugvinden, echter te belangrijk om niet ook hier te noemen//////):
Let
op!!
De ruimte om reacties weer te geven werkt niet altijd. Als je
commentaar hebt en het lukt niet op de normale manier, doe dit dan
via het mailadres trippleu@gmail.com, ik zal deze dan opnemen
onderaan in het bewuste artikel, althans als je geen geweld predikt,
voorts plaats ik jouw reactie ook al staat deze diametraal tegenover
dat bericht. Alvast mijn dank voor jouw eventuele reactie, Willem.
Deze woorden uit het statement van GroenLinks\PvdA over de komst van President Herzog zitten mij al dagen enorm dwars.
Het volledige statement zit mij dwars, maar ik wil het vooral over deze gemarkeerde woorden hebben. Want die zijn problematisch, pijnlijk en gevaarlijk…
Wat er op 7 oktober is gebeurd wordt door hun terecht concreet benoemd. Een aanslag. Dat betekend dat er een groep mensen moedwillig iets is aangedaan en er dus een dader is. Er is schuld.
Er valt over 7 oktober overigens nog veel te discussiëren aangezien Israël, toegegeven en bewezen, zelf ook enorm veel burgers heeft vermoord die dag en voor een groot deel verantwoordelijk is voor de destructie van de Kibboets(en). Iets wat overigens door de westerse media vrijwel volledig genegeerd wordt.
Maar goed, terug naar het statement…
Waar het echt problematisch, pijnlijk en gevaarlijk wordt is dat ze wat er in Gaza gebeurd een gruwelijke situatie noemen. Een situatie?!
Dagelijkse aanslagen, tapijtbombardementen, oorlogsmisdaden, genocide, moedwillige uithongering, mishandelingen, willekeurige arrestaties en een volledige blokkade van Gaza, allemaal uitgevoerd door Israël is niets meer dan een gruwelijke situatie?!
Alsof het domme pech is waar niemand wat aan kan doen. Er is dankzij deze woordkeuze geen echte schuld en dus geen dader.
Deze woordkeuze draagt bij aan de dehumanisering van de Palestijnen en het normaliseren van genocide.
Waar de ene groep iets moedwillig wordt aangedaan en er daardoor (terecht) schuld is, heeft de andere groep schijnbaar gewoon pech. Het overkomt ze zonder dat er echt schuld is.
Deze woorden dragen bij aan de rechtvaardiging van de wandaden van Israel. Het draagt bij aan het narratief dat de burgers in Gaza niet meer dan collateral damage zijn. Door deze woorden zetten zij het leven van de een boven die van de ander. Deze woorden voeden de selectieve empathie van het collectief. Ze dragen bij aan het normaliseren van genocide…
Waar deze woorden voor sommigen misschien ‘onschuldig’ of ‘ongelukkig gekozen’ lijken moeten we realiseren dat ze dat niet zijn. Woorden vormen ons denken. Het stuurt. Het lijken dus misschien kleine woorden en onbelangrijke nuances, maar de impact ervan is ongekend groot. Voor de lezer gebeurd dit vaak onbewust. We hebben het niet eens door. Daarom is het zo belangrijk dat politici, media, ea hun verantwoordelijkheid nemen.
Meet met gelijke maten. Behandel iedereen hetzelfde. En benoem dingen zoals ze zijn. Maak geen onderscheid. Want dat is hoe het ‘toen’ ook allemaal begon. Het begon met woorden. Tot we het normaal vonden.
Doe beter. Jullie (Groen Links) waren ooit mijn partij, of beter gezegd Kauthar was mijn gekozen vertegenwoordiger, maar wat in hemelsnaam is er nog van die waarden over waarvan ik dacht dat we ze deelden?
Neem alsjeblieft een voorbeeld aan jullie Belgische PvdA collega Jos D’Haese. Leer van hem.
Activeer om grotere afbeelding te bekijken,
82
4 commentaren
6 reposts
====================================
Vervolgens nog het Hans Teeuwen Halsema filmpje: WEER NIET GEACCEPTEERD!!
(On the top right hand side of this page you can choose for a translation in the language of your choice in Google Translate)
Nadat ze zonder toestemming van de Autoriteit Consument en Markt (ACM) concurrerend postbedrijf Sandd overnam* en het blijvend uitnemen van het lagere PostNL personeel, heeft hare kwaadaardigheid Herna Verhagen het gore lef om te eisen dat het aantal postbezorgingsdagen moet worden verminderd, eerst met twee maar uiteindelijk wil ze een vermindering van drie van die dagen……. We hebben al een dag minder bezorging op maandag en zoals vele aan huis gebonden mensen wel weten>> er zijn daarnaast andere dagen waarop je geen postbezorger in de wijk ziet……
Door het na de Coronacrisis ontstane tekort aan werkkrachten, hebben uiteraard een flink aantal onderbetaalde postmedewerkers het bedrijf ajuus gezegd, maar Verhagen met haar meer dan 1,1 miljoen euro grote jaarinkomen heeft ‘uiteraard’ geen zin om de postmedewerkers meer te betalen, dat zou maar onrust geven onder de aandeelhouders…..
Leuk ook gezien het voorgaande dat Post NL tegenwoordig ‘Koninklijke’ achter de naam heeft staan, zo worden we nogmaals bevestigd in de kennis over het achterlijke middeleeuwse instituut koningshuis: uitbuiting van de gewone burgers en het spekken van de al steenrijke beheerders plus de aandeelhouders van een bedrijf dat voorheen ons aller bezit was, maar dat vanwege het inhumane ijskoude neoliberalisme ‘moest worden geprivatiseerd….’
Het zal me niet verbazen als dat ‘koningshuis'(ha! ha! ha!) aandelen heeft in PostNL, zoals het ook aandelen Shell heeft, waarvan het zelfs grootaandeelhouder is (terwijl per jaar rond de 18.000 ‘onderdanen’ jaren eerder overlijden als gevolg van langdurige auto-uitstoot inademing, daarnaast heeft deze uitstoot tot gevolg dat jaarlijks een groot aantal kinderen long- en/of luchtwegklachten oploopt, dit nog naast ook psychische aandoeningen….)
Voor de privatisering van PostNL werden de postkantoren gerenoveerd, kantoren die in feite tot het bezit van het Nederlandse volk behoorden…. Na de privatisering werden de postkantoren verkocht, leuk voor de aandeelhouders van weleer, de bevolking kreeg daarvan ‘zoals je zal begrijpen’, geen cent!!
Hier een leuke video van Lubach over het bezorgmoment van PostNL, nou ja een ‘moment na het posten?’ Eerder een flink weekdeel later. Het (wel) moment dat Lubach over PostNL begint start op 4:48 min. Met dank aan Robert:
“Een wijziging in postregelgeving is noodzakelijk om ons netwerk verder te kunnen aanpassen zodat de postdienstverlening ook financieel gezond blijft. Dan kunnen we ook baanzekerheid blijven bieden aan duizenden mensen, nu en in de toekomst”, aldus PostNL, ofwel aldus: Verhagen…. Baanzekerheid aan onderbetaalde krachten die niet zelden al worden gesubsidieerd daar het werknemers betreft ‘met een vlekje’, mensen die eertijds prima functioneerden in de sociale werkplaatsen, maar die nu grof mogen worden uitgebuit in een baan waar de meesten van hen geen voldoening in vinden, integendeel!! En dan ‘duizenden mensen aan het werk houden’ terwijl Verhagen de bezorgdagen op termijn zelfs met drie wil verminderen? ha! ha! ha! Wat een oplichter!!
Met het steeds verder uitkleden van het aantal brievenbussen werd en wordt het ouderen steeds moeilijker gemaakt om hun brieven nog te kunnen posten, kortom >> daarmee wordt de postbezorging steeds verder uitgekleed en maken steeds minder mensen gebruik van de post…. Een belachelijk neoliberaal beleid dat uiteindelijk zal leiden tot het totaal verdwijnen van deze dienstverlening…..
Als een dienstverlening moeilijkheden heeft moet je vooral de service niet verlagen en de kosten niet verder verhogen, echter dat is precies wat hufter Verhagen keer op keer juist wel doet….. De prijs van de postzegels is onder beheer van Verhagen dan ook gigantisch gestegen….. In 2010 (januari) was de prijs van een postzegel voor een gewone brief € 0,44 dat was vorig jaar (januari 2023) gestegen tot € 1,01… De prijs is dus in 13 jaar tijd meer dan verdubbeld…. De prijs was overigens al meer dan verdubbeld in april 2020, toen stond de prijs op € 0,91, een stijging van meer dan 100%!!! (alweer >>) Je reinste oplichterij!! (hier kan je een overzicht van de postzegelprijs vinden zoals die door de jaren heen was)
Maar dat alles deert grofgraaier Verhagen niet, de ingebakken grijns op haar kop is niet weg te branden….. Wellicht vindt ze dat logisch, daar ze in januari al veel meer verdient dan een beginnend postbezorger in één jaar tijd verdient, met haar jaarsalaris van € 696.630 exclusief een bonus van € 447.587……
Verhagen is verantwoordelijk voor het ontslaan van alle postbodes die we eertijds hadden, mensen die meteen een ‘oog in het zeil’ konden houden in de wijken. Deze werknemers hadden nog een redelijk salaris en dat kon natuurlijk niet door de Verhagen beugel….. In plaats daarvan nam ze postbezorgers aan die voor een appel en ei moeten werken, wat natuurlijk ook geldt voor de postbezorgers waar ik het eerder over had, die (vaak doodongelukkig) met subsidie van ons belastinggeld aan het werk worden gezet bij PostNL…..
Vergeet verder niet dat Netwerk VSP, een grote reclamefolder bezorger eerder van PostNL was, daar liet Verhagen het werk doen door kinderen >> lekker goedkoop!! Als ze deze folders door de postbezorgers had laten bezorgen was de postbezorging een stuk lucratiever geweest…. In 2020 heeft Verhagen dit bedrijf verkocht en reken maar dat die verkoop stinkt van hier tot Tokio…. (alles wat Verhagen aanraakt stinkt direct)
Trouwens toch al belachelijk dat Verhagen niet al veel eerder heeft gezocht naar extra functies voor de postbezorgers, zo zouden deze ook makkelijk de meters kunnen opnemen van mensen die zo slim zijn geweest om géén ‘slimme meter’ te nemen…. Dit geeft ten overvloede aan dat Verhagen niet geschikt is voor haar functie…. Oh nee, dat is ze juist wel: de postbezorging op termijn geheel de nek omdraaien…..
Verhagen durft te stellen dat er geen behoefte is aan het de volgende dag bezorgen van post, dat zou ze hebben laten onderzoeken…. Wie betaalt bepaalt de uitslag van het onderzoek zal ik maar zeggen, bovendien maakt het voor zakelijke post niet uit of iets een dag of dagen later aankomt bij klanten, maar wat betreft de brievenpost kan ik me niet voorstellen dat men heeft gezegd het wel goed te vinden dat deze veel later aankomt….. Dat laatste al zeker niet als je ziet wat de brievenpost gebruikers de laatste 20 jaar voor de kiezen hebben gekregen aan uitkleding van de dienstverlening en prijsverhogingen…..
Een wel heel goor plan van Verhagen is het wel op tijd bezorgen van poststukken tegen een verhoogd tarief, leuk voor de welgestelden, maar niet voor oma en/of opa, dan wel voor digibeten met een zware beperking die amper rond kunnen komen….. Kortom Verhagen is voor een verder aankleden van de klassenmaatschappij die ons land meer en meer wordt, wat zeg ik op veel gebieden al is!! (neem de privé klinieken en particulier onderwijs, terwijl de zorgverzekering op gebied van de tandheelkunde totaal onrechtvaardig is >> wie geld zat heeft kan zich qua gebitszorg van alles permitteren [waarbij de welgestelden ook gebruik kunnen maken van de basiszorg], de arme bevolking daarentegen is aangewezen op een zo goedkoop mogelijke polis, waarmee amper tandzorg wordt vergoed, terwijl een gezond gebit zoveel aandoeningen kan voorkomen, zelfs hartklachten, die de maatschappij uiteindelijk veel meer kosten…..)
Wat mij betreft is Verhagen een ordinaire misdadiger die het verdient om jaren te worden opgesloten, zoals ook de politieke lobbyisten, die haar hebben laten wegkomen met de overname van Sandd, dienen te worden opgesloten en dat voor een fiks aantal jaren!!
Mocht het tot een oorlog komen in Europa waarbij niet direct met kernwapens zou worden gewerkt, hebben we juist een goede postbezorging nodig, immers men zal als één van de eerste zaken bij elkaar proberen de telefonie en het internet plat te leggen…. En wat doet Verhagen? Juist >> de postbezorging zo snel mogelijk de nek omdraaien…..
Hier de tekst van de FNV over inkomens van de Nederlandse topgraaiers waartoe Verhagen behoort:
Sinds
2020 vergelijkt de vakbond elk jaar de beloningen van de CEO’s
-topmensen van grote bedrijven- van de 14 meest invloedrijke
bedrijven in Nederland met het wettelijk minimumloon.
Dit jaar heeft
de meestverdienende CEO, Wael Sawan van Shell, al na 28 uur (op 2 januari; Ap) een
minimumjaarloon in zijn zak. Verder staan in het lijstje de CEO’s
van onder andere PostNL, Ahold Delhaize, Philips, Randstad, Aegon en KPN.
PostNL
Ook
de CEO van PostNL Herna Verhagen staat in de lijst. Zij heeft na zes
dagen werken verdiend, waar een minimumloonverdiener een jaar voor
moet werken. Beginnende pakketsorteerders en postbezorgers verdienden
vorig jaar bij PostNL net iets meer dan 10,50 euro bruto per uur.
Arbeidskosten
drukken
FNV-vicevoorzitter
Zakaria Boufangacha: ‘De cultuur waarin grootverdieners cashen
en hun medewerkers op een zo laag mogelijk loon willen houden, zodat
ze met toeslagen en voedselbank het einde van de maand moeten halen,
is nog steeds wijdverbreid. Post.nl weigert nog steeds 14 euro per
uur te betalen, evenals Ahold. Ook andere bedrijven als ING willen
altijd de arbeidskosten drukken.’
CAO-conflicten
Bij
Post.nl en ETOS zijn er cao-conflicten omdat werknemers geen
fatsoenlijk loonbod krijgen waarmee ze hun rekeningen kunnen betalen.
Bij Post.nl is de FNV een petitie gestart
om aandacht te vragen voor de scheve verhoudingen. Bij KPN, Aegon en
banken wordt het werk uitbesteed om kosten te drukken; bij banken is
dat bijvoorbeeld aan callcentra waar mensen steeds vaker met
loonbeslag te maken hebben.
Hoogste
tijd
De
FNV heeft jarenlang gepleit voor verhoging van het wettelijk
minimumloon naar 14 euro. Dat heeft nu voor het eerst geleid tot een
extra verhoging van 8,05% op 1 januari, een goede eerste stap. De
verhoging van 10,65 per uur naar 11,75 (bij een werkweek van 38 uur)
is echter niet genoeg. Boufangacha: ‘De kloof top-werkvloer
verdiept zich. De huidige verhoging van het minimumloon is niet eens
genoeg om de inflatie te compenseren. 2023 wordt een belangrijk
politiek jaar, met verkiezingen voor de Eerste Kamer. De sleutel ligt
in handen van de politiek. Zij kunnen er op 1 juli voor zorgen, dat
het minimumloon verder omhoog gaat zodat iedereen een leefbaar
inkomen krijgt. CEO’s kunnen hun invloed ook politiek aanwenden
voor een eerlijker inkomensbeleid.’
Europese
norm
Om
het minimumloon structureel mee te laten groeien, wil de FNV dat het
minimumloon gekoppeld wordt aan 60% van het mediane arbeidsinkomen;
het bedrag waar precies de ene helft van de werkende Nederlanders qua
inkomen onder zit en de andere helft boven zit. Dat is momenteel 14
euro. De Europese Commissie heeft deze norm gesteld voor een
toereikend wettelijk minimumloon.
Topbeloningen
De
FNV vindt dat het verschil tussen de minst- en meestverdienende in
een bedrijf flink kleiner moet zijn. Boufangacha: ‘Top en
aandeelhouders cashen, terwijl de mensen met weinig inkomen het
stevigst zijn getroffen in deze barre inflatieperiode. Zij zijn het
die de winsten mogelijk maken en elke cent nodig hebben om rond te
komen. Wij zetten ons dagelijks in voor een eerlijk loon, samen mét
onze leden. Want Nederland verdient beter.’
Hier een bericht van DeBeurs.nl over deze schandalige zaak:
PostNL
wil minder vaak bezorgen
Door ABM
Financial News op 26
februari 2024 08:25
Beeld:
PostNL
(ABM
FN-Dow Jones) Er is veel minder vraag naar post die de volgende
dag wordt bezorgd en daarom moeten de postregels worden aangepast.
Die oproep deed CEO Herna Verhagen van PostNL maandag bij de
publicatie van de jaarcijfers van het postbedrijf.
Na
jaren van aanpassingen en dalende postvolumes ziet PostNL geen ruimte
meer om voldoende kosten te besparen om te kunnen blijven voldoen aan
de regelgeving die voorschrijft om post binnen Nederland binnen 24
uur te bezorgen. Bovendien is daar ook steeds minder vraag naar,
blijkt volgens Verhagen uit onderzoeken.
PostNL
wil daarom overstappen naar een servicekader van bezorging in twee
dagen en dat zal op termijn naar drie dagen gaan. Daarnaast kunnen
stukken tegen een hoger tarief met prioriteit worden verstuurd. Veel
andere Europese landen doen het al zo, merkte Verhagen op.
“Een
wijziging in postregelgeving is noodzakelijk om ons netwerk verder te
kunnen aanpassen zodat de postdienstverlening ook financieel gezond
blijft. Dan kunnen we ook baanzekerheid blijven bieden aan duizenden
mensen, nu en in de toekomst”, aldus PostNL maandag.
Voor
Mail in Nederland verwacht PostNL in 2024 een volumedaling van 7 tot
9 procent.
Bron:
ABM Financial News
===================================
* Waarna de rechter deze fusie verbood, maar gedekt door afbraakkabinet Rutte 3 trok Verhagen zich daar niets van aan…… Zie: ‘Post NL weigert botweg te voldoen aan de eis van de rechter om de fusie met Sandd terug te draaien‘ Moet je nagaan de brutaliteit, Verhagen weet zich zoals gezegd gedekt door Rutte (gadver!!!) en de rest van de VVD, CDA, D66 en ChristenUnie (en natuurlijk door zijne volkomen overbodige oubolligheid Willem Alexander…..)……
‘Rechter niet akkoord met fusie PostNL en Sandd‘ (een artikel van Trouw) Ongelofelijk maar de top van PostNL o.l.v. hare kwaadaardigheid Verhagen trok zich hier niets van aan en kwam hier ook nog mee weg…..
Let
op!!
De ruimte om reacties weer te geven werkt niet altijd. Als je
commentaar hebt en het lukt niet op de normale manier, doe dit dan
via het mailadres trippleu@gmail.com, ik zal deze dan opnemen
onderaan in het bewuste artikel, althans als je geen geweld predikt,
voorts plaats ik jouw reactie ook al staat deze diametraal tegenover
dat bericht. Alvast mijn dank voor jouw eventuele reactie, Willem.
(On the top right hand side of this page you can choose for a translation in the language of your choice in Google Translate)
Weer heb ik te maken met censuur, Google censureert zelfs de video’s die ik heb opgeslagen op m’n laptop en weigert deze te laden in dit bericht…… (‘er is een fout opgetreden’ en dat wordt keer op keer herhaald >> alsof we in een dictatuur leven!!) Foto’s kan ik alleen nog plaatsen door delen van de tekst in een artikel van anderen mee te nemen en foto’s van sites als die van Caitlin Johnstone, alle foto’s die ik zelf heb opgeslagen over de Gazastrook-genocide worden botweg geweigerd met dezelfde ‘foutcode…..’ Nederland anno 2024, censuur zelf vóór publicatie, de weg naar een nieuwe orde >> een fascistische dictatuur…….
Niet alleen de vreselijke verhalen over verkrachtingen door Hamasstrijders op 7 oktober 2023 blijken grote nonsens te zijn*, zoals ook de vermoorden op het festival terrein omkwamen door dat de mensen daar onder vuur werden genomen door het Israëlische leger….. Ook het verhaal over onthoofde baby’s bleken pure onzin te zijn, ondanks dat zijn er reguliere westerse media en media in Israël die deze smerige leugens blijven herhalen…..
Nu blijkt ook dat het verhaal over UNRWA medewerkers die zouden hebben meegedaan aan de Hamas uitbraak uit het Gazagetto en de daarop volgende overval van de Hamasstrijders op 7 oktober 2023 van A tot Z te zijn gelogen, deze verhalen berusten op door marteling van VN personeel verkregen bekentenissen en zijn dus van nul en generlei waarde…..
Naar aanleiding van het voorgaande, dus de leugen van Israël dat UNRWA medewerkers zouden hebben meegedaan aan de actie van de Hamasstrijders, namen de hypocriete westerse staten onmiddellijk actie en stopten hun bijdragen aan UNRWA op een moment dat de eerste zwakke mensen overleden door voedseltekorten…..
Israël is al vijf maanden bezig met een genocide op het Palestijnse volk en daarvoor werd en wordt er zelfs niet één sanctie getroffen tegen die fascistische apartheidsstaat….. Welk ander land zou zonder enige westerse verontwaardiging die direct zou worden opgevolgd door sancties, een minderheid die is opgesloten op een kleine strook land, alleen al kunnen uithongeren en hun water, medicijnen plus medische hulpmiddelen kunnen onthouden door leveringen daarvan te weigeren, waarbij het daderland zelfs de ziekenhuizen en medische posten van die minderheid heeft vernietigd??!!! Welk ander land zou openlijk een genocide kunnen uitvoeren, zonder ook maar door één westerse sanctie te worden getroffen??
Meer dan 30.000 doden waaronder meer dan 12.000 kinderen en niet één westerse sanctie tegen Israël, sterker nog: het westen blijft doodleuk wapens en munitie leveren aan Israël >> hoe is dat nog te rijmen met de acties die het westen nam tegen UNRWA??!!! (en die tegen Rusland)
Hieronder heb ik een artikel van Caitlin Johnstone opgenomen waarin zij bericht over de marteling van UNRWA medewerkers. Let op het X-bericht in dat artikel over de Canadese organisatie Canadians for Justice and Peace in the Middle East (CJPME). In Canada werd pas afgelopen vrijdag besloten om de betalingen aan UNRWA te hervatten, waarbij er met geen woord werd gesproken over de valsheid van de bewering die Israël deed over UNRWA medewerkers, zo hoorde ik in de nacht van vrijdag op zaterdag in de nieuwsuitzendingen van CBC radiozenders…. Nee veronderstel dat de bevolking erachter komt dat hun regering NB tijdens een genocide de betalingen voor humanitaire hulp heeft gestopt op beschuldigingen van een land dat bekend staat om de leugens over de minderheid die het zo verdrukte Palestijnse volk vormt in dat van hen gestolen land, want dat is waar het op staat!!
Intussen stijgt het aantal kinderen en zwakke mensen die zijn omgekomen door honger, dorst en besmettelijke ziekten als cholera >> wat alleen is te vergelijken met de behandeling van Joden, Roma, Sinti, homo’s en politieke tegenstanders in de vernietigingskampen van nazi-Duitsland……
Joe Biden, de VS president die onder de speed zijn State of the Union uitsprak, sprak over de genocide in de Gazastrook alsof het om een natuurramp gaat die zich daar voltrekt, en dan met het schunnige plan komt om bij de Gazastrook een tijdelijke haven te creëren, een zaak die minstens 4 weken in beslag zal nemen, terwijl hij Israël kan dwingen nog vandaag te stoppen met de genocide……
Ook het belachelijke zich op de borst kloppen door Biden voor de leveringen aan humanitaire goederen (een druppel op de spreekwoordelijke gloeiende plaat) aan de Palestijnen, terwijl een paar dagen geleden bekend werd gemaakt dat hij sinds 7 oktober meer dan 100 wapen- en munitieleveringen heeft doen toekomen aan Israël, een zaak die hij niet voor niets onder de pet wilde houden, de smerige oorlogsmisdadiger en genocidepleger…… (dat was hij overigens al onder Obama >> niet alleen vanwege de illegale-VS-oorlogen tegen Libië en Syrië, maar ook door deelname van de VS aan de genocide op de sjiitische bevolking van Jemen door de Saoedische terreurcoalitie, waarbij meer dan 2 jaar geleden al meer dan 500.000 Jemenieten om waren gekomen, ofwel vermoord, waaronder meer dan 100.000 kinderen…..)
Ik hoop van ganser harte dat alle westerse politieke leiders (zoals de Nederlandse ‘premier’ Rutte) en kwaadaardige westerse journalisten die zich bezighouden met het brengen van valse anti-Palestijnse propaganda, als de huidige Israëlische regering en een groot aantal militairen uit dat land, te zijner tijd zullen worden vervolgd door het Internationaal Strafhof in Den Haag!! (International Criminal Court >> ICC) Ze verdienen niets meer en minder dan levenslang en dat zonder mogelijkheid op vervroegde vrijlating!!
(als je het Engels niet machtig bent, zet dan de tekst om in Nederlands met behulp van Google translate dat je rechts bovenaan deze pagina ziet staan,klik eerst in het menu op ‘Engels’, waarna je weer kan klikken op die vertaalapp, daarna zie je bovenaan in het menu ‘Nederlands’ staan >> klik daarop en de hele tekst staat vervolgens in het Nederlands, de vertaling is van een redelijk goede kwaliteit.)
Israel Accused Of Torturing UN Workers To Obtain False Testimony About UNRWA
A recently released UNRWA document says its staff report having been tortured while detained by Israeli forces, who pressed them to provide false statements about ties between the agency and Hamas.
A
recent UNRWA document says its staff report having been tortured
while detained by Israeli forces, who pressed them to provide false
statements about ties between the agency and Hamas.
“The
document said several UNRWA Palestinian staffers had been detained by
the Israeli army, and added that the ill-treatment and abuse they
said they had experienced included severe physical beatings,
waterboarding, and threats of harm to family members,”
Reuters reports,
saying UNRWA workers “reported having been pressured by Israeli
authorities into falsely stating that the agency has Hamas links and
that staff took part in the Oct. 7 attacks.”
This
is another one of those stories about Israeli offenses that are so
stunning that at first you can mistakenly believe you must not be
reading it correctly — especially since the western
political-media class haven’t been treating it like the jarring
news that it is. If we had anything remotely like an objective news
media in the western world, reports that Israel tortured
United Nations staff to get them to make false statements against a
UN aid agency would
be the top story everywhere for days.
Let
this sink in: Israel is accused of torturing UN staff. UN STAFF.
Pretty sure this is unprecedented.
Canadians for Justice and Peace in the Middle East @CJPME· 16h
UNRWA says that Israel tortured some of its employees “to make false statements against the Agency, including that the Agency has affiliations with Hamas and that UNRWA staff members took part in the 7 October 2023 atrocities.”
Many, including myself, speculated that torture was involved in obtaining the Israeli “intelligence” behind initial claims of UNRWA staff involvement in the October 7 attack when this narrative first surfaced back in January. A senior Israeli official told Axios at the time that Israeli intelligence agencies came upon the information about the UNRWA staffers largely through “interrogations of militants who were arrested during the Oct. 7 attack.” Israel has an extensive history of using torture in its interrogations, and there’s no reason to believe such methods haven’t been used on captured Hamas fighters in recent months — but reports that it was actual UN staff being tortured are something new.
But
that’s what the information ecosystem looks like in the shadow of
the empire. The flimsiest allegations against enemies of the
US-centralized power alliance are spun as gospel truth and kept in
the headlines for months, while even the most damning evidence
against the empire never gets anything better than a cursory nod from
the mass media and is then promptly memory-holed as the daily news
churn moves on.
____________
My
work is entirely
reader-supported,
so if you enjoyed this piece here
are some options where
you can toss some money into my tip jar if you want to. Go
here to
buy paperback editions of my writings from month to month. All my
work is free to bootleg and use in any way, shape or form; republish
it, translate it, use it on merchandise; whatever you want. The best
way to make sure you see the stuff I publish is to subscribe to the
mailing list on
Substack,
which will get you an email notification for everything I publish.
All works co-authored with my husband Tim Foley.
====================================
* Zie onder andere: ‘Israeli hostage tells of captivity in Gaza‘: Hamas guards covered us with their bodies to protect us from our own forces’ shooting.” Het zoveelste bewijs dat de Hamasstrijders allesbehalve inhumane ‘beesten’ waren…. Zie wat dat betreft ook ////:
Voorts zie: ‘Westerse hypocrisie kent geen grenzen meer: sancties tegen UNWRA op basis van een beschuldiging…..‘ (29 januari 2024) Onder andere ook aandacht voor de VS, Britse en Nederlandse illegale oorlog tegen Jemen >> wel direct actie ondernemen als scheepvaart in gevaar dreigt te komen, zonder dat er ook maar één dode was gevallen door de acties van de Jemenitische Houthi rebellen, terwijl er toen al sprake was van meer dan 28.000 vermoorde Palestijnen, waaronder meer dan 10.000 kinderen (cijfers die ten tijde van het publiceren van dat bericht bekend waren), een genocide die zelfs wordt gesteund door dezelfde terreurcoalitie….. (ondertussen liggen er nog duizenden Palestijnse vermoorden onder het puin in de Gazastrook, waar meer dan 80% van de Palestijnen in die smalle strook land dakloos is geworden door de continu doorgaande bombardementen van het Israëlische terreurleger op burgers en burgerdoelen….) Zie ook het laatste blok met links over de situatie in Jemen en de Rode Zee///////.
‘‘Massacre’: Dozens killed by Israeli fire in Gaza while collecting food aid‘ (29 februari 2024 Al Jazeera)More than 100 killed and about 750 wounded after Israeli forces fired at Palestinians trying to get flour for their families as famine stalks the Strip. Intussen zijn er meerdere meldingen over de eerste door voedseltekorten overleden Palestijnse kinderen….. ‘
‘Rutte was zogenaamd in Israël om te manen zo min mogelijk burgerslachtoffers te maken, terwijl hij dacht F-35 onderdelen te kunnen leveren‘ (13 februari 2024) Zo van: wij leveren jullie F-35 (JSF) onderdelen en vinden het logisch dat er veel burgerslachtoffers vallen, maar probeer het er voor het klootjesvolk zo uit te laten zien dat jullie met alle macht het aantal burgerslachtoffers proberen te beperken…… Vervolgens huilde Rutte een paar dagen later mee in de roedel van wolven over de dood van de neonazi-misdadiger Navalny, om dat daarna te herhalen bij de herdenking van de Russische inval in Oekraïne twee jaar geleden, wat zelfs al zouden alle leugens over Rusland waarheid zijn geweest, het alsnog honderd keer minder erg is dan wat de fascistische apartheids- en terreurstaat Israël de Palestijnen de laatste maanden heeft geflikt en daar dagelijks mee doorgaat >> zonder dat er ook maar één westerse sanctie werd of wordt getroffen…. SCHANDE!!!!
‘It May be Genocide, But it Won’t Be Stopped‘ The ruling by the International Court of Justice was a legal victory for South Africa and the Palestinians, but it will not halt the slaughter. (lezen mensen!!!) Een uitstekend artikel van Chris Hedges waarin hij aangeeft wat de betekenis is van de uitspraak die het Internationaal Hof van Justitie (ICJ) op 26 januari 2024 gaf en waarin hij onder andere betoogt dat landen die Israël steunen zich medeschuldig maken aan de genocide die dat land uitvoert op het Palestijnse volk…… Totaal belachelijk overigens dat het hof niet een onmiddellijk einde eist aan de oorlog die Israël voert tegen het Palestijnse volk, ofwel niet eist dat die genocide onmiddellijk moet worden beëindigd…… SCHANDE!!
‘Is Antisemitism ‘Rampant’ at Harvard? The Closer You Look, the Less You See‘ (een CounterPunch artikel geschreven door Glenn Sacks, gepubliceerd op 25 januari 2024)Antisemitisme als in kritiek uiten op gewelddadig optreden van zionisten en/of op de ronduit moorddadige omgang met Palestijnen….. Uiteraard is dat geen antisemitisme, elk land dat zo omgaat met een minderheid moet aan de paal worden genageld en moet worden geïsoleerd, onder andere middels vergaande sancties!!!
En zie de volgende korte videomet fascistische uitspraken van Israëlische politici en ander vooraanstaand zionistisch geteisem:
Een aartsbisschop die verklaart dat Israël ziekenhuizen meermaals heeft gewaarschuwd dat ze doel konden worden van aanvallen van Israëlische leger, dit daar Israël ontkende het eerste ziekenhuis waar veel doden vielen te hebben aangevallen. Het werd overigens een paar dagen later duidelijk dat Israël wel degelijk de aanvaller was, dit vanwege video’s, ander beeldmateriaal en getuigenverklaringen ook van VN medewerkers; intussen heeft Israël veel meer ziekenhuizen en medische posten aangevallen…. ):
‘Canada verklaart zich solidair met Israël na aanslagen ‘fietsterrorist’‘ En zie de links in dat bericht!! Links ook naar berichten over de huisuitzettingen in oostelijk Jeruzalem, waar vooral Palestijnen wonen, maar waaruit ze etnisch worden weggezuiverd door de fascistische apartheidsstaat Israël….
Wat betreft Jemen, zie onder andere:‘Nederlandse reders, niet zelden belastingontduikers, eisen marine bescherming in de Rode Zee…..‘ (5 februari 2024) En zie wat dat betreft ook het artikel van staatszender NOS onder de volgende link (deze 2 links zijn ook hierboven al weergegeven, maar ook de rest van dit blok met links heeft van alles met elkaar te maken, immers zonder de genocide in de Gazastrook zouden de Houthi’s géén schepen aanvallen met bestemming Israël):
‘OPEC verlaagt onder druk Saoedi-Arabië de oliewinning met 2 miljoen vaten: energie sancties van EU tegen Rusland komen terug als boemerang‘ Vannacht (toen ik dit schrijven toevoegde aan de link was het 12 oktober 2022) hoorde ik op CBC Radio 1 Charlottetown, dat Biden sancties wil nemen tegen de Golfstaten vanwege de verlaging van de olieproductie….. ha! ha! ha! ha! Ja deze oorlogsmisdadiger heeft een blauwtje gelopen bij de Saoedische kroonprins, schoft de luxe en massamoordenaar Mohammad bin Salman (MBS). Biden deed tijdens de vorige presidentsverkiezingen de belofte om van Saoedi-Arabië en MBS paria’s te maken, dit naar aanleiding van de gruwelijke moord op Khashoggi. Echter toen Biden MBS bezocht om tevergeefs te bedelen voor een verlaging van de olieprijs, gaf hij hem een een vriendschappelijke vuist alsof het zijn beste vriend was…..:
Let
op!!
De ruimte om reacties weer te geven werkt niet altijd. Als je
commentaar hebt en het lukt niet op de normale manier, doe dit dan
via het mailadres trippleu@gmail.com, ik zal deze dan opnemen
onderaan in het bewuste artikel, althans als je geen geweld predikt,
voorts plaats ik jouw reactie ook al staat deze diametraal tegenover
dat bericht. Alvast mijn dank voor jouw eventuele reactie, Willem.