Het VS wereldrijk is gebouwd op ideologische propaganda die de ogen van de westerse bevolkingen gesloten moet houden

Caitlin Johnstone heeft een mooi artikel geschreven waarin ze uitlegt hoe het mogelijk is dat zovelen in het westen met gesloten ogen precies doen wat de neoliberale machthebbers wensen en dan behoren die machthebbers voor een groot deel niet eens tot de politiek, maar tot de grote bedrijven die hun eigen belang nastreven en niet die van het overgrote deel van de westerse bevolkingen……

Uiteraard speelt de westerse politiek een belangrijke rol, immers zij doen als lobbyisten van die bedrijven precies wat de CEO’s wensen en vervullen als de totaal afhankelijke reguliere westerse media de rol van lobbyisten voor die bedrijven, waarmee vervolgens de volkeren worden bestookt met zoveel propaganda dat men gehersenspoeld alles gelooft wat er wordt gezegd …… 

‘Een mooi voorbeeld’ is een groot feest dat onlangs plaatsvond in de Oekraïense ambassade in Washington, waarvoor politici, journalisten, leden van denktanks en diplomaten waren uitgenodigd. Het feest werd gesubsidieerd door de wapenfabrikanten van de VS, fabrikanten die zo enorm veel hebben verdiend en verdienen aan de oorlog in Oekraïne…… Op dat feest waren dan ook de logo’s te zien van Raytheon, Lockheed Martin, Northrop Grumman, and Pratt & Whitney, waarvan uiteraard afvaardigingen aanwezig waren….. Moet je nagaan, de totale onbeschofte brutaliteit!! 

Het voorgaande terwijl men dagelijks jammert over het lot van de Oekraïners!! Dit is dan ook alleen mogelijk met westerse bevolkingen die voor het overgrote deel zo zijn gehersenspoeld dat ze als het ware in coma liggen en daarom niet eens willen weten hoe de vork werkelijk in de steel zit, verder begrijpen ze totaal niet wat de gevolgen van deze oorlog tegen Rusland kunnen zijn, want daar moeten we intussen over spreken >> een oorlog van het westen tegen Rusland onder aanvoering van verreweg het grootste oorlogsmisdadige land ter wereld, ofwel de VS….. 

Zoals al eerder aangegeven op deze plek >> we mogen nog blij zijn dat Putin president is van Rusland en niet een Joe Biden (en zijn krankzinnige administratie), immers die zou al lang een aanval op de NAVO-lidstaten hebben laten uitvoeren, waarmee een Derde Wereldoorlog een feit was geweest en de mensheid voor een groot deel zou zijn uitgeroeid….. Ga maar na wat de VS zou doen als Rusland aan haar grenzen zo bezig was als de VS en haar slaafse NAVO-partners aan de westgrenzen en territoriale wateren van Rusland……

Ook Caitlin wijst zoals ikzelf afgelopen donderdag nog deed op de rode lijnen die men intussen overschrijdt als het gaat om de oorlog in Oekraïne. Raketten en andere zaken waarmee Rusland aangevallen kan worden vanuit Oekraïne waren eerder nog een rode lijn, maar worden meer en meer als normaal gezien en ingezet, zoals drones uit de VS waarmee doelen relatief ver in Rusland werden bestookt…… Patriot raketten en langeafstandsraketten waren een ‘no go’ voor Washington en haar slaafse NAVO-partners, echter de Patriot raketten worden geleverd door de VS dat afgelopen week samen met andere G7 landen Oekraïne ook nog eens langeafstandsraketten heeft beloofd…… (vergeet hierbij niet dat de Patriot raketten bediend moeten worden door VS militairen daar de opleiding om met dit raketsysteem om te gaan simpelweg te lang duurt……) 

Vervolgens is het dan ook geen wonder dat de rode lijn voor
het niet helpen door westerse militairen van het Oekraïense nazi-leger
al lang is overschreden….. Nadat een paar maanden geleden al bekend
werd gemaakt dat speciale VS troepen dat leger helpen, blijkt nu dat ook
Groot-Brittannië (GB) speciale troepen heeft in Oekraïne, ofwel de VS
en GB nemen het risico voor lief dat er een kernoorlog uitbreekt, immers
je kan een wereld kernmacht als Rusland lang tarten, maar uiteindelijk
zal dat leiden tot ingrijpen…..*

De angst voor een Derde Wereldoorlog heeft plaatsgemaakt voor een aanvaarding van een hete oorlog met Rusland en als dat gebeurd zal het een zeer hete oorlog worden die uitgevochten zal worden met kernraketten, ofwel dat zal het eind betekenen van de mensheid….. In het Pentagon hebben hoge militairen al een paar jaar gepleit voor een kernoorlog tegen Rusland en China, deze psychopathische gekken en bewezen oorlogsmisdadigers geloven waarachtig dat de VS een kernoorlog zal winnen…..

Lees het artikel van Caitlin waarin zij uitgebreid ingaat op het feit dat de westerse mensheid voor een groot deel in een propaganda-coma ligt waardoor de VS haar hegemonie zonder probleem ten koste van alles (nog) kan behouden en ‘dat alles’ moet letterlijk worden genomen, zie alleen al wat de VS met haar extra NAVO-leger deze eeuw al aan illegale oorlogen heeft gevoerd en daarbij meer dan 5 miljoen mensen heeft vermoord (en dat met enorme oorlogsmisdaden ook begaan tegen heel veel vrouwen en kinderen…..)……. Dit zonder dat er ook maar één westers land was dat vanwege deze illegale oorlogen heeft durven pleiten voor sancties tegen deze vereniging van terreurstaten >> de grootste terreurentiteit ter wereld, daarbij kan Rusland nog niet in de schaduw staan!! De VS is in feite een wereldrijk als je nagaat dat deze terreurstaat 800 militaire bases heeft over de wereld, vanaf 400 van deze bases kan de VS China bestoken met kernraketten, bommenwerpers en straaljagers……. China is dan ook het belangrijkste doel van de VS, dit vanwege het feit dat China de VS voorbijstreeft als de grootste economische macht ter wereld (overigens heeft Groot-Brittannië, kampioen bipslikker van de VS, meer dan 140 militaire bases over de wereld, waar GB altijd achter de VS staat als het op grond van leugens of een false flag operatie weer een land aanvalt….)

Caitlin spreekt in haar artikel ook over ‘communisme’, daarover zou ik nog willen opmerken dat er nooit een communistisch regime heeft bestaan, anders dan wellicht de eerste jaren na de Russische revolutie wat ook geldt voor de revolutie in China, daarna werd dit communisme ingewisseld voor een regelrechte dictatuur, die je wat mij betreft zelfs niet links kan noemen.

(als
je het Engels niet machtig bent, zet dan de tekst in Google translate
dat
je rechts bovenaan deze pagina ziet staan,
eerst
om in het Engels door in het menu van google translate op Engels te
klikken, waarna je weer kan klikken op die vertaalapp en je dan
bovenaan in het menu Nederlands ziet staan, klik daarop en de hele
tekst staat in het Nederlands, de vertaling is van een redelijk goede
kwaliteit
.)

(On
the top right hand side of this page you can choose for a translation
in the language of your choice
: choose ‘Engels’
[english] so you can recognise your own language [the Google
translation is first in dutch, a language most people don’t
understand, while on the other hand most people recognise there
language translated in english]
)

 

The Empire Is Built On Our Closed Eyes: Notes From The Edge Of The Narrative Matrix

They can’t work toward peace in
Ukraine because it will serve Putin. They can’t work toward peace in
Yemen because it will serve Iran. They can’t end the occupation of Syria
because it will serve Assad. They can’t stop military expansionism
because it will serve China.

Or, maybe they’re just warmongers.

It’s
actually very concerning that the US empire is now escalating the war
in Ukraine by crossing many lines it said it would not cross at the
beginning of the war, and justifying those escalations by basically just
saying “Yeah well we decided that we want to do that after all.” Recent
examples include greenlighting Ukrainian drone strikes on Russian territory, providing Patriot missiles to the Ukrainian military, and the revelation that British marines have been conducting dangerous covert ops on the ground in Ukraine.

Michael Tracey

@mtracey

March: “Pentagon officials will not send the advanced Patriot air-defense system to Ukraine, saying Thursday that US forces would need to enter Ukraine to operate it”

December: “The Biden administration is finalizing plans to send the Patriot missile defense system to Ukraine”

Image

537 Retweets

63 Quote Tweets

1,486 Likes

The
empire drew a line ruling out these escalations at the beginning of the
war due to fears of uncontrollable outcomes in confronting a nuclear
superpower. Now it is crossing those lines without really providing any
robust explanation for why it is now considered safe to do so.

I
have said it before and I’ll say it again: if you’ve been finding
yourself growing concerned about “communism”, it’s because we’re in a
new cold war and that’s what your rulers have been propagandizing you to
feel. You’re being manipulated into blaming the problems that are being
inflicted upon you by your own rulers (including those you voted for)
on a country on the other side of the planet, and on a highly
marginalized and completely powerless political ideology in your own
country.

Even if you believe communism is bad, communists are
nowhere remotely close to having any sort of power in or over the
English-speaking world. It’s like spending your life being terrified of
tigers. People are just falling for these four delusions:

  1. Thinking communists are anywhere remotely close to having power or taking power in the English-speaking world.
  2. Thinking entirely capitalist things like the Democratic Party and the WEF are “communist”.
  3. Thinking China is a threat.
  4. Confusing the concepts of “communism” and “authoritarianism”.

Absolutely
authoritarianism is growing in the west, and it must be opposed. But
can’t you see that the growing tyranny in our capitalist countries has
nothing to do with communism, and that confusing it as such gets you
shaking your fist at China due to oppression being inflicted upon you by
your own rulers?

In case you
missed it, a recent DC swamp party for US officials, journalists, think
tankers and diplomats at the Ukrainian Embassy was officially sponsored by the US arms manufacturers
who’ve profited astronomically from the war in Ukraine, with the logos
of Raytheon, Lockheed Martin, Northrop Grumman, and Pratt & Whitney
appearing on the actual invitation.

Eli Clifton

@EliClifton

A Ukrainian Embassy reception was sponsored by Northrop, Lockheed and Raytheon, reports @mideastXmidwest. (Not The Onion) vox.com/world/2022/12/

Image 

554 Retweets

134 Quote Tweets

1,216 Likes

Are people not yet tired of having their intelligence insulted?

One thing to keep in mind about the Twitter Files exposition
of the overlap between Silicon Valley and secretive government agencies
is that the overlap is almost certainly worse in Google/YouTube and
Meta/Facebook/Instagram. Twitter has historically been the least awful
major platform when it comes to resisting resisting government
influence.

Most forms of
spirituality serve only to sedate people and help them hide from
reality, others do the opposite and awaken you to reality. The former is
the “opiate of the masses” which creates a sedentary populace; the
latter is the sort that’s useful in creating a healthy world.

I
used to hang out on spirituality forums focused on enlightenment, and
even with a singular emphasis on awakening it was remarkable how many
members used spirituality to hide from reality. From their abusive and
unsatisfying relationships and lifestyles. From their trauma. From
themselves. In exactly the same way, spirituality has always been used
to cover up reality, often in power-serving ways. Before it was
glorifying poverty, meekness and obedience; now it’s McMindfulness and other practices to mask the sting of oppressive capitalism.

In
the same way most mind-altering drugs serve only to sedate and escape
from reality while the psychedelic variety does the opposite, most forms
of spirituality facilitate unconsciousness while authentic spirituality
facilitates awakening.

Authentic spirituality doesn’t seek to
give you new beliefs, nor to give you spiritual practices to make
reality less abrasive and confronting, but to uncover what’s hidden and
stare reality right in the face. It means squarely interrogating all our
assumptions about what’s true. Authentic spirituality entails no
indoctrination, sedation or escapism, but a curious and sincere
exploration of one’s own experience. It seeks to discover what’s true:
what’s true about one’s conditioning, about consciousness, about the
self, about the way life is experienced.

There are all sorts of
ways authentic spirituality can show up, and within all official
branches, schools, factions and iterations of spirituality you’ll see
some authentic exploration and lots of inauthentic escapism. A sincere
dedication to what’s true happens where it happens.

Caitlin Johnstone

@caitoz

It would probably be good if we stopped letting warming and CO2 levels consume 99% of public discourse about the environment when there are so many, many, many other signs that we are headed toward environmental collapse.

Image

202 Retweets

19 Quote Tweets

846 Likes

 ❖

You
don’t live in a free country. And no, it’s not because they make you
pay taxes or that time they made you wear a mask or whatever. The real
reason you don’t live in a free country is much, much bigger than that:
you don’t live in a free country because the minds of your countrymen
are imprisoned.

Westerners think they’re free because they can say whatever they want and vote however they want, but what they want
is controlled by mass-scale psychological manipulation. Being able to
speak and vote as you wish is meaningless if the powerful control what it is that you wish.

Westerners
think they’re free because they can speak their minds, and sure, it’s
pleasant to be able to do that. It would be pleasant to have your body
trapped a vat with your brain plugged into a blissful virtual reality
world, too — but it wouldn’t be freedom. It would be prison disguised as
freedom. And that’s what we have here: prison disguised as freedom. The
science of modern propaganda has been developing alongside all the
other sciences for over a century, and it has advanced just as much as the others have. And now it’s at a point where it can control our very desires.

It’s
generally harder to recognize psychologically abusive relationships
than physically abusive ones, because the abuse isn’t as overt, and
because the psychological faculties you would normally use to assess
situations have been twisted and warped. That’s what’s happening here:
people are being psychologically manipulated at mass scale into
thinking, speaking and acting in a way that serves the powerful, and
their minds have become too propaganda-addled to recognize that this is
happening. We’re not free, and most can’t even recognize how unfree we
are.

And that’s our real problem: very few of us understand how
profoundly unfree we are. Just how much our minds are being squished
down into these teeny tiny boxes to prevent us from expanding and
realizing our true power and our true potential, and the kind of world
we could have. Our slavery is so pervasive that few can even see the
full extent of it. Many will say they don’t feel they live in a free
country, but if you ask them to explain why, they might say something
about drug laws or government regulations on their business or whatever.
The abuse is too big for them to truly perceive how bad the whole thing
is.

So we march along to the drumbeat of our rulers, thinking,
speaking, shopping, spending, consuming, scrolling, viewing, listening,
voting and behaving exactly how they want us to, and mistaking all this
for freedom, because we’ve been manipulated into wanting to do those
things.

We won’t ever know true freedom until we find a way to end
this. To un-jack our minds from the propaganda matrix they have built
for us and begin perceiving reality clearly. Our world. Our country. Our
society. Our own minds. Our own authentic desires, free from
manipulation.

Our task, then, is to help awaken as many people as
we can to the reality of how unfree we truly are. To be voices
whispering in the matrix, beckoning the dreamers toward the real world
in as many varied and creative ways ways as we can come up with. To coax
those eyes open.

If we can get a critical mass of people waking
up from their propaganda-induced comas, the primary control mechanism
holding our enslavement in place will have been shattered. The primary
obstacle to a healthy world will be removed.

An entire empire has been built upon our closed eyelids. When we finally snap them open, it will have to fall.

_________________

My work is entirely reader-supported, so if you enjoyed this piece please consider sharing it around, following me on FacebookTwitterSoundcloud or YouTube, throwing some money into my tip jar on Ko-fiPatreon or Paypal, or buying an issue of my monthly zine. If you want to read more you can buy my books. The best way to make sure you see the stuff I publish is to subscribe to the mailing list for at my website or on Substack, which will get you an email notification for everything I publish. Everyone, racist platforms excluded, has my permission to
republish, use or translate any part of this work (or anything else
I’ve written) in any way they like free of charge. For more info on who I
am, where I stand, and what I’m trying to do with this platform, click here. All works co-authored with my American husband Tim Foley.

Bitcoin donations:1Ac7PCQXoQoLA9Sh8fhAgiU3PHA2EX5Zm2

============================================

* Terwijl de VS en haar NAVO-slaven Rusland hebben gedwongen in te grijpen in Oekraïne >> waar het bombarderen van entische Russen in Oost-Oekraine de spreekwoordelijke druippel was die de emmer deed overlopen….. Daarbij zijn intussen meer dan 14.000 van deze etnische Russen vermoord en dat is nog buiten de massamoord op entische Russen in de rest van Oekraïne, waar de enige nog door de Zelensky dictatuur toegestane tv zender afgelopen jaar heeft opgeroepen alle etnische Russen en zelfs hun kinderen te vermoorden, ofwel een regelrechte oproep tot genocide!!!! Deze massamoord is al gaande vanaf de door de VS georganiseerde, geregisseerde en gefinancierde opstand, die moest uitmonden (en is uitegmond) in het afzetten van de democratisch gekozen president Janoekovytsj in 2014…… Hier de al vaker geplaatste redenen voor de Russische inval in Oekraïne:

De oorlog in Oekraïne is te
danken aan de machinaties van Washington en haar NAVO-partners en dat
gaat nog heel wat verder dan alleen de coup van 2014 tegen de democratisch
gekozen regering Janoekovytsj, terwijl dit agressieve bondgenootschap bij
oorlogshandelingen altijd onder opperbevel staat van de VS, ofwel de
NAVO fungeert als een extra leger van de VS…… De volgende opsomming bevat de redenen voor de Russische inval in Oekraïne, die opsomming nam ik over uit het bericht:Ook GB wordt geregeerd door misdadigers en grote bedrijven die lak hebben aan vrede en de volksgezondheid

  • Ten eerste: door de geschonden
    (volop bewezen) overeenkomst tussen de voormalige Sovjet president
    Gorbatsjov en o.a. destijds Duitse premier Kohl, zijn minister van
    buitenlandse zaken Genscher en vertegenwoordigers van de regering Bush*,
    de overeenkomst dat de NAVO zich niet zou uitbreiden richting
    Moskou……  (geschonden door de VS en de oorlogshitsers van de andere
    NAVO-lidstaten) Zie o.a:
    NAVO uitbreiding in Oost-Europa is bewezen tegen gesloten overeenkomst met Rusland…….‘ (!!!!)
  • Ten tweede: door de opstand en
    staatsgreep die de VS voor en tijdens 2014 bewezen in Oekraïne heeft
    georganiseerd, geregisseerd en gefinancierd (met 5 miljard dollar). Men
    hoopte dat Rusland daarop De Krim zou annexeren, maar daar stak de
    bevolking van dat schiereiland een dikke stok voor door een referendum
    te organiseren voor aansluiting bij Rusland, men was tegen de
    staatsgreep tegen de door hen democratisch gekozen president
    Janoekovytsj en wenste niet onder de corrupte neonazi-juntaleider
    Porosjenko te leven (die door de VS werd geparachuteerd als ‘president’
    van Oekraïne)….. Het door internationale waarnemers als eerlijk en
    goed beoordeelde referendum werd door 80% van de bevolking gesteund, een
    bevolking bestaande uit de oorspronkelijke bevolking van De Krim,
    etnische Russen en Oekraïners!!! (hetzelfde geldt voor de zich van
    Oekraïne afgescheiden staatjes Luhansk en Donetsk, die daarna 8 jaar
    lang werden gebombardeerd door nazi-bataljons van het Oekraïense
    leger….)
  • Ten derde: wat volgt uit het vorige punt:
    de 8 jaar lang durende bombardementen op de burgers van de volks
    republieken Luhansk en Donetsk, waarbij meer dan 13.000 mensen omkwamen
    ofwel werden vermoord, waaronder veel etnische Russen….. Voor de
    Russische inval in Oekraïne heeft de regering Zelensky haar nazi-troepen
    opdracht gegeven om de aanvallen op de staatjes Luhansk en Donetsk te
    verhevigen, ofwel een grote troepenopbouw met zware wapens >> daar
    lulde men niet over in het westen, nee dat Rusland daarop meer troepen
    naar haar grens met Oekraïne stuurde leidde tot felle (uiterst
    hypocriete) reacties in het westen……
  • Ten vierde:
    door de al jarenlang bijna het jaarrond durende militaire oefeningen van
    de VS en de rest van de NAVO langs de Russische westgrens (waar zelfs
    op het binnenvallen van Russisch grondgebied werd en wordt
    geoefend)…… 
  • Ten vijfde: de militaire oefeningen die
    de NAVO laatste jaren heeft gehouden in Oekraïne uiteraard met het
    Oekraïense nazi-leger, terwijl men de wereld wijs probeert te maken dat
    Oekraïne niet zou en zal toetreden tot de NAVO…… ha! ha! ha! ha!
    ha! 
  • Ten zesde: het VS ‘raketschild’ in Polen, Roemenië
    en Tsjechië, een schild zogenaamd tegen raketten uit Iran en
    Noord-Korea, terwijl de afzonderlijke raketten van dat schild in een
    zeer korte tijd kunnen worden voorzien van meerdere kernkoppen, waarmee
    men Russische miljoenensteden kan vernietigen…. (dat zou Rusland eens
    moeten proberen in Canada en Mexico voor de grens met de VS…….) En zie:

VS en rest NAVO die oorlog in Oekraïne hebben uitgelokt, verklaren Rusland tot gevaar voor het westen…..‘ (!!!!) (en zie de links in dat bericht!!)

Oekraïne: analyse van twee professoren: coup van 2014 oorzaak huidige ellende‘ (!!!!) (17 maart 2022) 

 

Oekraïne: een door de VS gefabriceerde wereldcrisis‘ (!!!!)

 

Oekraïne: biowapens en de westerse wil om Rusland lam te leggen‘ (!!!!)

————————————————–

Voorts zie: ‘G7 belooft Zelensky langeafstandsraketten: hete (kern-) oorlog met Rusland weer een gigantische stap dichterbij

Hooggerechtshof Oekraïne heeft beslissing van Neurenberg Tribunaal aangaande SS symbolen naast zich neergelegd….

Oekraïne: NOS verslaggever Wessel de Jong met krom verslag op weg naar Cherson, CNN en Sky News uit de stad geweerd
CNN en Sky News hadden het ‘gore lef’ om de stad in te trekken voordat
het Oekraïense leger alles in scene had kunnen zetten om het te laten voorkomen dat het Russische leger oorlogsmisdaden had begaan, hun
persaccreditatie (perskaart) werd afgenomen…….

VS roemt andermaal persvrijheid terwijl dat land deze zelf blijvend geweld aandoet

Polen krijgt Duitse patriot raketten tegen Russische agressie die werd uitgevoerd door het Oekraïense leger…..

Zelensky wil mislukte false flag operatie tot ‘een goed eind’ brengen, zoals MH17 ‘tot een eind is gekomen……’‘ (zie ook de links in dat bericht naaar artikelen over rampvlucht MH17 en het niet bestaande democratische gehalte van Oekraïne!!)

Oekraïense raket neergekomen in Polen doet hitsende psychopaten pleiten voor oorlog tegen Rusland‘ (en zie de links in dat bericht!!)

Oekraïne:
Nederland levert T-72 tanks, terwijl Zelensky meer wapens eist en tegen
COP27 zegt dat de planeet zich geen enkel geweerschot kan veroorloven:
staand applaus….. ha! ha! ha! ha!

Officieel
document toont aan dat de VS de oorlog en energiecrisis in Europa heeft
gepland en Rutte verklaart namens ons allen de oorlog aan Rusland
‘ (!!!!) en zie wat dat betreft ook:

Oekraïne en Taiwan: studie toont aan dat behalve het westen de rest van de wereld Rusland en China steunt‘ (en zie de links in dat bericht!!)

Rusland nu ook in oorlog met ‘westerse waarden’ aldus WDR 5

Oekraïne: Biden kan beter de rol van de VS in deze oorlog aankaarten dan zich af te vragen hoe Putin deze oorlog kan stoppen
Daarin is een fragment opgenomen van een artikel dat op Moon of Alabama
werd geplaatst en wat aangeeft dat het westen keihard liegt over een
dreiging door Putin met een kernwapen aanval, iets wat bijna dagelijks
wordt herhaald in de zogenaamde westerse onafhankelijke media
>> ‘Biden’s Fearmongers About A Russian Nuclear Threat That No One Has Made‘ (!!!!)

Biden dwarsboomt telkens weer vredesbesprekingen tussen Rusland en Oekraïne: het met opzet rekken van de oorlog….

NAVO met vloot naar Oostzee om daar gaspijpleidingen te beschermen: de vraag is tegen wie

OPEC verlaagt onder
druk Saoedi-Arabië de oliewinning met 2 miljoen vaten: energie sancties
van EU tegen Rusland komen terug als boemerang
‘ Ten tijde van het schrijven van dit bericht dreigde
Biden met sancties aan het adres van Saoedi-Arabië, daar hij eerder
tevergeefs die reli-fascistische dictatuur bezocht voor een verlaging
van de olie- en gasprijs door juist meer te produceren….. ha! ha! ha!
ha! ha! Saoedi-Arabië (S-A) dat qua geweld, ook tegen vrouwen in eigen
land,
oneindig veel verder gaat dan Iran, onder andere door de
genocide op de sjiitische bevolking van Jemen (dat zou Rusland moeten
proberen en let wel >> de VS, Groot-Brittannie en Frankrijk helpen
naast de andere Golfstaten S-A met die genocide….), terwijl er geen
sancties
worden ingesteld tegen die terreurstaat, integendeel men doet maar al te
graag zaken met S-A…….

Aanslagen op Nord Stream pijpleidingen vormen alleen een samenzweringstheorie als de VS wordt aangewezen als dader‘ (!!!!)

Gaspijpleidingen Nord Stream 1 en 2 met explosies beschadigt: Rusland is de dader‘ (!!!!)

Evolving Big Brains Only To Go Extinct From Stupidity: Notes From The Edge Of The Narrative Matrix‘ Een artikel van Caitlin Johnstone.

Ruslands annexatie van bezette Oekraïense gebieden: een donkere dag voor de wereld of……

Oekraïne: Rusland zou archieven over de Holocaust vernietigen en monumenten daarvoor vernielen

A Good And Righteous Proxy War Wouldn’t Need Such Cartoonish PR‘ Een artikel van Caitlin Johnstone.

Lesbrief naar aanleiding van de Russische invasie in Oekraïne
Indoctrinatie van kinderen en studenten met anti-Russische
propaganda…..

Giorgia Meloni en de wereldwijde terugkeer van het fascisme

Olaf Scholz, de Duitse premier, naar het ‘vredelievende’ Saoedi-Arabië en andere Golfstaten voor leveringen van ‘duurzaam LNG’‘ (!!!!)
Onbegrijpelijk ook dat men wel LNG uit de VS koopt, maar Rusland
uitsluit van levering (en dan Rusland beschuldigen van het gebruik van
energie als wapen…..), terwijl de VS alleen deze eeuw al meer dan 5
miljoen mensen heeft vermoord, in 4 illegale oorlogen (en de militaire
steun voor oorlogen in Afrika), oorlogen die daarnaast miljoenen mensen
op de vlucht hebben doen slaan en die vreselijke verwoestingen tot
gevolg hadden >> echter daarvoor niet één enkele sanctie……….

Kabinet Rutte 4 liegt over het energieprijsplafond dat het gedrukt staat met een ‘mooie rol’ van D66 minister Jetten

Rijksbegroting 2023 en de ‘reparaties van de koopkracht’ vs. sancties tegen Rusland, plus de toespraak van Putin

Waar
blijft de heftige verontwaardiging over de Azerbeidzjaanse aanval op
Armenië, waar men de mond vol heeft over Oekraïne……

Oorlog
in Oekraïne: grote Wall Street banken (en aandeelhouders) behalen
enorme winsten door te speculeren met voedsel en energie…….
‘ (!!!!)

Michail Sergejevitsj Gorbatsjov 2 maart 1931 – 30 augustus 2022

Brief aan de Russische bevolking over ‘Defender 2020’, de zoveelste militaire NAVO oefening langs de grens van hun land

Kritiek
leveren op Rusland en China terwijl het grootste deel van de wereld
leeft onder de bloedige knoet van de VS is uitermate grof

Oekraïne: de VS politiek voor permanente oorlogsvoering en de NAVO-Duitse aankondiging van oorlog met Rusland…..‘ (!!!!)

Gasbesparing en armoede door onverantwoorde sancties tegen een land dat qua geweld nog niet in de schaduw kan staan van de VS‘ (!!!!)

NAVO uitbreiding over de wereld zal uiterst destabiliserend werken en is levensgevaarlijk (zie de links in dat bericht!!) De illegale NAVO uitbreiding richting
Moskou was één van de belangrijkste redenen voor Rusland om in te
grijpen in Oekraïne en de NAVO heeft daarmee de wereldstabiliteit al
jaren geleden ondergraven…… De Britse minister van buitenlandse
zaken heeft een pleidooi gehouden om terreurorganisatie NAVO uit te
breiden tot over de hele wereld….. Zo kan het westen nog makkelijker
de grondstoffen elders onder controle krijgen en houden, de
handelsroutes beheersen, bovendien kan het westen daarmee landen met
geweld tot de orde roepen als die niet wensen te leven onder de inhumane
neoliberale westerse breidel van het VS imperium (het Vierde
Rijk)…… Daarbij heeft GB 145 militaire bases over de wereld (zie
: Groot-Brittannië heeft 145 militaire bases in 42 landen) terwijl de VS er meer dan 800 heeft, waarvan er 400 om een groot deel
van China liggen en vanwaar China bestookt kan worden met (kern-)
raketten, straaljagers en bommenwerpers….. Om nog maar te zwijgen over
de met kernwapens bewapende atoomonderzeeërs van deze 2 landen en hun
vliegdekschepen….. Het uiteindelijke doel van de VS is niet Rusland
maar China dat een bedreiging vormt voor de smerige VS hegemonie over de
wereld….. Zie
:VS: het uiteindelijke doel is niet Rusland maar China‘ (!!!!)

Rusland zou kerncentrale Zaporizja die het bezet houdt zelf bombarderen: hoe geloofwaardig kan dat zijn
(!!!!) Ongelofelijk dat men in het westen deze overduidelijke leugen van de
Zelensky propagandamachine gelooft dat zegt dan ook genoeg over de
hersenspoeling van de westerse volkeren met de enorme golf aan
anti-Russische propaganda…. En dat beste bezoeker zegt genoeg over de
valse westerse media en politiek……

Russische economie draait veel beter dan verwacht terwijl de westerse volkeren zuchten onder de sancties tegen dat land‘ (!!!!)

Oekraïne: hopeloze en redeloze westerse propaganda tegen Rusland……

Andreas
Audretsch (partij: Die Grünen) pleit hypocriet voor grote progressieve
samenwerking tegen opkomend fascisme en Putins Rusland
‘ (en zie de links in dat bericht!!)

De mensheid blind en doof gedwongen op weg naar de apocalyps‘ (en zie de links in dat bericht!!)

Oekraïne: Rutte gaat Cherson herbouwen….. ha! ha! ha! ha! ha! 

Oekraïne: westerse ‘stabilisatie van het conflict’: levering van wapens, straaljagers en troepen‘ (!!!!) (25 januari 2022)

Duitse
verontwaardiging over behandeling krijgsgevangenen WOII door
Sovjet-Unie: onderdeel van de anti-Russische propaganda aangaande
Oekraïne
‘(!!!!)

Oekraïne: onvervalste
westerse propaganda waarin men zich afvraagt of Putin blufpoker speelt
door het westen met ‘oorlogsretoriek te bestoken…..’

Anti-Russische propaganda, een kleine trieste rondgang in het hersenspoelen van de westerse bevolking‘ (24 maart 2021)

4 mei 2022: dodenherdenking en verkregen vrijheid

Oekraïne is vergeven van speciale westerse troepen en spionnen‘ (!!!!)

Oekraïne:
westerse proxyoorlog tegen Rusland toont nog eens aan dat politici lak
hebben aan luchtvervuiling, volksgezondheid en armoede

Stop toetreding Oekraïne tot EU‘ (en zie de links in da bericht o.a. die over associatieverdrag met Oekraïne)

Rutte: ’Oorlog in Oekraïne is ook onze oorlog, daar moeten we het eens over worden’ ha! ha! ha! ha! ha! ha!‘ 

Turkse terreurdictatuur chanteert NAVO over toelating Zweden en Finland

Media en denktanks in de VS bereiden het volk voor op oorlog met China‘ (!!!!) (en zie de links in dat bericht!!)

Oekraïne: de VS was in staat deze oorlog te voorkomen, alleen al door Kiev te beschermen tegen nazi’s

Oekraïne: om Rusland
te straffen haalt Joe Biden de banden aan met de reli-fascistische
dictatuur Saoedi-Arabië….. ha! ha! ha! ha!
‘ (!!!!) En zie wat dat bericht betreft ook:

9
mei de herdenking in Rusland van de overwinning op nazi-Duitsland en de
dood van 27 miljoen Russen, terwijl Duitsland Rusland de les lees
t’ (!!!!)

Truth on Ukraine. Glory to WHAT?‘ (!!!!)

Oekraïne: ‘Russische militairen verkrachten baby’s‘ (!!!!) en zie wat dit betreft:

Oekraïense regeringsambtenaar ontslagen na ongefundeerde beweringen over Russische oorlogsmisdaden‘ De claim van het verkrachten van baby’s door Russische militairen…..

Bob Rae (Canadese ambassadeur VN) vindt dat Rusland en de VS het vetorecht in VN Veiligheidsraad moet worden ontnomen

Oekraïne:
het westen heeft zakelijk bewezen totaal onbetrouwbaar te zijn.
Baerbock (min. BuZa Duitsland) doet overbodige beloften aan de Baltische
staten
‘ (!!!!)

Vredesmarsen in Duitsland gedemoniseerd vanwege Oekraïne‘ (!!!!)

Oekraïne crisis: Bill Clinton één van de aanstichters van de crisis
Terwijl de vrouw van deze schoft, Killary Clinton als minister van BuZa
onder Obama 5 miljard dollar vrijmaakte om een opstand en coup te
organiseren in Oekraïne…..

VS is plotseling ‘bezorgd’ over mensenrechtenschendingen in India, reden: India steunt Rusland

Rijk
en regering wantrouwen burgers: massale controles op personen, plus
druk op grote techbedrijven voor censuur op sociale media…….

Instagram censureert berichten die niet passen in het buitenlandbeleid van de VS‘ (en zie de links in dat bericht naar meer artikelen over censuur!!)

Oekraïne: de oorlog wordt door grote bedrijven misbruikt om regels voor meer duurzame landbouw tegen te houden……

Rusland uit UNHRC gezet waarvan Saoedi-Arabië eerder voorzitter was…….

Canada heeft besloten ‘verantwoorde olie’ te winnen in oceaan op 1 kilometer diepte……..
‘Verantwoorde olie’, dus niet uit Rusland, olie uit de VS,
Saoedi-Arabië of de Verenigde Arabische Emiraten (VAE) is blijkbaar wel
verantwoord…… ha! ha! ha! ha! ha!

Marioepol in puin gelegd door Azov-bataljon van Oekraïense leger‘ (!!!!)

VS
inlichtingen experts en luchtmachtofficieren: Russische aanpak Oekraïne
duidt op voorzichtigheid ter voorkoming van zoveel mogelijk
burgerslachtoffers
‘ (!!!!)

Oekraïne: de grote winnaars‘ (met een korte update van 26 maart 2022)

Massa executie van 81 mensen in Saoedi-Arabië: aandacht in (hysterische) westerse media nul komma nada!!
(!!!!)
Die
media waren de afgelopen maanden te druk met het maken van
valse anti-Russische propaganda!!
Vergelijk dat eens met de situatie in Oekraïne, terwijl de Saoedische
terreurcoalitie al jaren een genocide uitvoert in Jemen die aan minstens
500.000 mensen het leven moet hebben gekost, begin vorig jaar (2021) werd al bekend
gemaakt dat minstens 100.000 kinderen zijn omgekomen in Jemen door de
blokkades van die terreurcoalitie, blokkades die op zee mede worden
uitgevoerd door de VS…….

Oekraïne: generaal haalt westerse propaganda door de mangel

‘Oekraïense leger bombardeert eigen burgers en presentators tv programma verbijsterd over getuigenis aangaande Oekraïne‘ (!!!!)

Oekraïne: kinderziekenhuis Marioepol was vanaf eind februari dit jaar in gebruik als legeronderkomen‘ (!!!!)

Oekraïne: de nazistrijders van de VS‘ (!!!!)

Oekraïne: Facebook en Instagram staan oproepen tot moord op Russen toe‘ (!!!!)

Putin wast het westen nog eens de oren‘ (!!!!)

Oekraïne: de strijd tegen de waarheid over de bloedige VS terreur plus de enorme westerse hypocrisie

Oekraïne en ‘het
truckers protest’ tegen COVID-maatregelen in Canada van
fundamentalistisch religieus rechts, racisten en ander tuig? Eén grote
leugen!!

‘Russische propaganda’: het laatste excuus voor nog meer ‘democratische censuur’ op de sociale media‘ (!!!!)

Oekraïne: belangrijke punten die niet mogen worden vergeten, ondanks de propagandawals die over ons heen wordt gereden

Oekraïne: wie jarenlang een wereldmacht tart moet niet opkijken als deze uiteindelijk optreedt‘ (!!!!)

Oekraïne: Rusland erkent Luhansk en Donetsk, de westerse wereld alweer hypocriet op de kopEn zie de links in dat bericht!!

Westerse Oekraïne leugens

Oekraïne: Russische ‘propaganda’ is informatie die VS propaganda weerlegt‘ (!!!!)

Oekraïne: waarom niet
de reguliere media direct laten leiden door de CIA en is de VS wellicht
bezig met de voorbereiding van een aanval op Rusland

Propaganda niet alleen voor oorlogsvoering maar levensbepalend zoals die voor het Verdrag van Maastricht

Generaal Stoss: VS ziet een ‘epische nucleaire dreiging’ van China en Rusland‘ (!!!!)

Oekraïne
crisis: het feit dat het westen dit sprookje in de wereld hielp ‘heeft
voorkomen’ dat een Russische inval plaatsvond…….
‘ (en zie de links in dat bericht!!)

BREKEND NIEUWS:
Oekraïne crisis: de CIA heeft Disney overgenomen: beweringen zonder enig
bewijs dat Rusland een ‘false flag video’ gebruikt zijn ‘waar….’
‘ (en zie de links in dat bericht!!)

Oekraïne: het conflict berust puur op aannames die werden en worden gelanceerd door de VS en haar NAVO-partners(en zie de links in dat bericht!! Waarvan je de eerste hieronder vindt)

VS begint ‘troll farm’, alsof Hollywood en de massamedia al niet genoeg VS propaganda maken……….‘ (en zie de links in dat bericht!!

Strijd opgelaaid in Oost-Oekraïne tussen het leger en ‘door Rusland gesteunde rebellen’, aldus BBC World Service‘ (en zie de links in dat bericht!!)

De VS zet zichzelf wat betreft Rusland, China en Iran geopolitiek schaakmat‘ 

VS
eist dat Rusland haar troepen terugtrekt van de Oekraïense grens en
volgens inlichtingenbron: politiek het grootste gevaar voor burgers
VS……..

Ook
van belang is de volgende leugen van Blinken, de VS minister van BuZa, waar de politiek en de
media in de VS het volk eerst angst aanjagen en dan aannemen dat
oorlogsvoering is geoorloofd: ‘Tony
Blinken (VS minister van BuZa) liegt als hij zegt dat de VS alleen met
toestemming van het volk geweld gebruikt in het buitenland
‘ 

Tony Blinken heeft de Oekraïense president Zelensky de wacht aangezegd: zijn land is officieel een VS kolonie‘ (!!!!) Zelensky
werd na zijn aantreden als president al door de VS en de neonazi’s in
zijn land onder druk gezet daar hij de banden met Rusland wilde
aanhalen…..
. Zie wat dat betreft ook:

Putin gaf het westen een memorabele les geopolitiek

Rusland
zou De Krim hebben geannexeerd,
echter de bevolking besloot in een dik gesteund referendum (goedgekeurd
door internationale waarnemers) zich aan te sluiten bij Rusland, al
hoopte het westen dat Rusland inderdaad De Krim zou annexeren, niet voor
niets ook dat het westen deze leugen levend probeert te houden….
Zie: De Krim het echte verhaal: geen annexatie maar de vrijwillige aansluiting bij Rusland, zelfs Oekraïners stemden voor‘ (!!!!)

Zelensky (president Oekraïne) ingepakt door neonazi’s en beloften aan EU gedaan door Porosjenko‘(!!!!)

Brief aan de Russische bevolking over ‘Defender 2020’, de zoveelste militaire NAVO oefening langs de grens van hun land‘ 

Oekraïne: opnieuw neonazi protesten op Maidanplein, vanwege Rusland vriendelijk handelen door president Zelensky‘ (!!!!)

Snowden vindt het ongelofelijk dat de media VS politici niet aanspreken op totaal verschillende reacties n.a.v. ‘klokkenluiden’

Joe Biden heeft al lang toegegeven dat hij Oekraïne onder druk zette een openbaar aanklager te ontslaan die zijn zoon vervolgde

Oekraïne kondigt staat van beleg af vanwege ‘Russische agressie’ in de Zee van Azov

VS torpedojager arriveert in Zwarte Zee terwijl de boel daar op scherp staat……..

Porosjenko (Oekraïne) roept de NAVO op tot oorlog tegen Rusland

Election ploy? Poroshenko declares martial law in Ukraine after Kerch standoff

VS senator Rand Paul stelt n.a.v. NAVO-top dat men de zaak moet bekijken vanuit het Russische perspectief

Putin en Trump halen spanning uit de lucht >> de westerse wereld schreeuwt moord en brand……

Afspraken met de VS maken? Voor je het weet heb je te maken met een ‘verspreking’ van de president….. ha! ha! ha! ha! ha!

Oekraïne,
Georgië en Moldavië hebben oud bondgenootschap doen herleven, in
voorbereiding op NAVO lidmaatschap en verdere actie tegen
Rusland……..
‘ (!!!!)

De Krim, Georgië en Syrië >> de anti-Russische propaganda…..‘ (!!!!)

Oekraïne en NAVO bezig met uitlokking WOIII………

VS levert neonazi-leger Oekraïne voor 250 miljoen dollar aan wapens

Oekraïne
het toneel van grootschalige luchtmachtoefeningen met VS en NAVO, naast
een enorme militaire VS/NAVO oefening in Noorwegen
‘ (!!!!)

Okkupert
een Noorse serie die de angst voor de Russen moet aanwakkeren en de
grootste anti-Russische NAVO oefening in decennia………
‘ (!!!!)

Duitsland doet mee in het koor van de wolven: Russische cyberterreur!‘ (!!!!)
Sinds de Russische inval in Oekraïne (het is bij deze toevoeging 21
juli 2022)  hoor je nog amper leugens over Russische cyberaanvallen,
terwijl westerse ‘deskundigen’ van oorlogshitsende denktanks al kort na
de invasie stelden dat Rusland dit middel nog veel vaker zou
gebruiken tegen het westen….. Het is dan ook zo dat vooral vanuit Oekraïne werd gehackt
en niet door etnische Russen!! (er wordt trouwens ook vanuit Nederland
veelvuldig gehackt in het buitenland….)

Oekraïne meldt ‘flagrante schending’ akkoord van Minsk…….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Oekraïne: zwaar gekleurd nieuws van de NOS, u weet wel, een ‘onafhankelijke’ zendgemachtigde………‘ (!!!!) En zie wat dat betreft ook de berichten onder de volgende 2 links:

Oekraïne: gekleurde berichtgeving NOS en Radio1 deel 880‘ 

Minsk vredesbesprekingen en een sterk staaltje anti-Russische propaganda……….‘ (!!!!)

Geert Jan Hahn en zijn ‘deskundige’ gekleurde kijk op Oekraïne…….. AAJAAAJAAAJ!!!

————————————

Zie wat betreft censuur in westerse landen, censuur die men zelfs toepast op berichtgeving over wat er in Oekraïne werkelijk gebeurt:John Pilger (filmmaker en schrijver): hoe de huidige propaganda haar vernietigende werk doet

Oekraïne:
journalist Alina Lipp: bankrekening geblokkeerd en kans op 3 jaar
gevangenisstraf voor het berichten over oorlogsmisdaden
‘ (!!!!)
Duitse censuur op de waarheid en dan spreken ook de reguliere Duitse
media schande over censuur in Rusland….. ha! ha! ha! ha!

In
het volgende YouTube filmpje geeft de maker
aan dat zijn bankrekening is geblokkeerd voor zijn berichtgeving over
wat
er sinds 2014 is gebeurd in Oost-Oekraïne, ook hier dus sprake van
censuur al is het in dit geval door Groot Brittannië….. Men spreekt met
schande over
de Russische handelingen in Oost-Oekraïne, handelingen die niet eens plaats hebben gevonden, maar dat de burgers daar 8
jaar lang werden gebombardeerd door het
Oekraïense
nazi-leger en dat daarbij (volgens de VN) meer dan 14.000 van hen zijn omgekomen
interesseerde dezelfde 8 jaar lang niemand van de media en politiek in het westen en dat is nog
steeds zo…..:

YouTube online censuur van o.a. video’s die aantonen dat de situatie in Oekraïne heel anders is dan voorgesteld in het westen

Oekraïne: als je
voelt dat je wordt gemanipuleerd is het omdat dit een feit is, plus ‘het
gebruik van chemische wapens’ door Rusland
‘ (en zie de links in dat bericht!!)

Julian
Assange dient bij het Britse hooggerechtshof zijn argumentatie in voor
de grond van zijn beroep tegen uitlevering aan de VS
‘ (en zie de links in dat bericht!!) (‘Met’ door Google gecensureerde foto) Verder in dat bericht onder andere een opsomming van westerse waarden.

De beste journalisten worden vervolgd en uitgekotst, of hoe de westerse volkeren worden gemanipuleerd

Westerse
waarschuwingen voor ‘Russische propaganda’ terwijl we verdrinken in
propaganda van de VS en andere westerse landen…….
 

Kritiek op westerse waarden wordt gezien als Rusland promotie, terwijl die critici juist de westerse waarden uitdragen

Salmon Rushdie neergestoken: leiders van westerse landen met valse en hypocriete woorden

Democraten en Republikeinen: geen verschil als het gaat om het bewaren en bewaken van de VS wereldhegemonie

Oekraïne: VS beambten geven toe dat ze letterlijk het publiek voorliegen over Rusland
Liegen is ook al zo’n ‘mooie westerse waarde’, terwijl de Nederlandse
VVD premier Rutte wel de kroon spant als het gaat om leugens en
bedrog…… (wat dat betreft kan hij zo toetreden tot de CIA)

Grote bedrijven als
Kellogg’s, farmaceuten, wapenfabrikanten en oliemaatschappijen hebben
een groot belang bij censuur op de sociale media

—————————————————————- 

Wat betreft de ‘democratie’ in Oekraïne die het westen zegt te verdedigen: Beestachtige Kristallnacht in Odessa (anno 2014) en Oekraïne benoemt oligarchen-gangsters tot gouverneurs en ministers……….‘ (!!!!)

Echte democratie kan niet zonder vrijheid van informatie: het westen en de puinhopen van de democratie

Oekraïne
ontvoert kritische studenten, verbiedt oppositie partijen, sluit
onafhankelijke media, begaat oorlogsmisdaden en voert arbeidswetgeving
in die een dictatuur waardig is
(!!!!) Een ‘mooie democratie’ die het westen verdedigt in Oekraïne…….

Oekraïne: grof geweld tegen vluchtende Roma, hoe bedoelt u dat dit land niet fascistisch is…..

Oekraïense
democratie een schijnvertoning, plus het tegenhouden van gekleurde
vluchtelingen door de politie en douane van Oekraïne
‘ (!!!!)

De Oekraïense president Zelensky is een dictator‘ (!!!!)

Aanslagen op Nord Stream pijpleidingen vormen alleen een samenzweringstheorie als de VS wordt aangewezen als dader

De westerse berichtgeving over de aanslagen op de Nord Stream gaspijpleidingen 1 en 2 is totaal gericht op Rusland als dader, ‘logisch toch’ dat Rusland haar eigen pijpleidingen vernield om zoals men beweert dat Rusland dit heeft gedaan om de EU te straffen daar men in de meeste EU-lidstaten geen Russisch gas wenst af te nemen en te laten zien dat het de gastoevoer van haar eigen grondgebied naar de EU beheerst, terwijl Rusland alleen de kraan hoeft dicht te draaien om hetzelfde te bereiken…… ‘Nee echt een logica waar geen speld tussen is te krijgen……’ ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ;

Ook had Rusland nog een paar kaarten in de mouw als het om de gaspijpleidingen gaat, men kon de gasleveringen gebruiken als drukmiddel om bijvoorbeeld de sancties te verlichten, met het vernielen van de leidingen is Rusland dat voordeel kwijtgeraakt en wie zou daar nu het meeste voordeel bij hebben?? Antwoord >> ‘een land’ dat allang LNG wilde leveren aan de EU, hetzelfde land ofwel de VS dat de oorlog in Oekraïne zolang mogelijk wil laten voortduren, daar dit goed is voor haar wapenindustrie en haar oliemaatschappijen en het tegelijkertijd Rusland zal verzwakken…. Dat laatste is van groot belang daar de VS geen andere wereldmacht naast zich duldt (niet voor niets noemt men de VS het Vierde Rijk), zoals men dat na het uiteenvallen van de Sovjet-Unie meermaals heeft laten weten…… (kortom de VS wil haar hegemonie over de wereld bewaren en dat ten koste van werkelijk alles, desnoods door het beginnen van een nucleaire oorlog, die al weer een paar jaar wordt gepromoot in het Pentagon duivelshol……)

Als je in het westen zegt dat de VS de enig mogelijke dader is word je beschuldigd van het verkondigen van een samenzweringstheorie (complottheorie), datzelfde woord gebruikt men in het westen uiteraard niet voor de meer dan belachelijke beschuldiging dat Rusland de dader is…….. Voorts moet je niet vergeten dat Rusland er hoogstwaarschijnlijk vanuit is gegaan dat na verloop van tijd de betrekkingen met de EU zullen normaliseren en de gasleveringen doorgang zouden kunnen vinden, daarvoor heb je geen lekke pijpleidingen nodig, leidingen die zoals gezegd voor een groot deel zijn bekostigd door Rusland…..

De VS heeft zoals gezegd meermaals en dat al een paar jaar NS1 en 2 als gevaar voor de EU voorgesteld, men zou te afhankelijk zijn van Rusland en tegelijkertijd is het de VS die haar zwaar gesubsidieerde en uiterst smerig verkregen schaliegas in de vorm van LNG wil slijten aan de EU…… Met de inval van Rusland in Oekraïne, die in feite werd gepland door de VS* en nu met de vernieling van de gaspijpleidingen heeft de VS voor elkaar wat het wilde: Rusland geïsoleerd van de EU en het verkrijgen van contracten voor de levering van LNG (uit de VS) aan de EU….. 

Nog een reden voor de VS om oorlog te willen met Rusland, niet alleen om haar hegemonie over de wereld veilig te stellen, maar ook om haar wapenindustrie als een tierelier te laten draaien…… (wapenindustrie in de breedste zin van het woord dus niet alleen de productie van wapens, munitie en raketten, maar ook die van rollend, varend en vliegend oorlogstuig) Ofwel de VS is naast de verreweg meest agressieve staat ter wereld, die alleen deze eeuw al minstens 4 oorlogen illegaal is begonnen op basis van leugens, ook nog eens een wel heel smerige oorlogswinstmaker, die met haar illegale oorlogen deze eeuw al meer dan 5 miljoen mensen heeft vermoord……. Doch het bleef doodstil wat betreft deze gigantische terreuruitoefening door de VS, laat staan dat er  ook maar één eis werd geuit tot het nemen van sancties tegen deze grootste terreurentiteit ter wereld…..

Wat al helemaal te zot is voor woorden is de plotselinge stilte in de VS en de rest van het westen over de milieuramp die plaatsvond door de aanslagen op NS1 en 2 >> een enorme hoeveelheid methaangas (een 80 keer zo sterk broeikasgas dan CO2) is in de atmosfeer vrijgekomen door die aanslagen…. Met veel verve sprak men hierover en natuurlijk werd ook Rusland daarvoor aangewezen als dader, echter het lijkt erop dat men bijna zeker weet dat ‘het Rusland is de dader verhaal’ niet lang zal zijn te volhouden…… (hoewel….??) 




blckbx news


3.981volgers


1 uur geleden


Tot grote schok van de presentatoren zei
professor Jeffrey Sachs gisteren live op de Amerikaanse TV ‘wat iedereen
denkt’. Hij beschuldigde zijn eigen regering onomwonden van het
saboteren van de Nord Stream-leidingen. Een voormalig Pentagon-adviseur
deelt openlijk zijn mening.

➡️ https://bit.ly/3Cv2EqR

#Artikel #VS #NordStream #JeffreySachs #Rusland

Voorvertoning van afbeelding

Eén van de oorzaken voor het niet lang vol te kunnen houden verhaal dat Rusland de dader zou zijn, is hoogstwaarschijnlijk het naar buiten gelekte RAND Corporation document waaruit duidelijk wordt dat deze rechtse denktank (met heel veel invloed op de buitenland politiek van de VS) heeft gepland hoe de EU en dan met name Duitsland los te weken van Rusland en hoe een oorlog in Oekraïne te veroorzaken….. Een oorlog waardoor niet alleen Rusland werd geïsoleerd van het westen, maar die de EU in een enorme crisis zal storten en dat naast de winsten voor de wapenindustrie en de oliemaatschappijen in de VS, zal die crisis ook grote andere voordelen opleveren voor de VS……..* 

Welnu deze valse truc is gelukt en wel zo dat er nu zelfs meer dan ooit tevoren een kernoorlog dreigt te ontstaan tussen aan de ene kant Rusland en aan de andere kant de de VS met haar NAVO-partners, waarbij deze partners in de EU-lidstaten als eerste zullen worden aangevallen door Rusland mocht het daadwerkelijk zover komen…….. 

Er wordt nu zelfs gesteld dat Rusland met marineschepen over de plekken van de aanslagen op de pijpleidingen is gevaren, terwijl men de bewezen acties van de VS in de Oostzee, zelfs met onbemande onderzeeërs op de plek van de aanslagen een complottheorie noemt, daarnaast zijn er VS helikopters gezien die voor de aanslagen van de ene plaats van de aanslagen naar de andere vlogen……. 

Ook het eerder verzwijgen van de aanslagen op de gaspijpleidingen door het westen duidt erop dat de VS, wellicht met hulp van andere NAVO-lidstaten, deze aanslagen heeft gepleegd, immers waarom anders zou men deze aanslagen een paar dagen onder de pet hebben gehouden alvorens te komen met de berichten over die aanslagen??!!!  

Trouwens het narratief (het opgedrongen verhaal) dat Rusland als dader moet worden gezien is juist wel een complottheorie en dan één die volkomen belachelijk is, daarbij geeft deze achterlijke en valse beschuldiging overduidelijk nog eens aan hoe de westerse anti-Russische propaganda al jaren geleden totaal uit de bocht is gevlogen……. Daarbij liegt men keer op keer, bijvoorbeeld dat Rusland energie als wapen gebruikt tegen de EU-lidstaten, terwijl het niet Rusland maar de westerse landen waren die onder druk van de VS (met opzet) sancties hebben opgelegd aan Rusland en niet andersom, immers bij het nemen van de eerste sancties stelde het westen al dat gas- en olieleveringen uit Rusland onder die sancties moesten vallen, ofwel wie heeft energie als wapen gebruikt tegen Rusland?? Juist: het westen!! 

Aaron Maté

@aaronjmate

Just before the Nord Stream blasts, the head of German’s steel federation warned that without Russian energy, “a winter of de-industrialization threatens us in Germany.”
mate.substack.com/p/in-nord-stre

Image 

Twitter Web App

428 Retweets

20 Quote Tweets

1,061 Likes

Naast het voorgaande is het de VS die in 2014 de opstand en daaropvolgende staatsgreep tegen de Oekraïense democratisch gekozen president Janoekovytsj heeft georganiseerd, geregisseerd en met 5 miljard dollar heeft gefinancierd….. Ook de daaropvolgende acties van etnische Russen in de afgescheiden staatjes Luhansk en Donetsk zijn veroorzaakt door dat smerige handelen van de VS, daar deze etnische Russen democratisch hadden gekozen voor Janoekovytsj en niet wensten te leven onder de fascistische dictatuur van de corrupte schoft Porosjenko, die door de VS als ‘interim president’ werd geparachuteerd……** (na die coup zijn op grote schaal etnische Russen vermoord, daarvoor werd zelfs gepleit op de enige nog toegestane tv zender in Oekraïne, ofwel op een staatszender van de Zelensky kliek en dan vindt men het vreemd dat de etnische Russen zich hebben afgescheiden in die staatjes, die nu bij Rusland horen……) Vervolgens durft men in het westen te zeggen dat ‘we’ de ‘democratie en vrijheid in Oekraïne’ moeten beschermen…..*** ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

 

(als
je het Engels niet machtig bent, zet dan de tekst in Google translate
eerst om in het Engels door in het menu op Engels te klikken, waarna
je weer kan klikken op die vertaalapp en je dan bovenaan in het menu
Nederlands ziet staan, klik daarop en de hele tekst staat in het
Nederlands, de vertaling is van een redelijk goede kwaliteit
.)

(On
the top right hand side of this page you can choose for a translation
in the language of your choice
: choose ‘Engels’
[english] so you can recognise your own language [the Google
translation is first in dutch, a language most people don’t
understand, while on the other hand most people recognise there
language translated in english]
)

 

It’s Only A ‘Conspiracy Theory’ When It Accuses The US Government

 

 

Listen to a reading of this article

The western political/media class
has been dismissing as “conspiracy theories” all claims that the US is
likely responsible for last month’s sabotage of the Nord Stream gas
pipelines, even while leveling the exact same accusations against Russia
without ever using that term. Which probably says a lot about the way
that label has been used over the years, if you think about it.

At a UN Security Council meeting
on Friday, US envoy Richard Mills repeatedly accused Russia of
promoting “conspiracy theories” in its Nord Stream accusations against
the United States, saying that “our Russian colleagues have decided to
instrumentalize the Security Council meeting to spread conspiracy
theories and disinformation.”

“It’s important that we use this
meeting not to foster conspiracy theories, but to focus our attention on
Russia’s blatant violation of the Charter and its crimes in Ukraine,”
Mills argues, after saying that “the United States categorically denies
any involvement in this incident” and that there is no justification for
“the Russian delegation raising conspiracy theories and mass
disinformation in this Council.”

Mills then hilariously spends the
remainder of his remarks insinuating that it is actually Russia who
perpetrated the attacks, mentioning the word “infrastructure” no less
than nine times in his arguments to establish that in Ukraine, Russia
has a history of attacking critical civilian infrastructure similar to
the pipelines.

“Sabotage of critical infrastructure should be of
concern to us all,” Mills says. “In the context of Russia’s aggression
against Ukraine, we have seen numerous Russian attacks damaging civilian
infrastructure. We witnessed Russia recklessly seize control of
Europe’s largest nuclear power plant, risking a nuclear disaster in
Europe. We saw countless attacks destroying civilian electricity
infrastructure.”

“Despite efforts that we heard today to distract
us from the truth, to distribute more disinformation and slightly wacky
theories, the facts on the ground in Ukraine speak for themselves,”
Mills concludes.

Business Insider has a new article out titled “The
sabotage of gas pipelines were a ‘warning shot’ from Putin to the West,
and should brace for more subterfuge, Russia experts warn.
” The “experts” in question are as follows:

That’s it; that’s all the experts. Two lying warmongers and a history professor.

Nowhere
in the Business Insider article do the words “conspiracy” or “theory”
appear. Contrast this with the recent Associated Press article titled “Russians push baseless theory blaming US for burst pipeline,”
which was so frantic to spin accusations of US Nord Stream sabotage as a
crazy conspiracy theory that it framed it as something only QAnon
cultists believe.

“The suggestion that the U.S. caused the damage
was circulating on online forums popular with American conservatives and
followers of QAnon, a conspiracy theory movement which asserts that
Trump is fighting a battle against a Satanic child-trafficking sect that
controls world events,” AP wrote.

Over
and over again we see the pejorative “conspiracy theory” applied to
accusations against one nation but not the other, despite the fact that
it’s the exact same accusation. They are both conspiracy theories per
definition: they’re theories about an alleged conspiracy to sabotage
Russian pipelines. But the western political/media class consistently
applies that label to one and never the other.

Here’s a link to another Business Insider article applying the “conspiracy theory” label to accusations of US Nord Stream sabotage. Here’s one from The Independent doing the same. Here’s one from The Washington Post. Here’s one from Newsweek. Here’s one from Vox. Here’s one from The Atlantic Council think tank. Here’s one from the Brookings Institution think tank. Here’s one from Media Matters for America, founded by the Center for American Progress think tank.

Do
you get the message? Are you receiving the messaging loud and
clear? Accuse the US of sabotaging the Nord Stream pipelines and it’s
called a conspiracy theory. Accuse Russia of doing the exact same thing
and it’s called news.

And of course by pointing out this
cartoonish double standard I do not mean to suggest that both theories
are equally well-evidenced. One wouldn’t expect them to be in a contest
in which one party had their own energy infrastructure sabotaged.

For example, there’s the fact that Secretary of State Antony Blinken explicitly said
that the sabotage of pipelines delivering Russian gas to Germany offers
a “tremendous opportunity” to end Europe’s dependency on Russian
energy. There’s also the fact that a 2019 Pentagon-commissioned study by
the RAND Corporation on how to overextend and weaken Russia explicitly stated that the US would benefit from stopping Nord Stream 2. There’s also the fact that both President Biden and his Under Secretary of State for Political Affairs Victoria Nuland explicitly said that Nord Stream 2 would be brought to an end if Russia invades Ukraine, the fact that the US sanctioned those who built Nord Stream 2, the fact that former secretary of state Condoleezza Rice is on record saying
the US wants Europeans to be more dependent on North American energy
than on pipelines from Russia, the fact that Germans had just been angrily demanding an end to US-led sanctions on Russia and a reopening of Nord Stream gas, the fact that US naval forces were recently conducting unmanned underwater vehicle drills right where the pipelines were attacked, the fact that unmanned underwater vehicles have been found carrying explosive charges near Russian pipelines in the past, the fact that Poland literally just inaugurated a gas pipeline that will transport gas from Norway through Denmark and the Baltic Sea, the fact that US military helicopters were reportedly recorded traveling
between the blast points and along the Nord Stream 2 pipeline shortly
before the explosions, and the fact that the CIA has a known history of blowing up Russian gas pipelines.

But
sure, if you think the United States could have any responsibility for
this attack at all, you’re a crazy conspiracy theorist and no different
from QAnoners who think pedophile Satan worshippers rule the world.

Okay,
empire. Message received. Does make me wonder about some of those other
“conspiracy theories” you’ve told us to ignore, though.

_______________

My work is entirely reader-supported, so if you enjoyed this piece please consider sharing it around, following me on FacebookTwitterSoundcloud or YouTube, buying an issue of my monthly zine, or throwing some money into my tip jar on Ko-fiPatreon or Paypal. If you want to read more you can buy my books. The best way to make sure you see the stuff I publish is to subscribe to the mailing list for at my website or on Substack, which will get you an email notification for everything I publish. Everyone, racist platforms excluded, has my permission to
republish, use or translate any part of this work (or anything else
I’ve written) in any way they like free of charge. For more info on who I
am, where I stand, and what I’m trying to do with this platform, click here. All works co-authored with my American husband Tim Foley.

Bitcoin donations:1Ac7PCQXoQoLA9Sh8fhAgiU3PHA2EX5Zm2

==========================================================

* Zie:Officieel document toont aan dat de VS de oorlog en energiecrisis in Europa heeft gepland en Rutte verklaart namens ons allen de oorlog aan Rusland‘ (!!!!) en zie:

Oekraïne: VS beambten geven toe dat ze letterlijk het publiek voorliegen over Rusland‘ (!!!!)

——————————————

** De volgende opsomming bevat de redenen voor de Russische inval in Oekraïne, die ik overnam uit het bericht:Ook GB wordt geregeerd door misdadigers en grote bedrijven die lak hebben aan vrede en de volksgezondheid

  • Ten eerste: door de geschonden
    (volop bewezen) overeenkomst tussen de voormalige Sovjet president
    Gorbatsjov en o.a. destijds Duitse premier Kohl, zijn minister van
    buitenlandse zaken Genscher en vertegenwoordigers van de regering Bush*,
    de overeenkomst dat de NAVO zich niet zou uitbreiden richting
    Moskou……  (geschonden door de VS en de oorlogshitsers van de andere
    NAVO-lidstaten)
  • Ten tweede: door de opstand en
    staatsgreep die de VS voor en tijdens 2014 bewezen in Oekraïne heeft
    georganiseerd, geregisseerd en gefinancierd (met 5 miljard dollar). Men
    hoopte dat Rusland daarop De Krim zou annexeren, maar daar stak de
    bevolking van dat schiereiland een dikke stok voor door een referendum
    te organiseren voor aansluiting bij Rusland, men was tegen de
    staatsgreep tegen de door hen democratischh gekozen president
    Janoekovytsj en wenste niet onder de corrupte neonazi-juntaleider
    Porosjenko te leven (die door de VS werd geparachuteerd als ‘president’
    van Oekraïne)….. Het door internationale waarnemers als eerlijk en
    goed beoordeelde referendum werd door 80% van de bevolking gesteund, een
    bevolking bestaande uit de oorspronkelijke bevolking van De Krim,
    etnische Russen en Oekraïners!!! (hetzelfde geldt voor de zich van
    Oekraïne afgescheiden staatjes Luhansk en Donetsk, die daarna 8 jaar
    lang werden gebombardeerd door nazi-bataljons van het Oekraïense
    leger….)
  • Ten derde: wat volgt uit het vorige punt:
    de 8 jaar lang durende bombardementen op de burgers van de volks
    republieken Luhansk en Donetsk, waarbij meer dan 13.000 mensen omkwamen
    ofwel werden vermoord, waaronder veel etnische Russen….. Voor de
    Russische inval in Oekraïne heeft de regering Zelensky haar nazi-troepen
    opdracht gegeven om de aanvallen op de staatjes Luhansk en Donetsk te
    verhevigen, ofwel een grote troepenopbouw met zware wapens >> daar
    lulde men niet over in het westen, nee dat Rusland daarop meer troepen
    naar haar grens met Oekraïne stuurde leidde tot felle (uiterst
    hypocriete) reacties in het westen……
  • Ten vierde:
    door de al jarenlang bijna het jaarrond durende militaire oefeningen van
    de VS en de rest van de NAVO langs de Russische westgrens (waar zelfs
    op het binnenvallen van Russisch grondgebied werd en wordt
    geoefend)…… 
  • Ten vijfde: de militaire oefeningen die
    de NAVO laatste jaren heeft gehouden in Oekraïne uiteraard met het
    Oekraïense nazi-leger, terwijl men de wereld wijs probeert te maken dat
    Oekraïne niet zou en zal toetreden tot de NAVO…… ha! ha! ha! ha!
    ha! 
  • Ten zesde: het VS ‘raketschild’ in Polen, Roemenië
    en Tsjechië, een schild zogenaamd tegen raketten uit Iran en
    Noord-Korea, terwijl de afzonderlijke raketten van dat schild in een
    zeer korte tijd kunnen worden voorzien van meerdere kernkoppen, waarmee
    men Russische miljoenensteden kan vernietigen…. 

——————————————

*** Zie wat betreft ‘het democratische gehalte van en de vrijheid in Oekraïne’ (het westen
verdedigt daar toch zogenaamd de democratie) o.a. de volgende 7 links: Beestachtige Kristallnacht in Odessa (anno 2014) en Oekraïne benoemt oligarchen-gangsters tot gouverneurs en ministers……….‘ (!!!!)

Oekraïne
ontvoert kritische studenten, verbiedt oppositie partijen, sluit
onafhankelijke media, begaat oorlogsmisdaden en voert arbeidswetgeving
in die een dictatuur waardig is
(!!!!) Een ‘mooie democratie’ die het westen verdedigt in Oekraïne…….

Oekraïne: grof geweld tegen vluchtende Roma, hoe bedoelt u dat dit land niet fascistisch is…..

Oekraïense
democratie een schijnvertoning, plus het tegenhouden van gekleurde
vluchtelingen door de politie en douane van Oekraïne
‘ (!!!!)

De Oekraïense president Zelensky is een dictator‘ (!!!!)

Oekraïne: Facebook en Instagram staan oproepen tot moord op Russen toe‘ (!!!!) en zie wat dat betreft:

Rutte gaat Zelenski niet aanspreken op oproep tot genocide: ‘Dit is gewoon een misdrijf!’‘ (!!!!) (een artikel van Nine For News) Op
de enige Oekraïense tv zender die nog is toegestaan heeft men opgeroepen elke Rus te
vermoorden, zelfs de kinderen, ofwel een oproep om een genocide uit te
voeren op de Russen in Oekraïne….. Rutte stelt niet te weten of dit
waar is, terwijl hij dat zo kan laten uitzoeken, maar laat dat dus
achterwege en weigert dus om Zelensky daarop aan te spreken…….

——————————————

Voorts zie:Ruslands annexatie van bezette Oekraïense gebieden: een donkere dag voor de wereld of……‘ (!!!!)

Oekraïne: Rusland zou archieven over de Holocaust vernietigen en monumenten daarvoor vernielen

Gaspijpleidingen Nord Stream 1 en 2 met explosies beschadigt: Rusland is de dader‘ (!!!!)

Giorgia Meloni en de wereldwijde terugkeer van het fascisme

Olaf Scholz, de Duitse premier, naar het ‘vredelievende’ Saoedi-Arabië en andere Golfstaten voor leveringen van ‘duurzaam LNG’‘ (!!!!)

Kabinet Rutte 4 liegt over het energieprijsplafond dat het gedrukt staat met een ‘mooie rol’ van D66 minister Jetten

Rijksbegroting 2023 en de ‘reparaties van de koopkracht’ vs. sancties tegen Rusland, plus de toespraak van Putin

Waar blijft de heftige verontwaardiging over de Azerbeidzjaanse aanval op Armenië, waar men de mond vol heeft over Oekraïne……

Kritiek op westerse waarden wordt gezien als Rusland promotie, terwijl die critici juist de westerse waarden uitdragen

Oorlog
in Oekraïne: grote Wall Street banken (en aandeelhouders) behalen
enorme winsten door te speculeren met voedsel en energie…….
‘ (!!!!)

Westerse
waarschuwingen voor ‘Russische propaganda’ terwijl we verdrinken in
propaganda van de VS en andere westerse landen…….

Michail Sergejevitsj Gorbatsjov 2 maart 1931 – 30 augustus 2022

 

Oekraïne: analyse van twee professoren: coup van 2014 oorzaak huidige ellende‘ (!!!!) (17 maart 2022)

 

Oekraïne: een door de VS gefabriceerde wereldcrisis‘ (!!!!)

 

Oekraïne: biowapens en de westerse wil om Rusland lam te leggen‘ (!!!!)

Kritiek
leveren op Rusland en China terwijl het grootste deel van de wereld
leeft onder de bloedige knoet van de VS is uitermate grof

Oekraïne: de VS politiek voor permanente oorlogsvoering en de NAVO-Duitse aankondiging van oorlog met Rusland…..‘ (!!!!)

Gasbesparing en armoede door onverantwoorde sancties tegen een land dat qua geweld nog niet in de schaduw kan staan van de VS‘ (!!!!)

NAVO uitbreiding over de wereld zal uiterst destabiliserend werken en is levensgevaarlijk (zie de links in dat bericht!!) De illegale NAVO uitbreding richting
Moskou was één van de belangrijkste redenen voor Rusland om in te
grijpen in Oekraïne en de NAVO heeft daarmee de wereldstabiliteit al
jaren geleden ondergraven…… De Britse minister van buitenlandse
zaken heeft een pleidooi gehouden om terreurorganisatie NAVO uit te
breiden tot over de hele wereld….. Zo kan het westen nog makkelijker
de grondstoffen elders onder controle krijgen en houden, de
handelsroutes beheersen, bovendien kan het westen daarmee landen met
geweld tot de orde roepen als die niet wensen te leven onder de inhumane
neoliberale westerse breidel van het VS imperium (het Vierde
Rijk)…… Daarbij heeft GB 145 militaire bases over de wereld (zie
: Groot-Brittannië heeft 145 militaire bases in 42 landen) terwijl de VS er meer dan 800 heeft, waarvan er 400 om een groot deel
van China liggen en vanwaar China bestookt kan worden met (kern-)
raketten, straaljagers en bommenwerpers….. Om nog maar te zwijgen over
de met kernwapens bewapende atoomonderzeeërs van deze 2 landen en hun
vliegdekschepen….. Het uiteindelijke doel van de VS is niet Rusland
maar China dat een bedreiging vormt voor de smerige VS hegemonie over de
wereld….. Zie
:VS: het uiteindelijke doel is niet Rusland maar China‘ (!!!!)

Rusland zou kerncentrale Zaporizja die het bezet houdt zelf bombarderen: hoe geloofwaardig kan dat zijn
(!!!!) Ongelofelijk dat men in het westen deze overduidelijke leugen van de
Zelensky propagandamachine gelooft dat zegt dan ook genoeg over de
hersenspoeling van de westerse volkeren met de enorme golf aan
anti-Russische propaganda…. En dat beste bezoeker zegt genoeg over de
valse westerse media en politiek……

Russische economie draait veel beter dan verwacht terwijl de westerse volkeren zuchten onder de sancties tegen dat land‘ (!!!!)

Oekraïne: hopeloze en redeloze westerse propaganda tegen Rusland……

Andreas
Audretsch (partij: Die Grünen) pleit hypocriet voor grote progressieve
samenwerking tegen opkomend fascisme en Putins Rusland
‘ (en zie de links in dat bericht!!)

De mensheid blind en doof gedwongen op weg naar de apocalyps‘ (en zie de links in dat bericht!!)

Oekraïne: Rutte gaat Cherson herbouwen….. ha! ha! ha! ha! ha! 

Oekraïne: westerse ‘stabilisatie van het conflict’: levering van wapens, straaljagers en troepen‘ (!!!!) (25 januari 2022)

VS en rest NAVO die oorlog in Oekraïne hebben uitgelokt, verklaren Rusland tot gevaar voor het westen…..‘ (!!!!) (en zie de links in dat bericht!!)

Duitse
verontwaardiging over behandeling krijgsgevangenen WOII door
Sovjet-Unie: onderdeel van de anti-Russische propaganda aangaande
Oekraïne

Oekraïne: onvervalste
westerse propaganda waarin men zich afvraagt of Putin blufpoker speelt
door het westen met ‘oorlogsretoriek te bestoken…..’

Anti-Russische propaganda, een kleine trieste rondgang in het hersenspoelen van de westerse bevolking‘ (24 maart 2021)

4 mei 2022: dodenherdenking en verkregen vrijheid

Oekraïne is vergeven van speciale westerse troepen en spionnen‘ (!!!!)

Oekraïne:
westerse proxyoorlog tegen Rusland toont nog eens aan dat politici lak
hebben aan luchtvervuiling, volksgezondheid en armoede

Stop toetreding Oekraïne tot EU‘ (en zie de links in da bericht o.a. die over associatieverdrag met Oekraïne)

Rutte: ’Oorlog in Oekraïne is ook onze oorlog, daar moeten we het eens over worden’ ha! ha! ha! ha! ha! ha!‘ 

Turkse terreurdictatuur chanteert NAVO over toelating Zweden en Finland

Media en denktanks in de VS bereiden het volk voor op oorlog met China‘ (!!!!) (en zie de links in dat bericht!!)

Oekraïne: de VS was in staat deze oorlog te voorkomen, alleen al door Kiev te beschermen tegen nazi’s

Oekraïne: om Rusland
te straffen haalt Joe Biden de banden aan met de reli-fascistische
dictatuur Saoedi-Arabië….. ha! ha! ha! ha!
‘ (!!!!) En zie wat dat bericht betreft ook:

9
mei de herdenking in Rusland van de overwinning op nazi-Duitsland en de
dood van 27 miljoen Russen, terwijl Duitsland Rusland de les lees
t’ (!!!!)

Truth on Ukraine. Glory to WHAT?‘ (!!!!)

Oekraïne: ‘Russische militairen verkrachten baby’s‘ (!!!!) en zie wat dit betreft:

Oekraïense regeringsambtenaar ontslagen na ongefundeerde beweringen over Russische oorlogsmisdaden

SCOTT RITTER: Twitter Wars—My Personal Experience in Twitter’s Ongoing Assault on Free SpeechLezen mensen!! Scott
Ritter is één van de deskundigen die het massamoord verhaal in Boetsja
(Bucha)
naar de prullenbak verwees, daar op de beelden uit die stad
lijken op straat waren te zien en deze na daar een fiks aantal dagen te
hebben gelegen niet waren
opgezwollen en opengebarsten, wat normaal wel zou zijn gebeurd……
Ofwel die massamoord is in scene gezet door het
Oekraïense leger, terwijl intussen bekend is dat
de neonazi’s na het vertrek van het Russische legeronderdeel alle
burgers hebben vermoord die voedselhulp van de Russen hadden
aangenomen……. Zoals nu bekend is dat het neonazi-Azov-bataljon dat zich verschuilde in de
staalfabriek van Marioepol, burgers als gijzelaars heeft
vastgehouden >> al zal je dat niet te horen of te lezen krijgen in de reguliere westerse (propaganda) massamedia…..
 

Bob Rae (Canadese ambassadeur VN) vindt dat Rusland en de VS het vetorecht in VN Veiligheidsraad moet worden ontnomen

Oekraïne:
het westen heeft zakelijk bewezen totaal onbetrouwbaar te zijn.
Baerbock (min. BuZa Duitsland) doet overbodige beloften aan de Baltische
staten
‘ (!!!!)

Vredesmarsen in Duitsland gedemoniseerd vanwege Oekraïne‘ (!!!!)

Oekraïne crisis: Bill Clinton één van de aanstichters van de crisis
Terwijl de vrouw van deze schoft, Killary Clinton als minister van BuZa
onder Obama 5 miljard dollar vrijmaakte om een opstand en coup te
organiseren in Oekraïne…..

VS is plotseling ‘bezorgd’ over mensenrechtenschendingen in India, reden: India steunt Rusland

Rijk
en regering wantrouwen burgers: massale controles op personen, plus
druk op grote techbedrijven voor censuur op sociale media…….

Instagram censureert berichten die niet passen in het buitenlandbeleid van de VS‘ (en zie de links in dat bericht naar meer artikelen over censuur!!)

Oekraïne: de oorlog wordt door grote bedrijven misbruikt om regels voor meer duurzame landbouw tegen te houden……

Rusland uit UNHRC gezet waarvan Saoedi-Arabië eerder voorzitter was…….

Canada heeft besloten ‘verantwoorde olie’ te winnen in oceaan op 1 kilometer diepte……..
‘Verantwoorde olie’, dus niet uit Rusland, olie uit de VS,
Saoedi-Arabië of de Verenigde Arabische Emiraten (VAE) is blijkbaar wel
verantwoord…… ha! ha! ha! ha! ha!

Marioepol in puin gelegd door Azov-bataljon van Oekraïense leger‘ (!!!!)

VS
inlichtingen experts en luchtmachtofficieren: Russische aanpak Oekraïne
duidt op voorzichtigheid ter voorkoming van zoveel mogelijk
burgerslachtoffers
‘ (!!!!)

Oekraïne: de grote winnaars‘ (met een korte update van 26 maart 2022)

Massa executie van 81 mensen in Saoedi-Arabië: aandacht in (hysterische) westerse media nul komma nada!!
(!!!!)
Die
media waren de afgelopen maanden te druk met het maken van
valse anti-Russische propaganda!!
Vergelijk dat eens met de situatie in Oekraïne, terwijl de Saoedische
terreurcoalitie al jaren een genocide uitvoert in Jemen die aan minstens
500.000 mensen het leven moet hebben gekost, begin vorig jaar (2021) werd al bekend
gemaakt dat minstens 100.000 kinderen zijn omgekomen in Jemen door de
blokkades van die terreurcoalitie, blokkades die op zee mede worden
uitgevoerd door de VS…….

Oekraïne: generaal haalt westerse propaganda door de mangel

‘Oekraïense leger bombardeert eigen burgers en presentators tv programma verbijsterd over getuigenis aangaande Oekraïne‘ (!!!!)

Oekraïne: kinderziekenhuis Marioepol was vanaf eind februari dit jaar in gebruik als legeronderkomen‘ (!!!!)

Oekraïne: de nazistrijders van de VS‘ (!!!!)

Oekraïne: Facebook en Instagram staan oproepen tot moord op Russen toe‘ (!!!!)

Putin wast het westen nog eens de oren‘ (!!!!)

Oekraïense
democratie een schijnvertoning, plus het tegenhouden van gekleurde
vluchtelingen door de politie en douane van Oekraïne
‘ (!!!!)

Oekraïne: de strijd tegen de waarheid over de bloedige VS terreur plus de enorme westerse hypocrisie

Oekraïne en ‘het
truckers protest’ tegen COVID-maatregelen in Canada van
fundamentalistisch religieus rechts, racisten en ander tuig? Eén grote
leugen!!

‘Russische propaganda’: het laatste excuus voor nog meer ‘democratische censuur’ op de sociale media‘ (!!!!)

Oekraïne: belangrijke punten die niet mogen worden vergeten, ondanks de propagandawals die over ons heen wordt gereden

Oekraïne: wie jarenlang een wereldmacht tart moet niet opkijken als deze uiteindelijk optreedt‘ (!!!!)

Oekraïne: Rusland erkent Luhansk en Donetsk, de westerse wereld alweer hypocriet op de kopEn zie de links in dat bericht!!

Westerse Oekraïne leugens

Oekraïne: Russische ‘propaganda’ is informatie die VS propaganda weerlegt‘ (!!!!)

Oekraïne: waarom niet
de reguliere media direct laten leiden door de CIA en is de VS wellicht
bezig met de voorbereiding van een aanval op Rusland

Propaganda niet alleen voor oorlogsvoering maar levensbepalend zoals die voor het Verdrag van Maastricht

Generaal Stoss: VS ziet een ‘epische nucleaire dreiging’ van China en Rusland‘ (!!!!)

Oekraïne
crisis: het feit dat het westen dit sprookje in de wereld hielp ‘heeft
voorkomen’ dat een Russische inval plaatsvond…….
‘ (en zie de links in dat bericht!!)

BREKEND NIEUWS:
Oekraïne crisis: de CIA heeft Disney overgenomen: beweringen zonder enig
bewijs dat Rusland een ‘false flag video’ gebruikt zijn ‘waar….’
‘ (en zie de links in dat bericht!!)

Oekraïne: het conflict berust puur op aannames die werden en worden gelanceerd door de VS en haar NAVO-partners(en zie de links in dat bericht!! Waarvan je de eerste hieronder vindt)

VS begint ‘troll farm’, alsof Hollywood en de massamedia al niet genoeg VS propaganda maken……….‘ (en zie de links in dat bericht!!

Strijd opgelaaid in Oost-Oekraïne tussen het leger en ‘door Rusland gesteunde rebellen’, aldus BBC World Service‘ (en zie de links in dat bericht!!)

De VS zet zichzelf wat betreft Rusland, China en Iran geopolitiek schaakmat‘ 

VS
eist dat Rusland haar troepen terugtrekt van de Oekraïense grens en
volgens inlichtingenbron: politiek het grootste gevaar voor burgers
VS……..

Ook
van belang is de volgende leugen van Blinken, de VS minister van BuZa, waar de politiek en de
media in de VS het volk eerst angst aanjagen en dan aannemen dat
oorlogsvoering is geoorloofd: ‘Tony
Blinken (VS minister van BuZa) liegt als hij zegt dat de VS alleen met
toestemming van het volk geweld gebruikt in het buitenland
‘ 

Tony Blinken heeft de Oekraïense president Zelensky de wacht aangezegd: zijn land is officieel een VS kolonie‘ (!!!!) Zelensky
werd na zijn aantreden als president al door de VS en de neonazi’s in
zijn land onder druk gezet daar hij de banden met Rusland wilde
aanhalen…..
. Zie wat dat betreft ook:

Putin gaf het westen een memorabele les geopolitiek

Rusland
zou De Krim hebben geannexeerd,
echter de bevolking besloot in een dik gesteund referendum (goedgekeurd
door internationale waarnemers) zich aan te sluiten bij Rusland, al
hoopte het westen dat Rusland inderdaad De Krim zou annexeren, niet voor
niets ook dat het westen deze leugen levend probeert te houden….
Zie: De Krim het echte verhaal: geen annexatie maar de vrijwillige aansluiting bij Rusland, zelfs Oekraïners stemden voor‘ (!!!!)

Zelensky (president Oekraïne) ingepakt door neonazi’s en beloften aan EU gedaan door Porosjenko‘(!!!!)

Brief aan de Russische bevolking over ‘Defender 2020’, de zoveelste militaire NAVO oefening langs de grens van hun land‘ 

Oekraïne: opnieuw neonazi protesten op Maidanplein, vanwege Rusland vriendelijk handelen door president Zelensky‘ (!!!!)

Snowden vindt het ongelofelijk dat de media VS politici niet aanspreken op totaal verschillende reacties n.a.v. ‘klokkenluiden’

Joe Biden heeft al lang toegegeven dat hij Oekraïne onder druk zette een openbaar aanklager te ontslaan die zijn zoon vervolgde

Oekraïne kondigt staat van beleg af vanwege ‘Russische agressie’ in de Zee van Azov

VS torpedojager arriveert in Zwarte Zee terwijl de boel daar op scherp staat……..

Porosjenko (Oekraïne) roept de NAVO op tot oorlog tegen Rusland

Election ploy? Poroshenko declares martial law in Ukraine after Kerch standoff

VS senator Rand Paul stelt n.a.v. NAVO-top dat men de zaak moet bekijken vanuit het Russische perspectief

Putin en Trump halen spanning uit de lucht >> de westerse wereld schreeuwt moord en brand……

Afspraken met de VS maken? Voor je het weet heb je te maken met een ‘verspreking’ van de president….. ha! ha! ha! ha! ha!

Oekraïne,
Georgië en Moldavië hebben oud bondgenootschap doen herleven, in
voorbereiding op NAVO lidmaatschap en verdere actie tegen
Rusland……..
‘ (!!!!)

De Krim, Georgië en Syrië >> de anti-Russische propaganda…..‘ (!!!!)

Oekraïne en NAVO bezig met uitlokking WOIII………

VS levert neonazi-leger Oekraïne voor 250 miljoen dollar aan wapens

Oekraïne
het toneel van grootschalige luchtmachtoefeningen met VS en NAVO, naast
een enorme militaire VS/NAVO oefening in Noorwegen
‘ (!!!!)

Okkupert
een Noorse serie die de angst voor de Russen moet aanwakkeren en de
grootste anti-Russische NAVO oefening in decennia………
‘ (!!!!)

Duitsland doet mee in het koor van de wolven: Russische cyberterreur!‘ (!!!!)
Sinds de Russische inval in Oekraïne (het is bij deze toevoeging 21
juli 2022)  hoor je nog amper leugens over Russische cyberaanvallen,
terwijl westerse ‘deskundigen’ van oorlogshitsende denktanks al kort na
de invasie stelden dat Rusland dit middel nog veel vaker zou
gebruiken tegen het westen….. Het is dan ook zo dat vooral vanuit Oekraïne werd gehackt
en niet door etnische Russen!! (er wordt trouwens ook vanuit Nederland
veelvuldig gehackt in het buitenland….)

Oekraïne meldt ‘flagrante schending’ akkoord van Minsk…….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Oekraïne: zwaar gekleurd nieuws van de NOS, u weet wel, een ‘onafhankelijke’ zendgemachtigde………‘ (!!!!) En zie wat dat betreft ook de berichten onder de volgende 2 links:

Oekraïne: gekleurde berichtgeving NOS en Radio1 deel 880‘ 

Minsk vredesbesprekingen en een sterk staaltje anti-Russische propaganda……….‘ (!!!!)

Geert Jan Hahn en zijn ‘deskundige’ gekleurde kijk op Oekraïne…….. AAJAAAJAAAJ!!!

———————————————

Wat betreft censuur die men zelfs toepast op berichtgeving over wat er in Oekraine werkelijk gebeurt:John Pilger (filmmaker en schrijver): hoe de huidige propaganda haar vernietigende werk doet

Oekraïne:
journalist Alina Lipp: bankrekening geblokkeerd en kans op 3 jaar
gevangenisstraf voor het berichten over oorlogsmisdaden
‘ (!!!!) Duitse censuur en dan spreken ook de reguliere Duitse media schande over censuur in Rusland….. ha! ha! ha! ha!

In
het volgende YouTube filmpje geeft de maker
aan dat zijn bankrekening is geblokkeerd voor zijn berichtgeving over
wat
er sinds 2014 is gebeurd in Oost-Oekraïne, ook hier dus sprake van
censuur al is het in dit geval in Groot Brittannië….. Men spreekt met
schande over
de Russische handelingen in Oost-Oekriane, maar dat de burgers daar 8
jaar lang werden gebombardeerd door het
Oekraïense
nazi-leger en dat daarbij meer dan 13.000 van hen zijn omgekomen
interesseerde dezelfde 8 jaar lang niemand in het westen en dat is nog
steeds zo…..:
 

YouTube online censuur van o.a. video’s die aantonen dat de situatie in Oekraïne heel anders is dan voorgesteld in het westen

Oekraïne: als je
voelt dat je wordt gemanipuleerd is het omdat dit een feit is, plus ‘het
gebruik van chemische wapens’ door Rusland
‘ (en zie de links in dat bericht!!)

Julian
Assange dient bij het Britse hooggerechtshof zijn argumentatie in voor
de grond van zijn beroep tegen uitlevering aan de VS
‘ (en zie de links in dat bericht!!) (‘Met’ door Google gecensureerde foto) Verder in dat bericht onder andere een opsomming van westerse waarden.

Salmon Rushdie neergestoken: leiders van westerse landen met valse en hypocriete woorden

Democraten en Republikeinen: geen verschil als het gaat om het bewaren en bewaken van de VS wereldhegemonie

Oekraïne: VS beambten geven toe dat ze letterlijk het publiek voorliegen over Rusland
Liegen is ook al zo’n ‘mooie westerse waarde’, terwijl de Nederlandse
VVD premier Rutte wel de kroon spant als het gaat om leugens en
bedrog…… (wat dat betreft kan hij zo toetreden tot de CIA)

Grote bedrijven als
Kellogg’s, farmaceuten, wapenfabrikanten en oliemaatschappijen hebben
een groot belang bij censuur op de sociale media

Het omvallen van de westerse civilisatie zal de hele wereld treffen in tegenstelling tot de teloorgang van vroegere ‘beschavingen’

In een al iets ouder artikel van Chris Hedges schetst hij wat er zal gebeuren als de huidige civilisatie omvalt, ofwel als de VS omvalt zal dit over de hele wereld een negatieve uitwerking hebben. (al zal de VS dan haar troepen moeten terugtrekken uit de rest van de wereld, wat voor velen een enorme opluchting zal zijn) Hedges begint met verwijzingen naar vroegere civilisaties die op hun hoogtepunt tekenen van verval begonnen te vertonen. Verval te zien in de hoeveelheid van geweld die steeds harder werd ingezet en waarbij de machtigen zich terugtrokken in ommuurde delen van steden om zo het geweld buiten de deur te houden, echter dit was hooguit uitstel van ‘executie…..’ (ook in Nederland heb je nu villawijken die met hekken zijn afgesloten van de rest van het land, waar deze wijken worden gecontroleerd door particuliere veiligheidsdiensten)

Voorts trachtten bepaalde civilisaties met militaire macht de rest van de aan hen bekende wereld blijvend te onderwerpen, echter ook dat is zoals we weten altijd maar van tijdelijke aard geweest voordat zo’n ‘wereldmacht’ omdonderde…… Niet zelden is een over de kop draaiende ‘economie’ van een beschaving mede oorzaak dat zo’n civilisatie ten einde liep, enorme schulden en toch door blijven gaan op de ingeslagen doodlopende weg…….

Besmettelijke ziekten en gebrek aan stoffen die noodzakelijk zijn voor een goede gezondheid werden schaars bijvoorbeeld door droogte of zelfs door verwoestijning waardoor bijvoorbeeld de levensverwachting achteruit kachelde. Al moet wel gezegd worden dat naast ziekten die een groot deel van de bevolking trof, er daarnaast beschavingen ten onder gingen door veranderende weersomstandigheden, dus niet alleen droogte maar ook door regelmatige overstromingen, die de bevolking van zo’n beschaving ongemeen hard troffen waardoor ze wegtrokken op zoek naar een beter leven elders, wat Hedges ook noemt in zijn artikel. Hedges stelt hierbij dat wanneer de huidige civilisatie zal omvallen er op de hele wereld geen plek zal zijn waar men zich kan terugtrekken…… 

Al moet ik bij het hieraan voorafgaande wel opmerken dat de VS bepaald niet de enige wereldmacht is, China is op weg om op economisch gebied de VS voorbij te streven en het is maar de vraag of China meegetrokken zal worden door de VS, zeker als je bedenkt dat China, Rusland en India om een paar landen te noemen, bezig zijn een eigen internationaal betalingssysteem op poten te zetten, dit als antwoord op het door de VS dollar beheerste SWIFT betalingssysteem…… Eén ding is zeker >> als de dollar valt zal dat ook de euro meeslepen en vergeet hierbij niet dat de staatsschuld van de VS groter is dan welke andere staatsschuld die we eerder zagen dan wel die we nu in andere landen zien en dat maakt de kans steeds groter dat de dollar zal vallen…..

In tegenstelling tot vroegere civilisaties stelt Hedges dus dat zich elders terugtrekken bij een komende val van de civilisatie niet mogelijk zal zijn, daar dit de gehele wereldgemeenschap zal treffen. Een voorbeeld wat al een paar decennia geleden werd voorspeld is het moment waarop de dollar zal vallen, daarmee zal elke andere munt onderuitgaan, zeker de euro die zeer afhankelijk is van wat er in de VS gebeurt, terwijl de VS in feite een zo grote staatsschuld heeft dat deze nooit meer kan worden ingelopen en toch laat men daar de geldpersen doordraaien, 24 uur per dag en 365 dagen per jaar……. Echter wat men een paar decennia geleden nog niet wist is het opkomen van China als een wereldmacht die qua economie de VS op zeker voorbij zal streven, plus het al genoemde opzetten van een ander betalingssysteem dan SWIFT, waarbij men ook af wil van de petrodollar, ofwel het weergeven van de olie- en gasprijs in dollars en daaraan werken naast China en Rusland ook Iran en India mee…….

De VS is het laatste wereldrijk en je kan gerust stellen dat dit het Vierde Rijk is, echter met een paar verschillen ten opzichte van eerdere wereldrijken. Zo zet de VS niet alleen in op het oorlog voeren elders, maar ook op het manipuleren van de politiek in landen die het belangrijk vindt hetzij vanwege grondstoffen dan wel de geologische ligging van dat land of een combinatie van die 2, als dat niet goedschiks kan dan maar kwaadschiks >> door het manipuleren van verkiezingen in zo’n land, of het organiseren, regisseren en financieren van opstanden die tot een staatsgreep moeten leiden >> ontevreden burgers die hun regering ten val brengen. Hetzelfde doel kan de VS ook bereiken door een ongehoorzaam land sancties op te leggen, ook dat met de opzet om de daardoor ontevreden geworden burgers in opstand te laten komen tegen hun regering….. 

De VS beweert keer op keer dat voedsel en medicatie zijn uitgesloten van sancties, echter de bewijzen van het tegendeel zijn overweldigend, neem de sancties tegen Irak van eind vorige eeuw en begin deze eeuw onder president en oorlogsmisdadiger Clinton, die hebben in dat land geleid tot de dood van 500.000 kinderen….. Hare kwaadaardigheid en oorlogsmisdadiger Madeleine Albright, destijds de verantwoordelijke minister van buitenlandse zaken, durfde daar later over te zeggen dat ondanks de dood van zoveel kinderen de sancties gerechtvaardigd waren, terwijl met deze sancties niet werd bereikt wat men wilde: een verandering van regime (regime change) in Bagdad…… Echter geen hond in het westen die daarom sancties eiste tegen de VS……

Daarnaast waren de sancties zoals gewoonlijk illegaal als de VS ze oplegde (en oplegt), immers zonder VN resolutie, maar daar heeft deze grootste terreurentiteit ter wereld dan ook lak aan….. De opvolgende administraties van dit land, of die nu Republikeins dan wel Democratisch zijn, zien de VS als een land dat onder en boven de internationale wet- en regelgeving mag staan, ofwel men vindt dat de VS alle recht heeft om wat dan ook te flikken op internationaal niveau……. (vandaar ook dat de VS de grootste terreurentiteit ter wereld is en alleen deze eeuw al meer dan 5 miljoen mensen heeft vermoord, met de hulp van andere NAVO-lidstaten, die in feite een onderhorige rol spelen in dat militaire terreurverbond, de VS heeft de NAVO dan ook als extra leger en voert bij internationaal ingrijpen altijd het militaire opperbevel over die organisatie…….

Nee, de VS doet geen moeite om landen echt te veroveren en aan het eigen land toe te voegen, het heeft aan de andere kant wel meer dan 800 militaire bases over de wereld…… De VS doet naast het bouwen van militaire bases elders één en ander op de moderne manier >> bepaalde landen totaal afhankelijk maken van de VS….. Dat kan je deels al over de EU zeggen en de proxyoorlog van de VS tegen Rusland heeft eindelijk bereikt wat de VS daarmee voor ogen had: de export naar de EU van haar peperduur verkregen schaliegas in de vorm van LNG (wat gezien het hele proces amper beter is voor het miliieu dan olie) en de NAVO, haar extra terreurleger dat enorm veel meer geld genereert voor vooral de wapenindustrie in de VS…..* Terwijl de NAVO allang veel machtiger was dan het leger van Rusland en de deelnemende NAVO-lidstaten gaven al veel meer uit aan defensie, uh oorlogsvoering dan Rusland en China samen, de VS (dat altijd het militair commando heeft over NAVO terreuroperaties) geeft alleen al 7 keer meer uit aan oorlogsvoering dan Rusland en China samen…… In Europa is het zo dat Duitsland, Frankrijk, Italië en Groot-Brittannië voor het besluit nog meer uit te geven aan oorlogsvoering al 3 keer meer uitgeven aan oorlogsvoering dan Rusland….. 

Wat men bij het voorgaande echter vergeet is dat de grote onderlaag van de westerse bevolkingen steeds meer ontevreden raakt, daar er te weinig geld overblijft om die mensen nu eindelijk een fatsoenlijk leven te geven, sterker nog >> de sancties die men volkomen onterecht tegen Rusland heeft genomen, zorgen ervoor dat die onderlaag steeds groter wordt en de kans op een grote opstand is daarmee ook groeiend……. (onthoud hierbij dat het westen de hoofdverantwoordelijke is voor de Russische inval in Oekraïne**)

Was de gezondheidszorg voor de bevolking in de 60er en 70er jaren van de vorige eeuw nog een belangrijk punt voor westerse regeringen is deze in de 80er jaren teruggedraaid met de komst van het ijskoude inhumane neoliberalisme onder VS president en oorlogsmisdadiger Reagan en de Britse premier Thatcher, een al evengrote psychopathische oorlogsmisdadiger….. Intussen is het neoliberalisme in bijna alle westerse landen de belangrijkste politieke richting (zelfs van zogenaamde linkse partijen) en vindt men oorlogsvoering, dus het vermoorden, verkrachten, verminken en martelen van mensen veel belangrijker dan de volksgezondheid waarop men blijft bezuinigen, hetzelfde geldt voor het nemen van volkomen ontoereikende maatregelen om de luchtvervuiling te verminderen, een vervuiling die jaarlijks gemiddeld aan 8,3 mensen over de wereld het leven kost…… 

Maar wel volkomen hysterisch doen over het Coronavirus, niet voor niets ook dat velen geloven dat de maatregelen tegen het Coronavirus, die de mensen- en burgerrechten op grote schaal hebben geschonden, vooral een oefening was (en is) om opstanden
onder volkeren te voorkomen dan wel opstanden te onderdrukken en waar deze mensen het zelfs zien als een blauwdruk voor
toekomstige autocratische westerse regeringen (en geef ze eens
ongelijk….) Er wordt nog steeds bezuinigd op de zorg, zelfs na de Coronahysterie (die over een paar maanden weer zal oplaaien) toen in die westerse landen bleek dat er veel te weinig verpleegkundigen en IC bedden waren (wat brutaal genoeg zelfs werd aangevoerd als reden om mensen- en burgerrechtenschendende maatregelen te treffen…..)

In 2016 werd het kabinet Rutte 2 en daarmee ook de 2 opvolgende Rutte kabinetten, gewaarschuwd door de geheime diensten  AIVD en de MIVD dat Nederland niet klaar was voor een pandemie, daar er te weinig IC bedden en daarbij horende verpleegkundigen waren, ondanks dat zijn die kabinetten doorgegaan met bezuinigen >> bij aantreden van Rutte 1 waren er nog 2.200 IC bedden en dat was bij de uitbraak van het Coronavirus in 2020 teruggebracht tot 1.100, al zijn er deskundigen die stellen dat het er zelfs minder dan 900 waren, echter daarover kan ik geen cijfers vinden. 

Dit vooral inzetten op oorlog kan alleen maar tot heel veel ellende leiden, niet alleen vanwege het teruglopen van de kwaliteit van de gezondheidszorg, maar ook daar er zoveel kernwapens zijn op de wereld dat deze meermaals kan worden vernietigd en waarbij de VS en GB in 2015 hebben gesteld dat ze dit wapen niet langer als afschrikkingswapen zien maar als eerste aanvalswapen, daarna besloot Rusland noodgedwongen hetzelfde en pas na die beslissing van Rusland werden de westerse reguliere media en westerse politici wakker en schreeuwden moord en brand…… Ofwel de kans dat de wereld ten onder zal gaan aan een nucleaire holocaust is dichterbij dan ooit, zeker als je ziet hoe het westen Rusland en China demoniseren en deze landen proberen te isoleren met nieuwe militaire samenwerkingsverbanden over de wereld….. Vorige week nog heeft de waarschijnlijk komende nieuwe Britse premier, opperploert Liz Truss een pleidooi gehouden om de NAVO uit te breiden over de hele wereld, zodat men het grootste deel van de wereldgrondstoffen ter beschikking kan houden voor het westen en daarbij de transportwegen over land, zee en door de lucht kan veiligstellen voor datzelfde westen…..  

Gelukkig is een groot deel van de wereld het westen meer dan spuugzat en zit dan ook in het geheel niet te wachten op nog meer militaire bases van de VS en GB, waarvan er nu al respectievelijk 800 en 145 bestaan (buiten de landsgrenzen van de VS en GB)…… 

Verder wijst Hedges op de westerse verantwoordelijkheid voor de relatief snelle klimaatverandering, waarbij men ondanks de vele klimaattoppen jaar na jaar meer broeikasgassen uitstoot…. Steeds meer droogte (gistermorgen hoorde ik dat 47% van de EU sterk is verdroogd…..), overstromingen, orkanen en hittegolven teisteren de aarde en haar bewoners, echter door het enorme gebrek aan werkelijke actie*** zullen deze door de klimaatverandering veroorzaakte weergerelateerde rampen alleen maar worden versterkt….. De ijskappen van de Noord en Zuidpool smelten en de temperaturen aan de polen gaan in rap tempo omhoog, ook gletsjers elders smelten steeds sneller af, daarmee zal de zeespiegel tot hoogten stijgen die bewoning van laaggelegen gebieden onmogelijk zal maken (en dat zeker ook in Nederland, waar men belachelijk genoeg nog steeds ver onder zeeniveau bouwt…..) 

Oorlog, honger en volksverhuizingen zullen uiteindelijk het gevolg zijn van alle weergerelateerde rampen, en de EU zal zich omvormen tot Fort Europa, wat het nu deels eigenlijk al is…… Echter ook in de EU zal honger straks een weerkerend fenomeen zijn en de kans is dan levensgroot dat de bevolking tegen die tijd wel in opstand zal komen, al probeert men dat nu al te voorkomen o.a. door invoering van de digitale EU pas, waarmee men zelfs kan voorkomen dat critici nog geld van hun bankrekening kunnen opnemen en waarmee men de burger van stap tot stap kan volgen….. Ook uitermate schandalig is het voornemen om iedere burger een CO2 budget te geven, waar je gestraft zal worden als je meer verbruikt dan je toegewezen kreeg, alsof dat ook maar een probleem is voor de welgestelden die al het merendeel verbruiken van wat huishoudens aan CO2 uitstoten…… Verder is het een schande dat men iedereen over 1 kam scheert immers mensen met reumatologische klachten kunnen zich niet veroorloven om in de winter in de kou te gaan zitten, daarnaast hebben oudere mensen het kouder dan jongere mensen en ook zij kunnen niet terug met hun gasverbruik voor verwarming…….

De westerse leiders en de reguliere westerse media hebben continu een grote bek over het gebrek aan democratie en vrijheid van meningsuiting elders, terwijl de grote westerse bedrijven en politici in feite jaloers zijn op landen als China waar men het individu al op een ongekende manier kan controleren…… Sterker nog de grote westerse bedrijven verplaatsen hun productie maar wat graag naar dictatoriaal geregeerde landen >> goedkope arbeidskrachten, geen vakbonden en amper milieuregels……. Ook zijn in het westen al autocratische trekken te zien en je kan de VS zonder meer als politiestaat aanduiden….. Klokkenluiders worden vervolgd, echte journalisten worden vervolgd (neem Julian Assange), censuur wordt al als normaal gezien in het westen en de reguliere westerse media houden daarvoor met grote regelmaat een pleidooi, terwijl men nazi’s toejuicht die tegen het Russische leger vechten…. (zoals het westen vriendschappelijke banden onderhoudt met uiterst gewelddadige reli-fascistische regimes als die van Israël, Saoedi-Arabië, de rest van de Golfstaten, Egypte en fascistische regimes als dat van Bolsonaro in Brazilië en het bloedige reli-fascistische regime van Erdogan in Turkije……)

Blijft voor mij de vraag (en waarschijnlijk voor velen) of Hedges gelijk heeft met zijn stelling dat het omvallen van de westerse ‘beschaving’ (ha! ha! ha!) de hele wereld zal treffen en daar ben ik in het geheel niet zeker van. Zo is het tegenwoordig heel wat makkelijker om elk maatschappelijk kritische individu van stap tot stap te volgen**** en desnoods middels een ‘ongeluk’ te vermoorden, een specialiteit van westerse geheime diensten en al helemaal van de CIA en de NSA, die daarnaast ook gebruik maken van drones om lastige figuren te vermoorden….. Verder is het zoals gewoonlijk een goed geschreven artikel van Hedges dat je zeker aan het denken zal zetten.

(On
the top right hand side of this page you can choose for a translation
in the language of your choice
: choose ‘Engels’
[english] so you can recognise your own language [the Google
translation is first in dutch, a language most people don’t
understand, while on the other hand most people recognise there
language translated in english]
)

(als
je het Engels niet machtig bent, zet dan de tekst in Google translate
eerst om in het Engels door in het menu op Engels te klikken, waarna
je weer kan klikken op die vertaalapp en je bovenaan in het menu
Nederlands ziet staan, klik daarop en de hele tekst staat in het
Nederlands, de vertaling is van een redelijk goede kwaliteit
.)

 

american-rippedAn American flag in front of a damaged school area in Dayton, Ohio on May 28, 2019. (Photo: Seth Herald/AFP via Getty Images)


This Time the Collapse Will Be
Global


The archeological remains of past
civilizations, are sobering reminders of our
fate.

By Chris Hedges

 August
17, 2022:

Information Clearing House

Scheerpost
I
am standing atop
a 100-foot-high
temple mound, the largest known earthwork in
the Americas built by prehistoric peoples.
The temperatures, in the high 80s, along
with the oppressive humidity, have emptied
the park of all but a handful of visitors.
My shirt is matted with sweat.

The historian Arnold
Toynbee, who singled out unchecked
militarism as the fatal blow to past
empires, argued that civilizations are not
murdered, but commit suicide.

I look out from the structure—known as Monks
Mound
—at the flatlands below, with
smaller mounds dotting the distance. These
earthen mounds, built at a confluence of the
Illinois, Mississippi and Missouri rivers,
are all that remain of one of the largest
pre-Columbian settlements north of Mexico,
occupied from around 800 to 1,400 AD by
perhaps as many as 20,000 people.

This great
city
, perhaps the greatest in North
America, rose, flourished, fell into decline
and was ultimately abandoned. Civilizations
die in familiar patterns. They exhaust
natural resources. They spawn parasitic
elites who plunder and loot the institutions
and systems that make a complex society
possible. They engage in futile and
self-defeating wars. And then the rot sets
in. The great urban centers die first,
falling into irreversible decay. Central
authority unravels. Artistic expression and
intellectual inquiry are replaced by a new
dark age, the triumph of tawdry spectacle
and the celebration of crowd-pleasing
imbecility.

“Collapse occurs, and can only occur, in
a power vacuum,” anthropologist Joseph
Tainter
 writes in The
Collapse of Complex Societies
. “Collapse
is possible only where there is no
competitor strong enough to fill the
political vacuum of disintegration.”

Several centuries ago, the rulers of
this vast
city complex
, which covered some 4,000
acres, including a 40-acre central plaza,
stood where I stood. They no doubt saw below
in the teeming settlements an unassailable
power, with at least 120 temple mounds used
as residences, sacred ceremonial sites,
tombs, meeting centers and ball courts.
Cahokia warriors dominated a vast territory
from which they exacted tribute to enrich
the ruling class of this highly stratified
society. Reading the heavens, these mound
builders constructed several circular
astronomical observatories—wooden versions
of Stonehenge. 

The city’s hereditary rulers were
venerated in life and death. A half mile
from Monks Mound is the seven-foot-high Mound 72,
in which archeologists found the
remains of a man on a platform covered with
20,000 conch-shell disc beads from the Gulf
of Mexico. The beads were arranged in the
shape of a falcon, with the  falcon’s head
beneath and beside the man’s head. Its wings
and tail were placed  underneath the man’s
arms and legs. Below this layer of shells
was the body of another man, buried face
downward. Around these two men were six more
human remains, possibly retainers, who may
have been put to death to accompany the
entombed man in the afterlife. Nearby were
buried the remains of 53 girls and women
ranging in age from 15 to 30, laid out in
rows in two layers separated by matting.
They appeared to have been strangled to
death.

The poet Paul
Valéry
 noted, “a civilization has the
same fragility as a life.”

Across the Mississippi River from Monks
Mound, the city skyline of St. Louis is
visible. It is hard not to see our own
collapse in that of Cahokia. In 1950, St.
Louis was the eighth-largest city in the
United States, with a population of 856,796.
Today, that number has
fallen
 to below 300,000, a drop of some
65 percent. Major employers—Anheuser-Busch,
McDonnell-Douglas, TWA, Southwestern Bell
and Ralston Purina —have dramatically
reduced their presence or left altogether.
St. Louis is consistently ranked one
of the most dangerous cities in the
country. One
in five
 people live
in
 poverty. The St. Louis Metropolitan
Police Department has the highest rate of police
killings
 per capita, of the 100 largest
police departments in the nation, according
to a 2021 report. Prisoners in the city’s squalid
jails
, where  47 people died
in custody
 between 2009 and 2019,
complain of water being shut off from their
cells for hours and guards routinely pepper
spraying inmates, including those on suicide
watch. The city’s crumbling infrastructure,
hundreds of gutted and abandoned buildings,
empty factories, vacant warehouses and
impoverished neighborhoods replicate the
ruins of other post-industrial American
cities, the classic signposts of a
civilization in terminal
decline
.

“Just as in the past, countries that are
environmentally stressed, overpopulated, or
both, become at risk of getting politically
stressed, and of their governments
collapsing,” Jared
Diamond
 argues in Collapse:
How Societies Choose to Fail or Succeed
. “When
people are desperate, undernourished and
without hope, they blame their governments,
which they see as responsible for or unable
to solve their problems. They try to
emigrate at any cost. They fight each other
over land. They kill each other. They start
civil wars. They figure that they have
nothing to lose, so they become terrorists,
or they support or tolerate terrorism.”

Pre-industrial civilizations were
dependent on the limits of solar energy and
constrained by roads and waterways,
impediments that were obliterated when
fossil fuel became an energy source. As
industrial empires became global, their
increase in size meant an increase in
complexity. Ironically, this complexity
makes us more vulnerable to catastrophic
collapse, not less. Soaring temperatures
(Iraq is enduring 120
degree heat
 that has fried the country’s
electrical grid), the depletion of natural
resources, flooding, droughts, (the worst
drought in 500 years is devastating Western,
Central and Southern Europe and is expected
to see
a decline 
in crop yields of 8 or 9
percent), power outages, wars, pandemics, a
rise in
 zoonotic diseases and breakdowns
in supply chains combine to shake the
foundations of industrial society. The
Arctic has been heating
up
 four times faster than the global
average, resulting in an accelerated melting
of the Greenland ice sheet and freakish
weather patterns. The Barents Sea north of
Norway and Russia are
warming
 up to seven times faster.
Climate scientists did not expect this
extreme weather until 2050.

“Each time history repeats itself, the
price goes up,” the anthropologist Ronald
Wright 
warns, calling industrial society
“a suicide machine.”

In A
Short History of Progress
he
writes

Civilization is an experiment, a very
recent way of life in the human career,
and it has a habit of walking into what
I am calling progress traps. A small
village on good land beside a river is a
good idea; but when the village grows
into a city and paves over the good
land, it becomes a bad idea. While
prevention might have been easy, a cure
may be impossible: a city isn’t easily
moved. This human inability to
foresee—or to watch out for—long-range
consequences may be inherent to our
kind, shaped by the millions of years
when we lived from hand to mouth by
hunting and gathering. It may also be
little more than a mix of inertia,
greed, and foolishness encouraged by the
shape of the social pyramid. The
concentration of power at the top of
large-scale societies gives the elite a
vested interest in the status quo; they
continue to prosper in darkening times
long after the environment and general
populace begin to suffer.

Wright also reflects
upon
 what will be left behind:

The archaeologists who dig us up will
need to wear hazmat suits. Humankind
will leave a telltale layer in the
fossil record composed of everything we
produce, from mounds of chicken bones,
wet-wipes, tires, mattresses and other
household waste to metals, concrete,
plastics, industrial chemicals, and the
nuclear residue of power plants and
weaponry. We are cheating our children,
handing them tawdry luxuries and
addictive gadgets while we take away
what’s left of the wealth, wonder and
possibility of the pristine Earth.

Calculations of humanity’s footprint
suggest we have been in ‘ecological
deficit,’ taking more than Earth’s
biological systems can withstand, for at
least 30 years. Topsoil is being lost
far faster than nature can replenish it;
30 percent of arable land has been
exhausted since the mid-20th century.

We have financed this monstrous debt
by colonizing both past and future,
drawing energy, chemical fertilizer and
pesticides from the planet’s fossil
carbon, and throwing the consequences
onto coming generations of our species
and all others. Some of those species
have already been bankrupted: they are
extinct. Others will follow.

As Cahokia declined, violence
dramatically increased.
Surrounding towns were burned to the ground.
Groups, numbering in the hundreds, were
slaughtered and buried in mass graves. At
the end, “the enemy killed all people
indiscriminately. The intent was not merely
prestige, but an early form of ethnic
cleansing” writes anthropologist Timothy R.
Pauketat, in Ancient
Cahokia and the Mississippians.
 He notes
that, in one fifteenth-century cemetery in
central Illinois, one-third of all adults
had been killed by blows to the head, arrow
wounds or scalping. Many showed evidence of
fractures on their arms from vain attempts
to fight off their attackers. 

Such descent
into
 internecine violence is compounded
by a weakened and discredited central
authority. In the later stages of Cahokia,
the ruling class surrounded themselves with
fortified wooden stockades, including a
two-mile long wall that enclosed Monks
Mound. Similar fortifications dotted the
vast territory the Cahokia controlled,
segregating gated communities where the
wealthy and powerful, protected by armed
guards, sought safety from the increasing
lawlessness and hoarded dwindling food
supplies and resources.

Overcrowding inside these stockades saw
the spread of tuberculosis and
blastomycosis, caused by a soil-borne
fungus, along with iron deficiency anemia.
Infant mortality rates rose, and life spans
declined, a result of social disintegration,
poor diet and disease.

By the 1400s Cahokia had been abandoned.
In 1541, when Hernando de Soto’s invading
army descended on what is today Missouri, 
looking for gold, nothing but the great
mounds remained, relics of a forgotten past.

This time the collapse will
be global. It will not be possible, as in
ancient societies, to migrate to new
ecosystems rich in natural resources. The
steady rise in heat will devastate crop
yields and make much of the planet
uninhabitable. Climate scientists warn
that
 once temperatures rise
by 4℃
, the earth, at best, will be able
to sustain a billion people.

The more insurmountable the crisis
becomes, the more we, like our prehistoric
ancestors, will retreat into self-defeating
responses,
 violence, magical thinking
and denial

The historian Arnold
Toynbee
, who singled out unchecked
militarism as the fatal blow to past
empires, argued that
civilizations are not murdered, but commit
suicide. They fail to adapt to a crisis,
ensuring their own obliteration. Our
civilization’s collapse will be unique in
size, magnified by the destructive force of
our fossil fuel-driven industrial society.
But it will replicate the familiar patterns
of collapse that toppled civilizations of
the past. The difference will be in scale,
and  this time there will be no exit.

=======================================

*    Hoorde gisteren dat het bedrag van 3 miljard dollar dat oorlogsmisdadiger Joe Biden heeft uitgetrokken voor Oekraïne in de vorm van wapens, munitie, raketten en rollend oorlogstuig niet ten koste zal gaan van de enorme voorraden van haar eigen leger, maar dat dit geld naar de wapenfabrieken van de VS zal gaan….. De VS houdt daarmee niet alleen de oorlog gaande, verzwakt daarmee Rusland (wat ook de bedoeling is van de VS), maar doet ook het militair-industrieel complex in de VS een enorm plezier…… Al is het zeker dat de wapenfabrieken (in de breedste zin van het woord) van de VS al lang overuren draaien en dat al van kort na de Russische inval in Oekraïne!

—————————————-

**   Zie onder andere de volgende opsomming als reden voor de Russische inval in Oekraïne, die ik overnam uit het bericht:Ook GB wordt geregeerd door misdadigers en grote bedrijven die lak hebben aan vrede en de volksgezondheid

  • Ten eerste: door de geschonden
    (volop bewezen) overeenkomst tussen de voormalige Sovjet president
    Gorbatsjov en onder andere de destijds Duitse premier Kohl, zijn minister van
    buitenlandse zaken Genscher en vertegenwoordigers van de regering Bush >>
    de overeenkomst dat de NAVO zich niet zou uitbreiden richting
    Moskou…… met Bush bedoel ik hier: de oude Bush, je weet wel
    de oorlogsmisdadiger en voormalig CIA chef, dus verantwoordelijk voor
    martelingen, verkrachtingen en moord…… (deze overeenkomst werd
    geschonden door de VS en de oorlogshitsers van de andere
    NAVO-lidstaten)
  • Ten tweede: door de opstand en
    staatsgreep die de VS voor en tijdens 2014 in Oekraïne bewezen heeft
    georganiseerd, geregisseerd en gefinancierd (met 5 miljard dollar). Men
    hoopte dat Rusland daarop De Krim zou annexeren (daar liggen immers de
    belangrijkste marinehavens van Rusland), maar daar stak de
    bevolking van dat schiereiland een dikke stok voor door een referendum
    te organiseren voor aansluiting bij Rusland, men was tegen de
    staatsgreep tegen de door hen democratischh gekozen president
    Janoekovytsj en wenste niet onder de corrupte neonazi-juntaleider
    Porosjenko te leven (die door de VS werd geparachuteerd als ‘president’
    van Oekraïne)….. Het door internationale waarnemers als eerlijk en
    goed beoordeelde referendum werd door 80% van de bevolking gesteund, een
    bevolking bestaande uit de oorspronkelijke bevolking van De Krim,
    etnische Russen en Oekraïners!!! (hetzelfde geldt voor de zich van
    Oekraïne afgescheiden staatjes Luhansk en Donetsk, die daarna 8 jaar
    lang werden gebombardeerd door nazi-bataljons van het Oekraïense
    leger….)
  • Ten derde: wat volgt uit het vorige punt:
    de 8 jaar lang durende bombardementen op de burgers van de volks
    republieken Luhansk en Donetsk, waarbij meer dan 13.000 mensen omkwamen
    ofwel werden vermoord, waaronder veel etnische Russen….. Voor de
    Russische inval in Oekraïne heeft de regering Zelensky haar nazi-troepen
    opdracht gegeven om de aanvallen op de staatjes Luhansk en Donetsk te
    verhevigen, ofwel een grote troepenopbouw met zware wapens >> daar
    lulde men niet over in het westen, nee dat Rusland daarop meer troepen
    naar haar grens met Oekraïne stuurde leidde tot felle (uiterst
    hypocriete) reacties in het westen……
  • Ten vierde:
    door de al jarenlang bijna het jaarrond durende militaire oefeningen van
    de VS en de rest van de NAVO langs de Russische westgrens (waar zelfs
    op het binnenvallen van Russisch grondgebied werd en wordt
    geoefend)…… 
  • Ten vijfde: de militaire oefeningen die
    de NAVO laatste jaren heeft gehouden in Oekraïne uiteraard met het
    Oekraïense nazi-leger, terwijl men de wereld wijs probeert te maken dat
    Oekraïne niet zou en zal toetreden tot de NAVO…… ha! ha! ha! ha!
    ha! 
  • Ten zesde: het VS ‘raketschild’ in Polen, Roemenië
    en Tsjechië, een schild zogenaamd tegen raketten uit Iran en
    Noord-Korea, terwijl de afzonderlijke raketten van dat schild in een
    zeer korte tijd kunnen worden voorzien van meerdere kernkoppen, waarmee
    men Russische miljoenensteden kan vernietigen…. 

—————————————-

***  Neem bijvoorbeeld de IRA ‘milieuwetgeving’ van de Biden administratie, deze is totaal ontoereikend en zal geen verschil maken, integendeel!! Zie: ‘Joe Bidens IRA milieu wetgeving is een schandelijk lachertje‘ (en zie de links in dat bericht!!)

————————————— 

**** Zie o.a.:Docu ‘Techtopia: Predictive Policing’ – Hoe algoritmes ons criminaliseren‘ (een artikel van Blckbx; zal binnenkort een bericht aan dit artikel wijden, wat verdacht veel lijkt op de SF film Minority Report)

—————————————

Voorts zie:VS bezet illegaal Syrisch gebied en vermoordt Syriërs uit ‘zelfverdediging’

Noord-Australië wordt een VS kolonie gericht tegen China

Jemen: 4,7 miljoen mensen lijden aan ondervoeding, verder overstromingen, echter amper aandacht ‘vanwege Oekraïne……’‘ 

NAVO uitbreiding over de wereld zal uiterst destabiliserend werken en is levensgevaarlijk

VS: het uiteindelijke doel is niet Rusland maar China

Rutte gaat Zelenski niet aanspreken op oproep tot genocide: ‘Dit is gewoon een misdrijf!’‘ (!!!!) (een artikel van Nine For News) Op
de enige Oekraïense tv zender heeft men opgeroepen elke Rus te
vermoorden, zelfs de kinderen, ofwel een oproep om een genocide uit te
voeren op de Russen in Oekraïne….. Rutte stelt niet te weten of dit
waar is, terwijl hij dat zo kan laten uitzoeken, maar laat dat dus
achterwege en weigert dus om Zelensky daarop aan te spreken…….

Oekraïne: een rondgang in uiterst hypocriete westerse anti-Russische propaganda

Oekraïne:
het westen heeft zakelijk bewezen totaal onbetrouwbaar te zijn.
Baerbock (min. BuZa Duitsland) doet overbodige beloften aan de Baltische
staten
‘ (!!!!)

Vredesmarsen in Duitsland gedemoniseerd vanwege Oekraïne‘ (!!!!)

Oekraïne crisis: Bill Clinton één van de aanstichters van de crisis
Terwijl de vrouw van deze schoft, Killary Clinton als minister van BuZa
onder Obama 5 miljard dollar vrijmaakte om een opstand en coup te
organiseren in Oekraïne…..

NAVO uitbreiding in Oost-Europa is bewezen tegen gesloten overeenkomst met Rusland…….‘ (!!!!)

NAVO is ‘vredesorganisatie’ als je ‘secretaris-generaal’ Jens Stoltenberg moet geloven: ‘geen kernraketten in Europa’
Terwijl de EU is volgepropt met kernwapens van de VS en de VS zogenaamd
een raketschild heeft gebouwd in Polen, Roemenië en Tsjechië, waarvan
de afzonderlijke raketten in zeer korte tijd kunnen worden voorzien van
meerdere al aanwezige kernkoppen, waarmee men Russische steden kan
vernietigen….

Grote bedrijven als Kellogg’s, farmaceuten, wapenfabrikanten en oliemaatschappijen hebben een groot belang bij censuur op de sociale media

More Perfect Union kwam afgelopen woensdag met een verzoek om geld te doneren. Eén en ander vanwege de acties die deze organisatie voert voor het toestaan van vakbonden in grote bedrijven. Bedrijven als Amazon (Jeff Bezos), Tesla (Elon Musk) en Kellogg’s, die ronduit slecht zorgen voor hun arbeiders, proberen zo lang mogelijk vakbonden te weren van hun werkvloer en veel arbeiders zijn ontslagen daar ze streden voor het recht op een vakbond…….

Ken Hurley, de vice president van Kelllogg’s op HR gebied, had het gore lef om onlangs vakbondsactivisten neer te zetten als ‘terroristen die worden aangemoedigd door de sociale media….’ Gelukkig heeft deze opperploert en grofgraaier daarna zijn ontslag genomen, vanwege de enorme rel die ontstond door zijn uitlating….. 

Deze zaak deed mij eindelijk het licht zien >> grote bedrijven hebben er alle baat bij dat er fiks censuur wordt uitgeoefend op de sociale media…… Eerder was ik in de veronderstelling dat vooral de politiek en de reguliere media schreeuwden om censuur op de sociale media daar hun volksverlakkerij keer op keer aan de kaak wordt gesteld en wordt doorgeprikt op de sociale media. 

Wat ongelofelijk dom van mij dat ik dit niet eerder doorzag, zeker daar ik al een paar keer op Twitter zag dat je voor bepaalde berichten niet de functie ‘Copy link to Tweet’ kon gebruiken daar het bericht al was verwijderd…… (als je iemand of een organisatie volgt krijg je deze berichten nog wel te zien, echter je kan ze niet meer delen met het originele bericht) Daarbij had ik al een paar keer gezien dat berichten waren verwijderd waarin grote bedrijven aan de paal werden genageld…. De Coronahysterie zorgde overigens ook ‘goed’ voor een fiks aantal verwijderde Twitter (Facebook en YouTube) berichten en video’s, niet alleen als men bij Twitter en anderen vond dat daarmee desinformatie werd gebracht, maar zeker als daarin ook grote farmaceuten als Pfizer of AstraZeneca werden beschuldigd van diverse smerige zaken in samenhang met de door hen ontwikkelde vaccins…… Ofwel ook hier hebben de farmaceuten belang bij censuur op de sociale media…..

De overname van Twitter door Elon Musk belooft dan ook niet veel goeds,
hoewel hij zegt juist tegen censuur op dat platform te zijn….. 

Ook acties van dierenactivisten die marteling van dieren aan de kaak
stellen (bijvoorbeeld met onzinnige dierproeven) worden niet zelden geweerd van platforms als Twitter, Facebook en YouTube….. Zag afgelopen week zelfs dat foto’s van rijke psychopaten
die in Afrika bijvoorbeeld giraffen, zebra’s en leeuwen hebben vermoord
en trots voor of naast het door hen vermoordde kadaver staan, worden geweerd als ze werden
gepost door dierenactivisten……. 

Je zou zelfs kunnen stellen dat de grote wapenfabrikanten en de oliemaatschappijen er alle belang bij hebben dat elke kritiek op de proxy-oorlog die het westen onder aanvoering van de grootste terreurentiteit ter wereld >> de VS voert tegen Rusland wordt gecensureerd, immers met de oorlog in Oekraïne verdienen deze bedrijfstakken (en hun aandeelhouders) zich helemaal scheel…..

De lobby van grote bedrijven bij de politiek is machtig, zo machtig dat je kan stellen dat zij meer te vertellen hebben dan de kiezers die de zittende regeringen hebben gekozen, niet vreemd ook gezien de enorme hoeveelheid geld die in het lobbyen wordt gestoken en als je ziet dat ex-politici daar regelmatig een dikke baan krijgen na hun politieke loopbaan waarin ze bepaalde bedrijven hebben bevoordeeld…..

Overbodig om nog te zeggen dat de bedrijven die roepen om censuur zelf de sociale media op grote schaal misbruiken om keihard te liegen en zich bijvoorbeeld groen voor te doen (greenwashing)…….

Met de nieuwe censuur wetten die in de EU en de VS zijn aangenomen zal de censuur pas echt een grote vlucht nemen…..* 

 

(On
the top right hand side of this page you can choose for a translation
in the language of your choice
: choose ‘Engels’
[english] so you can recognise your own language [the Google
translation is first in dutch, a language most people don’t
understand, while on the other hand most people recognise there
language translated in english]
)

(als
je het Engels niet machtig bent, kopieer dan de Engelse tekst en plak
die links in
deze
vertaalapp
,
je ziet de vertaling rechts nadat je op Nederlands hebt geklikt, de
app werkt snel en de vertaling is van een redelijk goede kwaliteit.)

 

Hier het schrijven van een More Perfect Union: 

 

Kellogg’s exec calls union members “terrorists emboldened by social media”

Faiz Shakir, More Perfect Union contact@perfectunion.us

More
Perfect Union was founded to cover the stories of working people, to
make them see that they have power. According to newly leaked audio from
a corporate conference, obtained by The Intercept’s Lee Fang, we hear
corporate bosses expressing newfound fear of their workers’ power. Here’s what Kellogg’s executive Ken Hurley said of More Perfect Union:

“They
are incredibly good; a very, very worthy adversary. You know, they’re
very sophisticated. They create very impactful videos and they’re a
force to be reckoned with out there… It’s really impossible, I will
say for a company, a large company, to combat the kind of level of
cinematography and emotion that comes out of those social media posts
when they’re produced so well.”

More
Perfect Union’s reporting empowers workers and scares bosses. We tell
union stories to inspire future union workers — and it’s paying off!
Can you make a donation to support our reporting today?

At the conference, Ken Hurley also called union members “terrorists emboldened by socail media.” Kellogg’s
CEO Kevin Cahillane actually apologized for Hurley’s comments praising
More Perfect Union and promptly fired him following The Intercept’s
publication of this story.

This is hardly the first time that a corporation has taken aim at More Perfect Union for telling worker stories. During
the Kroger labor actions last year, a corporate front group even set up
an anti-union website called “The Imperfect Union.”

Workers
have the power to change this country. More Perfect Union shares their
stories so that workers can inspire other workers. Amazon workers
organizing in Bessemer, AL undoubtedly inspired Starbucks workers in
Buffalo, whose success inspired Amazon workers in Staten Island.

Help More Perfect Union continue to tell the stories of today’s union movement! Make a donation today!

In solidarity,

-Faiz

Faiz Shakir, Co-Founder

More Perfect Union

Subscribe on YouTube

===============================================

* Zie:  ‘Censuur in VS naar hoger plan met ‘Disinformation Board’, terwijl de EU de burgers ‘beschermt’ met Digital Services Act (DSA)

—————————————–

Voorts zie:  ‘4 mei 2022: dodenherdenking en verkregen vrijheid

YouTube online censuur van o.a. video’s die aantonen dat de situatie in Oekraïne heel anders is dan voorgesteld in het westen

Oekraïne: als je
voelt dat je wordt gemanipuleerd is het omdat dit een feit is, plus ‘het
gebruik van chemische wapens’ door Rusland
‘ (en zie de links in dat bericht!!)

Rijk
en regering wantrouwen burgers: massale controles op personen, plus
druk op grote techbedrijven voor censuur op sociale media…….

Instagram censureert berichten die niet passen in het buitenlandbeleid van de VS‘ (en zie de links in dat bericht naar meer artikelen over censuur!!)

Instagram moet
stoppen met censuur op berichten over huisuitzettingen in een wijk van
Oost-Jeruzalem waar Palestijnen al vele generaties wonen
‘ (en zie de links in dat bericht naar meer artikelen over de bloedige verdrukking van het Palestijnse volk!!)

Akerboom
(chef AIVD) waarschuwt voor Corona-extremisme op straat en de sociale
media, ofwel graag meer bevoegdheden, geld en censuur
‘ (!!!!)

Washington sluit websites van nieuwsorganisaties in het Midden-Oosten: machtsmisbruik en illegale censuur op grote schaal

ECB misbruikt Coronacrisis voor totale controle betalingsverkeer en politieke macht: de invoering van een digitale euro

CIA operaties van stiekem naar openheid in handelen: het is hier wat betreft de AIVD nog erger‘ (en zie de links in dat bericht!!)

Miljonair Oomen koopt ANP ‘om nepnieuws (fake news) te kunnen bestrijden….’
Alle reguliere westerse media zijn in handen van plutocraten, die dan
ook bepalen wat men wel of niet mag brengen in nieuws of
achtergrondverhalen, zo beschermen ze hun belangen en investeringen,
bijvoorbeeld aandelenportefeuilles in de wapenindustrie en de
farmaceutische maffia…..

‘Fake news’:
alternatieve media en bloggers in het westen zouden onzin brengen,
echter niet als dit soort groepen wat roepen in landen die het westen
niet welgevallig zijn
‘ (en zie de links in dat bericht naar veel meer artikelen over fake news, manipulatie en hersenspoelen!!
[en vergeet hierbij niet dat bijvoorbeeld een ‘fake journalistiek
orgaan’ als Bellingcat wordt betaald door de ‘uiterst betrouwbare
regering’ van de VS…..]) 

Censuur naar een hoger plan: Twitter medeoprichter Jack Jersey neemt ontslag

Trumpisme
en fascisme eindig je niet met censuur en andere autoritaire
maatregelen, maar door de condities te veranderen die e.e.a. mogelijk
hebben gemaakt

Joe
Biden belazert het volk en de rel op Capitol Hill leidt tot Patriot Act
II: totale controle op het volk, ofwel de vorming van een totale
politiestaat
‘ 

Censuur vanwege Trumps Twittergedrag en de rel op Capitol Hill is precies de weg die vooral niet moet worden ingeslagen

De VS is rijp voor fascistisch bestuur, wat zeg ik…….

De roep om censuur na de stormloop op het Capitol zal ook links keihard treffen‘ (met aandacht voor het feit dat Joe Biden in feite de eerste Patriot Act heeft geschreven…..)

Rellen op Capitol Hill: burgeroorlog in VS dichterbij dan de laatste 155 jaar en de roep om censuur klinkt harder dan ooit

Joe Biden heeft het Coronasteunpakket voor de arme bevolking gesaboteerd‘ 

2020 het jaar dat de vrijheidsboom in brand werd gestoken

Demonisering
in (Duitse) media van mensen die zich verzetten tegen de
Coronamaatregelen zelfs een terreur expert sprak zich uit…
.’

‘Coronavirus en schending mensenrechten

VS vs. Black Lives Matter en links: de federale staatsgreep tegen afzonderlijke staten‘ (en zie de links in dat bericht)

LIMC
(leger) nu pas door minister van Defensie Bijleveld op non actief
gesteld, na ernstige inbreuk op privacy en schending mensenrechten
‘ 

LIMC (landmacht) gaat haar boek wel heel ver te buiten, misdadig en mensenrechtenschendend ver!!

‘Operatie
Zebra Sword van start in Nederland, een militaire oefening op het snel
verplaatsen van militair materieel naar de grenzen van kernmacht Rusland
‘ (en uiteraard het in de hand houden van ‘subversieve krachten’ in Nederland)

RIVM mag locatiegegevens van smartphones inzien i.v.m. het Coronavirus en deze gegevens een jaar lang bewaren‘ (!!!!)

Censuur in Nederland rukt op: de weg naar een nieuwe fascistische wereldorde

Arrestatie Julian Assange: een aanfluiting voor internationale regels en een enorme aanval op onafhankelijke journalistiek
(op de echte journalistiek wel te verstaan, helaas is die bijna geheel
uitgerangeerd in de reguliere westerse media) >> (en zie de links
in dat bericht, naar meer artikelen over Assange)

Ausweis bitte! COVI-PASS ‘noodzakelijk’ bij aantonen ‘immuniteit’ voor Coronavirus‘ 

Zeg nee tegen de Corona spoedwet!‘ (een bericht met daaraan verbonden ‘een petitie tegen die ‘nood-spoedwet’.

Rutte 3 wil ongrondwettelijke noodmaatregelen legitimeren met spoedwet‘ 

The Science of Fear: How The Elitists Use it to Control Us & How to Break Free

Transport nucleair afval via Amsterdam naar uitermate gevaarlijke opslag
(met aandacht voor de aantasting van burgerrechten tijdens de
Coronacrisis, zo mochten in Duitsland maar 35 mensen protesteren tegen
dit transport….)

Aanval op alternatieve media ‘succesvol’: meer en meer sites worden van het net geweerd………‘ (een bericht uit 2018….)

Twitter
weert waarheid: Paul Craig Roberts in de ban, Roberts >> de grote
criticus van de illegale oorlogen die de VS voert

Facebooks zuivering van de alternatieve (nieuws) media staat nog in de kinderschoenen

The US military’s vision for state censorship

Israël en VS werken samen in tegenwerken van critici op beleid t.a.v. Palestijnen

Facebook censureert de waarheid over Columbus en de verovering van de Amerika’s…….

Facebook censuur gestuurd door het westers militair-industrieel complex en de NAVO in het bijzonder……….

Why the Coordinated Alternative Media Purge Should Terrify Everyone‘ (Tyler Durden op Zero Hedge)

First They Came for Alex Jones — We Told You We Were Next — We Were‘ (Matt Agorist op The Free Thought Project)

CNN, de grote brenger van ‘fake news!!!’

Facebook en Twitter verwijderen nu volledige accounts………

Facebook (en Twitter) onderdrukt meningsvorming door het verwijderen van (echt) onafhankelijke media

Wie het nieuws controleert, controleert de wereld……

Facebook en Twitter verwijderen de eerlijke journalistiek en oprechte opinie >> censuur…..

Facebook verlaat ‘tranding news’ voor ‘brekend nieuws’ van 80 reguliere mediaorganen, ofwel nog meer ‘fake news…..’

Facebook komt met nieuwsshows van betrouwbare media als CNN en Fox News…. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Censuur op het internet met vliegende start in de VS, ‘het land van het vrije woord….’

Facebook en NAVO werken samen in censuur op niet welgevallig nieuws……

Facebook helpt Saoedi-Arabië: doodstraf door onthoofding van vrouw die het waagde kritiek te uiten…..

Aanval op alternatieve media ‘succesvol’: meer en meer sites worden van het net geweerd………

ThinkProgress eiste censuur van Facebook en werd inderdaad gecensureerd…. ha! ha! ha! ha!

VS staatscensuur op Facebook (ook in de EU)

Facebook stelt perstituee van New York Times aan als censuur-agent…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Het echte Facebook schandaal: manipulatie van de gebruikers en gratis diensten voor eertijds presidentskandidaat Obama…….

Mark
Zuckerberg, Facebook doneerde aan de politici die hem in de VS aan de
tand voelden >> in het EU parlement maakte hij gebruik van
megalomane EU politici…..

Facebook wil samen met door Saoedi-Arabië gesubsidieerde denktank censureren…. ha! ha! ha! ha! ha!

Media Too Busy Defending John McCain to Report the News That Actually Affects You‘ Onder andere aandacht voor PRISM.

Westerse massa misleiding in aanloop naar WOIII……

VS gebruikt sociale media om ‘fake comment’ te verspreiden en de bevolking te hersenspoelen met leugens, ofwel ‘fake news….’

Eis een nee tegen censuur op het internet!‘ 

Facebook e.a. hebben lak aan AVG (GDPR), misbruik persoonsgegevens gaat gewoon door…….

Jeremy Corbyn wordt gedemoniseerd als antisemiet…….

VS gebruikt sociale media om ‘fake comment’ te verspreiden en de bevolking te hersenspoelen met leugens, ofwel ‘fake news….’

Facebook: verrijking van oliemaatschappijen en andere grote bedrijven, plus wereldwijde corruptie…….

Rusland krijgt alweer de schuld van hacken, nu van oplichters Symantec en Facebook……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Facebook Purges Independent Media for “Political Disinformation”

Facebook Blocks Links to Free Speech Compet

Oekraïne: oliemaatschappijen en hun aandeelhouders zijn (misdadige) oorlogswinstmakers

‘Olie- en gasmaatschappijen profiteren van humanitaire ellende en het lijden van consumenten om zo Wall Street te belonen’, aldus Lukas Ross van Friends of the Earth >> de zin waarmee het hieronder opgenomen artikel van Common Dreams wordt ingeleid. In feite niets nieuws zoals de regelmatige lezer van dit blog weet, wat uiteraard ook geldt voor de mensen die verder kijken dan de propaganda en leugens die ons dagelijks worden geserveerd door de westerse reguliere media (media die al jaren niets meer met onafhankelijke journalistiek van doen hebben!!). 

Toch is het goed als daar meer aandacht aan wordt besteed, zodat wij gewone mensen zien hoe grootaandeelhouders van oliemaatschappijen (waaronder ik ook de gaswinningsbedrijven versta) niets anders zijn dan smerige oorlogswinstmakers, ook aangeduid als oorlogsprofiteurs en zoals tijdens de Tweede Wereldoorlog (WOII) ‘zwarthandelaren……’ Voor de aanhangers van het koningshuis die niets van kritiek moeten hebben op dat stelletje belastingontduikers, deels mislukte huizenspeculanten, verpatsers van Nederlandse kunst en pandjesbazen, kan daar dus ook oorlogswinstmakers aan worden toegevoegd, een zeer verachtelijke groep mensen, die goud verdienen aan de diepe ellende van anderen…… 

Wat betreft de oliemaatschappijen, stelt Jessica Corbett, die het al
even aangehaalde artikel over oorlogswinstmakers schreef op Common
Dreams, dat de eigenaren van die maatschappijen met opzet een fiks
aantal eigen aandelen inkopen, die ze vervolgens in een diepe kluis
wegstoppen. Zo ontstaat er een tekort aan aandelen daar de vraag naar die aandelen toeneemt, waardoor de prijs
van die aandelen sterk in waarde stijgt en zoals je begrijpt profiteren de grootaandeelhouders van
die prijsstijging…… Je zou datzelfde kunnen zeggen over de
grootaandeelhouders, als die bijvoorbeeld groot zijn in Shell aandelen,
kunnen ook zij een groot aantal van die aandelen extra inkopen, zodat er
ook een tekort aan die aandelen ontstaat en door de vraag die ze zelf hebben gecreëerd met het extra inkopen van aandelen (waardoor de prijs al stijgt) stijgt de prijs van die aandelen nog verder (zeker in tijden van oorlog of andere
grote ellende stijgt de vraag naar deze aandelen)…… Verder verhogen
de oliemaatschappijen de dividenden op die aandelen, zodat de
grootaandeelhouders nog meer profiteren van ellende, of zoals nu van ‘de
oorlog’  in Oekraïne…… Tijdens de laatste maanden die een sterke
stijging in gas en olieprijzen lieten zien, hebben de
oliemaatschappijen, beiden gedaan, dus eigen aandelen ingekocht en de
dividenden verhoogd…… 

Na het voorgaande is het niet moeilijk
te bedenken dat de ook prijzen van gas, benzine, diesel en stookolie (voor
schepen) sterk in prijs zijn gestegen, terwijl er geen sprake is van
grote tekorten…… Wat betreft gas, heeft Biden eindelijk voor elkaar wat de VS allang wilde: de verkoop van het uiterst vuil gewonnen en door de overheid gesubsidieerde schaliegas dat met een vuil proces wordt verwerkt tot LNG, wat vervolgens met uiterst vervuilende tankers wordt vervoerd naar Europa…… Niet voor niets ook dat de VS al in 2011, onder minster van BuZa Hillary Clinton en vicepresident Joe Biden onder Obama begon met de voorbereiding van de coup in Oekraine, zodat men op zeker een negatieve reactie van Rusland kon verwachten, dit tegen een bedrag van 5 miljard dollar (ik hield het eerder op 4 miljard dollar, maar het is bewezen 5 miljard dollar)……

De oliemaatschappijen, Exxon, Total en Shell (waar ‘ons koningshuis’
grootaandeelhouder is van de laatst genoemde) wisten al in de 70er en 80er
jaren van de vorige eeuw uit eigen diepgravend onderzoek dat de
snelle klimaatverandering wordt veroorzaakt door de verbranding van
fossiele brandstoffen….. Desondanks hebben die bedrijven in de jaren
daarna ‘wetenschappers’ ingehuurd die het tegenovergestelde moesten
beweren…… Het voorgaande ook voor de klimaatsceptici, die verder niet moeten vergeten dat er jaarlijks wereldwijd 8,3 miljoen mensen niet maanden maar jaren eerder overlijden ten gevolge van langdurige inademing van vervuilde lucht en dat meestal na een lang en akelig ziekbed…… In feite is de top van oliemaatschappijen verantwoordelijk voor de dood van vele miljoenen mensen, een
veroordeling door het Internationaal Strafhof (ICC) meer dan waard!! 

Over veroordeling gesproken: de hoogste tijd dat alle
oorlogswinstmakers en winstmakers op andere ellende worden vervolgd als
eertijds de zwarthandelaren na WOII en graag ook de
grootaandeelhouders…..

Echter het gaat niet alleen om de stijging van olie en gasprijzen door oorlog of andere oorzaken, maar ook voor aandeelhouders van de grote farmaceuten (zie de enorme winsten op COVID vaccins), waar enkele miljardairs (als Bill Gates) zich zelfs bemoeien met de COVID-maatregelen (als grote voorstanders), de testen voor het virus en zelfs het laten fabriceren van een digitaal Coronapaspoort…… 

Hetzelfde geldt voor watertekorten, meestal in arme landen kopen investeringsmaatschappijen watertoeleveringsbedrijven op waarna ze voor hun aandeelhouders de prijzen op schandelijke hoogte brengen waardoor de armsten in die landen dit niet meer kunnen betalen en aangewezen zijn op wat de natuur aan water biedt, wat uiteraard tot vreselijke resultaten leidt, daar er praktisch nergens op aarde nog rivieren of meren zijn die geschikt zijn om water uit te drinken, ofwel een enorme toename van cholera, terwijl de spuugrijke aandeelhouders zich scheel verdienen…… Het is dat men het gebruik van schone lucht nog niet kan privatiseren anders zou dat geteisem daar zonder meer aandelen voor kopen…..

Nog zo’n geval: de prijzen voor graan en olie voor de keuken. Vanwege de toestand in Oekraïne zijn ook die prijzen fiks gestegen, terwijl de oogst van bijvoorbeeld zonnebloemolie pas aan het eind van de zomer plaatsvindt, verdienen de grote aandeelhouders al flink op de gestegen prijs…… Al vanaf het binnentrekken van het Russische leger in Oekraïne wordt er keihard gelogen dat Oekraïne de graanschuur van de wereld is, terwijl dat land pas op plaats acht komt als het gaat om de meeste graansoorten, voor haver (de meest gezonde [pseudo-] graansoort ter wereld) eindigt Oekraïne nog veel lager……. Toch zijn de prijzen voor graan en producten waar graan in is verwerkt flink gestegen, goed voor de aandeelhouders van de grote bedrijven die handelen in graan dan wel die graan oogsten en ook hiervoor geldt dat de oogsten van 2021 allang zijn verkocht en de nieuwe graanoogst nog maanden ver weg is….. Ofwel we worden belazerd waar we bij staan!!

Het behoeft geen betoog dat de wapenfabrikanten enorme kapitalen verdienen aan oorlog, het is dan ook een schande als je ziet hoeveel invloed ze hebben op diverse regeringen, zoals de lobbyisten van Lockheed Maritn, die de opvolgende Nederlandse regeringen in de zak hadden voor de aankoop van de meer dan waardeloze maar peperdure JSF (F-35), die naar huidige maatstaven niets eens de aanduiding straaljager mag hebben….. Ook in de VS hebben de wapenfabrieken de zittende opvolgende administraties, zoals die van Joe Biden voor een fiks deel in de zak, eerst oorlogshitsen en daarna ‘cashen’ over de rug van intussen al meer dan 5 miljoen mensen die werden vermoord in de illegale oorlogen die de VS deze eeuw voerde met medewerking van de rest van de NAVO……. Dan durft Joe Biden te stellen dat Rusland moet worden aangeklaagd bij het Internationaal Strafhof (ICC) terwijl hij en zijn eigen land weigeren om deel uit te maken van deze organisatie >> sterker nog: de VS heeft rechters en andere medewerkers van het ICC gedreigd met sancties en een verbod om de VS in te reizen, als men door zou gaan met onderzoek naar het ongelofelijke aantal oorlogsmisdaden die dat land deze eeuw heeft gepleegd……

Na de Tweede Wereldoorlog werden oorlogswinstmakers aangepakt door het Openbaar Ministerie. Al liet men de grootste zwarthandelaren lopen, zoals bouwbedrijf Zwolsman dat zich scheel verdiende aan het bouwen van bunkers voor de nazi-Duitse bezetter, Zwolsman liet desgevraagd weten dat die bunkers zo slecht waren gebouwd dat ze bij de eerste aanval zouden zijn ingestort >> men heeft geprobeerd deze bunkers op te blazen, maar is daar al snel mee gestopt daar dit schier onmogelijk was….. Door de COVID-hysterie en nu weer de toestand in Oekraïne, zijn de prijzen voor bouwmaterialen met een groot percentage gestegen en je begrijpt het al: ook hier profiteren de grootaandeelhouders van……

Verder zijn daar nog de rechtse denktanks, zoals in ons land het Haags Centrum voor Strategische Studies (HCSS) van zwatelaar Rob de Wijk, Clingendael en Raam op Rusland (RoR) van de enorme zwetskonthufter Hubert Smeets, niet alleen gedragen deze zogenaamde denktanks zich als oorlogshitsers, maar als het eenmaal oorlog is, verdienen ze kapitalen met het opdraven voor radio en tv, waar ze de bevolking oplichten over de gang van zaken, althans als ze al niet schandelijk genoeg door de overheid worden betaald, zoals het HCSS….. Deze aasgieren zijn geheel afhankelijk en zijn allesbehalve objectief in hun smerige oorlogshitspraatjes……

Dan zijn er nog de nationale legers en de NAVO, waar ons leger bijvoorbeeld zo onbeschoft is om woordvoerders uit te sturen die hun beklag doen over het ‘te lage budget’ bij de nationale radio en tv zendgemachtigden, waarbij men leugens de wereld in helpt als zou men geen geld voor munitie hebben en militairen tijdens oefeningen “pang pang” moeten roepen…… Intussen is het zo dat men uiterst inefficiënt met geld omgaat en er regelmatig miljoenen zijn verdwenen waarvoor geen verantwoording kan worden gegeven…. Voorts worden de kosten voor de buitenlandse missies (lees het meedoen aan de illegale oorlogen van de VS) niet verhaald op het defensie budget…… Door de enorme hysterie die is ontstaan over Oekraïne kan je ook de nationale legers en de NAVO als oorlogswinstmakers aanmerken, immers zij krijgen er bijna in de gehele EU fiks veel geld bij, zogenaamd omdat men bang is dat Rusland heel Europa zal willen veroveren, ook daarvoor is een enorme lobby gevoerd, die miljoenen moet hebben gekost……..

Lees het schrijven van Jessica Corbett, waar zij verder ingaat op deze zaak en daarbij een aantal cijfers aanhaalt.

 

(On
the top right hand side of this page you can choose for a translation
in the language of your choice
: choose ‘Engels’
[english] so you can recognise your own language [the Google
translation is first in dutch, a language most people don’t
understand, while on the other hand most people recognise there
language translated in english]
)

(als
je het Engels niet machtig bent, kopieer dan de Engelse tekst en plak
die in
deze
vertaalapp
,
de app werkt snel en de vertaling is van een redelijk goede
kwaliteit. Kopieer het artikel en plaats het links in de app, je ziet
de vertaling rechts nadat je op Nederlands hebt geklikt)

high gas prices

Graph showing oil buybacks

The analysis also reveals that in January and February, 11 companies
raised their dividends—”often extravagantly”—and notes that “nine were
increases of more than 15% and four were increases of more than 40%.”

“Six
companies have begun paying additional dividends on top of their
routine quarterly payments, including by implementing new variable
dividends based on company earnings—a way of directing windfall profits
immediately into private hands without any possibility of investment,
employee benefits, or other uses,” the document points out.

“So
far in 2022, these companies have started paying out an initial $3
billion in special windfall dividends,” the report adds. “Four of these
companies—Pioneer, Chesapeake, Conoco, and Coterra—announced variable
dividends beginning August 2021, as prices began to rise.”

Chris Kuveke of BailoutWatch said in a statement that “Big Oil is living the second half of their unspoken mantra ‘socialize losses, privatize gains.'”

“Two
years after winning multi-billion dollar bailouts from the Trump
administration, these newly flush companies are pocketing billions from
an international crisis, and they don’t care how it affects regular
Americans,” Kuveke added.

BailoutWatch

@bailoutwatchorg

NEW TODAY: Big Oil is cashing in on a wartime bonus. They’re exploiting surging crude oil prices, a humanitarian disaster in Europe, and consumer pain at the pump. It needs to stop.

Read the full report from BailoutWatch,

@Public_Citizen

&

@foe_us

 bailoutwatch.org/analysis/big-o

bailoutwatch.org

Big Oil Pays Billions to Wall Street in Share Buybacks and Dividends

New analysis shows Big Oil and Gas are increasing share buyback activity and dividend payments to shareholders, enriching investors while charging the public high gas prices.

4:15 PM · Apr 5, 2022Twitter Web App

29 Retweets

2 Quote Tweets

36 Likes

As Public Citizen researcher Alan Zibel put it: “Big Oil executives
are reaping windfall profits while accelerating the climate crisis and
sticking consumers with the bill.”

Zibel also acknowledged efforts to blame President Joe Biden for rising prices, rather than industry profiteering.

“The
oil industry and their allies on Capitol Hill falsely claim that the
Biden administration’s acceptance of mainstream climate science is
stifling investment in the domestic oil industry,” he said. “But the
industry’s actions show that they are intently focused on funneling cash
to their shareholders rather than lowering prices for consumers.”

According
to Lukas Ross, climate and energy program manager at Friends of the
Earth: “This is a master class in war profiteering. Oil and gas
companies are feeding off humanitarian disaster and consumer suffering
in order to reward Wall Street.”

“Oil companies drove us into a
climate crisis and are now price gouging us to extinction,” he warned.
“Congress and President Biden must take action by passing a windfall
profits tax to rein in Big Oil’s cash grab.”

===========================================

Zie ook: ‘‘Nieuws’ gebaseerd op corrupte ‘think tanks’ is niets anders dan propaganda‘ 

Het neoliberale systeem is niet alleen gericht op eeuwige groei maar ook op oneindig oorlogvoeren

Biden neemt bestuurslid van wapenfabrikant Raytheon als minister van ‘defensie’: garantie op bloedvergieten

Wapenfabrikanten gaan voor duurzame oorlogsvoering…. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Tom Middendorp (commandant der strijdkrachten) maakt zich druk over klimaatverandering….. AUW!!!

Oliemaatschappijen kunnen volgens rechter niet aansprakelijk worden gesteld voor de gevolgen van de klimaatverandering……‘ 

Aandelen olie in de lift als reactie op afschieten Iran-deal door Trump……

Klimaatakkoorden niet langer zonder de enorme militaire bijdrage aan de luchtvervuiling en klimaatverandering te noemen

Bellingcat wordt betaald door de VS overheid ha! ha! ha! ha!
En dan durft Bellingcat te beweren dat het een onafhankelijk orgaan is;
ach dat zegt genoeg over dit smerige propagandaorgaan, dat wordt
geroemd in de reguliere westerse media….. (en dat zegt op haar beurt
weer genoeg over die zogenaamde onafhankelijke media!!)

Tulsi
Gabbard (Democratisch presidentskandidaat, verbannen uit debat-circuit
vanwege kritiek op de oorlog tegen Syrië): OPCW klokkenluiders tonen
haar gelijk aan
‘ (indirect gelinkt aan leugens van Bellingcat)

OPCW heeft vals rapport uitgebracht, VS propaganda-organen, inclusief Bellingcat, schieten te hulp‘ (en zie de artikelen onder de links in dat bericht!!)

MH17 proces hervat, de uitkomst is al klaar: de verdachten zijn schuldig

MH17: Bellingcat informatie gebaseerd op leugens…..‘ (en zie de links in dat bericht naar meer artikelen over de enorme MH17 leugen)

Facebook wil samen met door Saoedi-Arabië gesubsidieerde denktank censureren…. ha! ha! ha! ha! ha!

Rechtse denktank waarschuwt voor een groot risico op een kernoorlog met Rusland…..‘ (en zie de links in dat bericht!!)

Aanval op alternatieve media ‘succesvol’ meer en meer sites worden van het net geweerd……..
Ook denktanks doen hard mee in het schreeuwen om censuur op de
alternatieve media, daar deze media juist de denktanks aan de paal
nagelen; zie wat dat betreft ook:

Facebook en NAVO werken samen in censuur op niet welgevallig nieuws…….‘ (en zie de links in dat bericht naar meeer artikelen over censuur!!)

Wie het nieuws controleert, controleert de wereld……

Media Too Busy Defending John McCain to Report the News That Actually Affects You‘ Onder andere aandacht voor PRISM. 

Polen krijgt in aanloop van WOIII advies uit VS om cyberoorlog tegen Rusland te beginnen……….‘ (advies van de rechtse oorlogshitsers denktank Atlantic Counsil) (en zie de links in dat bericht!!)

——————————————–

Wat betreft de situatie in Oekraine zie: ‘Oekraïne: een door de VS gefabriceerde wereldcrisis‘ (ook met aandacht voor de slachting in Boetsja)

Was de Bucha slachting in scene gezet?

VS: het uiteindelijke doel is niet Rusland maar China

De Oekraïense president Zelensky is een dictator‘ (!!!!)

Rutte gaat Zelenski niet aanspreken op oproep tot genocide: ‘Dit is gewoon een misdrijf!’‘ (!!!!) (een artikel van Nine For News) Op
de enige Oekraïense tv zender heeft men opgeroepen elke Rus te
vermoorden, zelfs de kinderen, ofwel een oproep om een genocide uit te
voeren op de Russen in Oekraïne….. Rutte stelt niet te weten of dit
waar is, terwijl hij dat zo kan laten uitzoeken, maar laat dat dus
achterwege en weigert dus om Zelensky daarop aan te spreken…….

Marioepol in puin gelegd door Azov-bataljon van Oekraïense leger‘ (!!!!)

VS
inlichtingen experts en luchtmachtofficieren: Russische aanpak Oekraïne
duidt op voorzichtigheid ter voorkoming van zoveel mogelijk
burgerslachtoffers

Oekraïne: biowapens en de westerse wil om Rusland lam te leggen

Oekraïne: de grote winnaars‘ (met een korte update van 26 maart 2022)

Massa executie van 81 mensen in Saoedi-Arabië: aandacht in (hysterische) westerse media nul komma nada!!
(!!!!) Vergelijk dat eens met de situatie in Oekraïne, terwijl de Saoedische
terreurcoalitie al jaren een genocide uitvoert in Jemen die aan minstens
500.000 mensen het leven moet hebben gekost, begin vorig jaar (2021) werd al bekend
gemaakt dat minstens 100.000 kinderen zijn omgekomen in Jemen door de
blokkades van die terreurcoalitie, blokkades die op zee mede worden
uitgevoerd door de VS…….

Oekraïne: generaal haalt westerse propaganda door de mangel

Oekraïne: analyse van twee professoren: coup van 2014 oorzaak huidige ellende‘ (!!!!)

‘Oekraïense leger bombardeert eigen burgers en presentators tv programma verbijsterd over getuigenis aangaande Oekraïne‘ (!!!!)

Oekraïne: kinderziekenhuis Marioepol was vanaf eind februari dit jaar in gebruik als legeronderkomen‘ (!!!!)

Oekraïne: de nazistrijders van de VS‘ (!!!!)

Oekraïne: Facebook en Instagram staan oproepen tot moord op Russen toe

Putin wast het westen nog eens de oren‘ (!!!!)

Oekraïense
democratie een schijnvertoning, plus het tegenhouden van gekleurde
vluchtelingen door de politie en douane van Oekraïne
‘ (!!!!)

Oekraïne: de strijd tegen de waarheid over de bloedige VS terreur plus de enorme westerse hypocrisie

Oekraïne en ‘het
truckers protest’ tegen COVID-maatregelen in Canada van
fundamentalistisch religieus rechts, racisten en ander tuig? Eén grote
leugen!!

‘Russische propaganda’: het laatste excuus voor nog meer ‘democratische censuur’ op de sociale media

Oekraïne: belangrijke punten die niet mogen worden vergeten, ondanks de propagandawals die over ons heen wordt gereden

Oekraïne: wie jarenlang een wereldmacht tart moet niet opkijken als deze uiteindelijk optreedt‘ (!!!!)

Oekraïne: Rusland erkent Luhansk en Donetsk, de westerse wereld alweer hypocriet op de kopEn zie de links in dat bericht!!

Westerse Oekraïne leugens

Oekraïne: Russische ‘propaganda’ is informatie die VS propaganda weerlegt‘ (!!!!)

Oekraïne: waarom niet
de reguliere media direct laten leiden door de CIA en is de VS wellicht
bezig met de voorbereiding van een aanval op Rusland

Propaganda niet alleen voor oorlogsvoering maar levensbepalend zoals die voor het Verdrag van Maastricht

Generaal Stoss: VS ziet een ‘epische nucleaire dreiging’ van China en Rusland‘ (!!!!)

Oekraïne
crisis: het feit dat het westen dit sprookje in de wereld hielp ‘heeft
voorkomen’ dat een Russische inval plaatsvond…….
‘ (en zie de links in dat bericht!!)

BREKEND NIEUWS:
Oekraïne crisis: de CIA heeft Disney overgenomen: beweringen zonder enig
bewijs dat Rusland een ‘false flag video’ gebruikt zijn ‘waar….’
‘ (en zie de links in dat bericht!!)

Oekraïne: het conflict berust puur op aannames die werden en worden gelanceerd door de VS en haar NAVO-partners(en zie de links in dat bericht!! Waarvan je de eerste hieronder vindt)

Oekraïne: westerse ‘stabilisatie van het conflict’: levering van wapens, straaljagers en troepen‘ 

VS begint ‘troll farm’, alsof Hollywood en de massamedia al niet genoeg VS propaganda maken……….‘ (en zie de links in dat bericht!!

Strijd opgelaaid in Oost-Oekraïne tussen het leger en ‘door Rusland gesteunde rebellen’, aldus BBC World Service‘ (en zie de links in dat bericht!!)

De VS zet zichzelf wat betreft Rusland, China en Iran geopolitiek schaakmat‘ 

VS
eist dat Rusland haar troepen terugtrekt van de Oekraïense grens en
volgens inlichtingenbron: politiek het grootste gevaar voor burgers
VS……..

Strijd opgelaaid in Oost-Oekraïne tussen het leger en ‘door Rusland gesteunde rebellen’, aldus BBC World Service

Ook
van belang is de volgende leugen van Blinken, de VS minister van BuZa, waar de politiek en de
media in de VS het volk eerst angst aanjagen en dan aannemen dat
oorlogsvoering is geoorloofd: ‘Tony
Blinken (VS minister van BuZa) liegt als hij zegt dat de VS alleen met
toestemming van het volk geweld gebruikt in het buitenland
 

Tony Blinken heeft de Oekraïense president Zelensky de wacht aangezegd: zijn land is officieel een VS kolonie‘ (!!!!) Zelensky
werd na zijn aantreden als president al door de VS en de neonazi’s in
zijn land onder druk gezet daar hij de banden met Rusland wilde
aanhalen…..
. Zie wat dat betreft ook:

Putin gaf het westen een memorabele les geopolitiek

Rusland
zou De Krim hebben geannexeerd,
echter de bevolking besloot in een dik gesteund referendum (goedgekeurd
door internationale waarnemers) zich aan te sluiten bij Rusland, al
hoopte het westen dat Rusland inderdaad De Krim zou annexeren, niet voor
niets ook dat het westen deze leugen levend probeert te houden….
Zie: De Krim het echte verhaal: geen annexatie maar de vrijwillige aansluiting bij Rusland, zelfs Oekraïners stemden voor‘ (!!!!)

Zelensky (president Oekraïne) ingepakt door neonazi’s en beloften aan EU gedaan door Porosjenko‘(!!!!)

Anti-Russische propaganda, een kleine trieste rondgang in het hersenspoelen van de westerse bevolking‘ (!!!!)

Brief aan de Russische bevolking over ‘Defender 2020’, de zoveelste militaire NAVO oefening langs de grens van hun land‘ 

Oekraïne: opnieuw neonazi protesten op Maidanplein, vanwege Rusland vriendelijk handelen door president Zelensky

Snowden vindt het ongelofelijk dat de media VS politici niet aanspreken op totaal verschillende reacties n.a.v. ‘klokkenluiden’

Joe Biden heeft al lang toegegeven dat hij Oekraïne onder druk zette een openbaar aanklager te ontslaan die zijn zoon vervolgde

Oekraïne kondigt staat van beleg af vanwege ‘Russische agressie’ in de Zee van Azov

VS torpedojager arriveert in Zwarte Zee terwijl de boel daar op scherp staat……..

Porosjenko (Oekraïne) roept de NAVO op tot oorlog tegen Rusland

Election ploy? Poroshenko declares martial law in Ukraine after Kerch standoff

VS senator Rand Paul stelt n.a.v. NAVO-top dat men de zaak moet bekijken vanuit het Russische perspectief

Putin en Trump halen spanning uit de lucht >> de westerse wereld schreeuwt moord en brand……

Afspraken met de VS maken? Voor je het weet heb je te maken met een ‘verspreking’ van de president….. ha! ha! ha! ha! ha!

Oekraïne,
Georgië en Moldavië hebben oud bondgenootschap doen herleven, in
voorbereiding op NAVO lidmaatschap en verdere actie tegen
Rusland……..
‘ (!!!!)

De Krim, Georgië en Syrië >> de anti-Russische propaganda…..‘ (!!!!)

Oekraïne en NAVO bezig met uitlokking WOIII………

VS levert neonazi-leger Oekraïne voor 250 miljoen dollar aan wapens

Oekraïne
het toneel van grootschalige luchtmachtoefeningen met VS en NAVO, naast
een enorme militaire VS/NAVO oefening in Noorwegen
‘ (!!!!)

Okkupert
een Noorse serie die de angst voor de Russen moet aanwakkeren en de
grootste anti-Russische NAVO oefening in decennia………
‘ (!!!!)

Duitsland doet mee in het koor van de wolven: Russische cyberterreur!

Geert Jan Hahn en zijn ‘deskundige’ gekleurde kijk op Oekraïne…….. AAJAAAJAAAJ!!!

Oekraïne: een door de VS gefabriceerde wereldcrisis

Het rechtse platform Epoch Times plaatste een artikel van Llewellyn H. Rockwell Jr. verbonden aan het Mises Institute (VS), waarin deze betoogt dat het vooral de VS is die met Oekraïne een wereldcrisis heeft gefabriceerd. Maar weinig mensen stellen vandaag de dag de meest belangrijke vraag over het conflict tussen Rusland en Oekraïne, zo stelt Rockwell en vervolgt met te zeggen dat velen in de VS niet willen dat hun land zich mengt in de gevechten, maar zelfs zij stellen die belangrijke vraag niet. De vraag waarom de wereld in een crisis is gewikkeld >> waarom is een grensconflict tussen Rusland en Oekraïne zo geëscaleerd dat we op een punt zijn beland waar velen een nucleaire oorlog vrezen??

Volgens Rockwell is het antwoord simpel: de VS onder leiding van Joe Biden en de machten die hem controleren hebben dit gedaan en hebben daarmee de wereld aan de rand van een ramp gebracht. Vervolgens haalt hij Ron Paul aan die het volgens hem een dag of wat geleden bij het rechte eind had: drie weken verder in deze vreselijke oorlog heeft de VS niet aangedrongen op gesprekken tussen Oekraïne en Rusland (initiatieven die wel door Frankrijk en Turkije werden genomen). Zoals Antiwar.com onlangs rapporteerde, i.p.v. het steunen van onderhandelingen tussen Rusland en Oekraïne om tot een wapenstilstand te komen, heeft de VS regering de boel geëscaleerd wat alleen maar tot meer bloedvergieten kan leiden…… Deze escalatie bestaat uit een constante stroom van VS wapens en ander oorlogstuig naar Oekraïne en de VS steun voor uitgebreid verzet is er niet op gericht Oekraïne de overwinning te bezorgen op het slagveld, maar eerder om Rusland een strategisch verlies te bezorgen zoals oorlogsmisdadiger en VS minister van buitenlandse zaken Blinken het noemde…… Vergeet hierbij niet dat de CIA het neonazi deel van het Oekraïense leger heeft opgeleid in het vermoorden van Russen, waarbij Canada al een lange tijd een paar honderd ‘wapeninstructeurs’ in Oekraïne had, voorts heeft de NAVO de laatste jaren uitgebreid militaire oefeningen gehouden met het Oekraïense leger…… 

Jammer dat Rockwell niet nog even het bewezen feit aanhaalt dat de VS de opstand en staatsgreep tegen de democratisch gekozen Oekraïense president Janoekovytsj heeft georganiseerd en geregisseerd, dit tegen een bedrag van 4 miljard dollar (officieel houdt men het op 5 miljard dollar)….. De reden daarvoor was niet alleen de wil van de VS om de volledige westgrens van Rusland tot NAVO gebied te maken, maar ook om te voorkomen dat Oekraïne een zeer lucratief handelsverdrag met Rusland zou sluiten, i.p.v. een onvoordelig verdrag met de EU….. Ofwel in de ogen van de VS was Oekraïne onder Janoekovytsj een vijand van het westen, puur en alleen omdat dit land zich richtte op Rusland en niet op het westen…… 

Uiteraard wist de VS dat Rusland De Krim nooit uit handen kon geven daar zich op dit schiereiland de belangrijkste jaarrond ijsvrije havens van de Russische marine bevinden. In die opzet heeft men in de VS dan ook verwacht dat Rusland na de coup onmiddellijk De Krim zou innemen. Echter dat gebeurde niet, de bevolking van De Krim, bestaande uit de oorspronkelijke bevolking, Russen en Oekraïners, besloot met grote meerderheid in een door internationale waarnemers als eerlijk en goed verlopen referendum voor aansluiting bij Rusland en niet voor onderwerping aan de zwaar corrupte neonazi Porosjenko, die NB door de VS geparachuteerd als ‘interim president’ (lees: juntaleider) de door hen democratisch gekozen president Janoekovytsj had vervangen…. De VS heeft de rest van het westen zo gemanipuleerd dat ook de politici en media daar nog steeds durven te spreken van een annexatie van De Krim, waarbij men het gore lef heeft te liegen dat het gedrukt staat dat het referendum op De Krim werd georganiseerd en gemanipuleerd door Rusland…..   

Ron Paul stelt dat het erop lijkt dat de VS het gevecht met Rusland wil voeren totdat de laatste Oekraïner dood is, hij zegt dan ook dat de enige oplossing is dat de VS zicht terugtrekt uit het conflict om Oekraïne en Rusland tot een vergelijk te laten komen. Dat betekent dat Oekraïne geen toegang tot de NAVO moet worden verleend en dat de (VS) raketten an de grens met Rusland moeten worden verwijderd (ook moet het zogenaamde raketschild in Polen, Roemenië en Tsjechië ‘tegen inkomende raketten uit Iran en Noord-Korea’ worden ontmanteld, raketten die binnen zeer korte tijd kunnen worden voorzien van al aanwezige meerdere kernkoppen….). Zo kan er vrede worden bewerkstelligd en daarna zou de NAVO moeten worden ontmanteld aldus Paul(!!).

Rockwell gaat verder met te zeggen dat de afgescheiden staatjes Luhansk en Donetsk* al vanaf 2014 worden gebombardeerd door het Oekraïense leger (met name door de neonazi-bataljons zoals Azov) en dat deze bombardementen zijn verhevigd voordat Rusland de grens met Oekraïne is overgetrokken…… Oekraïne had al meer dan 100.000 (neonazi) militairen aan de grens met de afgescheiden staatjes en er waren een paar weken terug nog eens drie brigades onderweg wat betekent dat er nog eens 20.000 tot 25.000 militairen zijn toegevoegd aan die troepen, waarmee het aantal op rond de 150.000 militairen is komen te liggen….. Daarmee ligt twee derde van het Oekraïense leger voor de grens met deze afgescheiden staatjes…… Het zijn dan ook de neonazi-bataljons die zich niet wensen te houden aan de afgesproken wapenstilstanden in Minsk, noch dat ze de zware wapens hebben terug getrokken zoals afgesproken in die overeenkomsten…..

Vanaf 2014 (na de coup tegen Janoekovytsj) zijn naar schatting meer dan 13.000 burgers uit de volksrepublieken Luhansk en Donetsk vermoord met de bombardementen door de neonazi-bataljons van het Oekraïense leger, echter als je denkt dat men daarom sancties zou treffen tegen Oekraïne heb je het fout, deze bombardementen op burgers (een zware oorlogsmisdaad) werden niet eens veroordeeld door het westen en haar reguliere media….. Ook de VN werd niet gevraagd om een veroordeling van deze oorlogsmisdaden, noch werd er gesproken over een wereldoorlog…. Nee, Oekraïne vroeg en kreeg nog meer wapens van de VS om te gebruiken tegen de burgers van de afgescheiden staatjes in de Donbass regio en bleef om meer wapens vragen….. Het Javelin antitankraketsysteem van de VS werd zelfs gebruikt tegen de burgers in die regio…… Dat laatste werd zelfs openlijk in een interview toegeven door Kirill Budanov, het hoofd van het belangrijkste directoraat van inlichtingen behorend tot het Oekraïense ministerie van defensie……. Niet vreemd dan ook dat deze Budanov vroeg om nog meer wapens en diplomatieke en economische druk, inclusief sancties tegen Rusland en het blokkeren van Russische bankrekeningen, dit alles om de Russische opmars te stoppen…… 

Voorts noemde Budanov een aantal andere wapens en wapensystemen, naast MARK VI patrouilleboten en Patriot raketsystemen. dezelfde Budanov stelde dat een bepaald door de VS geleverd radarsysteem als ook de Javelin systemen met groot succes zijn gebruikt tegen het Russische leger….. De door Turkije geleverde drones zouden een afschrikwekkend effect hebben op de door ‘Rusland gesteunde separatisten’ in de afgescheiden staatjes Luhansk en Donetsk…… Het valt me nog mee dat deze opperploert niet stelt dat dit ook geldt voor de Russische militairen in dat gebied, iets wat men al jaren beweert maar waarvoor geen enkel bewijs werd geleverd….. (uiteraard zullen er nu wel Russische militairen in het gebied aanwezig zijn)

Volgens Rockwell kunnen we wel denken dat het fout was van de VS om wapens te leveren aan Oekraïne (voor het bestoken van de burgers in de Donbass regio), daar dit de situatie daar alleen maar gewelddadiger heeft gemaakt, maar het maakt niet uit wat we daarvan denken het zou de politiek niet veranderd hebben, immers er was geen internationale verontwaardiging over de gebeurtenissen daar, de zaak bleef een lokaal gevecht, als de Biden administratie hetzelfde gereageerd zou hebben op de Russische actie in Oekraïne, zou ook dat een lokale ruzie zijn gebleven….. Hier ben ik het niet mee eens, immers door de acties van de VS, al die van voor en tijdens 2014, is de huidige situatie ontstaan en vanwege de ingang op de EU media en politiek van Zelensky en zijn propaganda journalisten heeft niet alleen de VS de kant van het fascistische Oekraïense bewind gekozen maar ook de meeste EU-lidstaten…. (wat heel goed uitkwam, immers zo kon men van Rusland weer de grote boeman maken, iets waar men al een paar decennia mee bezig was, bovendien haalde de VS hiermee EU contracten binnen voor levering van het uiterst vuile tot LNG verwerkte schaliegas…..) Juist dat heeft ervoor gezorgd dat men lak had aan de bloedige oorlog die het Oekraïense leger in het oosten van het land voerde tegen wat eerder de eigen burgers waren en ging men volledig de tent uit toen Rusland eindelijk orde op zaken ging stellen in Oekraïne….. 

Vergeet niet dat wanneer de westerse media iets meldden over de toestand in de Donbass regio, men altijd uiterst negatief berichtte over de separatisten en het neonazi-leger als helden neerzette, onze waardeloze premier Rutte heeft gvd een tijdje terug schunnig genoeg zelfs een krans gelegd voor de omgekomen oorlogsmisdadige neonazi’s die hun leven verloren in de Donbass regio!!! (ach ja, hij is zelf ook een inhumane oorlogsmisdadiger!!)

Rockwel zegt verder terecht dat het niet de taak is van de VS om politieagent van de wereld te spelen, hij gebruikt daar veel meer en andere woorden voor, maar daar komt het wel op neer. Elke agressie van de VS brengt de wereld dichter op de rand van de vulkaan die op uitbarsten staat….. Daarbij haalt hij een aantal historische figuren aan en stelt dat het zelfs niet in het belang is van de VS om elders op de wereld tekeer te gaan (al spinnen de grote bedrijven uit de VS daar goudgaren bij, neem alleen al de enorme wapenindustrie van de VS, die overigens voor een groot deel ook het buitenlandbeleid van de VS bepalen….)….

Waarom Epoch Times een foto bij het artikel plaatste van het eerste vliegdekschip van China is me een raadsel, ‘al moet ik daarbij niet vergeten’ dat het uiteindelijke doel van de VS niet Rusland is maar China……** 

Nog even over de gevonden lijken in Boetsja: de ene westerse leider buitelt over de andere heen om Rusland te veroordelen, terwijl men nog geen bewijs heeft dat Rusland werkelijk de dader is….. Het Russische leger was al een paar dagen weg uit de stad toen men met dit verhaal op de proppen kwam, daarbij zoals al eerder op deze plek gemeld >> de neonazi-bataljons van het Oekraïense leger hebben er totaal geen moeten mee om eigen burgers te vermoorden en daarmee Rusland in een kwaad daglicht te stellen, ofwel om een false flag operatie uit te voeren…….***

 

(On
the top right hand side of this page you can choose for a translation
in the language of your choice
: choose ‘Engels’
[english] so you can recognise your own language [the Google
translation is first in dutch, a language most people don’t
understand, while on the other hand most people recognise there
language translated in english]
)

(als
je het Engels niet machtig bent, kopieer dan de Engelse tekst en plak
die in
deze
vertaalapp
,
de app werkt snel en de vertaling is van een redelijk goede
kwaliteit. Kopieer het artikel en plaats het links in de app, je ziet
de vertaling rechts nadat je op Nederlands hebt geklikt)

 

 

Tugs guide China's first domestically manufactured aircraft carrier, known as "Type 001A," as it returns to port in Dalian in China's northeastern Liaoning province after its first sea trial, on May 18, 2018.  (AFP via Getty Images)


Business Columnists

A Manufactured World Crisis

Llewellyn H. Rockwell Jr.  Mises Institute

March 31, 2022
Updated: March 31, 2022

Print

Commentary

Few people today ask the most important question about the conflict
between Russia and Ukraine. Many people want America to stay out of the
fight, but even they don’t ask the vital question. Why does the world
face a crisis today? Why has a border dispute between Russia and Ukraine escalated to the point where people fear nuclear war?

The answer is simple. America, under the leadership of President Joe
Biden and the forces controlling him, has done this and, by doing so,
brought the world to the brink of disaster. As always, the great Dr. Ron
Paul gets it right: “Three weeks into this terrible war, the U.S. is
not pursuing talks with Russia. As Antiwar.com recently reported,
instead of supporting negotiations between Ukraine and Russia that could
lead to a ceasefire and an end to the bloodshed, the U.S. government is
actually escalating the situation which can only increase the
bloodshed.

“The constant flow of U.S. and allied weapons into Ukraine and talk
of supporting an extended insurgency does not seem designed to give
Ukraine a victory on the battlefield but rather to hand Russia what
Secretary of State Blinken called ‘a strategic defeat.’

“It sounds an awful lot like the Biden Administration intends to fight Russia down to the last Ukrainian,” wrote
Paul. ”The only solution for the United States is to get out. Let the
Russians and Ukrainians reach an agreement. That means no NATO for
Ukraine and no U.S. missiles on Russia’s borders? So what! End the war
then end NATO.”

Let’s look at an analogy that will help us understand Paul’s point.
For years, the Ukrainian government has attacked an area in the Donbass
region that has seceded from Ukraine and formed an independent,
pro-Russian, republic. Just before Putin moved against Ukraine,
Ukrainians increased the scale and scope of their attack. Rick Rozoff
describes what they did: “Two-thirds of Ukrainian army servicemen have
been amassed along the Donbass contact line, Eduard Basurin, spokesman
for the self-proclaimed Donetsk People’s Republic (DPR) militia, said on
Thursday:

“Another three brigades are on their way [to Donbass], which is
20,000 to 25,000 troops more. The total number will reach 150,000, not
to mention the nationalists. This is about two-thirds of Ukrainian Armed
Forces’ personnel,” Basurin said on the Rossiya 1 television channel
(VGTRK) on Thursday.

Ukrainian troops are stationed along the 320-kilometer front line, he said.”

Unlike what has just happened, the Ukrainian attack did not result in
U.S. sanctions on Ukraine. There were no meetings of the U.N. to
condemn Ukrainian aggression. There was no talk of world war. On the
contrary, the Ukraine government used American weapons in its attack and
asked America for more weapons to continue their attack. Let’s listen
to Rozoff again:
“The Armed Forces of Ukraine used the American anti-tank missile system
Javelin in the hostilities in Donbass. This was announced by the head
of the Main Intelligence Directorate of the Ministry of Defense of
Ukraine Kirill Budanov in an interview.

“Budanov said that ideally, the U.S. would help deter any Russian
incursion, through additional military aid and increased diplomatic and
economic pressure, including more sanctions against Russia and the
seizure and blocking of Russian banking accounts.

“Also, in addition to U.S. aid already promised and delivered,
including Mark VI patrol boats, Javelin anti-armor systems and AN/TPQ-53
light counter-fire radar systems, Ukraine seeks additional air, missile
and drone defense systems and electronic jamming devices, Budonov said.
Patriot missile batteries and counter rocket, artillery and mortar
systems are on Ukraine’s wish list.

“The AN/TPQ-53 systems were used to great effect, Ukraine military
officials have previously reported. Budanov said the Javelin systems
have also been used against Russian forces. Those, along with
Turkish-manufactured drones, used against Russian-aligned separatist
artillery troops, have a significant psychological deterrent value, said
Budanov.”

Why the difference? We think that the U.S. should not have shipped
arms to Ukraine. Doing this made the situation worse. But for what we’re
saying now, it doesn’t matter what you think of the policy. The key
point is that because there was no international outcry and no
sanctions, the matter remained a local fight. If Biden and his team had
reacted to the so-called Russian invasion in the same way, the matter
would have remained a local quarrel. Russia and Ukraine would have made a
deal and that would be that.

The neocon warmongers and other defenders of democracy, who
unfortunately include some deluded libertarians object. Don’t we have a
duty to resist aggression? The answer is clear: No, we don’t. We do not
have a duty to evaluate every foreign quarrel and assess who is at
fault. We do not have a duty to require leaders of regimes we, or rather
our masters in Washington, don’t like to accept existing boundaries of
countries as unchangeable. We should reject the false doctrine of
“collective security,” which makes every border dispute a world war.

The great American historian Charles Beard recognized what was wrong
with “collective security” in the 1930s. In his article, “Giddy Minds
and Foreign Quarrels,” he asked: “On what … should the foreign policy of
the United States be based? Here is one answer and it is not
excogitated in any professor’s study or supplied by political agitators.
It is the doctrine formulated by George Washington, supplemented by
James Monroe, and followed by the Government of the United States until
near the end of the nineteenth century, when the frenzy for foreign
adventurism burst upon the country. This doctrine is simple. Europe has a
set of ‘primary interests’ which have little or no relation to us, and
is constantly vexed by ‘ambition, rivalship, interest, humor, or
caprice.’ The United States is a continental power separated from Europe
by a wide ocean which, despite all changes in warfare, is still a
powerful asset of defense. In the ordinary or regular vicissitudes of
European politics the United States should not become implicated by any
permanent ties. We should promote commerce, but force ‘nothing.’ We
should steer dear of hates and loves. We should maintain correct and
formal relations with all established governments without respect to
their forms or their religions, whether Christian, Mohammedan, Shinto,
or what have you.”

Beard then responded to
those who wanted to scrap our traditional policy of non-intervention
with “collective security”: “In the rest of the world, outside this
hemisphere, our interests are remote and our power to enforce our will
is relatively slight. Nothing we can do for Europeans will substantially
increase our trade or add to our, or their, well-being. Nothing we can
do for Asiatics will materially increase our trade or add to our, or
their, well-being. With all countries in Europe and Asia, our relations
should be formal and correct. As individuals we may indulge in hate and
love, but the Government of the United States embarks on stormy seas
when it begins to love one power and hate another officially.”

We should heed Beard’s wisdom today. Otherwise, the world may go up in flames.

From Mises.org

 

 Image

========================================

*   Deze staatjes hebben zich om dezelfde reden afgescheiden van Oekraïne, als De Krim
koos voor aansluiting bij Rusland, ofwel ook daar had men massaal op
Janoekovytsj gestemd.

**   ‘VS: het uiteindelijke doel is niet Rusland maar China

*** Zie ook: ‘Was de Bucha slachting in scene gezet?

——————————————

Voorts zie: De Oekraïense president Zelensky is een dictator‘ (!!!!)

Rutte gaat Zelenski niet aanspreken op oproep tot genocide: ‘Dit is gewoon een misdrijf!’‘ (!!!!) (een artikel van Nine For News) Op
de enige Oekraïense tv zender heeft men opgeroepen elke Rus te
vermoorden, zelfs de kinderen, ofwel een oproep om een genocide uit te
voeren op de Russen in Oekraïne….. Rutte stelt niet te weten of dit
waar is, terwijl hij dat zo kan laten uitzoeken, maar laat dat dus
achterwege en weigert dus om Zelensky daarop aan te spreken…….

Marioepol in puin gelegd door Azov-bataljon van Oekraïense leger‘ (!!!!)

VS
inlichtingen experts en luchtmachtofficieren: Russische aanpak Oekraïne
duidt op voorzichtigheid ter voorkoming van zoveel mogelijk
burgerslachtoffers

Oekraïne: biowapens en de westerse wil om Rusland lam te leggen

Oekraïne: de grote winnaars‘ (met een korte update van 26 maart 2022)

Massa executie van 81 mensen in Saoedi-Arabië: aandacht in (hysterische) westerse media nul komma nada!!
(!!!!) Vergelijk dat eens met de situatie in Oekraïne, terwijl de Saoedische
terreurcoalitie al jaren een genocide uitvoert in Jemen die aan minstens
500.000 mensen het leven moet hebben gekost, begin vorig jaar (2021) werd al bekend
gemaakt dat minstens 100.000 kinderen zijn omgekomen in Jemen door de
blokkades van die terreurcoalitie, blokkades die op zee mede worden
uitgevoerd door de VS…….

Oekraïne: generaal haalt westerse propaganda door de mangel

Oekraïne: analyse van twee professoren: coup van 2014 oorzaak huidige ellende‘ (!!!!)

‘Oekraïense leger bombardeert eigen burgers en presentators tv programma verbijsterd over getuigenis aangaande Oekraïne‘ (!!!!)

Oekraïne: kinderziekenhuis Marioepol was vanaf eind februari dit jaar in gebruik als legeronderkomen‘ (!!!!)

Oekraïne: de nazistrijders van de VS‘ (!!!!)

Oekraïne: Facebook en Instagram staan oproepen tot moord op Russen toe

Putin wast het westen nog eens de oren‘ (!!!!)

Oekraïense
democratie een schijnvertoning, plus het tegenhouden van gekleurde
vluchtelingen door de politie en douane van Oekraïne
‘ (!!!!)

Oekraïne: de strijd tegen de waarheid over de bloedige VS terreur plus de enorme westerse hypocrisie

Oekraïne en ‘het
truckers protest’ tegen COVID-maatregelen in Canada van
fundamentalistisch religieus rechts, racisten en ander tuig? Eén grote
leugen!!

‘Russische propaganda’: het laatste excuus voor nog meer ‘democratische censuur’ op de sociale media

Oekraïne: belangrijke punten die niet mogen worden vergeten, ondanks de propagandawals die over ons heen wordt gereden

Oekraïne: wie jarenlang een wereldmacht tart moet niet opkijken als deze uiteindelijk optreedt‘ (!!!!)

Oekraïne: Rusland erkent Luhansk en Donetsk, de westerse wereld alweer hypocriet op de kopEn zie de links in dat bericht!!

Westerse Oekraïne leugens

Oekraïne: Russische ‘propaganda’ is informatie die VS propaganda weerlegt‘ (!!!!)

Oekraïne: waarom niet
de reguliere media direct laten leiden door de CIA en is de VS wellicht
bezig met de voorbereiding van een aanval op Rusland

Propaganda niet alleen voor oorlogsvoering maar levensbepalend zoals die voor het Verdrag van Maastricht

Generaal Stoss: VS ziet een ‘epische nucleaire dreiging’ van China en Rusland‘ (!!!!)

Oekraïne
crisis: het feit dat het westen dit sprookje in de wereld hielp ‘heeft
voorkomen’ dat een Russische inval plaatsvond…….
‘ (en zie de links in dat bericht!!)

BREKEND NIEUWS:
Oekraïne crisis: de CIA heeft Disney overgenomen: beweringen zonder enig
bewijs dat Rusland een ‘false flag video’ gebruikt zijn ‘waar….’
‘ (en zie de links in dat bericht!!)

Oekraïne: het conflict berust puur op aannames die werden en worden gelanceerd door de VS en haar NAVO-partners(en zie de links in dat bericht!! Waarvan je de eerste hieronder vindt)

Oekraïne: westerse ‘stabilisatie van het conflict’: levering van wapens, straaljagers en troepen‘ 

VS begint ‘troll farm’, alsof Hollywood en de massamedia al niet genoeg VS propaganda maken……….‘ (en zie de links in dat bericht!!

Strijd opgelaaid in Oost-Oekraïne tussen het leger en ‘door Rusland gesteunde rebellen’, aldus BBC World Service‘ (en zie de links in dat bericht!!)

De VS zet zichzelf wat betreft Rusland, China en Iran geopolitiek schaakmat‘ 

VS
eist dat Rusland haar troepen terugtrekt van de Oekraïense grens en
volgens inlichtingenbron: politiek het grootste gevaar voor burgers
VS……..

Strijd opgelaaid in Oost-Oekraïne tussen het leger en ‘door Rusland gesteunde rebellen’, aldus BBC World Service

Ook
van belang is de volgende leugen van Blinken, de VS minister van BuZa, waar de politiek en de
media in de VS het volk eerst angst aanjagen en dan aannemen dat
oorlogsvoering is geoorloofd: ‘Tony
Blinken (VS minister van BuZa) liegt als hij zegt dat de VS alleen met
toestemming van het volk geweld gebruikt in het buitenland
‘ 

Tony Blinken heeft de Oekraïense president Zelensky de wacht aangezegd: zijn land is officieel een VS kolonie‘ (!!!!) Zelensky
werd na zijn aantreden als president al door de VS en de neonazi’s in
zijn land onder druk gezet daar hij de banden met Rusland wilde
aanhalen…..
. Zie wat dat betreft ook:

Putin gaf het westen een memorabele les geopolitiek

Rusland
zou De Krim hebben geannexeerd,
echter de bevolking besloot in een dik gesteund referendum (goedgekeurd
door internationale waarnemers) zich aan te sluiten bij Rusland, al
hoopte het westen dat Rusland inderdaad De Krim zou annexeren, niet voor
niets ook dat het westen deze leugen levend probeert te houden….
Zie: De Krim het echte verhaal: geen annexatie maar de vrijwillige aansluiting bij Rusland, zelfs Oekraïners stemden voor‘ (!!!!)

Zelensky (president Oekraïne) ingepakt door neonazi’s en beloften aan EU gedaan door Porosjenko‘(!!!!)

Anti-Russische propaganda, een kleine trieste rondgang in het hersenspoelen van de westerse bevolking‘ (!!!!)

Brief aan de Russische bevolking over ‘Defender 2020’, de zoveelste militaire NAVO oefening langs de grens van hun land‘ 

Oekraïne: opnieuw neonazi protesten op Maidanplein, vanwege Rusland vriendelijk handelen door president Zelensky

Snowden vindt het ongelofelijk dat de media VS politici niet aanspreken op totaal verschillende reacties n.a.v. ‘klokkenluiden’

Joe Biden heeft al lang toegegeven dat hij Oekraïne onder druk zette een openbaar aanklager te ontslaan die zijn zoon vervolgde

Oekraïne kondigt staat van beleg af vanwege ‘Russische agressie’ in de Zee van Azov

VS torpedojager arriveert in Zwarte Zee terwijl de boel daar op scherp staat……..

Porosjenko (Oekraïne) roept de NAVO op tot oorlog tegen Rusland

Election ploy? Poroshenko declares martial law in Ukraine after Kerch standoff

VS senator Rand Paul stelt n.a.v. NAVO-top dat men de zaak moet bekijken vanuit het Russische perspectief

Putin en Trump halen spanning uit de lucht >> de westerse wereld schreeuwt moord en brand……

Afspraken met de VS maken? Voor je het weet heb je te maken met een ‘verspreking’ van de president….. ha! ha! ha! ha! ha!

Oekraïne,
Georgië en Moldavië hebben oud bondgenootschap doen herleven, in
voorbereiding op NAVO lidmaatschap en verdere actie tegen
Rusland……..
‘ (!!!!)

De Krim, Georgië en Syrië >> de anti-Russische propaganda…..‘ (!!!!)

Oekraïne en NAVO bezig met uitlokking WOIII………

VS levert neonazi-leger Oekraïne voor 250 miljoen dollar aan wapens

Oekraïne
het toneel van grootschalige luchtmachtoefeningen met VS en NAVO, naast
een enorme militaire VS/NAVO oefening in Noorwegen
‘ (!!!!)

Okkupert
een Noorse serie die de angst voor de Russen moet aanwakkeren en de
grootste anti-Russische NAVO oefening in decennia………
‘ (!!!!)

Duitsland doet mee in het koor van de wolven: Russische cyberterreur!

Geert Jan Hahn en zijn ‘deskundige’ gekleurde kijk op Oekraïne…….. AAJAAAJAAAJ!!!

——————————————–

Hier nog wat links naar berichten over de oneindige VS terreur, het land waar men echt bang voor zou moeten zijn: VS vermoordde meer dan 20 miljoen mensen sinds het einde van WOII……..
Dit tot het jaar 2000, wat betreft deze eeuw zijn er intussen meer dan 5
miljoen moorden aan toegevoegd, moorden begaan door de
VS en NAVO-lidstaten, inclusief Nederland (waar terreurorganisatie NAVO
altijd onder militair opperbevel
stond en staat van de VS…)…. Ongelofelijk dat men nooit zal beginnen
over het nemen van sancties tegen de VS, terwijl dat land oneindig veel
meer ellende en zwaar bloedvergieten over de aarde heeft gebracht en
brengt dan Rusland…..

VS buitenlandbeleid sinds WOII: een lange lijst van staatsgrepen en oorlogen……….

List of wars involving the United States

CIA 70 jaar: 70 jaar moorden, martelen, coups plegen, nazi’s beschermen, media manipulatie enz. enz………‘ (!!!!)

CIA
en 70 jaar desinformatie in Europese opiniebladen…………

CIA
erkent dat Israël samen met Saoedi-Arabië ‘vecht tegen terreur’,
die ze NB zelf hebben georganiseerd……..

CIA
valt nogmaals door de mand als wapenleverancier van IS…….

Massamedia
VS vergeven van CIA ‘veteranen’, alsof die media nog niet genoeg
‘fake news’ ofwel leugens brengen……..
 

9/11: de reden voor twintig jaar westerse terreur o.l.v. de VS waarbij meer dan vijf miljoen mensen werden vermoord‘ (en zie de links in dat bericht!!)

CIA rekruteert folteraars met een beroep op vrouwenemancipatie: een fikse rel in de VS

Michael Hayden (ex-CIA en generaal b.d.): niets mis met martelingen door Gina Haspel…..

Al
Qaida de bondgenoot van de VS in de strijd tegen…… terrorisme!
ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

(intussen heeft de VS ‘Al Qaida Syrië’ van de zwarte lijst met
terreurorganisaties gehaald!!) 

US Airstrikes Killing Hundreds of Civilians in Syria’s Raqqa

VS
centraal commando werkt in Syrië samen met IS en verklaarde Rusland
de oorlog………
 

VN waarschuwt de VS voor het maken van een onacceptabel aantal Syrische burgerslachtoffers met haar bombardementen…….‘ (!!!!)
Waar de VS zich niets van heeft aangetrokken en geen ander westers land
heeft opgeroepen om de VS daarvoor te sanctioneren……

VS gaf sinds 2001 meer dan 5,9 biljoen dollar uit aan (illegale) oorlogen, ofwel: $ 5,933.000.000.000…….‘ (tot 2018…..)

VS is grootste producent van vluchtelingen, aldus VN rapport……….‘ (!!!!) (en zie de links in dat bericht!!)

VS subsidiëring van neonazi’s in Oekraïne, neonazi’s die ook fascisten uit de VS trainen……
(!!!!) Lees dat bericht mensen, weet je meteen dat de EU en de NAVO neonazi’s
steunen met hun geldelijke en wapenhulp aan dat land!! (voor de NAVO
trouwens de normaalste zaak van de wereld: dat steunen van
fascisten…..) En dan te bedenken dat premier Rutte en minister van
Buitenlandse Zaken Hoekstra onlangs een
krans hebben gelegd bij een monument voor met name omgekomen
neonazi’s……
(op 8 februari 2022 heb ik de opmerking over de kranslegging door Rutte en Hoekstra aan deze link toegevoegd) Hier een foto van dit walgelijk gebeuren met aartsleugenaar Rutte ofwel Pinokkio 2.0:

 

VS verwijt Iran nucleaire chantage, chantage waar de VS zichzelf schuldig aan maakt‘ (en zie de links in dat bericht!!)

Voor meer berichten over China klik op dat label, direct onder dit bericht.

Oekraïne: de grote winnaars

De Russische inval in Oekraïne kent nu al een aantal winnaars: wapenfabrikanten, oliemaatschappijen, oorlogshitsende politici, rechtse denktanks, de NAVO, de VS en de reguliere media. 

Wat betreft de bedrijven kan je de oliemaatschappijen aanwijzen als de grote winnaars, zelfs nadat enkelen van hen zich terugtrokken uit Rusland >> de prijzen van olie en gas zijn zo hoog, dat men bij wijze van spreken slapend nog rijker wordt……. Ook de VS zelf is één van de winnaars, daar het nu het uiterst vuil gewonnen en gesubsidieerde schaliegas als LNG aan de EU kan verkopen, gas dat niet alleen al zwaar milieubelastend is door de winning, maar ook door het verwerken tot LNG en het transport met vuile zeeschepen naar havens in de EU……. Niet voor niets dat men bij de aanvang van de Biden administratie de EU en dan m.n. Duitsland waarschuwde een stop te zetten op de gaspijpleiding Nord Stream 2 (NS2) van Rusland door de Oostzee naar Duitsland en meewerkende bedrijven plus financiers dreigde met sancties….

De bedrijven die het meest verdienen aan de situatie in Oekraïne, zijn uiteraard de wapenfabrikanten, zij zijn de grootste winnaars, maar die hebben dan ook een enorme lobby die bijvoorbeeld in de VS pleiten voor het aanpakken van andere landen, die niet trouw doen wat de VS verlangt en ja zo’n lobby is duur en moet wel vette winsten opleveren…….. 

Het neonazi-balaljon Azov met idem vlaggen…..

Politici die al jaren tekeergaan over Rusland en dat zijn er niet weinig, prijzen zichzelf de hemel in wat betreft hun eerder gedane uitspraken, dit met hulp van de reguliere westerse media die hen maar al te graag citeren……. Politici die al jaren schreeuwen om meer geld voor defensie worden op hun wenken bediend en ondanks dat de EU-NAVO-lidstaten (zonder de VS) meer dan 3 keer zoveel uitgeven aan ‘defensie’ (lees: oorlogsvoering) dan Rusland, gaan er nu miljarden extra naar het voeren van oorlog en dat onder het mom van verdediging tegen ‘Russische agressie……’ (de VS zelf geeft meer dan 7 keer zoveel uit aan oorlogsvoering dan Rusland) In Duitsland zijn politici en anderen blij die het een doorn in het oog was dat hun land een meer pacifistische koers volgde wat betreft de leger-inzet, hoewel dat niet voorkwam dat het Duitse leger oorlogsmisdaden pleegde in Afghanistan…… Met 100 miljard euro wordt het Duitse leger ‘slagvaardiger’ gemaakt en dat deed de kurken van de champagneflessen knallen bij de wapenindustrie……. Alsof Rusland het zal wagen om Polen, laat staan Duitsland aan te vallen…… Onbegrijpelijk dat er amper of geen protest is op te tekenen van Duitse burgers die het hier niet mee eens zijn…… Ach ja, ook die mensen hebben zich laten inpakken door de valse anti-Russische propaganda, terwijl zij toch moeten begrijpen dat de westerse agressie van de laatste 20 jaar door uitbreiding van de NAVO richting Moskou en de bijna doorlopende NAVO oefeningen langs de Russische grens, plus het volproppen van Oekraïne met wapens en de militaire oefeningen van het neonazi-leger van dat land met NAVO troepen uiteindelijk wel moesten leiden tot actie van Rusland…. (om nog maar te zwijgen over het al 8 jaar lang bombarderen van het Oekraïense neonazi-leger van burgers in Oost-Oekraïne, waarbij meer dan 13.000 van die burgers werden vermoord >> waarvoor veel van die burgers naar Rusland zijn gevlucht, een zaak waarvoor de nu hysterische westerse media geen aandacht hadden, noch aan willen besteden…) 

Zo te zien aan de gele armbanden ook militairen van het Azov-neonazi bataljon.

Maar er zijn nog veel meer politici die profiteren van de situatie in Oekraïne, neem bijvoorbeeld Groot-Brittannië (GB), waar de positie van de neoliberale inhumane opperploert en premier Boris Johnson voor de inval van Rusland in Oekraïne, onhoudbaar was geworden door het bekend worden dat er vele feestjes werden gehouden in zijn ambtswoning toen het land in strenge lockdown(s) zat. Met de Russische inval doet hij alsof hij degene is die Rusland terug kan dringen met zijn lullige sancties tegen Russische oligarchen……… In Canada is het niet anders, daar kan premier Trudeau zich voordoen als de grote held van Oekraïne, terwijl hij juist steeds meer onder vuur kwam te liggen vanwege zijn desastreuze omgang met het Coronavirus, het winnen van olie en gas plus de doorvoer daarvan via pijpleidingen en niet te vergeten het demoniseren van het truckersprotest en het inzetten van het leger middels een uitzonderingssituatie alsof het protest van o.a. die truckchauffeurs een gevaar was voor het voortbestaan van Canada….. Vergeet niet dat ook in Canada het desastreuze beleid en bezuinigingen op gebied van de volksgezondheid ervoor hebben gezorgd dat zo’n 30.000 verpleegkundigen tijdens de Coronacrisis ontslag hebben genomen en er zo’n 20.000 verpleegkundigen zijn die zich zo over de kop hebben gewerkt dat ze zelf (dood-) ziek zijn geworden en in feite arbeidsongeschikt thuiszitten….. Ofwel als in ons land werden ook in Canada de belachelijk strenge maatregelen genomen om de zorg zoveel mogelijk te ontzien……

Over bezuinigingen op de zorg en wanbeleid gesproken: de kabinetten Rutte 2 en 3 zijn in 2016 door de AIVD gewaarschuwd dat Nederland niet klaar was voor een pandemie, daar er te weinig IC bedden waren met bijbehorend verpleegkundig personeel en zelfs intensivisten……. In plaats van daar op te reageren door de tekorten weg te werken hebben Rutte 2 en 3 toegestaan dat er nog meer ziekenhuizen werden gesloten en heeft men vorig jaar een motie verworpen om deze zaak te herstellen, nog zotter: Rutte 4 gaat nog meer bezuinigen op de zorg…… (bij aantreden van Rutte 1 had Nederland nog 2.200 IC bedden dat was
bij de uitbraak van de Coronacrisis teruggebracht tot 1.100…..) Niet voor niets dan ook dat het kabinet Rutte 4 dolblij is met de situatie in Oekraïne, immers rapporten en uitkomsten van Wob-verzoeken tonen aan dat naast het zwalkende beleid op het Coronavirus het kabinet Rutte 3 verantwoordelijk is voor bijvoorbeeld de ambtenaren die willens en wetens het Nederlandse volk hebben belazerd en ongrondwettelijke en burgerrechten schendende maatregelen hebben bepleit met het voorhouden van een worst voor dat volk in de vorm van wat minder vrijheidsbeperkende maatregelen….. Trouwens ook het feit dat veel echte cijfers betreffende COVID-19 niet vrij worden gegeven geeft al aan dat we zijn en worden besodemieterd…… Kortom ook VVD aartsleugenaar en premier Rutte en zijn nieuwe waardeloze kabinet zijn winnaars van de situatie in Oekraïne en kunnen daardoor het Nederlandse volk nog verder belazeren……. (onbegrijpelijk dat ondanks verlies de VVD de grootste partij is gebleven bij de afgelopen week gehouden Gemeenteraadsverkiezingen, hetzelfde geldt eigenlijk ook voor CDA en D66 >> een teken dat de burgers echt niet meer begrijpen wat er gaande was en is en zich laten oplichten door de reguliere media en de politiek…..)

In Duitsland en meerdere buitenlanden blijft men ondanks de situatie in Oekraïne doorgaan met het nemen van belachelijke maatregelen tegen het Coronavirus, ondanks dat het aantal ziekenhuisopnamen afneemt, wil men een aantal maatregelen in stand houden, zoals het onzinnige dragen van mondmaskers, die je na anderhalf uur moet verversen en in ruimten met grote luchtvochtigheid zelfs om het half uur, als je dat niet doet loop je juist de kans met het COVID-virus of een ander virus te worden besmet……. Maar reken gerust dat men ook hier de zaak zo weer op slot kan gooien, mocht zich een nieuwe variant van het virus aandienen en ‘deskundigen’ hysterisch aan de alarmbel gaan hangen….. Voorts is het wel zeker dat er een digitale EU-pas komt, waarmee men meteen kan zien of je bijvoorbeeld wel dan niet bent gevaccineerd tegen COVID-19 en waarmee men bijvoorbeeld je banktegoeden kan bevriezen, mocht men dat nodig vinden, ‘we leven immers in een democratie…..’

Toevoeging op 26 maart 2022: De NAVO is zoals gezegd in dit bericht één van de grote winnaars, daar de EU lidstaten die ook NAVO-bondgenoot zijn, hebben afgesproken hun budget voor ‘defensie’ (lees: oorlogsvoering) fiks te zullen verhogen naar het niveau dat de VS al jaren eist, terwijl deze terreurentiteit 800 militaire bases heeft over de wereld, waarvan al 400 in de buurt van China, bases vanwaar de VS China kan bestoken met raketten en straaljagers, ofwel logisch dat de VS veel meer uitgeeft aan oorlogsvoering…… Geheel vergeten te zeggen is het feit dat ook de EU lobbyisten fiks hebben gewonnen, men wil nu ook nog eens een EU leger en daarbij wil men van de EU ook een politieke unie maken, daarmee is het gedaan met de soevereiniteit van landen als Nederland….. Onder andere hare D66(6) kwaadaardigheid en minister Ollongren is hier mede verantwoordelijk voor……

 

(On
the top right hand side of this page you can choose for a translation
in the language of your choice
: choose ‘Engels’
[english] so you can recognise your own language [the Google
translation is first in dutch, a language most people don’t
understand, while on the other hand most people recognise there
language translated in english]
)

 

Zie ook: ‘Massa executie van 81 mensen in Saoedi-Arabië: aandacht in (hysterische) westerse media nul komma nada!!‘ Vergelijk dat eens met de situatie in Oekraïne, terwijl de Saoedische terreurcoalitie zelfs al jaren een genocide uitvoert in Jemen……

Oekraïne: generaal haalt westerse propaganda door de mangel

Oekraïne: analyse van twee professoren: coup van 2014 oorzaak huidige ellende

‘Oekraïense leger bombardeert eigen burgers en presentators tv programma verbijsterd over getuigenis aangaande Oekraïne

Oekraïne: kinderziekenhuis Marioepol was vanaf eind februari dit jaar in gebruik als legeronderkomen

Oekraïne: de nazistrijders van de VS

Oekraïne: Facebook en Instagram staan oproepen tot moord op Russen toe

Putin wast het westen nog eens de oren‘ (!!!!)

Victoria Nuland: ‘Oekraïne heeft biologische onderzoekslaboratoria’ die in handen van de Russen kunnen vallen‘ (!!!!)
Terwijl deze VS staatssecretaris van politieke zaken dit heeft toegegeven, stelt men in de
rest van het westen dat dit een complottheorie is….. ha! ha! ha! ha!
ha!

Oekraïense
democratie een schijnvertoning, plus het tegenhouden van gekleurde
vluchtelingen door de politie en douane van Oekraïne
‘ (!!!!)

Oekraïne: de strijd tegen de waarheid over de bloedige VS terreur plus de enorme westerse hypocrisie

Oekraïne en ‘het
truckers protest’ tegen COVID-maatregelen in Canada van
fundamentalistisch religieus rechts, racisten en ander tuig? Eén grote
leugen!!

‘Russische propaganda’: het laatste excuus voor nog meer ‘democratische censuur’ op de sociale media

Oekraïne: belangrijke punten die niet mogen worden vergeten, ondanks de propagandawals die over ons heen wordt gereden

Oekraïne: wie jarenlang een wereldmacht tart moet niet opkijken als deze uiteindelijk optreedt‘ (!!!!)

Oekraïne: Rusland erkent Luhansk en Donetsk, de westerse wereld alweer hypocriet op de kopEn zie de links in dat bericht!!

Westerse Oekraïne leugens

Oekraïne: Russische ‘propaganda’ is informatie die VS propaganda weerlegt

Oekraïne: waarom niet
de reguliere media direct laten leiden door de CIA en is de VS wellicht
bezig met de voorbereiding van een aanval op Rusland

De Krim het echte verhaal: geen annexatie maar de vrijwillige aansluiting bij Rusland, zelfs Oekraïners stemden voor‘ (!!!!)

Propaganda niet alleen voor oorlogsvoering maar levensbepalend zoals die voor het Verdrag van Maastricht

Generaal Stoss: VS ziet een ‘epische nucleaire dreiging’ van China en Rusland‘ (!!!!)

Oekraïne
crisis: het feit dat het westen dit sprookje in de wereld hielp ‘heeft
voorkomen’ dat een Russische inval plaatsvond…….
‘ (en zie de links in dat bericht!!)

BREKEND NIEUWS:
Oekraïne crisis: de CIA heeft Disney overgenomen: beweringen zonder enig
bewijs dat Rusland een ‘false flag video’ gebruikt zijn ‘waar….’
‘ (en zie de links in dat bericht!!)

Nederlandse marine doet mee aan VS oorlogshitserij tegen China‘ (en zie de links in dat bericht!!)

Oekraïne: het conflict berust puur op aannames die werden en worden gelanceerd door de VS en haar NAVO-partners(en zie de links in dat bericht!! Waarvan je de eerste hieronder vindt)

Oekraïne: westerse ‘stabilisatie van het conflict’: levering van wapens, straaljagers en troepen‘ 

VS begint ‘troll farm’, alsof Hollywood en de massamedia al niet genoeg VS propaganda maken……….‘ (en zie de links in dat bericht!!

Strijd opgelaaid in Oost-Oekraïne tussen het leger en ‘door Rusland gesteunde rebellen’, aldus BBC World Service‘ (en zie de links in dat bericht!!)

Tony Blinken heeft de Oekraïense president Zelensky de wacht aangezegd: zijn land is officieel een VS kolonie‘ (!!!!)

Porosjenko (Oekraïne) roept de NAVO op tot oorlog tegen Rusland


Election ploy? Poroshenko declares martial law in Ukraine after Kerch standoff


VS senator Rand Paul stelt n.a.v. NAVO-top dat men de zaak moet bekijken vanuit het Russische perspectief


Putin en Trump halen spanning uit de lucht >> de westerse wereld schreeuwt moord en brand……


Afspraken met de VS maken? Voor je het weet heb je te maken met een ‘verspreking’ van de president….. ha! ha! ha! ha! ha!

Oekraïne, wat de reguliere (massa-) media, ‘deskundigen’ en politici u niet vertellen over dit door een junta geregeerd land (!!!!)


Oekraïne,
Georgië en Moldavië hebben oud bondgenootschap doen herleven, in
voorbereiding op NAVO lidmaatschap en verdere actie tegen
Rusland……..



De Krim, Georgië en Syrië >> de anti-Russische propaganda…..


Oekraïne en NAVO bezig met uitlokking WOIII………


VS levert neonazi-leger Oekraïne voor 250 miljoen dollar aan wapens

Ukraine is ready for NATO membershipFoto
van het neonazi-bataljon Azov in Oost-Oekraïne, bataljons als deze
hebben de laatste 8 jaar de steden en dorpen van de
zich van Oekraïne afgescheiden staatjes Luhansk en Donetsk
gebombardeerd, gelukkig zijn ze allesbehalve goed in dat bombarderen, al
hebben ze alsnog veel slachtoffers gemaakt onder burgers in die
staatjes…. Zie ook de NAVO vlag naast een neonazi vlag……. Voor de
omgekomen neonazi’s hebben onze zwaar disfunctionerende VVD premier en
aartsleugenaar Rutte en CDA kluns Hoekstra die minister van BuZa mag
spelen in het kabinet Rutte 4, een krans gelegd in Kiev, zie de foto die
hieronder is te vinden.

Oekraïne
het toneel van grootschalige luchtmachtoefeningen met VS en NAVO, naast
een enorme militaire VS/NAVO oefening in Noorwegen

Geert Jan Hahn en zijn ‘deskundige’ gekleurde kijk op Oekraïne…….. AAJAAAJAAAJ!!!
(26 februari 2015) Hahn was destijds de Oost-Europa deskundige van BNR
wat hij nu weer is, ondanks zijn enorme blunders die hij destijds en ook
nu weer maakt……

David Jan Godfroid bakt ze bruin vanuit Oekraïne…….‘ Godfroid was/is de Oost-Europa deskundige van de zogenaamd onafhankelijke NOS…….

NAVO beschuldigt Rusland alweer van meevechten met- en wapenleveranties aan opstandelingen Oost-Oekraïne‘ 

———————————

Hier nog wat links naar berichten over de oneindige VS terreur: VS vermoordde meer dan 20 miljoen mensen sinds het einde van WOII……..
Dit tot het jaar 2000, wat betreft deze eeuw zijn er intussen meer dan 5
miljoen moorden aan toegevoegd, moorden begaan door de
VS en NAVO-lidstaten, inclusief Nederland (waar terreurorganisatie NAVO
altijd onder militair opperbevel
stond en staat van de VS…)…. Ongelofelijk dat men nooit zal beginnen
over het nemen van sancties tegen de VS, terwijl dat land oneindig veel
meer ellende en zwaar bloedvergieten over de aarde heeft gebracht en
brengt dan Rusland…..

VS buitenlandbeleid sinds WOII: een lange lijst van staatsgrepen en oorlogen……….

List of wars involving the United States

CIA 70 jaar: 70 jaar moorden, martelen, coups plegen, nazi’s beschermen, media manipulatie enz. enz………‘ (!!!!)

9/11: de reden voor twintig jaar westerse terreur o.l.v. de VS waarbij meer dan vijf miljoen mensen werden vermoord‘ (en zie de links in dat bericht!!)

CIA rekruteert folteraars met een beroep op vrouwenemancipatie: een fikse rel in de VS

Michael Hayden (ex-CIA en generaal b.d.): niets mis met martelingen door Gina Haspel…..

US Airstrikes Killing Hundreds of Civilians in Syria’s Raqqa

VN waarschuwt de VS voor het maken van een onacceptabel aantal Syrische burgerslachtoffers met haar bombardementen…….‘ Waar de VS zich niets van heeft aangetrokken…

VS gaf sinds 2001 meer dan 5,9 biljoen dollar uit aan (illegale) oorlogen, ofwel: $ 5,933.000.000.000…….‘ (tot 2018…..)

VS is grootste producent van vluchtelingen, aldus VN rapport……….‘ (!!!!) (en zie de links in dat bericht!!)

VS subsidiëring van neonazi’s in Oekraïne, neonazi’s die ook fascisten uit de VS trainen……
(!!!!) Lees dat bericht mensen, weet je meteen dat de EU en de NAVO neonazi’s
steunen met hun geldelijke en wapenhulp aan dat land!! (voor de NAVO
trouwens de normaalste zaak van de wereld: dat steunen van
fascisten…..) En dan te bedenken dat premier Rutte en minister van
Buitenlandse Zaken Hoekstra onlangs een
krans hebben gelegd bij een monument voor met name omgekomen
neonazi’s……
(op 8 februari 2022 heb ik de opmerking over de kranslegging door Rutte en Hoekstra aan deze link toegevoegd) Hier een foto van dit walgelijk gebeuren met aartsleugenaar Rutte ofwel Pinokkio 2.0:

 

VS verwijt Iran nucleaire chantage, chantage waar de VS zichzelf schuldig aan maakt‘ (en zie de links in dat bericht!!)

En
nogmaals:
het is de allerhoogste tijd dat journalist Julian Assange wordt
vrijgelaten uit de
smerige isolatiefolter waarin hij nu al bijna 3 jaar volkomen onterecht
vastzit voor het openbaren van zware oorlogsmisdaden begaan door de VS
(toegegeven in officiële gelekte documenten van de VS!!!)……. Het is
zelfs de taak van een ieder om zware misdaden aan te geven!!! Deze
documenten plus beeldmateriaal zijn te vinden in WikiLeaks!! Gisternacht
(ik schreef deze toevoeging op 15 maart 2022/////) maakte CBC Radio1 bekend dat de uitlevering van
Assange weer een stap dichterbij is gekomen >> de rechter heeft
gesteld dat Julian Assange mensenlevens in gevaar heeft gebracht en dat
dit een reden zou kunnen zijn tot uitlevering van Julian aan de grootste
terreurentiteit ter wereld: de VS, terwijl deze leugen al lang en breed
is doorgeprikt…….. SCHANDE!!!! Ook dit onrecht wordt door de reguliere westerse media gesteund, moet je nagaan >> Julian is een collega…….

NIDV, organisator ‘wapensymposium’: uitstel wegens zorgen om volksgezondheid…. ha! ha! ha! ha!

Kreeg vanmorgen de nieuwsbrief van BDS Nederland met een paar onderwerpen, één ervan ging over de wapenbeurs (‘wapensymposium’ >> ha! ha! ha!) die in Rotterdam zou worden gehouden, een paar van de deelnemers zouden de Israëlische wapenfabrikanten Elbit, IAI en Rafael zijn geweest. Alsof je een dictatuur uitnodigt om met haar wapenfabrieken te komen pronken, overigens geldt hetzelfde voor de deelname van wapenfabrikanten uit de VS…. 

De VS, het land dat overal waar het haar belieft dood en verderf zaait, ofwel je kan stellen dat de VS de grootste terreurentiteit ter wereld is…. De wapenfabrikanten uit de VS (en Israël) voorzien iedereen die gehoorzaam doet wat de VS wenst van wapens….. Zo is de drugsoorlog in Mexico in feite veroorzaakt door de VS, ten eerste door de invoer van vooral harddrugs (althans als je cocaïne daartoe rekent) en ten tweede door het volpompen van Mexico met wapens….. Al moet ik bij het eerste punt nog opmerken dat een groot deel van de drugsinvoer in de VS wordt gedaan door de Drug Enforcement Administration (DEA) en de CIA (en niet zelden de FBI), het aantal keren dat deze diensten betrokken waren bij de invoer van enorme hoeveelheden drugs is al lang niet meer op 2 handen te tellen…..

Magazine

Terug naar de wapenbeurs in Nederland, deze beurs wordt georganiseerd door de Stichting Nederlandse Industrie voor Defensie en Veiligheid (stichting: goed voor lage belastingen), vreemd genoeg wordt deze stichting met 2 verkortingen aangeduid, NEDS en NIVD, gegarandeerd dat dit ook met belastingbetaling te maken heeft….. De ‘NIDV’ houdt jaarlijks een symposium waar ‘defensie’ (lees: oorlog) en industrie elkaar ontmoeten…..

De NIDV liet dit jaar weten dat ‘het symposium’ niet doorgaat vanwege de nieuwe Coronamaatregelen, volgens een woordvoerder gaat het om de volksgezondheid: “En daar mogen we niet te lichtvaardig mee omgaan…..” ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Het gore lef van een lobbyclub voor een industrie die verantwoordelijk is voor het zaaien van dood en verderf….. Waarbij deze industrie ook nog verantwoordelijk is voor etnische zuiveringen en genocide (etnische zuivering van Palestijnen en genocide uitgevoerd op de Palestijnen, wat ook opgaat voor de genocide op de sjiieten in Jemen)……. Kortom de wapenindustrie heeft de grootschalige westerse terreur mogelijk gemaakt niet alleen in Israël en Jemen maar ook in landen als Afghanistan, Irak, Libië en Syrië, landen waar dat westen niets, maar dan ook helemaal niets had en heeft te zoeken!! 

Een ‘nieuw land’ waar de VS verantwoordelijk is voor grootschalige terreur is Ethiopië en dat daar het bewind daar zaken doet met China…….

Een ander gevolg van het illegaal oorlog voeren (terreur van de bovenste plank) door de VS en haar NAVO-partners is het kweken van terreur op de straten van vooral West-Europa….. Om nog maar te zwijgen over de enorme vluchtelingenstromen die deze illegale oorlogen veroorzaken >> schunnig dan ook dat men in het westen geen vluchtelingen op wenst te nemen, terwijl men het vluchten zelf heeft veroorzaakt, als men zo tegen het opnemen van vluchtelingen is, waarom dan deelnemen aan illegale oorlogen??!!! (illegaal daar er geen VN resolutie aan ten grondslag ligt, bovendien worden deze oorlogen ‘gelegitimeerd’ met enorme leugens) Het ergst is uiteraard het feit dat de VS met hulp van haar NAVO-partners alleen deze eeuw al 5 miljoen mensen heeft vermoord, waarbij het aantal voor het leven gehandicapten nog veel groter is…..

De kans op een kernoorlog is groter dan ooit tevoren en ook daarvoor is vooral de westerse wapenindustrie (met name die in de VS) één van de hoofdverantwoordelijken!! 

‘Nog een weetje’: de EU geeft 30 keer meer uit aan de wapenindustrie dan aan mensenrechten bescherming…… In de VS geeft men jaarlijks zelfs meer dan 700 miljard dollar uit aan oorlogsvoering, terwijl daar zo’n 50 miljoen mensen afhankelijk zijn van voedselbonnen en is het aantal daklozen gigantisch, het zouden er 550.000 zijn, maar er zijn organisaties die het aantal daklozen tegen 1 miljoen schatten….

BDS stelt dan ook volkomen terecht dat er geen uitstel van dit symposium moet komen, maar een afstel dat blijvend is!!

Lees het artikel van BDS en geeft het door, niet alleen is de wapenindustrie verantwoordelijk voor dood en verderf, ofwel grote onveiligheid, maar deze industrie is ook verantwoordelijk voor het aanjagen van de klimaatverandering, die ons aller thuis de aarde dreigt te vernietigen (voor de mens en een groot aantal [andere] diersoorten)…..

(On
the top right hand side of this page you can choose for a translation
in the language of your choice, first choose ‘Engels’ [English] so
you can recognise your own language [the Google translation is first
in Dutch, a language most people don’t understand, while on the other
hand most people recognise there language translated in English]
)

 Protest: Geen uitstel maar afstel voor het wapensymposium van NIDV

 

Afgelopen
donderdag waren wij, samen met onder andere Free Palestine
Maastricht, in Rotterdam om een harde vuist te maken tegen de NEDS
Wapenbeurs die deze week in Ahoy plaats zou vinden. De NIDV –
Nederlandse Industrie voor Defensie & Veiligheid, houdt een
jaarlijks symposium in Rotterdam Ahoy waar defensie en industrie
elkaar ontmoeten. Hierbij nemen ook de Israëlische bedrijven Elbit,
IAI en Rafael deel.

Dit
jaar werd de beurs uitgesteld vanwege de nieuwe corona maatregelen.
NIDV over het uitstel: “Het gaat immers om de volksgezondheid en
daar mogen we niet lichtvaardig mee omgaan”.  

Maar
hoe gezond is het om een langeafstandsraket op je dak te krijgen? Hoe
gezond is het om in apartheid te wonen, om geen vast dak over je
hoofd te hebben, om geen toegang te hebben tot gezonde levensmiddelen
omdat de Israëlische staat die afhoud? Wij protesteerden dus alsnog:
wij eisen geen uitstel van de beurs, maar afstel!
Lees meer

 Honderden posters in Rotterdam

In de week voorafgaand aan het protest zijn in Rotterdam door de hele stad honderden posters opgehangen 

==========================================

Zie ook: ‘Afghanistan: de terugtrekking van westerse troepen is allesbehalve iets om te vieren‘ (en zie de links in dat bericht!!)

Afghanistan: de grote oplichting middels de ‘war on terror’ gaat gewoon door

VS agressie politiek ten aanzien van China en Iran is desastreus en gevaarlijk voor de hele wereld‘ Maar uitermate goed voor de wapenindustrie en haar aandeelhouders……

Het neoliberale systeem is niet alleen gericht op eeuwige groei maar ook op oneindig oorlogvoeren‘ (en zie de berichten onder de links in dat schrijven!!)

Elbit Systems (Israëlische wapenfabrikant) voorziet landen van drones waarmee mensenrechten en rechten van vluchtelingen op grote schaal worden geschonden‘ (en zie de links in dat bericht!!)

Hier een link naar een uitgebreid schrijven over de militaire uitgaven in 2019 door SIPRI.  

Coronavirus
‘afleiding’: de VS dreigt Iran, Rusland en China, terwijl deze
terreurstaat het zo door het virus getroffen Somalië bombardeert….
‘ (27 april 2020)

Jemen: VS wapenindustrie medeplichtig aan misdaden tegen de menselijkheid‘ (28 september 2018 en zie de links in dat bericht!!)

EU pompt de komende 10 jaar 40 miljard euro extra in de wapenindustrie…..‘ (28 juni 2018)

De aarde is zonder chauffeur op weg naar armageddon: de werkelijke machthebbers zijn goden zonder hoofd

Caitlin Johnstone heeft een artikel geschreven waar ze ingaat op wie er nu echt aan het stuur zit, terwijl we hard op weg zijn naar de vernietiging van de wereld.

We hebben de idee dat er wel degelijk mensen aan het stuur zitten, regeringen van gekozen politici die regelmatig overleggen met politici en ambtenaren van andere landen, die uitmaken hoe de wereld bestuurd wordt. Daarbij moet je ook denken aan de klimaattoppen, waar de oliemaatschappijen voor het grootste deel van de tijd mogen aanzitten en meepraten, terwijl milieugroepen hooguit 5% van de tijd mogen deelnemen, of wat dacht je van de Bilderberg conferenties, waarover men in de reguliere westerse media durft te beweren dat die niets te zeggen hebben over wat er gebeurt over de wereld, terwijl de machtigste mensen op aarde daar aanzitten, inclusief enkelen die eigenaar zijn van grote mediaorganen……

Johnstone stelt daarna dat wanneer je goed kijkt, ofwel politici en ambtenaren onder een loep legt, je ontdekt dat het in werkelijkheid niet zo werkt: je ziet dan dat gekozen regeringen worden gecontroleerd door zakelijke en plutocratische financiële instellingen, die geen loyaliteit hebben met de burgers van de landen die ze domineren, o.a. door het manipuleren van die regeringen met geld en andere zaken, in verhouding tot de belangrijkheid van zo’n regering voor het veiligstellen van belangen die de plutocratie heeft….. (zo worden er jaarlijks door het bedrijfsleven vele miljarden uitgegeven aan lobbyen bij de politiek, lobby die zo machtig kan zijn dat politici en ambtenaren zich niet eens durven te verweren, of anders zelfs worden omgekocht met geld of mooie vooruitzichten op dikbetaalde banen na de politieke carrière, dan wel bij overstappen van ambtenaren naar een bepaald groot bedrijf…..)

Echter als je met een microscoop e.e.a. nog beter bekijkt wordt het nog vreemder, niet de plutocraten maken uit wat er gebeurd, maar de instituties die zij ‘besturen’, anders gezegd niet de mensen in die instituties (of dat nu grote bedrijven of banken zijn) maken uit wat er gebeurd, maar de instituties zelf, die opereren op basis van winst en groei die ingebakken zijn in die instituties en die volledig gescheiden zijn van normale menselijke waarden…… 

Neem ook de banken, die verantwoordelijk waren voor de kredietcrisis van 2008, ze werden daar amper voor bestraft, terwijl ze een groot deel van de wereld in diepe ellende hebben gestort……. Zoals Griekenland dat men geld op de pof had geleend, tmaar dat totaal werd leeggeroofd als gevolg van de bankencrisis, zo erg dat zelfs kankerpatiënten geen geld hadden voor de therapie die ze nodig hadden en letterlijk konden doodvallen…… Geld dat zogenaamd naar Griekenland ging, belandde regelrecht in de kluizen van de banken in ons deel van Europa om hen schadeloos te stellen voor het eigen wanbeleid…. Als je jouw bank wil straffen voor wanbeleid, moet je een nieuw rekeningnummer nemen bij een andere bank, terwijl je het IBAN rekeningnummer als het sofinummer voor het leven zou behouden, wat nogmaals aantoont hoe groot de macht van banken over de politiek is…. Belde een paar jaar geleden met ASN bank over deze zaak en zelfs daar durfde men met droge ogen te beweren dat het te ingewikkeld is om je rekeningnummer mee te nemen naar een andere bank…. ha! ha! ha! ha! ha! Puur machtsmisbruik en de politiek laat zich dit voorschrijven, ongelofelijk!!

Het bewijs van het voorgaande zie je volgens Caitlin in het selecteren van de top van deze instituties, figuren met een duistere eigenschap, dus narcisten en sociopaten (waar ik liever het woord psychopaten zou willen gebruiken), immers zij moeten de doelen van deze instituties bewaken en bevorderen, zoals gezegd winst en groei. Niet deze top kiest voor moordende acties, deze instituties kiezen de top die deze moordende acties moeten uitvoeren. (vandaar ook de grote bonussen voor bijvoorbeeld CEO’s die moeten opstappen, zodat een volgende kandidaat niet van een nieuwe functie afziet)

Vroeger vond men goden uit die men eerde, van wie men het deed voorkomen als zouden ze in de hemel leven en waarbij men sprak over wonderen en goddelijke interventies (helaas geloven nog steeds hele volksstammen in deze nonsens). Nu vinden we goden uit die hier op aarde wonen, waarbij we spreken over winstmarges en marktwerking. Het verschil met de eerdere goden is dat de hogepriesters van de oude goden een eigen agenda hadden bediend door hun religie, terwijl de nieuwe hoge priesters feitelijk de agenda van hun goden bedienen.

Het probleem is volgens Caitlin dat de nieuwe goden niet wijs en weldoend zijn, ze zijn door de mens gemaakt: speculatieve constructies zonder meer wijsheid en inzicht dan de ‘groei ten koste van alles’ waarden, bijeen gehouden door een kankertumor….. De moderne goden zijn hersenloze verslinders die door niemand worden gecontroleerd, ofwel de nieuwe goden hebben geen hoofden……

Caitlin haalt voor het e.e.a een vergelijking aan van de schrijver Steinbeck uit de ‘Grapes of Wrath’: “Ons excuus, het is niet onze schuld, het is het monster, de bank is niet als de mens”. Dan de tegenwerping: “Ja, maar de bank is alleen door de mens gemaakt”. Waarop het volgende wordt gesteld: “Nee, je vergist je behoorlijk. De bank is iets anders dan de mens. Het gebeurt dat iedereen in de bank haat wat de bank doet en toch doet de bank het. De bank is meer dan de mens, het is het monster door dat door de mens is gemaakt, maar het kan niet worden gecontroleerd door de mens”.

Nu zien we dat onze wereld wordt verslonden door de koploze moderne goden omdat ecocide winst oplevert en leidt tot groei. Omdat uitbuiting winstgevend is en tot groei leidt. Omdat oorlog winstgevend is en leidt tot groei. Omdat het infiltreren van regeringsmacht winstgevend is en leidt tot groei…….

Ze zullen pas stoppen als er niets meer is om te verslinden…. Er is niets ingebouwd in deze massieve verslinders dat hen zou kunnen stoppen….. Ze kunnen niet stoppen, ze kunnen alleen gestopt worden……

Op een bepaald moment zullen we ons realiseren dat marktwerking en het winstoogmerk niet de wijsheid hebben om ons door de existentiële crisis te helpen die de mens nu voor zich ziet. De vraag is of we ons dit op tijd zullen realiseren om er nog iets aan te doen, of ons dit pas realiseren als we onze laatste ademtocht uitblazen als soort…… 

De moderne goden staan niet ten dienste van ons. We kunnen alleen een gezonde wereld creëren als we beseffen dat we op moeten staan tegen hun helse religie, hun koploze hoofd eraf slaan en beginnen met hen te vervangen door goden die ons besturen met systemen die zijn ontworpen om de mens te bevoordelen….

Met dat laatste ben ik het niet eens, zoals de regelmatige lezer van dit blog zal hebben begrepen: goden en religies zijn de dood in de pot en zullen ten allen tijde worden misbruikt om de mens in het gareel te houden en dat ten behoeve van de super welgestelden en de instituties die macht en welstand vergaren ten koste van het grootste deel van de bevolking, wat dat betreft is er weinig verschil tussen de oude en nieuwe goden (althans mijns inziens). Het is wat mij betreft juist noodzakelijk dat men de god in zichzelf ontdekt en daardoor ziet dat we zo niet door kunnen gaan en niet langer de valsgroene beloften geloven van de machtsmisbruikers, of die nu op lokaal, regionaal, landelijk dan wel internationaal opereren……. 

Kortom als de mens wil overleven zal men in opstand moeten komen en de huidige machthebbers uitrangeren, daarvoor is geen god nodig, maar de massa’s!! Jammer genoeg steekt het fascisme steeds meer de kop op over de wereld, figuren die het volk weten te overtuigen dat bijvoorbeeld de klimaatverandering onzin is en die pleiten voor sterke mannen die landen moeten regeren….. (gelukkig hebben de Noorse sociaaldemocraten gisteren de verkiezingen gewonnen en hebben beloofd wat aan de enorme ongelijkheid te zullen doen, daarnaast wil men echt werk maken van het afremmen van de klimaatverandering, die ook in de noordelijk gelegen gebieden van de aarde huishoudt)

Our Gods Have No Heads

by Caitlin Johnstone


Listen to a reading of this article: 

 

We’re on a planet-sized haunted hayride to Armageddon, and no one is driving.

Sure
at first glance it looks like someone’s driving. It appears that there
are governments which are run by elected officials, and that those
officials get together regularly with the officials from other
governments to determine how the world should be run.

Then
you look a bit closer and you discover that’s not how it works at all.
The official elected governments are controlled by corporate and
financial plutocratic institutions which have no loyalty to the
citizenry of any nation they dominate, with wealth poured into
manipulating those governments proportionate to their importance in
securing the interests of the plutocracy.

Then
you look closer still and it gets even weirder, because you see that
even the plutocrats aren’t really calling the shots themselves. What’s
ultimately driving things is not so much the people within those
institutions as the institutions themselves, which operate
based on motives of profit and growth that are built into them and are
entirely divorced from normal human values.

You see this evidenced in the way these entities actively and deliberately select executives with “dark personality traits”,
i.e. narcissists and sociopaths, because ethical and empathic people
will not do the things that are necessary to advance the agendas of
those entities. The executive isn’t choosing cutthroat actions for the
corporation to make, the corporation is choosing executives who will
enact its cutthroat agendas.

In
the old days we invented gods to worship who we pretended lived in the
heavens, and we talked about miracles and divine intervention. Now we
invent gods who live right here on earth, and we talk about profit
margins and market forces. The only difference between the old gods and
the new is that the high priests of old had their own personal agendas
served by their religion, whereas the new high priests actually serve
the agendas of their gods.

And
the problem of course is that these are not wise and beneficent gods,
they are manmade conceptual constructs with no more intelligence or
insight than that growth-at-all-cost values system held by a cancerous
tumor. The modern gods are mindless devourers who are controlled by no
one. The modern gods have no heads.

As Steinbeck wrote in The Grapes of Wrath:

“We’re sorry. It’s not us. It’s the monster. The bank isn’t like a man.”

“Yes, but the bank is only made of men.”

“No,
you’re wrong there—quite wrong there. The bank is something else than
men. It happens that every man in a bank hates what the bank does, and
yet the bank does it. The bank is something more than men, I tell you.
It’s the monster. Men made it, but they can’t control it.”

So
now we are watching our world be devoured by these headless modern
gods, because ecocide is profitable and leads to growth. Because
exploitation is profitable and leads to growth. Because war is
profitable and leads to growth. Because infiltrating government power is
profitable and leads to growth.

They
will not stop until there is nothing left to devour. There is nothing
built into these massive devourers which could ever tell them to stop.
They cannot stop, they can only be stopped.

At
some point we’re going to realize that market forces and the profit
motive do not have the wisdom to navigate through the existential crises
humanity now faces. The only question is whether we’ll realize this in
time to do something about it, or realize it in our final gasps as a
species.

The
modern gods to not serve us. We can only create a healthy world when we
find it within ourselves to stand up to their infernal religion, chop
off their headless heads, and begin replacing the gods who ruled us with
systems designed to benefit humans.

____________________________

My work is entirely reader-supported, so if you enjoyed this piece please consider sharing it around, following me on FacebookTwitterSoundcloud or YouTube, or throwing some money into my tip jar on Ko-fiPatreon or Paypal. If you want to read more you can buy my books. The best way to make sure you see the stuff I publish is to subscribe to the mailing list for at my website or on Substack, which will get you an email notification for everything I publish. Everyone, racist platforms excluded, has my permission to republish, use or translate any part of this work (or anything else I’ve written) in any way they like free of charge. For more info on who I am, where I stand, and what I’m trying to do with this platform, click here.

Bitcoin donations:1Ac7PCQXoQoLA9Sh8fhAgiU3PHA2EX5Zm2

Caitlin Johnstone | September 14, 2021 at 12:15 am | Tags: banks, capitalism, corporations, Oligarchy, plutocracy, profit
| Categories: Article
| URL: https://wp.me/p9tj6M-2IC

Comment    See all comments

 ===========================

Voor meer berichten over de klimaatverandering, neoliberalisme, Deep State, machtsmisbruik, militair-industrieel complex, psychopten, fascisten, religie en/of de bankencrisis, klik op het desbetreffende label, direct onder dit bericht.

Afghanistan: de terugtrekking van westerse troepen is allesbehalve iets om te vieren

Het laatste vliegtuig met VS militairen heeft gisteravond het vliegveld van Kabul verlaten, men maakte en maakt in de westerse media ook vandaag nog even een show van de laatste militair die het vliegtuig instapte, als was het een held die naar huis terugkeert, i.p.v. het laatste lid van een leger dat 20 jaar lang grootschalige terreur heeft uitgeoefend in een land waartegen de VS en andere landen nooit een oorlog hadden mogen voeren……

Officieel is de VS dus weg uit Afghanistan, echter dat wil bepaald niet zeggen dat het afgelopen is met de VS terreur in dat land, dat bewees men afgelopen zondag nog eens door een auto op te blazen met een drone, daar deze vermeend vol met explosieven zou liggen (of we dat maar willen geloven en de VS vertrouwen op de leugenachtige blauwe ogen….) en zoals zo vaak met dit soort (illegale) standrechtelijke executies kwamen er burgers waaronder kinderen om bij deze VS aanslag….. Dit terwijl de VS een paar weken voor vertrek een propaganda offensief heeft ingezet waarbij soldaten op de foto werden gezet met Afghaanse kinderen, van wie ze er zoveel hebben vermoord…….*

Belachelijk ook dat men in de berichtgeving over de aanslag van ISIS bij het vliegveld van Kabul weigert te vertellen dat een groot aantal vluchtelingen na die aanslag werden doodgeschoten door VS militairen, bewijzen te over o.a. van de BBC….** (men stelt zelfs dat dit meer slachtoffers opleverde dan de ISIS aanslag….)

De illegale CIA acties zullen dus doorgaan in Afghanistan en het zal af en aan VS bommen regenen in dat land, ‘een kleine troost’ voor de oorlogshitsers annex lobbyisten voor de wapenindustrie, die zich geheel scheel hebben verdiend aan deze oorlog….. Ongelofelijk ook dat er nog steeds politici en voorgelogen, gemanipuleerde VS burgers zijn die het betreuren dat de VS zich heeft teruggetrokken uit Afghanistan….. (waar veel van die politici, zoals George W. Bush, tot de nek in het bloed staan van Afghaanse burgers, terwijl deze Bush, destijds president, deze illegale bloedige oorlog is begonnen…..)

Al voor de aanvang van de VS oorlog tegen Afghanistan hebben deskundigen en mensen die hun ogen en oren gebruikten gewaarschuwd dat de VS een tweede Vietnam zou beginnen, inclusief dezelfde uitkomst van de oorlog daar….. Deze mensen hebben volkomen gelijk gehad, al kon iedereen die dat wilde e.e.a. ook 10 jaar geleden al zien….. (en alsnog hebben landen als Nederland daarna nog troepen gestuurd; ongelofelijk….)

Er is niets bereikt, anders dan een land dat voor een deel in puin ligt en dat aan minstens 500.000 burgerslachtoffers het leven heeft gekost, inclusief jongeren die het land politiek hadden kunnen leiden….. Caitlin Johnstone schreef het hieronder opgenomen artikel waarin ze o.a. stelt dat we nooit zullen weten wat er met Afghanistan was gebeurd als de VS de moedjahedien en daarmee de Taliban niet hadden gesteund in de strijd tegen de Sovjet-Unie in de 80er jaren, hetzelfde geldt voor de nu beëindigde wezenloze oorlog >> hoe zou de situatie zijn in Afghanistan als de VS deze oorlog niet was aangegaan? We zullen het nooit weten, echter de kans was groot geweest, zoals ik eerder op deze plek heb gesteld, dat de Taliban al lang haar extremistische islam ideologie had verruild voor een meer menselijke variant……

Door het ingrijpen van de VS, een aantal van haar NAVO-partners en andere naties is de Taliban machtiger dan ooit tevoren, heeft de Taliban haar afkeer van de ‘opium teelt’ opzij gezet en is deze teelt nu groter dan ooit (bij aanvang van de oorlog in 2001 lag de papaverteelt voor het overgrote deel op de reet daar de Taliban het verbood….)…… 

Te triest voor woorden dat die burgerslachtoffers en de vele militairen, ook uit ons land, geheel voor niets zijn gestorven, alleen de wapenindustrie, de westerse bedrijven die aan de ‘wederopbouw’ hebben meegewerkt en de Taliban  hebben winst behaald door deze oorlog…… 

Het oorspronkelijke doel van de oorlog: Al Qaida en de Taliban verdrijven is niet behaald, Al Qaida heeft een afdeling in Afghanistan en een terreurorganisatie, die is ontstaan en groot is gemaakt door de VS en haar partners, heeft nu ook vaste voet aan de grond in dat land, te weten: ISIS (en wat voor letters ze daar ook aan vast willen plakken)…..

De omgang met het Afghaanse personeel dat heeft gewerkt voor westerse troepen en bedrijven is schandalig, men had al lang kunnen weten dat de Taliban het land in een poep en scheet zou overnemen, zoals ook de MIVD de Nederlandse regering heeft gewaarschuwd***, waar Rutte 3 zelfs nog een paar weken geleden durfde te stellen dat men uitgeprocedeerde asielzoekers kon terugsturen naar Afghanistan, o.a. verwoord door VVD leugenaar en premier Rutte zelf en zijn partijcollega Broekers-Knol…… Niet alleen was men veel te laat met het evacueren van de tolken, waar Rutte 3 (het hele kabinet draagt daarvoor de verantwoording) ander personeel wilde laten barsten, wat voor velen een doodvonnis zal blijken te zijn, immers een groot deel van dat personeel zit nog steeds in Afghanistan en ondanks de mooie woorden als zou men kunnen overleggen met de Taliban voor een veilige aftocht van dat achtergebleven personeel, is het maar de vraag in hoeverre deze wens zal worden ingewilligd…… (hare D666 kwaadaardigheid Kaag is zelfs speciaal op pad voor dat overleg)

Schande dat de westerse regeringen en de media alsnog proberen deze oorlog te rechtvaardigen, terwijl er zoals gezegd niets anders is gebeurd dan enorme terreur uitoefenen en reken maar dat er Afghanen zijn die hun familie hebben verloren door westerse terreur en van zins zullen zijn aanslagen te plegen in het westen…….

De oorlog tegen Afghanistan: een meer dan waanzinnig en bloedig resultaat…….. 

The Completion Of The Afghanistan Withdrawal Is Nothing To Celebrate

by Caitlin Johnstone

 

Listen to a reading of this article:

The US has officially announced the completion of its military withdrawal from Afghanistan, minus of course the CIA ops which will continue in that country and the bombs that will likely continue to rain down in the name of fighting terrorism.

There
are a lot of warmongers rending their garments over the termination of a
decades-long military occupation which accomplished nothing besides
making war profiteers wealthy and killing hundreds of thousands of
people. Almost as ridiculous are the countless pundits and politicians
hailing this as some kind of major accomplishment that Americans should
be proud of.

Pride,
praise and celebration are not the appropriate emotional response to
the day. The appropriate response to a decades-overdue withdrawal from a
war that should never have happened in the first place is rage.
Unmitigated rage at an unforgivable atrocity which amassed a mountain of
corpses for no legitimate reason, from which the region will probably
not recover in our lifetime. Unmitigated rage at those responsible for
starting and maintaining this horror all this time.

This
is not something that Biden should be applauded for. Nobody deserves
praise or credit for ending a twenty-year disaster, especially one they helped start. Nobody applauds the mass shooter for finally setting down the rifle and surrendering.

Every
single allied soldier who died in Afghanistan died in vain. They died
fighting not for national security, freedom, or democracy, but for war
industry profit margins and for the idiotic geostrategic agendas of
globe-dominating imperialists. This is also the reason every Afghan
soldier and Afghan civilian was killed during that time.

They all died in vain. We shouldn’t concoct sugary fairy tales about this, we should try to prevent it from happening again.

Who
knows where Afghanistan would be if the US and its allies had stayed
out of the nation two decades ago? Who knows where they’d have been had
the US not begun arming the mujahideen against the Soviet Union four
decades ago? We will never know what could have been for those people.
The opportunity to find out was taken away from them. Stolen forever.

And
of course no lessons were learned from this by anyone who will be
making decisions about the actions that will be taken by the most
powerful military force in history. America’s bloated military budget
will continue to swell, and its arsenal and that of its allies will pivot toward new enemies.

The only sane response to all this is rage, and disgust. And a firm commitment to trying to end this madness.

_____________________

My work is entirely reader-supported, so if you enjoyed this piece please consider sharing it around, following me on FacebookTwitterSoundcloud or YouTube, or throwing some money into my tip jar on Ko-fiPatreon or Paypal. If you want to read more you can buy my books. The best way to make sure you see the stuff I publish is to subscribe to the mailing list for at my website or on Substack, which will get you an email notification for everything I publish. Everyone, racist platforms excluded, has my permission to republish, use or translate any part of this work (or anything else I’ve written) in any way they like free of charge. For more info on who I am, where I stand, and what I’m trying to do with this platform, click here

Bitcoin donations:1Ac7PCQXoQoLA9Sh8fhAgiU3PHA2EX5Zm2

Caitlin Johnstone | August 31, 2021 at 1:11 am | Tags: afghanistan, america, biden, war, withdrawal
| Categories: Article, News
| URL: https://wp.me/p9tj6M-2Ih

Comment    See all comments

===============================

*   Zie: ‘VS
militairen laten zich fotograferen met Afghaanse kinderen, alsof ze een
humanitaire missie van 20 jaar achter de rug hebben…..

**  Zie: ‘Aanslag bij Kabul Airport: een flink deel van de 170 slachtoffers zijn door VS militairen vermoord‘ (men spreekt in het buitenland intussen al van meer dan 200 doden……)

*** Zie: MIVD wist al jaren dat Taliban Afghanistan snel zou overnemen na vertrek westerse troepen: toch bleef Nederland nalatig….‘ (in het evacueren van het personeel dat voor het Nederlandse leger werkte) (en zie de links in dat bericht!!)

——————————

Voorts zie: ‘Afghanistan: de grote oplichting middels de ‘war on terror’ gaat gewoon door

Oorlogsmisdadigers Bush en Blair die de oorlogen tegen Afghanistan en Irak begonnen hebben nu een grote mond over terugtrekking troepen

George W. Bush noemt terugtrekking van troepen uit Afghanistan een vergissing….

VS agressie politiek ten aanzien van China en Iran is desastreus en gevaarlijk voor de hele wereld

De VS heeft 20 jaar lang gelogen over Afghanistan

Het neoliberale systeem is niet alleen gericht op eeuwige groei maar ook op oneindig oorlogvoeren‘ (en zie de berichten onder de links in dat schrijven!!)

Brekend nieuws: de Afghaanse president Ashraf Ghani ontvlucht het land

Afghanistan: buiten
de tolken zijn andere collaborateurs die voor Nederland werkten niet
welkom, ofwel zij mogen wat Rutte 3 betreft worden vermoord

Coronacrisis: Australische militairen moeten de straten en huizen van o.a. moslims in Sydney controleren‘ (dezelfde militairen die oorlogsmisdaden tegen moslims begingen in Afghanistan….)

Landsadvocaat
vindt dat het Nederlandse leger niets verkeerd heeft gedaan toen het in
2007 een massamoord beging op de bevolking van een Afghaans dorp

Donald Rumsfelds dood: het systeem is er niet om ons te beschermen tegen zware misdadigers maar om deze te beschermen tegen ons

Afghanistan en Taliban: geschiedvervalsing door o.a. BBC World Service

10
jaar geleden werden de Irak oorlogs-logboeken van de VS vrij
gegeven,
voor de oorlogsmisdaden daarin vermeld moeten niet de daders Bush en
Blair boeten, maar journalist Julian Assange
‘ Zie de links
in dat bericht naar artikelen over wapenleveringen van de VS (en verder
o.a. van Nederland) aan ISIS en Al Qaida..
….

De illegale oorlogen van de VS deze eeuw hebben niet 2,5 miljoen levens gekost, maar minstens 5 miljoen

Deep State een complottheorie van gekkies? Lees dit!!

The Mail on Sunday en Sky News schieten levensgrote antisemitische bok bij het belasteren van Corbyn‘ (12 februari 2019) (en zie de links in dat bericht)

Waarom de burgers van de VS de illegale oorlogen steunen‘ (29 december 2018)

Bolton geeft toe dat de VS een fascistisch beleid voert……‘ (5 november 2018)

WikiLeaks toont aan dat VS en GB een gezamenlijke gewelddadige en bedrieglijke buitenlandpolitiek voeren‘ (29 oktober 2018) (en zie de links in dat bericht!!)

Khashoggi waarschijnlijk vermoord vanwege kennis over de 9/11 aanslagen‘ (16 oktober 2018) De 9/11 aanslagen ‘de reden’ voor de VS om Afghanistan aan te vallen….

De VS bombardeert landen in het Midden-Oosten >> Europa krijgt de vluchtelingen‘ (13 juli 2018)

VS wordt eindelijk aangeklaagd voor oorlogsmisdaden bij Internationaal Strafhof (ICC)‘ (10 november 2017) Een aanklacht die werd ingetrokken na dreigementen uit de VS aan de rechters en aanklagers van het ICC…..

Iraq: Will Tony Blair Finally Stand Trial for His Part in the “Supreme International Crime”?‘ (9 juli 2017 >> Information Clearing House)

Cameron oorlogsmisdadiger: ‘de Libiërs smeekten ons hen van Khadaffi te bevrijden……….’‘ (15 september 2016)

Tony Blair nog steeds
blij met Irak oorlog, wel ‘met excuus’ voor leugens en aangedikt met
valse emoties voor de door hem vermoorde militairen……
‘ (7 juli 2016)

Hillary Clinton en Tony Blair creëerden de hel op aarde in Libië……..‘ (18 januari 2016)

Tony Blair, de
massamoordenaar, ‘biedt excuus aan’: “Er zijn fouten gemaakt bij de
oorlog tegen Irak….” ha! ha! ha! ha! ha! ha!
‘ (26 oktober 2015)

Tony Blair’s waanzinnige prestaties als speciaal VN gezant voor het Midden-Oosten
(28 juli 2014) Hoe kon de VN een oorlogsmisdadiger, die mede
verantwoordelijk is voor een paar miljoen doden, aanstellen als speciaal
gezant voor o.a. Irak waar hij een gigantisch aantal mensen liet
vermoorden…… Voorts is Blair een grootlobbyist voor de fascistische
apartheidsstaat Israël dat het Palestijnse volk zo bloedig onderdrukt en
daarbij niet alleen een etnische zuivering doorvoert, maar waar je
zelfs kan spreken van een Israëlische genocide op de Palestijnen (en ook
dat volk bestaat uit mensen…)…. Overigens heeft de VN later
de Nederlandse VVD oorlogsmisdadiger Hennis-Plasschaert aangesteld als
speciaal gezant voor Irak >> nog een klap in het gezicht van de
Iraakse bevolking….. Ook zij, alsook Rutte, Koenders, Balkenende en de
Hoop Scheffer e.a. die mede verantwoordelijk waren voor de deelname van
Nederland aan de illegale oorlog tegen Irak, zouden al lang gevangen
moeten zitten in Scheveningen……

Artsen
zonder Grenzen ziekenhuis: tijdens bombardement werden vluchtenden
vanaf relatief korte afstand beschoten……. Vergissing??

Onder de links in dat bericht over de VS aanval op dat ziekenhuis meer
artikelen over deze schunnig laffe en weloverwogen barbaarse VS aanval uh aanslag….